#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/11/2013 14:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καλή η επανεκκίνηση των έργων. Τα ακριβότερα διόδια πάλι ο κόσμος θα τα πληρώσει;



Ας κάνουμε μια προβοκατόρικη ερώτηση. Η αύξηση των διοδίων και η δημιουργία νέων σταθμών στους αυτοκινητόδρομους που ξεκινούν, δεν είναι οριζόντιο μέτρο;

Απ' όσα ανακοίνωσε σήμερα ο Μ. Χρυσοχοϊδης, έγινε... σκληρή διαπραγμάτευση ώστε να πάρουν μπρος τα μεγάλα έργα και μέχρι την άνοιξη να τεθούν σε λειτουργία όλα τα εργοτάξια που θα δώσουν δουλειά σε 20.000 ανθρώπους. Πολύ καλά όλα αυτά. Αλλά απ' ότι μαθαίνουμε πάλι ο κόσμος θα πληρώσει το μάρμαρο με πανάκριβα διόδια για έργα που δεν υπάρχουν.

Επίσης, μαθαίνουμε ότι στο νομοσχέδιο που κατατίθεται με τις συμβάσεις, παρ' ότι υπάρχουν και τα έργα που αφορούν τον μεγάλο εργολάβο, Γ. Μπόμπολα (δηλαδή Μωρέας και Ολυμπία οδός) εντούτοις οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν τελειώσει και δεν έχουν πέσει οι υπογραφές. Επικρατεί μάλιστα μεγάλος εκνευρισμός κατά του κ. Χρυσοχοϊδη για το ζήτημα αυτό.

Κατά τα λοιπά, οι συμβάσεις παραχώρησης αφορούν στους άξονες: Μαλιακός-Κλειδί, Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα, Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γιάννενα, Αντίρριο-Γιάννενα.

Μόλις ξεκινήσουν τα έργα προβλέπεται αύξηση των σταθμών διοδίων, αλλά και αύξηση του κόστους ανά χιλιόμετρο (κατά 0,04 σεντς συν ΦΠΑ). Για παράδειγμα σε σταθμούς διοδίων της Νέας Οδού, όπως Αφίδνες, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα, ο μέσος όρος αύξησης διοδίων είναι περίπου 60%.

Για την Πελασγία, που είναι στο «Μαλιακός-Κλειδί», το κόστος από 2,70 ευρώ για τα ΙΧ, από την 1η Ιανουαρίου εκτινάσσεται σε 3,50 ευρώ, αυξημένο κατά 30%.

Αντίστοιχα, θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Ελευσίνα-Κόρινθος (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι), άλλοι τρεις μέσα στην Αττική (Άγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη), ενώ προβλέπεται  γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες.

Αναλυτικά τα νέα διόδια:

Ολυμπία Οδός

Στο κομμάτι Ελευσίνας- Κορίνθου, οι σταθμοί Ελευσίνας και Ισθμού θα μετατραπούν σε αμφίπλευρους (δηλαδή θα χρεώνουν και στις δύο κατευθύνσεις). Αμφίπλευροι θα γίνουν και οι πλευρικοί σταθμοί Νέας Περάμου, Πάχης και Αγίων Θεοδώρων. Όλοι οι σταθμοί του τμήματος αυτού θα ξεκινήσουν να χρεώνουν 0,067 ευρώ/χλμ (με σημερινές τιμές), που είναι το ανώτατο συμβατικά όριο. Με άλλα λόγια, τα διόδια στην Ελευσίνα για τα ΙΧ θα κοστίζουν 2,10 (+31,2%), στον Ισθμό 1,80 (+12,5%)

-Στο κομμάτι Κορίνθου- Πάτρας (σταθμοί διοδίων Ζευγολατιού και Ρίου) οι τιμές των διοδίων θα μειωθούν σε 2,50 ευρώ για τα ΙΧ από 3,20 ευρώ σήμερα (-19,3%). Επιπλέον οι χρήστες του Olympia Pass (πομποδέκτης ηλεκτρονικής διέλευσης) θα έχουν μια πρόσθετη έκπτωση 10%.

-Νέα Οδός

Στο κομμάτι Μεταμόρφωσης - Σκάρφειας της εθνικής οδού Αθηνών- Λαμίας, το ύψος των διοδίων θα αυξηθεί σημαντικά, εφαρμόζοντας την ανώτατη δυνατή συμβατική χρέωση (0,067 ευρώ/χλμ). Έτσι η διέλευση ενός ΙΧ από τα διόδια Αφιδνών θα αυξηθεί από τα 2,10 ευρώ στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 4,05 και στην Τραγάνα από 2,45 ευρώ στα 3,95 ευρώ. Η αύξηση αντιστοιχεί σε 59%, ωστόσο η Νέα Οδός ήταν η μόνη που χρέωνε 0,034 ευρώ/χλμ (σημερινές τιμές) και θα πάει κατευθείαν στο ανώτατο συμβατικό όριο.

Επίσης θα ξεκινήσει η λειτουργία πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο, ενώ η δημιουργία πλευρικών διοδίων στους κόμβους Πύρνας (Λυκόβρυση) και Καλυφτάκη εγκαταλείπεται οριστικά.

Τέλος, ο σταθμός Σχηματαρίου που δε λειτουργεί θα κατεδαφιστεί ενώ θα δημιουργηθεί νέος σταθμός μετωπικός στο Βαθύ, στο τμήμα Σχηματαρίου- Χαλκίδας, με προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης λειτουργίας το 2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Ιανουαρίου οι χρήστες του Fast Pass (πομποδέκτης για διέλευση από τα διόδια) θα έχουν κλιμακούμενη έκπτωση από 5% (1-10 διελεύσεις το μήνα) έως 50% (για περισσότερες από 51 διελεύσεις το μήνα).

-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου

Στο τμήμα Ραχών- Κλειδιού της εθνικής οδού Αθηνών- Θεσσαλονίκης από την 1η Ιανουαρίου οι τιμές των διοδίων στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου θα αυξηθούν περίπου 30% στο ανώτατο συμβατικό όριο (για τα ΙΧ από 2,70 ευρώ σε 3,50 ευρώ και από 3,10 ευρώ σε 4 ευρώ αντίστοιχα). Ωστόσο θα υπάρχει έκπτωση σε όλους τους μετωπικούς σταθμούς, αν χρησιμοποιείται το e-way (πομποδέκτης ηλεκτρονικής διέλευσης), από έναν αριθμό διελεύσεων και άνω.

Το χρηματοδοτικό κενό των αυτοκινητοδρόμων που θα καλύψει το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται σε 1,7 δισ. ευρώ, και είναι πόροι που θα προέλθουν κυρίως από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, συν το δάνειο των 650 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ.

Εξ αυτών η πρόσθετη χρηματοδότηση είναι 215 εκατ. ευρώ στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, 179 εκατ. ευρώ στην Ιόνια Οδό, 410 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και 250 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό.

Επιπρόσθετα, το Δημόσιο μπαίνει ως εγγυητής των εργολάβων και των τραπεζών παραχωρώντας μέρος των μελλοντικών του εσόδων από τα διόδια, για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις.

Από την άλλη οι εργολάβοι θα πάρει και αποζημιώσεις 574 εκατ. Για καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα στους οδικούς άξονες λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας κ.ά.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άκρη Άκρη avatar
    Άκρη Άκρη 29/11/2013 15:06:21

    Δεν πειράζει, καλή καρδιά βρε παιδιά. Πρέπει να ζήσουνε (μες στη χλιδή σα να΄ναι χθες) κι οι εργολάβοι κι αφού λεφτά υπάρχουν, ας τους
    Χρυσοχοϊδο-πληρώσουμε τους ανύπαρκτους και υπερκοστολογημένους δρόμους τους!
    Τίποτε δεν άλλαξε επί της ουσίας, τι κι αν γιορτάζετε τα 4 χρόνια μετά....
    Η Ελλάδα των μεγαλοκαρχαριών, των κλεφτομηντιαρχοκατασκευαστών, των φοροκλεφτών απατεώνων, δε φοβάται φοβέρα καμμιά και μες την κρίση διαπλεκόμενη, ανοίγει πάντα τις σαμπάνιες και γιορτάζει στην υγειά μας των αφελών -πτωχευμένων, καλοπληρωτών - θυμάτων!
    Άντε καλή συνέχεια και σε καλή μεριά.

  2. helios avatar
    helios 29/11/2013 15:09:53

    ΜΟΜΑ ΜΟΜΑ ΜΟΜΑ

    • Κώστας τουρίστας. avatar
      Κώστας τουρίστας. @ helios 29/11/2013 18:32:22

      Γειά στο στόμα σου!!!!!

    • ατσαλομαγκας avatar
      ατσαλομαγκας @ helios 29/11/2013 18:50:47

      Ειθε! Ειθε! Ειθε!

    • Zame avatar
      Zame @ helios 29/11/2013 19:44:37

      ΜΟΜΑ +1000000000000000000000000000000000

      αυτή η αμαρτωλή ιστορία με τούς αυτοκινητοδρόμους
      αντί να βελτιώνεται..επιδεινώνεται ..
      και εξελίσσατε σε πολύ κραυγαλέο σκάνδαλο.

    • ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
      ΣΤΕΛΙΟΣ @ helios 29/11/2013 20:12:22

      Αναρωτιέμαι πόσο θα είχε κοστίσει ,πχ ,ο Προαστιακός ,αν τον είχε φτιάξει η ΜΟΜΑ! (Δύο επιφανειακές γραμμές , ουτε τούνελ ούτε τίποτα, μην πει κανείς πως δεν μπορούσε!)

      Αλλα βλέπεις η MOMA δεν χρηματοδοτούσε πολιτικούς ,ούτε είχε δικά της MEDIA!

  3. Magganas avatar
    Magganas 29/11/2013 15:10:45

    Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα χρειάζεσαι κανα 50άρικο διόδια...
    Αθήνα-Πάτρα, εάν δεν γίνει δρόμος με δύο λωρίδες από κάθε μεριά και στη μέση διαχωριστική μπάρα ή τσιμέντο (όπως η Αττική οδός), τότε κανείς πολίτης δεν πρέπει να πληρώνει ούτε ένα σεντς για αυτό το χάλι! Πήρε ο Μπόμπολας το δρόμο του Παπαδόπουλου, έβαλε τρεις ταμπέλες .οπου αναγράφεται "προσοχή στα επόμενα 3χλμ. γίνονται θανατηφόρα ατυχήματα" και για αυτές τις τρεις ταμπέλες εισπράττει Δις!!! Εισπράττει Δις για τρεις ταμπέλες από τσίγκο!!!
    Από τη γέφυρα του Ρίο μέχρι τα Γιάννενα θέλεις 4 ώρες με κίνδυνο ζωής! Εκεί δεν έχει διόδια αλλά τα πληρώνεις στη γέφυρα όλα μαζί. Ο δρόμος μετά το Μεσσολόγγι προς τα επάνω δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από τους δρόμους της Βολιβίας και της Αργεντινής πάνω στις Άνδεις...
    Πλην της Εγνατίας οδού, όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο έχει εικόνα Γουινέας Μπισσάου...

    • Για τα Μπάζα Είμαστε. avatar
      Για τα Μπάζα Είμαστε. @ Magganas 29/11/2013 19:55:54

      Ούτε καν αυτές οι ταμπέλες που αναφέρεις, έχουν τοποθετηθεί από τον εθνικό εργολάβο,τις έχει βάλει μια χαροκαμένη μητέρα με δικά της έξοδα εις μνήμην του παιδιού της !!
      Αλήθεια θα μας πει κάποιος πόσα εισπράττονται από τα διόδια και τι τα κάνουν οι ανάδοχοι ;Γιατί ούτε μέτρο νέου δρόμου δεν έχουν παραδώσει ως όφειλαν .

    • helios avatar
      helios @ Magganas 29/11/2013 23:44:05

      η γέφυρα ρίου-αντιρρίου είναι το μεγαλύτερο έργο απάτη-σπατάλη που γνώρισε ποτέ αυτός εδώ ο τόπος.
      όλα τα οικονομικα στοιχεία και μελέτες έδειχναν ότι δεν έπρεπε να κατασκευαστεί.
      με το 1/3 των χρημάτων θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένας καταπληκτικός αυτοκινητόδρομος (με σιδηρόδρομο στη μέση) παράλληλος της Κορίνθου Πατρών(δηλ. των ακτών της Πελοποννήσου),με τεράστιο όφελος σε χρήμα,χρόνο και φυσικά πόσες ανθρώπινες ζωές θα είχαμε γλιτώσει.

      • ΠαναγιώτηςΖΜεσ avatar
        ΠαναγιώτηςΖΜεσ @ helios 30/11/2013 13:36:23

        Αυτό που λέτε σχετικά με το κόστος δεν νομίζω ότι στέκει. Εν πάση περιπτώσει όμως εμείς που μένουμε στην ευρύτερη περιοχή με την κατασκευή της Γέφυρας απαλλαγήκαμε:
        1)Από την εξάρτηση του καιρού. Μόλις φυσούσε πάνω από κάποιο όριο τα άθλια πορθμεία που υπήρχαν έπρεπε να σταματήσουν.
        2)Από τις απεργίες των ναυτικών που γινόταν όποτε ακριβώς γούσταραν και με την παραμικρή αφορμή.
        3)Από το χάσιμο χρόνου. Κατά μέσο όρο απαιτούνταν από μισή ώρα έως 45 λεπτά έως τα μεσάνυχτα και ακόμα περισσότερο μετά τα μεσάνυχτα για να διανυθεί μια απόσταση 2-3 χιλιομέτρων. Όταν δε ήταν γιορτές και Αργίες ή Εκλογές η ουρά των αυτοκινήτων ξεκινούσε από το Μεσολόγγι και αυτό χωρίς κανένα ίχνος υπερβολής.
        4)Γλυτώσαμε από τους σκυλοπνίχτες ,τα παμπάλαια πορθμεία δηλαδή, που μόνο ως θαύμα μπορείς κανείς να το χαρακτηρίσει το γεγονός ότι δεν έγινε κάποιο ναυάγιο ή κάποιο σοβαρό δυστύχημα στα χρόνια πριν την Γέφυρα. Και μετά την Γέφυρα ξαφνικά νηολογήθηκαν πολύ πιο σύγχρονα και ασφαλή πορθμεία. Όταν χάθηκε η σίγουρη πελατεία επένδυσαν οι «μεγαλοεφοπλιστές» .
        Εν ολίγοις θέλω να πω ότι πριν την κατασκευή της Γέφυρας έπρεπε πριν αποφασίσουμε να κάνουμε ένα ταξίδι είτε για δουλειές είτε για αναψυχή να τσεκάρουμε τον καιρό και το απεργιακό δελτίο. Το δε χειμώνα διακοπτόταν συχνότατα η διαδρομή Ρίο –Αντίρριο λόγω του καιρού. Και μάλιστα για αρκετές ημέρες ενίοτε. Το αποτέλεσμα; Σχηματιζόταν τεράστιες ουρές ΙΧ και φορτηγών με ευπαθή προϊόντα πολλές φορές, κοβόταν η Ελλάδα στα δύο και χιλιάδες άτομα δεν μπορούσαν να πάνε στις δουλείες τους και στις σπουδές τους (Πανεπιστήμιο και ΤΕΙ Πατρών) αλλά και στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο στο Ρίο.
        Κατά την γνώμη μου λοιπόν τα πλεονεκτήματα της κατασκευής της Γέφυρας είναι πάρα πολλά. Σχετικά τώρα με την πρότασή σας «όλα τα οικονομικά στοιχεία και μελέτες έδειχναν ότι δεν έπρεπε να κατασκευαστεί» πιστεύω ότι κανένα μοντέλο και καμία μελέτη δεν έλαβε και δεν μπορούσε να λάβει πλήρως ή έστω και μερικώς υπ’ όψιν το τεράστιο αριθμό εργατοωρών που κερδίζεται κάθε χρόνο από την μεγάλη μείωση του χρόνου της διαδρομής Ρίου - Αντιρρίου και από το γεγονός ότι είναι δυνατή η διέλευση αυτή σχεδόν όλο το χρόνο πλην ορισμένων περιπτώσεων εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών που όμως κρατάνε λίγες ώρες και όχι λίγες ημέρες.

        • helios avatar
          helios @ ΠαναγιώτηςΖΜεσ 30/11/2013 23:09:00

          Για τα σημεία 2 και 4 έχετε απόλυτο δίκιο αυτό οφείλεται όμως στην άθλια νοοτροπία του Έλληνα και την αρρώστια του για το εύκολο κέρδος.

          Όσον αφορά τις εργατοώρες και τα μποτιλιαρίσματα που γλιτώνουμε σας λέω ότι θα τα γλιτώναμε ακόμη περισσότερο αν είχε κατασκευαστεί ο αυτοκινητόδρομος που περιγράφω παραπάνω καθώς όλοι(φορτηγά,ι.χ. κλπ...) από την Αττική με κατεύθυνση προς Μεσολόγγι,Αγρίνιο,Άρτα,Πρέβεζα κλπ... θα χρησιμοποιούσαν τον συγκεκριμένο νέο αυτοκινητόδρομο και όχι φυσικά την Κορίνθου- Πατρών,όπως καταλαβαίνετε η αποσυμφόρηση θα ήταν τεράστια.

          Όταν λέω όλα τα οικονομικά στοιχεία και μελέτες έδειχναν ότι δεν έπρεπε να κατασκευαστεί αποδεικνύεται και με ότι κάθε χρόνο θα αυξάνεται το κόστος χρησιμοποιόντας την γέφυρα γιατί πολύ απλά τα νούμερα δεν βγαίνουν και τώρα με την κρίση πολύ περισσότερο λόγω της συνεχούς μειούμενης χαμηλής κυκλοφορίας.

  4. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 29/11/2013 15:58:21

    Η υπαίθρια θεατρική παράσταση "χορεύοντας γύρω από αραχνιασμένους εκσκαφείς" που ανέβηκε με φανφάρες την περασμένη Μεγαλοβδομάδα είχε τόση επιτυχία, που αποφασίσθηκε να παιχθεί για μια ακόμη θεατρική περίοδο.

    Τι δεν καταλαβαίνετε; Κακώς απαιτείτε έργο (άλλο πλην θεατρικού) από περιπλανώμενο θίασο φανφαρόνων...

  5. aris1 avatar
    aris1 29/11/2013 16:04:23

    Δηλαδή αυτή την φορά (τρίτη ή τέταρτη που ανακοινώνεται με εγκαίνια και κορδέλλες?) είναι αλήθεια οτι ΘΑ αρχίσουν τά έργα?
    Αν είναι αλήθεια, ας πληρώσουν (οι έχοντες) και τα διόδια. Εμείς που δεν έχουμε βενζίνη και καταθέσαμε και τις πινακίδες για να μην πληρώνουμε το άλλο χαράτσι δεν θα έχουμε καθόλου πρόβλημα με την ακρίβεια των διοδίων. Οι αυτοκινητόδρομοι ανήκουν πλέον στην άρχουσα τάξη. Ο λαός έχει ντεφάκτο αποκλειστεί απ' αυτούς.

    • orion avatar
      orion @ aris1 29/11/2013 18:07:13

      Τέσσερα χρόνια Σαμαράς!!!

  6. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ avatar
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 29/11/2013 16:31:03

    Στο Μπομπολιστάν, σύντομα το ταξίδι Αθήνα - Φρανκφούρτη με την Lufthansa θα στοιχίζει λιγότερο από την διαδρομή Αθήνα - Θεσ/νικη !!!
    Κατά τ' άλλα να ευχηθούμε στον παντός καιρού και ..κυβέρνησης μεγαλοεργολάβο καλές δουλειές. Αφού είναι γνωστό ότι θα δώσει δουλεία σε χιλιάδες ταξικά αδέρφια μας !!!

    • George avatar
      George @ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ 29/11/2013 21:16:56

      Αν είναι να πετάει η Lufthansa και Αθήνα-Αθήνα κάτι γίνεται. Τα διόδια μες στην πόλη είναι στο νέο πρόγραμμα ΤΑ της κυβέρνησης φαντάζομαι. Ο συνδυασμός με τους φόρους στα ακίνητα θα κάνουν τις εκλογές τον Μάη περίπατο....

  7. tassos.κ avatar
    tassos.κ 29/11/2013 16:43:09

    Μια ερώτηση έχω να κάνω την οποία έχω ξανακάνει αλλού αλλά απάντηση δεν πήρα. Δεν είναι καραμπινάτη παρανομία να πληρώνουμε διόδια σε τμήματα που , ή δεν έχουν ολοκληρωθεί , ή δεν έχουν καν αρχίσει ακόμη; Αυτό μου συνέβη σε τμήμα της Αθηνών - Θεσσαλονίκης και αρνήθηκα να καταβάλω το αντίστοιχο τίμημα . Ποιός είναι ο παράνομος στην προκειμένη περίπτωση;

    • Κώστας τουρίστας. avatar
      Κώστας τουρίστας. @ tassos.κ 29/11/2013 18:37:23

      Εσύ είσαι ο παράνομος, γιατί στην Ελλάδα ισχύει οτι "Νόμος είναι το δίκαιο του ισχυροτέρου" δηλ. του μεγαλοεργολάβου!
      Τί ψάχνουμε να βρούμε... Δυστυχώς. Αυτού του είδους ανάπτυξη εννοούσαν;;; Την ανάπτυξη των εσόδων των μεγαλοεργολάβων;;;;
      Τελειώσαμε αγαπητέ!!

    • Zame avatar
      Zame @ tassos.κ 29/11/2013 20:57:04

      ..συντάσσομαι ως "συμπάσχων κατ εξακολούθηση..
      που προπλήρωνα διόδια για έργο πού ΘΑ κάνουν..
      Οχι μονον ποιός είναι ο παράνομος στην προκειμένη περίπτωση;
      αλλα και ποιος ειναι ο Τζαμπατζης ?
      (αφου η συμμετοχη του 10% τα παιρνει ολα)

      Μας λέγατε για επιθυμία συμμόρφωσης
      για ασφαλής και σύγχρονους Ε.Ε αυτοκινητοδρόμους..Οκ.
      αλλά να είναι ως επιλογή & όχι ως υποχρέωση.
      προφανώς το σκεπτικό των αυτοκινητοδρόμων έχει συγκεκριμένη "στόχευση-πελατολόγιο που είναι στις διάφορες λί(η)στες"
      αλλά & μια σχετική επιβάρυνση στα διάφορα προϊόντα που μεταφέρονται..
      όσο για θέσεις εργασίας(γνωστες οι νέοδιαμορφωμένες συνθήκες) από 60.000 πού μας λέγατε..τώρα λένε για 20.000.
      Αλήθεια η Γερμανία (πού είναι & μεγάλη έκταση) πόσα διόδια έχει..?

  8. tassos.κ avatar
    tassos.κ 29/11/2013 16:44:46

    Και άλλη ένα ερώτημα. Από τη στιγμή που οι μισθοί έχουν πέσει , οι υπάλληλοι των διοδίων πληρώνονται με λιγότερα χρήματα , μ εποια αιτιολογία ακριβαίνουν τα διόδια;

  9. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 29/11/2013 17:12:35

    Δεν μπορεί κάποιο λάθος θα έχει γίνει!
    Μου αδύνατον να πιστέψω ότι κάτω από αυτές τις συγκυρίες, η Κυβέρνηση θα λάβει τέτοιου είδους αποφάσεις που θα επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τις μεταφορές γενικά.
    Μήπως τελικά έχουν δίκιο αυτοί που λένε ότι έχουν πάρει εντολή να παραδώσουν την εξουσία στον ΣΥΡΙΖΑ;

    • Χάρης Χ. avatar
      Χάρης Χ. @ ΝΤΙΝΟΣ 29/11/2013 19:39:27

      Δυστυχώς δεν έχει γίνει λάθος φίλε Νίκο. Αν όμως σκεφθούμε ότι κάποιο μέρος των διοδίων καταλήγει τελικά (π.χ. μέσω παρένθετων μετόχων στις κατασκευαστικές εταιρείες) σε πολιτικές τσέπες, όλα φαίνονται πολύ λογικά.

  10. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 29/11/2013 18:03:28

    Μόνο στην κλεπτοκρατική Ελλάδα οι αυτοκινητόδρομοι γίνονται με δημόσιο χρημα και μετά παραδίδονται σε ιδιώτες για εκμετάλλευση με διοδια κάθε 30!!! χλμ όπως στην διαδρομή Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Η χυδαιότητα στο απόγειό της. Πως να πάει μπροστά ο τόπος με τέτοιους κλέφτες...

  11. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 29/11/2013 18:05:37

    Τι γίνεται με την Πατρων-Αθηνών ; ακόμα την "φτιάχνουν¨ οι κλέφτες ; Άσπρισαν τα μαλλιά μου και ακόμα την "κατασκευάζουν". Από μικρό παιδί την θυμάμαι.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Νίκος Αργεάδης 29/11/2013 18:26:13

      Πολύ βιάζεσαι Αργεάδη.
      Το καλό πράγμα για να γίνει αργεί.
      Στην Ελλάδα αργεί λίγο περισσότερο.
      Εδώ τα παιδιά να γεννηθούν χρειάζονται εννέα μήνες.
      Η Πατρών-Αθηνών να μην χρειασθεί εννέα δεκαετίες;

    • Άκρη Άκρη avatar
      Άκρη Άκρη @ Νίκος Αργεάδης 29/11/2013 18:38:32

      Άμα ασπρίσανε τα μαλλιά σας, να τα βάψετε. Μην το αφήνετε να σας πάρει από κάτω.... Όλο γκρίνια, γκρίνια, γκρίνια, πως να μην ασπρίσουν; Δε βλέπετε αυτούς που όλο χαμογελάνε κι όλα τα βλέπουν ρόδινα και φωτεινά; Μπορεί να μας χωρίζουν απ΄την ...οπτική τους πολλά χιλιάδες Ευρώ μηνιαίως, αλλά δείχνουνε είκοσι χρόνια νεότεροι οι άτιμοι!!
      Τυχαίο; Δε νομίζω..... :green:

      • Άκρη Άκρη avatar
        Άκρη Άκρη @ Άκρη Άκρη 29/11/2013 18:41:47

        :mgreen:

        • Άκρη Άκρη avatar
          Άκρη Άκρη @ Άκρη Άκρη 29/11/2013 18:42:59

          :mrgreen: Ουφ! Το πέτυχα.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Άκρη Άκρη 30/11/2013 07:05:48

        Αν είχα και πολλά να τά ΄βαφα -μπα! δεν μπορώ να είμαι βαψομαλλιάς όμως. Χα, χα, χα!

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Νίκος Αργεάδης 29/11/2013 20:50:48

      Ἄ,βιάζεσαι Νίκο,ἀκόμα φτιάχνουν τήν Ἀθηνῶν-Πατρῶν...
      Μή φοβᾶσαι,στά πίσω θά κάνουν πιό γρήγορα,εἶναι κατηφόρα.

  12. Mixalis avatar
    Mixalis 29/11/2013 18:07:32

    Εμενα μολις διαβασα οτι θα αυξησουν τα διοδια μου ηρθε στο μυαλο κατευθειαν την κυβερνηση του ΚΚ πριν τις εκλογες που παρεδωσε στον GAP το ιδιο δεν ειχε κανει; Αν θυμαμαι καλα....

  13. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 29/11/2013 18:34:43

    Η απολυτη ξεφτιλα του πολιτικου συστηματος με τους μεγαλοεργολαβους. Στο νομο μου εχουμε τρια σημεια διοδιων και παμε για τεταρτο......Δεν θα ξεχασω το τσαμικο.....του ΣΟΥΦΛΙΑ με τον ΚΟΥΤΡΑ του Ακτωρα που ειναι ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ. Προεδρε ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ τα βλεπεις ολα αυτα???? Τουλαχιστον ο ΣΟΥΦΛΙΑΣ δικαιολογειται γιατι δεν ακουγε.........

    • George avatar
      George @ Σαρακατσανος 29/11/2013 21:02:06

      Αφήσαμε τα γίδια και πιάσαμε τις εργολαβίες, αφήσαμε και το συρτό και το ρίξαμε στο τσάμικο....χαΐρι περίμενες?

  14. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 29/11/2013 19:32:57

    Τελικά δεν είναι φάρσα, πράγματι τα διόδια αυξάνονται εξωπραγματικά.
    Το Κράτος έχει παραχωρήσει τους εθνικούς δρόμους στους ιδιώτες και επιπλέον τους παραχωρεί και μπόνους μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ως αποζημίωση για την καθυστέρηση των έργων τη στιγμή που και τα έργα δεν γινόντουσαν και τα διόδια (αυξημένα) εισέπρατταν.
    Και από μια πρόχειρη έρευνα που κάναμε, οι υπάρχοντες συμβάσεις με στοιχεία Ευρώπης, προσιδιάζουν με αποικιοκρατικές και κατοχικές ...συμφωνίες!!!

  15. victoria (true) avatar
    victoria (true) 29/11/2013 20:25:29

    Αφού πήραν χρήματα έξτρα από ΕΣΠΑ, τι ειναι αυτό πάλι; Να πληρώσουμε τελοσπάντων αλλά ας δουλέψει κανένα δίμηνο καμία μπουλντόζα, να γίνει κανένα έργο και μετά... Διαπραγμάτευση και πληρώνουμε πριν το παραδοτέο;

  16. carthago avatar
    carthago 29/11/2013 20:36:51

    Eγω τα εγραφα όλα αυτά, εδω και πολύ καιρό.΄Ελεος κ. Σαμαρά...όχι τον Χρυσοχοίδη υπουργό υποδομών. Οσο αδιάβαστος είναι,τόσο διαπλεκόμενος είναι επίσης.Όλοι οι πρώην στο πόστο του Βορίδης, Χατζηδάκης και λοιποί ,είχαν συνετότερη και λογική στάση στο θέμα.Στην ουσία, είχαν 'απαγορέψει' με την στάση τους τον παραλογισμό των Μπομπολεικών διοδίων. Εξού και δεν ήθελαν με τίποτα να καταργήσουν το Τ.Ε.Ο [ταμείο εθνικής οδοποιίας],που είναι το αρμόδιο να εισπράτει τα χρήματα που αναλογούν στο δημόσιο, απο τα παραχωρημενα οδικά δίκτυα στους μεγαλοεργολάβους.Όπως και το ότι είναι η μόνη υπηρεσία που ελέγχει και αμφισβητεί συνεχώς τα στοιχεία των διελέυσεων σε ημερήσια βάση,που δίνουν στο Υπουργείο οι εργολάβοι, και βάση αυτών αυξάνουν ανα εξάμηνο τις τιμές αλλά και τους σταθμούς διοδίων [πλέον ανα 30 χλμ υπάρχει και διόδιο,αλλά και τα λεγόμενα 'πλευρικά' ωστε να μην ξεφεύγει κανείς]. Κ. Σαμαρά μην αφήσετε τον 'αδιάβαστο', να μας στείλει αδιάβαστους. Έλεος...όλη η Ελλάδα παραδίδεται σε έναν άνθρωπο...MEGAλη η χάρη του...

  17. Μηχανολόγος avatar
    Μηχανολόγος 29/11/2013 21:10:50

    Τα έσοδα από τα διόδια ( εθνικές οδοί,Ρίο-Αντίριο,Αττική οδός ) είναι τα καλύτερα
    έσοδα γιά τις Κατασκευαστικές.Η έξοδος στην Ευρώπη( Πολωνία,Ιρλανδία )
    και Blue City στη Μ.Ανατολή τραγωδία,άσχετο τι λένε.
    Οι μεγάλες εταιρίες τώρα έχουν φοβερό πρόβλημα ρευστότητας,δε μπορούν να χρηματοδοτήσουν έργα στη Μ. Ανατολή που έχουν αναλάβει.
    Τα διόδια είναι η καλύτερη πηγή,ας είναι καλά ο Σαρακατσάνος

  18. The Hound Dog avatar
    The Hound Dog 30/11/2013 03:15:05

    Μηχανολόγε,
    κατοικώ στις ΗΠΑ 30+ χρόνια
    κι εδώ ολοι οι άνθρωποι εχουν κατι να πουν για τα διόδια
    εμείς οι Ελληνες για κάποια αιτία οχι μόνο λέμε κάτι αλλά βρίζουμε και τον (εκάστοτε) πρόεδρο. Είμαστε "περίπτωση".

  19. MCA avatar
    MCA 30/11/2013 08:20:55

    Οι υποδομές είναι σημαντικές για την ανάπτυξη, αρκεί να βγάζουν τα λεφτά τους και να μπορούν να χρησιμοποιηθούν.

  20. Zame avatar
    Zame 30/11/2013 09:59:55

    sorry αλλα ο 'νοητικός εξοστρακισμός' στην προκειμένη περίπτωση δεν βοηθά..τουναντίον

  21. Κυνας avatar
    Κυνας 30/11/2013 10:08:34

    Να ερθεις τοτε Ελλαδα για κανα καλοκαιρακι και να φερεις και μερικους απο το USA που παραπονιουνται για τα διοδια και να κανετε την διαδρομη Αθηνα-Θεσσαλονικη με αυτοκινητο κρατωντας τις αποδειξεις των διοδιων, μετα τραβατε πισω στο Αμερικα και καντε μια διαδρομη ισων χιλιομετρων με το Αθηνα-Θεσσαλονικη και κρατηστε απο εκει τις αποδειξεις των διοδιων.

    Συγκρινετε τες μεταξυ τους , αφαιρεσε την διαφορα, συγκρινε το πλαϊ-πλαϊ με τον μεσο μισθο και το μεσο κοστο ζωης στην εκαστοτε χωρα και την ποιοτητα του οδοστρωματος και μετα αν θες ξανακανε παραπονο.

    Με τα μονα διοδια τα οποια μπορουν να συγκριθουν τα ελληνικα ειναι με εκεινα της Αφρικης οπου εχεις 5 τυπους με ΑΚ47 να σε σταματανε σε ενα αυτοσχεδιο κιοσκι με μια μπαρα στην μεση ενος χωματοδρομου στην μεση της ερημου και σου ζητανε οτι θελουνε για να σε αφησουν να περασεις.

  22. Zame avatar
    Zame 30/11/2013 11:05:56

    καλα εκεί στις ΗΠΑ λένε" πολλά οι άνθρωποι
    πχ.βλ.εδω.http://www.youtube.com/watch?v=dFFqUdToBGc#t=20
    ..& η επιλογη ειναι δικη μας ???

    Αλλα & ποιά λεφτά από όλα να βγάλουν..
    τα λογιστικά εικονικά η τα πραγματικά..
    γιατί έτσι όπως πάει..
    (βλπ.κυκλοφορεί και
    αυτή η απερίγραπτη ιστορία με τα οφειλόμενα 47 εκατομ. από την Εγνατία οδό..
    πού αν μη τι άλλο είναι ένα πολύ ικανό & ελπιδοφόρο σενάριο για πολλά βραβεία-ισως απο εκει"πνευματικα δικαιωματα+ σεναριο+βραβεια- κατι να βγει)
    ούτε τα δεύτερα δεν βγαίνουν..
    οσο για το να μην χρησιμοποιηθουν..
    :) no comments

  23. Αντιευρωπαίος avatar
    Αντιευρωπαίος 01/12/2013 14:33:54

    Μην ανησυχειτε. Το μεσο ετησιο κοστος διοδιων για τον Ελληνα ειναι 1174 ευρω. Στην Αυστρια ειναι 300. Στην Ελβετια 150. Απο αυτο και μονο φαινεται ποσο πιο πλουσιοι ειμαστε απο τους Αυστριακους και τους Ελβετους. Το sucess story ηταν παντα εδω και φαινεται απο το επιπεδο του κοστους ζωης ποσο πιο πλουσιοι ειμαστε.

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ Αντιευρωπαίος 01/12/2013 20:22:47

      Στην Ιταλια ομως? Μια μηχανη, αποσταση 500 ΚΜ , κοστος 50 Ευρω.
      Στην Γερμανια δεν υπαρχουν διοδια.
      Στην Ελβετια περαν της ετησιας καρτας (50 Ευρω) πληρωνεις σε παρα πολλα τουνελ
      Στην Ελλαδα ειναι πιο φτηνα αρκετα απο Ιταλια αλλα ειναι σκανδαλο να πληρωνεις π.χ την Αθηνων- Πατρων. Επισης ειναι σκανδαλο να πληρωνεις μισο τελειωμενα εργα.

  24. antiprovatos avatar
    antiprovatos 01/12/2013 17:37:52

    μπορουμε να το διαφημισουμε σε ολο τον κοσμο απο την καμπανια του
    υπ. τουρισμου...ζησε τον μυθο σου στην ελλαδα ,ολυμπια οδος - θεϊκη οδος.
    και μην μιλατε για ΜΟΜΑ γιατι βαζετε ιδεες στο μυαλο του Μιχαλολιακου.

  25. Αβαδδών avatar
    Αβαδδών 01/12/2013 23:52:57

    Όπως είπε και ένας φίλος πιο πάνω αν εξαιρέσει κανείς την Εγνατία το λοιπό οδικό δίκτυο είναι για κλάματα. Τουλάχιστον ας βάλουν διόδια στην Εγνατία (από Θεσσαλονίκη μέχρι Άλεξανδρούπολη έχει μόνο δύο), κίνηση που θα αποφέρει συνάλλαγμα καθώς ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί τη βασική διέξοδο Τούρκων και Βουλγάρων προς την Ευρώπη και συνεπώς καταγράφονται εκατομμύρια διελέυσεις. Μετά από 30 χρόνια και πολλές δεκάδες ευρωπαϊκά δις ούτε τους δρόμους δεν φτιάξαμε. Επιδοτήσεις ίσες με 2-3 ΑΕΠ ξεκοκκαλίστηκαν τα τελευταία 20 χρόνια στο Ελλαδιστάν και τώρα μας φταίει η τρόικα. Ένας νέος, πρωτοεμφανιζόμενος και συνεπώς άφθαρτος πολιτικός σχηματισμός που θα διακύρηττε την πιστή εφαρμογή των μνημονίων τί ποσοστό θα λάμβανε στις εκλογές? Διότι αυτό που εφαρμόζεται σήμερα στην Ελλάδα δεν είναι το μνημόνιο αλλά τα ισοδύναμα που προστατεύουν τους πελάτες του δικομματισμού και το Ελληνικό σοβιέτ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.