#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/11/2011 07:08
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Θα παραμένουμε στο μνημόνιο, όταν η κρίση χτυπάει τον πυρήνα της Ευρωζώνης;




 του Κώστα Ροδινού

Διαβάζω στο χθεσινό τύπο:

1- «Η γερμανική συζήτηση ενοχλεί εν μέρει»,  δήλωσε ο κ. Γιούνκερ. «Με ένα χρέος της τάξης  80 %  του ΑΕΠ, η Γερμανία έχει σαφώς μεγαλύτερες υποχρεώσεις από την Ισπανία, το χρέος της οποίας ανέρχεται στο 60 %. Αλλά αυτό δεν θέλει να το ξέρει κανείς! Φαίνεται εύκολο να λες ότι οι άνθρωποι στο νότο είναι τεμπέληδες και ότι οι Γερμανοί κάνουν όλη τη δουλειά. Δεν είναι όμως έτσι».

2-Το βράδυ της Τετάρτης,  ο Οίκος  Moody΄s,  υποβάθμισε 10 γερμανικές τράπεζες, κίνηση που αντανακλά την αναθεώρηση των υποθέσεων του Οίκου για το μέγεθος της στήριξης που θα μπορούσαν να λάβουν οι τράπεζες από τη γερμανική κυβέρνηση!

3-Την Πέμπτη, η  Ισπανία  βγήκε στις  αγορές  και κλήθηκε να πληρώσει (το απαγορευτικό) επιτόκιο 6,975%,  για τα δεκαετή ομόλογα που εξέδωσε -με την κάλυψη της δημοπρασίας να είναι μάλιστα μειωμένη.

4-Την ίδια μέρα, η  Fitch προειδοποίησε με υποβάθμιση τη Ιταλία, αν δεν παραμείνει  στις αγορές -κρίνοντας μάλιστα πως η χώρα «βρίσκεται, πιθανότατα, ήδη σε ύφεση».  Η Fitch  θεωρεί επιτακτική ανάγκη  την πρόσβαση της Ρώμης  στις αγορές, δεδομένης της  ωρίμανσης χρέους ύψους 193 δισ. ευρώ το 2012.

5-«Σε νέα επίπεδα ρεκόρ, διαμορφώθηκε την Πέμπτη η διαφορά απόδοσης των δεκαετών ομολόγων της Γαλλίας έναντι των αντίστοιχων της  Γερμανίας, φτάνοντας τις  196,6 μονάδες βάσης ή 1,966%.» (υπενθυμίζω ότι με αυτά τα spreads δανειζόταν η Ελλάδα, το ....μακρινό  2009!)

6. Το επιτόκιο  στο 10ετές αυστριακό ομόλογο εκτινάχθηκε  στο 3,4% έναντι 2,7% στις αρχές Νοεμβρίου.

Πειραματόζωον η Ελλάς

Είναι δυνατόν,  όλα αυτά να τα προκάλεσε η Ελλάδα, όταν η οικονομία της αντιστοιχεί μόλις στο 2% της Ευρωζώνης;

Προφανώς όχι!

Και, όμως, με βαρύτατη ευθύνη του κ. Παπανδρέου, η Ελλάδα τα τελευταία δυο χρόνια έχει μετατραπεί σε πειραματόζωο.

-η πατρίδα μας έχει διασυρθεί παγκοσμίως.

-η οικονομία μας έχει  εγκλωβιστεί σ’  ένα μνημόνιο  που τη φόρτωσε με περισσότερα χρέη και της δημιούργησε μεγαλύτερα προβλήματα από εκείνα που υποτίθεται ότι θα έλυνε.

-Ο ελληνικός λαός υποβάλλεται στο πιο βάναυσο πρόγραμμα λιτότητας που έχει εφαρμοστεί ποτέ σε Ευρωπαϊκή χώρα.

-οι υποτιθέμενοι εταίροι μας, στο όνομα δήθεν της σωτηρίας μας, παρεμβαίνουν με τρόπο προκλητικό στα εσωτερικά πράγματα της χώρας και μας ζητούν να εκχωρήσουμε ακόμα μεγαλύτερο μέρος από την εθνική μας κυριαρχία.

Όλα αυτά γίνονται για να έχουμε το 2021 το χρέος που είχαμε το 2009!!!

Ο ελληνικός λαός δικαιούται και πρέπει να μάθει πως και γιατί φτάσαμε ως εδώ.

Πόσο θα επιμένει η κ. Μέρκελ;

Χθές η Γαλλική εφημερίδα Le Monde, σ’ ένα δισέλιδο αφιέρωμα αναρωτιόταν, «αν η Ελλάδα είναι Ευρωπαϊκή χώρα;»  Θα διατύπωνα αλλιώς το ερώτημα: Αξίζει να είσαι μέλος σε μια τέτοια Ευρώπη;

Οι οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών επιβεβαίωσαν ότι την κρίση χρέους στην Ευρωζώνη, δεν την προκάλεσε η Ελλάδα!  Είναι  αποτέλεσμα των δομικών προβλημάτων που έχει η ευρωζώνη από της  ιδρύσεώς της και η οποία   οξύνθηκε από την κοντόφθαλμη  και εγωκεντρική πολιτική της κ. Μέρκελ, η οποία παγιδευμένη στις εμμονές της, έπαιρνε αποφάσεις με βάση τα δημοσιεύματα της Bild και  τις επικείμενες εκλογές στα Ομοσπονδιακά της κρατίδια.

Είχα γράψει παλαιότερα, πώς δεν πρέπει να σφυρίζεις αδιάφορα από την πολυτελή σου έπαυλη, όταν καίγεται η παράγκα του γείτονα, γιατί η φωτιά μπορεί να πηδήξει το φράχτη.  Η κ. Μέρκελ, πολύ σύντομα θα αντιληφθεί, αν δεν το αντιλήφθηκε ήδη,  ότι η κρίση βρίσκεται ήδη στην καρδιά της Ευρωζώνης.  Της χτυπάει την πόρτα. Είναι αστείο να επιμένει ακόμα ότι το πρόβλημα θα λυθεί με προγράμματα λιτότητας, που εξαθλιώνουν τους λαούς για να σώζουν τους τραπεζίτες.

Η Ευρωζώνη εκ των πραγμάτων θα υποχρεωθεί να χαράξει μια νέα στρατηγική για την αντιμετώπιση της κρίσης χρέους, η οποία πέραν των δομικών αλλαγών, θα δώσει έμφαση πρωτίστως στην ανάπτυξη.

Κεντρικό ρόλο αναμένεται να αναλάβει η  ΕΚΤ. «Η ΕΚΤ πρέπει να δικαιολογήσει το όνομά της και να υπερασπιστεί την σταθερότητα στην Ευρωζώνη», δήλωσε την Τετάρτη  ο Ισπανός πρωθυπουργός Ζοζέ Θαπατέρο. Και η Γαλλία, που ζει με το άγχος της απώλειας του triple A, τάχθηκε ανοικτά υπέρ της «γενναίας αγοράς» ομολόγων από την ΕΚΤ.

Για πόσο ακόμα καιρό θα ανθίσταται η κ. Μέρκελ; Εικάζω όχι για πολύ!

Εμείς τι κάνουμε;

Και εμείς τι κάνουμε; Το πρόγραμμα σταθεροποίησης  της Ελλάδας απέτυχε. Για αυτό και πρέπει να εγκαταλειφθεί. Όσο ενωρίτερα το συνειδητοποιήσουν, τόσο ταχύτερα θα αποφευχθεί η καταστροφή.

Ήδη τα στοιχεία που δόθηκαν για το 10μηνο του 2011, καθιστούν επιβεβλημένη τη λήψη νέων εισπρακτικών μέτρων.

Η κατάσταση  είναι αδιέξοδη.

Είναι δυνατόν να επιμένουμε στο μνημόνιο, όταν η κρίση χτυπάει τον πυρήνα της ευρωζώνης;

Αυτή τη χρονική συγκυρία,  η Ελλάδα έπρεπε να είχε μια ισχυρή κυβέρνηση, με νωπή λαϊκή εντολή. Για να διαπραγματευτεί με τους εταίρους της από μηδενική βάση. Θα είχε με το μέρος της και το αμάχητο τεκμήριο ότι η πολιτική της τρόϊκας επιδείνωσε τα προβλήματα.

Ελπίζω ότι ο κ. Παπαδήμος θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα λειτουργήσει ως  άνθρωπος των τραπεζών, αλλά ως Πρωθυπουργός   Ελλάδος.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Dal avatar
    Dal 18/11/2011 07:49:38

    Είναι δυνατόν, όλα αυτά να τα προκάλεσε η Ελλάδα, όταν η οικονομία της αντιστοιχεί μόλις στο 2% της Ευρωζώνης;(Μα φυσικά όχι. Εμείς ένεκα ΓΑΠ και ΠΑΠΑΚ αυτοστοχοποιηθήκαμε)


    Όλα αυτά γίνονται για να έχουμε το 2021 το χρέος που είχαμε το 2009!!!( θα είμαστε ευτυχείς εαν αυτό συμβεί, με το ύψος της ύφεσης που θα έχουμε τα προσεχή χρόνια)

    • AERAS EINAI avatar
      AERAS EINAI @ Dal 18/11/2011 11:53:45

      Δεν χρεοκοπούν οι χώρες, αλλά το ΔΝΤ, η FED, η ΕΚΤ... και αυτοί που έχουν οργανική σχέση μαζί τους (οικονομολόγοι, πολιτικοί, τραπεζίτες, οργανισμοί κ.α.). O επιθανάτιος ρόγχος ενός απατηλού χρηματοπιστωτικού συστήματος που καταδυναστεύει την ανθρωπότητα τα τελευταία 200 χρόνια...

      Μην πέφτετε στην παγίδα των ιεροψαλτών της δημοσιονομικής λιτότητας, των περικοπών και της αύξησης της φορολογίας (ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ..Αλλα ο Δανεισμός που δημιουργεί το πρόβλημα)

      Η δημιουργία του "ex nihilo" χρήματος και άϋλη ανατοκιζομενη πίστωση με κλασματικά αποθεματικά (χωρίς πλήρη αντίκρισμα) και όταν δεν μπορείς να πληρώσεις, παίρνουν ως αντάλλαγμα τις πηγές της πραγματικής οικονομίας.

      Η πραγματική αιτία της κρίσης είναι ότι : τα κράτη έχουν απεμπολήσει το ΥΨΙΣΤΟ προνόμιο τους (αφού ασκούν εθνική κυριαρχία) να εκδίδουν τα ίδια, το χρήμα τους ΑΤΟΚΑ και αντί αυτού το δανείζονται ΕΝΤΟΚΑ από ιδιωτικές κεντρικές τράπεζες.

      http://www.scribd.com/oikonomia247

      • akisenv avatar
        akisenv @ AERAS EINAI 18/11/2011 21:19:41

        εξαιρετικα ευστοχο σχολιο, στην ουσια του προβληματος! μακαρι μακαρι οι αναγνωστες να το ψαξουν λιγο παραπανω και να καταλαβουν ποια ειναι τα αιτια και ποιοι οι υπευθυνοι για τα αιτια αυτα...

        • Fractional Reserve System avatar
          Fractional Reserve System @ akisenv 19/11/2011 11:55:04

          Γιατί όταν εκδίδεις ομόλογα- δημιουργείς χρέος, όταν βγαίνεις στις αγορές - δημιουργείς χρέος, όταν δέχεσαι μια δανειακή σύμβαση - δημιουργείς χρέος και φυλακίζεις τα ζωή σου και τα όνειρα σου με τις αόρατες αλυσίδες τους.
          Άλλο το έντοκο FEDERAL RESERVE δολάριο και άλλο το US DOLLAR του Lincoln.

          ΠΛΗΡΗΣ ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΤΩΝ ΤΟΚΟΓΛΥΦΙΚΩΝ ΔΑΝΕΙΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΚΟΠΗ ΑΤΟΚΟΥ ΛΑΙΚΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΚΡΑΤΗ !
          ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΚΟΠΗ ΕΝΤΟΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΙΔΙΩΤΕΣ !



          “Η κυβέρνηση θα έπρεπε να δημιουργεί ,να εκδίδει ,και να κυκλοφορεί όλα τα χρήματα και τα πιστωτικά προϊόντα που χρειάζονται για να καλύψουν τις κυβερνητικές δαπάνες και την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Με την υιοθέτηση αυτών των αρχών, οι φορολογούμενοι πολίτες θα εξοικονομήσουν τεράστια ποσά που τώρα δίνουν για εξόφληση τόκων .Το δικαίωμα της δημιουργίας και έκδοσης χρημάτων είναι, όχι μόνο το ανώτατο αποκλειστικό προνόμιο της κυβέρνησης ,αλλά και η μεγαλύτερη δημιουργική της ευκαιρία.”
          Abraham Lincoln
          Δολοφονημένος πρόεδρος των ΗΠΑ

          -----------------
          “ Όποιος ελέγχει τον όγκο των χρημάτων στη χώρα μας είναι ο απόλυτος άρχοντας όλης της βιομηχανίας και του εμπορίου .Και όταν συνειδητοποιείς ότι ολόκληρο το σύστημα ελέγχεται τόσο εύκολα, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, από λίγους ισχυρούς ανθρώπους στην κορυφή ,δεν χρειάζεται να σου πει κάποιος που οφείλονται οι περίοδο πληθωρισμού και οικονομικής ύφεσης.”
          James A.Garfield
          Δολοφονημένος πρόεδρος των ΗΠΑ

          -----------------
          “ Ωσότου ο έλεγχος της έκδοσης χρημάτων και πιστώσεων ,να επανέλθει στην κυβέρνηση και να αναγνωριστεί ως η πλέον περίοπτη και ιερή ευθύνη της ,όλες οι συζητήσεις περί εθνικής κυριαρχίας της βουλής και της δημοκρατίας είναι άσκοπες και μάταιες .Όταν ένα έθνος δεν έχει πλέον τον έλεγχο του πιστωτικού συστήματος, δεν έχει σημασία ποιος θεσπίζει τους νόμους του. Εφόσον τεθεί επικεφαλής η τοκογλυφία θα καταστρέψει οποιοδήποτε έθνος.”

          William Lyon Mackenzie King
          Πρώην πρωθυπουργός του Καναδά
          (Ο οποίος εθνικοποίησε την Τράπεζα του Καναδά)

  2. pikras57 avatar
    pikras57 18/11/2011 08:34:18

    Κώστα
    ..σοβαρό το έλλειμμα σήμερα στην ΕΕ σε θεσμούς, σε αξίες, σε ηγεσίες!
    ανυπαρξία πολιτικής, φιλοσοφίας, οράματος!!!!!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ pikras57 18/11/2011 11:48:04

      Συμφωνώ απολύτως.
      Και αυτά τα ελλείμματα απαιτούν πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα για να αντιμετωπιστούν!

    • Avanti avatar
      Avanti @ pikras57 18/11/2011 12:46:51

      Μια χαρά πολιτική, φιλοσοφία και όραμα έχουν .... την προάσπιση των συμφερόντων των αγορών, των τραπεζών & των καρέλ!! Που την βλέπετε εσείς την έλλειψη?

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Avanti 18/11/2011 13:02:50

        εκεί όντως, δεν βλέπω έλλειψη!

  3. Y. avatar
    Y. 18/11/2011 08:54:33

    91 + 1 = 19/2 ---> V

    • nostos avatar
      nostos @ Y. 18/11/2011 12:18:48

      91+1= ? 19/2 = ? V

      • tapeinos avatar
        tapeinos @ nostos 18/11/2011 12:50:36

        91 και σήμερα μέχρι τις εκλογές της 19/2 για τη νίκη

        • Απορία avatar
          Απορία @ tapeinos 18/11/2011 13:06:35

          Καλό!

        • αριστερος avatar
          αριστερος @ tapeinos 18/11/2011 14:49:20

          μη φας....

          • daughter of mercy avatar
            daughter of mercy @ αριστερος 18/11/2011 15:35:32

            χλωμό το βλέπω...
            για την ώρα.

          • daughter of mercy avatar
            daughter of mercy @ αριστερος 18/11/2011 16:15:12

            θέλουμε μόνο πίσω τρεις λέξεις από τις χιλιάδες που δανείσαμε στον κόσμο.Είναι το μικρότερο αντίτιμο για την ΕΛΛΑΔΑ.

            1. ΕΥΡΩΠΗ
            2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
            3. ΚΡΙΣΗ

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ daughter of mercy 18/11/2011 17:13:42

            άψογος!

      • AUD avatar
        AUD @ nostos 18/11/2011 16:46:05

        σε Vertex να φαντάζομαι εε???

  4. Νικος avatar
    Νικος 18/11/2011 09:17:04

    Πολύ σωστή και σφαιρική η ανάλυση.
    Αν όμως συμφωνήσουμε στην επαχθέστερη όλων των εποχών νέα δανειακή σύμβαση -με ψήφιση ή υπογραφή δεν έχει ουσιαστική διαφορά- και δεθούμε όλο και πιο σφιχτά με την καταστροφή, τότε για τι είδους επαναδιαπραγμάτευση θα μιλάμε;

    Εάν τα νέα δάνεια εμπίπτουν στο αγγλικό δίκαιο, τι είδους εθνική δυνατότητα αυτοκαθορισμού των μετέπειτα επιλογών, θα έχουμε;
    Όταν, όπως εύστοχα αναδείχθηκε από το antinews(1), η αναφορά του Παπαδήμου στο ότι το χρέος "θα είναι εκπεφρασμένο σε ευρώ", δεν θα μας αυτοπαγιδεύσει εσαεί, ακόμα και σε περίπτωση που το ευρώ 'μεταλλαχθεί' και εξακολουθεί να ισχύει για τις ελάχιστες "ισχυρές" οικονομίες περιφερειακά της Γερμανίας;

    Άρα, οτιδήποτε σχεδιάζει αυτή η κυβέρνηση "ειδικού σκοπού" δεν κλονίζει, αν όχι ακυρώνει, κάθε προσπάθεια εθνικής επαναδιαπραγμάτευσης στο μέλλον, άμεσο ή μακρινό;

    Τελικά, με αυτές τις επιλογές θα "παραμένουμε στο μνημόνιο" δεσμευμένοι και αδύναμοι, όσο και αν "η κρίση χτυπάει την καρδία της ευρωζώνης".
    Πρέπει να σπάσει αυτός ο δεσμός εθνικής και οικονομικής παγίδευσης, να κοπεί έστω και ένας κρίκος στην αλυσίδα που μας τυλίγει, ώστε να είναι ευκολότερες οι κινήσεις μας.







    1. http://www.antinews.gr/2011/11/17/133984/

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νικος 18/11/2011 12:09:19

      Nίκο,
      το πρώτο μνημόνιο αναθεωρείται για 5η φορά.
      Η συμφωνία της 21ης Ιουλίου η οποία χαιρετίστηκε ως λύση, ουδέποτε εφαρμόστηκε.
      Οι εξελίξεις τρέχουν ταχύτερα από την υλοποίηση των αποφάσεων.

      • Νικος avatar
        Νικος @ Κώστας Ροδινός 18/11/2011 15:33:30

        Μακάρι οι εξελίξεις να είναι προς όφελός μας και να ακυρωθούν οι επιδιώξεις των ξένων και εγχώριων εκφραστών τους, πριν διαλυθούμε εμείς σαν χώρα, με τον δρόμο που εώς τώρα ακολουθούμε.

        Αλλά δυστυχώς, το βλέπω δύσκολο... γιατί η συνεχής ελπίδα, ότι οι κυβερνώντες κάτι περισσότερο ξέρουν από μας και θα βρουν τελικά την άκρη, απέτυχε οριστικά!

  5. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 18/11/2011 09:18:39

    Το "απο μηδενική βάση" τί τό'θελες, φιλε Κώστα ; Μήπως είμαστε επαρκείς σε ρευστό, έστω για τον άλλο μήνα κι έχουμε μούρη και κότσια να διαπραγματευτούμε ; Για το πώς και πότε και πόσα και με τί όρους θα μας δανείσουνε, μέχρι να αποδώσει καρπούς η "επανεκκίνηση" ; Η μήπως τελικά ο νούς μας είναι στον... Χολαργό, για να κάνουμε επιτέλους την μόνη επανεκκίνηση που ξέρουμε καλά και μας ταιριάζει ;

    Το σπίτι δέν μπορεί πλέον να ζεί με δανεικά, Κώστα μου, ο μπαμπάς πρέπει να δουλέψει σκληρά, σε δυό δουλειές άν είναι δυνατόν, και να πάψει να τριγυρίζει επαιτώντας. Και κυρίως, να φορτώνει συνέχεια χρέη στα παιδιά του ! Το φαϊ πρέπει να βγαίνει μόνο απ'τα μπράτσα και τον ιδρώτα του πατέρα που πρέπει να πονέσει και να πεινάσει ο ίδιος - όχι τα παιδιά του. Και να το οργώσει επιτέλους καλά αυτό το χωραφάκι, όπως έκαναν οι παππούδες του, με τα χέρια κι όχι με τα λόγια !

    • Nick63 avatar
      Nick63 @ τσώφλι πασατέμπου 18/11/2011 11:45:04

      +1000000

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ τσώφλι πασατέμπου 18/11/2011 11:51:56

      τσώφλι,
      το από μηδενική βάση σημαίνει (και οι διαπιστώσεις σου είναι ορθές) να εγκαταληφθεί αυτή η ισοπεδωτική πολιτική οριζόντιων περικοπών και φορολαγνείας, να μπεί η χώρα σε μια πολιτική μεταρρυθμίσεων που θα απελευθερώσουν την οικονομία, να αρχίσουμε να παράγουμε πλεονάσματα και επιτέλους να σταματήσουμε να ζούμε με δανεικά.
      Ομως, όλα αυτά δεν γίνονται σε ένα χρόνο, αλλά γίνονται.

  6. Y. avatar
    Y. 18/11/2011 09:23:12

    Έχει γαρφεί από δω, για τη τάση της Μέρκελ στην αναβίωση του Γερμ μεγαλοϊδεατισμού. Η συμπεριφορά της στα ευρωπαϊκά, το αποδεικνύει. Αυτό, ως προς το οικονομικό πλαίσιο, θα καταλήξει σε οικονομικό προστατευτισμό, από τα κράτη μέλη. Χθες Ιταλία, Ισπανία ανακοίνωσαν άμεσα μέτρα τόνωσης της ανταγωνιστικότητας και δια αυτής, ανάπτυξη. Εμείς εδώ, κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου

    -“Ο ελληνικός λαός δικαιούται και πρέπει να μάθει πως και γιατί φτάσαμε ως εδώ”
    “...μια εξεταστική θα γίνει,...αυτή για την οικονομία”
    -Για το αν ο Παπαδήμος θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ορκίστηκε στο Ελλ. Σύνταγμα ότι θα τηρεί ...κλπ. Δεν υπάρχουν προβλέψεις για τη μη τήρησή του?

  7. σίγουρος avatar
    σίγουρος 18/11/2011 09:29:33

    Ο Αρχικός προσανατολισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης να είναι μια ομοσπονδία Ελεύθερων κρατών, που οι πολίτες της απολαμβάνουν δημοκρατικές ελευθερίες, ή ήταν προσχηματικός και βάσει σχεδίου φτάσαμε ως εδώ ή λόγω των αφόρητων στοχευμένων οικονομικών πιέσεων σήμερα εγκαταλείπεται.
    Σε κάθε περίπτωση:
    Η ΕΥΡΩΠΗ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΕΙΤΑΙ!!!
    Η Ελλάδα ήταν η πρώτη και ακολουθούν και οι υπόλοιποι!
    Ζητείται η άρση των Εθνικών κυριαρχιών και η Γερμανία με κτηνώδη ευχαρίστηση αναλαμβάνει το ρόλο του αποικιοκράτη.
    Η μεσαία τάξη εξοντώνεται! Τα μνημόνια και τα παρεμφερή αυτό το μεγάλο σχέδιο των ισχυρών υπηρετούν.
    Η Ευρωπαϊκή Ένωση φάνταζε ελεύθερη και δυνατή και θέλησαν να την ‘κοντύνουν’.
    Στην ύφεση που έχει πέσει σήμερα η Ευρώπη οι ισχυροί είναι οι πρώτοι που χάνουν (έχουν ανάγκη να καταναλώνουμε) και βιάζονται να πάρουν τις Εθνικές κυριαρχίες (να αλλάξουν το τοπίο) και μετά θα μας ξαναρίξουν στην κατανάλωση…
    Όποιος φοβάται ότι θα πεινάσει να μην ανησυχεί…
    Όποιος θύμωσε για την πατρίδα του που στο δόκανο πιάστηκε ν’ αντρειωθεί…

  8. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 18/11/2011 09:34:01

    Πῶς θὰ βγοῦμε ἀπ' τὸ μνημόνιο, ὅταν ἡ πλειοψηφία τῶν κομμάτων τῆς βουλῆς θὰ ἔχει συνυπογράψει τὴν νέα δανειακὴ σύμβαση καὶ τὸ νέο (ἀνακεφαλαιωτικὸ τῶν πάντων) μνημόνιο ποὺ θὰ τὴν συνοδεύει;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Κοινὸς νοῦς 18/11/2011 11:54:36

      αν δρομολογηθεί με συνολική λύση στο πρόβλημα χρέους της ευρωζώνης, εμείς θα παραμείνουμε σ' ένα μνημόνιο που επιτείνει την ύφεση;
      ¨κοινός νούς" χρειάζεται.
      Και λυπάμαι που δεν έχω πολυτονικό.

      • keymangreek avatar
        keymangreek @ Κώστας Ροδινός 18/11/2011 15:17:48

        Ἐὰν θέλετε νὰ γράψετε εὔκολα πολυτονικά σὲ ὑπολογιστὴ μὲ Windows, ἐγκαταστῆστε στὸν ὑπολογιστή σας τὸν ὁδηγὸ πληκτρολογίου keymangreek ποὺ θὰ σᾶς βοηθήσει πολύ. Γιὰ ὅποια τυχὸν βοήθεια χρειασθῆτε, εἴμαστε ἐδῶ.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ keymangreek 18/11/2011 17:12:56

          Ευχαριστώ πολύ, θα αναζητήσω τις συμβουλές σας.

    • Απορία avatar
      Απορία @ Κοινὸς νοῦς 18/11/2011 12:31:04

      Οι όποιες "υπογραφές" αποτελούν εμπόδιο μόνον για κυβερνήσεις μαριονέτες. Από την άλλη εαν τα επόμενα χρόνια έχουμε πάλι κυβερνήσεις μαριονέτες η Ελλάδα θα συρρικνωθεί ακόμα και γεωγραφικά όχι μόνον οικονομικά.

      Η μόνη ελπίδα λοιπόν είναι να υπάρξει και κάτι καλό από τη περιπέτεια που περνάμε και να προκύψει στο εγγύς μέλλον μια ισχυρή κυβέρνηση με εθνικούς και όχι διεθνιστικούς προσανατολισμούς.

      Μια τέτοια κυβέρνηση δεν πρόκειται να τη σταματήσει οποιαδήποτε "υπογραφή". Άλλωστε μια τέτοια κυβέρνηση θα έχει βάλει πρώτα στη φυλακή όλους όσους "υπέγραψαν" ή τουλάχιστον θα έχει εκδώσει εντάλματα σύλληψης για όσους από αυτούς προλάβουν και την κοπανίσουν.

  9. yannidakis avatar
    yannidakis 18/11/2011 09:46:01

    για να συζητήσουμε για έξοδο από το Μνημόνιο είναι πολύ σημαντικό να εξετάσουμε ποια είναι η εναλλακτική μας λύση, πριν από αυτό δεν νομίζω πως απλά μπορούμε να ονειρευόμαστε ουτοπική έξοδο από τις μνημονιακές συμβάσεις.
    Το γεγονός πάντως πως το ζήτημα είναι γενικό, αποτελεί μιας πρώτης τάξεως αφορμή για την εξεύρεση μιας συνολικής λύσης :[

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ yannidakis 18/11/2011 11:55:20

      νομίζω οτι στην τελευταία σου πρόταση δίνεις και την απάντηση.

  10. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 18/11/2011 10:01:32

    Εδώ που φτάσαμε είτε το θέλουμε είτε όχι η ''λύση'' είναι στάση πληρωμών, επαναδιαπραγμάτευση όλου του χρέους , επιστροφή στη δραχμή ΚΑΙ ΧΑΙΡΕΤΊΣΜΑΤΑ ΣΤΟΥ Σ ΣΥΜΠΕΘΈΡΟΥ Σ.

  11. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 18/11/2011 10:07:52

    Θαυματουργὲς λύσεις δὲν ὑπάρχουν.

    Ὑπάρχει ὅμως ἡ δυνατότης νὰ (α) νοικοκυρέψομε τὰ τοῦ οἴκου μας γιὰ νὰ σταματήσουν οἱ κρατικὲς σπατάλες καὶ τὰ κομματικὰ φαγοπότια, (β) νὰ ἀνορθώσομε τὴν παιδεία μας, ὄχι γιὰ νὰ μάθουν τὰ παιδιὰ κομπιοῦτερ, ἀλλὰ γιὰ νὰ ἐπανέλθει τὸ ἦθος καὶ οἱ ἀξίες ποὺ χάσαμε, (γ) νὰ ἀναγνωρίσομε τοὺς ἄξιους καὶ νὰ τοὺς ἀφήσομε νὰ δημιουργήσουν, ὥστε νὰ γίνει ἐπὶ τέλους καὶ αὐτὴ ἡ κοινωνία παραγωγικὴ καὶ ὂχι ἀμιγῶς καταναλωτική. Καὶ προφανῶς καὶ ἄλλα πολλὰ ποὺ τὰ ξέρομε ὅλοι μας.

    Ὅλα τοῦτα ὅμως δὲν μποροῦν νὰ γίνουν ἂν ἡ χώρα ἔχει φορτωθεῖ ἕνα μὴ βιώσιμο δημόσιο χρέος καὶ ἂν ὅ,τι παράγει καὶ ὅ,τι κατέχει θυσιασθοῦν στὴν ἐπὶ δεκαετίες ἀποπληρωμὴ του. Αὐτὸ χρειάζεται ἐπαναδιαπραγμάτευση.

    Μέχρι τώρα ζητούσαμε χάρες χωρὶς νὰ ἀλλάζομε τίποτε. Ἡ λύση πρέπει ὑποχρεωτικὰ νὰ περιλαμβάνει ἀλλαγές ἐκ μέρους μας, ἀλλὰ καὶ ἀνάληψη εὐθύνης ἐκ μέρους τῶν δανειστῶν μας. Τὸ it takes two to tango ἰσχύει γιὰ ὅλους.

    • ΝΙΚΟΣ Λ. avatar
      ΝΙΚΟΣ Λ. @ Κοινὸς νοῦς 18/11/2011 16:40:01

      Αυτή είναι η αλήθεια που κανένα κόμμα δεν τολμάει να πει.

  12. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 18/11/2011 10:07:59

    Αν είχαμε τη δύναμη,
    και εναν Γ.Καραισκάκη ως ηγέτη εδώ και 2 χρόνια θα είχαμε κάνει κάτι, αντί να περιμένουμε να μας σώσει η γκουβερνάντα.
    Δυστυχώς αδέλφια δεν την είχαμε, γι αυτό θα υποστούμε τα πάντα. Η μόνη ελπίδα που μας μένει είναι να βρούμε τη δύναμη αυτή, όταν δεν θα έχουμε να χάσουμε τίποτε άλλο απο τις αλυσίδες μας...

    • Nikolas avatar
      Nikolas @ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 18/11/2011 10:52:03

      e oxi kai etsi, bale kai to exoxiko mas, bale kai to aytokinhto mas ,bale kai to kafedaki mas.....
      An den synhdhtopoihsoume oti gia ta perissotera ftaime emeis kai kanenas allos den prokeitai na doume asprh mera. H logikh oti panta mas ftaine oi alloi den odhgei pouthena.
      Anebasame to viotiko mas epipedo apo to 1950 kai meta oso kanenas allos laos sthn Dysh kai ayto en merei me epidothseis kai daneika kai tora hrte to plhroma toy xronou na ta plhrosoyme.

      Otan kapoios katanalonei parapano apo oti paragei ftiaxnei apo monos toy enan lakko pou kapoia stigmh me sugoyria tha pesei mesa!

      • ΙΩΝΑΣ avatar
        ΙΩΝΑΣ @ Nikolas 18/11/2011 15:39:00

        Για το ότι φτάσαμε στο σημείο να μην παράγουμε ούτε οδοντογλυφίδες, εμείς φταίμε μόνο? Όχι η Ευρωπαϊκή Ένωση?

      • daughter of mercy avatar
        daughter of mercy @ Nikolas 19/11/2011 05:32:02

        Πάγκαλε εσύ?

  13. μητσος καρδιτσα avatar
    μητσος καρδιτσα 18/11/2011 10:18:48

    για να βγεις απο το μνημονιο πρεπει πρωτα να κανεις τα κονε σου με αλλες χωρες. ρωσια κινα κλπ. αλλα ποιος εχει τα κοτσια να βγει και να πει οτι θα φυγουμε απο το μνημονιο και δε σας πληρωνουμε? κανενας.
    με την νεα δανειακη συμβαση που θα ψηφισει και η νου δου παμε για το μνημονιο 2. ηδη ο γερμανος ειναι εδω. και μας συμβουλευει πως να εισπραξουμε τους ανυσπραχτους φορους και να παρουμε νεα μετρα. για τα επομενα 20 χρονια τουλαχιστον οι ελληνικες κυβερνησεις θα ειναι για να ειναι. τις αποφασεις θα τις παιρνουν αλλοι. εμεις τζαμπα θα στηνωμαστε στις ουρες για να εκλεγουμε κυβερνησεις.

  14. ataktos avatar
    ataktos 18/11/2011 10:22:37

    εμείς έχουμε το νέο νόμισμα ..το παπα..και έτσι θα πάμε στο παράδεισο χιχχι.

  15. Προμηθέας avatar
    Προμηθέας 18/11/2011 10:22:48

    Δηλαδή τώρα που θα σκάσει το κοινό μυστικό, πως η Γερμανία έκρυβε το χρέος της στα Ομόσπονδα κρατίδιά της τι θα γίνει; Θα πάρουν τις ύβρεις πίσω; Θα ζητήσουν συγγνώμη για την απρεπή και απαξιωτική συμπεριφορά; Μπα, δε νομίζω...

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Προμηθέας 18/11/2011 10:46:29

      Δεν χρειάζεται, αρκούν οι αντιδράσεις που έχουν ήδη δημιουργήσει.

      Στη γερμανόφωνη Ελβετία, όπου πολλοί γερμανοί έχουν αναζητήσει επαγγελματική διέξοδο, δεν θέλουν ούτε να τους ξέρουν οι Ελβετοί, κι ας μιλούν την ίδια γλώσσα ... Η απρέπεια δεν συγχωρείται πουθενά.

  16. μχ avatar
    μχ 18/11/2011 10:27:55

    Σε ένα πλανητικό σύστημα πρωταρχική σημασία έχει τί κάνει ο ήλιος, όχι οι δορυφόροι

    Για πρώτη φορά από το ξέσπασμα τις κρίσης οι δηλώσεις Μέρκελ, Σαρκοζί ως προς την αντιμετώπιση της είναι εκ διαμέτρου αντίθετες καθώς ο Γάλλος Πρόεδρος επιζητεί, πλέον, την άμεση συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας στην ενίσχυση του EFSF έχοντας κατανοήσει πως οτιδήποτε άλλο δε θα πετύχει ενώ η Γερμανίδα Καγκελάριος αρνείται κατηγορηματικά αυτό το ενδεχόμενο αφήνοντας την ευρωζώνη να απειλείται με κατάρρευση.

    Ο Νικολά Σαρκοζί αντιμετωπίζει την πίεση των αγορών στην πόρτα της Γαλλίας και τον άμεσο κίνδυνο η χώρα του να εκτροχιαστεί δημοσιονομικά και χρηματοπιστωτικά καθώς τα σπρεντ των γαλλικών έναντι των γερμανικών ομολόγων έχουν εκτοξευτεί σε ευρωπαϊκό ιστορικό υψηλό επίπεδο κάτι που σημαίνει πως η ευρωζώνη αυτή τη στιγμή παρουσιάζει χρηματοπιστωτική και νομισματική απόκλιση στην 'καρδιά της', με τις αγορές να δείχνουν πως όπως είναι σήμερα δομημένη δεν ταιριάζει ούτε στην Γαλλία.

    Ήδη η αύξηση του κόστους δανεισμού της Γαλλίας έναντι αυτού της Γερμανίας κατά 200 μονάδες βάσης λειτουργεί ως φρένο ανταγωνιστικότητας για την πρώτη αφού προκειμένου να δει την οικονομία της να συγκλίνει με τη Γερμανική θα πρέπει, πλέον, να προχωρά σε εσωτερική υποτίμηση ανάλογου μεγέθους με την αύξηση των σπρεντ.

    Μπορεί να μην το παραδέχεται κανείς αλλά η Γαλλία ξεκίνησε ήδη την προσπάθεια εσωτερικής υποτίμησης με την ανακοίνωση των νέων μέτρων και οι αγορές το έχουν αντιληφθεί.

    Αν η Γαλλία είχε ως νόμισμα της το φράγκο σήμερα θα προχωρούσε σε υποτίμηση.



    Με τη Γερμανία, αντίθετα, να ανακοινώνει μέτρα ενίσχυσης της οικονομίας της, η οποία ήδη βρίσκεται στην καλύτερη φάση της των τελευταίων 20 ετών και να προσλαμβάνει κεφάλαια και ρευστότητα από παντού, ο ρόλος της στην κρίση μοιάζει με εκείνον μιας μαύρης τρύπας που καταβροχθίζει οτιδήποτε βρίσκεται γύρω της και στο τέλος καταρρέει από την ίδια τη βαρύτητα της.

    Η Γερμανία κρατά τα επιτόκια του ευρώ σε εντυπωσιακά υψηλότερα επίπεδα από τις ΗΠΑ και την Ιαπωνία ενώ μεσούσης της ευρωπαϊκής κρίσης ο πρώην διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας, Ζαν Κλοντ Τρισέ, είχε προχωρήσει σε αύξηση των επιτοκίων για να εμποδίσει την αύξηση πληθωριστικών πιέσεων στη Γερμανία, στερώντας την ευρωπαϊκή περιφέρεια από το ελάχιστο οξυγόνο που της είχε απομείνει και εκπλήσσοντας αρνητικά ολόκληρο τον κόσμο και μαζί με αυτόν τις αγορές που ενέτειναν την επίθεση τους στο ευρώ.

    Όσο η κρίση οξύνεται τόσο η Γερμανία λειτουργεί ως ασφαλής παράδεισος για επενδυτικά και αποταμιευτικά κεφάλαια ενώ τα επιτόκια κρατικού δανεισμού της μειώνονται κάνοντας το δανεισμό της φθηνότερο και το κόστος χρηματοδότησης των ελλειμμάτων και των δημοσιονομικών της αναγκών σχεδόν μηδενικό. Καθώς η Γερμανία αναπτύσσεται και πληθωρίζεται από το ξέσπασμα της ελληνικής κρίσης και μετά, εκμεταλλευόμενη την οικονομική και νομισματική αστάθεια προς όφελος της, στην πραγματικότητα προκαλεί ανατίμηση του ευρώ επιδεινώνοντας τη δημοσιονομική και οικονομική θέση όλων των υπολοίπων ευρωπαϊκών κρατών.

    Για να γίνει αυτό κατανοητό αρκεί κανείς να δει το ευρώ όχι ως ενιαίο νόμισμα αλλά ως ένα καλάθι νομισμάτων συνδεδεμένων με σταθερή ισοτιμία μεταξύ τους έτσι που κανένα να μην μπορεί να υποτιμηθεί ή να ανατιμηθεί έναντι του άλλου. Η αύξηση των επιτοκίων στην οποία προέβη ο Τρισέ κάτω από την πίεση της Γερμανικής Κεντρικής Τράπεζας σε συνδυασμό με την ήδη υπάρχουσα ευρωπαϊκή κρίση και την παράλληλη ανάπτυξη της Γερμανίας σε μία φάση που τα περισσότερα απ' τα υπόλοιπα κράτη της ευρωζώνης δεινοπαθούσαν οικονομικά, προκάλεσε αυξητικές πιέσεις στο μάρκο και πτωτικές πιέσεις στα περισσότερα απ' τα νομίσματα των υπολοίπων κρατών. Έτσι την ώρα που κράτη όπως η Ελλάδα, η Ιρλανδία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Αυστρία, η Γαλλία κλπ προσπαθούν να λάβουν δημοσιονομικά μέτρα για να προκαλέσουν εσωτερική υποτίμηση 'προσομοιώνοντας' μία πραγματική νομισματική υποτίμηση, η Γερμανία, εξυπηρετώντας τα δικά της και μόνο συμφέροντα , προκαλεί ανατίμηση στο μάρκο αναγκάζοντας τα υπόλοιπα κράτη να προβούν σε ακόμη μεγαλύτερη υποτίμηση προκειμένου να αντέξουν στο περιβάλλον του ευρώ.

    Αυτό που αρνούνται να δουν οι πολιτικοί, εντός και εκτός Ελλάδας, είναι πως μία νομισματική ένωση μοιάζει με ένα σύστημα πλανητών όπου οι δορυφόροι κινούνται γύρω από τον ήλιο ακολουθώντας την πορεία του, με τον ήλιο να είναι εν προκειμένω το μάρκο και τους δορυφόρους τα νομίσματα των υπόλοιπων κρατών της ευρωζώνης Καθώς ο ήλιος κινείται προς μια κατεύθυνση μέσα στο διάστημα οι δορυφόροι του δεν έχουν άλλη επιλογή από το να τον ακολουθούν αφού τους έλκει το μαγνητικό του πεδίο. Αν ο ήλιος οδεύει προς μία κατεύθυνση καταστροφική για κάποιους απ' τους δορυφόρους του τότε αυτοί είναι μοιραίο να καταστραφούν εκτός και αν καταφέρουν να ξεφύγουν από τη μαγνητική του έλξη.

    Αν το ευρώ ήταν πλανητικό σύστημα μία σειρά χωρών μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα θα είχαν ήδη καταστραφεί. Αυτό γιατί η Γερμανία κινείται προς την κατεύθυνση που την εξυπηρετεί αδιαφορώντας παντελώς για το γεγονός πως μεταφέρει μαζί της μια ολόκληρη ένωση σε εχθρικό περιβάλλον.

    Αυτό ακριβώς συνέβη στη νομισματική κρίση των αρχών της δεκαετίας του '90 όταν μία σειρά κρατών που μοιράζονταν τον ίδιο νομισματικό μηχανισμό με 'ήλιο' το μάρκο και δορυφόρους τα εθνικά νομίσματα αναγκάστηκαν να προβούν σε υποτίμηση με την Ιταλία και τη Βρετανία να ωθούνται έξω από αυτόν και με το μηχανισμό να καταρρέει υπό το αδιάφορο βλέμμα της Γερμανίας.

    Υποστήριξα από το ξέσπασμα της κρίσης πως η Γερμανία δε θα βοηθήσει ουσιαστικά την ευρωζώνη μέχρις ότου απειληθεί η Γαλλία και πως ακόμη και τότε είναι ικανή να επιλέξει την κατάρρευση της νομισματικής ένωσης με τη σημερινή της μορφή και τη μεταμόρφωση της σε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στην ίδια από το να πράξει αυτό που επιτάσσει ο ρόλος της και να αναλάβει τις ευθύνες της.

    Αξίζει να θυμηθούμε πως στην υπογραφή του πρώτου Μνημονίου το ΔΝΤ είχε απαιτήσει απ' την Ελλάδα να προβεί σε εσωτερική υποτίμηση μεγαλύτερη του 20% και στην αναθεώρηση του πρώτου τριμήνου του 2011, μετά από περικοπές μισθών, συντάξεων και την αύξηση των άμεσων και έμμεσων φόρων ,το ΔΝΤ διαπίστωσε πως η Ελλάδα είχε προβεί σε εσωτερική 'ανατίμηση' και έπρεπε να κάνει, πλέον, ακόμη μεγαλύτερη υποτίμηση σε σχέση με την αρχή της κρίσης.

    Πρέπει να γίνει κατανοητό πως εντός νομισματικού συστήματος πρωταρχική σημασία έχει τί κάνει ο ήλιος του και όχι το τί κάνει ένας δορυφόρος. Η αδυναμία κατανόησης αυτής της αρχής είναι που κάνει τους πολιτικούς να αποτυγχάνουν σε όλες τους τις μέχρι στιγμής σχετιζόμενες με την κρίση προβλέψεις κάτι που συμβαίνει τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλες τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Όσο η Γερμανία ακολουθεί μία πολιτική ανατίμησης του 'μάρκου' τόσο αυξάνεται η υποτίμηση στην οποία πρέπει να προβούν οι υπόλοιπες χώρες προκειμένου να κρατήσουν σταθερή ισοτιμία με αυτό.

    Δεν είναι η Ελλάδα που διαλύει τη νομισματική ένωση γιατί απλούστατα δεν έχει τη δύναμη να το κάνει. Αυτό που μπορεί να κάνει με την αποτυχία της να παραμείνει εντός αυτής είναι να αναδείξει την αδιαφορία και την απροθυμία της Γερμανίας να διατηρήσει την ευρωζώνη στην υπάρχουσα μορφή της.

    Φαίνεται, ωστόσο, πως η ώρα μηδέν, αυτή της επίθεσης των αγορών στη Γαλλία που προέβλεψα από το ξέσπασμα της κρίσης έχει φτάσει. Και αν η ιστορία είναι καλός σύμβουλος τώρα η πίεση του Γάλλου Προέδρου στη Μέρκελ θα κλιμακωθεί και η Γερμανίδα Καγκελάριος θα λάβει μέτρα για να στηρίξει το μεγαλύτερο σύμμαχο της. Πριν είκοσι χρόνια, ωστόσο, η Γερμανική Κεντρική Τράπεζα είχε εμποδίσει τη Γερμανία να σώσει την τότε ευρωπαϊκή νομισματική ένωση. Μένει να δούμε αν θα κάνει το ίδιο και τώρα που αυτά που διακυβεύονται είναι πολύ περισσότερα.


    XrimaNews.

    • Y. avatar
      Y. @ μχ 18/11/2011 10:47:36

      Στη τελευταία παράγραφο, φοβάμαι ότι η Μέρκελ θα το πάει μέχρι εκεί, που ο Σαρκοζής αναγνωρίσει την ήττα του. Αν αυτό συμβεί, η πλήρης γερμανοποίηση της ευρώπης επήλθε, και τότε δεν μένει παρά να διαλυθεί η ευρωζώνη, και να γίνει ριζική αλλαγή της συνθήκης της ΕΕ (..αν δε διαλυθεί και αυτή)
      Πολύ καλή περιγραφή!!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ μχ 18/11/2011 10:55:23

      νομίζω ότι είναι η πιό παραστατική περίληψη της κρίσης, από όσες διάβασα μέχρι σήμερα.

  17. alexis avatar
    alexis 18/11/2011 10:58:17

    ''Είναι δυνατόν, όλα αυτά να τα προκάλεσε η Ελλάδα, όταν η οικονομία της αντιστοιχεί μόλις στο 2% της Ευρωζώνης''.
    Τ0 2% της Ευρώπης χρωστάει 350 δις...δεν σας λέει τίποτα αυτό...ξεκολλάτε ρε..κουκουρούκου έχετε καταντήσει..

  18. Απορία avatar
    Απορία 18/11/2011 10:59:52

    "Εμείς τι κάνουμε;"

    A) Περιμένουμε 100 μέρες την κυβέρνηση Παπαδήμου να πάρει την έκτη δόση χωρίς υπογραφές, δεσμεύσεις και άλλες τέτοιου είδους βλακείες.

    Β) Ευχόμαστε να προλάβει η κυβέρνηση Παπαδήμου μέσα σε αυτές τις 100 μέρες να βάλει όση τάξη προλάβει στο φορολογικό σύστημα και στον δημόσιο τομέα.

    Γ) Δεν έχει γάμμα. Μετά τις 100 μερές προκηρύσσει εκλογές.
    Έξυπνος άνθρωπος είναι ο κ. Παπαδήμος καταλαβαίνει ότι ο χρόνος ημίσειας ζωής "διορισμένων δικτατόρων" είναι πολύ μικρός οπότε θα φύγει.
    Ούτως ή άλλως 100 μέρες είναι υπεραρκετές για να παράξει σημαντικό έργο εαν θέλει και μπορεί.
    Καθώς επίσης 100 μέρες είναι λογικό χρονικό διάστημα για τα κόμματα να σοβαρευθούν, να ανασυνταχθούν και να προετοιμαστούν για το δύσκολο μέλλον που έρχεται μετά τις εκλογές.

  19. Θύμιος avatar
    Θύμιος 18/11/2011 11:08:22

    Δεν έχουμε τόσο μια αντίθεση ανάμεσα σε Κεϋνσεϊσμό- Φιλελευθερισμό -Λαϊκισμό -Φρηντμανισμό κ.λ.π., αλλά αντιθέσεις Ευρωπαϊκών Ιμπεριαλισμών- Αμερικάνικων Lobbies (σε εθνοτική βάση συγκροτημένων), μεσ’ τους οποίους (Ευρωπαϊκούς Ιμπεριαλισμού), εκτός του Γκωλιστικού Λομπισμού, υπάρχει ο μετάD.D.R. νέοΠρωσικός Λομπισμός, συνδεδεμένος με τον μεταΣταλινικό ΝεοΤσαρισμό. Συνδεδεμένοι, και, εκτός των άλλων, με τον North Stream. Αυτή είναι η δυστυχία μας, εκεί πάνε τα €υρώ (εκτός του ευρύτερου προβλήματος της Κίνας, που πάντως αλληλεπιδρούν και επιτείνονται). Κι η λύση δεν μπορεί να΄ναι οικονομολογική, αλλά ενδοΙμπεριαλιστικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
    την 9η/11ου/1989 έπεσε η DDR, έκτοτε -και παράλογα- μας προέκυψαν τα κυκλώματα Κόκκαλη-Dώρας- Βάσως.
    Σήμερα θά 'πρεπε να 'χαν πέσει, αντιθέτως, λειτουργεί και ο North Stream, αυτή είναι η δυστυχία μας, εκεί πάνε τα €υρώ.
    Τώρα έχουμε ρήγμα Γαλλο-Γερμανικού άξονα, για το θέμα του €υρώ και της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας, όπου το Γαλλο- πρέπει μάλλον να διαβαστεί Λατινο/Ρωμανική Ένωση/Ευρώπη. την 9η/11ου να την περιμένουμε με το “παλιό”.
    Πρέπει να οξύνουμε τις αντιθέσεις Ευρωπαϊκών Ιμπεριαλισμών- Αμερικάνικων Lobbies, κι αφού υποτιμήσουμε το €υρώ, να χρεοκοπήσουμε την Ρωσία (που, θα ’χει πουλήσει, αναδρομικά τζάμπα, τα “φυσικά” αέρια -gas- κ.λ.π. στους Γερμανούς).

  20. Georgek avatar
    Georgek 18/11/2011 11:09:32

    Κύριε Ροδινέ,

    Δυστυχώς έχετε δίκιο. Τα πράγματα έχουν φτάσει σε τραγικό αδιέξοδο. Έτσι όπως έχει η κατάσταση, η μόνη μας ελπίδα είναι να αντέξουμε, μέχρι να καταρεύσει η ευροζώνη (τουλ. στην τωρινή της μορφή). Για να αντέξουμε, χρειάζεται αγώνας από εκλεγμένο ηγέτη για να βελτιωθεί το μνημόνιο, και από την άλλη, επιθετική εξωτερική πολιτική, βασισμένη στον νέο ενεργειακό χάρτη, που ήδη τελεί υπό διαμόρφωση ερήμην μας.

  21. dmk avatar
    dmk 18/11/2011 11:18:20

    με εκείνο το ευρωομόλογο τί έγινε τελικά..εγκαταλείφθηκε ή ιδέα από την νέα συμμαχική κυβέρνηση ειδικού σκοπού;
    Εγκαταλείφθηκε από την Ευρώπη..άραγε γιατί;;;
    Η θα το διαπραγματευθεί ο Παπαδήμος;;

  22. παρατηρητής avatar
    παρατηρητής 18/11/2011 11:19:29

    Σωστές οι διαπιστώσεις του Κ.Ρ. αλλά ποιος τον ακούει... Την πτώση του ΓΑΠ έπρεπε να ακολουθήσει η άμεση προκήρυξη εκλογών και η ανάδειξη μιας αυτοδύναμης κυβέρνησης Σαμαρά που θα ξεκίναγε τη συζήτηση και τις διαπραγματεύσεις με την ΕΕ με βάση τα νέα δεδομένα. Ό,τι εκβιασμούς και να υπέστη ο Πρόεδρος δεν έπρεπε να υποκύψει. Κριτική θα κάνουμε Φάκτορα και κόψε όσα σχόλια θέλεις : αυτό συζητάει ο απλός νεοδημοκράτης που περίμενε πολλά ( περιμένει ; ) από τον Σαμαρά.

    Εδώ που έχει φθάσει η κατάσταση και με βάση προβλέψεις για το άμεσο μέλλον στην Ευρώπη έχουμε φθάσει σε ένα σταυροδρόμι : μπροστά μας έχουμε το δρόμο που οδηγεί στην έξοδο από τη κρίση με αλλαγή πλεύσης από την ΕΕ και κυρίως από τη Γερμανία. Κοινή δημοσιονομική πολιτική, έκδοση ευρωομολόγου και εφαρμογή των συνθηκών : αλήθεια γιατί δεν εφαρμόστηκε το άρθρο 122 της συνθήκης του Μάαστριχτ που προβλέπει την αλληλεγγύη της ΕΕ στις χώρες που πλήττονται από κρίση ; ; ; Άλλο ένα έγκλημα του ΓΑΠ που πριν μας βάλει στο ΔΝΤ μίλαγε για μήνες για τη διαφθορά των Ελλήνων και τα πλαστά στοιχεία της κυβέρνησης ΚΚ, ενώ ο ίδιος τα παραποιούσε για να παρουσιάζει τα πράγματα ακόμα χειρότερα για να μην εφαρμοστούν αυτά που προβλέπουν οι συνθήκες σε περίπτωση κρίσης.
    Οι άλλοι δρόμοι οδηγούν στη διάλυση της ευρωζώνης, κάτι το οποίο- όπως έγραφε μπλόγκερ που αναρτήθηκε σε βρετανικό σάιτ πριν μια βδομάδα - είχε απειλήσει ότι θα επιδιώξει ο φίλος του ΓΑΠ χρηματιστής Σόρος πριν 2 χρόνια.

    Μήπως τώρα επιτέλους είναι η ώρα να ζητηθούν επίσημα από τη Γερμανία οι αποζημιώσεις και το κατοχικό δάνειο και μήπως τώρα βρεθούν πιο εύκολα συμμαχίες με πολλές ευρωπαϊκές χώρες ; Με τη παρούσα κυβέρνηση βέβαια είναι κομμάτι δύσκολο, γιαυτό πρέπει να έχει πολύ βραχύ βίο.

  23. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 18/11/2011 11:28:02

    μχ. Απόλυτα σωστή η ανάλυσή σου . Πιστεύω οτι είναι αδύνατο αυτά που λες να μην τα ξέρει ο Σαρκοζί, εδώ και 2 χρόνια . Αυτό που με κάνει να αναρωτιέμαι για τον πραγματικό του ρόλο είναι γιατί δεν τα ξεκαθάρισε και στους Γερμανούς λέγοντάς τους οτι άν κύριοι νομίζετε οτι είστε ο ήλιος και δεν μας έχετε ανάγκη , συνεχίστε μόνοι σας, εμείς βάζουμε τη Ρωσία στην ΕΕ (έχει κάνει αίτηση εδω και χρόνια) και φτιάχνουμε την Ευρασιατική Ενωση απο τη Λισσαβώνα ως το Βλαδιβοστόκ στην οποία αποκλείουμε την είσοδο Γερμανικών προιόντων....

    • thanos avatar
      thanos @ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 18/11/2011 13:29:30

      αυτό μου άρεσε πολύ ... καταπληκτική ιδέα...

      • stanley@gr avatar
        stanley@gr @ thanos 18/11/2011 13:44:45

        και μετα ξυπνησατε. οι σχεσεις ρωσιας-γερμανιας ειναι πιο σφιχτες τωρα παρα ποτε!!
        ολους τους δεσαν οι γερμανοι!

  24. blue nile avatar
    blue nile 18/11/2011 11:29:18

    Κε Ροδινέ.

    Η αρχιτεκτονική του ευρώ ήταν προβληματική κάτι που πολύ λίγοι οικονομολόγοι είχαν διατυπώσει κατά την γέννηση του. Δεν προέβλεπε από την αρχή του το τι μέλλει γενέσθαι με τις χώρες που παρουσιάζουν εμπορικό έλλειμα. Αυτές είναι υποχρεωμένες να δανείζονται με υψηλότερα επιτόκια και δεν έχουν την λύση της υποτίμησης για να παραμένουν ανταγωνιστικές. Με συνέπεια να προβαίνουν σε μέτρα περιοριστικής δημοσιονομικής και νομισματικής πολιτικής που συρικνώνουν την οικονομία και επιδεινώνουν την κατάσταση. Έπρεπε από την αρχή να είχε επιβληθεί η με κάποιο τρόπο διοχέτευση των περισσευμάτων των παραγωγικών χωρών προς τις υπόλοιπες υπό τη μορφή απραγωγικών επενδύσεων. Ή θα μπορούσε να υπάρχει ένα κοινό ευρωπαικό χρέος ώστε η Ελλάδα, η Πορτογαλία ή η κάθε χώρα με πρόβλημα να μην δανείζεται από μόνη της αλλά μέσω της Ένωσης. Το ευρωομόλογο ήταν και είναι απαραίτητο και όχι αυτό το αναποτελεσματικό ομόλογο που αποτελείται από φέτες χρέους κάποιων χωρών που εκδίδεται από το EFSF. Είναι αντιληπτό ότι τέτοιες λύσεις προκαλούν την απέχθεια των πλεονασματικών χωρών όχι γιατί κοστίζουν σ'αυτές, έτσι και αλλιώς συνεισφέρουν στέλνοντας χρήματα των φορολογούμενων τους μόνο που τα χρήματα αυτά πάνε σε λάθος κατεύθυνση, αλλά γιατί αφαιρούν το προνόμιο του να αποχωρήσουν από την Ευρωζώνη ότι ώρα το θελήσουν. Και αυτή η προνομία που θέλουν να έχουν καταστρέφει τελικά την Ευρωζώνη...

  25. SOTPAP avatar
    SOTPAP 18/11/2011 12:00:39

    οι εξελίξεις ξεπερνούν την Ελλάδα, η οποία αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά ότι δεν είναι το πρόβλημα. Εξαιτίας του ΓΑΠ, χρησιμοποιηθήκαμε ως το χαλάκι που θα σκεπάσει τα σκουπίδια, αλλά είναι τόσα πολλά που δεν κρύβονται.
    Ανεξάρτητα όμως από αυτό, ΓΑΠ και Παπακωνσταντίνου πρέπει να περάσουν από Ειδικό Δικαστήριο. Και ο Σαμαράς δεν πρέπει να εγκαλείται για το αν θα υπογράψει ή ΄χοι τους όρους του δανείου, αυτό που πρέπει να ξεκαθαρίσει είναι ότι θα δικάσει . Αλλιώς είναι μια από τα ίδια.

  26. kakofonix avatar
    kakofonix 18/11/2011 12:02:11

    Καλημέρα Κώστα,

    Στο κέντρο, όπως πάντα,

    Καταιγιστικές οι εξελίξεις στην Ευρώπη. Έπειτα από την πλήρη αποτυχία του ελληνικού μνημονίου, θεωρείται αδιανόητο να επιμείνει η Γερμανία στη στήριξη Ιταλίας και Ισπανίας (εντός του 2011 θα χρειαστούν βοήθεια).

    Συνεπώς μάλλον πάμε σε πυρετώδεις διαπραγματεύσεις για μια μετά - ευρώ εποχή πιθανότατα με μικρότερες νομισματικές ενώσεις.

  27. Γιώργος avatar
    Γιώργος 18/11/2011 12:09:51

    Θα ήταν καλό αυτό το άρθρο να το διάβαζε ο Σαμαράς και η παρέα του πού θεωρούν ότι το μνημόνιο μέχρι το 2020 είναι αναπόφευκτο!

    Ά ρε κατακαημένη Ελλάδα, τι κυβερνήτες έχεις! Δούλους των ξένων συμφερόντων!

  28. stanley@gr avatar
    stanley@gr 18/11/2011 12:37:57

    μπορει και να ξανασκεφτει η Αγγελικα. Που ξερεις μπορει τελευταια στιγμη να αρχισει να τυπωνει ευρω!
    εξαιρετικα δυσκολο, γιατι τοτε η σταθερη αγοραστικη δυναμη των Γερμανων θα αρχιζε να παραπαιει. Και εχοντας σταθερους τους μισθους τα τελευταια επτα τουλαχιστον χρονια, μπαι-μπαι εκλογες!
    ας προσεχε.
    το θεμα ειναι κατα ποσον εμεις ειμαστε προετοιμασμενοι για τον αρμαγεδωνα που ερχεται!!

    • daughter of mercy avatar
      daughter of mercy @ stanley@gr 19/11/2011 05:12:50

      θα έπρεπε εδώ και καιρό να ήμασταν στα χωράφια να σκάβουμε, αλλά χωρίς ηγεσία...
      Το καλύτερο νόμισμα είναι η αυτάρκεια μιας χώρας, ειδικά τώρα που η τροφή γίνεται ο νέος χρυσός της παγκοσμιοποίησης.
      Τι να πω….
      Να τ αφήσουμε κι αυτό στο Θεό?

  29. Ευθύμιος Περίσσιος - Χαλάνδρας avatar
    Ευθύμιος Περίσσιος - Χαλάνδρας 18/11/2011 12:41:25

    1. Ήλθε η ώρα του ναυτικού?;
    Τα γεγονότα της Θεσσαλονίκης, εμπεριέχουν μεγάλο μέρος “προβοκάτσιας”, (των Θεσσαλονικέων & Γερμανόφιλων, Βενιζέλου & Άκη -δυό ιθύνοντες των αρχών ασφαλείας, να απαστυνόμευσαν έναν παράδρομο, αρκεί-). Αν εξωθηθεί σε παραίτηση -υπέρ Βενιζέλου- τώρα ο Γ.Α.Π. φοβούμαι πως θα ‘ναι χειρότερα. Να πέσουν όλοι μαζί.
    Δεν έχουμε τόσο μια αντίθεση ανάμεσα σε Κεϋνσεϊσμό- Φιλελευθερισμό -Λαϊκισμό -Φρηντμανισμό κ.λ.π., αλλά αντιθέσεις Ευρωπαϊκών Ιμπεριαλισμών- Αμερικάνικων Lobbies (σε εθνοτική βάση συγκροτημένων), μεσ’ τους οποίους (Ευρωπαϊκούς Ιμπεριαλισμού), εκτός του Γκωλιστικού Λομπισμού, υπάρχει ο μετάD.D.R. νέοΠρωσικός Λομπισμός, συνδεδεμένος με τον μεταΣταλινικό ΝεοΤσαρισμό. Συνδεδεμένοι, και, εκτός των άλλων, με τον North Stream. Αυτή είναι η δυστυχία μας, εκεί πάνε τα €υρώ (εκτός του ευρύτερου προβλήματος της Κίνας, που πάντως αλληλεπιδρούν και επιτείνονται). Κι η λύση δεν μπορεί να΄ναι οικονομολογική, αλλά ενδοΙμπεριαλιστικό ξεκαθάρισμα λογαριασμών.
    την 9η/11ου/1989 έπεσε η DDR, έκτοτε -και παράλογα- μας προέκυψαν τα κυκλώματα Κόκκαλη*-Dώρας- Βάσως.
    Σήμερα θά ‘πρεπε να ‘χαν πέσει, αντιθέτως λειτουργεί και ο North Stream, αυτή είναι η δυστυχία μας.
    i. Γωνία Νικ. Χριστοφοράκου & Πετρ. Κόκκαλη* , φύτρωσε η Siemens – Intrakom.
    ii. * στο σπίτι του Κόκκαλη (Πετρ.) πέθανε ο Σάντος, πριν “εξομολογηθεί” στον Ζαχαριάδη που μόλις είχε γυρίσει απ’ το Νταχάου, κι όλα είχαν γίνει “ερήμην” του.
    iii. Ο Ανδρέας Παπανδρέου & ο Γ.Α. Π. ήταν εναντίον τω Τεξάνων: Τζόνσον, Ρήγκαν & Μπούς μόνoν, και όχι των pro AR.AM.CO.: Κένεντυ, Κλίντον, Όμπαμα.
    2. Άμα έχουμε, για μακρά περίοδο χρόνου, ένα μη ανανεωνόμενο, τακτικά, πολιτικό προσωπικό, και μάλιστα στο επίπεδο της ηγεσίας, έχουμε ανθρώπους με σκελετούς στα ντουλάπια. Σκελετούς που τους εξωθούν σε κυκλοθυμικές συμπεριφορές. Για καθαρά τυχαίους λόγους, μόνον ο “Συνασπισμός” έχει σήμερα ανανεωμένη ηγεσία. Το παραλήρημα ήταν αμενόμενο, με τις τόσες φράξιες, στα τόσα κόμματα, με τους ανοικτούς λογαριασμούς απ’ το παρελθόν. Κατά την διάρκεια της “συνόδου Φεράρας - Φλωρεντίας ” (Βρυξέλες, 26ης Οκτωβρίου) δυό απ’ τους “βασανιζόμενους” Έλληνες διαπραγματευτές, λιποθύμησαν. Κατά την “ιερή μας παράδοση”, η σύνοδος είναι “ληστρική”, αν την απόρριψη ο λαός. Το βασιλικό διάταγμα που δεν υπόγραψε ο βασιλιάς Γεώργιος Α΄, (περί χρεοκοπίας Τρικούπη -νέου δανείου / δανειακής σύμβασης-), προτιμώντας, ίσως, την ηθοποιό Σάρα Μπερνάρ, να μην το υπογράψει ο κ. Σαμαράς, κι ούτε ο κ. Καρατζαφέρης.
    Τώρα έχουμε ρήγμα Γαλλο-Γερμανικού άξονα, για το θέμα του €υρώ και της Κεντρικής Ευρωπαϊκής Τράπεζας, όπου το Γαλλο- πρέπει μάλλον να διαβαστεί Λατινο/Ρωμανική Ένωση/Ευρώπη. την 9η/11ου να την περιμένουμε με το “παλιό”.
    Πρέπει να οξύνουμε τις αντιθέσεις Ευρωπαϊκών Ιμπεριαλισμών- Αμερικάνικων Lobbies, κι αφού υποτιμήσουμε το €υρώ, να χρεοκοπήσουμε την Ρωσία (που, θα ’χει πουλήσει, αναδρομικά τζάμπα, τα “φυσικά” αέρια -gas- κ.λ.π. στους Γερμανούς).
    Για να επαλειφθεί, ο κάποιος “αντισημιτικός” “αέρας” αυτής της κυβέρνησης, πρέπει να αντικατασταθούν απ’ τον κ. Στ. Μάνο, Πάγκαλος και Παπακωνσταντίνου (εισηγητής της ίδρυσης … .. ο παππούς του ενός, διερμηνέας ο θείος του άλλου), (Μπόμπολας & Κόκκαλης να περιοριστούν).
    Μην “βρίζετε” πολύ τον Μάνο, γιατί μπορεί να χρειαστεί.
    Οι γονείς, Μάνου και Σαμαρά, ως συνάδελφοι, κάποιες κοινωνικές σχέσεις θα είχαν. Έχει πρόγονο θύμα του Άουσβιτς. Και έχει εκφραστεί και αρνητικά, ή πάντως, σε κάθε περίπτωση κριτικά, για τα πεπραγμένα Σουφλιά.
    Τον Αλατίνη, κι όχι τον Κεμάλ, πρέπει να τιμήσει ο Μπουτάρης.
    Ήλθε η ώρα του ναυτικού?;
    Το Σουηδικό Β. Ναυτικό να βομβαρδίσει -κατά λάθος- τον North Stream. Η Δημοκρατία της Γεωργίας μην μείνει μόνη.

    • ΕΕ Ελλην avatar
      ΕΕ Ελλην @ Ευθύμιος Περίσσιος - Χαλάνδρας 25/11/2011 19:36:12

      Τι λες ρε φιλε; Σιγα μην βομβαρδισει το Σουηδικο ναυτικο το North stream καταστρεφωντας και το περιβαλλον εδω πανω.Η Σουηδια ειναι ουδετερη και καλα κανει και καμμια ορεξη δεν εχει κανενας εδω για συνγρουσεις με Ρωσσους.Γιατι να μπερδευτουν και τα δικα μου παιδια στις δικες σου σκεψεις για πολεμους;Εκτος των αλλων,η Γερμανια ειναι η χωρα με τις περισσοτερες ΕΙΣΑΓΩΓΕς απο Σουηδια..Ουτε στο ευρω ειμαστε οποτε βρητε τα μεταξυ σας.Εδω θελουμε ειρηνη και συνεργασια με ολους για κοινη αναπτυξη.200 χροννια ειναι η Σ χωρις πολεμο.Τωρα θα αρχισει η Σουηδια;.Για ποιο λογο; μια χαρα ειναι και τωρα..Οσο γιατην Γεωργια στομ Καυκασο..Ευρωπαικο προβλημα ειναι;

  30. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 18/11/2011 12:44:17

    κ. Ροδινέ ομολογώ ότι δεν γνωρίζω οικονομικά. Μπορώ όμως και διαβάζω τον διεθνή τύπο. Διαπιστώνω για άλλη μια φορά ότι όχι μόνο είστε κοινωνός των βαθύτερων προβληματισμών αλλά και την άριστη τεκμηρίωση των θέσεών σας. Το σημαντικότερο για μένα είναι ότι ξέρετε να διερευνήσετε και να εντάξετε το εθνικό στο διεθνή του περίγυρο. Επιπλέον είναι ξεκάθαρο, ότι βλέπετε πολύ πιο μακριά. Καλή δύναμη!

  31. Χρήστος avatar
    Χρήστος 18/11/2011 12:55:13

    "Ελπίζω ότι ο κ. Παπαδήμος θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα λειτουργήσει ως άνθρωπος των τραπεζών, αλλά ως Πρωθυπουργός Ελλάδος."

    Από που προέρχεται αυτή η ελπίδα;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Χρήστος 18/11/2011 13:01:49

      Dum spiro spero!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Χρήστος 18/11/2011 15:07:20

      πιστεύω ότι πρόκειται για λογική συνεπαγωγή: κάθε άνθρωπος ελπίζει σε θετική αποτίμηση του έργου του, πρωτίστως κρινόμενος από τους εντελλόμενους το συγκεκριμένο έργο - σήμερα ο κ. Παπαδήμος, λόγω της θέσης την οποία κατέχει, θεωρείται εντολοδόχος του ελληνικού λαού και όχι των τραπεζών. Σαν πρωθυπουργός της Ελλάδος (και δη σε συνθήκες κρίσης) θα αποτιμηθεί, όχι σαν τραπεζίτης.

  32. Ariadne avatar
    Ariadne 18/11/2011 13:03:38

    Κύριε Ροδινέ!
    πολύ ωραίο άρθρο και κατατοπιστικό!.
    "Αξίζει να είσαι μέλος σε μιά τέτοια Ευρώπη;" Πολύ εύστοχη αντιστροφή.
    Το οτι επιμένουν ακόμα Μέρκελ- Σαρκοζί οτι " το πρόβλημα θα λυθεί με προγράμματα λιτότητας που εξαθλιώνουν τους λαούς για να σώζουν τους Τραπεζίτες", με κάνει να αναρωτιέμαι ποιοί απο τους "μεγάλους" ηγέτες της Ευρώπης είναι μεγαλομέτοχοι των Ευρωπαικών Τραπεζών, ή έχουν τα δισεκατομμύριά τους εκεί και φοβούνται μήν απαξιωθούν.
    ΄Οσο για το πώς θα λειτουργήσει ο κ. Παπαδήμος, θα φανεί στην πορεία, οπότε θα ξέρουμε πού θα τον κατατάξουμε.

  33. Περιπτερας (υπό διάλυση) avatar
    Περιπτερας (υπό διάλυση) 18/11/2011 13:15:16

    Βαρέθηκα να διαβάζω αναλύσεις, απόψεις για το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Ελλάδα και η ευρωζώνη γενικότερα. Το θέμα είναι ότι η κρίση έχει χτυπήσει τις πόρτες μας. Σε άλλους έχει μπει μέσα στο σπίτι, σε άλλους είναι στο κατώφλι έτοιμη να ορμήσει, σε άλλους είναι στο δρόμο έτοιμη και εκεί κάποια στιγμή να εφορμήσει. Ο καθένας παρουσιάζει τα πράγματα κατά το δοκούν… Σημασία έχει όμως τι θα γίνει τελικά? Ποια είναι η λύση με τις λιγότερες δυνατόν απώλειες και όπου απώλειες ζωές, παιδιά, μετανάστευση… ως που θα φτάσει η εξαθλίωση μισθωτών (δημοσίου και ιδιωτικού τομέα), συνταξιούχων και άλλων παραγωγικών ομάδων όπως π.χ. σωστών ελεύθερων επαγγελματιών, μικροεπιχειρηματιών κτλ… Φόροι, φόροι, φόροι, μειώσεις μισθών και συντάξεων και αποδόμηση την παραγωγικότερης τάξης...μεσαία την λένε πολλοί! Ωραίες και χρήσιμες λοιπόν οι αναλύσεις για το ευρωπαϊκό χρηματοπιστωτικό πρόβλημα αλλά από λόγια άλλο τίποτα … λύσεις δεν βλέπω … λύσεις που θα βοηθήσουν τον απλό λαό να ανασάνει … το τέλος ακινήτων τους πονάει όλους αλλά διαφορετικός είναι ο πόνος σε αυτόν που αποδεδειγμένα έχει ετήσιο εισόδημα 5.000, διαφορετική σε αυτόν που έχει 25.000, διαφορετική σε αυτόν που έχει 55.000, διαφορετική σε αυτόν που έχει 12.000 αλλά πραγματικό 60.000, διαφορετική σε αυτόν που έχει 200.000 και ου το καθεξής. Μπορεί κάποιος επιτέλους να εστιάσει το πρόβλημα στον απλό πολίτη και όχι στην τράπεζα του Κωστόπουλου, του Σαλλα ή του Λάτση? Δεν είναι πιστεύω η πλειοψηφία του λαού ούτε κλέφτες ούτε τεμπέληδες ούτε φοροφυγάδες … αυτοί είναι όμως που τραβάνε όλο το βάρος και πολύ φοβούμαι ότι το γαϊδούρι θα κλατάρει σύντομα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Περιπτερας (υπό διάλυση) 18/11/2011 13:32:38

      Ελπίζω να το σώσουμε το ....περίπτερο!
      Κατά τα άλλα ολόσωστος!

  34. thanos avatar
    thanos 18/11/2011 13:37:07

    "Ελπίζω ότι ο κ. Παπαδήμος θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα λειτουργήσει ως άνθρωπος των τραπεζών, αλλά ως Πρωθυπουργός Ελλάδος."

    Θα ήθελα να προσθέσω δύο γνωμικά για την παραπάνω τελευταία πρόταση με την οποία κλείνετε το άρθρο σας:

    «Η ελπίδα είναι τόσο καλό δόλωμα που καλύπτει κάθε αγκίστρι»
    Oliver Goldsmith, Βρετανός συγγραφέας

    «Να ελπίζεις για το καλύτερο και να είσαι έτοιμος για το χειρότερο»
    Αγγλική παροιμία

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ thanos 18/11/2011 14:01:50

      Ευχαριστώ για τις παροιμίες..
      Διδακτικές και οι δύο!

  35. thanos avatar
    thanos 18/11/2011 13:40:10

    "Ελπίζω ότι ο κ. Παπαδήμος θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα λειτουργήσει ως άνθρωπος των τραπεζών, αλλά ως Πρωθυπουργός Ελλάδος."

    Στην παραπάνω τελευταία πρόταση με την οποία κλείνετε το άρθρο σας θα ήθελα να προσθέσω ως σχόλια τα παρακάτω δύο γνωμικά...

    «Η ελπίδα είναι τόσο καλό δόλωμα που καλύπτει κάθε αγκίστρι»
    Oliver Goldsmith, Βρετανός συγγραφέας

    «Να ελπίζεις για το καλύτερο και να είσαι έτοιμος για το χειρότερο»
    Αγγλική παροιμία

  36. TARAMAS avatar
    TARAMAS 18/11/2011 15:32:12

    Να φύγουμε από το μνημόνιο, μόλις βρούμε αυτόν που θα μας δίνει κάθε χρόνο μερικά δις ευρώ ώστε να χρηματοδοτούμε το έλλειμμα. Μέχρι να τον βρείτε και να μας τον δείξετε όμως, πείτε μας πως χωρίς χρηματοδότηση θα ζούμε καλύτερα εκτός του μνημονίου, από ότι εντός του μνημονίου με χρηματοδότηση. Βάλτε κάτω τα νούμερα και εξηγήστε μας, για να μας πείσετε, πως δε θα μειωθούν δραματικά οι μισθοί και οι συντάξεις, πως θα βρεθεί η ρευστότητα και πως δε θα μπουν επιπλέον χαράτσια. Αλλιώς λέμε φτηνά λόγια χωρίς αντίκρυσμα στα μπλογκ, για να βγάλουμε το άχτι μας και να κερδίσουμε κάνα ψηφουλάκο.

  37. greekboy avatar
    greekboy 18/11/2011 15:51:45

    Και ο ΓΑΠ Πρωθυπουργος της Ελλάδος ήταν (και ακόμη είναι?)

  38. ΙΩΝΑΣ avatar
    ΙΩΝΑΣ 18/11/2011 15:52:27

    Δεν ακούω από κανένα πολιτικό ταγό, πλην Σαμαρά, (ανακήρυξη ΑΟΖ), να λέει ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα της Ελλάδας η εξόρυξη του φυσικού αερίου και του πετρελαίου μας. Το κακό είναι ότι ούτε εμείς οι απλοί πολίτες, δεν το συζητάμε μεταξύ μας. Έχουμε δεχτεί πια ότι η Ελλάδα μας είναι μια φτωχή χώρα...
    Θα αφήσουμε τις πλουτοπαραγωγικές μας πηγές ανεκμετάλλευτες? Ή θα τις παραχωρήσουμε στα χέρια των δανειστών μας?
    Θα ξυπνήσουμε επιτέλους?

  39. greekboy avatar
    greekboy 18/11/2011 15:54:20

    Αλήθεια εκλογές πότε θα γίνουν?

  40. Αριστερός avatar
    Αριστερός 18/11/2011 16:03:48

    http://dimitriskazakis.blogspot.com/2011/11/blog-post_15.html Η δόση στους τοκογλύφους και το μεγάλο ψέμα Όσο για την 6η δόση θα πρέπει να διευκρινίσουμε τα εξής: δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από τονισχυρισμό ότι χρειαζόμαστε την 6η δόση για να πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις. Η αλήθεια είναι ότι η 6η δόση χρειάζεται για να πληρωθούν αποκλειστικά τοκοχρεολύσια και έντοκα γραμμάτια. Τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο πρέπει να πληρωθούν 15,5 δισ. ευρώ σε τοκοχρεολύσια και έντοκα γραμμάτια (3,3 δισ. ευρώ για τον Νοέμβριο και 12,2 δισ. ευρώ για τον Δεκέμβριο). Γι’ αυτά νοιάζονται. Μην τυχόν και αναγκαστεί το ελληνικό κράτος και προβεί σε αναστολή ή παύση πληρωμών προς τουςτοκογλύφους επενδυτές, από τους οποίους ορισμένοι ανήκουν και στο επίσημο πολιτικό προσωπικό της χώρας. Δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι τα περισσότερα νυν και πρώην πρωτοκλασάτα στελέχη των κομμάτων της «εθνικής συνεννόησης» έχουν χαρτοφυλάκια γεμάτα με κρατικά ομόλογα και έντοκα γραμμάτια. Τους κόβετε για τύπους που δίνουν... του αγγέλου τους νερό; Λέτε να μην κόπτονται να εισπράξουν πάση θυσία τα κουπονάκια από τα ομόλογα ή να εξοφλήσουν στο άρτιο τα έντοκα γραμμάτια που έχουν αγοράσει οι ίδιοι ως «επένδυση» ή κάποιοι άλλοι γι’ αυτούς; Όλα μπορούν να τα ανεχθούν, όλα μπορούν να τα υπομείνουν (αρκεί τα βάρη να φορτώνονται στα γνωστά υποζύγια), αλλά να χάσουν τα λεφτά τους οι τοκογλύφοι, ποτέ. Γι’ αυτό κόπτονται για την 6η δόση, η οποία ισούται με 8 δισ. ευρώ. Πρόκειται για 8 δισ. ευρώ ώστε να πληρωθούν 15,5 δισ. ευρώ στους τοκογλύφους, ντόπιους και ξένους, έως τις 31.12 του 2011. Κράτος - μεσάζοντας Αντιλαμβάνεσθε την απάτη; Κατανοείτε το ψέμα; Η 6η δόση δεν έχει καμιά σχέση με πληρωμή μισθών και συντάξεων, αλλά με την πληρωμή των δανειστών της χώρας. Καταλαβαίνετε γιατί δεν πρόκειται να «μας» τη στερήσουν; Διότι πολύ απλά γυρίζουν μέσω ημών σ’ αυτούς και στα συμφέροντα που τους στηρίζουν. Το ελληνικό κράτος απλώς εκτελεί χρέη μεσάζοντα ανάμεσα σε πολιτικούς και τοκογλύφους, που συχνά είναι τα ίδια πρόσωπα. Και πάλι όμως δεν φτάνει η 6η δόση για το σύνολο των δανειακών υποχρεώσεων. Δεν είναι αρκετή. Πού θα βρεθούν τα υπόλοιπα; Κάποια από τα επιπλέον 7,5 δισ. ευρώ θα πρέπει να βρεθούν με έκδοση εντόκων γραμματίων του ελληνικού Δημοσίου, σαν τη δημοπρασία που έγινε στις 8.10 για πώληση εντόκων γραμματίων 26 εβδομάδων αντί 1,3 δισ. ευρώ με επιτόκιο 4,89%. Για να μαζέψουν όσα χρειάζονται για τους τοκογλύφους έως το τέλος του έτους, θα πρέπει κάθε εβδομάδα από εδώ και μπρος να κάνουν τέτοιες δημοπρασίες. Κι αν δεν μπορούν, τι άλλη λύση έχουν; Να πάρουν τα υπόλοιπα από τους μισθούς και τις συντάξεις των Ελλήνων εργαζομένων. Καταλαβαίνετε τώρα γιατί ο κ. Βενιζέλος αναζητά εναγωνίως 5 δισ. ευρώ από τους επιπλέον φόρους και το τέλος ακίνητης περιουσίας μέσω ΔΕΗ; Δεν πρόκειται να πάνε σε τακτικές δαπάνες του κράτους, αλλά να συμπληρώσουν όσα λείπουν για να πληρωθούν οι τοκογλύφοι. Ακόμη κι αν χρειασθεί να κοπούν κι άλλοι μισθοί και συντάξεις. Ακόμη κι αν οδηγηθούν στην ανέχεια και στην εξαθλίωση μερικές ακόμη εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες. Κάθε φορά που ακούτε για την 6η δόση, θυμηθείτε ότι σας εξαπατούν βάναυσα. Ούτε ευρώ από τις δόσεις δεν πάει σε μισθούς και συντάξεις. Όλα πάνε σε τοκοχρεολύσια, και πάλι δεν φτάνουν. Γι’ αυτό και επιβάλλονται τα μέτρα άγριας λιτότητας και περικοπών, για να βρεθούν τα υπόλοιπα για τους τοκογλύφους. Κι επειδή πάλι δεν φτάνουν, το ελληνικό Δημόσιο συνεχίζει να δανείζεται με επαχθέστατους όρους μέσω εντόκων γραμματίων 3μήνου και 6μήνου.

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ Αριστερός 18/11/2011 19:21:10

      Το να λέει κάποιος τα ίδια και τα ίδια, δεν τα κάνει αληθινά. Από που προκύπτουν όσα λέει; Πόσα είναι τα ταμειακά διαθέσιμα σήμερα για μισθούς και συντάξεις; Αφού οι δόσεις, όπως λέει, είναι μόνο για πληρωμή τοκοχρεολυσίων, από που χρηματοδοτείται το πρωτογενές έλλειμμα του προϋπολογισμού; Η μήπως ισχυρίζεστε ότι η κυβέρνηση ΓΑΠ ήταν τόσο πετυχημένη, που κατάφερε να ισοσκελίσει τον προϋπολογισμό και μας το κρατάει κρυφό; Μήπως έχει και πρωτογενές πλεόνασμα και δεν το ξέρουμε; Νισάφι πια με την προπαγάνδα και τους μύθους.

  41. ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΑΠΕΡΓΗΣ 18/11/2011 17:59:44

    Πέστε στον κόσμο την αλήθεια .Διψάει ο λαός Δικαιοσύνη και Αλήθεια.
    Χτές ημέρα του παλλαικού εορτασμού του Πολυτεχνείου, πολιτικού ορόσημου της σημερινής μας Δημοκρατίας ο γνωστός Φοραμπάλλας , Καθηγητής Πανεπιστημίου , που έμφανίστηκε, ως αστέρας της πολιτικής μας σκηνής , ως πραιτωριανός του Κρονόληρου Πρωθυπουργού , που παρίστανε τον Ρομπέν των δασών ενώπιον του λαου και με τα κλεμμένα έχτιζε βίλλες για την μαιτρέσσα του, ασύλησε στα δημοκρατικά κεκτημένα της Χώρας,σχολιάζοντας από καθέδρας , μια έντιμη και δίκαιη προσωρινή διαταγή , που χορήγησε μια αδέκαστη Δικαστής της Χώρας. Ο Φοραμπάλλας , που προκαλεί απέχθεια ακόμα και με την φλύαρη παρουσία του , στα Ευρωπαικά Συμβούλια, πνέει τα λοισθια και προσπαθεί να διασωθεί , χτυπώντας κάτω από την μέση έντιμους δικαστικούς λειτουργούς,τρομοκρατώντας , κυριολεκτικά .Η πολιτική παράδοση βέβαια του Κινήματος είναι συνδεμένη όχι μόνον με την πολιτική βία,αλλά και με την ιδεολογική τρομοκρατία. Η συγκεκριμένη δικαστής που αποφάνθηκε ότι η μη καταβολή τέλους επάγέται ,ως κύρωση την διακοπή της σύνδεσης του ηλεκτρικού ρεύματος , να είναι σίγουρη, ότι θα μείνει στην Ιστορία.
    Όλοι γνωρίζουμε ότι οι διαφορές με την ΔΕΗ και των των χρηστών της , ανήκουν στην δικαιοδοσία των πολιτικών Δικαστηρίων, επειδή είναι ιδιωτική επιχείρηση . Ο παμπόνηρος υπερκαταναλωτής Σουβλακιών , για να αποτρέψει διαδικασία της προσωρινής ρύθμισης κατάστασης , όπου οι περισσότεροι Ελληνες Δικαστές , δεν αποτελούν λόχο , των νομικών του εμπνεύσεων , για να νομιμοποιήσει τα δρακόντεια μέτρα του, φρόντισε να επιβάλλει αυταρχικά την καθιέρωση «δοτης» δικαιοδοσίας , με μια χάρτινη απόφαση του ΝΣΚ, υπέρ των Διοικητικών Δικαστηρίων , εναντίον του νόμου. Και αυτό γιατί ο παμπόνηρος Φοραμπάλλάς , γνωρίζει ότι η ενώ τα ασφαλιστικά μέτρα στο Πολιτικό Πρωτοδικείο στοιχίζουν «μηδεν», η κατάθεση προσφυγής στο Διοικητικό έχει κόστος τουλάχιστον 200 ευρώ από παράβολα.Αρα γνωρίζει , ότι προκειμένου να πληρώσει αβέβαια παράβολα , καλύτερο είναι να πληρώσει την σίγουρη οφειλή. Η δικαστής που εξέδωσε την προσωρινή διαταγή ενήργησε σύμφωνα με το Σύνταγμα και τους νόμους. Και πρέπει να σταθούν κοντά της οι Πανεπιστημιακοί Νομικοί , οι Συνταγματολόγοι.Πούναι ο Δαγτόγλου . Πούναι ο Σπηλιωτόπουλος.Που είναι οι ΕΝΑΡΕΤΟΙ. Όταν ο Φοραμπάλλας , εκβιάζει κυνικά πολίτες.Αυτά του έμαθε ο Μάνεσης: Πούναι οι δικηγορικοί σύλλογοι , όταν ο Φοραμπάλλας εκβιάζει δικαστές:Που είναι οι Δικαστικές Ενώσεις, όταν ο Φοραμπάλλας εκβιάζει δικαστές:Που είναι ο Εισαγγελέας του Αρείου Πάγου , όταν Υπουργός άσχετος με την λειτουργία της Δικαιοσύνης , απειλεί τον θεσμό του φυσικού Δικαστή με άθλια και τυρανικά δελτία τύπου.
    Το αποτέλεσμα, ήταν, -υπό το βαρος πλέον και της απόφασης του Πρωτοδικείου Καλαμάτας- να προβεί ο Ευάγγελος Βενιζέλος σε μια σειρά από δηλώσεις που φανερώνουν τον πανικό στον οποίο βρίσκεται η κυβέρνηση μπροστά στο κίνημα ανυπακοής απέναντι και σε αυτό το χαράτσι.
    Συγκεκριμένα, με ανακοίνωση του Υπουργείου κρίθηκε πως η προσωρινή διάταξη του Μονομελούς Πρωτοδικείου της Καλαμάτας έχει εκδοθεί καθ' υπέρβαση της δικαιοδοσίας των πολιτικών δικαστηρίων (!) σε σχέση με ζητήματα βεβαίωσης και είσπραξης φόρων και τελών, και κατά συνέπεια το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους θα προβεί σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες «προκειμένου να μη δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις στους πολίτες''.
    Τις νομικές και συνταγματικές του γνώσεις ο Αντιπρόεδρος της κυβέρνησης φαίνεται να τις αξιοποιεί και να τις επικαλείται μόνο όταν είναι να καταστρατηγήσει την ανεξαρτησία της δικαιοσύνης! Όταν με την υπογραφή του ο ίδιος καταλύει το Σύνταγμα της χώρας, είναι απλά ''για το καλό μας''!
    Απηύθηνε μάλιστα μήνυμα εκβιασμού και τρομοκρατίας ειδικά προς τους δημοτικούς άρχοντες για εφαρμογή του νόμου κάνοντας λόγο για καταλογισμό πειθαρχικών ευθυνών σε δημάρχους που αρνούνται να εφαρμόσουν τον νόμο!
    Όπως επίσης αποφασίστηκε, ο γενικός γραμματέας της Περιφέρειας Αττικής Ηλίας Λιακόπουλος θα κινήσει τη διαδικασία καταλογισμού πειθαρχικών ευθυνών σε «μεμονωμένες περιπτώσεις» δημάρχων που, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΥΠΟΙΚ, «θέλουν να εμφανίζονται ως "ηγέτες" ενός κινήματος άρνησης εφαρμογής του νόμου». Άξιος ο μισθός του! Πάντα βρίσκονται κάποιοι πρόθυμοι να κάνουν τη βρώμικη δουλειά. Κάπως αλλιώς βέβαια τους λέγανε στην κατοχή...

  42. JOHN avatar
    JOHN 18/11/2011 18:07:05

    Η Ευρωπη αυτη τη στιγμη ειναι σαν ενα συρμο οπου η ατμομηχανη που τον κινει αναπτυσει ολο και περισοτερη ταχυτητα καταστρεφοντας τα βαγονια σταδιακα αναλογως των προδιαγραφων για τοσο μεγαλες ταχυτητες! Και οχι μονο αυτο αλλα απο τα κουφαρια των βαγονιων που καταστρεφονται και με ζορι βρησκονται ακομα πανω στις ραγες παιρνει οτι μπορει να χρησιμοποιησει ωστε ν αυξησει ακομη περισοτερο τη ταχυτητα μεχρι τη τελικη καταστροφη!ΟΧΙ και παλι ΟΧΙ στη Γερμανικη Ευρωπη των τραπεζων και των τοκαγλυφων οποιο και να ειναι το τιμημα.ΝΑΙ στην αυτοδιαθεση,τη δημοκρατια και την απεριοριστη συνεργασια ολων των χωρων της γηραιας ηπειρου που θα εξασφαλιζει και την ευημερια μια ζωη με ανθρωπινο προσωπο κι ενα καλυτερο μελλον για τις γενιες που ερχονται!

  43. theo1611 avatar
    theo1611 18/11/2011 19:00:15

    Θα φύγουμε από το μνημόνιο όσο χτυπάει η κρίση την ευρωζώνη και θα πάμε που?

    Τι θα κάνουμε όταν η κρίση σταματήσει να χτυπάει την ευρωζώνη?

    Τι θα κάνουμε όταν η Ευρωζώνη διαλυθεί?

    Τι θα κάνουμε όταν η Ευρωζώνη διατηρηθεί με μιάς μορφής νομισματική και δημοσιονομική διακυβέρνηση?

    Το κόλπο της αλλαγής μίγματος πολιτικής δεν πιάνει πλέον. Για τον απλό λόγο ότι διαφορετικές χώρες με διαφορετικά προβλήματα σήμερα έχουν δοκμιμάσει όλα τα διαφορετικά μίγματα πολιτικής και παρά ταύτα βρίσκονται σε εξίσου, αν όχι εντονότερη, δεινή θέση.


    Οι πολιτικοί σχηματισμοί καλούνται να προβλέψουν το μέλλον και να προδιαγράψουν τις καλύτερες λύσεις για τη χώρα και να πείσουν γι' αυτές.

    Τα δωρεάν γεύματα τελείωσαν.

  44. Monte avatar
    Monte 18/11/2011 20:05:21

    "ΜΙΑ ΝΕΑ ΔΡΑΧΜΗ ΑΞΙΑΣ 1,20 ΕΥΡΩ"

    "Για να πετύχει λοιπόν το παραπάνω σχέδιο χρειάζεται νέα αξιόπιστη ηγεσία, αποφάσεις και μια νέα κοινωνική και πατριωτική συμφωνία. Χρειάζεται να κοιτάξουμε μόνο την πάρτη μας ως Έλληνες, υπομονή πολύ αισιοδοξία. Χρειάζεται οργάνωση και προσήλωση στο σκοπό.

    Κύριοι μόνο με αυτό το τρόπο αχνοφαίνεται ένα μέλλον και ένα σχέδιο και προκαλώ τον οποιονδήποτε να μας παρουσιάσει ένα άλλο καλύτερο τόσο για εμάς όσο κυρίως για τα παιδιά μας."

    www.alithinapsemata.gr/greece/greece-news/greece-economy/2110-nea-draxmi.html

  45. Διογένης avatar
    Διογένης 18/11/2011 20:55:49

    Το ευρώ είναι ξένο νόμισμα για την Ελλάδα που χρειάζεται να επανακτήσει την εθνική της κυριαρχία. Όσο πιο γρήγορα γίνει επιστροφή στο εθνικό νόμισμα, με έξοδο από το μνημόνιο, τόσο λιγότερο επίπονες θα είναι οι συνέπειες. Σε κάθε περίπτωση, επιστροφή σε εθνικό νόμισμα θα πρέπει να συνοδευτεί με γερο κούρεμα του ομολογιακού χρέους σε ευρώ, πιθανως έως και 90% (συμπεριλαμβανομενων και τον ομολογων που κρατα η ΕΚΤ). Με τον τρόπο αυτό η υποτίμηση του εθνικού νομίσματος δεν θα αυξήσει υπερβολικά το χρέος. Αυτό όμως θα πρέπει να γίνει πριν οι τοποτηρητές τον δανειων δυνάμεων υπογράψουν τη νέα συμφωνία που θα ανταλλάξει τα ομόλογα με νέα που θα διέπονται από το Βρετανικό δίκαιο. Πολύ πιθανά, μετά την έξοδο από το ευρώ, η υποτίμηση του εθνικού νομίσματος δεν θα είναι δραματική και δεν θα διαρκέσει για μεγάλο διάστημα αφού τα 100 dis και πλέον που έχουν διαφύγει στο εξωτερικό τα τελευταία 2 χρονια θα αρχίσουν να επιστρέφουν για να επωφεληθούν από ευκαιρίες τοποθετήσεων μόλις η σκόνη καταλαγιάσει...

  46. Ραβινος avatar
    Ραβινος 18/11/2011 21:32:39

    ''Ελπίζω ότι ο κ. Παπαδήμος θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και δεν θα λειτουργήσει ως άνθρωπος των τραπεζών, αλλά ως Πρωθυπουργός Ελλάδος.''Τι ζητας και τι γυρευεις τωρα ! Δεν υπαρχει περιπτωση να ανταποκριθει .Διεκπεραιωτης εντολων θα ειναι μεχρι να φυγει .Τα τυμπανα του πολεμου που εκρουσε πρωτος ο Σαμαρας για λιτοτητα στο δημοσιο ,κινητρα αναπτυξης ,επενδυσεις ,βοηθεια στους χαμηλοσυνταξιουχους κλπ κτυπουν ηδη στην Ιβηρικη με τον Ραχοι Πρωθυπουργο απο την Κυριακη που μας ερχεται στην 4η οικονιμια της Ευρωπης την Ισπανια !Ο Κοελιο της Πορτογαλιας πηρε την δοση του δανειου και απο πριν ειπε καιρος να γυρισουμε σελιδα προς την τονωση της καταναλωσης .Ο χορος του πολεμου του Νοτου με τον Βορρα στηνεται ηδη !Αντε και συντομα να μπουμε κι εμεις στον χορο με τον Σαμαρα Πρωθυπουργο .!

  47. Σκεπυόμενος avatar
    Σκεπυόμενος 19/11/2011 00:23:27

    Μακάρι !

  48. Τάλως avatar
    Τάλως 19/11/2011 02:56:25

    Κ Κωστα Ροδινε, η όπως σας λένε, εύγε εύγε εύγε. Πολυ καλο κειμενο με απλη ανάλυση (οχι απλοϊκή) και κατανοητό. (η σκέψη και η δομή του λογου , αλλά και η αμεσότητα, με παει σε ενα φιλο μου οικονομολόγο).
    Κυρια ερωτήματα.

    1) Η Κ.Ε.Τ τι μπορεί να κάνει; να τύπωση χρήμα πανω σε ευρωομολογα;

    2) Για να διαπραγματευτεί με τους εταίρους της από μηδενική βάση, δηλαδή αν σου πουν τα έχεις υπογράψεις με αυτους τους ορους, και σου πουν ετσι είναι τελος τι κανεις; λες περνω το καπελο μου και παω αλλου που Π.Χ δρχ;

    3) ο Κ Παπαδημος είναι άνθρωπος τον τραπεζών δεν το κρύβει (δεν λεει είμαι η παρθένα Μαρία), αρά σε τι ελπίζετε σε αυτόν ;

  49. Εμμ avatar
    Εμμ 19/11/2011 07:23:03

    Πολύ καλό άρθρο με απίθανα σχόλια, ξεχωρίζοντας αυτό του μχ που είναι άριστα προσεγγιστικό στο παρόν ηλιακό σύστημα του €. Με όλο τον σεβασμό όμως ξεχνά την πρόσφατη οικονομική ιστορία της Ελλάδας της μεταπολίτευσης όπου οι κυβερνώντες απέκτησαν αμύθητες περιουσίες, επτώχευσε ο Ελληνικός δια μέσου Χρηματιστηρίου και διοργανώθηκε απρεπώς για τους Έλληνες μια μιζοκινούμενη Ολυμπιάδα με συνέπεια στο ηλιακό σύστημα του € ο πλαντήτης ΕΛΛΑΣ να εκτροχιάζεται συνεχώς χωρίς να φταίνε οι δομές της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Μήπως εάν δεν γινόντουσαν οι παραπάνω λεηλασίες του Ελληνικού λαού δεν θα βρισκόμασταν στην αθλιότητα του σήμερα;
    Η πραγματικότητα είναι ότι οι υθίνοντες ανακάτευαν τις φυσαλίδες δημιουργώντας οικονομικές φούσκες και μπενοβγένοντας σε αυτές τις διόγκωναν ως που να εκλωβήσουν τις οικονομίες των απλών ηληθίων πολιτών, εν συνεχεία οι φούσκες έσπασαν και το περιβαλλόν της εξανεμιζόταν ενώ αυτοί (υθίνοντες) είχαν δημιουργήσει άλλη ασφαλή γι' αυτούς φούσκα.
    Έχω βαρεθεί τα παχιά λόγια πάταξης της φοροδιαφυγής την στιγμή που μειώνεται το ΑΕΠ, αυξάνεται η ανεργεία και μειώνεται η ανταποδοτικότητα των συνεχώς αυξανόμενων φόρων.
    Κύριοι οι λύσεις είναι ακρέες και μόνο ακρέες με γουδί!!!!!!

  50. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 19/11/2011 08:01:23

    Και εμένα το nick "Τάλως" με παραπέμπει κάπου, θα έχει πλάκα να εννοούμε τα ίδια πρόσωπα!
    Επί των ερωτημάτων:
    1. Η ΕΚΤ, εκτός από την εκτύπωση μπορεί να λειτουργήσει ως πραγματική Κεντρική Τράπεζα, δηλαδή:
    - να παρεμβαίνει ουσιαστικά στη δευτερογενή αγορά και να αγοράζει ομόλογα (τα ελληνικά το Καλοκαίρι πριν την συμφωνία της 21ης Ιουλίου είχαν φτάσει να πωλούνται μέχρι και στο -70 της αξίας τους)
    -να δανείζει απευθείας τις χώρες μέλη, κάτι που με τις παρούσες συνθήκες απαγορεύεται με αποτέλεσμα να έχουμε το παράδοξο, η ΕΚΤ να δανείζει τις τράπεζες των χωρών μελών, αλλά όχι τις ίδιες τις χώρες!!!

    2. Το έχω πεί πολλές φορές οτι ήμουν εναντίον της εισόδου της χώρας μας στο ευρώ και τώρα είμαι εναντίον της εξόδου γιατί το θεωρώ καταστροφικό, άρα αυτή την επιλογή την αποκλείω ακόμα και ως διαπραγματευτικό μέσο άσκησης πίεσης, γιατί αν μας πουν φύγετε (αυτό πήγε να κάνει ο Παπανδρέου) θα βρεθούμε αντιμέτωποι με μια καταστροφική επιλογή. Και το ξέρουν αυτό οι απέναντι. Αυτό που ισχυρίζομαι είναι οτι η Ελλάδα έχει πλέον δύο....απρόσμενα και ισχυρά διαπραγματευτικά χαρτιά:
    -την παταγώδη αποτυχία του μνημονίου, και αυτό πλέον το ομολογούν όλοι.
    -την επέκταση της κρίσης χρέους στην καρδιά της ευρωζώνης που ανέδειξε σε όλο το εύρος τα δομικά προβλήματα που υπήρχαν εξ αρχής στην αρχιτεκτονική της ευρωζώνης.
    Τούτων δοθέντων, μπορούμε α)και συμμαχίες να βρούμε (που δεν είχαμε ή δεν επιδιώξαμε) β)και την επαναδιαπραγμάτευση να θέσουμε (άλλωστε το μνημόνιο Ι έχει ήδη αναθεωρηθεί 5 φορές και γ)μια γενικότερη πολιτική λύση να προτείνουμε.
    Μα θα γίνουν όλα αυτά δεκτά, είναι το εύλογο ερώτημα; Δεν ξέρω! Ομως, αντί να καθόμαστε ως sitting duck "περιμένοντας τους βαρβάρους", καλύτερα να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι!

    3. Οσον αφορά στον κ. Παπαδήμο, Το είχα γράψει από την πρώτη ημέρα. Είναι οξυδερκής, γνώστης των προβλημάτων και χαίρει της εμπιστοσύνης των δανειστών μας, όμως, κατ' εμέ έχει τρία μειονεκτήματα:
    -θεωρώ τεράστια την ευθύνη του για το σκάνδαλο του χρηματιστηρίου το 1999
    -ήταν ο βασικός εισηγητής των δημοσιονομικών της εισόδου μας στην ΟΝΕ
    -αν θα καταφέρει να υπερβεί τον τραπεζίτη που κρύβει μέσα του. Στο τελευταίο δεν μπορώ να δώσω απάντηση.
    Μπορώ μόνο να εύχομαι και να ελπίζω.
    Καλημέρα.

    • Τάλως avatar
      Τάλως @ Κώστας Ροδινός 19/11/2011 16:22:34

      Αν είσαι αυτός μου νομίζω οκ εγώ είμαι αυτός που εικάζεις..!!! ο Τάλως.

      κοντολογίς: τι κάνουμε λεμε ναι στην Δανειακή Σύμβαση, και όλο το χρέος τρέχει με Αγγλικό δίκαιο; και έχει κάποια διαφορά!

      Γιατί αυτό ακούγετε αστείο και τα παιδιά των σελίδων του Βηματος λένε ε και δεν πειράζει.
      Τα λέω γιατί ούτε η Ε.Κ.Τ ΔΕΝ θα κάνει τίποτα και παίζω στοίχημα για αυτό, Π.Χ ευρωομολογα , κ.α.

      Λέτε: να δανείζει απευθείας τις χώρες μέλη, κάτι που με τις παρούσες συνθήκες απαγορεύεται με αποτέλεσμα να έχουμε το παράδοξο, η ΕΚΤ να δανείζει τις τράπεζες των χωρών μελών, αλλά όχι τις ίδιες τις χώρες!!!
      Πολύ λογικό, αλλά να μην πάρουν και η τράπεζες την προμήθεια τους. Αυτό είναι βασικό ερώτημα για όλα τα μελη στης Ευρωζώνης.

      Περι: Παπαδημο, όπως μου είπε ένας πρώην μεγάλο στέλεχος τραπέζης, ο Παπαδημος είναι πολύ καλό τραπεζικός, και άψυχος, δεν λογαριάζει τίποτα, αυτό που μου τα είπε, και τα έλεγε για καλό ως προς τον Παπαδημο , αλλά εμένα μου κόπηκαν τα ποδιά.

      Δεν ξερὠ δεν τα βλέπω και πολύ αισιοδοξία τα πράγματα... και η αγορα παει απο το κακο στο ...... Καλο μεσημέρι.

  51. yannidakis avatar
    yannidakis 19/11/2011 09:50:04

    "βράβευση τσι μέρας" για την Παρασκευή σύμφωνα με την ομώνυμη ενότητα του yannidakis, η παρούσα καταχώρηση του ιστολογίου.

    Το ιστολόγιο είναι πλέον υποψήφιο για την μηνιαία βράβευση "ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΜΗΝΑ". Καληνωρίσματα :[

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.