«Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα»
22/05/2014 05:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα»

Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι το καλοκαίρι του 2012, αν δεν γίνονταν αμοιβαίες υποχωρήσεις και δεν αναλάμβανε η κυβέρνηση υπό τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, οι εξελίξεις θα ήταν δραματικές. Κάποιοι μπορεί να μην πιστεύουν ότι εκείνο το καλοκαίρι θα ήταν η αρχή του τέλους για την Ελλάδα...

Ένας στίχος από ένα πασίγνωστο τραγούδι λέει: «Η σωτηρία της ψυχής είναι πολύ μεγάλο πράγμα».

Αν λοιπόν είναι μεγάλο πράγμα η σωτηρία της ψυχής φανταστείτε τη μεγαλοσύνη εκείνου που θυσιάζεται για να σώσει την πατρίδα του. Και κανείς δεν πρέπει να αμφισβητεί ότι από τα δραματικά γεγονότα των Καννών, που τώρα μαθαίνουμε κι εμείς καλά, μέχρι σήμερα ο πρωθυπουργός και μια ομάδα που έχει εργαστεί πολύ σκληρά, έχει θυσιάσει και πάρα πολλά. Προσωπική ζωή, υγεία, καριέρες με εκατομμύρια και πολιτικό μέλλον.

Όμως, πάνω απ’ όλους και απ’ όλα για μια ομάδα που έχει συνηθίσει να θυσιάζεται, είναι η Ελλάδα. Δεν έχει καμιά σημασία να αναλύσει κανείς σε ένα άρθρο τι έχει επιτευχθεί. Αν υπάρχει πλεόνασμα 1 δις, αν θα μοιραστούν 500 εκατ., αν θα μειωθούν οι εισφορές και οι συντελεστές φορολόγησης. Ό,τι κι αν πεις σε έναν κόσμο που έχει υποστεί μεγάλες θυσίες δεν μπορεί να το καταλάβει.

Ό,τι και να δώσεις σε έναν λαό που επί πέντε χρόνια βρίσκεται με το κεφάλι σκυμμένο και υπομένει τα πάνδεινα είναι σα να του δίνεις ψίχουλα.

Σκεφτείτε να δώσετε σε έναν περιπλανώμενο στην έρημο λίγες σταλιές νερό και να του πείτε ότι έχει ακόμη πολύ έρημο να περπατήσει. Δεν θα καταλάβει το νερό που ήπιε. Αν όμως του εξηγήσεις ότι μετά την έρημο υπάρχει η όαση, μετά τους κόπους και τα βάσανα υπάρχει ένα πεζούλι να ξαποστάσει τότε θα το καταλάβει. Διότι τότε θα τους έχεις δώσεις την ελπίδα της ζωής κι αυτό είναι το σπουδαιότερο απ’ όλα.

Υπάρχει πολύς κόσμος που δεν θα ψηφίσει Σαμαρά και Νέα Δημοκρατία για πολλούς λόγους. Υπάρχει και πολύς που θα ψηφίσει τον ΣΥΡΙΖΑ γιατί πιστεύει σε ό,τι του λένε άσχετοι και επικίνδυνοι άνθρωποι.

Κανείς όμως δεν έχει το δικαίωμα να πει ότι η χώρα δεν σώθηκε, εκτός κι αν δεν μπορεί να καταλάβει το μέγεθος της καταστροφής που θα έφερνε για την πατρίδα ένα σενάριο εξόδου από το ευρώ και άτακτης χρεοκοπίας.

Οι συμφορές για τον ελληνικό λαό θα ήταν πολύ χειρότερες από αυτές που ζει σήμερα. Μπορεί να του έχουν κόψει το μισθό, τη σύνταξη, να πληρώνει φόρους και χαράτσια, η ανεργία να είναι στα ύψη, όμως η πατρίδα στάθηκε στα πόδια της. Μια κατάρρευση θα είχε αποτελέσματα πολύ χειρότερα από αυτά που έγιναν στην Κύπρο.

Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι το καλοκαίρι του 2012, αν δεν γίνονταν οι αμοιβαίες υποχωρήσεις και δεν αναλάμβανε η κυβέρνηση υπό τον πρωθυπουργό κ. Σαμαρά, οι εξελίξεις θα ήταν δραματικές. Κάποιοι μπορεί να μην πιστεύουν ότι εκείνο το καλοκαίρι θα ήταν η αρχή του τέλους για την Ελλάδα. Μια συνέχιση της πολιτικής κρίσης θα είχε ως αποτέλεσμα την κατάρρευση των τραπεζών. Ο κόσμος θα μπορούσε να παίρνει από τα ΑΤΜ μόνο 50 – 100 ευρώ την εβδομάδα όταν φυσικά τα γνωστά λαμόγια θα είχαν ήδη βγάλει τα λεφτά τους στο εξωτερικό, όπως έγινε στην Κύπρο.

Για σκεφτείτε λοιπόν τον εαυτό σας να μπορεί να τα βγάλει πέρα με 100 ευρώ τη βδομάδα; Για σκεφτείτε τις επιχειρήσεις που θα έβαζαν όλες λουκέτο; Και για σκεφτείτε τι θα μπορούσαν να γίνουν οι καταθέσεις των πολιτών στις ελληνικές τράπεζες; Δεν μιλάμε για ένα απλό κούρεμα, μιλάμε για εξανέμιση των κόπων μιας ζωής.

Ακόμη και τώρα οι δυνάμεις της αθλιότητας και της ανευθυνότητας δεν πιστεύουν ότι οι ξένοι θα μας έστελναν στον αγύριστο, ότι είχαν έτοιμο σχέδιο εξόδου της Ελλάδας. Άλλοι λένε ότι υπήρχε διεθνής συνωμοσία, άλλοι ότι δεν θα τολμούσε η Μέρκελ, άλλοι ότι θα μας έσωζε το ξανθό γένος ή οι… σχιστομάτηδες με τα δισεκατομμύρια. Άλλοι περιμένουν ακόμη βοήθεια από τους Νεφελίμ, οι δε Συριζαίοι πιστεύουν ακόμη ότι θα σκίσουν τα μνημόνια και θα σταματήσουν να πληρώνουν χωρίς καμιά επίπτωση.

Μακάρι να ήταν έτσι και μακάρι να μην ήταν τόσο σκληρό το καπιταλιστικό σύστημα, όμως έτσι είναι.

Ο Αντώνης Σαμαράς θυσίασε πολλά, λείανε τις γωνίες του, υποχώρησε από προσωπικές θέσεις και από υποσχέσεις που έδωσε. Δεν μπορούσε να κάνει αλλιώς. Μεταξύ του προσωπικού συμφέροντος, της πολιτικής επιβίωσης από τη μια και της διάσωσης της Ελλάδας προτίμησε το δεύτερο. Γι’ αυτό ανέχθηκε το ΠΑΣΟΚ και τη ΔΗΜΑΡ. Γι’ αυτό ανέχθηκε ανθρώπους δίπλα του με τους οποίους δεν έχει καμιά προσωπική σχέση, όπως λέει και η Ντόρα. Γι’ αυτό και υποχώρησε από υποσχέσεις που έδωσε στο Ζάππειο. Όταν όμως παίρνεις πάνω σου τη μεγάλη πρόκληση και βρίσκεσαι εμπρός στο δίλημμα που στο ένα άκρο υπάρχει η σωτηρία της χώρας, τότε δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Δεν μας λένε και πολλά τα πλεονάσματα και τα μικροποσά που μπορεί και επιστρέφει πίσω η κυβέρνηση. Μας λέει, όμως, πολλά ότι η Ελλάδα συνεχίζει να είναι μια ευρωπαϊκή χώρα που δεν έγινε Κολομβία και Αργεντινή. Που δεν σκοτώνεται ο κόσμος στους δρόμους, που δεν χτυπάει άδειες κατσαρόλες, που δεν πάει στο ΑΤΜ και του έχουν βάλει όριο 100 ευρώ την εβδομάδα.

Κυρίως μας λέει πολλά ότι ξαναγεννήθηκε η ελπίδα σ’ αυτό το λαό. Ελπίδα για κάτι καλύτερο αλλά και δύναμη για να αλλάξουν όλα εκείνα που έφεραν την Ελλάδα στην κατάσταση αυτή. Είναι η χρυσή ευκαιρία για όλους μας να θωρακίσουμε την πατρίδα που τόσο αγαπάμε ώστε να μην την ξαναδούμε να παίζει την τύχη της στα χαρτιά. Να μην ξαναγυρίσει στην εποχή των Καννών ή του καλοκαιριού του 2012.

Κι αυτό μπορούμε να το πετύχουμε μόνο σε μια περίοδο σταθερότητας κι όχι αποσταθεροποίησης που απεργάζονται κάποιοι.

Θα χρησιμοποιήσουμε κλείνοντας μια φράση που σε κάποιους δεν θα αρέσει γιατί την είπε ο Άρης Βελουχιώτης, όμως, έτσι είναι. Είχε πει κάποτε ο Άρης: «Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαια τους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ»;

Ας το σκεφτούμε καλά αυτό όλοι όσοι μείναμε για να αγωνιστούμε και να κάνουμε καλύτερη την Ελλάδα μας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διογένης avatar
    Διογένης 22/05/2014 07:46:20

    Υπάρχει μια περίεργη διαλεκτική του λαού με τους ηγέτες του. Όποιος πιστέψει ότι ο λαός θα ψηφίσει κάποιον με κριτήριο ότι είναι "καλύτερος" από τους άλλους, κάνει μεγάλο λάθος. Δεν ψηφίζει έτσι ο λαός. Δεν υπάρχει "αξιοκρατία" στην λαϊκή επιλογή, για να το πούμε έτσι. Ο Σαμαράς εδώ έχει ένα μεγάλο μειονέκτημα. Θυμίζει στους τεμπελχανάδες εξ ημών πόσο άχρηστοι είναι. Γιατί δεν μπορεί να δημιουργήσει ρεύμα υπέρ του εαυτού του μέσα στο κόμμα του; Μα διότι ο ίδιος εργάζεται, δεν είναι άχρηστος, δεν είναι στην πολιτική για να ζήσει από την πολιτική, είναι στην πολιτική για την δόξα, για την υστεροφημία, για να μπορεί να καυχηθεί ότι έκανε το σωστό. Ε, οι υπόλοιποι όλοι, ειδικά στο κόμμα του, δεν είναι για αυτό στην πολιτική. Είναι στην πολιτική επειδή είναι ανεπάγγελτοι κρατικοδίαιτοι τεμπελαράδες και δεν ξέρουν να κάνουν τίποτε άλλο, ούτε θέλουν να μάθουν. Εφαρμόζεται λοιπόν εδώ το αντίστροφο του "όμοιος ομοίω αεί πελάζει" και κολλεγιές με τον Σαμαρά δεν μπορούν να κάνουν. Ούτε καν πιστεύουν ότι έχει νόημα ο αγώνας του πρωθυπουργού και είμαι βέβαιος ότι οι περισσότεροι από τους βουλευτές της ΝΔ μέσα τους πιστεύουν ότι μετά τις ευρωεκλογές θα κληθούν να ψηφίσουν και νέα "δυσάρεστα μέτρα" και αν τυχόν και δεν συμβεί αυτό και πάλι δεν θα καταλάβουν γιατί δεν συμβαίνει. Βασικά, δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει. Πώς λοιπόν περιμένουμε ο Σαμαράς να πείσει τον μέσο πολιτικοποιημένο ψηφοφόρο, που έχει συνηθίσει να ψηφίζει βάσει του ενστίκτου της αγέλης και όχι βάσει "αξιοκρατίας"; Το ένστικο της αγέλης επλήγη βαριά και σχεδόν ανεπανόρθωτα από την κρίση. Ο ΓΑΠ έκανε πολλούς, τους περισσότερους, να ξε-ταυτιστούν με το ΠΑΣΟΚ, η φυγή Καραμανλή άλλους να ξε-ταυτιστούν με τη ΝΔ, η μνημονιακή στροφή Σαμαρά και άλλους και η κρίση συνολικά πάρα πολλούς να αρχίσουν να ξε-ταυτίζονται με την Ελλάδα. Δεν θα ξεχάσω την ρήση νέου ανθρώπου που ήθελε να βρει δουλειά στο Βέλγιο επειδή είχε Βελγίδα φιλενάδα και του είπα "καλά στο Βέλγιο; δεν έχει πουθενά καλύτερα; η χώρα εκεί είναι χάλια" και μου απάντησε "ναι, αλλά αυτή τη στιγμή προτιμώ να είμαι Βέλγος παρά να είμαι Έλληνας"! Βέλγος, που στην ουσία είναι άνθρωποι χωρίς συλλογική ταυτότητα και χωρίς συλλογική ζωή. Που η τελευταία φορά που αισθάνθηκαν ένα έθνος ήταν η πρόκρισή τους στα ημιτελικά του μουντιάλ του Μεξικού το 1986! Τώρα λοιπόν που ο Σαμαράς δεν έχει το σύνδρομο της αγέλης να του φέρνει "έτοιμες" ψήφους με μόνη την ταμπέλα "ΝΔ", πώς θα καταφέρει τον κόσμο να τον ψηφίσει επειδή πράγματι τα καταφέρνει καλύτερα; Απορώ, το εικοσικάτι τοις εκατό που λέει ότι ο Τσίπρας θα είναι καλύτερος πρωθυπουργός, το εννοεί σοβαρά ή εννοεί μόνον ότι προτιμάει τον ΣΥΡΙΖΑ, όχι επειδή θέλει το κόμμα αυτό, αλλά με το σύνδρομο της αντι-αγέλης να το ωθεί να ψηφίσει ο,τιδήποτε άλλο εκτός από αυτούς που θεωρεί ότι τον ταπείνωσαν και τον εξευτέλισαν και του απέκοψαν την δυνατότητα να πλουτίζει τεμπέλικα με διάφορες κρατικοδίαιτες δραστηριότητες; Κακά τα ψέματα, αν ο Σαμαράς ζητήσει από τον κόσμο να τον ψηφίσει "για το καλό της χώρας", αυτό από μόνο του δεν θα πετύχει τίποτε. Πρέπει να ξαναδιαβάσει τον Μακιαβέλι, κι αυτός και όλο το επιτελείο του.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Διογένης 22/05/2014 08:15:46

      Η μόνη λύση είναι η εξήγηση στον κόσμο με ειλικρίνεια όσων γίνονται και όποιος ακολουθήσει.Μόνο ο Γεωργιάδης το κάνει αυτό,οι περισσότεροι είτε δεν ξέρουν,ειτε κρύβονται. Όσο για το παράδειγμα του Βέλγου,πρέπει να ξέρεις ότι η εθνική συνείδηση είναι και αυτή μια ιδεολογία σαν τις άλλες και τίποτε άλλο.Κερδίζεται και χάνεται ανάλογα με τις συνθήκες και εάν βασίζεται σε σαθρές βάσεις δεν την σώζει καμμιά καταγωγή.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Διογένης 22/05/2014 10:35:27

      Το αρθρο τα ειπε σχεδον ολα. Πολυ καλο! Η ακρως ρεαλιστικη και χωρις φτιασιδια προσεγγιση του Διογενη αρκετα ενδιαφερουσα. Η κυνικη αποψη της πολιτικης. Η δικη μου η γνωμη ειναι οτι ολα θα κριθουν απο την κατανομη του πληθυσμου. Ποσοι δηλ εχουν πολλα να χασουν και ποσοι τιποτα. Ηδη αυτο διεφανη απο την Επαρχια που ψηφισε για να μην χασει τον τροπο ζωης της που ακομα κρατιεται σε σχετικα καλα επιπεδα. Η Αττικη παλι δειχνει μοιρασμενη σε πατρικιους και πληβειους, φανατικους και νηφαλιους, Χριστιανους και αδιαφορους....Ποιοι θα επικρατησουν; Εξαρταται ποσοι θα εμφιλοχωρησουν απο την μια κατηγορια στην αλλη συμφωνα με το τι ιεραρχουν πολυτιμοτερο. Αξιολογηση θα γινει και θα επικρατησει πιστευω η σταθεροτητα την οποια επιθυμουν ΟΛΟΙ και οχι οι περιπετεια και η ασταθεια που ενεχει κινδυνους. Μετα θα αρχισουμε παλι ολοι να γκρινιαζουμε για τα επι μερους μετρα και εκει ο Σαμαρας πρεπει να πατησει ποδι καΙ ΝΑ ΞΕΣΚΑΡΤΑΡΕΙ διαφορους για να παμε ομαλα και στην επομενη εκλογικη αναμετρηση. Σημειωνω επισης οτι στο ευρωψηφοδελτιο της ΝΔ υπαρχουν πολυ αξιολογα ατομα. Πατριωτες που μπορουν να διαπρεψουν σε Ευρωπαϊκο επιπεδο.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ Ρηνα 23/05/2014 17:52:04

        Συμφωνώ απόλυτα. Και επικροτώ την επιλογή του κ. Χολέβα όσο δεν πάει. Αυτός ο άνθρωπος με αυτή τη γνώση και τις αρχές είναι απαραίτητος για το ευρωκοινοβούλιο. Άριστη επιλογή Σαμαρά και ευχάριστη έκπληξη.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Διογένης 22/05/2014 14:28:06

      Πόσο δίκιο έχεις , Διογένη ... Δυστυχώς ... Τι να προσθέσω σ' ένα τέτοιο άρθρο και σ' ένα τέτοιο σχόλιο .... Και ξέρεις , αυτό που κάνει τον Α . Σ. να ξεχωρίζει , αυτό είναι και το μεγαλύτερό του εμπόδιο , σε μια κοινωνία που φθονεί αυτόν που τολμά την αντισυμβατική πορεία . Που δεν συγχωρεί αυτόν που την ανάγκασε να δει τον εαυτό της στον καθρέφτη.... Ο Μακιαβέλλι ήξερε τη φύση των ανθρώπων , ο Α. Σ . δεν θέλει να τον εφαρμόσει , γιατί δεν είναι στη φύση του.... Γι' αυτό ξεχωρίζει .

    • φρτυηβ avatar
      φρτυηβ @ Διογένης 23/05/2014 10:34:27

      «δεν είναι στην πολιτική για να ζήσει από την πολιτική, είναι στην πολιτική για την δόξα, για την υστεροφημία, για να μπορεί να καυχηθεί...» οταν τελειωσει η θητεια του, προσωπικα θα ειμαι πολυ ευχαριστημενος που θα εχει αποκτησγει δοξα και υστεροφημια...κι ας μην εχω δουλεια, τι με νοιαζει? Αρκει που θα μπορει να καυχιεται ο Σαμαρας.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ φρτυηβ 23/05/2014 17:53:01

        Τρολάρεις ή δεν καταλαβαίνεις. Και τα δύο πάντως εναντίον σου είναι...

  2. Λίνα avatar
    Λίνα 22/05/2014 08:08:24

    Ο έλεγχος και το νοικοκυριό του χρέους της Ελλάδας είναι επιτυχία του Πρωθυπουργού μας!Η αξιοπιστία μας στις αγορές αποκαταστάθηκε! Προχωράμε στην ανάπτυξη με μια νέα Ελλάδα της σταθερότητας και ανταγωνιστικότητας!!

  3. neos2014 avatar
    neos2014 22/05/2014 09:13:16

    Λίγη σοβαρότητα δεν βλάπτει!! Τώρα από τα "ΘΑ γίνει" του αύριο επανερχόμαστε στα "ΘΑ γινόταν αν" του χθες;; Όλοι γνωρίζουν "τι ΕΓΙΝΕ" και ΚΑΝΕΙΣ δεν γνωρίζει "τι θα γινόταν αν". Αν είναι να συζητάμε "περί ορέξεως" και να κάνουμε "δίκη προθέσεων" χάνουμε χρόνο. Πολιτικές επιλογές έγιναν, πολιτικές ευθύνες αναλήφθηκαν και ΟΛΑ κρίνονται από το ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ και μόνο από αυτό. Και σήμερα 6 χρόνια μετά την διαχείριση της κρίσης οι "επιτεύξεις" στο εσωτερικό περιορίζονται μόνο στον ..."τραπεζικό τομέα" (που εξακολουθεί να είναι "ζόμπι") και στο εξωτερικό στην "ανάσα" που πήρε η Γερμανία από τον κίνδυνο "ατυχήματος" στην ευρωζώνη. Ουδέποτε, όπως λένε ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ, τα άρθρα των FT υπήρχε θέμα "εξόδου" μιας χώρας από το ευρω, αντίθετα ότι υπήρχε ήταν ο απόλυτος τρόμος για την κατάρρευση της ευρωζώνης από τυχόν "ατύχημα" (ακόμη και αυτόβουλης) εξόδου της χώρας από το ευρω. Ακόμη και το "σχέδιο Ζ" ήταν μια άσκηση να πειστούν όλοι περί της αδύνατης "εξόδου" από την ευρωζώνη. Αυτά είναι ΠΛΗΡΩΣ τεκμηριωμένα, είναι ΓΕΓΟΝΟΤΑ και δεν επιδέχονται συζήτηση. Το θέμα για την Ε.Ε. (όπως σωστά το θέτει η Ουάσιγκτον και αρνείται η Γερμανία) είναι η ριζική αναθεώρηση του συστήματος του Ευρώ στην κατεύθυνση του πραγματικού "νομίσματος" (και όχι "ισοτιμιών" που τεχνητά αναπαράγουν τον πλεονασματικό βορρά και τον ελλειματικό νότο - που ΔΕΝ διαθέτει πλέον "εθνικά νομίσματα" για να αντιδράσει). Το θέμα για την Ελλάδα ήταν και ΕΙΝΑΙ η διαπραγμάτευση για το "κούρεμα" του χρέους (όχι η ανοησία της "επιμήκυνσης" που συνεχίζει να χρεώνει την χώρα) αλλά ο τρόπος να γίνει "βιώσιμο" το χρέος, να υπάρχει ρευστότητα στην οικονομία. Όσο πιο γρήγορα, ΜΕΣΑ σε κάθε πολιτικό ρεύμα, φορέα ή κόμμα, ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ την πραγματική πολιτική συζήτηση και όχι τους ενδο-κομματικούς "πελατειακούς" συσχετισμούς χρησιμοποιώντας ως άλλοθι την κομματική αντιπαλότητα με άλλα κόμματα, τότε υπάρχει μια δυνατότητα να μιλήσουμε με πραγματικούς όρους (και όχι με όρους λόμπι/ζόμπι οικονομικών συμφερόντων) για Εθνική Παραγωγική Ανασυγκρότηση, τότε υπάρχει μια δυνατότητα ο Πρωθυπουργός και η Βουλή να διευθύνουν την χώρα και όχι αντίστροφα η διαπλοκή ιδιωτικών οικονομικών συμφερόντων και η ξένη εξάρτηση.

    • Αιρετικός avatar
      Αιρετικός @ neos2014 22/05/2014 09:57:15

      Απόλυτα σωστός ο neos2014! Αυτό που δεν μπορεί να χωνέψει ο κόσμος είναι το μέγεθος της αδικίας, της ατιμωρησίας, της λήθης για το οργανωμένο έγκλημα της καταλήστευσης του πλούτου της χώρας...Είναι κατάντημα να μην μπορούν να λειτουργούν τα νοσοκομεία, να απολύονται οι απροστάτευτοι και οι κομματικοί να διατηρούν τις θέσεις και τις απολαβές τους στο δημόσιο, να μην χτυπιέται η ακρίβεια και να υπερφορολογείς τον αδύνατο αγνοώντας τον φοροφυγά...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ neos2014 22/05/2014 10:03:00

      Το μόνο γεγονός είναι ότι εάν δεν εφάρμοζες το προγραμμα να φθασεις σε πρωτογενες πλεονασμα το 2012 θα ειχες παρει ποδι. Τι νομιζεις δηλαδη;Οτι πραγματικο νομισμα σημαινει οτι καποια χωρα μπορει να εχει ελλειμματα επ αοριστον εις βαρος των αλλων που εχουν το ιδιο νομισμα;Και αυτοι θα καθονται να την βλεπουν και τη χρηματοδοτουν επειδη θα φοβουνται οτι θα παθουν κατι εαν φυγει ο ελλειμματικος;

      • Αιρετικός avatar
        Αιρετικός @ ψυχραιμια 22/05/2014 11:04:42

        Το θέμα δεν είναι το έλλειμμα, το θέμα είναι η εμπιστοσύνη των αγορών...Όταν στηρίζεσαι από όσους ευθύνονται για την καταβαράθρωση, τα πράγματα είναι τραγικά και αδιέξοδα...

      • astro avatar
        astro @ ψυχραιμια 22/05/2014 13:04:03

        Δηλαδή εσύ νομίζεις ακόμα τώρα, οτι οι "Βόρειοι" παρ' όλο που ξέρουν οτι απο το 1981 μέχρι σήμερα (33 χρόνια τώρα) είμαστε αδιαμφισβήτητα διαρκώς και αδιαλείπτως ελλειματικοί, καθονται και μας βλεπουν και μας χρηματοδοτουν επειδη θα φοβουνται οτι θα παθουν κατι εαν φυγουμε? Κι αν είναι τόσο κουτόφραγκοι γιατί να μην συνεχίσουμε για άλλα 33 χρόνια δηλαδή?

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ astro 22/05/2014 13:13:13

          To 1981 το χρεος ηταν 25% του ΑΕΠ.Από τότε διογκώθηκε και ήλθαν και άλλα 100 δις από υποχρεώσεις των Βορείων από κοινοτικά πακέτα.Σύνολο 400 δις. Τα κοινοτικά πακέτα ήταν υποχρέωσή τους από τις συνθηκες της ΕΟΚ και της ΕΕ.Τα υπόλοιπα τα δανειζόμαστε από τις αγορές γιατί ακόμη το χρέος ήταν χαμηλό. Αυτά που δίνουν τώρα ΔΕΝ είναι υποχρέωση από τις συνθήκες της ΕΕ.Δίνονται για να μη κηρυχθεί χρεωκοπία και για να βγει η Ελλάδα στις αγορές,πράγμα που για να συμβεί έπρεπε οπωσδηποτε τουλαχιστον να έχει πρωτογενές πλεονασμα. Να συντηρει πρωτογενη ελλειμματα σε μια χώρα επ αόριστον καμμια άλλη χωρα δεν το δεχεται.

          • astro avatar
            astro @ ψυχραιμια 22/05/2014 14:20:33

            Aρα δεν μας κάνουν καμμιά χάρη όπως άφησες να εννοηθεί στο προηγούμενο σχόλιό σου, αφού μέχρι σήμερα δεν μας χάρισαν ούτε ενα ευρώ για να έχουμε ελλείμματα και αυτοί να κάθονται να μας βλέπουν. Πολύ σωστά λές οτι τα κοινοτικά πακέτα ήταν υποχρέωσή τους από τις συνθηκες της ΕΟΚ και της ΕΕ.Τα υπόλοιπα τα δανειζόμασταν από τις αγορές γιατί ακόμη το χρέος ήταν χαμηλό. Τώρα όχι μόνο δεν συντηρούμε ούτε για μιά μέρα πρωτογενή ελλείμματα αλλά έχουμε πλέον σταθερό πρωτογενές πλεόνασμα (δήλωση Σαμαρά-Στουρνάρα), επομένως που είδες να μας κοιτάνε και να μας πληρώνουν για να συντηρούμε πρωτογενη ελλειμματα στη χώρα μας και μάλιστα επ αόριστον?

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ astro 23/05/2014 07:36:31

            Έχουμε πρωτογενή πλεονάσματα αλλά όχι ολικά πλεονάσματα.Χρειαζόμαστε λοιπόν πρόσθετα λεφτά για να πληρώνουμε τους τόκους των δανείων.Φυσικά πολύ λίγες χώρες στον κόσμο έχουν ολικά πλεονάσματα.Όλες σχεδόν δανείζονται για να πληρωνουν τους τόκους του χρέους. Εμείς όμως μέχρι πρότινος δεν μπορούσαμε να δανεισθούμε καθώς λόγω του τεράστιου χρέους είμαστε αναξιόπιστοι.Μόλις πρόσφατα βγήκαμε στις αγορές αλλά ακόμη δεν μπορούμε να δανεισθούμε σε μεγάλη κλίμακα. Ακόμη λοιπόν παίρνουμε τα τελευταία χρήματα του προγράμματος που τελειώνει το 2016. Πρέπει όμως να ολοκληρωθεί και να γίνει συναινετική ρύθμιση του χρέους ώστε να μειωθούν οι τόκοι και τότε θα είμαστε έξω από το μνημόνιο.Είμαστε ήδη στο τέλος. Δεν αξίζει τον κόπο εδώ που φθάσαμε να ξανακυλήσουμε πίσω με μονομερείς ενέργειες κατά της Ευρώπης.

          • astro avatar
            astro @ ψυχραιμια 23/05/2014 08:18:35

            Μονομερείς ενέργειες κατά της Ευρώπης ουτε ο Τσίπρας πλέον είπε οτι θα κάνει. Μάλλον θα έλεγα οτι είναι πιο πιστός στην ΕΕ και το Ευρώ κι από τον Σαμαρά ακόμη και μάλιστα υπέρ της σκληρής ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗΣ Ευρώπης των Μιττεράν-Ντελόρ . Είπε οτι θα διαπραγματευτεί το κούρεμα του χρέους που και η Γερμανία δήλωσε οτι θα συζητηθεί το Σεπτέμβριο, οτι θα κάνει αίτηση στην ΕΕ για αποζημιώσεις στην Ελλάδα προς αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, που λίγο πολύ όλοι οι Ευρωπαίοι παραδέχονται και πάντα εγκρίνουν τέτοια κονδύλια που είναι πολύ μικρά για τον προυπολογισμό της ΕΕ.(όπως πχ. για σεισμούς και πυρκαιές). Και επίσης κατηγορηματικά έχει δηλώσει οτι ουδέποτε θα βγούμε απο την ΕΕ της οποίας είμαστε Ιδρυτικό μέλος, με τη θέλησή μας. Κι αν οι Γερμανοί θελήσουν να μας πετάξουν έξω, θα πολεμήσουμε για να παραμείνουμε, αφού πριν, κάνουμε Δημοψήφισμα για να αποφασίσει ο ίδιος ο λαός. Το παραμύθι των μονομερών ενεργειών κατά του Ευρώ και της ΕΕ δεν το πιστεύουν πιά ούτε ηλίθιοι τύπου ΓΑΠ.

          • Geros avatar
            Geros @ astro 23/05/2014 10:58:20

            Βρε φιλε , το παραμύθι περί μονομερών ενεργειών το έβγαλε από το μυαλό του κάποιος? Δεν προέκυπτε από τις δηλώσεις και την επίσημη θέση του ΣΥΡΙΖΑ? Θα μας τρελάνεις? Τουλάχιστον αυτάκια όλοι έχουμε και η μέση μνήμη του ανθρώπου ξεπερνάει αυτή του χρυσόψαρου , οποτε πήγαινε να πουλήσεις το υφάκι : "Το παραμύθι των μονομερών ενεργειών κατά του Ευρώ και της ΕΕ δεν το πιστεύουν πιά ούτε ηλίθιοι" , σε άλλη παραλία! Αν προσπαθεί να αλλάξει θέση το ΣΥΡΙΖΑ είναι άλλο θέμα , οι μονομερείς ενέργειες ήταν το βασικό επιχείρημα του κόμματος στις προηγούμενες εκλογές. Χάθηκες και εσύ κακόμοιρο troll μέσα στις χιλιάδες μεταμορφώσεις του κόμματος σου ... σε καταλαβαίνω.

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ astro 23/05/2014 17:57:02

            Τι μας λες; Να πιστέψω δηλαδή τον Τσίπρα που από τώρα μέχρι το βράδυ έχει 10 απόψεις εκ διαμέτρου αντίθετες αυτός και τα στελέχη του; Μόνο νεκρός τόσο ηλίθιος...

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ ψυχραιμια 23/05/2014 17:55:29

            Έτσι είναι. Η πίκρα και η οργή διακιολογούνται όχι όμως και η βλακεία που μας ωθεί να ξεσπάμε εναντίον όσων δουλεύουν να ξαναγυρίσουμε στην πρόοδο.

  4. Κώστας ΜΠ avatar
    Κώστας ΜΠ 22/05/2014 09:54:03

    Toν Σαμαρά ουκ ολίγες φορές τον "προδώσαμε" εμείς οι Σαμαρικοί. Προσωπικά δεν υπήρξα ποτέ κλασσικός νεοδημοκράτης, μεγάλωσα όμως ως ακραιφνής σαμαρικός. Όχι από τη δεκαετία του 90. Πιο πριν. Όταν τη δεκαετία του 80 έτυχε να ακούσω μια ομιλία του στο Λαύριο. Τα δύο τελευταία χρόνια θεωρώ πως υπερασπιστήκαμε τις επιλογές του με λάθος τρόπο. Μπροστά στην απύθμενη βλακεία και συνωμοσιολογία του ελληνικού διαδικτύου , μπροστά στον αποκρουστικό λαικισμό της Αριστεράς( ο Τσίπρας θα πρέπει να ντρέπεται σε όλη του τη ζωή) παίξαμε αμυντικά.Δεν είπαμε την αλήθεια, δεν είπαμε όσα αισθανόμασταν, όσα πιστεύαμε. Υπερασπίστηκαμε επιλογές με επιχειρήματα τύπου "δεν γινόταν αλλιώς" και λογικές του "μη χείρον βέλτιστον". Ενώ η αλήθεια είναι πως πιστεύουμε, όσοι το πιστεύουμε, πως ο Αντώνης Σαμαράς είναι ο καλύτερος πρωθυπουργός των τελευταίων 35 ετών. Ο καλύτερος και με διαφορά. Αυτή μας την πεποίθηση δεν την είπαμε ποτέ διατυπωμένη έτσι , υποκύπτωνατς στην ιδεολογική τρομοκρτατία των αντιμνημονιακών της φακής. υγ: αυτές τις μέρες το κάστρο της ανομίας, το σύμβολο των συριζαυγιτών και των τραμπούκων του αντιεξουσιαστικού χώρου, η βίλα Αμαλία γίνεται Ελληνικό Σχολείο. Χώρος που ήταν υπό φασιστική αριστερίστικη κατάληψη επί δεκαετίες. Δεν υπάρχει πιο συμβολικό γεγονός για τα πεπραγμένα του Σαμαρά από την μετατροπή της βίλα Αμαλία σε Σχολείο.

    • karenin avatar
      karenin @ Κώστας ΜΠ 23/05/2014 00:23:11

      Ενδιαφερον αγαπητε ΚΜ να φρεσκαρεις την μνημη μα ς τι ελεγε ο Σαμαρας το 90 το 2000 κλπ και τις εθνικες περιπετειες που ολα αυτα συνεπαγωνταν. Για το 2014, ας κρατησουμε τις καινολογιες και τις αμπελοφιλοσοφιες του Διογενη, σε σχεση με τις συγκεκριμενες υποχρεωσεις των πολιτων, που απορεουν απο συνειδητες εφαρμοσμενες πολιτικες επιλογες για να καταλαβουμε το αποτελεσμα της κυριακης.

  5. Η άλυτη εξίσωση avatar
    Η άλυτη εξίσωση 22/05/2014 10:22:18

    Αγαπητό μου Antinews, οι πάντες και τα πάντα στην πραγματική ζωή, δεν κρίνονται ποτέ απ΄τις προθέσεις, αλλά μονάχα εκ του αποτέλεσματος επί της καθημερινής ζωής του συνόλου των πολιτών. Κέρδη/Ζημίες, Νίκες/Απώλειες, Διασωθέντες/Θύματα... Εκεί πρέπει να γίνει η τελική καταμέτρηση κι επί της βάσης των υπαρκτών γεγονότων. Όχι επί των υποσχέσεων, όχι επί των οραμάτων, όχι επί των μελλούμενων Παραδείσων. Κοιτάζει ο καθένας μας στον καθρέφτη του, κοιτάζει και τριγύρω τη ζωή των συνανθρώπων του και κατά τη συνείδησή του δικάζει, αθωώνει, επιβραβεύει ή τιμωρεί και παύει..... Εξουσιοδοτεί εκείνον που πιστεύει οτι μπορεί και προτίθεται με κάθε κόστος, να υπεραπιστεί ενάντια σε ΟΛΟΥΣ και σε ΟΛΑ την πατρίδα μας και τον λαό της.

  6. Αντικατοπτρισμός avatar
    Αντικατοπτρισμός 22/05/2014 10:50:51

    Αντικατοπτρισμός : Είναι ένα παράξενο φαινόμενο που παρατηρείται στις θερμές περιοχές, συνήθως ερήμους. Αυτό μας κάνει να βλέπουμε αντικείμενα, που δεν υπάρχουν, ότι βρίσκονται πολύ κοντά μας. Αυτό συμβαίνει, γιατί τα στρώματα της ατμόσφαιρας, που βρίσκονται κοντά στο θερμό έδαφος, θερμαίνονται και αυτά και έτσι ο δείκτης διάθλασης αλλάζει. Όταν το αντικείμενο που κατοπτρίζεται, γιατί ακριβώς το θερμό στρώμα αέρα δρα ως κάτοπτρο, είναι ο ουρανός, τότε μας δίνει την εντύπωση μιας λίμνης, εξ' αιτίας του μπλε χρώματός του. Αυτό συνήθως συμβαίνει στα καραβάνια στην έρημο και πολλές φορές δημιουργεί θύματα. Άλλος αντικατοπτρισμός είναι, όταν βλέπουμε την εικόνα ενός αντικείμενου ανεστραμμένη. ** Αυτό είναι το πρόβλημα.....

    • Ιδιώτης avatar
      Ιδιώτης @ Αντικατοπτρισμός 22/05/2014 13:24:52

      Σε κάθε περίπτωση πάντως, πρόκειται σίγουρα για αυταπάτη, ε? Και δεν έχει καλό τέλος συνήθως...

  7. blue nile avatar
    blue nile 22/05/2014 10:51:57

    Aν όντως οι ευρωκράτες υλοποιούσαν τις απειλές τους και έδιωχναν την Ελλάδα από την ΕΕ θα είχαμε υποστεί μια τεράστια καταστροφή. Κανείς δεν πρέπει να αμφιβάλει για αυτό. Αμέσως μετά όμως θα είχε διαλυθεί και η ίδια η ευρωζώνη μην μπορώντας να αντέξει το πατατράκ.
    Οπότε κομματάκι δύσκολο να μας πετούσαν έξω.
    Ρίσκο βεβαίως και υπήρχε .
    Αν τελευταία στιγμή οι ευρωκράτες είχαν κάνει πίσω είχαμε κερδίσει και θα μπορούσαμε να ακολουθήσουμε ένα πολύ πιο ήπιο πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής από ότι το μνημονιακό.
    Αν επέμεναν και μας πετούσαν έξω θα υπέγραφαν φαρδιά πλατιά την διάλυση της ευρωζώνης μετατρέποντας την Ευρώπη σε κρανίου τόπου μετά την επιστροφή των ευρωζωνικών χωρών στα εθνικά τους νομίσματα.
    Οπότε θα πέφταμε στο γκρεμό αλλά θα τους παίρναμε μαζί μας.
    Αν θέλει κάποιος ας μου αποδείξει το πως η Ελλάδα θα έβγαινε από το ευρώ και το ευρώ θα συνέχιζε να υπάρχει.
    Τελικά αποδεχτήκαμε τα απαράδεκτα, υπογράψαμε ένα δημοσιονομικό πρόγραμμα που δεν βγαίνει και μας δεσμεύει για τα υπόλοιπα δεκαπέντε χρόνια και κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πότε θα αυξηθούν οι μισθοί πότε θα πέσει η φορολογία και πότε θα μειωθεί η ανεργία.
    Όλα θα κριθούν το επόμενο διάστημα .
    Η κυβέρνηση αξίζει να πάρει μια ψήφο εμπιστοσύνης ακόμα.
    Όμως αν δεν τα καταφέρει σύντομα να βελτιώσει τα δεδομένα της πραγματικής οικονομίας δεν υπάρχει περίπτωση να αποφύγει την συντριβή στις εθνικές εκλογές.

    • astro avatar
      astro @ blue nile 22/05/2014 12:54:05

      Aγαπητέ blue nile, Έχεις απόλυτο δίκιο. Αν μας πετάξουν ακόμα και σήμερα ή αύριο οι Ευρωκράτες απο την Ευρωζώνη χωρίς τη θέλησή μας , που σημαίνει οτι εμείς θα κάνουμε το παν χρησιμοποιώντας κάθε κεκτημένο μας δικαίωμα ως ΙΔΡΥΤΙΚΟ ΜΕΛΟΣ της ΕΕ και της Ευρωζώνης, για να τους πάρουμε μαζί μας, όχι βέβαια για εκδίκηση αλλά απλά αν όλοι επιστρέψουμε στα Εθνικά μας νομίσματα η ζημιά που θα πάθουμε λόγω δραχμής, θα είναι περίπου η μισή ή και λιγώτερη απο το άν είμαστε οι μόνοι εκ των 17 εκτός Ευρώ...Το ότι ο Σαμαράς με το Βενιζέλο όπως πρόβλεψε ο Μπαρόζο που φαίνεται τους ξέρει καλύτερα απο εμάς, υπέγραψαν τα μνημόνια που όχι μόνο δεν βελτίωσαν την θέση της Ελλάδος, αλλά όπως λες και σύ την επειδείνωσαν, δεν δεσμεύει τον Τσίπρα π.χ. Αλλωστε και αυτοί παρά τη θέλησή τους υπέγραψαν, όχι για να λυθεί το πρόβλημα του χρέους, αλλά προκειμένου να αναβληθεί η τελική λύση του για αργότερα και να διασωθούν πρώτα οι Γαλλογερμανικές τράπεζες φορτώνοντάς το στα κράτη και μάλιστα σχεδόν διπλασιασμένο, και με την Ελλάδα με μειωμένες κατα το ήμισυ τις δυνατότητές της να το πληρώσει. Ετσι, αν ο λαός καταψηφίσει τους υπογράψαντες τα μνημόνια, οι Ευρωκράτες θα αναγκαστούν να αρχίσουν απο την αρχή τη διαπραγμάτευση με τον Τσίπρα, για το μέρος εκείνο του χρέους που μπορεί να πληρώσει η Ελλάδα χωρίς να διαλυθεί, έχοντας πλέον λυμένο το θέμα του φόβου χρεωκοπίας των τραπεζών τους. Και όπως λες, επειδή προσωπικά είμαι σίγουρος οτι ακόμα κι αν η συγκυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου πάρει μια ψήφο εμπιστοσύνης ακόμα, δεν υπάρχει περίπτωση, τηρώντας τα μέχρι τούδε συμφωνηθέντα , ακόμα κι αν της χαρίσουν τα 16 δις δημοσιονομικό κενό για το 2014-2015 που προβλέπει η κομισιόν, να τα καταφέρει σύντομα να βελτιώσει τα δεδομένα της πραγματικής οικονομίας. Επομένως δεν υπάρχει περίπτωση να αποφύγει την συντριβή στις εθνικές εκλογές. Οπότε είναι προτιμώτερο, όπως σωστά αντιλαμβάνεται και ο ΣΕΒ να αποχωρήσει το ταχύτερο, ώστε να αρχίσει απο την αρχή η διαπραγμάτευση με τους εταίρους σε υγιή και όχι τιμωρητική βάση. Κάθε παράταση ενός σάπιου καθεστώτος, είναι μόνο προς ώφελος των λαμογίων και των νταβατζήδων που ανέκαθεν ωφελούνται από αυτό. Και είναι αδύνατο να αυτοθυσιαστεί ενα τέτοιο καθεστώς υπέρ Πατρίδος...

      • Geros avatar
        Geros @ astro 23/05/2014 08:37:52

        Πως θα τους πάρουμε μαζί μας ακριβώς? Θα στείλουμε τον Γλέζο ζωσμένο με εκρηκτικά στις Βρυξέλλες? Θα τους αναγκάσουμε χρησιμοποιώντας ... κεκτημένα δικαιώματα? Τι είναι βρε συ για να χάψουν την αρλούμπα περί κεκτημένου δικαιώματος? Πασόκοι υπουργοί? Φίλε μου δες τα πράγματα λίγο ρεαλιστικά σε παρακαλώ , δεν υπάρχει κεκτημένο δικαίωμα από την στιγμή που θα αθετήσουμε την συμφωνία. Νομίζεις πραγματικά ότι θα αθετήσουμε την συμφωνία και μετά θα υπάρχει στήριξη στις τράπεζες , ΕΣΠΑ , προγράμματα στήριξης , συγχρηματοδοτούμενα έργα και δυνατότητα επιρροής αποφάσεων και κατευθύνσεων έστω και στο ελάχιστο? Την στιγμή που θα πούμε "δεν πληρώνω" πετάμε την Ελλάδα στο καλάθι των αχρήστων της E.E. Τα πράγματα είναι απλά , από την μια υπάρχει ο δρόμος της E.E. και από την άλλη ο δρόμος του Κ.Κ.Ε. , διαλέξτε και πάρτε , λίγο έτσι και λίγο γιουβέτσι δεν υπάρχει στο μενού. Επειδή βλέπω να επανέρχεται στο προσκήνιο το γνωστό τροπάρι για το κόστος που θα επωμιστούν οι ευρωπαίοι λόγω της εξόδου της Ελλάδος από το ευρώ (είναι στον πυρήνα της Συριζαίικης παρανόησης της πραγματικότητας που σε διακρίνει) ,έχω να σου κάτι. Κόστος έχουν όλα τα πράγματα στον κόσμο , κόστος φυσικά έχει και μια έξοδος της Ελλάδος από το ευρώ , αυτό από μονο του όμως δεν δημιουργεί διαπραγματευτικό πλεονέκτημα υπέρ μας. Γιατί αν οι ευρωπαίοι αποφασίσουν να μας στηρίξουν με τον τρόπο που θέλει η αντιπολίτευση (διαγραφή του μεγαλύτερου κομματιού του χρέους , ρήτρα ανάπτυξης για το υπόλοιπο , χρηματοδότηση για παύση της λιτότητας) το κόστος της Ελληνικής παραμονής υπερβαίνει κατά πολύ το κόστος της αποπομπής της! Μέσα σε ένα χρόνο από την μέρα που θα τα δεχτούν αυτά για την Ελλάδα, η Ιταλία , η Ισπανία , η Πορτογαλία και δεν ξέρω ποιος άλλος θα έχουν στην εξουσία κυβερνήσεις που θα απαιτήσουν το ίδιο , λαούς που θα λένε ότι οποιος πολιτικός τους δεν τους φέρει την ίδια συμφωνία που έκανε η Ελλάδα είναι προδότης. Σωστά? Ξέρεις πόσο κοστίζει κάτι τέτοιο? Μιλάμε για τρισεκατομμύρια! Βγήκαν μερικοί λαϊκιστές , ονόμασαν το χρέος απεχθές , την Ε.Ε. τιμωρητική , το μνημόνιο ανθρωποκτόνο (ο μύθος των χιλιάδων Ελλήνων που δήθεν αυτοκτόνησαν λόγω μνημονίου) και νομίζεις ότι καθαρίσαμε? Ζούμε σε έναν κόσμο φοβερά πολυπλοκότερο από ότι νομίζει η Ελληνική λαικιστική αντιπολίτευση.

        • astro avatar
          astro @ Geros 23/05/2014 14:08:37

          Tώρα που μου το λες αγαπητέ Γέρο με βάζεις σε σκέψεις, οτι τελικά μπορεί να έχεις δίκιο και να είναι πολύ μεγάλο το κόστος αυτών που θα ζητήσει ο Τσίπρας στη διαπραγμάτευσή του με τους εταίρους. Ομως και αυτοί συμφωνούν οτι κάτι πρέπει να δώσουν, διότι αν μας πνίξουν εντελώς δεν θα πάρουν τίποτε, οπότε το κόστος τους θα είναι πολλαπλάσιο. Επίσης συμφωνώ οτι δεν θα πάρει όλα αυτά που ζητάει ο Τσίπρας. Θα βρεθεί, ως συνήθως γίνεται στην Ευρωζώνη όταν ένα μέλος εγείρει αξιώσεις, μια μέση λύση, ικανοποιητική εν μέρει για όλες τις πλευρές. Κανείς ποτέ στην ΕΕ δεν τα πήρε όλα. Το βέβαιο είναι η ανόρθωση της Εθνικής μας αξιοπρέπειας, ανεξαρτήτως των υλικών επιτευγμάτων, που για μια μεγάλη μερίδα Ελλήνων είναι πολλή σημαντικό, έστω κι αν δεν αποτιμάται σε χρήμα... Στη χειρότερη περίπτωση, ο Τσίπρας θα αναδειχτεί σε νέο Σαμαρά, πράγμα που εγώ δεν θεωρώ καθόλου αρνητικό.

  8. Neutral Observer avatar
    Neutral Observer 22/05/2014 11:38:43

    Ο Venner δεν ήταν ένας ρατσιστής ομοφοβικός όπως ήθελαν να τον παρουσιάσουν τα διάφορα ξεπουλημένα media. Ήταν ένας ένθερμος εθνικιστής και διανοητής, προσηλωμένος στο Ευρωπαϊκό Ιδεώδες, υπέρμαχος των παραδοσιακών κοινωνικών δεσμών (Πατρίς – Θρησκεία – Οικογένεια) και οπαδός μιας Νιτσεϊκής θεώρησης για την ανθρώπινη υπέρβαση. Ο Venner ήταν ενάντιος στη μετανάστευση ανθρώπων από χώρες του τρίτου κόσμου, κυρίως μουσουλμάνων, προς τη Γαλλία και την Ευρώπη, οι οποίες αλλοιώνουν την πληθυσμιακή σύνθεση της ηπείρου μας, καθώς και εναντίον της αμερικανοποίησης των ευρωπαϊκών αξιών. Θα πρέπει εδώ να σημειώσουμε ότι η Οργουελλική κοινωνία, όπως την οραματίζονται οι παγκόσμιοι εξουσιαστές της Νέας Τάξης Πραγμάτων, έχει αρχίσει να υλοποιείται στη Γαλλία εδώ και πολλά χρόνια, ενώ η σημερινή σοσιαλιστική κυβέρνηση του ολίγιστου Ολάντ προβαίνει σε σειρά ελευθεριακών μέτρων, όπως οι γάμοι μεταξύ ομοφυλόφιλων ζευγαριών, η κατάργηση της λέξης «Φυλή» από τη γαλλική νομοθεσία, η δημιουργία ειδικών χώρων όπου οι τοξικομανείς θα κάνουν ελεύθερα χρήση ναρκωτικών ουσιών, καθώς και άλλων ενεργειών που στρέφονται ενάντια στη Φύση και τον ανθρώπινο προορισμό. Όλα αυτά με την στήριξη μιας φιλελεύθερης ψοφοδεξιάς και των πάσης φύσεως αριστερών και κομμουνιστών, σε μια προσπάθεια να μετατρέψουν τη Γαλλία σε παράδεισο «ανοχής», ακολουθώντας πιστά τις σιωνιστικές επιταγές. Ο εθελούσιος θάνατος του Dominique Venner ήταν μια ύστατη θυσία με στόχο την αφύπνιση των αποχαυνωμένων Γάλλων και Ευρωπαίων απέναντι στην καταστροφή του πολιτισμού μας. Πρότυπο ηρωισμού, αγωνιστικότητας, θάρρους και αξιοπρέπειας, θα αποτελεί φωτεινό παράδειγμα για τις μελλοντικές γενιές της Ευρώπης που ονειρευόμαστε, μιας ελεύθερης Ευρώπης των Εθνών, την οποία ο ίδιος είχε ονειρευτεί και αγωνίστηκε όσο ζούσε. «L' avenir nous appartient!» (Το μέλλον μας ανήκει). DOMINIQUE VENNER: ΠΑΡΩΝ!

  9. Wolf avatar
    Wolf 22/05/2014 12:13:52

    Το ξέφωτο είναι κοντά και εμείς ζυγώνουμε, για κάποιους όμως, ήρθε η ώρα να συναντήσουν τη μοίρα τους στο δρόμο που διάλεξαν για να την αποφύγουν. Τώρα πρέπει να διαλέξουν ποιο μονοπάτι θα διαβούν και ποιο θα αφήσουν πίσω τους. Η ώρα να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν έφτασε, είναι εδώ. Και θα είναι τουλάχιστον άδικο για όλους τους Έλληνες και ειδικά τους νέους μας να διαλέξουμε το δρόμο που θα μας γυρίσει πίσω, σε όσα μας πλήγωσαν, σε όσα πρέπει να γίνουν κακή ανάμνηση. Για να τα αποφύγω αυτά, την Κυριακή θα ψηφίσω Σαμαρά.

    • ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ avatar
      ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ @ Wolf 22/05/2014 15:47:08

      Το ξέφωτο κε Λύκε ορίζεται ως το μεσοδιάστημα μεταξύ δύο δασών. Μπράβο σας εάν έως τώρα βαδίζατε μέσα σε δάσος με πυκνή βλάστηση και πανίδα. Πολλοί από εμάς, βαδίζουμε από πολλού σε καμμένη γη που πλέον μετατράπηκε σε έρημο, όπως σωστά αν και μάλλον ατυχώς για τους σκοπούς του άρθρου, αναφέρει ο συντάκτης. Κρανίου τόπος, όπως λένε.

      • Γεώργιος Τ. avatar
        Γεώργιος Τ. @ ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ 23/05/2014 18:00:57

        Το σοβαρό σημείο που ξεχνάτε είναι ποιοι έκαψαν, ποιοι αποψίλωσαν και ποιος φυτεύει. Και τα δάση δεν ξαναγίνονται σε ένα χρόνο. Βλέπουμε τα βλαστάρια όμως που σημαίνει ότι γίνεται σωστή δουλειά που θα δρέψουμε καρπούς. Σύντομα.

  10. threshold avatar
    threshold 22/05/2014 13:06:49

    H σωτηρία της ψύχης πρ'επει να συμβαδίζει με την σωτηρία της Πατρίδας φίλοι μου. Δυστυχώς ο Σαμαράς έκανε πολύ λίγα σε τόσο πυκνό πολιτικό χρόνο... Σημασία δεν έχουν τα πρόσωπα και οι προθέσεις τους αλλά οι πολιτικές που εφαρμόζονται.Αυτές έχουν συνέπειες στο έθνος.

  11. ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ avatar
    ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ 22/05/2014 15:32:21

    Για σκεφτείτε αξιότιμε συντάκτη τους πάρα πολλούς, όλο και περισσότερους που δε μπορούν να τα βγάλουν πέρα με 100 € την εβδομάδα, γιατί δεν έχουν 100€ την εβδομάδα. Για σκεφτείτε τις δεκάδες χιλιάδες επιχειρήσεις που έβαλαν λουκέτο, αυτές που δε μπορούν να βάλουν διότι χρωστάνε και όλες αυτές που πολύ σύντομα πλέον, επίσης θα κλείσουν; Φαντάζομαι αναφέρεστε στην Ελλάδα, στο άρθρο σας. Και για σκεφτείτε τι έχουν γίνει οι καταθέσεις των πολιτών στις ελληνικές τράπεζες που εξανεμίστηκαν είτε για να συντηρήσουν οικογένειες με μειωμένα πλέον-μηδενικά εισοδήματα, είτε για να πληρώσουν τους φόρους των Σαμαρά-Στουρνάρα; Και για σκεφτείτε τους μικρο ομολογιούχους του ελληνικού δημοσίου; Είναι δυνατόν να γράφετε παρόμοια επιχειρήματα και να περιμένετε να πείσετε οποιονδήποτε;

    • ο εμπεσών εις τους ληστάς avatar
      ο εμπεσών εις τους ληστάς @ ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ 22/05/2014 16:14:37

      Ενώ ο Άλεξ θα σπείρει τα ευρώδεντρα και θα έχει να δώσει στους αναξιοπαθούντες.

      • ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ avatar
        ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ @ ο εμπεσών εις τους ληστάς 22/05/2014 18:45:58

        Άλλα αντ' άλλα, της παρασκευής το γάλα, φίλτατε.

    • takis400 avatar
      takis400 @ ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ 22/05/2014 19:56:06

      ετσι μπραβο,το δραματοποιει κιολας,σκεψου να μπορουσες να παρεις μονο 100 ευρω την εβδομαδα,σκεψου συντακτα του αρθρου και αυτους που δουλευουν για να πεφτουν οι δεικτες με 450 το μηνα,ανοιξαν οι δουλειες φαινεται,ειρωνευονται τον κοσμο,αλλα υπαρχει θυμικο που ελεγε και η γιαγια μου

    • Ρεαλιστης avatar
      Ρεαλιστης @ ΓΕΔΡΩΣΙΑ ΕΡΗΜΟΣ 23/05/2014 01:06:14

      Χιλιαδες επιχειρησεις εβαλαν λουκετο γιατι περαν της κρισης ειχαν ξερολες επιχειρηματιες που μονο με γνωριμιες δουλευαν. Που ποτε δεν επενδυσαν σε σοβαρα στελεχη και ποτε δεν ειχαν εξωστρεφεια. Η κριση τους βρηκε απροετοιμαστους με μεγαλα δανεια που εγιναν υπερπολυτελεις κατοικιες σε Μυκονο κλπ. Πολλα τα παραδειγματα απο εταιριες πληροφορικης που επαιρναν εργα αλλα ποτε δεν παρεδωσαν κατι ποιοτικο και ποτε δεν ανταγωνιστηκαν στο εξωτερικο. Εταιριες εκδοτικες και παραδοσιακες εφημεριδες που εκλεισαν απο καποιους στυλ Τραγκα , Κουρη και που σημερα ειναι οπαδοι της δραχμης . Οι δεκαδες χιλ. επιχειρησεις ειχαν εισαγωγικο κατα κυριο λογο χαρακτηρα . Οι βιοτεχνες δεν ηταν ετοιμοι να αντιμετωπισουν την Κινα την Ινδια κλπ. Οι περισσοτεροι πιαστηκαν στον υπνο. Πολλες εταιριες αντιμετωπισαν το ΠΑΜΕ και καθε μορφης συνδικαλισμο για εντυπωσεις παρα για ουσια . Τα 500 ευρω τον μηνα η τα 700 υπαρχουν φυσικα στα αστικα κεντρα αλλα στα τουριστικα μερη δεν υπαρχει ενδιαφερον απο Ελληνες να δουλεψουν. Ετσι βλεπουμε το φαινομενο τα νησια να ειναι γεματα απο μεταναστες 2ης γενιας και σχεδον ολες οι υπηρεσιες να προσφερονται απο αυτους. Ο Ελληνας ακομα δεν επεστρεψε στην επαρχια οπου εχει περιουσια και μελλον αλλα ακομα περιμενει να γινουν πραγματικοτητα το ' νεο Λεφτα υπαρχουν ' του Τσιπρα. Ο Ελληνας δεν ανεπτυξε παρα την κριση την κοινωνικη του ευθυνη και να καταγγειλει την φοροδιαφυγη που ακομα βασιλευει. Αρα οι φοροι των Σαμαρα Στουρναρα οπως αναφερετε θα ηταν λιγοτεροι αν ολοι πληρωναν το μεριδιο που τους αναλογει.

      • astro. avatar
        astro. @ Ρεαλιστης 23/05/2014 07:57:02

        "Ο Ελληνας δεν ανεπτυξε παρα την κριση την κοινωνικη του ευθυνη και να καταγγειλει την φοροδιαφυγη που ακομα βασιλευει. Αρα οι φοροι των Σαμαρα Στουρναρα οπως αναφερετε θα ηταν λιγοτεροι αν ολοι πληρωναν το μεριδιο που τους αναλογει." "Αν η γιαγιά μου είχε καρούλια....." Αυτό είναι όντως ανέκδοτο. Τόσο ηλίθιος Έλληνας μόνο ο ΓΑΠ έιναι. Πως να αναπτύξει φορολογική συνείδηση ο Ελληνας, όταν οι δάσκαλοι και "πατέρες" του Εθνους έχουν θεσπίσει νόμους για να φοροδιαφεύγουν νόμιμα, τόσο αυτοί με τα αφορολόγητα πάσης φύσεως, πέρα απο τις "κουρσάρες", ακόμα και λαπτόπ και κινητά, όσο και οι Νταβατζήδες τους με τις offshore Κύμης, Κρανιδίου κλπ. και τις δεκάδες λίστες Μεγαλοφοροφυγάδων τύπου Λαγκάρντ που ούτε ο Σαμαράς άνοιξε ποτέ? Ακόμα κι αν πάθαιναν μαζική καθυστέρηση και ολοι πληρωναν το μεριδιο που τους αναλογει, οι φοροι των Σαμαρα Στουρναρα οπως αναφερετε ΔΕΝ θα ηταν λιγοτεροι, απλώς θα ήταν περισσότερες οι καταθέσεις των Μεγαλοφοροφυγάδων στις Ελβετίες και τα κλειστά μαγαζιά θα ήταν ακόμα περισσότερα. Μην είστε αφελείς, το θέμα της "φορολογικής συνείδησης " του Ελληνα υποζυγίου (πλήν ημών) 'εχει τεθεί εδώ και 40 χρόνια, όπως και το θέμα της παιδείας π.χ. Η σημειωθείσα πρόοδος και στα δύο είναι η ίδια, αφού αυτοί που το θέτουν φοροδιαφεύγουν και έχουν Ιδιωτική, κατα προτίμησην Αμερικανική παιδεία στα παιδιά τους που βλέπουμε να διαιωνίζουν την κατοχή των σημαντικώτερων θέσεων του κράτους.

  12. Nickk avatar
    Nickk 22/05/2014 17:51:28

    Δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι αν γίνονταν οι αμοιβαίες υποχωρήσεις το καλοκαίρι του 2010, οι εξελίξεις θα ήταν πολύ λιγότερο δραματικές.

  13. Θόδωρος 17.06.2014 avatar
    Θόδωρος 17.06.2014 22/05/2014 22:00:47

    Γιατί δεν καταψήφισε ο κόσμος την ΝΔ την προηγούμενη Κυριακή όπως το ΠΑΣΟΚ το 2012? Γιατί?

    • Παύλος avatar
      Παύλος @ Θόδωρος 17.06.2014 22/05/2014 23:13:59

      Δε ψήφισαν κομματα ,αλλά πρόσωπα, το 2012 ήταν ββουλευτικές

      • Θόδωρος 17.06.2014 avatar
        Θόδωρος 17.06.2014 @ Παύλος 23/05/2014 15:40:32

        Πολύ προβλέψιμη απάντηση. Π.χ. δηλαδή εγώ "κάηκα", είμαι άνεργος, με κυνηγάν εφορία και τράπεζες, αλλά θα ψηφίσω τον φίλο μου στη ΝΔ για να ξαναπάρει αμπάριζα η ΝΔ και να συνεχίσει την ίδια "αντικοινωνική" πολιτική, αφού την υποστηρίζω πάλι. Θέλω να διαμαρτυρηθώ αλλά όχι τώρα. Αυτό λέτε? Και περιμένετε να σας πιστέψουμε? Ποιον πείθετε με τέτοια επιχειρήματα? Κανένα. Μόνο άτομα χαμηλής αντίληψης και νοημοσύνης ίσως.. Ο κόσμος καταλαβαίνει ότι κάτι διορθώνεται και στηρίζει αυτήν την προσπάθεια, όσο και να έχει (έχουμε) πληγεί οικονομικά. Βλέπει ότι τώρα δεν υπάρχει άλλη αξιόπιστη εναλλακτική. Κάτι που είναι αλήθεια βέβαια..

  14. Evelyn avatar
    Evelyn 23/05/2014 06:50:07

    Ρεαλιστη ποσο δικιο εχεις. Ζω σε νησι και εχεις απολυτο δικιο.Οι νεοι εδω οι περισσοτεροι τουλαχιστον προτιμουν να εχουν ενα φραπε ολη μερα στο χερι παρα να διεκδικησουν τις δουλειες των αλλοδαπων.Προσωπικα χαριζω στους περισσοτερους Ελληνες το ΠΡΙΓΚΗΠΕΣΣΑ του Μαλαμα.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Evelyn 23/05/2014 10:38:42

      Evelyn, αυτο συμβαινει γιατι ο Ελληνας μεγαλωσε τα παιδια του με τη προοπτικη των σπουδων και της καλυτερης ζωης απο το χωραφι που το ειχε προσφατα εγκαταλειψει λογω των σκληρων συνθηκων. Ετσι ηταν το μοντελο για πολλα χρονια, ολοι επιστημονες. Τωρα που οι επιστημονες φευγουν εξω και οι υπολοιποι νεοι αναγκαζονται να σφιξουν το ζωναρι θα περασουμε σε αλλο μοντελο. Ομως θελει το χρονο του. Ειναι κριμα ομως να πληρωνει το Ελληνικο κρατος σχολεια και Πανεπιστημια και να καταρτιζει προϋπολογισμους και αποδοση μηδεν. Αυτο θα εχει ως αποτελεσμα και την παντελη υποβαθμιση της Παιδειας διοτι θα διοχετευεται αλλου η νεολαια και το γυρισμα της χωρας σε αγροτοκτηνοτροφικη οικονομια που συνεπαγεται γενικη πτωση και φτωχεια. Τον ορυκτο πλουτο θα τον χειριστουν "κεφαλια" και εταιριες απ εξω και αυτα παιζονται τωρα ωστε να δημιουργηθει μια Ελλαδα ανικανη να ρυθμισει τη τυχη της αλλα μονο ουραγος στις εξελιξεις με το διαρκες κυνηγι του μεροκαματου.... Οντως οι μεταναστες προκοβουν γιατι δεν εχουν φορολογικες δεσμευσεις, οι εργοδοτες τους ειναι ασυδοτοι και το κρατος κανει τα στραβα ματια. Οταν ομως οι αυτοχθονες αναλαβουν τις δουλειες, τα πραγματα θα ειναι διαφορετικα και οι νεοι το ψιλοκαταλαβαν και γι αυτο αντιδρουν. Οσοι νεοι βρηκαν στρωμενες δουλειες στην επαρχια απο γονεις, μπηκαν στο χορο και αποδιδουν γι αυτο ειπα σε αλλη αναρτηση οτι η επαρχια ζει καλα. Αυτο ομως ειναι ενα μεσοδιαστημα που δεν θα διαρκεσει πολυ. Οταν μετακινηθει κι αλλος κοσμος προς την επαρχια θα προκυψουν και εκει τα ιδια προβληματα με την πολη. Προς το παρον οι νεοι περιμενουν, δεν κανουν οικογενειες, μειωθηκαν οι γεννησεις και οι περισσοτερες ειναι απο αλλοδαπους..... Για να μεταδωσω και μια ....μεταφυσικη διασταση θα πω μια ρηση του γεροντα Ιωσηφ του Βατοπεδινου: "η Ελλαδα θα φτωχυνει πολυ, αλλα μετα θα κινηθει, θα επιστρεψουμε στις βασεις μας...." Απλα να θυμομαστε οτι καμια ανακαινιση δε γινεται αν δεν περασει πρωτα απο το χωνευτηρι των δυσκολιων, οπως κανενας ανθρωπος δεν ερχεται στη ζωη αν δεν περασει απο τις ωδινες της γεννησης.....

  15. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 23/05/2014 14:18:22

    Η πατρίδα στάθηκε στα πόδια της χάρη στα ίδια "υποζύγια"...Χάρη σε όσους κράτησαν τα λεφτά "μέσα", σε αντίθεση με κάτι καλόπαιδα πέριξ της Βουλής...Όπως είπε ο "Εμπενίζερ" Σόϊμπλε "η Ελλάδα υποφέρει λόγω της πολιτικής της ελίτ"...Ας μην μας κουνούν λοιπόν το δάχτυλο και μας θέτουν διλήμματα...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Αιρετικός 23/05/2014 21:50:24

      Αυτός που θέτει διλημματα τα έφερε μέσα πάντως εν μέσω κρίσης...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Αιρετικός 23/05/2014 21:50:57

      ...και εννοώ το Σαμαρά βεβαίως-βεβαίως.

  16. Evelyn avatar
    Evelyn 24/05/2014 06:31:58

    Ρηνα,γιατι τοσες αρνητικες σκεψεις?Ακομα και το χωραφι για να παραγει και να αποδιδει καρπους,χρειαζονται σπουδες.Οι συνθηκες με τα νεα δεδομενα δεν ειναι τοσο σκληρες.Τωρα ο σωστος επιστημονας θα διαπρεψει και στη χωρα του.Με πολυ καλυτερες συνθηκες ζωης.Η υποβαθμιση της παιδειας.Κανουν σωστα ποσοι δασκαλοι και καθηγητες τη δουλεια τους?Τον ορυκτο πλουτο παντα θα τον χειριζονται "κεφαλια''.Γινε και εσυ.Διαρκες κυνηγι μεροκαματου.Σε ποια χωρα συμβαινει το αντιθετο?Οι μεταναστες εχουν φορολογικες δεσμευσεις γιατι πια ειναι επιχειρηματιες.Ποιος το επετρεψε αυτο?Μονο το κρατος?Ασυδοτοι εργοδοτες.Οταν κανεις σωστα τη δουλεια σου?Γινε και εσυ εργοδοτης.Η επαρχια και τα νησια δεν ζουν σε αλλο πλανητη.Απλως ¨"φωναζει" γιατι χρειαζονται Ελληνικα χερια που να εχουν ομως ορεξη για δουλεια.Οι γονεις μου εζησαν σκληροτερες εποχες αλλα και οικογενεια εκαναν και "προικησαν"τα παιδια τους.Πως αραγε?Με νοικοκυριο.

  17. evdokia avatar
    evdokia 25/05/2014 12:06:56

    Ναι αυτό που έκανε ο Σαμαράς ειναι "πολύ μεγάλο πράγμα" ! Δυστυχώς, σήμερα δεν μπορούν να το καταλάβουν πολλοί, αλλά η Ιστορία "γράφει" και οι αγέννητοι θα μάθουν την αλήθεια.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.