#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/09/2010 10:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καταρρέει το μοντέλο του κρατικοδίαιτου Τύπου



Την πλέον κρίσιμη περίοδο της ιστορίας της περνά ο έντυπος Τύπος ο οποίος πέρα από τη δική του κρίση, βρίσκεται εν μέσω και της σφοδρής ύφεσης που πλήττει την ελληνική οικονομία. Ενας διαλυμένος Τύπος δηλαδή σε μια πιο διαλυμένη οικονομία είναι το εκρηκτικό μίγμα που απειλεί να τινάξει στον αέρα όλο το οικοδόμημα.

Κι επειδή από πολλούς εκφράζονται οι απόψεις του τύπου: να κλείσουν οι εφημερίδες των διαπλεκόμενων, να ρημάξει το Βήμα, το Εθνος, η Ελευθεροτυπία, να μην ξαναδιαβάσουμε στημένες ειδήσεις και άλλα τέτοια φαιδρά από ανθρώπους που είναι πιο βολεμένοι κι από τα αφεντικά των media τους λέω τα εξής: Πίσω από το ιλουστρασιόν, πίσω από τις βιτρίνες των ξεπουλημένων μεγαλοδημοσιογράφων με τις αυτοκινητάρες και τις βίλες και πίσω από τον Ψυχάρη, τον Μπόμπολα, τον Αλαφούζο κ.λπ. υπάρχουν χιλιάδες εργαζόμενοι των 700 και των 1000 ευρώ. Υπάρχουν χιλιάδες ανασφάλιστοι, με μπλοκάκια, με ώρες εργασίας 15 την ημέρα και 6 την εβδομάδα.

Υπάρχουν και οι οικογένειες αυτών που αγωνιούν μήπως την άλλη μέρα δεν έχουν να πληρώσουν ούτε το ενοίκιο του σπιτιού τους.

Ωραίοι οι αφορισμοί του τύπου «Θάνατος στον Ψυχάρη» ή «να κλείσουν και να καούν» ή ακόμη και το χειρότερο «τους λυπάμαι τους κακόμοιρους του δημοσιογράφους αλλά αύριο θα το γιορτάσω». Αλλά η ουσία είναι μία: Με ευθύνη όλων κάποιες εκατοντάδες οικογένειες θα κλαίνε από αύριο, αλλά όλοι αυτοί που μιλάνε για τα ΜΜΕ δεν ξέρουν ούτε πώς στήνεται κάθε μέρα μια εφημερίδα, ή ένα κανάλι. Δεν είναι όλοι Πρετεντέρηδες, Καψήδες ή Ευαγγελάτοι κύριοι. Πίσω από τους ακριβοπληρωμένους με τα Μον Μπλανκ υπάρχουν εργάτες και για να χρησιμοποιήσουμε και μαρξιστικούς όρους, προλετάριοι. Και το εννοώ, πρόκειται για πολύ σκληρά εργαζόμενους οι οποίοι πεθαίνουν και ευκολότερα και γρηγορότερα από τους… ιδιοκτήτες φορτηγών για παράδειγμα. Αλλά ως εδώ τα συντεχνιακά.



Η κρίση του Τύπου ήταν φανερή εδώ και πολλά χρόνια. Τρώγαμε από τις σάρκες μας όλοι και το ξέραμε. Τα ΜΜΕ στην Ελλάδα ζουν και βασιλεύουν μέχρι σήμερα διότι είναι κρατικοδίαιτα. Παίρνουν χορηγίες, διαφημίσεις, κρυφά κονδύλια. Κι αν δεν το κάνουν έχουν αφεντικά με άλλες ασχολίες ή άδηλους πόρους που τα χρηματοδοτούν για να κάνουν business.

Αυτό το μοντέλο έχει αρχίσει να καταρρέει και η οικονομική κρίση επιτάχυνε τις εξελίξεις. Διαφημίσεις δεν υπάρχουν, το κρατικό χρήμα στέρεψε, οι παράπλευρες business χάθηκαν, οπότε το σύστημα διαλύεται. Το ερώτημα είναι πώς θα αντιδράσουμε όλοι σε όλο αυτό που έρχεται. Θα προσαρμοστούμε στη νέα εποχή ή θα κάνουμε ασκήσεις επαναστατικής γυμναστικής και το θεαθήναι; Και η κυβέρνηση που είναι σ’ αυτές τις ραγδαίες εξελίξεις; Μέχρι σήμερα, κι όχι μόνο αυτή, αλλά όλο το πολιτικό σύστημα βολεύτηκε με τα κατευθυνόμενα ΜΜΕ, τώρα τα εγκαταλείπει για να φτιάξει καινούργια, πιο ελεγχόμενα;

Το μεγάλο στοίχημα ωστόσο είναι τι θα κάνουν οι εργαζόμενοι στον Τύπο. Όχι οι μεγαλοκαρχαρίες, οι εργάτες που λέγαμε. Μπορούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα; Όταν ο ηλεκτρονικός τύπος, τα sites, τα blogs και κάθε είδους διαφορετική ενημέρωση έχουν σβήσει την εφημερίδα ή την τηλεόραση, η προσαρμογή είναι απαραίτητη και ενίοτε βίαιη. Δείτε μόνο τι γίνεται στις μεγάλες εφημερίδες του εξωτερικού. Αναδιάρθρωση, επένδυση στο μέλλον, προετοιμασία για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική εποχή του τύπου. Εδώ τι γίνεται: Η συντεχνία της ΕΣΗΕΑ δεν μπορεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να προτείνει λύσεις, πολλές φορές επώδυνες αλλά λύσεις.

Οι περισσότεροι εργαζόμενοι μοιάζουν βολεμένοι σε μια δημοσιουπαλληλική αντίληψη που λέει ότι αφού έχει το αφεντικό εγώ δεν φοβάμαι για τη δουλειά μου. Και μένει στάσιμος, χωρίς εξέλιξη στη δουλειά του και κολλημένος στα… αριστερά του κόμπλεξ, νομίζοντας ότι έτσι θα πιάσει θέση στον Παράδεισο. Κανείς -ή τουλάχιστον οι πιο πολλοί - δημοσιογράφος ή εργαζόμενος στον τύπο σήμερα δε ρισκάρει να κάνει και κάτι παραπάνω από αυτό που έμαθε. Μας έφαγε η εξειδίκευση και φοβούμαστε να μάθουμε ακόμη και πώς πατάνε το κουμπί για να ανοίξει ένας υπολογιστής.

Οσο για τα αφεντικά του Τύπου, δεν υπάρχουν διαφορές από τα άλλα αφεντικά. Στις εποχές των παχιών αγελάδων βολεύτηκαν με τα μαγαζιά τους, έπαιρναν τις δουλίτσες τους στις πλάτες των εργαζόμενων και έκαναν τα παιχνίδια τους με την εξουσία. Αλλά γιατί να τους κατακρίνει κάποιος γι’ αυτό; Στο χωριό μου λένε: «Όλα τα γουρούνια έχουν την ίδια μούρη».

Αυτός που πρέπει να αλλάξει δεν είναι το αφεντικό, αλλά ο εργαζόμενος. Όταν θα το κάνουμε αυτό, ο καθένας μόνος του, θα αλλάξουμε και την τύχη μας.

Ως τότε θα έχουμε περιπέτειες σαν για αυτή που συμβαίνει σήμερα στο ΔΟΛ και τον Πήγασο, που συνέβη πριν μερικούς μήνες στον Ελεύθερο Τύπο και ούτω κάθε εξής:

Καληνύχτα και καλή τύχη, όπως έλεγε και ένας Αμερικανός δημοσιογράφος.

Αριστερός Ψάλτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. klausevitz avatar
    klausevitz 30/09/2010 10:35:50

    klausevitz says:
    30/09/2010 at 12:14 Στα μμε, φούσκα τα περισσότερα:
    . φούσκα, οι σχολές-ιδιωτικές και μή- με ατέλειωτο αριθμό αποφοίτων
    . φούσκα, οι αριθμοί συχνοτήτων σε ραδιόφωνο και τηλεόραση
    . φούσκα, οι επαρχιακοί σταθμοί
    . φούσκα, ο ανεξάντλητος αριθμός αθλητικών εφημερίδων
    . φούσκα, ηπολιτική και επιχειρηματική διόγκωση των ομίλλων
    . φούσκα, οι απίστευτες αμοιβές δημοσιογράφων… σε αποστολή!

    Μιά ανεξέλεγκτη μεγέθυνση που μόνο η “πολυφωνία” δεν την διακρίνει,
    με τη στάμπα της…υπανάπτυξης και της κουλτούρας-ερζάτς…όταν η
    φούσκα μεγάλωνε ήσαν όλοι περήφανοι…τώρα η φούσκα σκάει σε βάρος
    των αδυνάτων πρώτα…..δεν θα σταματήσει όμως εκεί,θ’αγγ΄ξει και
    τους αμαρτωλούς….Πρίν απο τήν εξυγίανση προηγείται η θυματοποίηση
    και το…συνδικάτο των δημοσιογράφων προστατεύει,κυρίως,τους..ισχυρούς!
    Ου μήν πολύ! Βορριάς κτυπά την πόρτα μας ή
    “Old habbits die hard, good soldiers fade away..” , όπως τραγουδάει πρόσφατα ο γερο-αλητάκος Μick Jagger!

  2. nasos avatar
    nasos 30/09/2010 10:45:09

    Με λίγα λόγια κ Αριστερέ Ψάλτη μας ζητάτε να στηρίζουμε το ληστρικό σύστημα των Νταβατζήδων του Τύπου-που ευθύνεται κατά 95% για την σημερινή κατάνται της Πατρίδας μας- για να μην χάσουν τις δουλειές τους οι εργαζόμενοι σε αυτά.
    Με την ίδια λογική να ταϊζουμε τα παιδιά μας με junk food για να μην μείνουν άνεργοι οι εργαζόμενοι στα MacDonalds...

    • Πλούταρχος Λευκαδίτης avatar
      Πλούταρχος Λευκαδίτης @ nasos 30/09/2010 11:14:00

      Και εγώ συμφωνώ μαζί σου απόλυτα! Είμαστε σε "πόλεμο", είτε μας αρέσει ή δε μας αρέσει: πόλεμο μεταξύ ενός σάπιου συστήματος κύριοι εκφραστές του οποίου είναι οι εφημερίδες των διαπλεκομένων. Και σε έναν πόλεμο δυστυχώς υπάρχουν απώλειες εκατέρωθεν! Με την ίδια λογική, θα πρέπει να λυπόμαστε:
      1. τους εργαζομένους στον κλάδο πώλησης και επισκευής αυτοκινήτων
      2. τους μεγαλοκατασκευαστές και τους ανασφάλιστους δούλους που εργάζονται στα γιαπιά
      3. τους εργαζόμενους στον τομέα του τουρισμού
      και πάει λέγοντας και κλαίγοντας...
      Σαφέστατα δεν ευθύνεται ο εργαζόμενος για το στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης που κυριάρχησε στη μεταπολιτευτική Ελλάδα και το οποίο βασίστηκε στη φούσκα της κατανάλωσης, ως αποτέλεσμα της πιστωτικής επέκτασης και όχι της ουσιαστικής ανάπτυξης! Βλέπετε, οι "συνδικαλιστές" του κώ... έτρεχαν πίσω από τα κομματικά αφεντικά τους, με αποτέλεσμα τεράστιες βιομηχανίες να... την κάνουν από το Ελλαδιστάν με ελαφρά πηδηματάκια...
      Λοιπόν, πραγματικά δε θα λυπηθώ ούτε τον Πρετεντέρη, ούτε τον Παπαχρήστο, ούτε την Τρέμη, ούτε τον Τσίμα, Καψή, Θοδωράκη, Κούλογλου κτλ...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Πλούταρχος Λευκαδίτης 30/09/2010 11:33:29

        Ο Θεοδωράκης ειδικά, έχει φροντίσει τα νώτα του. Το gourmet εστιατόριο και το νεοταξίτικο σάιτ τα οποία έχει ανοίξει να 'ν' καλά...

      • nefeli avatar
        nefeli @ Πλούταρχος Λευκαδίτης 30/09/2010 15:18:00

        ....έ, όχι και gourmet το κρητικό εστιατόριο, σε συνεργασία με το δρακουλόσογο!

    • http://neotera.wordpress.com avatar
      http://neotera.wordpress.com @ nasos 30/09/2010 13:08:26

      Μια ιδέα περί του τι νοείται ως "αριστερός δημοσιογράφος" μπορεί να πάρει κανείς και σ' εμάς.

    • socrates avatar
      socrates @ nasos 30/09/2010 13:36:48

      N αγιασει το στομα σου Νασο παιδι μου, πεστα πεστα!!!
      Συμφωνω απολυτως.
      Ο καθ ενας μας με τον προσωπικο του αγωνα να βρει τη λυση.
      Παρτε το χαμπαρι, δεν γουσταρουν την Ελλαδα, διοτι οτι και να γινει ο Ελληνας ειναι αναρχικο στοιχειο, ειναι γραμμενο στο DNA μας, αναγενιομαστε απ τις σταχτες μας.
      Εμπρος, για ενα καλυτερο μελλον των παιδιων μας!!!!!!!

      • Ευθύμης avatar
        Ευθύμης @ socrates 30/09/2010 20:18:11

        +1

  3. koxakis avatar
    koxakis 30/09/2010 10:58:55

    Δηλαδη εαν κλεισουν τα ΝΕΑ εγω πρεπει να νιωσω ασχημα ?
    "Λυπαμαι" αλλα μονο χαμογελα μου προκαλει ...και τελος παντων ας επιστρεψουν και μερικοι εργαζομενοι στην "περηφερεια" στα χωρια τους και στις κωμοπολεις τους ..Εχει και εκει εφημεριδες και οι "αξιοι" δε θα χαθουν ...το πολυ πολυ να παιρνουν λιγοτερα αλλα φτανουν και τα λιγοτερα στην "επαρχια"...!!

    Οσο για τα αφεντικα του τυπου που λες πως δεν διαφερουν απο αλλα αφεντικα κανεις τεραστιο λαθος ...ΤΑ ΑΦΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΚΜΑΒΛΙΖΟΥΝ ΠΟΔΗΓΕΤΟΥΝ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΟΥΝ ΕΚΒΙΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ...ΜΑΖΙΚΑ ΟΛΟ ΤΟ ΛΑΟ ....!!

  4. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 30/09/2010 11:05:30

    Οι τεχνικοί, κάμεραμεν, ηχολήπτες, συντονιστές, διορθωτές, συντάκτες ύλης, μονταζιέρες, κλπ. όταν φρόντιζαν να "αναδεικνύουν" την κάθε Φράου Χέλγκα και τον κάθε Κύριο Δημοσιογράφο-Ροβεσπιέρο απαστράπτοντες και βροντερούς να εκφωνούν ΜΑΓΕΙΡΕΜΕΝΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ και να ΕΚΤΕΛΟΥΝ ΑΠΟ ΟΘΟΝΗΣ τους φορτηγατζήδες και κάθε ομάδα που απεργεί δεν σκέφτονταν ότι κάποτε θα ερχόταν η δική τους σειρά;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 30/09/2010 11:10:26

      Προφανώς νόμιζαν ότι ο "κοινωνικός αυτοματισμός", που τόσο πιστά υπηρετούν τοις κείνων (χ)ρήμασι πειθόμενοι, θα είχε μονοσήμαντη και όχι αμφιμονοσήμαντη επίδραση.

  5. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 30/09/2010 11:09:32

    Έχουν μια ευκαιρία να επανορθώσουν και να αποδείξουν ότι δεν είναι ΑΔΕΙΑ ΜΥΔΙΑ:

    Να καταλάβουν τις αίθουσες σύνταξης και τα ατελιέ και να βγάλουν αληθινές ειδήσεις.

    Οι φορτηγατζήδες συγκρούστηκαν.

    Αυτοί κότες;

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ αλλενάκι 30/09/2010 11:15:04

      Το στοίχημα είναι αν θα αντιληφθούν και άλλες κοινωνικές ομάδες τι συμβαίνει και ενωθούν τελικά με τους φορτηγατζήδες.

      Αν βρεθεί ακόμη μία κοινωνική ομάδα, το παιχνίδι μάλλον θα κερδηθεί.

      Προσωπικά δεν είμαι και πολύ αισιόδοξος, αλλά ποτέ δεν ξέρεις.

  6. th.pr avatar
    th.pr 30/09/2010 11:10:44

    Καταρρέει;
    Κολυμπηθρόξυλο να μην μεινει!

  7. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 30/09/2010 11:15:03

    Όπως (δια)βλέπω από τα πρώτα σχόλια, Αριστερέ Ψάλτη, εδώ θα γραφούν... τόννοι ηλεκτρονικής μελάνης με "αφορισμούς", όπως τους αποκαλείς. Πριν όμως βιαστεί κανείς να μιλήσει για δήθεν "ρωμαϊκό όχλο", μήπως αυτή η συλλογική διάθεση εναντίον τους θα πρέπει να εμβάλει σε προβληματισμό τους ίδιους τους δημοσιογράφους για το ρόλο τους;

    Ο λαός δεν είναι πια ούτε ανυποψίαστος, ούτε αμνήμων.

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 30/09/2010 11:16:01

    Όταν καταρράκωναν τη μητέρα του κατακρεουργημένου ηθοποιού με φωτογραφίες και αιματηρά διεστραμμένα ρεπορτάζ, ήταν καλά;

    • Εν Πλώ avatar
      Εν Πλώ @ αλλενάκι 30/09/2010 11:17:16

      έχουμε δικάιωμα στην πλήρη ενημέρωση. Το έχει πει και η Ντίμη. Και η άλλη πως τη λένε, η Κοραη.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Εν Πλώ 30/09/2010 11:20:01

        Καθένας με τα γούστα του...
        Η σύγκριση Dimi και Κοραή βαθιά προβοκατόρικη...

      • Εν Πλώ avatar
        Εν Πλώ @ Εν Πλώ 30/09/2010 11:36:29

        Η κοραή είναι ξανθιά.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ αλλενάκι 30/09/2010 11:22:23

      Πήραν παράδειγμα από την προ 23ετίας πρακτική που λάνσαρε ο τέως πρόεδρός τους. Θυμάσαι, νομίζω, τη φωτογραφία του τεμαχισμένου πτώματος που τράβηξε πάνω στο νεκροτομικό τραπέζι ο Σόμπολος, και την άλλη μέρα την έβαλε γκρο-πλαν στο εξώφυλλο του "Έθνους".

      Νομίζανε ότι τα ξεχνάμε αυτά (και άλλα πολλά); Όχι, ΤΙΠΟΤΑ δεν ξεχνάμε, και εδώ θα τα πούμε ΟΛΑ...

      • Νικος avatar
        Νικος @ Αυριανιστής 30/09/2010 13:18:55

        Στελιος Κουλογλου.
        Πoioς σκοτωσε τη Τζενη Γκαλη;

  9. armageddon avatar
    armageddon 30/09/2010 11:16:21

    ΤΙ ΕΧΕΙ ΑΛΛΑΞΕΙ ΣΤΗΝ ΕΡΤ,ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΝΔ;

    • Misha avatar
      Misha @ armageddon 30/09/2010 11:24:24

      Επανηλθε ο Κούλογλου με 38000 το επεισόδιο

      • hellasatt avatar
        hellasatt @ Misha 30/09/2010 19:54:40

        Ο Κούλογλου κάνει καταπληκτικές εκπομπές. Τώρα αν δικαιολογείται τέτοιο κόστος, δεν ξέρω.

  10. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 30/09/2010 11:21:26

    Εντωμεταξύ ο ΓΑΠ αποδεικνύεται κάθε μέρα ένα κακό, πολύ χειρότερο αντίγραφο του Καραμανλή. Ο Καραμανλής άφησε και έκλεισε ο Ελεύθερος Τύπος - αφού πρώτα τον άφησε και εκφυλίστηκε - η μοναδικη κάπως ισχυρή εφημερίδα της παράταξης του. Ο ΓΑΠ τώρα αφήνει και καταρρέει όλο το κυρίαρχο σύστημα του ΠΑΣΟΚ στον τύπο, που στήθηκε από τη μεταπολίτευση και μετά.

    Και πού δεν είναι κακέκτυπο του Καραμανλή. Ο Καραμανλής έκανε απογραφή, ο ΓΑΠ έκανε "καταγραφή" και καταστράφηκε η χώρα. Ο Καραμανλής είχε το Ρουσόπουλο και ασχολούνταν μόνον με την επικοινωνία, ο ΓΑΠ τους βάζει όλους να του κάνουν αέρα με βεντάλιες από τις ειδήσεις των 8. Ο Καραμανλής κατέρρευσε υπό το βάρος της ηθικής κατάπτωσης της παράταξης τους, ο ΓΑΠ συσσωρεύει λαϊκή οργή που θα φτάσει σύντομα στο σημείο της έκρηξης. Ο Καραμανλής τα παράτησε κι έφυγε, ο ΓΑΠ να δούμε πού θα κρυφτεί. Ίσως πληρώσει τελικά αυτός για τις αμαρτίες όλης της μεταπολίτευσης.

  11. Μεριλένα avatar
    Μεριλένα 30/09/2010 11:22:29

    Τρικυμία εν κρανίω...
    "Να κατέβουμε στους δρόμους μαζί με τους φορτηγατζάδες". Γιατί ποιος σας είπε ότι είμαστε επιχειρηματίες; Απλές εργαζόμενες είμαστε, που θυμόμαστε ότι τα μεγαλύτερα κρατικά διαφημιστικά κονδύλια επί ΝΔ, δίνονταν σε "αντισυστημικά" media τα οποία αν θέλετε μπορώ να σας θυμίσω...

  12. Misha avatar
    Misha 30/09/2010 11:23:01

    Σιγά μη τον αφήσουνε να καταρρεύσει το επικοινωνιακό εργαλείο του ΔΝΤ!
    Ρε παιδιά , στη Βενεζουέλα μόλις προσφατα αποκαλύφθηκε πως η ΣΙΑ τάιζε αφειδώς τα «ιδιωτικά» κανάλια.
    Το ίδιο έκανε και την περίοδο του σχεδίου Ανάν με ελληνικά και ελληνοκυπριακά μέσα!
    Ο ΔΟΨ και ο σερ Μπόμπος ζουν και βασιλεύουν κι έτσι θα συνεχίσουν.
    Ε, μερικοί εργαζόμενοι θα δοθούν βορά...Ε, και;
    Όσο «τα μυστικά της Εδέμ» και η Σεχραζάτ θα κρατούν το πόπολο μπροστά στο χαζόκουτο, όλα θα είναι υπό έλεγχο.
    Αν κάποιοι κινητοποιηθούν δυναμικά και αντιληφθούν πως οι φορτηγατζήδες μάχονται και για τους δημοσιοκαφρίσκους των 700 ευρω, τότε ισως και να αλλάξει η ρότα των πραγμάτων

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Misha 30/09/2010 11:26:48

      Κατά βάση έχεις δίκιο, αλλά ίσως ο ΓΑΠ να είναι τελικά πολύ πιο άχρηστος από όσο φαίνεται.

  13. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 30/09/2010 11:24:21

    Καλώς ή κακώς, αυτή τη στιγμή περιμένουμε από τους έντιμους δημοσιογράφους να κάνουν κι αυτοί την επανάστασή τους.

    Κάποια στιγμή το 1975 εξεδόθη η "εφημερίδα των συντακτών" που κυριάρχησε ιδεολογικά - και όχι μόνον - στη μεταπολιτευτική Ελλάδα. Πού είναι εκείνο το ανεξάρτητο και μαχητικό πνεύμα;

    Όλοι οι κλάδοι είναι λίγο πολύ σε παρακμή, αλλά ο ρόλος του τύπου σε αυτή την παρακμή είναι τουλάχιστον κεντρικός.

    Το πρόβλημα είναι, Αριστερέ Ψάλτη, χειρότερο από όσο νομίζεις: Δεν θα χυθούν δάκρυα ούτε για τους δημοσιογράφους των 700 και 1000 ευρώ... Δεν θα χυθούν δάκρυα για κανέναν δημοσιογράφο... Εκεί φτάσαμε...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Επώνυμος 30/09/2010 11:31:17

      Και το θεωρείς "πρόβλημα" αυτό;

      Συγγνώμη, αλλά εγώ δεν θεωρώ πρόβλημα το γεγονός ότι δεν χύνονται δάκρυα για τα κοράκια του αρριβισμού τα οποία δεν βρίσκουν λεία για να κατασπαράξουν. (Ναι, αρριβίστας είναι όποιος για 700 και 1000 ευρώ πατάει επί πτωμάτων, περιμένοντας να "ανελιχθεί" κάποτε και να γίνει Κώνστας στη θέση του -κάθε- Κώνστα.)

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Αυριανιστής 30/09/2010 11:36:43

        Πρόβλημα, γιατί χάνουμε κι εμείς την ανθρωπιά μας. Και πρόβλημα για κάποιους που σκέφτονται κάπως ρομαντικά, όπως ο Αριστερός Ψάλτης. Και πρόβλημα, κυρίως γιατί έχεις δίκιο...

    • nefeli avatar
      nefeli @ Επώνυμος 30/09/2010 13:12:38

      Επώνυμε , οι δημοσιογράφοι των chanel,της Μυκόνου, των γραφείων τύπου - αργομισθίας στο δημόσιο κι εν ολίγοις της έμμισθης παραπληροφόρησης, συμπαρασύρουν κι εκείνους των 700ευρώ, ως προς τις αρνητικές εντυπώσεις που έχει η κοινή γνώμη για αυτούς.

      Κάθε επάγγελμα όμως, ας αναλαβει και την αυτοκάθαρσή του...

      Κανένα δάκρυ δε θα χυθεί για τους δημοσιογράφους, γιατί τους βαραίνει η ενόχη στη συμετοχή τους, στην παραπληροφόρηση και την παρακμή της ελληνικής κοινωνίας τα τελευταία 20 χρόνια. Και με το ανάλογο χρυσοφόρο αζημείωτο βεβαίως, βεβαίως, για όσους πετυχαίναν το στόχο...

  14. Greg avatar
    Greg 30/09/2010 11:38:55

    Τα ΜΜΕ είναι εκ της φύσεώς τους προβληματικές επιχειρήσεις. Σε οποιονδήποτε χαρίζονταν μερικά εκατομμύρια ευρώ για να τα επενδύσει σε ΜΜΕ, θα τα έχανε πολύ γρήγορα γιατί τα κέρδη που προκύπτουν είναι ελάχιστα σε σχέση με το κόστος λειτουργίας. Πώς επιβιώνουν; Μόνο με τη συνδρομή του κρατικού ταμείου, είτε με κρατική διαφήμιση, είτε με άλλες δουλειές που θα αντισταθμίσουν τη χασούρα του εκδότη. Έτσι συντηρείται και η ελληνική ιδιαιτερότητα με τα εκατοντάδες έντυπα. Αν π.χ. εξασφαλίσεις μια διαφήμιση ΟΠΑΠ 30.000 ευρώ το μήνα, ανοίγεις εφημεριδάκι με 5 εργαζόμενους Χ 800 ευρώ + έξοδα λειοτυργίας και μπορείς να βάζεις κανα 10χίλιαρο το μήνα στην τσέπη από το πουθενά. Πολύ μεγαλύτερα τα κόστη, αλλά και τα παράπλευρα έσοδα στα μεγαλύτερα ΜΜΕ. Σήμερα, όμως, με τις εξελίξεις στην οικονομία το μοντέλο αυτό δεν μπορεί να μην καταρρεύσει.

    α) Γιατί να έχει κάποιος σήμερα ΜΜΕ, αν δεν μπορεί να κλείσει δουλειές με το δημόσιο;

    β) Γιατί να προσπαθεί να επηρεάσει τα πολιτικά πράγματα αφού έχουν μπει στον αυτόματο πιλότο της τρόικας;

    γ) Πώς θα επιβιώσει ένα ΜΜΕ χωρίς κρατικές διαφημίσεις που βρίσκονται στο μικροσκόπιο ξένων ελεγκτών όταν και οι μεγάλες εταιρίες του ιδιωτικού τομέα μειώνουν δραματικά τις διαφημιστικές τους δαπάνες;

    Είναι αναπόφευκτο η αγορά των ΜΜΕ στην Ελλάδα να συρρικνωθεί στα πρότυπα ΕΕ και ΗΠΑ, όπου ένας-δύο όμιλοι ελέγχουν ολοκληρωτικά την ενημέρωση και χρηματοδοτούνται με αποκλειστικό και μόνο σκοπό τη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Θα εκλείψουν έτσι και οι ιδιοτέλειες των εκδοτικών συμφερόντων. Καλώς ή κακώς, το μέλλον θα δείξει.

  15. PELIAS avatar
    PELIAS 30/09/2010 11:48:23

    Και τί θα γίνει με τα γκάλλοπ; Και με τα βίντεο και τις συνταγές μαγειρικής;

    Μήπως προχωρούν στην εφημερίδα του τοίχου;

    ΠΕΛΙΑΣ

  16. netakias.wordpress.com avatar
    netakias.wordpress.com 30/09/2010 11:53:35

    Να τους επιστρατεύσουμε κι αυτούς...δεν αντέχω ούτε μια μέρα χωρίς MEGA, BHMA, NEA.

  17. l
    l' ami du peuple 30/09/2010 11:54:55

    η εφημεριδα ειναι κατι που το βλεπεις κρεμασμενο στο περιπτερο, το δανειζεσαι απο το διπλανο σου το μαζευεις και το διαβαζεις, η το αγοραζεις με 300 ευρα το χρονο.

    το ιντερνετ προϋποθετει υπολογιστη, συνδρομη, καποια εκπαιδευση στη τεχνολογια...

    ειναι αυταπατη η δυνατοτητα "δημοκρατικης ενημερωσης" απο ενα μεσο που παραγει κοινωνικο αποκλεισμο καθως απευθυνεται σε "ηδη μυημενους" κατα καποιο τροπο.

    απο κει και περα ειναι ανοικτα παραπολλα ζητηματα που δεν προσφερονται για αφ'[υψηλου σχολιασμο, καθως κρινουν το μελλον του πολιτισμου..σιγα που το προβλημα του τυπου ειναι "ελληνικο"

  18. vassilis avatar
    vassilis 30/09/2010 12:00:31

    Θα τους σωσει η περαιωση,θα δωσουν κατι τις και θα γλιτωσουν.

  19. Μεριλένα avatar
    Μεριλένα 30/09/2010 12:04:40

    Λογοκρισία; Φαντάζεσαι να μην αντέγραφα δικές σου αναρτήσεις;

    • Factorx avatar
      Factorx @ Μεριλένα 30/09/2010 12:15:29

      που την ελιδες την λογοκρισία. Απαιτω να ζητήσεις συγνώμη αμεσως

  20. Μεριλένα avatar
    Μεριλένα 30/09/2010 12:07:21

    Σε όσους αρέσουν λοιπόν τα παραμυθάκια με δράκους τύπου ΔΟΛ, Τεγόπουλου, Μπόμπολα...

    Αντιγράφω από το ANTINEWS τη διαφημιστική δαπάνη του 2008

    "Στην κορυφή των εισπράξεων βρίσκονται η «Χώρα» και η «Χώρα της Κυριακής» του (και τηλεοπτικού σχολιαστή) Γ. Τράγκα, που έλαβαν 1.823.463 ευρώ, δηλαδή το 6% της συνολικής δαπάνης, ενώ η κυκλοφορία τους αντιπροσωπεύει μόλις το 0,3%. Σε περίοπτη θέση βρίσκονται επίσης οι εφημερίδες «Βραδυνή» «Απογευματινή», «Αδέσμευτος» και «Άρθρο», που στις κυριακάτικες εκδόσεις τους, με μόλις 1,1% της κυκλοφορίας, συγκέντρωσαν το 10,4% της κρατικής διαφήμισης".

    • Factorx avatar
      Factorx @ Μεριλένα 30/09/2010 12:15:01

      Αυτό τι σχέση έχει μας λές; Και που την είδες την λογοκρισία μας λες; Αλλά απο κακόπιστους τι περιμένεις; Ειδες ποτυθενά να στηρίζουμε τις φυλλαδες της δεξιάς;

      • lampros avatar
        lampros @ Factorx 30/09/2010 12:27:45

        Φαντάζομαι εννοεί δεν τρώει μόνο ο ΔΟΛ και ο Μπόμπολας από τις κρατικές διαφημίσεις...

  21. Factorx avatar
    Factorx 30/09/2010 12:19:45

    @PARSIFAL: το παίζεις "Μαριλένα" τωρα; Ψυχολογικά προβλήματα να υποθέσω; Πληροφορούμαι ότι έχουν ιδρυσει ψυχιατρικό κατάστημα στην Ρηγίλλης ξια προβληματικούς δεξιούληδες

    • Alex avatar
      Alex @ Factorx 30/09/2010 16:25:01

      Το δεξιουληδες που κολλαει? Εχεις προβλημα με τους δεξιους?????????
      Και γω δεξιος ειμαι!!!!!!!

  22. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 30/09/2010 12:23:30

    Ο ΤΥΠΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΤΗΡΙΓΜΑ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ.
    Αυτός είναι και ο λόγος που τα κόμματα μεσω των κυβερνησεων επιδοτοτουσαν τον τυπο για τον δηθεν εκπολιτισμο της χωρας.
    Δεν υπάρχει αμφιβολια οτι μερίδα του ελληνικου τυπου έδωσε πολλα στην ανάπτυξη και την προοδο,αλλα μετά την μεταπολιτευση Η ΜΕΓΆΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΜΕΙΔΗΣΕ.
    ΕΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΘΑ ΗΜΑΣΤΑΝ ΑΚΟΜΗ ΔΕΣΜΙΟΙ ΚΑΙ ΟΜΗΡΟΙ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΟΕΚΔΟΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΟΙΠΟΡΩΝ ΤΟΥΣ.
    Η ΚΑΘΑΡΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΧΙΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ.
    ΔΕΝ ΒΛΕΠΩ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟΛΥΜΕΝΟΥΣ ΣΤΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
    ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΡΙΣΚΑ ΟΠΩΣ ΟΛΟΙ ΜΑΣ.
    Ο ΔΕΣΜΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΚΑΝΘΑΡΩΝ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΠΑΣΕΙ.
    ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΟΤΣΙΑ ΑΣ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΣ ΠΑΝ ΣΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΗΣΥΧΑΣΕΙ ΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΤΟΥΣ.
    Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΗΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΦΟΡΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
    ΚΕΦΑΛΙΚΟ ΦΟΡΟ ΣΕ :
    ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΟΥΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΥΣ,ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΓΡΑΦΟΥΣ,ΑΠΟΔΕΚΤΕΣ ΜΠΑΧΤΣΙΣΙ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΟΥΣ ΓΙΑΤΡΟΥΣ,ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΥΠΕΡ ΤΡΙΤΩΝ ΔΗΛΑΔΗ ΟΓΑ,ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΥΣ,ΛΙΜΕΝΙΚΟΥΣ,ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΑΛΛΟΥΣ ΑΚΟΜΗ.
    ΕΑΝ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΑΠΑΛΛΑΧΤΟΥΜΕ ΑΠΟ ΟΛΑ ΤΑ ΤΡΩΚΤΙΚΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΡΩΝ ΤΙΣ ΣΑΡΚΕΣ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΜΕ ΡΑΓΙΑΔΕΣ ΓΙΑ ΑΛΛΑ 400 ΧΡΟΝΙΑ.

  23. spiros avatar
    spiros 30/09/2010 12:34:49

    Πρέπει κάποτε να υποστούν και τα φαύλα ΜΜΕ την κρίση. Οι εργαζόμενοι δεν φταίνε . Οφείλουν να αντιδράσουν αν και εφόσον δέχονται την καταπολέμηση της διαφάνειας . Νομίζω ότι αρχίζει η εποχή της κάθαρσης .

  24. kiki avatar
    kiki 30/09/2010 13:12:14

    @ Αριστερε Ψαλτη,
    ποσο δικιο εχεις.
    Αν επαναλαβετε το πειραμα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑΣ,το αρχικο,εφημεριδα των συντακτων,νομιζεις οτι ο κοσμος δεν θα σας στηριξει?
    Αν ζητησετε τωρα εκλογες,και απαλαξετε τον κλαδο απο ολο αυτον τον συρφετο,και εξαφανισετε τις μικροκομματικες βλακεειες,αν γυρισετε δηλαδη στο παλιο εννιαιο ψηφοδελτιο και καθενας απο εσας ψηφιζει,καποιον που θεωρει καταλληλο για προεδρο η γραμματεα,επισης αν ξεκαθαρισετε,τα κυταπια σας απο τους εργοδοτες -δημοσιογραφους,και επισης αυτους που ειναι δημοσιοι υπαλληλοι,γιατι δεν εχω καταλαβει πως καποιος που ασχολειται με την ενημερωση μπορει να κατεχει θεση στο δημοσιο,στο οποιο πρεπει να ασκει κριτικη.Αν λεω μπορουσαν να γινουν ολα αυτα ,μηπως θα γινοταν και παλι λειτουργημα?

  25. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 30/09/2010 13:19:52

    Να απολυθούν όλοι και να κατεδαφιστούν τα κτήρια που στεγάζονται ως ελάχιστο τίμημα για όσα έχουν πράξει, εκεί μέσα μπαίνουν οι δικοί τους δεν μπαίνει όποιος και όποιος.

  26. Ιωαννης Ένατος avatar
    Ιωαννης Ένατος 30/09/2010 14:04:02

    Εσείς πιστεύετε πως αυτός ο κρατικοδίαιτος τύπος καταρρέει; Μήπως απλώς αλλάζει μορφή; Πιστεύει δηλαδή κάποιος πως ο Μπόμπολας κρατάει τον Πήγασο γιατί βγάζει λεφτά; Όσο οργή να νιώθουμε για τα συγκροτήματα της ντροπής τα λεφτά (για τα οποία κόπτονται) δεν βγαίνουν από τις εφημερίδες και τις κρατικές επιχορηγήσεις. Τα λεφτά έρχονται από αυτούς που προμοτάρουν αυτούς που βγάζουν τα περισσότερα. Όποιος έχει μάτια βλέπει. Υπάρχουν εφημερίδες και κανάλια που μπαίνουν μέσα και παρ΄όλα αυτά δίνουν όλο και περισσότερες προσφορές. Οι πωλήσεις μετράνε με νούμερα κι όχι με το πραγματικό κέρδος που βγάζει η επιχείρηση.
    Το θέμα τους είναι λοιπόν να περνάει η γραμμή τους. Να κοιμίζουν τις "μάζες". Οπότε μή σκάτε. Δεν τελειώνει εδώ το ΔΟΛιο σχέδιο κάποιων...

  27. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 30/09/2010 14:15:15

    Οργή, οργή, οργή. Οι περισσότεροι δημοσιογράφοι δυστυχώς απόλεσαν την έξωθεν καλή μαρτυρία. Για τους υπόλοιπους έντιμους ισχύει ότι μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά.

  28. Tassos avatar
    Tassos 30/09/2010 14:21:17

    Με την τεχνητή γιγάντωση αριστερών φυλλάδων κλάψαν πολλές μανούλες δεξιών δημοσιογράφων. Ναι, δεν με νοιάζει ας κλείσουν. Ας γίνουν κάτι αλλο οι εργαζόμενοι σε αυτές τις φυλλάδες. Θα λυπηθώ για τον Καψή, τον Πρετεντέρη, τον Θεοδωράκη, τον Δανίκα ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟ? Η για τους αλητήριους της Ελευθεροτυπίας που επίχαιραν με κάθε νεκρό της 17Ν?

  29. ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ avatar
    ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ 30/09/2010 14:23:36

    Εγραφα πριν μερικες ημερες ..πως πισω εχει η αχλαδα τη ουρα!!!
    Ερωτηματα προς Δημοκρατικο(;) Τυπο…Πηγασσο ΔΟΛ και λοιπους συγγενεις. Φυσικα καθε απαντηση ειναι δεκτη εφ οσον ειναι τεκμηριωμενη. Ποτε μια απεργια επιτρεπεται και ποτε οχι; Αναλογως με ποιο κομμα εχει την κυβερνηση;
    Ποτε με οκταστηλους τιτλους μπαινει λουκετο στο δημοσιο;
    Και κατι τελευταιο ισως το πιο σημαντικο: Ποτε οι εργαζομενοι αποτελουν συντεχνια και ποτε οχι;;

  30. deldio avatar
    deldio 30/09/2010 14:30:49

    Άντε με το καλό εύχομαι να ακολουθήσουν το MEGA και το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ σύντομα.

  31. Orestios avatar
    Orestios 30/09/2010 14:35:20

    Ας βοηθήσουμε όλες αυτές τις φυλλάδες να κλείσουν.
    Μην αγοράζετε προπαγανδιστικά έντυπα.

  32. Στέργιος avatar
    Στέργιος 30/09/2010 14:36:16

    Αριστερέ Ψάλτη,

    αν οι εργαζόμενοι στα ΜΜΕ των οποίων η θέση εργασίας κινδυνεύει είχαν κατεβεί σε απεργία διαμαρτυρίας για την περιβόητη είδηση τής φανταστικής επίσκεψης Ερντογάν στα εγκαίνια τού Μουσείου τής Ακρόπολης, τότε θα συμφωνούσα μαζί σου.

    Δεν κατέβηκαν. Κανένας. Όλοι έκαναν γαργάρα αυτόν τον εξευτελισμό τού επαγγέλματός τους. Θέλεις να σεβαστώ έναν κλάδο που δεν σέβεται ο ίδιος τον εαυτό του και την αξιοπρέπειά του;

  33. kapoios avatar
    kapoios 30/09/2010 15:17:05

    Μπράβο σου Αριστερέ Ψάλτη. Κάποιος έπρεπε να μιλήσει στους ηλίθιους εδώ μέσα που χθες χαίρονταν με την προοπτική αναστολής έκδοσης εφημερίδων.
    Οσον αφορά στη βίαιη προσαρμογή στη νέα εποχή της δημοσιογραφίας (Internet, blogs κ.α.) περιττό να πω ότι όταν θέσαμε οι συντάκτες στη διεύθυνση της (γνωστής) εφημερίδας που εργάζομαι το θέμα της ριζικής αναβάθμισης του site, μας απάντησαν γελώντας: "Ε, αυτό θα το λύσει η γενιά σας αργότερα, όταν εμείς πάρουμε σύνταξη"!!!! Βαθύ σκοτάδι και οι άνθρωποι έχουν το τιμόνι στα χέρια τους..

  34. Monocultural avatar
    Monocultural 30/09/2010 15:22:04

    "Οι περισσότεροι εργαζόμενοι μοιάζουν βολεμένοι σε μια δημοσιουπαλληλική αντίληψη που λέει ότι αφού έχει το αφεντικό εγώ δεν φοβάμαι για τη δουλειά μου. Και μένει στάσιμος, χωρίς εξέλιξη στη δουλειά του και κολλημένος στα… αριστερά του κόμπλεξ, νομίζοντας ότι έτσι θα πιάσει θέση στον Παράδεισο." Απορώ τι δουλεία κάνεις ρε φίλε! Μάλλον δεν έχεις δουλέψει ποτέ σου στο ιδιωτικό τομέα ως υπάλληλος! Ο Μάνος είσαι?

  35. tiramola avatar
    tiramola 30/09/2010 16:09:17

    Γιατί όχι αυτοδιαχείρηση από τους εργαζόμενους των επτακοσίων και χιλίων ευρώ?
    Ευκαιρία να απαλλαγούμε όλοι, και οι αναγνώστες και οι εργαζόμενοι στο μέσο, από την ομηρία των μεγαλονταβατζήδων όπως συχνά αποκαλούνται.
    Η ψυχή μιάς εταιρείας είναι οι εργαζόμενοι σε αυτήν και όχι ενδεχομένως ο άσχετος με το αντικείμενο επιχειρηματίας.
    Υπάρχει πολύς πληθυσμός ακόμα που γουστάρει να πιάνει χαρτί.

    • klausevitz avatar
      klausevitz @ tiramola 30/09/2010 16:44:25

      Mέσα της δεκαετίας '70: το πιό σημαντικό-για κάποια χρόνια-
      αυτοδιαχειριστικό πείραμα,στην Scottish Daily News της
      Γλασκώβης. Πολιτική στήριξη απο τον Τόνυ Μπέν. Απο 'κεί
      αναδείχθηκε και ο μεγαλοεκδότης Ρόμπερτ Μάξγουελ, του οποίου
      η...σταδιοδρομία είναι γνωστή έκτοτε.
      Το χαρτί θα περιοριστεί κιάλλο...αλλά δεν θα πεθάνει!

      • tiramola avatar
        tiramola @ klausevitz 30/09/2010 17:18:34

        Το παράδειγμα Μάξγουελ θα πρέπει να σκέφτονται οι αυριανοί άνεργοι δημοσιογράφοι?
        Εσύ καλά κάνεις και το θυμίζεις αλλά εδώ υπάρχουν προβλήματα που δεν μπορούν να περιμένουν, είναι θέμα επιβίωσης.
        Ή αναλαμβάνουν δράση οι πολίτες με συλλογικότητες σε μιά άλλη μορφή επιχειρηματικής δράσης ή θα αρχίσουν όλοι να βγαίνουν στους δρόμους προς αναζήτηση τροφής, ένδυσης κλπ...

      • klausevitz avatar
        klausevitz @ klausevitz 30/09/2010 17:58:24

        Tα αποσιωπητικά πρίν απο τη "σταδιοδρομία" τα εβαλα
        ως ειρωνική απόληξη...και για να αποφύγω το ντόπιο
        παράδειγμα του Κίτσου Τεγόπουλου!
        Το "συλλογικώς επιχειρείν" και οι αυτοδιαχειριστικές
        προσπάθειες είναι πάλη ανώτερης μορφής με αντιπάλους
        τα αφεντικά,τους δεξιούς,τους αριστερούς και τους
        ενδιαμέσους....και θέλει ψυχική,τεχνική και οργανωτική
        προετοιμασία....θα ήταν η καλύτερη δυνατή απάντηση στα
        σημερινά αδιέξοδα αλλά θέλει προσοχή για να μήν υπάρξει
        αποθάρρυνση..θα πέσουν επάνω θεοί και δαίμονες!
        Είναι,όμως, η μόνη ελπίδα φωτός στη σκοτεινιά..."ο συνασπισμός των ελεύθερων παραγωγών"...ο εντιμότερος
        αγώνας επιβίωσης!

      • tiramola avatar
        tiramola @ klausevitz 30/09/2010 18:04:01

        +1000

  36. PapaHellas avatar
    PapaHellas 30/09/2010 17:33:16

    Αυτό ήταν, λοιπόν; Αυτός ήταν ο δράκος του πολιτικού κόστους που τόσο έτρεμαν οι πολιτικοί μας εδώ και χρόνια; Δεκαετίες τώρα, οι μεγαλύτερες και πιο αναγκαίες μεταρρυθμίσεις στη χώρα μας κολλούσαν γιατί μόλις κάποιος πολιτικός τολμούσε να τις υποστηρίξει σε μια κλειστή σύσκεψη, έπεφταν πάνω του οι υπόλοιποι φωνάζοντας: «Μα είσαι με τα καλά σου; Καταλαβαίνεις τι πολιτικό κόστος θα έχει αυτή σου η απόφαση;». Ο Στέφανος Μάνος διηγείται το πώς κάθε φορά που επιχειρούσε να πείσει για μια μεταρρύθμιση ή καινοτομία έπεφτε πάνω στο ίδιο μονότονο επιχείρημα: «Αυτά τα πράγματα στην Ελλάδα δεν γίνονται». Πρόκειται για επιχείρημα τόσο ισοπεδωτικό, που δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια για περαιτέρω συζητήσεις...

    Βλέπουμε, όμως, τώρα πως ο δράκος του πολιτικού κόστους, που έκανε τους πολιτικούς να μην ξεμυτίζουν πέρα από κάποια όρια, ούτε τόσο αιχμηρά δόντια είχε ούτε τόσες φωτιές βγάζει... Ας πάρουμε για παράδειγμα την απελευθέρωση των μεταφορών. Η χώρα ταλαιπωρήθηκε για 1-2 εβδομάδες, υπήρξαν προβλήματα και επεισόδια, αλλά τελικά ο νόμος πέρασε χωρίς να ζήσουμε την Αποκάλυψη. Το ίδιο συνέβη με τους αγρότες οι οποίοι έκλεισαν τους δρόμους, αλλά όταν κατάλαβαν ότι «ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος», τα μάζεψαν και πήγαν σπίτι τους.

    Θα μου πείτε είναι πολλά αυτά που έχουν αλλάξει τον τελευταίο χρόνο και που έχουν κάνει τον κόσμο να δέχεται πιο εύκολα τις αλλαγές. Το βασικότερο είναι ότι το φάσμα της χρεοκοπίας έβαλε τη χώρα σε μια συλλογική ψυχοθεραπεία, στην οποία ακούστηκαν για πρώτη φορά αλήθειες και έσπασαν ταμπού. Ακόμη και τα Mέσα Eνημέρωσης, που οχυρώνονταν για χρόνια πίσω από κλισέ και λαϊκισμούς, άρχισαν να ψάχνουν τι κρύβεται πίσω από δήθεν δίκαια κεκτημένα που στην πράξη ήταν παράλογα προνόμια, λάθρα θεσμοθετημένα και με τεράστιο κόστος για την υπόλοιπη κοινωνία. Και βεβαίως, έχουμε το Mνημόνιο και την τρόικα, που στην πράξη μας έχουν φορέσει ένα ζουρλομανδύα που δεν μας αφήνουν και πολλά περιθώρια για παράλογες αντιδράσεις.

    Κάποιοι άλλοι θα πείτε πως μπορεί να μην έχουν σημειωθεί τρομερές αναταραχές και αντιδράσεις μέχρι τώρα, αλλά ο κόσμος είναι πολύ θυμωμένος και αυτός ο θυμός κάπου θα ξεσπάσει. Δεν το αποκλείω καθόλου γιατί, πράγματι, όλοι μας πιάνουμε ένα βουβό θυμό που δυναμώνει και που με κάποιο σπινθήρα μπορεί να πάρει φωτιά. Παρ’ όλα αυτά, μια μεγάλη πλειοψηφία καταλαβαίνει ότι δεν πάει άλλο και βλέπει ότι χωρίς επώδυνες αλλαγές, που αφορούν όλους, η χώρα θα βρεθεί χρεοκοπημένη και εκτός Eυρωζώνης. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που δίνουν μάχη οπισθοφυλακής και θέλουν να συντηρήσουν το στάτους κβο γιατί αν αλλάξει, θα χάσουν τη δύναμή τους. Δεν μιλάω για τον συμβασιούχο που δούλευε σαν το σκυλί και έκανε τη δουλειά ενός μόνιμου υπαλλήλου που έπαιζε τέτρις ή έπλεκε ούτε για τον συνταξιούχο που του έκοψαν τη σύνταξη. Μιλάω για το βαθύ ελληνικό κράτος, που έχει κομματική αχρωματοψία και θέλει να συνεχίσει το «φακελάκι», να διαχειρίζεται τον ΟΣΕ σαν φέουδο συνδικαλιστών και να κρύβει τα νούμερα για τα πραγματικά ελλείμματα νοσοκομείων, ΔΕΚΟ κ.λπ. στο όνομα ενός βλακώδους και ψευδεπίγραφου πατριωτισμού.

    Είναι προφανές πως το στοίχημα δεν έχει ακόμη κριθεί. Το αν η σημερινή κυβέρνηση θα καταφέρει στο τέλος να αλλάξει η χώρα χωρίς μεγάλες κοινωνικές αναταραχές και χωρίς να της πεθάνει η πραγματική οικονομία, θα εξαρτηθεί από τον βαθμό της ύφεσης και το αν θα σηκώσουν όλοι τα μανίκια για να δουλέψουν σε μία κατεύθυνση. Προς το παρόν, πάντως, λύνονται, με μεγάλο κόστος για κάποιους, μέσα σε λίγους μήνες άλυτα προβλήματα δεκαετιών. Και αυτό δεν μπορεί κανείς να το παραγνωρίσει.

    http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathpolitics_1_30/09/2010_1292709

  37. bb avatar
    bb 30/09/2010 19:13:56

    fouska htan kai eskase

  38. Άντε και μακαρία η οδός... avatar
    Άντε και μακαρία η οδός... 30/09/2010 19:59:33

    Δηλαδή για να μην μείνουν άνεργοι και πεινάσουν οι δημοσιογράφοι, τεχνικοί κλπ εργαζόμενοι των Λαμπρακηδομπομπολοτεγοπουλαίων και λοιπών βρυκολάκων, να πληρώνει το λογαριασμό και να πεινάει όλη η υπόλοιπη ελλάδα....

    Άντε να κλάψουμε όλοι μαζί για τον αγωνιστή Σόμπολο, πρόεδρο της ΕΣΗΕΑ και long time υπάλληλο του Μπόμπολα.....

    ΥΓ. Κάτι μου λέει ότι αυτός που έλεγε "καληνύχτα και καλή τύχη" δεν θα καταδεχόταν ούτε να φτύσει τους έλληνες "συναδέλφους" του.

  39. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 30/09/2010 20:18:28

    Το πολιτικό σύστημα είναι υπό διάλυση γιατί οι πολιτικοί δεν έκαναν και δεν κάνουν καλά την δουλειά τους.
    Οι δημόσιες υπηρεσίες παραπαίουν γιατί οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι εν πολύς ανίκανοι, κακομαθημένοι, και διαπλεγμενοι.
    Το σύστημα υγείας, τα πανεπιστήμια, οι ΔΕΚΟ, ακόμη και οι παπάδες είναι στα χάλια τους.
    Μα οι χειρότεροι από όλους είναι οι ‘δημοσιογράφοι’, ο θεός να τους κάνει δημοσιογράφους. Δεν θέλω το κακό κανενός, αλλά πρέπει και ο καθένας να λαμβάνει σύμφωνα με τα έργα του. Τι υπηρεσία προς το κοινωνικό σύνολο προσφέρει ο εικοσάχρονος ‘δημοσιογράφος’ (μαθητής δημοσιογραφίας σε ταχύρρυθμο πρόγραμμα εκπαίδευσης του τάδε καναλιού) που κάθε βράδυ βγαίνει στο γυαλί να μας πει πόσο ακριβός είναι ο καφές στο αεροδρόμιο Αθηνών και πόσο πιο χαμηλοί είναι οι μισθοί στην Ελλάδα αλλά ποτέ δεν μας λέει πόσο χρεώνεται ο καφές στο Αεροδρόμιο του Λονδίνου, της Κωνσταντινούπολης, της Μόσχας κτλ και ποτέ δεν μας λέει πια είναι η παραγωγικότητα/ανταγωνιστικότητα του Έλληνα εργαζόμενου. Τι κοινωνικό έργο προσφέρει ο μεγαλοδημοσιογραφος που αντί να διευθύνει την συζήτηση των ειδικών πάνω σε ένα θέμα (πολιτικό, οικονομικό, επιστημονικό, κοινωνικό) παριστάνει τον παντογνώστη και αναιδώς θέλει να μονοπωλεί την συζήτηση. Όταν ένας Κακαουνάκης (Θεός συγχώρησε τον, αλλά ποτέ δεν ξεχνάμε) η ένας Καμπουράκης παρουσιάζονται σαν ‘πολιτικοί αναλυτές’, και μια Τρέμη σαν αδέκαστος κριτής ‘ τι άλλην χρείαν μαρτύρων έχομε’
    Όποιος σπέρνει ανέμους, θερίζει θύελλες, και οι δημοσιογράφοι στην Ελλάδα είναι παράσιτα της κοινωνίας αντί να υπηρετούν την κοινωνία. Λυπάμαι και πάλι που το λέω αλλά το τραγικότερο από όλα είναι ότι το ήξεραν και το ξέρουν ότι υπηρξαν και συνεχίζουν να είναι παράσιτα του κοινωνικού συνόλου. Το συντομότερο αλλάξουν δουλειά και ασχοληθούν με κάποια παραγωγική εργασία το καλύτερο και για αυτούς και για την χώρα.
    Και ας μην μου πει κανείς ότι έπρεπε και αυτοί να βγάλουν κάπως το ψωμί τους γιατί υπάρχουν δυο τρόποι για τους ανθρώπους να ανέβουν το βουνό. Ο ένας είναι έρποντας σαν το φίδι και ο άλλος πετώντας σαν τον αετό. Και αν για να κρατήσεις την αξιοπρέπεια σου χρειαστεί και να φας τα νιάτα σου στη ξενιτιά δεν χρειάζεσθε την γνώμη μου.

  40. Bloody_Ophelia avatar
    Bloody_Ophelia 30/09/2010 20:39:05

    Περισσότερο κι από την κατάρρευση του τύπου, τον εκβιασμό του Ψυχάρη, τους ξετσίπωτους που τον ανέχτηκαν, τους φοβισμένους έως αναξιοπρέπειας, τους εκατοντάδες ανέργους, περισσότερο από ολα, με σοκάρουν τα σχόλια που διαβάζω. Λυπάμαι, τόση χόλη μόνο "κόψιμο από αρχαγγέλους της κάθαρσης" δεν δείχνει. Λυπάμαι και ανατριχιάζω. Έτσι όπως πάμε, γεννηθείτω λοιπόν το της κυβέρνησης θέλημα. όλοι εναντίον όλων. Ανοήτοι.

    • ΝΤΙΝΟΣ avatar
      ΝΤΙΝΟΣ @ Bloody_Ophelia 30/09/2010 23:02:59

      ΟΛΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΚΟΤΖΑΜΠΑΣΗΔΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΜΑΦΙΑΣ ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ...

      • Bloody_Ophelia avatar
        Bloody_Ophelia @ ΝΤΙΝΟΣ 01/10/2010 00:17:36

        Δλδ εσύ θεωρείς ότι από την κατάρρευση του τύπου θα πληγεί ο Ψυχάρης, ο Μπόμπόλας και τα πουλέν τους;

    • Αγροφυλακας avatar
      Αγροφυλακας @ Bloody_Ophelia 30/09/2010 23:34:08

      Καλά κάνεις που λυπάσαι και ανατριχιάζεις 'αιματοβαμμένη ωφέλεια', διότι η κατάσταση και λυπητερή είναι και ανατριχιαστική. Άλλωστε, you must live up to your name! Από ότι όμως θυμάμαι δεν μίλησε κανένας άλλος για αίματα εδώ μέσα.

      • Bloody_Ophelia avatar
        Bloody_Ophelia @ Αγροφυλακας 01/10/2010 00:15:15

        Bloody σημαίνει καταραμένος. Για να ξέρουμε και τί διαβάζουμε και τί σκεφτόμαστε. Δεύτερον: δεν αλλάζω ψευδώνυμο κατά πώς πάει η επικαιρότητα. Να με σχωρνάτε.

  41. presente avatar
    presente 30/09/2010 23:33:38

    Mην ξεχνούμε πως η εξουσία χρησιμοποιεί πρωτίστως την αλλαγή του νοήματος των λέξεων ως κύριο εργαλείο της και οι συνειδητοί εργολάβοι στο εγχείρημα αυτό είναι οι δημοσιογράφοι. Παρατηρήστε πως κατόρθωσαν, μεταξύ άλλων, και άλλαξαν την έννοια του πολίτη και πλέον όταν ακούει κάποιος αυτή τη λέξη, την ταυτίζει με την έννοια του υποκειμένου σε εξουσιασμό-υπηκόου.Το υποσυνείδητο μήνυμα υπακοής είναι σαφές... Φέρνει κάτι απο matrix! Εχει καμμια σχέση πλέον με την έννοια του ανθρώπου ως πρόσωπο; Επηρεάζουν την κοινωνία με πολύ πιο ύπουλο τρόπο απο οτι μπορουμε να φανταστούμε...

  42. Αγροφυλακας avatar
    Αγροφυλακας 01/10/2010 03:17:47

    I see!.. like: 'meetings, bloody meetings!' I took it literally,.. it was convenient to do so!....Χαζούλι....

  43. Bloody_Ophelia avatar
    Bloody_Ophelia 01/10/2010 07:22:51

    Σωστό. Άλλωστε σπάνια κάνουμε αυτό που θέλουμε ή μπορούμε. Συνήθως κάνουμε αυτό που μας βολεύει..
    Bloody-Humanity :P

  44. TopGunZ avatar
    TopGunZ 01/10/2010 07:40:46

    Και πριν μερικές δεκαετίες υπήρχαν άνθρωποι που δεν ήξεραν γραφή και ανάγνωση , όχι μόνο στα απομακρυσμένα χωριά μας, και το κόστος της εφημερίδας ήταν απαγορευτικό για κάποιους.

    Και τώρα μπορούμε να μάθουμε στους ανθρώπους μας τον Η/Υ, και όλοι μπορούν να κάτσουν δίπλα στο φίλο τους, στο γιο τους, στην εγγονή τους να "διαβάσουν" στο διαδίκτυο.

    • l
      l' ami du peuple @ TopGunZ 01/10/2010 22:21:30

      εισαι νεος και αισιοδοξος...
      συνειδητοποιεις ποσοι ανθρωποι θα πεθανουν χωρις να εχουν αγγιξει πληκτρολογιο ή αντικρυσει τηλεφωνικη συσκευη τα επομενα 30 χρονια; πανω απο δυο δισεκατομμυρια!!!

      απο αποκλεισμο δεν κινδυνευει τοσο ο "ανθρωπος μας", οσο ο φτωχος και ο τριτο/τεταρτοκοσμικος.

  45. lypon avatar
    lypon 01/10/2010 10:55:58

    Ξεσκιούζμη, Οφηλία ή ωφέλεια;

    • Bloody_Ophelia avatar
      Bloody_Ophelia @ lypon 01/10/2010 12:38:48

      Οφηλία ασφαλώς. ( Άνευ λευκού νυφικού)

  46. Νορβηγός avatar
    Νορβηγός 01/10/2010 20:45:58

    Σιγά μη κλάψω για τους χαμάληδες των αφεντάδων...

    Ο καθένας φέρνει ακέραιες τις ευθύνες των εργασιακών του επιλογών.

    ΒΟΗΘΕΙΣΤΕ ΤΟΝ ΡΥΠΟ ΝΑ ΦΑΛΗΡΕΙ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.