Κίνδυνος γενικής κατάρρευσης
14/10/2014 17:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Κίνδυνος γενικής κατάρρευσης

Οι δανειστές βάζουν μπουρλότο στις 5ετείς θυσίες του ελληνικού λαού και ζητούν νέα μέτρα.

Υπό το βάρος πολύ σοβαρών πολιτικών και οικονομικών εξελίξεων βρίσκεται η Ελλάδα, η οικονομία και η κυβέρνηση και δεν αποκλείονται ακόμη και πρόωρες εκλογές, παρά το γεγονός ότι πρόσφατα ο πρωθυπουργός είπε ότι η διαδικασία για εκλογή Προέδρου θα γίνει τον Φεβρουάριο και μετά... ό,τι βρέξει ας κατεβάσει.

Η σταθερή απόφαση της κυβέρνησης να ζητήσει από τους δανειστές έξοδο από το μνημόνιο και μια πιο χαλαρή σύνδεση της ελληνικής οικονομίας με Ευρώπη και ΔΝΤ προσκρούει στις έντονες αντιδράσεις, τόσο της Γερμανίας όσο και της Κρ. Λαγκάρντ.

Το ταξίδι στην Ουάσιγκτον δεν πήγε καλά, και σ’ αυτό δεν φταίνε οι Έλληνες αξιωματούχοι. Το οικονομικό επιτελείο κατέθεσε όλα τα στοιχεία που δείχνουν ότι η χώρα βγαίνει από την κρίση και δεν μπορεί να αντέξει άλλο μνημόνιο. Παράλληλα, έδωσε εχέγγυα ότι το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων θα συνεχιστεί, αλλά ζήτησε χαλάρωση της ασφυκτικής πίεσης, έπειτα από 5 χρόνια βαθιάς ύφεσης. Και ζήτησε να φύγει η Ελλάδα από το πρόγραμμα 1,5 χρόνο νωρίτερα από το τέλος του, στηριζόμενη φυσικά στη δυνατότητα που έχει η χώρα να βγει στις αγορές..

Η Λαγκάρντ και η παρέα της επέμειναν στην «προληπτική γραμμή στήριξης», φράση που ειπώθηκε πολλές φορές και στο χθεσινό Γιούρογκρουπ που επίσης δεν πήγε καλά για την Ελλάδα. Οι δανειστές επιμένουν σε μια αυστηρή εποπτεία της Ελλάδας, αδιαφορώντας για το αν μπορεί να αντέξει το πολιτικό σύστημα και η κοινωνία έτι περαιτέρω την αυστηρή λιτότητα.

Οι ξένοι φοβούνται ότι η Ελλάδα θα «κυλήσει» αν την αφήσουν μόνη της και ζητούν τη λήψη νέων μέτρων και εγγυήσεων προκειμένου να δώσουν βοήθεια. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι χθες ο Ντάισελμπλουμ είπε ουσιαστικά ότι αδιαφορεί για το αν θα γίνουν πρόωρες εκλογές ή αν θα αλλάξει κυβέρνηση και το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι να τηρηθούν οι αυστηροί δημοσιονομικοί κανόνες.

Ήταν ένα μήνυμα τόσο στην κυβέρνηση -που παίζει τα ρέστα της στηριζόμενη στο φόβο που δημιουργεί μια κυβέρνηση της Αριστεράς- όσο και στον ΣΥΡΙΖΑ που νομίζει ότι θα σκίσει τα μνημόνια σε μια νύχτα.

Σήμερα ήρθε η κατάρρευση του χρηματιστηρίου και κυρίως η απογείωση των ελληνικών ομολόγων για να επιβεβαιώσουν το «μήνυμα» που στέλνουν οι ξένοι. Η κυβέρνηση στηριζόταν στην έξοδο στις αγορές με 7ετές ομόλογο τον επόμενο μήνα κι ενώ τα επιτόκια ήταν χαμηλά. Τώρα που πήραν ξανά την ανηφόρα αφαιρείται αυτό το ισχυρό χαρτί από τον Σαμαρά. Ουσιαστικά οι αγορές προειδοποίησαν την Ελλάδα να μην «κουνιέται» και πολύ, να μη ζητάει έξοδο από την τρόικα νωρίτερα απ’ ότι θέλουν αυτοί. Κι επειδή οι αγορές είναι αυτές που κάνουν κουμάντο, έφτασαν τα ομόλογα στο... Θεό.

Το μήνυμα προς την Ελλάδα είναι ένα: Μην τολμήσετε να αμφισβητήσετε την κυριαρχία των αγορών και μην προχωράτε σε μονομερείς αποφάσεις για απαγκίστρωση από το Μνημόνιο. Οι εκθέσεις που βγήκαν σήμερα από το Bloomberg και την Deutsche Bank αναφέρουν ουσιαστικά ότι οι Γερμανοί ζητούν νέα συμφωνία με την Ελλάδα που θα περιλαμβάνει και νέα μέτρα. Αυτή η «προληπτική γραμμή στήριξης» δηλαδή που λέει ότι αν χρειαστείτε νέα κεφάλαια για τις χρηματοδοτικές ανάγκες θα τα πάρετε αλλά θα υπογράψετε νέους όρους. Με την έξοδο στις αγορές να αμφισβητείται πλέον ποια είναι η επιλογή της Αθήνας; Ηλίου φαεινότερον...

Από την άλλη οι ξένοι στέλνουν κι ένα ακόμη μήνυμα. Ότι έτσι όπως είναι η πολιτική κατάσταση στην Ελλάδα κανείς δε μπορεί να εγγυηθεί ότι θα πάρουν τα λεφτά τους πίσω. Γι’ αυτό και δεν προχωρούν σε αναδιάρθρωση του χρέους. Σου λένε: «Με την κυβέρνηση υπό διαρκή αμφισβήτηση και με πολλά προβλήματα και με το ορόσημο των Προεδρικών εκλογών να πλησιάζει, δεν υπάρχει καμιά σταθερότητα». Επίσης βλέπουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θα αναγνωρίσει καμιά συμφωνία που θα υπογραφεί από την παρούσα κυβέρνηση. Ποιος λοιπόν σοβαρός άνθρωπος θα έρθει να επενδύσει στην Ελλάδα ή θα αγοράσει ομόλογα όταν δεν ξέρει τι θα ξημερώσει στον ίδιο και στην ελληνική οικονομία;

Υπό το βάρος των σοβαρών οικονομικών εξελίξεων τίποτε πλέον δεν αποκλείεται, ακόμη κι ένας αιφνιδιασμός με πρόωρες εκλογές. Άλλωστε, τον ΣΥΡΙΖΑ ευνοεί μια τετράμηνη προεκλογική περίοδος με την οικονομία σε μέγκενη, με καμιά απόφαση για το χρέος, με την τρόικα να μην ολοκληρώσει την αξιολόγηση και με την κυβέρνηση να μην μπορεί να υλοποιήσει τον βασικό της στόχο, δηλαδή την έξοδο από το μνημόνιο. Αυτό θα ήταν το «διήγημα» που θα μπορούσε να πει ο Σαμαράς στους πολίτες: «Ελληνικέ λαέ. Σου υποσχέθηκα ότι θα σώσω τη χώρα από την χρεοκοπία, το έκανα. Σου υποσχέθηκα ότι θα βγούμε νωρίτερα από το μνημόνιο, το υλοποιώ. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα μας οδηγήσει σε νέο μνημόνιο, θα τον ψηφίσεις;».

Αυτό θα ήταν το δίλημμα των εκλογών της Άνοιξης, εφόσον οι ξένοι συναινούσαν σε μια απαγκίστρωση της Ελλάδας από την τρόικα, σε μια ομαλή έξοδο στις αγορές και σε μια οριστική συμφωνία διευθέτησης του ελληνικού χρέους. Χωρίς όλα αυτά, δεν υπάρχει λόγος να πάμε σε εκλογές μετά από 4 μήνες...

Και δεν είναι καθόλου τυχαίο το κλίμα σφοδρής πολιτικής πόλωσης. Έτσι θα πάει μέχρι όποτε γίνουν εκλογές.

Ίσως η μόνη διέξοδος του Σαμαρά είναι να βγει και να πει την αλήθεια στον ελληνικό λαό. Ότι δηλαδή οι δανειστές βάζουν μπουρλότο στις 5ετείς θυσίες του και ζητούν νέα μέτρα. Ο ίδιος έκανε ότι ήταν δυνατό για να αποτραπεί αυτό το σενάριο, ας αποφασίσει ο κόσμος τι θέλει και ο καθένας ας πληρώσει τα επίχειρα των αποφάσεών του. Κυρίως ο ΣΥΡΙΖΑ που θα ξεσκεπαστεί την επόμενη των εκλογών όταν θα πρέπει να κάνει κυβέρνηση και θα βλέπει την απόδοση των ομολόγων στο 10% και τους δανειστές να ζητούν νέο μνημόνιο.

Ας μην είμαστε μάντεις κακών, αλλά έρχονται δύσκολες ημέρες με πολύ δύσκολες αποφάσεις.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 14/10/2014 18:00:44

    Escapism, που λένε και οι ...Γάλλοι; Καραμανλής junior (2009), Παπαντρέας (2011) και τώρα μήπως ετοιμάζουν το τρίς εξαμαρτείν; Ελπίζω πως όχι, πως θα επικρατήσει η σύνεση. Ο νέος εσκαπισμός θα ήταν απίστευτη βλακεία, τώρα πολύς κόσμος έχει καταλάβει "που είναι θαμμένο το άτυχο σκυλί".

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ Uncle Stgm 14/10/2014 18:32:47

      Οι Γαλλοι που αναφερεστε δεν εξωτερικευουν την κριση. Χρωστουν απιστευτα, ο Δ.Υ απολαμβανει προνομια που κανενας αλλος δεν εχει, εχουν 40 εργασιμες αδεια ετησιως αλλα δεν μιλανε. Δεν απειλουν τους επενδυτες. Δεν χαρακτηριστηκαν ποτε γκαρσονια της Ευρωπης. Εχουν βιομηχανια που δεν ειναι ανταγωνιστικη αλλα επιβιωνει αλλα εχουν και γεωργια. Κρασια, τυρια, σαμπανιες, ακομα και λαδι. Και τα περισσοτερα προιοντα ειναι πανακριβα αλλα περιζητητα. Εμεις ειμαστε ανυπαρκτοι σαν εξαγωγεις η σαν παραγωγοι ποιοτικων προιοντων. Γιατι οι γεωργικοι συνεταιρισμοι το μονο που εκαναν ηταν να διεκδικουν επιδοτησεις με ψευτικες δηλωσεις περι παραγωγης. Ακομα και υπουργο εκαναν στο παρελθον τ. Προεδρο γεωργικου συνεταιρισμου. Γιατι οι συνχωριανοι μικροπαραγωγοι δεν ομιλουν μεταξυ τους. Ποσο μαλλον να συνεργαστουν.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Ρεαλιστης 14/10/2014 21:00:28

        Μη παίρνουμε όμως τοις μετρητοίς τι λένε οι στόκοι νεοφιλελεύθεροι και ordoliberals, που πολλάκις έχουν αποδειχθεί άσχετοι με τα μακροοικονομικά, αλλά πολύ επιδέξιοι στο να ταίζουν πλούσιους. Ιδού τι λέει o κορυφαίος Άγγλος σχολιαστής, ο Ambrose Evans-Pritchard («The Telegraph»), προβάλλοντας τα μακροοικονομικά, πολιτικά και δημογραφικά στοιχεία, με δεδομένη τη γήρανση της Γερμανίας και τη δημογραφική άνθηση της Γαλλίας: «Η Γαλλία μπορεί να εμφανίζεται τώρα ως ο ασθενής της Ευρώπης, αλλά οι συμφορές της Γερμανίας πάνε βαθύτερα… Σε πέντε χρόνια από τώρα, θα είναι εμφανές ότι η Γερμανία θα είναι σε βαθιά αναστάτωση, και ο ισοσκελισμένος προϋπολογισμός δεν θα προσφέρει καμιά προστασία. Σε δέκα χρόνια, η Γαλλία θα είναι η κυρίαρχη δύναμη στην Ευρώπη». Oι Γερμανοί που δεν είναι φιλελεύθεροι και ordoliberals «στόκοι», λένε πολύ χειρότερα για τη δεξιά και υπέρ των πλουτοκρατικών ακρίδων πολιτική της κυβέρνησής τους: http://vlemma.wordpress.com/2014/10/14/apo-to-thavma-ston-efialti/

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ Uncle Stgm 14/10/2014 22:17:32

          Στην Γαλλια υπεραυξανονται οι μεταναστες Μουσουλμανοι. Οι κλασσικοι Γαλλοι ζουν το ονειρο τους δουλευοντας λιγο και εχοντας υψηλους μισθους και φυσικα υψηλο κοστος ζωης. Οι Γερμανοι εχουν τα δικα τους πιστευω. Οι μισθοι ειναι χαμηλοι , η αποκεντρωση δουλευει προς οφελος της παραγωγικοτητας , το R&D κυριαρχει, επισης εκτος της κλασσικης βιομηχανιας οι start up εταιριες ειναι παρα πολλες με εξαιρετικες ιδεες. Οι Αγγλοι τελος εχουν ξεπεραστει στην βιομηχανια αλλα προσπαθουν να σαμποταρουν καθε προσπαθεια των αλλων Ευρωπαικων χωρων . Ειναι το μεγαλυτερο πλυντηριο υποπτων καταθετων απο Ανατολικη Ευρωπη και ΜΑ. Και φυσικα ειναι ο αντιπροσωπος των ΗΠΑ στην Ευρωπη. Και στην Γαλλια και στην Αγγλια οι αστεγοι , οι ανασφαλιστοι , η εγκληματικοτητα πισω απο την Βιτρινα ειναι τεραστια. Αλλα και οι μεν και οι δε κρυβουν κατω απο το χαλι το προβλημα/
          Σε αντιθεση οι Γερμανοι ειναι μονοχνωτοι και μη κοινωνικοι. Εχουν ομως κλασσικη παιδεια και υπομονη. Ειναι τελειομανεις και αυστηροι ακομα και με τον εαυτον τους. Εχουν ισχυρα (σωστα) συνδικατα και ανεπτυγμενη κοινωνικη ευθυνη (για την χωρα τους). Τωρα εμεις οι Ελληνες (εκτος της ιστοριας μας) τι εχουμε σημερα. Εχουμε διπλωματικη ισχυ? Εχουμε βιομηχανια? Εχουμε κοινωνικη ευθυνη? Εχουμε παραγωγικοτητα? ή εχουμε Ενοτητα Εθνικη?

          • οτιναναι avatar
            οτιναναι @ Ρεαλιστης 15/10/2014 02:29:14

            Ένα εισιτήριο για Γερμανία χωρίς επιστροφή στον κύριο παρακαλώ. Σε κατάλαβα από την φωνή....

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ οτιναναι 15/10/2014 10:41:50

            Eιστε αστειος. Πολλοι σας το εχουν πει.

          • Δήμος Κριθαρένιος avatar
            Δήμος Κριθαρένιος @ Ρεαλιστης 15/10/2014 12:16:51

            Μαζί σου μεγάλε. Οι Γερμανοί είναι φίλοι μας. Αν συνεργαστούμε, δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα.

          • foros1 avatar
            foros1 @ Ρεαλιστης 15/10/2014 13:48:51

            έχουμε γεωπολιτική αξία. μπορούμε να την εκμεταλλευτούμε;

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Ρεαλιστης 14/10/2014 23:20:56

        Η μέση άδεια στη Γαλλία είναι 25 εργάσιμες ημέρες. Στη Γερμανία 30 (οι περισσότερες στην Ευρώπη, μαζί με τη Δανία -30, Βέλγιο - 28,6 Ιταλία - 28) Γερμανική πηγή: http://durchschnittliche.de/weitere-mittelwerte/79-durchschnittlicher-urlaubsanspruch

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ Uncle Stgm 14/10/2014 23:35:13

          40 στην Γαλλια . Ρωτησετε εναν εργαζομενο στην Γαλλια

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Ρεαλιστης 15/10/2014 00:09:42

            Αυτό λένε οι Γερμανοί για τους μέσους ορους, στη Γαλλία ή Γερμανία. Δεν αμφιβάλλω ότι υπάρχουν προνομιούχοι εργαζόμενοι "ευγενών κλάδων" και σ' αυτές τις χώρες με 40 ή και παραπάνω (π.χ. χρηματοπιστωτικού). Ή άλλοι ειδικών συνθηκών (π.χ. οι εκπαιδευτικοί, και στη Γερμανία έχουν 60 - αφού κλείνουν τα σχολεία καλοκαίρι, Χριστούγεννα, Πάσχα, Αγίου Πνεύματος + Oktoberfest !) Παρουσίασα όμως τους μέσους όρους, στον συνήθη εργαζόμενο.

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ Uncle Stgm 15/10/2014 00:31:00

            δεν γραφω τι λενε οι Γερμανοι. Ολοι οι υπαλληλοι στην Γαλλια εχουν 40 ημερες εργασιμες. Ερευνηστε το. Δεν μιλω για καθηγητες. Οι καθηγητες στην Γαλλια καθε 40 ημερες εχουν διακοπες περαν των γνωστων που ολοι εχουν.

          • Uncle Stgm avatar
            Uncle Stgm @ Ρεαλιστης 15/10/2014 00:38:08

            Κατάλαβα. Μιλάτε για άδειες των ΔΥ στη Γαλλία προφανώς. Το 25 που αναφέρεται είναι μέσος όρος ΔΥ + ΙΥ όλων των κλάδων στη Γαλλία. Το αντίστοιχο στη Γερμανία είναι 30. Ένας μέσος ΔΥ (όχι εκπαιδευτικός) και στη Γερμανία έχει αρκετά περισσότερες από τον μέσο Γερμανό ΙΥ, επίσης γύρω στις 40.

          • Ρεαλιστης avatar
            Ρεαλιστης @ Uncle Stgm 15/10/2014 01:00:11

            αφηστε τους εκπαιδευτικους . Παντου το ιδιο. Αναφερομαι στον Ι.Τ. Στην Γερμανια ειναι 30 και στην Γαλλια 40. Αλλα αν το κρατος προσφερει τα βασικα σαν υπηρεσιες θα μπορουσαν να ειναι και παραπανω. Στην Ελλαδα ειναι μ.ο 25 αλλα χανονται παρα πολλες ημερες αμα χρειαζεται να αποτανθεις στις Δημοισες υπηρεσιες. Π.χ περισυ εχασα 4 εργασιμες μονο για την εφορια

  2. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 14/10/2014 18:03:01

    Η αυτοκτονική πόλωση ("για ένα πουκάμισο αδειανό") δεν ήλθε απέξω: Το ΝΔΣΟΚ ("ασσόδυο ή εξάρες") και ο Σφύριζα (και γλύστραγα) την δημιούργησαν.

  3. ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
    ΜΑΡΤΙΟΣ 14/10/2014 18:12:23

    Την αλήθεια λοιπόν καθαρά,ξάστερα,αντρίκεια,αυτή που δυστυχώς ουδέποτε ειπώθηκε σε όλη την έκτασή της,συνοδευόμενη και με την ομολογία των πολλών σφαλμάτων και έπειτα εκλογές.

  4. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 14/10/2014 18:24:34

    Δυστυχως ετσι ειναι τα πραγματα. Γιατι ενω ο στοχος ειναι να φυγουμε σιγα -σιγα απο τα σκληρα μετρα και να κοιταξουμε την αναπτυξη εχουμε να αντιμετωπισουμε τον εσωτερικο εχθρο. Αυτον που απειλει καθε επενδυτη, αυτον που υποσχεται τα παντα σε ολους, αυτον που χωρις ονοματα πεταει την λασπη και οπου κατσει. Νομιζουμε οτι οι αγορες δεν βλεπουν? Δεν ακουν? Απο το διοικω μια διευθαρμενη χωρα φτασαμε να κατηγορουμε τους παντες. Δυστυχως και εγω βλεπω οτι σε λιγο θα γινουμε οικονομικοι μεταναστες στην Αλβανια και στην Βουλγαρια. Και εδω δεν ειχαμε ουτε Χοτζα ουτε Ζιβκοβ. Εδω ειχαμε την χουντα του κρατισμου, της λαμογιας, της τεμπελιας, του ωχαδελφισμου, των αυριανιστων , των συντεχνιων, των οπαδων της μεγαλης ζωης και της υπερκαταναλωσης δανεικων. Απο την αλλη , οι αλλες χωρες της κρισης δεν σπαραζονται εσωτερικα. Και σιγα -σιγα το χαμογελο και η ελπιδα εμφανιζεται ενω η Ελλαδα βυθιζεται .

  5. GregA avatar
    GregA 14/10/2014 18:29:47

    λμήσει ο Σαμαράς να απολογηθεί με παρρησία στον Έλληνα πολίτη για όλα όσα συνέβησαν από τον Νοέμβριο του 11 έως σήμερα. Να πει την αλήθεια χωρίς ευγένειες και πολιτικάντικες τρίπλες. Να πει τι έπρεπε να γίνει και δεν έγινε και γιατί. Να μιλήσει απλά και Ελληνικά. Όλοι γνωρίζαμε ότι όλα όσα έλεγε ήσαν ευσεβείς πόθοι. Καλείται πλέον να πει την απόλυτη αλήθεια για να περισωθεί ό,τι μπορεί να περισωθεί για την παράταξη. Τώρα.

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ GregA 14/10/2014 19:06:24

      Ο Σαμαρας τα λεει και τα ειπε. Τι αλλο να πει? Οτι οι Φωτοπουλοι αντεδρασαν? Οτι οι ΔΥ δεν δεχονται αξιολογηση? Οτι καποια ευγενη ταμεια ζουν ακομα εις βαρος ολων των αλλων? Οτι οι Ελληνες πιστευουν στους ψεκασμους? Τι αλλο να πει? Οτι ο ΣΥΡΙΖΑ ακροβατει μεταξυ δραχμης -ΕΥΡΩ? Απειλει καθε επενδυτη και καθε προσπαθεια αποκρατικοποιησης? Οι επενδυτες δεν βλεπουν οτι οι πιθανες επενδυσεις τους ειναι υψηλου ρισκου? Ποσο ευκολο θα ηταν να ειχαν συμφωνησει για κοινο οφελος η Αντιπολιτευση και η Κυβερνηση σε μερικα βασικα? Αντι να γινει αυτο αρχισε η λασπη και οι απειλες οτι δεν θα αναγνωρισουν καμια αποφαση της κυβερνησης. Κατι τετοια κανουν τα επιτοκια να βγαζουν φτερα. Εμεις θα δανειζαμε καποιον ο οποιος δεν εχει δουλεια? Ο οποιος ζει παρανομα σε μια βιλλα γεματη με μολοτωφ? Ο οποιος αντι να δουλεψει καθεται και περιμενει υποσχεσεις και δανεικα? Και αν δανειζαμε τι εγγυησεις θα ζητουσαμε ?

      • GregA avatar
        GregA @ Ρεαλιστης 14/10/2014 23:08:19

        Τι να πει; Μιλάς σοβαρά; Να πει τι συνέβη από τον Νπέμβριο του 11 που η λάθος συνταγή έγινε σωστή. Να πει γιατί έγινε το εγκληματικό PSI, γιατί υπογράφηκε το Μνημόνιο 2, με τη δική του ανοχή. Να μας πει γιατί διαψεύσθηκαν οικτρά όλες μα όλες οι προβλέψεις του οικονομικού επιτελείου. Είμαι οικονομολόγος και γνωρίζω, γνώριζα μελετώντας τα στοιχεία και τα δεδομένα την αλήθεια, αυτά που καθημερινά αποκαλύπτονται. Και εκείνος τα γνώριζε σίγουρα. Γιατί λοιπόν άφηνε τα σιμητάκια να κάνουν τα καλικαντζαράκια και να συνεχίζουν ανενόχλητοι τη διάλυση της οικονομίας και της κοινωνίας. Να πει γιατί δεν έγιναν εκλογές τον Δεκέμβριο του 11, γιατί έκανε συγκυβέρνηση με τον Σερίφειο βάτραχο, γιατί έφερε στο κόμμα νεοταξίτες αλλοτριώνοντας τη φυσιογνωμία και τον κομματικό μας χαρακτήρα. Να μας πει γιατί οι νεοταξίτες είναι σήμερα οι κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποί μας, τόση λειψανδρία πιά!! Να μας πει γιατί δεν έκανε τη μια και μόνη εξεταστική που ήταν η επίσημη θέση της πολιτικής μας μέχρι την ημέρα του αόλυτου συμβιβασμού. Έχει πολλά να μας πει. Εκείνος τα γνωρίζει καλύτερα από εμάς. Έχει την υποχρέωση να τα πει για τη παράταξη και το μέλλον της το οποίο αυσώπητα πλέον κατακρεουργείται και όταν πέσει ο τσίριζα, εμείς θα είμαστε ανίκανοι να αναλάβουμε στιβαρά το τιμόνι, γιατί για τρία τέσσερα χρόνια θα τρωγόμαστε μεταξύ μας.

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ GregA 14/10/2014 23:43:43

          Μα μονιμα τρωγομαστε αγαπητε. Ξεχασατε τα μπλε και τα πρασινα καφενεια που τελικα νικησαν? Ξεχασατε πως ο αφισσοκολητης ειχε μελλον εις βαρος των παιδιων που σπουδασαν αλλα δεν ειχαν κομματικη ταθτοτητα? Ξεχασατε οτι το σκληρο ροκ επικρατησε εναντια σε καθε λογικη? Σε πολλα απο οσα γραφετε συμφωνω αλλα πολυ φοβαμαι οτι οι παθογενειες ειναι τοσο ισχυρες που δεν πολεμουνται πλεον. Η ιωση μεταλλαχτηκε και εγινε ανιατη πλεον.

  6. GregA avatar
    GregA 14/10/2014 19:00:04

    Ας τολμήσει..... (ο δαιμονας του πληκτρολογίου)

  7. Giannis avatar
    Giannis 14/10/2014 20:00:22

    δεν καταλαβαίνω ειλικρινά ....ζητάνε τίποτε περισσότερο απο αυτά που εχουν υπογραφεί μέχρι τωρα........?

  8. blue nile avatar
    blue nile 14/10/2014 20:00:24

    Περίμενε κανείς τίποτα καλύτερο; Οι δανειστές δεν πρόκειται να πάρουν τα λεφτά τους πίσω όσο και αν υποκρινόμαστε ότι το χρέος είναι βιώσιμο. Το ξέρουν και οι ίδιοι. Η μόνη λύση είναι να μας χαρίσουν τουλάχιστον το μεγαλύτερο μέρος των τόκων και να προσπαθήσουμε να αποπληρώσουμε μόνο το αρχικό κεφάλαιο... Αλλά το σφάλμα είναι δικό μας. Ήταν έγκλημα πριν από δύο χρόνια η υπογραφή του μνημονίου ΙΙ στο οποίο ρητά δεσμευτήκαμε για πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 4,5%. Αυτό είναι που χαλάει τη σούπα. ΠΠ βγάζουμε, αντικειμενικά έστω και στηριζόμενοι σε φοροεπιδρομές η οικονομία έχει αποκτήσει κάποια δυναμική και έρχονται οι ξένοι και σου λένε ότι όλα αυτά δεν είναι αρκετά επειδή για να πληρωθούν αυτοί πρέπει να βγαίνει ΠΠ της τάξης του 4,5% και να πηγαίνει όλο αυτό σε αποπληρωμές δανείων. Επαναλαμβάνω εμείς τα υπογράψαμε. Δεν κατηγορώ όμως τόσο Σαμαρά, Βενιζέλο και λοιπούς για κακές προθέσεις. Πιστοί στο ευρωπαϊκό όραμα (ειδικά ο Σαμαράς) πόνταραν στην Ευρώπη μη μπορώντας να πιστέψουν ότι θα φτάσουμε εδώ... Να συνεχίζεται αμείωτα ο παραλογισμός που καταστρέφει την Ελλάδα, καταστρέφει τις νότιες χώρες και την Ιρλανδία και θέτει σε κίνδυνο εκ νέου την παγκόσμια οικονομία μιας που το ευρωζωνικό ΑΕΠ είναι το 1/3 περίπου του παγκόσμιου. Θα δούμε...

    • Crevettes à la provençale avatar
      Crevettes à la provençale @ blue nile 14/10/2014 22:02:28

      Και να πεις ότι ο ίδιος ο Σαμαράς δεν τα έλεγε; Πρώτος τα είχε πει! Δεν είχε εκπαιδεύσει κι εμάς ότι αυτό το πρόγραμμα δεν βγαίνει; Ο καλλίτερος δάσκαλος ήταν! Τώρα, άστα να πάνε. Πώς είχε καταλήξει το ανέκδοτό του, ο Κάτσε-καλά-Γεράσιμε Αρσένης, στην προεδρική εκλογή ΠΑΣΟΚ, το 1996; "Γιώργο χάσαμε". Μας ταιριάζει γάντι.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Crevettes à la provençale 14/10/2014 22:09:21

        Έχουν μπερδέψει το δεδομένο του σήμερα με το ενδεχόμενο του αύριο. Και το εφικτό με το δέον γενέσθαι. Κυρίως όμως έχουν μπερδέψει τον πελάτη με τον πολίτη (τα χρωματιστά κομματικά γυαλιά δυσκολεύουν να ξεχωρίζεις τα ψωνήεντα). Προτείνω σε πολιτικούς αρχηγούς και συμβούλους τους να βάλουν κανονικά γυαλιά και ανάγνωση της Λογικής του Αριστοτέλη. Θα βοηθήσει απαξάπαντες.

    • George N avatar
      George N @ blue nile 14/10/2014 22:10:07

      Δεν θέλουν -και δεν μπορούν- να πάρουν τα λεφτά τους πίσω από εμάς αλλά από τις αγορές. Για να γίνει αυτό η Ελλάδα πρέπει να μπορεί να πληρώνει τους τόκους και μόνο. Με 2% είναι 6 δις. Προφανώς χρειάζεται κάτι μικρότερο αλλά δεν μιλάμε για τεράστιες διαφορές ή για κάτι που κάνει την διαφορά. Η Ιρλανδία τα πάει μια χαρά. Το θέμα είναι ότι δεν υπάρχει εμπιστοσύνη ότι η χώρα θα κάνει τις διαρθρωτικές αλλαγές που απαιτούνται. Δεν είναι το χρέος που δεν είναι βιώσιμο αλλά (η υποψία είναι) η ίδια η Ελληνική οικονομία. Όταν δεν μπορείς να κάνεις κινήσεις στο γάλα ή στα ωράρια των καταστημάτων (άσχετα αν έχουν νόημα ή όχι) πόση σιγουριά εμπνέεις ότι θα λύσεις το ασφαλιστικό ή τα NPLs?

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ George N 15/10/2014 00:00:59

        *** «Δεν θέλουν -και δεν μπορούν- να πάρουν τα λεφτά τους πίσω από εμάς αλλά από τις αγορές». Σωστό George. Το δημόσιο χρέος (της οποιασδήποτε χώρας) ποτέ δεν αποπληρώνεται οριστικά. Αναχρηματοδοτείται. Δηλαδή μετακυλίεται στο μέλλον. Το πραγματικό ζήτημα ειναι, άν είναι εφικτή η τμηματική, διαρκής εξυπηρέτηση: η λεγόμενη βιωσιμότητα είναι αυτή η ικανότητα για διαρκή τμηματική, εξυπηρέτηση του χρέους και είναι συνάρτηση αφενός των πραγματικών επιτοκίων του δανεισμού, αφετέρου του ρυθμού ανόδου του ΑΕΠ της χώρας και των πρωτογενών πλεονασμάτων που επιτυγχάνει (τα δύο αυτά, σε τελευταία ανάλυση, εξαρτώνται από τις «ταμειακές ροές», δηλ. το ισοζύγιο πληρωμών συν τις ροές κεφαλαίων).

        • George N avatar
          George N @ Uncle Stgm 15/10/2014 06:43:57

          Σωστά! Ακριβώς έτσι. Πολλοί όμως πιστεύουν ότι έχουμε πάρει στεγαστικό και θα το αποπληρώσουμε, ακόμα πιο πολλοί ότι ήδη το αποπληρώνουμε, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να κατέβει το χρέος στα 160 δις για να το.....αποπληρώσουμε, μια και πιστεύει ότι αυτό γίνεται!!! ενώ με τα 320 θα δυσκολευτούμε :-)

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ blue nile 14/10/2014 23:00:05

      Α ρε Ελληνάρες με μοναδικό όραμα να μας χαρίσουν λεφτά οι ξένοι...

  9. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 14/10/2014 21:05:00

    Μετά από τόσα χρόνια, δεν έχουμε ακόμη συνειδητοποιήσει ότι ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΑΜΕ ως χώρα. Με μνημόνια, δανεικά και αγύριστα ένα σωρό, βοήθεια από τους ευρωπαίους, καταφέραμε να κρατήσουμε την χρεοκοπία μας ελεγχόμενη και δεν είδαμε ούτε νοιώσαμε μαζικά και κατακλυσμιαία τα αποτελέσματα των δικών μας βλακωδών ενεργειών. Ηρθε η ώρα να ωριμάσουμε και να προσαρμοστούμε στην πραγματική πραγματικότητα και όχι σε αυτή των ψεκασμένων επαναστάσεων. Θα διαλέξουμε εμείς το μέλλον μας και δεν θα μας φταίει πια κανείς ... Ούτε οι τοκογλύφοι που μας δανείζουν με 1% επιτόκιο και τους βρίζουμε πουλώντας μαγκιά, επιζητώντας επιτόκια του 7%, και δεν μας αρέσει κιόλας, λες και εμείς είμαστε αυτοί που δανείζουμε τα λεφτά. Αντε να ζήσουμε επιτέλους και εμείς μια χρεοκοπία κανονική γιατι μέχρι τώρα γινόταν πόλεμος επειδή κάποιοι θέλουν να διώξουν αυτούς που πλαστογράφησαν τα πτυχία τους για να διοριστούν στο δημόσιο και να πάρουν την σύνταξη τυφλού από αόμματους ταξιτζήδες.. Οι αναίσχυντοι τροικανοί που θέλουν να φτιάξουν κανονικό κράτος και διοίκηση. Αντε αδέρφια κουράγιο.. Εμπρός να τους δείξουμε, άλλη μια φορά, ότι οι ήρωες πολεμάνε σαν Έλληνες και οι Έλληνες σας ηλίθιοι.΄ Εκτός από τον ψεκαμμένο υπάρχουν και άλλοι που περιμένουν στην σειρά για να αναλάβουν σωτήρες.. Καζάκηδες,Σώρρηδες... Τοιούτοι αρμόζουν ημίν κυβερνήτες.. Εμπρός αδέρφια το μέλλον μας περιμένει.. Ας μην το αφήσουμε να περιμένει πολύ. Ακόμη είμαστε στο χείλος του βαρελιού....Εχουμε μέλλον μέχρι να πιάσουμε πάτο.. Πετώντας στο κατήφορο θα φτάσουμε , και μετά βλέπουμε...Εχει και πιό κάτω, να τρυπήσουμε πάτο και να βγούμε από την κρίση. Θα το ακούσουμε και αυτό από τους σωτήρες μας.

  10. Άπαντα  Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 14/10/2014 22:02:10

    "Οι δανειστές βάζουν μπουρλότο στις 5ετείς θυσίες του ελληνικού λαού και ζητούν νέα μέτρα" 1)Μήπως έτσι κι αλλιώς δεν θέλουν να πάρουν "τα λεφτά τους πίσω" αλλά να καταφέρουν άλλα πράγματα; 2)Όταν λένε νέα μέτρα τι εννοούν; Περισσότερες απολύσεις, φορολογία, περικοπές κτλ; Είναι δυνατόν;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Άπαντα Επιστάμενος 15/10/2014 08:42:32

      Οχι.Ζητανε απλώς τα συμφωνηθεντα.

  11. rally monkey avatar
    rally monkey 14/10/2014 22:45:22

    πάντα επικρατούσε τρελή συγχυση μ'αυτές τις "αγορές"..οι αγορές μας έβαλαν.. οι αγορές θα μας έβγαζαν απο τα μνημόνια.. Σαν να λέμε ότι μας φταίει ο πυρετός που ειμαστε άρρωστοι. Οι αγορές ηταν και παραμένουν το "τεχνικό" κομμάτι του προβληματος που ειναι και το ευκολότερο με την προυπόθεση πως έχει διευθετηθεί το πολιτικό. Αυτή τη στιγμή οι αγορές ξεπουλάνε τα πάντα ("διόρθωση" λέει) από Αpple μέχρι Ελληνικά ομόλογα και όσο πιο επικίνδυνο το "κομμάτι" τόσο πιο βίαιη η διόρθωση. Μην διαβάζουμε πολλά επομένως στις αγορές -ποτε δεν ήταν ο λόγος για τον οποίον λέγαμε "μπορουμε και μόνοι μας", ούτε και τώρα με τη διαφορά οτι στο κρισιμο πόκερ που παίζεται οι συνθήκες δυναμώνουν το χερι όσων θέλουν ασφυκτικούς όρους για την Ελλάδα αδιαφορώντας για τις συνέπειες - (φαντάζομαι και όσοι ήθελαν να μας πετάξουν απο το ευρώ δεν εχουν εξαφανιστεί σημερα.. τι λέτε να υποστηριζουν αυτοί?).. δεν προκειται περι μεγάλης εκπληξης στην τελική - αυτό που δημιουργεί το πρόβλημα είναι ο'τι η "καλή πίστη" μέσα στην κοινωνία εχει εξαντλήθεί..δικαιολογημένα ισως ..δεν είχαμε δει χειρότερα και δυσκολευόμαστε να πιστέψουμε οτι υπάρχουν ακόμα χειρότερα.. Εν προκειμένω αυτό που προτείνει η Λαγκαρντ δεν ειναι τίποτα κακό.. η γραμμή εχει την έννοια της εγγύησης -"backstop" κατα πως λεμε και στα χωριά μας - και δεν είναι εκεί για να χρησιμοποιηθεί - είναι καινούργια σύμβαση - που δίνει το δικαίωμα στους Συριζαίους να κανουν τα καραγκιοζιλίκια τους και να φωναζουν για "νεο μνημόνιο" και τα γνωστά - (κάποιος να τους πει ότι μεχρι σημερα δεν εχει υπαρξει κανείς που να έχει δανειστεί χωρις να υπογράψει κάτι) Καλο το precautionary credit facility αλλά οι όροι πρεπει υποχρεωτικά να χαλαρώσουν αυτό να φαίνεται απο χιλιόμετρα και το αποτέλεσμα να περάσει στην κοινωνία. Δυσκολο να πιστέψει κανεις πως εφτιαχνα κλιμα οτι η "έξοδος απο τα μνημόνια" θα γινόταν με το να τα σπάσουμε ξαφνικά με όλους. Απο την άλλη δεν είμαι σε θεση να μπορώ να αποκλείσω οτι το αδιέξοδο δεν το δημιουργούν σκοπιμα οι δανειστές κάποιοι φυσικά στην ομάδα Σαμαρά το γνωρίζουν οπότε ας το χειριστούν ανάλογα και προς τα μέσα και προς τα έξω.

  12. Διογένης avatar
    Διογένης 14/10/2014 22:55:35

    Η κυβέρνηση να επιμείνει πάση θυσία στην έξοδο από το το Μνημόνιο. Η οικονομία πάει καλά και τα spreads θα ξαναπέσουν. Δεν θα δανειστούμε με 7%, θα δανειστούμε με πολύ λιγότερο, αν γίνει σωστή διαχείριση. Αν η Ελλάδα στυλώσει τα πόδια, όπως έκανε μέχρι τώρα, θα γίνει πάλι το δικό της. Δεν έχουν επιλογή οι δανειστές να αφήσουν το πράγμα να στραβώσει τόσο πολύ. Όπως τα κατάφερε ο Σαμαράς μέχρι τώρα, θα τα καταφέρει και σήμερα. Η κυβέρνηση πρέπει να αξιοποιήσει την πρόσφατη μεγάλη άνοδο των spreads για να εξηγήσει στον κόσμο τι σημαίνει ΣΥΡΙΖΑ. Να εξηγήσει στον κόσμο ότι αυτό συνέβη λόγω των δημοσκοπήσεων που φέρνουν τον ΣΥΡΙΖΑ αυριανή κυβέρνηση. Να εξηγήσει ότι ο κόσμος, ο λαός, δεν πρέπει να κανει την λάθος επιλογή, που ήδη αποδεικνύεται λάθος πριν καλά καλά υλοποιηθεί. Να σταματήσει την ανοησία με το bank run (ανοησία, πολύ απλά διότι η Ελλάδα είναι αυτή τη στιγμή σε μόνιμο bank run) και να δείξει χειροπιαστά πράγματα, π.χ. τη δραματική άνοδο των spreads με το που βγήκε μια σοβαρή δημοσκόπηση που βγάζει τον ΣΥΡΙΖΑ 6,5% μπροστά. Να εξηγήσει ότι τα spreads έπεφταν όλον τον καιρό διότι πηγαίναμε καλά, και τώρα πάμε ακόμη καλά, όμως οι αγορές βλέπουν τον ΣΥΡΙΖΑ υψηλά δημοσκοπικά και την χώρα να μην εκλέγει ΠτΔ και σου λέει, εδώ θα καταρρεύσει η όποια προσπάθεια. Να ζητήσει από τον κόσμο (όχι η ίδια, αλλά τα ελεγχόμενα από την ίδια μέσα ενημέρωσης εν είδει άποψης και εν είδει καλέσματος "μα να μην κάνουμε λίγη υπομονή ως λαός") να κάνει υπομονή και να αντιληφθεί ότι αν υπήρξε υπερφορολόγηση σε συνθήκες άκρως χαμηλών εισοδημάτων, αυτό έγινε διότι μας το επέβαλε το Μνημόνιο, που το βρήκε η παρούσα κυβερνηση, και τώρα αν θέλουμε κάτι καλύτερο πρέπει να βγούμε από το Μνημόνιο και να αυτοκυβερνηθούμε. Το μεγαλύτερο πρόβλημα της χώρας στο εξωτερικό παραμένει η συκοφάντησή της από τον ΓΑΠ απο το 2009 και μετά, ότι τάχατες αυτοί εκει οι Έλληνες δεν τους πρέπει η αυτοκυβέρνηση, διότι μόνοι τους τα κάνουν μαντάρα. Η παραφιλολογία αυτή εξακολουθεί να ειναι πολύ διαδεδομένη ως ιδέα, έστω και αν είναι εντλέως λάθος. Η κυβέρνηση πρέπει να εξηγήσει ότι οι Έλληνες και ο κάθε λαός, αν είναι να τα κάνουν μαντάρα θα τα κάνουν και με Μνημόνιο, όπως μαντάρα έγιναν τα πράγματα με Μνημόνιο το 2010-2011, που όλα πήγαιναν κάθε μέρα από το κακό στο χειρότερο. Δεν θα γλιτώσει τους ξένους κανένα Μνημόνιο από το να τα κάνει η Ελλάδα μαντάρα. Να επιμείνει η κυβέρνηση και στο τέλος θα πετύχει αυτό που θέλει. Να μην υποχωρήσει και να μην κάνει πρόωρες εκλογές. Να ακολουθήσει το σχεδιασμό του ο Σαμαράς μέχρι τέλους, με τις κατάλληλες προσαρμογές, αλλά να ακολουθήσει τη βασική ιδέα. Και να διώξει τον Χαρδούβελη αν θέλει να δει άσπρη μέρα, διότι αν δεν εμπιστεύεται το στρατηγό πώς θα πάει στην υπέρ πάντων μάχη;

    • Newcomer avatar
      Newcomer @ Διογένης 14/10/2014 23:41:03

      Μια χαρά τα λες, πιο σημαντικό όμως απ'όλα είναι να γίνει με πάρα πολύ μεγάλη προσοχή η επιλογή του προσώπου για ΠΔ, γιατί εκεί είναι η ουσία του προβλήματος. Πρέπει να προταθεί λαοφιλής και κεντροδεξιός υποψήφιος ώστε και σε εκλογές να πάμε να ερωτηθεί ο λαός; θέλετε σύριζα με κουβέλη πρόεδρο (1.2%) ή συμμαχική κυβέρνηση με ΠΔ έναν άνθρωπο που θα δώσει νέα πνοή στον θεσμό? Ο Φράγκος Φραγκούλης είναι μια πολύ δυνατή περίπτωση και σαφώς πιο καλή απ'όσους έχουν ακουστεί μέχρι στιγμής..αν τολμάνε ας τον καταψηφίσουν οι καμμένοι και οι χρυσαυγίτες!

    • Franck. avatar
      Franck. @ Διογένης 15/10/2014 08:37:08

      Δυστυχώς αγαπητέ Διογένη ούτε η συγκυβέρνηση σε πιστεύει μ' αυτά που λες...Οσο για τα spreads που ανέβηκαν και το Χρηματιστήριο που έπεσε μόλις μίλησε ο Σαμαράς για έξοδο απ' το μνημόνιο, οι μόνοι πουν δεν συγκινήθηκαν καθόλου είναι οι άνεργοι και οι άφραγκοι που προφανώς δεν ψηφίζουν ΠΑΣΟΚ+ΝΔ.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Franck. 15/10/2014 09:20:18

        Για να τα λέτε αυτά ασφαλώς δεν έχετε ούτε κατ' ελάχιστον κατά νου το υπόβαθρο της κρίσης. Η Ελλάδα τέθηκε τεχνητά σε κρίση από τον ΓΑΠ, τους "οίκους αξιολόγησης", "κερδοσκόπους" που είχαν ως στρατηγικό σχεδιασμό την επίθεση κατά του ευρώ κλπ. Κάποια στιγμή το 2011 η κρίση της Ελλάδας τα κατάφεραν και την έκαναν αυτοσυντηρούμενη. Δεν ήταν, τουλάχιστον μέχρι τον Οκτώβριο του 2010 (αύξηση κεφαλαίου της Εθνικής Τράπεζας, που παραλίγο να ξαναβγάλει τη χώρα στις αγορές). Ήρθε το 2012 και ο Σαμαράς και κάπου εκεί, μαζί το καλό κλίμα που έφεραν οι εκλογές του Ιουνίου, άρχισαν να πετυχαίνουν κάπως τα εισπρακτικά μέτρα των προηγουμένων ετών. Φρόντισε ο Σαμαράς και τήρησε όπως έπρεπε το Μνημόνιο και κατάφερε να πάρει τον Δεκέμβριο όλες τις δόσεις μαζεμένες, που χρωστούσε η τρόικα. Η πολιτική της "εσωτερικής υποτίμησης" (=καταστροφής της χώρας) τελείωνε, διότι η χώρα είχε αποκαταστήσει τη ρευστότητά της. Έκτοτε δεν ξαναακούσαμε κανέναν να μιλάει ανοικτά για εσωτερική υποτίμηση. Η κρίση μπορούσε να είχε τελειώσει εκεί. Ωστόσο, υπήρχαν πολλοί που είχαν επενδύσει στην ελληνική κρίση. Αυτοί οι πολλοί δεν έχασαν ποτέ ευκαιρία να υπονομεύσουν τις προσπάθειες της κυβέρνησης Σαμαρά. Ας δούμε μόνον τι συνέβη την εβδομάδα πριν από την έξοδο της Ελλάδας στις αγορές. Ο ΓΑΠ καταψήφισε άρθρο για τις τράπεζες, ο ΣΥΡΙΖΑ πήγε να κάνει μπλόφα-πρόταση μομφής κατά του Στουρνάρα, ο Κακλαμάνης που ήταν υπ' ατμόν "ενεργοποιήθηκε" και καταψήφισε κι αυτός κάτι άσχετο και διαγράφηκε, ο Κασιδιάρης έβγαλε το βίντεο με τον Μπαλτάκο σε άσχετο χρόνο για την υπεράσπιση των χρυσαυγιτών κλπ. κλπ. Και ο ΓΑΠ φαγώθηκε να λέει ότι "πρέπει να ρίξουμε την κυβέρνηση". Μόλις βγήκαμε στις αγορές το βούλωσε. Γιατί; Όταν λοιπόν ο Σαμαράς λέει "θα βγούμε από το Μνημόνιο" αυτό είναι ευκαιρία για όσους θέλουν η Ελλάδα να παραμείνει στο Μνημόνιο για όσο περισσότερο γίνεται, ώστε να συνεχίζεται η κρίση του ευρώ και η πλιατσικολόγηση της χώρας μας, να αρχίσουν να χειραγωγούν την υπερβολικά εύκολα χειραγωγίσιμη ελληνική αγορά προς τα κάτω. Όσοι είχαν ήδη συμφωνήσει με την κυβέρνηση να βγάλουν τη χώρα στις αγορές έκαναν πάντοτε και ένα κερδοσκοπικό παιχνιδάκι πιο πριν, ώστε να επωφεληθούν από το καλό κλίμα που δημουργεί μια επιτυχημένη έξοδος και να κερδίσουν κάτι παραπάν, έχοντας αγοράσει χαμηλά. Ήρθε όμως και η δημοσκοπική άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ και έχει άρχισαν να υπάρχουν πραγματικοί φόβοι για την Ελλάδα, που πριν, με το "βγαίνουμε από το Μνημόνιο" ήταν σε πολύ μεγάλο βαθμό (αν όχι πλήρως) τεχνητοί και όχι πραγματικοί. Και έρχεται τώρα ο κάθε Συνέλληνας και λέει με αυτοκαταστροφικά ηδονιστική χαρά "να, βλέπετε (σας τα έλεγα εγώ) τα σπρεντες ανεβαίνουν επειδή η κακιά σας κυβέρνηση θέλει να βγείτε από το Μνημόνιο". Και είμαι βέβαιος ότι ορίζετε τον εαυτό σας και ως αντιμνημονιακό. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη αθλιότητα από αυτήν. Να χτυπάει κανείς τη χώρα του τη στιγμή που αυτή κινδυνεύει, μόνο και μόνο για να μπορεί να καμαρώσει μέσα του για τον εαυτουλάκο ότι "ναααα, δείτε το, αποτυγχάνει η κυβέρνση, χεχε". Σας το λέω με κάθε ειλικρίνεια ότι σας σιχαίνομαι. Το μόνο που έχετε δίκιο είναι ότι και οι περισσότεροι στην κυβέρνηση ή το Μαξίμου τα πιστεύουν αυτά. Πώς θέλουμε μετά να τα πιστέψει ο κάθε κακομοίρης;

        • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
          ΜΑΝΩΛΗΣ Μ @ Διογένης 15/10/2014 20:49:58

          Σωστός Διογένη. Μπράβο

  13. christof avatar
    christof 14/10/2014 22:55:56

    Φτασαμε εδω που φτασαμε γιατι δεν πειραξαμε το δημοσιο τομεα,οι συνταξιουχοι του δημοσιου κατω απο τα 50 στοιχιζουν 8 δις το χρονο και για να καλυφθουν τα κενα υπερφορολογισαμε το κοσμο.Οπως γραφει και ο Ανδριανοπουλος σημερα στη καθημερινη'' η δεξια εξοντωνει την ατομικη ιδιοκτησια και η αριστερα ...διαμαρτυρεται για τους φορους.Καποτε ελεγαν πως θα ερθει ο κομμμουνισμος να σας παρει τα σπιτια ,και τωρα τα εχει κατασπαραξει η δεξια...Τι εκφραζει σημερα η Ν δημοκρατια''?

  14. valia avatar
    valia 14/10/2014 23:51:42

    Σας διαβάζω και δεν πιστεύω στα μάτια μου. Έχουμε τους πονόψυχους εταίρους που μας δανείζουν τα ωραία τους λεφτά κι εμείς οι αχάριστοι δε δεχόμαστε να πεθάνουμε από την πείνα, να δουλεύουμε δούλοι με ψίχουλα, να κλείνουμε μαγαζιά, νοσοκομεία και σχολεία και να ξεπουλήσουμε τους πόρους της χώρας μας στους επενδυτές. Δεν ξέρω τι λέτε εσείς επενδυτή. Εγώ λέω αυτόν που έρχεται, βάζει κεφάλαια, προσλαμβάνει κόσμο, πληρώνει φόρους και ασφαλώς προσδοκά κέρδος. Υπήρξε κάποιος με αυτούς τους όρους; Γιατί ειδική φορολογία, ειδικές εργασιακές συνθήκες συνιστούν και ειδική οικονομική ζώνη. Δεν έχουν σκοπό να αφήσουν την Ελλάδα τώρα που πάτησαν πόδι για τα καλά. Δεν είναι μόνο η γενικότερη αστάθεια, είναι και οι μπίζνες με όφελος μηδαμινό για μας. Η Ελλάδα έχει προίκα και αν ο λαός της την υποτιμά, οι άλλοι ξέρουν.... Δεν είναι αχάριστοι οι Έλληνες όπως μαρτυρούν εδώ κάποια σχόλια χορτάτων ανδρών. Είναι δυστυχισμένοι και φτωχοί. Η φτώχεια δεν είναι μόνο φανερή στην εικόνα αυτών που ψάχνουν στα σκουπίδια ή ζουν άστεγοι. Είναι κρυμμένη και πίσω από τους τοίχους όσων έχουν ακόμα σπίτι. Στην καθημερινή αγωνία για επιβίωση, στα χρέη που ολοένα αυξάνονται. Και στην απόγνωση που δημιουργεί η έλλειψη ελπίδας. Δε θα θυσιαστούμε για να σωθεί η Ευρώπη. Να γίνει στάχτη και μπούρμπερη. Δεν υπάρχει διέξοδος χωρίς σύγκρουση, το βλέπετε. Η κυβέρνηση, η όποια κυβέρνηση, να αλλάξει γραμμή. Τέρμα το σκύψιμο. Θέλουν μια λογική συνεννόηση; Καλώς; Δε θέλουν; ΄Εφτασε η στιγμή, αργά αλλά δε γίνεται αλλιώς, να αποφασίσει ο κόσμος. Το δημοψήφισμα που δεν έγινε όταν έπρεπε. Οι πολιτικοί μόνοι τους δεν μπορούν.

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ valia 15/10/2014 00:49:52

      Ποιοι ειναι οι χορτατοι ? Οι υπαλληλοι του ιδιωτικου τομεα που αγωνιζονται να επιβιωσουν ή οι μεχρι τωρα προστατευομενοι του ΔΤ? Οταν μερικοι γραφουμε για τα κακαως πεπραγμενα ειμαστε χορτατοι? Οσοι δεν ακολουθησαν το ρευμα και δεν εκαναν ζωη με δανεικα η δεν αγορασαν με υπερυψηλα δανεια ακινητα ειμαστε χορτατοι? Η ελπιδα που ειναι? Στο να μη πληρωσουμε υποχρεωσεις? Το εχετε δει αυτο στον κοσμο? Φυσικα και υπαρχει δυστυχια αλλα φυσικα ακομα υπαρχει πολυ λιπος. Η Αθηνα ηταν αδεια τον Αυγουστο. Τα κοσμικα νησια γεματα..... Τα αυτοκινητα αρχισαν και ανανεωνονται. Ελαχιστοι φοιτητες δουλευουν . Ακομα η εστιαση και η ενδυση στα νησια και στα τουριστικα μερη εξυπηρετηθηκε απο οικονομικους μεταναστες 2ης γενιας και οχι απο αναξιοπαθουντες νεους... Για κοιταξτε που τα τουριστικα μερη θα ειναι αδεια τα Χριστουγεννα αλλα οι πτησεις προς Παρισι , Λονδινο, Βερολινο, Βιεννη κλπ θα ειναι γεματες. Μη παρεξηγησετε τα γραφομενα μου. Απλα αναφερω την αλλη πλευρα απο αυτη που αναφερατε εσεις. Γιατι και οι δυο υπαρχουν . Εκει ειναι και η ανυπαρκτη κοινωνικη ευθυνη μας. Οι εχοντες παντα ειναι οι παρτακηδες . Οι ομογενεις εβγαλαν την χολη τους. Οι συντεχνιες δεν βαζουν πλατη αλλα προσπαθουν να σωσουν και να διατηρησουν τις αδικιες. Η ζωη μας ειναι οπως η οδικη συμπεριφορα μας.

  15. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/10/2014 06:19:36

    Όπως είπε και ο Γιάννης από πάνω οι δανειστές δεν ζητάνε "νέα μέτρα".Ζητάνε απλώς τα συμφωνηθέντα μέτρα.Και δεν είναι καθόλου σίγουροι ότι το πλοίο των τρελών μόνο του δεν θα ξαναρχίσει τα ίδια. Αντί λοιπόν τις μελοδραματικές κραυγές καλό θα είναι να συμφωνήσει η κυβέρνηση στην αξιολόγηση (που ΔΕΝ περιλαμβάνει περικοπές μισθών ή νέους φόρους),να πάρει τη γραμμή προληπτικής στήριξης για σιγουριά και να πάει στην εκλογή προέδρου και εάν οι βουλευτές και ο λαός θέλουν τα σκισίματα του Τσίπρα να τον φέρουν. Επαναλαμβάνω ότι ζητούνται μόνο ήδη συμφωνηθέντα που ΔΕΝ περιλαμβάνουν περικοπές μισθών και φόρους αλλά μόνο ανοίγματα επαγγελμάτων,ιδιωτικοποιήσεις κλπ.Επικοινωνιακές εντυπώσεις πρέπει να μπουν σε δεύτερη μοίρα.

  16. Άλυτη Εξίσωση avatar
    Άλυτη Εξίσωση 15/10/2014 07:58:13

    Πόσο φοβάμαι, πόσο τρέμω, για το δίκιο των καημένων των .....δανειστών! Τις νύχτες δεν μπορώ να κοιμηθώ από την αγωνία. Μην κάνουμε καμιά κουταμάρα και χάσουνε οι άνθρωποι τα λεφτά μας....

  17. Darki avatar
    Darki 15/10/2014 07:58:16

    Σημερα που μιλαμε,γινεσαι Διευθυντης σε οποιοδηποτε δημοσιο εκπαιδευτικο ιδρυμα αν δεν εισαι κομματικος?(οποιουδηποτε κομματος).Γινεσαι προισταμενος ΔΟΥ,ΙΚΑ,οποιουδηποτε Δημοσιου οργανισμου?Γινεσαι Αρχηγος ΓΕΑ,ΓΕΝ η ΓΕΣ?Και θελουμε να προκοψουμε?Τι αλλαξε ρε παιδια σ αυτα τα πεντε χρονια?Γινανε αλλαγες,ελευθερωθηκανε επαγγελματα,καταπολεμηθηκε η φοροδιαφυγη,μπηκε φρενο στην αισχροκερδεια,πολεμηθηκε η γραφειοκρατια,εγινε σημαια μας η αξιοκρατια,(απο υπουργους μεχρι ΟΤΑ),ΔΟΥΛΕΨΕ Η δΙΚΑΙΟΣΥΝΗ?Βλεπουμε πεντε χρονια ρτο διαβολο να μας παιρνει και να μας σηκωνει,και το μονο που κανουμε,ειναι να βαζουμε χιλια,πεντε χιλιαδες,ενα εκατομυριο κατω απ το στρωμα,μην ερθει ο Συριζα(αλλα σακια με πατατες απο κει)και δεν εχουμε να φαμε.Ειμαστε θλιβεροι,ολοι.Απο Κυβερνηση μεχρι πολιτες.

    • Seagull avatar
      Seagull @ Darki 15/10/2014 10:22:26

      Να αγιάσει το πληκτρολόγιό σου... όχι μόνο θλιβεροί αλλά και ψεκασμένοι... ψεκασμένοι του κερατά. Ο μοναδικός ίσως λαός του πλανήτη που ενώ περπατάει μπροστά έχει γυρισμένο το κεφάλι του πίσω, πίσω στο παρελθόν το οποίο πάση θυσία θέλει να επαναφέρει!!! Βοήθειά μας.

    • kapar13 avatar
      kapar13 @ Darki 15/10/2014 10:41:46

      Έτσι, ακριβώς! Με την ουσία δεν ασχολήθηκε κανείς. Αυτές που γράφεις είναι οι αιτίες που φτάσαμε ως εδώ. Το μόνο που ήξεραν να κάνουν ήταν να κόβουν χαράτσια για να βγάλουμε το μήνα.

  18. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 15/10/2014 08:46:11

    Το πρώτο που πρέπει να γίνει είναι να δοθεί δικαίωμα ΛΟΓΟΥ στην τροικα να εξηγεί στον ελληνικό λαό τι και γιατί ζητάει. Αυτό αφαιρέθηκε από τον ΓΑΠ το 2011 μετά την απερίγραπτη μεταμεσονυκτια διαψευσή του για κατι που ειχε συμφωνησει.Ετσι κάθε δημαγωγός - και δημαγωγοί είναι σχεδόν όλοι οι Έλληνες - ονομάζει "νεα μετρα" τα συμφωνηθεντα.

    • Άλυτη Εξίσωση avatar
      Άλυτη Εξίσωση @ ψυχραιμια 15/10/2014 09:16:03

      Αχ, ναι! Τι καλά! Να πάνε στη Βουλή οι Τροϊκανοί μας και ν΄απευθύνουνε διάγγελμα στον υπερήφανο Ελληνικό λαό, που διψασμένος για την ''αλήθεια'' των εκβιαστών-τοκογλύφων, με ασυγκράτητη ανυπομονησία προσμένει, να του ...εξηγήσουνε από πρώτο χέρι, αυτοί οι ..εκλεκτοί, σχετικά με τα προνόμια, τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που θα απολαύσει στην προσχεδιασμένη μετά θάνατον ζωή που επέρχεται γι αυτόν, λίαν συντόμως!! Τα αποκλειστικά διακαιώματα όμως της σε παγκόσμια μετάδοση χαριτωμένης αυτής εκπομπής, μην τυχόν και δεν τα εκχωρήσουμε αξιοκρατικά στο MEGA, γιατί τότε θα προχωρήσουμε σε μαζική διαμαρτυρία-απεργία πείνας! Να το ξέρετε...

      • in medias res avatar
        in medias res @ Άλυτη Εξίσωση 15/10/2014 09:52:07

        Η επιλογή του MEGΑ ευστοχότατη, αλλά διαφωνώ στο "διάγγελμα". Ορθότερο θα ήταν η ενημέρωση να γίνεται δια συνεντεύξεως - και ποιός εγκυρότερος (καταλληλότερος, εν γένει) δημοσιογράφος για τον ρόλο αυτό από την Αυτού Υψηλότητα, τον κ. ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗ.

    • in medias res avatar
      in medias res @ ψυχραιμια 15/10/2014 09:44:09

      "...να εξηγεί [η τρόϊκα] στον ελληνικό λαό ..."... Μην ξεχνιέσαι ψυχραιμία. Τα "παράσιτα της Ευρώπης", κατά την all time classic διατύπωσή σου, δεν δικαιούνται καμμίας εξηγήσεως. Υποχρεούνται μόνο σε τυφλή υπακοή, δηλ. στην -άνευ ετέρου τινός- εφαρμογή των "συμφωνηθέντων".

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ in medias res 15/10/2014 10:34:18

        Η τρόικα ήθελε να εξηγήσει.Οι μεσολαβητές (Έλληνες πολιτικοί) έθεσαν όρο να μη μιλάει στην τηλεόραση για να ακουγεται μόνο ο δικός τους θόρυβος.

        • Stormy Night avatar
          Stormy Night @ ψυχραιμια 15/10/2014 13:43:24

          Δε θέλουμε να μας εξηγήσει απολύτως τίποτε η Τρόϊκα. Να ξεκουμπιστούνε θέλουμε. Έχουμε τα ...έργα τους για να μας πληροφορούν επαρκώς καθημερινά, σχετικά με την κατάντια.

    • ACP avatar
      ACP @ ψυχραιμια 15/10/2014 12:57:22

      Σπάνια συμφωνώ αλλά εδώ δε μπορώ να πω τίποτα! Εφόσον οι δικοί μας αδυνατούν να βρουν το θάρρος να πουν εγκαίρως τί ψηφίζανε, ας το έλεγε η τρόικα. Ο λόγος που υπάρχει η αίσθηση ότι μιλάμε για "νέα μέτρα" οφείλεται στο ότι κάθε φορά που ψηφίζανε το μνημόνιο ή το μεσοπρόθεσμο, δεν έβγαινε ποτέ κανένας από την κυβέρνηση να πεί τί ακριβώς περιλαμβάνει σε βάθος χρόνου. Αυτό γινόταν αποσπασματικά μόνο με αφορμή τον εκάστοτε εφαρμοστικό νόμο οπότε και γινόταν ντόρος για το συγκεκριμένο κομμάτι. Φυσικά ο λόγος που - δεν - γινόταν η ενημέρωση ήταν προφανής, η πολιτική σκοπιμότητα του να μην τρομάξει κυρίως ο ΔΤ και η λογική του ότι ένα βαρύ φαί αν το φας λίγο λίγο δε θα βαρυστομαχιάσεις.

  19. Dr Doom avatar
    Dr Doom 15/10/2014 09:51:48

    Αστειότητες. Το καλυτερο που εχει να κανει ο Σαμαρας είναι να φτιαξει ένα κυβερνητικο σχημα που θα περασει αλλαγες σε ότι χρωσταμε από τα παλαια μνημονια ΣΤΑ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΑ ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΑ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ και μετα να παει σε εκλογες. Μονο ετσι θα κερδισει πισω οσους του γυρισαν την πλατη. Δεν θελουμε ένα γαλαζιο ΣΥΡΙΖΟ-ΒΑΘΟΠΑΣΟΚ. Αν είναι να κανει αριστερες πολιτικες και να κλεινει τα ματια στους κηφήνες και τις συντεχνιες, τοτε εχουμε το οριτζιναλ κομμα.

    Γιαυτο, αφήστε την κινδυνολογικη προπαγανδα και καντε το σωστο.

  20. Dr Doom avatar
    Dr Doom 15/10/2014 10:25:22

    Και κατι ακομα για τις αγορες: λετε ότι ηταν φτηνο το χρημα όταν ηταν στο 6.5% τα επιτόκια. Πως το 6.5% είναι φθηνο όταν η Πορτογαλια δανειζεται με 3%, η Ιρλανδια με 1.5%???? Το 6.5% είναι πιο φτηνο? Αν δεν ακουστε αμεσα τις αγορες μας, η περιουσια των Ελλήνων θα παει στο ΜΗΔΕΝ. Σπιτια, χωράφια, καταθεσεις όλα θα τα εξαυλωσουν οι αγορες και εμεις θα τρωμε καρυατιδες.

  21. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 15/10/2014 15:01:52

    Είμαι υποχρεωμένως να ομολογήσω ότι συμφωνώ με τον "Ψυχραιμία", για πρώτη και ίσως για τελευταία φορά! Πράγματι θα πρέπει να μας μηλήσει η Τρόικα και να μας εξηγήσει, ποιά μέτρα είναι δικά της, ποιές ήταν η εναλλακτικές προτάσεις της για ληφθέντα μέτρα, τίνος ιδέες ήταν ορισμένες οριζόντιες περικοπές και το σπουδαιότερο, ποιά μέτρα και αν υπάρχουν , έχουν προαποφασισθεί και δεν έχουν εξαγγελθεί ακόμα!!!!

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ΝΤΙΝΟΣ 15/10/2014 15:58:38

      Αυτό δεν θα γίνει ποτέ, όσο κινείται και αναπνέει αυτό το κομματικό συστημα των δούλων που φυλάνε τα αφεντικά τους. Έστω και ως ζόμπι. Χίλιες φορές μας το είπαν (π.χ. η Λαγκάρντ): "Στην Ελλάδα δεν θέλουν να φορολογήσουν την ελίτ". Αυτή είναι η ουσία, τα λοιπά ψέκασμα εδάφους-εδάφους, όπως παλιές ιστορίες στο μαγαζί του Μπαιρακτάρη. Βλέπω όμως ότι το ψέκασμα επιτυγχάνει συχνά το στόχο του: μερικών, ή τα θέλει ο κώκος τους ή νομίζουν ότι το δούλεμα ψιλό γαζί τους βολεύει. Ή μήπως μερικούς τους βολεύει πράγματι, αυτούς που "συνέφαγαν" με τον αμπελουργό;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.