#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/02/2012 14:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Με ποιούς είναι ο κ. Παπαδήμος;



Διαβάζω οτι ο κ. Λουκάς Παπαδήμος απειλεί με παραίτηση, αν οι πολιτικοί αρχηγοί δεν δεχθούν τις απαιτήσεις της Τρόϊκα. Δηλαδή, ο κ. Πρωθυπουργός τις δέχεται; Και αν τις αποδέχεται, μπορεί να διαβεβαιώσει τον ελληνικό λαό οτι οι προτάσεις αυτές προσφέρουν ελπίδες διεξόδου από την κρίση;

Προφανώς και δεν μπορεί (αλλά και να μπορούσε λίγη σημασία είχε) γιατί το πρόγραμμα της Τρόϊκα έχει οδηγήσει τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία σε πλήρη κατάρρευση. Μόνο ένας ξεροκέφαλος (ή ιδιοτελής) θα επέμενε στην συνέχιση μιας πολιτικής, προδήλως καταστροφικής.

Θέλουμε, λοιπόν, να ρωτήσουμε ευθέως τον κ. Παπαδήμο: Με ποιά πλευρά συντάσσεται; Με αυτή των δανειστών ή με την πλευρά του ελληνικού λαού. Ενός λαού που στενάζει, δεν αντέχει άλλο, και δεν τρέφει καμιά εμπιστοσύνη στις επιπλέον θυσίες που του ζητάνε να υποβληθεί.

Το πρόγραμμα της Τρόϊκα δεν απέτυχε απλά και μόνο επειδή είναι αδιέξοδο. Απέτυχε πρωτίστως επειδή σε καμιά περίπτωση δεν έπεισε τον ελληνικό λαό ο,τι οι θυσίες του πιάνουν τόπο.

Ερχεται τώρα ο κ. Παπαδήμος (οποίος έως λίαν προσφάτως καλλιεργούσε προσδοκίες συγκρατημένες αισιοδοξίας) να μας θέσει ενώπιον εκβιαστικών διλημμάτων. Λυπούμαι, αλλά ο κ. Παπαδήμος παίζει το παιχνίδι τηςΤρόϊκα! Εκβιάζοντας τους πολιτικούς αρχηγούς και δια αυτών τον ελληνικό λαό στέλνει ένα μήνυμα οτι αυτό που προτείνει η Τρόϊκα είναι μονόδρομος! Δεν επελέγη για αυτό το λόγο ο κ. Παπαδήμος! Αυτά μας τα έλεγε και ο κ. Παπανδρέου!

Ο κ. Παπαδήμος επελέγη επειδή, πολλοί πείστηκαν, οτι θα μπορούσε να υπερασπιστεί καλύτερα τα συμφέροντα της χώρας. Οχι για να μας υπαγορεύει τις απαιτήσεις των δανειστών μας. Αν δεν μπορεί, τότε όντως η παραίτηση είναι μια λύση και οι εκλογές ίσως αποτελέσουν μια λυτρωτική διέξοδο.

ΚΡ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. IOANNIS avatar
    IOANNIS 03/02/2012 14:46:28

    ΕΚΛΟΓΕΣ Η ΜΟΝΗ ΛΥΣΗ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ ΤΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ. Ο ΕΝΤΟΛΟΔΟΧΟΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΤΡΟΙΚΑΣ ΝΑ ΑΠΟΧΩΡΗΣΕΙ ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ.ΑΛΛΙΩΣ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΓΡΑΨΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΑΝΟΤΕΡΑ ΧΡΩΜΑΤΑ

  2. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 03/02/2012 14:51:31

    Ο Σαμαράς πρέπει άμεσα να αποσύρει τη συμμετοχή και στήριξη στην κυβέρνηση αυτή. Δε θα δεχτούμε πλέον τίποτε λιγότερο. Δεν νομίζω ότι μπορεί να πετύσει κάτι με την παραμονή της ΝΔ σε αυτή τη συμμορία!

    • coyote avatar
      coyote @ σιδεράκιας 03/02/2012 16:59:23

      +++
      ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΕΧΕΙ ΑΡΓΗΣΕΙ.
      Αν ο ΑΣ φυγει απο την κυβερνηση θα παρει 50% στις εκλογες.
      Αν συνεχισει στον σκοτεινο αυτον δρομο..ΧΑΘΗΚΕ.
      Τα πραγματα ειναι πολυ απλα.
      FOLLOW THE PEOPLE και δεν χανεις ΠΟΤΕ.

      • Πετρος avatar
        Πετρος @ coyote 03/02/2012 17:32:07

        Το 50% μπορει να ειναι και λιγο!
        Θα ανακυρηχθει ηγετης το επομενο λεπτο!

  3. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 03/02/2012 14:53:43

    Κύριε Ροδινέ πρόκειται να υπογραφεί μια δανειακή σύμβαση. Από που βρήκαν τα κόμματα του ΠΑΣΟΚ της ΝΔ και του ΛΑΟΣ το δικαίωμα να υπογράψουν αυτήν την σύμβαση χωρίς να ρωτήσουν τον Ελληνικό λαό; Κατα συνέπεια δεν έχει καμία σημασία αν μπορεί ή δεν μπορεί ο κύριος Παπαδήμος. Οι εκλογές πρέπει να γίνουν πριν υπογραφεί η δανειακή σύμβαση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Χρήστος Δημάρης 03/02/2012 16:10:14

      Καλησπέρα Χρήστο,
      συμφωνώ οτι πρέπει να προηγηθούν εκλογές.

  4. letta avatar
    letta 03/02/2012 15:02:17

    ΕΞΩ ΟΙ ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ, ΟΙ ΝΤΑΒΑΝΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ Η ΤΡΟΪΚΑ. ΚΑΛΕΣΤΕ ΠΟΥΤΙΝ ΚΑΙ ΚΙΝΕΖΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΔΑΝΕΙΣΟΥΝ ΝΑ ΑΝΑΣΤΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ. ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΤΕ ΝΑ ΔΩΣΕΤΕ EURO ΓΙΑ ΤΑ ΘΑΛΑΣΣΟΔΑΝΕΙΑ. ΤΕΡΜΑ ΟΤΙ ΠΗΡΑΝ - ΠΗΡΑΝ. ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΑΛΛΑ.

  5. Silence t. avatar
    Silence t. 03/02/2012 15:02:50

    ''Θέλουμε, λοιπόν, να ρωτήσουμε ευθέως τον κ. Παπαδήμο: Με ποιά πλευρά συντάσσεται; Με αυτή των δανειστών ή με την πλευρά του ελληνικού λαού.''

    Το ερώτημα που απασχολεί όλο τον Ελληνικό λαό .

    Δηλαδή αν τα κόμματα συναινέσουν αυτός σαν πρωθυπουργός εκλεγμένος... εεμμ συγνώμη , φυτεμένος ήθελα να πω , είναι ικανοποιημένος !

    Αλλά είπαμε ο Παπαδήμος είναι μάλλον ο περίφημος επίτροπος για τον οποίο μιλούσαν οι Γερμανοί .

    Και κάτι άλλο , αν αυτό το συνονθύλευμα που ονομάζεται Ευρωπαϊκή Ένωση , είχε στοιχειωδώς χαρακτηριστικά ''ενώσεως'' και ''αλληλεγγύης'' , θα έπρεπε να είχαν βγει οι αρχηγοί των χωρών που την απαρτίζουν και να σιχτιρίσουν κακήν κακώς το ΔΝΤ και τους τσαρλατάνους του .

  6. Δώρα Γκανούλη avatar
    Δώρα Γκανούλη 03/02/2012 15:06:14

    Καλησπέρα κ. Ροδινέ!!
    Γιατί θεωρώ πάντοτε ότι τα ερωτήματα σας είναι ρητορικά?
    Ο ...περίπου Μεσσίας τεχνοκράτης που απέτυχε, όχι γιατί δεν μπορεί αλλά γιατί δεν θέλει, να αντιμετωπίσει την Τρόϊκα (σπλάχνο των σπλάχνων τους ντε) καταφεύγει σε εκβιασμούς. Ισως είναι η καλύτερη υπηρεσία που μπορεί να προσφέρει στην Ελλάδα. Να επιστρέψει την εντολή και να προχωρήσουμε σε εκλογές.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Δώρα Γκανούλη 03/02/2012 16:11:00

      Καλησπέρα Δώρα,
      δεν είναι και τόσο ρητορικό!
      Ειλικρινώς!

  7. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 03/02/2012 15:15:34

    Κώστα, συντάσσομαι απόλυτα μαζί σου. Εδώ και τώρα εκλογές -και ξεμπρόστιασμα, θα προσέθετα εγώ, του βρώμικου και προδοτικού ρόλου του από τον Σαμαρά.

    Και ας βγουν οι Κούληδες και οι Αρούληδες να απειλήσουν με αποσκίρτηση. Στο καλό να πάνε, να βρουν τον Φλωρίδη, τον κηπουρό Μόσιαλο και τον χαμπουργκεροπώλη της Πάρου και να φτιάξουν το μνημονιακό κόμμα ΠαπαδήμΙου. Εκεί θα πέσει γέλιο. Θα συναγωνίζονται τα ποσοστά του Μάνου και της Ντόρας.

  8. Βολιώτης avatar
    Βολιώτης 03/02/2012 15:20:46

    Καλησπέρα σε όλους.

    Το κακό, αγαπητέ μου κύριε Ροδινέ, δεν είναι ότι ο κ. Παπαδήμος λειτουργεί ως εντολοδόχος των δανειστών και ως ένα πιο σοβαροφανές (αλλά χωρίς ήχο, βρε παιδί μου...) αντίτυπο του προηγούμενου πρωθυπουργού.
    Ένας άνθρωπος που δέχθηκε να συνδεθεί το όνομά του με αντιδημοκρατικές μεθόδους ανάληψης της θέσης αλλά και διακυβέρνησης, ήταν βέβαιο πως θα είναι απολύτως υπάκουος στα κελεύσματα των προστατών του.
    Το κακό είναι πως υπάρχουν (και, επιτρέψτε μου, όσο κι αν ακούγεται εγωιστικό, να το ξέρω καλά και από τη μέσα πλευρά του συστήματος...) αρκετοί, για να μην πω πολλοί, του χώρου της ΝΔ, οι οποίοι, ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ, θεωρούν τον κ. Παπαδήμο ως μία πολύ καλή, αν όχι τη μόνη, λύση για το σήμερα και το αύριο της πατρίδας μας...
    Μ' αυτούς, μπορείτε να μου πείτε, τι θα γίνει, επιτέλους?

  9. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 03/02/2012 15:24:19

    Aντί άλλης απαντήσεως οι πολιτικοί αρχηγοί αρκεί να στείλουν το παρακάτω στην Τρόϊκα:

    "Έντονες επικρίσεις εφ' όλης της πολιτικής που ακολούθησαν ΕΕ, ΔΝΤ και ΕΚΤ για την αντιμετώπιση της ελληνικής κρίσης χρέους ασκεί ένας από τους 5 σοφούς της γερμανικής οικονομίας.
    Ο οικονομολόγος Πέτερ Μπόφινγκερ, μέλος του Συμβουλίου των Εμπειρογνωμόνων της γερμανικής κυβέρνησης υποστηρίζει ότι το πρόγραμμα της τρόικας για την Ελλάδα συγκροτήθηκε με εσφαλμένο τρόπο εξαρχής.

    Στην συνέντευξή του προς την Frankfurter Rundschau ο γερμανός καθηγητής τονίζει ότι η συνέχιση της εξαθλίωσης στην ελληνική οικονομία συνιστά επακόλουθο των όρων λιτότητας που επέβαλε η τρόικα.
    "Μέσω των μέτρων λιτότητας η οικονομία στραγγαλίστηκε.
    Αυτό είχε ως συνέπεια να αυξηθούν τα ελλείμματα με αποτέλεσμα η τρόικα να απαιτήσει περισσότερες περικοπές".
    Σε αυτό το πλαίσιο το σύστημα κατέρρευσε εκτιμά ο γερμανός οικονομολόγος, επιρρίπτοντας στην τρόικα ότι "αγνόησε θεμελιώδεις νόμους της οικονομικής βαρύτητας".

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 03/02/2012 15:25:42

    Ας κάνουν αυτό που γράφω στη δεύτερη παράγραφο του παραπάνω σχολίου μου. Επιτέλους, θα απελευθερωθεί και η ίδια η ΝΔ από τα νεοφιλελεύθερα βαρίδια.

  11. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 03/02/2012 15:28:25

    Βολιώτη,
    νομίζω οτι μια καλή απάντηση έδωσε ήδη ο Αυριανιστής

    • Βολιώτης avatar
      Βολιώτης @ Κώστας Ροδινός 04/02/2012 01:26:09

      Αγαπητέ μου κύριε Ροδινέ.

      Συγχωρείστε μου την αργοπορημένη απάντηση, όμως για μένα το χθεσινό απόγευμα ήταν το δικό μου "νόστιμον ήμαρ"...
      Από την ιδιαίτερη πατρίδα μου, πλέον, σας καλημερίζω, όπως και τον Αυριανιστή, λέγοντάς σας ότι συμφωνώ απολύτως και με τους δύο.
      Το ερώτημά μου, όμως, ήταν περισσότερο ρητορικό και είχε να κάνει με τον καημό μου για την άθλια εικόνα που βλέπω στην Κ.Ο. της ΝΔ.
      Και, επιτρέψτε μου να σας εξομολογηθώ ένα μεγάλο φόβο μου, που θεριεύει όσο περνούν οι μέρες:
      Σας φαίνεται παράλογο να έρθει η δανειακή στη Βουλή και να ψηφιστεί από τους βουλευτές της ΝΔ (με ή χωρίς κομματική πειθαρχία) αλλά όχι και του ΠΑΣΟΚ?
      Κι όμως, τα γεγονότα γι'αυτό μας προϊδεάζουν...

      Καλό ξημέρωμα

  12. Fanis avatar
    Fanis 03/02/2012 15:32:29

    ο κ. Λουκάς Παπαδήμος απειλεί με παραίτηση, αν οι πολιτικοί αρχηγοί δεν δεχθούν τις απαιτήσεις της Τρόϊκα
    ==
    Δεν εχω κανενα λογο να συμπαθω τον "δοτο" αλλα εδω νομιζω οτι δεν μπορω να τον κατηγορησω.
    Λεει απλα "θελετε η δεν θελετε"?"Συμφωνειτε η διαφωνειτε"..
    Καθαρες κουβεντες βλεπω εγω να λεει εδω..

    Οποιος αρχηγος διαφωνει σηκωνει το χερι του και λεει ΟΧΙ .
    Τοσο απλα..

    Τα αλλα ειναι, "αλλα λογια ναγαπιομαστε".
    Και η πιτα ολακερη και ο σκυλος χορτατος δεν γινεται.

  13. manos avatar
    manos 03/02/2012 15:35:58

    Κύριε Ροδινέ,

    Ούτε κύριος είναι, και σίγουρα ούτε πρωθυπουργός.

  14. λαλακης avatar
    λαλακης 03/02/2012 15:46:28

    Tα κομματα ιδιως το δημοσιουπαλληλικο πασοκ τρεμουν στην ιδεα της επισιμης χρεοκοπιας και εξοδου απο το ευρω .
    Ο λογος ειναι απλος, θα τους διαλυσει η πεινα και η οργη του κοσμου.
    Οποτε κερδιζουν χρονο, υποσχονται στην τροικα διαρθρωτικες αλλαγες
    που δεν κανουν ,δεν αγγιζουν κλειστα επαγγελματα και ΔΥ και οτι
    γινει.
    Ιδιως το πασοκ που δημιουργησε αυτο το εκτρωμα μετα το 81.

    • tsechos avatar
      tsechos @ λαλακης 03/02/2012 20:30:49

      Μπράβο σας κε. Λαλάκη τη βρήκατε τη λύση. Οι Πασόκοι δημόσιοι υπάλληλοι που αυτόν το μήνα πληρώθηκαν με 100 ευρώ μισθό να πάρουν τον άλλο μήνα 50 και έτσι θα λυθεί το πρόβλημα. Ήμαρτον ρε παιδιά με την καραμέλλα των δημοσίων που φταίνε για όλα. Οι ιδιωτικοί δηλαδή που θέλουν να τους ξαναχαντακώσουν τώρα γιατί;

  15. ΜΠ avatar
    ΜΠ 03/02/2012 15:56:24

    Καλησπέρα σε όλους τους ΕΛΛΗΝΕΣ !
    Κύριε Ροδινέ ρητορικό το ερώτημα, χωρίς αμφιβολία.
    Θα μου επιτρέψετε όμως να σας πω ότι αυτές τις κρίσιμες ώρες θα έπρεπε να αναρτήσετε ένα άλλο ερώτημα, αυτή τη φορά προς τον Πρόεδρο:
    "Α.Σ με ποιόν είσαι; Με το λαό σου ή με τους δανειστές μας;"
    Αυτό είναι το ερώτημα που περιμένουμε όλοι οι Έλληνες να απαντήσει ο Α.Σ.
    Χάνετε το χρόνο σας να ρωτάτε για τον λάθος άνθρωπο του οποίου η ιδιότητα δεν επιτρέπει αυτού του είδους τα ερωτήματα, όταν έχει έναν και μοναδικό σκοπό: να παραδώσει τη χώρα στους δανειστές όχι μόνο χωρίς διαπραγμάτευση, αλλά κυρίως χωρίς ΚΑΝΕΝΑΝ ΗΘΙΚΟ ΦΡΑΓΜΟ ΣΕ ΕΝΑΝ ΛΑΟ ΠΟΥ ΤΟΝ ΘΕΩΡΕΙ ΚΑΤΩΤΕΡΟ ΤΟΥ.

  16. kostasxan avatar
    kostasxan 03/02/2012 15:58:35

    Κύριε Ροδινέ, ο τραπεζοϋπάλληλος Λουκάς Παπαδήμος, είναι με τα... αφεντικά του. Και αυτά τα αφεντικά είναι βέβαιο πως δεν είναι ο Ελληνικός λαός.

    • kapar13 avatar
      kapar13 @ kostasxan 03/02/2012 17:18:34

      Έτσι, ακριβώς.
      Ο Παπαδήμος είναι με τους πρώην και τους μελλοντικούς εργοδότες του.

  17. Αριστερός avatar
    Αριστερός 03/02/2012 16:40:55

    Το ερώτημα του άρθρου έχει απαντηθεί πριν αναλάβει ο Παπαδήμος.

    Στις 18/10/2011, το Reuters μετέφερε τη δήλωση ανώνυμου εκπροσώπου της Ε.Ε. για το τί χρειάζεται η Ελλάδα:

    "You need someone who can speak Greek but who is not on the side of the Greeks," said the source.
    http://www.reuters.com/article/2011/10/18/us-eu-greece-taskforce-idUSTRE79H1GJ20111018

    Το ζήτημα είναι πως ο Παπαδήμος δεν κυβερνά μόνος του. Η κυβέρνηση και η πολιτική της στηρίζεται από 3 κόμματα, κάποιους (μεγαλο)επιχειρηματίες και από ένα διευθυντικό κομμάτι του κρατικού μηχανισμού που εφαρμόζει την συγκεκριμένο πολιτική.

  18. restart avatar
    restart 03/02/2012 17:02:01

    24 Ιαν. 2012 – Το Eurogroup πήρε τη σκυτάλη των πιέσεων προς τους ιδιώτες ομολογιούχους χθες, πιέζοντας για επιτόκιο μικρότερο του 4%

    6 ημέρες πριν – Η Λαγκάρντ πιέζει τους ιδιώτες για χαμηλότερο επιτόκιο στο PSI.

    22 Ιαν. 2012 – Το ΔΝΤ δεν πιέζει για χαμηλότερα επιτόκια για να βοηθήσει την Ελλάδα αλλά γιατί με την υπάρχουσα συμμετοχή στο PSI δεν εξασφαλίζεται ...

    21 Ιαν. 2012 – Ωστόσο, ΔΝΤ και συνολικά η τρόικα πιέζουν ασφυκτικά για χαμηλότερο επιτόκιο, θεωρώντας ότι το προτεινόμενο ύψος επιτοκίου δεν θα ...

    13 Ιαν. 2012 – Πιέζει για χαμηλότερα επιτόκια το ΔΝΤ εξωθώντας στα άκρα τις διαπραγματεύσεις

    23 Ιαν. 2012 – ... το PSI, με τη Γερμανία να πιέζει για γρήγορη λύση και χαμηλό επιτόκιο


    αγγλοι-γαλλοι-βησιγοτθοι
    ολοι πιεζουν για χαμηλοτερα επιτοκια
    εκτος απο τον -"ειδικος στις διαπραγματευεις "- παπαδημιο.
    ρε μυστηρια πραγματα..

  19. kostis avatar
    kostis 03/02/2012 17:20:26

    Κυριοι στην Δημοκρατια ( Αν αυτο το χαλι λεγεται Δημοκρατια )Δεν υπαρχουν αδιεξοδα !!!!! Αντε γιατι το αστειο παραταβηξε !!! Τελειωνετε με αυτο !!!!!!!
    Επι τελους δεν βλεπετε οτι η ολη κατασταση ειναι πλεον για γελια !!

    Δεν βλαπτει λιγη ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ!! απο μερους των πολιτικων !! Οι Σουλιωτησες δεν ρωτησαν αν ειχαν ειχαν να διαλεξουν αναμεσα στην ατιμωση η τον Θανατο !!! Απλα δεν παραδωθηκαν !

    ¨Καλυτερα ενα αθλιο τελος ...παρα μια αθλιοτητα χωρις τελος¨

  20. γιωργος avatar
    γιωργος 03/02/2012 17:27:14

    Tο θέμα καλοί μου σκεπτόμενοι φίλοι δεν είναι με ποιους τάσσεται ο εντολοδόχος Παπαδήμος. Το γνωρίζουν και τα μικρά παιδιά

    Το θέμα είναι με ποιους τάσσονται τα ελληνικά κόμματα και ιδίως τα κόμματα διακυβέρνησης

    Θα πρέπει λοιπόν και η ΝΔ να πάψει να στρογγυλεύει τις θέσεις της και να κρύβεται πίσω απ τον υπάλληλο Παπαδήμο και να βγει μπροστά με μια εθνική πατριωτική πολιτική που δεν θα χει ψευτοδιλήμματα του τύπου ¨"καταστρεφόμαστε αν βγούμε εκτός ευρώ" αλλά θα πει στον ελληνικό λαό πώς έχει η κατάσταση και θα πάρει ξεκάθαρη θέση, ακόμη και αν αυτό σημαίνει εκτός ευρώ ή οτιδήποτε άλλο

    Μέχρι τώρα πολιτική διαφορά μεταξύ ΠΑΣΟΚ ΝΔ δεν υπάρχει για τον απλούστατο λόγο ότι δεν είναι πολιτική να διασωθεί δήθεν η χώρα, με οποιοδήποτε κόστος, ικανοποιώντας τους ντόπιους και ξένους αλήτες

    Λύση είναι η χώρα και ο λαός της να αναλάβουν τις ευθύνες ανοικοδόμησης της ίδιας της χώρας και της κοινωνίας ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ. Να ξεκινήσει πάλι η βιοτεχνία, η παραγωγή δικών μας ειδών, να μπουν κανόνες, να λειτουργήσει η ξεπουλημένη δικαιοσύνη, να υπάρξει εξορθολογισμός (σοβαρός και δίκαιος) στο δημόσιο. Και ας πεινάσουμε. Όπως άλλωστε πεινάμε τώρα

    ΄Ολα τ άλλα είναι προσχήματα και λεονταρισμοί που δεν πείθουν κανέναν
    Και αν συνεχίσει έτσι ο Σαμαράς, σύντομα θα δει τη ΝΔ σε μονοψήφια και θα συμβάλλει στην διάλυση των δύο μεγάλων κομμάτων (το ΠΑΣΟΚ ήδη διαλύεται)

  21. ΝΙΚΟΣ Τ. avatar
    ΝΙΚΟΣ Τ. 03/02/2012 17:34:10

    Ο Παπανδρέου αντικαταστάθηκε από τον Παπαδήμο για να κοιμηθεί ο λαός λίγο πάρα πάνω !!!

  22. the mechanic avatar
    the mechanic 03/02/2012 17:37:07

    Αντώνη, μην υπογράφεις τίποτα. Μην ψηφίσεις τη δανειακή, απέσυρε την υποστήριξή σου σε αυτή την κυβέρνηση δωσιλόγων και τράβα ολοταχώς για εκλογές. Πρέπει να μιλήσει ο λαός. Ο λαός δεν θέλει τη δανειακή.

  23. snowman avatar
    snowman 03/02/2012 18:26:37

    Λυπάμαι γι αυτό που θα πω αλλά νομίζω ότι έχετε αρχίσει και εσείς να κρατάτε ισορροπίες. Είναι η αίσθηση που λαμβάνω διαβάζοντας τα άρθρα σας. Μόνο τα σχόλια του κόσμου παραμένουν σε καλό επίπεδο. Αυτά σου κάνει η συγκυβέρνηση.
    Για τους Έλληνες όμως που δεν έχουν κομματικές παρωπίδες όλα είναι ξεκάθαρα. Και οι 3 είναι προδότες. Αφήνω ακόμα ένα μικρό παράθυρο ανοικτό για τον Αντώνη Σαμαρά. Μέχρι την Δευτέρα ίσως να ξέρουμε πλέον με βεβαιότητα.

  24. Δημήτρης Σκαμπαρδώνης avatar
    Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 03/02/2012 18:39:27

    Καλησπέρα σας. Αγαπητοί μου τό πρόγραμμα τής τρόικας δέν είναι νά σωθεί η Ελλαδα αλλά νά πτωχεύσει. Μόνο έτσι οί δανεισταί θά καταφέρουν νά ασελγήσουν στό πτώμα της,δέν θέλει καί πολύ μυαλό νά τό καταλάβουμε αυτό.

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 03/02/2012 20:39:55

      Κι ο διαιτητής Παπαδήμος θέλει να σφυρίξει φτιαχτό πέναλτι εναντίον της Ελλάδας...

  25. Σταράτα avatar
    Σταράτα 03/02/2012 18:50:31

    Γιατί δέν λέμε τά πραγματά απλά .Ο Παπαδήμος είναι μέ τό αφεντικό ,του δηλαδή τόν γαπ. Ο ΓΑΠ κυβερνάει καί ό παπαδήμος εκτελεί εντολές του.Αντέ ρέ Σαμαρά νά δώ πότε θά μάς απαλλάξεις από τήν παρουσία τού γαπ

    • kostis avatar
      kostis @ Σταράτα 03/02/2012 19:37:38

      Αγαπητε !! ισως μια διορθωση ......Αν επιτρεπεται; Το αφεντικο ειναι ο Παπαδημιος ! Τα τσιρακια ( βοηθοι ) οπως ο GAP κανουν την προετοιμασια και Ο Μαστορης τελειωνει την δουλεια !! Μετα οι μαθητες σκουπιζουν το χαλι !! οπως οι LOVE ΛοβρδοΒενιζελοι!

      • Σταράτα avatar
        Σταράτα @ kostis 03/02/2012 19:47:44

        O γαπ είναι ιεραρχικά πολύ πιό ψηλά από τόν παπαδήμιο.ο γάπ είναι υιός προστατευμένος καί όλοι οί άλλοι υπηρέτες στήν αυλή του.

  26. dadelos avatar
    dadelos 03/02/2012 18:50:58

    Παντως οταν μιλαει ο Παπαδημος μου θυμιζει ρομποτ.

  27. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 03/02/2012 19:34:34

    Οταν ληξη η θητεια του Παπαδημου, που θα βρει δουλεια; Ασφαλως σε εναν απο τους Ευρωπαικους οργανισμους που τωρα υποτιθεται οτι τους αντιμαχεται και διαπραγματευεται. Ειναι οι μελλοντικοι εργοδοτες του, οποτε ολα τα αλλα ειναι κατανοητα!!!

    • ANGRY MAN avatar
      ANGRY MAN @ ΝΤΙΝΟΣ 04/02/2012 09:57:00

      Ακριβώς. Το για ποιους δουλεύει ο Ππαδήμος θα το δείτε λίγοι μετά τη Δευτερα, θέλω να πιστεύω, που θα έχει παραιτηθεί( και θα αναλάβει τη νέα του θέση στα γραφεία των προστατών του), για να ξανανιώσουμε οι Έλληνες ελεύθεροι.

  28. theo1611 avatar
    theo1611 03/02/2012 19:56:22

    Στον κ. Παπαδήμο προσφύγανε οι τρεις πολιτικοί αρχηγοί με τη στήριξη της Βουλής και τον όρισαν πρωθυπουργό, με διαδικασίες στα όρια της συνταγματικής νομιμότητας. Το έκαναν αυτοβούλως, τους το επέβαλαν μικρή σημασία έχει.

    Η θέση όμως και οι απορρέουσες αρμοδιότητες δεν είναι αλά καρτ, δεδομένου ότι το Σύνταγμα δεν κάνει διακρίσεις για τις αρμοδιότητες ενός πρωθυπουργού, ανάλογα με τον τρόπο ανάδειξής του.

    Νομίζω στην παρούσα φάση ούτε η κριτική στον Παπαδήμο βοηθά ούτε η αντίστοιχη στον Τόμσεν.

    Μοιάζει σαν την μπάλα εκτός γηπέδου!!!

    Πρωτοβουλίες, προτάσεις και επωφελείς συμφωνίες ή τίναγμα στον αέρα με επεξεργασμένες εναλλακτικές για να πάμε μπροστά (με ότι επί πλέον θυσίες αυτό συνεπάγεται), αυτό νομίζω είναι το ζητούμενο στην παρούσα συγκυρία.

  29. Γιάννης Παπαζαχαρίας avatar
    Γιάννης Παπαζαχαρίας 03/02/2012 20:16:29

    Το Ζάππειο 3 θα γίνει άμεσα, θα είναι σύντομο και θα έχει στο τέλος μόνο ένα μεγάλο "'ΟΧΙ" αλλά και κλωτσιές στους δανειστές & τα εξαπτέρυγα!
    Έχετε εμπιστοσύνη αλλά για τελευταία φορά...
    Αντώνη, τώρα είναι η ώρα!

  30. Pluto avatar
    Pluto 03/02/2012 20:31:54

    Εδώ όλοι λέμε σ` όλους τους τόνους: Αντώνη μη,Αντώνη πρώτα εκλογές, κοκ.
    Ομως φοβάμαι πως θα μείνουμε με μιά πικρή γεύση στο στόμα καί την απογοήτευση στο χέρι...
    Ειλικρινά μακάρι,μακάρι να πέφτω έξω...

  31. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 03/02/2012 20:34:07

    Δυστυχώς ,πείθομαι ολοένα και περισσότερο πως η μυστική αποστολή της Τρόικας είναι να σπρώξει τη χώρα σε άτακτη χρεοκοπία. Και ακόμα χειρότερο:

    Η παράξενη εμμονή της τρόικας ειδικά στις απολύσεις ένστολων , με οδηγεί σε σενάρια συνομωσίας ,που συνήθως τα αποφεύγω.

    Αντίθετα με ότι γράφονται , δεν υπάρχει περίπτωση να ΕΚΔΙΩΧΘΕΙ μια χώρα από την Ευρωζώνη , ούτε βέβαια από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Εκτός από μία: Αν “καταλυθεί η Δημοκρατία”…

    Π.χ , με ένα στρατιωτικό πραξικόπημα…Το πιάσατε;

    Επιπλέον, μια κίνηση του Στρατού (δε μιλάμε για χουντικούς Συνταγματάρχες ,αλλά για στελέχη όλων των βαθμίδων ,προφανώς με την ενθουσιώδη υποστήριξη των εφέδρων) που , παρόλο που θα είχε σίγουρα λαϊκή υποστήριξη θα οδηγούσε σε αδιέξοδο, θα ήταν βούτυρο στο ψωμί του Συστήματος και της Διαπλοκής, γιατί θα αποδυνάμωνε τελείως τις εθνικές και λαϊκές δυνάμεις αντίστασης. Θυμηθείτε πως στη Ρωσία ήταν το αποτυχημένο στρατιωτικό πραξικόπημα του 1991 που άνοιξε διάπλατα το δρόμο στους Ολιγάρχες να καταληστέψουν τη χώρα.

  32. ΝΙΚΟΛΑΟΣ avatar
    ΝΙΚΟΛΑΟΣ 03/02/2012 21:22:15

    ΠΡΩΤΑ Η ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΟΤΙ ΠΕΡΙΣΣΕΨΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ!

    Αυτό είναι το ΒΑΣΙΚΟ στοιχείο της ΝΕΑΣ ΔΑΝΕΙΑΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ.
    ΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ 300 ΘΑ ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΨΗΦΙΣΟΥΝ?????

  33. Alilouia avatar
    Alilouia 03/02/2012 21:42:55

    Και πολλά τους είναι τα 100 ευρώ για τα μυαλά που κουβαλάει η πλειοψηφία αυτών ακόμη γιατί εξαργυρώνουν πλουσιοπάροχα για άλλη μια φορά την ψήφο που έδωσαν και δυστυχώς θα ξαναδώσουν η στο γνήσιο πασοκ η στο ιμιτασιόν του Χουβέλη .
    Έγκλημα και τιμωρία λοιπόν η όλα εδώ πληρώνονται .
    Άλλωστε αν δεν τους έφταναν τα χρήματα με κάποιο τρόπο θα αντιδρούσαν ,βλέπετε να αντιδρά κανείς ;Όχι βέβαια ,άρα ;

  34. OΡΓΙΣΜΕΝΟΣ avatar
    OΡΓΙΣΜΕΝΟΣ 03/02/2012 21:44:19

    Τι μας ενδιαφέρει κύριοι με ποιόν είναι ο παπαδήμος? Ανάξιος! Στο σπίτι του κι αυτός! Περιμένουμε να δούμε ποιός θα μας απαλάξει απο την παρουσία του άλλου, ( ΓΑΠ, Παπαδήμος ). Τίποτα να μην περιμένουμε απ΄τους συγκεκριμένους. Ο Αντώνης θέλει και βοήθεια! Απο εμάς! Ξεσηκωμός τώρα! Για να οδηγηθούμε σε εκλογές ΑΜΕΣΑ! Η χώρα κινδυνεύει!

  35. Σ.Ε avatar
    Σ.Ε 03/02/2012 21:58:28

    Πριν κάποιους μήνες,η Μέρκελ,αν δεν κάνω λάθος,είχε πει ότι την διακυβέρνηση της Ελλάδας θα έπρεπε να την αναλάβει κάποιος που θα μιλάει ελληνικά,αλλά δεν θα είναι με τους έλληνες.
    Συνεπώς με ποιούς είναι;

  36. ΙΩΝΑΣ2 avatar
    ΙΩΝΑΣ2 03/02/2012 22:11:08

    Αυτο το ερωτημα επρεπε να ειχε τεθει πριν αναλαβει την πρωθυπουργια.
    Ηταν και ειναι σαφες οτι εξυπηρετει τα συμφεροντα των ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ και της
    FED και δεν τον ενδιαφερει ποσως η τυχη της Ελλαδας και των Ελληνων.(Οπως ακριβως και ο ΓΑΠ)
    Αλλωστε και για αυτο επιλεχθηκε αντι της σωστης επιλογης των εκλογων.
    Χρονος ομως παντα υπαρχει για εθνικα συμφερουσες λυσεις.
    Πρεπει ομως να υπαρξει και η τολμη.

  37. Joao avatar
    Joao 03/02/2012 22:24:56

    βρε ποιανου τους εκβιασμους μου θυμιζει..

  38. ΔημήτρηΣκαμπαρδώνης avatar
    ΔημήτρηΣκαμπαρδώνης 03/02/2012 22:44:29

    EYA καλησπέρα . Εχουν γίνει αναλύσεις επί αναλύσεων αρκετές. Η ουσία είναι ο.τι ψηφίζοντας τό πακέτο, μπαίνουμε σέ μιά μαύρη τρύπα καί δέν βγαίνουμε ποτέ.Υπάρχει άλλος δρόμος? Αυτό είναιτό ζητούμενο.

  39. dimitris karditsa avatar
    dimitris karditsa 04/02/2012 01:42:14

    ιδου η μεγαλη ευκαιρια. εχει τα κοτσια ο σαμαρας να αποσυρει την εμπιστοσυνη του στην κυβερνηση?και να παμε σε εκλογες?
    εκλογες που θα γινουν τωρα οπου με το πασοκ θα παει παπανδρεου ως αρχηγος.
    να η μεγαλη ευκαιρια. κυβερνηση νου δου οπου θα εχει την δυνατοτητα χωρις στην ουσια να υπαρχει αντιπολιτευση να εφαρμοσει το προγραμμα της.
    σε διαφορετικη περιπωση αν η νου δου ψηφισει τα νεα μετρα και τη νεα δανειακη συμβαση εχει τελειωσει απο τον πολιτικο χαρτη.

  40. mx avatar
    mx 04/02/2012 08:20:06

    Υπόθεση Hellenic Swap
    Posted on 27 Αυγούστου, 2011 3:25 πμ by Back Door Man 11

    Του Kael’thas
    Από το 2009 μια σειρά από δημοσιεύματα σε ελληνικά και ξένα Μ.Μ.Ε ασχολήθηκαν, όχι με ιδιαίτερη έκταση, με το ζήτημα του «μαγειρέματος» των στατιστικών της ελληνικής οικονομίας από τις ελληνικές κυβερνήσεις και κατ’ επέκταση με τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς που πρωταγωνίστησαν στις υποθέσεις αυτές.
    Η αξία τέτοιων αποκαλύψεων δεν εξαντλείται στο να δείξει μόνο λάθη και παραλείψεις των πολιτικών και κυβερνώντων. Πολύ περισσότερο δείχνει πως τα διαπλεκόμενα συμφέροντα είναι κανόνας στο χρηματοπιστωτικό σύστημα και πως το αλισβερίσι κυβερνήσεων-κρατών και της αγοράς έχει τεράστιες επιπτώσεις στο οικονομικό και πολιτικό μέλλον μιας χώρας, που όταν αποκαλυφθούν είναι πλέον αργά.
    Αυτό το άρθρο αποτελεί συμπλήρωμα στο εξαιρετικό κείμενο του Ιουλιανού για τους κερδοσκόπους «συνεργάτες» των ελληνικών κυβερνήσεων. Το θέμα του σχετίζεται με την ανάμειξη της Goldman Sachs στη διαμόρφωση του ελληνικού χρέους και ελλείμματος. Προσπάθησα να συνθέσω ένα παζλ γεγονότων, δημοσιεύσεων και αριθμών που κυριολεκτικά ζαλίζει το μυαλό λόγω πολυπλοκότητας, γι’ αυτό και απλοποίησα όσο γινόταν την επεξήγηση των οικονομικών στοιχείων.
    Τον καιρό λοιπόν που η Ελλάδα επρόκειτο να περάσει στην ευρωζώνη όλοι γνωρίζουμε ότι υποχρεούταν να παρουσιάζει συγκεκριμένα όρια ελλείμματος (έως 3%) και χρέους (έως 60% του ΑΕΠ), βάσει του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης και των λεγόμενων κριτηρίων Σύγκλισης που καθορίστηκαν στο Μάαστριχτ. Επίσης γνωρίζουμε από σχετικά πρόσφατα δημοσιεύματα ότι «μαγειρεύτηκαν» τα στατιστικά αυτά, ακόμα και εν γνώσει των Ευρωπαίων, προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία εισόδου της Ελλάδας στην ΟΝΕ1.
    Το 2000 και το 2001 λοιπόν η Ελλάδα επί πρωθυπουργού Σημίτη και η Goldman Sachs, συμφώνησαν το περίφημο “currency swap”. Ένα μέρος του χρέους της Ελλάδας καταμετρούταν σε δολλάρια και γιεν Ιαπωνίας, με αποτέλεσμα η είσοδος στην ΟΝΕ να καθιστούσε απαραίτητη τη μετατροπή τους σε ευρώ. Η συμφωνία με τη Goldman επέτρεψε να γίνει η μετατροπή με παλαιότερη και όχι τρέχουσα ισοτιμία και να αφαιρεθεί από το ονομαστικό χρέος της χώρας ένα σεβαστό ποσό. Η ίδια η εταιρεία δήλωσε πως το συνολικό ποσό που απέφεραν οι «ανταλλαγές νομίσματος» ανέρχεται στα 2,3 δις ευρώ2. Ενώ στην Ελλάδα οι συμφωνίες αυτές πέρασαν στα ψιλά γράμματα, ακόμα και με τις αποκαλύψεις της τελευταίας διετίας, στον Αμερικάνικο Τύπο έχουν όνομα: Αριάδνη, Αίολος και Άτλας3, τρεις εταιρείες-οχήματα ειδικού σκοπού.
    Σύμφωνα με πληροφορίες των New York Times, των Financial Times, του Euroweek και άλλων δημοσιογραφικών portals, η «Αριάδνη» ήταν η πρώτη συμφωνία GoIdman-Ελλάδας το 2000 και σύμφωνα με την οποία το Ελληνικό Δημόσιο δεσμεύει για λογαριασμό της Goldman μέρος των μελλοντικών εσόδων του Ο.Π.Α.Π. Ο «Αίολος», ιδρυθείς το 2001, επέτρεψε τη δέσμευση εσόδων από τα τέλη του «Ελευθέριος Βενιζέλος»4 και ο «Άτλας», την ίδια χρονιά, τη δέσμευση εσόδων από τα τέλη διοδίων5. Στη διαχείριση και εποπτεία των επιχειρήσεων αυτών και των συναλλαγών τους φέρονται να εμπλέκονται επίσης οι Morgan Stanley και UBS και οι ελληνικές Eurobank, Εθνική Τράπεζα και Alpha Bank.
    To 2002 η αγαστή συνεργασία ελληνικής κυβέρνησης και Goldman όμως συνεχίστηκε: νέο swap αυτή τη φορά από γιεν και δολλάρια πάλι σε ευρώ αποδίδει 1 δις ευρώ «απαλλαγή» για το ελληνικό χρέος. Αυτή ήταν η «ζαβολιά» για την οποία η καγκελάριος Μέρκελ ορυόταν το 20096 και οι Έλληνες κατηγορούνταν για εξαπάτηση της Ευρώπης. Ήταν ακόμα μια «καινοτομία» και «κατόρθωμα» της ομάδας τεχνοκρατών της Goldman, διότι πέτυχαν μια ακόμα πολύ επικερδή συμφωνία: η Ελλάδα εξέδωσε ομόλογα αξίας 10 δις δολλαρίων και μέσω της Goldman τα αντάλλαξε σε 8,4 δις ευρώ χρησιμοποιώντας παλαιότερη ισοτιμία (και όχι την τρέχουσα, βάσει της οποίας θα έπρεπε η μετατροπή να της δώσει 7,4 δις ευρώ).
    Τα swaps του 2000, 2001 και 2002 ήταν επί της ουσίας «δομημένα» προϊόντα που σκαρφίστηκε η Goldman, τα οποία «εξασφάλισαν» αρκετά δις ευρώ στο ελληνικό δημόσιο και του επέτρεψαν να παρουσιάσει μικρότερο έλλειμμα στη Eurostat.
    Η Goldman από τη μεριά της κέρδισε 300 εκατομμύρια δολάρια μόνο από την τελευταία συναλλαγή ως αμοιβή για την «εξυπηρέτηση» και περίπου 5 δις σε βάθος χρόνου από τόκους 260 εκατομμυρίων το χρόνο με λήξη αποπληρωμής της συμφωνίας το 2019. Με απλά λόγια μαγείρεψε το χρέος της Ελλάδας με αντάλλαγμα μια αδρή μελλοντική πληρωμή. Επιπλέον «ασφάλισε» την έκθεση της έναντι του ελληνικού χρέους και «στοιχημάτισε» ουσιαστικά εναντίον της Ελλάδας αγοράζοντας ασφάλιστρα κινδύνου (CDS)7 μέσω της γερμανικής τράπεζας Depfa8.
    Για το «διπλό ταμπλό» που έπαιξε η Goldman δανείζοντας από τη μια την Ελλάδα και στοιχηματίζοντας εναντίον της από την άλλη9, κατηγορήθηκε από τον Αμερικάνικο Τύπο και ευθαρσώς δήλωσε πως είναι πάγια πρακτική ένα επενδυτικό και πιστωτικό ίδρυμα να προχωρεί στην εξασφάλιση του ρίσκου από τις συναλλαγές του και ότι αυτό είναι γνωστό στους πελάτες του, όπως και στην ελληνική κυβέρνηση10.
    Μάλιστα για του λόγου το αληθές η Goldman με μια σειρά ακόμα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα όπως η Markit Group, στην οποία η Goldman και η JP Morgan είναι μέτοχοι11, δημιούργησαν ένα χρηματιστηριακό δείκτη προκειμένου να εμπορεύονται οι επενδυτές τα ασφάλιστρα κινδύνου που αφορούν ακριβώς στο χρέος χωρών της ευρωζώνης όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ιρλανδία. Ο δείκτης ονομάζεται iTraxx SovX και πολλοί επενδυτές τονίζουν ότι οι συναλλαγές που αφορά ο δείκτης επιβαρύνουν σε μεγάλο βαθμό την επιδείνωση του χρέους μιας χώρας12. Ανάμεσα στους αγοραστές CDS συγκαταλέγονται η Deutsche Bank, UBS, Credit Suisse, Societe Generale και ΒΝΡ Paribas.
    Ας επιστρέψουμε όμως στις ανταλλαγές νομίσματος μεταξύ Ελλάδας και Goldman. To γεγονός ότι επέλεξαν όποια ισοτιμία ευρω-δολαρίου-γιεν ήθελαν για να πετύχουν τη διαφορά στο τελικό συνάλλαγμα αφαιρεί από την «αγορά» αυτήν την αξία και με έναν ιδιόρρυθμο διμερή διακανονισμό, η Ελλάδα πρακτικά δανειζόταν ρευστό προκαταβολικά με αντάλλαγμα μελλοντικές αποδόσεις των Δημοσίων εσόδων προς τους δανειστές. Το Ελληνικό Κράτος όμως δεν «κατέγραψε» αυτές τις συμφωνίες ως δάνεια αλλά ως αγοραπωλησίες και έτσι δεν εμφανίζονταν οι διαφορές αξίας συναλλάγματος στον κρατικό ισολογισμό.
    Άλλωστε ο κανονισμός της Eurostat δεν αναγνωρίζει μια τέτοια συμφωνία ως «δάνειο» και δεν υπολογίζει στο έλλειμμα τα ποσά που χάνονται από τέτοιες συναλλαγές τύπου swap, με αποτέλεσμα αυτό να φανεί χαμηλότερο (1.2% το 2002, κατώ από 3% δηλαδή που προϋποθέτει το Σύμφωνο Σταθερότητας)13.
    Το εργαλείο πάντως της ανταλλαγής νομίσματος υπάρχει από το 1985 και δεν είναι άγνωστο στα οικονομικά επιτελεία των κυβερνήσεων των κρατών μελών της Ε Ε και της ευρωζώνης. Μάλιστα οι τεχνοκράτες των Βρυξελλών το κατέστησαν καθόλα νόμιμο προς τους κανονισμούς της ευρωζώνης, γι’ αυτό και δεν έχει ακόμα αμφισβητηθεί σοβαρά η νομιμότητα τους, παρά μόνο βλέπουμε «γκρίνιες» ότι δήθεν τέτοιες πρακτικές ξεγελούν τους επενδυτές14.
    Παρόμοιες αλχημείες είχε κάνει και το ιταλικό Δημόσιο το 1997 όταν αντάλλαξε ομόλογα σε γιεν αξίας 200 δις σε ισοτιμία 1995, λαμβάνοντας έτσι από τη συναλλαγή περισσότερες λιρέτες απ’ ότι αν γινόταν η μετατροπή στην τρέχουσα ισοτιμία του 1997 (είχε ήδη υποτιμηθεί το γιεν)15.
    Ακόμα και μετά την εισδοχή στην ευρωζώνη η Ελλάδα συνέχισε αυτού του είδους τις συναλλαγές με τη Goldman Sachs συμβάλλοντας έτσι στην εμφάνιση χαμηλού χρέους16. To Bloomberg μάλιστα μεταδίδει την αναφορά της Eurostat βάσει της οποίας η Ελλάδα προχώρησε σε 13 συναλλαγές τύπου swap συνολικά από το 2001 και όλες με τη Goldman Sachs17, συνολικού ύψους 15 δισεκατομμυρίων ευρώ18.
    Είναι προφανές ότι η πρακτική των ανταλλαγών νομίσματος, αν και δε συνιστά ευθεύως δανειακή σύμβαση μεταξή της Ελλάδας και των όποιων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων, χρεώνει το ελληνικό Δημόσιο με τόκους και αποζημιώσεις ρίσκου τεράστιων ποσών σε βάθος χρόνου, χωρίς να υπολογίσουμε βεβαίως και τις όποιες εμπράγματες εγγυήσεις που δεσμεύει στις συμφωνίες.
    Η ειρωνεία στην όλη υπόθεση είναι ότι το 2000 οι Υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης είχαν συμφωνήσει κατηγορηματικά να μην δηλώνονται και να μη λαμβάνονται υπόψη τα «παράγωγα» και άλλα προϊόντα «δημιουργικής» λογιστικής στους λογαριασμούς των συναλλαγών των κρατών-μελών19.
    Ας επιστρέψουμε όμως – πάλι - στις συμφωνίες Ελλάδας – Goldman, που ξεκινούν από το 199820. Θα σταθούμε λίγο εδώ για να εξηγήσουμε όσο γίνεται απλά την εξέλιξη τους: Τις ανταλλαγές νομίσματος (currency swaps) μέχρι το 2005 συνόδευσε μια σειρά από ανταλλαγές επιτοκίου (interest-rate swaps). Οι δεσμεύσεις δηλαδή της Ελλάδας να αποδώσει έσοδα από τον ΟΠΑΠ, τα αεροδρόμια και τα διόδια στη Goldman, όπως αναφέραμε παραπάνω, συνοψίστηκαν σε ένα «πακέτο» ανταλλαγής επιτοκίου, σύμφωνα με το οποίο:
    Η Goldman Sachs θα απέδιδε στο ελληνικό κράτος το συμφωνηθέν ποσό με σταθερό επιτόκιο 4% (το «δάνειο» δηλαδή καταβαλλόταν στην Ελλάδα σε τοκιζόμενες δόσεις).
    Η Ελλάδα θα επέστρεφε στη Goldman το συμφωνηθέν ποσό (εκτός της αρχικής αμοιβής) με κυμαινόμενο επιτόκιο 6,6%+ (είναι το λεγόμενο Libor που σε αυτού του είδους τις συναλλαγές μπορεί να αυξηθεί αλλά να μην πέσει ποτέ κάτω από 6,6%)
    Αυτό ήταν βέβαια και το συμφωνηθέν ποσό που ήδη αναφέραμε των 260 εκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο μέχρι το 2019. Το κομβικό λοιπόν 2005 οι συμφωνίες κλιμακώνονται: η Goldman πουλάει μαζεμένες τις υποχρεώσεις της Ελλάδας απέναντι της (5,1 δις ευρώ) στην Εθνική Τράπεζα. Πλέον δηλαδή το Ελληνικό Δημόσιο χρωστάει στην Εθνική Τράπεζα και όχι στη Goldman για τις «εξυπηρετήσεις» της τελευταίας. Ωστόσο με την έλλειψη ρευστότητας που ξεκίνησε το 2008 και την εκτόξευση του Δημοσίου χρέους, η Εθνική δεν μπορούσε να απαιτήσει τις πληρωμές αυτές από το Δημόσιο. Την ίδια περίοδο η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα ανακοινώνει την αγορά τίτλων και άλλων εγγυήσεων από τις ευρωπαϊκές τράπεζες με σταθερό χαμηλό επιτόκιο προκειμένου να ενισχύσει τη ρευστότητα στις ευρωπαϊκές αγορές. Ήταν μια ευκαιρία που η Εθνική δεν μπορούσε να χάσει.
    Για άλλη μια φορά η Ελλάδα έρχεται αντιμέτωπη με το πρόβλημα του ελλείμματος της και κάθεται στο τραπέζι με την Εθνική, στην οποία χρωστά ακόμα τα προσαυξημένα με τόκους χρεωστούμενα για τις ανταλλαγές νομίσματος που πούλησε στην Εθνική η Goldman.
    Το 2009 λοιπόν, λίγους μήνες πριν το διορισμό του κ. Πέτρου Χριστοδούλου21 ως επικεφαλής του Οργανισμού Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους (ο οποίος ας σημειώσουμε ότι είναι πρώην στέλεχος σε Goldman Sachs, JP Morgan και Credit Suisse), η Goldman μεθοδεύει το εξής εγχείρημα: Με τη μεσολάβηση της ιδρύεται στο Λονδίνο μια εταιρεία φάντασμα (διότι η συναλλαγή έγινε στη δευτερογενή αγορά, θα δείτε ποια συναλλαγή) ονόματι Titlos. Η εταιρεία αυτή, άλλη μια «εταιρεία ειδικού σκοπού» (SPV- Special Purpose Vehicle), δηλαδή μια εταιρεία που δημιουργήθηκε για να διενεργηθεί μια οικονομική συναλλαγή, εκδίδει γραμμάτια ύψους 5 δις περίπου ευρώ, όσα ακριβώς δηλαδή χρωστούσε το Δημόσιο στην Εθνική Τράπεζα. Η Titlos λοιπόν «αγοράζει» με αυτά τα γραμμάτια από την Εθνική τα δικαιώματα που αυτή είχε στα χρωστούμενα του Δημοσίου αλλάζοντας το επιτόκιο. Η νέα σύμβαση έχει ημερομηνία λήξης το φθινόπωρο του 2039. Πιο αναλυτικά το πακέτο έχει ως εξής και είναι δημόσια διαθέσιμο εδώ: http://www.zerohedge.com/sites/default/files/Moody%27s%20Titlos.pdf
    Η Ελλάδα χρωστά στην Εθνική τις αποδόσεις των συμφωνιών με τη Goldman ύψους 5,1 δις ευρώ
    Η εταιρεία «Titlos» εκδίδει γραμμάτια ύψους 5,1 δις ευρώ και τα εμπορεύεται με την Εθνική με αντάλλαγμα τις αποδόσεις που χρωστά η Ελλάδα
    Χρησιμοποιώντας παρόμοιες τιμές στα επιτόκια των πρώτων swaps, η Titlos αποδίδει στην Ελλάδα το συμφωνηθέν ποσό με επιτόκιο σταθερό 4,5% και η Ελλάδα αποδίδει στην Titlos το συμφωνθηθέν ποσό με επιτόκιο 6,6% κυμαινόμενο.
    Με την επιμήκυνση του αρχικού χρέους από το 2019 στο 2039 η Ελλάδα χρεώνεται με τουλάχιστον επιπλέον 6 δισεκατομμύρια ευρώ.
    Η Εθνική Τράπεζα είχε πλέον στη διάθεση της τα γραμμάτια της Titlos τα οποία παρείσχε ως εγγυήσεις στην ΕΚΤ για να δανειστεί φθηνό χρήμα22, το οποίο με τη σειρά της δάνειζε με το ακριβό επιτόκιο της αγοράς στους πελάτες της. Η Goldman για άλλη μια φορά λοιπόν δημιούργησε χρήμα αέρα μέσα από τη διαφορά των επιτοκίων που αντάλλαξε η Εθνική με το Ελληνικό Δημόσιο23.
    Στη συμφωνία της Titlos όμως υπάρχει ρήτρα που προϋποθέτει υψηλή αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας της Ελλάδας από τη Moody’s. Προβλέπεται μάλιστα ότι αν υποβαθμιστεί η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας ή της Εθνικής Τράπεζας, τότε ακυρώνεται επί της ουσίας η υποχρέωση καταβολής των τόκων από την Titlos στο Δημόσιο και αμφότερες οι πλευρές έχουν σοβαρό πρόβλημα πιστωτικής έκθεσης24. Υπεραναλυτική περιγραφή των όρων της έκδοσης των γραμματίων βρίσκεται εδώ, μαζί με το πρωτότυπο κείμενο
    http://www.zerohedge.com/article/titlos-llc-special-purpose-vehicle-downgrade-catalyst-trigger-which-will-destroy-greece.
    Από τον Απρίλιο του 2009 η ΕΚΤ ερευνά τις υποθέσεις swaps στις οποίες προχώρησε η Ελλάδα25 και με τις διορθώσεις και αναθεωρήσεις των ελληνικών στατιστικών26, το 2010 και το 2011 η οικονομία της Ελλάδας παρουσιάζει την άθλια εικόνα που σήμερα γνωρίζουμε. Τέλος αξίζει να σημειώσουμε ότι η Le Monde έκανε αναφορές για την εμπλοκή του Πέτρου Χριστοδούλου του ΟΔΔΗΧ στην υπόθεση ίδρυσης της εταιρείας Titlos27.
    Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω βλέπουμε ότι η αγαστή συνεργασία κυβερνήσεων και επενδυτών του χρηματοπιστωτικού τομέα τραβάει πριν την καθιέρωση του ευρώ και έχει άμεση σχέση με την άυξηση του Δημοσίου χρέους και του ελλείμματος. Διότι η πρακτική των ανταλλαγών νομίσματος και ισοτιμίας μοιάζει ως επί το πλείστον με τη χρήση πιστωτικής κάρτας: ένας τρίτος φοράς μας προσφέρει προκαταβολικά ρευστό χρήμα δεσμεύοντας μας να του επιστρέψουμε πολύ περισσότερα στο μέλλον.
    Το ζήτημα δεν είναι μόνο η εμπλοκή των κυβερνητικών αξιωματούχων σε αυτές τις συναλλαγές και η ηθική και πραγματική νομιμότητα των πράξεων τους. Το ζήτημα είναι ότι ποτέ ξανά τόσο λίγοι άνθρωποι δεν έβγαλαν τόσα πολλά χρήματα σε τόσο ελάχιστο χρονικό διάστημα, χωρίς μάλιστα να έχουν παράξει τίποτα, χωρίς να έχουν προσφέρει πραγματικές υπηρεσίες στην κοινωνία και χωρίς να έχουν ενδιαφερθεί για τις συνέπειες των πράξεων τους.
    Η δυνατότητα που δίνεται στους παράγοντες αυτούς να ποντάρουν σήμερα και να κερδίζουν δισεκατομμύρια εκμεταλλευόμενοι δημόσιο χρήμα είναι μια μοναδική «καινοτομία» του σύγχρονου καπιταλιστικού συστήματος και ωχριά μπροστά στις «τρύπες εναντίον των οποίων οι σημερινές κυβερνήσεις διενεργούν ολόκληρη σταυροφορία. Συνταξιούχοι, εργαζόμενοι, άνεργοι και κάθε λογής επαγγελματικοί κλάδοι δαιμονοποιούνται και κατακρεουργούνται καθημερινά από τα κυρίαρχα ΜΜΕ. Χιλιάδες άνθρωποι βλέπουν το βιοτικό τους επίπεδο να κατακρημνίζεται, στιγματίζονται ως εγκληματίες για παρατυπίες μερικών εκατοντάδων ευρώ.
    Ταυτόχρονα, πενήντα-εξήντα γνωστοί και άγνωστοι «επενδυτές» ή «κερδοσκόποι» κερδίζουν εκατομμύρια από τη μια μέρα στην άλλη, εις βάρος αυτών των ανθρώπων.
    ΥΓ. Συγχωρέστε με για τα όποια λάθη σε νούμερα ή οικονομική ορολογία, ειλικρινά ήταν μεγάλος πονοκέφαλος η κατανόηση της υπόθεσης Hellenic Swap. Κάθε διόρθωση και πρόταση για ορθότερη διατύπωση είναι καλοδεχούμενη.
    1 http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=40630948
    2 http://www2.goldmansachs.com/our-firm/on-the-issues/viewpoint/viewpoint-articles/greece.html
    3 http://ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/25/159011/details-on-those-other-greek-debt-deals/
    4 http://www.alternet.org/economy/145884/how_the_monsters_at_goldman_sachs_caused_a_greek_tragedy
    5 http://www.nytimes.com/2010/02/14/business/global/14debt.html?pagewanted=all
    6 http://www.spiegel.de/international/europe/0,1518,676634,00.html
    7 http://keithfitz-gerald.com/bank-bets-now-pushing-greece-closer-to-ruin,
    ….http://www.businessinsider.com/goldman-sachs-shorted-greek-debt-after-it-arranged-those-shady-swaps-2010-2
    8 http://www.risk.net/risk-magazine/feature/1498135/revealed-goldman-sachs-mega-deal-greece
    9 http://my.firedoglake.com/scarecrow/2010/02/24/goldman-sachs-helps-hide-greek-debt-then-sets-up-market-to-bet-on-its-default/
    10 http://www2.goldmansachs.com/our-firm/on-the-issues/viewpoint/viewpoint-articles/5-18-clients.html
    11 http://www.marketrap.com/article/view_article/91172/did-the-markit-group-a-black-box-company-partially-owned-by-goldman-sachs-and-jp-morgan-devastate-markets
    12 http://www.nytimes.com/2010/02/25/business/global/25swaps.html
    13 Ο.π
    14 http://www.thefirstpost.co.uk/59812,business,greek-crisis-investors-fooled-by-goldman-sachs
    15 http://ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/09/145201/goldmans-trojan-greek-currency-swap/, https://self-evident.org/?p=757
    16 http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=244030.
    17 http://www.bloomberg.com/news/2011-05-12/greece-had-13-currency-swaps-with-goldman-eurostat-says-1-.html
    18 http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=newsarchive&sid=asBNXSLtlN9E
    19 http://ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/25/159011/details-on-those-other-greek-debt-deals/
    20 http://www.thefirstpost.co.uk/60016,business,london-firm-at-centre-of-greece-goldman-deal
    21 http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/49/4b/fb/494bfb3d109b1fb169aabcc952b1d00caf7d28fa/application/pdf/2010_02_19_Petros_Christodoulou_cv.pdf
    22 http://www.gata.org/node/8359
    23 http://johntrumanwolfe.com/2011/04/a-greek-tragedy-goldman-sachs-and-the-european-financial-crisis/
    24 http://ftalphaville.ft.com/blog/2010/02/16/150141/titlos-and-greek-currency-swap-titillation/
    25 http://www.xrima-online.gr/oikonomia/o_mustikos_fakelos_tis_ekt_gia_tin_ellada_1.html
    26 http://ftalphaville.ft.com/blog/2011/05/13/568261/eurostat-isnt-happy-with-greece-and-its-goldman-swap/
    27 http://translate.google.com/translate?js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&sl=fr&tl=en&u=http%3A%2F%2Fwww.freecity.gr%2Findex.php%3Foption%3Dcom_content%26view%3Darticle%26id%3D2565%3A———–monde%26catid%3D1%3A2009-07-02-05-32-13%26Itemid%3D7&act=ur

  41. Black avatar
    Black 04/02/2012 10:59:28

    Πτυχία δεν έχω απόφοιτος λυκείου είμαι και απαντώ "με τους δανειστές",επόμενη ερώτηση;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.