Η χρεοκοπία είναι προ των πυλών... και η κυβέρνηση υπογράφει αμυντικές δαπάνες 500 εκατ. δολ.!!!
04/04/2015 18:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η χρεοκοπία είναι προ των πυλών... και η κυβέρνηση υπογράφει αμυντικές δαπάνες 500 εκατ. δολ.!!!

Λεφτά υπάρχουν για όπλα αλλά όχι για… βούτυρο για τα παιδιά που πεινάνε.

Ότι ο ελληνικός στρατός χρειάζεται ανανέωση είναι γνωστό. Ότι η Ελλάδα χρειάζεται πάντα να είναι έτοιμη για πόλεμο προκειμένου να διαφυλάξει την ειρήνη είναι επίσης γνωστό. Αλλά ενώ έχουμε… ανθρωπιστική κρίση που λέει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενώ το κράτος έχει κάνει ριφιφί στα ταμεία και τους οργανισμούς προκειμένου να μαζέψει τα αποθεματικά τους για να πληρώσει μισθούς και συντάξεις, και την ίδια ώρα να υπογράφουμε συμβάσεις για εξοπλιστικά, αυτό δεν χωνεύεται.

Είναι απίστευτος ο κυνισμός του κ. Τσίπρα και του κ. Καμμένου. Ενώ η χώρα χάνεται, η χρεοκοπία είναι προ των πυλών, δεν υπάρχει φράγκο και περνάνε νομοσχέδια για δήθεν αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, αυτοί υπογράφουν αμυντικές δαπάνες 500 εκατ. δολάρια και μάλιστα δίνουν και προκαταβολή 45 εκατ. ευρώ. Λεφτά υπάρχουν για όπλα αλλά όχι για… βούτυρο για τα παιδιά που πεινάνε. Έτσι δε λέει ο ΣΥΡΙΖΑ; Ότι υπάρχουν στα σχολεία παιδιά που λιποθυμούν; Πώς δίνει λεφτά στην αμερικανική εταιρεία Lockheed και δεν τα μοιράζει στον κόσμο; Δεν είναι αριστερή κυβέρνηση; Και γιατί κατηγορούσε τους προηγούμενους για τις αμυντικές δαπάνες και τώρα κάνει το ίδιο; Και τέλος: Το ταξίδι του Πάνου Καμμένου στις ΗΠΑ και η πρόταση για συνεκμετάλλευση του Αιγαίου είχε ως κερασάκι στην τούρτα και 500 ψωροεκατομμύρια;

Την αποκάλυψη κάνει το Πρώτο Θέμα το οποίο αναφέρει ότι στις 15 Μαρτίου ελήφθη απόφαση του ΚΥΣΕΑ με υπογραφές πρωθυπουργού και υπουργού Άμυνας για διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ (Lockheed) για εκσυγχρονισμό πέντε πολεμικών αεροσκαφών ηλικίας 35 ετών. Ο εκσυγχρονισμός θα κρατήσει 7 χρόνια και αυτό σημαίνει ότι όταν θα παραδοθούν τα αεροπλάνα θα είναι ηλικίας 42 ετών!

Το κόστος του προγράμματος, που έγινε με απευθείας ανάθεση, ανέρχεται στα 500 εκατ. δολάρια.

Όπως αποκαλύπτει το «Πρώτο Θέμα», πρόκειται για το πρώτο μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα μετά από 10 χρόνια. Η έγκρισή του δόθηκε την Κυριακή 15 Μαρτίου από τον πρωθυπουργό, μετά από εισήγηση του υπουργού Εθνικής Άμυνας.

Το πρόγραμμα, που θα διαρκέσει επτά χρόνια, αφορά τον εκσυγχρονισμό, τη συντήρηση και εν συνεχεία την υποστήριξη πέντε εκ των έξι αεροσκαφών τύπου Ρ-38 Οrion, τα οποία είναι ηλικίας 35 ετών. Στόχος να επιμηκυνθεί η ζωή τους για ακόμη 15.000 ώρες πτήσεων. Τα εν λόγω αεροπλάνα είναι παροπλισμένα από το 2009, καθώς το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο αποφάσισε ότι ο εκσυγχρονισμός τους είναι οικονομικά ασύμφορος.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009 προγραμματιζόταν η απόκτηση νέων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, ωστόσο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, ενώ το 2010 είχαν προϋπολογιστεί 250 εκατ. ευρώ για την αγορά αεροσκαφών, ποσό που το 2011 έπεσε στα 180 εκατ. ευρώ.

Το 2014 ο φάκελος ανασύρθηκε και αποφασίστηκε η απόκτηση νέων αεροσκαφών να ενταχθεί στο πρόγραμμα προμηθειών αμυντικού υλικού της περιόδου 2011-2025, ενώ τον Ιανουάριο του 2015 το υπουργείο Άμυνας υπέβαλε στο υπ. Οικονομικών πρόταση για τροποποίηση του αρχικού σχεδιασμού υλοποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων της περιόδου 2016-2017 για να εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για το υποπρόγραμμα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.

Όμως το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αρνήθηκε να αποδεσμεύσει χρήματα για στρατιωτικούς εξοπλισμούς. Μάλιστα, τότε έντονες ήταν και οι αντιδράσεις του επικεφαλής του Τμήματος Αμυντικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος είχε προειδοποιήσει την κυβέρνηση Σαμαρά να μην προχωρήσει σε εκταμίευση κονδυλίων για οπλικά συστήματα.

Μετά την αλλαγή κυβέρνησης, τον Ιανουάριο του 2015, το ΓΕΕΘΑ επανέφερε την επιχειρηματολογία του ότι ο εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας είναι η πιο συμφέρουσα λύση και στις 15 Μαρτίου το ΚΥΣΕΑ υπό την προεδρία του Αλέξη Τσίπρα πήρε την εν λόγω απόφαση.

Η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών σε σύντομο χρονικό διάστημα ανέλαβε να προωθήσει τον φάκελο εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών Ρ-3Β κατά προτεραιότητα, υπέγραψε τη διακρατική συμφωνία με την κυβέρνηση των ΗΠΑ και ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed Martin να αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος σε συνεργασία με την ΕΑΒ και άλλες ελληνικές εταιρείες, ως υποκατασκευάστριες κρίσιμων συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα παλαιά αεροσκάφη.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το «Πρώτο Θέμα», τις ημέρες αυτές αποδεσμεύονται 45 εκατ. ευρώ δολάρια ως προκαταβολή στους Αμερικανούς και το πρόγραμμα ενεργοποιείται και τυπικά. Όπως αναφέρει η εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές από το Πεντάγωνο, η χρηματοδότηση του προγράμματος από το υπουργείο Οικονομικών για τα επόμενα τρία χρόνια έχει ήδη εξασφαλιστεί και προσθέτουν ότι η ολική αποπληρωμή του προγραμματίζεται μέχρι το 2022, παράλληλα με την εκτιμώμενη ολοκλήρωση της παράδοσης των εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών.

[photo_1]

Απάντηση του ΥΠΕΘΑ σχετικά με το δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα»

Η συμφωνία για την αναβάθμιση των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P3 είναι διακρατική μέσω FMS. Απαράβατος όρος της ελληνικής πλευράς ήταν οι εργασίες να γίνουν στην Ελλάδα από ελληνική βιομηχανία.

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούν πολλές χώρες ανάμεσα στις οποίες είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Νορβηγία, η Ν. Κορέα, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Βραζιλία. Όλες αυτές οι χώρες τα αναβαθμίζουν και τα διατηρούν στη δύναμη τους.

Η λύση της αναβάθμισης κρίνεται συμφερότερη από την προμήθεια νέων αεροσκαφών για πολλούς λόγους. Ο χρόνος ζωής των αεροσκαφών παρατείνεται για τουλάχιστον 20 χρόνια, διαθέτουμε ήδη ανταλλακτικά για τον συγκεκριμένο τύπο αεροσκάφους, εκπαιδευμένο προσωπικό, οργανωμένη μονάδα υποστήριξης.

Είχε προταθεί η προμήθεια παροπλισμένων αεροσκαφών του αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, τα οποία όμως χρειάζονταν τις ίδιες εργασίες αναβάθμισης με μεγαλύτερο κόστος ώστε να είναι διαθέσιμα ενώ όλες οι εργασίες θα γίνονταν στις ΗΠΑ και όχι στην Ελλάδα.

Το ΓΕΝ είχε εισηγηθεί να γίνει επισκευή μέσω FMS και πέρασε ΚΥΣΕΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2014. Στη συνέχεια η ίδια συμφωνία προσυπεγράφη και πέρασε ΚΥΣΕΑ με τους ίδιους όρους και την χρηματοδότηση από την σημερινή κυβέρνηση στις 15 Μαρτίου 2015 που ήταν η καταληκτική ημερομηνία.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. alex23 avatar
    alex23 04/04/2015 18:41:31

    χαριζουν χρεη παε, φτιαχνουν 5 σαραβαλακια που δεν θελουν οι στρατιωτικοι..ειτε εκλογες ερχονται ειτε ξεπληρωνουν γραμματια ειτε και τα δυο.. και αν κανω τον λαικιστη οπως εκαναν οι ανελ οταν ηταν αντιπολιτευση, θα ελεγα οτι με τα 500 θα ειχαν δωσει αυξησεις και επιδοματα στους ενστολους..

  2. oδυσσέας Κ. avatar
    oδυσσέας Κ. 04/04/2015 18:43:10

    Σωστός ο προβληματισμός σας. Και μάλλον έχετε δίκιο. Δεν είναι αριστερή κυβέρνηση αυτή του Τσίπρα. Κάτι σαν κεντροδεξιά, ή ολίγον κεντροαριστερά μου φαίνεται. Και μάλλον ήταν λάθος της ΝΔ να τους χαρακτηρίζει ως ακροαριστερούς γιατί τους χάρισε τους πραγματικά αριστερούς ψηφοφόρους, που τώρα απογοητεύονται μεν, αλλά δεν μπορούν και να ψηφίσουν Σαμαρά...

    • Eva avatar
      Eva @ oδυσσέας Κ. 05/04/2015 07:40:21

      Δε νομίζω οτι η ΝΔ χάρισε τους αριστερούς στον συριζα. Αυτοί ηταν οι πρώτοι και οι μόνοι ψηφοφόροι του αρχικά. Οι λοιποί που βρήκαν στεγη εκεί, δεν το έκαναν για την ιδεολογία. Τα πασοκικά ρουσφέτια (και τα ρουσφετια γενικώτερα) δεν ψήφισαν απο ιδεολογία. Για τη βολή τους ψήφισαν. Ο συριζα υποσχέθηκε ΤΑ ΠΑΝΤΑ. Ποιός θα πλήρωνε το μαλλι δεν τον απασχόλησε ποτέ. Ο συριζα δεν είναι ουτε κεντροδεξιά ουτε κεντροαριστερά, μην τον υπερεκτιμάτε.

      • oδυσσέας Κ. avatar
        oδυσσέας Κ. @ Eva 05/04/2015 11:46:35

        Δίκιο έχεις. Δεν του χάρισε η ΝΔ τους αριστερούς. Τα πασοκικά ρουσφέτια (και τα ρουσφετια γενικώτερα)που δεν ήταν δεξιά αλλά αυτοαποκαλούνταν "αριστερή προοδευτική παράταξη" του χάρισε η ΝΔ, αντί να τα κρατήσει για λογαριασμό της όπως είχε κάνει ο Κώστας Καραμανλής. Και αυτά ήταν πολλά, πάνω απο 20%...Γι αυτό ήρθε η κατάρρευση απο το 40% στο 20%. Δεν έφυγαν οι αυθεντικοί Δεξιοί.

  3. airman avatar
    airman 04/04/2015 18:44:46

    Λίγο βουτυράκι για τη φετούλα του Πανούλη! Είναι και τόσο αφρατούλης που κρίμα να "κόψει" στο ΥΕΘΑ! Όσο για την απόφαση αναβάθμισης των Ρ-3, τί έχει να πει ο παραλαμβάνον Γενικός Διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων; Έχει περάσει από θέση που οφείλει να γνωρίζει τα πάντα για το θέμα και μάλλον δεν επιλέχθηκε τυχαία. Βέβαια το θέμα έχει ήδη δρομολογηθεί, οπότε όταν με το καλό αναλάβει καθήκοντα (αν αναλάβει), το μόνο που θα μπορεί να κάνει είναι "πλάτες". Και το ξέρει καλά το σπορ!

  4. roadrunner avatar
    roadrunner 04/04/2015 19:11:51

    Τα 500 εκατ.δολλάρια είναι η υπερήφανα κοστολογημένη συγνώμη του Αρχιψεκασμένου για τις ανεύθυνες και εθνικά επικίνδυνες δηλώσεις του της 8ης Μαρτίου (ότι θα στείλει μετανάστες πιθανούς συμμάχους του Ισλαμικού κράτος στη Δύση). Μόνο που η κοστολογημένη με 500 εκατομμυριάκια έμπρακτη συγνώμη του κ Καμμένου δεν βαραίνει τις τσέπες του, όπως θα έπρεπε. Αλλά τις τσέπες του βαριά φορολογούμενου Έλληνα πολίτη. Εύγε κ. Καμμένε που μας βάζετε και πληρώνουμε δισεκατομμύρια για τις ανεύθυνες δηλώσεις σας ! Εύγε κ. Τσίπρα που αντί να παραιτήσετε τον ΥΕΘΑ σας χρεώνεται μισό ΔΙΣ τον ελληνικό λαό, τη στιγμή που η χώρα βρίσκεται στο χείλος της χρεωκοπίας και τα ταμεία αδειάσανε !

  5. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 04/04/2015 19:29:29

    Μέσα σ'αυτά θα είναι και το επίδομα θέρμανσης ,δύο μήνες απλήρωτοι και συνεχίζουμε...

  6. GREEKWINGS avatar
    GREEKWINGS 04/04/2015 20:14:55

    Πρώτη φορά Ακροδεξιοαριστερά. O Αλέξης ελέγχεται απόλυτα από τον Καμμένο, το προδιέγραφε άλλωστε και στο διαφημιστικό με το τραινάκι. Αυτός μάλιστα είχε ανακοινώσει πρώτος τον σχηματισμό της κυβέρνηση! Ο σοφός λαός χαιρέτησε τον πιλότο Αλέξη Λούμπιτς μπαίνοντας, ήταν πολύ χαρούμενος για το φτηνό εισιτήριο που βρήκε (χωρίς ΕΝΦΙΑ), όταν όμως θα βλέπει να πλησιάζει το βουνό με ταχύτητα θα ουρλιάζει υστερικά...αλλά θα είναι αργά. Μια ελπίδα είναι ότι άρχισε να πέφτει λίγο στις δημοσκοπήσεις ο Λούμπιτς...μήπως προλάβει τελικά κανένας λογικός και μπει στο πιλοτήριο!

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ GREEKWINGS 05/04/2015 14:05:04

      Πόσο δίκιο έχεις...

  7. sporos avatar
    sporos 04/04/2015 20:21:07

    Ρε παιδιά η Γερμανία δεν βγάζει τέτοια αρεοπλάνα να πάρουμε?

    • oδυσσέας Κ. avatar
      oδυσσέας Κ. @ sporos 04/04/2015 21:01:33

      Την αφήνει η Αμερική? Είπαμε σύμμαχοι στα ψιλά. Να μην μας πάρουν και τα χοντρά οι ηττημένοι του πολέμου...

  8. Ρηνα avatar
    Ρηνα 04/04/2015 20:38:20

    Μυριζει Οικουμενικη....

    • oδυσσέας Κ. avatar
      oδυσσέας Κ. @ Ρηνα 04/04/2015 21:02:51

      .Οικουμενική χωρίς Σαμαρά? 'Η μήπως τον φαντάζεσαι να συγκυβενρνά "μ' αυτόν"...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ρηνα 05/04/2015 14:07:37

      Αν δεν καταφέρουν να διώξουν το Σαμαρά από την ηγεσία της ΝΔ τα λαμόγια, οικουμενική γιοκ, αφού θα πρέπει να γίνουν όλοι "μνημονιακοί" με τη βούλα πλέον, ενώ η πραγματικότητα που ο -έχων υποστεί πλύση εγκεφάλουν για πάνω από 3 χρόνια τώρα- λαός δυστυχώς αγνοεί είναι ότι ο Σαμαράς βρήκε μνημόνιο και το τέλειωνε και ήρθαν οι άχρηστοι και επικίνδυνοι και μας ξαναβούλιαξαν σε χρόνο μηδέν!

      • oδυσσέας Κ. avatar
        oδυσσέας Κ. @ Γεώργιος Τ. 06/04/2015 08:22:25

        .Το χειρότερο φίλε Γεώργιε Τ. είναι οτι ένώ ο Σαμαράς τελείωνε το μνημόνιο, στάθηκε ανίκανος να διασώσει την επιτυχία του απο τους άχρηστους και επικίνδυνους. Φαίνεται πως πάνω στη φούρια του να απαλλαγεί απο το μνημόνιο έκανε κάποια χοντρή πατάτα και άφησε τα νώτα του ακάλυπτα. Εδώ στην περιοχή της Άρτας υπάρχει ένα λαικό γνωμικό που λέμε όταν χάνουμε: "Tην υπιρουχήν είχαμαν, αλλά τα γκόλι τα φάγαμι σιλιέμκα"...

  9. George N avatar
    George N 05/04/2015 21:16:26

    Το παράδοξο είναι ότι το πρώτο εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας μετά από μια δεκαετία αφορά αεροπλάνα που είναι ουσιαστικά χρήσιμα μόνο σε περίοδο ειρήνης. Σε εχθροπραξίες δεν θα είχαν καμία τύχη στο Αιγαίο ή στην Ανατολική Μεσόγειο. Μοιάζει οι προτεραιότητες να είναι ανάποδα. Ακόμα και ως συμβολική κίνηση προς ΗΠΑ ή η σωτηρία της ΕΑΒ δεν φαίνονται ως ικανοί λόγοι μια και η αναβάθμιση πχ των F-16 θα πετύχαινε τους ίδιους σκοπούς ενώ θα ήταν και πιο ουσιαστική.

    • oδυσσέας Κ. avatar
      oδυσσέας Κ. @ George N 05/04/2015 21:42:09

      Είναι προφανές οτι οι Συριζαίοι δεν βλέπουν εχθροπραξίες στο Αιγαίο όσο θα είναι κυβέρνηση. Μάλλον εμπιστεύονται πολύ τους Αμερικάνους...

  10. apories avatar
    apories 06/04/2015 00:14:29

    Στα πλαίσια της μεταφυσικής, για το θέμα, μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί: Το 2009 ο διαγωνισμός αφορούσε 5 καινούργια ΑΦΝΣ για 250 εκ. Ευρώ. Μήπως οι εκτιμήσεις από τις εταιρείες που ένδιαφερόντουσαν ήταν (για τις υπερβολικές προδιαγραφές) πλέον των 500 εκ Ευρώ? Μήπως ακυρώθηκε γιατί καμμία εταιρεία δεν πληρούσε τις υπερβολικές προδιαγραφές? Μήπως οι υπερβολικές προδιαγραφές αφορούσαν απαιτήσεις που οδηγούσαν μόνο στα Ρ-3 και αυτές αφορούσαν HARPOON και τορπίλλες, λες και ενδέχεται να πολεμήσουν αυτά στο Αιγαίο πλάι στα F-16? Πως το 2010 ο προυπολογισμός για τα ΑΦΝΣ έγινε 180 εκ Ευρώ ? Πως το 2014 έγινε 350 εκ Ευρώ (τα διπλά), όχι για αγορά καινούργιων αλλά για αναβάθμιση των παροπλισμένων ΑΦΝΣ? Πως εμπλέκεται η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία? Μήπως μόνο με την «βολικά» κρατικοδίαιτη ΕΑΒ και την ISI.SA μόνο? Προκειμένου να καταλάβουμε πως στήνονται οι δουλειές μήπως να δούμε τι σχέση έχουν οι ιδιοκτήτες της ISI.SA με την Lockheed ? Τι ισολογισμό έχει τα τελευταία 5 χρόνια η ISI.SA? Τι πιστοποιήσεις έχει η ISI.SA πέραν του ISO 9001 που και η κουτσή Μαριώ έχει? Η κρατικοδίαιτη ΕΑΒ αποτελεί οικονομικά ανταγωνιστικό παράγοντα του προγράμματος ή βολική δικαιολογία χωρίς πολλές οικονομικές κοστολογήσεις των τμημάτων του, εξυπηρετώντας ταυτόχρονα και την υπενοικίαση προσωπικού από την ONEX.SA? Μήπως είναι γνωστοί οι ισολογισμοί της ONEX.SA? Μήπως έτσι δικαιολογείται και ο φανατισμός των Ρ-3 δων οι οποίοι μπορεί να προσβλέπουν σε μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση? Μήπως τα 350 εκ Ευρώ μπορεί να γίνουν 500 εκ Ευρώ+ με την κατάλληλη ισοτιμία ? Αν αυτό ήταν γνωστό από την αρχή θα υπέγραφαν όλοι οι εμπλεκόμενοι για κόστος 500 εκ Ευρώ +++ ? Μήπως με πιθανά τα 500 εκ Ευρώ +++ να ήταν δυνατή η αγορά καινούργιων και σε συντομότερο διάστημα? Μήπως τα γενικά και νεφελώδη γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα ήταν ανέκαθεν βολικές δικαιολογίες των επαϊόντων......?

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ apories 06/04/2015 10:04:15

      θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, μια και δείχνεις γνώστης, να μας πεις τι ακριβώς αγοράζουμε με τα ίδια χρήματα; H αναγκαιότητα χρήσης Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας από το ΠΝ δεν νομίζω ότι μπορεί να τεθεί υπό αμφισβήτηση και για στρατιωτικούς αλλά και για διπλωματικούς- γεωπολιτικούς λόγους. Ο έλεγχος για τις κινήσεις των υποβρυχίων, κυρίως, της Γείτονος είναι ζωτικής σημασίας για το τον έλεγχο των θαλασσών και η υποχρέωση μας για σχετικές αποστολές στα πλαίσια του ΝΑΤΟ αν δεν μπορεί να στηριχθεί από εμάς θα ανατεθεί στην Τουρκία με ότι συνεπάγεται αυτό για την ενίσχυση του αναθεωρητισμού τους στο Αιγαίο. Πέραν της χρήσης τους για αποστολές SAR , θέμα που επίσης θέτει η Τουρκία στο Αιγαίο. Την κρισιμότητα κάλυψης των ανωτέρω συνειδητοποίησε άριστα ο κος Αβραμόπουλος και ξεκίνησε την ιστορία με τα P3 μια και δεν φαίνεται να υπάρχει άλλη λύση με ανάλογο κόστος. Όπως λέει και ένας φίλος αεροπόρος παλαιό αεροπλάνο, ως πτητικό μέσο, δεν υπάρχει. Αν είναι δομικά εντάξει είναι σαν καινούργιο. Αν δε, αντικατασταθούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα του (avionics και αποστολής) τότε δεν έχει να ζηλέψει τίποτε. Δεν νομίζω να υπάρχει πολεμική αεροπορία που να μην χρησιμοποιεί την τακτική των δομικών και ηλεκτρονικών αναβαθμίσεων ώστε να χρησιμοποιεί για πολλά πολλά χρόνια πτητικά μέσα υποστήριξης τουλάχιστον.

      • George N avatar
        George N @ Σπαθάριος 06/04/2015 11:53:53

        Όντως εδώ θα αλλάξουν οι πτέρυγες με καινούργιες, ενώ θα ελεγχθούν τα αεροσκάφη και οι κινητήρες. Μπορεί όμως να βγουν κόστη που δεν είχαν προυπολογισθεί όπως έγινε με το Ωκεανός. Το σωστό θα ήταν να είχε γίνει μια μελέτη κόστους και ρίσκου και αυτή να είχε συζητηθεί στη Βουλή. Πάντως πρόκειται για μια "Ελληνική" λύση (δεν έχει ξαναγίνει) με όλα τα ρίσκα που κουβαλάει κάτι τέτοιο. Το πιο αποτυχημένο σχετικό παράδειγμα αναβάθμισης παγκοσμίως είναι της RAF με τα NIMROD MRA4 (βασισμένο στο...Comet το πρώτο επιβατικό jet) το οποίο κόστισε 0,5 δις για κάθε αεροπλάνο και.....απέτυχε, αφήνοντας την RAF χωρίς MPA αεροπλάνα να ζητιανεύει βοήθεια για να βρει τα Ρωσικά υποβρύχια. Αν και μοιάζει το συγκεκριμένο πρόγραμμα να μην έχει ρίσκο στον ίδιο βαθμό, το θέμα είναι πως συγκρίνεται κάτι που έχει ρίσκο με λύσεις όπως τα RAAF ή τα USN P-3C που θα μπορούσαν να αγορασθούν μια και αποσύρονται. Άλλη λύση (με leasing) ήταν τα Γαλλικά Atlantique που είχαμε υποσχεθεί στον Ολάντ :-) Από εκεί και πέρα λύσεις για καινούργια υπάρχουν από τα Ισπανικά C-295 MPA των από 70 εκ (που παίρνει και η Τουρκία) μέχρι τα νέα αμερικάνικα P-8 των 270 εκ το κομμάτι. Εδώ το κόστος πάντως δεν είναι τόσο τα airframes όσο τα ηλεκτρονικά που θέλεις να κουβαλά.

        • airman avatar
          airman @ George N 06/04/2015 13:58:02

          Άμα χρειαστούν μαχητικά, υπάρχουν κάτι F-5 "παρκαρισμένα"! Και ακόμα κάμποσα σε πλατείες και πάρκα! Τα F-104 δεν είναι ευέλικτα και τα F-1 λίγα. Όσο για τα Α-7, αυτά μόνο ξεσκόνισμα θέλουν!

          • George N avatar
            George N @ airman 06/04/2015 14:42:12

            Μονάχα ένας καλό upgrade λείπει. Προσεχώς μαζί με τα Albatross :-)

        • Σπαθάριος avatar
          Σπαθάριος @ George N 06/04/2015 20:50:31

          Αγαπητέ Γιώργο σίγουρα όλη αυτή η ιστορία έχει πολλές παραμέτρους , θετικά και αρνητικά , προβληματισμούς και ρίσκα αλλά έπρεπε να παρθεί μια απόφαση που θα απαντούσε στο πρόβλημα της έλλειψης μιας δυνατότητας απαραίτητης για το ΠΝ. Στο τέλος θα ξυρίσουμε και αυτό το γαμπρό και θα δούμε τι πετύχαμε. Για την συζήτηση μια φορά θα πώ ότι τα P8 είναι εκτός της οικονομικής μας πραγματικότητας συν το ότι το ΠΝ θέλει οπωσδήποτε ελικοφόρα. Η τιμή για τα ισπανικά μάλλον είναι μεγαλύτερη αλλά σε κάθε περίπτωση αφορά άλλη ισοτιμία , άλλον αριθμό αεροσκαφών και θέλει πολύ κουβέντα η σύγκριση των δυνατοτήτων ώστε να αξιολογήσει κανείς τα κόστη . Συν τα ζητήματα και τα κόστη που θα δημιουργήσει η εισαγωγή ενός νέου τύπου. Τέλος τα Αυστραλιανά είναι στα μέσα της επιχειρησιακής τους αξιοποίησης, εκσυγχρονίστηκαν τα ηλεκτρονικά το 04, και σε λίγο θα χρειαζόταν δομικές εργασίες παρόμοιες με τα υπάρχοντα. Οσο για δανεισμό από Γαλλία, πονεμένη ιστορία, στους όρους που έβαζαν αν πάθαινε κανένα τίποτε θα το πληρώναμε χρυσό με σχέδια από διαμάντια. Μακριά………. Και όλα αυτά είναι εκτός FMS, που δεν σημαίνει βέβαια χάρισμα, αλλά μια διευκόλυνση που μάλλον στην συγκεκριμένη οικονομική μας κατάσταση είναι μονόδρομος. Υ.Γ Φίλε airmanαν μιλούσαμε για μαχητικά θα είχες δίκιο αλλά μη μπερδεύουμε τις απαιτήσεις και τις ανάγκες κάθε περίπτωσης.

          • George N avatar
            George N @ Σπαθάριος 06/04/2015 22:36:13

            Ασφαλώς. Απλά αναφέρθηκα σε πιθανούς κινδύνους, άλλες πιθανές επιλογές (χωρίς να εξετάζω αν είναι καλές ή όχι) ενώ για τα κόστη η αναφορά ήταν στο μικρότερο (με περιορισμένο εξοπλισμό, όπως προτάθηκαν στη RAF για stop gap) και στο μεγαλύτερο για το κορυφαίο P-8 που σαφώς είναι overkill. Τα P-3 της RAAF πλεονεκτούν στο ότι τα ηλεκτρονικά είναι σχετικά σύγχρονα, το ρίσκο μηδενικό, η παραλαβή άμεση και όχι σε χρόνια, ενώ εκτενέστερες δομικές εργασίες θα γίνουν και στα P-3B του ΠΝ. Χωρίς όμως να γνωρίζουμε το κόστος πώλησης δεν μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα. Αυτό που πιστεύω πάντως είναι ότι για όλες αυτές τις παραμέτρους θα έπρεπε να ενημερωθεί η επιτροπή της βουλής όπως και για την προτεραιότητα του προγράμματος. Λάθος η απόφαση να μαθαίνεται, αφού έχει υπογραφεί και δοθεί η προκαταβολή, από τις εφημερίδες. Είναι μεν μια πρακτική με παρελθόν αλλά δεν αρμόζει σε δημοκρατία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.