#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/02/2012 16:41
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η τελευταία γραμμή άμυνας στην Τρόϊκα



Ο βασικός στόχος των ξένων σήμερα - και ιδιαίτερα των Γερμανών που δείχνουν να “αγκομαχούν” έστω και στην ιδέα να χρειαστεί να αντιμετωπίσουν ένα κόστος “διάσωσης” Ευρωζώνης άλλης τάξης μεγέθους, από τα έως σήμερα νούμερα - είναι να “απομακρύνουν” την πιθανότητα ελληνικής χρεοκοπίας, γιατί έτσι μειώνουν τον Κίνδυνο Μετάδοσης που περιλαμβάνει το δεύτερο πακέτο και ενδεχόμενο PSI / χρεοκοπία Πορτογαλίας, την αύξηση του κόστους δανεισμού Ιταλίας, Ισπανίας και την περαιτέρω υποβάθμιση της ευρωζώνης και ιδιαίτερα του γαλλικού Χρέους.

Αυτή η αγωνία είναι ξεκάθαρη και από το κείμενο που κυκλοφόρησαν προ λίγων ημερών οι Γερμανοί “περί επιτρόπου”, κλπ ., όπου στην πρώτη - και κρίσιμη - παράγραφο περί “προτεραιότητας εξυπηρέτησης χρέους” ανέφεραν χαρακτηριστικά ότι μετά το “ελληνικό” PSI “η de facto εξαφάνιση της πιθανότητας ελληνικής χρεοκοπίας θα καταστήσει την απειλή για μη καταβολή κάποιας δόσης στο μέλλον στην Ελλάδα πολύ πιο αξιόπιστη..”! (De facto elimination ....).

Με άλλα λόγια γνωρίζουν οι Γερμανοί ότι γνωρίζουμε οι Έλληνες ότι οι απειλές περί εξόδου από ευρώ είναι και λίγο "τακτικισμοί πίεσης",  η απλούστερα μπλόφες. Άλλωστε στάση πληρωμών μιας χώρας του ευρώ δεν σημαίνει αυτόματα και έξοδο από το ευρώ. Ίσως σημαίνει έκρηξη εντός ευρωζώνης και μετά από σύνθετες και βραδείες διαδικασίες έξοδο της χώρας, την ώρα που οι αγορές θα κινούνται με ταχύτητες φωτός.

Είναι λοιπόν κατ´ αρχήν προφανές ότι όποιο και αν είναι το Plan B “περί εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ” που περιγράφει ο κ.Παπανδρέου ή η κ. Δαμανάκη, μπορεί να υπάρχει ως ιδέα η ως τακτική απειλή κάποιων “παικτών”, αλλά οι Ευρωπαίοι (τουλάχιστον, αν μη και οι Αμερικανοί) δεν φαίνεται να είναι έτοιμοι να δεχτούν σήμερα ρίσκο χρεωκοπίας Ελλάδας. Και μάλλον αν δεν είναι έως σήμερα έτοιμοι, δεν θα μπορέσουν να προετοιμαστούν έως τα μέσα Μαρτίου.

Είναι αργά. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρώτη προτεραιότητα για την Ελλάδα είναι να σπάσει κάθε γέφυρα επικοινωνίας η διαπραγμάτευσης αυτήν την στιγμή.

Σημαίνει όμως ότι κατά τη διαπραγμάτευση καλό θα είναι να πάμε τη λογική των Γερμανών ένα βήμα παρακάτω και να δείξουμε ότι: “γνωρίζουμε ότι γνωρίζουν ότι γνωρίζουμε ότι οι απειλές τους περί χρεοκοπίας είναι και λίγο μπλόφες”. Γιατί μόλις αυτό γίνει σαφές, τότε όλοι κάθονται - ίσως - πιο προσεκτικά στο τραπέζι της συζήτησης.

Η τελευταία γραμμή διαπραγμάτευσης για εμάς είναι το πακέτο PSI / Μέτρα / σύμβαση. Και κυρίως το PSI. Το πρόγραμμα εθελουσίας συμμετοχής του Ιδιωτικού Τομέα στην απομείωση του ονομαστικού ελληνικού χρέους, κοινώς PSI, αποτελεί την καταλυτική παράμετρο επίλυσης του προβλήματος βιωσιμότητας του χρέους μας; Όχι, γιατί δεν οδηγεί στο στόχο του 120% χρέος/ ΑΕΠ το 2020 ακόμα και εάν συμμετάσχει και η ΕΚΤ (με 25-35% discount).

Χρειάζονται πολλά άλλα - πέραν του PSI - για να καταφέρει η Ελλάδα τον στόχο αυτό. Το PSI είναι - κυρίως - ένα πρόγραμμα αλλαγής των κατόχων του ελληνικού χρέους. Σήμερα περίπου το 57% των ελληνικού χρέους (ομολόγων) το κατέχουν “ιδιώτες” και 24% οι Εταίροι μας (δάνεια - βλέπε Μέρκελ). Μετά το PSI αυτή η κατανομή πρακτικά αντιστρέφεται. Ο κύριος δανειστής της Ελλάδας θα είναι τα κράτη (βλέπε πάλι Μέρκελ). Συνυπολογίζοντας και το χρέος που έχει η ΕΚΤ και οι λοιπές κεντρικές ευρωπαϊκές τράπεζες (χωρίς απομείωση από τυχόν συμμετοχή τους στο πρόγραμμα) πάνω από 70% του χρέους μας θα είναι σε “κρατικά χέρια”. Η “καθαρή” απομείωση του χρέους είναι μικρή, εάν αφαιρέσουμε τα 30δις για το PSI και τα 30-40δις της ανακεφαλαιοποίησης που δανειζόμαστε για να υλοποιήσουμε το PSI. Το PSI είναι κυρίως μηχανισμός απομάκρυνσης κινδύνου μετάδοσης χρεοκοπιών στην ευρωζώνη με ταυτόχρονο γερμανικό παραδειγματισμό των άτακτων χωρώνστην πλάτη της Ελλάδας.

Αυτό είναι το τελευταίο φυλάκιο της γραμμής Ρούπελ. Αν περάσει και υλοποιηθεί το PSI - χωρίς να έχουμε διασφαλίσει την ΤΕΛΙΚΗ ΛΥΣΗ η αλλιώς ένα ολοκληρωμένο Πακέτο Ανάταξης της οικονομίας - μετά θα μπορούν να μας “εκβιάζουν” πραγματικά, καθώς σε κάθε αστοχία του προϋπολογισμού τα επόμενα χρόνια είτε θα πρέπει να παίρνουμε πρόσθετα μέτρα η να κάνουμε επιβράδυνση εσωτερικών πληρωμών η να ζητιανεύουμε δανεικά από τους ίδιους.

Και σε ότι αφορά τις διαθέσεις των Γερμανών σε αυτό το σημείο είναι χαρακτηριστικός ο μηχανισμός αυτοματισμού των διορθωτικών μέτρων που διαβάζουμε ότι προτείνουν να παίρνει η Ελλάδα από ένα μενού “επιτρεπόμενων δράσεων”..!! Μας λένε: άλλα λεφτά γιοκ!! Σύμφωνοι. Να πάρουμε τα αναγκαία μέτρα. Και να παίρνουμε και μέτρα, εάν δεν εφαρμόζουμε το πρόγραμμα. Άλλα ας έχουμε - πριν το PSI, ΤΩΡΑ που ακόμα έχουμε την όποια υπολειπόμενη διαπραγματευτική δύναμη - πάρει όλα τα κεφάλαια και τις εγγυήσεις που χρειαζόμαστε για να επιβιώσουμε και να βάλουμε τη χώρα σε τροχιά βιώσιμης ανάπτυξης.

Ας μην ενθουσιάζονται εύκολα όσοι απλά ακούνε και αναμεταδίδουν τις διαρροές, τις δηλώσεις και τα άρθρα του ξένου τύπου - έστω και με καλή πρόθεση. Το PSI δεν είναι κανένα δώρο που μας δίνουν οι εταίροι μας. Δεν μειώνεται κατά 100δις το χρέος. Ούτε μας λύνει το πρόβλημα της χρηματοδοτικής μας επάρκειας. Αποτελεί ένα τυράκι μας στη φάκα της δικής τους ασφαλείας και στην πλάτη τρίτων. Δεν λέμε ότι είναι κακό. Απλά λέμε να το αξιολογούμε στις σωστές του διαστάσεις. Όταν μας απειλούν ότι το PSI “δεν υπάρχει” χωρίς τα νέα μέτρα, δεν είναι απειλή. Εμείς πρέπει να ζητάμε: “πρώτα συμφωνούμε το Συνολικό Πακέτο, τα μέτρα, τις υποχρεώσεις μας, τις δικές σας δεσμεύσεις και όταν καταλήξουμε, τότε κλείνουμε το PSI, οι παράμετροι του οποίου θα συμπληρώσουν τα υπόλοιπα. Χωρίς συμφωνία επί μιας Τελικής Λύσης, δεν υπάρχει PSI”.

Ανακεφαλαιώνοντας, ο κύριος στόχος σήμερα των ευρωπαίων και ιδίως των Γερμανών είναι - ιδανικά - να εξαφανίσουν και κατ´ ελάχιστον να ελέγξουν τον κίνδυνο από μια ελληνική χρεοκοπία. Ο βασικός στόχος ο δικός μας είναι να πάρουμε την Τελική Λύση. Και αυτή η Τελική Λύση συνοπτικά θα μπορούσε να εστιαστεί - μεταξύ άλλων - σε τρεις κεντρικούς άξονες, γύρω από τους οποίους αναπτύσσονται τα επιμέρους μέτρα, δράσεις και υποχρεώσεις, που σε μεγάλο βαθμό αλληλεπιδρούν και μεταξύ τους:

1. Να διατηρήσουμε την κοινωνική συνοχή και την ατομική αξιοπρέπεια, με τη διασφάλιση ενός Ελάχιστου Δικτύου Ασφαλείας για τις ασθενέστερες κοινωνικές τάξεις. Ενός φρένου στην εξελισσόμενη περιθωριοποίηση και τελικά εξαθλίωση κοινωνικών τάξεων. Μέτρα που αφορούν μισθολογικές ρυθμίσεις, συντάξεις, κοινωνικές δαπάνες.

2.  Να κερδίσουμε εκείνα τα μέτρα τα οποία θα αναστρέψουν την πορεία ύφεσης που η έως σήμερα συνταγή Τρόικας / Παπακωσταντινου / έχει πυροδοτήσει.

Δεν ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή της διαπραγμάτευσης να καταλογιστούν οι ευθύνες μεταξύ του συγγραφέα και εκείνου που εφάρμοσε καλά η κακά. Ούτε ενδιαφέρει να δείξουμε τους τροικανούς τα λάθη της συνταγής. Ούτε ενδιαφέρει αν τους ενδιαφέρει να μας ακούσουν. Νηφάλια ας βάλουμε τώρα στο τραπέζι το σύνολο των επιμέρους μέτρων, ως δική μας προϋπόθεση. Εδώ, οι προτάσεις του Προέδρου της ΝΔ έχουν καλύψει σχεδόν το σύνολο του εύρους των αναγκαίων μέτρων ή/και της αποφυγής άλλων υφιστάμενων ηπροτεινόμενων. Απλά να επισημάνουμε ότι επειδή έχουμε ακούσει τους τελευταίους μήνες αρκετή φιλολογία για την “αποδέσμευση αναπτυξιακών κεφαλαίων” στην Ελλάδα, προκειμένου να διοχετεύουν στην παραγωγή υποδομών και μεγάλων έργων, σε αυτό το σημείο, σήμερα η Ελλάδα χρειάζεται μια πολύ συγκεκριμένη και δεσμευτική γλώσσα εκ μέρους των εταίρων μας (που ελέγχουν αυτή τη ροή προς τη χώρα) σε βαθμό που - ει δυνατόν - να θέτει την “αποδέσμευση” ως αναστροφή προϋπόθεση της δανειακής σύμβασης. (πχ εάν δεν αποδεσμεύονται Χ δις ένα έτος, τότε θα μετατίθεται το πρόγραμμα αποπληρωμών των Δανείων προς την Ευρωζώνη κατά Ψετη η θα “κουρεύεται αυτόματα” το πόσο των δανείων κατά Ζ% για κάθε μια “αστοχία αποδέσμευσης”. Παρόμοια δέσμευση και ρύθμιση σε ότι αφορά “τη διάθεση στην Ελλάδα των κεφαλαίων που το Δημόσιο οφείλει σε εταιρείες (5-7 δις) ώστε να εκταμιευθούν άμεσα - όπως απολύτως ορθά έχει θέσει ως κύριο σημείο διαπραγμάτευσης ο Πρόεδρος της ΝΔ κ. Σαμαράς. Είναι πολύ σημαντικό σημείο, με άμεσο αντίκτυπο στη ρευστότητα της πραγματικής οικονομίας.

3.Να διακανονίσουμε τώρα - δεσμευτικά και οριστικά - όλες τις παραμέτρους των Δανείων που - έχουμε ήδη - και πρόκειται να πάρουμε από τους εταίρους μας Ευρωζώνη/ ΔΝΤ. Γιατί αυτά τα δάνεια θα αποτελούν τον κύριο κορμό του ελληνικού χρέους τις επόμενες δεκαετίες. Κι αυτές οι παράμετροι αφορούν όλες τις παραμέτρους, όπως ενδεικτικά:

A. Το Συνολικό Ποσό που χρειάζεται η χώρα έως να μπορέσει να ελέγξει το λόγο χρέους/ΑΕΠ (ας υπάρχει βασικό σενάριο του 120% το 2020, το οποίο στο πλαίσιο των 130δις και του εμφαινομένου PSI δεν μπορεί να επιτευχθεί εκτός αν η Ελλάδα γίνει τα επόμενα χρόνια Κίνα στην ανάπτυξη και ταυτόχρονα Νορβηγία στη δημοσιονομική διαχείριση και επιτύχει και το σύνολο των στόχων των αποκρατικοποιήσεων....)

B. Τη διάρκεια, η οποία πρέπει να είναι και μεγάλη και ενδεχομένως συνδεδεμένη με “δεσμεύσεις” των δανειστών προς την Ελλάδα και το πρόγραμμα αποπληρωμών

Γ. Τα επιτόκια, τα οποία πρέπει να μειωθούν τόσο ώστε το μεσοσταθμικό επιτόκιο μετά το PSI του συνόλου του χρέους να είναι συμβατό με το στόχο του 120% - 2020.

Τέλος, προσοχή στα συνδεδεμένα με την πορεία του ΑΕΠ Warrants που διαφαίνεται ότι έχει συμφωνηθεί στο πλαίσιο του PSI. Επειδή για να λειτουργήσουν πρέπει να συμφωνηθεί ένα Βασικό Σενάριο εξέλιξης του ΑΕΠ ανά έτος (η επίτευξη πραγματικού ΑΕΠ πάνω από το ποσό του βασικού σεναρίου θα ενεργοποιεί πληρωμή “τόκων” μέσω μιας φόρμουλας στους ιδιώτες) χρειάζεται ρεαλισμός στη συμφωνία του βασικού σεναρίου. Άλλα κυρίως “επιτρέπεται” να ρωτήσουμε τι “θα γίνεται αν δεν το πετυχαίνουμε”. Η απάντηση “δεν θα πληρώνετε” μάλλον δεν αρκεί, αν δεν υπάρχει συν-διαμόρφωση. Εάν μόνο με “συνταγή τρόϊκας” δεν πετυχαίνουμε το ΑΕΠ τότε υπάρχει και ευθύνη “συγγραφής”. Και δεν μπορεί να είναι win win για κάποιον και lose lose για τον άλλον.

Αυτές οι λίγες σκέψεις δεν διεκδικούν ούτε ορθότητα ανάλυσης ούτε ακρίβεια στόχευσης. Αποτελούν μια σύντομη διαπιστωτική αποτύπωση κάποιων σημείων.

Ο καθένας μπορεί - και κυρίως δικαιούται - να τραβήξει τη δική του γραμμή.

Αυτός που κατορθώσει να τραβήξει την καλύτερη γραμμή κοντύτερα στα περισσότερα σημεία, κερδίζει.

However 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. k avatar
    k 07/02/2012 17:07:10

    ΜΠΡΑΒΟ.

    • madprof avatar
      madprof @ k 07/02/2012 21:38:04

      Πως θα λυθεί το τεράστιο πρόβλημα επιβίωσης των πολιτών με γεωμετρική άνοδο των ανέργων, των άνευ εργασία ελεύθερων επαγγελματιών, εσωτερική υποτίμηση με μειώσεις μισθών – εισοδημάτων από 20% και πάνω και πληθωρισμό που τρέχει ανεξέλεγκτος (επίσημα 3.4% το ’11);
      Πως είναι δυνατόν η χώρα να αποκτήσει παραγωγικότητα, ανταγωνιστικότητα, πρωτογενή πλεονασματικό προϋπολογισμό όταν σήμερα οι παραγωγοί πατάτας δεν μπορούν να διαθέσουν την παραγωγή τους (0,10 λ αγορά, 0,20 λ κόστος παραγωγής, 0,50-0,70 πώληση λιανική ) και την μοιράζουν δωρεάν, ενώ οδεύουμε σε αδυναμία αγοράς ειδών πρώτης ανάγκης από την πλειοψηφία των νοικοκυριών και λόγω αύξησης του φπα τους;
      Το μόνο που μένει να υποθέσω είναι ότι μέσω και βερμπαλιστικών λεονταρισμών για να πετύχουν υψηλά ποσοστά σφάγιων άρα αργυρίων εκδούλευσης από την ιδιοκτησία του σφαγείου -κρεματόριου των Μερκοζί, οδηγούν τους πολίτες-αμνούς με τις κομματικές κορδέλες στο λαιμό εσκεμμένα στο κοινής διαχείρισης κολαστήριο, όπου τους περιμένουν οι “σύντροφοι” εκδορείς για τα δέοντα!
      ΥΓ. Δεν βλέπω κανένα μέτρο του μνημονίου α) να ακουμπά τα ρετιρέ της νεποτισμονομενκλατούρας (π-θεσίτες, μ-αποζημιωμένοι, ν-συνταξιούχοι, ψ-ασυλιούχοι για εσχάτη προδοσία) και των προνομιούχων υπηρετών της.
      Γιατί δεν κόβεται η “αποζημίωσή” τους στο 50%; Γιατί να εισπράττουν 2-3-4 συντάξεις; Γιατί κατήργησαν το ασυμβίβαστο;
      Κανένας δεν μιλά για το χαράτσι που δεν πλήρωσαν οι ραντιέρηδες ακινήτων φιλέτων που έτυχε να μην ηλεκτροδοτούνται λόγω υψηλών απαιτήσεων ενοικιοστασίου ενώ η μητέρα μου συνταξιούχος ΙΚΑ πλήρωσε 67 τ.μ.*1.10*4 =294.8 Ευρώα για πλινθόκτιστη οικία προ του ’50 σε κωμόπολη.

      • Νίκος Πετρόπουλος avatar
        Νίκος Πετρόπουλος @ madprof 08/02/2012 14:30:00

        Οι παραγωγοί πατάτας να τις διαθέσουν κατ΄ευθείαν στην αγορά. Η μεγαλύτερη σε άνοδο κατηγορία στο amazon είναι το grocery, δηλαδή παντοπωλείο. Ας βρούνε νέα κανάλια διανομής. Δεν προλαβαίνω να λυπηθώ τον καθένα. Αν η πατάτα έχει κόστος 0,2 και βάλουν markup 2 = 0,4. +0,01 η συσκευασία + 0,04 μεταφορικά = 0,45. +ΦΠΑ. Φθηνότεροι θα είναι. Ας το κάνουν. Ή μήπως βολεύονται με την υπάρχουσα κατάσταση; Η κρίση είναι ευκαιρία. http://nikosletter.blogspot.com/2010/12/blog-post.html

  2. yiannos avatar
    yiannos 07/02/2012 17:07:47

    Εμείς οι συγκυβερνήτες τι πρέπει να κάνουμε;

  3. GreekinEurope avatar
    GreekinEurope 07/02/2012 17:13:59

    Πες τα χρυσόστομε!!
    Να και μία συνετή φωνή, λογική και με επιχειρήματα!
    Αυτά έπρεπε να είχαν γίνει από το Μνηόνιο 1 το 2010 και ο Σαμαράς θα μπορούσε να είχε συμβάλλει σε αυτά αν η λαίλαπα των ασχέτων ΓΑΠ & Παπακωνσταντίνου δε έκαναν τους "ειδικούς" και έριξαν την Ελλάδα σε μία ύφεση χωρίς αναστροφή.
    ΜΑΚΑΡΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΝΑ ΠΑΕΙ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΕΣ (3 αρχηγοί, Παπαδήμος, Βενιζέλος) ΠΡΙΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ!!!
    ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!

  4. Ανδρομέδα avatar
    Ανδρομέδα 07/02/2012 17:44:14

    Πολύ χρήσιμα αυτά που λέγονται στο άρθρο.

  5. franc avatar
    franc 07/02/2012 17:58:55

    Ωραίο κείμενο ,αλλά "Ληγμενο". Λέτε:
    Εμείς πρέπει να ζητάμε: “πρώτα συμφωνούμε το Συνολικό Πακέτο, τα μέτρα, τις υποχρεώσεις μας, τις δικές σας δεσμεύσεις και όταν καταλήξουμε, τότε κλείνουμε το PSI, οι παράμετροι του οποίου θα συμπληρώσουν τα υπόλοιπα. Χωρίς συμφωνία επί μιας Τελικής Λύσης, δεν υπάρχει PSI”.

    Τώρα όμως που το λέτε, το PSI έχει κλείσει.(Απο χτές) Οπως μετά το PSI έκλεισαν σήμερα και "τα μέτρα", τα οποία ο συγγραφέας διαπιστώνει ότι έπρεπε να είχαν κλείσει πρίν το PSI. Επομένως πάπαλα...
    Εν πάσει περιπτώσει επειδή το κείμενο κάνει μια πολύ σωστή διαπίστωση, οτι εξ αρχής το πρόβλημα της κρίσης στην Ευρωζώνη ήταν και παραμένει η Ιταλία και η Ισπανία, όλα τ' άλλα είναι πολιτικό παιχνίδι για να κερδηθεί χρόνος μέχρι να τελειώσει ο συναγερμός της κρίσης και να αντιστραφεί το παιχνίδι με τα funds που καραδοκούν.
    Πρίν το τέλος του 2012 η κρίση θα τελειώσει. Τα Funds και οι Υπερ-τράπεζες θα ορμήξουν στα χρηματιστήρια για να αρπάξουν τα φιλέτα της Νότιας Ευρώπης κοψοχρονιά. Αν ο Σαμαράς κρατήσει τουλάχιστο την Αγροτική συγχωνευμένη με το Ταμιευτήριο και κάνει τουλάχιστο μία κρατική εταιρεία holding με τα καλύτερα φιλέτα του Δημοσίου, έτσι ώστε μόλις τελειώσει η κρίση (στην Ιταλία πρώτα) και ανάψουν τα λαμπάκια στη wall street θα έχει μια καβάντζα που να του γεμίζει το ταμείο με γρήγορο εικονικό χρήμα (300% άνοδο σε ένα μήνα είχε η Alpha σε 3 βδομάδες) και δεν θα περιμένει να ξοφλήσει ο Ελληνικός λαός το εικονικό χρέος με πραγματικό χρήμα σε 50 χρόνια…

  6. Stefanos avatar
    Stefanos 07/02/2012 18:01:28

    Να....Να....Να....Ναι, αλλά ποιοί θα τα κάνουν; Το υπάρχον πολιτικό σύστημα; Έπεα πτερόεντα σε τελική ανάλυση.

  7. kinezos avatar
    kinezos 07/02/2012 18:08:12

    Πολυ καλη αναλυση. Ας προσθεσουμε και στα πλαισια του πρωτου σκελους της λυσης που προτεινεις, οτι η διατηρηση της ατομικης αξιοπρεπειας και της κοινωνικης συνοχης, ειναι και προσωπικη ευθυνη του καθενος. Οι πολιτκοι κανουν το παιχνιδι τους, ερημην μας. Αλλα τι να πουμε στους πολιτικους μας ταγους, οταν εδω και πανω απο 1 χρονο, οι "πατριωτες" μας επιχειρηματιες (δεξι χερι της τροικας) εχουν αρχισει -εκμεταλλευομενοι την κριση- τις απολυσεις, τους εκβιασμους, τις μειωσεις μισθων, και αλλα ευχαριστα. Τωρα που ανοιξανε και τους ασκους του αιολου με τα δωρα αδειας, τελειωσε. Θα κοπουν κι αυτα σιωπηλα. Τι να λεμε τωρα? Περιμενουμε απο τους αλλους την λυση και βγαζουμε μονοι μας τα ματια μας. Ασ κοιταχτουμε λιγο ολοι στον καθρεπτη.

  8. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 07/02/2012 18:39:33

    & να η απάντησή τους

    Τη δημιουργία ειδικού δεσμευμένου λογαριασμού, όπου θα κατατίθενται χρήματα της βοήθειας προς τη χώρα μας ώστε αυτά να διοχετεύονται μόνο για την αποπληρωμή του ελληνικού χρέους, προτείνουν η Άνγκελα Μέρκελ και ο Νικολά Σαρκοζί

    Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω τι διαπραγματεύονται οι 4 ή τι διαφορετικό θα φέρει η χρεοκοπία.

    Αφού με απλά είτε με PSI είτε με χρεοκοπία συντάξεις και μισθοί θα καταβάλλονται από την οικονομική δραστηριότητα των πολιτών.

    Απλά με το PSI θα χρεωθούμε για 10 χρόνια επιπλέον, ξεπουλώντας περιουσία για εγγύηση των νέων δανεικών.

    ΥΓ

    Το ξανά έγραψα: αν οποιοσδήποτε πολιτικός θέλει να αποδείξει ότι το PSI είναι "καλό" ας νομοθετήσει η Βουλή ότι το σύνολο των αμοιβών τους δεν θα ξεπερνά ακαθάριστα το δεκαπλάσιο του νέου κατώτερου μισθού.
    Δεν μπορούν να διαπραγματεύονται και να καθορίζουν το μέλλον και το μέλλον των παιδιών μας και τα δικά τους δικά τους.
    Σε τελική ανάλυση έγιναν εκλογές και έχουν εντολή για να διαπραγματευτούν οτιδήποτε;

  9. ο ξένος avatar
    ο ξένος 07/02/2012 18:53:39

    Η χρεωκοπία, απ' ό,τι καταλαβαίνω, είναι το αντίστροφο: Πληρώνεις μισθούς και συντάξεις, και αν περισσέψουν πληρώνεις το ομόλογο του οποίου την αποπληρωμή έχεις αναβάλει. Ουδείς από τους κινδυνολογούντες περί τη χρεωκοπία δεν έχει δώσει ίχνος επιχειρήματος γιατί αυτό δεν είναι καλύτερο.

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ ο ξένος 07/02/2012 20:15:52

      Θες ένα επιχείρημα; Γιατί άτακτη χρεοκοπία σημαίνει κατάρρευση της οικονομίας, ύφεση σε ψηλά διψήφια νούμερα και πλήρη αδυναμία είσπραξης εσόδων για να πληρωθούν έστω και στοιχειώδεις μισθοί.

      • ο ξένος avatar
        ο ξένος @ TARAMAS 07/02/2012 22:54:42

        Δεν διαφωνούμε λοιπόν. Ούτε ίχνος επιχειρήματος. Κινδυνολογία αντίστοιχη μ'αυτή των υποστηρικτών του σχεδίου Ανάν.

  10. Κώστας Τρύφωνος-Λεμεσός avatar
    Κώστας Τρύφωνος-Λεμεσός 07/02/2012 19:27:31

    Θανήτω η ψυχή μου μετά των αλλοφύλων.
    Ο κόμπος έφθασε στο κτένι δεν πάει άλλο! Κάτι θα σπάσει, η ο κόμπος η το κτένι.
    Οι κύριοι βουλευτές έπαυσαν να εκπροσωπούν τον Ελληνικό Λαό από την στιγμή που το Κυβερνόν κόμμα παρέδωσε την εξουσία σε εξωκομματικό παράγοντα και μη μέλος της βουλής.
    Η παρούσα Κυβέρνηση δεν εκπροσωπή κανένα και δεν δεσμεύει κανένα με τες συμφωνίες και τες πράξεις της, και εδώ και τώρα παρετήται.
    Η βουλή αναλαμβάνει τες ευθύνες της και εκλέγει μεταξύ των εκλελεγμένων μελών της τον εκπρόσωπον του ελληνικού λαού για το τι μέλλει γενέσθε, με εντολή,
    Η να προκυρήξει εκλογές,
    Η να διαπραγματευθεί και το αποτέλεσμα των διαπραγματεύσεων του να τεθεί με δημοψήφισμα ενώπιον του Κυρίαρχου Λαού.
    Κύριοι βουλευτές αν δέν σκεφθήτε Ελληνικά και να υπερασπιστείτε τα συμφέροντα του Λαού σαν σύνολο οι συνέπειες θα είναι απρόβλεπτες.......
    Ο νοών νοείτω.

  11. however avatar
    however 07/02/2012 19:34:35

    Αγαπητε Ιθαγενη,
    ο ειδικός λογαριασμός που αναφερεις και που προτειναν οι Σαρκοζυ/Μερκελ και δειλα-δειλα σήμερα αναπαράγουν οι κοινοτικοί έχει μία - δυστυχώς - πολύ κυνική ανάγνωση: δεν μας αναγνωρίζουν ουτε καν ως αντισυμβαλλόμενους στο σκέλος της σύμβασης που αφορά την αποπληρωμή των δανείων. Νομίζω ούτε και στο σκέλος των μέτρων / προυποθέσεων. Εξ ου και η διαδικασία του αυτοματισμού με μέτρα που δεν "προυποθέτουν ενεργή εμπλοκή" της ελληνικής διοίκησης. Ειδαν την εφεδρεία. Ειδαν την απελευθέρωση των επαγγελμάτων. Και δεν ακούν πλέον. Το έδειξαν και στον κο. Παπαδήμο την προηγούμενη εβδομάδα: "θα συνομιλείτε με τον κο. Τομσεν". Μας λένε απλά "δεν σας πιστεύουμε". Γιατί? Εχουν δίκιο? Εχουν δίκιο σε κάποιο βαθμό? Εχουν άδικο? Στο σημείο που είμαστε σήμερα δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει να αναλώνουμε φαιά ουσία σε αυτό. Σήμερα δεν πρέπει τίποτα να μας αποσπά από τον εθνικό στόχο που είναι η Τελική Λύση και πως μπορούμε να τη διασφαλίσουμε για τον τόπο μας. Οχι αναγκαστικά γιατί μπορούμε να την διασφαλίσουμε πλήρως σε αυτόν το γύρο. Αλλα΄κυρίως γιατί θα υπάρξουν και άλλοι γύροι σε αυτό το "ταξίδι της Ελλάδας". Σε κάθε γύρο θα διακυβεύονται και θα ανα-διαπραγματεύονται πολλά σημεία. Και αυτό το ξέρουν όλα τα μέρη. Και εμείς και η ευρωζώνη και το ΔΝΤ. Γιατί όλοι έχουν μοντέλα που τρέχουν. Νομίζω οτι αυτό διειδε πρώτος και ο Πρόεδρος της ΝΔ από την πρώτη στιγμή που αποδόμησε το Μνημόνιο Ι και έβαλε δημόσια ένα πλαίσιο συνοχής και ανάπτυξης. Εβαλε το πρώτο θεμέλιο πάνω στο οποίο μπαίνει ένα δεύτερο, μετά ένα τρίτο έως τη στιγμή που επιτυγχάνεται ο τελικός στόχος. Αυτό είναι ένα σκληρό ταξίδι στον κόσμο του εφικτού. Εκει που κάποια στιγμή χάνεις κάτι, δεν κερδίζεις όσα θέλεις, μετά προσπαθείς ξανά, ξαναχάνεις, σηκώνεσαι, παλεύεις και στο τέλος κερδίζεις. Και αυτό δεν αφορά μόνο έναν. Αφορά - και πρέπει να αφορά - ένα ολόκληρο λαό.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ however 07/02/2012 22:17:03

      Σωστά
      και ρωτώ όπως είχε αποτυπωθεί στα απομνημονεύματα κάποιου γέρου:
      "Ρε τι λένε τούτοι; Χάσαμε κανένα πόλεμο και μιλάμε με τους νικητές;"

      Προχθές ακόμα και τα Βρετανικά ΜΜΕ ανέφεραν ότι τέτοιους όρους ούτε στην εποχή της Αυτοκρατορίας οι κανονιοφόροι δεν επέβαλλαν.
      Και εμείς κοιτάμε 4 άτομα που απλά υπογράφουν;
      Είναι οι 4 πολιτικοί εκπρόσωποι της χώρας ή δικαστικοί κλητήρες που εκτελούν την ...κατάσχεση;
      Μιλάει παραπάνω ο Ταραμάς για άτακτη χρεοκοπία...τι είναι το PSI δηλαδή συντεταγμένη;
      Μιλάμε δηλαδή τι είδος χρεοκοπία θα έχουμε;
      Σε τελική ανάλυση ας παρουσιάσουν τις θέσεις τους ΞΕΚΑΘΑΡΑ και οι πολίτες να αποφασίσουν ποιος και τι θα διαπραγματευτεί.
      Δεν μπορεί κανένας ούτε να υποθηκεύει την χώρα ούτε να την εκπροσωπεί χωρίς νωπή εντολή για τέτοια θέματα.

  12. kakofonix avatar
    kakofonix 07/02/2012 19:52:32

    Σωστότατη ανάλυση, ωστόσο ο συντάκτης (ελέω χρόνου;) ξέχασε να αναφερθεί (και να αναλύσει) δύο καθοριστικούς παράγοντες:

    1. Είναι κοινό μυστικό σε όλα τα ΄΄σκοτεινά κέντρα'', ότι η συμμετοχή στο PSI δεν υπερβαίνει το 80% συνεπώς πάμε για νομοθέτηση και εφαρμογή CACs, που με τη σειρά τους φέρνουν ένα λαμπερό D από τους οίκους αξιολόγησης, που με τη σειρά του φέρνει μια ωραιότατη χρεοκοπία εντός της ευρωζώνης.

    2. Τράπεζες (τεράστιο κεφάλαιο)

    Αγαπητέ, όλος ο χρόνος και ο χώρος δικός σας!

  13. franc avatar
    franc 07/02/2012 19:53:47

    Οι Μερκοζί έχουν πλάκα τελικά ...
    Βάζουν όρους, στέλνουν φιρμάνια, υπογράφουν συμφωνίες λες και θα είναι μόνιμοι πρόεδροι. Θα μου πείς ποιός πολιτικός ομολογεί οτι μάλλον του χρόνου δεν θα υπάρχει πια...(Μόνο ο Σαρκοζι το είπε σε μια στιγμή αφέλειας, αν χάσει η Γαλλία τα τρία Α είμαι νεκρος...)
    Ο Ολλάντ που κατα τις δημοσκοπήσεις του χρόνου θα είναι πρόεδρος της Γαλλίας, θεωρεί παπάρες αυτά που λέει ο Σαρκοζί με τη Μέρκελ, και τους τραπεζίτες τοκογλύφους . Εγώ συμφωνώ μαζί του και λέω να τον στηρίξουμε αφου η Μέρκελ ψηφίζει για λογαριασμό των Γάλλων Σαρκοζί.(μάλλον τους θεωρεί κουτόφραγκους).

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ franc 07/02/2012 19:59:32

      Μη βιάζεστε αγαπητέ και ο ΓΑΠ έλεγε περίπου τα ίδια, πριν εκλεγεί. Είναι ίδιον των σοσιαλιστών να πολιτεύονται με τον τρόπο αυτό. Να είστε σίγουρος ότι όσο πλησιάζουν οι εκλογές, ο μεσιέ Ολάντ θα γίνει υπάκουος σαν τρυφερό κουταβάκι.

      • franc avatar
        franc @ kakofonix 07/02/2012 21:01:36

        Δεν θα είναι όμως Σαρκοζί.
        Οταν δεν μπορείς να βρείς καλύτερον, τουλάχιστο απολαμβάνεις την τιμωρία του χειρότερου, με τη στέρηση που παθαίνει όταν χάνει την κουτάλα...Δεν είμαστε μόνο εμείς που εξαναγκαζόμαστε να ψηφίζουμε τιμωρητικά. Το σύστημα δεν αφήνει άλλη επιλογή σε κανένα πολίτη του "προηγμένου" κόσμου...

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ franc 07/02/2012 22:18:48

      Εμένα δεν με απασχολεί κανένας Σαρκοζί (τα συμφέροντα της Γαλλίας κοιτά και καλά κάνει)

      ... αν το θες ποιοι είναι οι 4 δικοί μας που αποφασίζουν ερήμην μας για τα επόμενα 10 χρόνια;
      Θα υπάρχουν το 2022;

  14. Γιάννης avatar
    Γιάννης 07/02/2012 20:05:17

    Το πρόβλημα είναι ότι και στην Τελική Λύση να συμφωνήσουμε, ή στο σχέδιο Marshall για την Ελλάδα που γράφει το Spiegel, δεν θα καταφέρουμε να εφαρμόσουμε τίποτα. Γιατί στα κόμματα, στο διοικιτικό μηχανισμό αλλά και στην πλειοψηφία των Ελλήνων υπερισχύει η λαμογιά.

    Θυμάστε όταν ο Κέννεντυ προκάλεσε τους Αμερικάνους να αναρωτηθούν τι μπορεί να κάνουν ίδιοι για τη χώρα τους; Στην χώρα μας κυριαρχεί ο εγωισμός και όσοι δεν πληρώνουν φόρους και κλέβουν κάνουν περισσότερο κακό στη Ελλάδα από ότι οποιοσδήποτε Γερμανός.

    Ουσιαστικά, τα τελευταία 15 χρόνια αποδείξαμε ότι -ως ελέυθερη χώρα- δεν μπορούμε να οργανώσουμε μια πολιτειά. Και φωνάζουμε πάλι τους ξένους να μας σώσουν.

  15. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/02/2012 20:15:53

    Πολύ καλή, και αναλυτική και συνθετική κατάθεση.
    Το πρόβλημα εκδηλώνεται στην πολιτική βούληση (ή αβουλία) να εφαρμοστούν όσα ορθά επισημαίνονται και προτείνονται.
    Και, μάλλον, η συμφωνία έκλεισε χωρίς να ληφθούν υπ' όψιν.

  16. Νταβελιώτης avatar
    Νταβελιώτης 07/02/2012 20:29:27

    Ποιοί μας οδήγησαν εδώ που βρισκόμαστε;
    Πότε θα πληρώσουν;

    Αν δεν απαντηθούν αυτά τα δύο ερωτήματα δεν υπάρχει γραμμή άμυνας.
    Η πόλις εάλω.

    Προηγείται η ιατρική διάγνωση, και έπονται η θεραπευτική αγωγή και η ίασις.

    Εσείς θέλετε να μας πείτε ούτε λίγο ούτε πολύ ότι χωρίς να διαγνώσουμε τα ακριβή αίτια, χωρίς να αλλάξουμε τις συνθήκες που οδήγησαν στην ασθένεια θα χορηγήσουμε θεραπευτική αγωγή, φάρμακα και δίαιτα για να θεραπεύσουμε τον ασθενή.
    Είναι σαν να δίνετε ηρεμιστικά σε έναν που έχει πάθει διάτρηση στομάχου ή σαν να δίνετε ασπιρινούλες σε έναν που έχει καρκίνο και να περιμένετε να ιαθεί.

    Δεν γίνονται έτσι αυτά τα πράγματα.

    Λυπάμαι αλλά βλέπω διαρκώς να αφήνουμε στην άκρη τα αίτια και τους υπεύθυνους της θλιβερής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα.
    Για να ακριβολογούμε μάλιστα θα λέγαμε ότι δεν τους αφήνουμε στην άκρη, δεν τους προσπερμάνε σαν να μην υπήρξαν αλλά περιμένουμε απ' τους υπεύθυνους της κατάντιας της χώρας να την επαναφέρουν στα συγκαλά της.

    Η πόλις εάλω.
    Εκ των έσω όπως πάντα.
    Η κερκόπορτα ήταν ανοιχτή εδώ και 30 χρόνια και ο εχθρός πέρναγε τα όπλα του εντός των τειχών και, εκτός εκείνων που άνοιξαν την κερκόπορτα, όλοι εμείς οι άλλοι κοιμόμασταν τον ύπνο του δικαίου.

    Και τώρα, την ώρα του επιθανάτιου ρόγχου, μιλάμε για γραμμές άμυνας.
    Δεν υπάρχει καμμία τέτοια γραμμή άμυνας.

    Ο Δούρειος ίππος έφερε τα θετικά αποτελέσματά του για μια ακόμη φορά.
    Αυτήν την φορά όμως σε βάρος των Αχαιών και όχι των Τρώων.

    • LAL avatar
      LAL @ Νταβελιώτης 07/02/2012 21:26:02

      Ας βγει ο Σαμαράς να ορθώσει ανάστημα. Το ότι δεν έχουμε άλλη επιλογή είναι μια γελοία δικαιολογία την οποία επικαλείται το πολιτικό σύστημα (ΚΑΙ ο Σαμαράς) προκειμένου να μην κάνει τίποτα.

      • Νταβελιώτης avatar
        Νταβελιώτης @ LAL 07/02/2012 21:41:41

        Επιλογή έχουμε σαφώς.
        Και πριν δύο χρόνια η επιλογή μας ήταν τόσο ισχυρή που τρόμαζε τον πλανήτη.
        Δυστυχώς η επιλογή που είχαμε δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
        Κανένας δεν τόλμησε εδώ εν αντιθέσει με άλλες χώρες που και τόλμησαν και πέτυχαν ή τουλάχιστον δεν εξευτελίστικαν διεθνώς.

        Δεν υπάρχει πολιτική βούληση για άλλες επιλογές πλήν της με οποιοδήποτε τίμημα παραμονής εντός της ΕΕ.

        Αυτό σημαίνει πως οι πολιτικοί μας επέλεξαν να μας μετατρέψουν σε βουλγαρία, ρουμανία, μολδαβία, κίνα, ινδία κλπ.
        Η απόφαση έχει ληφθεί.
        Αυτά που βλέπουμε είναι για το θεαθήναι, δήθεν ότι κάνουμε κάτι.

        Η πόλις εάλω σημαίνει ότι η απόφαση για την παράδοση της χώρας στα νύχια της ΕΕ είναι ειλημένη εδώ και χρόνια.
        Τώρα βλέπουμε την υλοποίηση αυτής της απόφασης στην πράξη.

  17. Orestios avatar
    Orestios 07/02/2012 20:49:26

    Οι Γερμανοί δυστυχώς συμπεριφέρονται στην Ελλάδα όπως στην πρώην Ανατολική Γερμανία. Αφού ξεπουλήσουν γή και ύδωρ ο απώτερος σκοπός είναι η προσάρτηση της υπό την ομπρέλα της ΕΕ.

  18. however avatar
    however 07/02/2012 21:12:39

    Αγαπητέ Κακοφωνίξ,

    Δεν είμαι σίγουρος οτι θα ενεργοποιηθούν CACs στο πρόγραμμα. Δεν λέω οτι δεν θα ψηφιστεί η σχετική διάταξη στη Βουλή περί υιοθέτησης CACs. Αλλωστε αυτό προκύπτει ως υποχρέωση των χωρών της ευρωζώνης από τον περασμένο Ιούλιο όσον αφορά τα ομόλογα της ζώνης από το 2013. Αν τεθούν σε εφαρμογή στο PSI είναι άλλο ζήτημα. Εαν εφαρμοτούν θα διακινδυνευθεί ο εθελοντικός χαρακτήρας της ανταλλαγής με κίνδυνο ενεργοποίησης των CDS. Και δεν γνωρίζω εάν οι εταίροι μας (και οι αμερικάνοι) είναι έτοιμοι για αυτό. Οχι μόνο λόγω του κινδύνου μετάδοσης, αλλά και λόγω της ενδεχόμενης ύπαρξης ανοικτών net sellers προστασίας έναντι ελληνικών χαρτιών ακόμα και σήμερα (παρά τις εκτιμήσεις οτι το net notional ποσό είναι μικρό). Εκτιμώ οτι μάλλον πρόκειται για κίνηση πίεσης για αύξηση της συμμετοχής στο πρόγραμμα, παρόμοιας "στόχευσης" με τις δηλώσεις "οτι η Ελλάδα είναι μοναδική περίπτωση" ή "οτι η Ελλάδα μπορεί και να χρεωκοπήσει εάν δεν ...." και όχι μηχανισμό που θα εφαρμοστεί. Δεν το αποκλείω. Εχουμε δει τόσο και τόσα τα δύο αυτά χρόνια. Ομως ακόμα και αυτό το σημειο αναδεικνύει την αδυναμία της ευρωπαικής πολιτικής ηγεσίας να αντιληφθεί πως και πόσο γρήγορα και καχύποπτα λειτουργούν οι αγορές σε συνθήκες πίεσης. Ανακοινώθηκε το "πρόγραμμα ΙΙ για την Ελλάδα" τον Οκτώβριο - τμήμα του οποίου ήταν και το PSI - χωρίς να "κατανοούν" οι ευρωπαίοι οτι οι αγορές θα τρέξουν τα νούμερα και θα καταλάβουν οτι όπως έχει προδιαγραφεί το συνολικό πρόγραμμα για την Ελλάδα - 130δις συν PSI, συν μέτρα ύφεσης και στόχο 120% χρεός/αεπ το 2020 - δεν αποτελεί αξιόπιστη απάντηση στο πρόβλημα του ελληνικού χρέους και δεν αποκινδυνοποιεί την ελληνική οικονομία. Αρα, σε οτι αφορά την ανταλλαγή των ομολόγων, η όποια αναγωγή σε σημερινές τιμές θα γινόταν με υψηλά επιτόκια (υψηλότερα και από τα σημερινά! της Πορτογαλίας) με συνέπεια χαμηλή παρούσα αξία, γεγονός αποτρεπτικό ως προς τη συμμετοχή. Δεύτερον, η "επιμονή" των ευρωπαίων τις πρώτες εκείνες εβδομάδες να τονίζουν το "πόσο εθελοντική" είναι η διαδικασία και "πόσο μοναδική περίπτωση είναι η Ελλάδα" εγκατέστησε την πεποίθηση στους ιδιώτες ότι οι θεσμικοί εταίροι μας δεν είναι έτοιμοι να αποδεχτούν ‘κατάσταση χρεωκοπίας’ και το εγχείρημα του PSI θα παραμείνει έως το τέλος εθελοντικό, γεγονός που δημιούργησε φαινόμενα free riders που περιόρισαν περαιτέρω την όποια διάθεση για συμμετοχή.
    Οσον αφορά τις τράπεζες που αναφέρεις, συμφωνώ οτι αποτελεί κρίσιμο σημείο. Ακούω περί της σύνθετης φόρμουλας με διαφορετική αντιμετώπιση των απωλειών από το PSI σε σχέση με τις απώλειες από το δανειακό τους χαρτοφυλάκιο. Αναμένουμε να δούμε τα συμπεράσματα της Blackrock και βεβαίως τη φόρμουλα που θα ανακοινωθεί. Κατανοητά τα κίνητρα των εμπλεκομένων μερών και οι στόχοι τους. Κριτήριο το δημόσιο συμφέρον. Και αυτό εμπεριέχει σειρά επιμέρους παραμέτρων - ιδιοκτησίας, διοίκησης, προθεσμιών, προτεραιοτήτων, κλπ - και στόχων.

    • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
      ΑΓΡΟΤΗΣ @ however 07/02/2012 22:16:56

      Μια και το αναφέρετε , τι έγινε με την έρευνα της blackrock? Δεν ήταν στα χέρια του Προβόπουλου?

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ however 07/02/2012 22:22:24

      Ευχαριστώ για την τεκμηριωμένη απάντηση, απαντώ με ανάρτηση που έστειλα στον διαχειριστή και πιθανόν να δημοσιευτεί σύντομα, καθώς οι δικές μου πληροφορίες (τυγχάνω πολύ τυχερός σε αυτό) λένε για ενεργοποίηση CDS, άρα λοιπόν για ακύρωση του PSI, πράγμα που ασφαλώς είναι σε γνώση, τόσο των δανειστών, όσο και των δικών μας.

      Για τις τράπεζες, επειδή προέρχομαι από εκεί και γνωρίζω άριστα τις αστοχίες, επιτρέψτε μου να επισημάνω ότι η έκθεση της Blackrock solutions είναι ήδη ξεπερασμένη. Αυτό συμβαίνει για δύο κυρίως λόγους:

      1. Η ύφεση του 2012 θα τινάξει τα αποτελέσματα του 11 στον αέρα
      2. Οι έλεγχοι έγιναν σε μεγάλα χαρτοφυλάκια (δε γινόταν και αλλιώς) και έχει διαφύγει πλήρωε το πλέον τοξικό κομμάτι, που ακούει στο όνομα στεγαστικό της Μαρίκας. Έχοντας συνυπολογίσει, τόσο το ποσοστό ανεργίας μαζί με την εσωτερική υποτίμηση, όσο και την πραγματκή αξία των σχετικών assets, κάνοντας και τη σχετική αναγωγή, το νούμερο μου βγάζει περίπου 60δις (ανάγκες κεφαλαιοποίησης για core tier I)

      Αντιλαμβάνεστε και το μέγεθος του προβλήματος και το γεγονός ότι σύντομα θα το βρούμε στα πόδια μας.

      Γενικότερα αυτή η τακτική των εγχώριων τραπεζιτών να κρύβουν τα σκατά τους κάτω από το χαλί, ως κοινοί λωποδύτες εις βάρος ενός ολόκληρου έθνους που υποφέρει τα πάνδεινα, μας έχει οδηγήσει σε ουκ ολίγες αστοχίες. Η επόμενη είναι μπροστά.

  19. LAL avatar
    LAL 07/02/2012 21:30:57

    Πάμε ένα στοίχημα;

    Λέω ότι ο Σαμαράς θα πει ΝΑΙ (θα το βαφτίσει επώδυνο αλλά για αυτόν καθόλου δεν θα είναι) και θα επιβάλει κομματική πειθαρχία "για να σωθεί η χώρα". Σχεδόν όλοι οι βουλευτές της ΝΔ θα ψηφίσουν σαν πρόβατα (άντε να υπάρξουν 2-3 εξαιρέσεις) και ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΕΡΘΕΙ ΠΡΟΣ ΨΗΦΙΣΗ (ό,τι και να λέει, μήπως θα το διαβάσει κανένας;;;) θα περάσει με 200+ ψήφους (η εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας απαιτεί 180+ ψήφους).

    • Νταβελιώτης avatar
      Νταβελιώτης @ LAL 07/02/2012 21:44:07

      Δυστυχώς,
      Έτσι έγινε.
      Και λέω έγινε επειδή είναι σαν να το βλέπω κιόλας.

    • Νέστωρ avatar
      Νέστωρ @ LAL 07/02/2012 22:34:45

      Οι βουλευτές της ΝΔ ενδεχομένως να ψηφίσουν ότι τους φέρει ο Σαμαράς, οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, όμως τι λόγο έχουν πλέον; Με το 8% που παίρνει το κόμμα τους στην τελευταία δημοσκόπηση στη συντριπτική πλειοψηφία θα είναι εκτός βουλής. Μάλλον θα είναι μια καλή ευκαιρία να αποχωρήσουν ηρωϊκά (και να ξεπλύνουν και το αλεύρι που φάγανε τόσο καιρό).

  20. νεφέλη avatar
    νεφέλη 07/02/2012 21:33:24

    Θυμάμαι αυτές τις μέρες τον Κωνσταντίνο Καραμανλή,
    τότε που μας έλεγε για την ΕΕ της αλληλεγγύης, της ανάπτυξης,
    του σεβασμού στον ελληνικό πολιτισμό....

    Δεν θυμάμαι τότε, να μας μίλησε ποτέ για μια ΕΕ
    ενδεχόμενων τοκογλύφων και εκβιαστών...
    Μάλλον δεν θα είχε διανοηθεί τότε,
    ότι θα φτάναμε ποτέ,
    στις σημερινές αναξιοπρεπείς δοσοληψίες!

    • tsechos avatar
      tsechos @ νεφέλη 07/02/2012 22:24:12

      Θυμάσαι όμως φίλε μου τι έλεγε και λέει το ΚΚΕ για την ΕΕ; Μήπως επιβεβαιώνεται;

      • νεφέλη avatar
        νεφέλη @ tsechos 07/02/2012 22:48:03

        Από το ΚΚΕ, το μόνο που θυμάμαι από τις πρόσφατες δεκαετίες, είναι κάτι τραπεζώματα στο σπίτι του γκαντέμη...

        Προφανώς δεν ανήκουμε στις ίδιες "συμμορίες"!
        ...και δεν είμαι σερνικός... νεφέλη=θηλυκό!

    • Νέστωρ avatar
      Νέστωρ @ νεφέλη 07/02/2012 22:43:22

      "Είναι (πολλά) τα λεφτά, Άρη!"

  21. Geros avatar
    Geros 07/02/2012 21:33:59

    Όσο και να προσπαθούμε να πούμε κουβέντες πολύπλοκες για την οικονομία το θέμα είναι πολύ απλό. Αν βγάζεις 10 και ζεις με 15 , όταν σου κοπεί η πίστωση θα φτωχύνεις. Δεν υπάρχει τρόπος , μέθοδος ή οικονομική θεωρία που μπορεί να σε γλιτώσει από αυτή την πραγματικότητα. Η οικονομική επιστήμη μπορεί να έρθει να σου πει πως και πόσο θα φτωχύνεις αλλά δεν μπορεί να αποτρέψει το γεγονός το ίδιο.
    Έξω από τον χορό ακούμε για λύσεις : η ανακατανομή του πλούτου (τι σημαίνει αυτό κατάλαβε κανείς ποτέ? Ακούγεται φιλολαϊκό όμως , καλό θα είναι) , η τόνωση της αγοράς (με χάπια ή ενέσεις?) , οι στρατηγικές επενδύσεις , η αναδιάρθρωση , η τόνωση των ασθενέστερων τάξεων , το εναλλακτικό μοντέλο ανάπτυξης (αυτή η μπούρδα είναι του Τσίπρα και θα διεκδικήσει το Νόμπελ αχαλίνωτης αοριστολογίας για φέτος) και φυσικά η πάταξη της φοροδιαφυγής.
    Προσέξατε ποσο αόριστα είναι όλα ? Δεν σας κάνουν όταν τα ακούτε να θέλετε να φωνάξετε σε αυτόν που τα λέει "ΠΩΣ ΑΝΘΡΩΠΕ ΜΟΥ?".
    Λέγονται εύκολα , ακούγονται όμορφα , χτίζουν φιλολαϊκό προφίλ και δεν υπάρχει κανείς να σας πει ότι διαφωνεί με αυτά. Δεν είναι μετρα όμως , είναι ευχές όπως όταν λέμε "καλό μήνα" ή "να σας ζήσει".
    Όταν όμως σου λείπουν τα λεφτά και η τρόικα σε ρωτάει που θα τα βρείς εσύ δεν μπορείς να πεις "εύχομαι ειρήνη και αγάπη σε όλο τον πλανήτη" σαν να είσαι διαγωνιζόμενη Σταρ Ελλάς που της ζητάνε να κάνει μια ευχή.
    Φτωχύναμε λοιπόν , θα φτωχύνουμε και άλλο , αυτή είναι η πραγματικότητα , και είναι τραγικό να πας στα 10 ενώ τόσο καιρό και τα 15 τα θεωρούσες λίγα. Όμως αν προσπαθήσουμε να δώσουμε λύσεις με αόριστες , λαϊκιστικές , ανώδυνες ευχές αντί για μετρα (που σε αντίθεση με τις ευχές πονάνε) τότε το 10 θα μοιάζει σε λίγο καιρό άπιαστο όνειρο.

    • LAL avatar
      LAL @ Geros 07/02/2012 21:53:48

      Μα δεν πάμε από το 15 στο 10, πάμε από το 15 στο 2, χωρίς κανένας να κάνει το παραμικρό για να βοηθήσει αυτόν τον τόπο και τους πολίτες του, οι οποίοι (για άλλη μια φορά) προδόθηκαν από τους ίδιους τους ηγέτες τους. Όποιος δεν το βλέπει μάλλον εθελοτυφλεί.

  22. Θεμιστοκλής avatar
    Θεμιστοκλής 07/02/2012 22:25:14

    Τελευταία γραμμή άμυνας είναι οι πολίτες αυτής της χώρας. Ολοι οι σημερινοί πολιτικοί τους πρόδωσαν και ξεπουλάνε σήμερα την Ελλάδα.

  23. Klausevits avatar
    Klausevits 07/02/2012 22:26:54

    Όπως αναφέρει το antinews σε παραπάνω ανάρτηση: “ από το πρωί κυκλοφορούν στα ΜΜΕ διάφορα σενάρια για νέα μέτρα που βάζει συνεχώς στο τραπέζι η Τρόϊκα και κυκλοφορούν 4 – 5 σενάρια τα οποία είναι όλα διαρροές από τον …υπουργείο Οικονομικών. Ούτε ο κ. Παπαδήμος λέγεται ότι δεν τα ήξερε! Παράδειγμα το σενάριο περί περικοπών και στις κατώτερες συντάξεις. H “γραμμή” της Τρόϊκα είναι να γίνουν περικοπές στις δημόσιες δαπάνες κατά 400 εκ. Δεν λέει όμως από που. Επειδή όμως ο Βενιζέλος δεν μπορεί για προεκλογικούς και ρουσφετολογικούς λόγους να κόψει θέσεις, υπηρεσίες και προνόμια, τσεκουρώνει τις συντάξεις. Και ύστερα το περνάει σαν “απαίτηση της Τρόϊκα”, όπως άρχισε να γίνεται από χθες το βράδυ για τις συντάξεις. Την ίδια στιγμή οργιάζουν από το ΠΑΣΟΚ και το περιβάλλον Βενιζέλου οι διαρροές σε βάρος του Αντώνη Σαμαρά. Σε μια πρωτοφανή εκστρατεία αποπροσανατολισμού και παραπληροφόρησης πάνε να εμφανίσουν τον πρόεδρο της ΝΔ ότι τάχα “υποχωρεί σε όλα”, ενώ αυτός είναι που διαπραγματεύεται και αντιστέκεται”.

    Επίσης, στα δημοσιογραφικά γραφεία κυκλοφορεί η πληροφορία ότι ο Βενιζέλος στέλνει εισηγήσεις στον Παπαδήμο, ο Παπαδήμος τις στέλνει μετά στον Σαμαρά και ο Σαμαράς τις επιστρέφει πίσω ως απαράδεκτες!

  24. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 07/02/2012 22:45:33

    και επειδή εδώ στη χώρα έχουμε πάντα θριαμβευτές & ηττημένους:

    το γερμανικό περιοδικό θέτει το ερώτημα τι είδους πακέτο διάσωσης οδηγεί σε βαθύτερη ύφεση, εκτόξευση της ανεργίας, διόγκωση του χρέους και απομόνωση της χώρας και του τραπεζικού της συστήματος από τις αγορές «χωρίς να δίνει την παραμικρή ένδειξη πως κάτι μπορεί να βελτιωθεί».

    Το νέο πακέτο, θεωρεί ο σχολιαστής, απλά θα αναβάλει τα προβλήματα και θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τους Έλληνες πολίτες. «Ήρθε η ώρα για μία πολιτική ομολογία: Η πρακτική "μαστίγιο και καρότο απέτυχε, δεν έχει εφαρμογή η ιδέα πως η χώρα μπορεί να ελευθερωθεί από το βάρος του χρέους της με σκληρά προγράμματα λιτότητας και υπό όρους πακέτα βοήθειας» υποστηρίζει.

    Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και οι «Μερκοζί», συνεχίζει, γνωρίζουν πως οι δεσμεύσεις δεν πρόκειται να τηρηθούν, αλλά όλοι συνεχίζουν «για λόγους εσωτερικής πολιτικής». Και μόνο οι πρόσφατες αναφορές για «επίτροπο δημοσιονομικής πειθαρχίας» ή «ελληνικό ταμείο για αποπληρωμή των τόκων» δείχνουν το βαθμό του παραλογισμού των διαπραγματεύσεων.

    Αντί όλων αυτών, ο αρθρογράφος προτείνει την «πιο έντιμη λύση της χρεοκοπίας, δηλαδή ενός γενικού "κουρέματος" στο οποίο θα συμμετέχουν και η ΕΚΤ και οι ευρωπαϊκές χώρες». Αυτό θα είχε μεν ανυπολόγιστες συνέπειες για την Ευρωζώνη, και μεγαλύτερο κόστος για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, αλλά εάν συνδυαζόταν με μία «πραγματική ευκαιρία ανάπτυξης, με ένα είδος "σχεδίου Μάρσαλ"» καταλήγει το άρθρο, «θα ήταν τότε ένα πακέτο διάσωσης που αξίζει το όνομά του».

    Spiegel

  25. Ελληνίς avatar
    Ελληνίς 07/02/2012 22:47:23

    ΔΕΙΤΕ ΑΥΤΟ

    Κοινοί εκβιαστές: "Κλειδώνουν" πετρέλαιο, φυσικό αέριο & χρυσό σε ειδικό λογαριασμό!
    Τα χρήματα από την πώληση των υδρογονανθράκων (πετρελαίου και φυσικού αερίου), αλλά και τα έσοδα από τα τελωνεία σε λιμάνια και αεροδρόμια, όπως επίσης από τις αποκρατικοποιήσεις των ΔΕΚΟ θα είναι η «προίκα» του «κλειδωμένου λογαριασμού» που θα περιλαμβάνεται μέσα στην δανειακή σύμβαση και από τον οποίο θα πληρώνονται οι τόκοι και τα δάνεια των ξένων!

    Όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές της κυβέρνησης στο defencenet.gr «Το συγκεκριμένο άρθρο είναι έτοιμο και θα εκχωρεί όλα αυτά τα έσοδα για την αποπληρωμή των χρεών. Πρόκειται για τα βέβαια έσοδα της χώρας, αφού οι φόροι θεωρούνται επισφαλείς από τους ξένους, οπότε προτιμούν τα βέβαια έσοδα των υδρογονανθράκων, των αποκρατικοποιήσεων κλπ» κατέληξε η σχετική πηγή.

    Πρόκειται για μία τεράστια επιχείρηση αρπαγής του δημόσιου πλούτου, ο οποίος σε συνδυασμό με το αγγλικό δίκαιο που θα διέπει τη νέα σύμβαση, θα δίνει σοτυς ξένους αυτό που έχουμε γράψει: Ακόμα και την ένοπλη αρπαγή του ελληνικού πλούτου!

    Στο σημείο αυτό να αποκαλύψουμε και ένα άλλο θέμα, αυτό του ελληνικού χρυσού: Ο ελληνικός χρυσός, αυτός που έχει μείνει στην κυριότητα του ελληνικού δημοσίου μετά την διάθεση μιας τεράστιας ποσότητας το 2001 για να μειωθεί το δημόσιο χρέος από την πώλησή του, βρίσκεται σε θησαυροφυλάκιο του Βελγίου και ήδη έχει διατυπωθεί εμμέσως πλην σαφώς η απειλή ότι «Θα κατασχεθεί αν δεν υπάρξει άμεση υπογραφή της δανειακής σύμβασης»!

    Δυστυχώς εκεί φτάσαμε: Η χώρα να εκβιάζεται για να δώσει και τα τελευταία χρυσαφικά της από τους υποτίθεται εταίρους της. Και να τίθενται ερωτήματα όπως η ίδιας η σκοπιμότητα παραμονής στην Ε.Ε…

    Δεν πρέπει να εκφεύγει ότι τέτοια αλήτικη συμπεριφορά που επιφυλάσσουν στην Ελλάδα οι Μερκοζί επικρίθηκε σφοδρά από το γερμανικό περιοδικό Spiegel, το οποίο σήμερα ζήτησε το μοναδικό που μπορεί να εξομαλύνει την κατάσταση «να προχωρήσουν στην πιο έντιμη λύση, την χρεοκοπία και την διαγραφή όλων των χρεών και εν συνεχεία με ένα νέο σχέδιο Μάρσαλ να μπορέσει να αναστηθεί η χώρα»…

    Αυτά που γράφουμε από αυτές εδώ τις στήλες εδώ και 18 μήνες…

    Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Ελληνίς 07/02/2012 22:50:10

      Τέσσερις έως έξι λιγνιτικές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της ΔΕΗ είναι υποψήφιες για πώληση σε ιδιώτες, ενώ η Κομισιόν έχει ζητήσει την πώληση και υδροηλεκτρικών σταθμών. Υποψήφιες για πώληση μονάδες της ΔΕΗ φέρονται ως τώρα οι μονάδες Αμυνταίου, Φλώρινας, Αγ.Δημητρίου και Μεγαλόπολης.
      Οι αποφάσεις της ΕΕ, σύμφωνα με ενημέρωση του υπουργού Περιβάλλοντος, Γιώργου Παπακωνσταντίνου, θα οριστικοποιηθούν μόλις η Κομισιόν ολοκληρώσει την σχετική «έρευνα αγοράς».

      ΥΓ

      το γέλιο της γελοιότητας θα είναι φθηνότερα από ΄το κόστισε στη ΔΕΗ και στον Υπουργό που την εποπτεύει τα εκατοντάδες εκατομμύρια που οι 2 ιδιωτικές εταιρείες την φέσωσαν.

      Και εμείς τους κοιτάμε....ακόμα;

  26. LIOS volos avatar
    LIOS volos 07/02/2012 22:52:18

    ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΡΩΤΗΣΩ:ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΝΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΤΟ ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΜΗ ΘΙΓΟΥΝ?

  27. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 07/02/2012 22:59:05

    -άτακτη χρεοκοπία σημαίνει 2 χρόνια δύσκολα με όποια αποτελέσματα της οικονομικής δραστηριότητας να μένουν στη χώρα

    -PSI σημαίνει 10 χρόνια ...όλα για πάρτι τους.


    Η ζωή είναι απλά επιλογές
    Προσωπικά προτιμώ το 2 από το 10...το 1/5 είναι καλύτερο από το φάσκελο

  28. 1+1=2 avatar
    1+1=2 07/02/2012 22:59:12

    Μία μόνο παρατήρηση
    οι καταστάσεις είναι:
    loose-loose
    loose-win
    win-loose
    win-win
    η καθε στήλη αφορά τα δύο μέρη
    Πάντως αν δεν είναι win -win καλύτερα είναι loose-loose

  29. Ραβινος avatar
    Ραβινος 07/02/2012 23:03:34

    Μοιραιοι ,δειλοι ,αβουλοι Παπαδημος ,Βενιζελος ,Σαχινιδης ,Ζαννιας περιμενουν τι θα τους πει ο Σαμαρας ,για να πορευτουν οι αθλιοι.Ο ΑΣ αγωνιζεται ΜΟΝΟΣ με καθε μεσο να σιαξει μια κατασταση για την οποια και δεν φταιει και πληρωνει πολιτικα ! Βαστα Σαμαρα και μην ακους τιποτα ο στρατος του ''.. ειμαστε ο σπορος που δεν πεθαινει ποτε '' ειναι μαζι σου !

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Ραβινος 07/02/2012 23:09:12

      KAI;

      Εμείς δεν τους ψηφίσαμε;

      «Ποτέ δεν τολμάς, ποτέ δεν νικάς!»

      Οποιος υπογράψει το PSI χωρίς λαϊκή εντολή είναι απλά προδότης καθώς ούτε νωπή εντολή υπάρχει που να παρέχει τέτοια εξουσιοδότηση και υπερβαίνει χρονικά την τετραετία η διάρκεια του.

      Επιτέλους.
      Σε ατή την χώρα υπάρχει και ένα Σύνταγμα που δεν μπορεί να είναι αλά καρτ.

  30. ο ξένος avatar
    ο ξένος 07/02/2012 23:03:44

    Ναι στα μέτρα, ναι στη φτώχεια. Η κριτική δεν γίνεται για τα μέτρα καθεαυτά, αλλά στο ότι δεν αποτρέπουν τη χρεωκοπία στο άμεσο μέλλον με ακόμη χειρότερους όρους. Τί έχετε να πείτε επ ' αυτού κύριε οικονομολόγε;

  31. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 07/02/2012 23:04:48

    Γιατί όχι άρθρο με τίτλο:
    η τελευταία άμυνα στην διαφθαρμένη και ανίκανη εγχώρια πολιτική, συνδικαλιστική και οικονομική ελίτ που πίνει το αίμα των νοικοκυραίων Ελλήνων;

    Παραδοσιακά στην Ελλάδα οι ψεύτες και οι απατεώνες πολιτικοί έριχναν τις ευθύνες στην ξενοκρατία για να θεμελιώσουν ανεξέλεγκτα τη δικής τους κυριαρχία.

    • madprof avatar
      madprof @ Μανιάτης 07/02/2012 23:18:50

      Πέστα ρε Μανιάτη, τα εγχώρια Μιάσματα, οι υπεύθυνοι εσχάτης προδοσίας, ένθεν κακείθεν, αλώβητοι και "εθνοσωτήρες"!
      Απαιτείται Κάθαρση και Τιμωρία των Ενόχων!

  32. madprof avatar
    madprof 07/02/2012 23:06:12

    LAL, το 2 σημαίνει μισθούς Βουλγαρίας και τιμές προτεκτοράτου, ο Γέρος έχει δίκιο, δυστυχώς!

  33. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 07/02/2012 23:23:56

    Τους φέσωσαν γιατί οι αρμόδιοι είναι ανίκανοι ή συμμέτοχοι.
    Στην Σκανδίναβία, Κράτη Πρόνοιας και Σοσιαλδημοκρατίας, ακόμη και ο καθαρισμός στο Δημόσιο, Τ.Α., σχολεία, πανεπιστήμια ανήκει σε ιδιωτικές εταιρίες.
    Ούτε καν ΙΚΑ έχουν. Οι εργοδοτικές εισφορές κατατίθενται σε ιδιωτικές εταιρίες. Δεν είναι, όμως, θυγατρικές....κομμάτων ούτε υπουργίσκων.

  34. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 07/02/2012 23:28:55

    Μαλακίες έλεγε και λέει.

  35. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 07/02/2012 23:30:54

    Είχε πως πρέπει να μάθουμε κολύμπι μπαίνοντας στην ΕΟΚ/ΕΕ.
    Αν δεν μάθουμε θα πνιγούμε. Δεν μάθαμε!

  36. Y. avatar
    Y. 07/02/2012 23:31:47

    Δε ξέρω ποιός θυμάται, πριν δυο-τρία χρόνια (...επι Σβαρτζενέκερ ακόμα), η Καλιφόρνια ήταν έτοιμη να βαρέσει κανόνι. Δεν την άφησε ο Ομπάμας. Ούτε εμάς θα μας αφήσουν. Είμαστε η Καλιφόρνια της Ευρώπης. Γιαυτό μας γουστάρουν οι Βόρειοι, και θέλουν να μας αρπάξουν. Ναι, θα κάνουμε τις περικοπές μας, θα γίνουμε πιό παραγωγικοί και πιό νοικοκύρηδες στα οικονομικά μας, όχι όμως να θέλουν και να μας μαμήσουν κιόλας
    Αντώνη, πάρτους το κεφάλι

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Y. 07/02/2012 23:58:35

      ..λογω καιρου άααμα το στρεσσαρεις λιγάκι ίσως..γιατι η οικονομια της Καλιφόρνιας απο μόνη της ειναι η 7η μεγαλυτερη οικονομια στον πλανητη, και φυσικα άλλο η οικονομία της Καλιφόρνιας και αλλο το Στειτ οφ καλιφορνια που θα πηγαινε φουντο, δεν εχουν ιδιαιτερη σεση μεταξύ τους ..
      Μπορεις 1. να αποκτησεις αξιοπιστη κεντιρκη κυβερνηση 2.να λειτουργησεις με μηδενικό ελλειμα αυριο ..
      και αν ναι 'ΠΩΣ?' που λεει και ο Gερος πιο πάνω
      τοτε και μονο τοτε μιλάμε για διαπραγματευση..αυτο που βιώνουμε ειναι εμπαιγμός

  37. Pluto avatar
    Pluto 08/02/2012 01:07:04

    Διερωτώμαι γιατί τόσο τεκμηριωμένες καί λογικές προτάσεις σαν του "however"
    καί του Ιθαγενή δεν λαμαβάνονται υπ` όψιν από τους Ελληνες διαπραγματευτές,μεταξύ των οποίων καί η ΝΔ πλέον.Γιατί;;
    Εχω βαρεθεί να μας λένε διάφοροι μεγαλοσχήμονες πολιτικοί ότι τάχα "ξέρουν αυτοί καλύτερα" καί τα αποτελέσματα των χειρισμών τους να έχουν κατ` επανάληψιν αποδειχθεί ανεπαρκή ή καί καταστροφικά.Η ψήφος καί η (επαν)εκλογή κάποιων δεν συνιστά θεία επιφοίτησή τους!Σιγά τις αυθεντίες!Πώς θα πρέπει τέλος πάντων να ερμηνευθεί η τραγική τους απόδοση;;
    Αστοχία υλικού;;Μονίμως;;
    Εχει ,ελπίζω, καί η τυφλή ακόμη εμπιστοσύνη τα όριά της!Καί η υπομονή επίσης!
    Πρόκειται τα λάθη να γίνονται εσαεί ανεκτά από όσους τα υφίστανται;Τότε δικαίωμα στο λάθος έχουν όλοι!Καί η Αλεκα καί ο Τσίπρας καί οι πάντες δικαιούνται την ευκαιρία τους!Απ` ότι φαίνεται, σύντομα θα την έχουν...

  38. Howard Roark avatar
    Howard Roark 08/02/2012 16:21:09

    Αγαπητέ However,

    Σπάνια προτερήματα τούτες τις μέρες τα αυτονόητα άλλων καιρών όπως είναι η νηφαλιότητα, η επιχειρηματολόγηση και η προσεκτική ανάγνωση των δεδομένων. Σε μια εποχή όπου όλοι μιλούν θορυβώντας για όλα, όπου οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης απαγγέλουν τα σημειωματάκια που τους εγχειρίζουν οι εντολείς τους και το περιορισμένης αντίληψης, sub-cultured, έτι αδιάβαστο μέσο πολιτικό προσωπικό διαγκωνίζεται να υπάρξει με λεκτικούς ακροβατισμούς στα πάνελς, είναι ευχάριστο να διαβάζεις ένα κείμενο μεστό επιχειρημάτων γραμμένο από κάποιον που πρόδηλα γνωρίζει τι γράφει και τι εννοεί.
    Ας το πάμε λίγο παραπέρα: είναι αργά να τεθεί ένα διαπραγματευτικό πλαίσιο σ’ αυτόν τον γύρο; Με δεδομένο ότι όταν μιλάμε για διαπραγμάτευση εννοούμε τον Αντώνη Σαμαρά, εκτιμώ ότι τούτος ο γύρος είναι εν πολλοίς χαμένος. Και εξηγούμαι: επί δύο μοιραία σπαταλημένα χρόνια ανεχτήκαμε τον global thinker no 79-green wet dream Παπανδρέου και τον ανεκδιήγητο κυβερνητικό του πολτό, το μέγιστο επίτευγμα των οποίων υπήρξε η fast-track κατεδάφιση της Φαντασίας, να σπέρνει ανέμους και απαιτούμε από τον Σαμαρά να θερίσει θύελλες. Τώρα. Σήμερα. Τίποτε βεβαιότερο από το ότι σύντομα θα κληθεί να θερίσει τις θύελλες. Όμως ένα τέτοιο διαπραγματευτικό πλαίσιο, πέρα από στρατηγικό σχεδιασμό, προϋποθέτει να έχεις και τους ανθρώπους των οποίων τις ικανότητες εμπιστεύεσαι στις θέσεις που πρέπει. Σήμερα, με χρονικά περιθώρια τελεσιγράφου, απαιτούμε απ’ αυτόν να σηκώσει την χώρα στην πλάτη του την ίδια στιγμή που οι συνομιλίες με τους δανειστές διεξάγονται ακόμα από τους ίδιους, ολίγιστους, μικρούς ανθρώπους που είτε κατ’ εντολήν είτε από ανικανότητα διορθώνουν την κάθε αστοχία τους με μια μεγαλύτερη.
    Οι ολιγωρίες, οι καθυστερήσεις και η απροκάλυπτη κοροϊδία της προηγούμενης (και παραμένουσας) διακυβέρνησης είναι αυτά που μετέτρεψαν τους δανειστές μας από συνομιλητές σε εκβιαστές και την Ευρώπη από σύμμαχο σε τιμητή. Η αξιοπιστία μας στο εξωτερικό είναι το πρώτο που πρέπει να αποκατασταθεί για να μας δώσει πίσω λίγη από την σκυλεμένη μας αξιοπρέπεια. Γι’ αυτό και ο Αντώνης Σαμαράς δεν θα χρειαστεί οπαδούς˙ θα χρειαστεί συνεργάτες. Όλους όσοι πιστεύουν στις ποδοπατημένες επί δεκαετίες αξίες που κάποτε χαρακτήριζαν αυτόν τον λαό και κυρίως όλους όσοι έχουν την ειλικρίνεια; την σοφία; το σθένος; να κοιταχθούν πρώτα στον καθρέφτη. Γιατί, ας αναρωτηθούμε:
    Πότε υπήρξε όλα αυτά τα χρόνια της χωρίς προηγούμενο συλλογικής αφασίας μια, έστω, διαμαρτυρία ενάντια στις πραγματικές πληγές που κατέτρωγαν την κοινωνία από μέσα – ει μη μόνον για αυστηρά ιδιοτελή συντεχνιακά συμφέροντα; Πότε, στις πραγματικά αμέτρητες κινητοποιήσεις συνδικάτων και οργανώσεων διαμαρτυρήθηκε κανείς για κάτι πέραν της συντήρησης των προνομίων της ομαδούλας του; Πότε είδαμε να κατεβαίνουν στον δρόμο κανονικοί, μέσοι άνθρωποι να ασκήσουν πίεση – καθημερινή, ουσιαστική, επίμονη – σε ένα πολιτικό σύστημα που ευνόησε όσο τίποτε άλλο την διάβρωση της διαφθοράς σε κάθε πτυχή του δημόσιου βίου και την εκτίναξη της φοροδιαφυγής σε τριτοκοσμικά ύψη; Γιατί, τι άραγε καλούμαστε να πληρώσουμε σήμερα (και αύριο, και πολλά-πολλά αύριο...) παρά την έλλειψη κανόνων, την απουσία μεταρρυθμίσεων, την ανυπαρξία ποινών και την εμπέδωση της ατιμωρησίας;
    Πολύ φοβούμαι ότι για μια ακόμη φορά έχουμε στοχοποιήσει τον λάθος εχθρό. Βολική αφέλεια να βαφτίζουμε εχθρούς πάντα τους ξένους, τους άλλους. Ο εχθρός δεν είναι οι δανειστές. Εμείς ανοίξαμε την πόρτα στο θεριό. Εμείς, ως κοινωνία, που η προσαρμοστικότητά μας στην παρακμή αποδείχθηκε ισχυρότερη από την βούληση να προοδεύσουμε, από την απαίτηση να διοικηθούμε σωστά. Ο εχθρός είμαστε εμείς οι ίδιοι – οι Έλληνες, “οι του φωτός”.
    Κι αν κάτι αξίζει να κάνουμε, πρωτίστως ατομικά, σ’ αυτήν την κάθοδο στην άβυσσο της αβεβαιότητας και των κλονισμένων σταθερών είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Καλή στράτα.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Howard Roark 09/02/2012 01:05:10

      Howard Roark, έδωσες ενα απο τα ποιο δυεισδιτικά και ολοκληρωμενα κειμενα που εχουν ανέβει στο αντινιουζ (και το παρακολουθω καιρο). Χτυπας κατευθειαν στον πυρηνα του προβληματος - και ταυτόχρονα απο πολλές γωνίες. Επιμερους θεσεις εχουν εκφραστει απο αλλους σχολιαστες αλλα σπάνια συγκεντρωμενες σε ενα σχολιο. Στις διαπιστωσεις δεν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτετρο,
      - η αξιοπιστια της Ελλαδας στο εξωτερικο ειναι το πρωτο που πρεπει να αποκατασταθει
      - ταυτοχρονα ο εχθρος που δρα στο εσωτερικο συνεχιζοντας την υπονομευση της χώρας πρεπει να εξουδετερωθει
      - τις συνομιλιες με τους δανειστες πρεπει να παψουν να τις διεξαγουν οι ολιγιστοι που οδηγησαν την χώρα σ'αυτο το σημειο
      - η χρόνια απαθεια των πολιτών σε διαβρωση και διαφθορά επαιξε και αυτη το ρόλο της('διαμαρτυρήθηκε κανεις για κάτι πέραν της συντήρησης των προνομίων της ομαδούλας του;')
      - ανυπαρξία ποινών οδηγησε στην διαβρωση και τη διαφθορα
      Μενει να απαντηθει το 'ΠΩΣ;' θα τα ανττιμετωπισουμε αυτά - πώς θα δράσουμε, ευχολογια και καλες προθέσεις δεν προκειται να μας σώσουν - δεν ξερω αν ο Α.Σαμαρας θα χρειαστει οπαδους ή όχι αλλα ισχυρη εντολή ειναι απαραίτητη
      Στο διαταυτα..
      How much can you know about yourself, if you've never been in a fight
      λεει ο Tyler Durden στο Fight Club
      η αυτογνωσία θα ερθει στην πορεια, συγκρουση άμεσα.

  39. however avatar
    however 08/02/2012 17:10:01

    Αγαπητέ Howard Roark,
    Η ζωή αποτελεί μία αρετή από μόνη της. Ισως την μεγαλύτερη εκ των αρετών. Το να τη ζεις σωστά σημαίνει να γνωρίζεις πριν από οτιδήποτε τον ίδιο σου τον εαυτό. Συμφωνώ οτι το ταξίδι είναι πρωτίστως ταξίδι αυτογνωσίας. Συμφωνώ οτι πρέπει να γίνει από τον κάθε ένα και κάθε μία ξεχωριστά. Συμφωνώ οτι υπάρχει ευθύνη. Ομως ένα τέτοιο ταξίδι που πάντα ξεκινά στο σκότος της ανασφάλειας πρέπει με κάποιο τρόπο να οδηγεί σε φώς. Σε προσδοκία και προοπτική. Αυτή είναι και η πολιτική πεμπτουσία της άσκησης των τλευταίων ημερών. Η διατήρηση μίας προσδοκίας, η γέννηση μίας ελπίδας, η δημιουργία μίας νέας αρχής. Αυτή είναι η αφετηρία του νέου πολιτικού σκηνικού στη χώρα. Ελπίζω... Και πιστεύω.

  40. rager avatar
    rager 09/02/2012 12:58:49

    however σε δικαιωσε ο Σοιμπλε πριν ξημερωσει η νύκτα!! Μας είπε οτι τα λεφτά που σε αυτή τη φάση θα μας δώσουν αφορούν το PSI!!!! και τίποτα άλλο.
    Εχεις δίκιο που επεσήμανες οτι "Το PSI είναι κυρίως μηχανισμός απομάκρυνσης κινδύνου μετάδοσης χρεοκοπιών στην ευρωζώνη με ταυτόχρονο γερμανικό παραδειγματισμό των “άτακτων χωρών” στην πλάτη της Ελλάδας." Και οτι το PSI είναι το τελευταίο φυλάκιο στην άμυνα της Ελλάδας. Ελπίζω τώρα μετά και τη δήλωση Σοιμπλε να είναι σε όλους κατανοητό. Σε αυτούς που θα κληθούν να αποφασίσουν και να μείνουν σταθεροί στις γραμμές που μπορούν να κρατηθούν σε αυτή τη φάση. Γιατί έχει πάλι ΔΙΚΙΟ όταν στο σχόλιο σου λές "Σήμερα δεν πρέπει τίποτα να μας αποσπά από τον εθνικό στόχο που είναι η Τελική Λύση και πως μπορούμε να τη διασφαλίσουμε για τον τόπο μας. Οχι αναγκαστικά γιατί μπορούμε να την διασφαλίσουμε πλήρως σε αυτόν το γύρο. Αλλα΄κυρίως γιατί θα υπάρξουν και άλλοι γύροι σε αυτό το “ταξίδι της Ελλάδας”. Σε κάθε γύρο θα διακυβεύονται και θα ανα-διαπραγματεύονται πολλά σημεία".... το λέει και το 50 σέλιδο!! Εύχομαι να το καταλαβαίνουμε όλοι. Και αυτοί που διαπραγματεύονται σήμερα και οι επόμενοι που θα το κάνουν και αύριο

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.