02/06/2009 03:09
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η στρατηγική – και τα αδιέξοδα – του ΚΚΕ


________________________________________________________________________________________________
Το ΚΚΕ είναι ιδιάζουσα περίπτωση στο ελληνικό πολιτικό στερέωμα. Ορίζει ένα ιδεολογικό χώρο «εξω-συστημικό». Αλλά πολιτικά είναι τόσο περιχαρακωμένο, που δεν συνιστά κίνδυνο, κι έτσι απολαμβάνει μια ιδιότυπη «ασυλία».

Η στρατηγική του φαίνεται απλή: Ποντάρει στην αποδυνάμωση και αργότερα στη διάλυση του ΠΑΣΟΚ. Αν συνέβαινε αυτό, προσδοκά ότι σημαντικές κοινωνικές δυνάμεις που παραμένουν «εγκλωβισμένες» στο ΠΑΣΟΚ θα απελευθερώνονταν και θα μπορούσε να τις συσπειρώσει το ίδιο το ΚΚΕ - πιθανόν σε ευρύτερα «μετωπικά» σχήματα. Οπότε, τότε θα μπορούσε να δημιουργήσει την «ευρύτερη αριστερά» υπό τον απόλυτο έλεγχό του.


Εν όψει αυτής της προοπτικής το ΚΚΕ κάνει τέσσερα πράγματα:


* Πρώτον, προσπαθεί να «καθαρίσει» τον, πέρα του ΠΑΣΟΚ, αριστερό χώρο, ώστε να μην έχει άλλο «συνεταίρο» στη συγκρότηση της ευρύτερης αριστεράς μελλοντικά. (Εξ ου και η σφοδρή κόντρα του με το ΣΥΡΙΖΑ τον περασμένο Δεκέμβριο).


* Δεύτερον, χτυπά ταυτόχρονα το αντιπολιτευόμενο ΠΑΣΟΚ μαζί με την κυβερνώσα ΝΔ, ώστε να μην καρπωθεί το πρώτο την κυβερνητική φθορά της δεύτερης. Έτσι η κόντρα του με το ΠΑΣΟΚ παίρνει ενίοτε ιδιαίτερα οξυμένες μορφές (όπως συμβαίνει, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα, με πρωταγωνιστή της κόντρας τον Θόδωρο Πάγκαλο).  


* Τρίτον, προσπαθεί να δημιουργήσει μιαν ισχυρή οργανωτική υποδομή, ώστε την κρίσιμη στιγμή να μπορεί να κάνει το «μεγάλο άνοιγμα» χωρίς περιορισμούς (εξ ου και η φροντίδα του να δημιουργήσει ένα δίκτυο οικονομικών πόρων, για τα οποία νιώθει υπερήφανο και «χειραφετημένο»).


* Τέταρτον, οξύνει και το αντιευρωπαϊκό του μέτωπο, διότι ποντάρει σε μια μείζονα διαρθρωτική κρίση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε η αντί-συσπείρωση που θα επιδιώξει να συμπέσει με αντίστοιχες αντί-συσπειρώσεις των κοινωνικών σε άλλες χώρες-μέλη.




_________________________________________________________________________________________________________
Τα στοιχεία αυτά δείχνουν μια αρκετά ολοκληρωμένη στρατηγική. Είναι, όμως, τόσο ιδεολογικά περιχαρακωμένο, που ακόμα κι αν του παρουσιαστεί η «ιστορική ευκαιρία» ίσως δεν θα μπορεί πια να κάνει το παραμικρό άνοιγμα:  Για παράδειγμα, ύστερα από δεκαεννέα χρόνια «ενδοσκόπησης», κατέληξε πρόσφατα ότι ο υπαρκτός σοσιαλισμός υπονομεύθηκε από την εκκαθάριση των σταλινικών στην ΕΣΣΔ, το 1956! Με τέτοιες απόψεις, δεν φαίνεται να διαθέτει την παραμικρή ευελιξία για οποιοδήποτε άνοιγμα.

Τέλος, παραμένει το ερώτημα: τι πολιτική λύση και τι προοπτική μπορεί να δώσει στην ελληνική κοινωνία η επικράτηση μιας «ευρύτερης αριστεράς» υπό το ΚΚΕ;


Τι ανακατατάξεις θα προωθήσει εντός και με ποιους θα συμμαχήσει εκτός, για να επιτύχει τι ακριβώς;


Χωρίς βιομηχανία, με συρρικνωμένη πρωτογενή παραγωγή (Γεωργία- Κτηνοτροφία), με διευρυμένο τομέα υπηρεσιών και με διογκωμένο ένα παρασιτικό δημόσιο τομέα, τι νόημα έχει μια «σοσιαλιστική στρατηγική»;  Με φθίνουσα παραγωγικότητα της εργασίας και μηδενική ανταγωνιστικότητα της οικονομίας, τι νόημα έχει μια στρατηγική μείζονος αναδιανομής; Τα μόνα προς αναδιανομή κονδύλια πλέον είναι τα ελάχιστα που εισρέουν από τα κοινοτικά ταμεία, από τα οποία το ΚΚΕ θέλει να αποκοπεί.


Για πρώτη φορά εδώ και μισόν αιώνα, το ΚΚΕ έχει μια πλήρη στρατηγική για το πώς θα διεκδικήσει την εξουσία στην Ελλάδα. Αλλά δεν έχει ξεκαθαρίσει πως θα την κερδίσει και - το κυριότερο - δεν έχε ιδέα τι θα την κάνει αφότου (και αν) την κερδίσει.


Είναι κρίσιμο για το ίδιο να διατηρήσει την τρίτη θέση στο πολιτικό στερέωμα, θέση που προς στιγμήν έδειξε να του αμφισβητεί ο ΣΥΡΙΖΑ και τώρα πλέον τη διεκδικούν και οι Οικολόγοι.


Αν το ΚΚΕ είναι μια πάγια στρεβλωμένη Αριστερά, ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μια μεταλλαγμένη Αριστερά και οι Οικολόγοι δεν είναι Αριστερά.


Το ΚΚΕ μπορεί να αποδυναμώσει το πολιτικό σύστημα αλλά δεν μπορεί να το ανατρέψει.


Ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να το ξεχαρβαλώσει στιγμιαία, αλλά όχι να το αποδυναμώσει.


Ενώ οι Οικολόγοι λειτουργούν πλέον ως «εφεδρεία» του συστήματος.                                                                                                                   


Θ.Κ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Giannis Dimitriou avatar
    Giannis Dimitriou 02/06/2009 03:39:28

    Το ΚΚΕ παει για εξουσια? Μαλλον μεθυσμενος πρεπει
    να ειναι αυτος που εγραψε το σχολιο!

    Κατα την αποψη μου, το ΚΚΕ προσπαθει σκληρα να κρατησει τις δυναμεις του και αν ειναι δυνατον να τις αυξησει οπως κανει καθε αλλο κομμα. Οποτε την πεφτει σε ολα τα υπολοιπα κομματα στα δε3ια του
    (πχ ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΑΟΚ).

    Παντως ενα ειναι φανερο - το ΚΚΕ δεν μπορει ουτε να δει εξουσια - οχι να την παρει κιολας!

  2. 321 avatar
    321 02/06/2009 05:14:34

    Ο σταλινισμός, δυστυχώς, επηρεάζει άσκημα τον εγκέφαλο, τη γλώσσα του σώματος, τη γλωσσική έκφραση και τις κοινωνικές πρακτικές.

    Μέσα στην περιχαράκωσή του το ΚΚΕ "καρβέλια ονειρεύεται" και "με αυτόν τον καημό θα πάει".

    Με αφορμή την ιστορία με τον ΓΕΡΜΑΝΟ και την απάντηση στο debate "περί εισαγγελέα" φαίνεται ευδιάκριτα πόσο ανομικά λειτουργεί και αυτό είναι άξιο προσοχής.

    Το δυστύχημα είναι ο ψυχολογικός εγκλωβισμός που υπάρχει στους ψηφοφόρους του, τον οποίο εκμεταλλεύεται με τον πιο στυγνό τρόπο. Ο αγνός ενθουσιασμός και ιδεαλισμός για κάποια ιδανικά πληρώθηκε με αίμα και καταπίεση από ολόκληρη την κοινωνία και όπως όλα στην Ελλάδα είναι στρεβλά, έτσι είναι και αυτή η εκδοχή της αριστεράς.

  3. lxart avatar
    lxart 02/06/2009 05:17:26

    Μ' αρέσει η "σοβαρή" ανάλυση για το ΚΚΕ.
    Το "πολιτικό μόρφωμα" αυτό στην καλύτερη περίπτωση (και πιο υποφερτή) να το πάρεις στα αστεία και να γελάς μ' αυτά που λέει. Στη χειρότερη (και πιο φυσιολογική) να αγανακτείς με αυτά που ακούς και να αναρωτιέσαι αν αυτοί οι άνθρωποι λειτουργούν λογικά.
    Υπάρχει και μια τρίτη άποψη: Λένε και κάνουν εξυπηρετώντας τη ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ.

  4. Χαράλαμπος avatar
    Χαράλαμπος 02/06/2009 06:31:12

    Ελάτε τώρα, είναι δυντατόν αυτοί οι καθυστερημένοι του ΚΚΕ να έχουν προσδοκίες για εξουσία!!!

  5. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 02/06/2009 06:31:32

    1-To ΚΚΕ έχει πλέον γίνει ιδιοκτήτης και κεφαλαιοκράτης οπότε έχει πάρα πολλά να χάσει σε περίπτωση επανάστασης. Είναι δηλαδή αντιδραστικό.
    2-Το ΚΚΕ ως "κομμουνιστικό" κόμμα προτιμάει την όποια δεξιά στην εξουσία προκειμένου να φαίνονται οι πιέσεις της δεξιάς πολιτικής επι του λαού και άρα να οξύνεται η αντίθεση με τη δική του πολιτική πρόταση. Δεν θέλει νερόβραστο σοσιαλδημοκρατικό καθεστώς στην εξουσία και εξ ού η κόντρα με το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΡΙΖΑ (δευτερευόντως).

  6. anetos avatar
    anetos 02/06/2009 06:37:09

    απλα ειναι γραφικοι τυποι που τους αρεσει ομως η δημοσιοτητα .....

  7. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 02/06/2009 07:30:02

    Το ΚΚΕ επιδιώκει να διαλύσει το ΠΑΣΟΚ για να κυριαρχήσει σε ολόκληρο το χώρο πέραν του Κέντρου.
    Το γεγονός οτι αυτό επιδιώκει δεν σημαίνει ότι θα τα καταφέρει κι όλα.
    Αλλά ο "διμέτωπος" αγώντας που κάνει και το γεγονός ότι δεν τσιμπάει σε προοπτικές "ευρύτερης προοδευτικής συνεργασίας" με το ΠΑΣΟΚ ή με οποιαδήποτε άλλη δύναμη, είναι διότι δεν θέλει να γινει "συνεταίρος" σε οτιδήποτε. Θέλει να μονοπωλεί την "προοδευτευτικότητα" και να την εκφράσει κάποια στιγμή κατά αποκλειστικότητα.

    Αν θέλουμε να καταλάβουμε πως ενεργούν, πρέπει να καταλάβουμε πως σκέπτονται.
    Κι αν θέλουμε να αντιληφθούμε που οδηγούνται, πρέπει να αντιληφθούμε τι αντιφάσεις έχει η στρατηγική τους.
    Ασφαλώς η στρατηγική τους είναι αδιέξοδη. Μπορεί μερικά πράγματα να μας φαίνονται "αστεία", αλλά να οδηγήσουν σε πολύ τραγικές καταστάσεις.

    Το γεγονός οτι δεν συμφωνείτε με το ΚΚΕ δεν σημαίνει ότι είναι... "αστείο".
    Πρέπει να μάθετε κάποτε να συζητάτε για πράγματα που εσείς τα έχετε απορρίψει αλλά υπάρχουν - καλώς ή κακώς. Και δεν είναι καθόλου "αστεία" ...

  8. osaperas avatar
    osaperas 02/06/2009 07:38:39

    Συμφωνώ με το ποστ. Πάνω κάτω αυτή ειναι η πολιτική και η στρατηγική του ΚΚΕ.

    Και έχοντας το μυαλό τους στο να επιβεβαιώσουν ή να απορίψουν κάτι που έγινε το 1956 είναι φυσιολογικό να έχουν χάσει από τα μάτια τους τις εξελίξεις της κοινωνίας μας.

    Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ένας ανυπόληπτος και καταδικασμένος στον κόσμο Πάγκαλος έχει καταφέρει να τους κάνει άνω -κάτω.

    Στόχος του ΚΚΕ είναι αυτό που έγραψε το ποστ δηλαδή να βγει τρίτο κόμμα (διαλύοντας παράλληλα οποαδήποτε άλλη αριστερή φωνή) ώστε να μπορεί να διαχειρίζεται καλύτερα από την θέση αυτή τα παιχνίδια της εξουσίας.

    Και κάτι ακόμη. Η Παπαρήγα και το κόμμα σαφέστατα και δεν εχει να δώσει καμία εξήγηση στο Πάγκαλο και στην αστική τάξη για τα οικονομικά του κόμματος. Αυτή ήταν και είναι η σωστή, εδώ και μία ζωή, θέση του κόμματος όταν ήταν στη παρανομία, όταν ήταν στην ημι-παρανομία και όταν κάθε υγιής δραστηριότητα του συκοφαντείτο.

    Σήμερα όμως με το ΚΚΕ νόμιμο και τις επιχειρήσεις του να αναπτύσσονται ταχύτατα μέσα σε ένα καπιταλιστικό περιβάλλον ασ μας πει η ηγεσία του ΚΚΕ σε ποιον δίνει λογαριασμό. Και μη μας πουν στα μέλη γιατί όλοι ξέρουμε ότι όποιος τόλμησε να εκφράσει διαφορετική πολιτική άποψη είδε την πόρτα της εξόδου.

    Άλλο το δικαίωμα στην πολιτική δραστηριότητα όπου δεν έχει κανείς το δικαίωμα να εμποδίσει το ΚΚΕ στην διάδοση των ιδεών του και άλλο να κάνουμε μπίζνες σε συνθήκες καπιταλισμού.

    Εάν ζητάμε να μενουμε έκω από τους όρους του παιχνιδιού στις μπίζνες τότε εεμίς δημιουργούμε την ανισότητα την οποία παλεύουμε να εξαφανίσουμε.

  9. manos avatar
    manos 02/06/2009 08:03:43

    ΤΟ ΚΚΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΑΊΔΕΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
    ΔΕΝ ΣΥΝΙΣΤ ΚΑΝΕΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙ ΑΥΤΟ
    ΑΠΟΔΥΝΑΜΩΝΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΜΑ ΜΕ ΤΟ ΧΩΡΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΣΤΟΥΣ ΜΑΖΙΚΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ
    ΜΟΙΑΖΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΜΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ, ΠΑΡΑ ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ.
    ΜΕ ΤΙΣ ΜΠΙΖΝΕΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΕΧΕΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑ ΙΣΤΟ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ ΜΕ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ, ΠΟΥ ΤΟ ΨΦΕΛΕΙ ΠΑΝΤΟΙΟΤΡΟΠΩΣ.

    Π.Χ.: ΕΝΩ ΣΤΙΣ ΕΡΑΣΜΕΝΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΠΗΡΕ 9,5% ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕ 5 - 7% ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΤΙΠΟΤΑ...

    Ο ΣΥΡΙΖΑ ΣΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΙΧΕ 4,16% (5% ΣΤΙΣ ΒΟΥΛΕΥΤΙΚΕΣ), ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΜΕ 5-6% ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΟΤΙ ΚΑΤΑΡΡΕΕΙ ΕΠΕΙΔΗ ΓΙΣ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΕΦΤΑΣΕ 17% ΣΤΑ ΓΚΑΛΟΠ.
    ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ

    ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΜΙΑ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΔΥΟ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΣΤΕΡΑΣ...

  10. Le canard avatar
    Le canard 02/06/2009 09:05:02

    How Moscow killed communism

    Decisions in Moscow not only spread communism across eastern Europe in the 1940s, they hastened its end 40 years later



    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2009/may/26/hay-festival-moscow-communism

  11. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 02/06/2009 09:05:41

    Σοβαρά το ΚΚΕ θέλει να πάρει την εξουσία?

    Γιατί εγώ νομίζω ότι η ηγεσία του θέλει απλώς να συνεχίζει να ξεζουμίζει τους ανόητους οπαδούς του μέχρι να πεθάνουν τελικά από γηρατιά?

    Α ξέχασα, αυτοί δουλεύουν για το Κόμμα...

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/06/2009 09:14:21

    Στην πραγματικοτητα περιμενουν μια μεγαλη οικονομικη κριση-οχι αυτη που ειναι πολυ ελαφρη αλλα πεινα πραγματικη ή ενα παγκοσμιο ή ευρυτερο πολεμο για να εφαρμοσουν τις δοκιμασμενες μεθοδους τους απο παλια.Ειναι προφανες οτι με φυσιολογικη κατασταση δεν εχουν ελπιδες.Το ΠΑΣΟΚ ήδη περασε κριση μετα το 2007 και το αποτελεσμα ήταν πρωτα η ανοδος του ΣΥΡΙΖΑ και μετα των Οικολογων γιατι υπο φυσιολογικες συνηθηκες το ΚΚΕ προκαλει αλλεργια και κατι αλλο θα βρουν οι πασοκοι ακομη και αν δεν υπηρχε ΠΑΣΟΚ.

  13. donaE avatar
    donaE 02/06/2009 09:16:50

    τι θα την κάνει την εξουσια αφότου την κερδίσει?Εκει νομιζω βρισκεται ολη η ουσια του ζητηματος,για την πορεια του κομματος στις εκλογες.

  14. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/06/2009 09:22:03

    ενώ αυτοί που την έχουν τι ωραία την διαχειρίζονται ε; προς όφελός μας πάντα!

  15. ataktos avatar
    ataktos 02/06/2009 09:23:14

    Strange Attractor- μην λες δημόσια την αλήθεια διότι θα την πιάσουν οι νοικοκυραίοι και θα πάνε την Κυριακή όλοι εκεί να ψηφήσουν .Σε λίγο θα έχουμε την Αλέκα σε ρόλο Τσιλερ…

  16. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/06/2009 09:23:24

    @dona
    Αυτο που εκαναν στην Ανατολικη Ευρωπη βελτιωμενο κατα την αποψη του.Δεν εχουν αλλαξει καθολου .
    Αν αυτο φαινεται τωρα παραξενο ειναι ακριβως γιατι δεν αναμενεται να γινει υπο ομαλες συνθηκες. Το σεναριο προβλεπει μια μεγαλη καταστροφη πρωτα.

  17. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/06/2009 09:27:13

    με αφορμη την ανάρτηση μια απορία: το σάϊτ ανάρτησε το ψηφοδέλτιο του Σύριζα, του ΚΚΕ δεν το έχει δημοσιεύσει αν δεν κάνω λάθος.

  18. Giannis avatar
    Giannis 02/06/2009 09:36:47

    Πολύ καλό το post!

    Αλήθεια μου φαίνεται γελοίο όταν υπάρχουν σοβαρά προβλήματα και ερωτήματα για την πορεία της οικονομίας-κοινωνίας, να ασχολείται με τον Στάλιν..

  19. Greco avatar
    Greco 02/06/2009 09:46:42

    μεχρι να παρει την εξουσια...(χαχα)προς το παρον δουλευει τους εργατες,κανει κατηχηση σε φοιτητες,κανει τσαμπουκαδες σε δημοσια σχολεια με τον πρωτουλη(βλ βημα της κυριακης 31/5),ξανα-ανακαλυπτει τη γοητεια του "πατερουλη"σταλιν και γενικα δειχνει να απολαμβανει τον 19ο αιωνα του

  20. zaza avatar
    zaza 02/06/2009 09:57:37

    Eδώ άλλη μία διαφορετικη και πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση

    www.eamb.gr/new_text/kkeeuro.htm

  21. leon avatar
    leon 02/06/2009 10:12:34

    ΧΑ χα χα χα...
    Ενδιαφερουσα η αποψη του Τραιανου!
    Ας το καλο σου...με εκανες και γελασα...

  22. Hase avatar
    Hase 02/06/2009 10:46:10

    @ 11 Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ

    Ενω εσυ που δεν ψηφιζεις ΚΚΕ ξεζουμιζεις αυτους που ψηφιζεις.
    Το να λες ανοητο καποιον που ψηφιζει δημοκρατικα αυτο που πιστευει δειχνει απλα ποσο εξυπνος εισαι.

  23. somis avatar
    somis 02/06/2009 11:01:06

    Οταν βαρεθώ να σκέφτομαι, θα ψηφίσω ΚΚΕ.
    Το σπίτι μου, η οικογένειά μου, το αυτοκίνητό μου, το κόμμα μου ...

    Οπως λέγαμε, τους συντρόφους, τους διακρίνει μία αμβρότητα κατά την εκφορά του λόγου τους, οπότε, φαντάζομαι θα έλεγαν πάνω - κάτω τα εξής :

    Θ.Κ., είσαι έμμισθος κονδυλοφόρος που υπηρετείς κατά δόλιο τρόπο τα συμφέροντα του κεφαλαίου. Τέτοιες πρακτικές δεν περνάνε : οι τάχα μου αναλύσεις υπαγορεύτηκαν από τα γνώστα ξένα κέντρα, παραμονές των ευρωεκλογών με σκοπό να πλήξουν την άνοδο του Κομμουνιστικού Κόμματος της Ελλάδας.

  24. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/06/2009 11:06:51

    @zaza: σε έχω για σοβαρό, άλλη φορά βρες κανένα πιο έγκυρο συνωμοσιολόγο να παραθέσεις λινκ ...

  25. Hase avatar
    Hase 02/06/2009 11:25:07

    24 @ somis

    Ενω τωρα που δεν εχεις βαρεθει να σκεπτεσαι, τα βαζεις ολα κατω, τα εξεταζεις σωστα και ψηφιζεις αυτο που εχεις αποφασισει. Αυτο ειναι και το πιο σπουδαιο. Ο ανθρωπος να λειτουργει σωστα. Χωρις να σκεπεται το αμαξι του, το κομμα του και την οικογενεια του, προπαντων την τελευταια.

  26. lypon avatar
    lypon 02/06/2009 12:26:37

    Αγαπητέ Θ.Κ. το ΚΚΕ θα ήταν φαιδρό μέσα στον αναχρονισμό του, αν δεν ήταν τόσο θλιβερό μέσα στον αναχρονισμό του!

    Δεν αμφιβάλλω ότι έχουν κάποια στρατηγική, πιθανότατα ακόμα και αυτή που του αποδίδετε, αλλά έτσι ή αλλιώς η στρατηγική του ανήκει στη σφαίρα της εικονικής πραγματικότητας.

    Ιστορικά το ΚΚΕ εγκλωβίζει ένα άξιο λόγου κομμάτι του λαού, πιθανότατα το πιο αξιόλογο κομμάτι, εκείνο που έχει διάθεση να προσπαθήσει για ένα καλύτερο αύριο. Και, ιστορικά πάλι, το οδηγεί σε στείρες και καταστροφικές ενέργειες, ξεκινώντας από το ξεκαθάρισμα των Τροτσκιστών, την καθοδήγηση (λέμε τώρα…) του αντάρτικου και του εμφύλιου, την ηλίθια άκαμπτη γραμμή στα μετεμφυλιακά χρόνια, τη συνεργασία με τη ΝΔ, για να θυμηθώ τα πιο χοντρά.

    Χάλια. Χάλια και εξαπάτηση ειλικρινών ανθρώπων.

  27. Σχολιαστής avatar
    Σχολιαστής 02/06/2009 12:36:12

    Από τους 3 μεγαλύτερους εγκληματίες του 20ου αιώνα, οι 2 ήταν κομμουνιστές (Στάλιν, Μάο). Από μια άποψη ήταν χειρότεροι από το Χίτλερ, αφού αυτός καθάριζε κατά προτίμηση άλλους λαούς, ενώ οι κομμουνιστές καθάριζαν κυρίως το δικό τους λαό. Όποιος λοιπόν ψηφίζει ΚΚΕ είναι τελείως ανιστόρητος.

  28. ataktos avatar
    ataktos 02/06/2009 12:51:42

    Σχολιαστής-σε αυτούς τους δυο θα σου προτείνω να προσθέσεις τον Κωστάκη και Γιωργάκη σήμερα .

  29. Giannis avatar
    Giannis 02/06/2009 12:55:03

    to pan syntrofoi einai na organothoume..

    http://www.youtube.com/watch?v=3kfJHHn_ygA

    :)

  30. Skaz avatar
    Skaz 02/06/2009 13:30:29

    Πέρα από το πόσο στέκει η ανάλυση του άρθρου ή οχι,

    αυτός ο Θ.Κ. διάλεξε την εβδομάδα πριν τις εκλογές για να γράψει εχθές ένα κείμενο εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ, και σήμερα ένα εναντίον του ΚΚΕ. Υποθέτω ότι αύριο θα έχουν σειρά οι οικολόγοι-πράσινοι.

    Καλές οι αναλύσεις, αλλά σε τέτοιες μέρες πριν τις κάλπες ας αναρωτιόμαστε και για τα κίνητρα του γράφοντος....

    Μυρίζει ΠΑΣΟΚ ή κάνω λάθος;;;

  31. ataktos avatar
    ataktos 02/06/2009 13:43:59

    Skaz- είσαι πρώτη φορά εδώ και δεν κατάλαβες ότι είναι βαλτός του factorx-ων

  32. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 02/06/2009 13:46:58

    Φοβάμει ότι κάνεις λάθος.
    Κι αν προσπαθείς να με κατατάξεις κομματικά κάνεις ΜΕΓΑΛΟ λάθος.
    Φιλικά στο λέω.
    Άλλωστε για τους Οικολόγους έγραψα κι όλα. Προχθές.

  33. Θ.Κ. avatar
    Θ.Κ. 02/06/2009 13:48:09

    Το 32 είναι απάντηση στο #30 του Skaz

  34. Factorx avatar
    Factorx 02/06/2009 13:53:14

    @Skaz. H συντακτική ομάδα του aninews αποφάσισε να γραφτει μια σειρά απο άρθρα για τα πολιτικά κόμματα. Απευθύνονται σε προβληματισμένους πολίτες. θα ακολουθήσουν και άλλα για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, αλλά εσύ δεν συμπεριλαμβάνεσαι προφανως στην κατηγορία αυτή πολι΄τών

  35. αμβροσιαδης παναγιωτης avatar
    αμβροσιαδης παναγιωτης 02/06/2009 14:04:05

    To ΚΚΕ ΑΕ δεν εχει προβλημα.
    Καλα περνανε.
    Και με επιχορηγησεις κρατικες,
    και με επιχειρησεις (τα κεφαλαια σε ρουβλια)
    και οταν υπαρχει προβλημα(καταρευση ΕΣΣΔ)
    συγκυβερνηση Τζανετακη.(ΝΔ-ΚΚΕ)

  36. psifiste otidipote ektos apo pasok avatar
    psifiste otidipote ektos apo pasok 02/06/2009 14:35:46

    Παλικάρια καλή η γελοιότητα,καλό και το κάψιμο αλλά τόσο αισχρό κείμενο ,με μια καλά καμουφλαρισμένη πασοκικοκυριαρχική στόχευση μόνο ένας καμμένος,κολλημένος και κομπλεξικός πασόκος θα μπορούσε να το έχει γράψει. Οπότε όπως καταλαβαίνετε καλύτερα να ψηφίσω ΚΚΕ με τα δικά του κλισέ και ταμπού παρά τους βρωμοπασόκους που ξεκοίλιασαν την Ελλάδα τόσα χρόνια και τώρα κάνουν τις μωρές παρθένες . Σε ένα συμφωνώ. Βουρ να εξαφανίσουμε το ΠΑΣΟΚ .Δεν έχει καμία θέση στην πολιτική ζωή μας. Πρέπει να μείνει η ΝΔ ως καθαρόαιμη συντηρητικο-νεοφιλελεύθερη δεξιά και το επίσης καθαρόαιμο αριστερό ΚΚΕ. Η σύγκρουση αυτούς αφορά.Τα άλλα είναι του μπιπ...τα ενιάμερα. Άντε πια μας έχουν φλωμόσει στο ψέμα όλοι τους και στο λαϊκισμό(ο άλλος διαφημίζει ο ελεεινός την επιταγή του) και μας θέλουν και περισπούδαστες αναλύσεις για στρατηγικές και τέτοια. Εμένα το ΦΌΒΙΣΕ ΤΟΥΣ πολύ με αρέσει. ΚΚΕ ,,,μακριά απο το ΠΑΣΟΚ .

  37. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/06/2009 15:45:19

    μπα δεν είναι τόσο πασοκοκυριαρχική στόχευση, περισσότερο σαμαρική θα έλεγα, με ολίγον από Κοτζιά

  38. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 02/06/2009 16:20:30

    Θεωρώ εντελώς ουτοπικό να προσπαθεί κανείς να βρεί το τέλειο πολιτικό κόμμα.
    Συνεπώς έχει να επιλέξει μεταξύ ενός κόμματος που έχει έσοδα απο νόμιμες επιχειρήσεις και ενός κόμματος του οποίου τα στελέχη (και όχι το κόμμα)έχουν γίνει πάμπλουτοι απο λαδώματα και μίζες.
    Ενός κόμματος που έχει γίνει βαρετο επαναλαμβάνοντας επίμονα την ίδια θεωρία επί σχεδόν 90 χρόνια και ενός κόμματος του οποίου η πολιτική περιγράφεται με το "βγάλε φλάσ αριστερά και στρίψε δεξιά" και αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης για την δράση και την ηγεσία του μόλις πριν απο 2-3 χρόνια.
    Ενός κόμματος που διατυπώνει ενυπόγραφα τις θέσεις του, όποιες κι αν είναι αυτές και ενός κόμματος το οποίο χρησιμοποιεί παπαγαλάκια.
    Ενός κόμματος που απέρριψε έναν Πάγκαλο και ενος κόμματος που προσέλαβε έναν Πάγκαλο.
    Ο καθένας μπορεί να διαλέξει ότι του αρέσει.

  39. zaza avatar
    zaza 02/06/2009 19:17:16

    @ αλλενακι

    Νομίζεις ότι το υιοθετώ? Όμως με όλα αυτά που γίνονται θα ζητησω και DNA test απο τους γονείς μου.
    Έχω αρχίσει να αμφιβάλω για όλα και μάλιστα το παρέθεσα για να αποτελέσει ίσως αιτία συζήτησης υπέρ ή οχι.
    Δεν γνωρίζω καθόλου τον κύριο που το γράφει, δεν έχω αποψη. Από την στιγμή που το απορρίπτεις τόσο κάθετα δεν έχω λόγο να μην σε πιστέψω.
    Πραγματικά δεν έχω ιδέα (εκτός τα γενικά) για την 'πρόσφατη' ιστορίας μας λογω ηλικίας αλλά και έλλειψης χρόνου για διάβασμα αναγνωσμάτων σχετικών αφού είχα πέσει με τα μούτρα στις σπουδές και στην επιβίωση.
    Οπότε άκυρο το λινκ

  40. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 02/06/2009 19:26:50

    @41zaza: Και εγώ τα γενικά γνωρίζω, γιατί ηλικιακά δεν τα πρόλαβα, έχω διαβάσει λίγα σχετικά και ξέρω μερικά από τα τραγικά λάθη αλλά και τα καλά, το συγκεκριμένο κείμενο είναι τόσο εξώφθαλμα παραληρηματικό, ούτε οι υπηρεσίες δεν θα εκφράζονταν σήμερα έτσι. Έκανα μια αναζήτηση στο γκουγκλ για το συγγραφέα, εποχή του υδροχόου και πράσιν' άλογα ...
    :)

  41. aris lalidis avatar
    aris lalidis 02/06/2009 20:04:04

    @πρωην ΙΝΤΡΑΚΟΜ
    ΚΑΛΩΣ ΟΡΙΣΕΣ!
    ΠΑΝΤΩΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΚΚΕ ΠΑΠΑΓΑΛΟ ΒΡΑΧΝΟ ΣΕ ΒΡΙΣΚΩ.
    ΤΟ ΠΡΩΗΝ(;) ΑΦΕΝΤΙΚΟ ΣΟΥ ΤΟ ΡΩΤΗΣΕΣ;

  42. Ξενητεμενος avatar
    Ξενητεμενος 02/06/2009 21:31:17

    Θα σας πω μια μικρη ιστορια: Το παιδι μιας φιλικης οικογενειας, με εξαιρετικο ηθος και καλλιεργεια - στη Λεοντειο οπου τελειωσε τη Μεση Εκπαιδευση, καθηγητης του του ειπε οταν αποφοιτησε: Θεωρω τιμη μου που σε ειχα μαθητη μου και για την επιδοση σου και για το ηθος σου.
    Το αγορι αυτο μπηκε με την πρωτη φορα σε ανωτατη σχολη στην Αθηνα, και ακολουθωντας συσταση του αριστερου πατερα του, ο οποιος σημειωτεον ηταν δημοσιογραφος, μπλεχτηκε με την ΚΝΕ, ενω οι περισσοτεροι φιλοι του και συμμαθητες του στη Λεοντειο ειχαν ενταχθει στην νεανικη οργανωση της αλλης Αριστερας. Ο νεος αυτος πηγαινερχοταν στη σχολη ποτε με το ενα αυτοκινητο της οικογενειας, ποτε με το αλλο - ηταν και τα δυο σκαθαρια αλλα με διαφορετικο χρωμα. Ο γραμματεας της οργανωσης ενημερωσε ηγετικα στελεχη του ΚΚΕ για το γεγονος αυτο καθως και οτι ο νεος μιλουσε πολυ καλα και εγραφε Αγγλικα και Γαλλικα. Επειτα απο αυτη τη συσταση τον επιστρατευσαν για να μεταφερει απο/και προς το αεροδομιο διαφορους ξενους προσκεκλημενους του ΚΚΕ, χωρις μαλιστα να του πληρωνουν τη βενζινη και γι' αυτο ηταν πολλες φορες αφραγκος, αλλα αυτο δεν το μετρουσε. Καποτε τον ειδοποιησαν οτι την επομενη Κυριακη θα πουλουσε σε καποια διασταυρωση της Αθηνας το κυριακατικο φυλλο του "Ριζοσπαστη". Ο νεος συζητησε το θεμα με τον πατερα του, ο οποιος του συνεστησε να αρνηθει εφ' οσον η κομματικη εφημεριδα διακινουνταν απο τους εφημεριδοπωλες και δεν ηταν σωστο να πουλανε τα μελη της ΚΝΕ τον "Ριζοσπαστη", στερωντας ετσι ενα εσοδο απο επαγγελματιες. Αστραψαν και βροντησαν τοτε ορισμενοι κομπλεξικοι Κνιτες που αρχισαν να τον αποκαλουν "πουλημενο τομαρι" και αλλα παρομοια αλλα και οι παραπανω ξεχασαν τις εκδουλευσεις που του ειχε κανει μεταφεροντας τους προσκεκλημενους του ΚΚΕ. Τα μαζεψε, λοιπον, ο νεος, ησυχασε και ξαναριχθηκε στα μαθηματα απο τα οποια ειχε μεινει πισω επειδη καθε μερα σχεδον τον χρησιμοποιουσαν σαν ταξιτζη.

  43. Ξενητεμενος avatar
    Ξενητεμενος 02/06/2009 22:21:06

    Εμενα, σαν πολιτη και αγωνιστη της Εθνικης Αντιστασης με εχει ενοχλησει ιδιαιτερα το γεγονος οτι στο ΚΚΕ:
    Πρωτον, μιλουν συνεχως για τον "Δημοκρατικο Στρατο"(ενω επρεπε να εχει αποκληθει "Σοβιετικος Στρατος", οπως ηταν ουσιαστικα) και τα "επιτευγματα" του, που στοιχισαν τοσο πολυ σε αιμα και πονο σχεδον σε ολες τις ελληνικες οικογενειες, και,
    Δευτερον, συνεχιζουν μια σταθερη προσπαθεια υποβαθμισης της Εθνικης Αντιστασης και του ρολου του Αρη Βελουχιωτη ιδιως, τον οποιο μισουσαν και εξακολουθουν να τον μισουν. Οχι μονον γιατι με τη συνδιασκεψη των καπεταναιων του ΕΛΑΣ στη Λαμια ειχε αμφισβητησει τη σοβιετικη τακτικη εναντι της χωρας μας για την χωρις αντιρρηση υπακοη στα κελευσματα των Αγγλων, που τοτε ηταν συμμαχοι της Σοβιετιας. Αλλα και γιατι εχει αποκαλυφθει και ξεκαθαρισθει πλεον απολυτως ο βρωμικος ρολος του ΚΚΕ (και του Ζαχαριαδη) στην εξοντωση του πολεμαρχου του ΕΛΑΣ, που εγινε αναμφισβητητα με εντολες των Σοβιετικων, που ηταν και οι ηθικοι αυτουργοι του εγκληματος.
    Προσωπικα, με εχει ενοχλησει επισης βαθυτατα ο χαρακτηρισμος, σε περιγραφες μαχων στο Γραμμο και στο Βιτσι, σαν εχθρων των στρατιωτων του εθνικου στρατου, πολλοι απο τους οποιους, παρα πολλοι μπορει να πει κανεις με απολυτη σιγουρια, προερχονταν απο εαμογενεις οικογενειες, που ειχαν ματωσει στον εθνικοαπελευθερωτικο αγωνα και ξαναματωσαν στον εμφυλιο, που ξεκινησε το ΚΚΕ, επειτα απο συγκεκριμενη αποφαση κομματικου ηγετικου οργανου του 1946.
    Αυτα, για να μην νομιζουν στον Περισσο οτι εχουμε ξεχασει και για να μαθαινουν οι νεωτεροι.

  44. psifiste otidipote ektos apo pasok avatar
    psifiste otidipote ektos apo pasok 03/06/2009 08:54:12

    45
    Δε μου φαίνεσαι και πολύ για αγωνιστής της Εθνικής Αντίστασης. Κανα σχολιαρόπαιδο με δοσιλογικά απωθημένα θα είσαι...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.