#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/01/2013 08:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Θέλουμε τα πάντα και τα θέλουμε τώρα



Καμιά φορά με πιάνουνε τύψεις όταν διαβάζω όσα κατά καιρούς έχω γράψει!

Μια αίσθηση πως έχω ξεπεράσει τα εσκαμμένα με κυριεύει. Μια υποψία ότι ζητάω πολλά, σχεδόν τα πάντα, από τον άνθρωπο που γύρισε από την «πολιτική έρημο» και έπεσε κατευθείαν στον σωρό με τις κοπριές που σώρευαν οι άλλοι δεκαετίες. Κι έρχονται και τα σχόλια όλων αυτών των συν-σχολιαστών που συμφωνούν μαζί μου και η υποψία γίνεται τυραννική αμφιβολία. Μήπως ζητάμε όλοι μαζί πάρα πολλά από έναν και μόνο άνθρωπο; Μήπως τα ζητάμε πολύ επιτακτικά, πολύ γρήγορα και δεν του αφήνουμε χρόνο να κινηθεί και χώρο να αναπνεύσει; Όλα αυτά τα συσσωρευμένα λάθη και εγκλήματα  μιας ολόκληρης εποχής, μήπως είναι αδύνατον να καταφέρει να τα ισοπεδώσει και να τα θάψει ένας μονάχα άνθρωπος σε τόσο λίγο διάστημα; Μήπως απαιτούμε το αδύνατο;

Ύστερα πάλι, βάζοντας κάτω τα ιστορικά και πολιτικά δεδομένα της χώρας, δεν μπορώ παρά να μας δικαιολογήσω. Είναι ο φόβος που μας ωθεί να γινόμαστε πιεστικοί και καμιά φορά αμετροεπείς. Ο φόβος μήπως χαθεί η ευκαιρία. Ο φόβος μήπως το παλιό και σάπιο επανακάμψει και καθίσει στο σβέρκο μας για πολλές δύσκολες δεκαετίες ακόμη. Η ανησυχία μήπως και δεν προλάβουμε. Οι μετρημένες και ζυγισμένες μικρές αλλαγές και οι βήμα το βήμα μεταρρυθμίσεις, αλίμονο, μας φαίνονται τόσο ανεπαρκείς και ατελέσφορες, όταν τις συγκρίνουμε με τον όγκο της μεταρρυθμιστικής επανάστασης που πρέπει να συντελεστεί! Και η ανάγκη αυτή των δραστικών τομών που περιμένουμε από τον Πρωθυπουργό, μας φαίνεται ακόμη πιο πιεστική και αναπόδραστη, όσο παρατηρούμε τις εναλλακτικές λύσεις και βεβαιωνόμαστε πως είναι, από την μια πλευρά ανεύθυνα νεφελώδεις και από την άλλη πλευρά αντικειμενικά επικίνδυνες.

Εκτός από τον φόβο όμως, υπάρχει και κάτι άλλο που μας κάνει τόσο ανυπόμονους. Και αυτό είναι η αίσθηση της στιγμής. Αυτό που ονομάζεται «momentum» και νιώθουμε πως είναι ΤΩΡΑ. Βαθιά μέσα μας καταλαβαίνουμε πως πριν λίγους μήνες ήταν ακόμη ΝΩΡΙΣ αλλά μετά από λίγους μήνες ίσως να είναι πια ΑΡΓΑ για την αλλαγή πορείας της χώρας. Όλοι όσοι δεν παραδοθήκαμε στην «ανακουφιστική» μαγγανεία της νομοτελειακής καταστροφής, όλοι όσοι ακόμη ελπίζουμε στην σωτηρία και την ανάσταση της χώρας, μπορούμε να ψυχανεμισθούμε πως ΤΩΡΑ είναι η πιο κατάλληλη στιγμή για να τελειώνουμε με το παλιό, το σάπιο, το διεφθαρμένο παρελθόν και να αρχίσουμε να οικοδομούμε το καινούριο, υγιές, αξιοκρατικό μέλλον για την Πατρίδα μας. Η βασανιστική βεβαιότητα, πως αυτό το τρένο που περνάει μπροστά μας θα είναι το τελευταίο και πως θα αργήσει απελπιστικά να περάσει κάποιο άλλο αν το χάσουμε, μας κάνει τόσο πιεστικούς και καμιά φορά απερίσκεπτους.

Ζητάμε λοιπόν τα πάντα και τα ζητάμε όσο πιο γρήγορα γίνεται! Καθώς περνούν οι μέρες, γινόμαστε ολοένα και περισσότεροι. Όπως και να μας χαρακτηρίσει κανείς, τα κίνητρά μας είναι αγνά και πεντακάθαρα. Είμαστε έτοιμοι να «βάλουμε πλάτη» όταν μας ζητηθεί, αρκεί να δούμε τα πράγματα να αλλάζουν. Οι ανακολουθίες μας απογοητεύουν ασύμμετρα και οι παλινωδίες μας κάνουν να θυμώνουμε βαθιά μέσα μας. Έχουμε υπομονή όσο ακούμε το σφύριγμα του τρένου. Έχουμε δύναμη να τραβήξουμε πάνω του ολόκληρη την κοινωνία, ακόμη και αυτούς που έχουν παραδοθεί ή σχεδόν καταστραφεί. Πιέζουμε ασφυκτικά, γιατί ο χρόνος είναι λίγος και αν το τρένο προσπεράσει, θα είναι πια αργά. Έχουμε την δυναμική να ανεβάσουμε την χώρα ψηλά. Αρκεί κάποιος εκεί πάνω να δώσει το σύνθημα!

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tak avatar
    tak 04/01/2013 08:42:53

    Αυτός ο πρωθυπουργός Akenaton, που ξέρει να διαλέγει την κατάλληλη στιγμή, ξέρει πότε είναι το δικό του «momentum».
    Ωστόσο, αν και έχει κάνει τόσα πολλά για τη χώρα, δεν του έχει συμπαρασταθεί κανείς ούτε από το κόμμα του καν!
    Πόσο δε μάλλον το εκλογικό σώμα, που εθελοτυφλεί και δεν αναγνωρίζει...
    Ένα μονάχα θέλω από τον Αντώνη Σαμαρά... Να μην ανακαλύψει μέσα του το ... άλλο «momentum», την αίσθηση της στιγμής, που θα του λέει να τα βροντήξει! Και τότε... Ε, τότε...

    • BLACKQUEEN avatar
      BLACKQUEEN @ tak 04/01/2013 12:19:03

      ...Αυτό που περιγράφετε, ως '' το … άλλο «momentum», την αίσθηση της στιγμής, που θα του λέει να τα βροντήξει!'', μη φοβάστε, αυτή η πιθανότητα, απλά ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ. Κανένας άνθρωπος με αφυπνισμένη συνείδηση, ψυχική γενναιότητα και έντονη την αίσθηση του χρέους δεν .....διακρίνει τόσο ταπεινές κι εγωϊστικές διεξόδους όταν πιέζεται. [Ποιόν μου θυμίσατε όμως τώρα !! :-) ].
      Όσο για το ''εκλογικό σώμα, που εθελοτυφλεί και δεν αναγνωρίζει…'' αγαπητέ, ο Ελληνικός λαός μια χαρά διακρίνει και μέσα του σίγουρα αναγνωρίζει. Όμως καθώς υποφέρει, λιμοκτονεί και βυθίζεται στη μιζέρια, οι αντοχές κι οι ανοχές του είναι εκ των συνθηκών, μειωμένες.

    • akenaton avatar
      akenaton @ tak 04/01/2013 13:27:50

      Δεν θα τα παρατήσει ποτέ αγαπητέ Τακ! Αυτή την αίσθηση μου δίνει. Ίσως κάνω λάθος, θα δούμε ..... Νομίζω πως έχει συμπαραστάτες έστω και λίγους, απλώς είναι τεράστιος ο όγκος της δουλειάς και εντελώς ασύμμετρες οι συνέπειες τυχούσας αποτυχίας. Αυτό μπορεί να "μαρμαρώσει" πολλούς ανθρώπους με όχι και τόσο ισχυρή αίσθηση καθήκοντος και χρέους.

  2. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 04/01/2013 08:51:21

    Όσο αφορά τη χρήση του τίτλου που έβαλες (σύνθημα των Doors) με πολιτικούς όρους της Ελλάδας, σε είχαν προλάβει άλλοι Akenaton από το Δεκέμβριο του 2006...τότε που ΚΑΝΕΙΣ δεν άκουγε...ΚΑΝΕΙΣ...τότε που ίσως και εσύ ακόμη (δεν μπορώ να το γνωρίζω φυσικά, οπότε ζητώ προκαταβολικά συγνώμη εάν σφάλλω) ζούσες το πάρτυ της ζωής σου..."Τoo late, Τoo late"...(αυτό είναι ακόμη ένα τραγουδάκι, από τους Motorhead, το οποίο μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε μελλοντικό σου άρθρο...)
    Επίσης θα σου πρότεινα ως ακόμη ένα τίτλο τραγουδιού (ταιριάζει στο κόμμα της ΝΔ): "Won't get fooled again" των Who...το οποίο είχε χρησιμοποιηθεί πάλι το Δεκέμβριο του 2006 για να ξυπνήσει τους Έλληνες από το πάρτυ της ζωής τους...αλλά φευ...
    Τέλος, θα σου πρότεινα επίσης και ένα τραγούδι του Lou Reed: "There is No Time"...
    Τί να λέμε;

    • akenaton avatar
      akenaton @ Τί να λέμε; 04/01/2013 13:33:39

      Τι να λέμε τώρα πια αγαπητέ μου ..... Ας μην κάνουμε τους μετά Χριστόν προφήτες! Σας λέω μονάχα πως πολλάκις έχω γίνει στο παρελθόν ο γραφικός της παρέας γι αυτό τον λόγο. Όχι, πάρτι εγώ δεν "αξιώθηκα" ποτέ ως σήμερα εν πλήρει συνειδήσει. Το πιο κακό αυτής της κρίσης, το πιο άδικο, το πιο εξοργιστικό, είναι ότι πρώτοι "την πλήρωσαν" αυτοί που δεν γλέντησαν σε πάρτι, αυτοί που "δεν τα έφαγαν μαζί" και αυτοί που προειδοποιούσαν για τον διαφαινόμενο κατήφορο. Αυτή είναι η αλήθεια δυστυχώς και αυτούς τους ανθρώπους κλαίω περισσότερο, γιατί δεν έχουν κατά κανόνα "καβάντζες", "άκρες" και "πισινές" (προσοχή όχι πισίνες!) και αντιμετωπίζουν ολομόναχοι και ξεχασμένοι τον αρμαγεδόνα που μας βρήκε όλους.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Τί να λέμε; 04/01/2013 13:57:46

      Κι όσο για τα τραγούδια που αναφέρετε, μου θυμίσατε πολλά, με αυτά μεγαλώσαμε .....

      • Τί να λέμε; avatar
        Τί να λέμε; @ akenaton 04/01/2013 16:27:35

        Χαίρομαι για την απάντησή σας. Ωστόσο, δεν είστε "ολομόναχος και ξεχασμένος".
        Τα γραπτά μένουν και θα έχουν παρέα πολλούς από εμάς...και θα σχολιάζονται...με αρνητικά και θετικά σχόλια. Ο Ηρόδοτος είπε: Αλοίμονο σε αυτούς που δεν έχουν καταφέρει στη ζωή τους να επηρεάσουν τους άλλους....Η παρουσία σχολίων δείχνει πως τα γραπτά σας, όπως και άλλων, εδώ και αλλού, αγγίζουν κάποιους...
        Και αυτή είναι η ομορφιά...η ομοιομορφία είναι θάνατος...η ανομοιομορφία είναι η ζωή (Κροπότκιν)...

        • Τί να λέμε; avatar
          Τί να λέμε; @ Τί να λέμε; 04/01/2013 16:29:49

          Δυστυχώς, δεν κάνω το μετά Χριστό προφήτη...

          • akenaton avatar
            akenaton @ Τί να λέμε; 04/01/2013 17:22:38

            Για μένα το έγραψα κυρίως, όχι για εσάς .....

  3. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 04/01/2013 09:22:14

    Το πάθος ειναι αληθινό , το όραμα ειναι λάθος...
    Με τέτοιο κόμμα δεν υπαρχει ελπίδα ...

    • Πετρος avatar
      Πετρος @ ΝΑΥΤΗΣ 04/01/2013 10:33:46

      Συμφωνω. Ποτε δεν υπηρχε αληθινη και ουσιωδης ελπιδα με κανενα κομμα που περασε απο την πολιτικη σκηνη. Και δυστυχως το ιδιο ισχυει και σημερα. Σημερα που ακομα και μετα απ ολα αυτα που εχουμε περασει, τα κομματα συνεχιζουν τις μικροπολιτικες τους, χωρις κανεναν ενδοιασμο. Διορισμοι απο το παραθυρο, αναληψη καιριων θεσεων απο ατομα που τους ειναι γνωστα αλλα κανεις δεν ξερει αν ειναι ικανα και αλλα πολλα...
      Κριμα.

      • ΝΑΥΤΗΣ avatar
        ΝΑΥΤΗΣ @ Πετρος 04/01/2013 15:34:39

        Και βέβαια πουθενά και από κανέναν δεν βλέπεις μιά κίνηση που να εμπνεεται από αξιοκρατικά κριτήρια, έτσι για να βοηθήσει τον λαό να ελπίζει ότι κάτι αλλάζει...
        Δυστυχώς...

  4. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 04/01/2013 10:11:25

    Καλημέρα!Πράγματι ἀγαπητέ akenaton,δέν ἔχουμε ἀρκετή ὑπομονή.Ἴσως καί νά τά θέλουμε ὅλα πολλοί ἀπό μᾶς καί γρήγορα μάλιστα!Σίγουρα ὑπάρχει,ὅπως λές,ὁ φόβος νά χαθεῖ ἡ μεγάλη εὐκαιρία νά ἀλλάξουν πολλά πού πρέπει ν' ἀλλάξουν. Σέ ὅλα αὐτά πρέπει νά προστεθεῖ ὅμως καί ὁ φόβος ὅτι πολλές ἀλλαγές πού ἔγιναν καί στηρίχθηκαν σέ ἄδικα κριτήρια,δηλαδή γιά νά καταπολεμηθεῖ ἡ ἀσυδοσία πού ὑπῆρχε πρίν,καί μέ τήν πιεστική ἐπιμονή τῶν τρόϋ'ς,ἐπιβλήθηκαν τόσα ἄλλα ἄδικα μέτρα ''ἀναγκαῖα'' γιά τήν δημοσιονομική προσαρμογή,πού ὑπάρχει τελικά ὁ φόβος ὅτι καί αὐτά τά μέτρα ἦλθαν γιά νά μείνουν καί ναί μέν θά σώσουν τή χῶρα ἀλλά θά ἐξαφανίσουν πολλούς ἀπό ἐμᾶς...
    Δέν δικαιολογεῖται λοιπόν ἔτσι,ἡ πολύ μικρή ὑπομονή τοῦ κόσμου καί ἡ εὔκολη διάθεση γιά στηλίτευση καί κράξιμο τῆς κάθε παράλειψης,ἤ ἔστω ἀπλῆς ἀργοπορίας στήν ὑλοποίηση τοῦ κυβερνητικοῦ ἔργου,ἀκόμη καί πρός τόν ἴδιο τόν κ.Σαμαρᾶ;
    Πιστεύω ὅτι ὑπό ἄλλες κοινωνικοοικονομικές συνθῆκες τῶρα δέν θά ὑπῆρχαν πολλά παράπονα ἀπό τό ἔργο τῆς κυβέρνησης,γιατί,ἐκτός τῶν ἄλλων,εἶναι καί μικρός ὁ βίος της γιά νά τήν κρίνει κάποιος,ἀλλά εἴπαμε,ἔπρεπε σέ τόσο λίγο χρόνο νά κάνει τόσα πολλά...

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κυθήριος Τ. 04/01/2013 13:38:31

      Ο θυμός, ο φόβος και η πίκρα, είναι δικαιολογημένες αντιδράσεις αγαπητέ Κυθήριε. Όσο περνά ο καιρός, θα μεταβληθούν είτε σε υπομονή είτε σε ριζοσπαστικές αντιδράσεις. Η ταχύτητα στην κυβερνητική δράση και η ορθότητα στην κυβερνητική πρόταση θα κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.

  5. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 04/01/2013 10:15:30

    "Τά πάντα"; Οχι, θέλουμε απλά καί μόνο μιά ελληνική κυβέρνηση πού νά εφαρμόζει τό Σύνταγμα.

    • Μ.Γ avatar
      Μ.Γ @ ειδωλοκλάστης 04/01/2013 17:42:30

      Κι αυτη την κυβερνηση δεν την εχουμε.

  6. ΕλιζαΒοζεμπεργκ avatar
    ΕλιζαΒοζεμπεργκ 04/01/2013 10:32:37

    Akhenaton γνωρίζετε πολύ καλά ότι όσο συγκεβρνούμε με ΠΑΣΟΚ κ ΔΗΜΑΡ ούτε κάθαρση θα γίνει, ούτε η διαπλοκή θα ελεγχθεί. Ας μην εθελοτυφλούμε. Προκειμένου να μη πέσει η κυβέρνηση, οι συμβιβασμοί υπηρετούν τη συγκάλυψη. Αυτή είναι η αλήθεια! Ο Πρωθυπουργός δεν είναι μόνος του, ούτε φαίνεται να θέλει να συγκρουστεί μετωπικά. Άλλωστε και οι γόνοι της διαπλοκής έχουν σκανδαλωδώς και αναξιοκρατικά ευνοηθεί, διαφωνεί κανείς;

    • GOyiaoGO avatar
      GOyiaoGO @ ΕλιζαΒοζεμπεργκ 04/01/2013 11:20:19

      Ασφαλώς όχι, Κυρία μου.
      Χρόνια Πολλά και οπωσδήποτε Καλά.

    • Kώστας ΜΠ avatar
      Kώστας ΜΠ @ ΕλιζαΒοζεμπεργκ 04/01/2013 12:15:10

      Συγκυβερνούμε, κα Βόζενμπεργκ, με ΠΑΣΟΚ και ΝΔ γιατί κάποιοι, ανάμεσά τους και εσείς, καταψηφίσατε τη δανειακή σύμβαση και το PSI(αλήθεια, αν γύρναγε ο χρόνος πίσω θα το καταψηφίζατε πάλι;) και στη συνέχεια ιδρύθηκε από δημοκόπο πολιτευτή της ΝΔ (επίσης σκανδωλωδώς και αναξιοκρατικά ευνοημένο με υπουργικές θέσεις από τη ΝΔ ) κόμμα στο οποίο οι "πανέξυπνοι" νεοδημοκράτες έδωσαν 10% , για να ....τιτλοποιήσει την ΑΟΖ και να φέρει δεκάδες δις από τον...Πούτιν. Και αυτές τις παλαβομάρες οι νεοδημοκράτες τις αντάμειψαν με 10%. Και με αυτούς τους παλαβούς συν-καταψηφίσατε τη δανειακή.
      "Γόνοι της διαπλοκής"...λέτε. Ονόματα κα Βόζενμπεργκ, ονόματα. Ονόματα μπορείτε να γράφετε ή αόριστες περιγραφές μόνο;Να μπούμε στα ονόματα;
      Ένα όνομα είναι ο κ. Ψυχάρης. Σκοτώθηκαν οι νεοδημοκράτες μεταξύ τους για αυτό το όνομα και την επιλογή του. Εύκολο να κατακρίνουμε την επιλογή και να το κάνουμε γιατί ήταν πέρα για πέρα λανθασμένη. Υπάρχει όμως και άλλο ονοματάκι "γόνος της διαπλοκής". Τολμάτε να την υποδείξετε ως "γόνο διαπλοκής σκανδαλωδώς και αναξιοκρατικά ευνοημένη"; Αναφέρομαι ασφαλώς στην ανιψιά Βαρδινογιάννη και υπουργό τουρισμού και Κεφαλογιάννη και περιμένω να μου απαντήσετε αν η εν λόγω κυρία είναι "γόνος διαπλοκής , αναξιοκρατικά ευνοημένη". Αν δεν μπορείτε να μιλήσετε με ονόματα αφήστε το καλύτερα. Αν μπορείτε να αναφέρετε ονόματα , θερμά συγχαρητήρια.

      • Ρηνα avatar
        Ρηνα @ Kώστας ΜΠ 04/01/2013 13:46:25

        Δε διαφωνω γενικα με τη τοποθετηση σας Κωστα ΜΠ, αλλα ο καθενας στο μαντρι του γνωριζει τα μαυρα προβατα και στο δικο μας που πια γερασαμε μεσα, τα γνωριζουμε καλα.Στο χερι μας ειναι να αναβαπτισουμε το....μαντρι και καλυτερα να μην χρησιμοποιουμε ονοματα.Ο καθενας στη περιφερεια του ας γνωριζει τους εκλεκτους και ας παιρνει τις ευθυνες του.

      • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
        Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Kώστας ΜΠ 04/01/2013 13:53:55

        Να δω απαντηση, κι ας κλειστω σε μοναστηρι!

      • ελιζα βοζεμπεργκ avatar
        ελιζα βοζεμπεργκ @ Kώστας ΜΠ 05/01/2013 12:42:20

        Δεν έχω πρόβλημα κ ασφαλώς τολμώ να σας απαντήσω αγαπητέ κ.Κώστα ΜΠ. Η κυρία Κεφαλογιάννη στην οποία αναφέρεστε είναι η μόνη γυναίκα υπουργός της Κυβέρνησης τη υποδείξει του Πρωθυπουργού ο οποίος προφανώς έκρινε ότι καμία άλλη βουλευτής δεν άξιζε υπουργικό θώκο σε μια πολυπρόσωπη κυβέρνηση όπου αναμφίβολα εκλέχθηκαν βουευτές αξιόλογες επιστήμονες και αγωνίστριες της παράταξης σ όλη την επικράτεια. Με τα ίδια , προφανώς αξιοκρατικά κριτήρια είχε και σύμβουλό του τον κ. Ψυχάρη. Όσο για την καταψήφιση του μνημονίου όπως με ρωτάτε, απέδειξα με τη στάση μου ότι ακολούθησα τη συνείδησή μου και την επι δυόμιση χρόνια γραμμή του κόμματός μου, δεν ακολούθησα άλλο κόμμα και στις εκλογές στήριξα τη ΝΔ κ τον Αντώνη Σαμαρά δημόσια παρά τον αποκλεισμό μου απο τα ψηφοδέλτια. Σας ευχαριστώ για τη συνομιλία και σας εύχομαι καλή χρονιά!

        • Financial_Management avatar
          Financial_Management @ ελιζα βοζεμπεργκ 05/01/2013 14:44:44

          Έχεις βρει τουλάχιστον 53 δις από άλλες πηγές με καλύτερους όρους; Αν δεν έχεις βρει κράτα τη.... συνείδησή σου, να κρατήσουμε εμείς τα δις και άντε γεια.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΕλιζαΒοζεμπεργκ 04/01/2013 13:49:59

      Η συγκυβέρνηση δεν είναι πανάκεια αγαπητή Κα Βόζεμπεργκ. Δεν περίμενα από εσάς μια τόσο δυναμική πολιτικό ένα τόσο παθητικό (στα όρια της μοιρολατρείας) πολιτικό σχόλιο. Δεν σας ταιριάζει! Νομίζω πως ήρθε η ώρα της αλήθειας και την περιμένει ο λαός από όλους τους πολιτικούς που κατά καιρούς εμπιστεύτηκε. Είναι η ώρα των πράξεων. Πέρασε ανεπιστρεπτί ο καιρός των διαπιστώσεων. Το θέμα πια δεν είναι τι λένε οι πολιτικοί, τι υπονοούν, τι "δήθεν" μήνυμα στέλνουν αλλά τι πράττουν! Εκεί θα κριθεί ο πολιτικός κόσμος, ένθεν κακείθεν. Άρα, ακόμη και με συγκυβέρνηση με ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ, υπάρχουν περιθώρια πολιτικής δράσης προς τις σωστές κατευθύνσεις. Και αν οι "συνέταιροι" δεν ακολουθούν, αυτοί εκτίθενται. Αδιέξοδα στην Δημοκρατία δεν υπάρχουν. Να είστε καλά.

      • ελιζα βοζεμπεργκ avatar
        ελιζα βοζεμπεργκ @ akenaton 05/01/2013 19:29:00

        Αγαπητέ Akhenaton δε διαφωνώ μαζί σας. Όπερ έδει δείξαι! Το βέβαιον είναι ότι όλοι κατά τεκμήριο ενδιαφερόμαστε για τον τόπο μας. Η κριτική όμως νομίζω συμβάλλει στη διαπίστωση πράξεων και παραλείψεων ενδεχομένως κ στη διόρθωση λαθών. Αρκεί να υπάρχει πολιτική βούληση..

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΕλιζαΒοζεμπεργκ 04/01/2013 16:58:42

      Αγαπητή κ. Βόζεμπεργκ, άραγε για το παρελθόν της "λίστας Λαγκάρντ - Φαλσιανί", που την παίζανε "βόλλευ" επί 2,5 χρόνια, φταίει (μόνον) το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ;
      Αδυνατώ να το πιστέψω. Όλοι ξέρανε. Όλοι ξέρανε και ποιοί είναι μέσα. Δέχομαι ότι ΤΩΡΑ θα την περιφέρουν για καιρό μεταξύ Βουλής και Εισαγγελίας, ακριβώς για να μη πέσει η κυβέρνηση. Στο πίσω μέρος του μυαλού μου όμως, πάλι αναρωτιέμαι άν αυτό είναι μόνον πρόσχημα. Και ο πραγματικός λόγος είναι το ανέγγιχτο του "βαθέος πλούτου". Που αποδείχθηκε, δεν είναι ανέγγιχτος σε άλλες χώρες.
      Ωστόσο, και χωρίς να αναφέρομαι σε σάς: Oσοι από την ΝΔ και όχι μόνον καταψήφιζαν τα Μνημόνια, ήξεραν και για τις λίστες. ¨Οχι μόνον τη "λίστα Λαγκάρντ - Φαλσιανί", αλλά και της ΤτΕ και άλλες. Αλλά γι αυτές ποτέ δεν αντιστάθηκαν, επί 2 χρόνια διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Καμμία φωνή δεν ακούστηκε, μόνον κάποια ψελλίσματα του ΣΥΡΙΖΑ και της ΔΗΜΑΡ.
      Εν τω μεταξύ, χώρες όπως η Γαλλία, Ισπανία, Ιταλία, Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία, συγκέντρωναν πολλά διαφυγόντα φορολογικά έσοδα, αξιποιώντας τέτοιες "παράνομες" λίστες.
      Δεν το ξέραμε; Δεν φροντίζαμε να μάθουμε;

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ Ο Θείος 05/01/2013 13:28:23

        +1000000000000000000000

  7. drider avatar
    drider 04/01/2013 10:59:03

    Η αλλαγή της πορείας της χώρας επιβάλλει να φορολογηθούν τώρα οι μεγαλο-επιχειρηματίες (π.χ. Κόκκαλης & Αλαφούζος ~26 χιλ., Βγενόπουλος ~18 χιλ. δηλωθέντα ατομικά εισοδήματα) και να μη δωθούν άλλα θαλασσοδάνεια από τις τράπεζες (π.χ. πρόσφατο ομολογιακό δάνειο 98 εκ. στο mega)

  8. A.M. avatar
    A.M. 04/01/2013 11:13:16

    h**p://www.youtube.com/watch?v=TCrXPh8m-dc

    ...και καλη χρονιά!

  9. Ρηνα avatar
    Ρηνα 04/01/2013 11:34:11

    Τα λουρια τα σφιγγεις σιγα σιγα. Πρωτα σταθεροποιεις το περιβαλλον, τους κρατας ολους μεσα στη χωρα, αρχιζει η ανοδος και μετα επιβαλεις ορους και αν τα καταφερεις, γιατι οι ασταθμητοι παραγοντες ειναι πολλοι....Εδω μερικοι αρχισαν ηδη να μιλανε για πολεμο....Εχουμε πολλα να δουμε ακομη, ουτε στη μεση δεν ειμαστε.

  10. Ραβινος avatar
    Ραβινος 04/01/2013 11:48:13

    Akenaton συμφωνουμε στο τι ,που,ποτε πρεπει να γινουν οσα επισημαινεις στο αρθρο σου αλλα υπαρχει ενα μεγαλο κενο στο πως και το ποιος θα κανει ο,τι πρεπει οχι οτι θελει!Στο πως και το ποιος λοιπον χρειαζεται οραμα+μεθοδο+κινητρα +επικοινωνια για να στεφθει η προσπαθεια με επιτυχια ! Εαν νομιζει ο Σαμαρας οτι αυτος μονος του θα φερει την καθαρση και ανταση που χρειαζεται η χωρα ειναι οικτρα γελασμενος και θα αποτυχει περα για περα.Ολοι οι μεγαλοι πολιτικοι ηγετες ειχαν και το καταλληλο επιτελειο τους τους στρατηγους για να στηριξουν τις επιλογες του ηγετη .Μετα τους στρατηγους ακολουθουν οι αξιωματικοι της εφαρμογης των οσων αποφασιζονται σε στρατηγικο επιπεδο .Κοιταξτε γυρω μας το επιτελειο Σαμαρα και βγαλτε συμπερασμα για την αποτελεσματικοτητα του .Οι μισοι ειναι εξαφανισμενοι απο το πολιτικο γιγνεσθαι και οι αλλοι μισοι περι αλλων τυρβαζουν !Απο την αλλη μερια η τριμερης των τοποθετησεων σε καιριες θεσεις του καρτικου μηχανισμου ειναι αιχμαλωτη της πασοκικης νομεγκλατουρας η οποια ξερει πολυ καλα και να διεκδικει τα απαραδεκτως υψηλα νομηματα βασει της εκλογικης της βασης αλλα και να νεμεται ολα τα οφελη των κομματικων εξυπηρετησεων περαν των ατομικων τους ωφεληματων !Οποτε την κατσαμε την βαρκα Akenaton .Θα μου πειτε ΟΚ στην διαγνωση συμφωνουμε ολοι στην θεραπεια τι γινεται ?Θεραπεια για μενα ειναι μια απομακρυνση ολων των παλαιων υλικων κατεδαφισης που εχουν συσσωρευτει στα επιτελεια του κρατους {εκπροσωποι συνδικαλιστικων φορεων ,εκπροσωποι κοινωνικων εταιρων ,μελη αχρηστων επιτροπων ,μελη ΔΣ ΔΕΚΟ και οργανισμων ΝΠΔΔ κλπ κλπ } και αντικατασταση των,αφου συρρικνωθουν τα μεγιστα οι αριθμοι των εκπροσωπησεων και των φορεων , με επιλογες βασει αιτησεων & βιογραφικων απο ανεξαρτητο φορεα επιλογης {απο το εξωτερικο ακομα οπως καναμε παληα με τους διαιτητες ποδοσφαιρου } τροπον τινα οπως εγινε με την στελεχωση των συμβουλιων των ΑΕΙ & ΤΕΙ με κοντρα την αντιδραση των συριζαυγητων & κουκουεδων.Αλλιως αστα να πανε ..!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Ραβινος 04/01/2013 17:27:11

      Συμφωνώ εν μέρει στις διαπιστώσεις σας (υπάρχουν κάποιοι ικανοί δίπλα του, ας μην γενικεύουμε) και εντελώς μα εντελώς (το έχω γράψει πολλές φορές) με το "δια ταύτα" σας. Φιλικά.

  11. Α avatar
    Α 04/01/2013 13:21:42

    Όταν πρέπει να κυβερνήσεις μια χρεοκοπημένη χώρα, με φουλ ανεργία, με φουλ λαθρομετανάστευση, με νοοτροπίες του ατομικού βολέματος που εξέθρεψε το φαύλο πολιτικό σύστημα, χρόνια τώρα τις νεότερες γενιές, με τον καθένα να κλέβει αυτό το έρ(η)μο κράτος από τους πιο υψηλά ισταμένους έως τους πιο χαμηλά (συντάξεις μαϊμούδες από επιτηδείους των ασφ. ταμείων - διακίνηση ναρκωτικών από αστυνομικούς διευθυντές - φουσκωμένοι τραπεζικοί λογαριασμοί ακόμα και παππάδων κλπ..)

    .... από που να ξεκινήσεις και που να τελειώσεις....

    1.Ξεκινάς από την αξιοπιστία της χώρας σου απέναντι στους ξένους και μάλιστα απέναντι σ΄αυτούς που σε δανείζουν για να επιβιώσεις;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: επιτυχές.
    2. Εργάζεσαι για την παραμονή σου στην ΕΕ;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: επιτυχές.
    3. Καταφέρνεις να φέρεις χρήμα στην χώρα σου έστω και δανεικό;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: επιτυχές.
    4. Καταφέρνεις να φέρεις ξένες επενδύσεις;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: ήδη γίνονται βήματα από πολυεθνικές που εμπιστεύονται την Ελλάδα για την διακίνηση των προϊόντων τους ή για την αύξηση της παραγωγικότητάς τους εντός της χώρας μας. Αναμένονται και άλλα πιο θεαματικά βήματα.
    5. Εσωτερικά , επιτρέπεις τους βανδαλισμούς σε πορείες - εθνικές γιορτές κλπ, επιτρέπεις κουκουλοφόρους να λυμαίνονται δημόσια κτίρια και πανεπιστήμια;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: επιτυχές.
    6. Κάνεις νοικοκύρεμα σε δημόσιους οργανισμούς - νοσοκομεία - Δήμους;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: επιτυχές.
    7. Φροντίζεις για την αύξηση του τουρισμού;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: επιτυχές.
    8. Συνάπτεις διακρατικές- στρατηγικές συμφωνίες για επενδύσεις ή αξιοποίηση του εθνικού πλούτου;
    Απάντηση: ναι σωστό.
    αποτέλεσμα: το αναμένουμε.

    Αυτά είναι ορισμένα από τα οποία έχει καταφέρει η κυβέρνηση του Α. Σαμαρά , που εγώ θα τα χαρακτήριζα όχι μόνο επιτεύγματα, αλλά θαύματα, μέσα σε τόσο λίγο χρονικό διάστημα.
    Ξέρετε είναι πολύ εύκολο και δεν απαιτεί καθόλου χρόνο για να καταστρέψεις κάτι, για να το ξανακτίσεις όμως χρειάζεται πολύ κόπο και πολύ χρόνο...

    • Κυθήριος Τ. avatar
      Κυθήριος Τ. @ Α 04/01/2013 13:31:50

      Στό νούμερο 5 μᾶλλον ἀνάποδα τό διατυπώσατε.

    • cielo avatar
      cielo @ Α 04/01/2013 13:35:17

      Να υποθεσω οτι στο 5. εννοεις "αποτρεπεις" και οχι "επιτρεπεις"?

      • Α avatar
        Α @ cielo 04/01/2013 18:11:24

        ναι έχετε δίκιο.

  12. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 04/01/2013 13:48:41

    Αγαπητέ Akenaton, η τελευταία παράγραφος του άρθρου σας τα λέει ΟΛΑ. Οι σκέψεις και οι προβληματισμοί που καταθέτετε, είναι κοινές για πάρα πολλούς από εμάς.
    Τελικά κάθε μέρα που περνάει, γίνεται και πιό ευδιάκριτο σε όλους, οτι '' ζητάμε πολλά, [σχεδόν τα πάντα,] από τον άνθρωπο που γύρισε από την «πολιτική έρημο» και έπεσε κατευθείαν στον σωρό με τις κοπριές που σώρευαν οι άλλοι δεκαετίες.''.
    Πολλά μπορεί. Τα πάντα άμεσα όμως, όχι, γιατί μέχρι και σήμερα είναι άξιον θαυμασμού πόση ανεκτικότητα και υπομονή έχουν επιδείξει οι Έλληνες πολίτες.
    Το άδικο, είναι κυρίως οτι ετούτος ο ''ένας'', καλείται να πραγματοποιήσει τα δικαίως απαιτούμενα, τραγικά ΜΟΝΟΣ, εν μέσω και προ, τιποτένιων καιροσκόπων και φαντασμένων εξωγήϊνων σουλατσαδόρων της πολιτικής, που τον αποδυναμώνουν και τον απομυζούν με την υστεροβουλία, τη μικρότητα και την ανικανότητά τους. Το δεύτερο άδικο (αλλά αναπόφευκτο), είναι οτι λόγω των τραγικών επιπτώσεων των μνημονίων από την επιβολή των σκληρότατων μέτρων και της συνεχούς υποβάθμισης της ζωής, θολώνει η κρίση, αυξάνεται η οργή και φυσικά μειώνεται και η υπομονή.
    Για τους ψύχραιμα σκεπτόμενους, η επιστροφή των ...χαμένων ευρώ, η επαναδημιουργία των χαμένων θέσεων εργασίας και η αποκατάσταση των αδικιών, θα καθυστερήσει πάρα πολύ και όποιος υπόσχεται το αντίθετο, απλά παραδίδεται στην ευκολία και την ...τρυφερότητα της ...παραμυθίας.
    Μένει λοιπόν, να ειπωθεί όλη η αλήθεια, να καθοριστούν οι εφικτοί επιδιωκόμενοι στόχοι (όχι μακρινά νεφελώδη μυθεύματα), να διαμορφωθεί το σαφές κοινό όραμα που θα περιγράφει λεπτομερώς την επιλεγμένη διαδικασία μέσω της οποίας θα εξασφαλιστεί η ανασυγκρότηση της χώρας και να πεισθούν όσοι περισσότεροι γίνεται, να εργασθούν ενωμένοι προς αυτή την κατεύθυνση. Για να επιτευχθεί αυτό, οφείλει οπωσδήποτε όποιος το επιχειρήσει και να βιαστεί, και να κερδίζει καθημερινά με το προσωπικό του παράδειγμα την εκτίμηση και το σεβασμό του λαού στο λόγο και στα έργα του. Αυτός είναι και ο μόνος πρωταγωνιστικός προσφερόμενος ρόλος στο εν εξελίξει δράμα. Ο ρόλος του Ηγέτη. Οι ατάλαντοι κομπάρσοι, δε θα αντέξουνε ούτε την πίεση, ούτε το βάρος των ευθυνών. Θα αποτύχουν εκ των πραγμάτων και θα εγκαταλείψουν.
    Από εδώ και πέρα, μονάχα οι μη συνένοχοι, οι μη διεφθαρμένοι, οι μη άμεσα εμπλεκόμενοι στην κτηνωδία που πραγματοποιήθηκε σε βάρος μας (με την ιδιοτελή ανοχή της πλειοψηφίας μας έστω), δικαιούνται να ηγηθούν της προσπάθειας εξόδου απ΄το σκοτάδι. Οι ''άλλοι'', πρέπει με κάθε κόστος να απομακρυνθούν, να απομονωθούν και τελικά να αποβληθούν από το πολιτικό προσκήνιο.

  13. Γιώργος Π. και ... avatar
    Γιώργος Π. και ... 04/01/2013 14:38:48

    Κατά την άποψή μου, το κρίσιμο ζήτημα είναι η ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ!
    ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ!
    Όπως καλή ώρα συμβαίνει σε αυτές τις αναρτήσεις, και μάλιστα στοχευμένη ενημέρωση!
    Βήμα-βήμα, παράγραφο-παράγραφο, απλά και κατανοητά για τον μέσο άνθρωπο.
    Να κατανοήσουμε (και εγώ έχω πέσει κατά περιπτώσεις θύμα δημαγωγικών αναπαραστάσεων και λαϊκισμού), τι μας καταδυναστεύει και τι όχι.
    Γιατί κακοπαθαίνουμε, όταν στο ισοζύγιο: μεταρρυθμίσεις και ανάπτυξη vs λιτότητας και εσωτερικής υποτίμησης, υποχωρεί το πρώτο προς όφελος κατεστημένων συμφερόντων και της κομματοκρατίας.

    Ας πούμε....

    1.Όντως χρειάζεται να συγχωνευτούν παν/μιακά τμήματα ή και να καταργηθούν ολόκληρες παν/μιακές μονάδες, να μειωθούν εισακτέοι, να αξιολογηθεί η ερευνητική δραστηριότητα των ιδρυμάτων, να καταργηθούν οι φοιτητικές παρατάξεις.
    Ποιοι ευνοούνται και ποιοι χάνουν, οικονομικά, κοινωνικά κ.λ.π
    Αναλυτικά ει δυνατόν.

    2. Πως οφελείται ο εργαζόμενος με την επιχειρησιακή σύμβαση -όταν αυτή δεν αφορά την προς τα κάτω αυθαίρετη μείωση των απολαβών του, αλλά τη διαπραγμάτευση με τον εργοδότη στη βάση της αξίας του και γιατί οφελείται ο εκτος των τειχών, άνεργος, που τα κ...συνδικάτα επιμένουν να καθιστούν με τα χαζοεπιδόματα και τις συλλογικές συμβάσεις αδύνατη την αρχική πρόσληψη και την είσοδό του στην αγορά εργασίας και πως χάνονται κονδύλια για την απασχόληση εξαιτίας αυτής της αρρώστιας.

    3. Γιατί είναι απαραίτητη η επιστήμη, γιατί πρέπει στα κατώτερα παν/μια να εισάγεται κανείς στη χειρότερη με 14-15, γιατί πρέπει να χρησιμοποιούνται αυτά τα μεθοδολογικά της εργαλεία (σ.σ της επιστήμης), αντί για τους Κρούεζες, στα νοσοκομεία, στους οργανισμούς, στο κράτος, στις επιχειρήσεις.
    Ποιοι χάνουν από αυτό και ποιοι κερδίζουν από αυτό.

    4. Τι προτείνει τελικά ένας "αντιμνημονιακός" για το καλό ...του λαού;
    Να παραμείνουν όλοι οι αδίκως προσληφθέντες στο δημόσιο τομέα απασχόλησης, να πιάσουν ταβάνι οι κατώτατοι μισθοί, να μην κλείσει κανένα παν/μιο, κανένα στρατόπεδο, και παράλληλα να μειωθούν οι φόροι που συντηρούν όλα αυτά;
    Ή να προσφεύγει εναντίον του μνημονίου (όπως συνέβη με 2 περιφεειακές διοικήσεις) ...με κύριο πρόβλημα ότι δεν θα προσλαμβάνονται διοικητικοί υπάλληλοι (!!!) κατηγορίας Δ.Ε;

    (Αλήθεια ποιοι είναι αυτοί οι μπαγάσηδες, που καταφέρνουν με απολυτήριο λυκείου να προσλαμβάνονται εν έτει 2013 και αρχής γενομένης της εμφάνισης της κρίσης από το 2009 στο δημόσιο, όχι ως εργατοτεχνίτες ή συντηρητές, αλλά ως "διοικητικοί υπάλληλοι";;;)

    5. Τι είναι ο ανταγωνισμός, τι είναι η δεσπόζουσα θέση, πως ωφελούν τους καταναλωτές, που έχουμε νοθείες, μεσάζοντες κ.λπ;

    6. Γιατί χρειάζεται περιφερειακή ανάπτυξη και σωστή αξιοποίηση των εργαλείων της ευρ. επιτροπής των περιφερειών, αντί να παρακαλάνε οι αυτοδιοικητικοί για να στηθούν στα χωράφια τους και άλλα παν/μιακά ιδρύματα, και άλλα στρατόπεδα και άλλες φυλακές;
    Ποιοι κερδίζουν από αυτό και ποιοι χάνουν;

    7....

    8...

    και πάει λέγοντας...


    Κατά την άποψή μου, νεοφιλελεύθερος είναι εκείνος που δεν έχει την παραμικρή συναίσθηση αλληλεγγύης για τους συνανθρώπους του.
    Η φορολογία συνιστά μια μορφή αλληλεγγύης και ανταποδοτικότητας.
    Το ζ'ήτημα είναι να μην αποτελεί ευκαιρία για πλιάτσικο, για ασυδοσία και κυρίως, θα πρέπει να αξιοποιείται ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ!
    Αυτή θα είναι η βάση για την τέλεια φορολογική μεταρρύθμιση.
    και αυτό δεν μπορεί να γίνει από διορισμένους κομματανθρώπους, αλλά από επιστήμονες με αντίληψη του τι συμβαίνει γύρω τους.
    Τα περί νεοφιλελευθερισμού, τα λένε αριστερίζοντες και δεξιίζοντες ανόητοι που επιθυμούν να παραμείνει η κατάσταση ως έχει, ασύδοτη και ανάλγητη.

    Αυτά τα πράγματα πρέπει να εξηγηθούν από συγκροτημένους ανθρώπους όπως συμβαίνει με τον συγγραφέα της ανάρτησης αυτής, με νηφαλιότητα και αναλυτική αλλά όσο δυνατόν απλή και κατανοητή διατύπωση.

    Υ.Γ Η δεσποτοκρατία, τώρα βρήκε να θιχτεί;
    Με άξονα αναφοράς τη μισθοδοσία των κληρικών και τη φορολόγηση της εκκλησιαστικής περιουσίας;
    Και θυμήθηκε να παραδόσει με όρους πολιτικού ρεβανσισμού εκκλησιαστική γη;
    Όψιμα αντιμνημονιακοί και αυτοί λοιπόν, ενώ το 2010 παρευρίσκονταν στα υπουργικά συμβούλια.
    Ευτυχώς υπάρχουν ακόμη αγνοί παπάδες, έστω και λίγοι, πνευματικοί καλοί και δεν χάνει ο κόσμος τη πίστη του, που μας δίνει κουράγιο σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνάμε.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιώργος Π. και ... 04/01/2013 15:40:56

      Η ευθυβολία των ερωτημάτων σας αξιοθαύμαστη και η ενάργεια - λογική του σχολίου σας ακαταμάχητη αγαπητέ Γιώργο Π. Σας ευχαριστώ, γιατί διάβάζοντας τέτοιες τοποθετήσεις (και παρόμοιες από παρηγορητικά πολυάριθμους συνομιλητές), καταλαβαίνει κανείς ότι η κοινωνία μας έχει μέσα της δυνάμεις που και καταλαβαίνουν τι έγινε και μπορούν να βοηθήσουν στην προσπάθεια ανάκαμψης. Να είστε καλά.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Γιώργος Π. και ... 04/01/2013 16:19:32

      Eυγε Γιωργο Π για το πεντακαθαρο μυαλο σου!

      • Γιώργος Π. και ... avatar
        Γιώργος Π. και ... @ Ρηνα 04/01/2013 16:36:23

        Σε ευχαριστώ πολύ Ρήνα, κρίνω σκόπιμο να σημειώσω πως δεν είναι θέμα μυαλού, αλλά βιωμάτων.
        Έχω υποστηρίξει απίστευτες μπούρδες εως ότου εισπράξω τις σφαλιάρες της γήινης πραγματικότητας, την οποία αποτυπώνει με διαύγεια στα άθρα του ο akenaton και όχι μόνο, ευτυχώς!

    • Geros avatar
      Geros @ Γιώργος Π. και ... 04/01/2013 17:26:14

      Όλα καλά με αυτά που γράψατε αγαπητέ Γιώργο εκτός από τον ορισμό που δώσατε στον νεοφιλελευθερισμό.
      Οι ορισμοί διαφόρων θεωριών πρέπει να έχουν κάποια σχέση με τις θεωρίες τις ίδιες και όχι με αυτά που μας λέει η γειτονιά για αυτές τις θεωρίες.
      Αν η πεθερά σας αγαπητέ Γιώργο λέει σε όλους ότι ο Γιώργος είναι ένα κάθαρμα αυτό δεν είναι και ορισμός του Γιώργου αυτομάτως. Πρέπει κάποιος να ρωτήσει και εσάς , δεν συμφωνείτε?
      Με τον ίδιο τρόπο για να αποκτήσετε αρκετή γνώση ώστε να δίνετε ορισμούς του νεοφιλελευθερισμού αλλά και άλλων θεωριών πρέπει να τις μελετήσετε πρώτα και να μην βασίζεστε στα λόγια της .... πεθεράς.

      Πολλοί στο site νομίζουν ότι είμαι υπέρμαχος της συγκεκριμένης θεωρίας αλλά δεν είναι αλήθεια , είμαι πολύ πιο ακραία φιλελεύθερος από τους νεοφιλελεύθερους. Αυτό που με ενοχλεί στον τρόπο χρήσης του συγκεκριμένου όρου είναι ότι έχει γίνει δαιμονοποίηση μιας οικονομικής θεωρίας χωρίς καμία μα καμία επαφή με την πραγματικότητα. Απλά η αριστερά έδωσε το όνομα νεοφιλελεύθερο σε όλα τα πράγματα που δεν της άρεσαν. Είχαν αυτά τα πράγματα σχέση με τον νεοφιλευθερισμό ή έστω με την πρακτική εφαρμογή του κάπου? Όχι , κατηγορηματικά όχι , τις περισσότερες φορές ονομάζονται νεοφιλελεύθερες από αριστερούς πολιτικές ή θέσεις που είναι απόλυτα αντίθετες με την θεωρία αυτή.

      • O Bixiou avatar
        O Bixiou @ Geros 05/01/2013 20:52:07

        Αγαπητε Geros, στους δυσκολους καιρους τις χωρες τις σωζουν οι διαφοpοι Ντε Γκωλ (κι'ας εχουν και μικροτερο αναστημα απο το πρωτοτυπο) και οχι οι "φιλελευθεροι" διεθνιστες που τις οδηγησαν στην καταστροφη.

  14. η Dimi avatar
    η Dimi 04/01/2013 18:32:32

    Σε πείσμα των χαλεπών καιρών, εμείς, κεριά αναμμένα παραμένουμε και αταλάντευτα τον Πρόεδρό μας κ. Αντώνη Σαμαρά, στηρίζουμε.
    Θυμόμαστε ότι ο χαρταετός υψώνεται ενάντια και όχι με τη φορά του ανέμου..

  15. Γιώργος Π. και ... avatar
    Γιώργος Π. και ... 04/01/2013 18:35:58

    Τυγχάνει αγαπητέ φίλε να έχω επιστημονική κατάρτιση τέτοια που να μην αγνοώ το θεωρητικό υπόβαθρο των κυρίαρχων σχολών σκέψης.
    Από την άλλη η αναφορά μου, δεν είχε γνωσιολογικό περιεχόμενο αλλά ξεκάθαρα αλληγορικό.
    Σε κάθε περίπτωση το τελευταίο που θα πρέπει να απασχολεί τη κοινωνία, είναι η αγωνία περί της επικράτησης επιμέρους ιδεολογικών δογμάτων, ειδικά όταν γνωρίζουμε πως αυτο-αναιρούνται και μεταλάσσονται στο ιστορικό βάθος.
    Δυστυχώς ή ευτυχώς, τα θεωρητικά δόγματα είναι επιρρεπή στη ρευστότητα των κοινωνικών διεργασιών κατά μήκος του ιστορικού χρόνου ενώ κάποτε αποτελούν μια φενάκη, που στηρίχθηκε σε επιστημονικές -έγκυρες μεν- παρατηρήσεις και αναλύσεις της εποχής και της περιοχής αναφοράς τους.
    (Ανάλογα και με τις παραστάσεις του ιδρυτή των επιμέρους θεωριών).
    Άλλες παραστάσεις είχε ο Χομπς που αναφερόταν -ορθά κατά τα βιώματά του- στην ανάγκη ύπαρξης ενός κράτους-Λεβιάθαν, εντελώς άλλες παραστάσεις είχε ο Λοκ που εισηγούταν ένα συνταγματικό κράτος που να σέβεται τις ατομικές ελευθερίες, κάποιες άλλες πιο τολμηρές παραδοχές -επίσης ορθά για την εποχή του- εξέφραζε αργότερα ο Ρουσώ.
    Έχουν εν τέλει, μόνο φιλολογικό και ερευνητικό ενδιαφέρον.
    Δεν θα αιφνιδιαστώ λχ, αν μετά από καμιά δεκαετία ο νεο-μαρξισμός μετονομαστεί σε ...μετα-νεο-μερξισμό, ή με κάποιο άλλο πρόσιμο-τσιτάτο, όπως και ο φιλελευθερισμός, σε μετα-νεο-φιλελευθερισμό κ.οκ...
    Η συζήτηση δεν διεξάγεται σε ακαδημαϊκά πλαίσια, αλλά σε επίπεδο κοινωνικού χρέους, αξιοποιώντας την ιδιότητα του πολίτη, πέρα από τη ψήφο (που αυτή θα είχε όντως ακαδημαϊκό αλλά και πρακτικό ενδιαφέρον, κατά πόσο διαμορφώνεται με όρους πραγματικής ελευθερίας).
    Για το λεγόμενο "νεο-φιλελευθερισμό" -ορθότερα σύγχρονο φιλελευθερισμό- (που επίσης κάποιοι είχαν αντίστοιχα ερεθίσματα και ορθά τον στήριξαν σε μια επιχειρηματολογία, ιδίως απέναντι στην υπερφορτωμένη κυβ/ση), ή τον "μετα-νεο-φιλελευθερισμό" που εκφράζεις (αστειεύομαι) μπορεί κανείς να συναντήσει ήδη παραλλαγές τύπου: σοσιαλιστικός φιλελευθερισμός, σύγχρονος-κοινωνικός, και πάει λέγοντας...
    Ας μην μείνουμε σε αυτό.
    Και επιμένω καθώς οι παγιωμένες ιδεολογίες, πολλές φορές καταδυναστεύουν τη ροή των εξελίξεων, όπως και με τη λεγόμενη "δημοκρατία" που βιώνουμε σήμερα, που θεωρείται νομοτελειακά θεμελιωμένη, ως να μην έχει περιθώρια εξέλιξης, ή να αυτο-θεωρείται πραγματική σε όλες της τις εκφάνσεις.
    Άλλη η δημοκρατία του Περικλή, άλλη η πρώιμη αστική κρατική οργάνωση με ίχνη δημοκρατικότητας, άλλη η ουσιαστική δημοκρατία που ενδεχομένως κάποτε να επιτευχθεί.
    Μεγάλη κουβέντα φίλε Geros!

  16. Κωνσταντίνος avatar
    Κωνσταντίνος 05/01/2013 21:01:19

    Και ποιός θα τα κάνει αυτά ρε μεγάλε αρθρογράφε;;; Ο Σαμαράς;;; Αυτός που γκρέμισε την μοναδική Κυβέρνηση ευρωπαϊκού προσανατολισμού (Μητσοτάκης) για να ξαναφέρει την εβραϊκή οικογένεια (και μετά σιμητική) ξανά στην εξουσία;;; Αυτός που δεν βγάζει "κιχ" για τον Γ.Α.Π. (αυτόν ντε, της Σοσιαλιστικής Διεθνούς);;; Από αυτόν περιμένετε να καθαρίσει;;; Και αυτόν, ποιός θα τον καθαρίσει;;;;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.