#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/03/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κύριο μέλημα του Πρωθυπουργού η διάσωση των «μικρών» του ιδιωτικού τομέα



Υπάρχουν εκεί έξω δεκάδες χιλιάδες μικροί επιχειρηματίες και βιοτέχνες, μικροί έμποροι και μικροί ελεύθεροι επαγγελματίες, που παραμένουν ακόμη ζωντανοί με χίλια ζόρια και θυσίες και που αρκεί μια μικρή αναποδιά, για να τους γκρεμίσει μια και καλή στην ανυπαρξία.

Αυτή η αναποδιά για μερικούς από αυτούς μπορεί να είναι η κατάργηση του αφορολόγητου, η αύξηση του τέλους επιτηδεύματος, η αυξήσεις της τιμής του ρεύματος, για άλλους η παράταση της έλλειψης τραπεζικής ρευστότητας, για άλλους ο αβάσταχτα υψηλός ΦΠΑ, για άλλους ο νέος τρόπος καταβολής του ΦΠΑ που ετοιμάζεται, για άλλους η ανελαστική πολιτική στην είσπραξη των καθυστερούμενων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.

Αυτοί οι μικροί του ιδιωτικού τομέα, απασχολούν επίσης αρκετούς υπαλλήλους. Από την επιβίωσή τους δηλαδή, εξαρτώνται τούτη την ώρα μερικές εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα. Στο ύψος που βρίσκεται η ανεργία στην χώρα, η διατήρηση αυτών των θέσεων εργασίας είναι το πιο κρίσιμο διακύβευμα για την κυβέρνηση, καθώς είναι δεδομένο πως αν η ανεργία ξεπεράσει το όριο του 30%, τα πράγματα μπορεί να γίνουν εξαιρετικά δύσκολα και για κάποιους μη αναστρέψιμα.

Άρα σε παρόντα χρόνο, το θέμα για την κυβέρνηση δεν είναι αν θέλουμε στρατηγικά την επιβίωση όλων αυτών των μικρών του ιδιωτικού τομέα. Το θέμα είναι αν αντέχουμε ως οικονομία και ως κοινωνία τον θάνατό τους. Και η απάντηση είναι ξανά δεδομένη: όχι προς το παρόν. Στρατηγικά δηλαδή και όταν θα έχουμε μπει σε στάδιο ανάκαμψης της οικονομίας, θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε ένα μοντέλο με λιγότερους μικρούς και περισσότερους μεσαίους «παίχτες» στον ιδιωτικό τομέα. Αυτή την στιγμή, όντας με την πλάτη στον τοίχο, δεν έχουμε την πολυτέλεια να χάσουμε αυτό το κρίσιμο κομμάτι των μικρών της αγοράς που κατάφεραν μέχρι τώρα να επιβιώσουν.

Οι «μικροί» έχουν λόγω μεγέθους πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα. Είναι ευέλικτοι, ολιγαρκείς στην χρηματοδότησή τους, διαχειρήσιμοι στα χρέη τους. Από την άλλη, είναι πιο ευαίσθητοι στον ανταγωνισμό, πιο ευάλωτοι στην πιστωτική ασφυξία, πιο εκτεθειμένοι στους υψηλούς φόρους και το θέμα των ασφαλιστικών εισφορών των ιδίων ή του προσωπικού τους μπορεί να γίνει κρίσιμο για την επιβίωσή τους.

Κατά τη γνώμη μου οι δύο μεγαλύτεροι κίνδυνοι που διατρέχουν οι «μικροί» της αγοράς, είναι η πιστωτική ασφυξία και η ανελαστικότητα στις υποχρεώσεις τους έναντι του κράτους και των ταμείων. Το πρώτο, θα πρέπει να είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης αμέσως μόλις αποκατασταθεί η ρευστότητα και η ομαλή ροή κεφαλαίων στο νέο τραπεζικό σύστημα. Με τα χρήματα που χρειάζεται για την χρηματοδότηση μιας μεγάλης μονάδας με 1.000 εργαζομένους, μπορούν να χρηματοδοτηθούν 500 μικροί με 2.500 εργαζομένους. Δεν λέει κανείς να κόψουμε χρηματοδότηση από τους μεγάλους υπέρ των «μικρών» αλλά θα πρέπει να επιδειχθεί προσοχή και να ληφθούν οι απαραίτητες πρόνοιες, ώστε αυτοί να μην βρεθούν «ριγμένοι» όταν θα υπάρξουν οι πρώτες ενέσεις ρευστότητας στην αγορά. Συνήθως έτσι συνέβαινε στο πρόσφατο παρελθόν και αν ξανασυμβεί και τώρα, θα οδηγήσει σε σίγουρο θάνατο πολλές από αυτές τις επιχειρήσεις. Δευτερεύον αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, είναι η εξόφληση των μικρών προμηθευτών του δημοσίου κατά προτεραιότητα και στο ακέραιο. Εφόσον έχουν υποχρεώσεις προς το δημόσιο μεγαλύτερες από όσα έχουν να παίρνουν, θα μπορούσε να γίνει συμψηφισμός των απαιτήσεών τους με αυτές τις υποχρεώσεις, σε ποσοστό τέτοιο που να αφήνει και κάποια μετρητά στα ταλαιπωρημένα ταμεία τους, με ανάλογη ρύθμιση των υπολοίπων οφειλών τους προς το κράτος. Σκοπός της Πολιτείας (πρέπει να) είναι να μην «στεγνώσουν» εντελώς αυτοί οι «μικροί», επειδή συνήθως μη έχοντας από πού να κρατηθούν, κάτι τέτοιο σηματοδοτεί και τον επιχειρηματικό τους θάνατο.

Το δεύτερο σημείο που θα πρέπει να προσεχθεί όσον αφορά τους μικρούς, είναι ο φορολογικός στραγγαλισμός τους. Εδώ η Πολιτεία έχει στα χέρια της και το μαχαίρι και το καρπούζι. Οπωσδήποτε, θα πρέπει να δειχθεί μια ανοχή και ελαστικότητα όσον αφορά παλιές βεβαιωμένες ασφαλιστικές εισφορές. Οι φορείς των μικρομεσαίων έχουν κάνει προτάσεις πάνω στο θέμα και είμαι βέβαιος πως ο Πρωθυπουργός θα τις εξετάσει με προσοχή. Το θέμα είναι και τα παλιά χρωστούμενα να εισπραχθούν και οι επιχειρήσεις να μην γονατίσουν. Στο θέμα των άμεσων φόρων, θα πρέπει οπωσδήποτε να βρεθεί μια φόρμουλα ώστε να υπάρξει αφορολόγητο για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Η εξαίρεση από το τέλος επιτηδεύματος είναι ανάγκη να συζητηθεί για όσους πραγματικά έχουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ το χρόνο. Σε θέματα παλαιών οφειλών από φόρους (εκτός ΦΠΑ) θα πρέπει να γίνουν διευκολύνσεις με πολλές δόσεις. Για έναν μικρό επιχειρηματία μια μεγάλη δόση στην εφορία μπορεί να σημάνει και ξαφνικό θάνατο. Όσον αφορά τον ΦΠΑ και τον νέο τρόπο είσπραξης που σχεδιάζουν στο οικονομικό επιτελείο, εκεί χρειάζεται πολλή προσοχή, καθώς ανάμεσα σε αυτούς τους επιχειρηματίες έχει γίνει κοινή πρακτική ο έμμεσος «δανεισμός» του ΦΠΑ μέσω της μη έγκαιρης απόδοσής του και η χρήση του ποσού για ταμειακές ανάγκες. Εδώ θα πρέπει να διευκολυνθούν αυτοί που καθυστερούν την απόδοση του ΦΠΑ, αλλιώς θα έχουμε ξαφνικούς θανάτους. Εκεί που θα πρέπει να υπάρξει αυστηρότητα, είναι για όσους δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δηλώσουν τον ΦΠΑ και τον «παρακρατούν» στο ακέραιο χωρίς σκοπό να τον αποδώσουν έστω και καθυστερημένα. Αυτοί, δυστυχώς είναι είτε πεθαμένοι ήδη που δεν έχει νόημα να κρατηθούν στην ζωή είτε κοινοί κλέφτες. Το φαινόμενο αυτό θα πρέπει να παταχθεί, καθώς νοθεύει επίσης τον έτσι κι αλλιώς σκληρό ανταγωνισμό ανάμεσα στις μικρές ομοειδείς επιχειρήσεις, εις βάρος των συνεπών και νοικοκυραίων και σε όφελος των λαμόγιων και των απατεώνων.

Ο Πρωθυπουργός γνωρίζει πολύ καλά όλα όσα εκθέσαμε παραπάνω και κύριο μέλημά του το επόμενο διάστημα θα είναι η διάσωση των «μικρών» του ιδιωτικού τομέα, ώστε να καταφέρουμε να σταθεροποιήσουμε την ανεργία. Η σταθεροποίηση της ανοδικής τάσης του αριθμού των ανέργων είναι το πρώτο βήμα προς την συντεταγμένη και με σχέδιο αντιστροφή της. Και οι «μικροί» του ιδιωτικού τομέα παίζουν κρίσιμο ρόλο σε αυτό το πρώτο βήμα.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. euagelos avatar
    euagelos 12/03/2013 09:11:56

    Το επόμενο διάστημα, μπορείτε να το προσδιορίσετε χρονικά? Μήπως δεν προλάβει να σώσει πολλούς μικρούς νυκοκυραίους γιατί θα έχουν κλείσει οι περισσότεροι? Διότι ξέρεις ο νοικοκύρης, δεν κάθεται να βάλει υποθήκη το βρακί του με την ελπίδα ότι ΘΑ φτιάξουν τα πράματα. Ο νοικοκύρης βάζει εγκαίρως λουκέτο όταν δει χασούρα και κάθεται και ζει από τα έτοιμα για ένα διάστημα μέχρι να δει τι θα απογίνει. Και είναι ο νοικοκύρης αυτός που έχει τα έτοιμα, ακριβώς επειδή ήταν νοικοκύρης. Και βάζει λουκέτο για να μη του τα φαν "σε όφελος των λαμόγιων και των απατεώνων".

    • akenaton avatar
      akenaton @ euagelos 12/03/2013 12:02:38

      Το επόμενο διάστημα είναι .... χθές!!!!!!!!!

      • kiki avatar
        kiki @ akenaton 12/03/2013 21:24:28

        Το επόμενο διάστημα ήταν αμέσως μετά τις εκλογές

  2. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 12/03/2013 09:30:27

    Ο τίτλος είναι "όλα τα λεφτά" Ακένατε. Αυτό ακριβώς είναι το διακύβευμα. Διότι, εάν την αγορά την κατακλύσουν τα (ξένα κυρίως) μεγαθήρια η Ελλάδα ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ, και είναι ευτύχημα που ο Α. Σαμαράς το έχει κατανοήσει.
    Στις ατέρμονες συζητήσεις περι "ιδιωτικοποιήσεων" και ¨"κρατισμού" χάνονται οι λεπτομέρειες. Πχ έχει ή δεν έχει σημασία αν οι επιχειρήσεις είναι σε Ελληνικά (μη κρατικοδίαιτα) χέρια ή σε ξένα έστω και αν αποφέρους ένα πρόσκαιρο κέρδος για το κρατος; Τελος, αν δεν αλλάξει το κράτος προς το καλύτερο ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορεί να γίνει.

    • καραβισιος avatar
      καραβισιος @ Νίκος Αργεάδης 12/03/2013 14:49:55

      Με συγχωρειτε. Μια απορια. Πως το γνωριζετε οτι "ο Σαμαρας το εχει κατανοησει"? Το γνωριζετε προσωπικα ή πηγαζει απο τη γενικοτερη συμπεριφορα του και τα μετρα που παιρνει η κυβερνηση του?

      Και μια παρατηρηση στο σχολιο σας "Τελος, αν δεν αλλάξει το κράτος προς το καλύτερο ΤΙΠΟΤΑ δεν μπορεί να γίνει.". Βλεπετε διαθεση, πολιτικη βουληση και ανταποκριση απο τους ψηφοφορους στο να αλλαξει το κρατος? Γινεται πανικος και ΜΟΝΟ στην ανακοινωση της προσπαθειας. Και παντα αυτη σταματαει. Οποτε για τι πραγμα ακριβως μιλατε?

  3. Queen For The Black Side avatar
    Queen For The Black Side 12/03/2013 09:57:43

    '' η διάσωση των «μικρών» του ιδιωτικού τομέα'' .
    Δυστυχώς, παρηγοριά στον άρρωστο, ώσπου να βγει η ψυχή του. Τα λουκέτα πέφτουν σαν το χαλάζι, κι εκτός όλων αυτώνπου αναφέρετε και συντείνουν σ΄αυτό, είναι και η αναπότρεπτη αδυναμία του αγοραστικού κοινού να συντηρήσει τόσες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις με το πενιχρό, στα όρια της επιβίωσης εισόδημά του και με την ανεργία που βρίσκεται ήδη στο 30% κι ας τη μετράμε με το...μικροσκόπιο όπως βολεύει, ώστε να μην πανικοβαλλόμαστε κι άλλο.....
    Λόγια καλέ μου Akenaton, ευχές κι ασκήσεις επί χάρτου.
    Οι επαναστατικές παρεμβάσεις απουσιάζουν.

  4. πολιτης avatar
    πολιτης 12/03/2013 10:20:06

    "Υπάρχουν εκεί έξω δεκάδες χιλιάδες μικροί επιχειρηματίες και βιοτέχνες, μικροί έμποροι και μικροί ελεύθεροι επαγγελματίες, που παραμένουν ακόμη ζωντανοί με χίλια ζόρια και θυσίες και που αρκεί μια μικρή αναποδιά, για να τους γκρεμίσει μια και καλή στην ανυπαρξία"

    ολοι οι "μικροι" δεν ειναι ιδιοι. αυτοι που παραγουν κατι σαφως και θα πρεπει παση θυσια να στηριχθουν. να επιβιωσουν και να αναπτυχθουν.
    τα χιλαδες ομως μικρομαγαζα που πουλανε"κατι" δεν εχει νοημα να συμπεριληφθουν σε καποιο σχεδιο διασωσης απλα γιατι ειναι αδυνατο να σωθουν. σε μια αγορα που το διαθεσιμο εισοδημα προς καταναλωση εχει περιοριστει στα απολυτως απαραιτητα δεν μπορουν να σταθουν τοσα καταστηματα που πουλανε ρουχα,παπουτσια,τσαντες, κλπ. κλπ. ειμαστε μια χωρα που η μιση ελλαδα πουλαει κατι στην αλλη μιση. αναποφευκτα θα επιβιωσουν μονο μερικοι. ο υπερκαταναλωτισμος συνδιαζομενος με το πολυ δανεικο χρημα αφηνε περιθωρια για πολλα μικρομαγαζα. τωρα μαζι με τον εξορθολογισμο του κρατους αναποφευκτα θα γινει και αναπροσαρμογη του αριθμου καταστηματων που μπορει να στηριξει η ελληνικη αγορα. τα ιδια ισχυουν σε πολλους κλαδους της ελληνικης οικονομιας. απο τον εντυπο και ηλεκτρονικο τυπο, μεχρι την παροχη υπηρεσιων.
    εδω χρειαζεται απο το κρατος να καθοδηγησει την αγορα σε ενα μοντελο βιωσιμο με αναπτυξιακη προοπτικη που θα δωσει λυση στο χειμαζομενο αυτοαπασχολουμενο και ελευθερο επαγγελματια.
    γιατι κακα τα ψεματα η επιστροφη στο χθες φανταζει ουτοπικη.

    • akenaton avatar
      akenaton @ πολιτης 12/03/2013 12:01:45

      Αγαπητέ πολίτη, η "εκκαθάριση" της αγοράς που λέτε έχει ήδη γίνει. Γράφω κι εγώ πως στρατηγικά μπορεί να έχουμε σχέδιο μείωσης των πολλών μικρών (που πράγματι στην χώρα μας είναι υπερβολικά πολλοί) αλλά τούτη την ώρα είναι επείγουσα ανάγκη να διασωθούν όσοι άντεξαν μέχρι τώρα. Κι αυτό, επειδή αν η ανεργία ξεπεράσει το 30%, τότε μπαίνουμε σε τροχιά μη αναστρέψιμης καθόδου. Σκεφτείτε πως η απόλυση 25.000 ΔΥ που όλοι ξορκίζουν μετά βδελυγμίας, προσθέτει μονάχα 0,5% στην ανεργία. Από την άλλη, μόνο μέσα στο 2012 χάθηκαν 300.000 + θέσεις από τον ιδιωτικό τομέα με την ανεργία να ανεβαίνει +6% !! Αυτό, δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί. Είναι πρώτη προτεραιότητα να ανακοπεί και να αντιστραφεί η άνοδος της ανεργίας.

      • πολιτης avatar
        πολιτης @ akenaton 12/03/2013 13:29:06

        δεν διαφωνω οτι η ανασχεση της ανεργιας ειναι ενα απο τα μεγαλα ζητουμενα και προαπαιτουμενα για την επομενη ημερα της χωρας. ειναι δεδομενο οτι η αγορα σε μεγαλο βαθμο θα"αυτορυθμιστει". ας ελπισουμε οτι ο νεος αναπτυξιακος μαζι με τα πολυποθητα κονδυλια του ΕΣΠΑ θα δωσουν λιγο φως στο τουνελ. οι καθυστερησεις εκτος απο προφανεις ειναι και απαραδεκτες.

        • ilpap avatar
          ilpap @ πολιτης 12/03/2013 19:52:35

          οι προσευχές σας εισακούστηκαν .... ο εν δυνάμη αντιπρόεδρος μπένυ ανακοίνωσε 700.000 (ΕΠΤΑΚΟΣΙΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ) θέσεις εργασίας.

  5. Κώσταςς Π. avatar
    Κώσταςς Π. 12/03/2013 10:21:00

    Tώρα είναι αργά αγαπητέ Akenaton.
    Αυτα που λές 'επρεπε να είχαν γίνει το 2009. Τώρα τα λόγια σου μοιάζουν με τον επικήδειο μετά τον θάνατο του εμποράκου... Mιας και ο Σαμαράς υπέγραψε την θανατική τους καταδίκη, ας ολοκληρώσει τώρα και την ταφή τους για να μην χαρακτηριστεί ως ασυνεπής έναντι των δανειστών των οποίων ανεγνώρισε πλήρως την εντιμότητα και την ειλικρίνεια οσον αφορά τον τρόπο δημιουργίας του χρέους, αφού αρνήθηκε ακόμα και την επιτροπή διερεύνησης του τρόπου σχηματισμού του που αυτός είχε υποσχεθεί...

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ Κώσταςς Π. 12/03/2013 11:04:06

      1 Δεν θυμάμαι ποτέ ο Σαμαράς να είχε αμφισβητήσει το χρέος και τον "τρόπο σχηματισμού του"
      2 Αυτό που σε πνίγει σήμερα δεν είναι το χρέος. Είναι το γεγονός ότι συνεχίζεις να παράγεις χρέος
      3 Ο Σαμαράς ανέλαβε μια διαμορφωμένη κατάσταση. Η χώρα είχε "το μαχαίρι στο λαιμό". Πήρε δύσκολες αποφάσεις. Εάν δεν τις έπαιρνε η σημερινή πολύ δυσάρεστη κατάσταση σε σύγκριση με αυτό που θα ακολουθούσε θα έμοιαζε με ανοιξιάτικο περίπατο στην εξοχή.

      • euagelos avatar
        euagelos @ firiki2010 12/03/2013 11:40:09

        Από που αντλείς τη σιγουριά σου για αυτά που λες στο 3? Οι δύσκολες αποφάσεις ήταν το να αναιρέσει όλες τις προεκλογικές του δεσμεύσεις? Τουλάχιστον ο ΓΑΠ πέταξε μια δικαιολογία της πλάκας: "Εγώ δεν ήξερα, 5 χρόνια κυβερνούσε η ΝΔ". Ο Σαμαράς συγκυβερνούσε ήδη επί Παπαδήμου, γνώριζε την πραγματικότητα και συμμετείχε ενεργά στη διαμόρφωση της σημερινής κατάστασης.

        • firiki2010 avatar
          firiki2010 @ euagelos 12/03/2013 14:59:27

          1. Χαίρομαι που δεν έχεις να παρατηρήσεις κάτι για το 1 και το 2
          2. Ο Σαμαράς ξεκαθάρισε και προεκλογικά πως πρώτη προτεραιότητα είναι να κρατηθεί η χώρα στο ευρώ.
          3. Μπορώ να συμφωνήσω ότι θα μπορούσε να είναι πιο φειδωλός στις προεκλογικές δεσμεύσεις του αν και βεβαίως η υλοποίηση τους δεν θα μπορούσε παρά να γίνει σε βάθος χρόνου. Εχουν περάσει 9 μήνες.
          3. Στις εκλογές του Ιουνίου ο Σαμαράς πήρε 29% και συγκυβερνά με άλλα δύο κόμματα. Φαντάζομαι ότι αντιλαμβάνεσαι πως δεν μπορεί να εφαρμόσει έστω και στα πλαίσια του μνημονίου την πολιτική του.

  6. leak avatar
    leak 12/03/2013 11:10:56

    Μην προκαλείς Ακένατον.
    Για ποια διάσωση μιλάς?
    Μιλάμε γαι οργανωμένο σχέδιο εξόντωσης. Τέλος επιτηδευματος, κατάργηση αφορολογήτου, αύξηση ασφαλιστικών εισφορών, ποινική δίωξη για χρέη πάνω από 5000.
    Να πώ και άλλα?
    Και απέναντι, ακόμα διορισμένοι άνθρωποι με πλαστά πτυχία, διεφθαρμένοι υπάλληλοι, χρυσοκάνθαροι σε διοικητικές θέσεις πάντα με κομματικά κριτήρια.

    Εγώ μια διαφορά βλέπω σε σχέση με τη διακυβέρνησ ΓΑΠ. Τότε, τουλάχιστον γελούσαμε με το αμερικανάκι. Τώρα υποτίθεται σωζόμαστε, χωρίς να έχουμε δικαίωμα στο γέλιο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ leak 12/03/2013 12:04:03

      Αυτά λέμε να αλλάξουν. Αν δεν αλλάξουν .......

      • καραβισιος avatar
        καραβισιος @ akenaton 12/03/2013 14:44:10

        Μαλλον ευχεσαι να γινει θαυμα και να αλλαξουν. Γιατι ολα αυτα ειναι ΗΔΗ ανακοινωθεντα και υπογεγραμμενα στο τελευταιο μνημονιο. Και βλεπεις τι σφαλιαρες πεφτουν εξαιτιας του οτι ειμαστε πισω στην εφαρμογη τους. Αρα απο που πηγαζει η σιγουρια σου οτι 1ον) ο Σαμαρας γνωριζει και θα πραξει αναλογα 2ον) Οτι θα τον αφησουν να πραξει αναλογα.

    • Τρίπους avatar
      Τρίπους @ leak 12/03/2013 12:14:46

      +10000000

  7. Balafara Hunter avatar
    Balafara Hunter 12/03/2013 11:13:31

    Διαβάζοντας το άρθρο, νόμισα ότι αναφέρεστε στην Ελλάδα και τον Σαμαρά. Με μια δεύτερη ανάγνωση, διαπίστωσα ότι δεν γράφετε, ούτε τη χώρα ούτε το όνομα του Πρωθυπουργού, αλλά για κάποιο ιδεατό κράτος.

    Ανησύχησα, (ιδιαίτερα με την τελευταία παράγραφο), μήπως ζω σε κάποιο άλλο κράτος και δεν το έχω καταλάβει.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Balafara Hunter 12/03/2013 15:17:21

      Δεν σας καταλαβαίνω. Που είδατε εσείς το να σκιαγραφείται το ιδεατό κράτος; Προτάσεις γίνονται, φυσικό είναι να είναι περισσότερες από όσες μπορούν να υλοποιηθούν. Στο ίδιο κράτος ζούμε. Άλλοι το βλέπουμε ήδη στον βυθό, άλλοι ότι αρμενίζει ξυλάρμενο και άλλοι ότι κάνει απελπισμένες μανούβρες διάσωσης. ΑΝ συμβαίνει το τελευταίο όπως ελπίζω, θεμιτό είναι να προτείνονται μέτρα. Και να βοηθάμε στις μανούβρες όπου μας παίρνει.

    • θοδωρης avatar
      θοδωρης @ Balafara Hunter 12/03/2013 21:30:05

      +1000

  8. firiki2010 avatar
    firiki2010 12/03/2013 11:22:47

    "για όσους πραγματικά έχουν εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ το χρόνο".

    Αγαπητέ akenaton, όλο το πρόβλημα βρίσκεται σ΄ αυτό το "για όσους ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έχουν εισοδήματα κάτω ή πάνω από 10.000 ή 20.000 ή 50.000. Αυτο το " ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ" μας έχει τσακίσει. Η αδυναμία μας να το ανακαλύψουμε. Κι έτσι πληρώνουν όσοι δεν θέλουν ή δεν μπορούν να κρύψουν. Κι έτσι οι συνεπείς πληρώνουν και ξαναπληρώνουν γι αυτά που δεν πληρώνουν οι "άλλοι". Και το δράμα είναι ότι μαζί μ΄ αυτούς που θα διευκολυνθούν γιατί πρέπει να διευκολυνθούν γιατί χωρίς δικιά τους ευθύνη βρέθηκαν "ανοιχτοί" θα διευκολυνθούν και χιλιάδες άλλοι που τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ τους εισοδήματα δεν έχουν σχέση με τα δηλούμενα και εν ονόματι των οποίων θα διευκολυνθούν. Και τις διευκολύνσεις θα τις επιβαρυνθούν άμεσα ή έμμεσα πάλι οι (εκουσίως ή αναγκαστικά ) συνεπείς. Αν δεν βρούμε αυτό το "ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ" ώστε να φορολογήσουμε με βάση αυτό (κάτι που θα επιτρέψει και χαμηλότερους φορολογικούς συντελεστές για όλους) δεν βλέπω ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ λύση.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ firiki2010 12/03/2013 11:37:29

      Εύκολο ειναι να το ανακαλύψουν - περιουσιολόγιο + κατάργηση τραπεζικού απορρήτου (άπαξ, και περιορισμένη χρονικά).
      Αλλά δεν θέλουν. Οι "μη πραγμνατικοί" είναι η "καλή τους πελατεία", πολιτική και άλλη.

      • firiki2010 avatar
        firiki2010 @ Uncle Stgm 12/03/2013 14:47:27

        Από αυτά που προτείνεις τίποτα δεν βοηθάει να βρείς αυτόν που βγάζει 30-40- 50.000 και δηλώνει 10.000. Θα βρεις με πολύ κόπο κάποια-λίγα- πράγματα για το παρελθόν. Και μέχρι να τα ξεκαθαρίσεις και να εισπράξεις.... τρέχα γύρευε. Το θέμα είναι να στηθεί ένας φοροελεγκτικός και φοροεισπρακτικός μηχανισμός αξιόπιστος και αποτελεσματικός σε βάθος χρόνου.

        • Μηχανολόγος avatar
          Μηχανολόγος @ firiki2010 12/03/2013 22:27:42

          Αδελφέ,ένας ελεύθερος επαγγελματίας είναι ακροβάτης χωρίς δίχτυ.Δεν εξασφαλίζει σύνταξη με 25 χρόνια εργάσιμα,δεν μπαίνει ταμείο ανεργίας,αν αρωστήσει πείνασε,αν γυρίσει η αγορά τελείωσε,δεν έχει καμία εθελουσία με κανένα πακέτο,το ασφαλιστικό ταμείο δεν καλύπτει τίποτα.
          Μόνο πληρώνει.Τι ασφαλίζει αυτόν τον άνθρωπο?
          Το κράτος τον θυμάται γιά να πάει φόρους.
          Να αποδεκατίσει κάθε έσοδο που έχει.
          Τι γνώμη έχεις?

      • καραβισιος avatar
        καραβισιος @ Uncle Stgm 12/03/2013 15:11:42

        Το τραπεζικο απορρητο μπορει και να βοηθησει αλλα χρειαζονται 1000αδες εργατωρες για να βρεις την ακρη. Ποιος θα το κανει αυτη τη στιμγη αυτο? Αλλα αναμφισβητητα ειναι αποτελεσματικο αν μπορουμε να γινει.

        Το δυστυχημα ειναι οτι τον τομεα παροχης υπηρεσιων που το χρημα κινειται απο χερι σε χερι και δεν υπαρχει η υποχρεωση (προς τον πελατη) και πιεση εκδοσης αποδειξης οπως πχ υπαρχει σε ενα καταστημα, ειναι εξαιρετικα δυσκολο να ανακαλυψεις το εισοδημα, το πραγματικο. Παραδοσιακα αυτο αντιμετωπιζεται δυστυχως κατασταλτικα και με βαριες ποινες προς παραδειγματισμο. Τσουζει την πρωτη φορα που κανεις το λαθος και μετα το ξανασκεφτεσαι. Αλλα για να πιασει αυτο χρειαζεσαι μια υπηρεσια της οποιας το αγρυπνο ματι να ειναι παντου και να το νοιωθεις οτι ειναι παντου και αναλογα να τρεμεις στην παραμικρη παρανομια.

        Οι Αμερικανοί, πχ. το εχουν λυσει με συνεχεις ελεγχους, με βαρια προστιμα και ποινικες διωξεις, και με χρηματικη επιβραβευση καταδοσης (απαραδεκτο το τελευταιο) ΑΛΛΑ ολα αυτα απο μια υπηρεσια με ισχυ και αρμοδιοτητες κατασταλτικης/αστυνομικης υπηρεσιας, με οπλοφορους πρακτορες, παρακολουθησεις, κλπ. Οχι με χαρτογιακαδες.

        • ilpap avatar
          ilpap @ καραβισιος 12/03/2013 20:00:00

          συνεχώς αναφέρεσθαι σε κάποιες χώρες οι οποίες υποτήθετε, έχουν τα φοβερά και τρομερά φορολογικά συστήματα και τις επίσης φοβερές και τρομερές και προπάντων αδιάφθορες αρχές.Δηλαδή στην γερμανία και στις ΗΠΑ δεν υπάρχει φοροδιαφυγή?όλοι οι φορολογιόί παράδεισοι στηρίζονται από την Ελλάδα?

          • καραβισιος avatar
            καραβισιος @ ilpap 13/03/2013 14:40:16

            "όλοι οι φορολογικοί παράδεισοι στηρίζονται από την Ελλάδα?". οχι σε καμια περιπτωση. η φοροδιαφυγη ειναι διεθνες σπορ. ισα ισα που ειπα οτι παντου ισχυει το ιδιο. Απλα σε αλλα κρατη πιο οργανωμενα, το αντιμετωπιζουν πιο σοβαρα και αποτελεσματικα. Ασε την Αμερικη. Στην Κινα πχ. που το μεγαλυτερο μερος του πληθυσμου ειναι αδηλωτο και μετοικει ανα πασα στιγμη προς ευρεση εργασιας, και κανενας δεν ξερει ποιος ειναι που και φυσικα κανενας δεν μπορει να φορολογησει με ακριβεια, υπαρχει τεραστιο προβλημα φοροδιαφυγης, αλλα περιορισμενο στα χαμηλοτερα εισοδηματικα κλιμακια, οποτε το προβλημα ειναι περιορισμενο. Για να το αντιμετωπισουν αυτο, εχουν -διαβασα- συστησει ενα μπονους αναλογα με τον αριθμο των αποδειξεων που καταθετει ο καθε φορολογουμενος. Και ειναι σημαντικο το τιμημα. Αλλα για να καταθεσει αποδειξεις καποιος, πρεπει να ειναι φυσικα φορολογικα ενημερος. Επισης λειτουργει, ισχυροτατα το ρουφιανιλικι των απανταχου κομισαριων. οποτε εν τελει δεν ξεφευγουν και πολλα.
            Βλεπεις λοιπον, οτι το προβλημα ναι μεν ειναι καθολικο, παντου ΚΑΤΙ κανουν. Εμεις?

    • akenaton avatar
      akenaton @ firiki2010 12/03/2013 12:07:23

      Συμφωνώ απόλυτα και φωνάζω σε όλους τους τόνους πως ο μόνος δίκαιος τρόπος φορολογίας, συνιστά την ανακάλυψη των πραγματικών εισοδημάτων των πολιτών. Μονάχα έτσι μπορείς να φορολογήσεις δίκαια. Αυτό είναι δυνατόν να γίνει και γρήγορα, αρκεί να υπάρξει πολιτική βούληση. Στον επόμενο μήνα, μέχρι την κατάθεση του νέου φορολογικού νόμου θα φανεί αν υπάρχει αυτή τη βούληση!

  9. Kostas nikolaou avatar
    Kostas nikolaou 12/03/2013 12:15:11

    Μαλλον δεν προσπαθεί αρκετά τότε ακενατόν γιατι καθε μήνας και χειρότερος. προσωπικά μιλώντας αν τους τελευταίους μήνες δεν ''κήρυττα σταση πληρωμών'' σε τεβε και φ.π.α θα ήμουν για κλάμματα (ούτε για τα προσωπικά μου έξοδα). λυπάμαι που το λέω και γνωρίζω πως είναι '' κλοπή'' να μην αποδίδεται ο φ.π.α αλλά προτιμώ να κλέβω το κράτος παρά να μην έχω ούτε για τσιγάρα.
    άσχετο με την ανάρτηση αλλά ας κοιτάξει ο πρόεδρος να κάνει κάτι και για τη διάσωση των Ελλήνων : οι περισσότεροι της ηλικίας μου ( 30 ) ζούμε ακόμα με τους γονείς μας ( πιστέψτε με οχι ηθελημένα) και τρέμουμε μην αφήσουμε την κοπέλα μας έγγυο . υπογεννητικότητα, μετανάστευση και εισβολή λαθραίων : σε λίγα χρόνια μειοψηφία

    • akenaton avatar
      akenaton @ Kostas nikolaou 12/03/2013 12:54:01

      Έχετε δίκιο, αυτά που λέτε για την περίπτωσή σας βλέπω παντού τριγύρω μου και ήταν η αφορμή για να γράψω τούτο το σημείωμα. Πολλοί σαν κι εσάς, αναγκάζονται να "δανείζονται" τους φόρους και τις ασφαλιστικές εισφορές για να ικανοποιήσουν αδήριτες ανάγκες. Φυσικά αυτό, αν δεν αντιμετωπισθεί με μέτρα που προτείνουμε παραπάνω, δεν μπορεί να πάει μακριά και αυτοί οι "μικροί" θα κλείσουν γρήγορα.
      Τα άλλα που αναφέρετε, εκτός από αληθινά, είναι και πολύ επικίνδυνα για την επιβίωση του λαού μας. Η κατάσταση είναι εξαιρετικά κρίσιμη. Ακόμη και νέοι 20+ επηρεάστηκαν δυσμενώς και δεν έχουν καρδιά ούτε καν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Καταστρέφουμε τις νέες γενιές για να διασωθούν οι παλαιότερες! Μέγα λάθος! Θα το πληρώσουμε ακριβά!
      Χρειάζονται άμεσα επαναστατικές πρωτοβουλίες εκ των οποίων κατά την γνώμη μου η πιο απαραίτητη είναι η ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ των κομμάτων προς μια κυβέρνηση πραγματικά εθνικής ενότητας που θα συμπεριλαμβάνει και τον ΣΥΡΙΖΑ. Τα προβλήματα είναι τόσο μεγάλα και οι αποφάσεις τόσο κρίσιμες που φαίνεται πια πως είναι δύσκολο να ληφθούν από κοινωνικές μειοψηφίες - κυβερνητικές πλειοψηφίες. Το βλέπω πως είναι δύσκολο κάτι τέτοιο αλλά όσο ζούμε ελπίζουμε!

  10. η Dimi avatar
    η Dimi 12/03/2013 12:36:09

    Φύσει κάθετα αντίθετη με τον αρνητισμό, την αυτοεκπληρούμενη μιζέρια (με τα όποια παρελκόμενά της) και λόγω επαγγελματικής εμπειρίας, τεκμηριωμένα πιστεύω στη Δύναμη Ψυχής του Ελληνα. Για τις Ελευθερίες του Ελληνα, οι Αρχέγονοι Καιροί ουδέποτε υπήρξαν εύκολοι. Επειδή ο Ελληνας, συμβαίνει να είναι ο κύριος και νομεύς του ωραιότερου, του πλέον προνομιακού -οικοπέδου- του κόσμου το οποίο, κυριολεκτικά κολυμπά σε θάλασσες και αρχιπελάγη. Το οποίο Ελληνικό -οικόπεδο- αυτό, είναι καρφί στον οφθαλμό των αρπακτικών ορνέων που με λύσσα το ορέγονται, χωρίς τους Ελληνες κατοίκους του, βεβαίως. Όμως, είμαστε για τα δύσκολα, Εμείς. Ανέκαθεν αριθμητικά ολίγοι, αλλά, ουσιαστικοί.αίνεται να είναι στον Γενετικό μας Κώδικα ανεξίτηλα γραμμένο, να κάνουμε την έκπληξη. Να γράφουμε παγκόσμια ιστορία. Στο ακέραιο της ώρας.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 12/03/2013 12:37:09

      Φαίνεται να είναι

    • Γιώργης Α. avatar
      Γιώργης Α. @ η Dimi 14/03/2013 12:58:31

      1) Έχει και άλλα ωραία μέρη στον κόσμο, δεν είμαστε το μόνο οικόπεδο γωνία.
      2) Τα λόγια όταν έρχονται σε σύγκρουση με την πραγματικότητα, χάνουν. Να δώ πώς η Ηρωική Ελληνική μου ψυχή θα πληρώσει σήμερα τη δόση στο ΤΣΜΕΔΕ για να πάρει ενημερότητα και να προχωρίσει μια υπόθεση που ξέμεινε πίσω από τα παλια....

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Γιώργης Α. 14/03/2013 21:04:27

        Γιώργη, κατ’ αρχάς ολόψυχα εύχομαι να μπορέσεις να πάρεις τη φορολογική σου ενημερότητα και οριστικά να τακτοποιήσεις την εκκρεμότητα που έχεις. Ίσως τότε, αλλάξει αισιόδοξα και η οπτική γωνία σου. Βεβαίως και υπάρχουν άλλες όμορφες χώρες. Σε ό,τι αφορά τη πατρίδα μας όμως, «στην Ελλάδα μπορείς να κάνεις τον γύρω του κόσμου σε μία χώρα», λόγω αρχέγονης ιστορίας της, γεωστρατηγικής σημασίας της, τεράστιας, μοναδικής ποικιλομορφίας της, λόγω, λόγω. | Θέλεις να πας Σεϋχέλλες; Στην άγνωστη παραλία «Σεϋχέλλες», της Ικαρίας, ορκίζεσαι ότι τους τεράστιους, περίεργους βράχους ένα χέρι γίγαντα μετακίνησε από τον Ινδικό ωκεανό, στο μικρό ακριτικό νησί μας. Στο υπέροχο αυτό Ελληνικό νησί, στη παγκόσμια νέα «Γαλάζια Ζώνη 2009» (Νpr.org), όπου 1 στους 3 Ικαριώτες κατοίκους, λόγω τρόπου ζωής και μοναδικής διατροφής, ζει ≥90 χρόνια! Στην Ικαρία τη ζηλευτή, με τα χίλια καλωσορίσματα, ο χρόνος κυλά διαφορετικά. Με καρδιακές παθήσεις, υπέρταση, γεροντική άνοια να είναι ουσιαστικά, ασθένειες άγνωστες. | Θέλεις να επισκεφθείς ένα από τα 7 Θαύματα του Κόσμου, τις Mαλδίβες; Πανεύκολο! Παραλία Ελαφονήσι: άμμος ζάχαρη-άχνη, διάφανα τυρκουάζ νερά, κοκοφοίνικες, ήλιος πανάρχαιος, ατέλειωτος. Μα, που είναι αυτή η μαγική παραλία; Στις Μαλδίβες της Μεσογείου, στη Κρήτη, φυσικά. | Θέλεις ορειβασία στον Όλυμπο και σε μισή ώρα κολύμπι στο Λιτόχωρο; Απίστευτο κι όμως, αληθινό. Μπορείς!

        Τελευταίο αλλά σημαντικό: σύμφωνα με τις στατιστικές παγκόσμιας έρευνας «τράβελ.ναϊν της μαϊκροσοφτ», η Ελλάδα είναι το πιο σέξι έθνος του κόσμου.
        Θερμά Συγχαρητήρια, Ελλάδα!

  11. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 12/03/2013 12:42:00

    Αν ο πρωθυπουργός θέλει νά 'βοηθήσει' τούς μικρομεσαίους, τότε:
    α) νά φορολογήσει επιτέλους τούς μεγαλομπακάληδες (πού φοροδιαφεύγουν αγρίως μέσω ενδοομιλικών συναλλαγών καί ουδείς τούς αγγίζει-τό χρήμα γάρ γλυκό).
    β)νά βγάλει τή χώρα από τό λούκι τού ευρώ.

  12. Φελίζα avatar
    Φελίζα 12/03/2013 12:52:25

    Akenaton, αξιέπαινη είναι η προσπάθειά σου όλον αυτό τον καιρό, τόσο στην επισήμανση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κοινωνία και επιχειρήσεις και που χρειάζονται "εχθές" επίλυση όπως λες, όσο και οι προτάσεις που κάνεις προς αυτή την κατεύθυνση.
    Αλλά......
    Θα ήταν άδικο να πούμε ότι δεν γίνονται κινήσεις και δράσεις από αυτή την κυβέρνηση για να... σωθούμε.
    Από την άλλη όμως, είναι επίσης άδικος ο αφανισμός των ελληνικών επιχειρήσεων και επιχειρηματιών, που συμπαρασύρουν και στον αφανισμό της ελληνικής οικογένειας.
    Εννέα μήνες τώρα, η κυβέρνηση δεν έκανε τίποτα θετικό για αυτούς.
    Ελπίζω, έστω και τώρα, να είναι αυτό είναι το "κύριο μέλημα" του Πρωθυπουργού πριν είναι πολύ μα πολύ αργά....

  13. Zugzwang avatar
    Zugzwang 12/03/2013 13:04:19

    Πως θα επιζησουν (οσοι εχουν καταφερει να επιζησουν ακομα) καποιες κατηγοριες "μικρων" που τους τσακιζει ο αθεμιτος ανταγωνισμος των λαθρεμπορων-λαθρομεταναστων; Ποσο καιρο θα συνεχιζεται ακομα αυτο το κακο; Τοσο ανισχυρη ειναι πια αυτη η κοινωνια ωστε να μην μπορει να προστατευσει στοιχειδως τον εαuτο της;

  14. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 12/03/2013 13:12:46

    Φοβάμαι πως είναι ανέφικτο.
    Τέτοια δομή απασχόλησης είναι βιώσιμη μόνον σε ανοδικές φάσεις του οικονομικού κύκλου - και ολοκληρώθηκε στην περίοδο 1998 -2008, μια περίοδο ιδιαιτερης "υπερθέρμανσης". Η εγχώρια κατανάλωση, που θα μπορούσε να την στηρίξει, δεν θα επανέλθει.
    Χρειάζονται επειγόντως άλλες διέξοδοι για δημιουργια διατηρήσιμων θέσεων εργασίας. Δυστυχώς το πολιτικό προσωπικό δεν σχεδιάζει, ούτε κάν σκέφτεται, για νέες οικονομικές προτεραιότητες με προοπτική το μέλλον, για βιώσιμη επανεκκίνηση με βάση τα συγκριτικά πλεονεκτήματα. Στην καλύτερη περίπτωση, κυβερνώντες και αντιπολιτευομενοι προβληματίζονται μόνον σε ακαδημαικές συζητήσεις στο εξωτερικό. Και αφήνουν τους πολίτες στο σκοτάδι, στις αυταπάτες τους. Η ανευθυνότητα δεκαετιών συνεχίζεται.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Uncle Stgm 12/03/2013 15:25:28

      Στρατηγικά είναι λάθος, αγαπητέ Θείε το ξέρω, αλλά επίσης λάθος είναι να τους σπρώχνεις τούτη την ώρα στον γκρεμό, ΧΩΡΙΣ να έχεις ξεκινήσει αυτό το άλλο σχέδιο ανάπτυξης. Η ανεργία θα παέι έτσι στο 40% και μετά κανένα σχέδιο ανάπτυξης δεν θα μπορεί να στεριώσει. Και τους σπρώχνουμε στον γκρεμό αυτούς τους "μικρούς" (και μεσαίους ακόμη) με τους οριζόντιους φόρους, τα χαράτσια, τα τέλη, τις εισφορές, την αναζήτηση καθυστερούμενων οφειλών με επιτακτικό τρόπο. Η αγορά είναι ένα βήμα πριν την κατάρρευση. Τα λουκέτα που αντέχει ακόμη είναι περιορισμένα. Αν γίνουν μαζικά, κλάφτα χαράλαμπε!!

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ akenaton 12/03/2013 15:41:10

        Συμφωνώ, χρειάζεται συνδυασμός. Πρέπει να κρατηθούν όσο γίνεται ως μεταβατική λύση. Aλλά χωρίς έσοδα που θα επαναδιεμηθούν, πώς θα φτιάξεις δίχτυ ασφαλείας για να τους κρατήσεις;
        Απο πάνω, απαντώντας στον firiki γράφω για τα έσοδα. Ο Βαρουφακης είχε χθές 3 εποικοδομητικές προτάσεις: Προαιρετικό TEBE, απόδοση ΦΠΑ αυτόματα με την πληρωμή μέσω τράπεζας (και όχι με το κόψιμο του τιμολογίου), σύν ενιαίο καθεστώς εξαρτημένης εργασίας (μπλοκάκια τέλος). Αυτά όμως χρειάζονται backup απο δημόσια έσοδα. Τον ΟΑΕΕ-ΤΕΒΕ πρέπει να τον κρατήσεις σαν οργανισμό, έστω και προαιρετικό. Ούτως ή άλλως πολλοί δεν πληρωνουν γιατι δεν μπορούν - αυτό πρέπει να εξορθολογισθεί και "γραφτεί στα βιβλία του".
        Ωστόσο, σήμα επανεκκίνησης της οικονομίας σε βιώσιμη βάση δεν θα δοθεί, άν δεν υπάρξει στρατηγικός σχεδιασμός βάθους χρόνου, δεκαετίας.

  15. Mixalis avatar
    Mixalis 12/03/2013 14:35:24

    Κυριε Akenaton...οπως λενε και παραπανω εχουμε κανει σταση πληρωμων...προσωπικα φπα και οαεε πληρωνω ακομα αλλα οχι και την τραπεζα μου,αλλα ειναι κοντα παρα πολυ κοντα ισως και αυτο το διμηνο που δεν θα μπορω να πληρωσω τα του κρατους καθοτι ιδεολογικα και μονο μου φαινετε πιο σωστο να πληρωνω το κρατος απο τις τραπεζες...μονο μια λεξη θα σας πω για αυτα που νιωθω...ΟΡΓΗ...ειμαι 37 χρονων με ενα κοριτσακι και δεν σας κρυβω οτι εχουμε βρει μεχρι και σχολειο που θα παει η μικρη...εκτος Ελλαδος...δηλαδη ωρες ωρες πνιγομαι απο οργη,συγγνωμη αλλα δεν μπορω να σας το περιγραψω ειναι αδυνατον..δεν υπαρχουν για εμενα κομματα και προσωπα,ρε γαμωτω ΚΑΝΕΙΣ δεν αγαπαει την χωρα του;;;;;;; (Πολιτικους εννοω)
    Χιλια συγγνωμη για το υφος αλλα πειτε το και ετσι:ειστε απο τις τελευταιες ελπιδες μου μπας και σας ακουσει κανεις

    • akenaton avatar
      akenaton @ Mixalis 12/03/2013 15:35:55

      Δυσκολεύτηκα να ξεκινήσω να σας απαντώ. Με συγκινήσατε και με θυμώσατε ταυτόχρονα. Συγκίνηση γιατί όλα όσα λέτε τα ζούμε καθημερινά γύρω μας όσοι ακόμη επιμένουμε να δουλεύουμε στον ιδιωτικό τομέα και θυμός γιατί από αυτόν τον πόνο, αυτή την καταστροφή, αυτό το κακό που βιώνει ο υπάλληλος και το "μικροαφεντικό" του ιδιωτικού τομέα, δεν φαίνεται να ιδρώνει ιδιαίτερα το αυτί της πολιτικής τάξης αλλά και της ίδιας της κοινωνίας ακόμη. Όλο σχεδόν το βάρος της κρίσης, έπεσε στις πλάτες αυτών που ευθύνονταν ίσως το λιγότερο για την δημιουργία του προβλήματος. Και αντί να προσπαθούμε αυτούς τους ανθρώπους να τους ελαφρώσουμε το βάρος, τους φορώνουμε καθημερινά και νέο, για να ισορροπίσουμε τις ανήθικες δαπάνες του δημόσιου τομέα που δεν λένε να εξορθολογιστούν. Αυτό είναι ακραία άδικο και δεν μπορώ να μην το επισημαίνω και να μην το φωνάζω όσο δυνατότερα μπορώ. Από αυτήν δε την αδικία, θα προέλθει η κοινωνκή αναταραχή που όλοι διαβλέπουμε. Κύριε Πρωθυπουργέ, βοηθείστε τον ιδιωτικό τομέα. Είναι ο μόνος που μπορεί να μας βοηθήσει ως χώρα αν διασωθεί. Αν καταστραφεί εντελώς, μην περιμένετε τίποτε από πουθενά!

      • Tabula Rasa avatar
        Tabula Rasa @ akenaton 12/03/2013 16:59:24

        Δυστυχώς, αν δεν είσαι.....παντρεμένος με το κράτος (Δ.Υ), ώστε να διαθέτεις το...νόμιμο δικαίωμα του εκβιασμού, οι κρατούντες δε σου δίνουν σημασία. Πάνω απ΄όλα οι κομματικοί τους στρατοί και οι πελάτες. Γι αυτούς θα σκίσουνε το τελευταίο καλσόν τα παλληκάρια......

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ akenaton 12/03/2013 23:19:34

        akenaton, όποιος κι αν είσαι, το έχω ξαναπεί και το επαναλαμβάνω, εύγε για την επιμονή και το κουράγιο σου να επισημαίνεις τις μεγάλες αλήθειες με λιτό, κατανοητό λόγο. Το συγκεκριμένο θέμα είναι όντως το μόνο πρακτέο κατ' απόλυτη προτεραιότητα σήμερα, δυστυχώς όμως η συγκυβέρνηση με την πελατειακή εξάρτηση που διακρίνει κυρίως τα μικρότερα κόμματα αλλά, κακά τα ψέμματα, και τη ΝΔ σε μεγάλο βαθμό, προκρίνει το χάιδεμα του δημόσιου τομέα σε βάρος της επιβίωσης όλων μας. Άσε που καθυστερούνε τραγικά να υλοποιήσουν την όποια θετική απόφαση έχουν λάβει ... Μοναδική λύση είναι η δραστηριοποίηση όλων όσων πιστεύουν στην ιδιωτική πρωτοβουλία, με κάθε κόστος, προκειμένου να υπερκερασθούν, παρά τη θέλησή τους.

  16. akenaton avatar
    akenaton 12/03/2013 15:13:34

    Μονάχα να εύχομαι δύναμαι.
    1. Το γνωρίζει, εφόσον το γνωρίζουμε εμείς το γνωρίζει κι αυτός. Δεν γίνεται να μην πράξει ανάλογα, αν ξεφύγει κι άλλο η ανεργία δεν θα υπάρχει πια κυβέρνηση.
    2. Αυτό δεν είναι σίγουρο. Είναι όμως μια αναμενόμενη και ζητούμενη ρήξη επιβίωσης όχι μονάχα της κυβέρνησης αλλά και της κοινωνίας της ίδιας. Αν δεν κάνει ρήξεις τώρα πια, δεν υπάρχει και μέλλον. Ο χρόνος των πειραμάτων τέλειωσε.

    • leak avatar
      leak @ akenaton 12/03/2013 22:53:42

      Αυτό αγαπητέ Ακένατον ταιριάζει σε πιστό θρησκείας, όχι σε άνθρωπο μέσης νοημοσύνης.
      Με ευχές δεν θα βγούμε από την κρίση.
      Όσο βιάζεται η λογική μας (πως αλλιως να χαρακτηρίσεις το γεγονός οτι ο πρωθυπουργός κρατά το ΦΠΑ στο 23% ενώ ο Σαμαράς θέλει 15%?).
      ελπίδα δεν υπάρχει.

      • akenaton avatar
        akenaton @ leak 12/03/2013 23:02:41

        Χαχα! Ψηφίστε με αν θέλετε να πράττω κιόλας!
        Προς το παρόν, ζητώ ρήξεις. Τις ονομάζω. Τις προτείνω. Εύχομαι να γίνουν. Μέχρι τότε περιμένω. Τι θέλετε να κάνω; Επανάσταση;
        ΥΓ. Έχω ακόμη υπόλοιπο πίστωσης για τον Πρωθυπουργό. Καλώς ή κακώς έχω, ψέμματα να πω; Μπορεί να είμαι κάτω του μέσου όρου νοημοσύνης. Αλλά έχω. Και άρα, περιμένω. Και προτείνω. Και εύχομαι. Αμήν.

  17. akenaton avatar
    akenaton 12/03/2013 15:20:32

    Αντιγραφή από πετυχημένο σύστημα ξένης χώρας, μετεκπαίδευση του δικού μας μηχανισμού και πολλή δουλειά από τους εφοριακούς και ελεκτικούς υπαλλήλους. Κίνητρο; Η ίδια η επιβίωσή τους ως άτομα !!! Αν η χώρα χρεοκοπήσει άτακτα είναι από αυτούς που έχουν πολλά να χάσουν.

  18. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 12/03/2013 15:31:35

    Η διασταύρωση τραπεζικών και περιουσιολογικών δεδομένων με τα δηλωθέντα είναι δύσκολη και επίπονη το ξέρω.
    Αλλά δεν υπάρχει εναλλακτική λύση για την επείγουσα στενότητα. Φορολογήσιμα και αξιόλογα κέρδη του παρόντος έχουν πολύ λίγοι, δεν μαζεύονται πολλά έτσι. Τους λοιπούς (κανονικούς μισθωτούς, μικροεπαγγελματίες επιχειρήσεις που βγάινουν με το ζόρι), άν τους συμπιέσεις και άλλο για τα παρόντα έσοδα, καταντά πιά έγκλημα.
    Η ανάκτηση μέρους της παρελθούσας φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής ειναι μονόδρομος. Ανάκτηση απο το συσσωρευμένο "λίπος". Η πίεση αυτή θα εξαναγκάσει και σε ρευστοποιήσεις σε λογικές τιμές. Χρειάζονται. Για να "βγεί απο τις κρυψώνες" λίγο απο το κρυμμένο ρευστό, να κυκλοφορήσει.
    Μηχανισμός αξιόπιστος και αποτελεσματικός σε βάθος χρόνου ασφαλέστατα χρειαζεται, αλλά αποδίσει σε βάθος χρόνου, δεν λύνει το "οξύ έμφραγμα" ρευστότητας.

  19. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 12/03/2013 16:02:30

    Mέλημα του Πρωθυπουργού οι άνεργοι,μέλημα οι στρατιωτικοί,μέλημα οι μικροί έμποροι,μέλημα οι νέοι....πολύ μέλι,μα...
    δεν βαρεθηκες να γράφεις ευχολόγια και να σε επαναφέρουν στην πραγματικότητα οι σχολιαστές;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Μεγάλες στιγμές 12/03/2013 17:29:15

      Μην κάνετε το λάθος να μένετε στον τίτλο ενός σημειώματος!
      Όχι δεν θα βαρεθώ να γράφω όσο έχω βήμα και με ενδιαφέρουν πολύ και οι σχολιαστές που έχουν αντίρρηση σε αυτά που γράφω. Αν είχαμε όλοι τις ίδιες απόψεις, δεν θα είχε καθόλου γούστο η ζωή.
      Ακόμη και όσοι κάνουν "εξυπνακίστικα" σχόλια έχουν κι αυτοί το γούστο τους!

      • Μεγάλες στιγμές avatar
        Μεγάλες στιγμές @ akenaton 12/03/2013 17:57:49

        Αυτό ακριβώς εννοούμε εμείς οι ''εξυπνάκηδες'' αλλά δεν το πιάνεις φίλε ούτε αυτήν την φορά.
        Πώς να εκφράσεις αντίρρηση σε μια ευχή;Στο αυτονόητο;Στο λογικό;Στο δίκαιο;
        Δεν μπορείς να εκφρασεις αντίρρηση αλλά δεν προσφέρεις και τίποτα ουσιαστικό στο πεινασμένο κοινό.
        Το πεινασμένο αν θες εσύ βάλτο σε εισαγωγικά.Και τέλος να ξέρετε οτι όλοι εχουμε τις ίδιες απόψεις αλλά είναι εκνευριστικό να τις λέμε συνεχώς και να μην μας ακούνε

        • akenaton avatar
          akenaton @ Μεγάλες στιγμές 12/03/2013 21:24:24

          Δεν εκφράζουμε ευχές μονάχα! Εκατοντάδες προτάσεις έχουμε κάνει μέσω του ιστοτόπου αυτού. Πολλές λάθος ίσως, μερικές σωστές μπορεί. Λέτε ότι δεν εισακουγόμαστε και μπορεί να φαίνεται έτσι. Μπορεί και να βιαζόμαστε. Σίγουρα πρέπει να βιαζόμαστε γιατί δεν υπάρχει χρόνος. Και οι κυβερνώντες πρέπει να βιάζονται. Προσπαθούμε να τους "τσιγκλάμε". Τουλάχιστον να έχουμε κάνει το χρέος μας. Σε έσχατες ανάγκες, δημιουργούμε νησίδες λογικής σκέψης και πολιτικής στόχευσης προς κάποιον μελλοντικό στόχο - όραμα. Τελικά, τίποτε δεν πάει χαμένο φίλε!

  20. Kimon avatar
    Kimon 12/03/2013 18:11:01

    Αν ξεφύγει κιάλο η ανεργεία.. Μα καλά, σε μία αποβιομηχανοποιημένη χώρα με 3 εκ. λαθρομετανάστες, με 2 εκ. πραγματικούς ανέργους, που και πώς θα βρούν εργασία οι εναπομείναντες Έλληνες; Θαύματα δεν γίνονται! Αυτό που βιώνουμε σήμερα είναι είναι ένας αργός θάνατος ελέω πολιτικού συστήματος, όλων ανεξαιρέτως. Μετά το πλιάτσικο των ιδιωτικών κρατικών ομολόγων, θα ακολουθήσει το πλιάτσικο των ακινήτων, ο βιολογικός θάνατος, και τέλος το φυσικό επακόλουθο, δηλαδή η αντικατάσταση του γηρασμένου και εξαθλιωμένου πληθυσμού της χώρας με νέο, φτηνό και εύρωστο εργατικό δυναμικό. Είναι τυχαίο ότι το Δουβλίνο ΙΙ υπεγράφη από όλα τα κόμματα;Αντικατάσταση πληθυσμού λαμβάνει χώρα αγαπητέ μου. Οι νέοι φεύγουν, οι γέροι πεθαίνουν γρήγορα, οι "νέοι μελαμψοί Ελληνες" είναι εδώ...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Kimon 12/03/2013 21:18:13

      Προτάσεις; Να μην το παλέψουμε καθόλου; Να το πάρουμε απόφαση; Να ανατρέψουμε τα πάντα; Να επαναστατήσουμε; Να φύγουμε από το ευρώ; Να φύγουμε από την ΕΕ;
      Εγώ λέω να το παλέψουμε λιγάκι ακόμη. Μέχρι το φθινόπωρο ίσως;

      • euagelos avatar
        euagelos @ akenaton 12/03/2013 22:32:01

        Μα εσύ δεν έγραψες παραπάνω σε δικό μου σχόλιο:
        "Το επόμενο διάστημα είναι …. χθές!!!!!!!!!"

        Τώρα λες να κάνουμε υπομονή? Μας δουλεύεις μου φαίνεται!

        • akenaton avatar
          akenaton @ euagelos 12/03/2013 23:06:42

          Το χθες πέρασε ..... Η υπερβολή της επισήμανσης δεν δείχνει δόλο, αλλά επίγνωση. Επειδή όμως καμιά φορά ποτέ δεν είναι αργά, χρειάζεται και η επιμονή. Να επιμείνουμε λέω όχι να υπομείνουμε! Μιλάμε γαι την τύχη ολόκληρης χώρας στο κάτω-κάτω....

          • euagelos avatar
            euagelos @ akenaton 13/03/2013 09:52:14

            να επιμείνουμε σε τι? Στο κραυγαλέο λάθος? Εδώ έχουμε να κάνουμε με εγκληματικές αμέλειες του πολιτικού συστήματος που εξομοιώνονται με δόλο. Δε γίνεται συνεχώς να μη θέλουμε να αναλάβουμε τις διαχρονικές ευθύνες που βαραίνουν πολίτες που θέλουν να λέγονται "δημοκράτες".

  21. Bogey Dope avatar
    Bogey Dope 12/03/2013 19:15:17

    Δεν υπάρχει άλλη λύση παρά:

    1) Σεισάχθεια

    2) Έξοδος από το ευρώ. Πίστευα στο ευρωπαϊκό νόμισμα μέχρι το 2012. Πλέον, θεωρώ ακράδαντα ότι δεν κερδίζουμε τπτ από την ΟΝΕ (sic).

  22. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/03/2013 20:25:21

    Θα έλεγε κάποιος ότι το ζητούμενο μέχρι τώρα είναι η εξόντωση της ελληνικής οικονομίας και των μικρών αυτής, όχι η διευκόλυνση...

  23. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 12/03/2013 20:46:02

    "δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δηλώσουν τον ΦΠΑ και τον παρακρατούν στο ακέραιο χωρίς σκοπό να τον αποδώσουν έστω και καθυστερημένα"

    Μια μικρή παρατήρηση: το σύστημα του υπουργείου συνυπολογίζει σε όσους "δεν μπαίνουν καν στον κόπο να δηλώσουν τον ΦΠΑ" και αυτούς που, ενώ κάνουν ηλεκτρονικά δήλωση ΦΠΑ, δεν πληρώνουν μέσω τραπέζης (για οποιονδήποτε λόγο) το υπολογισθέν ποσόν μέχρι την τεθείσα προθεσμία, μετά την παρέλευση τής οποίας η δήλωσή των θεωρείται ως μη γενομένη. Άρα, ενώ ο αριθμός όσων δεν πληρώνουν ΦΠΑ που δηλώνει το υπουργείο είναι σωστός, ο αριθμός αυτών που θεωρούνται ότι δεν υπέβαλαν δήλωση είναι πλασματικός (υπερτιμημένος).

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αντίθεσις 12/03/2013 21:16:09

      Αυτή την λεπτομέρεια δεν την γνώριζα ομολογώ. Ευχαριστώ. Γηράσκω αεί διδασκόμενος. Και πάντα μου φαινόταν υπερβολικό το νούμερο (25-30%) που δίναν για αυτούς που δεν κάνουν καν περιοδική δήλωση.

  24. Γιώργος avatar
    Γιώργος 12/03/2013 21:54:56

    Ευχολόγια σε ένα κράτος που ψυχοραγεί....
    Αρχίζω και εγώ σιγά σιγά να αμφισβητώ την εμονή μας στο Ευρώ. Αν είναι να καταστραφούμε εντός του ευρώ, ποια η διαφορά της επαπειλούμενης καταστροφής εκτός του ευρώ; Στην αρχή πίστευα στις αλλαγές του Σαμαρά (που θα έκανε). Τώρα απλά λέω ότι φτάνει δεν αντέχω άλλη "διάσωση".

    • Νικόλας avatar
      Νικόλας @ Γιώργος 12/03/2013 22:48:59

      Και οι αποταμιευσεις; Αν πάμε στη δραχμή θα τις χάσουμε...

      • euagelos avatar
        euagelos @ Νικόλας 13/03/2013 10:54:40

        Το αντίθετο ακριβώς ισχύει αγαπητέ. Δυστυχώς η μαύρη προπαγάνδα λέει τα αντίθετα. Οι αποταμιεύσεις μειώνονται σήμερα με το ευρώ επειδή ο κόσμος ελλείψει εισοδήματος τρώει τα έτοιμα. Όταν μια χώρα βρίσκεται σε φάση εκποίησης, τότε χάνονται οι αποταμιεύσεις, επειδή ακριβώς είναι περιουσιακό στοιχείο της χώρας. Αυτό ζούμε. Όσοι μπορούν, τα φυγαδεύουν στο εξωτερικό και οι υπόλοιποι τα ροκανίζουν ελλείψει εισοδημάτων. Οπότε ούτως ή άλλως οι έχοντες τα πολλά δεν πλήττονται. Ποτέ δεν πλήττονται αυτοί. Θα πληγούν εφόσον δεν προλάβουν να τα βγάλουν στο εξωτερικό μέχρι τη στιγμή που θα αρθεί η ελευθερία κίνησης κεφαλαίων. Οι μικροαποταμιευτές θα ωφεληθούν οπωσδήποτε. Αν φοβάσαι την υποτίμηση του νομίσματος, δε λέω ότι δε θα μειωθεί η αγοραστική δύναμη των αποταμιεύσεων στο ποσοστό της υποτίμησης. Θα μειωθεί στα εισαγόμενα και θα αυξηθεί στα εγχώρια. Η δυνατότητα χρηματοδότησης της οικονομίας, και ο περιορισμός των εισαγόμενων αγαθών θα φέρει αύξηση παραγωγής, καθώς οι δυνατότητες υπάρχουν και η φύση απεχθάνεται το κενό. Αυτό θα φέρει αύξηση μισθών και εισοδημάτων μείωση της ανεργίας και απεξάρτηση από το φόβο ότι πρέπει να έχουμε κομπόδεμα σε ευρώ για να επιβιώσουμε. Η επιβίωση θα βασίζεται υγιώς στην εργασία και όχι στους τόκους και στα δάνεια. Θα μπορεί το τραπεζικό σύστημα να ξαναεπιτελέσει το ρόλο του οπότε θα έχουμε ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας με εγχώριες δυνάμεις. Οι ξένοι επενδυτές (σούπερ μάρκετ, εταιρείες παροχής υπηρεσιών εως σήμερα) θέλουν να έχουμε ευρώ για να φυγαδεύουν τα κέρδη στο εξωτερικό απαλλαγμένοι από τον έλεγχο κίνησης κεφαλαίων. Δεν έχουν καμιά διάθεση να σου δώσουν δουλειά για να κάνουν πλούσιο. Να σε ξεζουμίσουν θέλουν, κατά το υπόδειγμα των χωρών της Αφρικής, της Ν.Αμερικής και της Ν.Ασίας. Η βέβαιη άνοδος των δραχμικών επιτοκίων θα αποζημιώσει τους καταθέτες σε βάθος χρόνου, αντίθετα με τα ευρωεπιτόκια που δεν καλύπτουν τον πληθωρισμό και την αύξηση τιμών που υποβαθμίζουν το κεφάλαιο των καταθέσεων. Θυμηθείτε ότι η Ελλάδα ουδέποτε χρεοκόπησε με τη δραχμή παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά καιρούς. Με το ευρώ όχι μόνο χρεοκόπησε αλλά τέθηκε σε καθεστώς υποθηκευμένης χώρας καθώς το ευρώ ως συνάλλαγμα που είναι, κατέστησε εξολοκλήρου το χρέος σε εξωτερικό χρέος. Η δραχμή το '50 είχε ισοτιμία 15δρχ ανά δολάριο. Στα τέλη του '90 ήταν 300δρχ ανά δολάριο. Η υποτίμηση σωρευτικά ήταν 95% ! Είδατε εσείς να υστερεί σε ανάπτυξη 'όλα αυτά τα χρόνια ή να μειωθεί το ελληνικό βιοτικό επίπεδο, ή να χρεοκοπήσει η οικονομία, ή να εκτιναχθεί η ανεργία και η ύφεση? Η πλέον ρημαγμένη χώρα από Β'ΠΠ και εμφύλιο πλησίασε τον ευρωπαϊκό Μ.Ο σε μόλις 30 χρόνια ενώ ταυτόχρονα έστειλε ένα σωρό εργαζόμενους στη Δ.Γερμανία για να ανορθώσει και 'κείνη. Και τολμούν να ενοχοποιούν οι θρασύτατοι τους Έλληνες για τα δεινά της Ευρώπης.
        Με το ευρώ ανταλλάξαμε ( ο Σημίτης και συν αυτώ δηλαδή) απερίσκεπτα όλα τα πλεονεκτήματα του εθνικού νομίσματος για μια πενταετία δανεικής ψευτοευημερίας με ακριβά αυτοκίνητα και ολυμπιακούς αγώνες ντόπας. Η ελληνική οικονομία που ομολογουμένως είχε αρκετά προβλήματα απορρυθμίστηκε και διαλύθηκε σε μόλις 6 χρόνια 2002-2008. Τα όποια προβλήματα θα λύνονταν πολύ εύκολα εκτός ευρωζώνης. Αντίθετα, με την έλευση του ευρώ ήταν αδύνατο να λυθούν και διογκώθηκαν επειδή το μόνο εργαλείο αντιμετώπισης των προβλημάτων ήταν φτηνός δανεισμός. Αυτό πληρώνουμε σήμερα. Με το εθνικό νόμισμα, που δε θα έχει τα αποθεματικά χαρακτηριστικά του δολαρίου και του ευρώ θα σταματήσει η Ελλάδα να είναι και προορισμός λαθρομεταναστών-πλιατσικολόγων. Για το ευρώ έρχονται αυτοί. Τα κλοπιμαία σε ευρώ έχουν μεγάλη αξία στο εξωτερικό. Η δραχμή όχι. Οπότε θα μείνουν αυτοί που θέλουν να ζουν μόνιμα εδώ και να εργάζονται, άρα θα μπορούν ευκολότερα να ελέγχονται.
        Η είσοδος στην ΟΝΕ και η άνευ όρων υποταγή σε κάθε παραλογισμό της ΕΕ-ΕΟΚ, είναι η μάνα ΟΛΩΝ των δεινών της ελληνικής κοινωνίας και η μεγαλύτερη απάτη εις βάρος του ελληνικού λαού στην ιστορία της χώρας μετά το Β'ΠΠ. Υπεύθυνοι είναι οι πολιτικοί των τελευταίων 40 ετών που εξαγόραζαν συστηματικά την ψήφο του κόσμου εξαπατώντας, διαφθείροντας και προπαγανδίζοντας την υποτέλεια για να εξυπηρετήσουν στενά κομματικά και επιχειρηματικά συμφέροντα. Δυστυχώς συνεχίζουν απτόητοι την ίδια τακτική ακόμα και σήμερα με κραυγαλέα ψεύδη, προπαγάνδα και τρομοκρατία. Προφανώς υπάρχουν μεγάλα συμφέροντα που είναι όμως αντίθετα με το δημόσιο συμφέρον.
        Όσο πιο γρήγορα αντιληφθούμε την πραγματικότητα και αναζητήσουμε την αξιοπρέπειά μας στο δικαίωμα στην αξιοπρεπή και παραγωγική εργασία, στον έλεγχο της οικονομίας, του νομίσματος και της εξουσίας γενικώς, τόσο το καλύτερο για την σημερινή κοινωνία και τις μέλλουσες γενιές. Και είναι απόλυτα εφικτό. Αν ο κόσμος συνειδητοποιήσει ποια είναι η σωστή πορεία, μπορεί να το απαιτήσει με συλλογή υπογραφών και απαίτηση δημοψηφίσματος. Θυμηθείτε ότι απολύονται οι πρωθυπουργοί μόλις ψελλίσουν δημοψήφισμα στη "δημοκρατική Ευρώπη". Οι αποφασισμένοι λαοί όμως δεν απολύονται ποτέ.

  25. akenaton avatar
    akenaton 12/03/2013 22:01:13

    :)

  26. Kimon avatar
    Kimon 12/03/2013 22:06:21

    Α. Εθνικό στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης σε συγκεκριμένους βιομηχανικούς τομείς:
    1) Τρόφιμα, τυποποίηση.
    2) Πολεμική βιομηχανία, ναυπηγεία.(Επιτυχές παράδειγμα η Τουρκία, υποκατάσταση εισαγωγών, χιλιάδες θέσεις εργασίας, προσαρμογή ΑΕΙ, ερευνητικών κέντρων, νομοθεσίας. Η συνταγή είναι εκεί, αρκεί ο Σαμαράς να αντιγράψει το TUBITAK).
    Β. Τουρισμός:
    Στροφή από τον μαζικό τουρισμό σε μικρές τοπικές μονάδες ποιοτικού οικολογικού τουρισμού (Αγροτουρισμός, μονοπάτια, βιοποικοιλότητα, αστροτουρισμός, εκδομές, π.χ.λειτουργία σιδηροδρομικής γραμμής Πελοποννήσου για τουριστικούς λόγους με ατμοκίνητα τραίνα, κλπ).Αντιγραφή του μοντέλου Σλοβενίας, Κροατίας.
    Προυποθέσεις: Αυστηρή νομοθεσία καθαριότητας και ασφάλειας τουριστών στην χώρα (γράφιτι, πινακίδες, σκουπίδια,κλοπή μετάλλων από γύφτους, επιθέσεις σε τουρίστες από λαθρομετανάστες,κλπ). Συνεχή διαφημιστικά μηνύματα από τα ΜΜΕ για ποιότητα, επαγγελματισμό, ευγένεια,κλπ).
    Γ. Οικιστική και αρχιτεκτονική αποκατάσταση της χώρας:
    Ελαφρά κατασκευαστική Βιομηχανία, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, οικοδόμοι. Το μοντέλο εφαρμόσθηκε στην Κροατία μετά τον πόλεμο. Πακτωλός Ευρωπαικών χρημάτων, αλλά κοιμώμαστε.
    Δ. Ναυτιλία:
    Εκστρατία της κυβέρνησης να πείσει τους εφοπλιστές να ξαναπάρουν στο καράβι Έλληνες.
    Προυποθέσεις όλων αυτών:
    Να πουν οι πολιτικοί την αλήθεια στον λαό. ώστε να τον κοινητοποιήσουν, πολιτικά, ηθικά, κοινωνικά, οικονομικά, αντί να τον απειλούν.
    Κάθαρση.
    Απέλαση όλων των λαθρομεταναστών, αυστηρή νομοθεσία στους απασχολούντες παρανόμως αλλοδαπούς.
    Υποκατάσταση εισαγωγών, τόνωση εθνικής παραγωγής.
    Φορολογία 10% επί των κερδών των επιχειρήσεων.
    Αξιοκρατία παντού.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Kimon 13/03/2013 15:31:53

      Σε πολλά από όσα προτείνετε, συμφωνώ μαζί σας. Κυρίως με το τελευταίο σας! Αξιοκρατία παντού. Αμήν και πότε .....

  27. Απορών avatar
    Απορών 12/03/2013 23:29:28

    Ζούμε σε ένα κράτος παράνοια... Σήμερα μιλάμε για απολύσεις στο Δημόσιο, και σαφώς λογικά είμαι υπέρ.
    ΩΣΤΟΣΟ, κάποτε εφαρμόστηκε το λεγόμενο ενιαίο μισθολόγιο. Θεωρητικά, όλοι πλέον, απο μηχανικούς, νομικούς μέχρι κλητήρες θα παίρνανε τα ίδια χρήματα. Και όντως έγινε. Και για όσους ήταν σε συγκεκριμένα υπουργεία για να μην τους κακοφανεί ανακαλύψαμε τη λεγόμενη "προσωπική διαφορά" η οποία θα μειωνόταν σταδιακά μέχρι να φτάσουν όλοι στο ίδιο επίπεδο.
    Ε λοιπόν, η παρούσα κυβέρνηση ΠΑΓΩΣΕ τις μειώσεις της προσωπικής διαφοράς, με αποτέλεσμα να υπάρχουν πλέον μηχανικοί στη δημόσιο που πληρώνονται ως κλητήρες και από την άλλη καθαρίστριες που συνεχίζουν να πληρώνονται ως καθηγητές πανεπιστημίου (αρκεί να είναι σε συγκεκριμένες θέσεις). Με άλλα λόγια, εκεί που πήγαν να κάνουν κάτι πιο δίκαιο (μέσα στην αδικία του) διογκώθηκε τελικά η αδικία και η σπατάλη συνεχίζεται... ξέρετε προς ποιούς...
    Αυτό είναι σκάνδαλο ολκής...

  28. Karenin avatar
    Karenin 13/03/2013 00:01:39

    Για τις πιο πολλές μμε είναι ηδη αργά. Τώρα η μεγάλη προσφορά της κυβέρνησης συνίστατε να δώσει διέξοδο στους πολλούς μέσω αλλαγών και απλούστευσης του πτωχευτικού κώδικα. Μερικοί αναφερονται στην ρευστότητα σαν να υπάρχουν λεφτά κάπου παρκαρισμένα. Και όμως απλά δεν υπάρχουν. Μπαρούφα είναι και ότι θαρθουν μετα την ανακεφαλοποίηση. Δυστυχώς με τις δόσεις και τα άλλα η κυβέρνηση απλώς κερδίζει λίγο χρόνο και οι τροικανοί έχουν απόλυτο δίκιο όταν προτείνουν πτωχευση για όσους χρωστάνε και δεν έχουν. Το πράγμα εκεί θα καταλήξει, με την απώλεια όλων των περιουσιακών στοιχείων όλων όσων χρεοκοπήσουν, αλλά σε ευρωπαικό επίπεδο άλλη διαδικασία δεν προβλέπεται.
    Περα απο τις αλλαγες στον πτωχευτικό κώδικα, μια άλλη κίνηση του πρωθυπουργού θα ήταν οι αλλαγές στο επιχειρείν. Να αλάξει το καθεστώς των εταιρειών από ατομικές σε ανώνυμες. Οπως και στις σκανδιναυικές χώρες, που και τα περίπτερα είναι ανώνυμες, να απλοποιηθούν οι διαδικασίες ίδρυσης με μικρό μιν. μετοχικό κεφάλαιο. Ετσι υπάρχει ελπίδα να μπούν στο παιγνίδι οι λεγόμενοι νυκοκοιραίοι με ζεστό χρήμα, που τώρα με το ισχύον καθεστώς διστάζουν να μπουν στο παιγνίδι, και να μπλεξουν με ότι έχουν και δεν έχουν.

    • Καβαλιώτης avatar
      Καβαλιώτης @ Karenin 13/03/2013 09:52:46

      1. Η πτώχευση είναι θεσμός φτιαγμένος για το (απολύτως) κατ' εξαίρεση συμβαίνον. Όταν το φαινόμενο παίρνει μαζικές διαστάσεις, δεν συνιστά λύση.
      2. Εκ παραδρομής, φαντάζομαι, αναφέρεστε σε "ατομικές" εταιρίες, μια και τέτοιου είδους εταιρίες δεν υπάρχουν. Μάλλον, εννοείτε τις προσωπικές. Το ότι προβλέπονται διαφορετικοί τύποι εταιριών δεν αποτελεί νομοθετική διαστροφή. Κάθε εταιρικός τύπος ανταποκρίνεται σε διαφορετικές προδιαγραφές και ανάγκες λειτουργίας μιας επιχείρησης.
      3. Η πρότασή σας για γενίκευση ανωνύμων με μικρό κεφάλαιο είναι, κατά την άποψή μου, εσφαλμένη. Το αυξημένο, σε σχέση με τις υπόλοιπες εταιρίες, κεφάλαιο της ανώνυμης είναι το αναγκαίο αντιστάθμισμα της έλλειψης ευθύνης των εταίρων. Ανώνυμη με μικρό κεφάλαιο δεν μπορεί να έχει πίστη στην αγορά.

      • akenaton avatar
        akenaton @ Καβαλιώτης 13/03/2013 15:29:55

        Με το 3 που λέτε, συμφωνώ απολύτως.

      • Karenin avatar
        Karenin @ Καβαλιώτης 13/03/2013 15:54:04

        Δεν είναι δυνατό να αγνοείται ότι στο υγειές επιχειρείν το ρίσκο μοιράζεται μεταξύ επενδυτή αγοράς και τραπεζών. Το μετοχικό κεφάλαιο τίποτα δεν διασφαλίζει απο μόνο του αφού ο ογκος εργασιών είναι παντα πολαπλάσιος. Καλύτερη εγγύηση πάντα είναι το πιστοληπτικό ιστορικό του συναλασόμενου. Εν περιπτώσει όσοι το έχουν υιοθετήσει έχουν λύσει και το πρόβλημα των αποδείξεων και του μαυρου χρήματος. Κακώς κατά την γνώμη μου υποτιμάτε το καθεστώς του επιχειρείν.

  29. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 13/03/2013 07:32:04

    Aγαπητέ Αρθρογράφε ,Καταθέτω στα όσα σωστά αναφέρεις την δική μου προσέγγιση

    Σέ ότι αφορά τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις θα πρέπει να τις διαχωρίσουμε σε πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις-ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων-προκειμένου να μπορέσουμε να εξάγουμε τα κατάλληλα συμπεράσματα μας από την όποια προσπάθεια ανάλυσης του θέματος.

    Σε κάθε επιχειρηματικό εγχείρημα , σε κάθε επενδυτική προσπάθεια από τα πλέον βασικά στοιχεία για την επιτυχία της είναι το σταθερό περιβάλλον στο οποίο και λαμβάνει χώρα.Σταθερό περιβάλλον δεν είανι μόνο το φορολογικό , αλλά το νομοθετικό, το εργασιακό, το πολιτικό και το κοινωνικό περιβάλλον.Πολύ απλά σε μια χώρα με εκτεταμένες κοινωνικές συγκρούσεις, με πολυδιασπασμένο τον κοινωνικό ιστό, με κυβερνήσεις που είανι άγνωστο αν θα εξαντλήσουν την τετραετία, με την αντιπολίτευση να ζητεί εκλογές συνεχώς, με τα συνδικάτα να εκτελούν χρέη βραχίονα κομμάτων, με την νομοθεσία να αλλάζει συνεχώς και να αφήνει παράθυρα για έκνομες συμπεριφορές, είναι πολύ δύσκολο να υπάρξει σοβαρή επιχειρηματική δραστηριότητα

    Σοβαρή επιχειρηματική δραστηριότητα σε κάθε επίπεδο θεωρώ πρώτιστα την δραστηριότητα η οποία έχει εξαγωγικό προσανατολισμό- χωρίς αυτό να συνεπάγεται και την επιτυχία της-.Ο προσανατολισμός συμπαρασύρει την ανταγωνιστικότητα, την παραγωγικότητα, την τεχνολογική ανέλιξη της .Ομως ακόμα και σε ελληνικές επιχειρήσεις με εξαγωγικό προσανατολισμό σκοντάφτουμε στην νοοτροπία του Έλληνα.Λανθασμένα καταγράφεται μόνο η στάση του απέναντι στο Κράτος και το Δημόσιο.Υπάρχει κάτι ακόμα πιο νοσηρό.Εννοώ το μοντέλο του "ανθρώπου ορχήστρα" το οποίο και υιοθετούν στην λειτουργεία τους.Παράλληλα η κοντόθωρη λογική τους τους εμποδίζει να εκμεταλλευτούν τα βασικά στοιχεία των οικονομιών κλίμακας -χωρίς να παραγνωρίζονται οι στρεβλώσεις της αγοράς τις οποίες όμως και τις θεωρώ ώς βολικό άλλοθι.-

    Αφήνω για τελευταίο το ενεργειακό κόστος.Είναι το πρώτο στην κλίμακα του λειτουργικού κόστους, με το εργατικό κόστος να έπεται.Πολύ απλά απαιτούνται τομές , ρηξικέλευθες στρατηγικές και παράλληλα ο ιδιωτικός τομέας να αντιληφθεί πως η ιερά αγελάδα του κράτους έχει πάψει προ πολλού να παράγει γάλα.Ακούγεται ουτοπικό όμως η ευρωπαϊκή εμπειρία δείχνει καθαρά γιατί υστερεί και σε αυτό η Ελλάδα.μην σας ξεγελούν οι όποιες μεμονωμένες επιτυχίες επιχειρήσεων.Αν δεν υπάρξει εξάπλωση του φαινομένου στον Ελλαδικό χώρο δεν υπάρχει και Ανάπτυξη , -η οποία ορίζεται και με ποσοτικά στοιχεία.

  30. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 13/03/2013 08:54:05

    Το αναπτυξιακό σχέδιο του ΣΥΡΙΖΑ
    Οι βασικές αρχές της αναπτυξιακής πρότασης του ΣΥΡΙΖΑ:
    • Ενίσχυση δραστηριοτήτων με αυξανόμενη ζήτηση στις παγκόσμιες αγορές, όπως και εκείνων των δραστηριοτήτων που συμβάλλουν στην υποκατάσταση εισαγωγών.
    • Στήριξη δραστηριοτήτων με ισχυρή διακλαδικότητα.
    • Επικέντρωση σε δραστηριότητες εντάσεως εργασίας, που θα συμβάλλουν άμεσα στη μείωση της ανεργίας.
    • Προτεραιότητα σε κλάδους και επιχειρήσεις που συμβάλλουν στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής και στον οικολογικό μετασχηματισμό της οικονομία.
    • Ενίσχυση των τοπικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
    • Στήριξη της δημόσιας και κοινωνικής επιχειρηματικότητας, με την ενθάρρυνση παραγωγικών και καινοτόμων συνεταιρισμών.
    • Έμφαση στους παραγωγικοί τομείς:
    1. αγροτοδιατροφικό τομέα.
    2. τουριστικό τομέα μέσα από ένα ριζικά διαφορετικό πρότυπο τουρίστες ανάπτυξης.
    3. ενεργειακό τομέα με ενίσχυση τόσο των μικρών Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) όσο όμως και μονάδων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και υγροποίησης φυσικού αερίου χωρίς να αποκλείονται οι διακρατικές συμφωνίες.
    4. βιομηχανικό τομέα και τον τομέα των περιβαλλοντικών τεχνολογιών και της έρευνας.
    • Δημιουργία ενός φορολογικού συστήματος που θα αποτελεί παράγοντα ανάπτυξης και αναδιανομής με βασικές αρχές τη δημιουργία περιουσιολογίου και χαμηλό ΦΠΑ για τα βασικά είδη διατροφής.
    • Αναζήτηση νέων εξαγωγικών κλάδων ή βελτίωση των υπαρχόντων. Ενδυνάμωση της εγχώριας αγοράς, και προσπάθεια υποκατάστασης εισαγωγών από ντόπια προϊόντα.
    • Αναζήτηση νέων αγορών, με υψηλότερη παραγωγικότητα σε παλιούς και νέους κλάδους.
    • Ενίσχυση των διασυνδέσεων στις τοπικές οικονομίες, χρειάζεται ενίσχυση της εγχώριας αγοράς.
    • Χρηματοδοτικά εργαλεία με την δημιουργία μίας δημόσιας τράπεζας για την αγροτική ανάπτυξη. Χρειάζεται λοιπόν ενίσχυση του δημόσιου τραπεζικού πυλώνα, ρύθμιση χρεών, ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας που θα καλύπτει κάθε δυνατή μορφή δραστηριοποίησης.

    Οτι πιο εύηχο έχει ακουστεί τελευταία χωρίς να υπάρχει καμιά επαφή με την Ελληνική πραγματικότητα.Δυστυχώς κάποιοι ακόμα επικεντρώνονται στην εσωτερική ζήτηση, ακόμα αναζητούν με συνταγές του χτές λύσεις στα προβλήματα του Σήμερα .Κάποιοι ζούν με το δόγμα του "Λεφτά Υπαρχουν" και καλώς πράττουν σε ότι τους αφορά , σε ότι αφορά όμως την Ελληνική Κοινωνία τέτοιες συνταγές, τέτοιες πολιτικές και στρατηγικές αν επικρατήσουν θα προκαλέσουν τέτοιους τριγμούς που η σημερινή κατάσταση θα φαντάζει παιδικό πάρτι.

    Στο αντίποδα η Πρωτοβουλία για τη δημιουργία ενός «λευκού Τειρεσία» -αποκλειστικά για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις της χώρας- την οποία και ανέλαβε ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και γι' αυτό θα έρθει σε επαφή το επόμενο χρονικό διάστημα με την ηγεσία της ΤτΕ και της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών ως περιγράφεται σε άρθα εφημερίδων

  31. Sceptic avatar
    Sceptic 13/03/2013 15:05:44

    Όλι Ρεν, παρεμβαίνει από τις Βρυξέλλες και δηλώνει ότι οι ρυθμίσεις χρεών δανείων είναι αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών μελών της ΕΕ, εκτός της Ελλάδας, επειδή, στο Μνημόνιο, η ελληνική κυβέρνηση παραχώρησε αυτό το δικαίωμα στους δανειστές,

    Όπως επισημαίνει, με χθεσινή του απάντηση (12/03/13) ο Επίτροπος Όλι Ρεν παρεμβαίνει στη «διαμάχη» με την Τρόικα ξεκαθαρίζοντας ότι, ναι μεν οι διαδικασίες διακανονισμού δανειακών χρεών στην Ένωση «παραμένουν στην αρμοδιότητα των εθνικών αρχών», αλλά η ελληνική κυβέρνηση, μέσω του Μνημονίου, έχει δεχτεί να παραχωρήσει αυτό το δικαίωμα, αφού ψήφισε ότι «μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2013 θα αναθεωρήσουμε...το υπάρχον πλαίσιο διευκόλυνσης της διευθέτησης με υπερχρεωμένα νοικοκυριά», και μάλιστα στην κατεύθυνση της διατήρησης της «τραπεζικής φερεγγυότητας και πιστωτικής πειθαρχίας», της αποφυγής «χρήσης δημοσιονομικών πόρων για την προστασία των δανειοληπτών», ενώ οποιεσδήποτε ευνοϊκές ρυθμίσεις θα περιορίζονται στα νοικοκυριά που βρίσκονται σε δεινή οικονομική κατάσταση.

    Πάνε τα σπιτάκια μας αγαπητοί...συγχαρητήρια στην Τρόικα εσωτερικού

  32. ARAMIS avatar
    ARAMIS 13/03/2013 17:31:35

    Πιστεύει κανείς ότι η πολιτική των μνημονίων είναι να βοηθούν τα χαμηλά και μεσαία στρώματα και τους μικρομεσαίους??? Το πάρτυ των πολυεθνικών είναι. ΣΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ Η ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΧΑΜΗΛΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΨΗΛΑ! ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΦΤΩΧΟΥΣ ΣΤΟΥΣ ΠΛΟΥΣΙΟΥΣ! ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ! ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΑΔΙΚΟ! ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΤΕ???

  33. Nik avatar
    Nik 14/03/2013 12:00:48

    "θα μπορούσαμε να σχεδιάσουμε ένα μοντέλο με λιγότερους μικρούς και περισσότερους μεσαίους «παίχτες»"

    Κλασσικό λάθος της ελληνικής οικονομικής σκέψης. ΟΛΟΙ οι μεσαίοι και μεγάλοι κάποτε ήταν μικροί. Η περιβόητη Hewellet Packard που μας τίμησε με την εγκατάσταση logistics στο Θριάσιο ξεκίνησε ως συνεταρισμός των δύο ιδρυτών σε ένα γκαράζ.

    Αυτό που μας λείπει είναι η δυνατότητα που παρείχαν οι ΗΠΑ να αρχίσουν από το γκαράζ, και όχι τα μεγάλα σχήματα. Αλλά αυτό δεν περνά στην εγχώρια οικονομική σκέψη και ανάλυση. Δυστυχώς.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 14/03/2013 12:21:02

      Αγαπητέ Νικ δεν μιλάμε για "εταιρείες ταχείας ανάπτυξης", εκεί έχετε δίκιο. Αλλά το μοντέλο με τα μικρά μαγαζάκια, τους πολλούς μικροεπαγγελματίες και μικρολιανεμπόρους που ποτέ φυσικά δεν θα γίνουν μεγάλοι λόγω αντικειμένου και μεγέθους λιανικής αγοράς ίσως δεν θα έπρεπε να προκριθεί για την μελλοντική Ελλάδα που ονειρευόμαστε.

  34. euagelos avatar
    euagelos 14/03/2013 12:53:40

    Ανέκαθεν, ιστορικά οι μικροεπαγγελματίες και οι μικροέμποροι ήταν η μεσαία τάξη και η αιτία του υψηλού βιοτικού επιπέδου διεθνώς, από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας. Επειδή αυτοί είναι μικροιδιοκτήτες. Όταν η ιδιοκτησία περνάει σε όλο και μεγαλύτερους-άρα και λιγότεορυς- παίκτες, το αποτέλεσμα είναι γιγάντωση των ανισοτήτων, αύξηση της φτώχειας και υπερσυγκέντρωση του πλούτου. Αυτό δεν είναι μαρξιστική προσέγγιση, είναι ιστορικό φαινόμενο! Ίσως άθελά σας, υποστηρίζετε μονοπωλιακές δομές στην οικονομία. Αυτό οδηγεί είτε σε κρατικά μονοπώλια αλά ΕΣΣΔ, είτε σε κορπορατικό κράτος, όπως το οραματίστηκε στη Χιλή του Πινοτσέτ ο μιλτον Φρήντμαν. Πάντως η φτώχεια των πολλών είναι βέβαιη αν χαθούν οι μικροϊδιοκτήτες και μικροπαραγωγοί.

    • akenaton avatar
      akenaton @ euagelos 14/03/2013 13:02:57

      Δεν είπαμε να εξαφανιστούν. Να εξορθολογιστεί ο αριθμός τους είπαμε. Δεν γίνεται σε μια πόλη 50.000 κατοίκων να υπάρχουν εκατοντάδες μαγαζιά που να πουλάνε ρούχα. Η φούσκα των δανεικών και των δανείων - καρτών τα γέννησε αυτά. Τώρα θα πρέπει να επιστρέψουμε σε λογικά νούμερα όπως πριν το 1990. Ο πληθυσμός μας παρέμεινε λίγο-πολύ σταθερός και τα μικρομάγαζα δεκαπλασιάστηκαν. Δεν έχει λογική αυτό!

      • euagelos avatar
        euagelos @ akenaton 14/03/2013 13:31:51

        Γιατί παραβλέπεις το γεγονός ότι πολλαπλασιάστηκαν και τα πολυκαταστήματα, τα μεγάλα σούπερ μάρκετ που πουλάν τα πάντα? Η πληθώρα αυτών είναι που δίνει την αίσθηση ότι τα μικρομάγαζα περισσεύουν. Πριν το 1990, που αναφέρεις, κάθε γειτονιά είχε μπακάλικο και μανάβικο από όπου οι μικροιδιοκτήτες του, ζούσαν τις οικογένειές τους, πληρώναν ασφαλιστικές εισφορές και φόρους, δίναν δουλειά σε ντόπιους παραγωγούς. Δεν αυξήθηκαν όλα αυτά τα μαγαζιά την εικοσαετία 1990-2010! Δεν ξέρω από που αντλείς στοιχεία ότι τα μικρομάγαζα 10πλασιάστηκαν. Αντιθέτως, βλέπω ότι έχουν σχεδόν εξαφανιστεί και δώσαν τη θέση τους σε σουπερ μάρκετ πολυεθνικά και μη, που πουλάν από ρούχα μέχρι δομικά υλικά και ηλεκτρολογικό υλικό ενώ έχουν απείρως ευνοϊκότερη φορολογική αντιμετώπιση από το μικρομάγαζο. Ως αποτέλεσμα ο μικροιδιοκτήτης μετατράπηκε σε υπάλληλο-αν το δεις μαρξιστικά είχαμε προλεταριοποίηση τμήματος της μεσαίας τάξης - συρρίκνωσή της. Οπότε το βιοτικό επίπεδο έπεσε και συντηρήθηκε τεχνητά με δάνεια και κάρτες όπως αναφέρεις. Ουσιαστικά όμως είχαμε πτώχευση μεγάλης μερίδας του πληθυσμού. Νομίζω πως το όριο που ζητάς δεν πρέπει να μπαίνει στο πλήθος των μικρών που αγωνίζονται να επιβιώσουν, αλλά στο ΜΕΓΕΘΟΣ των μεγάλων που επιθυμούν να κατακτήσουν την αγορά. Αυτό θα οφελούσε πραγματικά στη μείωση της φτώχειας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.