#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/02/2010 10:41
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μέτρα προς το άγνωστο



Η είδηση της ημέρας δεν είναι ότι (επιτέλους) ανακοινώθηκαν μέτρα, αλλά ότι ένα σωρό ξένοι σημαντικοί και παρατρεχάμενοι έσπευσαν και σπεύδουν να δηλώσουν, προς ικανοποίηση των Ελληνικών ΜΜΕ, ότι «θα τα καταφέρουμε».

 Η απαισιοδοξία δεν είναι αυτοσκοπός, ούτε, ομολογώ, καταλαβαίνω ενστικτωδώς τι σημαίνει να «μειωθεί το έλλειμμα από 13% του ΑΕΠ στο 3% του ΑΕΠ, σε 3 χρόνια». Από τα λίγα που ξέρω από αριθμούς και οικονομικά, με συγχωρείτε, δεν πιστεύω ότι τέτοια φρεναρίσματα είναι εφικτά, χωρίς περίεργους αντίκτυπους.

 Βλέπω το όλο πράγμα με κάποια απορία, γιατί

(1) αυτά που λένε οι ξένοι φίλοι και εχθροί, αφορούν κυρίως την δικιά τους σκοτούρα για τις συνέπειες του «Ελληνικού προβλήματος» σε αυτούς,

(2) οι απειλές για «επαχθείς κυρώσεις από την ΕΕ», ή «περαιτέρω επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης» είναι πολιτικές δηλώσεις αμφίβολης αποτελεσματικότητας σε μένα που τις διαβάζω, και

(3) ενώ καταλαβαίνω ενστικτωδώς τι σημαίνει «μείωση του ελλείμματος», κάπου κτυπάω τοίχο με τον παρονομαστή, δηλαδή το ΑΕΠ.

 Κοινώς, μη όντας ειδικός στα μακροοικονομικά, δεν βλέπω πως η μείωση του ελλείμματος σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, δεν θα έχει και ταυτόχρονη μείωση του ΑΕΠ. Που σημαίνει ότι ΟΚ, θα δώσουμε ό,τι έχουμε, θα περιορίσουμε ό,τι νομίζαμε είναι ιερές αγελάδες, θα πληρώσουμε όλα τα μαύρα και τα γκρίζα που είναι στο σεντούκι, αλλά το ΑΕΠ;

 Τι είναι αυτό το έρημο το ΑΕΠ; Υποτίθεται ότι είναι η ιδιωτική κατανάλωση, συν επενδύσεις, συν κρατικά έξοδα, συν εξαγωγές, πλην εισαγωγές. Κοιτώντας τις λέξεις και μόνο, λέω ότι η κατανάλωση θα πάει περίπατο, οι επενδύσεις…  (χαχαχαχαχα), τα κρατικά έξοδα, μου λέει η κοινή λογική είναι το αντικείμενο της μείωσης (είναι;), και η διαφορά εξαγωγών εισαγωγών… καλά… εισάγουμε μέχρι και τα φασόλια και τις φακές του σουπερμάρκετ…  Κοινώς, εκτός αν κάτι μου διαφεύγει (και μου συμβαίνει συνέχεια αυτό), το ΑΕΠ μάλλον θα μειώνεται μαζί με το έλλειμμα, για να μην πω θα μειώνεται πιο γρήγορα από το έλλειμμα.

 Και επειδή είμαι πάντα με ένα μάτι προς την μεγάλη οικονομία στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, διαβάζω ότι η ίδια η Κυβέρνηση των ΗΠΑ, με 11% έλλειμμα σε σχέση με το ΑΕΠ, αλλά με ΑΕΠ βαρβάτο και παρελθόν ανακάμψεων, παραγωγής, κατανάλωσης κλπ κλπ, δεν βλέπει ουσιαστική μείωση αυτού του 11% για τουλάχιστον 10 χρόνια, για το 2020, δηλαδή ζήσε Μάη να φας τριφύλλι… Αυτό παίρνει εύσημα για ειλικρίνεια, άσχετα τι σημαίνει για τις γεωπολιτικές εξελίξεις.  (http://www.nytimes.com/2010/02/02/us/politics/02deficit.html?ref=business ).  Εκεί βέβαια η «διαφωνία» είναι πόσο πρέπει να φορολογήσουν, σε σχέση με πόσο πρέπει να περικόψουν, αλλά τουλάχιστον έχουν βασικά συστατικά για βιώσιμο «ΑΕΠ» που εγώ αδυνατώ να δω στην χώρα μας.

 Θεωρώ δευτερεύον και ανούσιο να κάνω κριτική στα «μέτρα» της δικής μας Κυβέρνησης.  Θεωρώ ότι, ακόμα κι αν έχει καταλάβει το πρόβλημα, αδυνατεί να ξεστομίσει αυτό που βλέπω σαν αδιέξοδο, και που εγώ δυσκολεύομαι να πω, σε απλά ελληνικά, «τι σημαίνει», για μένα, πρακτικά, μπακάλικα. Θεωρώ ότι ο ορίζοντας τριετίας είναι ανέφικτος, σε φυσιολογικές καταστάσεις. Σίγουρα υποτιμώ τι σημαίνει να μας «στηρίξουν οι εταίροι μας» (καλά… το γράφω και έχω τουλάχιστον 2-3 άσεμνες εικόνες στο νου μου…). Με απορία λοιπόν για τον πρακτικό αντίκτυπο, βλέπω τον προπέρσινο χάρτη της περιοχής για το «ανά κεφαλή ΑΕΠ» και λέω μέσα μου:  «χμμμ… μας βλέπω να μεταπηδούμε σε πρασινογάλαζους χρωματισμούς γειτονικών χωρών…» .

 Archaeopteryx

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Umberto Eco avatar
    Umberto Eco 03/02/2010 11:17:49

    Πολύ ωραίο το άρθρο!Πού είναι άραγε η ανάπτυξη που θα αυξήσει το ΑΕΠ;;;Σε τι θα ελπίζει τώρα πια ο Ελληνας;Στο ότι θα καταφέρει ίσως να βγάλει το μήνα;Πού πήγαν άραγε όλ'αυτά τα "ωραία" νούμερα (π.χ 4% ανάπτυξη κλπ) που ακούγαμε επί Σημίτη,Κωστάκη κλπ;;;
    Κι ένα τελευταίο:ελπίζω μέσα σ'αυτό τον ορυμαγδό των αρνητικών-καταθλιπτικών νέων να ΄ΜΗΝ ΤΟΛΜΗΣΕΙ η κυβέρνηση να ανοίξει θέμα ιθαγένειας!Πρέπει -εαν το τολμήσει - να βγούμε ΟΛΟΙ στους δρόμους!Εντάξει να φτωχύνουμε,εντάξει να χάσουμε τις δουλειές μας αλλά όχι και να μας καταστρέψουν και την πατρίδα μας!

  2. El Gekko avatar
    El Gekko 03/02/2010 11:35:28

    Έχεις προφανέστατα δίκιο σε ό,τι αφορά το έλλειμα ή/και το χρεός ως ποσοστό του ΑΕΠ.
    Το ζητούμενο όμως θα έπρεπε να είναι να μην έχουμε ελλειματικούς προυπολογισμούς ανεξάρτητα από τις θυσίες που αυτό μπορεί να απαιτεί.
    Την πίστη πως είναι δυνατόν να ζούμε με δανεικά επειδή το ΑΕΠ αυξάνεται κατά 4% κάθε χρόνο ποτέ δεν κατάλαβα από που την αντλούμε.
    Η μείωση του ελλείματος απαιτεί επιστροφή των δαπανών/εξόδων του προϋπολογισμού σε προ τριετίας επίπεδα.
    Για μένα δεν ξοδεύεις περισσότερα από όσα έχεις (δεν θυμάμαι την διατύπωση του Σιμίτη) και πριν αρχίσουν οι φωνές οι Βούλγαροι ανακοίνωσαν χθες έλλειμα γαι το 2009 ως ποσοστό του ΑΕΠ 0,8%
    Σε τελική ανάλυση εάν δεν έχεις να πληρώσεις μισθούς και επιδοτήσεις κάθε είδους αντί να δανεισθείς από τις αγορές πλήρωσε ένα μέρος τους με πενταετή ομόλογα συνδεδεμένα με το επιτόκιο της Γερμανίας και όποιος θέλει μετρητά ας τα σπάσει στις τράπεζες.

  3. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 03/02/2010 11:42:29

    Αρχαιοπτέρυγα έχεις απόλυτο δίκιο. Θολά τα πράγματα.

    Εαν δεν το έχεις ήδη δει:
    http://www.reuters.com/article/bondsNews/idUSATH00516920100203

    Τόνισε σε παρακαλώ να προσέξει η κυβέρνηση και να κυνηγήσει τους διάφορους κερδοσκόπους που με την ευκαιρία της αύξησης του ειδικού φόρου στα καύσιμα θα θελήσουν να αυξήσουν και αυτοί τα κέρδη τους με τους γνωστούς τρόπους.

    Εαν ο Παπακωνσταντίνου τους αφήσει να κάνουν πάλι ότι θέλουν δεν θα συγκεντρώσει και το ποσό που περιμένει λόγω χαμηλότερης κατανάλωσης καυσίμων από τους καταναλωτές.

    Η κατάσταση δεν σηκώνει πλέον "μαυραγορίτες".

  4. Γ Καισάριος avatar
    Γ Καισάριος 03/02/2010 11:47:37

    Μπορεί ο πρωθυπουργός χτες να έκανε τις πρώτες δηλώσεις για δημοσιονομική πειθαρχία, αλλά δεν έκανε καμία δήλωση για την μείωση του κράτους.

    Αν δεν γίνουν ριζικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της κρατικής μηχανής, τότε όλα αυτά τα μετρά δεν είναι παρά καραμέλες. Η περικοπή δαπανών χωρίς ουσιαστικές αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας της κρατικής μηχανής απλά θα επιφέρει ύφεση και μείωση εσόδων.

    Μπορεί τα spreads να έχουν μειωθεί λίγο τώρα και 2-3 μέρες, αλλά αυτός δεν είναι κανένας λόγος για να πάρουμε θάρρος.

    Κατά την ταπεινή μου άποψη, η όποια ανάκαμψη στα ομολόγα θα είναι ευκαιρία πωλήσεων από δω και πέρα. Ο λόγος είναι ότι δεν με πείθει τίποτα σχετικά με τα σχέδια της κυβέρνησης ότι θα μπορεί να συγκρατήσει τα ελλείμματα.

    http://www.market-talk.net/index.php/essay/article/8040

  5. KNWD avatar
    KNWD 03/02/2010 11:52:19

    • El Gekko avatar
      El Gekko @ KNWD 03/02/2010 12:36:27

      Οι δαπάνες για περίθαλψη θεωρώ πως είναι πλασματικές, για τα φάρμακα ειδικά ούτε συζήτηση.
      Η άποψή μου είναι πως είτε περικόπτεις τις δαπάνες είτε αντί να βγαίνεις για δανεικά βάζεις ένα πλαφόν στους μισθούς και τις συντάξεις (3.000 μηνιαίως καθαρά). Πάνω από το πλαφόν πληρώνεις με ομόλογα πενταετίας.
      Επίσης, στον τομέα της φορολογίας είναι γνωστό πως ΟΛΟΙ οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίοι φοροδιαφεύγουν.
      Η μόνη λύση που βλέπω είναι τεκμήριο στην ακίνητη περιουσία της τάξης του 3% της αντικειμενικής.
      Για τα έσοδα των Δήμων τι έχετε να πείτε; Μπορούν να περικοπούν; Αν για παράδειγμα δεν ξαναξηλώσουν πεζοδρόμια για τα επόμενα 10 χρόνια; Αν δεν ξανανοίξουν δημοτική επιχείρηση ποτέ !!!

    • KNWD avatar
      KNWD @ KNWD 03/02/2010 12:47:43

      Επειδή κάτι πήγε στραβά με το λινκ, το δίνω ξανά
      http://www.epicurus2day.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=170:2009-12-02-13-21-46&catid=37:politicscomments&Itemid=41

    • Eastrader avatar
      Eastrader @ KNWD 03/02/2010 12:49:36

      Σωστα τα νουμερα αλλα θα πρεπει να υπολογισουμε οτι:
      1)Στην κατηγορια (β)απο τα 26,38 τα 17δις ειναι επιδοματα.Επισης στο ποσον αυτο περιλαμβανονται εκατονταδες επιτροπες,υποεπιτροπες,κτλ,κτλ
      2)Στην κατηγορια (γ),δεν πρεπει ποτε να ξεχναμε οτι το ποσον αυτο ειναι ιδιο με της Ισπανιας των 45 εκατ,και θα επρεπε να ηταν τουλαχιστον στο 1/5 του ποσου.
      3)Στην κατηγορια (δ) γινεται της κακομοιρας.Ξερετε τι ειναι οι λειτουργικες δαπανες?Ξερει κανεις ακριβως?Ειναι τα ενοικια?Εαν ναι γιατι να υπαρχουν αφου το κρατος εχει χιλιαδες απο αυτα?Ειναι τα χιλιαδες αυτοκινητα?Ποιος ο λογος?

      Εαν ψαχτει καλα το θεμα βγαζεις λαγους.

    • KNWD avatar
      KNWD @ KNWD 03/02/2010 14:46:02

      Πηγαίνετε στη σ. 23 http://www.mof-glk.gr/proypologismos/2010/pro/pro.pdf για να δείτε τι αντιπροσωπεύουν αυτά τα ποσά, για να μη λέει ο καθένας ότι θέλει. πχ. στις ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ από τα 9,76 δις Ευρώ, μόλις τα 2,66 αφορούν πράγματι τις Λειτουργικές δαπάνες

  6. El Gekko avatar
    El Gekko 03/02/2010 12:16:39

    Τα συγχαρητήρια και τον σεβασμό μου για την αρθρογραφία σας, μακάρι να σας διάβαζαν τακτικά όλοι.

  7. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 03/02/2010 12:19:22

    Σύνταξη πάνω από 65 δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή σε όλα τα άλλα συμφωνώ, αν και θα απαιτηθούν και άλλα μέτρα.

  8. Νίκος avatar
    Νίκος 03/02/2010 12:32:31

    Οπως παντα Αρχαιε το γραπτο σου ειναι μεστο.
    Εχω δυο, αλληλοσυνυφασμενες αποριες ομως:
    1)Γιατι ανησυχουν ο ΓΑΠ και η παρεα του για τα "εθνικα" συμφεροντα;
    2)Μπορουν οι Κες Δραγωνα, Διαμαντοπουλου, Ρεπουση, Κουλουρη και ο Κος Λιακος να μας εξηγησουν και να ερμηνευσουν την εν Βουλη ρηση του ΓΑΠ "ειναι εθνικο μας χρεος να...";

  9. Pikaiα Gracilens avatar
    Pikaiα Gracilens 03/02/2010 12:47:12

    Οπως πολυ σωστα λες αρχαιοπτερυξ θα υπαρξει μεγαλη πολυ μεγαλη μειωσει του ΑΕΠ. Πρεπει πρωτα να περασουμε απο αρνητικο ΑΕΠ για 1-2 χρονια. Αν παρουμε παραδειγμα αλλες λιγοτερο προβληματικες χωρες, ενα -10% μπορει να ειναι αισιοδοξο σεναριο. Παντος, εφτασε η ωρα των μετρων. Ενα ειναι το μεγαλο προβλημα αυτη τη στιγμη. Να μην γινουμε Αργεντινη ή Τζενεραλ Μοτορς, δηλαδη να πηγαινουμε απο το ενα πακετο σωτηριας στο αλλο. Πρεπει το χτυπημα να ειναι καθοριστικο και τελιωτικο. Οτιδηποτε αλλο θα μας βαλει πισω στο φαυλο κυκλο...... και τοτε θα τελιωση η ανοχη της ΕΟΚ και των αγορων.

  10. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 03/02/2010 13:11:05

    Aς μη μειωθει στο 3%.Καταλαβετε οτι το ελλειμμα ειναι και πλασματικο.Το φουσκωσαν οι πασοκοι για να ειναι ευκολη η μειωση του χωρις μεγαλη προσπαθεια.
    Αρα τον πρωτο χρονο μαλλον θα πιασουμε τους στοχους.Η προσοχη των κερδοσκοπων θα φυγει απο πανω μας και αυτο εχει σημασια.Τωρα για το 2012 ποιος ζει και ποιος πεθαινει;Δηλαδη αν το 2012 το ελλειμμα ειναι 5-6% και οχι 3% τι θα γινει;
    Θα παρουμε αλλο ενα - δυο χρονια παραταση.Αν δεν αποφασισουν στο μεταξυ οι Αμερικανοι να βομβαρδισουν το Ιραν και να στειλουν το πετρελαιο στα 200 δολ. και πολλες οικονομιες και τη δικη μας στο φουντο.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ψυχραιμια 03/02/2010 13:51:52

      Στο σημείο που έχουμε φτάσει, και αφού ήδη αρχίζουμε να το ψιλοχωνεύουμε ότι το βιοτικό μας επίπεδο θα μειωθεί δραματικά, γιατί δεν παίρνουν τη ριζοσπαστική απόφαση να ακολουθήσουν τις μεθόδους του... Τσαουσέσκου, που κατάφερε μέσα σε 4 χρόνια όχι απλώς να μειώσει, αλλά να εξοφλήσει το δημόσιο χρέος;

      (Να δείτε πάντως, που το "plan B/C/D..." που έρχεται, λίγο θα απέχει από τα μέτρα του Τσαουσέσκου.)

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ψυχραιμια 03/02/2010 14:14:40

      @Αυριανιστή, θυμάσαι ότι ο Τσαουσέσκου υπήρξε ο μόνος που εκτελέστηκε...
      Ακριβώς γιατί έβγαλε τα χρέη.

    • Orestios avatar
      Orestios @ ψυχραιμια 03/02/2010 16:51:13

      Αυτός ήταν ο λόγος που το φάγανε.

  11. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 03/02/2010 14:11:49

    Για μένα, το βασικό είναι κοπούν οι κάθε είδους επιχορηγήσεις. Ακόμη και οι αναπτυξιακές. Άντε, αυτές να τις κρατήσεις για κανένα χρόνο ακόμη, μια που η οικονομία έχει συνηθίσει να λειτουργεί με αυτές, ας μην κοπούν τώρα που υπάρχει πρόβλημα.

    Τι να λέμε ρε παιδιά. Άκουγα πριν από χρόνια μια εκπομπή για το Φιλοποίμενα Φίνο, της Φίνος Φίλμς, ότι είχε πολύ φίλο τον Καραμανλή (το θείο). Κάποια στιγμή του λέει ο Καραμανλής σε ένα γύρισμα ταινίας που είχε πάει επίσκεψη στο στούντιο, όντας πρωθυπουργός "Φιλοποίμενα, πες μου τι ποσό επιχορήγηση να σου δώσουμε". Και του απαντάει ο Φίνος "τίποτα Πρόεδρε, ευχαριστώ"! Δεν είναι τυχαίο ότι πενήντα χρόνια μετά τις ταινίες αυτού του ανθρώπου τις βλέπουμε και τις ξαναβλέπουμε σα να είναι κάθε φορά η πρώτη φορά! Σήμερα είμαστε όλο επιχορηγήσεις στην τέχνη και τέχνη δεν έχουμε! Κι ο Χατζηδάκης το Όσκαρ το πέταξε στα σκουπίδια!

    Θέλεις να κάνεις τέχνη; Μόνος σου. Αθλητισμό; Μόνος σου. Επιχειρήσεις; Μόνος σου. Μη Κυβερνητική Οργάνωση; Μόνος σου (αυτό κι αν είναι αστείο, να έχουν κυβερνητική χρηματοδότηση οι "μη κυβερνητικές" οργανώσεις!). Τελεία. Κανένας δεν θα κάνει τίποτε με κρατικό χρήμα.

    Σε αντάλλαγμα προς τον κόσμο των επιχειρήσεων, ένα μόνον πράγμα. Μία μόνο διάταξη νόμου: "Καταργείται κάθε διάταξη που προβλέπει τη χορήγηση διοικητικών αδειών σε επιχειρήσεις. Οι προϋποθέσεις που υπάρχουν για τη χορήγηση της άδειας, εξακολουθούν να διέπουν τη λειτουργία της επιχείρησης". Αυτό θέλει βέβαια να καταργηθεί η κακοδιοίκηση. Να τιμωρείται όποιος παρανομεί (πραγματικά και όχι για ανοησίες). Να δείτε για πότε θα ξαναρχίσει να αυξάνεται το ΑΕΠ της Ελλάδας με ρυθμούς 5% το χρόνο.

    Ίσως μόνον τις περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις πρέπει να κρατήσουμε, αφενεός επειδή προβλέπονται από το κοινοτικό δίκαιο και δεν μπορούμε να τις καταργήσουμε, αφετέρου επειδή η επιθυμία του κέρδους θα καταστρέψει το περιβάλλον αν αφεθεί ανεξέλεγκτη σε μεταγενέστερο έλεγχο. Για τα άλλα, θα τις ελέγχουμε στην πορεία και αν δεν τηρούν τις προϋποθέσεις, θα τις κλείνουμε. Σας βάζω και στοίχημα ότι θα γίνουν όλοι νομοταγείς! Από ευγνωμοσύνη και μόνον που θα καταργηθεί η γραφειοκρατία με μία κίνηση!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Επώνυμος 03/02/2010 14:17:17

      “Οι προϋποθέσεις που υπάρχουν για τη χορήγηση της άδειας, εξακολουθούν να διέπουν τη λειτουργία της επιχείρησης”.

      Και πιστεύεις ότι, με το παραπάνω, θα καταπολεμηθεί η διαφθορά; Ή μήπως -λέω, μήπως- θα... μετατεθεί, από το πεδίο της αδειοδότησης (όπου βρίσκεται σήμερα) στο πεδίο του ελέγχου;

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Επώνυμος 03/02/2010 20:31:09

      Όχι βέβαια, αυτό το μέτρο δεν καταπολεμά τη διαφθορά, καταπολεμά απλώς τα εμπόδια που σου βάζει το κράτος για να αναπτύξεις την επιχείρησή σου. Η διαφθορά καταπολεμιέται αν καταπολεμηθεί η κακοδιοίκηση και αν υπάρξει βούληση να καταπολεμηθεί. Αν σταματήσει να υπάρχει η γενικευμένη αντίληψη ατιμωρησίας.

      Πρόσεξε να δεις σε τι βοηθάει το δικό μου σενάριο (που δεν είναι δικό μου, για να πω την αλήθεια, κάπου το διάβασα, αλλά δεν θυμάμαι πού, πρέπει να έχει μερικά χρόνια): Πρέπει εσύ να έχεις κάποιες προϋποθέσεις για να κάνεις, ας πούμε, καφετέρια. Πρέπει, ας πούμε, να έχεις τουαλέτα για τους πελάτες σου. Δεν πρέπει βέβαια να έχεις μόνον τουαλέτα, αλλά ας περιοριστούμε σε αυτήν, ας υποθέσουμε ότι είναι η μόνη προϋπόθεση. Πρέπει να κάνεις την τουαλέτα και μετά να φέρεις τον Δ.Υ. να σου πει "εντάξει, έκανες την τουαλέτα, πάρε την άδεια", που θα εκδοθεί μετά από μερικές ημέρες, στο καλό σενάριο. Έστω ότι του ακουμπάς και κάτι, γιατί η τουαλέτα δεν είναι και πολύ σόι. Υπόψιν ότι αν δεν πάρεις την άδεια δεν μπορείς να κάνεις έναρξη στην εφορία και αν δεν κάνεις έναρξη στην εφορία, αν δεν κάνεις έναρξη δεν μπορείς να κόψεις αποδείξεις, άρα είσαι εκτός αγοράς εντελώς, γιατί δεν μπορείς να πουλήσεις (νόμιμα) ούτε έναν καφέ.

      Αυτό που λέω εγώ είναι: Ναι, η προϋπόθεση να έχεις τουαλέτα να παραμείνει, σωστή είναι, αλλά να μην πρέπει να σου δώσει άδεια κανένας. Αν δεν έχεις, απλώς να περάσει ο Δ.Υ. να σου κλείσει το μαγαζί μέχρι να φτιάξεις τουαλέτα. Θα μου πεις, μπορείς να τον λαδώσεις εκεί, να κλαφτείς, να του πεις "λυπήσου τα παιδιά μου που θα μείνουν στο δρόμο, θα την κάνω την τουαλέτα, μόνον δώσε μου μερικές μέρες καιρό" και μαζί με κανένα κατοστάρικο στην τσέπη να σε λυπηθεί εσένα και "τα παιδιά σου" και να μην σου κλείσει το μαγαζί.

      Το ζητούμενο είναι, πέρα από την ανάγκη εντιμότητας του Δ.Υ. (που είναι κυρίως θέμα πολιτικής βούλησης) να μπορούμε να ξεχωρίσουμε πότε θα λυπηθούμε κάποιον και πότε όχι. Στην περίπτωση αυτή που αναφέρουμε δεν πρέπει να τον λυπηθούμε, γιατί αυτός κάνει εν ψυχρώ παράβαση του νόμου που τον υποχρεώνει να έχει τουαλέτα στην καφετέριά του. Αν ήθελε, ας το έκανε καφετζίδικο χωρίς καρέκλες, μόνο παραγγελία καφέ να πηγαίνει. Αν έχει καρέκλες, τότε κλείσιμο. Χωρίς πρόστιμα και ιστορίες που να τον καταστρέφουν. Απλώς, σφράγισμα μέχρι να φτιάξει τουαλέτα. Ίσως και δέκα μέρες φυλακή στο αφεντικό (μέσα όμως, χωρίς εξαγορά και αναστολές, όπως Αμερική). Αν δεν υπάρξει αυτή η προϋπόθεση της άρσης της ατιμωρησίας και συνείδηση, παράλληλα, ότι αυτό χρειάζεται για να καταργήσουμε τη γραφειοκρατία, τότε δεν βγαίνει άκρη.

      Αν μπορέσει να λειτουργήσει έτσι, τότε η θεώρηση βιβλίων και στοιχείων στην εφορία θα είναι μόνον για να βεβαιώνεται η γνησιότητα των βιβλίων και στοιχείων (που είναι και ο βασικός σκοπός της θεώρησης, εδώ όμως το έχουμε κάνει κεντρικό, κομβικό σημείο της γραφειοκρατίας μας τη θεώρηση) και η γραφειοκρατία θα πεθάνει και ο καθένας θα μπορεί να αναπτύξει τη δραστηριότητα που θέλει. Η διαφθορά δεν καταπολεμιέται με αυτό (είπαμε, με πολιτική βούληση καταπολεμιέται και άρση του αισθήματος ατιμωρησίας), αλλά βοηθιέται η οικονομική δραστηριότητα.

      Αυτό θα είναι το "αντάλλαγμα" από το κόψιμο των κάθε είδους επιχορηγήσεων. Επιχειρείτε με δικά σας λεφτά, αλλά επιχειρείτε ΕΛΕΥΘΕΡΑ, με μόνη προϋπόθεση να σέβεστε τους νόμους. Αν δεν τους σέβεστε, δεν επιχειρείτε. Δεν θα σας βάλω από πριν γραφειοκρατία για να δω από πριν αν τους σέβεστε, αλλά θα σας κλείσω το μαγαζί, αν τις προϋποθέσεις λειτουργίας σας δεν τις τηρείτε.

  12. theo1611 avatar
    theo1611 03/02/2010 14:17:34

    Εξαιρετικό και εύστοχο άρθρο.

    H Commission στο σημερινό report της για την αξολόγηση του Προγράμματος Σταθερότητας σε κάποιο σημείο αναφέρει:

    In the absence of the 2010 budget, which was made available after the cut-off date of the autumn 2009 forecast, the Commission services projected the government deficit to remain above 12% of GDP in both 2010 and 2011. According to the macroeconomic scenario underlying the 2010 budget law, confirmed also by the January 2010 update of the stability programme, real GDP growth is projected at -0.3% in 2010, broadly in line with the Commission services' autumn 2009 forecast. The latter however, had been made under a no-policy scenario assumption and before recent financial market reactions and thus, the central macroeconomic scenario for 2010 included in the updated programme is optimistic.

    Προσέξτε το "a no-policy scenario assumption and before recent financial market reactions"!!!

    Αυτό ακριβώς, τα βασικά δηλαδή, μας υπενθυμίζει σε απλά ελληνικά και με τεκμηρίωση και ο αρχαίος.

    Μπράβο!!!


    ΥΓ: Εμείς εκεί, στο free lunch κολλημένοι!!!

  13. nasos avatar
    nasos 03/02/2010 14:26:16

    Καλά,για δείτε και αυτό:
    http://greece-salonika.blogspot.com/2010/02/blog-post_9964.html

    Καταμερισμός εργασίας α λα Ελληνικά
    οι πολιτικοί ληστεύουν τα πάντα και δημιουργούν χρέη,οι πολίτες καλούνται να τα πληρώσουν
    τελικά,εδώ που φτάσαμε,η φοροδιαφυγή θα πρέπει να θεωρείται God Given Right
    που λενε και οι φίλοι μας οι Αμερικανοί

  14. donaE avatar
    donaE 03/02/2010 14:32:19

    Σε μια χωρα που το δημοσιο ηδη χρωστα ενα καρο λεφτα στους πολιτες η μειωση δαπανων δεν θα φερει υφεση;
    Και δεν συνυπολογισαμε τα ποσα των επιδοτησεων απο ΕΕ που αυξανουν το ΑΕΠ και τωρα χανονται σιγα-σιγα.
    Ομως αρχαιοπτερυγα,εσυ δεν ελεγες τοσο καιρο για μειωση των δαπανων και νοικοκυρευμα;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ donaE 03/02/2010 19:35:30

      φυσικά πάντα έλεγα και λέω μείωση δαπανών, αλλά έχω γράψει ότι οι μισθοί δεν είναι το πρόβλημα, οι βλακώδεις έπιδοτήσεις και ένα σωρό προγράμματα είναι. Ναι η μείωση των δαπανών θα φέρει ύφεση, και για αυτό λέω μείωση δαπανών ΚΑΙ μείωση φορολογικών συντελεστών, και αφορολογήτων για επενδύσεις. Δηλαδή μείωση της "επενδυτικής" παρουσίας του δημοσίου και προσέλκυση του ιδιωτικου κεφαλαίου με φορολογικά κίνητρα... αλλά αυτό με χρωματίζει ως "φιλελεύθερο" (όπως εγώ το ορίζω)

  15. λεφτά υπάρχουν! avatar
    λεφτά υπάρχουν! 03/02/2010 14:47:10

    Εάν ο Γιωργάκης είχε ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ γνώση περί της οικονομίας θα έδιωχνε αμέσως τόσο τον άσχετο Παπακωνσταντίνου όσο και τη γραφική Κατσέλη.
    Ο πρώτος απλά δεν ξέρει τί του γίνεται ενώ η δεύτερη έχει οικονομικές γνώσεις μαρξιστικού επιπέδου, επιπέδου δεκαετίας του 70.
    Εάν ο Γιωργάκης δεν φέρει κάνα σοβαρό άνθρωπο (πχ. Παπαδήμο) τα πράγματα θα πηγαίνουν από το κακό στο χειρότερο.
    ΑΛΛΑΞΕ ΤΟΥΣ ΓΙΑΤΙ ΜΑΣ ΒΟΥΛΙΑΖΕΙΣ ΓΛΥΚΕ ΜΟΥ.

  16. aris lalidis avatar
    aris lalidis 03/02/2010 15:04:23

    Mια οχια μεταφεροταν προς καποιο ποταμο πανω σ ενα δεματι αγκαθια.Μια αλεπου
    που περνουσε ,μολις την ειδε,ειπε:
    " ΑΞΙΟΣ ΤΗΣ ΝΕΩΣ Ο ΝΑΥΚΛΗΡΟΣ "

  17. O Ιθαγενής avatar
    O Ιθαγενής 03/02/2010 15:08:20

    Σωστός ο Αρχαίος και αυτό φωνάζουμε εδώ και καιρό oμερικοί.
    Στην ουσία λοιπόν:

    Ποιά μέτρα; εχθές ο Πρωθυπουργός της χώρας μίλαγε χωρίς να πάρει κανένα μέτρο πλην την αύξηση της φορολογίας κατά 20% στα καύσιμα και εξηγώ:

    -μείωση 10% στα επιδόματα στο Δημόσιο (που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν επιδόματα αλλά μισθολόγιο για να μην παίρνει η καθαρίστρια περισσότερα από τον γιατρό). Κέρδος 700,000,000.
    -φορολογικό; κέρδος το 2011 καθώς τότε θα εισπραχθούν τα εκκαθαριστικά του νέου φορολογικού
    -αντικειμενικές;
    -συνταξιοδοτικό;

    Αερολογίες και φιλοσοφίες με άτολμα μικρά βηματάκια.

    Μπορεί κάποια Ελληνική Κυβέρνηση:

    -να εξορθολογιστούν οι αμοιβές στο Δημόσιο;
    -να μειώσει τις δαπάνες στο Κράτος (που δεν είναι δαπάνες γιατί αν ήταν θα ήταν είτε καταναλωτικές είτε κοινωνικές που θα συνεισφέραν στην διαμόρφωση του ΑΕΠ, σπατάλες και φαγοπότι είναι)
    -να μειώσει την φορολογία για να πέσει χρήμα στην αγορά
    -να πιάσει την φοροδιαφυγή
    -να καταργήσει Προέδρους και ΔΣ με συγχωνεύσεις; (πχ έναν Οργανισμό για ΜΜΜ στην Αττική, θα γλίτωνε περισσότερα σε ανελαστικές δαπάνες και προμήθειες από το χάος ή το 10%)
    κλπ κλπ κλπ
    Τα έχουμε πει πολλές φορές, αλλά η ουσία για άλλη μία φορά είναι μία: δεν θέλουν (όχι τόσο ο ΚΚ ο Β που "είναι καλό παιδί" ή ο ΓΑΠ "που είναι τίμιος" αλλά οι αυλές και οι κομματικοί στρατοί).
    Δεν θέλουν γιατί στο Χάος υπάρχει η δυνατότητα για ...πλιάτσικο.
    Αυτή είναι η ουσία και η ιστορία της χώρας τα τελευταία 30 χρόνια.

    ΥΓ

    Ποιο ΑΕΠ φίλε αρχαίε; μίλα στο ΠΑΣΟΚ για ΑΠΕ αυτές θα τις καταλάβουν, τα άλλα είναι μπακαλίστικη οικονομία και σαράφικη διαχείριση, ψηλά γράμματα και ακατανόητες ιδέες τα + και - για τα πολιτικά ασπόνδυλα μυαλά του τόπου

  18. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 03/02/2010 15:22:15

    Νά δήτε πόσες άλλες συνέπειες θά επιπέσουν επί τών κεφαλών εχθρών καί φίλων από ΑΛΛΑ Ελληνικά προβλήματα πού οί ίδιοι μάς δημιουργούν μέ τούς μέσα συνεργούς τους.Ολα εδώ πληρώνονται.

  19. ΙΩΝΑΣ avatar
    ΙΩΝΑΣ 03/02/2010 15:29:36

    Τα μέτρα εξασφαλίζουν τα κέρδη των τραπεζών και των μεγαλοβιομηχάνων. Δεν μας εξασφαλίζουν ότι δεν θα μας ξανακλέψουν,πράγμα που σίγουρα θα ξανασυμβεί με την πρώτη ευκαιρία. Απόλυτοι αφέντες μας είναι το πολιτικοοικονομικό κατεστημένο,βοηθούμενο από τους μεγαλοεκδότες και τους μεγαλοδημοσιογράφους.Τα χρήματα των ασφαλιστικών ταμείων ποιοί τα έκλεψαν? Όσο για το αφαλιστικό,θα δουλέψουμε πιο πολλά χρόνια,θα πληρώσουμε περισσότερες κρατήσεις,θα ζήσουμε λιγότερα χρόνια σαν συνταξιούχοι και τελικά θα εισπράξουμε λιγότερο συνολικό ποσό σαν σύνταξη. Και η διαφορά? Σε ποιών την τσέπη θα πάει? Νόμιμη ληστεία, δηλαδή και έχουν το θράσσος να ζητάνε και συναίνεση....

  20. Ένας αλά Λέων avatar
    Ένας αλά Λέων 03/02/2010 18:41:25

    Aπο τον Στάθη(Ναυτίλο) της σημερινής ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ:

    «Δεν έχουμε την πολυτέλεια να αντέξουμε παρατεταμένα μπλόκα, απεργίες και στάσεις εργασίας», έλεγε ομιλών στο Συνέδριο του Economist ο Γιωργάκης κι ύστερα στο Διάγγελμά του προς τους Ελληνες (και τα πέριξ)...
    Την πολυτέλεια όμως να μην αγγίζουμε αυτούς που ζούσαν, ζουν και θα συνεχίσουν να ζουν πολυτελώς την έχουμε ε;
    ***
    «Επαπειλούνται πλέον η εθνική κυριαρχία και η ανεξαρτησία της χώρας», διακριβώνουν τώρα -στην «ουρά» όσων προτοείπε ο Γιωργάκης- έγκυροι πολιτικοί και οικονομικοί σχολιαστές.
    Ποιανού η «εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία»; Της άρχουσας τάξης ή του Μήτσου;
    Διότι όταν η αστική τάξη ξεπούλαγε (για να τα φάει, και τα έφαγε) ΟΤΕ, λιμάνια κι ό,τι άλλο με κόπο έχτισε ο λαός, δεν ξεπούλαγε εθνική κυριαρχία; Κι αν τώρα (συνεχίζοντας τις ιδιωτικοποιήσεις) ξεπουλήσουν ΔΕΗ κι ό,τι άλλο απέμεινε, δεν θα ξεπουλήσουν εθνική κυριαρχία και ανεξαρτησία;
    Σε ποιους, λοιπόν, τα πουλάνε όλα αυτά τα περί συναίνεσης, τα ξεπουλητάρια;
    Ποιος ψήφισε αυτήν την κυβέρνηση; η πλειοψηφία (θεία χάριτι του εκλογικού νόμου) του λαού.
    Κι όμως, αυτή η κυβέρνηση (όπως και η προηγούμενη) φέρεται στον λαό σαν να είναι ο Εχθρός της. Και μάλιστα ζητάει από τον λαό να νομιμοποιήσει ο ίδιος, με τη συναίνεσή του (ή την υποταγή του) αυτή την εχθρότητα, αυτήν τη ληστρική επίθεση εναντίον του.
    Η κυβέρνηση ζητάει θυσίες απ' τον λαό! δεν ζητάει θυσίες από τις τράπεζες. Γιατί;
    Η κυβέρνηση φορολογεί αγρίως (και θα φορολογήσει περισσότερο) τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους. Δεν φορολογεί την Εκκλησία. Γιατί;
    Η κυβέρνηση προωθεί περικοπές γύρω στο 10% στα μικρά εισοδήματα και περίπου 20%-30% στα υψηλότερα -πάντα των μισθωτών. Την ίδια ώρα εξακολουθεί να σπαταλά τεράστια ποσά για τις μη-κυβερνητικές-οργανώσεις, για τις πανταχού παρούσες (χιλιάδες) πλην όμως υπνώττουσες Επιτροπές (αργομίσθων και ημετέρων), για τις Ανεξάρτητες αρχές, για τις στρατιές των αργόμισθων ου μην και πολυθεσιτών χρυσοπληρωμένων δημοσιογράφων [από το Αγροτικό (!) κανάλι της Βουλής έως τους ανταποκριτές στο διάστημα] -κι ακόμα παραπέρα στο υπερπέραν.
    Με έναν λόγο αυτή η κυβέρνηση κι ο εργοδότης του Στίγκλιτς Γιωργάκης, ζητάνε θυσίες από τον λαό για να τον θυσιάζουν μετά στις τράπεζες.
    Εχει παρατραβήξει το αστείο.
    Συζητάνε (ποιοι αλήθεια; κάτι κολοσσοί σαν τον κ. Παπακωνσταντίνου με τις οκτώ γκάφες στην καθησιά του;) για νέες αυξήσεις των έμμεσων φόρων, για πάγωμα μισθών στο δημόσιο έως το 2012 και δεν ζητούν ταυτοχρόνως μείωση των επιτοκίων των τραπεζών ώστε να ελαφρώσουν τους δανειολήπτες! Γιατί;
    Τι είναι οι τράπεζες;
    Απαραβίαστες σαν τους ρωμαίους τριμπούνους;
    Απληκτες σαν τα βυζαντινά οχυρά του Διγενή Ακρίτα;
    Ταμπού είναι οι τράπεζες ή τοτέμ;
    Και ποιανού κυβέρνηση είναι η κυβέρνηση που ζητάει απ' τον Μήτσο (που δεν φταίει για την κρίση) θυσίες, ενώ για αυτούς που προκάλεσαν την κρίση επιφυλάσσει μπόνους και καλοπιάσματα.
    Ποιανού είναι αυτή η κυβέρνηση; του Μήτσου ή των εταιρειών και των τραπεζών;
    Αυτή η κυβέρνηση, όπως και η προηγούμενη, δεν έβαλαν στον Μήτσο να πληρώνει διόδια παντού; οι εναλλάξ πρασινογάλαζες κυβερνήσεις δεν εξαναγκάζουν η κάθε μία με τη σειρά της τους γεωργούς να μπλοκάρουν τους δρόμους;
    Θα μου πεις ότι και ο κ. Μπόμπολας μπλοκάρει (με τα διόδια) τους δρόμους. Και ο κ. Μίχαλος ανησυχεί κάθε βράδυ από τηλοψίας για την κατάντια αυτού του τόπου...

    Μήπως, εν τέλει, σε αυτήν τη χώρα σοσιαλιστές είναι οι εταιρείες, ο κ. Μπόμπολας, οι τράπεζες και ο κυρ Μίχαλος, ώστε να τα πηγαίνει τόσο καλά μαζί τους η σοσιαλιστική μας κυβέρνηση;
    Διότι μη μου πείτε ότι ο Γιώργος δεν είναι σοσιαλιστής! (θα λιποθυμήσει η κυρία Μπατζελή).
    Οι τράπεζες εν μέσω κρίσης παρουσίασαν δισεκατομμύρια ευρώ κέρδη, ο Μήτσος μείωση εισοδήματος
    κι όμως ΠΑΣΟΚ, Ν.Δ. και (αυτή η γλίτσα) ο ΛΑΟΣ ζητούν περικοπές απ' τον Μήτσο!
    Είναι αυτό ηθικό; διότι σοσιαλιστικό δεν είναι.
    Είναι αυτό λογικό; διότι νόμιμο δεν είναι.
    Είναι αυτό παραγωγικό; τ' αγγειά του Καράμπελα είναι.
    Κι αφού η αστική τάξη τα σκάτωσε, ουρλιάζουν τώρα οι σειρήνες της τρομοκρατίας (των παπαγάλων) ότι ο λαός πρέπει να πληρώσει το μάρμαρο. Επικαλούνται μάλιστα το φιλότιμό του. Διότι ο λαός έχει φιλότιμο, η αστική τάξη δεν έχει.
    Εχει όμως το κράτος στα χέρια της και δικά της τα δύο (απο)κόμματα (συν αυτή τη γλίτσα, τον ΛΑΟΣ) που μας κυβερνούν. Συνεπώς;
    Οι άθλιες τράπεζες, όμορφα καίγονται...
    ΣΤΑΘΗΣ Σ. 3.ΙΙ.2010 stathis@enet.gr

  21. trochalos avatar
    trochalos 03/02/2010 18:56:06

    Θα τα καταφέρει ο Γιωργάκης,δεν είδατε που προεκλογικά στα Spots των διαφημήσεων,έγραφε τις εξετάσεις για την οικονομία.Τον βαθμολόγησαν με άριστα και έτσι τον πίστεψαν οι μισοί Έλληνες ότι θα φτιάξει τα πράγματα και τον ψήφισαν.

  22. theo1611 avatar
    theo1611 03/02/2010 19:01:04

    Όπως πολύ σωστά επισημαίνει η ανάρτηση και σχολιάζουν πολλοί φίλοι που προηγήθηκαν οι macro-στόχοι χωρίς micro-policies που τεκμηριώνουν τη δυνατότητα επίτευξης είναι ανέφικτοι.

    Πρέπει λοιπόν να γίνουμε πρακτικοί και αποτελεσματικοί σε micro επίπεδο.

    Καταρχήν πρέπει οι εκτελεστικοί ταγοί μας να ασχοληθούν με το micro-επίπεδο στους τομείς αρμοδιότητας και προς το εξωτερικό και προς το εσωτερικό περιβάλλον.

    Π.χ. Ο Λοβέρδος πρέπει να ασχοληθεί και με το ασφαλιστικό και με τα κόστη του Υπουργείου και των φορέων που εποπτεύει. Αντίστοιχα η Μπατζελή με τα αγροτικά και τα κόστη, κλπ, κλπ.

    Αφού ασχοληθούν, ας βάλουν προτεραιότητες ανάλογα και με τις προσωπικές ικανότητες διαχείρισης και παρέμβασης που έχουν.

    Και στο τέλος ας έλθουν να κάνουν απολογισμό ότι έδωσαν έμφαση στα 3 σημαντικά και δεν κατάφεραν τίποτα ενώ στα 1000 μικρά που μπορούσαν να αντιμετωπίσουν άμεσα με σημαντικό αποτέλεσμα, δεν έκαναν τίποτα (γιατί ήταν γεννημμένοι για τα μεγάλα, γιατί τα μικρά-μικρά είχαν πολλή δουλειά, κλπ., κλπ).

    ΥΓ:
    1. Ο νοών νοείτω
    2. Τα μαγικά τελείωσαν
    3. Αν οι Macro-στόχοι μας δεν τεκμηριώνονται από micro-policies (ΠΟΡΟΙ, υλικοι και ανθρώπινοι, κόστος και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης), ΠΩΣ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ ΘΑ ΤΙΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ?

  23. theo1611 avatar
    theo1611 03/02/2010 19:34:14

    Στρέφω και γω τη ματιά μου στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού και θυμάμαι:

    Think globally, Act locally!!!

    Small is beautiful!!!

    PS: Good night and good luck!!!

  24. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 03/02/2010 19:36:28

    σας ευχαριστώ όλους και για τα καλά λόγια και για τον προβληματισμό. Πιστέυω, ότι όποιος έχει στομάχι, αυτό που θα συμβεί θα εχει "ακαδημαϊκό ενδιαφέρον"

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ archaeopteryx 03/02/2010 20:42:20

      Αρχαίε, θα αγοράσω τα πάντα, μεσ' στην κρίση, και θα μεταβληθώ σε ισόβιο σχολιαστή του αντινιουζ. Θα κάνουμε τα γερόντια του Μάπετ Σοου. Χαχαχα.
      (Οι ελληνικοί "αγγλισμοί" για να μην κολλάει το σχόλιο)

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ archaeopteryx 03/02/2010 21:31:46

      δεν έχω αντίρρηση, μου ταιριάζει ο Gonzo και θα φωνάξουμε την Μενεγάκη να κάνει την Camilla (αλλά σεμνά, όχι ση θρου και τέτοια χαχαχαχαχα)

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ archaeopteryx 03/02/2010 21:37:43

      Είσαι καλά; Αν δεν έχει ση θρου δεν ανεβαίνω στο θεωρείο χαχαχα

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ archaeopteryx 03/02/2010 21:39:17

      βρε Προφήτη, με ση θρου, δεν θα μπορώ να περάσω την Πατησίων με τα καλώδια του τρόλλεϋ...

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ archaeopteryx 03/02/2010 21:46:15

      Θα σε πάμε απ' τη γέφυρα του Καλατράβα στην Κατεχάκη

  25. o βουνισιος avatar
    o βουνισιος 03/02/2010 20:56:18

    Oλα τα ακούσαμε τις τελευταίες μέρες, για ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΔΑΝΕΙΣΜΟΥ δεν ακούσαμε τίποτα!

    Σε αυτή την περίπτωση δεν θα έχει αξία και η υποβάθμιση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας

  26. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 03/02/2010 20:57:25

    Το κακό ρε συ Αρχαίε είναι ότι δεν είχε καθόλου σχέδιο. Ούτε απέκτησε ούτε θα αποκτήσει ποτέ. Κάνει ο άνθρωπος ΟΤΙ ΝΑ'ΝΑΙ! Είδα προηγουμένως στην Ελληνοφρένεια του αγαπημένου οικολογικού Σκάι ότι στη συνέντευξη των 100 ημέρων (αυτή πρέπει να ήταν) ο ΓΑΠ απέκλεισε κατηγορηματικά κάθε αύξηση των ορίων ηλικίας ως ΛΑΘΟΣ! Αυτό το έκανε μετεκλογικά, δεν το έκανε προεκλογικά που η κακιά κυβέρνηση Καραμανλή τάχαμου παραποίησε τα στατιστικά στοιχεία για να τον μπερδέψει και να τον παρασύρει να πει "λεφτά υπάρχουν".

    Δεν πιστεύω ότι πέρα από όσα είπε ο Προφήτης στο "Αυτοδημιούργητος Φιλέλληνας" υπάρχει κάποιο άλλο σχέδιο. Αυτό είναι το μόνο σχέδιο. Τα υπόλοιπα είναι να 'χαμε να λέγαμε. Ο άνθρωπος είναι επικίνδυνος. Τουλάχιστον έκανε αυτό που του είπαν οι αγορές και υπάρχει περίπτωση να συνεχίσουν να μας δανείζουν. Αν και δεν τον βλέπω και πολύ καλά στην υλοποίηση. Γιατί όταν έρθει η ώρα να "μοιράσει" το 10% της μείωσης των επιδομάτων και μάθει ο κάθε Δ.Υ. πόσα λιγότερα θα παίρνει, τι θα κάνει εκεί;

    Θα έχουμε γενικό ξεσηκωμό, πιστεύω. Όλη αυτη η κοινωνική σαπίλα ρητορικού σοσιαλισμού, στον οποίο μέσα ζούμε από το 1974 και μετά, θα πέσει πάνω του. Η ρητορική αυτή σαπίλα που σε παρένθεση πάντοτε έχει για αστερίσκο "να πληρώσουν οι πλούσιοι", λες και δεν προβλέπονται φόροι για τους πλούσιους - αν φοροδιαφεύγουν, τότε αυτό λέγεται σύλληψη της φοροδιαφυγής, αν έκαναν λεφτά άδικα να πάνε φυλακή, και τα δύο αυτά είναι διαφορετικά από το "να πληρώσουν οι πλούσιοι". Λες και οι πλούσιοι θα κάθονται να δουλεύουν όσο δουλεύουν, να αξιοποιούν τις ικανότητές τους, την πατρική τους περιουσία, να ρισκάρουν να μείνουν στο δρόμο για να κάνουν μια νέα επένδυση, για να τα δώσουν αύριο με το ζόρι σε κάποιον που θέλει να δουλεύει λιγότερο, που δεν έχει τις ίδιες ικανότητες, που δεν πλήρωνε ασφαλιστικές εισφορές όταν ήταν νέος και τώρα γκρινιάζει γιατί η σύνταξη να είναι 500 ευρώ.

    Δεν μπορείς να ενοχοποιείς τον πλούτο και να ζητάς ανάπτυξη. Κακά τα ψέματα, την ανάπτυξη θα τη φέρουν οι πλούσιοι. Και πλουτίζουν πρωτίστως για τους εαυτούς τους και μετά για το κοινωνικό σύνολο. Το ζήτημα με τους πλούσιους είναι ένα και μόνον: Να είναι το κράτος έντιμο έναντί των πολιτών στο ζήτημα της εφαρμογής των νόμων. Να μην τους αφήνει να πλουτίζουν παράνομα, άδικα, καταπατώντας τους νόμους. Αυτό είναι όλο. Αν γίνει αυτό, τότε δεν μας επιτρέπεται να έχουμε πρόβλημα με τους πλούσιους και δεν μπορούμε να τους ζητούμε να πληρώνουν ΜΟΝΟ αυτοί κάθε φορά που υπάρχει πρόβλημα και εμείς να μην δίνουμε αυτό που μας αναλογεί. Γιατί το σύνθημα "να πληρώσουν οι πλούσιοι" σημαίνει, εμείς να μη δώσουμε τίποτα. Ε, δεν γίνεται αυτό. Απλώς δεν γίνεται. Θα πληρώσουν μία φορά και μετά θα σταματήσουν να είναι πλούσιοι. Και ούτε ποτέ κανένας άλλος θα ξαναπροσπαθήσει να γίνει πλούσιος. Τότε τι θα κάνεις; Ποιος θα σου φέρει χρήμα, ποιος θα δώσει δουλειές, ποιος θα πληρώσει φόρους;

    Ας αποενοχοποιηθεί λοιπόν ο πλούτος, αν θέλουμε να δούμε πραγματική και όχι παρασιτική ανάπτυξη.

  27. Προφήτης avatar
    Προφήτης 03/02/2010 21:05:46

    Προσοχή : "Ας αποενοχοποιηθεί ο πλούτος" ήταν το απανταχού σύνθημα της ελίτ, των ακαδημαϊκών ακολούθων του Φρίντμαν, των γκολντεν κωλόπαιδων, των λαϊφσταϊλάδων, και των Κωστόπουλων που πλάσαραν τη μούργα της κοινωνίας για εγχώριες "σελέμπριτυζ".

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Προφήτης 03/02/2010 21:33:27

      Το να "απενεχοποιηθεί ο πλούτος" έχει και ελληνική ερμηνεία. Να φέρεις πίσω όλο το γκαζόν που είχες στείλει ταξείδι χωρίς να σε ρωτάνε που το βρήκες. Χαχαχα ποιός τολμάει τέτοια με τον Μεγάλο Αδερφό να φυλάει τσίλιες;

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Προφήτης 03/02/2010 21:43:27

      Να πως θα φέρουν πίσω το γκαζόν http://www.antinews.gr/?p=33246&cpage=1#comment-393084

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Προφήτης 03/02/2010 21:55:21

      Εμ, το κλειδί για να μην έχεις τέτοια φαινόμενα είναι ακριβώς το έντιμο κράτος. Αν η έκταση που αναφέρεις είχε προστατευθεί και είχε αφεθεί σε φυσική αναγέννηση, σε πέντε χρόνια θα ήταν ξανά κατάφυτη. Αν είχε εξουδετερωθεί με τους "γνωστούς-άγνωστους" τρόπους και κάποιος από αυτούς που έβάλαν τη φωτιά και τον ξέρουν, αλλά δεν έχουν στοιχεία, θα είχε διαδοθεί στην πιάτσα και θα το σκεφτόντουσαν πολύ πριν το ξανακάνουν.

      Αυτά όλα του λάιφστάιλ είναι παρασιτικός, λαμογίστικος πλούτος και όχι πραγματικός, της παραγωγής, της σκληρής δουλειάς, της αποταμίευσης, των καλών ιδεών, των τολμηρών και οραματικών επιχειρηματικών κινήσεων.

      Ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, ο Μπιλ Γκέητς, έγινε πλούσιος εντελώς τίμια.

      Η Google έγινε τεράστια μέσα σε δύο-τρία χρόνια εντελώς τίμια. Και είμαστε και πολύ ευγνώμονες που υπάρχει.

      Οι περισσότεροι εφοπλιστές μας έγιναν πλούσιοι τίμια (δεν λέω εντελώς τίμια γιατί εδώ μπορεί να υπάρχουν ιστορίες που δεν ξέρουμε). Υπάρχουν και λαμόγια, αλλά υπάρχουν και οι έντιμοι, οι παραδοσιακοί θαλασσόλυκοι που κατέκτησαν τον κόσμο.

      Ο Ωνάσης κατέκτησε τον πλανήτη και δεν συγκρίνεται φυσικά με τους τζιτζιφιόγκους Κωστόπουλους. Μπορεί η Ελλάδα να βγάλει τον επόμενο Ωνάση ή θα κολλήσει στη θεώρηση βιβλίων και στοιχείων και θα πάει στην Αργεντινή για να ξεκινήσει, όπως ο προηγούμενος;

      Θέλουμε Ωνάσηδες ή θέλουμε μιζέρια; Ας αποφασίσουμε.

      Κι αν δεν είναι Ωνάσης, ας είναι Νίκος Γκάλης βρε αδερφέ. Θέλουμε τους καλούς μας να μεγαλουργήσουν ή θέλουμε να τους θάψουμε για να ικανοποιήσουμε το δικό μας φθόνο;

      Εντιμότητα στο κράτος να υπάρχει, αυτό χρειάζεται. Όπως είχε πει κι ο Ξηρός, αν λειτουργούσαν οι θεσμοί, εμείς δεν θα υπήρχαμε.

  28. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 03/02/2010 21:34:12

    Το πράγμα είναι απλό, ο πρώην Πρωθυπουργός και ο νυν Πρωθυπουργός είναι "καλά παιδιά".
    Εκεί είναι το πρόβλημα, δεν ψήφιζα για παιδιά, για ηγεσία της χώρας καλούμαι να ψηφίσω.
    Ο νυν λοιπόν, γιατί ο προηγούμενος είναι χαμένος και χορτασμένος (...γιορτή και αύριο):

    -δεν θα πάγωνε μισθούς-> καταστροφή σε περίοδο ύφεσης
    -δεν θα αύξανε τα όρια ηλικίας-> τραγικό
    -θα μοίραζε λεφτά που υπάρχουν, υπήρχαν, θα υπάρξουν

    Μετά από την 4η Οκτωβρίου, άρχισε τις κωλοτούμπες.
    Βρήκε σε μία κυβίστηση όμως τη συναίνεση και παραφράζοντας παιδικά του βιώματα μας μίλησε "...για το χρέος των πολιτών".
    Να ξανά πληρώσω ρε μεγάλε αλλά τα χρήματα να πάνε:

    -σε υγεία και όχι σε ράντζα
    -σε παιδεία και όχι σε φροντιστήρια
    -σε δρόμους και όχι Τέμπη και Αθηνών Πατρών
    -σε ασφάλιση και όχι σε swap
    -σε υποδομές και όχι στην SIEMENS

    Σε κούρασα; ΝΑ ΜΗΝ ΞΑΝΑ ΠΑΝΕ ΣΕ ΤΣΕΠΕΣ ΗΜΕΤΕΡΩΝ ΦΙΛΩΝ.
    Μικρός τόπος η Ελλαδίτσα, γνωριζόμαστε λοιπόν μεταξύ μας όλοι.

    Να συναντηθούμε λοιπόν στη συναίνεση, να σε ξανά συγχωρήσουμε που ξανά είπες ψέματα, να ξανά συγχωρήσουμε που υφάρπαξες ψήφους με παραμύθια, αλλά μια φορά έστω μία ένας από εσάς να βγει να πει ΣΥΓΝΩΜΗ.
    Μια απλή αντρίκια ΣΥΓΝΩΜΗ για όσα έχετε κάνει, όσα έχετε φάει και όσα δεν έχετε τολμήσει να κάνετε, όχι προσωπικά τα "καλά παιδιά" αλλά οι αυλές σας οι φίλοι σας οι γυναίκες σας οι ερωμένες σας τα αφεντικά σας οι υποτακτικοί σας.
    Να μας κοιτάξει στα μάτια και να μας πει ΣΥΓΝΩΜΗ.
    Δεν σου ζητώ εξωπραγματικά πράγματα όπως δημοψηφίσματα για να κρίνει "ο κυρίαρχος λαός" τα ψέματα που είπατε.
    Δεν απαιτώ εκλογές για τα ψέματα που είπατε.
    Δεν ζητώ ευθύνες και καταλογισμούς στην κλειστή παρέα σας που τιτλοφορείται Βουλή.
    Θα συναινέσω και θα ξανά πληρώσω τα λάθη σας τις κλεψιές σας τις αβλεψίες σας την άγνοιά σας, θα ματώσω όπως πάντα μάτωνα και πλήρωνα, ίδρωνα και έκλαιγα, για να πεθαίνω στα ράντζα σας και να σκοτώνομαι στους δρόμου σας, να αποβλακώνομαι στα σχολεία σας και να εξαθλιώνομαι επειδή τολμώ να ζητώ να ζώ (...καταραμένο προσδόκιμο).
    Αλλά θα μου ζητήσετε έστω μια φορά ΣΥΓΝΩΜΗ, διαφορετικά δεν είστε ούτε τρωκτικά αλλά απλά ασπόνδυλα παράσιτα της χώρας.
    Αφού εγώ φταίω για το χρέος της χώρας, εγώ καλούμαι να ξανά βάλω πλάτη, έχω την απαίτηση με το υστέρημά μου, με την ανέχεια μου να απαιτώ μια ΣΥΓΝΩΜΗ από τους διαχρονικούς ηγήτορες της χώρας.

    Μπορείτε;

    • donaE avatar
      donaE @ Ο Ιθαγενής 03/02/2010 22:03:22

      Προσωπικα η συγνωμη δεν μου χρειαζεται.Απο τοτε που βγηκε χαθηκε το φιλοτιμο.
      Ειναι τοσο αρριβιστες που την συγνωμη την τρωνε για μπρεκφαστ και εμας μαζι.
      Αλλαγη νοοτροπιας χρειαζεται ωστε να μην χωρανε πουθενα.

    • Μαύρος Ιάκωβος avatar
      Μαύρος Ιάκωβος @ Ο Ιθαγενής 03/02/2010 22:50:54

      Ο κάθε λαός έχει τους ηγέτες που του αρμόζουν.

  29. t avatar
    t 03/02/2010 22:08:43

    Οι δημοσκοπήσεις τι λένε?

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.