#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/04/2011 10:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η χρεοκοπία μας είναι πρωτίστως θεσμική, πολιτική και πολιτιστική



Στις δύσκολες ημέρες που περνά ο τόπος μας έχει τεράστια σημασία να γνωρίζουμε που βρισκόμαστε και τι ακριβώς θέλουμε.

Από την μεταπολίτευση και μέχρι σήμερα είχαμε ένα κράτος το οποίο λειτουργούσε και εξακολουθεί να λειτουργεί εξοργιστικά δυσκίνητα, να είναι τρομερά σπάταλο, να έχει υπεράριθμο προσωπικό και να μην έχει αξιοκρατικές δημοκρατικές δομές, αλλά να λειτουργεί βάσει των κομματικών σκοπιμοτήτων, των συντεχνιών, των διαπλοκών με αποτέλεσμα να σπαταλά για την «λειτουργία του» πολύ περισσότερα χρήματα από όσα πλημμελώς εισπράττει.

Έτσι αντί το κράτος να είναι ο κυριότερος παράγων για την

ανάπτυξη της χώρας, γίνεται στην πραγματικότητα το μεγαλύτερο εμπόδιο λόγω των σαθρών δομών του, δημιουργώντας υπέρμετρη διαφθορά και διαπλοκή.

Αυτά είναι αποδεδειγμένα και βεβαιωμένα κατά γενική ομολογία.

Όταν λοιπόν σε μια κοινωνία έχουν δημιουργηθεί επιτακτικές ανάγκες επιβίωσής της, θα πρέπει να έχει πλέον σαφείς συνειδητούς στόχους και να μπορεί να βρει λύσεις για να μπορέσει να βγει από την κρίση.

Οι επιστημονικές αναλύσεις και οι φιλοσοφικές θεωρίες είναι χρήσιμες για την επίλυση του πολιτικοκοινωνικού προβλήματος της πατρίδος μας αλλά απαιτείται στα παραπάνω να προσθέσουμε και την κοινή λογική.

Τίθενται λοιπόν εύλογα ερωτήματα για το πως έγινε έτσι αυτό το κράτος, ποιες σκοπιμότητες και συντεχνίες συνέβαλαν, ποιοι παράγοντες το διαμόρφωσαν, γιατί δεν λειτούργησαν ποτέ οι δημοκρατικοί θεσμοί.

Άρα θα πρέπει να καταστεί σαφές σε όλους μας τι κράτος θέλουμε και πως μπορούμε να το φτιάξουμε αλλάζοντάς το.

Όταν δοθούν απαντήσεις σ΄αυτά τα ερωτήματα, ίσως βρούμε και τις λύσεις του προβλήματος.

Σήμερα όλοι θεωρούμε πως στην Ελλάδα έχουμε Δημοκρατία. Αποδεδειγμένα όμως αντί για Δημοκρατία ( Δήμος-Κράτος ) έχουμε άκρατη κομματοκρατία ( κόμμα-Κράτος ). Τα κόμματα θα έπρεπε να είναι όργανα άσκησης υγιούς πολιτικής στο πλαίσιο μιας εύρυθμης λειτουργίας του δημοκρατικού πολιτεύματος προς όφελος της πατρίδος και του Ελληνικού λαού.

Όμως μετετράπησαν σε συντεχνίες συμφερόντων και πεδία διαπλοκής που υποτάχτηκαν στους οικονομικά ισχυρούς παράγοντες του τόπου.

Μέσω δε νόμων που ψήφισαν, όπως η  ασυλία βουλευτών και η μη απόδοση ευθύνης Υπουργών σε ανομήματά τους, κατοχύρωσαν την ατιμωρησία των παράνομων πράξεων που διαπράττουν συναλλασσόμενοι με αυτά τα συμφέροντα που βλάπτουν πολύ σοβαρά την υγεία της χώρας και του λαού της.

Απογύμνωσαν από κάθε πολιτική εξουσία τον Ανώτατο άρχοντα της χώρας, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που αντί να είναι θεματοφύλακας του Συντάγματος,  είναι πλέον διακοσμητικό στοιχείο του πολιτεύματος και συνυπογράφει την κομματική αυθαιρεσία.

Τα κόμματα εξουσίας όταν γίνονται Κυβέρνηση επιβάλλουν Πρόεδρο Δημοκρατίας της αρεσκείας τους, όπως επίσης επιβάλλουν τα προεδρεία των Ανωτάτων δικαστηρίων, των σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων δυνάμεων.

Επιβάλλουν κομματικούς εγκάθετους στον κρατικό μηχανισμό και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα. Χειραγωγούν την τοπική αυτοδιοίκηση, τις Πανεπιστημιακές κοινότητες και το φοιτητικό κίνημα, τα συνδικαλιστικά σωματεία και τις ομοσπονδίες τους. Όλες δηλαδή οι μορφές συλλογικότητας συγκροτούνται από κομματικούς εκπροσώπους που αποβλέπουν στο κομματικό συμφέρον και στο προσωπικό όφελος,  αδιαφορώντας εγκληματικά για την τεράστια ζημιά που προκαλούν στην πατρίδα μας και το λαό της.

Η σημερινή τραγική κατάσταση, ίσως η χειρότερη στην Ιστορία μας, που περνάει η Ελλάδα είναι απόρροια της αποκλειστικής ευθύνης των κομμάτων εξουσίας που συνειδητά οδήγησαν την χώρα στην καταστροφή μέσω της διατήρησης αυτού του απερίγραπτου «τέρας-κράτος».

Προκειμένου λοιπόν η χώρα να ξεπεράσει την πτώχευσή της και πριν θρηνήσουμε απώλεια Ελληνικών εδαφών, θα πρέπει να αποφασισθεί η δημιουργία νέου Συντάγματος που είναι πλέον επιτακτική ανάγκη και ως πρώτη μεταρρύθμιση θα πρέπει να είναι ο διαχωρισμός των εξουσιών του κράτους από την ποδηγέτηση των κομμάτων.

Δηλαδή, να κοπεί ο ομφάλιος λώρος με την αφαίρεση από τα κόμματα εξουσίας της κρατικής διαχείρισης  που παράγει τις παράνομες πράξεις που εξαθλίωσαν την κοινωνία.

Από την άλλη πλευρά η μεταρρύθμιση αυτή  με την απελευθέρωση και αποδέσμευση του κράτους από τα κόμματα-κυβερνήσεις θα σηματοδοτήσει την ανάπτυξη που τόσο πολύ θέλει η χώρα μας στις δύσκολες ημέρες της κοινωνίας μας.

Θα είναι ίσως η πιο ωφέλιμη ειρηνική επανάσταση που έγινε στην χώρα από το 1827, γιατί θεωρώ πως το πρόβλημα της χώρας δεν είναι κυρίως οικονομικό (επακόλουθο αποτέλεσμα) αλλά κοινωνικοπολιτικό. Η χρεοκοπία μας είναι πρωτίστως θεσμική, πολιτική και πολιτιστική.

Επομένως με την ριζική αλλαγή της δομής λειτουργίας του κράτους, το κράτος και η κοινωνία θα αποκτήσουν τις δυνατότητες ανάπτυξης που θα οδηγήσουν την χώρα προς τα εμπρός.

Παναγιώτης Αποστόλου

ΣΧΟΛΙΑ

  1. neotera avatar
    neotera 25/04/2011 11:39:29

    Οντως το κρατος μας σαπίζει απο τη δράση των κομμάτων από τα 80΄ς μέχρι την κατάρρευση του, η οποία επισημοποιήθηκε με την οικονομική χρεωκοπία. Το "προτσές" όμως αυτό έχει δύο τουλάχιστον ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

    Ο,τι έγινε έγινε από κάποιους επί τούτου!
    Δεν είχαμε μόνον το "φυσιολογικό" απλωμα της διαφθοράς, αλλά δράση από την κορυφή του κράτους, από παράγοντες που λειτούργησαν υπέρ ξένων και εχθρικών συμφερόντων ολα αυτά τα χρόνια.

    Ολα ξεκίνησαν από το Πασόκ και τον Αντρέα !
    Η ΝΔ υποχρεώθηκε τροποντινά να μοιάσει στο "σύστημα Πασόκ" έως αφομοιώσεως... Τα υπολοιπα κόμματα, εντάχτηκαν θα λέγαμε στη λειτουργία αυτή πλήρως πρωταγωνιστώντας μάλιστα σε κάποια "δρώμενα" της πολιτικής αλητείας. Το ΚΚΕ είναι αλλη συζήτηση, επειδή σε κάποιο βαθμό παραμένει άγνωστος Χ.

    Το "κλειδί" για την επίλυση του ζητήματος της Διαφθοράς είναι έτσι όπως το έθεσε ο Βγενόπουλος. Αν είχαμε κάπου να σταθούμε, μια νέα επαναστατική φερειπείν κυβέρνηση, θα έπρεπε να ακολουθήσει τις διαδρομές του χρήματος μέσα από τους λογαριασμούς παραγόντων, όχι μόνον της πολιτικής, αλλά απ' όλο τον Δημόσιο βίο.

  2. thanasis avatar
    thanasis 25/04/2011 11:41:12

    η χρεωκοπια ειναι ενα γεγονος στο οποιο μας οδηγησαν πολιτικες
    χρονων, οι υποχωρητικοτητα των ταγων αλλα και του πνευματικου
    κοσμου, η αποιδεολογικοποιηση του λαου, αλλα και μη γεννηση
    ενος νεου οραματος αναπτυξης οδηγουν το κρατος στον μαρασμο.
    πρεπει να δοθουν κινητρα οπως λεει ο αντωνης ο σαμαρας στην
    μικρομεσαια επιχειρηση να ανθισει παραλληλα με συνεργασια
    με τους μεγαλου κεφαλαιου, διοτι η συνεργασια αυτων των
    δυο θα εχει εκρηκτικα αποτελεσματα στην αναπτυξη
    αλλα και στην προοδο της πατριδος μας.
    παραλληλα πρεπει να βρεθη ενας τροπος σχετικης
    αναπληρωσης του χαμενου εισοδηματος των μισθοσυντηρητων
    υπαλληλων χωρις να διαταραχθη το ισοζυγιον
    πληρωμων αλλα και να βρεθουν τροποι
    ωστε οι τραπεζες αλλα και το κρατος να βοηθηση
    την καταναλωση. ακομα να παψει το φοροκυνηγητο
    της μικρομεσαιας επιχειρησης.
    τελος να γινει προσπαθεια να αναδειχθου νεοι τροποι
    ωστε να τονωθουν οι οικονομικοι κλαδοι που μπορου να
    φερουν χρηματα στη ελλαδα αλλα και να απαλλαγουμε
    απο μη παραγωγικες επενδυσεις αντισταθμιζοντας τις
    με παραγωγικες επενδυσεις

  3. aris. A avatar
    aris. A 25/04/2011 11:44:15

    Και τα δύο κόμματα αδυνατούν να αντιληφθούν ότι στην κοινωνία αναπτύσονται ρεύματα πολιτών που απαιτούν δράση ρήξη και συγκρούσεις.

    Οσο δεν παίρνουν θέση για ανατρεπτικές κινήσεις που θα ανατάξουν την χώρα τόσο αφήνουν χώρο για ριζοσπαστικές δυνάμεις που σίγουρα θα αναπτυχθούν για να καλύψουν το κενό.

  4. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 25/04/2011 12:15:42

    Ενώ το άρθρο περιγράφει πολύ ορθά πολλές από τις παθογένειες του πολιτεύματος, ουδόλως αναφέρεται στην βασική αιτία που γεννά τις υπόψη παθογένειες και που δεν είναι άλλη από αυτή την ίδια τη κοινοβουλευτική δημοκρατία και τον τρόπο που λειτουργεί στη πατρίδα μας. Ένα πολίτευμα που αναπαράγει το κομματικό και πελατειακό κράτος, την ισοβιότητα των πολιτικών και θεσμοθετεί την οικογενειοκρατία.

    Ας είμαστε ξεκάθαροι και ας πούμε αλήθειες. Η Ελλάδα δεν διαθέτει γνήσια δημοκρατία. Διαθέτει ένα πολίτευμα ολιγαρχικό με κοινοβουλευτικό μανδύα. Ολιγάρχες κυβερνούν, με επικεφαλή ένα πρωθυπουργό που διαθέτει σχεδόν απόλυτες εξουσίες και στηρίζεται σε μια λαϊκή μειοψηφία. Πρωθυπουργός με το 42% των ψηφισάντων και με 155 έδρες στη βουλή! Αν είναι δυνατόν αυτό να θεωρείται δημοκρατία…

    Ας μου πει κάποιος… Αν η βουλή, αν το 56% των ψηφισάντων δηλαδή η πλειοψηφία του εκλογικού σώματος, αν μπορεί να ελέγξει αποτελεσματικά τη κυβέρνηση και να περιορίσει έναν επικίνδυνο πρωθυπουργό;;;

    Γράφει επίσης ο αρθρογράφος:

    «Απογύμνωσαν από κάθε πολιτική εξουσία τον Ανώτατο άρχοντα της χώρας, τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, που αντί να είναι θεματοφύλακας του Συντάγματος, είναι πλέον διακοσμητικό στοιχείο του πολιτεύματος και συνυπογράφει την κομματική αυθαιρεσία…… Τα κόμματα εξουσίας όταν γίνονται Κυβέρνηση επιβάλλουν Πρόεδρο Δημοκρατίας της αρεσκείας τους, όπως επίσης επιβάλλουν τα προεδρεία των Ανωτάτων δικαστηρίων, των σωμάτων Ασφαλείας και Ενόπλων δυνάμεων.»

    Δηλαδή αν δίναμε εξουσίες στο πρόεδρο της δημοκρατίας, θα λύναμε το πρόβλημα της χώρας; Και αν δίναμε εξουσίες στο πρόεδρο, δεν θα έπρεπε να εκλέγεται αυτός από το λαό προκειμένου να νομιμοποιούνται οι εξουσίες του; Άρα σε αυτή τη περίπτωση δεν θα είχαμε προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία με ένα ανεύθυνο ανώτατο άρχοντα σύμβολο της ενότητας του έθνους, αλλά μια μορφή προεδρικής δημοκρατίας; Με λίγες ή πολλές εξουσίες αδιάφορο!! Εκείνο που θα ήταν σίγουρο βεβαίως, είναι ότι θα είχαμε ένα πολίτευμα προεδρικής δημοκρατίας ολίγο τι μπασταρδεμένο, όχι καθαρό, με πολύ δυϊσμό στην άσκηση της εκτελεστικής εξουσίας, με αρκετή αντιπαλότητα μεταξύ πρωθυπουργού και προέδρου, δηλαδή με πολύ συγκρουσιακό χαρακτήρα. Δηλαδή μια μορφή κοινοβουλευτικής μοναρχίας όπου ο βασιλιά διόριζε τους υπουργούς και το πρωθυπουργό. Μπορούσε να διορίσει ακόμη και τους παρακοιμώμενους και τους σφογγοκωλάριους… Αυτό θέλουμε;

    Εγώ προτιμώ τη καθαρή προεδρική δημοκρατία. Αυτή πιστεύω ότι μπορεί να δώσει λύση στα θεσμικά μας προβλήματα.

    Τελικά ο αρθρογράφος καταλήγει στο δια ταύτα που δεν είναι άλλο από το:

    « ….. ως πρώτη μεταρρύθμιση θα πρέπει να είναι ο διαχωρισμός των εξουσιών του κράτους από την ποδηγέτηση των κομμάτων. Δηλαδή, να κοπεί ο ομφάλιος λώρος με την αφαίρεση από τα κόμματα εξουσίας της κρατικής διαχείρισης που παράγει τις παράνομες πράξεις που εξαθλίωσαν την κοινωνία.»

    Δηλαδή αυτό είναι η λύση;;; Και πως θα γίνει αυτός ο διαχωρισμός κόμματος και κράτους;;;

  5. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 25/04/2011 12:51:49

    Αντιλαμβάνομαι τους ενδοιασμούς πολλών για το πολίτευμα της προεδρικής δημοκρατίας που πρότεινα παραπάνω. Το αδιαμφισβήτητο γεγονός όμως είναι, ότι η κοινοβουλευτική μας δημοκρατία, από το 1863 μέχρι σήμερα, έχει αποτύχει και η αποτυχία αυτή οφείλεται κυρίως στις παρακάτω κατά τη γνώμη μου αιτίες:

    1) Στο μη διαχωρισμό της εκτελεστικής εξουσίας από τη νομοθετική.

    2) Στην εγγενή αδυναμία του κοινοβουλίου να ασκήσει ουσιαστικό και αποτελεσματικό έλεγχο στην εκτελεστική εξουσία, ή να αρνηθεί τη ψήφιση νομοσχεδίων, αφού με βάση τη φιλοσοφία της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, η πλειοψηφία της βουλής οφείλει να στηρίζει τη κυβέρνηση και τις επιλογές της. Η αδυναμία αυτή λαμβάνει ακόμη σοβαρότερες διαστάσεις με την επίκληση της λεγομένης κομματικής πειθαρχίας.

    3) Στη μη τοποθέτηση εκτός της σφαίρας ελέγχου του κοινοβουλίου και των επιτροπών του, ενός σημαντικού μέρους των κυβερνητικών δραστηριοτήτων, όπως είναι το δημόσιο χρέος και η διαχείρισή του, τα δημοσιονομικά ελλείμματα, η εκτέλεση του προϋπολογισμού, η έγκριση και εκταμίευση των πιστώσεων, ο έλεγχος και η σκοπιμότητα των εξοπλιστικών δαπανών των συμβάσεων κατασκευής σημαντικών δημόσιων έργων και των κρατικών προμηθειών, ο ισολογισμός του κράτους, οι δημόσιοι οργανισμοί, οι ΟΤΑ και οι διάφοροι φορείς του δημοσίου κλπ.

    4) Στη φαλκίδευση της λαϊκής βούλησης μέσω των εκλογικών νόμων της ενισχυμένης αναλογικής, που αποκλείουν την αναλογική εκπροσώπηση όλων των κομμάτων στην εθνική αντιπροσωπεία και καταργούν την ισότητα της ψήφου. Αυτό έχει σαν συνέπεια τη χώρα να την κυβερνούν λαϊκές μειοψηφίες. Στη πραγματικότητα δεν έχουμε άμεση εκλογή της εκτελεστικής εξουσίας από το λαό, αλλά έμμεση από την πλαστή πλειοψηφία του κοινοβουλίου. Στις περιπτώσεις δε, που η κυβερνητική πλειοψηφία της βουλής είναι οριακή, η εκτελεστική εξουσία μπορεί να είναι έρμαιο των διαθέσεων κάποιων βουλευτών του κυβερνώντος κόμματος, με αποτέλεσμα να έχουμε αδύναμη και ανίσχυρη κυβέρνηση.

    5) Στην ανυπαρξία αντίβαρων στη λειτουργία του πολιτεύματος, αφού: α) Ο πρόεδρος της δημοκρατίας στερείται εξουσιών και έτσι πρέπει να είναι αφού δεν εκλέγεται από το λαό και κατά το σύνταγμα είναι ανεύθυνος. β) Η βουλή δεν μπορεί να ασκήσει ουσιαστικό έλεγχο στη κυβέρνηση, αφού η πλειοψηφία της, κατά τις επιταγές της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, οφείλει να στηρίζει τη κυβέρνηση. γ) Η δικαιοσύνη δεν έχει δυνατότητα να ασκήσει έλεγχο στην εκτελεστική εξουσία, δηλαδή να προωθήσει μια δικαστική έρευνα, αλλά θα πρέπει να την προωθήσει στη βουλή, δηλαδή στη κυβερνητική πλειοψηφία, δηλαδή στη κυβέρνηση, δηλαδή στο βέτο της κυβέρνησης. δ) Δεν υπάρχει συνταγματικό δικαστήριο για να ελέγχει τη συνταγματικότητα των νόμων και τη τήρηση του συντάγματος. ε) Ο τύπος και τα ΜΜΕ, η 4η εξουσία της δημοκρατίας, είναι κατά τεκμήριο ελεγχόμενος από τα μεγάλα συμφέροντα.

    6) Στην ανυπαρξία αριθμητικών περιορισμών όσο αφορά τη θητεία των πολιτικών στα αξιώματα του πρωθυπουργού του υπουργού και του βουλευτού, πράγμα που τελικά αποτελεί μία από τις κυριότερες αιτίες για την ύπαρξη και διαιώνιση του πελατειακού κράτους και της οικογενειοκρατίας.

    7) Στην ανάληψη των καθηκόντων του υπουργού από βουλευτές, που έχει σαν συνέπεια το μη διαχωρισμό των δύο εξουσιών και την ύπαρξη πελατειακού κράτους.

    Όλα τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα η εκτελεστική εξουσία να είναι μεν ισχυρή και σχεδόν ανεξέλεγκτη, ειδικά μάλιστα, όταν στηρίζεται σε ευρεία κοινοβουλευτική πλειοψηφία (κατά τεκμήριο πλαστή) και αδύναμη και ευάλωτη όταν στηρίζεται σε οριακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Για μένα ο πρωθυπουργός μπορεί να είναι ένας «δημοκρατικός δικτάτορας» ή ένας γίγαντας με πήλινα πόδια.

    Προσωπικά θα ήθελα η χώρα μας να ήταν προεδρική δημοκρατία με:

    * Σταθερή διακυβέρνηση τετραετίας που δεν θα εκλέγεται από το λαό με άμεση ψηφοφορία.

    * Πρόεδρο – Αρχηγό του κράτους - επικεφαλή της εκτελεστικής εξουσίας και των Ε.Δ., με τετραετή θητεία, χρονικά προσδιορισμένη, που θα μπορεί να ανανεωθεί ακόμη μία φορά και πέραν ου. Ο πρόεδρος θα εκλέγεται με άμεση ψηφοφορία από το λαό και με εκλογές απλής αναλογικής σε αυστηρά καθορισμένη ημερομηνία. Σε περίπτωση μη εκλογής προέδρου στη πρώτη εκλογική αναμέτρηση, η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται σε επαναληπτική εκλογή, μεταξύ των δύο πρώτων υποψηφίων.

    * Τα μέλη της κυβέρνησης θα είναι επιλογή του προέδρου και δεν θα ανήκουν στη βουλή, χωρίς αυτό να αποκλείει τη παραίτησή κάποιου από το αξίωμα του βουλευτή για να αναλάβει υπουργός. Ο διορισμός των υπουργών θα εξετάζεται και θα εγκρίνεται από την εθνική αντιπροσωπεία. Οι διατελέσαντες υπουργοί δεν θα μπορούν να λάβουν μέρος στις επόμενες βουλευτικές εκλογές, χωρίς όμως να εμποδίζεται η συμμετοχή τους στην εκλογή προέδρου της δημοκρατίας.

    * Ο πρόεδρος θα κυβερνά με βάση το σύνταγμα και τους ισχύοντες νόμους, επιδιώκοντας τις ευρύτερες δυνατές συναινέσεις στη κοινωνία και στην εθνική αντιπροσωπεία για την ψήφιση των αναγκαίων νόμων για την υλοποίηση του προγράμματός του και τη προώθηση της πολιτικής του. Αν δεν μπορεί να το επιτύχει αυτό, θα ασκεί τα καθήκοντά του, αποκλειστικά και μόνο ως διαχειριστής της εξουσίας. Άλλωστε η συνεχής αλλάγη των νόμων από κάθε νέα κυβέρνηση δεν είναι και το καλύτερο. Δεν μπορεί δηλαδή ο κάθε νέος υπουργός να φαντασιώνεται και να φέρνει και μια νέα μεταρύθμιση της παιδείας, ή του φορολογικού συστήματος, αλλά τελικά ούτε παιδεία να έχουμε, ούτε πάταξη της φοροδιαφυγής και συμμάζεμα των οικονμικών του κράτους.

    * Δύο νομοθετικά σώματα. Η κάτω και η άνω βουλή. Η κάτω βουλή να εκλέγεται συγχρόνως με τις εκλογές για πρόεδρο της δημοκρατίας, από την πρώτη εκλογική αναμέτρηση, αλλά από ξεχωριστά ψηφοδέλτιο, με σύστημα απλής αναλογικής. Η άνω βουλή θα εκλέγεται στα μεσοδιαστήματα των εκλογών για τη κάτω, σε καθορισμένη ημερομηνία, με σύστημα απλής αναλογικής. Οι βουλευτές θα έχουν δυνατότητα αποκλειστικά και μόνο σε δύο συνεχόμενες θητείες τετραετούς διάρκειας και για να επανέλθουν για τρίτη τετάρτη κλπ, θα μεσολαβεί μία τετραετία. Αυτό πιστεύω ότι θα έχει ευεργετικές συνέπειες στο περιορισμό του πελατειακού κράτους και της οικογενειοκρατίας και στην ανανέωση της βουλής με νέα πρόσωπα. Άλλωστε ουδείς αναντικατάστατος.

    * Και τα δύο νομοθετικά σώματα θα πρέπει να είναι απολύτως ανεξάρτητα και παντοδύναμα και να έχουν μεγάλες ελεγκτικές, εγκριτικές και νομοθετικές αρμοδιότητες σε όλες τις λειτουργίες του κράτους, προκειμένου επιτέλους η δημοκρατία στο τόπο μας να λειτουργήσει με τρόπο δίκαιο, ηθικό, απόλυτα αντιπροσωπευτικό και αποτελεσματικό, προς το συμφέρον της χώρας του έθνους της κοινωνίας και των πολιτών.

    * Υποχρέωση της εκτελεστικής εξουσίας να διενεργεί δημοψηφίσματα για πολύ σοβαρά θέματα, ύστερα από απόφαση των δύο νομοθετικών σωμάτων.

    * Καθιέρωση συνταγματικού δικαστηρίου.

    * Πλήρη απελευθέρωση της δικαιοσύνης από τα δεσμά της εκτελεστικής εξουσίας.

    * Άσκηση της ποινικής διαδικασίας αναφορικά από τα μέλη της εκτελεστικής εξουσίας πλην προέδρου, από τους φυσικούς δικαστές.

    * Κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας.

    * Θεσμική ισχυροποίηση και προστασία του κοινωνικού κράτους.

    Πιστεύω ότι ένα τέτοιο πολίτευμα θα μπορούσε να προέλθει μέσα από τη θέσπιση ενός νέου συντάγματος που θα συνταχθεί από μια συντακτική βουλή και θα εγκριθεί από το λαό με δημοψήφισμα. Η συντακτική βουλή θα πρέπει να προέλθει από εκλογές που θα διεξαχθούν με σύστημα απλής – απλούστατης αναλογικής.

    • Striker avatar
      Striker @ Αρματιστής 25/04/2011 17:47:25

      Συγκρουσιακή κουλτούρα στην άσκηση της εξουσίας; Γιατί όχι λέω εγώ. Υπάρχει λαός και κρίνει πού έχει δίκιο ο Πρωθυπουργός και πού ο Πρόεδρος αφού καλώς ή κακώς ζούμε στην κοινωνία των δημοσκοπήσεων.
      Χαίρομαι, πάντως, που βλέπω όλο και περισσότερους να αντιλαμβάνονται την ανάγκη αλλαγής του Συντάγματος και της δομής του πολιτεύματος, αν και διαφωνώ με τη λογική της Προεδρικής δημοκρατίας που σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με τις γνωστές πολιτικές ιδιαιτερότητες, νοοτροπίες και αδυναμίες της δικαστικής εξουσίας μπορεί να μετατραπεί σε μοναρχία πριν καν καταλάβουμε τί γίνεται.

      Αν δούμε τα πράγματα ρεαλιστικά και όχι ιδεατά καταλαβαίνουμε πώς δεν μπορεί να λειτουργήσει στη χώρα μας ένα θεσμικό πλαίσιο που θα μας επιτρέψει να κοιμόμαστε ήσυχοι με ΕΝΑΝ Έλληνα στην κορυφή του κράτους για 4 συναπτά χρόνια με δυνατότητα ορισμού κυβέρνησης και απόλυτη εξουσία. Πρέπει να έχεις πολλές δικλείδες ασφαλείας που ακόμα και αν τις αποκτήσουμε κανένας δεν μας εγγυάται ότι δεν θα εκλείψουν στην πορεία μέσω της διαφθοράς.

      Η λύση, λοιπόν, είναι, κατά τη γνώμη μου η επαναφορά στη λογική της Προεδρευόμενης δημοκρατίας όπως αυτη λειτούργησε τη περίοδο 1974-1986, αλλά με ριζικό εκσυγχρονισμό του Συντάγματος στα θέματα περί ευθύνης υπουργών, ισχυροποίησης και χειραφέτησης της δικαστικής εξουσίας και, βέβαια, την υποχρέωση της κυβέρνησης για διενέργεια δημοψηφισμάτων είτε κατόπιν απαίτησης του Προέδρου της Δημοκρατίας ή αν αυτό απατηθεί από τα 4/5 των βουλευτών των κομμάτων της αντιπολίτευσης.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Striker 26/04/2011 08:33:00

        Πολύ εύκολα κατέληξες στο συμπέρασμα ότι το πολίτευμα της προεδρικής δημοκρατίας θα καταλήξει σε μοναρχία.

        Αποφεύγεις όμως να δεις ότι το πολίτευμα της πρωθυπουργικής κοινοβουλευτικής δημοκρατίας, με το τρόπο που λειτουργεί στη χώρα μας, είναι μια συγκεκαλυμμένη ολιγαρχία - κομματοκρατία - οικογενειοκρατία. Ψάξε μόνο τον 20ο και 21ο αιώνα.
        Ζαΐμηδες, Ράληδες, Θεοτόκηδες, Τσαλδάρηδες, Παπανδρέου, Καραμανλήδες, Μητσοτάκηδες. Αυτά δεν είναι τα ονόματα που κυριάρχησαν; Αυτές δεν ήταν οι διαδοχικές εξουσίες. Ο βασιλιάς απέθανε, ζήτω ο βασιλιάς. Αυτό εσύ το λες δημοκρατία;

        Πες μου τι είναι αυτό που περιορίζει την εξουσία του πρωθυπουργού στη προεδρευόμενη κοινοβουλευτική δημοκρατία; Ποια είναι τα ισχυρά αντίβαρα στην πρωθυπουργική θέληση. Το κοινοβούλιο; Δεν έχεις αντιληφθεί ότι η κομματική πειθαρχία είναι ανώτερη και από τη στρατιωτική; Η δικαιοσύνη μπορεί να βάλει πουθενά φρένο;

        • Striker avatar
          Striker @ Αρματιστής 26/04/2011 13:43:18

          Να θεωρήσω οτι δεν διάβασες το σχόλιό μου; Να θεωρήσω ότι δεν το κατάλαβες ή οτι τα ελληνικά μου δεν είναι καλά; Δεν ξέρω πώς να εκλάβω την απάντησή σου. Μάλλον σαν άρνηση-απαξίωση της αντίθετης άποψης.

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ Αρματιστής 25/04/2011 19:49:36

      Αρματιστή αυτό που περιγράφεις είναι το Αμερικάνικο σύστημα διακυβέρνησης. Καθόλου μεμπτό. Η αρχαιότερη δημοκρατία εν λειτουργία, με ιστορία πλέον των 200 ετών. Μπορεί σε πολλούς με το άκουσμα αμερικάνικο σύστημα να δυσανασχετούν, αλλά κακά τα ψέματα, επειδή έχω ζήσει εκεί είναι το καλύτερο υπάρχον σύστημα διακυβέρνησης μέχρι σήμερα, φτιαγμένο από πραγματικά σοφούς και ελεύθερους ανθρώπους.

      Θα ήταν καλό κάποιος με γνώσεις για την λειτουργία της Αμερικάνικης Δημοκρατίας να μας δώσει περισσότερες και αναλυτικότερες πληροφορίες.

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ Κώστας Σταματάκης 26/04/2011 08:16:20

        Μολονότι όλοι συμφωνούν ότι χρειαζόμαστε ένα νέο σύνταγμα, η συζήτηση περί προεδρικής δημοκρατίας αποφεύγεται, επειδή είναι το πολίτευμα της υπερδύναμης. Ποτέ δεν μπαίνουν οι συνταγματολόγοι στα υπέρ και στα κατά των δύο πολιτευμάτων. Βεβαίως οι πολιτικοί, ούτε που θέλουν να μπουν σε μια τέτοια συζήτηση. Γνωρίζουν ότι με προεδρική δημοκρατία το πελατειακό κράτος και η οικογενειοκρατία τελειώνουν.

  6. Misha avatar
    Misha 25/04/2011 12:53:09

    Τα κόμματα εξουσίας χρωστούν στις τράπεζες και αυτές εξυπηρετούν με την πολιτική τους δωρίζοντας τους 144 δις (!!!!) από τον Δεκέμβριο του 2008 μέχρι σήμερα!

    Μη την ψάχνετε τη δουλειά, αν δεν απεμπλακούμε ΘΕΣΜΙΚΑ από τους νόμιμους τοκογλύφους, το σύστημα απλώς θα κλωνοποιεί τον εαυτό του ισοπεδώνοντας όποιον τολμησει να του πάει κόντρα (βλ βασικό μέτοχο).

    Κάποιος , κάποτε είχε κάνει σύνθημα την «ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ της ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ»...

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 25/04/2011 13:00:08

    Οι λογοι ειναι αλλοι.Η Ελλαδα θελει να ειναι τμημα του πρωτου κοσμου,της ΕΕ και των πλουσιοτερων χωρων.Στις χωρες αυτες ομως υπαρχει ενα συγκεκριμενο κοινωνικο συστημα που λεγεται ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ.Πολλοι Ελληνες δεν το θελουν αυτο και οσοι το αποδεχονται δεν το υπερασπιζουν με αποτελεσμα τα μεγαλα κομματα να ρυμουλκουνται προς λαικιστικες θεσεις απο τα κομματα της αριστερας.
    Η μεταπολιτευση ειναι η περιοδος που η Ελλαδα προσπαθησε να πατησει σε δυο βαρκες ,να εχει καποια σοσιαλιζουσα κουλτουρα και παροχες και ταυτοχρονα να ειναι μεσα στο κλαμπ των πλουσιων και ισχυρων,χρεωθηκε για να αντιμετωπισει τις λαικες πιεσεις και τελικα χρεωκοπησε.
    Τα ψεματα τελειωσαν.Αν ο ελληνικος λαος θελει να μεινει εκει που ειναι θα υποστει θυσιες και θα αποδεχθει τις ανισοτητες του συστηματος αυτου,αναλγητου ή μη.Αν δεν θελει υπαρχουν και καταστασεις Κουβας ή Κορεας ή μπααθ Συριας κλπ.Περι ορεξεως ουδεις λογος.
    Παντως η αριστεροστροφη αλλα και καταναλωτικη μεταπολιτευση τελειωσε.

    • τάσος avatar
      τάσος @ ψυχραιμια 25/04/2011 14:23:23

      απ'ο,τι φαίνεται οι άγιες ημέρες και το χαρμόσυνο μήνυμα της ανάστασης δεν επέδρασαν στην ψυχή σου. αν είσαι χριστιανός άκουσε, το νόημα της πίστης στο χριστό μπορεί να περιγραφεί με την παραβολή του καλού σπορέα και αποτυπώνεται με το γεγονός της σταύρωσης. ο λόγος του χριστού, που συμβολίζεται με το σώμα του χριστού είναι ο σπόρος και το ανθρώπινο σώμα είναι το χώμα και ο σταυρός. όπως ο σπόρος για να φυτρώσει πρέπει πρώτα να θαφτεί στη γη, έτσι ο χριστός πρέπει να πεθάνει και να μπει στο μνήμα, το σέμα, το σώμα, το χώμα. για να συμβεί αυτό είναι αναγκαία η σταύρωση, το κάρφωμα του χριστού πάνω στο σταυρό και ο θάνατός του εκεί πάνω, ο ενστερνισμός του λόγου του χριστού, η ενσωμάτωσή του λόγου του χριστού στον άνθρωπο. και την ταφή ακολουθεί το άνθισμα, η ανάσταση, το ξύπνημα του ανθρώπου στη νέα ζωή όπου έχουν πια πραγματωθεί τα λόγια του ιερέα κατά τη βάφτιση: όσοι εις χριστόν εβαπτίσθητε, χριστόν ενεδύσασθε, αλληλούια. και ο άνθρωπος γίνεται χριστός και του αποκαλύπτεται η μία και μοναδική αλήθεια: ζήσε με καλωσύνη.

      "Ἀπάνω ἀπ᾿ ὅλα νὰ ἀγαπᾶμε τὴν καλωσύνη. Νὰ χαιρόμαστε νἄμαστε καλοὶ καὶ να νοιώθουμε κοντά μας καλοὺς ἀνθρώπους. Κανένα πρᾶγμα δὲν εἶνε σὰν τὴν καλωσύνη. Τὸ πρόσωπό της λαμποκοπᾶ σὰν τὸν ἥλιο ποὺ χρυσώνει τὴν πλάση τὸ πρωὶ τῆς ἔμορφης μέρας τοῦ καλοκαιριοῦ. Τί εὐλογημένοι ποὺ εἶναι οἱ καλοὶ ἄνθρωποι." Φώτης Κόντογλου

      • Φούλης avatar
        Φούλης @ τάσος 25/04/2011 16:51:20

        Η καλοσύνη δεν τρέφει.

  8. Βασίλειος avatar
    Βασίλειος 25/04/2011 13:22:22

    ... πρωτίστως "Ηθική" η χρεοκοπία μας και κατόπιν όλα τα υπόλοιπα ως άμεσα αποτελέσματα της πρώτης, την οποία σημειωτέον την έχουμε ζήσει ήδη τα τελευταία 20 χρόνια !! Και ναι, μας βαραίνει όλους η ευθύνη της απουσίας και της απραξίας !!!!

    Να στε καλά, Χριστός Ανέστη και χρόνια Πολλά με υγεία !!!

  9. ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ avatar
    ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 25/04/2011 13:36:52

    Αλλαγη ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ τωρα ,οχι αναθεωρησεις ριζικη αλλαγη ενα καινουργιο γουδι χρειαζεται μετα απο 100 χρονια ...

  10. τάσος avatar
    τάσος 25/04/2011 13:40:29

    η χρεοκοπία είναι πρωτίστως διανοητική και ύστερα πνευματική, ηθική κλπ

  11. Poclen avatar
    Poclen 25/04/2011 13:45:08

    @Αρματιστής
    Εύγε!!!!!!!!!!! τα είπες όλα! τίποτε λιγότερο τίποτα περισσότερο!
    Κρίμα που απόψεις σαν τις δικές σου δεν βρίσκουν απήχηση, κάποιοι δεν τις καταλαβαίνουν ή χειρότερο, δεν θέλουν να τις καταλάβουν.
    Για τα 2 μεγάλα κόμματα δεν θα σχολιάσω...αυτά επιμένουν στην τύφλα τους: "ισχυρή διακυβέρνηση". Για τους οπαδούς τους; στην καλύτερη περίπτωση εθελοτυφλούν

  12. Δημήτρης avatar
    Δημήτρης 25/04/2011 14:25:55

    Πολύ σωστός. Τα κόμματα έχουν ιδιοποιηθεί την πολιτική πλήρως και έχουν αφήσει την κοινωνία στο ρόλο κομπάρσου. Τα κόμματα αποφασίζουν, η κοινωνία επωμίζεται τις συνέπειες. Κι αυτό γιατί το πολίτευμα ούτε δημοκρατικό είναι ούτε αντιπροσωπευτικό. Πού ακούστηκε αντιπρόσωπος να κάνει ό,τι θέλει, να μπορεί ακόμη και να καταστρέψει εκείνον που αντιπροσωπεύει, χωρίς να τιμωρείται ή έστω να ανακαλείται; Δεν παραβλέπω ότι κάμποσα μέλη (;) της ελληνικής κοινωνίας φάνηκαν ιδιαίτερα πρόθυμα στο να συμμετάσχουν στο έγκλημα κατά της χώρας, δηλαδή κατά των συνανθρώπων τους και των ίδιων των παιδιών τους. Ωστόσο, η ουσία παραμένει ότι το πολιτικό μας σύστημα προσπαθεί δήθεν να λύσει ένα πρόβλημα που το ίδιο προκάλεσε, την καταστροφή της οικονομίας μας (και όχι μόνο). Άρα δεν πρόκειται, βέβαια, να το λύσει.
    Άλλωστε και η διαφθορά της ελληνικής κοινωνίας ενορχηστρώθηκε από το κράτος. Το κράτος δημιούργησε ένα δημόσιο τομέα-πειρασμό από τη λειτουργία του οποίου είχαν αφαιρεθεί μεθοδικά οι έννοιες της αξίας, της προσπάθειας και της ποιότητας ενώ παράλληλα φρόντισε να μην υπάρχει επαρκώς αναπτυγμένος ιδιωτικός τομέας. Έτσι εξασφάλισε ότι όσο το δυνατόν περισσότεροι Έλληνες θα ενταχθούν σε ένα παρασιτικό σύστημα παραγωγής και θα αλλοτριωθούν.
    Το να φτιάξουμε νέο Σύνταγμα είναι μεν απαραίτητο αλλά δεν αρκεί για να σωθούμε. Άλλωστε το Σύνταγμα δεν παύει να είναι ένας κώδικας διατάξεων, από μόνο του δεν μπορεί να επιβάλλει καμιά συμπεριφορά. Τίποτα δεν εμποδίζει τους κρατικούς θεσμούς να το παραβιάζουν όταν μπορούν να συνεννοηθούν για το σκοπό αυτό (όπως γίνεται μέχρι σήμερα). Και μπορούν να συνεννοηθούν μια χαρά γιατί στελεχώνονται από πρόσωπα που εμφορούνται από την ίδια ιδεολογία. Ιδεολογία την οποία το ΠΑΣΟΚ, κυρίως, εξάπλωσε (αλλά δεν την επινόησε το ίδιο) παντού μέσα από τα σχολεία, την τηλεόραση, τα περιοδικά, τις εκδόσεις βιβλίων, τα πανεπιστήμια, το ραδιόφωνο.
    Εξάλλου, ποιος είπε ότι το τωρινό Σύνταγμά μας, με όλα τα ελαττώματά του, εφαρμόζεται σωστά; Δείτε για παράδειγμα τι προβλέπουν τα άρθρα 15 (έλεγχος τηλεόρασης και ραδιοφώνου από το κράτος για να προσφέρουν αντικειμενική ενημέρωση και ποιοτικά προγράμματα), 16 (καλλιέργεια εθνικής και θρησκευτικής -αυτό το σημείο θα ενοχλεί πολύ τους 'εκσυγχρονιστές'-συνείδησης από το εκπαιδευτικό σύστημα) και 24 (προστασία του πολιτιστικού και φυσικού περιβάλλοντος από το κράτος) και αμέσως θα καταλάβετε ότι ακόμη κι ένα Σύνταγμα μπορεί να καταντήσει ένα σκέτο κομμάτι χαρτί. Το πρόβλημά μας είναι πρωτίστως πολιτισμικό, αμέσως μετά πολιτικό και ύστερα οικονομικό (ως συνέπεια)*. Άμα έχεις γίνει πνευματικά κάφρος και σκέφτεσαι μόνο πώς θα σώσεις το τομάρι σου, πολιτική δεν μπορεί να ασκήσεις κι ούτε σε νοιάζει.

    *η πολιτική είναι έκφραση πολιτισμού, όπως και η οικονομική δραστηριότητα, το πώς και τι παράγεις και το πώς το καταναλώνεις-π.χ. η οικονομική δραστηριότητα των σύγχρονων κοινωνιών φανερώνει κοινωνίες που θυσιάζουν τις μελλοντικές γενιές για να αυξήσουν την απόλαυσή τους (την 'ευδαιμονία' τους, όπως την αντιλαμβάνονται) στο παρόν, γεγονός που δείχνει μια συγκεκριμένη στάση απέναντι στον άνθρωπο και στον κόσμο, ζήτημα πνευματικό και όχι οικονομικό (παρόλο που επιδρά στην οικονομία!)

  13. Μαριάννα avatar
    Μαριάννα 25/04/2011 14:58:55

    Τα σχόλειά σας είναι πνευματώδη και ευεβρητικά, αλλά ποιοες είναι οι προτάσεις της ΝΔ σε αυτό το θέμα και πως θα το δούνε και οι βουλευτές που νοιώθουνε αναντικατάστατοι και τσιφλίκι τους εδώ και δεκαετίες. Χωρίς ηγεσία, που να πιστεύει σε αυτές τις αρχές , για υλοποίηση της παραπάνω στρατηγικής θα είμαστε χαμένοι στο διάστημα...

  14. Panagiotis anagnostopoulos avatar
    Panagiotis anagnostopoulos 25/04/2011 15:18:02

    Πάρα πολύ σωστά. Κομματικοκρατία έχουμε και πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε πορεία.

  15. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. 25/04/2011 16:25:50

    ΟΤΑΝ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΣΤΟ ΨΕΜΑ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΟΤΕ ΝΑ ΠΕΣΕΙ.ΑΝΕΒΗΚΑΝΕ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΜΕ ΨΕΜΑΤΑ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΠΡΟΔΟΣΑΝΕ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ.ΚΑΤΗΡΓΙΣΑΝ ΚΑΘΕ ΕΝΟΙΑ ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ΚΑΙ ΒΑΛΑΝΕ ΤΗΝ ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΠΡΟΣΟΝ.ΤΡΩΓΑΝΕ ΜΕ ΧΕΡΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΔΙΑ ΑΦΟΥ ΠΡΩΤΑ ΚΑΝΑΝΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΣΥΛΙΑ ΜΕ ΝΟΜΟ ΣΑΝ ΚΑΛΟΙ ΜΑΦΙΟΖΟΙ ΟΣΤΕ ΝΑ ΤΡΩΝΕ ΤΟΝ ΥΔΡΩΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ,ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΝΕ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΤΑ ΡΕΣΤΑ ΟΤΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΚΛΕΦΤΕΣ.ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΓΑ Η ΓΡΗΓΟΡΑ ΘΑ ΦΤΑΝΑΜΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ, ΑΡΑ ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ ΤΙΣ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΩΜΗ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΚΡΙΒΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΤΟΥΣ.

  16. st.takis avatar
    st.takis 25/04/2011 17:58:10

    ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΚΑΤΑ Ε.Ε ΔΙΟΤΙ ΜΕ ΤΙΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΟΥΣ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΑΜΕ?

    • Striker avatar
      Striker @ st.takis 25/04/2011 18:07:22

      Θα μπορούσε να γίνει προσφυγή κατά ΔΝΤ γιατί το μείγμα πολιτικής που μας επέβαλαν διόγκωσε το χρέος. Όμως η κυβέρνηση ουδέποτε εφάρμοσε το μεταρρυθμιστικό κομμάτι του μνημονίου, ούτε καν διαπραγματεύτηκε κάποιους όρους που ήταν... από άλλον πλανήτη. Αυτή η κυβέρνηση έχει υπάρξει τόσο καταστροφική που δεν μας αφήνει να αποδίδουμε ευθύνες σε τρίτους ακόμα και αν είναι προφανές ότι "μας την πέσανε"!

  17. Misha avatar
    Misha 25/04/2011 18:07:15

    Kι όμως μόνο αυτή τρέφει...

    • Φούλης avatar
      Φούλης @ Misha 25/04/2011 18:08:15

      Kαι στην Αφρική με καλοσύνη τρέφονται?

      • Misha avatar
        Misha @ Φούλης 25/04/2011 20:36:01

        Όσο τρέφονται , με καλωσύνη τρέφονται κι εκεί...
        Η καλώσύνη τους τρέφει κι η απληστία των αποικιοκρατών και των εμπόρων όπλων τους σκοτώνει...

  18. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/04/2011 18:11:30

    Από τον Helmut Schramm, Überparteiliche Plattform für den Austritt aus der EU.
    Λαϊκή υπερκομματική πρωτοβουλία για την έξοδο από την ΕΕ, για να σωθούν τα υπαρξιακά θεμέλια της Αυστρίας (rating AAA+ προς το παρόν)

    Σε απάντηση της προσπάθειας για μία βίαιη επιβολή της Συνθήκης της Λισαβόνας, ομάδα πολιτών δρομολόγησε μια εθνική πρωτοβουλία για να εξασφαλιστεί η έξοδος της Αυστρίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Πρόκειται πρώτα - πρώτα να εξασφαλιστεί η πολιτική ελευθερία των πολιτών και να διασωθεί η υπαρξιακή βάσης της Αυστρίας: (επαν-) ανάπτυξη της εσωτερικής αγοράς προστατευμένη από εξωτερικές κρίσεις, σύσταση ενός κράτους πρόνοιας, που είναι δυνατόν μόνο στα πλαίσια ανεξαρτήτων κρατών, ανάκτηση της παραδοσιακής ουδετερότητας αναφορικά με την εξωτερική πολιτική, ελευθερία αποδοχής ή απόρριψης των ΓΤΤ
    (Γενετικά Τροποποιημένες Τροφές),
    επαναφορά ενός εθνικού νομίσματος και εγκαθίδρυση μιας άμεσης δημοκρατίας, σύμφωνα με το EΛΒΕΤΙΚΟ μοντέλο.

    Τα κυριαρχικά δικαιώματα που μεταβιβάστηκαν στους κοινοτικούς οργανισμούς, όπως προβλέπεται στη Συνθήκη της Λισαβόνας, περιορίζονται και σε συνέπεια αυτού του γεγονότος, δεν είναι δημοκρατικά νομιμοποιημένα.

    Δεδομένου ότι πάνω από το 80% των νόμων επιβάλλονται από την ΕΕ με υποχρεωτικές απαιτήσεις, οδηγίες, αποφάσεις και άλλα, δεν υπάρχει πλέον κανένας πολιτικός που να φέρει την ευθύνη για αυτούς τους νόμους.
    Ούτε οι βουλευτές, «οι εκπρόσωποι του λαού», ούτε το αυστριακό Συνταγματικό Δικαστήριο δεν αντιτίθενται σε αυτή την αντιδημοκρατική ευρωπαϊκή πολιτική.

    Η πλειοψηφία του αυστριακού λαού αντιτίθεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
    Έτσι δείχνει η έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Απόψεων της Linz. (Linzer Meinungsforschungsinstitut) IMAS, αποκαλύπτοντας ότι το 54% του πληθυσμού πιστεύει ότι η ΕΕ έχει περισσότερα μειονεκτήματα παρά πλεονεκτήματα για τη χώρα («Wiener Zeitung της 14/15 Αυγούστου).

    Τι να κάνουμε;
    Οι πολίτες καλούνται να πάρουν πίσω τα πολιτικά τους δικαιώματα και αυτό γίνεται μόνο με την έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
    Πρέπει να δοθούν πίσω στον αυστριακό λαό τα πολιτικά του δικαιώματα.

    Οικονομία
    Οι εγχώριες εταιρίες, έχουν όλο και λιγότερες πιθανότητες να επιβιώσουν σε ένα υπερεθνικό σύστημα.

    Η Αυστρία δεν μπορεί να συνάψει εμπορικές συμφωνίες ζωτικής σημασίας για την προστασία της εθνικής της οικονομίας, λόγω της συμμετοχής της στην ΕΕ.
    Το διεθνές εμπόριο είναι εξ ολοκλήρου στα χέρια των κεντρικών οργάνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

    Πολλές μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις έχουν κλείσει από την ένταξη της χώρας στην ΕΕ, ανάμεσα σ αυτές πολλές εταιρείες που παράγουν εμπορεύματα, προσφέροντας στους νέους θέσεις μαθητείας και εργασίας, και συμβάλλουν έντονα στην εθνική οικονομία.
    Χωρίς την οικονομική κυριαρχία, ένα κράτος δεν μπορεί να εκπληρώσει την αποστολή του να διασφαλιστεί η οικονομική σταθερότητα και δεν μπορεί ούτε να την διατηρήσει ούτε να την επεκτείνει.
    (…)

    Κοινωνικό Κράτος
    Η υπέρτατη αρχή της ΕΕ, είναι η «ελευθερία της αγοράς», με άλλες λέξεις η ελευθερία της απεριόριστης διακίνησης εμπορευμάτων και υπηρεσιών, ελευθερία της κυκλοφορίας των εργαζομένων, καθώς και η ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων.
    Το τελευταίο είναι απαραίτητο για τις πολυεθνικές, αφού επιτρέπει μια πολιτική με στόχο το μέγιστο κέρδος, αιτία σημαντικών δυσκολιών για πολλούς ανθρώπους.
    Η πολιτική αυτή υποστηρίζεται εδώ και δεκαετίες από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων (ΔΕΚ).
    Σε αυτό, η κοινωνική πολιτική απουσιάζει τελείως.
    Η απόδειξη δίνεται με τη σταθερή αύξηση της ανεργίας, με τη μείωση των συντάξεων και με το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών που συνεχώς μεγαλώνει.

    Ουδετερότητα
    Ουδέτερη ορίζεται μια χώρα που διεξάγει τη δική της εξωτερική πολιτική (όπως η Ελβετία), παραμένοντας αυστηρά μακριά από κάθε στρατιωτικό σύμφωνο και συνεπώς υπηρετώντας την ειρήνη.
    Λόγω του στρατού της, που συμβάλει και η Αυστρία, η ΕΕ είναι η ίδια ένα στρατιωτικό σύμφωνο.
    Σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε τη στενή σχέση της με το ΝΑΤΟ, του οποίου η πλειοψηφία των χωρών της ΕΕ είναι μέλη.
    Στο τελευταίο έγγραφο σχετικά με την πολιτική ασφαλείας της αυστριακής ομοσπονδιακής κυβέρνησης, γίνεται λόγος να εμπλακεί η χώρα σε διεθνείς δομές ασφαλείας, το ΝΑΤΟ προσλαμβάνει μεγαλύτερη σημασία, καθώς ενισχύονται οι υποχρεώσεις παροχής βοήθειας και συμμετοχής σε στρατιωτικές αποστολές.
    Η Συνθήκη της Λισαβόνας μας υποχρεώνει να βελτιώνουμε συνεχώς τις στρατιωτικές δυνατότητες μας (υποχρέωση στρατικοποίησης) και να συμμετέχουμε, ενδεχομένως, σε πολεμοχαρείς παρεμβάσεις, που συνήθως αναφέρονται ως «αποστολές για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας».
    Τέτοιες αποστολές καταλήγουν μερικές φορές σε επιθετικούς πολέμους σε όλο τον κόσμο.

    Μόνο με την έξοδο από την ΕΕ, θα είναι δυνατόν να ανακτηθεί η ουδετερότητα ως βάση για την αυστριακή εξωτερική πολιτική.

    Ελευθερία αποδοχής η απόρριψης των Γεννετικά Τροποποιημένων Τροφίμων

    Λόγω της υποχρεωτικής «απεριόριστης ελευθερίας της αγοράς», δεν είναι δυνατόν για ένα κράτος μέλος της ΕΕ να αποτραπεί η εισαγωγή ΓΤΤ ζωοτροφών, όπως οι πατάτες που καλλιεργούνται βιομηχανικά (Amflora) ή τελειωμένων προϊόντων με βιολογικά μεταλλαγμένα συστατικά ΓΤΟ.
    Είναι απολύτως απαραίτητο να γίνει σεβαστή η βούληση των 1,2 εκατομμυρίων Αυστριακών οι οποίοι απορρίπτουν τη γενετική τεχνολογία είτε στη γεωργία είτε σε προϊόντα διατροφής. Οι διεκδικήσεις της λαϊκής πρωτοβουλίας του 1997 για το θέμα αυτό εξακολουθούν να ισχύουν:
    1. Καμία τροφή που παράγεται από τα εργαστήρια της γεννητικής μηχανικής στην Αυστρία,
    2. Καμία άδεια για την κυκλοφορία ζωντανών ων γεννητικά τροποποιημένα,
    3. Κανένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας με σχέση τη ζωή.

    Η πολιτική της ΕΕ μάς απαγορεύει την προστασία αυτή, οπότε οφείλουμε να αποχωρήσουμε.

    Εθνικό νόμισμα
    Το εθνικό νόμισμα είναι ένα ουσιαστικό χαρακτηριστικό ενός κράτους.

    Η Αυστρία δεν είναι πλέον σε θέση να κατευθύνει την οικονομία της μέσω μιας νομισματικής και πιστωτικής πολιτικής, για αυτό το λόγο πρέπει να ξαναβρεί το δικό της νόμισμα (το πρώην Σελίνι), για να εξασφαλιστεί η οικονομική σταθερότητα της.
    Πρόσφατα, η Αυστρία υποχρεώθηκε να καταβάλει 2,3 δισ. ευρώ για τη λεγόμενη «βοήθεια προς την Ελλάδα» και 12,6 δισ. ευρώ για τη «διάσωση» του ευρώ.
    Η διαδικασία αυτή είναι αντισυνταγματική και παραβιάζει τις Συμφωνίες - σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες.
    Το αποτέλεσμα αυτής της εσφαλμένης πολιτικής είναι ο πληθωρισμός και ο κίνδυνος της συναλλαγματικής μετατροπής στις πλάτες των φορολογουμένων.
    (…)

    Γεωργία
    Η γεωργία πρέπει να προστατευτεί με την επαναφορά των δασμών και των εμπορικών περιορισμών.
    Αυτό θα διασφαλίσει τον εφοδιασμό της χώρας με τοπικά προϊόντα.

    Χρειαζόμαστε μια γεωργική πολιτική που στοχεύει στον εφοδιασμό του πληθυσμού με ασφαλή προϊόντα, τη διαφύλαξη της καλλιεργήσιμης γης και την οικολογική εκμετάλλευση της.

    Πρέπει να εφαρμοστούν στους παραγωγούς τιμές σύμφωνες με το παραγόμενο έργο τους και, στο μέτρο του δυνατού, να γίνει εφικτή η προώθηση της άμεσης πώλησης των βασικών προϊόντων, είτε από τον ίδιο τον γεωργό είτε μέσω των γεωργικών συνεταιρισμών.

    Η ΕΕ μας επιβάλλει μια βιομηχανική παραγωγή των τροφίμων από τεράστια αγροκτήματα και καταστρέφει με αυτόν τον τρόπο τις οικογενειακές δομές που είναι προσαρμοσμένες στις περιφερειακές ανάγκες της φύσης, του ανθρώπου και των ζώων.
    Οι αγρότες εξαρτώνται από την παγκόσμια αγορά, τις τιμές και τις επιδοτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    Μόνο με την έξοδο από την ΕΕ θα επιβιώσει η γεωργία.

    Η ελευθερία και η δημοκρατία είναι το αποτέλεσμα μιας μακράς πάλης, οι ισχυροί δεν άφησαν ποτέ ηθελημένα την εξουσία.

    Πώς θα υποστηρίξετε αυτή τη λαϊκή πρωτοβουλία;
    Όλοι οι Αυστριακοί πολίτες, ηλικίας 16 ετών και άνω, δικαιούνται να υπογράψουν τις λαϊκές πρωτοβουλίες.
    Μόλις συγκεντρωθούν 8.032 υπογραφές (1 τοις χιλίοις του πληθυσμού), το Υπουργείο Εσωτερικών θα ανακοινώσει δημοσίως σε πια εβδομάδα θα συλλεχτούν υπογραφές για το σύνολο της χώρας.
    Le Post.fr 25/04/2011

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ αλλενάκι 25/04/2011 18:22:31

      από Ινφογνώμονα

    • Misha avatar
      Misha @ αλλενάκι 25/04/2011 20:38:50

      Φίλη Αλλενάκι, Χριστός Ανέστη!

      Η φασιστική ΕΕ εξελίσσεται ΣΤΟ Νο1 πρόβλημα μας...

      Με Μέρκελ και Βεστερβέληδες, και Σαρκοζήδες και Στρος Κανηδες και Βαν Ρομπέη μάς σκάβουν συστηματικά και διαχρονικά το λάκκο...

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Misha 25/04/2011 21:38:35

        Αληθώς Ανέστη Misha!
        Λύση στο πρόβλημά μας δεν μπορεί να υπάρξει υπό το ΥπερΣυγκεντρωτικό Φασιστικό Υπερσύνταγμα της Λισαβώνας - Υβρίδιο Σοβιετίας/Γερμανίας- και χωρίς δικό μας εργαλείο χάραξης νομισματικής πολιτικής.
        Σε αυτά που λένε καθρεφτίζεται η Ελλάδα.
        Αν αφαιρέσεις την ουδετερότητά τους και τη διαφορετική γεωγραφική τους θέση, σε όλα τα άλλα οι πορείες είναι παράλληλες.

        Η Αυστρία θα απειληθεί με σύρσιμο στο μηχανισμό, θα είναι η πρώτη από τις ισχυρές κεντρο-ευρωπαϊκές χώρες που θα δοκιμαστεί.

        Οι Γερμανοί τους φόρεσαν τα ίδια στενά κοστούμια.
        Και να σκεφτείς ότι ουσιαστικά οι αυστριακοί είναι Germanen.

        • Misha avatar
          Misha @ αλλενάκι 26/04/2011 15:46:48

          Aλλενάκι

          Έχω την εντυπωση πως οι Βιεννέζοι το γουστάρουνε το χήνειο βάδισμα, είναι κι αυτοί της σχολής Μένγκελε, όπως κι οι μόνοι πλεονασματικοί στην Ευρώπη, οι κατεψυγμένοι πετρελαιαδες του Οσλο....

  19. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 25/04/2011 18:38:15

    Ας μελετηθεί το Καποδιστριακό σύνταγμα της Ελβετίας που κατοχυρώνει τα δημοψηφίσματα και τους πολίτες-οπλίτες (τακτική εκπαίδευση και δικαίωμα νόμιμης οπλοκατοχής των ενήλικων πολιτών, με αποτέλεσμα τη χαμηλότερη εγκληματικότητα σε όλη την Ευρώπη).

  20. JOHN avatar
    JOHN 25/04/2011 18:50:39

    Υπαρχει μια αμφιδρομη σχεση μεταξυ πελατειακης δημοκρατιας και κομματικου κρατους.Λοιπον εαν θελουμε ν αρχισουμε απο καπου πρεπει δια ροπαλου να διαραγει η σχεση κομματων-μεμονωμενων συμφεροντων.Χωρις αξιοκρατια μοιραια η δημοκρατια¨βαλτωνει¨και οδηγουμαστε σε αρρωστημενες καταστασεις σαν αυτες που βιωνουμε σημερα.

  21. ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΣ avatar
    ΜΠΟΥΡΤΖΙΝΟΣ 25/04/2011 18:53:26

    ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΠΕΙ ΚΛΕΙΣΗΜΟ ΠΟΡΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΥΡΑ. ΚΟΛΕΣ ΣΤΑ ΤΖΑΜΙΑ. ΤΑΜΠΕΛΑ ΣΤΗ ΠΟΡΤΑ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ ΠΡΟΣΕΧΩΣ ΝΕΟ ΚΡΑΤΟΣ ΡΙΖΙΚΗ ΑΝΑΚΑΙΝΗΣΗ ΣΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΟΙ ΠΑΛΙΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΑΝΟΙΓΜΑ ΜΕ ΝΕΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ (ΣΥΝΤΑΓΜΑ)ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΤΕΣ.

  22. ανένταχτος avatar
    ανένταχτος 25/04/2011 19:28:02

    Παρακολουθώ όλα τα άρθρα που αναρτούνται στο ιστολόγιο. Με τα περισσότερα άρθρα του κ. Αποστόλου συμφωνώ. Πράγματι απαιτείται νέο σύνταγμα. Να τελειώσει πλέον η κομματοκρατία που τόσα δεινά έχει φέρει στο τόπο. Επίσης συμφωνώ με πολλούς από τους σχολιαστές που δείχνουν ένα υψηλό επίπεδο σχολιασμού.

  23. skinious avatar
    skinious 25/04/2011 19:47:56

    Η κρίση είναι πρωτίστως ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ.

  24. αν.βορινος avatar
    αν.βορινος 25/04/2011 20:01:55

    Η χρεοκοπια μας εκτος απο οικονομικη ,πολιτικη . θεσμικη, ειναι και βιολογικη.Ειμαστε λαος ηλικιωμενων ,ατεκνων ,αχρηστων ,απατριδων χτικιαριδων, απαιτητικων απο την πολιτεια χωρις διαθεση προσφορας
    προς αυτην ,συνταξιουχων, δημοσιων υπαλληλων, συνδικαλιστων, απεργων που το μονο ενδιαφερον του ειναι το προσωπικο συμφερον εις βαρος του συμπολιτου του.Δεν μας σωζει αλλαγη πολιτευματος . Δεν υπαρχει οδος διαφυγης.Θα θερισουμε οτι σπειραμε. Τριαντα χρονια καταστρεφουμε την Χωρα .Ε, λοιπον το πετυχαμε.Ας ειμαστε υγειεις να το αντιμετωπισουμε.

  25. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 25/04/2011 20:53:50

    Στη μετεμφυλιακή Ελλάδα, μια "δυναμική" μειοψηφία της κοινωνίας, μειοψηφία πάντα, αλλά κάτοχος της δύναμης, μαζί και το σύνολο (σχεδόν) του πολιτικού προσωπικού, επέλεξε συνειδητά να κόψει τις σχέσεις της με τη λογική και την ηθική. Το χειρότερο είναι, ότι όσο περνούσαν τα χρόνια, τόσο επέμενε. Και φθάσαμε εδώ.
    Δεν είμαστε όλοι, ως κοινωνία, χρεοκοπημένοι. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Αλλά μερίδιο ευθύνης έχουμε όλοι. Μόνο που είναι διαφορετικού είδους ευθύνη και με διαφορετική βαρύτητα. Το σφάλμα των λοιπών, των πολλών είναι άλλο : Υπήρξαμε ευκολόπιστοι, ακολουθήσαμε το δρόμο που υπέδειξαν οι φαύλες "δυναμικές"μειοψηφίες και οι πολιτικοί που θεοποίησαν το "πολιτικό κόστος". Οι πολλοί δεν υπήρξαμε ευφυείς και διορατικοί. Όταν υπήρξαν οι (λίγες έστω) προειδοποιήσεις, αδιαφορήσαμε.
    Η πλειοψηφία της κοινωνίας δεν είναι διεφθαρμένη, αλλά στάθηκε κοντόφθαλμη και λιγόμυαλοι. Αλλά το να είμαστε ευφυείς, εκτός από επωφελές για το άτομο και την κοινωνία, είναι και ηθική υποχρέωση.

    • ΑΠΛΗ ΣΚΕΨΗ avatar
      ΑΠΛΗ ΣΚΕΨΗ @ Ο Θείος 25/04/2011 22:08:40

      Η πλειοψηφία της κοινωνίας δεν είναι διεφθαρμένη αλλά πλήρως αποπροσανατολισμένη. Υπέυθυνη γι΄αυτό πιστεύω είναι η στάση των ΜΜΕ με την απροκάλυπτη προπαγάνδα υποστηρικτική του σάπιου συστήματος. Πρέπει να γίνει συνείδηση στον κόσμο η ιδιότυπη χούντα των ΜΜΕ. Να πάψουμε να ψηφίζουμε βάσει στημένων δημοσκοπήσεων, ή των ¨βαθυστόχαστων¨πολιτικών αναλύσεων του MEGA και των διάφορων δημοσιογραφίσκων σε άλλα κανάλια. Είναι καιρός οι πολίτες να συνειδητοποιήσουν την δύναμή τους και να επιφέρουν την αλλαγή - γκρέμισμα του σάπιου συστήματος, με τη συμετοχή στις εκλογές και όχι με την αποχή- μόδα!
      Γιατί πιστεύω οτι η πραγματική αλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνον πολιτικά. Κάθε άλλη δήθεν επανάσταση εγκυμονεί κινδύνους για την δημοκρατία!
      Έχουμε προηγούμενο στην ελλάδα στο πρόσφατο παρελθόν πως κατακρημνίστηκε η δημοκρατία και πως μας επιβάλλανε την συρρίκνωση του Ελληνισμού!

    • l
      l' ami du peuple @ Ο Θείος 26/04/2011 12:29:42

      χρονια πολλα σε ολους!

      θειουλη σωστο, μονο που η δυναμικη μειοψηφια που λες, ειχε αυτονομηθει κομματι νωριτερα, απο το '41. της εκατσαν επειτα και οι καθοδηγητες της σκομπιας, ηρθε κι ο αρχιστρατηγος "τους" με τις ναπαλμ...
      το πηγαν απο δω, το φεραν απο κει, ξαναειμαστε στην εποχη που "η ειρηνη θα βασιλεψει καθως τα συμφεροντα ολης της ευρωπης ταυτιζονται με της γερμανιας"...
      (ετσι δεν εγραφαν ο λαμπρακης κι ο βλαχος εκεινο το "μακρινο" απριλη; ε, τα ιδια λενε και οι επιγονοι)

      οσο για την ηθικη υποχρεωση να ειναι κανεις ευφυης, σκεψου τι οικοπεδο αξιοποιησε ο εθναρχης με την αντιπαροχη, τι κυπρο παρεδωσε η εθνο"σωτηριος", τι σοσιαλισμο με βασεις που φευγουν εφερε ο ηγετης, τι πλουτο συγκεντρωσαν (θεε μου φυλαγε) ποιοι, τι εγκεφαλοι μαζεψανε το χαρτι του χρηματιστηριου και τι των (σο)δομημενων.. και παραδεξου το:
      o tempora o mores!!!

      ( ε, και εν προκειμενω, απο τετοια ηθη, τετοιες "ηθικες υποχρεωσεις" προκυπτουν)

  26. Ευμένης avatar
    Ευμένης 25/04/2011 21:36:43

    Όταν το καράβι βουλιάζει, ψάχνουμε να βρούμε τι έφταιξε και καλά κάνουμε.
    Κατά την γνώμη μου:
    α. η χρεωκοπία οφείλεται σε συνδιασμό παραγόντων και πιέσεων, εξωγενών (εθνικών-θεσμικών, ιδιωτικών) αλλά το κυριότερο, εσωγενών.
    β. είναι σύνθετη- οικονομική, πολιτική, ηθική, πνευματική κτλ
    Πιθανές Λύσεις
    α. Για τους εξωγενείς παράγοντες :
    -Εθνικούς Εξωγενείς (ΗΠΑ-ΕΕ-Τουρκία-Ρωσία κτλ): να αποφασίσουμε με ποιούς θα πάμε. Την «αυτοδυναμία» και εθνική «μοναξιά» δεν την μπορεί κανείς, ούτε καν η πάλαι ποτέ κραταιή -και ακόμη πανίσχυρη- ΗΠΑ. Όλοι χρειαζόμαστε συμμάχους, είτε μας αρέσει είτε όχι. Αυτή τη συμμαχία να μην τη δίνουμε τσάμπα ή για ιδεολογικούς λόγους αλλά με γνώμoνα τα εθνικά συμφέροντα . Όσον αφορά την Τουρκία να το πάρουμε απόφαση, ότι είτε με απειλές χρήσης βίας ή με άσκηση βίας θα προσπαθήσει να μας αποδυναμώσει εθνικά, εδαφικά, οικονομικά κτλ. Οι θιασωτές της Ελληνοτουρκικής φιλίας είτε δεν έχουν διαβάσει την ιστορία μας των τελευταίων χιλίων χρόνων, είτε -το πιθανότερο- πληρώνονται.
    - Ανακαλύψαμε πρόσφατα ότι υπάρχει και η τεράστια ισχύ των ιδιωτικών –κυρίως οικονομικών- παραγόντων. Αλλά εμείς (Σημίτης) φέραμε τον λύκο (Goldman Sachs) να φυλάει τα πρόβατα. Όπως και οι λύκοι και αυτοί ξεμοναχιάζουν τα πιό αδύναμα ζώα και η παρουσία τους είναι συγκυριακή. Η μεγάλη τους δύναμη θα είναι και η –προσωρινή, 20-30 χρόνια– καταστροφή τους. Κανένα σοβαρό κράτος δεν θέλει ανταγωνιστές –μέσα ή έξω. Ήδη τα χάλια μας έχουν χτυπήσει καμπανάκια σε οικονομικά επιτελεία άλλων χωρών. Και επειδή υπάρχουν ακόμη σοβαρά κράτη (όχι φυσικά εμείς) ας τους δείξουμε ότι μετά από εμάς θα έρθει και η σειρά τους και ας «ενώσουμε» δυνάμεις.
    Β. Για εσωγενείς παράγοντες:
    Το πρόβλημα είναι τόσο θεσμικό όσο και ηγετικό. Θεσμικά σίγουρα ο υπερ-πρωθυπουργός, ο διακοσμητικός Πρόεδρος (θεσμικά αλλά και προσωπικά) , η ατιμωρησία των πολιτικών, ο έλεγχος της Δικαιοσύνης έχουν αποτύχει. Όχι με βάση ακαδημαικά κριτήρια και αναλύσεις αλλά –το σημαντικότερο- εκ του αποτελέσματος.
    Το πρόβλημα όμως είναι και στους ηγέτες. Αυτοί είναι –δυστυχώς – ένα καπρίτσιο της Ιστορίας. Ένα βήμα πρίν τη διάλυσή της η Τουρκία έβγαλε τον Κεμάλ, τον πρώτο ηγέτη μετά από 3 αιώνες και σώθηκε. Στην Ελλάδα φτάσαμε στο σημείο να λέμε ότι τελείωσε η ανάγκη της εποχή των ηγετών για να δικαιολογήσουμε τον ανθρωπάκο Σημίτη. Αλλά μήπως ο Ανδρέας ήταν ηγέτης? Ο λαοπλάνος Αλκιβιάδης της σύγχρονης Ελλάδος ήταν, όλα για την πάρτη του.
    Δεν ζητάμε ένα μεγάλο ηγέτη (που τέτοια τύχη), αλλά σίγουρα η Ελλάδα έχει και πιό άξιους ανθρώπους από τον ΓΑΠ.

  27. Επαναστάτης avatar
    Επαναστάτης 25/04/2011 23:30:25

    Φανταστείτε το εξής σενάριο: 21 Απριλίου 2011, εκδηλώνεται στρατιωτικό πραξικόπημα, συλλαμβάνονται όλοι οι πολιτικοί (Παπανδρέου, όλοι οι Υπουργοί, όλοι οι πολιτικοί, δημοσιογράφοι κλπ.), και στέλνοται είτε στη φυλακή, ή υποχρεωνονται να εγκαταλείψουν τη χώρα. Ερώτησις βλακός: ο ηγέτης του πραξικοπήματος (δηλ. ο Γεώργιος Παπαδοπουλος Νο 2 ας πούμε) θα γίνοταν εν μία νυκτί λαϊκός ήρωας; Ναι ή Όχι;

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ Επαναστάτης 26/04/2011 07:40:46

      Μιλώντας με φίλους και γνωστούς αυτές τις Άγιες ημέρες, ακόμη και με ταξιτζήδες (είναι αλάνθαστοι στις εκτιμήσεις τους) το συμπέρασμα που βγάζει κανείς, είναι ότι μόνο ένας Παπαδόπουλος Νο2, ή ένας Γιαρουζέλσκι (για αριστερούς) μπορεί να μας σώσει αυτή την εποχή. Δυστυχώς έτσι μας καταντήσανε οι ανακυκλωμένοι αριστεροί και οι νεόπλουτοι της αριστεράς και της προόδου.

  28. Επαναστάτης avatar
    Επαναστάτης 25/04/2011 23:50:09

    Αγαπητέ φίλε. Την 1η Ιουνίου 1973, ο Γ. Παπαδόπουλος κατάργησε τη μοναρχία και εγκαθίδρισε πολίτευμα Προεδρικής Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας με παράλληλη λειτουργία Συνταγματικού Δικαστηρίου. Με βουλή 200 Βουλευτών (180 εκλεγόμενων και 20 αριστηνδην). Με απλά λόγια, η 21 Απριλίου δικαιώθηκε. Μετά θάνατον. Αυτό κατάφεραν οι πολιτικοί μας.

  29. η τσούχτρα avatar
    η τσούχτρα 26/04/2011 10:38:23

    πολύ καλο άρθρο.
    θα ακούσει τέτοιες φωνές η Ν.Δ και ο αρχηγός της;
    οι περισσότεροι σχολιαστές αναλλόνονται σε αμπελωσοφίες και η Ελλάδα χάνεται.

  30. kinesis avatar
    kinesis 26/04/2011 14:25:37

    Να πώ συγχαρητήρια για το άρθρο σου. Από τις λίγες φορές, που, σε αυτή την ιστοσελίδα, γράφεται ένα άρθρο που δίνει την πραγματική διάσταση του προβλήματος στη χώρα μας.
    Το πρόβλημα της χώρας μας είναι ουσιαστικά, θεσμικό. Τα πάντα έχουν αλλοτριωθεί από τα εκάστοτε κυβερνώντα κόμματα. Αν δεν αλλάξει αυτό, δεν πιστεύω ότι θα υπάρξει ποτέ ουσιαστική λύση.
    Και χαίρομαι ιδιαίτερα για το άρθρο σου, γιατί βρίσκεται πράγματι στη σωστή κατεύθυνση.

  31. Επαναστάτης avatar
    Επαναστάτης 26/04/2011 19:39:41

    Έχουμε ΑΝΤΙΛΗΦΘΕΙ άραγε το κατάντημα της ΠΑΤΡΙΔΑΣ; Ήμουν στην Τουρκία σήμερα, και μόνο που πέρασα τα σύνορα, καταλάβαινα παντού, ότι η χώρα αυτή τρέχει ολοταχώς για τους G-8. Έχουν προεκλογική περίοδο εκεί, και αυτό υποσχέθηκε ο Ερντογάν: ότι η Τουρκία το 2023 θα περιλαμβάνεται στις 10 ΠΛΟΥΣΙΟΤΕΡΕΣ χώρες του ΚΟΣΜΟΥ, με 25.000 δολλάρια κατά κεφαλήν εισόδημα και ανεργία στο 5%. ΠΟΙΟΣ ΈΛΛΗΝ πολιτικός τολμά να σκεφθεί έστω, να κάνει μια τέτοια προεκλογική υπόσχεση; Και άντε, ας πούμε ότι βγαίνει το μνημόνιο. Και μετά; Ποιά η προοπτική μας; Πως θα είμαστε το 2023; ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΕ κανείς; Προσωπικά, τόλμησα να το σκεφθώ και μ΄ έλουσε ΚΡΥΟΣ ΙΔΡΩΤΑΣ...

  32. Βασίλης Περ. avatar
    Βασίλης Περ. 29/04/2013 20:02:58

    Διορίσθηκα, ως Πτυχιούχος Μόνιμος Υπάλληλος, μετά από επιτυχία μου στον Πανελλήνιο Δημόσιο Διαγωνισμό σε Ν.Π.Δ.Δ.
    Σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να απολυθώ και να εξομοιωθώ, ξεκινώντας από την ίδια αφετηρία, με προσλήψεις που έγιναν, τα τελευταία 13 έτη, χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας, που έχει κατακλύσει το Ν.Π.Δ.Δ., και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις, διότι κάτι τέτοιο και άδικο θα ήταν (συγκρίνοντας εντελώς ανόμοιες περιπτώσεις) και σε κάθε περίπτωση αντισυνταγματικό. Σε αντίθετη περίπτωση θα νομιμοποιηθούν οι ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και θα λειτουργήσει κάτι τέτοιο ως άλλη «κολυμβήθρα του Σιλωάμ».
    Το όποιο, τυχόν πλεονάζον προσωπικό, προήλθε τα τελευταία 13 έτη από αυτές τις γενικευμένες προσλήψεις, κάτω από το καθεστώς οικογενειοκρατίας (συγγενείς υπαλλήλων, καθηγητών κ.λπ. εν ενεργεία ή συνταξιούχων), χωρίς διαγωνισμό και οι οποίοι κυρίως είναι υπάλληλοι αορίστου χρόνου, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με μειωμένα προσόντα. Δεν είναι δυνατόν να θυσιαστώ, για να σωθεί η οικογενειοκρατία και ενδεχομένως οι κομματικοί στρατοί και οι ως εκ τούτου ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις.
    Φυσικό είναι τα μέλη της οικογενειοκρατίας και τα κόμματα που έκαναν αυτές τις προσλήψεις να χαρακτηρίζουν δήθεν ικανούς τα μέλη τους και τους εκτός οικογενειοκρατίας δήθεν ακατάλληλους.
    Ποιοι θα με αξιολογήσουν, για να απολυθώ; Τα μέλη της οικογενειοκρατίας; Τα υπηρεσιακά συμβούλια ή άλλα όργανα που βγαίνουν με τις ψήφους της οικογενειοκρατίας, αφού αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία; Οι «φαμίλιες»; Το κομματικό κράτος που επέτρεψε να προσληφθούν, με αυτόν τον τρόπο; Μήπως ιδιωτικές εταιρείες, με εργοδότη το κομματικό κράτος; Μήπως η όλη προσπάθεια είναι να σωθούν η οικογενειοκρατία, οι αορίστου χρόνου, κυρίως δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με μειωμένα προσόντα, που μπήκαν από το παράθυρο, χωρίς διαγωνισμό τα τελευταία 13 χρόνια;
    Θέλουν να απολύσουν με τεχνάσματα ικανούς υπαλλήλους, με εμπειρία, πτυχιούχους, οι οποίοι προσλήφθηκαν μετά από επιτυχία τους σε Πανελλήνιο Διαγωνισμό, για να σωθούν οι ημέτεροι;
    Μήπως η οικογενειοκρατία οδηγεί και σε φαινόμενα διαφθοράς;
    Πρέπει να διαλυθεί η οικογενειοκρατία από τις Δημόσιες υπηρεσίες.
    Να διωχθούν οι επίορκοι αρμόδιοι, που προέβησαν σε αυτές τις προσλήψεις.
    Ναι στην εξυγίανση του Δημοσίου, αλλά με διαφάνεια και αξιοκρατία.
    Σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας, οι έξω από αυτήν, δέχονται διαρκή ηθική παρενόχληση (mobbing) και έναν επαναλαμβανόμενο εκφοβισμό και συστηματική εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying).
    Επομένως επιβάλλεται άμεσα η Νομοθετική ρύθμιση για την προστασία του εργαζόμενου από: Την ηθική παρενόχληση (mobbing) & τον εκφοβισμό και την εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying), το οποίο ζητά και η Ευρωπαϊκή Ένωση και έχει νομοθετηθεί σε άλλες Χώρες.
    Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, θα πρέπει άμεσα να γίνει νομοθετική ρύθμιση, για την προστασία των μαρτύρων για την διαφθορά. Τούτο εξάλλου ζητά και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόνον έτσι θα αποκαλυφθούν οι επίορκοι, ώστε να διωχθούν. Όλα τα άλλα είναι τεχνάσματα και μεθοδεύσεις.

  33. Β. Σ. avatar
    Β. Σ. 08/05/2013 08:50:37

    Κύριοι,
    Διορίσθηκα, ως Πτυχιούχος Μόνιμος Υπάλληλος μετά από επιτυχία μου στον Πανελλήνιο Δημόσιο, που προκηρύχθηκε με απόφαση του τότε Υπουργού Προεδρίας της Κυβερνήσεως.
    Μετά από τις πρόσφατες αναφορές αρμοδίων, για την αξιολόγηση για διαθεσιμότητα ή ακόμη και για απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων, αναφέρω τα εξής:
    Κριτήριο αξιολόγησης για διαθεσιμότητα ή ακόμη και για απόλυση θα είναι αν ο υπάλληλος έχει δηλώσει κάποιο, έστω και ήπιο πρόβλημα υγείας (σωματικό, ψυχολογικό κ.λπ.) ή απουσιάζει δικαιολογημένα ή αν είναι ακατάλληλος;
    Τα τελευταία 13 έτη έγιναν εκατοντάδες προσλήψεις, χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το απόλυτο καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας, που έχει κατακλύσει, το ΝΠΔΔ που υπηρετώ, και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων.
    Σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας, μια συνεχής και διαρκής ηθική παρενόχληση (mobbing) και ένας επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός και συστηματική εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying), είναι βέβαιον, ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων-θυμάτων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους. Φυσικό είναι τα μέλη της οικογενειοκρατίας να χαρακτηρίζουν δήθεν ικανούς τα μέλη τους και τους εκτός οικογενειοκρατίας δήθεν ακατάλληλους.
    Γιατί, τάχα αποτελεί βασικό κριτήριο εάν ένας υπάλληλος καλύπτεται από τα μέλη της οικογενειοκρατίας και από τις «φαμίλιες» για τις όποιες πράξεις του, ενώ υπάλληλος που έχει δηλώσει κάποιο, πρόβλημα υγείας (σωματικό ή έστω ήπιο και ιάσιμο ψυχολογικό), προερχόμενο από την συνεχή κακομεταχείριση και ψευδομαρτυρίες που υφίσταται από το καθεστώς οικογενειοκρατίας ή αν είναι, δήθεν, ακατάλληλος, επειδή έτσι τον χαρακτηρίζει με ψεύδη ή τον εξαναγκάζει σε αδράνεια το καθεστώς οικογενειοκρατίας, ενώ είναι ικανός, θα πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά, με κίνδυνο να βγει σε διαθεσιμότητα;
    Γιατί επιλέγεται και περιορίζεται να τιμωρηθούν με διαθεσιμότητα υπάλληλοι με κάποιο, έστω και ήπιο πρόβλημα υγείας και ιάσιμο, και δεν γίνεται αναφορά σε άλλες εκατοντάδες σοβαρότατες ασθένειες; Μήπως γυρίζουμε στον μεσαίωνα στιγματίζοντας κάποια μόνον προβλήματα υγείας; Δημιουργείται ένας σύγχρονος Καιάδας; Μήπως έτσι, ενδεχομένως, εισηγούνται διάφοροι συνδικαλιστές κ.λπ. υπεύθυνοι του καθεστώτος οικογενειοκρατίας; Άραγε, γιατί αυτοί που δεν έχουν δηλώσει το όποιο πρόβλημα υγείας τους, αν και είναι εμφανές ότι το έχουν, δεν θα τιμωρούνται; Ο Υπαλληλικός Κώδικας Ν. 3528/09-02-2007, απαιτεί την προστασία των υπάλληλων, αν έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας προσφέροντας τις υπηρεσίες τους εκεί που αποδίδουν.
    Γιατί υπάλληλοι που απουσιάσαν δικαιολογημένα σύμφωνα με τον Υπαλληλικό Κώδικα Ν. 3528/09-02-2007, π.χ. επειδή είχαν την ατυχία να πάρουν αναρρωτική άδεια, εγκεκριμένη από την αρμόδια Υγειονομική Επιτροπή, αλλά συνεπείς στην τήρηση του ωραρίου τους, θα πρέπει να τιμωρηθούν;
    Μετά από προσωπική οδυνηρή εμπειρία μου, που λαμβάνει χώρα τα τελευταία περίπου 2,5 έτη, παίρνω το θάρρος να σας εκθέσω τις απόψεις μου για τα εξής:
    Επιβάλλεται άμεσα η Νομοθετική ρύθμιση για την προστασία του εργαζόμενου από: Την ηθική παρενόχληση (mobbing) & τον εκφοβισμό και την εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying):
    Είναι κακοήθης συμπεριφορά και η υποβολή του εργαζόμενου σε ψυχολογική παρενόχληση, μιας συστηματικής και διαρκούς επίθεσης σε βάρος ενός προκαθορισμένου θύματος από ένα μεμονωμένο πρόσωπο ή ομάδα προσώπων, που σκοπό έχει να πλήξει και να βλάψει την φήμη, την τιμή, την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητα του υπαλλήλου-θύματος και να τον ωθήσει τελικά να εγκαταλείψει την θέση εργασίας του. Πρόκειται ουσιαστικά για μία κατάσταση ψυχολογικής βίας-τρομοκρατίας. Εχθρικές συμπεριφορές που συνιστούν παρενόχληση αποτελούν οι προσβολές, η απομόνωση, συνεχών αρνητικών σχολίων, διάδοσης κουτσομπολιού, η χρησιμοποίηση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, μειωτικά σχόλια, στέρηση ευκαιριών, αγένεια, πειράγματα, ύπουλοι εκφοβισμοί, χρησιμοποίηση αισχρής γλώσσας ή σαρκασμού, διαβολές, εργασιακή υπονόμευση, εξευτελισμού, εισβολή στην ιδιωτική ζωή, ταπεινώσεις, συνεχής κακολογία, εξαναγκασμός σε αδράνεια, διάδοση αρνητικών σχολίων, καψώνια στην χορήγηση αδείας, φωνές δυνατά μπροστά σε άλλους, υποτιμητικά σχόλια, διάδοση ψεύτικων φημών, συκοφαντίες, εξευτελισμού, οι προσβολές στην προσωπική αξιοπρέπεια και η λεκτική βία κ.λπ. Είναι η επαναλαμβανόμενη αδικαιολόγητα επιθετική και κακοήθης συμπεριφορά κατά ενός εργαζομένου, που περιλαμβάνει ψυχολογική και λεκτική βία στον χώρο εργασίας. Γίνεται χρήση εκδικητικών, μνησίκακων, κακόβουλων ή εξευτελιστικών προσπαθειών για να υποβιβαστεί ένας υπάλληλος. Τέτοιες επίμονες αρνητικές επιθέσεις πάνω στην προσωπική ή επαγγελματική απόδοση είναι απρόβλεπτες, παράλογες και άδικες. Μειώνουν συστηματικά τον υπάλληλο-στόχο, για να διαβρώσουν την όποια υποστήριξη αναζητήσει αργότερα και τον δυσφημούν. Ο εκφοβισμός είναι μια σκόπιμη, επαναλαμβανόμενη και ασεβής συμπεριφορά προς έναν εργαζόμενο που έχει επιλεγεί ως στόχος. Ο εκφοβισμός και η βία, συνοδεύονται από απειλές ή προσβολές. Έτσι δημιουργείται ένα έντονα τοξικό εργασιακό περιβάλλον.
    Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ειδικό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ηθικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο. Στην Ελλάδα για να τεκμηριωθεί νομικά το mobbing είναι δύσκολο με την υπάρχουσα νομοθεσία!
    Το 2005 ψηφίστηκε ο Νόμος 3304 για την εφαρμογή της αρχής της ίσης μεταχείρισης ανεξαρτήτως φυλετικής ή εθνικής καταγωγής, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας, στον τομέα της απασχόλησης και της εργασίας (ΦΕΚ Α’ 16/27-01-2005). Ο Νόμος αυτός ενσωμάτωσε τις οδηγίες 2000/43/ΕΚ και 2000/78/ΕΚ, ωστόσο περιορίζει το παράνομο των παρενοχλήσεων μόνο σ’ αυτές που έχουν ως έρεισμα και βάση, τα πιο πάνω , χωρίς να επεκτείνεται ή να εστιάζει σε κάθε παρενοχλητική συμπεριφορά της οποίας μπορεί να τύχει ο εργαζόμενος στον χώρο εργασίας του.
    Χωρίς διάθεση υπερβολής, οδηγούμαστε στο λογικό συμπέρασμα ότι: Για όλους τους υπόλοιπους εργαζόμενους που δεν ανήκουν σ’ αυτές τις ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες επιτρέπεται απροκάλυπτα η προσβολή, η απαξίωση, η περιφρόνηση, η περιθωριοποίηση, η υποβάθμιση, η υποτίμηση, η επιθετική συμπεριφορά κ.λπ.!!!
    Και είναι επιτακτική ανάγκη η αντιμετώπιση της εργασιακής παρενόχλησης, καθώς επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες δείχνουν ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους.
    Σε πολλές χώρες της Ευρώπης υπάρχουν νόμοι που ρυθμίζουν με σαφήνεια τέτοιες καταστάσεις. Θύματα συμπεριφοράς mobbing μπορούν να καταφύγουν στα δικαστήρια και να μηνύσουν τον εργοδότη τους ή τον/-τους mobber(s).
    Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης άρχισαν να περιλαμβάνουν στις νομοθεσίες τους προβλέψεις για την ηθική παρενόχληση από το 1990 και ύστερα. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως σε κάποιες χώρες, αιτία για να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση αποτέλεσαν επιστημονικές έρευνες σχετικά με το φαινόμενο, οι οποίες έτυχαν μεγάλης απήχησης και ενδιαφέροντος π.χ., η Σουηδία, η Γαλλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Γερμανία κ.λπ. Επίσης και σε άλλες χώρες υπάρχει νομοθεσία στην οποία μπορεί να καταφύγει ο εργαζόμενος που έγινε στόχος κακομεταχείρισης, όπως η Αυστραλία, ο Καναδάς, οι ΗΠΑ κ.λπ.
    Η νομοθετική ρύθμιση για την προστασία από το φαινόμενο της ηθικής παρενόχλησης, κρίνεται απαραίτητη και στην Ελλάδα, αφού θα αποτελούσε ένα είδος ελάχιστης πρόληψης και θα προέβλεπε τρόπους επίλυσης και αποκατάστασης της αξιοπρέπειας των θυμάτων. Επιπλέον, η διεξαγωγή ερευνών για την καλύτερη κατανόηση των διαφόρων παραμέτρων του φαινομένου, την έκτασή του σε υπηρεσίες και οργανισμούς και την εκ μέρους της πολιτείας προτάσεων και εφαρμογής μέτρων είναι επιβεβλημένη. Η νομική ομπρέλα που πρέπει να ανοιχτεί για το ζήτημα πρέπει να είναι κάτι πολύ περισσότερο από διεκδίκηση αποζημιώσεων. Οφείλει να δρα στην κατεύθυνση της πρόληψης, αλλά και στην προστασία του υπαλλήλου- θύματος που καταγγέλλει το φαινόμενο.
    Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, θα πρέπει άμεσα να γίνει νομοθετική ρύθμιση, για την προστασία των μαρτύρων για την διαφθορά. Τούτο εξάλλου ζητά και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόνον έτσι θα αποκαλυφθούν οι επίορκοι, ώστε να διωχθούν.

    1) Κριτήριο αξιολόγησης θα είναι η συνεργασία του υπαλλήλου με τους συναδέλφους του;
    Σας έχω ήδη ενημερώσει ότι, τα τελευταία 13 έτη έγιναν εκατοντάδες προσλήψεις, χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το απόλυτο καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας, που έχει κατακλύσει το ΝΠΔΔ και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων.
    Σε ένα τέτοιο καθεστώς, πως είναι η συνεργασία με τους συναδέλφους;
    Γιατί, τάχα αποτελεί βασικό κριτήριο η επίτευξη μεγάλης ή ιδιαίτερης φιλίας ή παρέας, μεταξύ μελών της οικογενειοκρατίας, των συγγενών, της κάθε «φαμίλιας», και ενδεχομένως ανομίας ή κλίκας και γιατί ένας υπάλληλος έξω από αυτά, αλλά ικανός, πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά;
    Γιατί, τάχα γεγονότα σε ένα τέτοιο καθεστώς, όπως ο εκφοβισμός, η συστηματική και διαρκής επίθεση που σκοπό έχει να πλήξει και να βλάψει την φήμη, την τιμή, την αξιοπρέπεια και την ακεραιότητα υπαλλήλου, επαναλαμβανόμενη ηθική –ψυχολογική – εργασιακή παρενόχληση –mobbing-, αποτελεί βασικό κριτήριο για τα μέλη της οικογενειοκρατίας και γιατί ένας υπάλληλος έξω από τις «φαμίλιες» και θύμα του mobbing, αλλά ικανός, πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά;
    Γιατί, τάχα αποτελεί βασικό κριτήριο η επίτευξη φιλίας ή παρέας μεταξύ συναδέλφων που αναλώνονται τις περισσότερες ώρες σε συναντήσεις για καφέ και εξωϋπηρεσιακές συζητήσεις και μάλιστα σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας και γιατί ένας υπάλληλος άλλου χαρακτήρα και έξω από αυτά, που κάθεται στο γραφείο του, αλλά ικανός, να βαθμολογηθεί αρνητικά;

    2) Κριτήριο αξιολόγησης θα είναι η επιμόρφωση που έχει λάβει ο υπάλληλος με συμμετοχή του σε σεμινάρια ή εκπαιδευτικά προγράμματα;

    Γιατί, τάχα αποτελεί βασικό κριτήριο η συνεχής αποστολή σε σεμινάρια ή εκπαιδευτικά προγράμματα και ανακύκλωση των ίδιων υπαλλήλων για ευνόητους λόγους και γιατί, η μη ενημέρωση υπαλλήλου για την διεξαγωγή τους και αποστολή υπαλλήλου από την υπηρεσία του κατά παράβαση του άρθρου 47 του Ν.3528/09-02-2007, αλλά ικανού υπαλλήλου, πρέπει να βαθμολογείται αρνητικά;

    3) Κριτήριο αξιολόγησης θα είναι η δυνατότητα επίτευξης στόχων;
    Σε αυτό το καθεστώς της οικογενειοκρατίας και της άσκησης mobbing υπάρχει διαφάνεια;
    Αντιθέτως, υπάρχει συνεχής, συστηματική προσπάθεια υπηρεσιακής υποβάθμισης του υπαλλήλου (βάζοντάς τον στο «ψυγείο»), αλλά ικανού υπαλλήλου.
    Γι’ αυτό, θα πρέπει να βαθμολογηθεί αρνητικά;
    Έγγραφα που κάνει κάποιος υπάλληλος, σύμφωνα με τον Ν. 3528/09-02-2007, για να αμυνθεί σε έκνομες καταστάσεις, γιατί τάχα να αξιολογούνται ως μη επίτευξη στόχων και ο κατά τα άλλα ικανός υπάλληλος θα πρέπει να βαθμολογείται αρνητικά;
    4) Κριτήριο αξιολόγησης θα είναι η επιτυχία του υπαλλήλου σε τεστ δεξιοτήτων;

    Πρέπει να εξαιρούνται από το μέτρο όσοι διορίσθηκαν, μετά από προκήρυξη Πανελλήνιου Δημόσιου Διαγωνισμού και από το τότε Υπουργείο Προεδρίας της Κυβερνήσεως (πριν από την σύσταση του ΑΣΕΠ).
    Τούτο και ορθό και δίκαιο είναι, διότι δεν μπορεί να εξετάζεται υπάλληλος, ο οποίος διορίσθηκε μετά από επιτυχία σε Πανελλήνιο Δημόσιο Διαγωνισμό, ο οποίος προκηρύχθηκε σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Σύνταγμα.
    Σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να εξομοιωθώ και να εξετασθώ, ξεκινώντας από την ίδια αφετηρία, με προσλήψεις που έγιναν χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας, που έχει κατακλύσει το Ίδρυμα και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις, διότι κάτι τέτοιο και άδικο θα ήταν (συγκρίνοντας εντελώς ανόμοιες περιπτώσεις) και σε κάθε περίπτωση αντισυνταγματικό. Σε αντίθετη περίπτωση θα νομιμοποιηθούν οι ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και θα λειτουργήσει κάτι τέτοιο ως άλλη «κολυμβήθρα του Σιλωάμ».
    Το όποιο, τυχόν πλεονάζον προσωπικό, προήλθε τα τελευταία 12 έτη από αυτές τις γενικευμένες προσλήψεις, κάτω από το καθεστώς οικογενειοκρατίας (συγγενείς υπαλλήλων, καθηγητών κ.λπ. του Ιδρύματος εν ενεργεία ή συνταξιούχων), χωρίς διαγωνισμό και οι οποίοι κυρίως είναι υπάλληλοι αορίστου χρόνου, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Δεν είναι δυνατόν να θυσιαστώ, για να σωθεί η οικογενειοκρατία και οι ως εκ τούτου ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις.

    Επίσης, θα πρέπει να αποτελούν κριτήριο αξιολόγησης δημοσίου υπαλλήλου οι εξής περιπτώσεις:
    Α) Όλη η προϋπηρεσία του στο Δημόσιο και όχι από την μετάταξή του και μετά. Τούτο είναι δίκαιο και ορθό, διότι η εμπειρία του και οι ικανότητές του αποκτήθηκαν και από την προηγούμενη Δημόσια Υπηρεσία και όχι μόνον από την τελευταία. Επίσης, στο έντυπο απογραφής δημοσίων υπαλλήλων να υπάρχει αντίστοιχο πεδίο συμπλήρωσης για όλη την προϋπηρεσία του στο Δημόσιο.
    Β) Όταν έχει υπηρετήσει στον Ελληνικό Στρατό ως Έφεδρος Αξιωματικός. Αυτό και δίκαιο είναι και ορθό, διότι τούτο καταδεικνύει επιπρόσθετες ικανότητες διοίκησης, οργάνωσης κ.λπ., εφόσον θα λαμβάνονται υπόψη και άλλου είδους γενικές ικανότητες, προϋπηρεσίες από άλλους τομείς κ.λπ., ως κριτήρια αξιολόγησης.
    Γ) Η απόκτηση πιστοποιητικού ECDL. Σε αυτήν την περίπτωση δεν χρειάζεται ο υπάλληλος να εξετασθεί στην γνώση χρήσης Υπολογιστών, εφόσον είναι κάτοχος πιστοποιητικού ECDL και μάλιστα Εθνικού Συστήματος Διαπίστευσης (Ε.ΣΥ.Δ.).

    Ενδεχομένως ξένοι εμπειρογνώμονες να μιλάνε για την αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων, σύμφωνα με τα δεδομένα της χώρας τους, αγνοώντας την οικογενειοκρατία κ.λπ., όπως συμβαίνει στο συγκεκριμένο ΝΠΔΔ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

    Ενδεχόμενες προτάσεις διαφόρων συνδικαλιστών, για την αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων, εξυπηρετούν το status quo της οικογενειοκρατίας κ.λπ., είτε διότι είναι μέλη της οικογενειοκρατίας, είτε κυρίως επειδή είναι από τους βασικούς υπεύθυνους αυτής της καταστάσεως.

    Ενδεχόμενες σχετικές προτάσεις για την αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων, από διαφόρους συμβούλους ή managers σε οποιαδήποτε Κυβέρνηση, ίσως να μην είναι αξιόπιστες, διότι, ενδέχεται να είναι προσαρμοσμένες στα πλαίσια προστασίας υπαλλήλων, που πιθανόν να έχουν κάποια συγγενική σχέση μαζί τους.
    Για όλα τα ανωτέρω, είμαι υποχρεωμένος να προστατεύσω τον εαυτό μου από την αδικία, αλλά και να πράττω ό,τι δύναμαι για την προστασία του δημοσίου συμφέροντος. Ως εκ τούτου επιφυλάσσομαι παντός νομίμου δικαιώματός μου.

    Β. Σ.

  34. Α. Π avatar
    Α. Π 12/05/2013 10:57:46

    Διορίσθηκα, ως Πτυχιούχος Μόνιμος Υπάλληλος, ΝΠΔΔ, μετά από επιτυχία μου στον Πανελλήνιο Δημόσιο Διαγωνισμό

    Στο ΝΠΔΔ που υπηρετώ, τα τελευταία 13 έτη έγιναν εκατοντάδες προσλήψεις, χωρίς διαγωνισμό, κάτω από το απόλυτο καθεστώς γενικευμένης οικογενειοκρατίας και ως εκ τούτου με ενδεχόμενες παράνομες προσλήψεις και αποτελούν την μεγάλη πλειοψηφία των εργαζομένων.

    Σε ένα καθεστώς οικογενειοκρατίας, μια συνεχής και διαρκής ηθική παρενόχληση (mobbing) και ένας επαναλαμβανόμενος εκφοβισμός και συστηματική εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying), είναι βέβαιον, ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων-θυμάτων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους. Φυσικό είναι τα μέλη της οικογενειοκρατίας να χαρακτηρίζουν δήθεν ικανούς τα μέλη τους και τους εκτός οικογενειοκρατίας δήθεν ακατάλληλους.

    Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου, που ζητά το υπουργείο, σε ένα τέτοιο καθεστώς οικογενειοκρατίας, παράνομων προσλήψεων αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, κλικών, κομματισμού, ημετέρων, ανομίας, διαπλοκής κ.λπ., εξυπακούεται ότι σε κάθε περίπτωση θα είναι αναξιόπιστο. Αυτό είναι ο νέος Καιάδας για να σώσουν την οικογενεικρατία, τους αορίστου χρόνου που μπήκαν από το παράθυρο, την διαπλοκή, την ανομία, τις "φαμίλιες",τους ημέτερους, τους κομματικούς στρατούς. Στο καθεστώς οικογενειοκρατίας, τους έξω από αυτήν, τους εξαναγκάζουν σε αδράνεια (στο ψυγείο). Τα μέλη της οικογενειοκρατίας αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία, εκλέγουν με την ψήφο τους υπηρεσιακά συμβούλια, διοικήσεις, συλογικά όργανα, τοποθετούνται αναξιοκρατικά προϊστάμενοι κ.λπ. Είναι αστείο να ζητά το υπουργείο συμλήρωση ερωτηματολογίου, για το τι κάνει υπάλληλος-θύμα των πιο πάνω και μάλιστα με την επιβεβαίωση των προϊσταμένων, δηλαδή της ίδιας της οικογενειοκρατίας κ.λπ.!!!!!!!!

    Μετά από προσωπική οδυνηρή εμπειρία μου, που λαμβάνει χώρα τα τελευταία περίπου 2,5 έτη, ως υπάλληλος, εκθέτω τις απόψεις μου για τα εξής:

    Επιβάλλεται άμεσα η Νομοθετική ρύθμιση για την προστασία του εργαζόμενου από: Την ηθική παρενόχληση (mobbing) & τον εκφοβισμό και την εργασιακή ψυχολογική κακομεταχείριση (bullying):

    Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ειδικό νομοθετικό πλαίσιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ηθικής παρενόχλησης στον εργασιακό χώρο. Στην Ελλάδα για να τεκμηριωθεί νομικά το mobbing είναι δύσκολο με την υπάρχουσα νομοθεσία!

    Και είναι επιτακτική ανάγκη η αντιμετώπιση της εργασιακής παρενόχλησης, καθώς επιστημονικά τεκμηριωμένες μελέτες δείχνουν ότι έχει καταστροφικά αποτελέσματα για την σωματική και ψυχική υγεία των εργαζομένων και κατ’ επέκταση, των οικογενειών τους.

    Οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης άρχισαν να περιλαμβάνουν στις νομοθεσίες τους προβλέψεις για την ηθική παρενόχληση από το 1990 και ύστερα. Πολύ σημαντικό στοιχείο είναι πως σε κάποιες χώρες, αιτία για να υπάρξει νομοθετική ρύθμιση αποτέλεσαν επιστημονικές έρευνες σχετικά με το φαινόμενο, οι οποίες έτυχαν μεγάλης απήχησης και ενδιαφέροντος π.χ., η Σουηδία, η Γαλλία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιρλανδία, η Ιταλία, η Γερμανία κ.λπ. Επίσης και σε άλλες χώρες υπάρχει νομοθεσία στην οποία μπορεί να καταφύγει ο εργαζόμενος που έγινε στόχος κακομεταχείρισης, όπως η Αυστραλία, ο Καναδάς, οι ΗΠΑ κ.λπ.

    Ανεξάρτητα από τα πιο πάνω, θα πρέπει άμεσα να γίνει νομοθετική ρύθμιση, για την προστασία των μαρτύρων για την διαφθορά. Τούτο εξάλλου ζητά και η Ευρωπαϊκή Ένωση. Μόνον έτσι θα αποκαλυφθούν οι επίορκοι, ώστε να διωχθούν.

    Α. Π.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.