#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/03/2009 18:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μήπως χρειαζόμαστε έναν Έλληνα Τζιουλιάνι επειγόντως;

 Η τρομακτική άνοδος της εγκληματικότητας στην Ελλάδα φέρνει στο προσκήνιο ως πρόταση αλλά και ως θέμα συζήτησης και την περιβόητη  πολιτική «μηδενικής ανοχής» (zero tolerance) που εφαρμόστηκε στη Νέα Υόρκη επί δημαρχίας του Ρ. Τζιουλιάνι από το 1994 έως το 20001. Τι αφορά αυτή η πολιτική και τι σχέση μπορεί να έχει με την νεοελληνική πραγματικότητα;

Η «μηδενική ανοχή» είναι μια μέθοδος που εφαρμόστηκε στην Νέα Υόρκη με πρωτοβουλία του Τζιουλιάνι και είχε ως σκοπό τη μείωση του εγκλήματος στην πόλη. Να σημειωθεί ότι στις ΗΠΑ  οι αστυνομίες των πόλεων υπάγονται στη δικαιοδοσία του εκάστοτε δημάρχου. Υπάρχουν επίσης οι πολιτειακές αστυνομίες υπό τον Κυβερνήτη αλλά και το διαβόητο FBI το οποίο είναι σώμα ομοσπονδιακό. Κατά δεύτερον να σημειώσουμε ότι έως και τα μέσα της δεκαετίας του `90, η Ν.Υ. είχε από τους μεγαλύτερους δείκτες εγκληματικότητας παγκοσμίως.

Σε αυτό το σημείο μπαίνει στη σκηνή ο δήμαρχος Τζιουλιάνι (γόνος Ιταλών μεταναστών) ο οποίος είχε τη φήμη του δικηγόρου «πιτ μπουλ». Προκειμένου λοιπόν να μειώσει την εγκληματικότητα εφάρμοσε τη θεωρία της μηδενικής ανοχής η οποία σαν μοντέλο εγκληματολογικό λέει ότι προκειμένου να μειώσεις και να εξαλείψεις το σκληρό έγκλημα θα πρέπει να ξεκινήσεις από το μικρό έγκλημα. Θα πρέπει να κυνηγήσεις συστηματικά την κάθε είδους παραβατικότητα όσο ασήμαντη και αν είναι. Ακόμη και το πέταμα της γόπας στον δρόμο θα πρέπει να κυνηγηθεί συστηματικά και σταθερά ώστε να γίνει συνείδηση του πολίτη ότι όλοι μα όλοι οι κανόνες και οι νόμοι θα εφαρμόζονται. Αν πετύχεις αυτό, τότε το σοβαρό έγκλημα θα μειωθεί καθώς θα υπάρχει η επίγνωση σε όλους ότι θα τιμωρείται. Αυτή η επίγνωση έρχεται και καθιερώνεται εφόσον οι πολίτες (νομοταγείς και μη) συνειδητοποιήσουν ότι όσο παρανομούν (ασχέτως παράβασης) τόσο θα βρίσκουν μπροστά τους την αστυνομία και τις όποιες συνέπειες.

Η μέθοδος ακούγεται σκληρή και σε χώρες όπως η Ελλάδα θυμίζει έντονα αστυνομική καταστολή. Στην Νέα Υόρκη όμως έγινε αποδεκτή από τους κατοίκους οι οποίοι είχαν απαυδήσει από την εγκληματικότητα και το κυριότερο... η μέθοδος ΠΕΤΥΧΕ το σκοπό της. Η πόλη της Νέας Υόρκης θεωρείται σήμερα από τις πιο ασφαλείς. Μήπως λοιπόν ήρθε ή ώρα και της δικιάς μας εκδοχής της μηδενικής ανοχής; Μήπως λέω;

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 13/03/2009 18:09:39

    Βάλτε τον εκπρόσωπο τύπου Mayor of Athens.
    Φαίνεται από μακρυά ο ξύπνιος. Αστράφτει σαν βεγγαλικό!

  2. ΑΦΡΙΚΗ avatar
    ΑΦΡΙΚΗ 13/03/2009 18:10:51

    Μολις επεστρεψα απο την Νεα Υορκη. Σας διαβεβαιω ενοιωθα ασφαλης στις 3.00 το πρωι με την παρουσια πολλων αστυνομικων στο δρομο! Ειναι σωστα ολα αυτα που γραφεται στο αρθρο σας!

  3. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 13/03/2009 18:11:13

    Δεν είναι μόνο θέμα βούλησης, αγαπητέ. Είναι και θέμα πόρων, κυρίως ανθρώπινων, για να εφαρμόσουν μια τέτοια πολιτική. Πιστεύεις ότι υπάρχουν διαθέσιμοι, πολλώ δε μάλλον όταν χιλιάδες αστυνομικοί διατίθενται για να φυλάνε τα "επώνυμα" αφεντικά τους; Ή, υπάρχουν διαθέσιμοι δημοτικοί αστυνομικοί για να ελέγξουν τη μικρή παραβατικότητα όταν οι περισσότεροι από αυτούς έχουν μεταταγεί -προσοχή, μεταταγεί, όχι απλά μετατεθεί- σε υπηρεσίες γραφείου μόνο και μόνο επειδή στις προηγούμενες εκλογές ήταν αφισοκολλητές των δημάρχων;

    "Ας είμαστε ρεαλισταί"...

  4. αλλος avatar
    αλλος 13/03/2009 18:21:54

    η δικη μας 'μηδενικη ανοχη', εχει ξεφτιλιστει ως ορος.θα πρεπει να βρουμε μια καινουργια ονομασια,αν και δεν πιστευω πως δε θα την απομυθοποιησουμε και αυτην.
    παντως κατι πρεπει να βρουμε...

  5. οκτώ avatar
    οκτώ 13/03/2009 18:23:41

    Αυτά τα περί μηδενικής ανοχής τα λέει και ο Μπανανάρχης μας.
    Το θέμα είναι από την θεωρία στην πράξη τι γίνεται.

  6. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 18:24:13

    "ζιρο τόλερανς" , στα ελληνικά, να καταλαβαινόμαστε!
    Πως λέμε και καταλαβαινόμαστε νταουνλοντ...

  7. Ο Φυγάς avatar
    Ο Φυγάς 13/03/2009 18:24:51

    Αρκεί ένας Μπαιρακτάρης

  8. οκτώ avatar
    οκτώ 13/03/2009 18:47:51

    Νόμοι υπάρχουν αλλά μόνο στα χαρτιά και μόνο για τα επιχειρήματα της κρατικοδίαιτης νομενκλατούρας.
    Πάρτε το χαμπάρι, όπως στρώσαμε θα κοιμηθούμε και δεν μας σώζει κανένα μεταγραφικό αστέρι.

  9. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 13/03/2009 18:48:23

    Βλεπεις τον ξεφτιλισαμε κι αυτον .Τον βαλαμε να φτιαχνει σουβλακια τωρα.

  10. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/03/2009 18:58:32

    Έ, άλλη κλάση ο γόνος ιταλών μεταναστών που γνωρίζει την παραβατικότητα των συμμοριών της Ν. Υόρκης από τα γονίδια - άρα και την καταπολέμησή τους - και άλλη ο δικός μας εδώ.

  11. αλλος avatar
    αλλος 13/03/2009 18:59:09

    να εγκαινιασουμε τον ορο 'five tolerance'.να εχουμε και αερα...

  12. Orestios avatar
    Orestios 13/03/2009 19:01:34

    @ αλλενάκι
    Ανεφέρεσαι σε γόνο Έλληνα μετανάστη, υιό πρώην πρωθυπουργού?

  13. οκτώ avatar
    οκτώ 13/03/2009 19:09:37

    Μισό δις ευρώ είναι η μαύρη τρύπα στα έσοδα του προϋπολογισμού μόνο το πρώτο δίμηνο. Εφτασε σε σημείο το Υπουργείο Σπατάλης να παύσει να ανακοινώνει τα οικονομικά στοιχεία κάθε μήνα αλλά από εδώ και στο εξής μόνο κάθε τρίμηνο.
    Τώρα μπαίνουμε στο τούνελ σύντροφοι …

  14. Ego avatar
    Ego 13/03/2009 19:11:32

    Δεν θέλω να πάρω θέση επί του θέματος αλλά πρέπει να αναφερθούν και κάποια άλλα σχετικά ζητήματατα.

    Έρευνες έδειξαν πως η εγκληματικότητα στη ΝΥ είχε αρχίσει να πέφτει ήδη πριν από την εφαρμογή της μηδενικής ανοχής. Άρα τα αποτελέσματα είναι αμφισβητήσιμα.

    Περαιτέρω υπήρχαν κάμποσα "side effects". Αφήνω έξω το δικαιοπολιτικό ζήτημα γιατί είναι μεγάλο θέμα και έχουμε και δουλειές. Θα αναφέρω μόνο το γεγονός ότι τα πινάκια στα δικαστήρια και οι φυλακές γέμισαν σε βαθμό εμφράγματος. Το κόστος στελέχωσης της αστυνομίας (στη Βρετανία υπολογίζεται πως για κάθε αστυνομικό στο δρόμο απαιτούνται 8 στα γραφεία) μαζί με το κόστος αντιμετώπισης του δικαστηριακού και του σωφρονιστικού εμφράγματος είναι συγκρίσιμο (αν δεν ξεπερνάει) το κέρδος από την πάταξη του εγκλήματος.

  15. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/03/2009 19:15:44

    @16 Ορέστιε: αναφέρομαι στη γνώση της παραβατικότητας όπως μόνο οι Ιταλοι τη γνωρίζουν. Ο Τζουλιάνι "πέτυχε" γιατί ήταν Ιταλιάνος. Εδώ έχουμε κάτι κακέκτυπα. Κακέκτυπα στο καλό, κακέκτυπα στο κακό, κάτι εραστές της συμφοράς. Επίσης ο Τζουλιάνι ευνοήθηκε, γιατί ανέλαβε να "καθαρίσει" λίγο μετά τους πύργους, όταν το έδαφος ήταν πρόσφορο (αν θυμάμαι καλά).

  16. ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
    ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ 13/03/2009 19:17:03

    Aδύνατο να εφαρμοστεί ,δεν έχουμε φυλακές.Αν είχαμε ίσως να μην είχαμε φτάσει εδώ.

  17. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 19:38:32

    αλλενάκι

    Σωστή...αλλά τα κατάφερε.

    Οταν κάτι φρικιά εκεί κάνανε γκράφιτι στο μετρό, τα βουτάγανε επιτόπου και τα βάζανε να καθαρίζουν, όχι μόνο ότι κάνανε, αλλά και τους συρμούς της Οκλαχόμα..Μετά τι λές, τολμάγανε, να επαναλαβουν τις μαγκιές τους;

    Τέτοια αντιμετώπιση χρειάζεται κι εδώ...όχι γαδά, να κληθούν οι κηδεμόνες, να ενημερώσουν τα κανάλια, κλπ!

    χαβάς στο χαβά!!!!

  18. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 13/03/2009 19:42:29

    Νομίζω ότι η ανάρτηση δεν εκφράζει κάτι περισσότερο από ευσεβείς πόθους. Το αίτημα που προβάλει είναι αυτονόητο. Το πώς, από ποιόν και σε ποιές συνθήκες αυτό μπορεί αυτό να πραγματοποιηθεί παραμένει αναπάντητο.
    Εκεί που υπάρχει πλήρες ξεχαρβάλωμα απαιτείται συμμάζεμα. Μια αρρώστια όμως δεν είναι δυνατόν να θεραπευθεί μεσοπρόθεσμα αντιμετωπίζοντας μόνο τα συμπτώματα. Οι αιτίες πάνε βαθύτερα και αυτές οπως έχει δηλώσει ο συγγραφέας της ανάρτησης δεν τον ενδιαφέρουν. Ή όπως λέμε: Άντρα θέλω, τώρα τον εθέλω. Άντε στην περίπτωση του Strange Attractor να είναι και σκληρός και αδυσώπητος.
    Ο Τζουλιάνι είναι ένα καθαρματάκι ενεργούμενο από την πολιτική Μπους. Αφού αφήνουνε την κατάσταση να ξυλωθεί από όλα τα ράμματα, μετά σερβίρουν οι ίδιοι και τον "σωτήρα". Την πολιτική αυτή την γνωρίζουμε πολύ πριν τραβήξουν τον αδόλφο μέσα από το ημίψηλο.
    Όταν επιμένω ότι χρειάζεται επαναστατική παρέμβαση, πολλοί φίλοι νομίζουν ότι βερμπαλίζω για να επιδεικνύομαι και να αυτοϊκανοποιούμαι. Αγνοούν ότι η επαναστατική παρέμβαση απαιτεί πρώτα και κύρια συνείδηση και αποφασιστικότητα. Μπορεί να ξεκινάει από μεμονωμένο πρόσωπο, εδώ και τώρα.

  19. donaE avatar
    donaE 13/03/2009 19:42:34

    Στην Νεα Υορκη η παραβατικοτητα εχει να κανει με το εγκλημα και τους κακοποιους.Εδω μιλαμε για πολιτικες αποχρωσεις,τρομοκρατια και τα σχετικα.Αν τιμωρειται καποιος για την γοπα που ριχνει,θα συγκινηθουν οι αριστεριστικες τρομοκρατικες οργανωσεις,και αυτοι που κρυβονται μετα στην Νομικη?Αλλα παιχνιδια ειναι αυτα εδω.

  20. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 19:49:09

    @Μποτίλια

    "Μπορεί να ξεκινάει από μεμονωμένο πρόσωπο, εδώ και τώρα."

    Εχει μαυρίσει το μάτι μας, να δούμε τέτοιο πρόσωπο εδώ και χρόνια.

    Επι Σημίτη, μας μάθανε, ότι τελείωσαν οι εποχές των "χαρισματικών" και άρχισαν οι εποχές των "αποτελεσματικών".

  21. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 20:08:00

    @26 Anonymous

    "Δεν είναι δυνατό να μπλέκουν 7 υπουργεία για να καθαρίσει το γκέτο της Σοφοκλέους."

    ==
    Σαν δε θέλεις να φουρνίσεις, δέκα μέρες κοσκινίζεις!

    WHY μωρέ;

  22. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/03/2009 20:11:01

    Καλά τα γκράφιτι μας μάραναν, είναι βασικό ρεύμα καλλιτεχνικό μητροπολιτικό πια. Σήμα κατατεθέν των μητροπόλεων του 21ου. Αν θα ξαναγυριζόταν το METROPOLIS θα γυριζόταν με γκράφιτι και όχι με γρανάζια. Τι σχέση έχει το γκράφιτι με την παραβατικότητα σήμερα.
    Αντί να αναθέτει ο κάθε δήμαρχος με κάθε είδους διαγωνισμούς τη διακόσμηση των δημόσιων μέσων μεταφοράς ξοδεύοντας εκατομμύρια, ας το ανέθετε σε ομάδες πιτσιρικάδων να κάνουν παπάδες σε όλη την πόλη, να βγουν ταλέντα, να διοχετεύσουν τη φρεσκάδα και τη δημιουργικότητά τους, την έντασή τους. Αλλα τι σκέφτομαι εγώ τώρα ... Αυτά είναι για την Ολλανδία, την Αυστρία, για άλλες χώρες.

  23. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/03/2009 20:12:55

    Τι σχεση εχουν οι δικοι μας δημαρχοι - θεσμικα, με τους συναδελφους τους στην Αμερικη κ Ευρωπη??
    =====> ΚΑΜΙΑ !!!

    Οποτε τσαμπα τα ονειρα μερι Τζουλιανι.

    Εδω απλα δε θελουμε ν ασχοληθουμε. Με τιποτε. Εχοιυμε πολλα αγχη. Μπαινει και η ανοιξη, κονταινουν και οι φουστες, ακριβαινουν τα τσιγαρα κ ο καφες.

    Ασε δε το αλλο. Φετος δεν θα εχουμε καλλιστεια !!
    Κοριτσόπουλα που διαθέτουν ζουμερό "φρέσκο κρέας" να στοιχίζονται στη σειρά για τους διαφορους "γαμπρους" και στυλιστες νταβαδες. Τι θ απογινουμε χωρις καλλιστεια??
    Μονο playmates. Επαγγελματικη αποκατασταση.

    Ε ρε κατασταση...κ βρεγμενη σανιδα ! κ λαδωμενο ροπαλο για τους στυλιστες...

    ΠΠ

  24. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 13/03/2009 20:13:43

    @kanis 25
    Δεν χρειάζονται ούτε χαρισματικοί, ούτε αποτελεσματικοί. Φτάνουν οι ταπεινοί και καταφρονεμένοι. Εγώ είμαι και ρεζίλης. Αλλά δεν είμαι μόνος μου.

  25. thanos avatar
    thanos 13/03/2009 20:14:21

    2-ΑΦΡΙΚΗ Says:
    March 13th, 2009 at 7:10 pm

    Φιλε ειπαμε να λεμε, αλλα οχι και να τα παραλεμε.

  26. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 13/03/2009 20:19:23

    Αυτο το ανεκδοτο μου θυμιζει τη σημερινη κατασταση
    στην Ελλαδα. Ο καθενας μπαλωθιαζει για εναν προσωπικο του λογο !!

    Ο Κρητικός

    Μπαίνει ένας Κρητικός σε ένα μπουρδέλο και λέει στην τσατσά:
    “Θέλω να γαμήσω απ΄τον κώλ..........”
    Του λέει η τσατσά: θα πας στον τρίτο να βρεις την Ρίτσα...
    Πάει στον τρίτο, βρίσκει την Ρίτσα, της λέει τι θέλει και του λέει : ”€500”

    Μόλις το ακούει ο Κρητικός βγάζει πιστόλι και αρχίζει να πυροβολεί  όπου βρίσκει....
    Πανικόβλητη η Ρίτσα του λέει: “Καλά, καλά....... €400!”
    Μόλις το ακούει ο Κρητικός βγάζει πάλι το πιστόλι και αρχίζει να πυροβολεί ξανά όπου βρίσκει....

    Πανικόβλητη μια φορά ακόμη η Ρίτσα του λέει: “Καλά, καλά....... €200!”
    Βγάζει πάλι το πιστόλι και αρχίζει να πυροβολεί ξανά όπου να΄ναι μέσα στο δωμάτιο....

    Μην αντέχοντας άλλο η Ρίτσα του λέει: “Σταμάτα σε παρακαλώ να πυροβολείς, έλα να το κάνουμε τζάμπα.......”Ξεκινάει λοιπόν το σκηνικό, περνάει καλά ο Κρητικός και με το που τελειώνει η φάση βγάζει €500 και τα πετάει στο κρεβάτι....
    Τρελαίνεται η Ρίτσα και του λέει: “Καλά εσύ κόντεψες να μας σκοτώσεις μόλις σου είπα την τιμή, τι κάνεις τώρα......”

    Και ο Κρητικός της λέει: “Οι μπαλωθιές ήταν για να σφίξουν οι κώλοι........”

    ΣΦΙΓΚΟΥΝ ΟΙ ΚΩΛΟΙ ΤΩΝ ΔΙΚΩΝ ΜΑΣ???

    ΠΠ

  27. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 13/03/2009 20:20:17

    @thanos 31
    Ο άνθρωπος στο 2 πράγματι πιστοποιεί αυτά που είδε. Μόνο που αυτά δεν έχουν την παραμικρή πρακτική αξία για την περίπτωση της Ελλάδας.

  28. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 20:24:45

    @αλλενάκι

    Σχηματικό ήπιο παράδειγμα χρησιμοποίησα.
    Τελικά τι ρόλο παίζει ο Μαρκογιαννάκης;
    Ο Παυλόπουλος το Δεκέμβρη, δεν ήθελε ανθρώπινα θύματα και σέβομαι την άποψη του. Ο σημερινός χανιώτης,φίλος των τρακτέρ, πως αφήνει την αστυνομία, να παρακολουθεί αμέτοχη "κουκουλοφόρους", να τα κάνουν ριμαδιό μέρα μεσημέρι στο Κολωνάκι;

    @μποτίλια
    Ο ταπεινός έχει τα δίκια του. Αλλά οι σκώληκες αναζητούν την αυριανή τροφή τους.

  29. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 13/03/2009 20:32:40

    @kanis
    Μήπως το σιγανό, καθημερινό σκουλίκιασμα που μας επιβάλλουν είναι καλύτερο; Το κουφάρι να το φάνε. Την ψυχή γιατί να την τρώνε;

  30. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 20:39:31

    @μποτίλια

    Γιατί πρώτα φεύγει το σώμα και μετά το χούι!..αλλά τα σκουλήκια παραμένουν και μετά ζωντανά!

  31. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 13/03/2009 20:42:50

    Tους περασανε στα μυαλα ολες τιςεπαναστατικες μαλακιες ,και τωρα πια,δε μαζευονται.

  32. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 20:46:45

    @Anonymous37 & Προβοκάτωρ38

    "- Από τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τις συλλήψεις που έγιναν, διαπιστώνεται ότι οι περισσότεροι είναι αλλοδαποί! Συγκεκριμένα συνελήφθησαν 156 ξένοι! Και ο αριθμός αυτός κάθε ημέρα και μεγαλώνει" έγραφε το ΠΑΡΟΝ!

    ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΙΣΑΓΩΓΕΑΣ ΤΟΥΣ;

  33. Vass avatar
    Vass 13/03/2009 20:59:46

    Τα θρασίμια που τα σπάνε κάνουν πολύ προσεκτική επιλογή. Στα μαγαζιά στο Κολωνάκι εργάζονται κυρίως υπάλληλοι οι οποίοι δεν πρόκειται να βάλουν το κεφάλι τους στον τορβά για μια τζαμαρία. Τα αφεντικά τους το ξέρουν κι έτσι ασφαλίζουν τους χώρους για να μειώσουν τις επιπτώσεις μιας τέτοιας επίθεσης. Βέβαια το κόστος της ασφάλισης και των τζαμιών τα περνούν στις τιμές των προϊόντων οπότε ο φαύλος κύκλος διευρύνεται. Στις γειτονιές που δεν υπάρχει άσυλο για κρυφτούλι, υπάρχει ο φόβος αντί να σπάσει η τζαμαρία να σπάσει το κεφάλι κανενός επαναστάτη.

  34. kanis avatar
    kanis 13/03/2009 21:05:06

    @vass

    Οσο ζεις, έχεις ξανακούσει μέρα μεσημέρι, να γίνεται κάτι τέτοιο στο Κολωνάκι;

    Δημοσιότης ...το αιτούμενο!

    Αιτημα, όμως ποίο;

  35. Orestios avatar
    Orestios 13/03/2009 21:08:42

    Ακόμα μερικά ωραία λόγια του GAP.
    "Είμαστε εδώ σήμερα, για να φωνάξουμε:
    Ξεσηκωθείτε, οργανωθείτε, αντισταθείτε.
    Ξεσηκωθείτε! Το μήνυμά μας θα πάει σε όλες τις γωνιές με τη Νεολαία μας"

  36. Vass avatar
    Vass 13/03/2009 21:36:38

    @kanis έχεις δίκιο, όμως το τίμημα της δημοσιότητας έχει και τη στραβή.
    @43 ως προσφάτως ληστευθείς από πορτοφολά στο μετρό (1000 ευρώ από αποζημίωση δουλειάς) θα πήγαινα να ρίξω κι εγώ ξύλο αν το ήξερα νωρίτερα. Λυπάμαι για τον εαυτό μου όμως πραγματικά δεν έχω πλέον καμία ηθική αναστολή σε τετοιες συμπεριφορές. Καλές οι δίκες και οι νόμιμες διαδικασίες όμως όταν ξεχυλίζει το θράσσος, δεν βλάπτει και καμιά ψιλή έστω για τη θυμάται αργότερα.

  37. zonitis avatar
    zonitis 13/03/2009 22:00:10

    Πολλά χρόνια έζησε και θα ζήσει αυτος ο Τζιουλιάνι Strange Attractor. Μέχρι το 20001?
    ;-)

  38. Ξένος Δάκτυλος avatar
    Ξένος Δάκτυλος 13/03/2009 22:10:55

    Η τιμωρία για κλοπή, είναι συγκεκριμένη και καλώς έπραξαν και τον "έσωσαν". Τον παραβάτη, ανεξαρτήτου εθνικότητας (κι αν είναι λαθρομετανάστης, πάλι για δικό σου λάθος πρόκειται), όταν παρανομεί τον συλλαμβάνεις και τον δικάζεις. Ούτε τον γιαουρτώνεις, ούτε τον χαστουκίζεις, ούτε τον πατάς στο λαιμό. Κι αυτό δεν θα είχα την απαίτηση να το κατανοήσουν οι πολίτες, είναι οι τελευταίοι από τους οποίους θα είχα τέτοια απαίτηση σε αυτή τη χώρα. Στα αστυνομικά τμήματα φαίνεται να μη το γνωρίζουν και τόσο καλά όμως. Γι αυτό ίσως –λέω ίσως- κάποιοι αλλοδαποί ληστές προτιμούν να βγάλουν όπλο και να πυροβολήσουν κινδυνεύοντας να σκοτωθούν και να σκοτώσουν, παρά να πέσουν στα χέρια της ΕΛ.ΑΣ.
    Η οποία όσο κράξιμο τρώει για την αποτελεσματικότητά της, τόσο το ξεσπάει κεκλεισμένων των θυρών πάνω στους λιγοστούς που πιάνει. Είναι το σύνδρομο του αστυνόμου Θεοχάρη «έναν δε θα πιάσω?».
    Αυτά ανήκουν σε άλλες κοινωνίες και δεν είναι λύσεις, αλλά αντιθέτως οξύνουν και διογκώνουν το πρόβλημα. Είπαμε. Το πρόβλημα δεν είναι ούτε συναισθηματικό, ούτε φιλοσοφικό, ούτε ιδεολογικό. Αν κάποιοι πολίτες το βλέπουν έτσι, κακό του κεφαλιού τους. Είναι τεχνικής φύσης και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται από τα θεσμικά όργανα της πολιτείας.

  39. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 13/03/2009 22:55:23

    ΩΡΑΙΑ ΤΑ ΛΕΤΕ ,Ο ΤΖΙΟΥΛΙΑΝΙ ΟΜΩΣ ΤΙ ΘΑ ΕΚΑΝΕ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΜΕΝΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΣΠΙΤΙ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΙΣ ΗΠΑ? ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΤΟΚΟΓΛΥΦΟΥΣ? ΤΟΥΣ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΕΠΕΝΔΥΤΕΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΙΕΣ?ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ?AYTOYΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΑΛΕΣΑΝ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ? ΓΕΜΙΣΕ Ο ΤΟΠΟΣ ΓΕΛΟΙΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΥΤΗ ΤΟΥΣ.
    Ε! ANONYMUS ADIDRASTIKUS?

  40. fantomas avatar
    fantomas 13/03/2009 22:55:49

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ.
    ΤΟ ΛΕΓΟΜΕΝΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΤΗΣ Ν.Υ. ΕΙΧΕ ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ.

    ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΣΟΒΑΡΟΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΜΠΩΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    1. ΟΤΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΕΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΟΛΗ Η ΚΡΑΤΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ (ΠΡΑΓΜΑ ΔΥΣΚΟΛΟ)

    2. ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΚΟΝΩΝΙΚΗ ΠΙΣΤΗ ΠΟΥ ΔΙΜΙΟΥΡΓΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΑ ΚΟΜΠΕΞ, ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ Η ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΕΙΓΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΤΗς ΕΡΓΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΔΕΤΙΚΗς ΤΑΞΗΣ!!!( ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ Κ.Κ. ΚΑΠΟΤΕ ΕΚΑΝΕ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΕ ΤΡΑΚΤΡ ΓΙΑ ΝΑ ΡΙΞΕΙ ΤΟ ΠΑΣΟΚ)


    ΟΠΟΤΕ ............

  41. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 13/03/2009 22:56:50

    Ζονιτι@45 εσύ μόνο αυτό έπιασες από όλη την ανάρτηση; Το μάλλον τυπογραφικό λάθος; Τσάκαλε μου.

  42. ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΠΑΝΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 14/03/2009 08:10:43

    ΜΗΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΜΕΤΑΦΑΣΙΣΤΑ ΡΑΤΣΙΣΤΗ ΔΗΜΑΡΧΟ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ? ANONYMOUS EPIKINDYNOUS?
    A ΡΕ ΚΑΚΟΜΟΙΡΗΔΕΣ ΝΟΙΚΟΚΥΡΑΙΟΙ ..ΑΝ ΔΕΝ ΚΤΥΠΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΙΤΙΑ ΓΙΝΕΣΕ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ...ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΓΕΛΟΙΑ ΜΙΚΡΑ ΑΝΘΡΩΠΑΚΙΑ...

  43. stelios avatar
    stelios 14/03/2009 08:41:44

    zonitis@45Ξερεις οτι υπαρχουν περιπτωσεις Βουλγαρων κυριως που συλλαμβανονται για κλοπη,ελλειψει υποτιθεται δικαστικων μεσων απλως απελαυνονται για να να ξανασυλληφθουν την επομενη εβδομαδα,αφου εχουν κατακλεψει,απελαυνονται ξανα και ΠΟΤΕ δεν τιμωρουνται.
    Δε χρειαζεται να μπυν ισοβια,ασ καθησουν μεσα 30 μερες,και τη δευτερη φορα 10 χρονια.Στην Αμερικη αν εισαι 3 φορες υποτροπος,τρως μεχρι 20 χρονια για,εδω εξαγοραζονται σχεδον ολες οι ποινες μεχρι τα ορια του κακουργηματος.Συνεχεια πιανουν εγκληματιες που εχουν αποφυλακιστει πριν την ωρα τους,ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΟΝΟΜΑΝΕ,ειναι χρυσοφορα επιχειρηση οι αποφυλακισεις με θυματα εμας.

  44. ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
    ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ 14/03/2009 09:59:31

    stelio,
    oi Βούλγαροι και οι Ρουμάνοι δεν απελαύνονται παρά μόνο αν υπάρχει σχετική δικαστική απόφαση.Είναι Ευρώπη πλέον.

  45. stelios avatar
    stelios 14/03/2009 10:08:10

    Οντως,αλλα οταν σε πιανουν και σε παν στο αυτοφωρο δεν βλεπω το λογο γιατι να μην υπαρχει δικαστικη αποφαση που θα ειναι αρκουντως βαρια και πολυεξοδη για εφετεια κλπ,ωστε να μη συμφερει να κλεψει το ιδιο απογευμα παλι πορτοφολι.Το ξυλο μεχρις αφασιας μαλλον ειναι καλυτερη λυση.Εδω τους αφηνουν οριζοντας δικασιμο για μετα απο ενα-δυο χρονια....

  46. ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ avatar
    ΚΟΥΡΚΟΥΜΠΙΝΙ 14/03/2009 10:52:02

    stelio,
    ακριβώς! Εσύ νόμιζες ότι φταίει η αστυνομία? Μία άλλη ανεξαρτητη εξουσία φταίει συνήθως,αλλά παραδόξως κανείς δεν ασχολείται μαζί της.

  47. s.manolakis avatar
    s.manolakis 14/03/2009 11:36:34

    έχει δίκιο ο 19. ego.
    μια σειρά από παράγοντες λειτούργησαν ταυτόχρονα και σε βάθος χρόνου.
    μεταξύ άλλων αναφέρεται η νομιμοποίηση της έκτρωσης (1973) η οποία είχε ως αποτέλεσμα τη δραστική μείωση της ομάδας πληθυσμού των 16-24 (και ανεπιθύμητων) είκοσι χρόνια μετά.
    πιο σημαντικοί είναι όμως τρεις υπηρεσιακοί παράγοντες οι οποίοι έφεραν σε πέρας το "καθάρισμα" πρώτα του μετρό και μετά της πόλης από το 1984 έως το 1996. Οι Kelling, Gunn και κυρίως ο Bratton ως επίτροποι ή διευθυντές των υπηρεσιών των ΜΜΜ ανέλαβαν τον καθαρισμό των τρένων με έμφαση στην πάταξη της μικροπαραβατικότητας (broken windows theory). την ίδια γραμμή ακολούθησε ο Bratton όταν διορίστηκε αρχηγός της αστυνομίας το 1994 από τον Τζουλιάνι.
    απόλυτη προτεραιότητα ήταν έδωσε στις μικρές παραβάσεις (πχ κλοπές στο μετρό, απόλυτη πάταξη της επαιτείας στα φανάρια, είσοδος στο μετρό χωρίς εισητήριο).
    επειδή πολλά λέγονται για τον τζουλιάνι να σημειωθεί ότι έδιωξε τον Bratton επειδή η φήμη του ήταν μεγαλύτερη από του ίδιου.
    μακάρι η ΕΛΑΣ να μπορούσε να βγάλει αντίστοιχα στελέχη και η πολιτική ηγεσία να τους άφηνε να κάνουν τη δουλειά τους.
    ας ξεκινήσουν από το παράνομο παρκάρισμα.

  48. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 14/03/2009 11:41:41

    Οχι,δεν θα το κανουν,γιατι,και φοβουνται την Κανελη και τον Εισαγγελατο,αλλα και δε θελουν να στενοχωρησουν τους παραβατες,γιατι αυτους τους θεωρουν εν δυναμει ψηφους.
    Τους νομιμοφρονες,δεν τους χρειαζονται.Αυτοι ειναι παντα τα κοροιδα,που τα εχουν στο τσεπακι τους.
    Τα κοροιδα,μαλιστα.

  49. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 12:31:07

    @28 αλλενάκι

    Διάβασε, αν θέλεις τον s.manolakis56 !

    Δεν υπάρχει ..δεν μπορώ...μόνο, δεν θέλω, υπάρχει!

    Δεν ήξερα, ότι υφίσταται "broken windows theory". Νόμιζα, ότι ήταν ευκαιριακή τακτική στα πλαίσια της μηδενικής ανοχής. Υπάρχει, όμως ειρμός, όπως βλέπεις. Για αρχή, καλή φαίνεται! ...ασε, που δεν θα χρειαστεί οι Κλουζώ μας, να ανακαλύψουν τον τροχό!

  50. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 14/03/2009 12:34:32

    Μού κάνει τρομερή,αρνητική, εντύπωση : Τί σόϊ, τί διάολο αριστεροί κυκλοφορούν εδώ μέσα, πού, μετά από 57 "σχόλια" επί μιάς βλακο-αφελούς αναρτήσεως, δέν εντοπίζουν τήν ΟΥΣΙΩΔΗ διαφορά μεταξύ Νέας Υόρκης καί Αθηνών, διαφοράς, η οποία απαντά αυτοδικαίως σ' όλες τίς κουραστικώς επαναλαμβανόμενες χαζοπαρατηρήσει:

    Ρέ Αδέρφια, στήν Ν. Υόρκη έχει νεοϋορκέζους, ενώ εδώ έχει σκατοκέφαλους νεοέλληνες.
    Ο λαός, ρέ Μαρξιστές,καθορίζει τήν συμπεριφορά τών ηγετών, Ο ΛΑΟΣ.....

  51. Saloniciano avatar
    Saloniciano 14/03/2009 12:37:13

    Στις ΗΠΑ το 1% του πληθυσμού βρίσκεται στις φυλακές ή έξω με αναστολή, ανά πάσα χρονική στιγμή που μιλάμε...

    Αυτό είναι το κοινωνικό κόστος τού zero tolerance. Αντέχουμε ως κοινωνία 110.000 φυλακισμένους και μια ανοικονόμητη στρατιά δεσμοφυλάκων για να τους φυλάνε; Αν ναι, ας το κάνουμε το zero tolerance.

  52. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 12:43:00

    @ Aνώνυμος 59

    Που ζείς;

    Ποιός ΛΑΟΣ;...

    Αυτός που εκβιάζεται καθημερινά από τους πολιτικούς παράγοντες...

    ...ψήφισέ με και θα σε διορίσω..
    ...μη αντιδράς γιατί θα απολυθείς..
    ...κάρφωσέ μου και θα αναβαθμιστείς..
    ...εκβίασε τους δικούς σου και θα ανταμοιφθείς..

    Ο ΘΥΤΗΣ εξαγριώνει το ΘΥΜΑ!

    ...κατάλαβέ το κι άσε το Μαρξ, να μιλά για τις πρωτοβιομηχανικές εποχές! Τώρα ζούμε στην εποχή της "παροχής υπηρεσιών"...κάθε τύπου!

  53. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 14/03/2009 13:42:57

    Κοιτα,και οι δυο,εχετε δικηο.Ειστε ευχαριστημενοι τωρα;
    Το ζητημα ειναι,να κανουμε τη δουλεια,οχι να μαλωνουμε ετσι,πανω απο χυμενο γαλα.
    Οσον αφορα στις φυλακές,εγω θα σου ελεγα φιλε μου κατι, που σου διαφευγει.
    Αμα εξετασεις το ποιον και την ιστορια, των φυλακισμενων στην Ελλαδα,το 70% περιπου,εχει να κανει με αδικηματα περι τα ναρκωτικα.
    Αρα,καταργωντας το αξιοποινο της χρησεως,καταργουμε και τις φυλακές και τους φύλακες μαζι.
    Δινουμε τη δοση σε ειδικους χωρους σε Νοσοκομεια,η αλλα κεντρα,αλα Ελβετια,και εξω απ την πορτα.
    Αυτη η εμμονη σας,να σωσετε τον κοσμο,εχει καταστρεψει τον κοσμο.
    Ειναι αυτο που λενε οτι ο δρομος για την κολαση,εναι στρωμενος,με τις καλυτερες των προθεσεων.
    Με αυτο τον τροπο,θα εχουμε αδειασει τις φυλακές και θα εχουμε γλυτωσει απο ΤΑ εξοδα,αρα μπορουμε να κανουμε ωφέλημα πραγματα στη χωρα.
    Βεβαια καποιοι δικηγοροι,θα στενοχωρηθουν,και καποιοι δημοσιοι υπαλληλοι,σχετικοι με την ιστορια,γιατι θα χασουν τη μασα,αλλα δε νομιζω οτι πρεπει να μας νοιαζει αυτο.
    Μετα απ αυτο,η ατμοσφαιρα,θα αλλαξει αυτοματως,γιατι θα φυγει η μεγαλη βρωμια,και ετσι και οι χωροφυλακες,και θα ηρεμησουν και αυτοι,διοτι δεν θα εχουν πειρασμους που υπαρχουν γυρω απο τα ναρκωτικα,οπως οι μυγες που υπαρχουν τριγυρω απο τα σκατα,και αρα,θα καουν καλυτερα τη δουλεια τους,στις πολυ λιγοτερες δουλειες που θα υπαρχουν τοτε,αφου θα εχουν ληψει οι πρεζακηδες.
    Αλλά βλεπετε,εσεις δε θελετε τον παραδεισο.Θελετε την κολαση,γιατι θελετε να σωσετε,αυτους,που δε θελουν να σωθουν.
    Και μας καταστρεφετε οους.
    Μεγαλη η χαρη σας.

  54. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/03/2009 14:18:30

    @58 kanis: freakonomics ...

  55. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 14:19:08

    @62 προβοκάτωρ

    NEVER cry over spilled milk : absolutely!

    Ξέχασες να προσθέσεις, ότι με αυτή την αντιμετώπιση περί των ναρκωτικών που αναφέρεις, όλα εκείνα τα κονδύλια δήθεν για την διάσωση των ναρκωμανών, που πάνε σε τσεπούλες, ίσως και να φράσουν στον αληθινό τους παραλήπτη!

  56. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 14:19:40

    αλλενάκι

    σορρυ, αλλά τι εννοείς;

  57. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/03/2009 14:30:34

    freakonomics είναι ο κλάδος της κοινωνιολογίας που δημιουργήθηκε για να μελετήσει τα φαινόμενα που αναπτύσσονται στις μητροπόλεις και στις υποβαθμισμένες γειτονιές τους (κυρίως μεταναστών στην Αμερική) - εκεί εντάσσεται και η θεωρία του σπασμένου τζαμιού - το πόσο δηλαδή ένα σπασμένο τζάμι ή μία και μόνο ξηλωμένη πλάκα πεζοδρομίου επηρεάζει ψυχικά και υποβαθμίζει βαθμιαία τη γειτονιά (οι πλάκες όμως στα δικά μας πεζοδρόμια είναι ξηλωμένες από πάρα πολλους αλμπάνηδες υδραυλικούς και τα κάθε είδους έργα που γίνονται) εκτός από τα άλλα τα "ξηλώματα" που τα κάνουν οι πιτσιρικάδες freaks. Όπως βλέπεις το πρόβλημα είναι πρόβλημα ΑΝΕΧΕΙΑΣ παντού.

  58. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 14:31:41

    αλλενάκι

    αφηριμάδα...ΟΚ!
    Συμφωνούμε και πάλι!

  59. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 14:33:56

    αλλενάκι

    Για να γελάσεις, στη δικιά μου γειτονιά τις πλάκες τις αλλάζουν, όποτε αλλάζει γκόμενα ή αυτοκίνητο, ο δήμαρχος!

  60. Ego avatar
    Ego 14/03/2009 14:36:30

    @ s. manolakis 56

    Thanks, δεν γνώριζα το θέμα της νομιμοποίησης της έκτρωσης. Αυτό που είχα υπόψιν ήταν η αντιμετώπιση του crack epidemic που ήταν υπεύθυνο για την εκτίναξη της εγκληματικότητας τα αμέσως προηγούμενα χρόνια. Τα αποτελέσματα της αντιμετώπισής του στους δείκτες εγκληματικότητας φάνηκαν περίπου όταν ξεκινούσε να εφαρμόζεται η πολιτική zero tolerance. Έτσι άρχισαν να πανηγυρίζουν οι "εμπνευστές" της...μνημόσυνο με ξένα κόλλυβα!

    Και για να τελειώνει το παραμυθάκι με την ΝΥ ως ασφαλέστερη πόλη...
    Το FBI καταρτίζει μια λίστα πόλεων και τις κατατάσσει ανάλογα με την πραγματική και όχι την αισθανόμενη ασφάλεια. Όταν ανέλαβε ο Juliani το 1993 η ΝΥ ήταν 87η (στις 189) και το 1999 ήταν 140η.

    Και για τους αμφισβητίες, δείτε:
    1. Loic Wacquant, Οι φυλακές τις μιζέριας, σελ. 37.
    2. Sage dictionary of Criminology, λήμμα: Zero Tolerance

  61. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/03/2009 14:43:23

    Άρα ας μη ζητάμε αναμορφωτήρια ή άλλα για τους "τρελλαμένους ή χειραγωγούμενους" πιτσιρικάδες - λέμε τώρα - . Από αλλού πρέπει να πιάσουμε το πρόβλημα.
    (όλες οι μαρτυρίες πάντως αναφέρουν ότι οι αστυνομικοί έβλεπαν τα "πιτσιρίκια" να περνούν ... σε μια περιοχή με τη μεγαλύτερη δύναμη και πυκνότητα φρουρών σε όλο το λεκανοπέδιο).

  62. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 14:51:43

    follow the money...

  63. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 14/03/2009 19:00:50

    Μα αυτοι,που τα κανουν αυτα στην Ελλαδα,ουτε χωρις σπιτι ειναι,ουτε και χωρις δουλεια.
    Ο γιος του Βουτση που ειναι μεσα για ληστεια Τραπεζης,δε νομιζω οτι πειναγε για να ληστεψει.
    Αρα,αλλα λογια ν αγαπιομαστε.

  64. kanis avatar
    kanis 14/03/2009 19:22:46

    Ασε τις υπεραπλουστεύσεις.
    Δεν τιμούν το καλό σου μυαλό.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.