#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/07/2012 11:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καιρός για ρεαλισμό, όσο βαρύς και να πέφτει στο στομάχι

(Η προβλεπόμενη στρατηγική Σαμαρά)



Ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός της πολιτικής και οικονομικής ένωσης της Ευρώπης δεν είναι τόσο ουτοπιστής ώστε να θεωρήσει πως η Ελλάδα θα αντέξει δυο χρόνια με τόση ύφεση περιμένοντας τη σωτηρία. Από Σεπτέμβρη ξαναεμφανίζονται οι αγανακτισμένοι - πραγματικά αγανακτισμένοι αυτή τη φορά, με ό,τι αυτό σημαίνει...

Ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός της ευρωπαϊκής αλληλεγγύης δεν είναι τόσο ουτοπιστής ώστε να θεωρήσει πως η Γερμανία θα διαπραγματευτεί οτιδήποτε μετά τις εκλογές της. Μετά θα δουν όλοι το πραγματικό πρόσωπο της Γερμανικής Ομοσπονδίας της Ευρώπης με «take it or go to hell».

Ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός της διαπραγμάτευσης δεν είναι τόσο ουτοπιστής ώστε να θεωρήσει πως οποιαδήποτε «ευρωπαϊκή λύση» προτείνει η Γερμανία δεν θα είναι προεκλογικά «μάννα εξ’ουρανού» για τις υπόλοιπες χώρες και 100% υπέρ της μετά. Οι σοβαρές χώρες έχουν μακροχρόνιο στρατηγικό σχεδιασμό, δεν δρουν βάσει μυωπικών μικροπολιτικών θέσεων. Υποσύνολο αυτού του σχεδιασμού είναι και η επικοινωνία: καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς που θα αποκτήσουν τη ψευδαίσθηση πως «έβαλαν τους κακούς Γερμανούς στη γωνία» και ταμείο για τους ίδιους όταν η σκόνη καθίσει: το Μνημόνιο της Ισπανίας είναι ένα κλασικό παράδειγμα.

Ακόμα και ο πιο φανατικός οπαδός της συναίνεσης δεν είναι τόσο ουτοπιστής ώστε να θεωρήσει πως η λυκοσυμμαχία θα κρατήσει περισσότερο από όσο συμφέρει τον κάθε ένα από τους άλλους εταίρους. Όταν δουν τα πρώτα νερά στο καράβι θα αρχίσουν μόνοι τους να ανοίγουν τρύπες. Ο λόγος είναι απλός: η φθορά της κυβέρνησης θα είναι νομοτελειακά εκθετική διότι είναι η φύση των προβλημάτων τέτοια που δεν σηκώνει επικοινωνιακά καπνογόνα όπως την κήρυξη της ΑΟΖ με διασφάλιση των πιστωτών.

Μέσα σε αυτό το πολύ ξεκάθαρο τοπίο, ο Σαμαράς μπορεί να διαλέξει μεταξύ τριών στρατηγικών:

1.   Άρνηση πραγματικότητας ως απότοκο των positive illusions: «κάτι άλλο θα συμβεί», «δεν θα είναι έτσι τα πράγματα», «θα τους μαντρώσω», «θα τους ελέγξω», «θα κάνω νέες συμμαχίες», «δεν θα έχω σκάνδαλα ή χοντρά λάθη», κτλ. Όσο και να ακούγεται ακραία ως στρατηγική, έχει εφαρμοστεί πολλάκις στο παρελθόν σε παρόμοια περιβάλλοντα στο Μαξίμου, συνεπώς καλό θα ήταν να το λάβουμε σοβαρά υπ’όψιν.

2.  Δέκτης: «θα εφαρμόσουμε τα ανεφάρμοστα και μετά οι άλλοι θα μας φροντίσουν», «θα αναγκαστούν σε ευρωπαϊκό επίπεδο να μας γλιτώσουν», «θα αναγκαστεί προεκλογικά η Μέρκελ να δώσει κάτι που επικοινωνιακά θα με διασώσει», κτλ. Όσο και να ακούγεται βιώσιμη στρατηγική, η απάντηση του όποιου λογικού ανθρώπου είναι μία: planning fallacy. Καλό είναι να μαθαίνουμε και λίγο από την ιστορία.

3. Πομπός: να αρνηθεί να μετατραπεί σε εξιλαστήριο θύμα με απρόβλεπτες συνέπειες και να προετοιμάσει μια Ελληνική πρόταση εντός των ευρωπαϊκών πλαισίων. Εξαιρουμένου του ΚΚΕ, το οποίο θέτει εαυτόν εκτός συζητήσεως, να ζητήσει την σύμπραξη όλων των πολιτικών δυνάμεων για τη δημιουργία ενός πλήρους Εθνικού Σχεδίου το οποίο θα θέσει υπ’ όψιν των εταίρων αρκετά πριν τις Γερμανικές εκλογές και θα ζητήσει να αποτελέσει το νέο Ελληνικό Πρόγραμμα κοινής -αυτή τη φορά έμπρακτα και της Ελλάδος- αποδοχής. Όπως έχει αποδειχθεί εδώ μέσα και αλλού, αρκετοί άνθρωποι εκτός κομματικών γραμμών είχαν εδώ και καιρό προβλέψει αυτή την ανάγκη και έχουν τεκμηριώσει ότι έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν μια τέτοια προσπάθεια. Αντιστοίχως, η συμμετοχή ειδικών από όλα τα κόμματα είναι επιβεβλημένη. Προφανώς όχι μαριονέτες, ούτε γνωστοί πολιτικά εκφραζόμενοι σωτήρες από την αλλοδαπή  που αυτοπροβάλλονται στον τύπο, ούτε γυρολόγοι καθηγητάδες που ψάχνουν την καλύτερη προσφορά ή να κληθούν ως οι μόνοι ικανοί.

Είναι σαφές πως μια τέτοια απόφαση δεν είναι εύκολη: υπάρχουν πολλοί που έχουν το κίνητρο να τον σπρώξουν για ιδίον όφελος στις πρώτες δύο στρατηγικές. Όλοι θυμούνται το placement ορισμένων στη σκιώδη-κυβέρνηση-εντός-της-κυβέρνησης, ή αλλιώς Εθνική Ομάδα Διαπραγμάτευσης (Βενιζέλος): με το καλημέρα διαπιστώθηκε με απτό τρόπο ότι κάποιοι δεν χάνουν χρόνο. Επιπροσθέτως, πολλοί είναι αυτοί που θα προτιμήσουν να μείνουν εκτός του κάδρου για να πάρουν θέση wannabe. Τέλος, πολλές φορές η -δικαιολογημένη ή αδικαιολόγητη- αίσθηση έλλειψης ψυχολογικής υποστήριξης δημιουργεί εσωστρέφεια και φαύλο πείσμα, τα οποία είναι αρκετά για να οδηγήσουν σε καταστροφικού βαθμού αυτοπεποίθηση.

Κοινή συνισταμένη είναι η εξής: ο χαρακτηρισμός «ηγέτης» αποδεικνύεται στην πράξη. Αμ΄ έπος αμ΄ έργον. Αλλιώς οι συνέπειες δεν θα είναι γενικά και αόριστα πολιτικές. Ο κόσμος πεινάει, βρίσκεται σε απόγνωση και η ύφεση του έχει κόψει ακόμα και τα όνειρα. Όπως έχει αποδειχθεί και ιστορικά, όταν σταματούν τα όνειρα, αρχίζουν οι εφιάλτες.

Anaconda

ΥΓ. Ο λόγος για τον οποίο δεν αναφέρομαι σε στρατηγική της Νέας Δημοκρατίας ή σε στρατηγικής της Κεντροδεξιάς είναι ότι πρέπει να είμαστε ρεαλιστές: η Νέα Δημοκρατία αφενός δεν ταυτίζεται με την Κεντροδεξιά και αφετέρου, αν και συναισθηματικά είναι ταυτισμένη με προσπάθειες και ελπίδες εκατομμυρίων Ελλήνων, με τη ψυχρή λογική είναι ένα όχημα με περισσότερες οφειλές πάσας μορφής από αυτές που μπορεί να αντέξει ένας βιώσιμος οργανισμός. Ο Schumpeter είναι πιο ρεαλιστικός απ’όσο αρχικώς μοιάζει...

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 22/07/2012 11:33:19

    Οταν στό "ρεαλιστικό τοπίο" σου, ορθά χαρακτηρίζεις τήν ΕΕ ώς "Γερμανική Ομοσπονδία της Ευρώπης", είναι τουλάχιστον ρομαντικό νά προτείνεις τελικά τήν λύση 3, δηλαδή ο Σαμαράς "......να αρνηθεί να μετατραπεί σε εξιλαστήριο θύμα με απρόβλεπτες συνέπειες και να προετοιμάσει μια Ελληνική πρόταση εντός των ευρωπαϊκών πλαισίων...." κτλ
    Ισως πιστεύεις στό βάθος ότι υπάρχουν άλλες δυνάμεις, στήν Ευρώπη ή αλλού, ικανές νά πείσουν τή Γερμανία νά αλλάξει πορεία -λιγότερη λιτότητα&αυστηρότητα-πράγμα όμως πού δέν αληθεύει.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ ειδωλοκλάστης 22/07/2012 12:36:20

      Χωρίς κόστος ευκαιρίας, η Γερμανία θα κάνει 100% αυτό που τη συμφέρει.
      Με κόστος ευκαιρίας, η Γερμανία θα έχει την επιλογή είτε να ακολουθήσει την ιστορική πεπατημένη -τον άκρατο, επεκτατικό και τυφλό εθνικό εγωϊσμό της- είτε να λειτουργήσει ως ευρωπαϊκή χώρα.

      • ειδωλοκλάστης avatar
        ειδωλοκλάστης @ Anaconda 22/07/2012 17:50:36

        Μά ο μόνος λόγος πού Γερμανία&Γαλλία (οι τραπεζικές σκοτεινές δυνάμεις τους) έστησαν μιά 'χαλαρή' Ευρωπαϊκή Ενωση, ήταν γιά νά ωφεληθούν από ένα σκληρό νόμισμα εκμεταλευόμενες τήν περιφέρεια, τίποτε άλλο, πράγμα πού αποδεικνύεται περίτρανα τώρα πού, μέ τήν φυγή τών κεφαλαίων πρός κέντρο, κερδίζουν διπλά ενώ ήδη έχουν διασυνδεθεί μέ τή Ρωσσία προετοιμάζοντας τήν έξοδο.

        α)Ο απώτερος στόχος σου καί κίνητρο προκύπτει από τήν πρότασή σου περί "την σύμπραξη όλων των πολιτικών δυνάμεων για τη δημιουργία ενός πλήρους Εθνικού Σχεδίου το οποίο θα θέσει υπ’ όψιν των εταίρων....εδώ μέσα και αλλού, αρκετοί άνθρωποι εκτός κομματικών γραμμών είχαν εδώ και καιρό προβλέψει αυτή την ανάγκη και έχουν τεκμηριώσει ότι έχουν τη δυνατότητα να αναλάβουν μια τέτοια προσπάθεια"

        Μόνο πού κανένας πολίτης πλέον δέν πιστεύει ότι αυτά τά ίδια κόμματα-πού δέν εξαγνίζονται βέβαια μόνο μέ έναν πρό πολλού κραγμένο Ακη στά σίδερα- είναι άξια νά κυβερνούν τή χώρα πού κατάστρεψαν.

        β) Πετάς κιέναν Schumpeter στό υστερόγραφο μή γνωρίζοντας ίσως πόσο σχετικός -καί 'ανεβασμένος'- είναι ο συγκεκριμένος 'κονομιστής' μέ ΄"τον άκρατο, επεκτατικό και τυφλό εθνικό εγωϊσμό" τής Γερμανίας ειδικά.

        • Anaconda avatar
          Anaconda @ ειδωλοκλάστης 22/07/2012 18:40:57

          Ως προς το ρόλο της Γερμανίας, έχεις δίκιο.
          Ως προς το επιχείρημά σου περί της ικανότητος των υφιστάμενων κομμάτων να παράξουν τη λύση, είναι προφανές ότι δε διάβασες με προσοχή το κείμενο: "άνθρωποι εκτός κομματικών γραμμών". Το λέει ξεκάθαρα. Αν μπορούσαν, θα το είχαν ήδη αποδείξει, πόσο μάλλον τώρα που έχουμε φτάσει ως χώρα στο γκρεμό και κατρακυλάμε.
          Ως προς τον Schumpeter, πάλι είναι προφανές ότι δε διάβασες με προσοχή το κείμενο: η αναφορά σχετίζεται σαφώς με τους κομματικούς φορείς ως μηχανισμούς λειτουργίας της δημοκρατίας, όχι με τη λειτουργία της οικονομίας.

  2. Enzo avatar
    Enzo 22/07/2012 11:45:07

    Αυτη η κρίση δυστυχώς θα "φάει" 3-4 κυβερνήσεις .

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Enzo 22/07/2012 18:43:02

      Να μου επιτρέψεις την εξής εκτίμηση: το πολύ άλλη μία.

  3. tak avatar
    tak 22/07/2012 11:47:47

    Επιτέλους να το καταλάβουν οι Έλληνες... Η επισήμανση -πάρα πολύ σωστή- για το ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ. Στα υπόλοιπα συμφωνούμε...

  4. blue nile avatar
    blue nile 22/07/2012 11:49:42

    Η εθνική στρατηγική προυποθέτει μια συνενόηση η οποία θα αποδώσει καρπούς μόνο όταν υπάρχουν κοινές ανάγκες των κομμάτων.
    Ας πάμε στον ΣΥΡΙΖΑ. Ποια είναι η πρωταρχική του ανάγκη; Nα ορθοποδήσει η χώρα έστω και με αυτή τη συγκυβέρνηση ή να καεί η χώρα μόνο και μόνο για να πάρει την εξουσία.
    Το ΠΑΣΟΚ ; Θα επιδιώξει άραγε την εθνική σωτηρία ή το μόνο που το νοιάζει είναι να αντιστρέψει την ταχεία πορεία του προς την διάλυση;
    H κρισιμότητα της στιγμής είναι τεράστια και θα περίμενε κανείς οι πολιτικές δυνάμεις να επιχειρήσουν μια ασυνήθιστη γι'αυτές υπέρβαση.
    Όμως η ψυχολογία επισημαίνει ότι σε όποια χρονική στιγμή μετά της ενηλικίωσης ο άνθρωπος στρεσαριστεί η συμπεριφορά του καθορίζεται από τα παιδικά του βιώματα.
    Αν το μεταφέρουμε αυτό σε ανθρώπινες συσσωματώσεις όπως τα κόμματα, βλέπουμε ότι τη στιγμή της Κρίσης δεν θα πρυτανεύσει η λογική αλλά οι χρόνιοι εθισμοί τους που έχουν να κάνουν με μια μινιμαλιστική μεθόδευση εκλογής ή επανεκλογής τους παραμερίζοντας το εθνικό καλό.
    Ο Σαμαράς θα πρέπει να απορίψει τις πρώτες δύο στρατηγικές.
    Θα πρέπει να προσπαθήσει την τρίτη στρατηγική γνωρίζοντας όμως ότι οι δυσκολίες ενός τέτοιου εγχειρήματος μπορεί να αποδειχθούν ανυπέρβλητες.
    Τότε θα έχει μόνο μία επιλογή: Να εκπονήσει με το επιτελείο του το δικό του σχέδιο εθνικής σωτηρίας και να το κάνει γνωστό στο λαό .
    Αποφασισμένος να τα βάλει με όλους και όλα εντός και εκτός συνόρων.
    Το πρωτο μέρος του σχεδίου θα πρέπει να είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη θωράκιση μας απέναντι στις απειλές των εταίρων.
    Ο εξαφανισμός των πρωτογεννών ελλειμάτων με νέα περιοριστικά μέτρα που θα πλήτουν μόνο τους έχοντες , τους υψηλόμισθους και όσους παίρνουν υψηλές συντάξεις κρίνεται επιτακτικός.
    Θα πρέπει να ακολουθήσουν κι'άλλα.
    Ότι και να γίνει πάντως ο Σαμαράς μόνο αν τολμήσει θα διασωθεί.
    Ειδάλλως...

    • tak avatar
      tak @ blue nile 22/07/2012 12:31:59

      blue nile μη ξεχάσεις τη ρακέτα... Να είναι και βαριά, σαν ρόπαλο!

      • blue nile avatar
        blue nile @ tak 23/07/2012 01:22:27

        ...160-190gr πρέπει να'ναι...άντε 200...

  5. Aggelos avatar
    Aggelos 22/07/2012 12:17:59

    παιδες ο ελ τυπος ειπε για οριζοντια περικοπη σε > 1000 συνταξεις κλπ
    μακαρι να μην γινει
    γιατι αλλιως τι νοημα ειχαν ολα αυτα?

  6. victoria (true) avatar
    victoria (true) 22/07/2012 12:51:25

    Συμφωνώ με το άρθρο.
    Εθνικό σχέδιο εντός και συμμαχίες στην Ευρώπη ενάντια στη γερμανική πολιτική εδώ και τώρα, αλλιώς θα διαλυθεί η Ελλάδα ΚΑΙ η Ευρώπη.
    ΥΓ. οι συμμαχίες εντός Ευρώπης δεν αποκλείουν συμμαχίες και εκτός, αλλά αυτό κι αν θέλει πυγμή.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ victoria (true) 23/07/2012 13:59:02

      Οι συμμαχίες χτίζονται υγιώς όταν δίνει κανείς τη μάχη, όχι όταν λέει "είναι μάταιο, αφέσου". Για να δώσεις ουσιαστική μάχη πρέπει να έχεις μηχανισμό παραγωγής στρατηγικής και απότοκο. Συμφωνούμε λοιπόν.

  7. airman avatar
    airman 22/07/2012 13:00:22

    Οι άνθρωποι εκτός κομματικών γραμμών είναι συνήθως ''ανεπιθύμητοι'' και αντιμετωπίζονται ως ''ξένοι'' από τα ''γεράκια'' του κάθε κομματικού μηχανισμού. Μπορεί ενδεχομένως να ''αξιοποιηθούν'' σε ένα βαθμό στο δρόμο για την κατάκτηση της εξουσίας, αλλά μετά την επίτευξη αυτού του στόχου η εξουσία αποτελεί ''λάφυρο'' των ''στρατηγών''. Και επειδή οι ''στρατηγοί'' είναι χρόνια ''ζυμωμένοι'' και ''αγκιστρωμένοι'' σε πρακτικές, ιδέες και αντιλήψεις που σήμερα πλέον έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι κάθε άλλο παρά βοήθησαν την πολιτική και μέσα από την άσκησή της τον τόπο, πρέπει ο ''αρχιστράτηγος'' να δώσει ξεκάθαρα το στίγμα της πορείας που θα ακολουθήσει.
    Είναι γεγονός ότι η οριακή κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα, η ταχύτητα των εξελίξεων αλλά και ο ''πολιτικός χρόνος'' δεν είναι σύμμαχοι του Πρωθυπουργού. Και ως ''αρχιστράτηγος'' οφείλει να δώσει τη μάχη όχι με όρους του παρελθόντος αλλά με όρους του μέλλοντος. Μια μάχη που πρέπει να δωθεί διότι αυτός είναι ο μόνος τρόπος να κερδίσει ο τόπος και ο λαός.
    Εδώ που έφτασε άλλωστε δεν αξίζει να πέσει ''αμαχητί''.
    Υ.Γ. Αν μιλάμε για ρεαλισμό, τότε χρειάζεται άμεσα μια γροθιά στο στομάχι του Κράτους, όσο κι αν αυτό ακούγεται βαρύ!

    • Heaven avatar
      Heaven @ airman 22/07/2012 13:54:30

      Dear airman,
      κοινο και χιλιοειπωμενο: απο το περιβαλλον του Μαξιμου ποιος ειλικρινα κρινεται ως επιτυχημενος στον προτερο ...οποιο εργασιακο βιο;
      αρα, γιατι να πετυχει τωρα;

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ airman 23/07/2012 14:01:16

      airman, Heaven, μένει να αποδειχθεί στην πράξη αν θα ζήσουμε την έκπληξη ή την πεπατημένη. Οι εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες δημιουργούν νέα δεδομένα: πολύ καλά για την πρώτη, εξαιρετικά επώδυνα για όλους -και, όταν λέμε όλους, εννοούμε ΟΛΟΥΣ- για τη δεύτερη...

  8. Geros avatar
    Geros 22/07/2012 13:08:58

    Θεωρώ την τρίτη επιλογή την πιο ουτοπική.
    Ας μην κοροϊδευόμαστε , ο ΣΥΡΙΖΑ μυρίστηκε εξουσία και δεν θα συμπράξει σε τίποτα και με κανέναν , την Χρυσή Αυγή οποιος την βάλει στο παιχνίδι έχει τελειώσει πολιτικά και ο Καμμένος αν συμπράξει παύει να έχει λόγο ύπαρξης. Όσοι ήταν να συμπράξουν το έχουν κάνει.
    Αυτό που με ενοχλεί στο άρθρο είναι ότι στην ουσία μιλάει όχι για τις επιλογές διάσωσης της Ελλάδος αλλα του Σαμαρά!
    Κανεις δεν νοιάζεται για το πολιτικο μέλλον του Σαμαρά και του κάθε Σαμαρά , αυτό που θέλουν οι Έλληνες που τον ψηφισαν είναι να κάνει την δουλειά όσο καλύτερα μπορεί και αν αυτό στην πορεία φέρει την πολιτική του φθορά δεν μας ενδιαφέρει καθόλου.
    Οι λογικές πολιτικής επιβίωσης και οι στρατηγικές για να επιπλέουν οι πολιτικοί φελλοί μας τελειωσαν μαζί με τα δανεικά.
    Ο Σαμαράς δείχνει να το έχει συνειδητοποιήσει αυτό και να έχει καταλάβει ότι το μόνο που μπορεί να ζητήσει ένας πολιτικός που κάνει σωστά την δουλειά του είναι να τον θάψουν μπρούμυτα. Τα πρώτα χρονια ο κόσμος θα φτύνει στον τάφο του οπότε θα γλιτώνει τα φτυσίματα στην μούρη , μετά ο κόσμος θα καταλάβει ότι είχε δίκιο και θα φυλάνε το μνήμα του οπότε θα του φυλάνε τον κόλο.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Geros 22/07/2012 18:03:09

      Θα μου επιτρέψεις να σου διευκρινήσω ότι κάνεις λάθος ως προς τις επιλογές διάσωσης.
      Πρώτον, δεν υπάρχουν "επιλογές" διάσωσης αλλά μόνο μία.
      Δεύτερον, αν δεν υπάρξει λύση σε εθνικό επίπεδο, ακόμα και αν έχει σκοπό "κάνει σωστά την δουλειά του είναι να τον θάψουν μπρούμυτα", δεν θα προλάβει: οι ισορροπίες είναι πολύ εύθραυστες.
      Τρίτον, αν μπορείς να προτείνεις κάτι διαφορετικό, πιο δημιουργικό και εφαρμόσιμο, σε παρακαλώ κάντο. Θυμίσου το όμως: αυτά που λες στην τελευταία παράγραφο ισχύουν και για τον συγγραφέα του άρθρου: τα γραπτά μένουν. Οι εξελίξεις θα τρέξουν ταχύτατα και δεν θα χρειαστεί να περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα για να αποδειχθεί η αξία του περιεχομένου του παρόντος άρθρου. Μακάρι να μην είναι απλά ιστορική για το άρθρο και το συγγραφέα αλλά για την Ελλάδα.

  9. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/07/2012 13:26:35

    Με την Ισπανία ολικά εκτός αγορών σε λίγο (7,25 % το επιτόκιο του δεκαετούς χθές), με την Ιταλία να την ακολουθεί!!!
    Σ' αυτές τις συνθήκες, το να σκεφτόμαστε "να προετοιμάσουμε μια Ελληνική πρόταση εντός των ευρωπαϊκών πλαισίων", είναι ο ορισμός της planning fallacy !!!
    Η λύση θα είναι ολική Ευρωπαική - ή δεν θα υπάρξει λύση.
    Αυτό είναι ρεαλισμός.
    Μετά τις εκλογές στη Γερμανία (το φθινόπωρο 2013 είναι μακριά, αλλά υπαρχει και ενδεχόμενο για πρόωρες φθινόπωρο 2012), θα υπάρχει εκεί άλλος κυβερνητικός συνασπισμός.
    Ξέρουμε τουλάχιστον ως Ελληνική κυβέρνηση τι θέσεις θα έχει;
    Αστεία πράγματα, πολιτική με προγραμματισμό και εναλλακτικά σενάρια στην Ελλάδα σήμερα! Εδώ σκάσαμε όλο τον χειμώνα να γίνουν πρόωρες εκλογές στην Ελλάδα, έχοντας ως δεδομένο ότι θα ξαναβγεί ο Σαρκοζύ στη Γαλλία!

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Ο Θείος 22/07/2012 13:43:32

      Ολική ευρωπαϊκή λύση χωρίς εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό για την Ελλάδα, ήτοι μη βιώσιμη λύση για την Ελλάδα, μπορεί εύκολα να υπάρξει: μια τέτοια εφαρμόζεται και τώρα.
      Το θέμα είναι αν μας συμφέρει...

    • Heaven avatar
      Heaven @ Ο Θείος 22/07/2012 13:51:25

      αυτο ειναι το προβλημα Θειο: οτι δεν εχουμε επαφες ...πρασινοSDP τυπου!
      να ξεραμε τουλαχιστον τις διαθεσεις της Χανελορε...
      και ο Μπενυ που ισως θα... με ανεκδοτα τυπου Λομβερδιας και Diamondαννα ασχολειται ο κεκαυμενος!

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Heaven 22/07/2012 14:30:12

        Ο Μπέννυ, μάλλον δεν έχει συγκρατήσει ούτε το επώνυμο της Χανελόρε...
        Τόσο "δικτυωμένος" εκτός συνόρων !
        Οι εκλογές μας του Μαιου ήταν κλασική περίπτωση επαρχιώτικης απερισκεψίας: Όρισαν την ημερομηνία τους πρίν ξεκαθαρίσει η Προεδρική εκλογή στη Γαλλία.

        • Heaven avatar
          Heaven @ Ο Θείος 22/07/2012 14:56:49

          τους κουρασαμε ομως πολυ!
          θα, να, οταν...
          κλειστα βρε αδερφε τα φαληριμενα μαγαζια να τελειωνουμε...

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Heaven 22/07/2012 15:03:37

            Ιανουάριος 2012 - Ιούλιος 2012: Επτά εντελώς χαμένοι μήνες.
            Ούτε μία μεταρρύθμιση, ούτε στοιχειώδης έλεγχος του οικονομικού ισοζυγίου.
            Με απόλυτη ευθύνη του πολιτικού μας συστήματος για τη βλακεία αυτή.
            Μετα μας φταίει η "Μέρκελ", που δέρνει τους μαύρους !

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ Ο Θείος 22/07/2012 23:46:20

            Πώς, Θείο μου! Γεμίσαμε "απαραίτητες μεταρρυθμίσεις". Επισκέφθηκες κανα δημόσιο νοσοκομείο πρόσφατα, να δεις το χάλι τους; Ξέρεις ότι στα δημόσια μαιευτήρια οι (υποτίθεται μιας χρήσης) θηλές επαν"αποστειρώνονται" μέσα σε μια μαρμίτα και χρησιμοποιούνται για το γάλα που χορηγείται στα νεογνά; Ξέρεις ότι ακόμα και αυτό το γάλα δίνεται "με το δελτίο", να περιμένουν οι λεχώνες στην ουρά δίκην κατοχικού συσσιτίου;

            Πώς; Ούτε μ' αυτά ικανοποιούνται οι πάτρωνες υμών των ευρωλιγούρηδων; Ναι, το ξέρω, μας θέλουν (εμάς τους Έλληνες) νεκρούς!

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Αυριανιστής 23/07/2012 18:14:39

            Για μεταρρυθμίσεις εγραψα, όχι για ασκήσεις σουηδικής γυμαναστικής φραγκοφονιάδων.
            Πότε θα διασυνδεθούν οι βάσεις οικονομικών δεδομένων των Υπουργείων;
            Πότε θα γίνει ο νέος φορολογικός νόμος;
            Πότε θα θεσπισθούν μόνιμοι Γενικοί Γραμματείς Υπουργείων - και όχι κομματικές επιλογές;
            Ως πότε θα υπάρχουν ειδικά μισθολόγια για τις ΔΕΚΟ;
            Πότε θα εκλέγουν οι δικαστές τους Προέδρους τους (και δεν θα τους διορίζει ο Υπουργός);

  10. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/07/2012 13:39:40

    Η "λυκοσυμμαχία" - επιτέλους μετά τα χρόνια του Πλαστήρα - έγινε, γιατί 60 χρόνια μονοκομματικές κυβερνήσεις μας χρεωκόπησαν (και χρεωκόπησαν οι ίδιες ως βιώσιμη πολιτική πρόταση).
    Ξεχάστε τα χρόνια της μονοκομματικής "αθωότητας". Αρκετά μας χαντάκωσαν ως χώρα.
    Είτε ως Νέα Δημοκρατία, είτε ως Κεντροδεξιά, είτε ως Δεξιά, καλό είναι να μάθετε και σείς να κολυμπάτε στα νέα νερά που βρεθήκαμε. Αλλοιώς, θα έλθει ώρα που το 19 % του Μάη θα σας φαίνεται ...απόλυτη πλειοψηφία και το 29 % του Ιουνίου θα σας φαίνεται ποσοστό εκλογών Σοβιετίας.
    Οι πολίτες είναι εκδικητικοί.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Ο Θείος 22/07/2012 13:45:42

      Η “λυκοσυμμαχία” δεν πηγάζει από την έλλειψη αυτοδυναμίας αλλά από την έλλειψη εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού σε συνδυασμό με την ανυπαρξία πλήρους, τεκμηριωμένου και βιώσιμου κυβερνητικού προγράμματος αποδεκτό από όλα τα κόμματα που συμμετέχουν στην κυβέρνηση.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Anaconda 22/07/2012 14:44:00

        Μακάρι να είχαν συντάξει πλήρες, τεκμηριωμένο και βιώσιμο κυβερνητικό πρόγραμμα. Τολμώ να πώ, μακάρι να συμμετείχε και ο ΣΥΡΙΖΑ.
        Αλλά βρε αδελφέ, εξ ανάγκης έφτασαν σε κυβέρνηση συνεργασίας. Δεν το είχαν επιλέξει, η πραγματικότητα τους εξανάγκασε. Η πραγματικότητα, που την περιφρονούσαν επί δεκαετίες.
        Το παλιό πέθανε, αλλά το νέο πολιτικό τοπίο είναι ακόμη στην νηπιακή ηλικία. "Άγουρο" είναι, θ' αλλάξει πολύ μέχρι να σταθεροποιηθεί. Μην βιαζόμαστε, λίγη υπομονή.
        Και γερό στομάχι: Θα δούμε στο μεταξύ τέρατα και σημεία.
        Αλλά δεν πήγαινε άλλο. Δεν υπάρχει επιστροφή στον κόσμο του 1980-2011.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Ο Θείος 22/07/2012 23:32:07

          Θείο, κάνεις ένα θεμελιώδες λάθος.

          Μιλάς για τριάντα χρόνια λες και είναι τριάντα ημέρες. Ξέρεις τι θα πει ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ; Ή μήπως θαρρείς ότι οι Έλληνες είναι σαν τους πολίτες των πρώην κομμουνιστικών χωρών, που ευχαρίστως απαρνήθηκαν το όποιο επίπεδο διαβίωσης τούς προσέφερε το καθεστώς επειδή τους έλειπε η ελευθερία; Στους Έλληνες, εδώ και 70 χρόνια τουλάχιστον, δεν έλειψε η ελευθερία.

          Αν νομίζεις ότι ΖΩΕΣ ολόκληρες, που δομήθηκαν σε τριάντα χρόνια, θα δεχτούν προθύμως να θυσιαστούν επειδή έτσι προστάζουν οι ευρωναζί και ισοκρατούν τα ευρωλιγούρικα "εξαπτέρυγα" σαν και του λόγου σου, μάλλον έχεις κάνει ακόμα μεγαλύτερο λάθος. Ελπίζω να το κατανοήσεις εγκαίρως.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ Αυριανιστής 23/07/2012 18:22:17

            Ποιοί να θυσιαστούν;
            Αυτοί που συσσώρευσαν ελέω δικομματικής κομματοκρατίας; Μα δεν θα θυσιασθούν. Θα επιστρέψουν μέρος απόι τα υπεξαιρεθέντα.
            Οι λοιποί, οι μη επωφεληθέντες, τι να θυσιάσουμε; Δεν είχαμε και δεν έχουμε ΤΙΠΟΤΕ. Με τη δουλειά και μόνον, δεν αποκτούσες τίποτε σ' αυτή τη χώρα. ¨Οπως ακριβώς στη Σοβιετία και τους δορυφόρους της, έπρεπε να είσαι στην νομενκλατούρα κομματικών ή κουμπάρων ή άλλων συγγενών και συνεταίρων.
            Και δεν ήταν 30, αλλά 60 τα χρόνια της νομενκλατούρας.
            Μαζί με την (έστω και φαυλοκρατική) ελευθερία της αντιπροσωπευτικής δημοκρατίας μυστήριου νεοελληνικού τύπου, υπήρχε δυστυχώς και η "ελευθερία" να ιδιοποιείται ιδιωτικώς μια χαιδεμένη μειοψηφία, τον δημόσιο πλούτο.
            Ειες βάρος των υπολοίπων.

  11. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/07/2012 13:51:52

    Σοβαρά;
    Κοινό εθνικό πρόγραμμα με τους "Ανελλήνιστους Έλληνες";
    Να ξαναγυρίσουμε το ρολόι πίσω, "όταν ο Πάνος ήταν ακόμη ΝουΔού";
    Ελπίζω εκ παραδρομής δεν εξαιρέθηκε (μαζί με το ΚΚΕ) και η "Τσίγκινη Αυγή".
    Γιατί, άν δεν είναι εκ παραδρομής, τότε τζάμπα συζητάμε!

  12. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 22/07/2012 14:01:29

    Ειδατε τι γράφει το Spiegel κι αναμεταδίδουν τα υπόλοιπα γερμανικά μέσα; Το ΔΝΤ υποτίθεται ότι σκέφτεται να σταματήσει τη χρηματοδότηση της Ελλάδας. Και προβλέπουν χρεοκοπία μέσα στο Σεπτέμβρη. Φυσικά τα έχουμε ξαναδιαβ'ασει αυτά, αλλά νομίζω ότι το "τέλος" πλησιάζει. Με πρόβλημα στην Ισπανία, την Ιταλία και σύντομα και στη Γαλλία δεν πρόκειται να ασχοληθούν άλλο μαζί μας.

    Αν και ξέρουν πως αν μας ρίξουν την κλωτσιά και μας πετάξουν έξω από ΕΕ κι ενδεχομένως και ΝΑΤΟ, δε θα αργήσουν τα ρωσικά πλοία να κάνουν βάση τη Σούδα.... Αυτό μάλλον δεν το θέλουν, αλλά τη ψυχή θα μας τη βγάλουν....

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ σιδεράκιας 22/07/2012 18:05:34

      Η κατάσταση είναι όντως πεπλεγμένη αλλά όχι ακριβώς όπως την περιγράφεις. Επί της ουσίας όμως πρέπει να αντιληφθούμε ότι τα προβλήματά μας είναι υποσύνολο των ευρωπαϊκών και ως τέτοια θα αντιμετωπιστούν. Οι υπόλοιποι όμως κοιτούν το συμφέρον τους και θα το υπερασπιστούν τεκμηριωμένα και με σχέδιο. Εμείς;

  13. EL CID avatar
    EL CID 22/07/2012 16:32:43

    Για όσους εξακολουθούν να πιστεύουν σε έννοιες όπως η ευρωπαϊκή αλληλεγγύη, η ευρωπαϊκή συνολοκλήρωση (εδώ γελάμε!) και σε οποιαδήποτε αντιπαροχή εκ μέρους των εταίρων, χωρίς πρώτα να υποθηκευτεί η Ελλάδα για τα επόμενα 50 χρόνια, αφιερώνω τους στίχους του εθνικού μας ποιητή Διονυσίου Σολωμού: «μοναχή το δρόμο επήρες, εξανάλθες μοναχή, δεν είν’ εύκολες οι θύρες εάν η χρεία τες κουρταλεί». Αγαπητοί συμπατριώτες, καταλάβετέ το όσο γίνεται πιο σύντομα. ΕΙΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΜΑΣ! Αν καταφέρουμε να ομονοήσουμε σαν έθνος στηρίζοντας ο ένας τον άλλο, τότε έχουμε κάποια ελπίδα. Αν περιμένουμε από εξωτερικούς σωτήρες και τους εντόπιους υποτακτικούς τους, τότε θα παραμένουμε για πάντα ένα δύσμοιρο προτεκτοράτο. Ραγιάδες εμείς, ραγιάδες τα παιδιά μας, ραγιάδες και τα παιδιά των παιδιών μας...

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ EL CID 22/07/2012 18:07:28

      Πολύ καλά τα λες φίλε μου!
      "Ευρωπαϊκή αλληλεγγύη" υπάρχει, αλλά κοστίζει πολύ!
      ΥΓ. Το "συνολοκλήρωση" από το οικονομετρικό "cointegration"; Δεν προβλέπεται!

  14. xp avatar
    xp 22/07/2012 17:30:10

    Πιστευω οτι ανεπισημα,με την αιγίδα των κομμάτων,θα πρέπει ατύπως να δημιουργηθούν δύο ομάδες σοφών.Μια με την συστημική άποψη και μια για την έξοδο της χώρας από το ευρώ! Θα δημιουργούσαν αυτές οι δυό ομάδες από ένα αναπτυξιακό σχέδιο ,για παν ενδεχόμενο.Να ξέρουμε τι πρέπει να γίνει σε κάθε περίπτωση...

  15. xp avatar
    xp 22/07/2012 17:35:25

    Ειναι ευχάριστο ,που ο EL CID θυμήθηκε τον Εθνικό μας Υμνο ,που αποτυπώνει την ψυχή της Ελλάδας ,σε ένα ποιήμα...

    • ειδωλοκλάστης avatar
      ειδωλοκλάστης @ xp 22/07/2012 18:07:50

      @xp
      Πρίν τήν 'ψυχή τής Ελλάδας' ασχολήσου μέ τήν ψυχή τού 'κόντε' Διονυσίου Σαλομών καί, άν δέν τό μπορείς αυτό, μέ τίς άοκνες προσπάθειές του (γλύψιμο στό τότε υπό αγγλική αρμοστεία καθεστώς τής Επτανήσου Πολιτείας ) τουλάχιστον, ώστε νά εξασφαλίσει τήν κληρονομιά τού 'ταμπακιέρη' (καί υποτιθέμενου πατρός του) καί τίτλο ευγενείας.

  16. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 22/07/2012 17:51:36

    Προσέχει κανείς στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης τι στο διάολο γίνεται στην Ισπανία;
    Θα χρεωκοπήσουν την Ισπανία για να σωθούν οι χρεωκοπημένες της περιφέρειες;
    Η παραλιακή και πολύ τουριστική περιφέρεια Βαλέντσια ζήτησε ήδη διάσωση. Άλλες 6 Ισπανικές Περιφέρειες κινδυνεύουν από χρεωκοπία και ετοιμάζονται να ζητήσουν διάσωση από την κεντρική κυβέρνηση: Οι Βαλεαρίδες νήσοι, η Καταλωνία, η Καστίλλη, η Murcia, τα Κανάρια νησιά και ίσως η Ανδαλουσία.
    Μόνον οι βόρειες βιομηχανικές περιφέρειες (Χώρα Βάσκων, Λεόν, Αστούριας, Γαλικία) φαίνονται υγιείς. Η τουριστική - παραθαλάσσια ζώνη της Ισπανίας καταρρέει ολόκληρη, μαζί την οικοδομική - τουριστική της σκασμένη φούσκα και τον τραπεζικό τομέα.
    h**p://howestreet.com/2012/07/death-spiral-in-spain-six-spanish-regions-seek-aid-bankrupt-spain-to-bail-out-bankrupt-regions/

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 22/07/2012 18:03:22

      Στην Λεόν και στην Γαλικία φτιάχνουν αυτοκίνητα, τρένα, ηλεκτρονικά. Στην Αστουρία έχουν άνθρακες, μέταλλα, ενέργεια. Στην Χώρα των Βάσκων υπάρχει εξαγωγική βιομηχανία κάθε είδους.
      Φταίει η Βόρεια Ισπανία που έβαλε άλλες προτεραιότητες (ή μήπως η ...Γερμανία) για την τουριστική "μονοκαλλιέργεια" στα παραθαλάσσια, για το όργιο της στεγαστικής και ξενοδοχειακής φούσκας που εξαπέλυσε ο αρρύθμιστος τραπεζικός τομέας και η ασύδοτη τοπική αυτοδιοίκηση (υπό τις ευλογίες της κεντρικής πολιτικής);
      Ολόκληρη η παραγωγική ανισορροπία της όλης Ευρωζώνης, υπάρχει σε μικρογραφία μέσα σε μία μόνον χώρα, στην Ισπανία. Οι τερατώδεις στεγαστικές, τουριστικές και συναφείς τραπεζικές φούσκες που δημιούργησε ο Ευρωπαικός Νότος (+ Ιρλανδία), λείπουν σε μεγάλο βαθμό από την βορεινή Ισπανία.

      • Heaven avatar
        Heaven @ Ο Θείος 22/07/2012 18:10:26

        και στην Ιταλια παρομοια κατασταση.
        Εμεις μονον εχουμε να παρουσιασουμε στον Βορρα τον αφοβο ...Ζορο καβαλα!
        περιμενουμε με θα και να και οταν και σε λιγο θα εχουν ετοιμασει τον μηχανισμο με τετοιο τροπο που η κλωτσια που θα φαμε θα τους πληγωσει οσο το τσιμπημα ενος κουνουπιου... εγχωριου και οχι Νειλου γιατι και γι' αυτο τουλαχιστον αυτοι, εχουν εμβολια!!!

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ Heaven 22/07/2012 18:33:24

          Έχουν και οι γείτονες τον πορwόγερο...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 22/07/2012 18:06:05

      Άν διαλυθεί η Ευρωζώνη λόγω οικονομικών ανισορροπιών, μήπως ακολουθώντας την ίδια λογική, καταλήγουμε ότι πρέπει να διαλυθεί και το ...Ισπανικό κράτος;

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 22/07/2012 18:31:19

        Η οικονομική κρίση είναι αντικειμενικό φαινόμενο. Δεν υπάρχει ούτε υπήρξε ποτέ κεφαλαιοκρατικό σύστημα χωρίς κρίσεις.
        Οι κρίσεις γίνονται. Δεν τις "φτιάχνει" κάποιος ή κάποιοι.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 22/07/2012 18:14:47

      Ζήτησε σήμερα διάσωση και δεύτερη περιφέρεια, η επίσης τουριστική Μούρτσια.
      Άσχημα θα είναι τα πράγματα στις αγορές ομολόγων - χρηματιστήρια, αύριο Δευτέρα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 22/07/2012 18:19:40

      Σε κακό τους βγήκε τόση δουλειά του Καλατράβα, και στην Βαλέντσια.
      Έργα, έργα, δώσανε, δώσανε...Βαρέλι δίχως πάτο.
      Θυμίζει τίποτε οικείο;
      h**p://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/spanien-region-valencia-beantragt-hilfe-11827141.html

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Ο Θείος 22/07/2012 23:34:16

      Χμμμ, μάλλον έρχεται η ώρα για την ωρίμανση του αποσχιστικού καταλανικού κινήματος, Θείο.

  17. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 22/07/2012 18:26:20

    Ωραίο άρθρο.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Γιώργος Αχαιός 22/07/2012 18:43:47

      Σε ευχαριστώ.

  18. xp avatar
    xp 22/07/2012 18:36:09

    Νομίζω Θείε ότι οι αναλύσεις σου είναι ρεαλιστικές και εμπεριστατωμένες. Ενα πράγμα δεν υπολογίζεις :Την στυγνή ιδιοτέλεια και την κακή πλευρά της φύσης των ανθρώπινων σχέσεων.Πολλές φορές κάποιοι συνεταιρίζονται και φτιάχνουν μια πολύ επιτυχημένη επιχείρηση.Μετά από πολύ αγώνα κατακτούν την επιτυχία.Ομως το σαράκι υπάρχει και καταλήγουν στα δικαστήρια ,ενώ ενωμένοι θα συνέχιζαν την λαμπρή επιτυχία τους.H Ευρωζώνη θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τα πάντα αλλιώς ,παρά τα λάθη.Αλλά το πάθος των ισχυρών να εκμεταλλευτούν τους αδύναμους οδήγησε σε ένα δρόμο χωρίς επιστροφή.Ουσιαστικά έχουμε κρίση ηθικής και χωρίς την ηθική η ευρώπη θα είναι μια γερμανική ευρώπη όπως την ονειρεύτηκε ο γκέμπελς . Από κει και πέρα όλα θα είναι διαφορετικά,ίσως να δουμε σε μερικά χρόνια ακόμη και πολέμους!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 22/07/2012 18:49:39

      Η βασική σου άποψη είναι σωστή και συμφωνώ.
      Ξεχνάς όμως ότι το ίδιο πρόβλημα με την Ισπανία έχουν και μέσα στην Γερμανία. Όλος σχεδόν ο Γερμανικός Βορράς είναι ελλειμματικός.
      Προχθές, το νότιο Ομοσπονδιακό κρατίδιο της Βαυαρίας προσέφυγε στο Γερμανικό συνταγματικό δικαστήριο και ζήτησε να μην χρηματοδοτούνται τα ελειμματικά κρατίδια από τον Ομοσπονδιακό προυπολογισμό, τον οποίο "τροφοδοτούν" τα πλεονασματικά κρατίδια.
      Είναι μύθος τα περι "Γερμανικής Ευρώπης". Στην πραγματικότητα υπάρχουν δομικές ανισορροπίες - τόσο μέσα στις επιμέρους χώρες όσο και στην Ευρώπη ως σύνολο - και αντίπαλες πολιτικές δυνάμεις που τις χειρίζονται διαφορετικά. ΟΙ διαχωριστικές γραμμές υπερβαίνουν τα σύνορα, εθνικά ή περιφερειών.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 22/07/2012 18:58:20

      Το ίδιο το κυβερνητικό κόμμα της Βαυαρίας CSU είναι αυτό που επιμένει να φύγει η Ελλάδα από το Ευρώ. Έ, λοιπόν αυτό το κόμμα, ζητά να χρεωκοπήσει και το Αμβούργο!!!
      Τυχαίο; Δεν νομίζω;
      Η γνωστή μας Bild στο ίδιο κόμμα πρόσκειται.
      Η γειτονική με την Βαυαρία Βάδη - Βυρτεμβέργη, εξίσου πλεονασματική και "χορηγός" των ελλειμματικών, προσφέρει με προθυμία πόρους στο Αμβούργο και άλλους "δεινοπαθούντες". Αλλά έχει πρωθυπουργό Πράσινο σε συνεργασία με το SPD.
      Τα αντίθετα κοινωνικά συμφέροντα και η πολιτική είναι κοφτερό μαχαίρι, ξεσκίζει τις υποτιθέμενες "εθνικές ομοψυχίες".
      Γιατί να αισθάνομαι αλληλέγγυος, με όσους πλούτισαν με δανεικά από το κομματικό κράτος και έζησαν με χλιδή στην Ελλάδα 1980 - 2011;
      Το ίδιο αιθάνεται και κάθε σκεπτόμενος Ισπανός, είμαι βέβαιος.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 22/07/2012 19:03:55

        Είναι αφελές να συνεταιρισθεί ο λιτός και εργατικός, με αυτούς που έτρωγαν και χλίδευαν με δανεικά και αγύριστα επί 30 χρόνια. Θα τον ξανα-εκμεταλλευθούν.
        Όλα εδώ πληρώνονται, κάποιοι που επωφελήθηκαν πρέπει να επιστρέψουν ένα μέρος. Ή να το χάσουν.

  19. xp avatar
    xp 22/07/2012 18:43:08

    Τα οικονομικά κ.α λάθη της Ελλάδας μετα την είσοδο στην Ευρωζώνη ήταν μετρήσιμα .Οπως και η ιστορία για το πως μπήκαμε στην ΕΕ. Αυτά με τις αποκρύψεις των στατιστικών στοιχείων δεν αφορούσαν τους insiders , αλλά την εξωτερική εικόνα της χώρας.Η πραγματικότητα ήταν ότι παίχτηκε ένα παιχνίδι εξουσίας ,με αρχή την Ελλάδα και άγνωστα αποτελέσματα αφού εκλείπει η ηθική βάση αυτού του οικονομικού μορφώματος.

  20. xp avatar
    xp 22/07/2012 19:03:43

    Λες να γυρίσουμε στην εποχή των δουκάτων ,των κρατιδίων κτλ .Διόλου απίθανο ,να δούμε μεσαιωνικές καταστάσεις στην Ευρώπη.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 22/07/2012 19:11:19

      Οι χώρες αυτές έχουν μια τέτοια παράδοση (Ισπανία, Γερμανία, αλλά και Ιταλία - βλέπε και Λέγκα του Βορρά, Μαφίες στο Νότο κτλ).
      Τίποτε δεν αποκλείεται. Ποιός περίμενε να συμβεί στη Γιουγκοσλαβία αυτό που έγινε στη δεκαετία του 1990; Κανείς !
      Αλλά είναι ακραίο. Πιθανότερες είναι μεγάλες κοινωνικές συγκρούσεις μέσα στις περιφέρειες, στις χώρες και σε όλη την Ευρώπη.
      Στην Ισπανία π.χ., οι απεργοί ανθρακωρύχοι της Αστουρίας έχουν μεγάλη σύμπνοια και αμοιβαία συμπαράσταση με τους δημόσιους υπαλλήλους της Μαδρίτης ή της Βαρκελώνης ή τους αγρότες του Νότου.
      Μια πανευρωπαική αναβίωση σκληρών ταξικών αγώνων θεωρώ πολύ πιό πιθανή, παρά διασπάσεις περιοχών.
      Στην Ελλάδα βέβαια έχουμε χάσει συνέχειες...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 22/07/2012 19:14:07

      Θα τους μείνει ο πανάκριβος Καλατράβα πάντως...
      Έμειναν και σε μας οι αψίδες του, νά 'χουμε να λέμε στα εγγόνια μας και να θυμόμαστε μεγαλεία...

  21. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 22/07/2012 19:21:30

    Αγαπητή Anaconda, βλέπω δύο άξονες στο άρθρο σου, το οποίο το βρίσκω εξαιρετικά ενδιαφέρον.

    Ο πρώτος έχει να κάνει με το ολοένα και πιο επιτακτικά ζητούμενο, δηλαδή την συγκρότηση Ελληνικής Πρότασης εξόδου από την κρίση, λαμβανομένης υπόψη της πολιτικής κατάστασης και στην υπόλοιπη Ευρώπη, αλλά και των τρεχουσών εξελίξεων στο εσωτερικό των μειζόνων δυνάμεων.

    Η ελληνική πρόταση εξόδου από την κρίση επιχειρείται να προσεγγιστεί στο άρθρο σου όχι μόνο σε επίπεδο σχεδιασμού και προτάσεων, αλλά και σε επίπεδο υλοποιητών της, που θα αναλάβουν την εκτέλεση του σχεδίου αυτού, μακριά από στείρες πολιτικές αντιπαραθέσεις και ανασταλτικές κομματικές διαδικασίες. Εγώ θα το ονόμαζα Υπερκομματική Ομάδα Εφαρμογής. Το έχω πει και εγώ πολλές φορές από εδώ όπως και άλλοι τακτικοί σχολιαστές και αρθρογράφοι του Antinews.

    Ο δεύτερος άξονας της ανάλυσής σου, έχει να κάνει με τα υποσύνολα (α) της στρατηγικής του Πρωθυπουργού και (β) του βαριδιού που λέγεται κόμμα της ΝΔ.

    Σε ότι αφορά το ζήτημα των στρατηγικών ενεργειών του Πρωθυπουργού, νομίζω συμφωνούμε ως προς την προσέγγιση. Βέβαια η τρίτη πρότασή σου, όπως και άλλες που έχουν ακουστεί εδώ μέσα - κάποιες και δικές μου - είναι αρκετά απαιτητική διότι κατά βάση απαιτεί ενέργειες out of the box, που λένε και στο χωριό μου. Με άλλα λόγια ζητεί αντισυμβατικές ενέργειες από πολιτικούς που κατά τη διάρκεια όλης της μεταπολίτευσης έχουν μάθει να λειτουργούν συμβατικά. Και ο Πρωθυπουργός είναι απότοκος της μεταπολίτευσης. Όμως, όπως πολλάκις έχει ειπωθεί, έχει μόνο αυτός σήμερα στα χέρια του τη χρυσή ευκαιρία, να τελειώσει με τη μεταπολίτευση μια και καλή, και να βάλει τις βάσεις για μια τελείως διαφορετική πολιτική θεώρηση των πραγμάτων στη χώρα.

    Συνδεόμενο με το παραπάνω, είναι και το δεύτερο υποσύνολο της ανάπτυξής σου. Ένας πολιτικός που θέλει να τραβήξει μπροστά και αποφασίζει να τελειώσει με τη μεταπολίτευση, είναι δεμένος με δεσμά άλυτα, όσο μεταχειρίζεται ως όχημα πραγμάτωσης των σκοπών του, ένα κομματικό μαντρί χιλιοτρυπημένο και καταχρεωμένο. Αναφέρομαι αφενός στη σαπίλα και την κομματική καμαρίλα που αναδύεται από ένα κόμμα γερασμένο (σε νοοτροπία), χωρίς φρέσκιες ιδέες, χωρίς σφρίγος, χωρίς δυναμική, που συνήθως το ψηφίζουν οι γέροι και οι φοβισμένοι. Αλλά και αφετέρου, σε ένα κόμμα υπερχρεωμένο, υπερδανεισμένο, που πνίγεται στα χρέη και άρα είναι ευάλωτο σε "πιέσεις" εσωθεσμικές και κυρίως, εξωθεσμικές. Άς μη λησμονούμε ότι η οικονομική υγεία των πολιτικών σχηματισμών, είναι δείκτης της ικανότητάς τους σε μικροοικονομικό επίπεδο να διαχειριστούν προβλήματα, αν την επαύριον, ο ελληνικός λαός τους εμπιστευθεί τη διαχείριση της οικονομίας μιας χώρας. Υπό αυτή την έννοια, αποκτά νόημα η θέση σου στο επιμύθιο του άρθρου σου.

    Θα συμφωνήσω και εγώ ότι με Dacia, όσο και να το κωλοπειράξεις, δεν θα αντέξει τη μηχανή Ferrari που θες να του φορέσεις επάνω του... (όπου Dacia, βλέπε ΝΔ και όπου μηχανή Ferrari, βλέπε Ελληνική Πρόσταση εξόδου, Υπερκομματική Ομάδα Εφαρμογής και out of the box πολιτική δράση Πρωθυπουργού).

    Με αυτά και με αυτά, ολοκληρώνω την παρέμβασή μου λέγοντας ότι είναι ευχάριστο που σε αυτό το χώρο του Antinews βρίσκουν στέγη, απόψεις σαν τις δικές σου. Μπορεί κανείς να διαφωνεί ενίοτε με τις προσεγγίσεις των αρθρογράφων του Antinews, μπορεί να υπάρχει καμιά φορά και μια υποβόσκουσα ένταση στα σχόλια επί των άρθρων, σίγουρα όμως εδώ γίνεται γόνιμος διάλογος και προβληματισμός, με κοινό παρονομαστή το συμφέρον της Πατρίδας μας.

    Υ.Σ. Αν δεν απατώμαι, είναι η πρώτη σου ανάρτηση σε άρθρο στο Antinews. Να ευχηθώ καλή αρχή.

    • EL CID avatar
      EL CID @ Ιεροφάντης 22/07/2012 21:10:12

      Διαβάζοντας την ορθότατη προσέγγισή σου σχετικά με τα «άλυτα δεσμά» της μεταπολίτευσης, μου ήλθε στο νου ένα απόσπασμα από το κατά Μάρκον Ευαγγέλιο: «και ουδείς βάλλει οίνον νέον εις ασκούς παλαιούς· ει δε μη, ρήσσει ο οίνος ο νέος τους ασκούς, και ο οίνος εκχείται και οι ασκοί απολούνται· αλλά οίνον νέον εις ασκούς καινούς βλητέον». Πράγματι, τα κόμματα της εθνικής παρακμής δεν μπορούν να δώσουν όραμα και πνοή στους Έλληνες.

      • Anaconda avatar
        Anaconda @ EL CID 22/07/2012 23:56:17

        καὶ ἰδοὺ ἵππος μέλας, καὶ ὁ καθήμενος ἐπ' αὐτὸν ἔχων ζυγὸν ἐν τῇ χειρὶ αὐτοῦ
        καὶ γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Ιεροφάντης 22/07/2012 23:45:48

      Αγαπητέ Ιεροφάντη,
      Σε ευχαριστώ για τις ευχές σου.
      Επέτρεψέ μου μια ένσταση: στην περίπτωση της ΝΔ δεν θα έκανα την παρομοίωση με Dacia αλλά με CAT 657G Wheel Tractor-Scraper. Και τους ίππους μιας Aventador να βάλεις, η ροπή θα είναι πάντοτε ανεπαρκής διότι η αδράνεια είναι ανυπέρβλητη. Η Ελλάδα έχει ανάγκη να τρέξει στην πίστα: δεν έχει πλέον την πολυτέλεια να κινεί ογκόλιθους άνευ χρηστικής ουσίας, μόνο και μόνο για να νοιώσει την αίσθηση του Τιτάνα.

  22. xp avatar
    xp 22/07/2012 19:30:37

    Το περίπου Φαραωνικό στυλ του Καλατράβα δεν ταιριάζει στην Ευρώπη,κυρίως στον Νότο. Σε μας ταιριάζει το πνεύμα του Πικιώνη .Πέτρα,ξύλο,κεραμικά και η πάντα η συμβολή του τεχνίτη.Οπως η παιδική χαρά στην Φιλοθέη και ο περιβάλλων χώρος της Ακρόπολης και του Φιλοππάπου.Εργα που δένονται με το περιβάλλον.Λιτότητα ,έλλειψη υπερβολής.Πολλοί νέοι αρχιτέκτονες σήμερα τον μιμούνται.Μην ξεχνούμε όμως ότι οι κοινωνίες σε ένταση δημιουργούν και την μήτρα των πολέμων.Και στην Σμύρνη ,με τις πέντε εθνότητες ,όλα κατέληξαν σε στάχτες.Αν η Γερμανία επιμείνει να παίζει με τους κρουνούς της ρευστότητας και κάποιοι λαοί ή περιοχές αισθανθούν την ασφυξία ,ίσως γίνουν και δεύτερες σκέψεις και ουσιώδεις πράξεις.

    • Heaven avatar
      Heaven @ xp 22/07/2012 19:35:47

      και ο Κωνσταντινιδης μεγαλος!
      και λιτος... οπως ολοι οι παλιοι, με σεβασμο στο τοπιο και στον ανελεητο ελληνικο ηλιο...
      οσο για τις δευτερες σκεψεις... μπορουμε;

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ xp 22/07/2012 19:50:06

      Κάθε εποχή, ανάλογα με τις κοινωνικές αξίες που επικρατούν, έχει το αρχιτεκτονικό της πνεύμα.
      Διεθνώς, αυτές οι δεκαετίες 1980 - 2008 (το 2008 είναι και κοινωνικό ορόσημο, όχι μόνον οικονομικό), έβγαλαν το επιδεικτικό και εφήμερο πνεύμα του μετα-μοντερνισμού.
      Κωνσταντινίδης (κατά την γνώμη μου ο μέγιστος από τους δικούς μας) και Πικιώνης είναι κλασικοί και σύγχρονοι ταυτόχρονα. Για να είσαι κλασικός πρέπει να είσαι και σύγχρονος.
      Το κλασικό είναι πάντα λιτό και σε αρμονία με το περιβάλλον. Διάρκεια αντί για εφήμερο.

      • Heaven avatar
        Heaven @ Ο Θείος 22/07/2012 20:05:43

        η Βασ. Σοφιας στα χρονια που περιγραφεις "κοσμηθηκε" απο τις συνθεσεις του Μπαρμπαλια, του αρχιτεκτονα και οχι του ασματος του συμπαθους Δημ. Κοντολαζου!
        τι θυμηθηκα παλι....

  23. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 22/07/2012 23:14:28

    Εξαιρετικά σοβαρή και ενδιαφέρουσα η προσέγγιση της κεντρικής ανάρτησης.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Komis Montechristo 22/07/2012 23:46:55

      Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.

  24. gio avatar
    gio 22/07/2012 23:39:42

    Σε οριακες καταστασεις δεν γινεται να ψαχνουμε μεση λυση.Στην Ελλαδα κανεις δεν επαιρνε ποτε καθαρη θεση σε κανενα θεμα και με τον αστυφυλαξ και με τον χωροφυλαξ, τελειωσαν αυτα. Ηρθε η ωρα να αποφασισουμε σαν χωρα με ποιους θα παμε και ποιους θα αφησουμε. Πλησιαζουμε στο σημειο 0 και με αυτη τη μεσοβεζικη τακτικη η χωρα θα μεινει χωρις συμμαχους.

    Υγ Ευρωπη δεν σημαινει μονο ευρω αλλα και αλλα πολλα πραγματα ας φροντισουμε να τα βρουμε σαν χωρα η κριση δεν ειναι μονο οικονομικη ειδικα στην Ελλαδα

  25. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 22/07/2012 23:39:51

    Σημερινές δηλώσεις Ρέσλερ:
    "...για να στηρίξουμε την αξιοπιστία του δικού μας συστήματος που προσπαθούμε να χτίσουμε για τη σταθερότητα στην Ευρώπη, πρέπει και αυτοί οι οποίοι δεν καταφέρνουν τις μεταρρυθμίσεις και τις δεσμεύσεις τις οποίες οι ίδιοι συμφώνησαν, να αισθανθούν τις συνέπειες"...και άλλα λίαν ιταμά αναφερόμενα ευθέως στην Ελλάδα.

    Η ελληνική κυβέρνηση δεν μπορεί να κάνει πλέον πως δεν ακούει. Όχι δεν βρέχει, μας φτύνουν, μας προβοκάρουν, παίζουν εκλογικά-ψηφοθηρικά παιγνίδια στην πλάτη της χώρας.
    Ή θα λάβουν απάντηση οι υβριστές τύπου Ρέσλερ ( ή ο άλλος κλόουν-γραμματέας των χριστιανοκοινωνιστών που σήμερα μας καλεί να πληρώνουμε σε δραχμές!) από την κυβέρνηση με επίσημη ανακοίνωση και προειδοποίηση ή καμία στρατηγική δεν έχει νόημα. Γιατί τον αναξιοπρεπή καρπαζοεισπράκτορα κανείς δεν τον σέβεται. Θα είναι αργά τον Σεπτέμβρη. Οι Ρέσλερ θα έχουν φτιάξει κλίμα.
    Ας συνεχίσουν στην κυβέρνηση να κάνουν τους κουφούς και θα το βρουν μπροστά τους.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Kώστας ΜΠ 22/07/2012 23:48:01

      Πες τα! Αλλά, εις ώτα μη ακουόντων...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Kώστας ΜΠ 22/07/2012 23:49:33

      Μα, δε βλέπεις τι γίνεται ακόμα και εδώ μέσα, πόσοι σχολιαστές έχουν επιλέξει την οδό του εθνικού αυτομαστιγώματος; Τι περιμένεις μετά από το ναζί κινεζοειδές; Λύπηση;

      • EVANGELOS avatar
        EVANGELOS @ Αυριανιστής 23/07/2012 00:35:33

        μετά την απομάκρυνση από την κάλπη ουδέν λάθος αναγνωρίζεται

        αν δε θελουμε τελικά μνημόνιο είναι πλέον αργά να αλλάξουμε γνώμη , δόξα τω θεώ είχαμε ΔΥΟ (2) απανωτές εκλογές να το σκεφτούμε ...

        το σκεφτήκαμε και επιλέξαμε αυτό που βλέπουμε ... σε καμια 2 ετία να το ξανασυζητήσουμε ... πλέον καθείς εφ ω ετάχθει

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ Kώστας ΜΠ 22/07/2012 23:58:52

      "Καταρχήν να κόψει τον αέρα ορισμένων συνομιλητών μας από την Δύση, που νομίζουν ότι απευθύνονται σε υποτακτικούς. Χωρίς πολλές διπλωματικές ευγένειες, να απαντήσει στην προσβολές με άμεσο και ευθύ τρόπο. Όταν η κάθε κυρία Λαγκάρντ, ο κάθε κύριος Τόμσεν, ο κύριος Ρεν, ή όποιος άλλος κύριος ή κυρία προσβάλλει τους Έλληνες και την Ελλάδα, να βγει αυτός πρώτος και να κατακεραυνώσει τους υβριστές. Να σηκωθεί και να πει στον κύριο Σόϊμπλε «και ποιος είσαι εσύ που μιλάς έτσι για τους Έλληνες; Ποιος σου έχει δώσει αυτό το δικαίωμα;». "
      από το "Καπετάνιος στο πειρατικό που λέγεται “Ελλάς” ή συγκυβερνήτης στη σκούνα του παρελθόντος;" του Ιεροφάντη
      http://www.antinews.gr/2012/07/06/169626/

    • Βασίλης Γκιώνης avatar
      Βασίλης Γκιώνης @ Kώστας ΜΠ 23/07/2012 01:21:41

      Κώστα ΜΠ,

      δηλαδή τί δηλώσεις έπρεπε να κάνει ο Ρεσσλερ κατ' εσέ;;;

      Να βγει να πει στους υπηκόους της χώρας του οτι:
      "δουλέψτε Γερμανοί Γυναίκες/Άντρες μέχρι τα 65/67 ανεξαιρέτως στα ανθρακωρυχεία της Thyssen/Krupp για να στέλνουμε πακέτα Ευρώπουλα στην Ελλάδα να σουλατσάρουν 45άρηδες συνταξιούχοι;;;

      Ή να τους πει οτι:
      "θα δουλεύετε Γερμανοί δωδεκάωρο στις μηχανές της Mercedes για να συντηρούντε 1.2 εκατομμύρια δημόσιοι υπάλληλοι από τους οποίους ΔΕΝ πρέπει να απολυθεί κανείς (ας προσελήφθησε ρουσφετολογικά) διότι μετά θα κάνει 6 μήνες να ξανακυκλοφορήσει τρολλεϋ στο Κέντρο της πόλης του";;;

      Ή να τους πει οτι:
      "θα δουλεύετε Γερμανοί 14άωρο στα ναυπηγεία στο Bremerhafen, να στέλνουμε πακέτα στην Ελλάδα για να καλύπτει τα 3,1 Δις (!!!) που χάνει το ΙΚΑ τους ετησίως από τις συντάξεις μαϊμού, συντάξεις τυφλών, συντάξεις αντιστασιακών γεννημένων το 1955, συντάξεις πεθαμένων που πάνε μετά από 20 χρόνια ακόμα οι συγγενείς τους και παίρνουνε τη σύνταξη";;;

      Ο Ρεσσλερ ειναι το πρόβλημα για σένα αγαπητέ ή η νοοτροπία, τα χούγια και το κατεστημένο εδώ μέσα στη χώρα μας;;;

      • Kώστας ΜΠ avatar
        Kώστας ΜΠ @ Βασίλης Γκιώνης 23/07/2012 02:28:31

        Βασίλη Γκιώνη,
        νομίζω αυτές οι συζητήσεις έχουν γίνει και όσοι δεν "αγοράζουμε" τον υποτιμητικό για κάθε νοήμονα άνθρωπο λαικισμό του Τσίπρα( ΔΕΥ-ΤΕ- ΠΑ καταγγέλω το μνημόνιο, ΤΡΙ-ΠΕ-ΣΑ το διαπραγματεύομαι) έχουμε συμφωνήσει στον εξής πυρήνα:
        Δανειακή με μεταρρυθμίσεις- ανάσχεση των υφεσιακών πτυχών.
        Και όλα στο πλαίσιο πως ένα από τα εγκλήματα του ΓΑΠ ήταν η ασύλληπτη οκνηρία του και ανικανότητά του να κάνει μία αποκρατικοποίηση, μία συγχώνευση.
        Τα είπαμε, τα παραδεχθήκαμε, τώρα βγαίνουν και ψάχνουν τα 11 δις, θα γίνει η αξιολόγηση, θα την δούμε και τα ρέστα. Τελεία. Τελεία όμως.

        Το πρόβλημα λοιπόν που ανακύπτει είναι: ο Ρέσλερ, ο κάθε λαικιστής του χριστιανοκοινωνικού κόμματος τι μιλάει; Μιλάνε για καμια άλλη χώρα έτσι; Μήπως επειδή απέτυχε το πρόγραμμα έχουν το δικαίωμα να προπηλακίζουν έτσι μια χώρα; Να την προβοκάρουν; Από πότε; Εδώ στην Ελλάδα τον κάθε λαικιστή τύπου Τσίπρα ή Καμμένου τον ξεσκίζουμε με το επιχείρημα πως κοροιδεύει τον Λαό( και καλά κάνουμε), αλλά να σιωπήσουμε όταν ο Ρέσλερ συνεχίζει το δημοκοπικό παραμύθι των τεμπέληδων Ελλήνων για να ψηφοθηρίσει.
        Δεν είναι θέμα ηθικής ή πατριωτικού καθήκοντος. Είναι ΘΕΜΑ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που λέει και το άρθρο. Πώς θα πας στα fora από Σεπτέμβρη, με τι ηθικό, με τι εικόνα στον διεθνή τύπο, όταν επιτρέπεις ΣΙΩΠΩΝΤΑΣ στον κάθε γερμανό λαικιστή να σε σφαλιαρίζει; Χαμένος από χέρι θα είσαι. Με όλο τον ευρωπαικό τύπο να θέλει να σε ρωτήσει πότε θα δουλέψει ο Χολαργός , γιατί όλο τέτοιες δηλώσεις κάνουν οι γερμανοί λαικιστές...
        Και εν πάση περιπτώσει οι μάχη δεν θα κερδηθεί βρίσκοντας μόνο τόσα εκ. ευρώ από τον τάδε κωδικό. Θέλει και άλλα. Είπαμε αλλού , σε άλλο μίτο: η συνάντηση Καραμνλή -Σμιθ ενόψει εισόδου μας στην ΕΟΚ πρέπει να είναι διδακτική. Μια φορά αυτή η σιωπή θα μας πάει με κάτω τα χέρια, σφαγμένους από χέρι. Ή η κυβέρνηση θα βγει να απαντήσει υπερασπιζόμενη τον αγώνα που δίνει αν μη τι άλλο ή να ετοιμαζόμαστε για δυσάρεστες εξελίξεις. Καροτσάκι θα μας πάνε και μεις θα λέμε: "να , να βρήκαμε τόσα δις από το τάδε υπουργείο και τον τάδε κωδικό, πουλήσαμε την δείνα επιχείρηση, κάναμε συγχωνεύσεις κλπ" , αλλά θα μας έχουν φορέσει αμετάκλητα το ακάνθινο στεφάνι της δραχμής.

  26. stef avatar
    stef 23/07/2012 01:25:43

    Τελικά ξεχνάμε την επαναδιαπραγμάτευση. Πάμε σε εφαρμογή του προγράμματος όπως συμφωνήθηκε και θυσία των αδυνάτων. Ολοι ξέρουν οτι ο λαός δέν φαίνεται διατεθειμένος να θυσιαστεί για χάρη της οικονομικής ολιγαρχίας. Φαίνεται τελικά οτι ενας πόλεμος θα δώσει δικαιολογίες για όλα:
    - Αναχαίτηση της λαϊκής εξέγερσης
    - Δικαιολόγηση της εξόδου απο την Ε.Ε.
    - Αποδοχή απο τον λαό του δυσμενούς καθορισμού υφαλοκριπίδας και ΑΟΖ
    - Ξαναστήσιμο ελεγχόμενου πολιτικού σκηνικού με τόν γνωστό τρόπο διακυβέρνησης.

    Ολα αυτά με το κερασάκι της νέας πρόσδεσης στις ΗΠΑ, προς τέρψιν του εγχώριου οικονομικού κατεστημένου.

    Πράγματι ζούμε ιστορικούς μήνες...

  27. xp avatar
    xp 23/07/2012 01:51:17

    Νομίζω ότι υπάρχει ένα κενό λογικής ,στο τρόπο αντίληψη των πραγμάτων ,γενικά.Μπήκαμε στην Ευρωζώνη ,κυρίως για πολιτικούς λόγους,καλώς ή κακώς.Τι σημαίνει πολιτικοί λόγοι? Κυρίως μη οικονομικοί ,για γενικότερες επιδιώξεις.Πχ σε ατομικό επίπεδο .Κάνει ένα ζευγάρι παιδιά.Δεν το κάνει για να έχει έσοδα (το ακριβώς αντίθετο,έχει παραπάνω έξοδα) ,αλλά για να αισθάνεται και να νιώθει ποιό ολοκληρωμένα.Σε επίπεδο ευροζώνης ,αλλο μία ή πέντε χώρες άλλο δέκα επτά, που σε μέγεθος προσεγγίζουν μια ήπειρο.Καλώς ή κακώς ,η επιδίωξη ήταν περισσότερο η ένωση σε έκταση παρά εις βάθος , όταν ξεκίνησε η ιστορία.Υποχρέωση των αρμοδίων οργάνων ο έλεγχος οποιουδήποτε κράτους για τα οικονομικά ,για να μην ξεφύγει. Κυρίως γιατί με την απώλεια του εθνικού νομίσματος χάνεται ο έλεγχος.Αν είχαμε δραχμή θα χτυπούσαν συνεχώς καμπάνες για τα λάθη μας και πριν το 2004.Αφού έγιναν μεγάλα λάθη και από την χώρα μας,νομίζοντας ότι θα συγκλίναμε με τις πλούσιες χώρες και πιστεύοντας ότι χαλαρώνουν οι συνθήκες (2005) ήρθε η κρίση.Ηταν λάθος που προσπαθήσαμε να σβήσουμε την φωτιά(Υπερβολές στους μισθούς,υπερκατανάλωση κ.τ.λ) ,με βενζίνη.Ηταν εγκληματικό το ότι ακούστηκε ότι δίναμε πλαστά στοιχεία και τέλος η αυτομαστίγωση και οι ενοχές. Μπορεί να δικαιολόγησε την λιτότητα ,αλλά κατέστρεψε τις προοπτικές της χώρας,την εξευτέλισε. Μην το συνεχίζουμε !

  28. xp avatar
    xp 23/07/2012 02:17:32

    Φιλε Γκιώνη εισαι απλά υπερβολικός .Οντως γίνονται απάτες , όπως σε όλο τον κόσμο και στην Γερμανία.Η κοινωνική πολιτική στην Γερμανία από τι διαβάζω κοστίζει περισσότερο σαν ποσοστό του ΑΕΠ .Απλά εδώ είναι ποιό άδικη !Το νούμερο των 3,1 δις είναι εντελώς εξωπραγματικό.Επίσης ο αριθμός των ΔΥ πάλι είναι πολύ υπερβολικός,ιδίως αν αφαιρέσεις τους στρατιωτικούς (Η Γερμανία προστατευεται αμυντικά ).Εγώ θα πρότεινα το εξής αφου θα ήθελες να μιμηθούμε την Γερμανία.Ως προβληματική χώρα 1)Να έχουμε τον ίδιο αναλογικά στρατό με την Γερμανία με παράλληλη προστασία του ΝΑΤΟ 2)Να μας χαριστούν τα χρέη όπως χαρίστηκαν στην Γερμανία ,ενώ εμείς πληρώνουμε

  29. xp avatar
    xp 23/07/2012 02:24:28

    χρέη του 19ου αιώνα ανατοκισμένα. 3)Να πάρουμε αναπτυξιακά δάνεια όπως έχει λάβει η Γερμανία μετά τον ΒΠΠ .Οταν γίνουν αυτά ,μην έχεις καμια αμφιβολία ότι ο κόσμος θα δουλεύει ,περισσότερο από τον Γερμανό και δεν θα προτιμά ούτε να βγεί στην σύνταξη ,ούτε να γίνει ΔΥ.Θα σου γνωρίσω και έναν φίλο μου που πριν αρκετά χρόνια έκανε με νταλίκα διαδρομές στην έρημο της Σ.Αραβίας ,με έναν γορίλα συνοδηγό ,επί μέρες !

  30. apergospastis avatar
    apergospastis 23/07/2012 04:23:39

    1) Ενδιαφέρουσα συζήτηση. Πραγματικά δεν βλέπω πώς ο βασικός κορμός της κυβέρνησης (η ΝΔ) θα αποφύγει την ραγδαία κοινωνική και εκλογική ρευστοποίηση από Σεπτέμβριο και μετά. Αν το ΠΑΣΟΚ με δικά του τα μήντια, όλες τις γνωστές σχέσεις του με το βαθύ κράτος και χωρίς αποκόμματα-ανταγωνιστές έκανε 2 χρόνια να πάει από το 44% στο 11%, η ΝΔ με παράδοση λιποψυχίας στα δύσκολα, απόλυτη δυσπιστία μεταξύ ηγεσίας και μεγαλοστελεχών, και έτοιμα δυο κόμματα στα δεξιά της να υποδεχτούν την δυσαρέσκεια αχνιστή-αχνιστή, πόσο θα αντέξει πριν γίνει ένα κόμμα-ζόμπι δημοσκοπικά;
    2) Σκόρπιες σκέψεις: Μέχρι πρότινος ήμουν οπαδός του ευρώ όπως είπε ο φίλος από πάνω, για πολιτικούς λόγους (ανήκομεν εις την Δύσιν κλπ). Γίνομαι όμως όλο και περισσότερο επιφυλακτικός για το αν η Ευρώπη ως έχει σήμερα εξυπηρετεί βασικές οικονομικές ανάγκες της χώρας. Εν πάση περιπτώσει, η μετατροπή μέσα σε 2-3 χρόνια μιας αποβιομηχανοποιημένης οικονομίας της ημιπεριφέρειας με διογκωμένο τομέα υπηρεσιών, μη ανταγωνιστική μικροϊδιοκτησία και κυρίαρχο τον δημόσιο τομέα σε μια παραγωγική και ανταγωνιστική καπιταλιστική οικονομία είναι πρότζεκτ που μόνο ένας νεοφιλελεύθερος Πολ Ποτ θα μπορούσε να επιτύχει (και αν...) - σίγουρα όχι μια συγκυβέρνηση των απονομιμοποιημένων ελίτ. Μήπως το πρότζεκτ των αναδιπλωμένων στον ΣΥΡΙΖΑ δυναμικών/ιδεολογικών τμημάτων της Μεταπολίτευσης που εκφράζουν τον αναζωπυρούμενο μικροαστικό ριζοσπαστισμό (κινητήρια ιδεολογία του κράτους μετά το 1981) εκτός από την δική τους επιβίωση εξασφαλίζει και την μοναδική κάπως λογική πορεία για την Ελλάδα; Δηλ. ελεγχόμενη έξοδος από το ευρώ και αναγέννηση του υπάρχοντος συστήματος μέσω υποτίμησης, ακριβού δανεισμού και εξορθολογισμού του υπάρχοντος οικονομικού 'μοντέλου'; Δεν υπάρχει οικονομολόγος που με την ψυχρή γλώσσα της επιστήμης του να μην έχει δεχτεί ότι αυτή είναι η μοναδική λογική λύση πέραν πολιτικών σκοπιμοτήτων.
    3) Το διά ταύτα: Το από πάνω σενάριο δεν είναι μόνο κακό οικονομικά - κι εγώ θέλω μια Ελλάδα παραγωγική και στιβαρή σαν βορειοευρωπαϊκή χώρα, όχι μια πλούσια βερσιόν λατινοαμερικάνικης χώρας. Όμως δεν θέλω και να χυθεί αίμα όταν στην τελική η ζωή μπορεί να συνεχιστεί κάπως, κάπου, κάποτε και με δραχμή. Συν τοις άλλοις, ο ΣΥΡΙΖΑ αν γίνει ποτέ κυβέρνηση για το οικονομικό του πρόγραμμα θα γίνει, στην πορεία όμως θα φέρει και χίλια δυο άλλα καλούδια - από αποποινικοποίηση μέχρι μαζικές πολιτογραφήσεις. Μήπως η διαφύλαξη βασικών κατακτήσεων του Ελληνικού έθνους-κράτους (ανεξαρτησία και αστική/Ευρωπαϊκή όψη της κοινωνίας) επιβάλλει από τις κεντροδεξιές δυνάμεις την διατύπωση, ήδη από τώρα, ενός φιλόδοξου προγράμματος εξυγίανσης της οικονομίας ΕΞΩ από το ευρώ και με αναφορά στις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες και δυνατότητες; Στην τελική, καλύτερα δυνατοί μέσα στην ΕΕ, έξω από το ευρώ και με δικαίωμα στην ιδιομορφία (Σουηδία, Δανία, Τσεχία) παρά παρίες μέσα στο ευρώ...

  31. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 23/07/2012 08:10:05

    Οτι κάποιοι παρέκλιναν τών κομματικών γραμμών καί τελικά (αλλά πολύ τελικά, όταν τό 'πλοίο΄ τής πολιτικής σοβαροφάνειας είχε πρό πολλού βουλιάξει) εξέπεσαν ή παραιτήθηκαν ή ότι άλλο, είναι τελείως αδιάφορο πλέον καθώς χάθηκε, οριστικά, η πίστη τής συντριπτικής πλειοψηφείας τών ελλήνων στό κράτος, η ελπίδα γιά ένα υποφερτό έστω αύριο.

    Πέραν αυτών όμως, η παραμονή σέ αυτή τήν ευρώπη, σέ αυτό τό ευρώ καί σέ αυτό τόν δυτικό κόσμο πού, πάνω από τριάντα χρόνια τώρα, κατρακυλάει όλο καί βαθύτερα στήν εξαπανέκαθεν ανήθικη φιλοσοφία του καί ανεπαρκέστατη οικονομική θεωρία του(υπεροπλία, τοκογλυφία, επιβολή) είναι μέν λάθος, πλήν ενδεχομένως αναγκαίο κακό.

    Δίλημμα λοιπόν μέ πιθανότερη λιγότερο ζημιάρικη επιλογή η επαναπρόσδεση στό οικονομικό 'αρμα' τών ΗΠΑ (τής απείρου ρευστότητας), εξού καί οι πρόσφατες αφίξεις καί επαφές.

    Κάτι μού λέει ότι τό δημοκρατικό κόμμα τών ΗΠΑ έχει χάσει τήν εμπιστοσύνη του στόν Schumpeter, στούς γερμανούς προφέσορες πού τόν επαναδεικνύουν καί σέ κάποιους συγκεκριμένους αμερικάνους συγγενείς τους πού, όλως τυχαίως , είναι καί υπερκομματικοί χρηματοδότες καί σκιώδεις ρυθμιστές τού πολιτικού συστήματος καί στίς ΗΠΑ.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ ειδωλοκλάστης 23/07/2012 13:57:30

      Δεν απέχεις και πολύ από την πραγματικότητα...
      Σημασία έχει εμείς να μην απωλέσουμε διαπραγματευτικά εργαλεία λαμβάνοντας θέση πριν από τη διαπραγμάτευση και να δημιουργήσουμε προστιθέμενη αξία η οποία θα εμπλουτίσει τη διαπραγματευτική μας βάση.

  32. Φιλιππος avatar
    Φιλιππος 23/07/2012 09:19:16

    Οντως οι πραξεις αναδεικνυουν τους ηγετες και οι μεχρι τωρα πραξεις της κυβερνησης Σαμαρα δειχνουν μια απο τα ιδια σε σχεση με τη διακυβερνηση ΓΑΠ-Παπαδημου.Οριζοντιες περικοπες,διαψευση σε διαστημα 24 ωρων εξαγγελιων των τριων αρχηγων,παραπομπη στις καλενδες των Ζαππειων,των 18 αμεσων-εμμεσων,διαπραγματευσεων ή μη μετρων και κυριως γκρεμισμα των ελπιδων ολων αυτων που πιστεψαν πως μια κυβερνηση συμμαχος αν οχι πατρωναρισμενη απο τους ευρωπαιους ηγετες θα μπορουσε να διαπραγματευτει καλυτερους ορους.Αντ'αυτου βλεπουν την πληρη και πιστη εφαρμογη του μνημονιου-χημειοθεραπεια κατα τα λεγομενα του Αδωνιδος.Το χειροτερο ομως ειναι η αξιοθρυνητη φιγουρα του Κουβελη που θελοντας να προσδωσει σε μια ακρως νεοφιλελευθερη κυβερνηση αριστερο αλλοθι παρουσιαζει αποφασεις που δεν διαρκουν ουτε 24 ωρες.Μαλλον βλεπει το ηδη το εργο Καρατζαφερης και δεν ειναι ο μονος.

  33. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 23/07/2012 10:23:47

    Καθίστε βρε παιδιά. Ακόμα δεν βγήκε η κυβέρνηση και την κατεδαφίσατε! Περιμένετε λίγο να δείτε. Οι Γερμανοί παίζουν το παιχνίδι τους εν όψει των δικών τους εκλογών δεδομένου ότι έχουν ένα εκλογικό ακροατήριο που αρέσκεται να υποτιμά τον ευρωπαϊκό νότο (δυστυχώς αλλά έτσι είναι) και που νομίζει ότι η Γερμανία μόνο δίνει στην Ευρώπη παρά παίρνει, ενώ συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο από τη στιγμή που το ευρώ ευνοεί τις εξαγωγές της με κύριους πελάτες τα κράτη του ευρωπαϊκού νότου.

    Υπάρχει μια αχαριστία από πλευράς Γερμανών για τον παραπάνω λόγο και η σκληρότητα που επιδεικνύουν θα την πληρώσουν, όμως, όχι με την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ. Πολιτικά δεν μπορούν να το επιβάλλουν εκτός κι αν προέκυπτε Τσίπρας ... Άυτό όμως ο Ελληνικός λαός το απέφυγε. Και κλάμα οι κυρίες ... Αν δεν βάλει νερό στο κρασί της η Γερμανία, το πιθανότερο είναι να διαλύσει την Ευρωζώνη. Τότε είτε θα επιστρέψουν όλοι στα εθνικά τους νομίσματα (χωρίς να είναι το μαύρο πρόβατο η Ελλάδα) και με εξομάλυνση ως προς τις συνέπειες, είτε θα γίνει ένας σκληρός πυρήνας περί τη Γερμανία με ευρώ και τα περιφερειακά κράτη με εθνικά νομίσματα. Οι συνέπειες για τις εξαγωγές της Γερμανίας και στις δύο περιπτώσεις θα είναι καταστροφικές. Θα φτωχύνουν. Αν αυτό θέλουν ... εμείς τί να πούμε;

  34. abc avatar
    abc 23/07/2012 12:08:11

    Αγαπητή anaconda,
    Αντιλαμβάνεσαι και η ίδια οτι μάλλον και οι 3 προτάσεις σου είναι ανεφάρμοστες.
    Κατά τη γνώμη μου υπάρχει η τέταρτη πρόταση που μάλλον είναι και αναπόφευκτη:
    Ο Σαμαράς μπορεί απλά να πεί στους Γερμανούς: Εκανα 'ο,τι περνούσε απ' το χέρι μου. Γνωρίζετε πλέον πολύ καλά τις δυνατότητες τού Ελληνικού κράτους και της κυβέρνησής μου. Γνωρίζετε επίσης καλά Μαθηματικά τα οποία λένε οτι ακόμα και η Γερμανία να είχε πέσει στο "σπιράλ του Θανάτου της οικονομίας" όπως τώρα η Ελλάδα, δεν θα μπορούσε ΠΟΤΕ να βγεί χωρίς έξωθεν βοήθεια και όχι δάνειο με επιτόκιο πάνω απο 1% και περιορισμένο χρόνο εξόφλησης...
    Αν δεν το κάνετε, η μόνη λύση που μου απομένει είναι να ΠΑΡΑΙΤΗΘΩ τώρα, για να μην πέσω άγαρμπα τον Σεπτέμβριο...Ο,τι κι αν συμβεί, μετά τον Σεπτέμβριο, αυτό που αποφύγατε, δηλαδή τον Τσίπρα και την αμφισβήτηση της νομιμότητας του χρέους, θα τον έχετε το Σεπτέμβριο ως συνομιλητή με απόλυτη λαική πλειοψηφία, και αναγκαστικά τη δική μου ανοχή τουλάχιστον...
    Βεβαίως αν δεν κάνει ούτε αυτό ο Σαμαράς, θα γίνει μόνο του εκ των πραγμάτων.

    • Anaconda avatar
      Anaconda @ abc 23/07/2012 15:39:41

      Αν κρίνεις ως ανεφάρμοστες τις 3 "επιλογές" (προβλεπόμενη είναι μόνο μία) που παρουσιάζονται στο κείμενο της ανάρτησης, τότε τί σε κάνει να πιστεύεις ότι η δική σου πρόταση είναι εφαρμόσιμη;
      Ξεκίνα σε παρακαλώ από το σύστημα κινήτρων.

  35. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 23/07/2012 18:28:02

    Θα διακινδυνεύσω μιαν εκτίμηση:
    Και ο κ. Τσίπρας να ήταν τώρα πρωθυπουργός, θα το χειριζόταν όπως το χειρίζεται τώρα ο κ. Σαμαράς.
    Πάω στοίχημα. Ίσως το ξανασυζητήσουμε το φθινόπωρο σε real time!!
    Τίποτε δε αποκλείεται.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.