#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/10/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η στρατηγική σημασία της συμμαχίας Ελλάδας - Ισραήλ



Με αφορμή το προηγούμενο ταξίδι του Αντ. Σαμαρά στις ΗΠΑ γράφαμε για την αναγνώριση από τον Ομπάμα του «σημαντικού σταθεροποιητικού ρόλου της Ελλάδας σε Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Βαλκάνια», ενέργεια που προσέδωσε «μια νέα δυναμική στις σχέσεις Ελλάδας-ΗΠΑ» και οδηγεί στην αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας στην ασταθή περιοχή της. Όπως εξάλλου προέκυψε τότε από τις δηλώσεις του προέδρου των ΗΠΑ, όταν οι Αμερικανοί μιλούν για τον «ρόλο της Ελλάδας» δεν αναφέρονται πλέον μόνο στα Βαλκάνια – όπως συνέβαινε στο παρελθόν – αλλά της δίνουν ρόλο και στην ευρύτερη περιοχή της Μέσης Ανατολής και της Βορείου Αφρικής. «Είχαμε την ευκαιρία να συστήσουμε το γενικότερο περιβάλλον γύρω από τη Μεσόγειο, στα Βαλκάνια. Όπως το έθεσε ο πρωθυπουργός, πολλές φορές είναι μια γειτονιά με προκλήσεις. Και η Ελλάδα μπορεί να παίξει σημαντικό σταθεροποιητικό ρόλο και ρόλο εταίρου στη διαχείριση θεμάτων στη Μέση Ανατολή, στη Βόρειο Αφρική, στα Βαλκάνια», είπε τότε χαρακτηριστικά ο Αμερικανός πρόεδρος μετά την συνάντηση του με τον Έλληνα πρωθυπουργό. Σε εκείνη την επίσκεψη εξάλλου τέθηκαν οι βάσεις για την δημιουργία  ενός άξονα Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ με σταθεροποιητικό ρόλο στο ασταθές περιβάλλον της περιοχής.

Η δημιουργία αυτού του άξονα ήταν στο επίκεντρο και της πρόσφατης επίσκεψης του Έλληνα πρωθυπουργού στο Ισραήλ η οποία έγινε μόλις δυο ημέρες μετά την δεύτερη επίσκεψή του στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Βρισκόμαστε ενώπιον μιας μεγάλης ανατροπής των δεδομένων στη Μέση Ανατολή και την Μεσόγειο, εξηγεί καλά ενημερωμένη κυβερνητική πηγή. Όταν ιδρύθηκε το ΝΑΤΟ και στην εποχή του Ψυχρού Πολέμου που ακολούθησε, η Ελλάδα και η Τουρκία δεν είχαν διακριτό ρόλο. Λίγο - πολύ οι Αμερικανοί και οι άλλοι εταίροι στο ΝΑΤΟ τις αντιμετώπιζαν τότε το ίδιο.

Ο Ψυχρός Πόλεμος όμως τέλειωσε εδώ και χρόνια και ακολούθησε μια περίοδος αναταραχών στην περιοχή που κορυφώθηκαν με την λεγόμενη Αραβική Άνοιξη.  Την περίοδο αυτή, η Τουρκία αποστασιοποιείται πλέον σταθερά από την Δύση, αλλά και την Αμερική, με αποτέλεσμα το Ισραήλ να αισθάνεται ως ναυαγός στη Μεσόγειο. Το ίδιο αισθάνονται και οι "κοσμικοί" μουσουλμάνοι οι οποίοι σε αντίθεση με τους φανατικούς δεν θέλουν συγκρούσεις και ανατροπές του status quo.

Σε αυτήν ακριβώς την στιγμή έρχεται η Ελλάδα με την πρόταση για την δημιουργία του άξονα Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ.  Κάνοντας δηλαδή τις συγκρίσεις με την εποχή του Ψυχρού Πολέμου, η Ελλάδα εμφανίζεται στην γεωπολιτική σκακιέρα της περιοχής με ένα ρόλο διακριτό, ξεχωριστό από εκείνο της Τουρκίας - για να μην πούμε αντίθετο. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ισραήλ έχει μεγαλύτερη ανάγκη από εμάς τον άξονα αυτόν ο οποίος γίνεται πλέον αποδεκτός και από τις ΗΠΑ, ενώ προηγουμένως δεν ήταν.

Τα οφέλη από την συμμαχία Ελλάδος - Ισραήλ είναι σε γενικές γραμμές γνωστά και θα ήταν περιττό να αναφερθούμε πάλι. Θα επισημάνουμε μόνο τον ρόλο της εβραϊκής διασποράς στην παγκόσμια οικονομία και την βοήθεια που μπορεί να προσφέρει σε έναν πολύτιμο σύμμαχο του Ισραήλ όπως η Ελλάδα.

Βασίλης Ζήσης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 10/10/2013 07:53:40

    Όσοι δεν φορούσαν παρωπίδες, και "διάβαζαν" τους Οιωνούς από το 2009 πως "κάτι" κινείται πέριξ της Αφρικής, κυρίως λόγω των πλουτοπαραγωγικών πηγών της, προειδοποιούσαν. Και δεν νοιώθουν έκπληξη. Καμία έκπληξη για τα σημερινά, αλλά και μελλούμενα. Ζούμε ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ στιγμές. Το status που διαμορφώνεται αυτή την περίοδο στην περιοχή θα διατηρηθεί στα επόμενα 50 χρόνια.
    Τόσο μπροστά πρέπει να κοιτάζουμε.
    ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΜΑΣ ΟΠΩΣ ΤΑ ΒΙΩΝΟΥΜΕ (πχ. ΧΑ κλπ.) ΣΧΕΤΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ...Συγκοινωνούντα δοχεία....

    ΥΓ. Πολλοί λένε: "μας κατάντησαν σαν την Αφρική"...
    Τους απαντώ: μακάρι να γινόμαστε Αφρική !!!
    Τίς επόμενες δεκαετίες, η Αφρική θα εκτοξευθεί όσο αφορά την οικονομική της ανάπτυξη...για πολλούς και διάφορους λόγους...

    • tzager avatar
      tzager @ Τί να λέμε; 10/10/2013 08:39:50

      Συμφωνώ απόλυτα για την Αφρική. Τουλάχιστον το ανατολικό της κομμάτι, Κένυα, Αιθιοπία, Τανζανία, συνιστά πόλο επενδυτικών ευκαιριών τα τελευταία χρόνια και οι ρυθμοί ανάπτυξης εκτοξεύονται.

      Όσο αφορά τον άξονα Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, επιβάλλεται η άμεση ένταξη και της Αιγύπτου- ίσως και του Λιβάνου- σ'αυτήν την στρατηγικής σημασίας συμμαχία και όλοι μαζί να αποτελούν παράγοντα γεοπολιτικής, οικονομικής και ενεργειακής σταθερότητας και ανάπτυξης στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου.

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 10/10/2013 08:19:39

    Kαλη η συμμαχια αλλά ο λογος που γινεται ειναι άλλος : η Τουρκια ειναι πια τοσο ισχυρη ωστε μπορει να ακολουθει ανεξαρτητη πολιτικη.
    Μπορει τα παλια χρονια Ελλαδα και Τουρκια να αντιμετωπιζονταν το ιδιο απο τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ αλλά ειχαν και παραπλησια δυναμη.Σημερα η Τουρκια ειναι σε άλλη κατηγορια απο τη χρεωκοπημενη Ελλαδα οπως αλλη κατηγορια ειναι η Ελλαδα απο τα Σκοπια.Και αυτο φαινεται παντου.
    Η κορβετα που πηγε χθες στις Κυκλαδες ειναι 2 ετων τουρκικης κατασκευης και την παρακολουθουσε ο Κουντουριωτης κατασκευης 1978 ενω τα ναυπηγεια Σακαραμαγκα υπολειτουργουν..

    • ωρίωνας avatar
      ωρίωνας @ ψυχραιμια 10/10/2013 09:40:19

      Κι εμείς αγαπητέ ψυχραιμία αγοράζαμε τα γερμανικά υποβρύχια 2 ετών Γερμανικής κατασκευής σαν να ήταν φρέσκα κουλουράκια και χρεωκοπήσαμε, διότι πίσω έχει η αχλάδα (Υπερτραπεζίτες) την ουρά.
      Τώρα η σειρά της Τουρκίας να χρεωκοπήσει αγοράζοντας (Τουρκικής χαχαχαχα!!! κατασκευής με Αμερικάνικα ανταλλακτικά) κορβέτες και να μας τις μοστράρουν στις Κυκλάδες , όπως κάνουν εδώ και 50 χρόνια για να φοβηθούμε...Και εμείς φοβόμαστε και αισθανόμαστε δυστυχείς που δεν έχουμε κορβέτες να τους μοστράρουμε και να τους κάνουμε και κανα επεισόδιο αλλά Ιμια για να ευχαριστησουν και αυτοί την Αμερικανική κυβέρνηση όταν αυτή θα ακινητοποιήσει στον αέρα τα ελικόπτερά τους "για να αποφευχθεί η σύρραξη μεταξύ συμμάχων του ΝΑΤΟ"...

      • Σπορέας avatar
        Σπορέας @ ωρίωνας 10/10/2013 15:31:06

        Τι τον θέλουν τον "Αβέρωφ"
        τι το θέλουν το "Κιλκίς"
        να το κάνουνε τρακτέρια
        να οργώσουμε τη γής.

        Τι τα θέλουνε τα όπλα
        τι τα θέλουν τα σπαθιά
        να τα κάνουν εργαλεία
        να δουλέψει η εργατιά.

        Ζήτω ο Λένιν, ζήτω ο Τρότσκυ
        ζήτω ο κόκκινος στρατός
        ζήτω το σφυρί δρεπάνι
        ζήτω ο σοσιαλισμός.

        (τραγουδάκι από την εποχή που το ΚΚΕ ακόμα λεγόταν ΣΕΚΕ )

        Αγαπητέ Ωρίωνα, υπάρχει βλέπεις συγκεκριμένη ιδεολογία που σταθερά εναντιώνεται στα εξοπλιστικά προγράμματα αυτής της χώρας, χρησιμοποιώντας εύπεπτα λαϊκίστικα συνθηματάκια.

        • Ωρίων avatar
          Ωρίων @ Σπορέας 10/10/2013 18:30:56

          Κι εσύ αγαπητέ Σπορέα παρασύρεσαι απο τέτοια εύπεπτα λαϊκίστικα συνθηματάκια και αφήνεις τους Τσοχαντζαραίους να "αγοράζουν" με λευκή επιταγή "δήθεν απαραίτητα" όπλα? Δεν υπάρχουν τα ελάχιστα πραγματικά απαραίτητα και ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ όπλα που να μας εξασφαλίζουν την άμυνα χωρίς να γεμίζουν τις τσέπες των Τσοχαντζαραίων? Γιατί δεν μιμούμαστε το Ισραήλ στην άμυνα, που δεν ξοδεύει ούτε το 1/10 απο εμάς και έχει 100πλάσια ισχύ?
          Θα μας βομβαρδίσουν οι Αμερικάνοι αν χρησιμοποιήσουμε κι εμείς π.χ. τον "Δημόκριτο"?

          • Σπορέας avatar
            Σπορέας @ Ωρίων 10/10/2013 21:28:08

            Αν,αγαπητέ Ωρίωνα, το σχόλιό σου είχε σχέση με την υπερτιμολόγηση εξοπλιστικών προγραμμάτων και με την πιθανή αναποτελεσματικότητά τους, τότε ζητάω συγνώμη για την παρατήρησή μου.
            Η δική μου παρέμβαση είχε την έννοια της ομολογίας της ανάγκης αυτής της χώρας σε "εξοπλισμό ισχύος".
            Το ότι πρέπει και μπορεί το μέγιστο του εξοπλισμού της να παράγεται εδώ το θεωρώ αυταπόδεικτο.
            Την χρήση του Δημόκριτου την αφήνω σε εμπειρότερους από εμένα.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ ψυχραιμια 10/10/2013 12:32:08

      Δεν είμαι απισιόδοξος αλλά πως να προβάλλεις εθνική ισχύ όταν έχεις μόνο 1!!! σύγχρονο υποβρύχιο, τα 209 δεν έχουν μπαταρίες και τα υπερσύγχρονα Leo δεν έχουν πυρομαχικά, τα αεροπλάνα δεν έχουν ανταλλακτικά αρκετά και το κυριώτερο; η ίδια διεφθαρμένη και αντεθνική ελίτ είναι στο τιμόνι της έρμης χώρας όπου με μόνο το επίθετό σου (πχ. Βαρβιτσιώτης) γίνεσαι υπουργός (τι πείρα έχει ο εν λόγω κύριος με τα ναυτιλιακά ;). Ενώ από την απέναντι πλευρά φτιάχνουν κορβέττες, ελικόπτερα, άρματα μάχης και σε λίγο αεροπλάνα. Κάποτε πρέπει να σοβαρευτούμε σ' αυτή τη χώρα...

      • Anonymouse avatar
        Anonymouse @ Νίκος Αργεάδης 10/10/2013 14:33:24

        Ξεχνας το Goturk2 δορυφορο εξ'ολοκληρου κατασκευασμενο και εκτοξευμενο απο την Τουρκια χρησιμοποιωντας δικια του βαση για την ληψη των δεδομενων την ωρα που οι δικοι μας οι "εξυπνοι" ξεπουλησαν τον Hellassat και στηριζονται αποκλειστικα στον Hellios 2 τον οποιο τον κατασκευασαν απο την ΝΑSA και τον εκτοξευσαν απο Γαλλια.

        Αληθεια τωρα που η ΝΑSA κατεβασε ρολα εμεις εχουμε προσβαση στον Hellios 2 ;;

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Anonymouse 10/10/2013 18:21:50

          Οι "δικοί μας" (αυτό αμφισβητείται) δεν εχουν πρόσβαση στη (εθνική) λογική. Με συγχωρείς, ξέχασα, άλλοι θα μας ταϊζουν και άλλοι θα φυλάν τα σύνορά μας...

          • Anonymouse avatar
            Anonymouse @ Νίκος Αργεάδης 10/10/2013 19:48:38

            Οσο για το τελευταιο ουτε λογος...

            Τι ειχαν πει οι Αμερικανοι για την οριοθετηση της "ελληνικης" ΑΟΖ ;;

            "Μην κανετε καμια μονομερης κινηση χωρις να συμπεριλαβετε και την Τουρκια"

            {!!!}

            Καζαν-καζαν (win-win) μεταφραστηκε στα τουρκικα αυτο θαρρω.... Για ποιον καζαν-καζαν ; Θα σε γελασω .

            Ομως καρπαζαν-καρπαζαν βγηκε για εμας!

            Και μετα καποιοι ορεγονται και συμμαχιες με Ισραηλ , θα φατε καλα πατριωτες......θα φαμε ολοι καλα !

            Το τι ειναι αυτο που θα φαμε ομως ειναι αλλη υποθεση !!!!

      • parsifal avatar
        parsifal @ Νίκος Αργεάδης 10/10/2013 23:01:08

        Κεραυνοβόλος ! Μπράβο

  3. parsifal avatar
    parsifal 10/10/2013 09:37:04

    Για "μεταμφιεσμένη επιθυμία αλλοι να μας ταίζουν και αλλοι να φυλούν τα σύνορα μας" εγραψε ο Π. Κονδύλης... Απλώς μετά την ΕΕ βρήκαμε αλλους να το κάμουν η μάλλον ετσι νομίζομε.
    Συμμαχία είναι να δίνεις και να παίρνεις. Οταν είσαι με απλωμένο χέρι και περιμένεις οι αλλοι να κάμουν αυτό που δεν τολμάς να κάμεις εσύ, γιατί ΦΟΒΑΣΑΙ και ψάχνεις εδώ και αιώνες εναν ισχυρό "μπαμπά" να σε φυλάξει δεν είναι συμμαχία. Αλλιώς λέγεται, με χυδαία λέξη και οι νεοελληνικές "ελίτ" (ο Θεός να τις κάμει τέτοιες αλλά δεν...) εχουν γίνει μαίτρ στο είδος. Με πενιχρά αποτελέσματα ομως. Ρωτήστε στην Κύπρο, στην Μ. Ασία, στην Β. Ηπειρο...

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ parsifal 10/10/2013 10:46:25

      Πάντως πρέπει να παραδεχτείς ότι από γεωστρατηγικής πλευράς, Ελλάδα και Ισραήλ έχουν πολλά κοινά σημεία. Είναι οι μόνες μεσογειακές μη μουσουλμανικές χώρες που έχουν δίπλα του τεράστιους πληθυσμιακούς όγκους μουσουλμάνων (και η Κύπρος, αλλά ήδη αυτή τελεί κατά το ήμισυ υπό κατάληψη), έχουν και οι δύο θέμα με την ισλαμική λαθρομετανάστευση και αισθάνονται και οι δύο οιονεί πολιορκημένες. Στο Ισραήλ αυτό είναι πολύ πιο εμφανές: Στον αυτοκινητόδρομο Τελ Αβίβ-Χάιφας βλέπεις τα σύνορα με την Παλαιστίνη στο βάθος. Η εικόνα του διεθνιστή Εβραίου διανοούμενου της Δύσης που έχουμε στο νου έχει ελάχιστη σχέση με αυτήν του μέσου ισραηλινού πολίτη (που είναι, επιπλέον, εντελώς Μεσογειακός). Η ιστορία με την Παλαιστίνη έχει βέβαια πολύ βλάψει την εικόνα του Ισραήλ και έχουν μεγάλες ευθύνες για αυτό οι Ισραηλινοί, αλλά από την άλλη δεν μπορώ να μην θαυμάσω τα επιτεύγματα των Ισραηλινών σε αυτό το κομμάτι γης.

      • parsifal avatar
        parsifal @ ΒΙΣ 10/10/2013 12:35:03

        Σαφέστατα πρός θαυμασμό τα επιτεύγματα τους και εμείς οι ... πολεμοκάπηλοι - μιλιταριστές - ακροδεξιοί οπως μας αναφέρουν οι "προοδευτικοί" εχομε κάθε λόγο να διακείμεθα θετικώς πρός το Ισραήλ ΩΣ Κράτος στην Α. Μεσόγειο.... Αλλά δεν είναι μόνο Κράτος, είναι και αλλα πράγματα και εκείνο που αιτιώμαι εν προκειμένω είναι η ελαφρότης και η αγαθή ανακούφιση οτι ευρέθη πάλι καουμπόυς να "καθαρίσει" για εμάς. Ετσι το προσλαμβάνουν οι περισσότεροι συμπατριώτες μας.

      • Τί να λέμε; avatar
        Τί να λέμε; @ ΒΙΣ 10/10/2013 12:41:47

        Μας ενώνει το κυνήγι που έχουμε υποστεί ανά τους αιώνες από διάφορους...(κάτι σχετικά άγνωστο: για ρωτήστε τους Κρήτες τί είχαν υποστεί από τους Σαρακηνούς;)
        Έχουμε ΠΟΛΛΑ ΚΟΙΝΑ ΣΗΜΕΙΑ.
        Το πρώτο και κυριότερο;
        Τα χρώματα των σημαιών μας...
        Κάποιοι εδώ μέσα στην Ελλάδα, τεχνηέντως, τόσα χρόνια ΔΕΝ ήθελαν αυτή τη συνεργασία. Κάποιοι αριστεροί και δεξιοί.
        Οι ακροδεξιοί δεν την ήθελαν γιατί είναι αντισημίτες.
        Οι ακροαριστεροί, γιατί ήθελαν να τα έχουμε καλά μόνο με την Παλαιστινιακή πλευρά. (άλλου είδους "αντισημιτισμός" αυτό). Σε αυτό τέμνονταν και οι ακροδεξιοί...
        Με λίγα λόγια: τα άκρα όντως τέμνονται.
        Και το ερώτημα είναι:
        ΓΙΑΤΙ;
        Κρυβόταν κάτι πίσω από αυτόν τον ακροδεξιό και ακροαριστερό αντισημιτισμό;
        Μήπως πρέπει να αναζητήσουμε το χρήμα;
        Ποιοί και τί κέρδιζαν, ίσως, τόσα χρόνια;
        Μήπως...είχαν επενδύσει χρήματα σε αυτά;
        Καθώς, πολύ φυσικό αέριο έχει η περιοχή ρε παιδάκι μου...
        Είπαμε: με την κρίση θα γνωριστούμε όλοι καλύτερα.
        Follow the money

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Τί να λέμε; 10/10/2013 13:33:57

          Το αραβικο πετρελαιο το μετεφεραν Ελληνες εφοπλιστες.

        • Ωρίων avatar
          Ωρίων @ Τί να λέμε; 10/10/2013 13:59:08

          Το πιό σωστό σχόλιο για τη σχέση μας με το Ισραήλ...
          Και η πιό έξυπνη λογική που δεν σου επιτρέπει να κάνεις λάθος στις αναλύσεις σου: Follow the money.
          Iσχύει και για την κρίση στην Ευρωζώνη. Ποιός κέρδισε απ' αυτήν? Οι "αρχικοί δανειστές". Δηλαδή οι Υπερτράπεζες με "ευρωπαικό περιτύλιγμα", που την προκάλεσαν μέ τους "οίκους" τους...Αρα ξέρεις ποιός είναι ο εθρός. Οι Γερμανοί πολιτικοί είναι απλά δωσίλογοί τους. Γι αυτό κερδίζουν μίζα. (Μόνο απ' την Ελλάδα έβγαλαν κι αυτοί περί τα 150 δίς)

          • ηΜΒ avatar
            ηΜΒ @ Ωρίων 10/10/2013 16:49:06

            Έτσι ακριβώς, δυστυχώς.

  4. Greg avatar
    Greg 10/10/2013 10:11:44

    Η Αμερική "τυπώνει" $75 δις την ημέρα για να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις της. Εάν αυτό το ποσό εισρεύσει σε μια πενταετία στην Ελλάδα για επενδύσεις, έχουμε ανάπτυξη, πραγματική ανάπτυξη και αλλάζει η εικόνα της κοινωνίας και της οικονομίας. Τόσο απλά τα πράγματα.

    • anarcholiberal avatar
      anarcholiberal @ Greg 10/10/2013 12:56:55

      ...κι ως εκ τούτου (συμπληρώνω) παραεπύκνωσαν οι επισκεψεις Σαμαρα εις τον οίκο τον Λευκό....

    • Γιάννης avatar
      Γιάννης @ Greg 10/10/2013 15:32:06

      Εγώ άκουσα πως τυπώνει 75 δις $ το δευτερόλεπτο

      • Greg avatar
        Greg @ Γιάννης 10/10/2013 22:39:49

        Λάθος άκουσες. Τα 75 δις είναι δεδομένο.

  5. Albert avatar
    Albert 10/10/2013 10:22:46

    "Σε αυτήν ακριβώς την στιγμή έρχεται η Ελλάδα με την πρόταση για την δημιουργία του άξονα Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ."

    Συγγνώμη, αλλά η πρόταση δεν ήταν της Ελλάδας. Προηγήθηκε η ανακάλυψη κοιτασμάτων, ο συνεταιρισμός Κύπρου-Ισραήλ, οι έρευνες της Noble energy, το τσούγκρισμα Τουρκίας και Ισραήλ, η πάγια επιθυμία των ΗΠΑ για μερική απεξάρτηση της ΕΕ απο το ρωσικό αέριο, η επίσκεψη Νετανιάχου στην Ελλάδα το 2010 επί ΓΑΠ, και άλλα που δεν φαίνονταν σημαντικά όταν γίνονταν.

  6. Απόδημος avatar
    Απόδημος 10/10/2013 12:00:54

    Γιατί η Ελλάδα αναγνώρησε το κράτος του Ισραήλ με καθυστέρηση 50 χρόνων; (Επί κυβέρνησης ΝΔ 90-93 αναγνωρίστηκε επίσημα). Μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Απόδημος 10/10/2013 13:44:04

      Γιατι καταψηφισε τη δημιουργια του το 1947 στη συνελευση του ΟΗΕ.
      Οι λογοι που προβληθηκαν ηταν να μη θιγει ο ελληνισμος στην Αιγυπτο (που δεκα χρονια μετα εθιγη) και οι επιχειρησεις απο κατασκευαστικες εως εφοπλιστικες με Αραβες.Βλεπεις οπως εγραψε και ο Πλευρης (ο γνωστος!) "μονο προς τον αραβικον κοσμον δυναμεθα να εξαγωμεν".
      Με αλλα λογια οι επιχειρηματιες μας δεν αντεχουν ευρωπαικο ανταγωνισμο και θελουν τα ευκολα.
      Ο βαθυτερος λογος ειναι άλλος,στρατηγικος.Η Ελλαδα ξεκινησε την καριερα της στη νεοτερη ιστορια ως αντιπροσωπος της Δυσης στην Ανατολη.Με τη δημιουργια του Ισραηλ ανοιγει άλλη αντιπροσωπεια πολυ πιο ανταγωνιστικη μια και αποτελειται απο πραγματικους Δυτικους μια και ο πληθυσμος του ησαν Ευρωπαιοι μεταφερμενοι στην Ανατολη και οχι ανατολιτες που ησαν χριστιανοι οπως οι Ελληνες και αρα πιο κοντινοι στη Δυση.
      Αλλά τωρα πια με την ανοδο του ισλαμικου κοσμου με το πετρελαιο και τη δημιουργια θυλακων ισλαμικου πληθυσμου στην Ευρωπη και την εκβιομηχανιση της Τουρκιας που γινεται μεγαλη δυναμη ολοι αυτοι οι υπολογισμοι ειναι παρωχημενοι.

      • Απόδημος avatar
        Απόδημος @ ψυχραιμια 10/10/2013 16:11:29

        Λογική εξήγηση. Αλλά μας πήρε μερικές δεκαετίες για να επαναπροσδιορίσουμε τις δυναμικές της περιοχής. (Επίσης ξέχασα και τις φιλίες του Ανδρέα με τους Άραβες).

  7. ΔιΑίρεση avatar
    ΔιΑίρεση 10/10/2013 12:04:39

    Μακάρι να προκύψει κάτι θετικό για την Ελλάδα απ΄όλες αυτές τις διεργασίες. Η έξυπνη εξωτερική πολιτική απαιτεί ευελιξία και συνεχή επανεκτίμηση των νέων δεδομένων.

  8. Ύπαρ avatar
    Ύπαρ 10/10/2013 13:26:24

    @η επίσκεψη Νετανιάχου στην Ελλάδα το 2010 επί ΓΑΠ

    Ό,τι άρχισε ο ΓΑΠ (μνημόνιο κλπ) το συνεχίζουν οι... "εχθροί του", [πολιτικά], Βενιζέλος & Δαμαράς

  9. ΕκείνοΠουΔεΓίνεται avatar
    ΕκείνοΠουΔεΓίνεται 10/10/2013 15:21:43

    Καιρός είναι να προσπαθήσουμε να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο κάθε συγκριτικό πλεονέκτημα που διαθέτουμε, χωρίς ταμπού, ....συναισθηματισμούς και κολλήματα. Όσο οι Τούρκοι παραλογίζονται και δένουν μόνοι τη θηλειά του ...μεγαλοϊδεατισμού στο λαιμό τους, εμείς ας ''δουλέψουμε''....

  10. H.M.B avatar
    H.M.B 10/10/2013 16:34:32

    Επί τέλους σωστές κινήσεις, τη σωστή στιγμή, στη σωστή κατεύθυνση.
    Ποιοί Ούνοι και ποιοί ύπουλοι ...ευρωφονιάδες βάρβαροι;

  11. ηΜΒ avatar
    ηΜΒ 10/10/2013 16:57:57

    Τι πάτε και θυμάστε κι εσείς τώρα Σπορέα!! Αυτά τα έχει ξεχάσει ως και ο ...Πούτιν ακόμη. Πού τα ξεθάψατε; Πάνω απ΄όλα οι μπίζνες και η κονόμα. Ποιός .... σοσιαλισμός;

  12. Αβαδδών avatar
    Αβαδδών 10/10/2013 19:03:45

    Μοναδική ιστορική ευκαιρία να εδραιώσουμε μια στενή, μακροχρόνια και ουσιαστική συμμαχία με ένα σημαντικό παίκτη στην περιοχή με τον οποίο δεν μας χωρίζει απολύτως τίποτα. Αντιθέτως. Ένα μικρό κράτος-αστακός που ασκεί μια εξωτερική πολιτική με κάκαλα για να γλιτώσει από τον αφανισμό.
    Με τόσα χρήματα που δαπανήθηκαν θα μπορόύσαμε να είχαμε τα διπλάσια μέσα από ό,τι τώρα. Πάλι όμως με σχεδόν 1000 άρματα, 30 ΑΗ-64, 24 PzH-2000, κάτι λιγότερο από 300 αεροπλάνα και ισχυρό στόλο, καλούτσικα είμαστε. Πάντως εγώ θα αγόραζα πυρομαχικά και καύσιμα για ένα μήνα. Άλλο να πτωχεύεις εν ειρήνη και άλλο όντας σε εμπόλεμη κατάσταση...

  13. Χριστοδουλος(Χρηστος) Δημας avatar
    Χριστοδουλος(Χρηστος) Δημας 10/10/2013 19:15:38

    Σε αναλογο αρθρο σας στις 5-8-12, επ'ευκαιρια της επισκεψης,τοτε, του Σιμον Περες, ειχα σχολιασει.....

    "Το αρθρο αυτο ,εν οψει της επισκεψης Σιμον Περες στην Αθηνα,με παρακινει να γραψω για τον θαυμασμο που τρεφω για αυτη τη μικρη αλλα θαυματουργη χωρα των 4εκ κατοικων…Δεν αναφερομαι σε πολιτικο-στρατιωτικα θεματα που δεν θελω,λογω αγνοιας,να θιξω.
    Αναφερομαι σε πιο απλα,καθημερινα επιτευγματα των ισραηλινων-γνωστου οντος βεβαιως της μεγαλης ηθικης και υλικης βοηθειας που λαμβανουν απο τις ΗΠΑ και απο τους απανταχου της Οικουμενης,Εβραιους.Ομως περαν της βοηθειας αυτης ,οι ιδιοι οι Ισραηλινοι εχουν “στησει”ενα Κρατος που ,για μενα ,αν το συγκρινω με το δικο μας,μονο “ζηλεια” μπορει να μου προκαλει αφου εχουν καταφερει οι ανθρωποι να εξαγουν “προιοντα” και Τεχνολογια διεθνως ,παρολο οτι υστερουν σε πλουτοπαραγωγικες πηγες,σε κλιματολογικες συνθηκες-το αντιθετο μαλιστα!!- και ειναι μονο,επαναλαμβανω 4εκ ανθρωποι “ολοι κι ολοι”.
    Δεν μπορω να απαριθμησω τα επιτευγματα τους,στην Γεωργια,στην Υψηλη Τεχνολογια,στην Ιατρικη κα αλλους Τομεις που σε αφηνουν αφωνο,γιατι ειναι αμετρητα!!
    Ρωτω απλα: Δεν μπορουμε να κανουμε μια “επιθεση συνεργασιας” μαζι τους,γιατι μονο οφελη θα προκυψουν για την χωρα μας,νοιωθωντας οτι εμεις ειμαστε ακριβως στον αντιποδα απο αποψη Οργανωσης Κρατους,επιτευγματων,τεχνολογιας,επιπεδο εκπαιδευσης- ερευνας. Τουναντιον ολη η Ελληνικη κοινωνια διακατεχεται απο χαμηλη εως μηδενικη διαθεση,ορεξη ,ελπιδα και προοπτικη για το “αυριο”.
    Μια “γερη, σε πολλα μετωπα,δοση συνεργασιας” με το Ισραηλ,ισως να σημαινε μια νεα αρχη για την χωρα μας…".

    Μετα και την επισκεψη Σαμαρα,πιστευω οτι μπηκε "θεμελιος λιθος" για συνεργασια εις βαθος και πρεπει να μη χασουμε την ευκαιρια.Εχουμε να κερδισουμε πολλα κυριως στον τροπο που ενα κρατος ,"φυσει και θεσει στη γωνια", εχει καταφερει να κερδισει τον σεβασμο και την παγκοσμια αναγνωριση,μεσα σε 65 χρονια απο την ιδρυση του.Ειναι αναριθμητοι οι τομεις που μπορουν να μας δωσουν τα "φωτα τους"..ξεκινωντας απο το πως λειτουργει το ιδιο το Κρατος...

  14. airman avatar
    airman 10/10/2013 19:20:50

    Η αναθεώρηση μιας πολιτικής που ασκείται κατά βάσει με διαβήματα και χαρακτηρίζεται από αντίδραση σε προκλήσεις και όχι από δράση με σκοπό την προώθηση των εθνικών συμφερόντων ήταν επιβεβλημένη. Η απαγκίστρωση από αντιλήψεις που είναι προσηλωμένες σε στερεότυπα και η προσαρμογή στα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στην εγγύς και ευρύτερη περιοχή είναι απαραίτητη. Οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα και με δραστικές πρωτοβουλίες τα νέα δεδομένα στον ζωτικού ενδιαφέροντος χώρο της Ανατολικής Μεσογείου, όπου εντάσσεται και ο άξονας Ελλάδα-Κύπρος-Ισραήλ. Η εξωτερική πολιτική δεν μπορεί να είναι αποξενωμένη από τη φαντασία, πρέπει να σχεδιάζεται με θάρρος και να ασκείται με αυτοπεποίθηση.

  15. Ωρίων avatar
    Ωρίων 10/10/2013 21:59:17

    Τώρα συμφωνούμε αγαπητέ Σπορέα.
    Προφανώς και εγώ αφήνω τη χρήση του Δημόκριτου στους ειδικούς. Απλά το υπενθυμίζω διότι πχ. το Ισραήλ έχει χρησιμοποιήσει τον δικό του εδώ και πολλά χρόνια και προσφάτως κατάφερε να αποκτήσει δικόν του και το Ιράν κάτω απο καταιγιστική καταδίωξη, ενώ εμείς έχουμε το ελεύθερο (και τις αποθήκες) ως ΒΑΣΙΚΟΙ σύμμαχοι...

  16. Ωρίων avatar
    Ωρίων 10/10/2013 22:08:05

    Τελικά σχεδόν όλοι συμφωνούμε οτι με το Ισραήλ δεν μας χωρίζει τίποτε ενώ αντίθετα μας ενώνουν πολλά απο αρχαιοτάτων χρόνων.
    Βεβαίως και δεν επιδοκιμάζουμε την σκληρή στάση της κυβέρνησής τους απέναντι στους Παλαιστίνιους αλλά έχουν το ελαφρυντικό οτι είναι σε μακροχρόνιο πόλεμο, ασχέτως αν ευθύνονται περισσότερο γι αυτόν. Αντίθετα με τον πόλεμο κατά της Γιουγκοσλαβίας όπου οι σύμμαχοι του ΝΑΤΟ (ημών συμπεριλαμβανομένων) δεν είχαμε κανένα δίκιο και κανένα δικαίωμα να τον κάνουμε, και δεν δεχτήκαμε ούτε μία σφαίρα ως απάντηση στα πανίσχυρα πυρά μας!!!....

    • Anonymouse avatar
      Anonymouse @ Ωρίων 11/10/2013 02:18:52

      "...απο αρχαιοτατων χρονων" κιολας. {!!!!}

      Στο μαθημα της ιστοριας θα εμεινες μεταξεταστεος τουλαχιστον μια φορα , αν οχι τοτε αυτο εξηγει πολλα απο τα κακως κειμενα του εκπαιδευτικου μας συστηματος.

      Αλλα μιας και μιλαμε για "κοινα σημεια μεταξυ χωρων" και "ιστορια" , μπορεις μηπως να μου απαντησεις στην ακολουθη ερωτηση:

      Ποια εθνικη εορτη εχουν κοινη Τουρκοι και Ισραηλιτες ;



      (Θα επανελθω εντος 24 ωρων με απαντηση σε περιπτωση μη απαντησης απο τριτο προσωπο , Θεου θελοντος και διαχειριστη ιστολογιου επιτρεποντος .)

      • Ωρίων avatar
        Ωρίων @ Anonymouse 11/10/2013 09:07:27

        Εδώ την πάτησες φίλε Anonymouse .
        Ημουν πάντα πολύ καλός στην Ιστορία, αν και ακολουθούσα θετική κατεύθυνση...
        Οι πρόγονοι των Ισραηλιτών δίδαξαν στους δικούς μας την ναυτική τέχνη, το αλφάβητο καθώς και τις καλές τέχνες.
        Εχουμε στην επίσημη θρησκεία μας ΚΟΙΝΗ την παλαιά διαθήκη. Το Πάσχα σφάζουμε το αρνί όπως οι Ισραηλίτες κατά την έξοδό τους απο την Αίγυπτο και παίρνουμε το άγιο φώς απο τα Ιεροσόλυμα...
        Μνημονεύουμε στις εκκλησίες μας διαρκώς τον Αβραάμ ,ισαάκ, ιακώβ, Σάρα και όλες τις φυλές του Ισραήλ. Ψέλνουμε στις εκκλησίες μας τους θαυμάσιους ύμνους του προφητάνακτα Δαυίδ
        Επιπλέον εμείς έχουμε αρχηγό της θρησκείας μας έναν Ισραηλίτη.

        • Anonymouse avatar
          Anonymouse @ Ωρίων 11/10/2013 14:22:04

          Αφου εισαι τοσο "καλος" γιατι δεν απαντησες στην ερωτηση μου ;

          Για να απαντησω λοιπον στην αρχικη μου ερωτηση την οποια εσυ τοσο σκοπιμα αποφευγεις:

          Τοσο οι Ισραηλιτες οσο οσο και Τουρκοι εχουν εθνικη εορτη που γιορταζουν την απελευθερωση τους απο τους Ελληνες !!!

          Και δεν ειναι καθολου τυχαιο οτι απο ολους τους πολιτισμους που αγγιξαμε ως Ελληνες οι μονοι δυο που εχουν εθνικη εορτη γιορταζοντας την "απελευθερωση" τους απο τους Ελληνες ειναι οι ιδιοι που ιστορικα βρισκονται συμμαχουν μαζι σε διαφορα σταδια της ιστοριας της ευρυτερης περιοχης.

          Αυτα για οσους εχουν αυταπατες οτι ξαφνικα απο το πουθενα θα "συμμαχησουμε" με ενα απο τα δυο (ή και τα δυο) κρατη και οτι τελειωσε ο πολυχρονος ερωτας Ισραηλ-Τουρκιας ετσι ξαφνικα .

          Πλατη σε τοιχο οταν εχεις παρε-δωσε με οποιονδηποτε απο τους δυο , αλλιως δεν σου φταιει κανεις για οτι παθεις.

          Στα υπολοιπα που αναφερεις απλως επιβεβαιωνουν αυτο που προειπα , δηλαδη τα κακως κειμενα του εκπαιδευτικου μας συστηματος.

          "Οι πρόγονοι των Ισραηλιτών δίδαξαν στους δικούς μας..."

          Ναι και η Γη ειναι επιπεδη....

          • Albert avatar
            Albert @ Anonymouse 11/10/2013 14:41:29

            Ναι ρε φίλε, έχουν τέτοια γιορτή γιατί οι Έλληνες (επί Αλέξανδρου) υποδούλωσαν τους Εβραίους. Οι Ρωμαίοι διαδέχθηκαν την ελληνιστική παρουσία στο μέρος εκείνο.

          • Ωρίων avatar
            Ωρίων @ Anonymouse 11/10/2013 22:21:09

            Aγαπητέ Anonymouse ,
            Υποκλίνομαι στην ειδικότητά σου στην Ιστορία. Οπως σου ανέφερα εγώ ήμουν πολύ καλος στην Ιστορία για κάποιον που ακολουθεί θετική κατεύθυνση (πρακτικό Λύκειο το λέγαμε τότε) όχι ειδικός...
            Ομως εσύ το πάς πολύ μακρυά με τους Μακαββαίους και θα καταλήξουμε σε αυτό που έλεγα παλιά να δώσουμε Ελληνικά διαβατήρια στους λάθρο αφού όλοι σχεδόν είναι τρόπον τινά συγγενείς-απόγονοι του Μ. Αλεξάνδρου και να τους στείλουμε πεσκέσι στους Ευρωπαίους εταίρους μας..
            Ομως δυστυχώς και εσύ, αν και ειδικός, τα υπολοιπα που αναφερεις απλως επιβεβαιωνουν αυτο που προειπες , δηλαδη τα κακως κειμενα του εκπαιδευτικου μας συστηματος.
            Οι πρόγονοι των Ισραηλιτών (ήτοι οι πολύ αρχαιότεροι πρόγονοι των Μακαββαίων που κατοικούσαν τη γή τους, αφού σου αρέσει να πηγαίνεις τόσο παλιά), σίγουρα δίδαξαν στους δικούς μας πολιτισμό, διότι αυτοί τον πρωτοδημιούργησαν στη γή.

          • Anonymouse avatar
            Anonymouse @ Ωρίων 12/10/2013 02:53:56

            Εγω σου εδωσα την απαρχη του κρατους του Ισραηλ και αυτο το οποιο δεχονται και το γιορταζουν και οι ιδιοι οι Ισραηλιτες και το τεκμηριωσα.

            Αποδειξεις που να συνδεουν Μακαβαιους με "τους προγονους" τους υπαρχουν ;

            Ρωταω γιατι τελευταια φορα που κοιταξα ειχαν καποιο προβλημα να συνδεσουν την υπαρξη τους στην περιοχη μετα απο καποια ημερομηνια κυριως λογω ελλειψεως επαρκων αρχαιολογικων ευρηματων που να υποστηριζουν την θεωρια.

            Σαν να μην ηταν στην περιοχη απο τοσο παλια ή να προκειται για 2 διαφορετικους λαους ενα πραμα....

            Μ'αρεσει ομως που επεκταθηκες απο "πρωτοδημιουργησαν πολιτισμο την ευρυτερη περιοχη" σε "πρωτοδημιουργησαν πολιτισμο στην γη" {!!!!!}

            Μηπως διδαξαν και mahjong στους Κινεζους ;

            Oι Κινεζοι ισως να'χαν καποιες ενστασεις επ'αυτου αλλα ευτυχως για σενα δεν ξερω κανεναν τους που συχναζει εδω γυρω.

          • Ωρίων avatar
            Ωρίων @ Anonymouse 12/10/2013 11:11:47

            Οι Κινέζοι μπορεί νάχουν όσες ενστάσεις θέλουν, όμως πριν απο το mahjong υπήρχε ο κώδικας του Χαμουραμπί κι αν πάμε ακόμα πολύ πιό πρίν, οταν οι πρώτοι Βαβυλώνιοι έφτασαν στην πατρίδα τους, η κίτρινη φυλή δεν είχε ακόμα δημιουργηθεί όπως απέδειξε πρόσφατα και πέραν πάσης αμφισβητήσεως η βιολογία με το μεγαλύτερο πείραμα πάνω στο ανθρώπινο DNA.
            (National Genographic αν σ' ενδιαφέρει).
            Υ.Γ. Πάντως εμείς δεν έχουμε Εθνική εορτή για την απελευθέρωσή μας απο τους Πέρσες (Ιράν) το 480 π.Χ. κρίμα...

  17. rally monkey avatar
    rally monkey 11/10/2013 01:30:35

    δεν υπαρχει καλυτερη έμπνευση απο το κρατος του Ισραήλ για το πως θα κερδίσουμε και πώς θα βγούμε ισχυροί απο την μάχη επιβίωσης που δινουμε σαν έθνος αυτη τη στιγμη
    Και οι Ελληνες όπως και οι Εβραίοι θεωρουσαν πάντα την καταγωγή τους προνόμιο και αυτό ήταν το στοιχείο που τους διατήρησε ζωντανούς τοσους αιώνες

  18. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 11/10/2013 09:08:30

    Ο Αρθρογράφος δεν γνωρίζει πως η " πρόταση για την δημιουργία του άξονα Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ" δεν είναι Ελληνική αλλά Ισραηλινή, της Ε.Ε., του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ.

    -Ελλάδα και Κύπρος αποτελούσαν και αποτελούν την προκεχωρημένη γραμμή άμυνας του Ισραήλ με τις βάσεις Σούδας και Ακρωτηρίου.Η Ελλάδα και η Κύπρος ανταμοίφθηκαν αδρά για την παροχή προστασίας στο Ισραήλ, 37% του Ελληνικού Εδάφους υπο τουρκική κατοχή,στρατιωτική δικτατορία στην Ελλάδα, ενίσχυση της τουρκίας, μετατροπή του Κυπριακή ζητήματος, ζήτημα κατοχής σε δικοινοτικό πρόβλημα
    -Ελλαδα και Κύπρος αποτελούν γέφυρες του Ισραήλ προς Ε.Ε., Βαλκάνια και ΝΑΤΟ
    -Αποτελούν τις μόνες φιλικές χώρες πρός αυτό στην ευρύτερη περιοχή οι οποίες και δεν θα προκαλέσουν επιπλοκές στα οποία σχέδια του Ισραήλ σε ενεργειακό επίπεδο.Μην ξεχνάμε το πρόβλημα του Ισραήλ με την ΑΟΖ του Λιβάνου, τα προβλήματα του με την Αίγυπτο και την Συρία

    Τα οφέλη απο την οποία συμμαχία πεοέρχονται απο την ισότιμη συμμετοχή των μερών που την αποτελούν.Ο αρθρογράφος αλλά και άπαντες θα πρέπει να γνωρίζουν πως το σχήμα συμμαχιών έχει αλλάξει μετά τον ψυχρό πόλεμο.Δηλαδή μπορεί το Ισραήλ να είναι Σύμμαχος με την Τουρκία και φιλικά μορφώματα προς αυτήν όπως λ.χ.το Κουρδιστάν τα οποία και τα δύο να είναι εχθρικά πρός τα Ελληνικά συμφέροντα .Το Νότιο Κουρδιστάν για όσους δεν το γνωρίζουν ημιεπίσημα έχει αναγνωρίσει το ψευδοκράτος της ΤΔΒΚ.

    Συμμετέχουμε Ισότιμα στα όποια Υποσυστήματα ή Συστήματα Ασφαλείας στην περιοχή;

  19. Ωρίων avatar
    Ωρίων 11/10/2013 10:15:31

    "Τα οφέλη απο την οποία συμμαχία πεοέρχονται απο την ισότιμη συμμετοχή των μερών που την αποτελούν."
    Πολυ σωστή η παρατήρησή σου φιλε Δρόλαπα. Υποθέτω όμως οτι θα συμφωνήσεις πως στη συμμαχία μας με το Ισραήλ η συμμετοχή μας είναι πολύ πιο ισότιμη απο εκείνη της συμμαχίας μας με την Γερμανία και την ΕΕ, όπως τελικά εξελίχτηκε μετά την κρίση...
    Το ότι ο ηλίθιος Εθνικισμός των χουντικών πληρώθηκε με το 37% του Ελληνικού Εδάφους υπο τουρκική κατοχή στην Κύπρο, δεν είναι ευθύνη του Ισραήλ, διότι άλλο σύμμαχος και άλλο νταντά διανοητικά καθυστερημένων παιδιών...

  20. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 11/10/2013 11:25:15

    Κε Ωρίων η Λογική λέγει ότι αν κάποιος δεν είναι φίλος σου δεν είναι φρόνιμο να τον καταστήσεις εχθρό σου.

    Η Πολιτική σκέψη που μας παραδόθηκε αναφέρει πως η Ελλάδα αντλεί την δύναμη της απο την συμμετοχή της σε Σχήματα Συνεργασίας μόνο όταν είναι ισχυρή σε όλα τα επίπεδα.Κομβική παράμετρος η κοινωνική συνοχή που απορρέει απο το μέγιστο της κοινωνικής συναίνεσης

    Στην πολιτική δεν υπάρχουν μόνιμοι φίλοι ή μόνιμοι εχθροί, υπάρχουν μόνο μόνιμα συμφέροντα.Τα συμφέροντα της Ελλάδας και Κύπρου πηγάζουν απο την γεωπολιτική της και γεωστρατηγική της θέση κατά συνέπεια πρέπει για πρώτη φορά να αξιοποιηθεί το μέγιστο τους σε όλα τα επίπεδα.

    Στο Ισραήλ ανατίθεται ουσιαστικά η φύλαξη της Ελληνικής και Κυπριακής ΑΟΖ.Να σου θυμήσω το παρασκήνιο της Ασκησης "Ενδοξος Σπαρτιάτης"; Την περίπτωση με τους κωδικούς των s300; Την περίπτωση με τους κωδικούς των αεροχημάτων της Γεωργίας το 2008; το ταξίδι του TOR-M1 απο Κύπρο σε Ισραήλ;Την στήριξη του Ισραήλ στο ΠΚΚ την ώρα που διαθέτει μυστική βάση στο Ντιγιαρμπακίρ;Την στήριξη του Ισραήλ στο Νότιο Κουρδιστάν το πλέον φιλικό μόρφωμα προς την Τουρκία; Προσπαθώ να σου πω οτι το Ισραήλ εντάσσει τα πάντα με τρόπο κυνικό στην λογική εξυπηρέτησης των δικών του και ΜΟΝΟ συμφερόντων

    Η Συνεργασία με το Ισραήλ είναι άκρως απαραίτητη όπως κα ιμε την Γερμανία. Ομως πρέπει να διδαχθούμε απο τα βασικά δόγματα της ισραηλινής στρατηγικής.Απο το Δόγμα του "Ποτέ Ξανά", απο το Δόγμα "Της αντιστροφής του πλεονέκτηματος του Αντιπάλου σε μειονέκτημα του" Απο τό δόγμα του καθιστώ το "Μειονέκτημα μου σε Πλεονέκτημα" και να τα εντάξουμε στο δικό μας γίγνεσθαι, ενώ παράλληλα θα πρέπει να ενσωματώσουμε τα όποια σχήματα συνεργασίας στην δική μας Εθνική Στρατηγική.Για να μην ξαναβρεθούμε σε Νέες Εθνικές Τραγωδίες φρόνιμο θα είναι να αποκτήσουμε και άλλες λογικές σκέψης

    • Ωρίων avatar
      Ωρίων @ Δρόλαπας 12/10/2013 12:11:00

      Oταν έχει μπεί στο σπίτι σου ένας πανίσχυρα οπλισμένος Γερμανός, σε έχει δέσει χειροπόδαρα και μάλλον θα σε αποτελειώσει αφού σου αρπάξει τά πάντα, δεν έχεις άλλη επιλογή όταν στο δρόμο περνάει ενας Εβραίος (εξ ίσου ή και ισχυρότερος απ' τον Γερμανό) απο τον καλέσεις σε βοήθεια...
      Αν μη τι άλλο έχεις μια ελπίδα να γλιτώσεις τη ζωή σου.
      Ετσι βλέπω εγώ αυτή τη στιγμή φίλε Δρόλαπα τη σχέση μας με τη Γερμανία και το Ισραήλ.
      Σαφέστατα πιστεύω οτι μεταξύ κρατών δεν υπάρχουν φιλίες αλλά μόνο συμφέροντα και αυτό πρωτίστως ισχύει για τη Γερμανία μέχρι σαδισμού.
      Πολύ καλά κάνει λοιπόν ο Σαμαράς και ανοίγεται στο Ισραήλ. Μάλλον άργησε, όπως σε όλα, αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ...
      Υ.Γ. Κι αν είναι να μας τα πάρουν όλα, προτιμώ να μας τα πάρει το Ισραήλ και όχι η Γερμανία. Το Ισραήλ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΕΞΕΤΕΛΕΣΕ ΟΥΤΕ ΕΝΑΝ ΕΛΛΗΝΑ!!!
      Οι Γερμανοί μας χρωστάνε εκατοντάδες ΖΩΕΣ πολύτιμων ΕΛΛΗΝΩΝ που δεν εξαγοράζονται όσα χρήματα κι αν πληρώσουν. Πριν πιάσουν την Ελλάδα στο στόμα τους οι Γερμανοί. πρέπει να περνάνε απ' το Δημοτικό Σχολείο Καλαβρύτων και να μετανοούν για λογαριασμό των γονέων τους...

  21. Anonymouse avatar
    Anonymouse 11/10/2013 16:06:11

    Οι Μακαβαιοι οι οποιοι θεωρουνται και οι προγονοι των σημερινων Ισραηλιτων στους οποιους αφιερωνεται η γιορτη της νικης επι του βασιλειου των Σελευκιδων και ιδρυσαν την Ασαμωναια δυναστεια ΕΦΤΑΣΑΝ στην περιοχη επι Πτολεμαϊκης δυναστειας.

    Αρα οχι "επι Αλεξανδρου" αλλα αρκετα αργοτερα.

    Οχι οτι δεν υπηρχε σημιτικο φυλο πριν στην περιοχη , αλλα ως Μακαβαιοι δεν υπαρχει προηγουμενη αναφορα .

    Ετσι για την ιστορια.

    • Ωρίων avatar
      Ωρίων @ Anonymouse 11/10/2013 22:28:32

      Αλήθεια, εσύ που είσαι ειδικός, ποιοί θεωρουνται οι πρόγονοι των σημερινών Ελλήνων, γιατί στο κουτσό μας εκπαιδευτικό σύστημα έμαθα για 7-8 διαφορετικά φύλα απο τους Πελασγούς μέχρι τους Μακεδόνες.
      Για να μην πάω πιό παλιά όπου αναφέρεται ως πρόγονός μας ο homo sapiens του προιστορικού σπηλαίου των Πετραλώνων?

  22. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 11/10/2013 16:54:50

    Αντε πάλι το πααμύθι με τους Φοίνικες!

    Αφού σε ενδιαφέρει η ιστορία ,μήπως θέλεις να μιλήσουμε και για τους Χάζαρους? Ετσι , κουβέντα να γίνεται δηλαδή!

    (τώρα την κάνω όμως .γιατί η Μοσάντ θα έχει ήδη ξεκινήσει για το σπίτι μου ,τι ηθελα και ξεστόμισα τη λέξη Χαζ.....?)

  23. ρεμαλι avatar
    ρεμαλι 11/10/2013 20:58:56

    ωστε τα εχουν τσουγκρισει η Τουρκια με το Ισραηλ; ποτε εγινε αυτο; να μιλησουμε για τον οικονομικο αξονα Γερμανιας Ρωσιας Τουρκιας Ισραηλ ;

    • Ωρίων avatar
      Ωρίων @ ρεμαλι 12/10/2013 14:09:59

      Σωστός ο "άξονας" που προτείνεις αλλά μόνο αν βάλεις επικεφαλής τις ΗΠΑ.
      Αν πάλι τις βάλεις επικεφαλής, απο κάτω μπορείς να βάλεις όποιον άξονα θέλεις. (τώρα και το Ιράν και σε λίγο ίσως και τη Συρία).
      Το να υπάρχει αυτός ο αξονας "φίλων μεταξύ τους κρατών" κόντρα στις ΗΠΑ είναι αδύνατο κατα την άποψή μου.
      Επιπλέον τέτοιοι "άξονες" εχουν συνήθως μικρή διάρκεια ημερών ή μηνών αν θέλεις...

  24. Albert avatar
    Albert 12/10/2013 01:14:39

    Δε τα διάβασες καλά, ξαναπροσπάθησε.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.