#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/03/2010 07:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μέτρα που μπορούσε να πάρει η κυβέρνηση και δεν πήρε



Δυστυχώς  επιχειρείται μια  βίαιη ανασύνθεση  της κοινωνίας μας.  Δεν ξέρω ακόμα ποιος ενορχηστρώνει την προσπάθεια και τι επιδιώκει. Όμως, δεν μου φαίνονται αθώα.  Εκείνο, επίσης που δυσκολεύομαι να αντιληφθώ είναι γιατί οι τεχνοκράτες της ΕΕ επέμεναν και η …περήφανη κυβέρνηση του κ. Παπανδρέου  απεδέχθη μέτρα, που είναι βέβαιο ότι πρωτίστως πλήττουν τη μεσαία τάξη; Γιατί δεν αναζήτησαν έσοδα αλλού;

Ενδεικτικά αναφέρω μερικές ιδέες:

1 Ο ετήσιος τζίρος από το τζόγο ανέρχεται σε 55 δις ευρώ ετησίως. Ένας φόρος της τάξεως του 10% που θα καταβάλλεται προκαταβολικά,  όταν παίζεις δηλαδή, θα απέφερε  στο δημόσιο έσοδα της τάξεως των 5.5 δις ευρώ ετησίως. Τα μέτρα που ανακοίνωσε χθες η κυβέρνηση, με την πλέον αισιόδοξη (και ανέφικτη) πρόβλεψη  θα αποφέρουν 4.8 δις!

2. Η ρύθμιση για τους ημι-υπαίθριους θα έφερε  έσοδα μεταξύ 1.5 -2 δις ευρώ! Επιπλέον  θα προσέθετε στην αντικειμενική αξία των ακινήτων, οπότε το δημόσιο θα απεκόμιζε ακόμα μεγαλύτερα έσοδα από τις μεταβιβάσεις.

3. Το σύνολο των καταθέσεων ελλήνων υπηκόων στις ελληνικές τράπεζες ανέρχεται στα 276 δις ευρώ! Μια εφάπαξ εισφορά  1% θα απέφερε  στο δημόσιο 2.76 δις! Αν δε οι μεγαλύτερες καταθέσεις φορολογηθούν με υψηλότερο συντελεστή τα έσοδα  είναι πολύ περισσότερα.

4. Να εκδοθεί ένα ειδικό ομόλογο, με εμπράγματες εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου (για να μη σπεκουλάρει κανένας στη πιθανότητα χρεοκοπίας της χώρας) και να απευθυνθούμε στους απανταχού της γης έλληνες. Με τον τρόπο αυτό μπορεί η χώρα να συγκεντρώσει 10-15 δις ευρώ και να γλυτώσει από τα τοκογλυφικά επιτόκια των κερδοσκόπων. (Ήδη κάτι τέτοιο πρότεινε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών). Εννοείται ότι για τα χρήματα αυτά δε θα υπάρχει πόθεν έσχες  και καμιά φορολόγηση.

5. Να φορολογηθούν όλα τα εμβάσματα που εξέρχονται της χώρας.

6. Η ΕΓΝΑΝΤΙΑ Οδός, μπορεί να δοθεί με σύμβαση παραχώρησης και το δημόσιο  να εισπράξει ένα ποσό της τάξεως 2.5 -3 δις, με τους πιο συντηρητικούς υπολογισμούς

7. Από την Αττική Οδό διέρχονται πολύ περισσότερα αυτοκίνητα από όσα προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης. Το δημόσιο έχει δύο λύσεις, είτε να εισπράττει  τα έσοδα από τα επιπλέον αυτοκίνητα, είτε να απαιτήσει την παράδοση της Αττικής Οδού στο δημόσιο. Ιδού λοιπόν, πεδίον σοσιαλιστικής δόξης λαμπρόν!

8.  Τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ (τηλεόραση και ραδιόφωνο)  λειτουργούν χωρίς άδεια εδώ και 20 χρόνια! Προφανώς οι ιδιοκτήτες τους δεν είναι μεροκαματιάρηδες, αλλά κατέχοντες. Το δημόσιο μπορεί να δημοπρατήσει τις άδειες και να εισρεύσει ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία. Τι περιμένουμε είκοσι χρόνια;

9. Πριν λίγο καιρό, ο Πρόεδρος της Τράπεζας Πειραιώς εκτίμησε ότι η ένταξη στα σχέδια πόλεων κτισμάτων και οικισμών, μπορεί  να αποφέρει στο δημόσιο έσοδα έως και 14δις!!! Αυτό είναι μόνον η μία πλευρά. Με την ένταξη , θα δοθεί ώθηση σε μια σειρά από σχετικά επαγγέλματα, ενώ θα δημιουργηθεί πλούτος, που αυτή τη στιγμή, ενώ υπάρχει, δεν εμφανίζεται πουθενά!  Όταν έθιξα για πρώτη φορά το θέμα, μερικοί με επέπληξαν ότι ανοίγουμε την όρεξη των οικοπεδοφάγων και των καταπατητών. Αυτή η όρεξη εκτρέφεται τις τελευταίες δεκαετίες επειδή ακριβώς  το κράτος αντί να  χωροταξεί , έρχεται εκ των υστέρων και νομιμοποιεί αυθαιρεσίες. 

10.  Η κυβέρνηση στον προϋπολογισμό, έχει εγγράψει έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους 2.5 δις ευρώ, χωρίς μέχρι στιγμής να ανακοινώσει τίποτα. Ένα  πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων δε θα έφερνε μόνο έσοδα στα δημόσια ταμεία, αλλά θα διευκόλυνε την αναδιοργάνωση των σπάταλων ΔΕΚΟ ,που αποτελούν μια από τις αιτίες της κακοδαιμονίας μας.

Αν υπάρξει πολιτική βούληση και τόλμη, μπορούν να βρεθούν και άλλες  λύσεις . Η σοσιαΛΗΣΤΙΚΗ κυβέρνηση του Προέδρου της Σοσιαλιστικής Διεθνούς, αντί να ενδίδει στις πιέσεις των εξ εσπερίας γιάπηδων και να διαλύει τον κοινωνικό ιστό της χώρας, ας βρει τη γενναιότητα  να αναζητήσει έσοδα αλλού. Όχι στα θύματα που την πληρώνουν πάντα, επειδή ακριβώς εντοπίζονται εύκολα και δεν έχουν τη δύναμη του παρασκηνίου για να διατηρήσουν τα κεκτημένα τους.

Κώστας Ροδινός

Υ.Γ. Μέχρι τώρα δεν άκουσα ούτε μια σοβαρή πρόταση από την κυβέρνηση στο αναπτυξιακό σκέλος. Στο θέμα αυτό  θα σε άλλο μας άρθρο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. neoptohos avatar
    neoptohos 05/03/2010 07:16:16

    Αν ανοιγαν τα κλειστα επαγγελματα θα ηταν λιγοτερο επωδυνα τα μετρα γιατι θα ηταν πιο αποδοτικες οι αγορες, και πλουτος θα μοιραζοταν πιο δικαια. Η Ελλαδα ειναι η κατ'εξοχην χωρα ολιγοπωλιων και καρτελ. Μεγαλυτερη market efficiency θα απεφερε αμεσα ανασα σε πολλους. Ακομα και λιγο να ανοιγαν θα ειχε αμεσο αποτελεσμα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ neoptohos 05/03/2010 11:17:24

      Συμφωνώ απολύτως!
      Κάτι που δεν το τόλμησε η Κυβέρνηση Καραμανλή.
      Ομως και τώρα απ' ότι ακούως άρχισαν ήδη οι εξαιρέσεις να είναι περισσότερες από τους κανόνες

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ neoptohos 05/03/2010 12:01:35

      Επίσης συμφωνώ και επαυξάνω! Πρόκειται για πολύ επιθυμητό μέτρο μακράς πνοής και απόδοσης!

    • anonymous avatar
      anonymous @ neoptohos 05/03/2010 13:05:15

      Δεν υπάρχουν κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα, τουλάχιστον δεν υπάρχουν σε χειρότερο βαθμό από άλλες χώρες.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ neoptohos 05/03/2010 14:04:32

      Έλα, ανώνυμε!

    • ΜιχΜιχ avatar
      ΜιχΜιχ @ neoptohos 05/03/2010 14:14:02

      Έλα τώρα που δεν υπάρχουν κλειστά επαγγέλματα στην Ελλάδα. Φαντάζομαι πως δεν υπάρχουν και τεχνητά εμπόδια ώστε να αποθαρρύνονται όσοι γηγεγείς και αλλοδαποί θέλουν να σπάσουν τα ολιγοπώλια, ε; Και η γη είναι επίπεδη!

  2. άστεγος avatar
    άστεγος 05/03/2010 07:21:07

    Ο Παπακωνσταντίνου είναι εντελώς άσχετος.
    Εντελώς άσχετος!
    Κάθε μέρα μας εκθέτει με τα παιδιαρίσματά του.
    Ο ΓΑΠ θα μας βάλει σε μεγάλους μπελάδες εάν δεν τον διώξει αμέσως.

  3. Y. avatar
    Y. 05/03/2010 07:39:47

    Επιβολή φόρου επί των χρηματοπιστωτικών συναλλαγών (αντίστοιχο της παλιάς πρότασης Τόμπιν). Με φορολόγηση κατά 0,05% στην Ευρώπη, θα φέρει έσοδα, ισοδύναμα με το 1,6% του εκάστοτε ευρωπαϊκού ΑΕΠ.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Y. 05/03/2010 09:00:55

      Αυτό πρέπει να γίνει σε παγκόσμιο επίπεδο. Αλλιώς είναι σαν να κλείνεις τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια και να τους στέλνεις όλους στην όμορφη Ν.Υ.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Y. 05/03/2010 11:18:10

      Συμφωνώ με τον Επώνυμο

  4. pennyton avatar
    pennyton 05/03/2010 07:44:51

    Συμφωνώ με όλα εκτός του 3. Οι μεγαλοκαταθέτες θα τα πηγαίνανε αλλού τα χρήματα τους (εντός Ευρώπης) με άμεση επίπτωση στην ρευστότητα όπου και θα κατέρρεε το εύθραυστο τραπεζικό σύστημα που ως γνωστόν βασίζεται στο χρέος που έχουν όλοι προς όλους (ιδιώτες προς τράπεζες, επιχειρήσεις προς τράπεζες, τράπεζες προς τράπεζες κτλ.). Όσο για τα άλλα μέτρα (ημι-υπαίθριοι κτλ. έρχονται με λίγη καθυστέρηση...). Αυτή ήταν μόνο η αρχή. Αν η ψαλίδα είναι τόσο μεγάλη μεταξύ εξόδων και εσόδων του κράτους (60 Δισ.) κάθε χρόνο δεν υπάρχει περίπτωση να μην υπάρξουν και άλλα μέτρα. Το θέμα δεν είναι μόνο να κόβεις, το θέμα είναι να δημιουργούνται και πραγματικές θέσεις εργασίας, η ανεργία πλέον είναι τρομακτική και θα χειροτερέψει...Επίσης ας κάνουν κατασχέσεις σε λαμόγια και λοιπούς πολιτικούς που εμπλέκονται σε σκάνδαλα και ας τα μοιράσουν στους άνεργους...Μόνο έτσι θα επέλθει κοινωνική δικαιοσύνη...Αν μπορέσει ο ΓΑΠ (δεν το βλέπω) να το κάνει αυτό τότε να τον σεβαστώ αλλιώς είναι πολύ μικρός στα μάτια μου όπως όλοι τους...Γιατί τα μέτρα δεν τα πήρε από μόνος του, επιβληθήκανε από Ευρώπη με πυγμή αφού τόσα χρόνια τους εξαπατούμε. Ο Παπακωνσταντίνου έχει περγαμηνές και φαίνεται (σχετικά) αδιάφθορος, να δούμε τι μπορεί να κάνει για την χώρα του λοιπόν. Αν αποτύχει οι μόνη συμβουλή που θα έχω να δώσω στα παιδιά μου είναι να εγκαταλείψουν την χώρα απλά διότι δεν υπάρχει καμία σωτηρία πλέον. Ας έρχονται εδώ για διακοπές…καλά είναι για αυτό…

  5. nbechr avatar
    nbechr 05/03/2010 07:53:00

    1. Ο τζόγος κατά 60% ελέγχεται από γνωστό επιχειρηματία.
    2. Η ρύθμιση για τούς ημιυπαίθριος νομοθετήθηκε από τον Σουφλιά.
    3. Οι ελληνες καταθέτες των 276 δις σε Τράπεζες του εξωτερικού πρέπει να πληρώνουν 10% των τόκων και να τούς δηλώνουν .Ποιοί το κάνουν και γιατί δεν ελέγχονται ;
    4. Η εκδοση τέτοιου ομολόγου δεν επιτρέπει στους παγκόσμιους εταίρους μας να εισπράτων τοκογλυφικά επιτόκια κατά τον δανεισμό της χώρας μας.
    5. Η φορολόγηση αυτή αντίκειται στο ενδοκοινοτικό δικαιο.
    6. Σε ποιόν να δοθεί ; Στόν εθνικό εργολάβο ;
    7. Απο ποιόν από τον εθνικό εργολάβο ;
    8. Από ποιούς ; Από αυτούς πού εχουν να πληρώσουν ασφαλιστικές εισφορε΄ς εργαζομένων 20 χρόνια ; Με νόμους τους τα χάρισαν και τα δύο κόμματα.
    9. Και οι τοπικοί κομματάρχες πώς θα ζήσουν ;
    10. Ιδιωτικοποιήσεις με διατήρηση κεκτημένων δεν υπάρχουν .

    Η σημερινή Κυβέρνηση δεν εχει την πολιτική Βούληση να παρέμβει στίς 10 οικογένειες πού ελέγχουν τήν διανομή τού ντόπιου χρήματος κατά συνέπεια θα δανείζεται με τοκογλυφικό επιτόκιο και θα εκχωρήσει και κυριαρχικά μας διακιώματα .

  6. «Κασσάνδρα» avatar
    «Κασσάνδρα» 05/03/2010 08:16:45

    3. Το σύνολο των καταθέσεων ελλήνων υπηκόων στις ελληνικές τράπεζες ανέρχεται στα 276 δις ευρώ! Μια εφάπαξ εισφορά 1% θα απέφερε στο δημόσιο 2.76 δις! Αν δε οι μεγαλύτερες καταθέσεις φορολογηθούν με υψηλότερο συντελεστή τα έσοδα είναι πολύ περισσότερα.

    Αυτό δεν γίνεται απλά θα καταρρεύσει το τραπεζικό σύστημα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ «Κασσάνδρα» 05/03/2010 11:12:06

      Κασσάνδρα,
      Από τον Νοέμβριο,με τις ασυναρτησίες των ασχέτων που μας κυβερνούν,έφυγαν από τη χώρα κεφάλαια ύψους 8 δις!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ «Κασσάνδρα» 05/03/2010 15:24:48

      EYROTSOPANHS,
      Μάλλον δεν το διάβασες προσεχτικά.
      Μιλάω για εφάπαξ εισφορά.
      Αν διαβάζεις τα άρθρα μου θα έβλεπες ότι ούτε για αύξηση των δημοσίων υπαλλήλων μίλησα ποτέ,πολύ δε περισσότερο για σύνταξη στα 51!

  7. άστεγος avatar
    άστεγος 05/03/2010 08:42:06

    Η φορολόγηση του τζόγου (δεν χάνει τίποτε η πραγματική οικονομία), οι πολεοδομικές ρυθμίσεις (αποδίδει άμεσα χρήματα και κλείνει εκκρεμότητες), οι επεκτάσεις σχεδίων πόλης (το μεγαλύτερο αντικίνητρο σήμερα στην οικοδομή είναι η πολύ ακριβή γή) και ο εσωτερικός δανεισμός μέσω εντόκων γραμματίων είναι μέτρα που έπρεπε ΗΔΗ να είχε πάρει ο Παπακωνσταντίνου και η Κατσέλη και όχι μόνο λόγω της παρούσας κρίσης.
    Φοβάμαι ότι οι μόνες πραγματικές δεξιότητες αυτών των ανθρώπων είναι οι τηλεοπτικές συνεντεύξεις και το μοίρασμα της (δανεικής) πίτας στους φίλους και στους ημέτερους.

  8. ο Μήτσος avatar
    ο Μήτσος 05/03/2010 08:57:04

    Δεν θα μπορούσε να βάλει ένα πλαφόν 5.000 € σε ΟΛΟΥΣ τους μισθούς δημοσίου και ΔΕΚΟ; Επιτρέπεται να πληρώνει 10.000 σαν μισθό το δημόσιο σε οποιονδήποτε; Που είμαστε στο Μπαχρέιν;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ο Μήτσος 05/03/2010 11:12:58

      Θα μπορούσε επίσης να καταργήσει και την πολυθεσία στο δημόσιο

    • ο Μήτσος avatar
      ο Μήτσος @ ο Μήτσος 05/03/2010 12:44:07

      Συμφωνώ! Αρκεί να φτιάξει σωστούς ελεγκτικούς μηχανισμούς για να ελέγχει τα κάτω από το τραπέζι...

  9. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 05/03/2010 08:57:19

    Κώστα Ροδινέ, έχεις γράψει πολύ ωραία πράγματα μέχρι στιγμής στο antinews, και δεν μπορώ να δεχτώ ότι μας λες εσύ τώρα μέτρα που αντίκεινται σε κάθε οικονομική λογική. Αναλυτικά:

    1. Αυτό που προτείνεις για "φορολόγηση του τζίρου" των καζίνο, σημαίνει με απλά λόγια ότι κάθε φορά που πάει κάποιος να ποντάρει δίνει ένα ποσοστό στο κράτος. Πάς να βάλεις 50 ευρώ, τα πέντε πηγαίνουν στο κράτος. Κερδίσεις-χάσεις. Και, όπως λέει η απλή λογική, οι παίκτες κερδίζουν-χάνουν στη διάρκεια του παιχνιδιού τους. Κάθε φορά που ξαναποντάρεις προηγούμενα κέρδη θα δίνεις άλλο ένα δέκα τοις εκατό. Ποιος θα πάει έτσι στο καζίνο; Κανένας. Δεν γίνεται, τελεία, υπάρχουν πράγματα που δεν γίνονται αντικειμενικά. Θα μπορούσε να σκεφτεί κανείς 1%, αλλά ούτε και αυτό θα λειτουργούσε. Μόνον έκτακτη εισφορά επί των κερδών του καζίνου, καθώς και επί των κερδών που αποκομίζει ο παίκτης μπορεί να νοηθεί. Αυτό σημαίνει δηλαδή ότι όταν πάει να εξαργυρώσει τις μάρκες του θα του κρατούν ένα 10%, π.χ. Θα πλήξει πολύ την πελατεία των καζίνο αυτό, αλλά είναι το μόνο που γίνεται.

    2. Η ρύθμιση για τους ημιϋπαίθριους είχε σοβαρές ενστάσεις συνταγματικότητας. Βέβαια, τώρα που ίσως την επαναφέρει η Τίνα, περιέργως κανένας δεν μιλάει πια για αυτό το θέμα.

    3. Την αρπαγή οποιουδήποτε ποσοστού των καταθέσεων του πολίτη ως πρόταση δεν νομίζω ότι μπορούμε καν να μπούμε στη λογική να τη συζητήσουμε. Η κυβέρνηση Γούναρη το 1922 είχε "κόψει" το χαρτονόμισμα στα δύο και είχε μείωσει στο μισό την αξία του, αλλά τις καταθέσεις ούτε τότε τις άγγιξαν. Μην ανταγωνιζόμαστε σε σοφία των Παπακωνσταντίνου ρε παιδιά, έλεος!

    4. Αυτό είναι θεωρητικά εφαρμόσιμη σκέψη, αλλά καταρχάς δεν είναι και πολύ βέβαιο ότι έχει καταγράψει την περιουσία του το Δημόσιο και, το κυριότερο, από τη στιγμή που θα ανακοινωθεί, η εμπιστοσύνη στο κράτος θα πάει ΠΕΡΙΠΑΤΟ. Θα δείτε τότε κάτι spread 500 και 600, που θα κάνει τον εφιάλτη των αρχών Φεβρουαρίου 2010 να μοιάζει με όνειρο. Γιατί να έρθει τότε η Goldman να δώσει τα ωραία της λεφτά στην Ελλάδα για ομόλογα ΧΩΡΙΣ εμπράγματη διασφάλιση. Πολύ λογικό θα είναι να πει "θέλω κι εγώ εμπράγματη διασφάλιση, αλλιώς δεν δίνω τίποτα". Καταστρέφεις μόνος σου το σύνολο της αξιοπιστίας σου, παραδέχεσαι ότι δεν έχεις καμία αξιοπιστία.

    5. Έλεος, μιλάμε σοβαρά;;; Πέρα από την πλήρη αντίθεση στο κοινοτικό δίκαιο, αυτό σε κάνει όχι απλώς μπανανία, αλλά πείθει και τους πλέον καλόπιστους να απομακρυνθούν μια για πάντα από μια Ελλάδα που δεν τους αφήνει να βγάλουν τα λεφτά τους από αυτήν, χωρίς να τους παρακρατήσει ένα μέρος.

    6. Στην Εγνατία οδό μπορούν πολύ απλά να μπουν διόδια. Παραχώρηση δίνεις για να φτιάξεις κάτι (Ιόνια οδός, Αττική οδός, Ε-65, Τέμπη, Κόρινθος-Πάτρα-Καλαμάτα). Όταν το έχεις ήδη φτιάξει, εισπράττεις μόνος σου χωρίς νταβατζήδες.

    7. Αυτό είναι μια σκέψη, αλλά το κρίσιμο ερώτημα είναι, τι ακριβώς προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης. Αν φρόντισε ο μπαρμπα-Σημίτης να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Δημοσίου για μια τέτοια περίπτωση. Το έχουν γράψει πολλοί σαν σκέψη, αλλά κανένας δεν μας έχει ενημερώσει για το τι λέει η σύμβαση για αυτό το ζήτημα.

    8. Κι αυτό είναι μια σκέψη, αλλά ο τζίρος των καναλιών δεν είναι και τόσο μεγάλος (συνολικά νομίζω ότι δεν ξεπερνάει για το σύνολο των μεγάλων καναλιών το 1 δις), ώστε δεν μπορείς να πάρεις και πάρα πολλά από αυτή την αγελάδα (άντε να πάρεις 100-200 εκ.).

    9. Τα έσοδα αυτά θα ήταν μακροπρόθεσμα και υπό την προϋπόθεση ότι ο κόσμος θα αγόραζε της κατοικίες. Το 2005-2006 χτίστηκαν άπειρες κατοικίες και κτίρια, ενόψει ΦΠΑ, που ακόμη δεν έχουν πουληθεί. Άντε και έβαλες στο σχέδιο πόλης. Πόσες ακόμη κατοικίες θα χτίσουμε και θα αγοράσουμε; Αυτές που έχουμε τι θα τις κάνουμε; Ήδη είναι πάρα πολλές για τον πληθυσμό της χώρας. Πόσοι ακόμη μετανάστες θα έρθουν; Θέλουμε κι άλλους; Και τώρα με την κρίση θα φύγουν κι αυτοί που έχουμε.

    10. "Σπάταλες ΔΕΚΟ" για ιδιωτικοποίηση δεν έμειναν και πάρα πολλές. Η Δ.Ε.Η. (που ούτε θέλω να τη σκέφτομαι ιδιωτική), το χρυσοφόρο ΤΤ (που δεν έχω καμία όρεξη να μου το πάρει ο κάθε Λάτσης), ο επίσης χρυσοφόρος ΟΠΑΠ, που στηρίζει τον ελληνικό αθλητισμό και πολιτισμό με άπειρες χορηγίες και, επίσης, ελέγχει σε μεγάλο μέρος και το κρίσιμο κοινωνικά θέμα του τζόγου. Μένουν τα λιμάνια και τα αεροδρόμια. Είμαστε σίγουροι ότι θέλουμε να τα ιδιωτικοποιήσουμε; Προσωπικά, και μόνο που είδα το κονδύλι των 2,5 δις από ιδιωτικοποιήσεις, τρόμαξα στην ιδέα του τι θα ήθελαν ενδεχομένως να ιδιωτικοποιήσουν από όλα τα παραπάνω.

    • ._ avatar
      ._ @ Επώνυμος 05/03/2010 09:13:14

      10. Έχει μείνει και ο ΟΣΕ, το αδελφάκι της Ολυμπιακής.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Επώνυμος 05/03/2010 11:10:26

      Αγαπητέ φίλε,
      Θα προσπαθήσω να βρώ χρόνο να σου απαντήσω αναλυτικά ίσως και εντός της ημέρας.
      Κατ' αρχήν δε θα έριχνα προς συζήτηση αυτές τις ιδέες (και δεν είναι αποκλειστικά δικές μου, μερικές γράφτηκαν και εδώ από αρκετούς φίλους), αν προηγουμένως, λόγω δουλειάς, δεν τις έθετα στη βάσανο ειδικοτέρων εμού. Προφανώς και δεν μπορούν να γίνουν όλα αμέσως και εν μια νυκτί. Προφανώς και θα υπάρξουν και προβλήματα καιδυσκολίες και αντιδράσεις. Επειδή,όμως,διερχόμαστε μια εξαιρετικά δύσκολη περίοδο (και αυτά που σχεδιάζονται στο παρασκήνιο εν αγνοία μας είναι εφιαλτικά), θεωρώ ότι πρέπει να εξετάσουμε μέτρα, εννοείται στα πλαίσια της νομιμότητας και του κοινοτικού κεκτημένου) τα οποία θα μας διευκολύνουν να ξεφύγουμε απο το αδιέξοδο.

    • Giorgos_T avatar
      Giorgos_T @ Επώνυμος 05/03/2010 11:41:30

      @ Eπώνυμος

      Διακριτικά, για όσα σχολιάζεις για τα μέτρα που δεν πάρθηκαν. Μου φαίνεται μπορούμε να προσπεράσουμε κάποιες λεπτομέρειες. Όσα μπορέσουμε να βάλουμε στο καλάθι από τους έχοντες.. Εξηγώ:

      2. Γιατί να μην επαναφέρει το νόμο για τους ημιυπαίθριους; Αρκεί να γίνει και με κριτήριο την οικονομική κατάσταση των εχόντων τον χώρο, δηλ. και μακροπρόθεσμα.

      3. "Την αρπαγή οποιουδήποτε ποσοστού των καταθέσεων του πολίτη"...

      Εξαρτάται από τον πολίτη. Πάρα πολλά, τα πιο πολλά από αυτά τα τεράστια ποσά είναι αποκτημένα με δόλιο τρόπο. Μπορεί να δεσμεύσει μέχρι ένα ποσόν όλες τις μεγάλες καταθέσεις και να κάνει πόθεν έσχες.

      4. Μπορεί να γίνει μόνο για τα χρήματα της Ένωσης Ελλήνων Εφόπλιστών.

      5. Γιατί; Και οι σπουδές και οι διακοπές στο εξωτερικό είδος πολυτελείας είναι στη φάση που είμαστε. Να δώσουν τα παιδιά τους και να περάσουν στα άδεια ΤΕΙ και να πάνε διακοπές μέσα στη χώρα.
      Στα -υψηλών απαιτήσεων ιδίως- ελληνικά ΑΕΙ κατά (μέγα) τεκμήριο μπαίνουν οι καλύτεροι μαθητές, άλλο αν δεν αξιοποιούνται σωστά.

      8. Να ζητήσει ρύθμιση χρεών - και από τις ΠΑΕ. Αν αποτύχουν, θα κλείσουν ή θα πάνε στο κράτος. Οι χαμηλόμισθοι υπάλληλοι θα καλυφθούν από το κράτος, με τα χρήματα που θα βγούν απότις εκποιήσεις και τα κέρδη από τις διαφημίσεις που θα πάνε στα κρατικά και τα άλλα μέσα. Οι μεγαλοδημοσιογράφοι δεν έχουν ανάγκη. Τουλάχιστον έτσι ΔΕΝ θα χάνει λεφτά.

      9. Ας εντάξουμε όσα μπορούμε.

      10. Συμφωνώ. Προτείνω να πάνε σε δικαστήρια και μερικές ιδιωτικοποιήσεις που έγιναν, μαζί με όσους τις έκαναν.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Επώνυμος 05/03/2010 17:23:34

      Επώνυμε,

      Βρήκα λίγο χρόνο για μια εκτενέστερη απάντηση:
      Να αρχίσω με μια γενική τοποθέτηση:
      Η κυβέρνηση αυτή είναι επικίνδυνη. Εχουν σηκώσει ψηλά τα χέρια και ακολουθούν πιστά τις οδηγίες που τους υποδεικνύουν οι διάφορες επιτροπείες. Γνωρίζω,επίσης,ότι έχουν συμφωνήσει ήδη για νέα δέσμη μέτρων, που τα ανακοινωθέντα θα μοιάζουν "ήπια προσαρμογή".
      Με ενοχλεί επίσης που σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις, ανεξαρτήτως κομματικής προελεύσεως, κάθε φορά που χρειαζόταν χρήματα κατεφεύγαν στα ακίνητα, στα καύσιμα και στους έμμεσους φόρους. Αυτοί,λόγω των καταστάσεων,προχώρησαν παραπέρα.Σε μειώσεις μισθών. Δε θα διαφωνήσω με κανέναν ότι το δημόσιο είναι σπάταλο και βασιλεύει η διαφθορά και η αναξιοκρατία. Αλλο αυτό και άλλο να επιχειρείς με βίαιο τρόπο να αλλάξεις τη ζωή ανθρώπων απροειδοποίητα. Επιπλέον είναι βέβαιο ότι τα μέτρα που ανακοινώθηκαν θα οδηγήσουν σε ύφεση και ανεργία. Αρα τους επόμενους μήνες τα πράγματα θα χειροτερέψουν.
      Επειδή με τα θέματα αυτά ασχολούμαι πολλά χρόνια θα μου επιτρέψεις να παρατηρήσω τα εξής:
      1. Τζόγος δεν είναι μόνο τα καζίνο. Είναι όλα τα τυχερά παιχνίδια: από το τζόκερ μέχρι τα λαχεία και το στοίχημα. Ούτε η προτεινόμενη αύξηση είναι κάτι το τραγικό.Επομένως προς τι η ένσταση;
      2. Ημιυπαίθριοι: Νομίζω ότιθα πρέπει να βγούμε από το δάκτυλο πίσω από το οποίο κρυβόμαστε. Πρόκειται για μια πραγματικότητα. Μια παρατυπία. Κανένας δε θα πρότεινε σοβαρά να γκρεμιστούνε γιατί δεν πρόκειται και δεν είναι εφικτό να γίνει. Ας ξεπεραστούν λοιπόν,με νομοθετική ρύθμιση οι όποιες ενστάσεις και ας νομιμοποιηθούν. Προτιμώ χίλιες φορές να δώσω 1000 ευρώ για να νομιμιμοποιηθεί ένας χώρος,που θα αυξήσει και την αγοραστική αξία του ακινήτου,παρά να πληρώσω επιπλέον φόρους.
      3. Η άπαξ φορολόγηση των καταθέσεων με 1% δε νομίζω ότι θα κάνει κανένα φτωχότερο και μπορεί να δικαιολογηθεί λόγω των εκτάκτων καταστάσεων που διέρχεται η χώρα. Και δε νομίζω ότι θα προκαλέσει φυγή κεφαλαίων. Σε κάθε περίπτωση είναι μια πρόταση, δεν είναι θέσφατο.
      4. Η πρόταση για το ομόλογο,απευθύνεται μόνο στους εκτός Ελλάδος ομογενείς. Για το εσωτερικό δε είναι σωστή ιδέα. Το αντιλαμβάνεσαι.
      5.Εμβάσματα. Ξέρεις πόσα δίνει η χώρα μας κάθε χρόνο σε φιτητικό συνάλλαγμα; Και γιατί δε θα πρέπει να φορολογούνται τα εμβάσματα των μεταναστών προς τις χώρες καταγωγής τους τα οποία είναι και αδήλωτα και γενικώς αφορολόγητα;
      6. ΕΓΝΑΝΤΙΑ: Είναι όπως τα λές, αλλά η χώρα χρειάζεται άμεσα ρευστό. Με την παραχώρηση προεισπράττεις και η εταιρεία διαχειρίζεται τα διόδια.
      7. Για την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ δε μιλάει κανένας. Το θέμα έχεις ως εξής: Από την Αττικη οδό διέρχονται καθημερινά πολύ περισσότερα αυτοκίνητα απ' όσα προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης. Για τα στοιχεία υπάρχει ομερτά. Το δημόσιο έχει λοιπόν τις εξής επιλογές. α) να εισπράτει το ίδιο τα επιπλέον έσοδα. β)να επαναδιαπραγματευτεί την ημερομηνία παράδοσης. Κάθε φορά που θίγω το θέμα, δε μιλάει κανένας. Αντιλαμβάνεσαι το γιατί.
      8. Απ'ότι μου έχουν πεί τα ποσά είναι μεγαλύτερα κατά πολύ, αν υπολογίσεις και τα περιφερειακά ΜΜΕ, αλλά πρέπει να σταλλεί ένα μήνυμα ότι κανένας δεν μπορεί να χρησιμοποιεί δωρεάν περιουσία του ελληνικού δημοσίου.
      9. Η επέκταση των σχεδίων πόλεων και η ένταξη αυθαιρέτων, είναι μέτρο και αμέσου αποδόσεως και μακροχρόνιο. Σ'αυτό έχεις δίκιο. Σκέψου όμως,πόσες συναφείς επαγγελματικές ομάδες θα ενεργοποηθούν από ένα τέτοιο project. Επειδή πολλοί ενίστανται ότι έτσι επιβραβεύεται η αυθαίρετη δόμηση η απάντηση είναι απλή. Ας προσλάβει το υπουργείο της Μπιρμπίλη (η ακόμα καλύτερα η Γεωγραφική υπηρεσία στρατού) 10 πιτσιρικάδες και μέσω της Google μπορούν να εντοπίζουν τις αυθαίρετες κατασκευές. Και άμεση δράση. Πρόστιμο,αυτόφωρο, κατεδάφιση. Αλλά προηγουμένως να έχουν καθοριστεί οι όροι δόμησης.
      10. Ο ΟΠΑΠ σε τρία χρόνια (αν ενθυμούμαι καλώς) παύει να είναι κρατικό μονοπώλιο. Ο τζόγος απελευθερώνεται, οπότε θα δημιοργηθούν νέες εταιρείες (η διαμάχη Θέμου (Κόκκαλη) - Μπόμπολα εκεί έχει τη ρίζα της. Ομως πλέον του ΟΠΑΠ σε τι θα έβλαπτε αν παραχωρούσαμε σε ιδιώτες ένα επι πλέον ποσοστό της ΑΤΕ ακόμα και του Τ.Τ; Η του αερολιμένα Αθηνών,ένα φίλος παρακάτω λέει για τον ΟΣΕ. Εγώ θα πρότεινα και κάποια λιμάνια και αεροδρόμια. Ενας μύθος που έχει καλλιεργήσει η αριστερά προπαγάνδα λέει ότι έτσι εκχωρούμε "εθνικό πλούτο σε ξένους". Κατ' αρχήν και τώρα οι ξένοι μέσω του ΧΑΑ άν θέλουν μπορούν να αγοράσουν ότι θέλουν. Ηδη το 49% της κεφαλαιοποίησης του ΧΑΑ ανήκει σε ξένους.
      Αυτά και είμαι βέβαιος ότι θα επανέλθουμε με την πρώτη ευκαιρία.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Επώνυμος 05/03/2010 21:34:49

      Καταρχάς, προς Giorgo_T:

      3. Αν είναι αποκτημένα με δόλιο τρόπο, τότε αυτό λέγεται δήμευση και πρέπει να είναι γενική και όχι με ποσοστό. Αν δεν είναι, δεν υπάρχει καμία ηθική δικαιολογία για να του αρπάξεις του άλλου τα λεφτά του. Κάνεις το ίδιο λάθος με το Μαρξ, που χαρακτήρισε τον πλούτο συλλήβδην "δολίως αποκτημένο", επειδή δήθεν υπάρχει παντού εργατική υπεραξία που εκμεταλλεύεται χωρίς να έχει δικαίωμα ο εργοδότης - ξεχνώντας ότι η ανάληψη επιχειρηματικού κινδύνου και πρωτοβουλίας έχει από μόνη της κι αυτή αξία ανεξάρτητη από την εργασία του επιχειρηματία. Όσο για το πόθεν έσχες, αν δεν κατάλαβες τι έγινε στην Ελλάδα και στις καταθέσεις και στο τραπεζικό σύστημα από τη στιγμή ο εθνικός Αϊνστάιν ο β΄, ο εκ Κοζάνης, είπε τη μαγική λέξη "πόθεν έσχες στις καταθέσεις", σου συνιστώ να πας να του κάνεις παρέα. Θα τα βρείτε καλά οι δυο σας, έχετε κοινές απόψεις.

      4. Δεν έχω να πω κάτι περισσότερο από όσα είπα προηγουμένως, είναι καταστροφικό για τη σύνολη αξιοπιστία του συστήματος δανεισμού. Καιρός να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε την Ελλάδα ως τριτοκοσμική χώρα, μπας και σταματήσει να είναι. Μην σκέφτεστε ως Ελληναράδες οφειλέτες, σκεφτείτε ως Ευρωπαίοι και Αμερικανοί δανειστές, για να καταλάβετε πόσο καταστροφική είναι αυτή η πρόταση.

      5. Ας αφήσουμε το κοινοτικό δίκαιο και ας πάμε στην κοινή λογική. Σε μια τέτοια περίπτωση θα βρεθούν ένα σωρό δόλιοι τρόποι, όπως τότε τον "παλιό καλό καιρό" με τους διπλούς πάτους στις βαλίτσες, τις εσωτερικές τσέπες στις φανέλες και διάφορα άλλα κόλπα του νεοέλληνα για να βγάλει στο εξωτερικό το πολυπόθητο συνάλλαγμα.

      8. Δεν καταλαβαίνω τι σχέση έχει.

      9. Σε κάθε περίπτωση, είναι λάθος μοντέλο ανάπτυξης. Χρειάζεται κι αυτό, αλλά με μέτρο, όχι να βασίζεται η οικονομία σε αυτό.

      Προς Κώστα Ροδινό:

      1. Με το τζόγο κατάλαβα καζίνο. Αλλάζει, όντως, αν είναι για τις λοιπές μορφές τζόγου. Το μειονέκτημα είναι ότι θα δώσει μεγάλο πλεονέκτημα στις διαδικτυακές μορφές τζόγου που ήδη παίρνουν μεγάλο κομμάτι της πίτας. Το μονοπώλιο του ΟΠΑΠ νομίζω ότι ισχύει για 11 χρόνια ακόμη, αλλά δεν είμαι σίγουρος.

      2. Το θέμα δεν είναι το δάχτυλο πίσω από το οποίο κρυβόμαστε, για τους ημιϋπαίθριους. Το πρόβλημα είναι ότι αν η ρύθμιση βγει αντισυνταγματική, εκεί που ο πολίτης νόμιζε ότι έδωσε πέντε δραχμές και "καθάρισε", ξαφνικά μπορεί να του πει μετά από μερικά χρόνια το Συμβούλιο Επικρατείας ότι κακώς τις έδωσε και εξακολουθεί να είναι όσο ακάλυπτος ήταν. Οπότε θα παραμείνουν όλα όσο αυθαίρετα ήταν και πριν - με τη διαφορά ότι το κράτος θα έχει τσεπώσει κάνα-δυο δις ευρώ. Η γνώμη μου είναι ότι αυτό, το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας δηλαδή και της αδυναμίας ουσιαστικής νομικής κάλυψης, αργά ή γρήγορα θα έβγαινε στην επιφάνεια και πολλοί θα δίσταζαν να πάνε να καρφωθούν χωρίς να έχουν ουσιαστικό όφελος ενώ αντιθέτως θα είχαν βάλει τους ελεγκτές του κράτους στο κεφάλι τους για όσο θα υπάρχει το κτίριό τους.

      3. Το ζήτημα δεν είναι το 1%. Το ζήτημα είναι ότι πρόκειται καθαρά για αρπαγή χρημάτων. Δεν είναι φόρος αυτό, είναι απαλλοτρίωση περιουσίας χωρίς αντάλλαγμα. Πέρα του ότι κι αυτό έχει ζητήματα συνταγματικότητας (και η κυβέρνηση Γούναρη το 1922 τη μείωση στο μισό της αξίας των χαρτονομισμάτων την έκανε αναγκαστικό δάνειο που κάποτε επιστράφηκε, μετά από μερικά χρόνια, δεν το έκανε απαλλοτρίωση), σκεφθείτε και μόνον η πρόταση πόσο επισφαλείς κάνει τους ανθρώπους σε σχέση με τη χρήση του τραπεζικού συστήματος για τις αποταμιεύσεις τους. Αν τους πάρουν σήμερα 1%, αύριο μπορεί να τους πάρουν 2% ή 5%. Το θέμα είναι να βάζουν κάπου τα χρήματα που να τα νιώθουν ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ, χωρίς να έχουν συνεταίρο το κράτος. Και, στο κάτω-κάτω, ο φόρος θέλει και ένα αντικείμενο φορολόγησης. Το εισόδημα, την κατανάλωση, την ύπαρξη αξιόπιστου εγγράφου (στο χαρτόσημο), τη συναλλαγή, κάτι. Εδώ δεν θα υπάρχει καμία δικαιολόγηση και γι' αυτό θα είναι απαλλοτρίωση και όχι φόρος.

      4. Ισχύουν τα παραπάνω.

      5. Τα εμβάσματα των μεταναστών έχουν φορολογηθεί μια χαρά όταν αποκτήθηκαν. Οι μετανάστες δεν μπορούν να δουλεύουν μαύρα, γιατί χρειάζονται τα ένσημα για την άδεια παραμονής, και το εισόδημά τους φορολογείται κανονικά. Πέρα από το ότι είναι μισαλλόδοξο να πας να τους πάρεις τα λεφτά επειδή τα στέλνουν σπίτι τους (που είναι δικαίωμά τους), ξεχνούμε ότι κάποτε αυτή εδώ η χώρα επέζησε χάρη στα εμβάσματα μεταναστών. Άλλο το να τους αρνούμαστε την ιθαγένεια (που πολύ καλά κάνουμε, φυσικά, αν θέλουν να παραμείνουν ξένης συνείδησης) και άλλο να τους αρνούμαστε πλήρη απόλαυση, με τους ίδιους όρους όπως κι εμείς, στον καρπό του μόχθου τους.

      Όσον αφορά τα φοιτητικά εμβάσματα, θα είχα μια ακόμη πιο δραστική πρόταση: πλήρη απαγόρευση των σπουδών στο εξωτερικό και άρνηση αναγνώρισης κάθε πτυχίου. Αφού κι αυτό αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο, προτιμώ τη ριζική λύση.

      Ας σκεφτούμε όμως ότι τα περισσότερα εμβάσματα είναι από εισαγωγές. Θέλετε κι εκεί φόρο; Γιατί αρχικά μίλησες γενικά για εμβάσματα. Μη με αναγκάζετε να γράφω κατεβατά για το αυτονόητο, για το τι είναι δασμός και όλα τα σχετικά. Δεν θα ξαναανακαλύψουμε την πυρίτιδα μόνο και μόνο για να πούμε κάτι φαινομενικά πρωτότυπο.

      6. Αυτό ακριβώς ήταν η τεχνική του swap με τη Goldman το 2001. Πήρε μπροστά περίπου σαν δάνειο ένα σωρό έσοδα, μεταξύ αυτών και διόδια, και τα εμφάνισε ως προεξόφληση εσόδων (όχι ως δάνειο), που δεν πέρασε στο χρέος. Πάντως παραχώρηση και πάλι ΔΕΝ χρειάζεται για να γίνει αυτό.

      7. Ομερτά, καλά το είπες. Πολλούς λάκους θα έχει η φάβα και δεν μιλάει κανένας για αυτό. Η σύμβαση πάντως είχε κυρωθεί με νόμο. Όλο και θα μπορούμε να την ψάξουμε.

      8. Οκ.

      9. Οκ, δες και παραπάνω, προς Giorgo_T

      10. Δεν θα βγουν πολλά από μια απλή περαιτέρω μετοχοποίηση. Νομίζω ότι όλα τα ασημικά τα πούλησε ο Σημίτης. Ο Αλογοσκούφης έδωσε χρυσαφικά και τώρα μας μένουν λίγα διαμαντικά: κάποια στοιχειώδη φυσικά μονοπώλια. Αυτά νομίζω ότι είναι επιβεβλημένο να τα διαχειρίζεται το κράτος. Κι ο ΟΠΑΠ μπορεί μια μέρα να χάσει το μονοπώλιο (που το έχει ήδη χάσει, λόγω Ίντερνετ), αλλά θα παραμείνει ο κορυφαίος παίκτης στα παίγνια, με σημαντικότατη συμβολή στον ελληνικό αθλητισμό. Είναι εργαλείο κοινωνικής και πολιτισμικής πολιτικής, δεν μπορείς να το διώξεις από τα χέρια του ελληνικού κράτους.

  10. pikras avatar
    pikras 05/03/2010 09:00:58

    ΝΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟ ΜΕΤΡΟ

    Το φρένο στις προσλήψεις δεν ίσχυσε για τη Βουλή!
    Αγος του παρελθόντος χαρακτήρισε ο κ. Φ. Πετσάλνικος τις μονιμοποιήσεις 232 υπαλλήλων.

    ΑΙΣΧΟΣ! ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ. ΕΚΤΙΜΩ ΟΤΙ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΔΙΑΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ!

  11. TopGunZ avatar
    TopGunZ 05/03/2010 09:09:22

    Να μου επιτραπεί να σχολιάσω και εγώ.

    Το όλο θέμα με τους ημιυπαίθριους, αλλά και με το σχέδιο πόλεως είναι κάτι που και εγώ συζητάω εδώ και καιρό. Πρώτον οι υμιυπαίθριοι είναι άμεσο ζεστό χρήμα και δεύτερον η χωροταξική επέκταση με κάποιο σχέδιο όχι απλά θα δώσει πνοή στον πληγέντα κλάδο της "οικοδομής" (μέ όλα τα παρεμφερή επαγγέλματα), αλλά εντέλει θα προστατέψει από τους "οικοπεδοφάγους", αφού ως γνωστόν ο λύκος στην αναμπουμπούλα χαίρεται.

    Για το θέμα των καταθέσεων θα διαφωνήσω και εγώ. Αυτή τη στιγμή σοβαρό πρόβλημα αποτελεί η έλλειψη ρευστότητας των τραπεζών, η οποία όχι μόνο έχει οδηγήσει σε κλείσιμο της στρόφιγγας σε ότι αφορά τα δάνεια, άρα έξάλειψη μιας πηγής ρευστότητας για την παραπαίουσα μικρομεσαία επιχείρηση, αλλά επιπλέον έχει οδηγήσει τις τράπεζες σε εκβιαστικής μορφής απαιτήσεις για επιστροφή του συνόλου των δανεισθέντων κεφαλαίων, ακόμα και από φερέγγυους, "καλούς", πελάτες! Αυτό που πρέπει να γίνει είναι η προσέλκυση κεφαλαίων με εξασφάλιση μη φορολόγησης, μη εφαρμογής πόθεν έσχες, αλλά και αυτόχρονα υποχρέωση των ελληνικών τραπεζών για χρηματοδότηση της αγοράς.

    Φυσικά, για το θέμα των "οικογενειών", ούτε συζήτηση. Το πόσο δυνατοί είναι φάνηκε με την εντός 5 χρόνων αποκαθήλωση του ΚΚ, από φέρελπι σωτήρα του έθνους σε νωθρό ριψάσπι. Έχουν συγκεντρώσει το σύνολο σχεδόν των ΜΜΕ, ενώ ο εθνικός μας προμηθευτής έχει κανά δυο εκατομύρια κόκκινους μουτζαχεντίν που πριν σκεφτούν την τσέπη τους τους νοιάζει ποιον συνταξιούχο από τη Ζουαζιλάνδη θα φέρει η προεδράρα για να την πούνε στους πράσινους ταλιμπάν.

    Επίσης, να αναφερθώ και στον έτερο πολύπαθο κλάδο της ελληνικής οικονομίας, που με καίει και εμένα, το αυτοκίνητο. Ήμαρτον ρε παιδιά. Μας έχουν πλέον τσακίσει. 100.000 κόμσος απασχολείται στο αυτοκίνητο και είναι το 4-5% του ΑΕΠ. Και πριν αρχίσουμε τις μπαρούφες περί μη παραγωγής αυτοκινήτων (λες και παράγουμε τηλεοράσεις ή κινητά) μην ξεχνάτε πως σε ένα αυτοκίνητο 20.000 ευρώ τα 5.000 περίπου πάνε κατ'ευθείαν στα ταμεία του κράτους, χώρια η φορολόγηση των εμπλεκομένων και τα τέλη κυκλοφορίας! Η εμπορία αγαθών από μόνη της αποτελεί μέθοδο πρόσθεσης αξίας, δεν είναι ανάγκη να παράγεις, δείτε τις μεταφορές ας πούμε. Με τη μέθοδο της απόσυρσης, εάν αυτή συνδέονταν αποκλειστικά με αγορά νέου αυτοκινήτου, θα είχε πολλαπλά οφέλη το κράτος: Μόνο από ΦΠΑ+ΕΤΤ σε ένα καινούριο αυτοκίνητο τα έσοδα είναι πολλαπλάσια από το κίνητρο απόσυρσης του παλιού αυτοκινήτου, θα κινηθεί η αγορά, θα ανέβει η ψυχολογία του καταναλωτή (μην ξεχνάμε πως το αυτοκίνητο αποτελεί και φετίχ για το λαό μας), θα έχουμε περιβαντολλογικά οφέλη, θα κυκλοφορούν ασφαλέστερα αυτοκίνητα (άρα λιγότερη επιβάρυνση από νεκρούς και αναπήρους, χρηματική και ψυχολογική) και δεδομένου ότι στην πλειοψηφία πωλούνται ευρωπαικά αυτοκίνητα θα έχουμε και ένα διαπραγματευτικό πλεονέκτημα με τους εταίρους μας ("δείτε, στηρίζω την αγορά των προιόντων σας").

    Τέλος, να παραθέσω τις σκέψεις μου πάνω στο που πρέπει να κινηθούμε μακροπρθεσμα ως έθνος και κράτος σε σχέση με την ανάπτυξη. Δυο βασικές κινητήριες δυνάμεις μπορούν να βγάλουν τη χώρα από το βούρκο: Μεταφορές (καλύτερα logistics για τους κατέχοντες τον όρο) και Τουρισμός. Είναι τα δυο πιο άμεσα αντικείμενα που μπορούν να εκμεταλλευτούν τη θέση της χώρας μας (σταυροδρόμι 3 ηπείρων και γεωγραφικός πλούτος). Δευτερευόντως, πρέπει να εκμεταλλευτούμε την αποδεδειγμένη ευφορία της λίγης αυτής ελληνικής γης, παράγοντας αγροτικά προιόντα ανώτερης ποιοτικής αξίας, άρα και μεγαλύτερης εξαξώγιμης αξίας. Να ταίσουμε τους εαυτούς μας με τη γη μας είναι πλέον δύσκολο, γιατί δεν το εκμεταλλευόμαστε τουλάχιστον για εξαγωγές? Μαζί με όλα αυτά μια γενική αναδιάρθρωση της πανεπιστημιακής και ερευνητικής κοινότητας θα μπορούσε να οδηγήσει σε επιπλέον οικονομικά οφέλη, με τη μετατροπή των πανεπιστημίων μας από γιάφκες και φυτώρια λαμογιών σε think hubs και περιζήτητους προορισμούς εκπαίδευσης.

    Αυτά τα ολίγα από εμένα...

  12. Αγανάκτηση avatar
    Αγανάκτηση 05/03/2010 09:13:07

    κ. Ροδινέ,
    καλά όλα τα άλλα αλλά αυτή τη μπαρούφα του Σουφλιά για τους ημιυπαίθριους που αναπιπιλίζει εσχάτως ο Καρατζαφέρης γιατί την ενστερνίζεσαι;
    Προφανώς δεν έχεις σπίτι με ημιυπαίθριο ή έχεις πολλά λεφτά.

    Είτε με αυξηση των αντικειμενικών, είτε χωρίς, το κόστος του προστίμου θα είναι το τελειωτικό χτύπημα για πολλά νοικοκυριά τα οποία μετά τις μειώσεις μισθών, τις αυξήσεις σε καύσιμα και ΦΠΑ θα την βγάζουνε (αν τη βγάζουνε) στην τσίτα.

    Είναι προτιμότερη για τον κόσμο αύξηση του ΦΠΑ 2.5 μονάδες αντί για 2 παρά να μπουν οι μισές ελληνικές οικογένειες στο τρέξιμο να παρακαλάνε για μήνες τα σκυλολόια των πολεοδομιών ή να τρώγονται σαν τα σκυλιά και να ρουφιανεύει ο ένας γείτονας τον άλλο με τελική κατάληξη να πρέπει όλοι να πληρώσουν χαράτσια άνω των 3000 ευρώ κατα μέσο όρο (αλήθεια που θα τα βρουν να τα πληρώσουν;)

    Εν ολίγοις μην πιπιλίζεις τις xxxxxxx του Καρατζαφέρη.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Αγανάκτηση 05/03/2010 10:59:16

      Αγανάκτηση,
      Εχω διαμέρισμα ημιυπαίθριο. Και δυστυχώς δεν έχω και πολλά λεφτά.
      Η αύξηση του ΦΠΑ είναι ότι χειρότεο σε μια περίοδο ύφεσης.
      Το άλλο για το Καρατζαφέρη, πάλι, από που αποκόμισες αυτή την εντύπωση;

  13. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 05/03/2010 09:18:07

    Η οικοδομη δεν μπορει να δουλεψει πια με αλλες πολυκατοικιες γιατι ειναι πολλες για τον πληθυσμο.Μπορει ομως να αρχισει η αντικατασταση των παλιων και ο εκσυγχρονισμος των ελληνικων πολεων που μοιαζουν με μεσανατολιτικες.Αρκει να αλλαξει ο ΓΟΚ και να επιτραπει η ανεγερση ουρανοξυστων με μεγαλους ακαλυπτους χωρους.Με ενα νεο νομο αντιπαροχης να αρχισει η αντικατασταση των παλιων πολυκατοικιων του 50 και του 60 που δεν εχουν πυλωτες,γκαραζ απο ουρανοξυστες.
    Διαπραγματευσεις με τους Γερμανους των Σπατων να παραταθει η συμβαση τους με ανταλλαγμα νεα εργα ή χαμηλοτερα τελη αεροδρομιων.Να προχωρησουν ολοι οι αυτοκινητοδρομοι Αττικης που εχει μπλοκαρει η Μπιρμπιλη.Να φυγει απο τη μεση το Συμβουλιο Επικρατειας που φρεναρει ολα τα εργα.
    Ωστοσο ο λογος που οι κερδοσκοποι εχουν ειδικα την Ελλαδα στο στοχαστρο ειναι οτι συνδυαζει χρεος και εμπορικο ελλειμμα.Πρεπει να γινει μια διακομματικη επιτροπη απο καθηγητες και οικνομολογους και να μελετησει αν ειναι δυνατο μακροπροθεσμα να μεινουμε στο ευρω και τι μεταρρυθμισεις χρειαζονται.Αδιαβλητα,το ζητημα δεν ειναι πολιτικο αλλα τεχνικο.Αν δε γινεται ισως πρεπει παραμενοντας στην ΕΕ να γυρισουμε στη δραχμη με ολες τις δυσμενεις συνεπειες (υποτιμησεις,ψηλα επιτοκια κλπ).Πρεπει ομως να γινει αντικειμενικη μελετη για τα υπερ και τα κατα και οχι κραυγες.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ ψυχραιμια 05/03/2010 09:23:37

      Για να "φύγει από τη μέση" το Συμβούλιο της Επικρατείας σημαίνει ότι καταργείς το κράτος δικαίου. Πώς θα απαγορέψεις σε όποιον θέλει να διαμαρτυρηθεί για κάτι που θεωρεί παρανομία να προσφύγει στο δικαστήριο; Νομίζω ότι και η Ε.Ε. επιβάλλει να υπάρχουν αποτελεσματικές δυνατότητες για προσφυγή στα δικαστήρια στις δημόσιες συμβάσεις.

    • κοψοχέρης avatar
      κοψοχέρης @ ψυχραιμια 05/03/2010 09:56:54

      Επώνυμε θα είχε δίκιο εάν οι προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας εκδικάζοντο αμέσως, όπως γίνεται σε όλες τις σοβαρές χώρες.
      Όταν παίρνει μία 8-ετία να βγεί μία τελεσίδικη απόφαση για ποιά ουσιστική δικαιοσύνη μιλάμε;
      Η "δικαιοσύνη" από όργανο δικαιοσύνης έχει γίνει όργανο εκβιασμού.
      Ξέρω περίπτωση στην επαρχία που ήταν να μπούν στο σχέδιο πόλης 300 στρέμματα. 'Ενας τύπος που είχε 2 στρέμματα βρισκόταν σε διένεξη με ένα γείτονά του και προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Μετά από 10 σχεδόν χρόνια η υπόθεση τελεσιδίκησε αλλά στο μεταξύ εκατοντάδες άλλοι άνθρωποι βίωσαν την αβεβαιότητα και την ταλαιπωρία.
      Αποτέλεσμα της προσφυγής; Aπορρίφθηκε.
      Πώς νομίζεις ότι ακούγονται τα περί δικαιοσύνης στα αυτιά αυτών των ανθρώπων;
      Γελάνε και κλαίνε, συγχόνως.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ ψυχραιμια 05/03/2010 11:18:42

      Σε άλλες "κανονικές" χώρες, υπάρχει υποχρέωση να προελέγχεται η εν γένει συνταγματικότητα των μεγάλων projects από την ίδια την προτείνουσα υπηρεσία ή τον Ανάδοχο. Αυτό φυσικά δεν εμποδίζει μια προσφυγή εκ των υστέρων, ούτε εκμηδενίζει την πιθανότητα διαμάχης, αλλά περιορίζει τον κίνδυνο, συντομεύει χρόνο και περικόπτει το κόστος.
      Εδώ, η μόνη συναφής (και περιορισμένη) προσπάθεια εξορθολογισμού, με την υποχρέωση υποβολής Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων στο αρχικό στάδιο των μελετών, υπονομεύτηκε από την αρχή από Κράτος, Τοπική Αυτοδιοίκηση και ιδιώτες. Οι μελέτες αυτές έγιναν φύλλο συκής, όχι ουσία. Οπότε, φτού και από την αρχή με τη βιομηχανία προσφυγών.

  14. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 05/03/2010 09:27:54

    Πολύ καλό σχόλιο. Αυτό με την απόσυρση, που έχεις απόλυτο δίκιο, δείχνει με τι γραφικούς ερασιτέχνες είχαμε να κάνουμε. Κάθε 2.500 ευρώ που έδινε το κράτος, του έφερνε πολλαπλά έσοδα.

    Τα άλλα που λες, για την αγροτική γη, προϋποθέτουν να δουλέψουμε. Και από αυτό είναι αλήθεια ότι μας έχουν ξεμάθει τριάντα χρόνια ΠΑΣΟΚ. Από αυτή την άποψη, μπορούμε να είμαστε ευγώμονες για την επερχόμενη χρεωκοπία. Πίσω στη δουλειά, Συνέλληνες.

  15. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 05/03/2010 09:36:13

    Η καθυστερηση ομως που γινεται στην Ελλαδα δεν υπαρχει πουθενα αλλου.Ας αντιγραψουν θεσμους απο αλλες χωρες της ΕΕ.Καταστασεις οπου οι προσφυγες δικαζονται για χρονια και κανεις επενδυτης δε μπορει να ξερει τι θα γινει στο τελος πρεπει να σταματησουν.Αλλωστε το ΣτΕ εγινε για να ελεγχει πραξεις της Διοικησης νομικου τυπου (κυριως αδικιες εις βαρος υπαλληλων) και μεταπολιτευτικα εξελιχθηκε σε τροχοπεδη της οικονομιας.

  16. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 05/03/2010 09:53:01

    Αντιπαρέρχομαι τελείως το παραμύθι ότι τα μέτρα πάρθηκαν για την αποπληρωμή του δημ. χρέους. Και μικρό παιδί καταλαβαίνει ότι το σοκ που θα προκαλέσουν στην αγορά θα χειροτερέψει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Ήδη σε μερικές ΔΕΚΟ, οι υπάλληλοι έχουν υπολογίσει απώλειες 2-2,5 μισθών, συνεπώς αυτά τα ποσά θα αφαιρεθούν και απο την κατανάλωση. Έρχοντα και τα αντίστοιχα του ιδιωτικού τομέα.
    Το δημ. χρέος είναι η πρόφαση. Ο πραγματικός στόχος είναι η άρση εργασιακών δικαιωμάτων και μείωση αποδοχών, με όποιο κόστος αυτό συνεπάγεται για τη χώρα και την οικονομία της.
    Γι αυτόν το λόγο επελέγη το ΠΑΣΟΚ και ο ΓΑΠ, ώς ο πλέον αδίστακτος και χωρίς αναστολές εκτελεστής αυτού του προγράμματος.
    Πιστεύω, ότι η ΝΔ θα είχε σοβαρές αναστολές στο να προκαλέσει αυτή τη καταστροφή και γι αυτό και απεσύρθη.....ή την απέσυραν.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ εναςάσχετος 05/03/2010 11:23:16

      Ασχετε,
      Πολύ σχετικό σε βρίσκω!
      Μια και αναφέρεις το δημόσιο χρέος μια χρήσιμη διευκρίνιση:
      Γιατί κανένας δεν αναφέρει οτι ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΞΩΤΕΙΡΙΚΟ ΜΑΣ ΧΡΕΟΣ ΕΊΝΑΙ ΛΙΓΟ ΠΑΝΩ ΑΠΌ ΤΑ 200δις;
      Το υπόλοιπο περίπου 100δις είναι στα χέρια ελληνικών τραπεζών;

  17. http://neotera.wordpress.com avatar
    http://neotera.wordpress.com 05/03/2010 10:17:58

    Η παρούσα επιθεση είναι πολιτική. Προέτρεξαν και εν πολλοίς δημιούργησαν την οικονομική κρίση στην Ελλάδα. Προέτρεξαν όχι μόνο με την καταλήστευση δημόσιων πόρων και τη χονδροειδή εξαπάτηση των Ευρωπαίων, που είναι έργο και των δύο κομμάτων εξουσίας. Αλλά και με την τρομοϋστερία άπ' τα κανάλια και την έως τώρα(?) αδράνεια "έκατσαν" την αγορά και τους πόρους του κράτους θέτοντας ζήτημα άμεσης χρεωκοπίας(δια χειρός γιωργάκη). Αποκαλυπτική των προθέσεων είναι η κατάσταση των μηχανισμών είσπραξης του κράτους, που παραμένουν ανοργάνωτες και ακέφαλες 5 μήνες μετά τις εκλογές.
    Ούτε να εισπράξουν μάλλον δεν θέλουν. Εργο τους η σκοπούμενη διάλυση της Ελλάδας. Το πρόβλημά μας είναι πολιτικό και πάμε για παραχώρηση εδάφους. Δεν είναι απλώς λαμόγια απ' τα παλιά,που κυβερνούν έτσι χωρίς σχέδιο, αλλά προδότες επίλεκτοι(της λέσχης Μπίλντεμπεργκ για να το πώ λάϊτ) που υλοποιούν σχεδιασμό εναντίον του ελληνικού λαού.

  18. pikis avatar
    pikis 05/03/2010 10:23:22

    @ εναςάσχετος
    Είσαι άσχετος. Εδώ η ΝΔ ανεχόταν τις κομπίνες Ρουσόπουλου-Βουλγαράκη-Κουμπάρων και ένα σωρό άλλων λαμόγιων. Στη μείωση των μισθών θα αντιστεκόταν; Που ζεις έρημε;;;

    • εναςάσχετος avatar
      εναςάσχετος @ pikis 05/03/2010 10:32:58

      Ζω στην Ελλάδα και έχω καταλάβει πολύ καλά ποιός έχει και ποιός δεν έχει αναστολές και ποιός κάνει τις βρωμοδουλιές σε αυτή τη χώρα.
      Και στο λέω ακόμη μια φορά ευθέως.
      Ναι, η ΝΔ θα είχε αναστολές να καταστρέψει συνθέμελα τη χώρα για να φανεί καλός υπάλληλος ξένων αφεντικών και γι αυτό απεσύρθη.

    • greekpoliticalreview avatar
      greekpoliticalreview @ pikis 05/03/2010 12:33:00

      Στο χωριό μου όποιον "αποσύρεται" τον λέμε κότα , ούτε οι πράσινοι απατεώνες λοιπόν μπορούν να κάνουν τη δουλειά που τους ψηφίσαμε αλλά ούτε και οι κότες.

  19. ΟΔΥΣΣΕΑΣ avatar
    ΟΔΥΣΣΕΑΣ 05/03/2010 10:32:53

    Είναι σαφές ότι τα μέτρα αυτά αποτελούν το πρώτο κύμα.
    Με τις προτάσεις σας συμφωνώ με τους ημιυπαίθριους, καθώς το ακίνητο θα πάρει περαιτέρω αξία, καθώς τώρα η αγορά μιλά για καθαρά διαμερίσματα (χωρίς ημιυπαίθριο και μη). Ασφαλώς ο τζόγος, οι οδικές αρτηρίες, τα αυθίρετα, οι άδειες στα ΜΜΕ αποτελόύν αστείρευτες πηγές αλλά προσκρούουν σε μεγάλα συμφέροντα που δεν θα θιγούν.
    Διαφωνώ με την επιβολή φόρου στις καταθέσεις, γιατί στην ΕΕ υπάρχει ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων και ήδη υπό το φόβο του μέτρου έφυγαν πολλά χρήματα.
    Επίσης διαφωνώ με την άποψη ότι υπάρχει κάποιος σκοπός στόχος κτλ. Λεφτά από τους πολλούς και γρήγορα είναι η φιλοσοφία

  20. TopGunZ avatar
    TopGunZ 05/03/2010 10:53:28

    Κάτι που μου ξέφυγε προηγουμένως είναι το θέμα των εμβασμάτων. Παιδιά μη το γελάτε, έιναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ το θέμα. Όσοι νεοταξίτες πιπιλάνε την καραμέλα με την ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας λόγω των μεταναστών πρεπει να ρίξουν μια ματιά στα ποσά που φεύγουν έξω. Έχει χτιστεί η μισή Αλβανία με λεφτά από την ελλάδα. Θα πεις δε δουλέψανε αυτοί οι άνθρωποι? Ναι, αλλά τα επενδύουν στο εξωτερικό, διαλύοντας το συναλλαγματικό μας ισοζύγιο! Πρέπει με κάποιο τρόπο να ελεγχθούν αυτά τα εμβάσματα.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ TopGunZ 05/03/2010 12:36:00

      ειδικά τα κέρδη από το λαθρεμπόριο, που δεν φορολογούνται και αποστέλλονται ακέραια στο εξωτερικό, θάπρεπε να ελεγχθούν πρώτα.

  21. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 05/03/2010 10:57:11

    Το μείζον πρόβλημα βάσης δεν είναι το δημοσιονομικό έλλειμμα αλλά το εμπορικό. Αυτό είναι άλλωστε και η βασική η γενεσιουργός αιτία του εμπορικού ελείμματος.
    Άν συμφωνήσουμε σ' αυτό, τότε μόνον θ' αρχίσουμε ν 'αναζητάμε συγκεκριμένα μέτρα με νόημα και διατηρήσιμη δυναμική. Κοντολογίς, μέτρα που περιορίζουν (λελογισμένα) την κατανάλωση, κυρίως τις εισαγωγές, επίσης τον ιδιωτικό και τον ανορθολογικό εταιρικό δανεισμό. Και αντίστροφα, ενισχύουν την παραγωγή με προστιθέμενη αξία προιόντος, την επένδυση, την αποταμίευση.
    Ο νοών νοείτω.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 05/03/2010 11:05:12

      Εννοούσα ότι το εμπορικό έλλειμμα είναι η βασική γενεσιουργός αιτία του δημοσιονομικού ελείμματος.
      Συγγνώμη για το λάθος.

  22. scripta minoica-Γιώργος Πολύμερος avatar
    scripta minoica-Γιώργος Πολύμερος 05/03/2010 11:11:46

    Πολιτικός: αστείος, μετά τινος τέχνης. (Γνωμικόν). Πολιτικήν αρετήν ιεροχύνη συνάπτειν,ΣΥΓΚΛΩΘΕΙΝ ΕΣΤΙ ΤΑ ΑΣΥΓΚΛΩΣΤΑ. Ότι πολιτεύεσθαι δει τον σοφόν και γαρ κακίαν εφέξειν ΚΑΙ ΕΠ' ΑΡΕΤΗΝ ΠΑΡΟΡΜΗΣΑΙ ΙΚΑΝΟΣ ΕΣΤΑΙ. Σουίδας.
    Όταν πολιτευθούν οι σοφοί ίσως δούμε μια κάποια πρόοδο. Τώρα που πολιτεύονται οι πονηροί και οι ανίκανοι αυτά και άλλα τέτοια μας περιμένουν. Αυτοί συγκλώθουν τα ασύγκλωστα. Όταν συγκυριακά υπάρχει κάποια "επιτυχία" καμαρώνουν στα κανάλια σαν αρσενικά παγώνια. Στα δύσκολα κρύβονται και κάνουν το κορόιδο.Ο λαός δεν φταίει ή αν θέλετε φταίει λιγότερο γιατί αυτούς έχει αυτούς ψηφίζει. Όταν έφευγαν απ' την πόλη μας οι σύνεδροι των κομμάτων για να εκλέξουν αρχηγό ή για να εγκρίνουν αλλαγές στο καταστατικό, οι νουνεχείς περίμεναν τραγωδίες. Γιατί γνώριζαν ότι στα κόμματα και στους μηχανισμούς εχουν μαζευτεί "η σάρα και η μάρα", οι χειρότερες φυσιογνωμίες της κοινωνίας. Τεμπέληδες, ψεύτες, φαγάδες και γλεντοκόποι-με τα λεφτά των άλλων εννοείται-και κλέφτες. Αυτοί εκλέγουν αρχηγούς, αυτοί ψηφίζουν καταστατικά. Μια φορά, απο καθαρή δυσαρμονία του συστήματος, δεν ίσχυσε αυτό και αντί της Ντόρας μας προέκυψε Σαμαράς. Αλλά αυτό δεν θα ξαναγίνει. Το σύστημα της βρωμιάς θα πάρει τα μέτρα του. Θα εκλέγονται αυτοί που είναι αρεστοί στην"σαβούρα". Η διαφθορά είναι μέσα στα κόμματα. Όταν θα μάθει ο έλληνας να συμμετέχει ενεργά στις διαδικασίες των ζυμώσεων για την ανάδειξη τοπικών στελεχών-όπως γίνεται λ.χ. στην Γερμανία όπου τα κόμματα έχουν εκατομμύρια μέλη που ενδιαφέρονται- τότε μπορεί να αλλάξει κάτι, δηλαδή να κοπεί η φόρα στους ανάξιους και ανίκανους που θα ήταν σε κατάσταση πενίας αν δεν υπήρχε η πολιτική για να τους διορίσει στο δημόσιο και να τους σώσει. Μέχρι τότε θα κλαυθμηρίζουμε ή επί το νεοελληνικότερον θα κλαψουρίζουμε. Καλά να πάθουμε. Οι Γιακουμάτοι και οι Τσουκάτοι μας πρέπουν, κι ευχαριστημένοι να είμαστε γιατί αλλού άνθισαν λουλούδια ακόμα χειρότερα όπως ο Αμιν Νταντά. Οι αρχαίοι έλληνες τα είχαν προβλέψει αυτά κι είχαν εφεύρει μια ασφαλιστική δικλείδα, τον εξωστρακισμό-δηλαδή αν κάποιος αποκτούσε ξαφνικά εξουσία και δύναμη και πλούτο, πράγμα που έδειχνε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά, δηλαδή χρηματιζόταν απο εξωτερικούς εχθρούς ή έκλεβε το κράτος , συνεκαλείτο η εκκλησία του δήμου και ψήφιζαν για τον αν θα εξωστρακιστεί ή όχι- στην καταφατική περίπτωση έφευγε χωρίς να πάρει την περιουσία του μαζί. Αυτή δημευόταν. Εδώ το νόμιμο είναι και ηθικό. Ο Σωκράτης, στον Πρωταγόρα του Πλάτωνα, εκφράζει την άποψη ότι όσοι δεν ασχολούνται με τα κοινά είναι "νόσος της πόλεως". Δηλαδή είναι αρρώστεια του πολιτεύματος. Εδώ πόσοι απο μας είναι αρρώστεια του πολιτεύματος; Σχεδόν όλοι μας. Να λοιπόν η ρίζα του κακού. Τα υπόλοιπα είναι λόγια. Εάν γνώριζε ο δείνα ότι εάν κλέψει θα βρεθεί-μετά απο λαϊκή απαίτηση- στην φυλακή τότε δεν θα έκλεβε. Τώρα γίνεται, απο την αντίθετη, αυτό που είπε ο Πολύβιος ότι δηλαδή: δημοκρατία επανελομένη τους επιβουλεύοντας ΟΥΚΕΤΙ ΜΙΣΘΟΦΟΡΟΙΣ τηρεί την εαυτής ελευθερίαν. Εμείς έχουμε αναθέσει την τήρηση της δημοκρατίας στους μισθοφόρους. Και πώς το λεει το τραγούδι; Οι μισθοφόροι που σε κυβερνούν οι ίδιοι αύριο θα σε δικάσουν. Και χαίρε καίσαρα μελλοθάνατε θα σου πουν. Επομένως ασχοληθείτε με τα κοινά, εκδιώξτε τους ανίκανους και τα "λαμόγια". Αποφασίστε εσείς για εσάς. Αν δεν το κάνετε θα αποφασίζουν άλλοι για εσάς. Όπως καλή ώρα

  23. Eastrader avatar
    Eastrader 05/03/2010 11:22:57

    Θα επανελθω για μια ακομη φορα στο θεμα του παραεμποριου.Συμφωνα με μελετες το υψος του παραεμποριου ανερχεται σε περιπου 10 δις ετησιως.Ο εμπορικος συλλογος το ανεβαζει στα 20 δις.Αυτο σημαινει οτι οι διαφυγοντες φοροι ανερχονται αμεσα σε 4-8 δις.Εμμεσα τα κερδη ειναι μεγαλυτερα γιατι για να πωληθουν εμπορευματα αξιας 10-20 δις απαιτουνται θεσεις εργασιας,αμμεσες και εμμεσες.Οι θεσεις αυτες σημαινουν μισθους,ΙΚΑ,κτλ.Να προσθεσω ακομα οτι στο παραεμποριο οπως εχει διαμορφωθει πλεον,ΔΕΝ ασχολουνται Ελληνες.Αυτο σημαινει οτι τα χρηματα φευγουν εκτος Ελλαδας σχεδον ολα.Γιατι κανενας δεν κυταζει και αυτο το τεραστιο προβλημα?Γιατι κανενας δεν δινει σημασια?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Eastrader 05/03/2010 12:21:03

      Ανοίγεις ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ!!!
      Οπως επίσης και το λαθρεμπόριο στα καύσιμα!
      Θυμάστε εκείνα τα φορτηγά που περνούσαν "ελεύθερα" από τα τελωνεία;

    • Eastrader avatar
      Eastrader @ Eastrader 05/03/2010 12:44:56

      Το ξερω οτι το θεμα ειναι τεραστιο.Γιατι ομως δεν μιλαει κανενας?Σε οποιο σταθμο του Μετρο και να πας,σε οποια λαικη αγορα ακομα και στο Συνταγμα θα δεις σεντονια και κουρελουδες απλωμενα.Και ειναι ενα προβλημα που ειναι ευκολα αντιμετωπισιμο γιατι ειναι"ορατο".Δεν θελει ψαξιμο,δεν θελει μετρα σε βαρος του λαου,δεν απαιτει θυσιες.Περπατας και συλλαμβανεις εστω και εναν δυο την φορα.Και αυτοι θα σε πανε στην πηγη,στον μεγαλολαθρεμπορα ο οποιος σας το λεω εγω απο εδω θα βρισκεται καπου στον Κολωνο,Ψυρρη,Κατω Πατησια.Και μιλαμε για εμπορευματα για ονομα του Θεου,δεν τα κρυβεις.δεν ειναι διαφθορα κατω απο το τραπεζι που χρειαζεται ειδικους χειρισμους για την συλληψη της,δεν ειναι φακελακι στον γιατρο οπου πρεπει να σπασεις τον τοιχο της αγαπης για το αγαπημενο μας προσωπο που χειρουργειτε,δεν ειναι καν ημιυπαιθριοι οπου πρεπει να ψαξεις διαμερισμα διαμερισμα.Πεντε κ...οαποθηκες ειναι μεσα στην Αττικη και 10 γνωστες νταλικες που συχνα πυκνα θα τις δεις απεξω.Δεν υπαρχει ενας αντρας τελωνειακος σε αυτην την χωρα?

    • Μάρκο Τ avatar
      Μάρκο Τ @ Eastrader 05/03/2010 16:10:36

      Το έχω ξαναγράψει εδώ και είναι απόλυτα σίγουρη πληροφορία από συγγενικό μου πρόσωπο που έχει πολύ υπεύθυνη θέση στον δικαστικό κλάδο: Η ανοχή στο παραεμπόριο είναι ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΝΙΚΗΤΑ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗ.
      Οταν μάλιστα ρώτησα επιτατικά τον συγγενή μου αν είναι έτσι τα πράγματα όντως, επειδή εκείνος μου το είπε, μου απάντησε ότι η πληροφορία είναι απόλυτα έγκυρη. Ούτε η Εισαγγελία της Αθήνας μπορεί να κάνει κάτι, διότι το παραεμπόριο είναι υπό την ανοχή του Δημάρχου Αθηναίων.
      Εδώ συμβαίνουν τα εξής:
      Είτε το ανέχεται επειδή φοβάται μήπως τον πουν ρατσιστή.
      Είτε το ανέχεται επειδή σου λέει "άστους, έτσι τουλάχιστον δεν κλέβουν".
      Είτε το ανέχεται επειδή έχει προσωπικό συμφέρον.
      Σε κάθε περίπτωση, το θέμα του παραεμπορίου πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπ' όψη στις δημοτικές εκλογές. Ο Δήμαρχος της Λινάτσας πρέπει να καταψηφιστεί μόνο και μόνο για την κουρελαρία που μας έχει απλώσει.

      Βέβαια, ευθύνεται και ο κόσμος διότι υπάρχει ένα λάθος αίσθημα φιλανθρωπίας. Ακούς και λένε διάφορες θείτσες "οι καημένοι και αυτοί, να τους βοηθήσουμε...", τη στιγμή που οι θείτσες αυτές με το ζόρι τα βγάζουν πέρα.
      Προχτες στο Αιγάλεω μαύρος στην είσοδο του Σταθμού του Μετρό ζητούσε εισιτήριο από ανθρώπους που έβγαιναν, για να μην πληρώσει και αγοράσει. Βρέθηκε ένας νεαρός και του έδωσε.

    • nasos avatar
      nasos @ Eastrader 05/03/2010 16:38:54

      Δεν ασχολείται κανείς,γιατί αν ασχοληθεί θα τον περιλάβει η εκσυγχρονιστική-αντιρατσιστική μαφία.
      Το παραεμπόριο είναι αυτό που χρηματοδοτεί το κύκλωμα της λαθρομετανάστευσης.
      Ένας λαθρομετανάστης με το που έρχεται εδώ,μπάινει κατευθείαν στο παραεμπόριο για να ξεχρεώσει του δουλέμπορους.
      Από αυτόν τον τεράστιο τζίρο χρηματοδοτείται και το αντιρατσιστικό τσίρκο,χαρακτηριστική είναι η περίπτωση μιας κυρίας που συνελήφθη για μαστροππεία,ενόσω λειτουργούσε μια ΜΚΟ,που μάχονταν υπότιθεται ενάντια στο trafficing.
      Φυσικά τα ΜΜ''Ε'' ,έθαψαν το θέμα.

    • Eastrader avatar
      Eastrader @ Eastrader 05/03/2010 18:50:18

      Μαρκο Τ δεν θα διαφωνησω μαζι σου.Για να το λες κατι θα ξερεις.Εκτος απο την Αθηνα και τον δημαρχο της λινατσας υπαρχει και ο Πειραιας.Υπαρχει και το Περιστερι,το Αιγαλειω,το,το....Υπαρχει και η καθε λαικη οπου εκατονταδες απο αυτους δινουν το παρον εχοντας μεγαλωσει καθε λαικη στο τριπλασιο. Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι το θεμα ξεπερνα τα ορια ενος απλου δημου.Θεωρω επισης οτι Νασος λει κατι που κατα πασα πιθανοτητα εχει δικιο.Δεν εξηγειτε διαφορετικα και το μονο που μπορω να υποθεσω ειναι οτι πισω απο αυτην την ιστορια υπαρχει ενα ειδος αριστεριστικης μαφιας,ιδια με αυτην της προστασιας καταστηματων η του λαθρεμποριου καυσιμων.Δεν γινεται ολοι να παρακολουθουν το φαινομενο να εξελισεται και να χειροτερευει,ενω την ιδια στιγμη οι Ελληνες μεταξυ μας βγαζουμε τα ματια μας και κοβουμε απο παντου και βαζουμε φορους στα παντα.Εδω μιλαμε για 4-8 δις ΑΜΜΕΣΟΥΣ φορους και αλλα 4-8 εμμεσα στην καταναλωση εαν περασει ο τζιρος μεσω της νομιμης καταναλωσης!!!Εγω στο θεμα αυτο θα επιμεινω.Θα γινω κουραστικος,αλλα ολο και καποιος θα με διαβαζει και ολο και καποιος θα αναρρωτιεται.

  24. AntiGAP avatar
    AntiGAP 05/03/2010 11:42:01

    Συμφωνώ με τα μέτρα. Προφανώς θέλει φαντασία η άσκηση οικονομικής πολιτικής. Αλλιώς και οι απλές νοικοκυρές (χωρίς να τις υποτιμώ καθόλου) θα μπορούσαν να ασκήσουν οικονομική διαχείριση (ίσα ίσα που οι γυναίκες ασκούν πολύ ορθολογική διαχείριση στα του οίκου τους - εάν βέβαια θέλουν). Ας γίνει τουλάχιστον προετοιμασία η επόμενη δέσμη μέτρων να κινηθεί στην κατεύθυνση αυτή, γιατί είναι σίγουρο ότι τα μέτρα αυτά δεν πρόκειται να αποδώσουν τα αναμενόμενα

  25. Κρης avatar
    Κρης 05/03/2010 11:44:28

    Live η συζητηση απο την βουλη ( λογω της απεργιας δεν μεταδιδει το
    καναλι της βουλης)
    http://www.controltv.net/index.php?ID=controltv_news
    http://www.controltv.net/

  26. ΦΑΕΘΩΝ avatar
    ΦΑΕΘΩΝ 05/03/2010 11:54:28

    Οι κρατικές τράπεζες εξαιρούνται των μέτρων της Κυβέρνησης – Κατατέθηκε τροπολογία
    05/03/10 - 12:26 Εκτύπωση E-mail Τροπολογία κατατέθηκε χθες με την οποία οι τράπεζες του κρατικού τομέα εξαιρούνται των μέτρων που εξήγγελλε η κυβέρνηση και αφορούσαν
    Σύμφωνα με πληροφορίες η τροπολογία αφορά τις βασικές παραμέτρους των μέτρων που ανακοινώθηκαν ειδικά για τις περικοπές στον 13ο και 14ο μισθό.
    Με βάση πληροφορίες είχαν υπάρξει εισηγήσεις από ορισμένες τράπεζες να εξαιρεθούν των μέτρων.


    news@bankingnews.gr Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ ΦΑΕΘΩΝ 05/03/2010 12:11:59

      Το έγραψα από εχθές θα γίνει χαμός, καθώς υπάρχουν χώροι που υπάρχουν συλλογικές συμβάσεις.
      Οι άνθρωποι είναι ανίκανοι μαθητευόμενοι μάγοι.

  27. Γ Καισαριος avatar
    Γ Καισαριος 05/03/2010 12:03:04

    Πάντως γενικά μιλώντας, Η πώληση νησιών (μικρών όχι της Κέρκυρας :-))) είναι μια λύση.

    Δεν καταλαβαίνω γιατί έχουν τρελαθεί όλοι

    http://www.market-talk.net/index.php/id/8273

  28. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 05/03/2010 12:07:54

    Στο μόνο που διαφωνώ φίλε μου είναι στο 1% των καταθέσεων, θα έπρεπε να γίνει ο φόρος των τόκων των καταθέσεων 15% και μια εφάπαξ εισφορά 25% μόνο για εφέτος.
    Και προτού αρχίσουν κάποιοι να φωνάζουν είναι εισόδημα που αφενός δεν μπαίνει στην κλίμακα και αφετέρου αποτελεί δικαιολόγηση τεκμηρίων μαύρων κλπ.
    Μόνο με την εφάπαξ εισφορά των τόκων από τις καταθέσεις 276 δις μαζεύει πάνω από 2 δις αύριο το πρωί και δεν θα χρειαζόταν να αυξήσει τον ΦΠΑ.
    Αλλά δεν τολμά να ακουμπήσει τους μεγαλοκαρχαρίες των καταθέσεων οπότε πληρώνουμε όλοι για να συνεχίσουν τον τρόπο ζωής τους ορισμένοι.

  29. DrNo avatar
    DrNo 05/03/2010 13:00:29

    Είστε όλοι σοφοί και προτείνετε πολλά μέτρα.
    Εγώ με το χαμηλό μου IQ προτείνω ένα μόνο μέτρο:
    Να διορίσει o ΓΑΠ τη Τζούλια εξωκοινοβουλευτική Υπουργό Οικονομικών! Με μια πορνοταινία, κατάφερε και να μαζέψει πολλά λεφτά σε μια μέρα και να μας πείσει οτι δεν ήξερε τίποτα για την ταινία. Ο Παπακωνσταντίνου, ούτε λεφτά καταφέρνει να μαζέψει, ούτε και πείθει πως δεν ήξερε τίποτα πριν τις εκλογές.

  30. Γ Καισαριος avatar
    Γ Καισαριος 05/03/2010 13:40:42

    @DrNo

    xaxaxax sostos!!

  31. wiz avatar
    wiz 05/03/2010 15:07:19

    OSON AFORA TIN EKDOSI LAIKOU OMOLOGOU (TO 4 , OPWS ANAFERETAI STO ARTHRO SAS) EXW NA THESW IPOPSIN SAS TO EXIS ARTHRO POU PSAREPSA STO DIADIKTIO

    Κατ'αρχάς καλησπέρα σας ...

    Στέλνω το παρόν mail για να θεσω υπόψιν σας κατι που γενικά έχει διαφύγει της προσοχής του κοινού και το οποίο θεωρώ ιδιεταίρως σημαντικο για την οικονομία της χώρας.

    Στον απόηχο των μέτρων που έλαβε η κυβέρνηση (και που'στε ακόμα) και των θυσιών στις οποίες καλεί τον ελληνικό λαό , πολλές είναι οι λύσεις και οι προτάσεις που ακούγονται .Κάποια απο αυτές είναι και η έκδοση Λαϊκού ομολόγου. Tί σημαίνει αυτό ?Σημαίνει πως το κράτος θα μπορούσε να δανειστεί απευθείας απο τους πολίτες του , χωρίς να είναι αναγκασμένο να κάνει εξευτελιστικές μετάνοιες και συμβιβασμούς προς τέρψιν των αγορών. Επίσης , με το πέρας του χρόνου της επένδυσης, ένα σημαντικό κέρδος θα αποδιδόταν σε όποιο πολίτη δάνειζε ζεστό χρήμα στο κράτος σε μια στιγμή που το έχει απόλυτη ανάγκη, βοηθώντας έτσι και την Ελλάδα .

    Φυσικά , αυτό θα είχε άμεσες επιπτώσεις στην ρευστότητα των τραπεζών , από την στιγμή που κάποιοι θα επέλεγαν να αποσύρουν χρήμα από τους αντίστοιχους τραπεζικούς λογαριασμούς και να το χρησιμοποιήσουν επενδύοντας το στην οικονομία της χώρας .

    Μέχρι και χθές απορούσα , πώς μια τέτοια λύση δεν είχε περάσει απο το μυαλό κάποιου κρατικού λειτουργού - υπουργού , μιας και είναι μια πρόταση που συχνά πυκνά συζητιέται σε διάφορα πηγαδάκια .

    Ε, ΛΟΙΠΟΝ ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ...Και για μία ακόμα φορα , τα τζιμάνια είναι ένα βήμα πιό μπροστά απο όλους μας(με την βοήθεια των κατάλληλων ανθρώπων - βλέπε ΜΜΕ). Ελληνικά Λαϊκά Ομόλογα συνολικού ποσού 8 δίς υπάρχουν και διατίθενται(?) προς πώληση !!! Αυτά ήταν τα καλά νέα , γιατί έχω και τα άσχημα :Τα εν λόγω ομόλογα διατίθενται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ μεσω Τραπεζών και χρηματιστηριακών εταιρειών . Τι σημαίνει αυτό ? Σημαίνει πως οι τράπεζες εχουν αγοράσει 8 δις από το χρέος του ελληνικού δημοσίου με επιτόκιο 6,10% , και πως από αυτά τα 8 δις , στην αγορά τελικά αποφάσισαν να διαθέσουν ΜΟΝΟ τα 500εκατ. . Σημαίνει πως ενώ το επιτόκιο κέρδους για την τράπεζα(όπως δηλαδή διατίθενται απευθείας από το κράτος) είναι στο 6,10% , στον επενδυτή πωλείται με 5,50% , και σε τιμή που ορίζεται από την ίδια , με άμεση επίπτωση στην τελική απόδοση του ομολόγου και στο κατά πόσο εν τέλει συμφέρει και η αγορά του .

    Τελευταίο και σημαντικότερο : Το συγκεκριμένο είδος επένδυσης δεν έχει διαφημιστεί καθόλου, τόσο από το κράτος , όσο και από τις ίδιες τις τράπεζες ( όχι πως θα περιμέναμε κάτι διαφορετικό φυσικά…)

    Αν σηκωθήκατε από τις καρέκλες σας πάντως , ξανακαθίστε… Τα ομόλογα διατίθεντο προς πώληση από την Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 2010 μέχρι και την Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2010. Όποιος πρόλαβε τον κύριο είδε δηλαδή , οσο για το τι άκουσε, μάλλον όχι κ πολλά και μάλλον όχι τυχαία…

    Με λίγα λόγια και συνοψίζοντας : Η κυβέρνηση έβαλε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα . Ανέθεσε στις τράπεζες να προωθήσουν μια επένδυση καθαρά ασύμφορη για αυτές (συμφέρουσα όμως για την χώρα) , με αποτέλεσμα αυτή η επένδυση να "θαφτεί" και εν τελει να αχρηστευτεί.Ίσως οι υπουργοί μας να βγαίνουν περίλυποι και να καμώνονται πως αναγκάζονται να λαμβάνουν "επώδυνα" (οχι πάντως για τους ίδιους) μέτρα , την ίδια στιγμή που η χώρα βάζει τρικλοποδιές στον εαυτό της . Βαλτοί ή βλάκες ?? your call..

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ wiz 05/03/2010 15:18:22

      Οφείλω να ομολογήσω οτι αυτό το θέμα δεν το γνωρίζω.

  32. EUROTSOPANHS avatar
    EUROTSOPANHS 05/03/2010 15:16:53

    ΝΑ ΦΟΡΟΛΟΓΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΘΕΣΕΙΣ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΚΑΤΑΘΕΤΗΣ ΝΑ ΞΑΝΑΦΟΡΟΛΟΓΗΘΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΟΡΘΩΣΕ ΝΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΕΙ.
    ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΦΗΣΕΙ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΟΤΑΝ ΑΠΟ 100,ΟΟΟ ΕΥΡΩ ΣΕ 10 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙΣ ΛΗΣΤΕΨΕΙ ΤΑ 10,000 ΣΥΝ ΤΑ 20,000 ΠΟΥ ΘΑ ΦΑΕΙ Ο ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ.
    ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΣΤΟ ΛΙΧΤΕΝΣΤΑΙΝ ΚΑΙ ΑΣ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ. ΕΑΝ ΤΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΜΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΑΥΡΑ ΤΟ ΛΙΧΤΕΝΣΤΑΙΝ ΚΑΙ Η ΕΛΒΕΤΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΛΥΣΗ.
    ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΚΥΡΙΕ ΡΟΔΙΝΕ ΥΠΟΝΟΕΙΣ ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΤΑ 51 ΑΠ ΟΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ...ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΣΤΟ ΓΚΡΕΜΟ.

  33. Κώστας Μανίκας avatar
    Κώστας Μανίκας 05/03/2010 17:28:23

    Καταρχάς ο wiz έχει δίκιο για το θέμα του ομολόγου. Οι προτάσεις του άρθρου είναι ενδιαφέρουσες. Συμφωνώ από με τα 2, 8, 10 και υπό προϋποθέσεις τα 6 και 9. Στο θέμα του ομολόγου για να αποφευχθεί η κερδοσκοπία των τραπεζών νομίζω δεν θα ήταν κακή επιλογή και η πρόταση Ρέτη για ομόλογο με λογικό επιτόκιο που θα διατεθεί στους εφοπλιστικούς κύκλους εντός κι εκτός χώρας.

  34. sirmar avatar
    sirmar 06/03/2010 21:56:34

    Factora eime sto londino kai me synxoris poy grafo fragolivanezika.
    Ta metra ta eipame apo prin alla me tous kathigetes kai ta tekna pou dialexe o GAP ti perinenis

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.