#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/05/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Καθηγητές χαμένοι στη μετάφραση



Κάθε Σεπτέμβριο, περίπου όταν στα θέατρα «κατεβαίνουν» οι θερινές επιθεωρήσεις, στα ελληνικά σχολεία «ανεβαίνει» μια θλιβερή φάρσα : η επανεξέταση των μετεξεταστέων.

Το τελετουργικό μοιάζει να έχει βγει από τα καλύτερα εγχειρίδια κοινωνικής υποκρισίας και υποκριτικής.

Οι κατ’ αρχήν απορριφθέντες μαθητές προσέρχονται στις αίθουσες, δήθεν για να εξεταστούν και να πιστοποιηθεί η γνωστική τους επάρκεια στο αντικείμενο. Οι καθηγητές, προσέρχονται δήθεν για να εξετάσουν.

Δίδονται τα θέματα και ξεκινά η γραπτή εξέταση. Μόνο που στη συγκεκριμένη εξέταση υπάρχει μια ιδιομορφία. Εξετάζονται …οι καθηγητές. Αμέσως μετά την εκφώνηση των θεμάτων, οι καθηγητές ξεκινούν να γράφουν τις απαντήσεις των θεμάτων στον πίνακα.

Οι καθήμενοι «εξεταζόμενοι» τελικά ελέγχονται μόνο για επάρκεια όρασης. Γιατί αυτό που κάνουν είναι να αντιγράφουν τις απαντήσεις των θεμάτων από τον πίνακα, να παραδίδουν κατόπιν τα γραπτά και να αποχωρούν. Και οι «εξεταστές» καθηγητές, χωρίς να χρειάζεται να ελέγξουν τα γραπτά αυτών που ορθά τον Ιούνιο έκριναν απορριπτέους, εκδίδουν αποτελέσματα «επιτυχόντων» και πίνακα προβιβαστέων.

Όλα και όλοι μέσα σε ένα κλίμα καθολικής σιωπής, την οποία υπαγορεύει η συνενοχή στην τέλεση ενός αδικήματος που συνιστά κοινωνικό κακούργημα.

Ο κύριος ένοχος είναι οι πολιτικοί και το εκμαυλιστικό πολίτευμα ασυδοσίας που πλάσαραν σαν «δημοκρατία» για να νέμονται οι ίδιοι την εξουσία.

Μετά το 1981 ουσιαστικά απαγορεύεται να απορριφθεί μαθητής. Να «μείνει» στην ίδια τάξη. Μην ψάξετε. Δεν θα το βρείτε σε νόμους ή προεδρικά διατάγματα. Είναι μια άγραφη, βουβή, ισοπεδωτική για τους άξιους και τους ικανούς, μεθόδευση. Όπως, αντίστοιχα, είναι ισοπεδωτική για τους νομοταγείς φορολογούμενους η ευδοκίμηση των φοροφυγάδων.

Είναι η επιβεβαίωση εκείνων που επιμένουν ότι αυτό το συγκεκριμένο, αντιπροσωπευτικό πολίτευμα αποτελεί μια γιγαντιαία πρέσσα εξισωτισμού προς τα κάτω, μια θριαμβευτική επικράτηση ως προτύπου των χειροτέρων μονάδων και στρωμάτων της κοινωνίας.

Ένοχοι μαζί με τους πολιτικούς είναι οι γονείς-ψηφοφόροι, που θέλουν τον πάση θυσία προβιβασμό των γόνων τους, ώστε τα «σπλάχνα» τους στη συνέχεια να επιτύχουν μια φαλκιδευμένη κοινωνική ανέλιξη.

Οι καθηγητές δεν είναι ένοχοι. Είναι όμως συνένοχοι και συνεργοί. Και ατιμάζονται από την συνέργεια και την συνενοχή. Ατιμάζονται ως επιστήμονες, ως παιδαγωγοί, ως ανθρώπινες αξιοπρέπειες.

Αλλά δεν έκαναν ποτέ απεργία για αυτή την εξευτελιστική διαδικασία. Όπως δεν απείργησαν ποτέ για τα ουσιώδη και ζέοντα προβλήματα της εκπαίδευσης.

Για τον αφελληνισμό της Παιδείας, για το ότι όπως θαυμάσια το διατύπωσε ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Κωσταράς «τα ελληνόπουλα τελειώνουν το σχολείο χωρίς να έχουν αναπτύξει φλογερό αίσθημα αγάπης για την πατρίδα».

Για τους μαθητές που μεταφέρονται στο σχολείο σε καρότσες αγροτικών, επειδή καταργήθηκε η επιδότηση τής μεταφοράς τους.

Για σχολική λειτουργία που επιτελείται σε διαλυμένες, λυόμενες, χωρίς θέρμανση αίθουσες, σε ακατάλληλα κτίρια.

Για τις χιλιάδες αποσπάσεις ημετέρων σε γραφεία άσχετα με την εκπαίδευση που δημιουργούν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία.

Για το ότι το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας παραδέχεται πως οι μαθητές σε κάποια μαθήματα κάνουν λιγότερες από τις προβλεπόμενες ώρες και δεν συμπληρώνουν τη διδακτέα ύλη, επειδή «αδυνατεί» να προσλάβει αναπληρωτές.

Για τις οριζόντιες περικοπές των λειτουργικών εξόδων των σχολείων, για την διακοπή της ενισχυτικής διδασκαλίας και της λειτουργίας των σχολικών βιβλιοθηκών, λόγω της δημοσιονομικής προσαρμογής.

Για το όνειδος της παραπαιδείας, για το ότι το καθηγητικό σώμα είναι στην πραγματικότητα τροχονόμοι νεανικών ζωών, στις οποίες χορηγούν μόνο ένα χαρτί, το απολυτήριο, για να το κραδαίνουν στην φρενιτιώδη κούρσα προς την εισαγωγή σε ανώτατες σχολές, ενώ το ουσιαστικό τμήμα της εμπέδωσης των γνωστικών αντικειμένων επιτελείται στα φροντιστήρια.

Για την αθλιότητα του να διδάσκονται ξενόγλωσσα μαθήματα από αμειβόμενους δημόσιους λειτουργούς αλλά όλοι οι μαθητές να μαθαίνουν ξένες γλώσσες στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια.

Για την διπλή ζωή πολλών συναδέλφων τους που χάσκουν στο μάθημα, κρατώντας τις δυνάμεις τους για τα απογευματινά, παράνομα, πανάκριβα, αφορολόγητα και ενίοτε εκβιαστικά «ιδιαίτερα», τα οποία συνολικά επιβαρύνουν δισεκατομμύρια τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Για την ανάγκη συνεχούς επιμόρφωσης και αξιολόγησης των ιδίων, ώστε να προστατεύονται από τον συγχρωτισμό και την ταύτιση με οκνούς οπισθοδρομικούς.

Αλήθεια, οι καθηγητές που αντιδρούν στην αξιολόγησή τους, εάν χρειαζόταν να κάνουν μια κρίσιμη επέμβαση, σε ποιον χειρουργό θα εμπιστεύονταν τη ζωή τους;
Σε έναν που σαν κι αυτούς έχει να διαβάσει από τότε που πήρε το πτυχίο ή σε έναν που έχει χιλιάδες ομοειδείς εγχειρήσεις στο ενεργητικό του;

Έφτασαν έτσι να γίνονται σήμερα τα πρόσωπα της ημέρας, με το δυναμιτίζουν τις επερχόμενες εισαγωγικές εξετάσεις για δυο επιπλέον ώρες διδασκαλίας-εργασίας την εβδομάδα. Και να μην είναι ακριβώς έτσι, έτσι εμφανίζεται και έτσι το εισπράττει η κοινή γνώμη.

Που φυσικά, κατά πλειοψηφία συγκροτεί μέτωπο αντίθετο στα καθηγητικά αιτήματα.
Οι άμεσα ενδιαφερόμενοι, μαθητές που διαγωνίζονται εφέτος και οι γονείς τους.
Οι μαθητές και οι οικογένειες που προετοιμάζονται για τα επόμενα χρόνια και ανησυχούν μήπως αντιμετωπίσουν παρόμοια προβλήματα.
Οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα που βιώνοντας μια συντριπτική εργασιακή και ασφαλιστική αβεβαιότητα βλέπουν στους καθηγητές κάποιους που έχουν ακόμα σταθερή εργασία.

Οι άνεργοι που βλέπουν κάποιους να διαμαρτύρονται για δυο ώρες εργασίας.
Οι χαιρέκακοι και οι ζηλόφθονοι που φθονούν τους καθηγητές για το έστω λιγοστό κοινωνικό κύρος που απολαμβάνουν και την εξουσία κρίσης ανθρώπων που διαθέτουν.

Όλοι οι παραπάνω βρίσκονται λιγότερο ή περισσότερο απέναντι στους καθηγητές. Και πέντε χρόνια σκληρής κρίσης που έφερε μια ιστορική ύφεση και δυσπραγία, εξάτμισαν την όποια κοινωνική αλληλεγγύη.

Οι καθηγητές δίνουν λοιπόν τη τέλεια πάσα στην κυβέρνηση για να βάλει με την επιστράτευση γκολ σε κενή εστία.

Γκολ, που η κυβέρνηση ίσως πρόσκαιρα πανηγυρίσει αν και δεν θα έπρεπε. Μπορεί να επιδεικνύει άλλο ένα επιτυχές  επεισόδιο στη αλληλουχία «νόμος και τάξη» αλλά μεσοπρόθεσμα, αντιμετωπίζοντας ταυτόχρονα την συνεχιζόμενη οικονομική καχεξία και την επίφοβη κατάρρευση του ασφαλιστικού, οπότε οφείλουν να ληφθούν δραματικά μέτρα, η κυβέρνηση θα συνέφερε να έχει πιεστικό επιχείρημα απέναντι στους δανειστές, για κούρεμα χρέους ή άλλη λύση, μια αυξανόμενη κοινωνική αντίσταση.

Όμως η πάταξη και των καθηγητών επιτείνει την εικόνα μιας κοινωνίας σε αναισθησία, επί της οποίας μπορεί να γίνει η βαρύτερη επέμβαση – γιατί όχι και ακρωτηριασμός.

Αλλά αυτά είναι «ψιλά γράμματα» για καθηγητές χαμένους στη μετάφραση των κοινωνικών τεκταινομένων.

Για συνδικαλιστές παλαιολιθικής εποχής, μιας 30ετίας «λεφτά υπάρχουν» με δανεικά. Οι οποίοι εάν δεν κάνουν ρουσφέτια, εάν δεν καλύπτουν ανθρώπους που δεν δουλεύουν πολλές ώρες αλλά βολεύονται από ‘δώ κι από ‘κεί, ένιοι με «ψυχολογικά προβλήματα», το συνδικαλιστικό οικοδόμημα θα καταρρεύσει και οι ίδιοι θα χάσουν τα προσωπικά τους προνόμια.

Το συνδικαλιστικό κίνημα, μαζί με το Κοινοβούλιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ήταν ο ένας από τους τρεις πυλώνες της Ανδρεϊκής εξουσίας. Τους ευτέλισε και τους τρεις. Οι καθηγητές, στις συνδικαλιστικές τους εκλογές, όσοι ψηφίζουν, δίνουν στο ΠΑΣΟΚ περίπου 70%. Αλλά όσες «μάχες» έδωσαν επί 30 χρόνια ήταν εκ του ασφαλούς, αφού υπουργοί και γραμματείς ήταν συμφοιτητές τους και σύντροφοι στις κομματικές νεολαίες. Κανένας δεν «μάτωσε» για να κερδηθεί κάτι, μετά τη Μεταπολίτευση.

Έτσι, σήμερα, άβουλοι και ρηχοί αντάμα, απεμπόλησαν το ηθικό πλεονέκτημα που τους παρέχει το λειτούργημά τους, να είναι αυτοί που αξιολογούν ανθρώπους οποιασδήποτε τάξης και καταγωγής, παρά τις διάφορες μεθόδους που μηχανεύονται μαθητές αλλά και γονείς για να παρακάμψουν την ορθή κρίση του διδάσκοντος.

Και οδηγήθηκαν στο μοιραίο λάθος στρατηγικής να τα βάλουν με την κοινωνία. Αντί να διακηρύξουν απλά ότι οι εισαγωγικές μεν εξετάσεις θα διεξαχθούν ομαλά και με πλήρη σεβασμό στην αγωνία των μαθητών, αλλά τον ερχόμενο Σεπτέμβριο τα δημόσια σχολεία θα ανοίξουν μόνον εάν, ταυτόχρονα :

1) Τα σχολικά βιβλία, όχι φωτοτυπίες, βρίσκονται στα σχολεία εγκαίρως

2) Έχουν δεσμευτεί πιστώσεις για τη θέρμανση όλων των σχολείων και την μεταφορά όσων μαθητών την χρειάζονται

3) Έχει ορισθεί ο ανώτερος αριθμός των μαθητών κατά τμήμα, 25, 28, 30, οι ίδιοι γνωρίζουν πόσοι

4) Ο αριθμός των διδασκομένων καθορίσει τον αριθμό των απαραίτητων διδασκόντων, άρα και των απαραίτητων προσλήψεων αναπληρωτών, με σκοπό την πλήρη κάλυψη της διδακτέας ύλης

5) Έχει συσταθεί ομάδα εργασίας για την εκ βάθρων αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος, με συμμετοχή υπουργείου, εκπαιδευτικών και ακαδημαϊκών, με προθεσμία παράδοσης πορίσματος τον ερχόμενο Νοέμβριο

6) Έχει συσταθεί ομάδα ειδικά για την αναμόρφωση του σχολικού προγράμματος, απλοποίηση της διδακτέας και εξεταστέας ύλης, η οποία έχει «ξεφύγει» σε πανεπιστημιακό επίπεδο επιβαρύνοντας αφάνταστα και ανώφελα τους εξεταστέους προς εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ, με σκοπό αυτή να καλύπτεται όσο είναι εφικτό από την σχολική διδασκαλία

7) Έχει διευθετηθεί όποιο άλλο ή όποια άλλα προβλήματα - εκείνοι (οι καθηγητές) γνωρίζουν καλύτερα ποια είναι.

Θέτοντας έτσι και την κυβέρνηση προ ευθυνών που άπτονται ζωτικότατου τομέα της δημόσιας ζωής αλλά και αναλαμβάνοντας πρωτοβουλία κινήσεων για την ουσιαστική αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Όμως, φευ, το μόνο που κάνουν είναι να ζητάνε από την ΑΔΕΔΥ απεργιακή «αλληλεγγύη» στο αδιέξοδό τους…

Όταν ο πρωθυπουργός αναλάμβανε τα καθήκοντα του φλερτάραμε με την εκτίμηση ότι από τη δυσμενή συγκυρία υπήρξε ιστορικά άτυχος. Με την εξέλιξη των πραγμάτων μάλλον αποδεικνύεται ιστορικά τυχερός. Έχει απέναντι του ένα κοινωνικό πεδίο μάχης γεμάτο πτώματα που ζητούν ταφή. Και ο ενταφιαστής θα δοξαστεί.

Το πρόβλημα είναι ότι στο πεδίο μάχης υπάρχουν και πάμπολλοι τραυματίες που αξίζουν φροντίδα και νοσηλεία, για να ανανήψουν. Δυστυχώς, φορτώνονται και αυτοί μαζί με τα προς ταφή πτώματα…

Προφήτης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 13/05/2013 07:56:44

    Ἄλλο ἕνα καταπληκτικό ἄρθρο ἀγαπητέ Προφήτη! Εὐχαριστοῦμε.
    Πιστεύω ὅτι στό τέλος ὅμως δέ θά δοξαστεῖ αὐτός πού θά ἐνταφιάσει τά πτώματα,ἀλλά ὁ ἱατροδικαστής πού θά διενεργήσει τίς νεκροψίες..

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Κυθήριος 13/05/2013 09:47:49

      Καλημερα αγαπητε Κυθηριε, τι να τον κανεις τον ιατροδικαστη και τη δοξα, τα πτωματα που θα γεμισουμε μετρανε.....

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Ρηνα 13/05/2013 09:58:02

        Καλημέρα ἀγαπητή μου Ρήνα,ἔχεις δίκιο.

      • Μεγάλες στιγμές avatar
        Μεγάλες στιγμές @ Ρηνα 13/05/2013 10:57:17

        Καλημερα,αρκετά πράγματα έπρεπε να ''πεθάνουν''.Πράγματα κακής νοοτροπίας και αυτός που θα το πετύχει αυτό θα δοξαστεί.Ισως όχι αμέσως,ίσως όχι απο εμας αλλά σίγουρα απο μια μελλοντική κοινωνία πιο δίκαιη

  2. Γιώργης Α. avatar
    Γιώργης Α. 13/05/2013 08:37:20

    Τι να πω. Εγώ τέλειωσα το σχολείο το 1998 , σε μια μικρή πολη της Κρήτης. Και μαθητές κοβόταν, και κανείς ποτέ δεν τολμησε να γράψει τις απαντήσεις στον πίνακα. Και περιστατικά αντιγραφής αντιμετωπίζονταν άμεσα. Αν έχουν αλλάξει τόσο τα πράγματα...
    Βεβαίως και πρέπει να γίνουν αξιολογήσεις αλλά ξέχασα... αξιολογήσεις γινόταν στη χούντα, μετά εκδοιμωκρατηστίκαμαι. Και οι καθηγητές επί πασόκ έπεσαν πολλές φορές στη λούμπα: να μη σας δίνουμε περισσότερα χρήματα, να σας μειώσουμε το ωράριο... και μια και δύο κτλ. Και μετα: με τόσο που δουλευετε πόσα να σας δίνουμε;
    Βέβαια όλοι νιάζονται για το τι θα γίνει με τις πανελλήνιες κτλ κτλ και το μέλλον των παιδιών κτλ κτλ κλαψ λύγμ. Ο μόνος τρόπος να πιέσει ο εκπαιδευτικός κόσμος είναι τώρα. Διότι απεργίες σε άλλο χρόνο δεν έχουν αποτέλεσμα , παρά μονο να μην πληρωνονται οι καθηγητές αφού δε διδάσκουν και να διαμαρτήρονται οι γονείς γιατί δεν πάνε σχολείο τα παιδιά τους. Αλλά είπαμε όταν έκοβε η Δεη το ρεύμα όλα πήγαιναν πίσω. Τους αδύναμους να τους επιτάξουμε πριν πάρουναπόφαση καν. Και μετά θέλουμε να μην πηγαίνει ο κόσμος στα άκρα... ναι καλά.

    • Περικλής avatar
      Περικλής @ Γιώργης Α. 13/05/2013 21:13:07

      Εγώ το 2008 τελείωσα και μαθητές πάλι κόβονταν κανονικότατα στην Αττική. Ούτε ασκήσεις στον πίνακα είδα ούτε τίποτα από αυτά...

    • ΑΝΤΩΝΗΣ-ΠΙΕΡΙΑ avatar
      ΑΝΤΩΝΗΣ-ΠΙΕΡΙΑ @ Γιώργης Α. 15/05/2013 04:14:14

      Το ρήμα....εκδοιμωκρατηστίκαμαι...(sic)....αποτελεί μνημείο απολέπισης του Πασοκικού κράτους.Γιώργη είσαι μέγας...

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 13/05/2013 08:37:54

    Εξαιρετικό άρθρο!!!!!!!

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ Strange Attractor 13/05/2013 19:20:56

      Strange,χαίρομαι πού σέ ξαναβλέπω στό antinews!

  4. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 13/05/2013 08:59:42

    Εξαιρετικό!!! Πικρές αλήθειες.... Αυτοί που πρέπει να διδάξουν στους νέους έννοιες όπως Αξιοπρέπεια και Αυτοκριτική, αναλώνουν το χρόνο τους στην προσπάθεια "μετάφρασης των κοινωνικών φαινομένων"......

  5. Ραβινος avatar
    Ραβινος 13/05/2013 09:12:59

    Προφητης -Προμηθεας-Επιμηθεας 3 σε 1 σ'αυτο το εξαιρετο αρθρο .Καταγραφονται τα πριν ,τα τωρινα και τα μελλουμενα σε μια εκαπιδευτικη κοινωνια που κοροιδευει τον εαυτο της αλλα και τους αλλους .Εχω μια συγκατοικο στην πολυκατοικια μας καθηγητρια θρησκευτικων !.Ποτε διδασκει ,ποτε μαγειρευει ,ποτε διαβαζει τι να σας πω τα χω χαμενα φευγει στις 10 το πρωι και γυρω στις 12 καθε μεσημερι ειναι στο σπιτι της .Τα απογευματα κανει ιδιαιτερα σε μαθητες εκθεση και φιλολογια .Τι σχεση εχεουν τα θρησκευτικα με την φιλολογια και την εκθεση βρειτε το.Το διδκακτικο προσωπικο της Ελλαδας εργαζεται τις λιγωτερες ωρες και εβδομαδες παγκοσμιως .Το επιπεδο γνωσεων απο τα χαμηλωτερα και ανευ αξιολογησης κι αυτο καταγραφεται ως παγκοσμιο ρεκορ .Στην εποχη μου οι καθηγητες και καθηγητριες διεθεταν κυρος με κεφαλαιο Κ δεν τομλυσε να σηκωσει το ματι του κανεις αυθαδιαζοντας τωρα με το που θα πει καποιος καθηγητης κατι η αγριοκοιταξει μαθητη η μαθητρια καταφτανουν μαινομενες οι μητερες τους να ζητησουν τον λογο και την τιμωρια του/της καθηγητη/τριας .Οι συλλογοι γονεων& κηδεμονων ζητουν την κεφαλι τους επι πινακι.Τι να πει κανεις .Προσωπικα πιστευω στον νομο και την ταξη .Βλεπω στο εξωτερικο Ισπανια ,Πορτογαλλια και στην Τουρκια ακομη την εμφανιση των σχολειων ,των καθηγητων και των μαθητων με την δεουσα ευπρεπεια χωρις γραφιτι τα κτηρια και τις στολες και το ντυσιμο των καθηγητων και μαθητων και κρινοντας εκ των αποτελεσματων του επιπεδου της παιδειας τους θλιβομαι για τα δικα μας .Ηρθε το 1981 και καταργηθηκε ο,τι ειχε κτιστει για 10ετιες πριν. Ηρθε ο αμερικανοφερτος Α.Παπανδρεου και γεμισε τα πανεπιστημια κανοντας λεκτορες και αναπληρωτες καθηγητες τους εμπειρικους βοηθους καθηγητων .Ειθε ο απο μηχανης θεος της Ελλαδας να βαλει το χερι του να σιαξουν τα πραγματα .

    • ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ avatar
      ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ @ Ραβινος 13/05/2013 13:58:26

      Σύγγνωμη αλλά επειδή είμαι δάσκαλος αναπληρωτής,θα ήθελα να επισημάνω κάποια πράγματα.Δουλεύω πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και πληρώνομαι χαμηλότερα από όλους τους ευρωπαίους συναδέλφους μου.Βεβαίως και να υπάρξει αξιολόγηση στο έργο μας αλλά όχι σαν την κομματική που θέλει ο Αρβανιτόπουλος και οι συν αυτώ.Μια αξιολόγηση που θα βλέπει πώς παραλαμβάνεις την τάξη σου τον Σεπτέμβριο και πώς την αφήνεις τον Ιούνιο.Ναι,έτσι μπορεί να βελτιωθεί η εκπαίδευση.Τέλος,όσον αφορά τους γονείς και την πειθαρχία στην τάξη,δε φταίνε οι εκπαιδευτικοί.Όταν μπορεί ο γονιός να σου κάνει αναφορά και να σε στείλει σε αργία για 5-6 χρόνια με το παραμικρό,τότε και οι δάσκαλοι τούς αφήνουν να κάνουν ό,τι θέλουν και να παρεμβαίνουν στην τάξη.
      ΥΓ:Ο απαξιωτικός χαρακτηρισμός περί ανθρώπων που δεν έχουν επίπεδο (για τους εκπαιδευτικούς) είναι απαράδεκτος και συνιστά γενίκευση.Έχω περάσει με 19.000 μόρια σε Παιδαγωγικό Τμήμα και από την ημέρα που πήρα το πτυχίο μου επιμορφώνομαι συνεχώς.Δε δέχομαι,συνεπώς,καμία τέτοια γενίκευση και τη θεωρώ εκ του πονηρού διατυπωμένη...

      • KOSTAS70 avatar
        KOSTAS70 @ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ 13/05/2013 19:04:37

        Άστο συνάδελφε. Εδώ και πάνω από πέντε άρθρα, κάποιοι ... σχολιαστές επιμένουν:
        ΟΛΟΙ οι εκπαιδευτικοί είναι ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ, ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ, ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΙ.
        Για να μη συνεχίσω με τ' άλλα ψέμματα ("ο καθηγητής γράφει τις απαντήσεις στον πίνακα (!!!!)", "δουλεύουν τις λιγότερες ώρες στην Ευρώπη" κτλ).
        Κατά τ' άλλα είμαστε κατά του κοινωνικού αυτοματισμού.

        "Στην αρχή ήρθαν να πάρουν τους Εβραίους.
        Δεν ήμουν Εβραίος και δεν φώναξα.
        Μετά ήρθαν να πάρουν τους κομμουνιστές.
        Δεν ήμουν κομμουνιστής και δεν φώναξα.
        Έπειτα ήρθε η ώρα των σοσιαλδημοκρατών.
        Δεν ανήκα σ΄ αυτό το κόμμα και δεν έβρισκα λόγο να διαμαρτυρηθώ.
        Ακολούθησαν οι ομοφυλόφιλοι.
        Ούτε κι αυτό σκέφτηκα ότι με αφορούσε.
        Στο τέλος ήρθε η σειρά των τσιγγάνων.
        Ούτε και τότε βρήκα λόγια για να εκφράσω την αντίθεσή μου.
        Ο επόμενος στη σειρά ήμουν εγώ.
        Αλλά δεν υπήρχε κανείς για να φωνάξει”

        Martin Niemöller, 1892 –1984

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΧΡΗΣΤΟΣ 13/05/2013 23:02:55

        @ Παπαθανασίου Χρήστος
        Σε κάποια σχολεία επιτρέπεται στους γονείς να παρακολουθούν και να παρεμβαίνουν στο μάθημα, αντί να τους πετάνε έξω. Η γονεϊκή παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο του δασκάλου πρεπει να απαγορευτεί. Αλλά και η ΔΟΕ δεν έκανε τίποτα με τα "δημοκρατικά δικαιώματα".

  6. Τάσος avatar
    Τάσος 13/05/2013 09:43:18

    Άξιος ο μισθός σου Προφήτη!
    Για δεν αναφέρεις και τους σκοπούς της παιδείας μέσω των 16 παραγράφων του άρθρου 8 του καταπατημένου Ελληνικού Συντάγματος!
    -Σκοπός της παιδείας είναι η γνωστική, η συναισθηματική και η κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου!!
    Αλλά βλέπεις οι εδώ Σαμαροφύλακες μέχρι να γίνει ο Αντωνάκης Πρωθυπουργός πνέαν τα μένεα στον απαράδεκτο Γαπ και στην παρέα του και σήμερα ξεπεράσατε και τον Άδωνη ναι τον Άδωνη που έκανε σχόλια εδώ και τον κατάτρεχε ο Φαήλος και όλοι σας -μας και καλά κάναμε.
    Πάρτε το απόφαση. Καθηγητής και στα 4 δεν γίνετε
    Η κοινωνία θέλει ελεύθερους πολίτες και όχι δούλους.
    υ.γ.
    ποια η διαφορά του απαράδεκτου "κομιστή" με το άρθρο του στο κυριακάτικο Θέμα με αυτό το άρθρο σου Προφήτη!
    Εσύ προσωπικά που κατηγορούσες το ΠΑΣΟΚ για κοινωνικό αυτοματισμό τώρα τον αναπαράγεις.

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Τάσος 13/05/2013 10:19:13

      Αναπαράγει τα στερεότυπα, αλλά οι γενικεύσεις λένε μόνο τη μισή αλήθεια. Τι κι αν στη μηχανή του κιμά αλεστούν και τα χλωρά μαζί με τα ξερά, τι κι αν οι ευθύνες της πολιτείας διαχυθούν και σε αυτούς που είναι υποχρεωμένοι να τηρούν τα προγράμματά της, για τη φοροδιαφυγή φταίνε οι φοροδιαφεύγοντες, εφορία και πολιτικάντηδες είναι αθώοι.

    • Μεγάλες στιγμές avatar
      Μεγάλες στιγμές @ Τάσος 13/05/2013 11:02:32

      Εγω πάντως στην τρίτη λυκείου τους καθηγητές μου στα 4 τους θυμαμαι.Εννοώ ότι εκανα φροντιστήριο Εκθεση,Μαθηματικά και Πολ.Οικονομία με τους καθηγητες του σχολείου τα απογεύματα στο σπίτι τους.Εγώ και άλλοι 3 συμμαθητές μου.Και κατα ενα περίεργο λόγο όλοι πήραμε 19 και 20

      • Γιώργης Α. avatar
        Γιώργης Α. @ Μεγάλες στιγμές 13/05/2013 12:50:45

        Και κατά ένα περιεργο τρόπο δεν ήθελες τους βαθμούς γι αυτό απαίτησες από τους γονείς σου να φύγεις από εκεί και να πας σε κάποιον αδιόριστο εκπαιδευτικό για φροντιστήριο... Δεν είναι καλό αυτός που αποδέχεται τη σαπίλα ,μετά να βγαίνει και να την κατηγορεί, σαν να μη συμμετείχε.

        • Μεγάλες στιγμές avatar
          Μεγάλες στιγμές @ Γιώργης Α. 13/05/2013 16:08:07

          Aστέρας Τρίπολης είσαι;

          • Γιώργης Α. avatar
            Γιώργης Α. @ Μεγάλες στιγμές 15/05/2013 08:35:32

            AEKαρα! :) (πάλι με χρόνια κτλ κτλ...)

    • B.Q avatar
      B.Q @ Τάσος 13/05/2013 11:29:59

      @ Τάσος : ''Πάρτε το απόφαση. Καθηγητής και στα 4 δεν γίνεται.
      Η κοινωνία θέλει ελεύθερους πολίτες και όχι δούλους.''
      Η κοινωνία; Ποιά κοινωνία; το πειθήνιο κοπάδι των αισχρών μικροσυμφεροντολόγων δούλων; Που ...εξανίστανται και ...επαναστατούν αποκλειστικά με στόχο την προάσπιση των συντεχνιακών τους κεκτημένων, ενώ αδιαφορούν-λουφάζουν-υποκρίνονται εν μέσω ενός καθημερνά καταστρεφόμενου κοινωνικού τοπίου;
      Το ζήτημα είναι πως η κάθε ''συντεχνία'', αν τελικά κατάφερνε να...συνδιαλλαγεί με την κυβέρνηση και να διασώσει κάτι απ΄ το τσουρουφλισμένο της τομάρι, θα έσκαγε κι όλα καλά.... Οι ''άλλοι'', ας καούν. Έτσι, ας μην ψάχνει όμως κανείς για συμμαχίες.
      Θα διαιρούν και ανεμπόδιστα θα βασιλεύουνε οι βοσκοί στα κοπάδια.
      Βελάξτε παράφωνα, όσο θέλετε. Κανείς δεν ακούει κανέναν.....

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Τάσος 13/05/2013 11:30:43

      @Τάσος, ευχαριστώ που με την ποιότητα του σχολίου σου επιβεβαιώνεις όσα γράφω.
      Σκληρή η αλήθεια - όμως αλήθεια.
      Αν διάβαζες πέρα από τις πρώτες προτάσεις (κι εκεί όχι βιαστικά και διαγώνια...) θα έβλεπες την έγνοια για το καθηγητικό σώμα.

      Όσο για το Σύνταγμα, επιτάσσει η Εθνική Παιδεία να παράγει εθνικούς πολίτες.
      Η επιταγή έχει προ πολλού καταλυθεί. Συνεπώς οι καθηγητές απασχολούνται σε μια αντισυνταγματική διαδικασία.

    • ΛΙΒΩΝ avatar
      ΛΙΒΩΝ @ Τάσος 13/05/2013 18:42:33

      Στο άρθρο 16 παρ. 1 του συντάγματος αναγράφεται :
      ¨Η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους και έχει σκοπό την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων, την
      ανάπτυξη της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλασή τους
      σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες.¨
      Το άρθρο 8 που αναφέρετε έχει μόνο μία παράγραφο και αφορά άλλο
      θέμα.

  7. B.Q avatar
    B.Q 13/05/2013 11:14:15

    Καλημέρα Προφήτη. Θαυμάσιος !!!
    ''Όμως η πάταξη και των καθηγητών επιτείνει την εικόνα μιας κοινωνίας σε αναισθησία, επί της οποίας μπορεί να γίνει η βαρύτερη επέμβαση – γιατί όχι και ακρωτηριασμός.''
    Γιατί όπως πολύ σωστά λέει και ο κ.Χρήστος Γιανναράς : «αυτό που ζούμε δεν είναι κρίση, είναι παρακμή».
    Συνολική και σε κάθε επίπεδο. Ατομικό και συλλογικό.

    • Ραβινος avatar
      Ραβινος @ B.Q 13/05/2013 13:07:18

      Τωρα μαλιστα !Μας φωτησες επικαλουμενη τον Χρ Γιανναρα λες και ναταν ο Κακριδης !Βρες κανεναν αλλον μπας και τεκμηριωσεις τα ασυναρτητα που γραφεις εδω μεσα !

      • B.Q avatar
        B.Q @ Ραβινος 13/05/2013 13:47:05

        Τραβάτε κάποιο ζόρι με τον κ. Γιανναρά ...Ραβίνε; :-) Τραβήξτε τα κοτσίδια σας και χτυπήστε (προσεκτικά)το κεφάλι σας στον τοίχο. Θα λειτουργήσει κατευναστικά, έτσι όπως σας συμβαίνει πάντα.....

  8. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 13/05/2013 11:41:14

    Τάσο,
    Επισημαίνεις το σχετικό άρθρο του Συντάγματος που λέει:
    "Σκοπός της παιδείας είναι η γνωστική, η συναισθηματική και η κοινωνική ανάπτυξη του ατόμου".
    Πολύ σωστά, αλλά πιο από τα παραπάνω υπηρετούνται ικανοποιητικά από τους σύγχρονους διαμαρτυρόμενους εκπαιδευτικούς;

  9. nikos avatar
    nikos 13/05/2013 11:45:48

    Η Ελλάς "σκούριασε" κοινώς γέμισε ..."Σκουριές". Σε λίγο καιρό όλοι οι Έλληνες θα κυκλοφορούμε στο χακί και μ' ένα "σκουριασμένο" όπλο στο χέρι. Τα σπαθιά των Λαθρομεταναστών είναι ήδη γυαλισμένα;

  10. Tsol avatar
    Tsol 13/05/2013 12:00:01

    Οι αστυνομικοί των 600 ευρώ θα επιστρατεύσουν τους εκπαιδευτικούς των 500 ευρώ, να δώσουν εξετάσεις οι νέοι που θα δουλεψουν για 400 ευρώ, υπακούοντας εντολές αυτού που παίρνει 8000 ευρώ. Τι δεν καταλαβαίνετε??

    • alex23 avatar
      alex23 @ Tsol 13/05/2013 16:50:24

      δηλαδη ενας επαγγελματιας αν δεν πληρωνεται ικανοποιητικα θα πρεπει να σταματησει να ειναι σοβαρος και αποδοτικος στην δουλεια του και να γινει ή λουφαδορος ή μιζαδορος ή απατεωνας..(ποσο μαλλον ενας επαγγελματιας που υποτιθεται οτι εκτελει λειτουργημα..)

      και ειναι ο ιδιος που εδινε(και θα δινει γιατι δεν αλλαζει ο ελληνας) πολιτικη ισχυ και προστασια με την ψηφο του σε πολιτικους που εφεραν την χωρα στις σημερινες συνθηκες, αλλα αυτοι βλεπετε του εδιναν για να μην μιλαει το κατι τι παραπανω στον μισθο μαζι με γενικη ασυλια σε καταχρηστικες απεργιες, αδειες για ψηλου πηδημα, επιδομα ακομα και για το οτι προσερχοταν στην εργασια του την ωρα που επρεπε και ατιμωρησια σε παραπτωματα που καταδικαζε ο νομος αλλα οχι τα υπηρεσιακα συμβουλια..

      αυτα συμβαινουν σε μια οικονομια οταν η αυξηση των μισθολογιων δεν γινεται απο την αναπτυξη αλλα απο τον δανεισμο και οι δημοσιοι υπαλληλοι και ειδικα οι συνδικαλιστες τους που υποτιθεται οτι προστατευουν τα συμφεροντα τους, κλεινουν το στομα τους με ανταλλαγμα να βαλουν στην τσεπη μερισματα απο την κακοδιαχειρηση των δανεικων..

      • ΣΠΙΘΑΣ avatar
        ΣΠΙΘΑΣ @ alex23 13/05/2013 18:13:15

        όχι ίσως ο εκπαιδευτικός και να πληρωνόταν πολύ καλλίτερα να μην άλλαζε και πολλά στον τρόπο που θα έκανε την δουλειά του, θα άλλαζε όμως η δική σου γνώμη απέναντί του γιατί θα του προσέδιδες την πρέπουσα σημασία διότι προφανώς το κριτήριό σου είναι το πόσα χρήματα παίρνει κάποιος.

  11. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 13/05/2013 12:17:38

    Εξαιρετικό άρθρο !! Μπράβο Προφήτη !!!

  12. ΚΕΡΒΕΡΟΣ avatar
    ΚΕΡΒΕΡΟΣ 13/05/2013 12:21:45

    Μνημείο ψεμάτων και ανακριβειών.
    Μνημείο προπαγάνδας.
    Μνημείο πολιτικής έπαρσης.
    Κονδυλοφόρος χαμένος στο φανατισμό του!
    Άξιος ο μισθός σου!

    Ελπίζω να δημοσιευτεί, γιατί τα όσα λέει ο κύριος είναι απείρως χειρότερα.

    ΥΓ: Οι χειροκροτητές τέτοιων 'προφητικών' δημοσιευμάτων ζήστε όμορφα τη νέα σας χούντα! Αργά ή γρήγορα θα τη ρίξουμε κι αυτήν.

    • B.Q avatar
      B.Q @ ΚΕΡΒΕΡΟΣ 13/05/2013 15:47:49

      Τώρα τους ...φοβερίσατε τους ...οχτρούς :-)! Μπράβο. Όλο μεγάλα λόγια κι υποσχέσεις !!! Τίποτε δεν πιστεύω οτι είσαστε ικανοί να....ρίξετε όλοι εσείς πια..... Περιμένετε γονατισμένοι (κι αραχτοί στον καναπέ), να φυσήξει πολύ δυνατά και να ....σκορπίσουν από μόνοι τους οι δαίμονές σας!! Κουραστικοί..... Πολλή φασαρία, μηδέν αποτέλεσμα.
      Παλαιοημερολογίτες, δυστυχώς.

  13. MAYRO XABIARI avatar
    MAYRO XABIARI 13/05/2013 12:56:42

    Η παρακμή και η σήψη διαπερνούν όλη την ελληνική κοινωνία. Όπως υπάρχουν δικαστές σε κυκλώματα, γιατροί με φακελάκια, υπάλληλοι που εξαφανίζονται από τα γραφεία τους με την πρώτη ευκαιρία, έτσι υπάρχουν και καθηγητές άσχετοι και τεμπέληδες, ή άλλοι που εκβιάζουν τους μαθητές τους για ιδιαίτερα. Αυτό που δεν μπορώ να δεχτώ όμως είναι το να βγάζει η πολιτεία την ουρά της απέξω και να ρίχνουμε τα χάλια της εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς.
    Έχω λοιπόν μια πρόταση: Αφού οι εκπαιδευτικοί τα κάναν θάλασσα, ας αλλάξουμε κάτι. Ας φτιάξουμε ένα υπουργείο, ας το πούμε υπουργείο παιδείας, ας βάλουμε ένα υπουργό και μερικούς συμβούλους και ας του αναθέσουμε αυτό να βγάζει τα προγράμματα σπουδών αντί για τους εκπαιδευτικούς. Αυτό να καθορίζει να υπάρχουν 15 μαθητές σε μια τάξη όπως στα φροντιστήρια των οποίων τις επιδόσεις ζηλεύουμε, αυτό να δώσει εντολή να διδάσκονται στα σχολεία μόνο τα μαθήματα και τα συγκεκριμένα κεφάλαια που χρειάζονται για τις πανελλαδικές, αυτό να δώσει εντολή να κόβονται οι μεταξεταστέοι και όσοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τον εντατικό ρυθμό προπόνησης για τις εξετάσεις, αυτό να βάλει φραγμό στις κομματικές εξυπηρετήσεις, γενικά αυτό να έχει την ευθύνη της Παιδείας κι όχι οι καθηγητές.

  14. roadrunner avatar
    roadrunner 13/05/2013 13:40:05

    Επειδή από το γραφόμενά σας δείχνετε, ότι ξέρετε ΤΑ ΠΑΝΤΑ,
    θα ήθελα να απαντήσετε σε ΜΙΑ ΜΟΝΟ ΕΡΩΤΗΣΗ :
    ΕΙΣΤΕ ΥΠΕΡ ή ΚΑΤΑ της συμμετοχής εκπροσώπων των ιδιωτικών φροντιστηρίων, στις επιτροπές που βγάζουν τα θέματα των Πανελλαδικών ;

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ roadrunner 13/05/2013 18:02:52

      Είμαι (θεσμικά) κατά, γιατί τα φροντιστήρια είναι νεόκοπη παθογένεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, αλλά τα θέματα θα πρέπει να προέρχονται από πανεπιστημιακούς, των οποίων το γνωστικό αντικείμενο εξετάζεται, με νόμιμους εκπροσώπους των αντιστοίχων καθηγητών ΜΕ, για να μην ξεφεύγουν θέματα εκτός ύλης ή επιπέδου, ή πνεύματος της ΜΕ.
      Όχι όμως ότι θα δεχόμουν να σαμποταριστούν οι εξετάσεις για τον λόγο αυτό, από τάχα αμύντορες της εκπαιδευτικής μας ακεραιότητας.
      Στον καιρό μου, οι καθηγητές συμπλήρωναν 8ωρο στο σχολείο, κάνοντας και την δουλειά, που σήμερα κουβαλάνε (σιγά μη...) στο σπίτι. Σήμερα κάνουν τις ώρες παραδόσεως και... μπραφ (για τα ιδιαίτερα, τον καφενέ, την γκόμενα...)!

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ ΠΗΛΕΑΣ 13/05/2013 20:29:13

        Ευχαριστώ για την απάντηση Πηλέα. Θα ήθελα όμως και την άποψη του Προφήτη.

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ roadrunner 13/05/2013 20:45:41

          @roadrunner, κατά.
          Χωρίς υποσημειώσεις και "ψιλά γράμματα".

    • Φελίζα avatar
      Φελίζα @ roadrunner 13/05/2013 21:11:23

      Εγώ πάντως θα ήθελα , τα θέματα να είναι σωστά διατυπωμένα και κατανοητά, χωρίς ασάφειες , έτσι ώστε, να μην χρειάζονται διευκρινιστικές αφού ξεκινήσουν οι εξετάσεις.
      Κάτι σαν το εξαιρετικό άρθρο του Προφήτη.
      Αλλά αγαπητή roadrunner, διάβασες για τόσα στραβά στην παιδεία, στα θέματα των εξετάσεων "κόλλησες"; Ποιες εξετάσεις ; Ποια θέματα; Ποια φροντιστήρια;

      • roadrunner avatar
        roadrunner @ Φελίζα 14/05/2013 00:18:14

        Δεν κόλλησα Φελίζα. Έχω τα σχόλιά μου, θετικά και αρνητικά παρακάτω.

  15. leak avatar
    leak 13/05/2013 13:42:30

    Φοβερό κείμενο. Προφήτης από τα παλιά.
    Ειδικά οι επιθυμία των γονέων να βολέψουν τους γόνους τους ώστε να μην μοχθήσουν ποτέ στη ζωή τους, οδήγησε στην υπερπληθώρα και την απαξίωση των πτυχίων. Και όλα αυτά για τα σουαρέ των μανάδων με θέμα συζήτησης τις "επιτυχίες" των παιδιών τους.
    Συνολική υποκρισία, απόλυτη παρακμή.
    Είμαι 35αρής. Καθηγητές σε Λύκειο είναι πρώην συμμαθητές μου που με το ζόρι έπιαναν 13. Να χαίρεστε το ΠΑΣΟΚ σας...Πως να έχουμε παιδεία με τέτοιους λειτουργούς?

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ leak 13/05/2013 14:17:51

      Υπάρχουν και χειρότερα:
      όταν ο πρώην συμμαθητής σας που τελείωσε το λύκειο με 15 ή 16, "κρατάει νυστέρι (!)",
      γιατί ενώ αποφοίτησε ως "μέτριος" ή απλά καλός,
      γύρισε γιατρός(!) από το εξωτερικό !!

      • leak avatar
        leak @ roadrunner 13/05/2013 15:50:40

        Έτσι είναι φίλε Μπιπ-Μπιπ.
        Κάποτε άκουγες καθηγητής πανεπιστημίου και σήκωνες το βλέμμα με σεβασμό, τώρα αποφεύγεις τη χειραψία να μη σου λείψει κανένα δάχτυλο.

  16. Ρηνα avatar
    Ρηνα 13/05/2013 14:28:35

    @leak Ειπατε τη μαγικη φραση: επιθυμια των γονεων να μη μοχθησουν ποτε οι γονοι τους!!
    Ευλογειται και καρποφορει τιποτα σ αυτη τη ζωη χωρις κοπο και μοχθο; Γι αυτο πηγαμε κατα διαολου. Γιατι θελησαμε ΟΛΟΙ τα ευκολα. Ευκολο σχολειο, ευκολες εξετασεις, ευκολες σπουδες, ευκολη δουλεια, ευκολο γαμο, ευκολη ζωη τελικα.
    Μα ο κοπος ειναι θελημα Θεου και βαση της Ορθοδοξιας. Αλλιως ο ιδρυτης της θα εγραφε ακοπα ενα συγγραμμα θα το παρεδιδε και τελος. Δεν θα οργωνε με τα ποδια ολη τη χωρα σε καιρους δυσκολους ουτε θα ανεβαινε στο Σταυρο.
    Οταν αυτο θα γινει κτημα μας και θα διαπαιδαγωγησουμε σωστα "τους γονους" μας, θαρθουν μονα τους και τα καλα αποτελεσματα. Τοτε και οι καθηγητες και οι γιατροι και οι δικαστες και τοσοι αλλοι, θα ξαναγινουν παλι λειτουργοι.
    Επειδη μονοι μας ειναι δυσκολο να αποτιναξουμε κακες συνηθειες ετων γι αυτο πιστευω οτι θα μας δοθει ενα "ταρακουνημα" για να συνελθουμε......

  17. εγκάθετος avatar
    εγκάθετος 13/05/2013 14:30:25

    Σωστά! Εδώ στην Ελλάδα στο σχολείο δε μαθαίνουμε τίποτα απολύτως. Όλοι οι λαμπροί επιστήμονες που βγάζουμε είναι αυτοδίδακτοι! Επίσης οι Έλληνες εκπαιδευτικοί δουλεύουν από τις περισσότερες ώρες στην Ευρώπη, όπου στις περισσότερες χώρες δεν ξεπερνά τις 16-17 διδακτικές ώρες/εβδομάδα. Αλλά είπαμε: Η λάσπη είναι τζάμπα!

  18. Αλέξανδρος avatar
    Αλέξανδρος 13/05/2013 15:09:13

    Έρχονται ραδιοτηλεοπτικές άδειες.... Έτσι εξηγείται το ραδιοτηλεοπτικό και δημοσιογραφικό μένος εναντίον των εκπαιδευτικών. Θα μαθαίνουν όλοι τουρκικά άνευ διδασκάλου!!! Οπτικοακουστική μέθοδος!!!
    Αγαπητέ Προφήτη, αυτή την στιγμή δεν μπορώ να απαντήσω σε όλα όσα αναφέρεις, αλλά επειδή απορείς για την εκμάθηση των ξενών γλωσσών στο σχολείο, μήπως μπήκες στον κόπο να ερευνήσεις την πολιτική των κυβερνήσεων από το 1996 έως και σήμερα; Αν όχι, ερεύνησε σε παρακαλώ και μετά γράψε κάτι, αληθινό όμως, όχι αοριστολογίες. Μπορώ να σε βοηθήσω με στοιχεία αν θέλεις.

  19. ΑΠΟΛΛΩΝ avatar
    ΑΠΟΛΛΩΝ 13/05/2013 15:20:21

    Δεν ξέρω από που τα εμπνεύστηκες αυτά που γράφεις αλλά εγώ τον περσινό Σεπτέμβρη άφησα στην ίδα τάξη 5 (από 12 συνολικά που εξέτασα).

    • KOSTAS70 avatar
      KOSTAS70 @ ΑΠΟΛΛΩΝ 13/05/2013 19:11:36

      Δεν ... έγραψες τις απαντήσεις στον πίνακα; Θα σε μαλώσω!

  20. panas avatar
    panas 13/05/2013 16:16:55

    “Beton Arme” τα στερεότυπα...

    Πέρα από τις γενικεύσεις περί ανεπάρκειας, ασυνειδησίας και συνενοχής, των εκπαιδευτικών, σημειώνω πως οι εκπαιδευτικοί έχουν απεργήσει αρκετές φορές για θέματα που αναφέρετε πως θα ήταν δίκαια. Δεν τους άκουσε κανείς. Τώρα που έθεσαν το θέμα της απεργίας στις Πανελλαδικές, ξαφνικά ακούν αρκετοί…
    Θα ήθελα, όμως, να αναφερθώ σε μερικά μόνο στερεότυπα που αναπαράγετε και εσείς.

    "Οι καθηγητές του δημοσίου φταίνε για την παραπαιδεία"

    Όχι, για την παραπαιδεία φταίνε κυρίως οι Πανελλαδικές Εξετάσεις, όπως γίνονται, αφού από την Α’ Λυκείου μονοπωλούν το ενδιαφέρον των μαθητών. Λίγοι εμπνευσμένοι καθηγητές του Δημοσίου μπορούν να ανταγωνιστούν τα ολιγομελή 5-6 ατόμων τμήματα των φροντιστηρίων ή τα ιδιαίτερα, αν αυτοί έχουν πάνω από 25 μαθητές στην τάξη, εκ’ των οποίων οι 10 είναι πλήρως αδιάφοροι με αγενή συμπεριφορά.

    "στα φροντιστήρια μόνο εμπεδώνουν οι μαθητές τα γνωστικά αντικείμενα"

    Λάθος, στα φροντιστήρια οι μαθητές μαθαίνουν πως θα γράψουν καλά στις Πανελλαδικές και μόνο. Δεξιότητες μαθαίνουν. Δε μαθαίνουν σωστά Μαθηματικά, Φυσική ή κριτική σκέψη.
    Και κάτι άλλο: το θαυμάσιο μάθημα της Γεωμετρίας από την στιγμή που δεν αποτελεί εξεταστέα ύλη στις Πανελλήνιες δεν προσφέρει πια τη μαγεία που νιώσαμε εμείς κάποτε για την αποδεικτική σκέψη. Πολλά θέματα της Ιστορίας ή τα Θρησκευτικά που είναι εκτός ύλης Πανελλαδικών είναι αδιάφορα για τους μαθητές σύμφωνα με τις οδηγίες των φροντιστών τους, που έχουν μεγαλύτερη επιρροή στους μαθητές και από τους γονείς τους…

    "Οι καθηγητές που κάνουν ιδιαίτερα "χάσκουν" στο πρωινό μάθημα"

    Λάθος, κανένας γονιός ή μαθητής –πλην ηλιθίων- δεν θα δεχτεί να κάνει μάθημα με εκπαιδευτικό που «χάσκει» το πρωί…

    Δεν έχουν οι εκπαιδευτικοί ευθύνες, θα μου πείτε; Φυσικά και έχουν.

    1. Δέχτηκαν να είναι οι χαμηλότερα αμειβόμενοι του δημοσίου στην Ελλάδα, αλλά και Πανευρωπαϊκά, αποδεχόμενοι το κλείσιμο του ματιού που τους έκανε η εκάστοτε εξουσία με τα παράνομα ιδιαίτερα. Βέβαια δεν κάνουν όλες οι ειδικότητες ιδιαίτερα και οι "φίρμες" με τα πολλά ιδιαίτερα δεν είναι πάνω από το 3% του συνόλου των εκπαιδευτικών..
    2. Δεν διεκδίκησαν ποτέ την αποδέσμευση του Λυκείου από τις Πανελλαδικές και ανέχτηκαν μια άρρωστη κατάσταση πολλά χρόνια στα Λύκεια. Στα Γυμνάσια και στα Δημοτικά η κατάσταση είναι αρκετά καλύτερη.
    3. Αν και διορίστηκαν χωρίς μέσο δεν πολέμησαν αρκετά τα ρουσφέτια για τις αποσπάσεις και μεταθέσεις.
    4. Οι συνδικαλιστές, όπως σε όλους του τομείς, αναλώθηκαν σε κομματικές αντιπαραθέσεις και έτσι δεν μπόρεσαν να παρουσιάσουν μια ολοκληρωμένη συνθετική πρόταση για την παιδεία, που αφορά εν’ τέλει και τα παιδιά των ίδιων των εκπαιδευτικών που φοιτούν στη συντριπτική πλειοψηφία τους στα δημόσια σχολεία. Σε αντίθεση με τα παιδιά αρκετών γιατρών, δικηγόρων πολιτικών και δημοσιογράφων
    5. Που τοσα χρόνια δεν αποδέχτηκαν ή δεν διαμόρφωσαν ένα σύστημα αξιολόγησης που θα αποκλείει από την εκπάιδευση τραγικές πριπτώσεις εκπαιδευτικών που όλοι γνωρίσαμε στα σχολεία...
    6. Που δεν εντρύφησαν αρκετά σε θέματα σύγχρονης διδακτικής και έχουν μείνει στους απαρχαιωμένους τρόπους -όχι όλοι βέβαια- διδασκαλίας...
    7....

    Ξέφυγα...

    • akenaton avatar
      akenaton @ panas 13/05/2013 20:26:26

      Ένα εξαιρετικό σχόλιο. Εξαιρετικό! Τα συγχαρητήριά μου, πιστεύω πως τα πράγματα είναι ΑΚΡΙΒΩΣ έτσι. Και στα δύο σκέλη του σχολίου σας, είστε σωστός και ακριβοδίκαιος. Να προσθέσω μερικά ασήμαντα - σημαντικά:
      ....7. οι συνδικαλιστικές αρχαιρεσίες να γίνονται σε μέρα όχι εργάσιμη.
      8. να μην πληρώνονται έξτρα για την βαθμολόγηση των γραπτών των Πανελληνίων.
      Μια μικρή ερώτηση: η γνώμη σας για την απεργία εντός των Πανελληνίων είναι θετική ή αρνητική; Εγώ πιστεύω πως είναι έγκλημα απέναντι στους μαθητές.

      • panas avatar
        panas @ akenaton 13/05/2013 22:03:41

        Πάντα έλεγα πως ο μόνος λόγος για να κάνουν οι εκπαιδευτικοί απεργία στις Πανελλήνιες είναι το αίτημα της κατάργησης τους. Μετά από εμπειρία στο εξωτερικό, πάνω από 15 χρόνια φροντιστήρια στη Μέση Εκπαίδευση και ιδιαίτερα, παράλληλα εργασία 8 χρόνια σε ιδιωτικό Δημοτικό σχολείο και τα τελευταία 5 χρόνια αναπληρωτής σε Δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο, μετά από 2 ΑΣΕΠ και σε ώριμη ηλικία, τελευταία έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι το μεγάλο δηλητηριώδες αγκάθι στην Ελληνική Εκπαίδευση που δεν την αφήνει να αναπνεύσει!! Βλέπω πως εκπαιδεύονται και μορφώνονται παιδιά φίλων στο εξωτερικό και θλίβομαι. Γι’ αυτό ήμουν υπέρ της απειλής για απεργία μέσα στις Πανελλήνιες, γιατί ήλπιζα να ξεκινήσει και μια συζήτηση από τον εκπαιδευτικό και μη κόσμο για την αποδέσμευση τους από το Λύκειο. Κάναμε μεγάλη ζημιά σε μια ολόκληρη γενιά με αυτές τις εξετάσεις και με την στείρα φροντιστηριακή παιδεία. Δυστυχώς δεν έγινε η συζήτηση που περίμενα. Παρεμπιπτόντως, είμαι από τους αναπληρωτές που περίμεναν μονιμοποίηση και από του χρόνου θα είμαι άνεργος. Με την ανακοίνωση των μέτρων για την αύξηση του ωραρίου ετοίμασα τα διαβατήρια από τις μικρές μου κόρες. Έχουν κι’ αυτά κόστος…

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ panas 13/05/2013 22:48:34

      @Panas

      1. "“Beton Arme” τα στερεότυπα…"
      Κάνετε λάθος. Σχολιάζετε όχι αυτά που γράφω αλλά αυτά που νομίζετε ότι γράφω.

      1.1 Που γράφτηκε ότι "οι καθηγητές του δημοσίου φταίνε για την παραπαιδεία";
      Το ότι την υπηρετούν και οι ίδιοι δεν αμφισβητείται.

      1.2 Επειδή ακριβώς στα φροντιστήρια εμπεδώνουν τον τρόπο αποτελεσματικής χρήσης του γνωστικού αντικειμένου στο εξεταστικό σύστημα, δέστε την πρόταση Νο 6, για ελάττωση ( ιδανικά κατάργηση) του ρόλου των φροντιστηρίων και ανάδειξη του ρόλου των καθηγητών του σχολείου, οι οποίοι και διδάσκουν (όσοι..) κριτική σκέψη.
      Αλλά κανείς δεν το θέλει, όλοι είναι βολεμένοι με το καθεστώς.
      Οι καθηγητές δεν έχουν ευθύνη για την προετοιμασία - οι φροντιστές εσοδεύουν.

      1.3 “Οι καθηγητές που κάνουν ιδιαίτερα “χάσκουν” στο πρωινό μάθημα”
      Δεν κοιμούνται στην έδρα με μαξιλάρι και σεντόνια, απαγορεύεται από τον δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα. Θέλετε την ουσία ή να παίξετε με τις λέξεις ; Έχουν δουλέψει τόσο ώστε να αποκτήσουν φήμη που έφερε πελατεία. Κατόπιν, με αυτόματο πιλότο.

      2. Όχι δεν ξεφύγατε, απλά σταματήσατε, θα μπορούσατε να φτάσετε στο 77.

      Σε μια Δανιμαρκία που αλλάζει - προς το χειρότερο, αλλά η υποκειμενική άποψη λίγο ενδιαφέρει την Ιστορία, οι καθηγητές δεν θα μείνουν αλώβητοι.
      Δυστυχώς αντί να προκρίνουν μια στάση που θα λάμβανε υπόψη την συνολική, παρακμιακή, κατάσταση της παιδείας, "βγήκαν" με στενό συντεχνιακό αίτημα.

      Στην ουσία συμφωνείτε πολύ περισσότερο απ΄ό,τι οι διατυπώσεις σας μαρτυρούν. Αντιλαμβάνομαι ότι οφείλετε να υπερασπίσετε την ιδιότητά σας. Αλλά μην εκλαμβάνετε την αλήθεια σαν επίθεση. Ευχαριστώ για τον εκτενή σχολιασμό.

      • panas avatar
        panas @ Προφήτης 13/05/2013 23:12:22

        Η αλήθεια να λέγεται. Διαβάσατε πιο διεξοδικά εσείς το σχολιό μου, παρά εγώ το άρθρο σας. Παρασύρθηκα από το αρχικό ύφος της υπερβολής και παρερμήνευσα μερικά τμήματά του... Όντως είμαστε πιο κοντά στις απόψεις απ' ότι νόμιζα. Μόνο που εγώ έχω εστιάσει πιο σταθερά στον "εχθρο" της ελληνικής Β'θμιας εκπαίδευσης που είναι η φροντιστηριακή παιδεία , λόγω των Πανελλαδικών στο Λύκειο...

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ panas 13/05/2013 23:39:33

          @Panas, ενδιαφέρει η θέση σας για κατάργηση των εξετάσεων. Αλλά δεν είναι τα ΑΕΙ έτοιμα να λειτουργήσουν σαν κόσκινο, όπου θα μπαίνουν όλοι, γιατί αυτό θα γίνει στην Ελλάδα, αλλά θα βγαίνουν λίγοι. Τότε θα αυξηθούν οι πολιτικές πιέσεις γονέων+"φοιτητών" για άλλη ευνοιοκρατία="δημοκρατικά" πτυχία.

          Οι εισαγωγικές εξετάσεις είναι ένας, στρεβλωμένος μεν από το φροντιστηριακό "δηλητηριο", από τους τελευταίους θεσμούς αξιοκρατίας στη χώρα. Γι' αυτό και διαχρονικά όλοι οι υπουργοί πασχίζουν να τον απονευρώσουν εντελώς.

          • δημης avatar
            δημης @ Προφήτης 14/05/2013 00:42:23

            " τελευταίους θεσμούς αξιοκρατίας στη χώρα"
            -Γνωρίζετε άλλους;;;;;;;;
            -Μήπως κανείς παλιός θυμάται κανέναν άλλο;;;;
            -Μήπως θυμάται κανείς ποιοί τον "κινούν " 50+ χρόνια τώρα ;;;;
            Η απάντηση ...στον πίνακα (για όχι καλά προετοιμασμένους από τα φροντιστήρια ανεξεταστέους)...

  21. periopos avatar
    periopos 13/05/2013 16:28:30

    Ο Προφήτης γράφει αρκετά πράγματα που είναι σωστά, ιδιαίτερα τα 7 σημεία στο τέλος, όπως βέβαια και κάποια που είναι γενικόλογα.
    Εκτός όμως από την ουσία του θέματος, όπου είναι φυσικό κάποιοι να συμφωνούν και κάποιοι άλλοι να διαφωνούν. υπάρχει και ως αφορμή, άλλης μίας παραβίασης άρθρων του Συντάγματος.
    Παραβίαση, σύμφωνα με όσους Συνταγματολόγους έχω ακούσει.
    Το ερώτημα λοιπόν είναι για αυτούς, που στα πλαίσια της όποιας πολιτικής τους ορθότητας, δέχονται να παραβιάζεται ένα άρθρο του Συντάγματος, ως αποτέλεσμα αδυναμίας ή/και ανικανότητας της εκάστοτε κυβέρνησης να διαφυλάξει την δίκαιη λειτουργία του πολιτεύματος.
    Σε αυτούς, που στο όνομα της δικής του νομιμότητας και τάξης, δέχονται ως αναγκαστικό επακόλουθο, χωρίς όμως να το αναφέρουν, την παραβίαση του Συντάγματος.

    Εάν λοιπόν στα πλαίσια της πολιτικής ορθότητας, νομιμότητας και τάξης, κάποιοι άλλοι κρίνουν ότι πρέπει να παραβιασθούν και άλλα άρθρα του Συντάγματος, άρθρα που θα επηρέαζαν και την δική τους ζωή, τι θα έλεγαν, εάν βέβαια τους επιτρεπόταν να εκφράσουν την γνώμη τους, όπως ελεύθερα κάνουν τώρα;

    Θεωρώ απαράδεκτο, τόσο σοβαρά θέματα που διαχρονικά ταλαιπωρούν όλους μας, να συζητώνται κάτω από συνθήκες αντί Συνταγματικότητας.
    Το Σύνταγμα είναι αυτό που μπορεί να διαφυλάξει και την Παιδεία μας, εκτός των άλλων.
    Αγνοώντας το, δεν θα λύσουμε κάποια διαχρονική παθογένεια και ιδιαίτερα αυτήν της Παιδείας που συνεχίζει τον κατήφορο.

  22. ApoTel avatar
    ApoTel 13/05/2013 16:35:00

    Έλεος 15 χρόνια σε σχολείο δεν έχω δει ποτέ συνάδελφο να γράφει τις απαντήσεις στον πίνακα όπως λέτε στο άρθρο σας.
    Αντίθετα έχω δει το Υπουργείο να παίρνει συνέχεια μέτρα που επιβραβεύουν τον αδιάφορο μαθητή. Από που να αρχίσω
    Από το δημοκρατικό 9.5 του Ευθυμίου και την κατάργηση του διαχωρισμού πρωτευόντων και δευτερευόντων μαθημάτων στο Λύκειο, είχε σαν αποτέλεσμα να παίρνανε οι μαθητές την τάξη με τα Αγγλικά και την Τεχνολογία;
    Την κατάργηση των εξετάσεων στην Β τάξη από την Γιαννάκου που ήταν εξαιρετική πρόβα για την επόμενη χρονιά;
    Απαράδεκτες εγκυκλίους σαν την φετινή του Υπουργείου που δίνει γραμμή να δεχόμαστε εκπρόθεσμα δικαιολογητικά απουσιών και να δείχνουμε κατανόηση στις απουσίες των πρώτων ωρών που παραβιάζουν τις διατάξεις;
    Αλλά μου φαίνεται πως τα θέλετε όλα δικά σας

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ ApoTel 13/05/2013 18:05:35

      Και εσεις σαν κλάδος τα απορρίψατε, φαντάζομαι, αναφανδόν, έ;

      • KOSTAS70 avatar
        KOSTAS70 @ ΠΗΛΕΑΣ 13/05/2013 19:14:33

        Έπρεπε να ... είχαμε θέσει σε διαθεσιμότητα τον υπουργό;

      • ApoTel avatar
        ApoTel @ ΠΗΛΕΑΣ 13/05/2013 23:29:08

        Καλή η ειρωνεία αλλά απάντηση δεν βλέπω

  23. Aργυρης avatar
    Aργυρης 13/05/2013 17:26:06

    Δεν συμφωνώ με τις εκβιαστικες απεργίες κανενός κλάδου του δημοσίου. Ομως οι καθηγητές έχουν μέγιστο πρόβλημα με τις υποχρεωτικές μεταθέσεις που θα αναγκάσουν οικογένειες να χωρίσουν και να αποχωριστουν τον τόπο που έχουν την περιουσία τους. Παράδειγμα μια γυμνάστρια μου έλεγε ότι κινδυνεύει να την στείλουν σε άλλη περιοχή της Ελλάδας τη στιγμή που μεγαλώνει παιδιά 11 και 17 χρόνων. Τέτοιες τραγικές καταστάσεις περιμένουν τους καθηγητές...

    Τώρα επειδή πολλά λένε οι προλαλισαντες για το τι παει στραβά στην εκπαίδευση, μην ξεχνάμε το πολύ σοβαρό θέμα της πειθαρχίας. Οι μαθητές έχουν ξεφύγει προ πολλού και το σχολείο δεν έχει ή δεν εφαρμόζει αυστηρά μέτρα κατα των μαθητων που διαλυουν κυριολεκτικά το μάθημα και την τάξη. Αυτό είναι είναι ένα θέμα που δεν το βλέπει κανείς αλλά εάν δεν το αντιμετωπίσουμε, ό,τι και να λέμε για στόχους παιδείας μένει κενό γράμμα...

  24. ΣΠΙΘΑΣ avatar
    ΣΠΙΘΑΣ 13/05/2013 18:19:05

    Δυστυχώς το άρθρο λέει μισές αλήθειες.
    Νομίζω πως ποτέ τα τελευταία τριάντα χρόνια οι πολιτικές ηγεσίες δεν επιχείρησαν να ασχοληθούν με την παιδεία της ελπιδας του έθνους που είναι οι νέοι. (Μικρό παράδειγμα. Καταλήψεις ενός και δύο μηνών αφήνονταν από την πολιτεία να συνεχίζονται χωρίς να αντιδρά και φυσικά οι φθορές δημόσιας περιουσίας χωρίς να καταλογίζονται ευθύνες.)

    • Σαρακατσανος avatar
      Σαρακατσανος @ ΣΠΙΘΑΣ 13/05/2013 20:11:05

      ΕΧΕΙΣ ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΙΟ ΦΙΛΕ ΜΟΥ. ΟΛΕΣ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΠΑΡΑΜΕΛΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΣΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ.........ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΗΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΞΟΠΛΙΣΤΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΚΕΙ ΕΧΕΙ ΨΩΜΙ...........

  25. πολίτης avatar
    πολίτης 13/05/2013 18:51:11

    Ο ενταφιαστής θα δοξαστεί. Λοιπόν αν ήμουν ο πρωθυπουργός και το διάβαζα, θα απογοητευόμουν εξαιρετικά από τις προσδοκίες των ψηφοφόρων μου.
    Δεν μπορεί να αρνηθεί κανένας τις αμαρτίες των συνδικαλιστών.
    Εδώ όμως μιλάμε για σφαγείο του συνδικαλιστικού κινήματος. Και ποιο θεσμικό όργανο θα υπερασπιστεί τον εργαζόμενο; Μόνος του με την ατομική του σύμβαση.
    Τα βάλαμε με τους καθηγητές τώρα.
    Πόσο στενόμυαλος πρέπει να είναι κάποιος για να προσπαθεί να δικαιολογήσει τον ένα και μοναδικό σκοπό αυτών των μέτρων; ΜΕΙΩΣΗ προσωπικού
    και γενικότερα συρρίκνωση της δημόσιας εκπαίδευσης, τι δεν καταλαβαίνετε; Απολύσεις εκπαιδευτικών το πρώτο μέτρο όπου πήγε παντού το ΔΝΤ. Και εκεί τεμπέληδες ήταν;
    Μήπως έχει εκπονηθεί κάποιο εθνικό σχέδιο για την παιδεία και δεν το έχω πάρει χαμπάρι; Εσείς κ. αρθρογράφε, έχετε υπόψη σας κάτι σχετικό για την επίλυση των προβλημάτων που αναφέρατε; Τίποτε απολύτως. Κοπτοραπτική του χειρίστου είδους.
    Αλήθεια, διαβάσατε τα τεκμήρια για τους ελεύθερους επαγγελματίες; Μην ακούσω παραπονάκια περί μεσαίας τάξης και λουκέτων. Αυτή η κυβέρνηση έχει πολλά πτώματα να θάψει.
    .

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ πολίτης 13/05/2013 23:20:56

      "Εδώ όμως μιλάμε για σφαγείο του συνδικαλιστικού κινήματος. Και ποιο θεσμικό όργανο θα υπερασπιστεί τον εργαζόμενο; Μόνος του με την ατομική του σύμβαση.Τα βάλαμε με τους καθηγητές τώρα."
      Θέλεις στοργή και προδερμ ή την πραγματικότητα;
      Φταις-δεν φταις, αν δεν μπορείς να παλέψεις θα πεθάνεις. Μπρεχτ

    • ΚΠ avatar
      ΚΠ @ πολίτης 13/05/2013 23:26:09

      Πόσο δύσκολο άραγε είναι να αντιληφθούν οι εκπαιδευτικοί - Δ.Υ. ότι δεν ζούμε στην ....αλήστου μνήμης δεκαετίας του '80;
      Πόσο δύσκολο είναι να αντιληφθούν ότι ο δογματικός και ξύλινος συνδικαλιστικός και συντεχνιακός λόγος είναι ανεπιστρεπτί ξεπερασμένος και πλέον προκαλεί απέχθεια;
      Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβουν ότι η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας δεν τους ανέχεται άλλο;
      Πόσο δύσκολο;

  26. Δαναός avatar
    Δαναός 13/05/2013 20:06:18

    Προφήτη, όλα στην παιδεία είναι μια θλιβερή συνέχεια της κοινωνικής αποσύνθεσης τα τελευταία 30 και βάλε χρόνια, της λαίλαπας που σάρωσε τον τόπο μας και που ήθελε ανθρώπους ελεγχόμενους χωρίς σκέψη, δίχως κρίση. Άβουλα όντα στην υπηρεσία τους, θέλανε.
    Έτσι η Παιδεία μας, βρίσκεται σε βαθιά κρίση στα χρόνια της «βαθιάς» δημοκρατίας και τα βασικά σημεία της κρίσης είναι:
    Η αρχή της ήσσονος προσπάθειας (υποτίμηση του αγαθού της παιδείας χάριν της ανέσεως)
    Η αναξιοκρατία στα στελέχη της παιδείας
    Η μη αξιολόγηση του παιδαγωγικού έργου (με την υποστήριξη των συνδικαλιστικών συντεχνιών)
    Η χρήση του αγαθού της εκπαίδευσης με σκοπό τον έλεγχο της συμπεριφοράς των πολιτών (πολίτες χειροκροτητές και ουδόλως σκεπτόμενοι)
    Η εξάλειψη των ιδιοτήτων της ελληνικής ταυτότητας
    Ο έλεγχος του μυαλού, με την καλλιέργεια της μη κριτικής σκέψης (αριστεύουν στις εξετάσεις οι παπαγάλοι με τη φωτογραφική μνήμη).
    Λες: "Οι καθηγητές δεν είναι ένοχοι. Είναι όμως συνένοχοι και συνεργοί. Και ατιμάζονται από την συνέργεια και την συνενοχή. Ατιμάζονται ως επιστήμονες, ως παιδαγωγοί, ως ανθρώπινες αξιοπρέπειες.". Ναι αλλά ευτυχώς όχι όλοι.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Δαναός 13/05/2013 21:17:42

      Δαναέ, ιστορικά ρεύματα πιέζουν σε μια πορεία εξαχρείωσης του ανθρωπίνου παράγοντα. Με τις εκδηλώσεις που περιγράφεις. Αλλά δεν οφείλονται σε κάποιους αόρατους. Εμείς και οι διπλανοί μας, γονείς που επιδιώκουν την μέσω των τέκνων κοινωνική επιβεβαίωση δεν είναι άμοιροι ευθυνών. Και μέσα σε αυτή τη συγκυρία καθένας/καθεμία αφήνει το στίγμα του. Ευτυχώς υπάρχουν πάντα δάσκαλοι, με όλη τη σημασία της λέξεως, δυστυχώς υπάρχουν πολλοι που τύποις φέρουν τον τίτλο.

  27. Δαναός avatar
    Δαναός 13/05/2013 21:47:10

    Μπορώ να διαφωνήσω Προφήτη;Αλλά είναι τόσα πολλά που ταλανίζουν την παιδεία μας, η οποία έγινε εκπαίδευση του τυφλοσύρτη και της παπαγαλίας, που θα πρέπει να υπάρξει εκ βάθρων ξερίζωμα και χτίσιμο απ' την αρχή.

  28. Seaman avatar
    Seaman 13/05/2013 22:32:29

    Θυμάμαι πριν λίγο καιρό την απειλή των Υπαλλήλων της Βουλής ότι, αν προχωρήσει η Κυβέρνηση στο συμμάζεμα των προνομίων τους, άκουσον άκουσον, δε θα έμπαιναν στην αίθουσα και θα απεργούσαν κατά τη ψήφιση του "κρίσιμου" νομοσχεδίου. Και η καλή κυβέρνηση τι έκανε; To "χρέος της φυσικά. Τότε¨, την επιστράτευση για λόγους εθνικού συμφέροντος δεν την ήξερε;
    Είναι όμως γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν το χειρίστηκαν σωστά το θέμα και έχασαν το κοινωνικό έρεισμα. Έπρεπε να βγουν και να πουν μη μας αυξάνετε το ωράριο, τις επιπλέον ώρες αφαιρέστε τες από το μισθό μας, ώστε να αποφευχθούν οι απολύσεις των συναδέλφων συμβασιούχων. Αυτό όμως θέλει άντερα. Πάντως αν το δούμε και λίγο διαφορετικά οι εκπαιδευτικοί στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι περίπου 150.000 και έχουν όλοι δικαίωμα ψήφου. Επίσης έχουν ανιόντες και κατιόντες στις οικογένειές τους. Ας κάνουν λοιπόν ένα κόμμα για να υπερασπιστούν την ποιότητα της εκπαίδευσης και της ζωής τους. Με ευκολία βγάζουν 30 βουλευτές μόνοι τους.
    Και κάτι καθαρά προσωπικό. Πέρασα στο Πανεπιστήμιο το 1990 όταν οι εξετάσεις πραγματοποιήθηκαν τον Αύγουστο, καθώς υπήρξε απεργία άνευ επιστρατεύσεως των καθηγητών.

    • δημης avatar
      δημης @ Seaman 14/05/2013 01:12:44

      Γιά τη ..βουλή,,,Τί πάτε και θυμάστε τώρα;;;;
      πού θέλουν να στρογγυλοποιήσουν τα "λογάκια" τους....
      -Σίγουρα άν δεν υπήρχε η απειλή για απεργία θα ...γινόταν η κουβέντα ;;;;
      -Σας τιμά το γεγονός της παραδοχής ότι ταλαιπωρηθήκατε και σείς το ίδιο με τους συμμαθητές σας και δεν ψάχνετε για άλλοθι...
      Και μία ερώτηση ...
      Με πόσα ευρω κάτω (μιάς και οι 2 ώρες είναι το ..1/10 του ωραρίου άρα και το 1/10 του μισθού ) θα μπορέσει να ζήσει ένας Εκπ/κος που παίρνει 600;;;;; Τί είδους "άντερα " πρέπει να έχει;;;;;

      • Seaman avatar
        Seaman @ δημης 14/05/2013 10:05:24

        Η έκφραση θέλει «άντερα» υποδηλώνει την ανάγκη επάρκειας στη χάραξη και υποστήριξη πολιτικής διεκδίκησης, με διαμόρφωση συμμαχιών και αυτοενίσχυση του αγώνα με έξυπνα και δυναμικά επιχειρήματα στα οποία εκ των προτέρων είσαι πεπεισμένος ότι διαμορφώνουν win win καταστάσεις. Κανείς δε θα μπορούσε να αφαιρέσει κάτι από τον ήδη πετσοκομμένο μισθό, θα έβγαζε όμως μία και καλή από πάνω σου τη ρετσινιά του τεμπέλη και του καλοπερασάκια. Δεν είμαι εκπαιδευτικός, έχω όμως σύζυγο εκπαιδευτικό και διαπιστώνω ότι τα κακά του Δημοσίου «ζουν» ενισχυμένα στους κόλπους της εκπαίδευσης. Για τι να πρωτομιλήσουμε; για την αξιοκρατία στην τοποθέτηση στελεχών στις θέσεις ευθύνης; για τους φωστήρες που διαμορφώνουν και επιβάλουν το αντιπαιδαγωγικό αυτό σύστημα εκπαίδευσης; για την μισθολογική ανταμοιβή της όποιας προσπάθειας; Για τα μισό γραφείο και 2 καρέκλες για κάθε εκπαιδευτικό; Για τα σπίτια που θυμίζουν αρχεία του κράτους, για τα άπειρα απογεύματα και βράδια μελέτης των συνεπών;
        Υπάρχουν βέβαια και οι εκ ταυτότητας μόνο εκπαιδευτικοί. Δε θα ασχοληθώ όμως μαζί τους, γιατί δεν έχουν κανένα δικαίωμα και ούτε μπορούν να διαμορφώνουν την εικόνα του συνόλου.
        Καλή μέρα σε όλους.

        • δημης avatar
          δημης @ Seaman 14/05/2013 18:28:41

          Καλή σας ημέρα...
          Εύχεστε όμως και ζητάτε και από την Σύζυγο...
          -Να ήξερε εκ των προτέρων τα προεδρικά διατάγματα και να προλάβει να δημιουργήσει συμμαχίες...
          -Να έχει ψηφίσει Νόμους Αξιοκρατικούς και γιά το Δημόσιο τους οποίους να εφαρμόζει....
          Άν εκτός του Εγκρίτου site Antinews δείτε την "κάλυψη " για τους Εκπ/κούς θα καταλάβετε πόσο δύσκολο είναι να αντιστρέψει κανείς τις πληρωμένες -κατευθυνόμενες "απόψεις...
          -Θα αναρωτηθήκατε πχ πώς και δεν παρουσιάζεται ΕΝΑΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ από αυτούς που ενώ καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες θα απολυθεί;;;;;
          -Θα αναρωτηθήκατε, ιδίως η Σύζυγος , πώς γίνεται και επιλέγονται τα στελέχη τα πρόθυμα που εξαγοράζεται η σιωπή τους (και αυτοί λίγοι πολυ λίγοι σε σχέση με το υπόλοιπο Δημόσιο)...
          _Σίγουρα δεν έχει ενοχές γνωρίζοντας ότι το 1,5 % του προϋπολογισμου κατάστρεψε το 98,5%...
          -Παλιά σε απεργίες το αίτημα ήταν ο...μισθός τησ καθαρίστριας του υπουργείου των οικονομικών ....
          -Στό σχολείο που λόγω συγγένειας έχετε τις εντυπώσεις είναι προνομιούχο ...Υπάρχουν Σχολεία που οι Καρέκλες στο Σύλλογο των Διδασκόντων ΔΕΝ φθάνουν...
          Τέλος άν δείτε γύρω σας θα διαπιστώσετε πολλούς "εκ ταυτότητος " Λειτουργούς ή Επαγγελματίες Δημοσίου και Ιδιωτικού τομέως.
          Σας Ευχαριστώ...

  29. giannis avatar
    giannis 13/05/2013 23:20:03

    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΟΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΕΘΑΝΑΝ. ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ Β΄ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ?

    • ApoTel avatar
      ApoTel @ giannis 14/05/2013 00:43:22

      Όχι αλλά οι στρατιωτικοί όταν παίρνουν μετάθεση έχουν κάποια δικαιώματα τα οποία οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν. Πχ όταν μια εκπαιδευτικός είναι παντρεμένη με στρατιωτικό και αυτός παίρνει μετάθεση αυτόματα αποσπάται και αυτή στο ίδιο μέρος. Αυτό δεν ισχύει για ζευγάρι εκπαιδευτικών. Δεν λέω να το καταργήσει από τους στρατιωτικούς. Ας το δώσει και σε όποιον άλλο μετατίθεται υποχρεωτικά

    • δημης avatar
      δημης @ giannis 14/05/2013 01:19:17

      -Μήπως οι..Εκπ/κοί επέλεξαν ...αντί γιά τους Στρατιωτικούς άλλο τρόπο ζωής ;;;;
      -Μήπως οι Στρατιωτικοί ήξεραν ότι θα κάνουν παιδιά ενώ θα έχουν μεταθέσεις ;;;;

  30. athina avatar
    athina 13/05/2013 23:21:14

    "δεν απείργησαν ποτέ για τα ουσιώδη και ζέοντα προβλήματα της εκπαίδευσης. Για τον αφελληνισμό της Παιδείας, για το ότι όπως θαυμάσια το διατύπωσε ο καθηγητής της Φιλοσοφικής Κωσταράς «τα ελληνόπουλα τελειώνουν το σχολείο χωρίς να έχουν αναπτύξει φλογερό αίσθημα αγάπης για την πατρίδα»".

    Φαντάζομαι ότι για να προστατευτούν οι μαθητές από τον αφελληνισμό το Υπουργείο καταργεί τη διδασκαλία του Επιταφίου του Θουκυδίδη στη Γ Λυκείου, αυτόν τον ύμνο στη Δημοκρατία που μόνο η δικτατορία του Μεταξά είχε, για ευνόητους λόγους, καταργήσει. Επίσης, για τον ίδιο λόγο και το μάθημα των Θρησκευτικών στην ίδια τάξη.

  31. roadrunner avatar
    roadrunner 14/05/2013 00:15:50

    Η συνολική οπτική σας, Προφήτη, δείχνει μια καλή προαίρεση και ένα ειλικρινές ενδιαφέρον για την Παιδεία. Γι’ αυτό αρχικά, θα σας συγχαρώ για το άρθρο, το οποίο φυσικά ξεχωρίζει και δεν συγκρίνεται σε καμία περίπτωση, με τους λίβελους, που διαβάσαμε τον τελευταίο καιρό.

    Περιγράφετε το σχολείο, ως ένα άλλο πελατειακό σύστημα, κάτι που ισχύει (ίσχυε ακόμη και πάρα-πάρα πολύ παλιά, όταν πήγαινα κι εγώ στο σχολείο). Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, μια που το σχολείο αποτελεί μικρογραφία της ελληνικής κοινωνίας. Τα τηλεφωνήματα του «βουλευτή», αλλά και του μικρότερου τοπικού «άρχοντα», (π.χ. δημοτικού συμβούλου) συχνά, ασκούν πίεση στους διευθυντές , η οποία μετακυλίεται στους εκπαιδευτικούς. Τι θα μπορούσε να είχε γίνει ; Δεδομένου του διεισδυτικότατου πελατειακού συστήματος, προκειμένου να έχεις αδέκαστους εκπαιδευτικούς, (που να μην δέχονται την άνωθεν μετακυλιόμενη πίεση), θα έπρεπε να είχες κάνει, ότι έκανες για να έχεις αδέκαστους δικαστές (αν έχεις τέτοιους), δηλαδή να φροντίσεις να τους αμείβεις επαρκώς και όχι με τους χαμηλότερους μισθούς, όλου του Δημοσίου. Μετά από όλα αυτά, παρεπιπτόντως, η παραδοχή ότι αντικειμενική και δίκαιη αξιολόγηση των μαθητών δεν υφίσταται στα σχολεία, καταρρίπτει το απλοϊκό επιχείρημα: «είναι δυνατό να μην αξιολογούνται, οι καθηγητές, που αξιολογούν τα παιδιά μας ;» (διευκρινίζω ότι, προσωπικά είμαι υπέρ της αντικειμενικής αξιολόγησης των πάντων).

    Όσο για το, τι γίνεται από εδώ και εμπρός ; Γνώμη μου είναι ότι, η κοινωνία είναι ένας τεράστιος οργανισμός που νοσεί, μολυσμένος με τον φθοροποιό ιό του «ρουσφετιού»: τον Ρουσφετο-Ιό.
    Το σχολείο ένα τμήμα του οργανισμού, μολυσμένο κι αυτό, θα θεραπευτεί, όταν βρεις τη θεραπεία για όλον τον οργανισμό, δηλαδή, όταν υπάρξει ισχυρή πολιτική βούληση, να εξαλειφθεί η πελατειακή νοοτροπία , ταυτόχρονα από όλους τους τομείς. Διαφορετικά, δεν υπάρχει τρόπος να εξυγιάνεις μόνο έναν χώρο, πχ το σχολείο.

    Σχετικά με την απεργία το Σεπτέμβριο που προτείνατε, βλέπω ένα, σοβαρότατο, τεχνικής φύσης, πρόβλημα: θα έχουν ήδη μετατεθεί όσοι (ενδεχομένως άδικα) θίγονται από το ΠΔ των μεταθέσεων, με όλες τις αρνητικές. γι’ αυτούς συνέπειες (μετακομίσεις, κτλ). Συνεπώς, ως προς αυτούς, δεν θα ήταν δώρο άδωρον, οι κινητοποιήσεις το Σεπτέμβριο ;

    Υπάρχουν αρκετές ανακρίβειες και αστοχίες, μέσα στο άρθρο. Ειδικά, στα σημεία που εξηγείτε, για ποιους λόγους ΔΕΝ έκαναν απεργίες οι εκπαιδευτικοί (ενώ θα έπρεπε). Συμφωνώ, μόνο στο πρώτο από όλα αυτά, τον αφελληνισμό της παιδείας. Εδώ επαυξάνω, θα έπρεπε είχαν υπάρξει σχετικά αιτήματα ακόμη και απεργιακά. Ας όψεται η πολιτική ορθότητα … Τα υπόλοιπα όμως, που γράφετε είναι ανακριβή και θα ρισκάρω να μαντέψω, ότι δεν έχετε δει πότε, την εκπαίδευση «από τα μέσα» ούτε ως εκπαιδευτικός, (και πιθανόν ούτε και ως κηδεμόνας) και ότι η πληροφόρηση, που έχετε για τα τεκταινόμενα στα σχολεία, σας μεταφέρθηκαν με ανακριβή τρόπο. Εξηγώ: Η αλήθεια είναι ότι, αν ψάξετε πολύ προσεκτικά θα βρείτε ότι, οι καθηγητές πάντα είχαν μέσα στα αιτήματά τους (τουλάχιστον για τα τελευταία 4-5 χρόνια σίγουρα), τις κτιριακές υποδομές, τον υποσιτισμό των παιδιών, για τις ελλείψεις πετρελαίου, για το χάλι των φωτοτυπιών και για πολλά άλλα. Γιατί δεν τα γνωρίζει η κοινωνία όλα αυτά ; γιατί δυστυχώς, η κοινωνία δεν «άκουγε» εφόσον οι απεργίες γίνονταν σε αδιάφορες χρονικές περιόδους, και όχι στις πανελλήνιες.

  32. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 14/05/2013 00:51:20

    ...… Δε θα τ΄ αφήσω τα γράμματα, όχι, δε θα τ΄ αφήσω. Άφησα τους δασκάλους… Αλλά΄τα γράμματα όχι, δε θα τ΄ αφήσω . θα τα ξετρυπώσω μόνος μου… απ΄ τα βιβλία… απ΄ τα στόματα… απ΄ τις καρδιές… και θα τα κάνω πάλι γράμματα… Θα τα ξαναδώσω πίσω στους ανθρώπους πάλι γράμματα!...

    Με αυτή την θλιβερή φάρσα πορεύτηκα εν ζωή.Άνθρωποι πρώτα διδάσκαλοι και μετά διδασκόμενοι
    να μην κατέχουν τι έχουν στα χέρια τους και τι ορίζουν.Και τούτο είναι το απόγειο της υποκρισίας και της υποκριτικής και πιότερο βλάσφημο στη ζωή. Μιλώ για όσους μετέφρασαν τα γράμματα σε τίτλους , τα πρόσθεσαν στο βιογραφικό τους ως αργυροαμοιβοί και ξέχασαν πως δίπλα τους υπάρχουν ζωές ανθρώπων που το κάθε σύστημα ή υποσύστημα τους θεωρεί άγραφο χαρτί είναι το κατεστημένο. Μιλώ για όλους εκείνους που ξέχασαν τον επαναστατικό χαρακτήρα της γνώσης και της εκπαίδευσης και που αφέθηκαν στο να αλλάξουν τις ζωές τους και μόνο.
    Τώρα με το δίκηο σου θα μου πεις αναγνώστη πως μιλώ εξ ονόματος και από την θέση ανθρώπων που δεν κατέχουν πλούσιο βιογραφικό, που δεν μετουσίωσαν το όνομα που φέρουν σε υψηλή κοινωνική θέση σε προνόμια και υψηλές χρηματικές απολαβές.Για τους παρακατιανούς της κοινωνίας
    μιλώ για τους μη έχοντες και μη κατέχοντες πιότερο. μα και για αυτούς που η γνώση είναι όπλο για την αλλαγή της κοινωνίας μας και τον μετασχηματισμό της σε μια μορφή πιο δίκαιη πιο όμορφη πιο αληθινή

    Δεν θεωρήσα το σύστημα των εξετάσεων δίκαιο, του αποδίδω ταξικό χαρακτήρα, φτιαγμένο ραμμένο και κομμένο στα μέτρα και τα σταθμά μιας αποστειρωμένης γνώσης.Μια καθολικής συνενοχής που θέλει να απομακρύνει ότι πιο ζωηρό και ανήσυχο, να παράγει σωλήνα κλώνους

    Σε τούτο το αδίκημα το ανοσιούργημα ποτε πως και πιός αντέδρασε?Σε τούτη την μεθόδευση διαιώνισης της κοινωνικής ανισότητας πότε και ποιος αντέδρασε δημιουργικά?



    Ελάχιστοι ή κανένας και με πιάνει θλίψη και ξαναγυρίζω πίσω σε κείνο τον ατέλειωτο μόχθο να ξανακαμωθούν τα γράμματα γράμματα και η γνώση γνώση



    Η Γνώση είναι και η φλογερή αγάπη για την πατρίδα

    «Το 1817 ένας φίλος μου ταξίδευε στη Μακεδονία με την συνοδεία ενός καλόγερου. Όταν έφτασαν σ’ ένα χωριό, του οποίου το όνομα δεν συγκράτησε, σταμάτησαν για ανάπαυση σ’ ένα αρτοπωλείο, το οποίο ήταν συγχρόνως και το πανδοχείο της περιοχής. Ένα νέο παιδί, ένας Ηπειρώτης, τράβηξε την προσοχή τους. Το παράστημά του ήταν περήφανο, με όψη αγέρωχης ομορφιάς, του οποίου τα μπράτσα, οι γυμνές κνήμες, το στήθος, έδιναν τον τύπο της κομψότητας και του σφρίγους. Παρατήρησε με προσοχή τους δύο ταξιδιώτες και στρεφόμενος στον λαϊκό, τον ρώτησε: Ξέρεις να διαβάζεις;Εκείνος συγκατάνευσε και ο νεαρός Ηπειρώτης τον παρακάλεσε να τον ακολουθήσει σε γειτονικό αγρό. Κάθισαν σ’ έναν σωρό από πέτρες. Το παιδί τότε έβαλε το χέρι του στον κόρφο του και έβγαλε κάτι, που ήταν δεμένο μ’ έναν σπάγκο. Ήταν ένα μικρό βιβλίο, ο Θούριος του Ρήγα. Το δίνει στον ξένο και τον παρακαλεί να του το διαβάσει.Ο ταξιδιώτης το πήρε και άρχισε να το απαγγέλει με στόμφο. Ύστερα από λίγα λεπτά σήκωσε τα μάτια του και έμεινε έκπληκτος». (Συνεχίζω στην καθαρεύουσα).«Ο ακροατής του δεν ήτο πλέον ο ίδιος άνθρωπος. Το πρόσωπόν του εφαίνετο φλογισμένον και όλα τα χαρακτηριστικά του απέδιδον έξαρσιν. Τα μισοανοικτά του χείλη εδονούντο. Χείμαρρος δακρύων έπιπτεν από τα μάτια του, ενώ το σκιώδες στήθος του εταράσσετο και συνεσπάτο».«Για πρώτη φορά ακούς να σου διαβάζουν το βιβλιαράκι αυτό; ρωτά ο ταξιδιώτης.Όχι, του απαντά σκουπίζοντας τα μάτια του με την ανάστροφη της παλάμης του. Το έχω ακούσει πολλές φορές. Παρακαλώ τους διαβάτες και μου το διαβάζουν συχνά…
    Και πάντοτε κλαις;
    Ναι, πάντοτε…»

    Η Γνώση είναι όσα μας κατέθεσε ο Πατροκοσμάς

    Προφήτευσε κάποτε ο άγιος: «Το κακό θα σας έρθη από τους διαβασμένους». Δεν είπε μορφωμένους. Ο λαός μας τους μορφωμένους τους έλεγε γνωστικούς, ενώ τους διαβασμένους, πολύξερους. Πολύξεροι είναι οι ανόητοι ημιμαθείς που «μεταρρυθμίζουν», «αναγεννούν», «αναπτερώνουν» την Παιδεία, για να καταλήξουμε σήμερα, αντί να έχουμε σχολεία «ελληνικά», που θα φωτίζουν τους μαθητές, με «ψυχή και Χριστό», κατάντησαν μάνδρες αφιλοπατρίας, αθεϊας και γλωσσικής αφασίας. Γιατί σχολεία που δεν αρδεύονται από την αείρροη πηγή της παράδοσής μας «είναι ένα τίποτα».

    Δεν στέκομαι στο που παράγεται η γνώση αν τα σχολειά είναι έτσι ή αλλιώς μα αν τα σχολειά είναι σχολειά/Και πίσω από τα πρόσωπα των μαθητών καλό θα ναι όλοι να δούνε τα σκαμμένα χέρια και πρόσωπα γονιών που δίνουν τον υπέρ πάντων αγώνα της ζωής τους γιατί βλέπουν σε τούτα τα μουσούδια τους μελλοντικούς μεταρρυθμιστές της κοινωνίας.Και η γνώση δεν είναι μόνο μέσα στα σχολειά είναι όπου υπάρχει βιβλίο όπου μπορεί να βρεθεί βιβλίο και να διαβαστεί, όπου μπορεί να μεταλαμπαδευτεί το κτήμαν εις αεί

    Το σύστημα των εξετάσεων είναι έτσι δομημένο ώστε να μην αφήκει ότι πιο ανήσυχο ότι πιο ζωηρό να περάσει.Αφήνει μόνο τους καλούς να περάσουν και στην πλειονότητα παράγει ουδετερότητα ανθρώπους που θα διαχειριστούν οτι τους παραδόθηκε.Το παιχνίδι είναι στημένο λοιπόν και απο την αρχή ξεπουλημένο.Λογική περιχαρακωμένη και παγιδευμένη στα γνωστά διλλήματα, στους γνωστούς ιδεασμούς

    Για μια νέα αρχή για ένα νέο σχολείο για μαι νέα εκπαίδευση λοιπόν ξαναγυρίζουμε άπαντες σε όσα μας παρέδωσε ο Μενέλαος Λουντέμης στο αυτοβιογραφικο του έργο Ένα παιδί μετράει τ΄ άστρα

    Όχι, Μπίθρο… Δε θα τ΄ αφήσω τα γράμματα, όχι, δε θα τ΄ αφήσω. Άφησα τους δασκάλους… Αλλά΄τα γράμματα όχι, δε θα τ΄ αφήσω . θα τα ξετρυπώσω μόνος μου… απ΄ τα βιβλία… απ΄ τα στόματα… απ΄ τις καρδιές… και θα τα κάνω πάλι γράμματα… Θα τα ξαναδώσω πίσω στους ανθρώπους πάλι γράμματα!...

  33. ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ avatar
    ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ 14/05/2013 00:51:57

    Ξέρετε ο κοινωνικός αυτοματισμός όταν επιβάλλεται μέσω των κρατούντων σε μια χώρα που ταυτόχρονα επικρατεί η ηθική κατάπτωση και η αποχαύνωση οδηγεί στην άμβλυνση έως και την αδιαφορία για το Εθνικό συναίσθημα ,τον πατριωτισμό και την θυσία και αυτοθυσία για την πατρίδα.
    Έτσι να μην σας φανεί παράξενο -και να μην χρειαστεί- αν γίνει κάποια σύρραξη οι Νεοέλληνες να αντιδράσουν αυτόματα.
    Και να διερωτώνται γιατί να πολεμήσουν για τους Κύπριους ,τους Γκατζοληδες
    κ.λ.π.
    Άλλωστε με τόσα πτώματα γύρω μας όπως λέει και ο Προφήτης τι Πόλεμος να γίνει...
    Κρίμα για αυτήν την Χώρα που οι πολίτες της βλέπουν παντού βολεμένους ,τεμπέληδες, επιορκους,λαμογια,απατεωνες και όλοι ΑΥΤΟΜΑΤΑ γίνονται εχθροί μεταξύ τους.
    Μονο απ’ αυτήν την διαπίστωση η Χώρα δεν έχει μέλλον.

  34. ΑΜΟΡΓΟΣ avatar
    ΑΜΟΡΓΟΣ 14/05/2013 01:10:54

    ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ, Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.ΟΤΑΝ ΥΠΟΧΡΕΩΝΕΙΣ ΕΝΑ ΜΑΘΗΤΗ ΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΕΙ ΕΝΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΝΟΗΤΟ ΟΤΙ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΒΙΒΑΣΜΟ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑΞΗ ΣΕ ΤΑΞΗ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΕΙ Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΦΟΙΤΗΣΗΣ.ΕΔΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΟΜΕΡΤΑ ΜΕΤΑΞΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ,ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΕΚΟΝΤΕΣ ΑΚΟΝΤΕΣ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ(ΠΑΡΕΠΙΠΤΟΝΤΩΣ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΔΗΓΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑ ΜΗΝ ΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΥΠ'ΟΨΙΝ ΣΤΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΤΩΝ ΓΡΑΠΤΩΝ ΤΑ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΚΑ ΛΑΘΗ,ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ?).

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ ΑΜΟΡΓΟΣ 14/05/2013 07:26:43

      "Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ..."
      Λάθος.
      Η πελατειακή νοοτροπία ΔΕΝ αφορά μόνο τους μετεξεταστέους, αλλά ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ τους υπόλοιπους μαθητές, ακόμη και τους αρκετά καλούς ή πολύ καλούς.
      Οι πιέσεις εκεί ασκούνται, ακόμη πιο αφόρητες, για μερικές παραπάνω μονάδες: να γίνει 18 το 16, να γίνει 20 το 17 κτλ.
      Όσοι καθηγητές αντιστέκονται και δεν "εξυπηρετούν" το διευθυντή (που μεταφέρει την πίεση) ή τον ίδιο το γονέα (αν τυγχάνει να ανήκει σε κάποιου είδους τοπική "ελίτ"), βρίσκουν τον μπελά τους, με διάφορους τρόπους. Ακόμη και μέσα από το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα: π.χ. υπήρξε σύμβουλος ενός κλάδου καθηγητών (σύμβουλος ! αν το διανοείστε!!!!!) που ασκούσε συνεχώς πιέσεις στους καθηγητές ενός λυκείου (δηλαδή, στους υφισταμένους του, που ο ίδιος καθοδηγούσε-αξιολογούσε), όπου φοιτούσαν τα παιδιά του, για να βαθμολογηθούν με εικοσάρια !!!

      • ΑΜΟΡΓΟΣ avatar
        ΑΜΟΡΓΟΣ @ roadrunner 14/05/2013 22:38:12

        ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ ΜΑΛΛΟΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ.
        ΟΣΑ ΛΕΤΕ ΤΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΩ(Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ,ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ)ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΛΙΓΑ ΛΕΤΕ.ΧΑΛΑΣΑΜΕ ΦΙΛΙΑ ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ ΕΤΩΝ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΔΩΣΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ Η ΣΥΖΥΓΟΣ ΜΟΥ.

        • roadrunner avatar
          roadrunner @ ΑΜΟΡΓΟΣ 14/05/2013 23:48:23

          Συμφωνούμε στην ύπαρξη του προβλήματος. Διαφωνούμε ως προς τη λύση του: επ' ουδενί δεν είναι λύση, η κατάργηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης.

      • Αγρότης avatar
        Αγρότης @ roadrunner 14/05/2013 23:48:54

        Τότε το λύκειο στο χωριό μου υπάγεται στις εξαιρέσεις της επικράτειας. Πέρυσι έμειναν μετεξεταστέοι στις 2 τελευταίες τάξεις 26 παιδιά , από τα οποία 20 δεν προβιβάστηκαν ούτε τον Σεπτέμβρη.Τα περισσότερα ήταν από την γ λυκείου, που χωρίς να παρακολουθήσουν ξανά τα μαθήματα θα δώσουν εξετάσεις τον Ιούνη.Υπήρχαν και κάποια που έμειναν από τις απουσίες. Μάλλον η επανάσταση στην εκπαίδευση αρχίζει από αυτό το λύκειο και ας είναι λυκειάρχης καθηγητής που δεν διδάσκει στο σχολείο του αλλά κάνει πανάκριβα ιδιαίτερα.

  35. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 14/05/2013 03:01:17

    Αφού θέλεις απάντηση λοιπόν:
    Ίσως το σημαντικότερο και δυσκολότερο εμπόδιο στην προκοπή αυτού του τόπου αναπτύχτηκε και συντηρείται ακόμη στον χώρο της εκπαιδεύσεως, με κύριο υπόλογο τον εκπαιδευτικό. Γιατί ο γονιός, που δίνει λάθος παράδειγμα ή ωθεί το παιδί του σε λάθος επιλογές, έχει σαν άλλοθι την θεωρητική άγνοια της σημασίας κάθε του προτροπής και παραδείγματος. Ο εκπαιδευτικός δεν έχει αυτό το άλλοθι και, συνολικά, (πρέπει να) επηρεάζει το παιδί περισσότερο και αποτελεσματικότερα. ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΛΗΡΩΝΕΤΑΙ! Αλλά, τι κάνει ο ΜΕΣΟΣ σημερινός εκπαιδευτικός:
    Διδάσκει αναξιοκρατία, ισοπεδώνοντας τους βαθμούς προς τα πάνω (πόσο αντικειμενική είναι η βαθμολόγηση, όταν ένα τμήμα γυμνασίου ή λυκείου παίρνει ΜΕΣΟ βαθμό 18,8;) και εμποδίζοντας τους καλούς αποφοίτους να διακριθούν και να προτιμηθούν στα πλαίσια της επαγγελματικής τους σταδιοδρομίας, στερώντας ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην οικονομία μας.
    Διδάσκει ασυνέπεια και τεμπελιά, προασπίζοντας τις 20 ώρες του (ΗΠΑ=28), τα "τμήματα των 20 μαθητών" (ΗΠΑ=25-35) και το "έτος των 8 μηνών" (ΗΠΑ=10).
    Διδάσκει ασυδοσία, μη δεχόμενος την αξιολόγηση (εξωφρενικό και παράλογο: ΚΑΘΕ αξιολόγηση είναι καλύτερη από την ΜΗ αξιολόγηση, ακόμα και η "τάχα" κομματική).
    ΔΕΝ διδάσκει καν! Γιατί, αν δίδασκε, δεν θα το γύρναγαν στα γκρήκλις τα ζωντόβολα, που παριστάνουν τους μαθητές, επειδή δεν ξέρουν ούτε το όνομά τους να γράφουν σωστά και δεν θα υπήρχε λόγος, γενικότερα, φροντιστηρίων.
    Όλα αυτά, δεν απαιτούν μεγσλύτερους μισθούς, ή παροχές. Αξιοπρέπεια απαιτούν και επαγγελματισμό. Και αποφασιστικότητα να μην επιτρέπεται στην όποια κυβέρνηση να παρεμβαίνει διαλυτικά.

  36. Emerson avatar
    Emerson 14/05/2013 10:02:50

    χωρίς λόγια
    ώρες διδασκαλίας στις χώρες του χώρες οοσα
    πρώτη Αργεντινή! Τελευταία η Ελλαδα...
    http://i.imgur.com/f0MhWdm.jpg

    • MAYRO XABIARI avatar
      MAYRO XABIARI @ Emerson 14/05/2013 11:59:50

      Έλεος με τα παραπλανητικά "στοιχεία του ΟΟΣΑ". Οι ΕΤΗΣΙΕΣ ώρες διδασκαλίας βγαίνουν λιγότερες παρόλο που οι ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ είναι ίδιες, διότι το εξετασιοκεντρικό ελληνικό σύστημα προβλέπει 5-6 εβδομάδες εξετάσεων στο τέλος του σχολικού έτους, κατά τις οποίες φυσικά δεν γίνονται μαθήματα στην τάξη (Οι καθηγητές έχουν ζητήσει να αλλάξει αυτό και να γίνονται κανονικά μαθήματα ως το τέλος του σχολικού έτους αντί για εξετάσεις). Οι ώρες διδασκαλίας λοιπόν των καθηγητών εμφανίζονται μηδενικές για το χρονικό αυτό διάστημα, ενώ φυσικά οι καθηγητές εργάζονται σε επιτηρήσεις, εισηγήσεις, διορθώσεις γραπτών και αυτές οι ώρες δεν εμφανίζονται στις διδακτικές.

  37. yianna avatar
    yianna 14/05/2013 13:46:20

    Εξαιρετικό το άρθρο σας Προφήτη. Για τους διαφωνούντες κάποιες ερωτήσεις :
    Για το χάλι της εκπαίδευσης που ομολογείται και από τους μεν και από τους δε, φταίει μόνο ο εκάστοτε υπουργός? Οι εκπαιδευτικοί δεν φταίνε? Οι συνδικαλιστές τους δεν φταίνε? Αυτός ο περίεργος "εκδημοκρατισμός" της εκπαίδευσης δεν φταίει? Η παραπαιδεία? Στην εποχή μου τα ιδιωτικά σχολεία ήταν για πέταμα, στην μετά ΠΑΣΟΚ εποχή όλοι κοιτάζαμε να βάλουμε τα παιδιά μας στα καλά ιδιωτικά σχολεία ώστε να διασφαλίσουμε κάπως το επίπεδο εκπαίδευσης και τις ώρες παρακολούθησης.
    Τα πάντα κρίνονται εκ του αποτελέσματος, το οποίο δυστυχώς μέχρι σήμερα είναι πενιχρότατο, και ας έχουν διενεργήσει οι συνδικαλιστές τους χιλιάδες διαλόγους μέχρι σήμερα.

    • Αιρετικός avatar
      Αιρετικός @ yianna 14/05/2013 14:02:32

      Οι γονείς δεν φταίνε? Όταν ψηφίζουν, δεν συμμετέχουν στα του σχολείου και επικροτούν την παραπαιδεία.... Δεν κάνουμε όμως δίκη ευθυνών...Και η πλευρά της Κυβέρνησης και η πλευρά του συνδικαλιστικού των καθηγητών εξυπηρετεί σκοπιμότητες με την σημερινή στάση της...Όμως η κυβέρνηση που έχει το πάνω χέρι έπρεπε να συζητήσει αυτά τα θέματα νηφάλια σε άλλο χρόνο...

    • εγκάθετος avatar
      εγκάθετος @ yianna 14/05/2013 23:17:29

      Ιδιωτικά σχολέια; Χα Χα! Καλό ανέκδοτο! Όποιος νομίζει ότι στο ιδιωτικό σχολείο γίνεται καλύτερη δουλειά είναι σούπερ κορόιδο. Δίνει κανα 4000Ε για να κάνουν μάθημα τα παιδιά του σε τμήματα με 30+ μαθητές και για να του πηγαινοφέρνουν το παιδί στο σπίτι!

  38. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 14/05/2013 14:03:27

    ενν. με τα αυτούς που ψηφίζουν

  39. Γιάννης avatar
    Γιάννης 15/05/2013 02:00:30

    Δουλεύω ως εκπαιδευτικός 15 χρόνια (8 στα φροντιστήρια και άλλα 7 ,κατόπιν ΑΣΕΠ, στο δημόσιο σχολείο) και δεν μπορώ να πω τι ακριβώς φταίει και να το λύσω . Θα μπορούσαν να λύσουν τα προβλήματα της εκπαίδευσης πολλοί εδώ μέσα , όχι όμως εγώ.
    Κατά την ταπεινή μου άποψη τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι πολλά και πολυπαραγοντικά.
    Είμαστε στο 2013 και δεν έχουμε αποφασίσει τι δουλειά θέλουμε να κάνει το σχολείο!
    Θέλουμε να μορφώνει ανθρώπους και να δημιουργεί ολοκληρωμένους πολίτες; ΟΧΙ !
    Γιατί το σχολείο θέλουμε να δίνει δεξιότητες , να μαθαίνει στα παιδιά πώς να μαθαίνουν (για τη διά βίου μάθηση που ακολουθεί), να τους μαθαίνει καλά ξένες γλώσσες (όχι όμως την Ελληνική), να τα προετοιμάζει για το πανεπιστήμιο ….
    Δεν φταίνε τα φροντιστήρια που υπάρχουν (από το 50) . Δεν φταίει το σχολείο που υπάρχουν φροντιστήρια.
    Τα φροντιστήρια εκπαιδεύουν !!! δεν μορφώνουν ! Κάνουν πολύ καλά τη δουλεία τους έχουν μικρά (5-8 άτομα) ομοιογενή τμήματα και παρέχουν προετοιμασία για τις εξετάσεις . Μπράβο τους . Δεν καλύπτουν κενά της εκπαίδευσης! Καλύπτουν το κενό της εντατικής προετοιμασίας για τις εξετάσεις που δεν μπορεί να παρασχεθεί στο σχολείο σε μεγάλο (25-30 άτομα ) ανομοιογενές τμήμα!
    Εγώ έκανα μάθημα σε φροντιστήριο . έκανα ιδιαίτερα και με επέλεγαν γονείς και μαθητές γιατί έκανα τη δουλειά μου όσο πιο καλά μπορούσα.
    Εγώ κάνω μάθημα στο δημόσιο σχολείο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο , τις ανάλογες σημειώσεις , τα αντίστοιχα τεστ και διαγωνίσματα όπως έκανα και στο φροντιστήριο! Κάνω τη δουλεία μου όσο πιο καλά μπορώ ! Γιατί τα παιδιά σας είναι παιδιά μου , τα βλέπω κάθε μέρα και θέλω να τα κοιτάω στα μάτια, περήφανος ότι τους έδωσα ότι καλλίτερο μπορούσα.

    Και να σας πω και ένα μυστικό ; δεν είμαι μόνος μου ! Οι περισσότεροι συνάδελφοι κάνουν το ίδιο!
    Υπάρχουν και αυτοί που δεν δουλεύουν όπως πρέπει! Ναι δυστυχώς το δημόσιο σχολείο είναι ο μόνος τομέας της Ελληνικής κοινωνίας που υπάρχουν τέτοιοι εργαζόμενοι!

    Το υπουργείο μου αυξάνει το ωράριο 2 ώρες. Δεν έχω πρόβλημα με τις 2 ώρες . Ούτε εγώ ούτε κανείς άλλος. Αλλά γιατί ;;;;
    Μήπως για να υπάρξει ενισχυτική διδασκαλία των μαθητών; ΟΧΙ
    Μήπως για την πρόσθετη διδακτική στήριξη; ΟΧΙ
    Μήπως γιατί αναμορφώνεται το Λύκειο και αυξάνεται το ημερήσιο πρόγραμμα και θα γίνονται περισσότερες ώρες μαθημάτων στα σχολεία; Βεβαίως και ΟΧΙ

    Μου αυξάνουν το ωράριο για να μην διοριστούν 10.000 αναπληρωτές του χρόνου !
    Θέλουν εγώ να φάω το ψωμί του αδιόριστου , τη θέση της μερικής απασχόλησης που είχε και να στείλω στην ανεργία 10.000 οικογένειες;

    Και φυσικά δεν πρέπει να αντιδράσω γιατί υπάρχουν φροντιστήρια , ιδιαίτερα , δεν δεχόμαστε σαν κλάδος την αξιολόγηση , είμαστε τεμπέληδες , αργόσχολοι , αγράμματοι …….
    Τι θα πω στους συναδέλφους αναπληρωτές ;
    Τι θα πω στα παιδιά; «Ο κ. τάδε δεν θα έρθει του χρόνου να σας κάνει μάθημα γιατί εγώ και μερικοί άλλοι του φάγαμε τις ώρες, αλλά δεν αντιδράσαμε γιατί είμαστε τεμπέληδες και με τις δύο ώρες παραπάνω πάλι τεμπέληδες θα είμαστε!» και φυσικά οι μαθητές θα μορφωθούν κοινωνικά και θα πάρουν παράδειγμα υπεύθυνης στάσης !
    Οι γονείς θα είναι ευχαριστημένοι , όπως και ο υπουργός (ο οποίος διάλεξε τις διακοπές 4 εργάσιμες πριν τις εξετάσεις να περάσει το νόμο) !

  40. ΤΑΚΗΣ avatar
    ΤΑΚΗΣ 23/05/2013 14:29:47

    !!!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.