Κοιτάζοντας πίσω δεν θα πάμε μπροστά
18/08/2014 11:33
Του Akenaton
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κοιτάζοντας πίσω δεν θα πάμε μπροστά

Συζητώντας, γράφοντας, αναλύοντας και διαβάζοντας για πολλά χρόνια και κυρίως μετά την κρίση του 2010 τα ελληνικά πολιτικο-οικονομικά πράγματα, έμενα πάντα με την ανικανοποίητη επιθυμία να εκφράσω με μερικές λέξεις, αυτό που καταλάβαινα καλά ότι έφταιγε για την κακοδαιμονία της χώρας και κυρίως για την αδυναμία της ίδιας της κοινωνίας και του πολιτικού συστήματος να αντιληφθούν την κατάσταση στην οποία η χώρα βρέθηκε και τους λόγους για τους οποίους αυτό συνέβη, αλλά δεν μπορούσα να το συμπυκνώσω λεκτικά ει δυνατόν σε μια πρόταση.

Και σήμερα, χάρη στην οξυδερκέστατη παρατήρηση ενός σχολιαστή του αντινιούζ, εγένετο φως και ξαφνικά είχα μπροστά στα έκθαμβα μάτια μου την πρόταση ακριβώς που τόσον καιρό έψαχνα μετά μανίας.

Η αδυναμία μας λοιπόν να αντιληφθούμε την πραγματικότητα και τους λόγους που μας οδήγησαν σε αυτήν, καθώς και η απροθυμία μας να προκρίνουμε τις προφανείς λύσεις που θα δώσουν διέξοδο στο σημερινό μας πολιτικο-οικονομικό αδιέξοδο, οφείλεται στο γεγονός ότι, από την γέννηση του σύγχρονου ελληνικού κράτους και μέχρι των ημερών μας, πολιτευόμαστε ΚΟΙΤΩΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΠΙΣΩ! Πολιτευόμαστε δηλαδή με μπούσουλα – μπαμπούλα – παράδειγμα την ιστορία, αντί να πολιτευόμαστε ΚΟΙΤΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ή άλλως πως, δημιουργώντας ιστορία.

Είναι δε τόσο προφανές αυτό το πολιτικό δίδαγμα – ρητό – απόφθεγμα, που απορώ πως κανένας μας δεν το επεσήμανε τόσον καιρό!

Όποια ανάρτηση κι αν «ανοίξει» κανείς μέσα στο αντινιούζ ή και οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα, όποιο άρθρο κι αν διαβάσει σε οποιαδήποτε εφημερίδα, όποια συζήτηση κι αν παρακολουθήσει στην τηλεόραση ή το ραδιόφωνο θα το διαπιστώσει εύκολα. Αργά ή γρήγορα, ανεξάρτητα από το θέμα διαπραγμάτευσης, ανεξάρτητα από τους «συνομιλητές», ανεξάρτητα από τους συντονιστές, θα εμφανιστεί μπροστά στα έκπληκτα μάτια του αναγνώστη, ακροατή, τηλεθεατή, ο Κολοκοτρώνης, ο Καραϊσκάκης, ο Παπαφλέσσας, ο Μακρυγιάννης, το Κούγκι, ο Ζάλογγος, ο Τρικούπης, ο Βενιζέλος, ο Δραγούμης, ο Παύλος Μελάς, ο Μεταξάς και το «ΟΧΙ», το αλβανικό Έπος, ο Εμφύλιος, ο Βελουχιώτης, ο Ψαρός, η Πηγάδα, τα ξερονήσια, η Χούντα, ο Αττίλας και ο κλειστός φάκελος της Κύπρου, η ΕΟΚ, ο Ανδρέας, τα Ίμια, η ΟΝΕ, οι Ολυμπιακοί Αγώνες, το σχέδιο Ανάν, ο Τάσσος, ο Οτσαλάν και ο … Πάγκαλος!

Λες και έχουν όλα αυτά σχέση με τα στενάχωρα, δύσκολα, επικίνδυνα προβλήματα που ΣΗΜΕΡΑ και λόγω δικών μας ΛΑΘΟΣ ΚΙΝΗΣΕΩΝ του πρόσφατου παρελθόντος αντιμετωπίζει η χώρα. Λες και οι λύσεις που έχουμε ανάγκη θα βρεθούν αναμασώντας αδιάκοπα ηρωισμούς ή λάθη του παρελθόντος. Λες και δεν πρέπει να πάρουμε στα χέρια μας την ίδια μας την ιστορία και να την συνεχίσουμε από εκεί που διεκόπη, κάπου εκεί κοντά στο 1981. Λες και μας φταίνε μονάχα ή κυρίως οι άλλοι, λες κι εμείς δεν έχουμε την παραμικρή ευθύνη, λες και θα ξορκίσουμε τα χειροπιαστά προβλήματα επικαλούμενοι ήρωες, θριάμβους, μεγαλεία, μνημεία και τάφους του παρελθόντος. Λες κι εμείς, οι σύγχρονοι Έλληνες δεν πρέπει να ζήσουμε, να δράσουμε, να εργαστούμε, να πολεμήσουμε, να ματώσουμε, να παράγουμε, να εφεύρουμε, να εξάγουμε, να δημιουργήσουμε την δική μας ιστορία που δυστυχώς την διακόψαμε, την ξεφτιλίσαμε, την διαπομπεύσαμε και την εκπορνεύσαμε τα τελευταία 30 χρόνια!

Μονάχα όταν στις συζητήσεις μας, στα άρθρα μας, στις αναλύσεις μας και κυρίως, στην πολιτική, κοινωνική, συλλογική μας συμπεριφορά, κυριαρχήσουν σκέψεις, προτάσεις, επιλογές, αυτοκριτική και κυρίως ψήφος που να προκρίνουν σε πραγματική ΠΟΛΙΤΙΚΗ, την πολιτική δηλαδή που είναι δυνατόν να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ, μονάχα τότε θα ξεκολλήσουμε με δικές μας δυνάμεις από τούτη την τεράστια κρίση που μας καθηλώνει. Αν δηλαδή δεν μας προκύψουν επιλογές, ηγέτες και εθνική συμπεριφορά άξια να αναφερθεί σε προσεχή εγχειρίδια ιστορίας του Έθνους μας με τα λαμπρότερα χρώματα, μην περιμένετε να δούμε ανάκαμψη, ανάπτυξη και προκοπή σε τούτη την χώρα.

ΥΓ. Ευχαριστώ τον σχολιαστή Χατζησμάλη Θεόδωρο για το τόσο περιεκτικό και διαφωτιστικό σχόλιό του που αποτέλεσε το έναυσμα του σημερινού μου σημειώματος.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 18/08/2014 12:30:59

    Είναι αδύνατον να συνδιαλεχτούμε φέρνοντας παραδείγματα ή αναλύοντας το μέλλον για έναν λόγο: Το μέλλον δεν έχει συμβεί ακόμη! Οπότε αναγκαστικά μόνο το παρελθόν μας μένει να αναλύσουμε είτε ανεξάρτητα είτε σε σχέση με το παρόν. Όποιος ξεχνάει τα λάθη του παρελθόντος, αναγκαστικά θα τα ξαναζήσει, οπότε ο εξοβελισμός της συζήτησης για το παρελθόν, είναι εξ ορισμού λάθος. Εκεί για να τα πάει καλά κάποιος πρέπει καταρχήν να γνωρίζει ιστορία κι όχι να νομίζει ότι γνωρίζει. Και να έχει και κάποια ευφυία για να κάνει μία στοιχειώδη ανάλυση. Γιατί το πως αναλύεται το παρελθόν σε σχέση με το παρόν είναι κάτι το περίπλοκο. Ένα παράδειγμα από την ιστορία: Η Αθήνα έχει χάσει τον Πελοποννησιακό και ένας αθηναίος πολιτικός εισηγείται συνθηκολόγιση και γκρέμισμα των τειχών (απαίτηση της σπάρτης). Ένας νέος τον κόβει: "θα γκρεμίσεις εσύ τα τείχη που ύψωσε ο Θεμιστοκλής;", τον ρωτάει. Και ο πολιτικός απαντάει: "Ο θεμιστοκλής έχτισε τα τείχη για να σώσει την Αθήνα. Κι εγώ για να σώσω την ΑΘήνα θα τα γκρεμίσω". Ο νέος πήγε να τον κόψει φέρνοντας το παράδειγμα μίας ιερής προσωπικότητας του παρελθόντος. Ο πολιτικός αμύνεται επιτυχώς επισημαίνοντας ότι μία ενέργεια μπορεί να είναι καλή ή κακή ανάλογα με τις συνθήκες. Γιατί τι θα ωφελούσε την Αθήνα να προκαλουσε περαιτέρω στην σπάρτη και να λήξει ο πόλεμος με τον εξανδραποδισμό του Αθηναϊκού πληθυσμού;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Άπαντα Επιστάμενος 18/08/2014 19:17:36

      Μπορούμε να προβλέψουμε, να σχεδιάσουμε, να οργανώσουμε και να υλοποιήσουμε ένα καινούριο μέλλον. Το μέλλον γενικά, δεν είναι κάτι που πρέπει να το περιμένουμε παθητικά, ως κισμέτ, ως κάτι άγνωστο που μονάχα στην γυάλινη σφαίρα του μάντη μπορεί να το δει κανείς. ΥΓ. Το παράδειγμά σας πολύ καλό, εξυπηρετεί αποτελεσματικά τον σκοπό της ανάρτησης. Ευχαριστώ.

  2. Ισόνομος πολίτης avatar
    Ισόνομος πολίτης 18/08/2014 12:37:01

    Ναι συμφωνώ εν μέρει.... Μπροστά μας πάντοτε είναι οι στόχοι και η συνέχεια της ζωής σε ατομικό και κοινωνικό επίπεδο. Συνέχεια που προϋποθέτει επινόηση, δράση, δημιουργία και τήρηση των προγραμματισθέτων. Όμως η άγνοια ή η αγνόηση ιστορικών γεγονότων ή πεπραγμένων, είναι σαν να οδηγείς το αυτοκίνητο σε άγνωστο τόπο χωρίς χάρτη, με θολό τον καθρέφτη και λασπωμένο το πίσω παμπρίζ (έτσι απλοϊκά).. Όσοι αγνόησαν την Ιστορία, λάθεψαν και οι μελλοντικοί σηματωροί τους ταυτίστηκαν με την παραίσθηση του διψασμένου οδοιπόρου στην έρημο που τρικλίζοντας και προσπαθώντας, έβλεπε στο βάθος του ορίζοντα καθαρό και γάργαρο, αλλά ανύπαρκτο…. νεράκι..

  3. Θόδωρος 17.06.201? avatar
    Θόδωρος 17.06.201? 18/08/2014 17:10:36

    Οι Μοιραίοι Μες την υπόγεια την ταβέρνα, μες σε καπνούς και σε βρισιές (απάνω στρίγγλιζε η λατέρνα) όλ'η παρέα πίναμ' εψες' εψές, σαν όλα τα βραδάκια, να πάνε κάτου τα φαρμάκια. ........................................ - Φταίει το ζαβό το ριζικό μας! - Φταίει ο Θεός που μας μισεί! - Φταίει το κεφάλι το κακό μας! - Φταίει πρώτ' απ' όλα το κρασί! Ποιος φταίει; ποιος φταίει; Κανένα στόμα δεν το βρε και δεν το 'πε ακόμα. Έτσι στη σκότεινη ταβέρνα πίνουμε πάντα μας σκυφτοί. Σαν τα σκουλήκια, κάθε φτέρνα όπου μας εύρει μας πατεί. Δειλοί, μοιραίοι κι άβουλοι αντάμα, προσμένουμε, ίσως, κάποιο θάμα!
    Κώστας Βάρναλης, 1883-1974 (Ποιητικά, O Kέδρος 1956)

  4. ΚωσταςΧ. avatar
    ΚωσταςΧ. 18/08/2014 17:35:14

    Aς ξεκινησουμε απο το '81 τοτε που εδιναν αντιστασιακες συνταξεις με το σωρο! η που το κρατος εξαγορασε ολες τις προβληματικες επιχειρησεις, τοτε που εστειναν θυγατρικες και βολευαν τους πρασινοφρουρους με τις κλαδικες να λυνουν και να δενουν! τοτε που η ολυμπιακη η δεη και ολες οι δεκο ανηκαν στο κομμα ! η ας παμε στο '89-'90 τοτε με τους ρωσοποντιους ελληνες που πουλαγαν την "οικοσκευη"τους στα παζαρια,τοτε ξεκινησε το παραεμπορειο και επεκταθηκε ,η οταν ηρθη (με πρωτοβουλια τινος) η εμπολεμη κατασταση με την αλβανια και μας ηρθαν οι εκλεκτοι γειτονες κατα χιλιαδες, δικαιοι και αδικοι! Και πιο μετα ο παπαντωνιου που μας ελεγε οτι το χρηματιστηριο θα παει στις 7000 μοναδες και οτι ειναι ο καθρεφτης της οικονομιας! ο σημιτης με την ονε και το ευρω ! τα ολυμπιακα εργα που ειχαν μεινει στην μεση? που ακομα δεν μαθαμε ποσο παραπανω κοστισαν? και ποσα ακομη που δεν θυμαμαι! Επειδη το καρο(παρελθον)ειναι βαρυ, και εμεις δεν φοραμε παρωπιδες σαν ζωα!Το καλυτερο θα ειναι να καθαρισουμε με τα προηγουμενα για να παμε στα επομενα!

  5. Chr avatar
    Chr 18/08/2014 21:28:22

    Μα θα διαφωνήσω και πάλι! Το προσέφερε εκπληκτικά παραδείγματα οικονομικής ανέλιξης: 1)Ο δεκαετής πόλεμος 1912-1922 και η ενσωμάτωση 1,5 εκ προσφύγων δεν ήταν οικονομικό θαύμα? Αν λάβουμε υπόψιν ότι : α)Χαρίσαμε στους Γερμανούς πολεμικές αποζημιώσεις του Α'ΠΠ β) Ως γνήσιοι μπαταχτσήδες οι Γερμανοί δεν πλήρωσαν το clearing της περιοδου προ του Β'ΠΠ γ)Χρεωθήκαμε μέρος των δανείων εκλειπούσας χώρας : Της Οθωμανικής αυτοκρατορίας (βλ.Συνθήκη Σεβρών) Κατά την Κατοχή είναι γνωστά και οι καταστροφές και τα δάνεια προς την Γερμανία. Μετά τον Β'ΠΠ: Η ανάπτυξη της χώρας ήταν τεράστια μετά από δεκαετή πόλεμο. Παράλληλα: 1)Δεν εισπράξαμε τα Γερμανικά δάνεια δεν αποζημιωθήκαμε. 2)Πληρώσαμε τα δάνεια του Σουλτάνου και τα προπολεμικά της ΚτΕ με καπέλο και με ηθική αποζημίωση των πιστωτών .Κυβέρνηση Παπανδρέου 1964. Ποιές άλλες χώρες ήταν τόσο χουβαρνταρούδες? Ισως καμία ! Ας κοιτάξουμε τις χρεοκοπίες : Από τις 5 χρεοκοπίες οι τρείς συνέβησαν όταν το νόμισμα μας συνδέθηκε με σκληρό νόμισμα. Η χρεοκοπία του Τρικούπη οφειλόταν στα δάνεια που είχαμε πάρει όταν είμαστε μέλη της Λατινικής ένωσης με μονάδα αναφοράς το χρυσό γαλλικό φράγκο. Η χρεοκοπία του Βενιζέλου το 1932 όταν είμαστε συνδεδεμένοι με την χρυσή λίρα και η τελευταία με το ευρώ ,από το οποίο ακόμη δεν έχουμε αποσυνδεθεί. Η μεταβολή που επήλθε την δεκαετία του 80'σύμφωνα με τον πατέρα Ψυχάρη (βλ αρθρο στο Βημα) δεν ήταν μόνο η άνοδος του ΠΑΣΟΚ ήταν και ότι μπήκαμε στην ΕΟΚ για πολιτικούς λόγους και κάναμε χειρίστου είδους συμφωνίες για την ειδοχή μας που κατέστρεψαν την παραγωγική βάση της χώρας . Το Οθωμανικής παράδοσης πολιτικό σύστημα και η ελίτ της χώρας αποζητεί την πρόσδεση με σκληρά νομίσματα διότι επιζητεί να πάρει ένα μέρος από την πίτα από τα δάνεια . Με το σκληρό νόμισμα σε δανείζουν εύκολα και ναρκώνεις τον κόσμο .Κρύβεις την αποτυχία της οικονομικής σου πολιτικής. Και έχεις και extra bonus (για την οικονομική και πολιτική ελίτ μιλώ πάντα )!!!

  6. άλυτη εξίσωση avatar
    άλυτη εξίσωση 18/08/2014 22:37:22

    '' Μια μέρα το παρελθόν, θα μας αιφνιδιάσει με τη δύναμη της επικαιρότητάς του.'' “ΕΝ ΛΕΥΚΩ”- Ο.Ε

  7. Geros avatar
    Geros 19/08/2014 11:50:22

    Εγώ αγαπητέ Ακενατόν θα προσπαθήσω να πάω ένα βήμα πιο πέρα τον συλλογισμό σου. Γιατί είμαστε εγκλωβισμένοι στο παρελθόν? Μα γιατί είναι ασφαλές φυσικά! Το να δοξολογούμε τους προγόνους ή το να κουνάμε επικριτικά το δάχτυλο για τους άτιμους πολιτικούς που μας έφεραν ως εδώ είναι και οι δυο ασφαλείς διαδικασίες. Είναι ενασχολήσεις του καναπέ , δεν προϋποθέτουν καμια ανάληψη δράσης και μας κάνουν να νιώθουμε περήφανοι για τους σπουδαίους προγόνους μας η μια και αθώοι του αίματος η άλλη. Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του μέλλοντος μας όμως προϋποθέτουν δράση , ρίσκο , οδυνηρές αποφάσεις .... είναι δουλειά ενήλικου. Είμαστε ανέτοιμοι αγαπητέ. Ανέτοιμοι να βάλουμε τις θεωρίες μας και τις ιδεοληψίες μας στο τεστ της αμείλικτης πραγματικότητας , ανέτοιμοι να πάρουμε αποφάσεις που δεν θα είναι τέλειες αλλα απαραίτητες , ανέτοιμοι να δεσμευτούμε σε θυσίες , ανέτοιμοι να γίνουμε δυσάρεστα χρήσιμοι αντί για ευχάριστα άχρηστοι. Είμαστε ανέτοιμοι αγαπητέ να αναλάβουμε την ευθύνη των πράξεων μας , σαν παιδί που όταν σκουρύνουν τα πράγματα θα κρυφτεί πίσω από τη μπαμπά του. Έτσι και εμείς θέλουμε έναν μπαμπάκα , έναν πολιτικο που θα μας λύσει όλα τα προβλήματα , δεν θα αδικήσει κανέναν , δεν θα πονέσει κανείς και θα ζήσουνε αυτοί καλά και εμείς καλύτερα. Ζητάμε κάποιον να πάρει από εμάς το βάρος της ενηλικίωσης και να μας πάει στην απόλυτη γαλήνη και ασφάλεια χωρίς κόπο και χωρίς πόνο , όπως ο μπαμπάς μας θα μας κάνει το βαβά μάκια και θα περάσει. Για αυτό φυσικά και είμαστε τόσο μα τόσο δυσαρεστημένοι , γιατί αυτό που ζητάμε δεν υπάρχει. Μην ξεχνάς ότι διώξαμε τον Καραμανλή και φέραμε τον GAP γιατί το 2009 ο κόσμος έλεγε πως ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ! Δεν παλευόταν η φτώχεια , η κρίση , η ανεργία , η ακρίβεια , οι φόροι ..... ΤΟ 2009!! Είμαστε από πάντα το δυσαρεστημένο παιδί. Αυτό φυσικά εγείρει το ερώτημα : μετά την κρίση υπάρχει η συνέχεια της παλιάς κρίσης? Πως βγαίνεις δηλαδή από μια κρίση που την βιώνεις από τότε που θυμάσαι τον εαυτό σου? Πως έρχεται η άτιμη η ενηλικίωση ενός λαου?

    • akenaton avatar
      akenaton @ Geros 19/08/2014 20:15:16

      Σε γενικές γραμμές, συμφωνώ γέρο μου ...

  8. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 19/08/2014 16:12:13

    Αγαπητέ Akenaton, χωρίς ιστορική γνώση δεν υπάρχει πολιτική της προικοπής.Ναι, δεν πρέπει κανείς να είναι προγονόπληκτος αλλά χωρίς ξέρεις από που έρχεσαι, δεν πας μπροστά. Άρα, ναι, πρέπει να κοιτάς και πίσω για να πας στο μέλλον.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 19/08/2014 18:17:47

      Φίλε Φαήλο, δεν λέω κάτι τέτοιο. Διάβασε σε παρακαλώ προσεκτικότερα. Καλή η ιστορία αλλά δεν φτάνει να μας πάει μονάχη της μπροστά. Τα λέει καλά ο γέρος παραπάνω. Να είσαι πάντα καλά.

  9. Βασιλική Κ. Σ. avatar
    Βασιλική Κ. Σ. 19/08/2014 17:07:19

    Tραγική επιλογή... τραγική.... ευτελίζει προσωκρατικούς, τραγικούς, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Πατέρες... τόση διάθλαση της αντίληψης...; γιατί; ένα πρόσφατο, αντίθετο φυσικά παράδειγμα: η Κίνα όταν αποφάσισε να ξαναμιλήσει με το παρελθόν της μπόρεσε να κοιτάξει το μέλλον. Σαράντα χρόνια μόνον σχεδόν από τότε και είναι σχεδόν η ηγέτιδα χώρα οικονομικά της υφηλίου....

    • my way avatar
      my way @ Βασιλική Κ. Σ. 19/08/2014 19:20:56

      Σχετική και απολύτως επίκαιρη η ρήση του Κωνσταντίνου Καραμανλή: "Η Οικονομία, η Ιστορία, η Κοινωνιολογιά δεν είναι Πολιτική, υποβοηθούν την Πολιτική".

      • my way avatar
        my way @ my way 19/08/2014 19:23:42

        Το σχόλιο είναι γενικό και από παραδρομή αναρτήθηκε σαν απάντηση προς @Βασιλική Κ. Σ.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Βασιλική Κ. Σ. 19/08/2014 20:14:09

      Εγώ τα κάνω όλα τούτα αγαπητή μου; ...

  10. Φίλτατος Αγαπητός avatar
    Φίλτατος Αγαπητός 20/08/2014 15:38:48

    Η ιστορία είναι σαν ελατήριο, όσο ισχυρότερη Ιστορία έχει ένας λαός και όσο πιο πίσω αναζητά τις ρίζες του παθιασμένα, τόσο πιο ορμητική θα είναι η εκτόξευσή του μπροστά όταν έρθει η ώρα. Το πρόβλημά μας δεν είναι οτι καταπιανόμαστε πολύ με το παρελθόν, αλλά οτι το κάνουμε με λανθασμένο και ανολοκλήρωτο τρόπο.

  11. GregA avatar
    GregA 20/08/2014 22:56:17

    Γιατί τόση ηττοπάθεια και ραγιαδισμός; Γιατί τέτοια προσήλωση σε ιδέες που μόνον Ελληνικές δεν είναι; Ποιά θα ήταν η Ευρώπη εάν δεν υπήρχαν οι 300 του Λεωνίδα, αλλά και οι "Ελλήνων προμαχούντες Αθηναίοι χρυσοφόρων Μήδων εστόρεσαν δύναμιν"; Τι ιστορική βαρύτητα θα είχε το Βυζάντιο εάν ο Κωνσταντίνος ο Παλαιολόγος είχε συμβιβασθεί με τους Φράγκους ή με τον Μωάμεθ; Τι θα λέγαμε για το '40, εάν ο Μεταξάς είχε απλά δεχθεί να περάσουν οι Ιταλοί; Ποιά θα ήταν η Ελληνική ιστορία εάν δεν υπήρχε ο Γρίβας στη Κύπρο; Σε όλες αυτές τις στιγμές της ιστορίας υπήρχαν πάντοτε οι "λογικοί" που προέτρεπαν σε συμβιβασμό. Ευτυχώς επικράτησαν οι άλλοι, οι ΕΛΛΗΝΕΣ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΩΡΑ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.