#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/03/2011 12:44
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η χώρα χρειάζεται όραμα, ηθική και εθνική ανάταση




Η μεγαλύτερη ζημιά που έχει κάνει ο κ. Παπανδρέου στην Ελλάδα και στους Έλληνες, δεν είναι ότι μας παρουσίασε στην οικουμένη ως διεφθαρμένους και τεμπέληδες.

Ούτε, ότι περιφέρεται  στα διεθνή φορά, παριστάνοντας τον μεγάλο διαπραγματευτή, ενώ στην ουσία παρακαλάει για βοήθεια.

Η μεγαλύτερη ζημιά είναι ότι τους τελευταίους μήνες  ένας ολόκληρος λαός έχει χάσει την αυτοεκτίμησή του.

Έχασε  την περηφάνια και  την  ελπίδα.

Δεν πιστεύει πια ότι μπορεί να τα καταφέρει!

Ανέχεται να τον προσβάλλουν, να τον υποτιμούν, να τον απαξιώνουν.

Έχουμε γίνει ο διεθνής περίγελος.

Το παράδειγμα προς αποφυγήν.

Και δεν αντιδράμε!

Έτσι, περιμένουμε  από τους τρίτους να μας  σώσουν επειδή δεν μπορούμε να  σωθούμε μόνοι μας.

Έχετε δεί κανένα χαρούμενο και αισιόδοξο πρόσωπο τους τελευταίους μήνες;

Σε όποια παρέα και να βρεθείς, με όποιον και να συζητήσεις, όλοι δεινά προφητεύουν και τα χειρότερα σκέφτονται.

Οδηγούμαστε στην εθνική κατάθλιψη.

Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση αυτή η παρατεταμένη σιωπή του πνευματικού κόσμου της χώρας.

Μερικές σκόρπιες φωνές εδώ και εκεί, αλλά τίποτα περισσότερο.

Δεν είναι η πρώτη φορά που βρισκόμαστε  σε κρίσιμο σταυροδρόμι.

Όμως,  η Ελλάδα δεν είναι μια «τρύπα στη γεωγραφία», ούτε μια αμελητέα ποσότητα στην ιστορία.

Έρχεται από μακριά.

Έχει ιστορία και  πολιτισμό.

Προσέφερε στην οικουμένη  αξίες πανανθρώπινες.

Πρόσφατα μου είπε κάποιος φίλος μου: «εσείς οι Έλληνες έχετε μερικά από τα ισχυρότερα brand names in human history».

Καιρός να τα ανακαλύψουμε και να στηριχθούμε εκεί για να ανακάμψουμε!

Να βγούμε απ’ το φαύλο κύκλο και να κοιτάξουμε μπροστά!

Πέρα….

Στη γαλάζια θάλασσα του Αιγαίου…

Εκεί που άρχισαν όλα.

«Τα θεμέλιά μου στα βουνά

Και τα βουνά σηκώνουν οι λαοί στον ώμο τους

Και πάνω τους η μνήμη καίει

Άκαυτη βάτος»

Η χώρα χρειάζεται όραμα,  ηθική και εθνική ανάταση.

Χρειάζεται και ηγεσία.

Χρόνια Πολλά σε όλους

Κώστας Ροδινός

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. armagedon avatar
    armagedon 25/03/2011 13:02:10

    ακριβως αυτο χρειαζεται...το ερωτημα ομως ειναι ποιος ηγετης θα εμπνευσει σημερα αυτον τον περηφανο λαο?

    • john avatar
      john @ armagedon 25/03/2011 16:03:30

      Περήφανα νιάτα, τιμημένα γηρατειά

  2. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 25/03/2011 13:07:38

    Είναι πολύ σωστά αυτά που γράφετε. Αυτό χρειάζεται η Ελλάδα. Όμως το μεγαλύτερο έγκλημα τα τελευταία χρόνια, αυτό που κατάστρεψε την αξιοπιστία μας, ήταν η απογραφή του υπουρού οικονομικών το 2004 που ολοκληρώθηκε από τη δεύτερη του άλλου το 2009.

    • Eagle avatar
      Eagle @ Panagiotis anagnostopoulos 25/03/2011 20:57:39

      Οταν γίνεται μια σπατάλη κλπ δεν φταίει η απογραφή που την καταγράφει αλλά αυτός που την κάνει ή την ανέχεται. Δεν φταίει το λογιστικό βιβλίο ....

      • Misha avatar
        Misha @ Eagle 26/03/2011 12:07:08

        Φταίει ο τρόπος του αυτοκαρφώματος!!!

        • Eagle avatar
          Eagle @ Misha 26/03/2011 16:08:22

          Λες ότι αυτοί που μας δανείζουν δεν ξέρουν τι μας έχουν δανείσει ; Περιμένουν τη δική μας απογραφή ; Τα Spreads ανεβαίνουν άραγε από τα "βιβλία" μας ή το "ταμείο" μας ;

  3. ierofantis avatar
    ierofantis 25/03/2011 13:09:17

    Καλημέρα Κώστα και Χρόνια Πολλά.

    Το φαινόμενο που περιγράφεις να εκδηλώνεται σήμερα, δυστυχώς έχει την αιτία του στην μακρόχρονη, μεθοδική και εντεινούμενη απαξίωση και χαλάρωση της εθνικής συνέιδησης και των συνεκτικών της δεσμών.

    Οι Έλληνες εδώ και χρόνια υφιστάμεθα διαρκή αποψίλωση των εθνικών μας χαρακτηριστικών. Όχι με τη βία και την απειλή των όπλων, όπως επί εποχής Τουρκοκρατίας, όχι με κόψιμο γλωσσών που μιλούσαν για Χριστό, Πατρίδα και Ελευθερία και χεριών που έκαναν το Σταυρό τους, αλλά με την ύπουλη προπαγάνδα νεο αναθεωρητικών ιστορικών, με ανάλαφρή ειδησεογραφία, με αποπροσανατολισμό, με εφήμερες απολαύσεις και ηδονές, με την ιδεολογία του χρήματος.

    Πολλοί έχουν πέσει στην παγίδα. Η υιοθέτηση ορθολογικής και "αντικειμενικής" θεώρησης των πραγμάτων σε τομείς που η αντικειμενικότητα και ο ορθολογισμός πάνε στράφι (αλήθεια, πώς να εξηγήσεις αντικειμενικά τα λόγια του τελευταίου Αυτοκράτορα στον Μωάμεθ τον Πορθητή, ή την απόκριση του Αρχιστρατήγου Καραϊσκάκη στον Καπουδαν Πασά) θολώνουν τις συνειδήσεις των Ελλήνων και αποκρύπτουν μια αλήθεια που κανείς τους δεν αντέχει να αντικρύσει.

    Η Ελλάς, Κώστα, είναι Φάρος. Είναι προορισμός. Είναι ανθρωπισμός και εξευγενισμός του ανθρώπου. Είναι δίδαγμα και παράδειγμα. Είναι καταφύγιο σκέψης και λιμένας αναζήτησης ιδεών και αξιών.

    Όχι μόνο για τους Έλληνες. Αλλά για όλους τους λαούς του κόσμο και για όλα τα έθνη του.

    Η ακτινοβολία της είναι δεδομένη και το όνομά της σεβαστό. Οι Έλληνες δεν έχουν εχθρούς. Είναι φορείς ιστορικής μνήμης και ξενιστές του μικροβίου παναθρώπινων αξιών που γονιμοποιούν την εξέλιξη του κόσμου.

    Αυτός είναι ο μέγας κίνδυνος. Δεν πρέπει να μεταλαμπαδευτεί αυτή η γνώση. Δεν πρέπει να γίνει γνωστό το παράδειγμά τους. Δεν πρέπει να ακουστεί το δίδαγμά τους.

    Και αφού δεν μπορούν να εξοντώσουν βιολογικά ένα έθνος που είναι διεσπαρμένο στα πέρατα της Οικουμένης, αφού δεν μπορούν να ξεκολλήσουν από τον γενετικό του κώδικα αυτή την "αρρώστεια", έχουν εφαρμόσει το σχέδιο της λήθης. Το σχέδιο της ύπνωσης και της ενασχόλησης με τα μικρά, τα τετριμμένα.

    Η αλλοίωση, η μούχλα είναι ο σύμμαχός τους.

    Δεν τους έχουν εξηγήσει όμως κάποια πράγματα, εκεί στα σκοτεινά κέντρα τους και τις αίθουσες που σχεδιάζουν...

    Η φυλή αυτή έχει ανεξάντλητες δυνάμεις. Έχει ιστορικό και πολιτιστικό υπόβαθρο που όσους "σεισμούς" και να προκελέσουν στο οικοδόμημά της, δεν υπάρχει περίπτωση να κλονιστεί.

    Διαθέτει δε, εν υπνώσει πυρήνες. Μικρές Φιλικές Εταιρείες που ξεπηδούν από το πουθενά. Απάτητες κορυφές και ψυχωμένους αγωνιστές. Κάστρα ελευθερίας και συνειδητότητας του προορισμού της.

    Αυτά δεν μπορούν να τα αντιπαλέψουν.

    Και σύντομα θα έρθει η ώρα να το νιώσουν στο πετσί τους...

    Ζήτω η 25η Μαρτίου

    • stoxastis avatar
      stoxastis @ ierofantis 26/03/2011 00:10:04

      συγχαρητήρια για τίς σκέψεις σου.
      θέλω να προσθέσω μόνο τούτο:
      το έγκλημα του ΠΑΣΟΚ και του Ανδρέα Παπανδρέου σε αυτόν τον λαό. Συνειδητά ισοπέδωσε αξίες όπως αυτή της οικογένειας με την απομυθοποίηση της Ελληνίδας Μάνας αλλά και με τήν αναγωγή των τυχοδιωκτών και των τυχάρπαστων σε προσωπικότητες. Έτσι απλά ετούτη η Πατρίδα έγινε συνώνυμο της ρεμούλας, της ανόδου με την μέθοδο του σαλίγκαρου - έρποντας και γλείφοντας και με τα κέρατα του-, της απαξίωσης των αξίων, της εκρίζωσης των ιερών της.
      Ναί αγαπητέ Ιεροφάντη πιστεύω και εγώ ακράδαντα οτι χρειάζεται απλά μιά σπίθα και η Ελληνική ψυχή μπορεί να δείξει για πολλοστή φορά ότι θεριεύει και φυλάει Θερμοπύλες.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ ierofantis 27/03/2011 13:05:42

      Αγαπητέ μου ιεροφάντη έχεις δίκιο θέλω να πιστεύω. Αυτό το "σαράκι" στην ψυχή του Έλληνα μόνο να απενεργοποιηθεί μπορεί, όχι να εξολοθρευθεί. Και πάντα βρίσκει τρόπο η Ιστορία να το ξυπνήσει και να το θεριέψει, έστω σε λίγους, έστω σε "μικρούς", άλλα πάντα άξιους και φιλότιμους...

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/03/2011 13:10:54

    Ο "πνευματικος κοσμος" ειναι βαθια χωμενος στη προοδευτικη μπαρουφα της μεταπολιτευσης.Τι να πει τωρα;
    Τοσο καιρο υπονομευε τη χωρα κανοντας "αντισταση" στη "συντηρηση" τρωγοντας κονδυλια.

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ ψυχραιμια 25/03/2011 20:27:54

      Μπράβο ψυχραιμία, πολύ σωστά μιλάς!

  5. brankaleon avatar
    brankaleon 25/03/2011 13:14:44

    Σήμερα γιορτάζουμε την έναρξη της Εθνικής μας Παλιγγενεσίας.
    Άλλες χώρες γιορτάζουν την κατάκτησή της.
    Παρά τους δικούς μας αγώνες και το αίμα των προγόνων μας, τελικά την δημιουργία του Νέου Ελλαδικού Κράτους, ΜΑΣ ΤΗΝ ΕΔΩΣΑΝ.
    Είτε γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν διαφορετικά είτε διότι βολευόταν έτσι τα συμφέροντά των.

    Αυτήν την εν μέρει ανεξαρτησία, εμείς, και αυτοί που θα ακολουθήσουν εμάς, πρέπει να την ολοκληρώσουν σε όλα τα επίπεδα (καθ' "ύψος", έκταση και βάθος).

    Και ανεξαρτησία, πρωτίστως σημαίνει, ...
    ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕ ΤΟ ΥΠΟΠΟΔΙΟΝ ΤΩΝ ΠΟΔΩΝ ΚΑΝΕΝΟΣ.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ brankaleon 25/03/2011 13:48:05

      Οι 2 ελληνικοί εμφύλιοι κατά την διάρκεια της επανάστασης του '21 οδήγησαν στην αδυναμία των Ελλήνων να ολοκληρώσουν από μόνοι τους αυτό που ξεκίνησαν και στην αναγκαιότητα της ναυμαχίας του Ναυαρίνου για να σωθεί η επανάσταση.
      Τα πρώτα δάνεια δε που πήρε η ελληνική κυβέρνηση δεν πήγαν στον αγώνα εναντίον των Οθωμανών αλλά εναντίον των ντόπιων αντιπάλων της.
      Ετσι έπεσαν η Κάσος, τα Ψαρά, η Κρήτη, η Τριπολιτσά και το Μεσσολόγγι στους Οθωμανούς και στους Τουρκοαιγυπτίους.

      • brankaleon avatar
        brankaleon @ Κάποιος 25/03/2011 14:08:38

        Φίλε μου έχεις απόλυτο δίκαιο.
        Αναφέρομαι μόνον σ' αυτό, που εμείς και οι επόμενοι, που πρέπει να κάνουμε.

  6. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 25/03/2011 13:27:52

    καλημέρα
    Ιεροφάντη,
    κάθε σχόλιο και ένα άρθρο!

  7. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 25/03/2011 13:28:22

    δυστυχώς έχεις δίκιο...

    • trans avatar
      trans @ Κώστας Ροδινός 25/03/2011 18:15:16

      Indeed

  8. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 25/03/2011 13:28:30

    SAD BUΤ TRUE......
    Χρονια Πολλα.

    ΠΠ

  9. Arianos avatar
    Arianos 25/03/2011 13:51:17

    "Αργοπεθαίνει όποιος δεν αναποδογυρίζει το τραπέζι, όποιος δεν διακινδυνεύει την βεβαιότητα για την αβεβαιότητα για να κυνηγήσει ένα όνειρο" -ΠΑΜΠΛΟ ΝΕΡΟΥΝΤΑ-
    Προϋπόθεση οράματος Κώστα μου...
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Arianos 25/03/2011 14:01:30

      απολύτως...

  10. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 25/03/2011 13:53:32

    Χρονια πολλα σε ολους !
    Οι παιδικες φωνες που προσπαθουν να φιμωσουν,
    τα φωτεινα προσωπα της φωτογραφιας με τον Αγιο
    Γεωργιο,ειναι το αστρο που μας οδηγει στη συνεχεια
    του Μεγαλου Ξεσηκωμου !
    Η Επανασταση συνεχιζεται..

  11. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 25/03/2011 13:58:36

    K. Ροδινέ

    Έχεις δυστυχώς απόλυτο δίκιο.
    Όταν μάλιστα το μοναδικό μας πυρηνικό όπλο, αυτό της Εθνικής Αυτοσυνειδησίας υπομονεύεται από εγχώριους και ξένους σύγχρονους λαγουμιτζήδες ή αίσθηση της απελπισίας μεγεθύνεται.
    Σήμερα το πρωί βγήκα στο μπαλκονί να αναρτήσω τη γαλανόλευκη με ένα πρωτοφανές αίσθημα ματαιότητας.
    Αναζητώντας από κάπου να κρατηθούμε, δυστυχώς διαπιστώνουμε ότι η σκουριά έχει προχωρήσει εις βάθος.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΣΟΝ ΠΕΝ 25/03/2011 14:00:42

      ΣΟΝ ΠΕΝ
      "Σ' ετούτα εδώ τα μάρμαρα, καμιά σκουριά δεν πιάνει.."

    • brankaleon avatar
      brankaleon @ ΣΟΝ ΠΕΝ 25/03/2011 14:10:52

      Να βρούμε τρόπους, αυτήν την σκουριά, να την ξανακάνουμε σίδερο.

  12. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 25/03/2011 14:24:33

    Χρόνια πολλά Κώστα, χρόνια πολλά σε όλους τους συντελεστές και τους φίλους του ιστότοπου. Χρειάζεται ηγεσία πολιτική αλλά και ηγεσία πνευματική.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Μικρός Οδυσσέας 25/03/2011 15:31:30

      Χρόνια πολλά Μικρέ Οδυσσέα,
      Εμαθα οτι το μεσημέρι μετά την παρέλαση τα είπε με τον Πρόεδρο Γιώργο.
      Αληθεύουν οι φήμες ή πρόκειται για κουτσομπολιό. Ξέρεις απο ποιόν....

      • Μικρός Οδυσσέας avatar
        Μικρός Οδυσσέας @ Κώστας Ροδινός 25/03/2011 16:10:05

        Μην πιστεύεις τις φήμες. Με εποφθαλμιούν...

  13. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 25/03/2011 14:34:51

    Ναι υπάρχει εθνική - κοινωνική κατάθλιψη. Ας δούμε το 21΄μέσα από το πνεύμα του Καραϊσκάκη ... Σκληρό και ¨αντιασιθητικό¨ μεν , αληθινό δε γι΄αυτούς που επαναστάτησαν τότε.

    ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ :
    http://www.youtube.com/watch?v=JX3dPFNDwF0&feature=player_embedded

    ΟΙ ΙΠΠΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΟΥ ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ!!!
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΙΝΟΥ…
    http://www.youtube.com/watch?v=EcO5iuio7Oo

  14. highlander avatar
    highlander 25/03/2011 15:04:33

    ο Κώστας Ροδινός έχει δίκιο, έχουμε γίνει περίγελος και η αυτοπεποίθησή μας είναι στο ναδιρ όπως και η θέση μας έξω, χθες βράδυ γύρισα από επαγγελματικό ταξίδι γερμανία και τα χρειάστηκα, τέτοια περιφρόνηση δεν το περίμενα, αλλά από την άλλη δώσαμε και εμείς δικαιώματα για να μας μεταχειρίζονται έτσι. Η χώρα και η ελληνική κοινωνία θα πρέπει να κάνει μια σκληρή ΑΥΤΟΚΡΙΤΙΚΗ, ΑΥΤΟΚΑΘΑΡΣΗ και στη συνέχεια για να βάλλουμε πλώρη στην ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ και ο νοών νοείτω...

  15. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 25/03/2011 15:57:22

    ΔιαστημόΒλαχος......

    ΠΠ

  16. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 25/03/2011 16:07:17

    Ο πιο αληθινός πολιτικος λόγος στην ιστορία μας!!!!!!!!!!!

    Παιδιά μου!
    Εἰς τὸν τόπο τοῦτο, ὀποῦ ἐγὼ πατῶ σήμερα, ἐπατούσαν καὶ ἐδημηγοροῦσαν τὸν παλαιὸ καιρὸ ἄνδρες σοφοί, καὶ ἄνδρες μὲ τοὺς ὁποίους δεν εἶμαι ἄξιος νὰ συγκριθῶ καὶ οὔτε να φθάσω τὰ ἴχνη τῶν.
    Ἐγὼ ἐπιθυμοῦσα να σᾶς ἴδω, παιδιά μου, εἰς τὴν μεγάλη δόξα τῶν προπατόρων μας, καὶ ἔρχομαι να σᾶς εἴπω, ὅσα εἰς τὸν καιρὸ τοῦ..
    ἀγῶνος μας καὶ πρὸ αὐτοῦ καὶ ὕστερα ἀπ’ αὐτὸν ὁ

    ἴδιος ἐπαρατήρησα, καὶ ἀπ’ αὐτὰ να κάμομε συμπερασμοὺς καὶ διὰ τὴν μέλλουσαν εὐτυχίαν σας, μολονότι ὁ Θεὸς μόνος ἠξεύρει τὰ μέλλοντα.
    Καὶ διὰ τοὺς παλαιοὺς Ἕλληνας, ὁποίας γνώσεις εἴχαν καὶ ποία δόξα καὶ τιμὴν ἔχαιραν κοντὰ εἰς τὰ ἄλλα ἔθνη τοῦ καιροῦ των, ὁποίους ἥρωας, στρατηγούς, πολιτικοὺς εἴχαν, διὰ ταῦτα σᾶς λέγουν καθ’ ἡμέραν οἱ διδάσκαλοι σᾶς καὶ οἱ πεπαιδευμένοι μας. Ἐγὼ δεν εἶμαι ἀρκετός. Σᾶς λέγω μόνον πὼς ἤταν σοφοί, καὶ ἀπὸ ἔδω ἐπῆραν καὶ ἐδανείσθησαν τὰ ἄλλα ἔθνη τὴν σοφίαν τῶν.
    Εἰς τὸν τόπον, τὸν ὁποῖον κατοικοῦμε, ἐκατοικούσαν οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, ἀπὸ τοὺς ὁποίους καὶ ἡμεῖς καταγόμεθα καὶ ἐλάβαμε τὸ ὄνομα τοῦτο. Αὐτοὶ διέφεραν ἀπὸ ἡμᾶς εἰς τὴν θρησκείαν, διότι ἐπροσκυνούσαν τες πέτρες καὶ τὰ ξύλα. Ἀφ’ οὐ ὕστερα ἦλθε στὸν κόσμο ὁ Χριστός, οἱ λαοὶ ὅλοι ἐπίστευσαν εἰς τὸ Εὐαγγέλιό του, καὶ ἔπαυσαν να λατρεύουν τὰ εἴδωλα. Δεν ἐπῇρε μαζὶ τοῦ οὔτε σοφοὺς οὔτε προκομμένους ἀλλ’ ἁπλούς ἀνθρώπους, χωρικοὺς καὶ ψαράδες, καὶ μὲ τὴ βοήθειᾳ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἔμαθαν ὄλες τες γλῶσσες τοῦ κόσμου, οἱ ὁποῖοι, μολονότι ὅπου καὶ ἂν ἔβρισκαν ἐναντιότητας καὶ οἱ βασιλεῖς καὶ οἱ τύραννοι τοὺς κατέτρεχαν, δεν ἠμπόρεσε κανένας να τοὺς καμεὶ τίποτα. Αὐτοὶ ἐστερέωσαν τὴν πίστιν.
    Οἱ παλαιοὶ Ἕλληνες, οἱ πρόγονοι μας, ἔπεσαν εἰς τὴν διχόνοιαν καὶ ἐτρώγονταν μεταξὺ τοὺς, καὶ ἔτσι ἔλαβαν καιρὸ πρώτα οἱ Ῥωμαῖοι, ἔπειτα ἄλλοι βάρβαροι καὶ τοὺς ὑπόταξαν. Ὕστερα ἤλθαν οἱ Μουσουλμάνοι καὶ ἔκαμαν ὅ,τι ἠμπορούσαν, διὰ να ἀλλάξει ὁ λαὸς τὴν πίστιν του. Ἔκοψαν γλῶσσες εἰς πολλοὺς ἀνθρώπους, ἀλλ’ ἐστάθη ἀδύνατο να τὸ κατορθώσουν. Τὸν ἔναν ἔκοπταν, ὁ ἄλλος τὸ σταυρὸ τοῦ ἔκαμε. Σὰν εἶδε τοῦτο ὁ σουλτάνος, διόρισε ἕνα βιτσερὲ (ἀντιβασιλέα), ἔναν πατριάρχη, καὶ τοῦ ἔδωσε τὴν ἐξουσία τῆς ἐκκλησίας. Αὐτὸς καὶ ὁ λοιπὸς κλῆρος ἔκαμαν ὅ,τι τοὺς ἔλεγε ὁ σουλτάνος. Ὕστερον ἔγιναν οἱ κοτζαμπάσηδες (προεστοί) εἰς ὅλα τὰ μέρη. Ἡ τρίτη τάξις, οἱ ἔμποροι καὶ οἱ προκομμένοι, τὸ καλύτερο μέρος τῶν πολιτῶν, μὴν ὑποφέροντες τὸν ζυγὸ ἔφευγαν, καὶ οἱ γραμματισμένοι ἐπῆραν καὶ ἔφευγαν ἀπὸ τὴν Ἑλλάδα, τὴν πατρίδα των, καὶ ἔτσι ὁ λαός, ὅστις στερημένος ἀπὸ τὰ μέσα τῆς προκοπῆς, ἐκατήντησεν εἰς ἀθλίαν καταστάσῃ, καὶ αὐτὴ αὔξαινε κάθε ἥμερα χειρότερα, διότι, ἂν εὑρίσκετο μεταξὺ τοῦ λαοῦ κανεὶς μὲ ὀλίγην μαθήση, τὸν ἐλάμβανε ὁ κλῆρος, ὅστις ἔχαιρε προνόμια, ἤ ἐσύρετο ἀπὸ τὸν ἔμπορο τῆς Εὐρώπης ὡς βοηθὸς τοῦ ἢ ἐγίνετο γραμματικὸς τοῦ προεστού. Καὶ μερικοὶ μὴν ὑποφέροντες τὴν τυραννίαν τοῦ Τούρκου καὶ βλέποντας τὲς δόξες καὶ τες ἠδονὲς ὅπου ἀνελάμβαναν αὐτοί, ἄφηναν τὴν πίστη τοὺς καὶ ἐγίνοντο Μουσουλμάνοι. Καὶ τοιουτοτρόπως κάθε ἡμέρα ὁ λαὸς ἐλίγνευε καὶ ἐπτώχαινε.

    Εἰς αὐτὴν τὴν δυστυχισμένη καταστάσῃ μερικοὶ ἀπὸ τοὺς φυγάδες γραμματισμένους ἐμετέφραζαν καὶ ἔστελναν εἰς τὴν Ἑλλάδα βιβλία καὶ εἰς αὐτοὺς πρέπει να χρωστοῦμε εὐγνωμοσύνη, διότι εὐθὺς ὅπου κανένας ἄνθρωπος ἀπὸ τὸ λαὸ ἐμάνθανε τὰ κοινὰ γράμματα, ἐδιάβαζεν αὐτὰ τὰ βιβλία καὶ ἔβλεπε ποίους εἴχαμε προγόνους, τὶ ἔκαμεν ὁ Θεμιστοκλῆς, ὁ Ἀριστείδης καὶ ἄλλοι πολλοὶ παλαιοὶ μας, καὶ ἐβλέπαμε καὶ εἰς ποίαν καταστάσῃ εὑρισκόμεθα τότε. Ὅθεν μας ἦλθεν εἰς τὸ νοῦ να τοὺς μιμηθοῦμε καὶ να γίνουμε εὐτυχέστεροι. Καὶ ἔτσι ἔγινε καὶ ἐπροόδευσεν ἡ Ἑταιρεία.
    Ὅταν ἀποφασίσαμε να κάμομε τὴν Ἐπανάσταση, δεν ἐσυλλογισθήκαμε οὔτε πόσοι εἴμεθα οὔτε πὼς δεν ἔχομε ἅρματα οὔτε ὅτι οἱ Τούρκοι ἐβαστούσαν τὰ κάστρα καὶ τάς πόλεις οὔτε κανένας φρόνιμος μᾶς εἶπε: “ ποῦ πάτε ἔδω να πολεμήσετε μὲ σιταροκάραβα βατσέλα;”, ἀλλὰ ὡς μία βροχὴ ἔπεσε εἰς ὅλους μας ἡ ἐπιθυμία τῆς ἐλευθερίας μας, καὶ ὅλοι, καὶ ὁ κλῆρος μας καὶ οἱ προεστοὶ καὶ οἱ καπεταναίοι καὶ οἱ πεπαιδευμένοι καὶ οἱ ἔμποροι, μικροὶ καὶ μεγάλοι, ὅλοι, ἐσυμφωνήσαμε εἰς αὐτὸ τὸ σκοπὸ καὶ ἐκάμαμε τὴν Ἐπανάσταση.
    Εἰς τὸν πρῶτο χρόνο τῆς Ἐπαναστάσεως εἴχαμε μεγάλη ὁμόνοια καὶ ὅλοι ἐτρέχαμε σύμφωνοι. Ὁ ἔνας ἐπῆγεν εἰς τὸν πόλεμο, ὁ ἀδελφὸς τοῦ ἔφερνε ξύλα, ἡ γυναῖκα τοῦ ἐζύμωνε, τὸ παιδὶ τοῦ ἐκουβαλοῦσε ψωμὶ καὶ μπαρουτόβολα εἰς τὸ στρατόπεδον καὶ ἐὰν αὐτὴ ἡ ὁμόνοια ἐβαστοῦσε ἀκόμη δύο χρόνους, ἠθέλαμε κυριεύσει καὶ τὴν Θεσσαλία καὶ τὴν Μακεδονία καὶ ἴσως ἐφθάναμε καὶ ἕως τὴν Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τοὺς Τούρκους, ὀποῦ ἄκουγαν Ἕλληνα καὶ ἔφευγαν χίλια μίλια μακρά. Ἑκατὸν Ἕλληνες ἔβαζαν πέντε χιλιάδες ἐμπρός, καὶ ἕνα καράβι μίαν ἁρμάδα. Ἀλλὰ δεν ἐβάσταξε!.

    Ἤλθαν μερικοὶ καὶ ἠθέλησαν να γένουν μπαρμπέρηδες εἰς τοῦ κασίδη τὸ κεφάλι. Μας πονοῦσε τὸ μπαρμπέρισμα τοὺς. Μὰ τὶ να κάμομε; Εἴχαμε καὶ αὐτουνὼν τὴν ἀνάγκη. Ἀπὸ τότε ἤρχισεν ἡ διχόνοια καὶ ἐχάθη ἡ πρώτη προθυμία καὶ ὁμόνοια. Καὶ ὅταν ἔλεγες τὸν Κώστα να δώσει χρήματα διὰ τάς ἀνάγκας τοῦ ἔθνους ἤ να ὑπάγει εἰς τὸν πόλεμο, τοῦτος ἐπρόβαλλε τὸν Γιάννη. Καὶ μ’ αὐτὸν τὸν τρόπο κανεὶς δεν ἤθελε οὔτε να συνδράμει οὔτε να πολεμήσει. Καὶ τοῦτο ἐγίνετο, ἐπειδὴ δεν εἴχαμε ἕνα ἀρχηγὸ καὶ μίαν κεφαλή. Ἀλλὰ ἔνας ἔμπαινε πρόεδρος ἕξι μῆνες, ἐσηκώνετο ὁ ἄλλος καὶ τὸν ἔριχνε καὶ ἐκάθετο αὐτὸς ἄλλους τόσους, καὶ ἔτσι ὁ ἔνας ἤθελε τοῦτο καὶ ὁ ἄλλος τὸ ἄλλο. Ἴσως ὅλοι ἠθέλαμε τὸ καλό, πλὴν καθένας κατὰ τὴν γνώμη του. Ὅταν προστάζουνε πολλοί, ποτὲ τὸ σπίτι δεν χτίζεται οὔτε τελειώνει. Ὁ ἔνας λέγει ὅτι ἡ πόρτα πρέπει να βλέπει εἰς τὸ ἀνατολικὸ μέρος, ὁ ἄλλος εἰς τὸ ἀντικρινὸ καὶ ὁ ἄλλος εἰς τὸν Βορέα, σὰν να ἦτον τὸ σπίτι εἰς τὸν ἀραμπὰ καὶ να γυρίζει, καθὼς λέγει ὁ καθένας. Μὲ τοῦτο τὸν τρόπο δεν κτίζεταί ποτέ τὸ σπίτι, ἀλλὰ πρέπει να εἶναι ἔνας ἀρχιτέκτων, ὀποῦ νὰ προστάζει πώς θὰ γένει. Παρομοίως καὶ ἡμεῖς ἐχρειαζόμεθα ἔναν ἀρχηγὸ καὶ ἔναν ἀρχιτέκτονα, ὅστις νὰ προστάζει καὶ οἱ ἄλλοι να ὑπακούουν καὶ νὰ ἀκολουθοῦν. Ἀλλ’ ἐπειδὴ εἴμεθα εἰς τέτοια καταστάσῃ, ἐξ αἰτίας τῆς διχονοίας, μας ἔπεσε ἡ Τουρκιὰ ἐπάνω μας καὶ κοντέψαμε να χαθοῦμε, καὶ εἰς τοὺς στερνοὺς ἑπτὰ χρόνους δὲν κατορθώσαμε μεγάλα πράγματα.
    Εἰς αὐτὴ τὴν καταστάση ἔρχεται ὁ βασιλεύς, τὰ πράγματα ἠσυχάζουν καὶ τὸ ἐμπόριο καὶ ἡ γεωργία καὶ οἱ τέχνες ἀρχίζουν να προοδεύουν καὶ μάλιστα ἡ παιδεία. Αὐτὴ ἡ μάθησις θὰ μας αὐξήσει καὶ θὰ μας εὐτυχήσει. Ἀλλὰ διὰ να αὐξήσομεν, χρειάζεται καὶ ἡ στερέωσις τῆς πολιτείας μας, ἡ ὁποία γίνεται μὲ τὴν καλλιέργεια καὶ μὲ τὴν ὑποστήριξη τοῦ Θρόνου. Ὁ βασιλεὺς μας εἶναι νέος καὶ συμμορφώνεται μὲ τὸν τόπο μας, δεν εἶναι προσωρινός, ἀλλ’ ἡ βασιλεῖα του εἶναι διαδοχικὴ καὶ θὰ περάσει εἰς τὰ παιδιὰ τῶν παιδιῶν του, καὶ μὲ αὐτὸν κι ἐσείς καὶ τὰ παιδιὰ σᾶς θὰ ζήσετε. Πρέπει να φυλάξετε τὴν πιστὴ σας καὶ να τὴν στερεώσετε, διότι, ὅταν ἐπιάσαμε τὰ ἅρματα εἴπαμε πρῶτα ὑπὲρ πίστεως καὶ ἔπειτα ὑπὲρ πατρίδος. Ὅλα τὰ ἔθνη τοῦ κόσμου ἔχουν καὶ φυλάττουν μία Θρησκεία. Καὶ αὐτοί, οἱ Ἑβραῖοι, οἱ ὁποῖοι κατατρέχοντο καὶ μισοῦντο καὶ ἀπὸ ὅλα τὰ ἔθνη, μένουν σταθεροὶ εἰς τὴν πιστὴ τους.

    Να μὴν ἔχετε πολυτέλεια, να μὴν πηγαίνετε εἰς τοὺς καφενέδες καὶ τὰ μπιλιάρδα. Να δοθεῖτε εἰς τάς σπουδὰς σας καὶ καλύτερα να κοπιάσετε ὀλίγον, δύο καὶ τρεῖς χρόνους καὶ να ζήσετε ἐλεύθεροι εἰς τὸ ἐπίλοιπο τῆς ζωῆς σας, παρὰ να περάσετε τέσσαρους – πέντε χρόνους τῇ νεότητα σας, καὶ να μείνετε ἀγράμματοι. Να σκλαβωθεῖτε εἰς τὰ γράμματά σας. Να ἀκούετε τάς συμβουλὰς τῶν διδασκάλων καὶ γεροντοτέρων, καὶ κατὰ τὴν παροιμία, “ μύρια ἤξευρε καὶ χίλια μάθαινε”. Ἡ προκοπὴ σας καὶ ἣ μαθήσή σας να μὴν γίνει σκεπάρνι μόνο διὰ τὸ ἄτομό σας, ἀλλὰ να κοιτάζῃ τὸ καλὸ τῆς κοινότητος, καὶ μέσα εἰς τὸ καλὸ αὐτὸ εὑρίσκεται καὶ τὸ δικὸ σας.

    Ἐγώ, παιδιά μου, κατὰ κακή μου τύχη, ἐξ αἰτίας τῶν περιστάσεων, ἔμεινα ἀγράμματος, καὶ διὰ τοῦτο σᾶς ζητῶ συγχωρήση, διότι δεν ὁμιλῶ καθὼς οἱ δάσκαλοί σας. Σᾶς εἶπα ὅσα ὁ ἴδιος εἴδα, ἤκουσα καὶ ἐγνώρισα, διὰ να ὠφεληθεῖτε ἀπὸ τὰ περασμένα καὶ ἀπὸ τὰ κακὰ ἀποτελέσματα τῆς διχονοίας, τὴν ὁποίαν να ἀποστρέφεστε, καὶ να ἔχετε ὁμόνοια.

    Ἐμᾶς μὴ μᾶς τηράτε, πλέον. Τὸ ἔργο μας καὶ ὁ καιρὸς μας ἐπέρασε. Καὶ αἱ ἡμέραι τῆς γενεᾶς, ἡ ὁποία σᾶς ἄνοιξε τὸ δρόμο, θέλουν μετ’ ὀλίγον περάσει. Τὴν ἡμέρα τῆς ζωῆς μας θέλει διαδεχθεὶ ἡ νύκτα καὶ ἡ αὐριανὴ ἥμερα. Εἰς ἐσὰς μένει να ἰσάσετε καὶ να στολίσετε τὸν τόπο, ὀποῦ ἡμεῖς ἐλευθερώσαμε καὶ διὰ να γίνει τοῦτο πρέπει να ἔχετε ὡς θεμέλια τῆς πολιτείας τὴν ὁμόνοια, τὴν θρησκεία, τὴν καλλιέργεια τοῦ θρόνου καὶ τὴν φρόνιμον ἐλευθερία!

    ΠΠ
    http://xalarotiko.blogspot.com

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 27/03/2011 13:09:32

      Δέος για τον Έλληνα Άνθρωπο, συγκίνηση για το Ελληνικό ριζικό, θλίψη για τη σημερινή κατάντια.

  17. victoria avatar
    victoria 25/03/2011 16:21:48

    Όσα λες Ροδινέ είναι διαχρονικά γι' αυτόν τον τόπο. Η διαφορά είναι ότι στην εποχή του εθνικοαπελευθαρωτικού αγώνα είχαμε ηγέτες. Ηγετικές μορφές, ηγετικές προσωπικότητες, ηγετικές ψυχές.
    Ο Καραϊσκάκης, ένα νόθο παιδί πρωτοστάτησε, διαραματίζοντας καθοριστικό ρόλο στον αγώνα, γαιτί ήταν ο ίδιος ελεύθερος.
    Σήμερα το χάος. Γόνοι και αστοί, επαρχιώτες και "παιδιά του ταχυδρόμου, επιβιώνουν γιατί είναι υποτελείς σε συμφέροντα, εξαρτήσεις, διαπλοκή, σε αντίθεση με τα συμφέροντα του συνόλου.
    Σήμερα δεν υπάρχουν ηγέτες. Υπάρχουν ευνοούμενοι και πιστοί ενός σάπιου συστήματος και αλληλουχία κολάκων, αυλικών, ¨βυζαντινά περιβάλλοντα" γύρω από κάθε αρχηγό προσαρμοσμένα να λειτουργούν μόνο για τα συμφέροντά τους.
    'Ισως, λοιπόν, έπρεπε να φτάσουμε στο σημερινό σημείο ξεπεσμού, στο σημερινό σημείο εθνικής απαξίωσης για να ανακαλύψουμε ξανά τον Καραϊσκάκη, την Μπουμπουλίνα, τη Μαυρογένους, το Διάκο, τον Κολοκοτρώνη, τον Κανάρη....
    Ίσως, αν μας έμεινε κάποιο ίχνος ιστορικής μνήμης, εθνικής περιφάνειας...
    Αν δεν αλλοιώθηκαν εντελώς τα εθνικά μας αντανακλαστικά αυτοσυντήρησης...
    Ίσως...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ victoria 25/03/2011 20:40:02

      Victoria,
      οσο και να προσπαθούν η ιστορική μνήμη αυτού του τόπου είναι ανεξίτηλη.
      Θα τη βρείς σ' ένα κιονόκρανο του Παρθενώνα.
      Σε μια κερκίδα αρχαίου θέατρου
      Στη μορφή μιας Αθηνάς, μια Αφροδίτης και ενός Απόλλωνα.
      Στην κραυγή μιας Αντιγόνης.
      Σε μια δημηγορία του Θουκυδίδη
      Σ' ένα λόγο του Δημοσθένη
      Σ' ένα ποίημα του Καβάφη, του Σολωμού, του Σεφέρη.
      Και στους μεγάλους δασκάλους της οικουμένης
      Ομηρο, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, Πυθαγόρα, ....
      Ων ουκ έστιν αριθμός.....

  18. spiros avatar
    spiros 25/03/2011 16:25:32

    Κώστα χρόνια πολλά
    Ευχαριστώ σε σένα και σε όλους που συμμετέχουν στο διάλογο γιατί με έκναναν να μην αισθάνομαι μοναξιά. " Κι ακαρτέρει κι ακαρτέρει το ένα χτύπαε το άλλο χε΄ρι από την απελπισιά" Εκεί μας έχει καταντήσει η κατάσταση. Η Ελπίδα της ανάταξης υπάρχει . Πότε θα φουντώσει;

  19. ΒΑΓΓΕΛΗΣ avatar
    ΒΑΓΓΕΛΗΣ 25/03/2011 17:39:44

    Αγαπητοί μου φίλοι οι Έλληνες είναι γνωστό πως αγαπούν το στερεότυπο του ήρωα και όχι τον ίδιο τον ήρωα.Δεν χρειάζεται να αναφερθώ σε ιστορικά παραδείγματα ή στο τέλος που είχαν όλοι οι ήρωες.Αυτό και μόνο είναι αρκετό για να ξεπήδησει απο ανάμεσα μας ο ΗΡΩΑΣ που τόσο πολύ απαιτούν οι καιροί.

    • drider avatar
      drider @ ΒΑΓΓΕΛΗΣ 25/03/2011 18:45:47

      @ Βαγγέλη,

      Καταρχήν, χρόνια πολλά! Δεν χρειαζόμαστε ήρωες κατά τη γνώμη μου, αλλά τη συλλογική συνειδητοποίηση ότι δεν θα είμαστε ελεύθεροι, όσο συνεχίζουμε να εξαρτώμαστε από διαφόρων ειδών "εγγυήτριες" δυνάμεις.

      Και φυσικά ότι σαν έθνος δεν είμαστε "άχρηστοι" ούτε άξιοι της "μοίρας" που μας επιφυλάσσουν, αλλά μπορούμε να σταθούμε στα πόδια μας και να ορίσουμε την τύχη μας.

  20. Χρ.Δ avatar
    Χρ.Δ 25/03/2011 19:22:49

    Κε Ροδινε
    τα αρθρα σας κατα κανονα τα διαβαζω προσεκτικα γιατι βλεπω μεσα απο αυτα μια προσπαθεια να αναστηλωσετε λιγο το καταρρακωμενο ηθικο των οπαδων της φιλελευθερης παραταξης που αν κρινω απο τον εαυτο μου,ειναι στο απολυτο ναδιρ.
    -Κανετε πολυ καλα και σας δινω συγχαρητηρια για την προσπαθεια αυτη.
    -Δεν ξερω ,ομως,αν εσεις προσωπικα εχετε νοιωσει την πληρη διαψευση των ελπιδων και των προσδοκιων σας, βλεποντας εναν Καραμανλη να κυβερνα,εχοντας στον στενο αλλα και στον ευρυτερο κυκλο συνεργατων του,ατομα τα οποια στερουντο παντελως απο αυτο που λεμε "ΟΡΑΜΑ","ΠΙΣΤΗ","ΗΘΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ","ΔΙΑΘΕΣΗ ΓΙΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ" ,ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ","ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ".
    -Αντιθετα-χαρακτηριζοντας το" περιβαλλον" Καραμανλη, στο μυαλο μου ερχονται λεξεις οπως"κουμπαροι","φιλοι","κολλητοι","γνωστοι".......κλπ.
    -Ενας Ηγετης για να σταθει πρεπει να στηριζεται σε ατομα που λειτουργουν με ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ και φυσικα να διαθετουν τις ικανοτητες και τα χαρισματα που απαιτουνται για τα ατομα που βρισκονται διπλα στον Ηγετη.
    -Απο κει ξεκινα η προσπαθεια ενος Ηγετη...
    -Η δημιουργια ενος πυρηνα αφοσιωμενων συνεργατων που "θα βαλουν πλατη" στον Ηγετη-αυτο σημαινει οτι οι ιδιοι ξεχνανε τι ειναι "πολιτικο κοστος"-
    -Θα πορευθουν προς τον λαο προσπαθωντας με την σταση τους,την δικη τους συμπεριφορα και προ παντος με τον Λογο τους να μεταστρεψουν το "αρνητικο εως εχθρικο"κλιμα που καλυπτει σημερα την ελληνικη κοινωνια για το πολιτικο συστημα και τους πολιτικους.
    Κοινη διαπιστωση ειναι οτι προς το παρον ο Σαμαρας δεν εχει πεισει οτι κινειται προς μια τετοια κατευθυνση,γεγονος που ευκολα το αντιλαμβανεται ο καθενας απο συζητησεις που γινονται εδω και κει..,χωρια απο τα στοιχεια των διαφορων σφυγμομετρησεων που το επιβεβαιωνουν..

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Χρ.Δ 25/03/2011 20:23:55

      αγαπητέ φίλε,
      ειλικρινά δεν αισθάνομαι οτι έχω αναλάβει καμιά αποστολή.
      Τις απόψεις μου εκφράζω.
      Οσο αφορά στη διακυβέρνηση Καραμανλη.
      Προφανώς και δεν έγιναν αυτά που περιμένα και περιμένα πολλά περισσότερα απο το μέσο Ελληνα.
      Ενας από τους λόγους προφανώς και είναι αυτός που αναφέρεις.
      Η Ν.Δ. έμεινε πολλά χρόνια εκτός εξουσίας.
      Δεν είχε τη δυνατότητα να προσελκύσει ικανά στελέχη.
      Οσον αφορά στον Σαμαρά.
      Αν διδαχθεί από τα λάθη του Καραμανλή και δεν τα επαναλάβει, θα τα πάει μια χαρά.

      • Χρ.Δ avatar
        Χρ.Δ @ Κώστας Ροδινός 25/03/2011 21:43:57

        Κε Ροδινε,
        λετε οτι" ο Καραμανλης δεν ειχε την δυνατοτητα να προσελκυσει ικανα στελεχη κοντα του επειδη η ΝΔ ηταν για πολλα χρονια εκτος εξουσιας".
        Κατα την γνωμη μου "ο υφισταμενος τοτε στενος κυκλος συνεργατων", λειτουργουσε με ΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ-σας βεβαιωνω- εμποδιζοντας την προσεγγιση και αναπτυξη ατομων που ειχαν ολες τις προυποθεσεις να βοηθησουν το εργο του Καραμανλη.
        Συμφωνω οτι ο Σαμαρας δεν πρεπει να κανει το ιδιο λαθος..

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Χρ.Δ 25/03/2011 21:54:42

          Δεν αμφιβάλω καθόλου για το στενό κύκλο.

  21. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 25/03/2011 20:13:53

    Βαγγέλη,
    χρόνια πολλά και απο εμένα.
    Συμφωνώ με την απάντηση που έδωσε ο φίλος drider.

  22. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 20:23:40

    Πόσο λάθος κάνουμε όταν μιλάμε για «εθνική παλιγγενεσία». Το έθνος των Ελλήνων δεν πέθανε ποτέ. Τα έθνη δεν αποθνήσκουν. Μεταβάλλονται, εξελίσσονται, μπολιάζονται με νέες ιδέες, ενίοτε βρίσκονται εν υπνώσει, αλλά δεν πεθαίνουν. Τα κράτη ναι. Τα έθνη όχι.
    Η ελληνική επανάσταση δεν έγινε φυσικά από καμία «φαντασιακή κοινότητα», ούτε βεβαίως από τίποτα πρωτοξάδελφα του Διηνέκη. Την οραματίστηκαν άνθρωποι που ζούσαν σε όλη την τότε «πολιτισμένη Ευρώπη» και την πραγμάτωσε η κλεφτουριά. Και όλοι αυτοί δεν ήταν ούτε Οστρογότθοι, ούτε Αλανοί, ούτε Άβαροι. Ήταν άνθρωποι που δεν άντεχαν άλλο την αυθαιρεσία του δεσποτικού Οθωμανικού κράτους και των τοπικών αρχόντων. Και αυτοί οι άνθρωποι είχαν ιστορική συνείδηση για το από πού έρχονταν με όχημα τη γλώσσα. (Οι αιματολογικές εξετάσεις δεν έχουν λόγο για την ιστορική αυτοσυνειδησία).
    Και βέβαια υπήρξαν στιγμές κλέους και στιγμές ντροπής, στιγμές αυτοθυσίας και προδοσίας, σφαγές και αίμα. Αυτή είναι η ανθρώπινη φύση και δεν πρόκειται να αλλάξει –τουλάχιστον για όσο ζούμε.
    Και ναι, στο τέλος δόθηκε σ’ αυτούς τους ανθρώπους ένα κράτος, επειδή οι Άγγλοι φοβήθηκαν την κάθοδο των Ρώσων στο Αιγαίο. Ένα κράτος αντιπαροχή. Ένα κράτος κολοβό και προστατευμένο. Ένα κράτος που του φόρεσαν διοίκηση εντελώς ξένη στην παράδοση κοινοτικής αυτοδιοίκησης που λειτουργούσε σε αυτόν τον τόπο από τότε που άνθισε η Πολιτική Σκέψη.
    Έτσι, μετά τη δολοφονία του επικίνδυνου Καποδίστρια, θεμελιώθηκε μια φαυλοκρατία η οποία με όχημα τον ξενόφερτο κοινοβουλευτισμό που θέσπισαν μια «αιρετή απολυταρχία», μια «ψευδαίσθηση ελευθερίας».
    Μετά από 190 χρόνια επιστρέψαμε, δυστυχώς, στην περίοδο της Βαυαροκρατίας. Το όραμα μιας ελεύθερης Ελλάδας, όπως το ονειρεύτηκε ο Ρήγας και οι άλλοι πνευματικοί άνθρωποι της προεπαναστατικής περιόδου, έμεινε ανολοκλήρωτο.
    «Δως μοι πα στω και ταν γαν κινάσω» έλεγε ο παμμέγιστος Αρχιμήδης. Χώρο βρήκαμε αλλά τη γη δεν την κινήσαμε και πολύ. Τώρα την μετατρέπουμε σε «επιφάνεια» προς πώληση.
    Εμείς οι συγκαιρινοί Έλληνες της αντικαταπληκτικής Ελλάδας τελούμε εν υπνώσει μπουκωμένοι από μύθους και αντιμύθους. Αναζητείται ο Έλλην ο Εδώς.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 20:25:08

      Με τούτα και με κείνα το ξέχασα. Χρόνια Πολλά και του χρόνου Λεύτεροι.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 20:27:14

      Καλησπέρα Γιάννη,
      τα περί παλλιγενεσίας τα απάντησε ο Κολοκοτρώνης στην ομλία του στην Πνύκα που παρτίθεται παραπάνω.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 20:51:01

      Προφανώς αναζητείται ο Έλλην ο Ειδώς
      (Ο γνωστός Δαίμων έδρασε πάλι!)

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 21:42:12

      Χρόνια Πολλά, Γιάννη,

      200 χρόνια δεν είχε πει ο Πατροκοσμάς, ότι θα κράταγε το ΨευτοΡωμαίϊκο;

      Ε, υπομονή καμιά δεκαετία ακόμα...για καλή Λευτεριά...

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ ierofantis 25/03/2011 22:01:29

        Χρόνια πολλά κι από μένα.
        Δέκα χρόνια ε? Έχουμε να δουμε ακόμα πολλά επεισόδια

        Αυτή τη στιγμή στη ΝΕΤ η κα Κουλούρη ομιλεί περί Ιστορίας
        στο κεντρικό δελτίο της Μις Πιγκυ
        Για γερά νεύρα...

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 22:09:53

          Ευτυχώς σώζει κάπως την κατάσταση η ΕΤ1 με τους "Ελεύθερους Πολιορκημένους".

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 25/03/2011 22:18:31

            Τους ξεφεύγουν κάτι εκπομπές που και που. Τις προάλλες παρακολουθούσα ένα αφιέρωμα στο Γιάννη Μώραλη. Καταπληκτική εκπομπή..
            Πόσα διαμάντια έχει στο αρχείο της η ΕΡΤ. Τι εκπομπές, τι αφιερώματα...Ανθολόγιο Ελληνικής Λογοτεχνίας, Ιστορία, Θέατρο και τόσα άλλα. όλα αυτά είναι πληρωμένα από τον Έλληνα φορολογούμενο και μας ανήκουν.Τα έχουν θαμμένα

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 22:21:58

            Εδειξαν καμιά ταινία για το 1821;
            Εκαναν καμιά εκπομπή;
            Τίποτα!
            Ολα επαναλήψεις.
            Και η παρέλαση κουτσουρεμένη...
            Τυχαίο;

  23. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 20:37:32

    Καλησπέρα Κώστα.
    Αυτός ο λόγος του Γέρου πρέπει να διδάσκεται στα σχολειά. Δε χρειάζονται πολλά πολλά

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 25/03/2011 20:42:54

      Κάποτε διδάσκονταν.
      Εγώ τουλάχιστον τον διδάχτηκα

  24. Νίκος avatar
    Νίκος 25/03/2011 20:39:13

    Σκεφτείτε την κατάσταση σαν την κοπριά. Μέσα απο την κοπριά όμως θα ξεπηδήσουν τα ωραιότερα λουλούδια για να φτιάξουν τον παρατημένο -απο την πολιτική ελιτ- κήπο που λέγεται Ελλάδα.

    Χρόνια Πολλά και σένα Κώστα, και σε όλους εδώ μέσα.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος 25/03/2011 21:15:35

      χρόνια πολλά Νίκο

  25. azof1234 avatar
    azof1234 25/03/2011 20:39:39

    Χιλιοειπωμένοι βερμπαλισμοί...που δεν έχουν αντίκρυσμα στο πλατύ κοινό,πως άραγε μπορούν να μετoσιωθούν σε πράξεις;;;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ azof1234 25/03/2011 20:41:57

      Αν είναι βερμπαλισμοί, ποτέ δεν θα μετοσιωθούν σε πράξεις..

  26. victoria avatar
    victoria 25/03/2011 21:14:16

    Χρόνια πολλά σε όλους.
    Γιάννη Φαίλτωρ, πραγματικά τα έθνη δεν πεθαίνουν. Στην ιστορία της ανθρωπότητας, όμως, έχουν αφανιστεί πολλές φυλές και αξιόλογοι πολιτισμοί. Βεβαίως ο πολιτισμός των Ελλήνων είναι απ' τους ανθεκτικότερους, γιατί όχι μόνο δεν φοβήθηκε την εξέλιξη και την αλλαγή αλλά ενσωμάτωσε και αφομοίωσε δημιουργικά κάθε καινούργιο στοιχείο το οποίο συναντούσε μέσα στο χρόνο. Έτσι, οι άμυνές του διατηρήθηκαν και λειτούργησαν παρά τα 400 χρόνια μη ύπαρξης ελληνικού κράτους κατά την τουρκοκρατία (μην παραβλέποντας και το παιχνίδι συμφερόντων των ξένων δυνάμεων). Κι αυτό γιατί ο ελληνικός πολιτισμός θεμελιώνεται στην ελευθερία. Και ο πολιτισμός είναι η έκφραση της συλλογική ψυχής κάθε έθνους. Όμως, σήμερα δεν μπορούμε να αρκούμαστε στην αναβίωση. Στη σύγχρονη ιστορία μας περιοριστήκαμε στο ρόλο του μεταπράτη και αποποιηθήκαμε το ρόλο του δημιουργού, στην οικονομία, στον πολιτισμό. Μας συνεπήρε το εύκολο, το δάνειο, σε όλες τις περιπτώσεις. Η ευθύνη των ιθυνόντων είναι η μεγαλύτερη. Το πιο ανησυχητικό είναι η πνευματική εξαθλίωση των μαζών. Δεν υπάρχουν λεφτά, δεν υπάρχει φρόνημα, γιατί όταν υπήρχαν λεφτά χρησιμοποιήθηκαν πρόσκαιρα, χωρίς σχεδιασμό για τη δημιουργία και την παραγωγή αγαθών (οικονομικών και πολιτιστικών). Δεν υπάρχουν, λεφτά, δεν υπάρουν ηγέτες, δεν υπάρχουν πρότυπα. Μήπως βιώνουμε ένα ιδιότυπο καθεστώς επιβολής και σταδιακού περιορισμού της ισχύος μας ως έθνους; το μόνο παρήγορο θα μπορούσε να είναι η αφύπνιση του πνευματικού κόσμου, με μια υγιή μορφή σε σχέση με αυτή που όρισε η κυριαρχία της αριστερής κουλτούρας για δεκαετίες.
    Στην πολιτική θα αργήσουμε πολύ να δούμε φως...

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ victoria 25/03/2011 22:07:48

      Χρόνια πολλά victoria
      Μάλλον μας χρειάζεται ένας Νέος Διαφωτισμός για μια νέα Ελληνική Αναγέννηση. Απλά, αυτά τα πράγματα χρειάζονται χρόνο.

  27. Eagle avatar
    Eagle 25/03/2011 21:15:51

    Χρόνια Πολλά και Καλά σε όλους.

    Κώστα παρακαλώ να συγχωρήσεις το copy and paste στο κείμενο σου αλλά εκτός από την διευκόλυνση δείχνει ότι συμφωνώ σχεδόν σε όλα.

    Η μεγαλύτερη ζημιά είναι ότι ένας ολόκληρος λαός έχει χάσει :
    την αυτοεκτίμησή του.
    την περηφάνια και κυρίως
    την ελπίδα.

    Έχουμε γίνει ο διεθνής περίγελως και το παράδειγμα προς αποφυγήν.

    Έτσι, περιμένουμε από τους τρίτους να μας σώσουν επειδή δεν μπορούμε (ή δεν θέλουμε ή και τα δύο ;) να σωθούμε μόνοι μας.

    Δεν είναι η πρώτη φορά που ο ελληνικός λαός βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι - όχι όμως οι περισσότεροι από τους σημερινούς Ελληνες.

    Καιρός να βγούμε απ’ το φαύλο κύκλο και να κοιτάξουμε μπροστά!

    Η χώρα χρειάζεται όραμα, ηθική και εθνική ανάταση.

    Η χώρα χρειάζεται και την κατάλληλη ηγεσία που θα τα ενστερνισθεί, θα τα προτείνει και θα βάλει τις προϋποθέσεις για να βγούμε από τον Φαύλο Κύκλο και τα υπόλοιπα φαύλα.

  28. Λίζα Αλεξίου avatar
    Λίζα Αλεξίου 26/03/2011 00:18:33

    «Ο δειλός φοβάται πριν από τον κίνδυνο, ο άνανδρος κατά τη διάρκειά του και ο θαρραλέος μετά από αυτόν».
    Υπάρχει κανείς θαρραλέος σε αυτή τη χώρα; Δεν μπορεί… Θα υπάρχουν κάποιοι που είναι διατεθειμένοι να φοβηθούν του χρόνου για όσα θα συμβούν φέτος. Πρέπει να υπάρχουν εκεί εξω κάποιοι που θα μετρήσουν τον κίνδυνο, αφού πρώτα τα βάλουν μαζί του και τον νικήσουν. Έστω και λίγοι. Λίγοι δεν ήταν εξάλλου πάντα αυτοί που έγραφαν ιστορία σε αυτόν τον τόπο; Με αυτούς θέλω να είμαι. Γιατί φοβάμαι, φοβάμαι πολύ ένα τέτοιο αύριο. Πώς θα τους βρω, όμως, κλεισμένη εδώ μέσα; Πώς θα τους δω πίσω από τις κλειστές κουρτίνες; Πώς θα τους ακούσω με τόσο δυνατή μουσική; Πρέπει να βγω να τους βρώ και να με βρούνε.
    Εγώ είμαι κιόλας έξω, φεύγω. Θα ‘ρθεις;

    • Γεωργια Κατσαλη avatar
      Γεωργια Κατσαλη @ Λίζα Αλεξίου 02/04/2011 11:28:51

      Κα Αλεξιου ειμαι και εγω με τον ανδρα μου εκει εξω και θελουμε να μας βρουν και να τους βρουμε.Εχουμε ηθικη υποχρεωση απεναντι σε εμας τους ιδιους και τα παιδια που μεγαλωνουμε.Το σχολιο σας ηταν πραγματικα μυνημα ΕΛΠΙΔΑΣ οτι τελικα αυτος ο τοπος γεννα ΝΙΚΗΤΕΣ.
      Να ειστε καλα

  29. Silverakos avatar
    Silverakos 26/03/2011 01:45:32

    Τον άκουσα πάλι αυτόν τον Μεϊμαράκη στην παρέλαση να λέει τις μπαρούφες του και μου ήρθε το αίμα στο κεφάλι.
    Ο κύριος τίποτα, επί 4 χρόνια υπουργός άμυνας μαζί με αυτόν τον Ντάλτον που είχε βάλει στη διεύθυνση εξοπλισμών από το φόβο τους μη τους κατηγορήσουν για μίζες άφησε το στράτευμα χωρίς ανταλλακτικά και πυρομαχικά (πχ άρματα μάχης).
    Είχε δε το αμίμητο θράσος αφού τα έκανε σκατά με τα υποβρύχια (και πλήρωνε κανονικά τις δόσεις και δεν κατήγγειλε τη σύμβαση όταν είχαμε το πάνω χέρι, μέχρι που την κατήγγειλαν οι γερμανοί και μας γα...σαν) να χαρακτηρίσει στη Βουλή τον παπανικολή φέρετρο, σκάφος το οποίο έκανε δεκτό το ΠΝ και το οποίο εμπιστεύονται με τη ζωή τους οι αξιωματικοί που επιχειρούν με αυτό.
    Και όλα αυτά για να καλύψει την τραγική του ανεπάρκεια που όταν έπρεπε να ασχολείται με τα θέματα του υπουργείου του έτρεχε να κάνει τις κομματικές του διαπλοκές.
    Απορώ με τον Σαμαρά που τον έχει υπεύθυνο του τομέα άμυνας.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Silverakos 26/03/2011 09:38:08

      Ο Μειμαράκης δεν έχει σχέση με τον τομέα Αμυνας.

      • Silverakos avatar
        Silverakos @ Κώστας Ροδινός 26/03/2011 13:26:16

        Συγνώμη δικό μου λάθος.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.