ΜΜΕ των ΗΠΑ: η Τουρκία δεν είναι πια σύμμαχος μας
17/09/2014 21:10
του Φαήλου Κρανιδιώτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

ΜΜΕ των ΗΠΑ: η Τουρκία δεν είναι πια σύμμαχος μας

Στο editorial της η WSJ, το περασμένο Σάββατο, ανέφερε ξεκάθαρα, πως είναι αναπόφευκτο συμπέρασμα ότι οι ΗΠΑ πρέπει να αναζητήσουν άλλο σύμμαχο στην περιοχή, μετά την άρνηση του Ερντογάν να συμπαραταχθεί μαζί τους κατά του ISIS

Η κατεδάφιση της συμμαχίας ΗΠΑ – Τουρκίας συνεχίζεται με γοργούς ρυθμούς. Το ξεβράκωμα του επίδοξου σουλτάνου γίνεται πλέον στα πρωτοσέλιδα εφημερίδων που αποτελούν την κύρια έκφραση του αμερικανικού κατεστημένου. Στο editorial της η WSJ, το περασμένο Σάββατο, ανέφερε ξεκάθαρα, πως είναι αναπόφευκτο συμπέρασμα ότι οι ΗΠΑ πρέπει να αναζητήσουν άλλο σύμμαχο στην περιοχή, μετά την άρνηση του Ερντογάν να συμπαραταχθεί μαζί τους κατά του ISIS και πως θα πρέπει η αμερικανική αεροπορική βάση στην Τουρκία να μεταφερθεί αλλού. Προτείνει μάλιστα η βάση, που τώρα βρίσκεται στο Ιντσιρλίκ, να μεταφερθεί στο Κουρδιστάν!

Που να φανταζόταν, ο ελάχιστος και μαρτυριάρης Σημίτης, αυτή την εξέλιξη των αμερικανοκουρδικών σχέσεων. Η ιστορική και γεωπολιτική γνώση δεν είναι το φόρτε των ψευδοεκσυγχρονιστών, που επιτάχυναν την παρακμή μας και σήμερα με θρασύτητα επιτίθενται στον Κώστα Καραμανλή. Πόσο διαφορετικός θα μπορούσε να είναι σήμερα ο ρόλος της Ελλάδας, με τι ηθικό πλεονέκτημα στο όλο Κουρδιστάν, εάν η τότε κυβέρνηση είχε συμπεριφερθεί με σθένος υπέρ των εθνικών συμφερόντων και της νομιμότητας κι όχι ως διεθνής ρουφιάνος.

Η WSJ αναφέρει επίσης πως η «τουρκική κυβέρνηση, μέλος του ΝΑΤΟ, έχει σταματήσει εδώ και πολύ καιρό να ενεργεί σαν σύμμαχος των ΗΠΑ και φίλος της Δύσης». Το δημοσίευμα τελείωνε με την φράση «μπορεί η Αμερική να μην έχει πια φίλους στην Άγκυρα αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν έχει προοπτικές στην Μέση Ανατολή».

Ο Φράνσις Ρικιαρντόνε ως πριν λίγους μήνες πρέσβης των ΗΠΑ στην Άγκυρα, σε δηλώσεις του, που έκαναν τον γύρο των ΜΜΕ και του διαδικτύου, ονομάζει ξεκάθαρα την Τουρκία, ως συνεργάτη της Ταξιαρχίας Αλ Νούσρα, παρακλαδιού της Αλ Κάϊντα στη Συρία αλλά και άλλων ισλαμικών τρομοκρατικών ομάδων.

Μόλις προχθές οι New York Times σε πρωτοσέλιδο άρθρο του Ceylan Yeginsu, με τίτλο «Το ISIS αντλεί σταθερό ρεύμα εθελοντών από την Τουρκία», ξεσκέπασαν αυτό που πραγματικά συμβαίνει στην Τουρκία. Δεν είναι μόνο το «φρουραρχείο» του ISIS στην Κωνσταντινούπολη, υπό την κάλυψη των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών στο προπύργιο του Ερντογάν, στο Φατίχ. Το ίδιο συμβαίνει στην συνοικία Χατζημπαϊράμ της Άγκυρας, που έχει έξι τζαμιά αλλά κανένα σχολείο. 100 εθελοντές από την γειτονιά αυτοί πολεμούν με το ISIS. Όταν είναι στην πρώτη γραμμή η αμοιβή των ισλαμοφασιστών φονιάδων είναι 150 δολάρια ημερησίως, χώρια την δωρεάν παροχή οτιδήποτε άλλου χρειάζονται. Τα ΜΜΕ στην Τουρκία υπολογίζουν περίπου σε 1000 τους Τούρκους εθελοντές στο ISIS. Δεν είναι όμως μόνο στο Χατζημπαϊράμ ή στην Κωνσταντινούπολη, όπου οι αρχές συγκαλύπτουν κι υποστηρίζουν την φονική οργάνωση. Δεκάδες τα κέντρα δραστηριότητας του ISIS σε όλη την Τουρκία. Πολλοί είναι οι Τούρκοι φανατικοί μουσουλμάνοι που θεωρούν το χαλιφάτο του ISIS ως ευλογία και την ζωή σε αυτό, ως ζωή σύμφωνα με τις αληθινές επιταγές του Κορανίου, θεωρώντας το Ισλάμ στην σύγχρονη Τουρκία, ως διεφθαρμένο, παρέκκλιση, αν όχι αίρεση, από τις επιταγές του προφήτη.

Σωστά μου έλεγε προ ημερών, ανώτατος αξιωματικός των Ενόπλων Δυνάμεων μας, πως όταν εμπλέκεσαι με δίκτυα τρομοκρατών ή ναρκεμπόρων, διατρέχεις τον κίνδυνο τα δίκτυα αυτά να σε απορροφήσουν, να γίνεις μέρος του προβλήματος. Η Τουρκία του Ερντογάν παθαίνει ακριβώς αυτό, γίνεται πλέον μέρος του προβλήματος, όχι όμως γιατί την απορροφά το τρομοκρατικό δίκτυο αλλά γιατί το πραγματικό δίκτυο, η μήτρα του κακού, είναι το ίδιο το τουρκικό κράτος. Το ISIS δεν είναι παρά προέκταση του δικτύου των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, του τουρκικού ΥΠΕΞ και των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Το ISIS υπηρετεί τις επιδιώξεις του αφανούς χαλίφη του Χαλιφάτου. Μπροστά είναι ο Aλ Μπαγκντάτι, πίσω όμως από την ματωμένη κουρτίνα είναι ο ίδιος ο Ερντογάν. Στόχος της Τουρκίας δια του ISIS η ανατροπή του Μπασάρ Αλ Άσσαντ, μόνου υπερασπιστή των Χριστιανών, ως απεδείχθη, και μόνου φυσικού συμμάχου της τυφλής Δύσης. Η δε Άγκυρα δεν θέλει την ανατροπή απλά για να επιστρέψει με επιρροή σε μια παλιά της επαρχία αλλά και για να πιέσει το Ισραήλ, με το οποίο πλέον το ρήγμα είναι χαώδες. Ο Ερντογάν μπορεί να μην αισθάνεται ότι απειλείται από το παράδειγμα «αυθεντικού ισλάμ» του ISIS και από τους τούρκους εθελοντές που διευκολύνει, χρηματοδοτεί κι εκπαιδεύει για να σφάζουν χριστιανούς, γιεζίντι και σιίτες στη Συρία και το Ιράκ. Και ίσως δεν αισθάνεται ότι απειλείται, διότι την περαιτέρω ισλαμική ριζοσπαστικοποίηση της Τουρκίας την επιδιώκει πρωτίστως ο ίδιος. Είναι στις επόμενες σελίδες της κάποτε κρυφής ισλαμικής αντζέντας του, η οποία πια δεν είναι καθόλου κρυφή.

Η επερχόμενη διάρρηξη της αμερικανοτουρκικής συμμαχίας, μαζί με την τετελεσμένη ρήξη της Άγκυρας με το Ισραήλ, συνιστούν μια μοναδική στην Ιστορία ευκαιρία για την Ελλάδα. Τι θα μας πείραζε άραγε μια μεγάλη αμερικανική αεροπορική βάση στην Κύπρο, με την προϋπόθεση να φύγει ο ισλαμικός στρατός κατοχής και να ανατραπούν τα δεδομένα της εισβολής; Τον άξονα Ουάσιγκντον, Αθήνα, Λευκωσία, Τελ Αβίβ και την απομόνωση της εχθρικής Τουρκίας, τον συζητούν ήδη στα σοβαρά κύκλοι του αμερικανικού κατεστημένου, όπως το Hudson Institute. Το ζήτημα είναι πως ο Βενιζέλος είναι ανίκανος να χειριστεί τέτοιο ζήτημα και πρέπει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός να επιδιώξει την ελληνική παρέμβαση για αξιοποίηση μιας ευκαιρίας που δεν θα μας ξαναδοθεί…

Πηγές: online.wsj.com, nytimes.com

(από την Δημοκρατία)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 17/09/2014 22:10:23

    Όχι μόνο ο Βενιζέλος,αλλά το θέμα είναι ότι ούτε η κυβέρνηση Σαμαρά με τη δυναμική του 18-25% στις εκλογές και με την ανάγκη συνεργασιών για να κυβερνήσει,δεν είναι ικανή για να διαχειριστεί τέτοιας κεφαλαιώδους σημασίας για τη χώρα μας γεωπολιτικά θέματα. Ο Ερντογάν παρά τους τριγμούς που ένιωσε με τις διαδηλώσεις και τα επεισόδια των αντιφρονούντων εις βάρος του,έχει και παίρνει όποτε το θελήσει,τη δύναμη από το λαό για να επιβάλλει το σουλτανάτο του. Επίσης όποτε το θελήσει βγάζει για έρευνες το Barbaros σε θαλάσσια οικόπεδα Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ,χωρίς κανείς να τον ενοχλεί,πώς θα διεμβολίσει ο Σαμαράς ή όποιος άλλος κυβερνήσει αυτή τη σκληρή και μονόπλευρη στάση των τούρκων για να συμμετέχει σε μια ευρύτερη συμμαχία αντίθετη πρός τα συμφέροντά τους; Και,το κυριώτερο,τί θα κάνει με τους θύλακες των τζιχαντιστών που φαίνεται ότι ήδη υπάρχουν και αναπτύσσονται και στη χώρα μας; Αντί άλλων όμως ετοιμαζόμαστε να χτίσουμε τζαμί...

    • kosvag avatar
      kosvag @ Κυθήριος 18/09/2014 23:31:16

      κι όμως εγώ νομίζω οτι η κυβέρνηση Σαμαρά μόνο στα γεωπολιτικά τα πάει καλά, εξαιρετικά μάλιστα. Η δυναμική μπορεί να είναι 18-25% αλλά στα Ελληνοτουρκικά και στα ΗΠΑ-Ισραήλ δεν υπάρχει αντιπολίτευση, και ο λαός το πιάνει οτι παίζει ΑΟΖ και λοιπά γεωπολιτικά. Το Barbaros θέλω να πιστεύω οτι δείχνει την αδυναμία τους. Ούτως ή άλλως ο χρόνος τελειώνει νομίζω μόνο κάτι μεγάλο μπορεί να γυρίσει το παιχνίδι.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ kosvag 19/09/2014 07:41:13

        Έχεις δίκιο,πράγματι δεν υπάρχει η αντιπολίτευση σε αυτά τα θέματα. Εκεί παίζεται το παιχνίδι και είναι στα μέτρα,ελπίζω,του Σαμαρά. Αργεί όμως το θέμα με τις ΑΟΖ.

        • kosvag avatar
          kosvag @ Κυθήριος 21/09/2014 09:06:07

          Ευχαριστώ για την απάντησή σου. Στην ΑΟΖ είμαι Σαμαρικότερος του Σαμαρά. Πολυπαραγοντικό παιχνίδι, και οι Κύπριοι το δούλευαν 10-15 χρόνια και μάλιστα ''χωρίς να υπάρχουν'' οι υδρογονάνθρακες. Αν μπορούσε ο Σαμαράς θα το έτρεχε ταχύτατα κ μόλις μπορέσει θα το κάνει νομίζω. Και επειδή αργεί το θέμα με τις ΑΟΖ, ήταν ανάγκη όχι επιλογή, να ''επιδιορθωθεί'' η χώρα.

          • Κυθήριος avatar
            Κυθήριος @ kosvag 21/09/2014 12:25:14

            Συμφωνώ,κι εγώ σ' ευχαριστώ.

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 18/09/2014 09:46:51

    Για να φύγει ο τουρκικός στρατός κατοχής από την Κύπρο θα πρέπει κάποιος να τον διώξει.Και η μοναδική δύναμη που μπορεί να το κάνει,οι ΗΠΑ,δεν έχει καμμιά όρεξη να συγκρουσθεί με την Τουρκία.Άλλο η συμμαχία που τρίζει και άλλο ο ανοιχτός πόλεμος.Η απόσταση είναι χαώδης. Στην πραγματικότητα η διάσταση ΗΠΑ - Τουρκίας απομακρύνει κάθε πιθανότητα επίλυσης του κυπριακού διότι παύουν να έχουν επιρροή οι ΗΠΑ επί της Τουρκίας. Περίπτωση να επιβληθεί στην Τουρκία λύση δια της βίας δεν υπάρχει.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 18/09/2014 10:58:51

      Συμφωνώ ότι μόνον με τη βία θα φύγουν από εκεί, αλλά δεν συμφωνώ ότι αυτό το ενδεχόμενο αποκλείεται. Για την ακρίβεια, η μόνη δύναμη που θα νομιμοποιούνταν πολιτικά, αλλά και νομικά ακόμη, με βάση την βαναύσως παραβιασθείσα συνθήκη εγγυήσεως από την Τουρκία, να το κάνει αυτό είναι η Ελλάδα. Ασφαλώς με την κρυφή αμερικανική συναίνεση, υποβοήθηση, υποστήριξη και παρότρυνση. Μια επανάληψη δηλαδή του 1974 από την ανάποδη. Τα συμφέροντα που παίζονται στον άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ είναι πάρα πολλά για να αφεθεί το πράγμα στην τύχη του. Προς το παρόν δεν επείγεται κανείς στις ΗΠΑ και στο Ισραήλ να διώξουν την Τουρκία από τα κατεχόμενα, είναι βέβαιο όμως ότι αυτό ανήκει πλέον στον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό Ισραήλ και ΗΠΑ. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της επανόδου του ελληνικού στοιχείου. Και πιθανότατα, όταν γίνει, να συνιστά και συνολική επίλυση του "τουρκικού προβλήματος" που πλέον έχουν οι ΗΠΑ. Ας μην ξεχνούμε όχι μόνον το θέμα του ISIS, αλλά και τη φιλική στάση του Ερντογάν προς τη Ρωσία στο Ουκρανικό. Η Τουρκία, ορθότερα, ο σημερινός τουρκικός χώρος είναι υπερβολικά σημαντικός για τις ΗΠΑ τόσο έναντι της Ρωσίας, όσο και στη Μέση Ανατολή. Είναι φανερό ότι το σημερινό καθεστώς του μικρασιατικού χώρου δεν ευνοεί πλέον τα συμφέροντα των ΗΠΑ και στην καλύτερη περίπτωση οι ΗΠΑ μπορούν να ελπίζουν μόνον με τη δυσμενή για αυτές ουδετερότητα των Τούρκων. Το εντυπωσιακό είναι η έλλειψη αντίδρασης. Πάνε οι έντονες ημέρες του 2003, τότε που μέχρι και Τούρκοι κομάντος είχαν αιχμαλωτισθεί από Αμερικανούς στρατιώτες στο Β. Ιράκ. Οι ΗΠΑ φαίνεται σχεδόν να μην τους ενοχλεί αυτή η κατάσταση, σε πολιτικό (όχι δημοσιογραφικό κλπ.) επίπεδο. Πολύ ήπιοι, φαινομενικά, χειρισμοί, αντιστρόφως ανάλογοι με τη σημασία του προβλήματος για τις ΗΠΑ. Κάποτε είχα διαβάσει στην ισραηλινή ιστοσελίδα debka files μια δήλωση ενός προσώπου από τις ΗΠΑ (νομίζω) που γνώριζε παρασκήνια (δεν θυμάμαι ποιον ακριβώς) ότι "μας συμφέρει προς το παρόν να προσποιούμαστε τον φίλο στην Τουρκία". Ψάχνω να βρω το λινκ, αν το έχω κάπου, αλλά δεν νομίζω. Πιστεύω πάντως ότι αυτό ακριβώς κάνουν προς το παρόν οι ΗΠΑ, διότι δεν έχουν την πολυτέλεια να ανοίξουν το τουρκικό με τόσα μέτωπα ανοιχτά αυτή τη στιγμή. Θα το ανοίξουν όταν δεν θα μπορούν να κάνουν αλλιώς. Υπάρχουν πάντως δύο πολύ σημαντικές ενδείξεις για την αλλαγή στάσης των ΗΠΑ και του διεθνούς παράγοντα εν γένει στο Κυπριακό. Η πρώτη είναι η ανοικτή διαφωνία Σαμαρά - Ερντογάν. Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις ήταν αποδέκτες πολύ ισχυρών πιέσεων να μην συγκρούονται με την Τουρκία. Και ο Σαμαράς ακόμη, παρά τις αντίθετες προσωπικές του απόψεις, ως πρωθυπουργός εμφανώς ακολούθησε μέχρι στιγμής την επιθυμία αυτή του διεθνούς/αμερικανικού παράγοντα και ακολουθούσε μια πολιτική "μη κινήσεων", προκειμένου να μην γίνονται ούτε υποχωρήσεις. Τώρα πια αυτό άλλαξε. Ο Σαμαράς συγκρούστηκε με τον Ερντογάν και δεν κουνήθηκε φύλλο. Κανένας δεν τον "ανακάλεσε στην τάξη". Κάτι συμβαίνει. Η δεύτερη είναι η αλλαγή αρμοδιότητας για τα κατεχόμενα στη νέα Κομισιόν του Γιούνκερ. Αμέσως μετά την καταψήφιση του Σχεδίου Ανάν η Κομισιόν είχε εντάξει την οικονομική κλπ. βοήθεια προς τα κατεχόμενα στη "Γενική Διεύθυνση Διεύρυνσης", υπονοώντας σαφώς ότι πρόκειται για άλλο κράτος. Αυτό έγινε βέβαια χωρίς τη συναίνεση της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Ελλάδος, όμως έγινε. Υπό τον Γιούνκερ τώρα αίφνης τα θέματα των κατεχομένων έφυγαν από τη Γενική Διεύθυνση Διεύρυνσης και πήγαν στη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής. Εκεί που έπρεπε να είναι εξαρχής: Βοήθεια προς περιοχές ενός κράτους-μέλους. Να οφείλεται άραγε σε "φιλελληνισμό" του Γιούνκερ ή σε διπλωματικές κινήσεις της ελληνικής πλευράς; Το αποκλείω. Καταρχάς σιγά να μην έχει ο Γιούνκερ την εξουσία να αποφασίζει μόνος του σε τέτοια σοβαρά θέματα. Δεύτερον, η ελληνική πλευρά μας έχει αποδείξει ότι συνήθως δεν κινείται με τέτοια αποτελεσματικότητα. Τρίτον, η επιρροή του αμερικανικού παράγοντα σε αυτά τα θέματα είναι συνήθως καταλυτική. Αποκλείεται να γινόταν κάτι τέτοιο χωρίς την έστω και σιωπηρή συναίνεση των ΗΠΑ. Υπάρχουν λοιπόν ενδείξεις ότι το πράγμα αλλάζει. Έστω και για να αποφορτιστεί η ελληνική πλευρά από την πίεση που της ασκείται σαράντα χρόνια τώρα στο Κυπριακό είναι πολύ καλό αυτό που συμβαίνει. Πόσο μάλλον που το μακροπρόθεσμο πλάνο είναι ότι η Ελλάδα και ο Ελληνισμός εν γένει πρέπει να περιμένουν ακόμη καλύτερα πράγματα το νέο γεωπολιτικό πλαίσιο που φέρνει η νεο-οθωμανική Τουρκία στην περιοχή. Και ναι, αν θα τους είναι χρήσιμο ή αναγκαίο, ειδικά αν απειληθεί η ασφάλεια του Ισραήλ από την Τουρκία, προσωπικά καθόλου δεν θα απέκλεια ακόμη και μια επανάληψη του 1974 από την ανάποδη, έστω και χωρίς να το πολυ-θέλει η Ελλάδα.

      • Naruto avatar
        Naruto @ Διογένης 18/09/2014 13:07:54

        Σωστός όπως πάντα Διογένη . Εγώ όμως θεωρώ το '74 απο την ανάποδη αρκετά απίθανο . Μιά πηγή , οχι και τόσο εγκυρη είναι αλήθεια , λέει οτι η μισή Κύπρος ήταν η πληρωμή των τούρκων για την συμμετοχή τους στο ΝΑΤΟ . Αν η Τουρκία φύγει απο την συμμαχία τότε υπάρχει η περίπτωση οι ΗΠΑ να ζητήσουν πίσω την πληρωμή . Η οριστική λύση για τα προβλήματά μας με την Τουρκία μπορέι να προκύψει μόνο απο διάσπαση της απο εσωτερικές πιέσεις κάτι που κατα την άποψή μου είναι αρκετά πιθανό . Τέλος τα συμφέροντα που παίζονται στον άξονα Ελλάδας ,Κύπρου ,Ισραήλ είναι όντως μεγάλα και μακάρι το πολιτικό μας σύστημα και όχι μόνο ο Σαμαράς να αντιληφθεί την σημασία τους .

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Διογένης 18/09/2014 15:59:17

        Το βρήκα, τελικά δεν ήταν στο debka files, αλλά στο αμερικανοεβραϊκό περιοδικό tablet. Ο συνεντευξιαζόμενος ήταν ο Edward Luttwak, για τον οποίο μπορεί να βρει πληροφορίες όποιος θέλει στο google (δεν είναι πάντως κανένας τυχαίος). Ιδού ολόκληρη η απάντηση και η ερώτηση που υπονοεί πολύ περισσότερα από όσα είπε ανοικτά (η συνέντευξη δόθηκε στις 6 Σεπτεμβρίου 2011): Ερώτηση: What do you make of the Obama Administration’s increasingly close diplomatic alliance with Turkey? There seems to be this effort to build up the Turks as an alternative hegemon to Iran in the region, even as Recep Tayyip Erdogan, the Turkish prime minister, is trying his best to create an Islamic one-party state. Απάντηση: Hillary Clinton and her staff are not fools. Therefore, they must know that the Turkish foreign minister is a fool. I know him personally. The man is an idiot. Hillary Clinton and her advisers are not idiots. No advantage would be served for the United States to recognize where Erdogan is really going. It’s much better to pretend that he’s a member of NATO and North Atlantic Alliance and all the rest of it. (υπογράμμιση δική μου) Ο σύνδεσμος: http://www.tabletmag.com/jewish-news-and-politics/76739/qa-edward-luttwak?all=1

  3. pan avatar
    pan 18/09/2014 12:06:08

    Δυστυχώς για την Ελλάδα δεν υπάρχει ενδιαφέρον της Ουάσιγκτον,υπο την παρούσα τουλάχιστον διακυβέρνηση για την ανατολική Μεσόγειο.Η σταδιακή ενεργειακή απεξάρτηση των ΗΠΑ απο την Μεση Ανατολή καθώς και η απόφαση του Λευκού οίκου για περαιτερω μείωση των αμυντικών δαπανών θα περιορίσει περισσότερο την δυνατότητα και την θέληση για εμπλοκή στη γειτονιά μας.Το κενό ισχύος που δημιουργείται καποιος θα το γεμίσει.Για την ανύπαρκτη στρατιωτικά Ευρωπαική Ένωση ούτε συζήτηση,για τη Ρωσία με ανοιχτό ήδη ένα πολεμικό μέτωπο και μια οικονομία που εμφανίζει τις πρώτες ρωγμές,εφικτό προσωρινά αλλα όχι μακροπρόθεσμα.Συνεπώς μια Ισλαμική Τουρκία με πίστη στην αριθμητική τουλάχιστον στρατιωτική της υπεροχή και αφου η πολιτική των μηδενικών προβλημάτων κατέρρευσε δεν είναι απίθανο να διεκδικίσει στρατιωτικά ηγετικό ρόλο στην Ανατολική Μεσόγειο.Απέναντι σε αυτό το ενδεχόμενο μοναδικό προπύργιο της Δύσης είναι ο άξονας Αθήνας-Λευκωσίας-Ιερουσαλήμ με το Κουρδιστάν σαν προκεχωρημένη βάση.Ενδεχόμενη αναληψή ωστόσο της εξουσίας απο τον σύριζα που έχει ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του όσον αφορα την εξωτερική πολιτική και τις σχέσεις της χώρας με τη Δύση θα αφαιρέσει έναν κρίκο,ίσως τον σημαντικότερο, απο την αλυσίδα.

    • MCA avatar
      MCA @ pan 18/09/2014 20:58:49

      Υπάρχει περίπτωση να αφήσουν οι ΗΠΑ στην τύχη του το Ισραήλ;

  4. ιεραξ avatar
    ιεραξ 18/09/2014 14:49:46

    Είναι κρίμα που τέτοιες προσεγγίσεις, όπως το άρθρο και τα σχόλια, να μην αποτελούν την πολιτική ατζέντα της επικαιρότητος. Το πολιτικό προσωπικό, με ελάχιστες εξαιρέσεις, είναι αδαείς περί της γεωπολιτικής, αρκούμενοι σε λαικιστικές κορώνες με στόχο την επανεκλογή του. Ο Σαμαράς είναι παίκτης, αλλά απελπιστικά μόνος, η αριστερά γκρινιάρα, πολιτικά ορμονόπληκτη και ιδεοληπτική και ο Τσίπρας άσχετος, άρα εύκολα χειραγωγήσιμος. Συνεπώς η επιλογή Σαμαρά φαντάζει μονόδρομος

  5. MCA avatar
    MCA 18/09/2014 20:50:19

    Δεν είναι μόνο ο Άσαντ αλλά και οι Κούρδοι στόχος του Ερντογάν. Το ISIS θα είναι μόνιμος πονοκέφαλος για αυτούς.

  6. Νικήτας avatar
    Νικήτας 18/09/2014 22:39:15

    Η χώρα πιστεύω πως πρέπει να συμμετάσχει ενεργά στην συμμαχία κατά του λεγόμενου ισλαμικού κράτους είτε οι τούρκοι κρύβονται πίσω είτε όχι. Αν μάλιστα η ανάλυση του Φαήλου είναι ορθή και οι τούρκοι είναι χωμένοι στην οργάνωση τους είμαστε υποχρεωμένοι να επέμβουμε ακόμα και μάχιμα αλλιώς θα υποχρεωθούμε να τους αντιμετωπίσουμε μόνοι μας στο μέλλον. Με τους απαραίτητους πολιτικούς χειρισμούς μπορεί η παρούσα συγκηρία να σημάνει την ώρα της Ελλάδας στην γεωοπολιτική σκακιέρα . Χρειάζεται διορατικότητα , αποφασιστικότητα και αριστοτεχνικές εμπνεύσεις σαν του Βενιζέλου στον 1ο παγκόσμιο πόλεμο. Οι τουρκαλάδες έχουν σχέδιο και εμείς είμαστε υποχρεωμένοι να τους το χαλάσουμε . Μάλιστα νομίζω ότι έχουμε την πολυτέλεια να μπορούμε να παρακολουθούμε τις εξελίξεις χωρίς βιασύνες καραδοκώντας σαν τον ελεύθερο σκοπευτή πότε θα πατήσουμε την σκανδάλη. Πάντα με το φτωχό μου μυαλό.

    • Grigoris avatar
      Grigoris @ Νικήτας 19/09/2014 22:10:23

      Συμφωνώ Νικήτα. Με τι Ένοπλες Δυνάμεις όμως και κυρίως με τι ηθικό, έτσι όπως τις καταντήσανε; Οι Τούρκοι σιγά - σιγά και μεθοδικά στήνουν μια πολεμική μηχανή περιφερειακής υπερδύναμης. Εκεί που η Πολεμική μας Αεροπορία στις δεκαετίες του 80 & 90 είχε αναπτύξει σαφή ποιοτική υπεροχή, μια με τα σκάνδαλα του Άκη και Σία, μια με τον αντιμιλιταρισμό του Σημίτη και λοιπών εκσυγχρονιστών ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, με τη βία κρατιέται στο Αιγαίο. Πώς λοιπόν θα τους χαλάσουμε το σχέδιο; Όταν αυτοί προμηθεύονται υπερσύγχρονα μαχητικά και εμείς το μόνο που κάνουμε είναι να αποσύρουμε αεροσκάφη λόγω παλαιότητας; Στοχεύω στην Αεροπορία, γιατί σε τέτοιου είδους επιχειρήσεις χρησιμοποιείται πρωτίστως. Πέραν αυτών οι νυν "εκσυγχρονιστές", κυρίως του ΥΠΟΙΚ, δεν μπορούν να κατανοήσουν ότι και η διπλωματία χρειάζεται ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις. Όπως και η ισχύς ενός Κράτους αποτελεί άθροισμα παραγόντων στους οποίους η στρατιωτική ισχύς προσμετράται με υψηλό συντελεστή. Και μην μου πείτε ότι θα καθαρίσουν τα Αμερικανάκια ή Ισραηλίτες, Ευρωπαϊκή Ένωση κ.λ.π. Αυτοί θα δημιουργήσουν ευνοϊκό κλίμα μόνο και μόνο εάν διαπιστώσουν ότι έχουμε τις δυνάμεις να αναλάβουμε το συγκεκριμένο ρόλο για να "χαλάσουμε σχέδια''. Τώρα, με την κατάσταση που επικρατεί και κυρίως με την πρωτοφανή πτώση ηθικού που παρατηρείται στις Ε.Δ., τι έχουμε απ΄όλα αυτά;

  7. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 21/09/2014 11:42:49

    Υπάρχει σύμμαχος και είναι η Ελλάδα. Αλλά χωρίς αστερίσκους και υποσημειώσεις. Για να θεωρείσαι αξιόπιστος ώστε να καρπωθείς ωφελήματα πρέπει να αναλάβεις και υποχρεώσεις.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.