Η παιδεία πρώτη γραμμή εθνικής άμυνας
01/03/2014 10:00
του Φαήλου Κρανιδιώτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η παιδεία πρώτη γραμμή εθνικής άμυνας

Μπορεί το πνευματικό μέγεθος της Αθήνας να είναι αξεπέραστο, όμως το ηθικό παράδειγμα της αγέρωχης Σπάρτης θα αντηχεί στους αιώνες. Δεν άφησε πίσω της Παρθενώνες, εξαίρετα γλυπτά, ούτε τα παγκόσμια θεμέλια της φιλοσοφικής σκέψης. Μόνο λιτές κοφτές φράσεις αλλά κυρίως πλήθος απτών πράξεων, που αφήνουν άφωνο τον μέσο άνθρωπο. Ο λαός της ήταν ένας λιγόλογος πρωταθλητής της Ανθρωπότητας στον στίβο της Ιστορίας. Δημιούργησε μια απαράμιλλη στάση ζωής, ελευθεροφροσύνης κι ευψυχίας. Αυτή λοιπόν η κοινωνία, αυτό το κράτος, επειδή ακριβώς τα μόνα του τείχη ήταν τα στήθη των ανδρών του, διακρινόταν, μεταξύ άλλων, από κάτι βασικό. Θεωρούσε την παιδεία πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εμπιστευτεί μόνο στους γονείς ή σε ιδιώτες. Το λέει ο Πλάτωνας, το μνημονεύει κι ο Πλούταρχος.

Κι αυτή είναι η σωστή θέση για κάθε σοβαρή οργανωμένη πολιτεία. Έχει το καθήκον να έχει βούληση και εφαρμοσμένο σχέδιο για το τι ανθρώπους, τι είδους πολίτες θέλει να αναθρέψει, ποιες αξίες και πρότυπα θα τους εμφυσήσει. Γιατί η πρώτη γραμμή της εθνικής άμυνας σε κάθε κίνδυνο για ένα οργανωμένο ελεύθερο Έθνος ήταν, είναι και θα είναι η Παιδεία. Και το τι ανθρώπους θα παράγει το σύστημα εκπαίδευσης, το καθορίζουν τα μέσα, δηλαδή τα βιβλία και η υλικοτεχνική σου υποδομή αλλά κυρίως καθορίζεται από τους ανθρώπους στους οποίους θα εμπιστευτείς αυτή την ύψιστη αποστολή και πάνω απ’ όλα από την κυρίαρχη ιδεολογία που θα διαπνέει αυτούς, την διδακτέα ύλη αλλά και όλο τον δημόσιο λόγο, από αυτόν που εκφέρουν τα πολιτειακά όργανα και τα δημόσια ΜΜΕ.

Σε όλο σχεδόν τον βίο του σύγχρονου ελληνικού κράτους υπήρχε μια σταθερά, που αφορούσε τόσο την δημόσια εκπαίδευση, που εξακολουθεί να έχει την μερίδα του λέοντος σε όλες τις βαθμίδες, όσο και στην ιδιωτική εκπαίδευση, που κινιόταν στους ίδιους άξονες. Η φιλοπατρία, το ηρωϊκό πρότυπο, η εθνική, ηθική και θρησκευτική διαπαιδαγώγηση των παιδιών και των νέων, η προβολή των ιδεών, των ηρώων και των συμβόλων του Έθνους μας, του μόνου και αληθινού προσώπου μας στην Ιστορία, διαμόρφωσαν γενιές και γενιές. Ο μηδενισμός, οι ιδεολογίες και τα αρνητικά πρότυπα της παρακμής, του μισελληνισμού, της αμφισβήτησης της εθνικής μας ταυτότητας και ενότητας, ήταν περιθωριακές αντιλήψεις, απόβλητες και όνειδος για τους φορείς της. Ακόμη κι η Αριστερά στην διάρκεια του Β΄ ΠΠ στην χώρα μας, χρησιμοποίησε και πρόβαλε το ηρωϊκό πρότυπο, ψευδώνυμα παρμένα από την Εθνεγερσία και την κλασσική εποχή, για να συνεγείρει και να συσπειρώσει τις λαϊκές μάζες.

Τις τελευταίες δεκαετίες η επίσημη πολιτεία με ασταθές βήμα κι υποχωρητικότητα έμοιαζε να έχει εγκαταλείψει αυτό της το πρώτιστο καθήκον, που έπεται μόνο της ασφάλειας. Διότι χωρίς ασφαλή σύνορα, ασφαλή σπίτια και ασφαλείς δημόσιους χώρους, ούτε παιδεία μπορείς να έχεις, ούτε υγεία, ούτε οικονομία, ούτε πολιτισμό. Όμως τίποτε από τα προηγούμενα δεν μπορείς να έχεις, αν δεν έχεις δημιουργήσει ανθρώπους με ταυτότητα, πίστη στους θεσμούς και πάνω απ΄ όλα πίστη στην εθνική και κοινωνική ενότητα. Έτσι, αν στον σκληρό πυρήνα του κράτους ανήκουν οι Ένοπλες Δυνάμεις, τα Σώματα Ασφαλείας και η Δικαιοσύνη, στον αμέσως επόμενο κύκλο βρίσκεται η Παιδεία, η διαμόρφωση της πίστης, της ταυτότητας και του αξιακού πλαισίου των αυριανών πολιτών.

Γι’ αυτό και οι δυνάμεις της μηδενιστικής και παρακμιακής αριστεράς, που αρνούνται κι αμφισβητούν το Έθνος, την Ιστορία του και την ταυτότητα του, που αντιλαμβάνονται την κοινωνία ως πεδίο ταξικού πολέμου, που λοιδορούν τους ήρωες και τα σύμβολα του, στόχευσαν στην διάβρωση και κατάληψη της παιδείας, είτε ως πρόσωπα, είτε επιβάλλοντας τις παρακμιακές ιδεοληψίες τους στην διδακτέα ύλη, υποβαθμίζοντας ή και εξαφανίζοντας ό,τι συγκροτούσε την προβολή της εθνικής ιδέας στους μαθητές και φοιτητές. Έγινε μάλιστα μόδα. Επικέντρωσαν τις προσπάθειες τους στους τομείς ιστορικών σπουδών, στην «διεθνιστική» αναθεώρηση της, στην προώθηση των καταλλήλων προσώπων και στην συγγραφή και διανομή στην εκπαίδευση βιβλίων Ιστορίας που ευαγγελίζονται τα ράκη των μισελληνικών ιδεών τους, προβάλλοντας μια νεοταξίτικη παρακμιακή προσέγγιση. Ο στόχος είναι, να πληγεί δι’ ενός δήθεν «προοδευτικού εκσυγχρονισμού» ο πυρήνας της εθνικής ιδεολογίας και ταυτότητας, που έτσι θα διευκολυνθεί και η προαγωγή τους στον πολιτικό και κομματικό στίβο. Αυτό πηγαίνει χέρι - χέρι με την κατασυκοφάντηση κάθε αντίθετης φωνή και ιδέας ως «εθνικιστικής», «σωβινιστικής», έως και «φασιστικής». Το δε περίφημο άσυλο, πριν καταργηθεί, δια της ασκήσεως ακόμη και οργανωμένης σωματικής βίας, ύβρεων και απειλών από τους «χρήσιμους ηλίθιους» πραιτωριανούς συνδικαλιστές, φοιτητές ή μη, βοήθησε στην πλήρη επέκταση της γάγγραινας της παρακμής σε όλο σώμα της παιδείας, ιδίως στα ΑΕΙ, όπου μόνον νησίδες ελληνικής σκέψης απέμειναν.

Το μεγάλο λοιπόν εθνικό ζήτημα της ανάκτησης της εκπαίδευσης κάθε βαθμίδας από το Έθνος, παραμένει ζητούμενο. Η απάντηση σε αυτή την πρόκληση δεν είναι κάποια νεοφιλελεύθερη συνταγή πλήρους αποδόμησης της δημόσιας εκπαίδευσης και ιδιωτικοποιήσεων αλλά το ακριβώς αντίθετο. Διότι, όντως, η Σπάρτη είχε δίκιο, η παιδεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εμπιστευτεί η πολιτεία σε ιδιώτες ή σε μηδενιστές εργοδοτούμενους από το ίδιο το Έθνος, χωρίς αυστηρό έλεγχο, χωρίς εθνικό σχέδιο, με αποτέλεσμα να αναθρέφουμε ψευτοπροοδευτικά ανδράποδα αντί για ελεύθερους Έλληνες…

(δημοσιεύεται στην Δημοκρατία)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 01/03/2014 10:44:53

    Mόνο με ιδιωτικά πανεπιστήμια ανατρέπεται η κατάσταση.Άλλωστε ιδιωτικά βιβλιοπωλεία αμφισβήτησαν την κυριαρχία της μεταπολιτευτικής σκέψης. Για να αλλάξει η κατάσταση στα κρατικά πανεπιστήμια πρέπει να απολυθούν μόνιμοι καθηγητές,να μπει η αστυνομία μέσα και να κυνηγά αριστερές φοιτητικές ομάδες και άλλα πολλά που μόνο σε μια δικτατορία γίνονται. Η παράκαμψη του αλωμένου από την αριστερά κρατικού πανεπιστήμιου με την δημιουργία ποιοτικότερων ιδιωτικών είναι η μόνη λύση.

  2. Vesper avatar
    Vesper 01/03/2014 10:47:12

    Όντως και εύστοχα. Και βεβαίως η παιδεία είναι πολύ σοβαρή υπόθεση για να την εμπιστευτεί η πολιτεία σε ιδιώτες. Κι αυτός ακριβώς είναι ο λόγος, που κάποιοι άλλοι ιδιώτες (οι γονείς) δεν μπορούν να εμπιστευτούν την πολιτεία, για την παιδεία (εκπαίδευση) των παιδιών τους. Και δεν εννοώ τους έχοντες τη δυνατότητα των κολεγίων. Τους μεροκαματιάρηδες εννοώ που πληρώνουν φροντιστήρια για να μάθουν τα παιδιά τους γράμματα.

    • ασχετος avatar
      ασχετος @ Vesper 01/03/2014 12:24:46

      Ας μας εξηγήσεις επίσης γιατί και αυτοί που πηγαίνουν τα παιδιά τους σε κολέγια δηλαδή στους ιδιώτες, εμπιστεύονται την εκπαίδευσή τους σε άλλους ιδιώτες. Κοινώς γιατί οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων πάνε φροντιστήριο;

  3. Ρηνα avatar
    Ρηνα 01/03/2014 10:50:49

    Ευγε εις τη νιοστη!!! Η μεγαλυτερη επενδυση ενος εθνους ειναι η παιδεια. Οταν θα ξαναδω τη νεολαια μας να προσφερει τη θεση της σε λεωφορεια, χωρους αναμονης κλπ, τοτε οντως δε χαθηκε η ελπιδα για τα υπολοιπα. Απο τα μικρα ξεκινανε και τα μεγαλα. Παιδεια πρωτα για γονεις και μετα για παιδια, αρχιζοντας απο τα σχολεια που εχουν απαξιωθει πληρως και το χτισιμο καθηγητων και δασκαλων που θα θυμουνται οτι επιτελουν λειτουργημα.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ρηνα 02/03/2014 11:19:09

      Έτσι μπράβο Ρήνα.

  4. Κωνσταντῖνος avatar
    Κωνσταντῖνος 01/03/2014 10:56:00

    Μπράβο, Φαήλε! Πῶς μπροῦμε νὰ σὲ πολλαπλασιάσουμε στὴν ΝΔ;

  5. roadrunner avatar
    roadrunner 01/03/2014 11:40:33

    Καλό μήνα σε όλους. Απόλυτα σωστή τοποθέτηση κ. Κρανιδιώτη. To μόνο που έχω να προσθέσω, αν μου επιτρέπεται, είναι η χρονική κρισιμότητα του προβλήματος. Η εκπαιδευτική πολιτική και ο τρόπος που θα εφαρμοστεί, από εδώ και πέρα, θα καθορίσει, σε απροσδόκητα μεγάλο βαθμό, την εξέλιξη της χώρας και του έθνους. Αυτό γιατί, η συγκυρία της πολυετούς οικονομικής ύφεσης, της κοινωνικής και ηθικής κρίσης έχει αποπροσανατολίσει, τις οικογένειες, άρα και τους μαθητές. Οι τελευταίοι, δεν ξέρουν προς τα πού να στραφούν, δεν ξέρουν σε τι αξίες να πιστέψουν, παρόλο που αναζητούν περισσότερο από ποτέ, ένα δρόμο διεξόδου και πορείας, που όμως δεν διακρίνουν, τις περισσότερες φορές. Κατά τα άλλα, το ζητούμενο της ανάκτησης της παιδείας παραμένει. Το αν θα λυθεί έστω και κατά ένα μέρος, εξαρτάται από το ποιοί θα είναι εκείνοι, θα γνωμοδοτήσουν για τη ζήτημα.

  6. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 01/03/2014 11:55:02

    Aγαπητέ Φαήλε,πολύ σωστά το θέτεις και αναπτύσσεις το ζήτημα της ανάγκης για Εθνική Παιδεία βασισμένη σε υγιή πρότυπα,πέρα και πάνω από αριστερές αγκυλώσεις και μισελληνικές φωνές κατά των αξιών της Πατρίδας μας. Σωστά λοιπόν όλα αυτά,αλλά εκθέτεις τη μία μόνο πλευρά,της υποχρέωσης του Κράτους για σωστή εκπαίδευση. Η άλλη πλευρά είναι πάνω σε τί υλικό θα δουλέψει η εκπαίδευση; Ποιοί οι εκπαιδευόμενοι που θα την δεχτούν, και σάν σφουγγάρια θα την ρουφήξουν; Θλίβομαι,γιατί δυστυχώς το έργο αυτό των δασκάλων,αλλά και το έργο της ανατροφής εκ μέρους των γονιών στο σπίτι,την έχουν αναλάβει τα social media και οι διαδικτυακοί φίλοι που γίνονται και δάσκαλοι,σε σημείο τέτοιο πού σάν γονείς πολλοί να αναφωνούν με απογοήτευση ότι,το έχασαν το παιχνίδι του ρόλου της ανατροφής των παιδιών τους... Το χειρότερο δε απ' όλα,και γι' αυτό φοβάμαι και μή αναστρέψιμο,είναι ότι όλη αυτή η διαδικασία στηρίζεται στην εξέλιξη της εκπαίδευσης εισάγοντας μέσα στη διαδικασία της και το διαδίκτυο ως χρήσιμο εργαλείο (που σίγουρα είναι),για την πρόοδο των μαθητών. Που μαζί με την πρόοδο όμως έρχεται μαζί και η καταστροφή τους. Ένα απλό παράδειγμα μόνο: Αναφέρεται παραπάνω-πολύ σωστά- για σεβασμό των παιδιών πρός τους μεγαλύτερους. Όταν το παιδί,μεταξύ άλλων,μεγαλώνει παίζοντας στον υπολογιστή τα πιό σκληρά παιχνίδια που ξεχειλίζουν από το αίμα,και μαθαίνοντας οτι για να επιβιώσει πρέπει να τους σκοτώσει όλους,πώς αυτό το παιδί μετά στην πραγματική ζωή,θα δεχτεί στην ψυχή του και θα αναπτύξει το σεβασμό και την αγάπη πρός τον συνάνθρωπο;... Τελικά είναι περισσότερο περίπλοκα τα πράγματα απ' ό,τι φανταζόμαστε...

    • Φελίζα avatar
      Φελίζα @ Κυθήριος 02/03/2014 13:10:16

      Κυθήριε καλημέρα και καλή σαρακοστή, Μην πτοείσαι , συνέχισε να διαπαιδαγωγείς όπως μόνο εσύ ως γονιός γνωρίζεις... Η ¨παιδεία¨ διδάσκει τον τρόπο για να αντιμετωπιστούν οι...σειρήνες.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Φελίζα 02/03/2014 13:25:53

        Καλή Σαρακοστή Φελίζα,νά είσαι πάντα καλά!

  7. Άλυτη εξίσωση avatar
    Άλυτη εξίσωση 01/03/2014 12:29:57

    Έχει ήδη γίνει πολύ μεγάλο κακό στις νεότερες γενιές όσον αφορά τη διαμόρφωση της Εθνικής συνείδησης, την επίγνωση της Ελληνικότητας και τη βαθιά γνώση της ελληνικής γλώσσας και Ιστορίας. Θα χρειαζόταν πολύ γενναία επέμβαση και αποφασιστική μεταρρύθμιση για να αναστραφεί η καθοδική πορεία... Για να είμαι ειλικρινής, δε βλέπω τέτοιου είδους ...διαθέσεις από ΚΑΝΈΝΑΝ, δυστυχώς. Κατά τα άλλα, ωραία τα λέτε : ''Διότι χωρίς ασφαλή σύνορα, ασφαλή σπίτια και ασφαλείς δημόσιους χώρους, ούτε παιδεία μπορείς να έχεις, ούτε υγεία, ούτε οικονομία, ούτε πολιτισμό.'' Προσθέστε και τις ασφαλείς συνθήκες εργασίας και διαβίωσης, όπου ο πολίτης γνωρίζει οτι δεν θα εξευτελιστεί από επιβολή έξωθεν και πέραν της βούλησής του συνθηκών, οι οποίες μπορούν αίφνης να τον καταστήσουν άνεργο, ανασφάλιστο, άστεγο και άθλιο πένητα, αδύναμο να ανταποκριθεί σε πάγιες και ανελαστικές υποχρεώσεις.... Και χωρίς εξασφάλιση του δικαιώματος στην εργασία, δεν υπάρχει ούτε πολιτισμός, ούτε παιδεία, ούτε υγεία, ούτε κοινωνική ειρήνη....

  8. Μανώλης Πετράκης avatar
    Μανώλης Πετράκης 01/03/2014 14:36:01

    Ατυχές το σημερινό άρθρο από τον κατά τα άλλα εξαίρετο κ. Κρανιδιώτη. Η Σπάρτη ήταν η Βόρεια Κορέα του αρχαίου κόσμου. Η Σπάρτη ήταν ανεξάρτητη αλλά οι Σπαρτιάτες, ακόμα και οι Όμοιοι, δεν ήταν ελεύθεροι (ακριβώς ό, τι ισχύει και σήμερα για την Β. Κορέα). Για την ακρίβεια η Β. Κορέα είναι παράδεισος ατομικών ελευθεριών συγκρινόμενη με την Σπάρτη. Σε ότι αφορά τα Πανεπιστήμια μόνη λύση είναι όχι απλά η ιδιωτικοποίηση με απόλυση όλων των κρατικών καθηγητών και εκποίηση των γηπέδων και κτηρίων αλλά η συνταγματική πλήρης απαγόρευση της ίδρυσης και λειτουργίας κρατικών πανεπιστημίων και ΤΕΙ πλην παραγωγικών σχολών ενόπλων δυνάμεων. Καμμία απολύτως δουλειά δεν έχει το κράτος να παρέχει υπηρεσίες παιδείας και επαγγελματικής κατάρτισης. Έχει τις στρατιωτικές σχολές, αυτό αρκεί. Ας επιτραπεί και η ίδρυση από το κράτος στρατιωτικών γυμνασίων και λυκείων αλλά μέχρις εκεί. Η πρώτη γραμμή εθνικής άμυνας είναι τα ναρκοπέδια, όχι η παιδεία.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Μανώλης Πετράκης 01/03/2014 20:23:39

      Μάλλον ατυχής και ανιστόρητος ο παεαλληλισμός που κάνεις, αγαπητέ. Η Σπάρτη ήταν η Βόρεια Κορέα του αρχαίου κόσμου; Έλεος...

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Μανώλης Πετράκης 01/03/2014 22:47:26

      Είναι φανερό, από την συνέχεια των γραφομένων σου και την αντίληψή σου για το δέον γενέσθαι ότι, δεν έχεις αντιληφθεί, καν, την λογική της Σπαρτιατικής Πολιτείας. Είμαι σίγουρος ότι για όλους μας είναι δύσκολη, αλλά η διάρκεια του κράτους τους και ο σεβασμός των Αρχαίων απέναντί τους, μου είναι αρκετός. Όσο για τα γραφόμενά σου, απλά δείχνουν ότι επιθυμείς πλήρη παγκοσμιοποίηση και απελευθέρωση (νομίζεις!) των πάντων στους πάντες, όταν ο Φ.Κ. ζητάει ένα κοινωνικό κίνητρο ώστε τα παιδιά σου να βάλουν πλάτη μαζί με τά δικά του και τα δικά μου για να χτίσουν το μέλλον τους, που να το βλέπουν κοινό. Λογικά διαφωνείτε, αλλά εγώ συντάσσομαι μαζι του, γιατί η αντίληψή μου δεν μου επιτρέπει να ελπίζω ότι κάποιο αόρατο, παγκόσμιο χέρι θα τα προστατεύει, αν μείνουν μόνα. Αν, πάλι, εσύ νομίζεις...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μανώλης Πετράκης 02/03/2014 11:24:10

      Ούτε καν έχεις ασχοληθεί σοβαρά με τη Σπάρτη και την Ιστορία της. Μιλάμε για πολύ ανώτερο τρόπο λειτουργίας πολιτεύματος από την πολυδιαφημισμένη δημοκρατία της Αθήνας. Όπου οι σοφιστές με τους ρήτορες συνεχώς δημιουργούσαν εμφυλίους και είχαμε φαινόμενα αντεκδίκησης και λαϊκών δικαστηρίων επί Περικλή και μετά όπως και άδικη την καταδίκη των 10 στρατηγών για τη ναυμαχία και το φόνο του μοναδικού Σωκράτη. Η Σπάρτη είχε 2 βασιλείς και τη Γερουσία να τους ελέγχει. Και οι 2 βασιλείς και η γερουσία εκλέγονταν. Δεν ήταν απόγονοι άλλων στις ίδιες θέσεις όπως γίνεται στη Βόρεια Κορέα που ατυχώς εισήγαγες στη συζήτηση. Διάβασε λίγο και θα εκπλαγείς.

  9. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ avatar
    ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ 01/03/2014 16:26:53

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΜΕ ΣΩΣΤΟ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ. ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ. ΩΣ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Ε.Ε. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙΤΑΙ Η ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΔΗΜΟΣΙΑ, ΙΔΙΩΤΙΚΗ Κ.Ο.Κ ) ΑΦΟΥ ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ. ΟΤΑΝ ΚΑΙ Η "ΚΟΥΤΣΗ ΜΑΡΙΑ", ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΘΙΓΩ ΚΑΜΜΙΑ ΧΩΡΑ , ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΕΞΩ. Ο ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ - ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΑΣΙΑΣ. ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΣΥΝΘΕΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΟΝΟ Ο ΑΓΓΕΛΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΣΕΙ , ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΗΘΙΚΗΣ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ, ΠΟΥ ΟΛΑ ΤΑ "ΣΦΑΖΕΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΧΑΙΡΩΝΕΙ" ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΩΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ ΑΤΥΠΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ (Η ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΑΤΥΠΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΤΑ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Μ.Κ.Ο ΤΟΥ) ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ!!!!!!!!! ΕΤΣΙ ΘΑ ΠΑΕΙ ΜΠΡΟΣΤΑ Η ΧΩΡΑ.

  10. Μάλιστα κύριε avatar
    Μάλιστα κύριε 01/03/2014 16:45:04

    Γράφει το άρθρο: "οι δυνάμεις της μηδενιστικής και παρακμιακής αριστεράς ..." Επειδή η αριστερά δεν είναι κυβέρνηση, και προς το παρόν η κυβέρνηση κάνει τα παρακάτω, στρέψτε τα βέλη και αλλού (δεξιότερα, για να είμαι σαφέστερος). Την ίδια στιγμή που γράφτηκε το παραπάνω άρθρο: Ο υφυπουργός τύπου δίνει νέο όνομα στην εταιρεία διάδοχο της ΕΡΤ που περιέχει έναν αγγλικό όρο, επειδή (ίσως λόγω ανεπαρκούς - κατά το άρθρο "εθνικής ταυτότητας, πίστης στους θεσμούς" - μήπως εννοούμε πράξεις νομοθετικού περιεχομένου και ψήφιση νόμων χωρίς συζήτηση στην ολομέλεια; - "και πάνω απ΄ όλα πίστης στην εθνική και κοινωνική ενότητα") δεν του αρέσει ο όρος "διαδίκτυο", Εκπαίδευση δια του παραδείγματος, είπαμε; Ναι, πώς!!! Τα αμερικανοσπουδαγμένα (προφανώς) κεφάλια που φτιάχνουν προγράμματα του υπουργείο Οικονομικών, μας υποχρεώνουν να γράφουμε τα νούμερα με αμερικάνικο τρόπο. Θαυμάστε απόσπασμα από τις οδηγίες χρήσης του νέου προγράμματος "Υποβολή Δήλωσης Πληροφοριακών Στοιχείων Μισθώσεων Ακίνητης Περιουσίας" (h**p://www.gsis.gr/gsis/export/sites/default/gsis_site/Services/documents_polites/odigies_misth.pdf) "ΠΟΣΟΣΤΟ: Καταχωρούμε το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί του ακίνητου που μισθώνεται... Σε περίπτωση δεκαδικών αριθμών (πχ ποσοστό ιδιοκτησίας 49.5% και 50.5%) χρησιμοποιούμε τελεία (όχι κόμμα)." Μάλιστα το υπουργείο οικονομικών μάς υποχρεώνει να γράφουμε με τελεία, αντί για κόμμα, τους δεκαδικούς αριθμούς και μιμούμενοι σαν καλά πιθηκάκια τους αγγλόφωνους Να Γράφουμε Προτάσεις Με Κεφαλαίο Το Πρώτο Γράμμα Κάθε Λέξης Στην Πρόταση! Θαυμάστε τους εκπροσώπους της κρατικής μας υπόστασης να γράφουνε την παιδεία, που υποτίθεται ότι έλαβαν στα ελληνικά σχολεία που φοίτησαν, στα παλιότερα παπούτσια τους !!! Ο αρθρογράφος που είναι μέσα (σχεδόν) στα πράγματα, ας βοηθήσει να διορθωθούν τα παραπάνω που μας ντροπιάζουν (και μας πληγώνουν). Μιλώντας για πράγματα που μας πληγώνουν, τα URL του ανανεωμένου antinews με τον τίτλο του άρθρου σε κακογραμμένα greeklish μήπως θα έπρεπε να αλλάξουν;

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μάλιστα κύριε 02/03/2014 11:25:46

      Συμφωνώ με τις σωστές παρατηρήσεις. Να μη χάσουμε την ουσία που είναι ασύγκριτα μεγαλύτερης σημασίας όμως.

  11. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 01/03/2014 17:44:18

    Έτσι, αν στον σκληρό πυρήνα του κράτους ανήκουν οι Ένοπλες Δυνάμεις, τα Σώματα Ασφαλείας και η Δικαιοσύνη,....... Αγαπητέ Φαήλο η νυν κυβέρνηση συνέχισε την καταστροφή αυτού του πυρήνα εξαθλιώνοντας και εμπέζοντας ακόμη περισσότερο τους υπηρετούντες σ΄αυτά .

  12. Y. avatar
    Y. 01/03/2014 18:18:56

    Πολύ καλό άρθρο, ειδικά η πρώτη του ενότητα. Για τις επακόλουθες, ας όψεται αρχικά η παπανδρεϊκή 10ετία που άλλαξε άρδην τη στρατηγική κατεύθυνση της παιδείας κάνοντάς την σούπα, και κατόπιν η σημιτική 10ετία με την αποδόμηση του φυσικού χώρου αυτής διά της μπαχαλοποίησης (..“Το λέει ο Πλάτωνας, το μνημονεύει κι ο Πλούταρχος”. Κάποια παραπομπή, ή αναφορά σχετικού εδαφίου, καλό θα ήταν)

  13. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ avatar
    ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ 01/03/2014 20:52:22

    ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΟ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΝ ΑΛΛΑ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΤΟΜΕΑ. ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΕΝΝΟΕΙ ΤΟ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΠΑΙΔΙ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΧΕΙ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙ ΕΠΙΔΕΡΜΙΚΑ ΚΑΙ Η ΒΟΥΛΗ ΣΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ κ. ΞΟΥΛΙΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΘΕΣΜΙΚΟΣ ΤΟΥ ΡΟΛΟΣ ΣΤΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ ΤΟΥ 2013 ΚΑΙ ΕΠΑΝΗΛΘΕ ΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΤΟΥ 2013 ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ Η ΒΟΥΛΗ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΔΟΘΗΚΑΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΚΑΙ "ΠΛΥΝΤΗΡΙΟ" ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΑΦΟΥ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ΔΕΝ ΕΜΠΛΕΚΕΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΛΕΓΧΕΙ? ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΜΕΡΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΜΚΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΚΛΗΤΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ. Όμως στην ουσία τις διαπραγματεύσεις δεν τις κάνει καν ο ίδιος, αλλά ο άτυπος σύμβουλός του κ. Άγγελος Λάσκαρης. Αυτός που, όπως σημειώνουμε στο άρθρο, το οποίο δημοσιεύεται UNFOLLOW 24 που κυκλοφορεί, έχει μηνυθεί από την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) για αντιποίηση αρχής. Αυτός τον οποίο ακόμα και ο Στέφανος Κασιμάτης της Καθημερινής τον παρουσιάζει ως… τον πραγματικό υπουργό Παιδείας. Αυτός που στις διαπραγματεύσεις του με τους φοιτητές του ΤΕΙ Χαλκίδας, τον περασμένο Φεβρουάριο, φέρεται να είπε στους συνομιλητές του: «στα αρχ….. σας το τι συζητήσαμε» και σε μια φοιτήτρια που αναρωτήθηκε για τη αξία του πτυχίου της σε αυτό το «μπουρδέλο που πέρασες δεν αξίζει το πτυχίο σου γλυκιά μου». O κ. Λάσκαρης έχει επίσης διατελέσει επικοινωνιολόγος διαφόρων δημάρχων όπως Κομοτηνής, Ν. Ιωνίας, Ν. Ηρακλείου, Μάνδρας-Ειδυλλίας, από τους οποίους έχουν πάρει κάμποσες αναθέσεις οι ΜΚΟ τις οποίες εκπροσωπεί, αλλά και σύμβουλος του κ. Στυλιανίδη και στέλεχος της ΜΚΟ «Ευρωπαϊκή Προοπτική», από τις πλέον ευνοημένες την περίοδο 2005-2007, με πληροφορίες να λένε ότι πήρε έως και 5 εκ. ευρώ. Ήταν επίσης πρώην διευθυντής του Τομέα Πολιτικής Ανάλυσης και Τεκμηρίωσης του Ινστιτούτου Δημοκρατίας «Κωνσταντίνος Καραμανλής», golden boy με διάφορες δημόσιες θέσεις, μεταξύ αυτών και του προέδρου της ΤΡΑΜ Α.Ε. Εντυπωσιακό βιογραφικό, που ίσως θα μπορούσε να του έχει δώσει και κάποια καλύτερη θέση απ’ αυτή του άτυπου(;) συμβούλου. Ίσως και την υπουργική καρέκλα. Στην Ελλάδα είμαστε. ΕΠΩΝΥΜΙΑ (ΠΛΗΡΗΣ) ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΠΡΟΟΠΤΙΚΗΜΚΟή NGO EUROPEAN PERSPECTIVE ΝΟΜΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΑΣΤΙΚΗ ΜΗ ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Ικαρίας 14 Ν. Ιωνία 14231 – ΑΤΤΙΚΗ ΤΗΛΕΦΩΝΟ 210 – 27.54.050 FAX 210 - 27.10.960 E-MAIL comm@europers.gr URL www.europers.org ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΤΙΓΚΑΣ ΓΕΝ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
    ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΟΙΚ. ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΣ:
    ΠΑΠΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
    ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ:
    ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ, Επιχειρηματίας
    ΜΕΛΟΣ:
    ΠΑΠΑΤΣΩΡΗ ΠΗΝΕΛΟΠΗ, Δικηγόρος

    • Y. avatar
      Y. @ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ 01/03/2014 21:49:11

      Αν ήταν στέλεχος του ΙΚΚ, ο Αρβανιτόπουλς ήταν κάποιο τέρμινο εκεί Πρόεδρος

  14. ΦΥΣΙΚΟΣ ΡΗ avatar
    ΦΥΣΙΚΟΣ ΡΗ 01/03/2014 21:28:50

    Για να υπάρχει Παιδεία πρέπει να υπάρχει και μυαλό το οποίο να μη λαμβάνει αποφάσεις με όρους συνδικαλιστικού συμφέροντος ή πολιτικού κόστους. Διαβάστε τι συμβαίνει στο Υπουργείο Παιδείας Το Υπουργείο Παιδείας δεν επιτρέπει σε διορισμένους καθηγητητές του κλάδου ΠΕ 12.10 Φυσικούς με Μεταπτυχιακό στη Φυσική (πτυχία που ζητούνται από το ΑΣΕΠ κατά το διορισμό τους) να διδάξουν Φυσική τουλάχιστον με τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις με τους Φυσικούς ΠΕ 04.01 που έχουν μόνο πτυχίο Φυσικής κατά τον διορισμό τους. Δείτε και την ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ που έστειλαν στον υπουργό τους και ύστερα κ. Φαήλε σχολιάστε http://www.alfavita.gr/arthron/%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%B3%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CE%B1%CF%81%CE%B2%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CF%84%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF-%CF%86%CF%84%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%80%CE%B9%CE%B1-%CE%BF-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82

  15. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 01/03/2014 22:52:35

    Αγαπητέ Φαήλε, Αν και δεν θα διαφωνήσω με το περιεχόμενο του άρθρου σου, οφείλω να σου πω ότι ο επανελληνισμός της Παιδείας μας, δεν είναι εφικτός στόχος, τουλάχιστον εντός ευρωπαϊκού περιβάλλοντος θεσμικής απορρόφησης της χώρας από υπερκείμενους μη δημοκρατικά νομιμοποιούμενους ευρωθεσμούς. Η υπενθύμιση εκ νέου της ελληνικότητάς του [άρα και της διαφορετικότητάς του και της ιδιοσυστασίας του] στον τοπικό πληθυσμό, συνιστά για διάφορους λόγους, που για λόγους χώρου δεν θα αναφέρω αν και είμαι απολύτως βέβαιος ότι κατανοείς, μη αποδεκτή παράμετρο για το πολιτικό κονκλάβιο στις Βρυξέλλες. Επομένως, ή αλλάζεις την Ευρώπη και τους θεσμικούς τις κανόνες και όργανα [κάτι τέτοιο λένε και οι Συριζαίοι, αλλά όταν το λένε με πιάνουν τα γέλια] ή θα πρέπει αργά ή γρήγορα να δούμε το θέμα Ελλάς και Ευρώπη ξανά. Υπό το πρίσμα αυτό, που αναφέρεις, αλλά και υπό άλλα πρίσματα, εξίσου ουσιώδη για την επιβίωση, διατήρηση και εν τέλει επαναφορά του Έθνους στα πράγματα, όχι ως παρία ή ως νεκρούμενο σώμα,αλλά ως σφριγιλή οντότητα με Κράτος και Διασπορά και συνείδηση του σκοπού της ύπαρξής μας. Καλή Σαρακοστή. Ιεροφάντης

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Ιεροφάντης 02/03/2014 00:31:28

      Θέτεις την ουσία του θέματος, για την οποία έχω στο νου μου μερικές σκέψεις, τις οποίες θα δείτε ολοκληρωμένες εδώ στο Antinews...

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 02/03/2014 12:04:55

        Αγαπητέ Φαήλε, με πρόλαβε ο Ιεροφάντης αλλά, πέραν της εσωτερικής σαπίλας τηε ψευροδιεθνιστικής αριστεράς (Ρεπούσηδες κ.α.), έχουμε, κυρίως, να υπερβούμε τον ψευτομοσπονδιακό φασισμό της ΕΕ, δλδ τον καλυμμένο εθνικισμό των ευρωπαίων. οι οποίοι στο όνομα της τάχα μου ενοποίησης και για να γίνει αυτό πρέπει πρω΄τα να αποκτήσουμε ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ. Τουτέστιν, αφ' ης στιγμής σου κανονίζει στο εσωτερικό πως θα πουλιέται το γάλα, αν θα είναι 4ήμερο ή 7ήμερο και πως θα λέγεται, πράγματα που μπορεί να εξοντώσουν μια και καλή την παραγωγή μας ως συνέχεια πολιτικών αφανισμού της γεωργίας μας στα πλάισια "μαέτσι λένε οι κανονισμοί στι βρυξέλλες", το βλέπω λίγο απίθανο να φτιάξουμε αληθινή εθνική παιδεία ή και ο,τι δήποτε άλλο. Η αυτονόμηση της ιθύνουσας και κυβερνώσας ελίτ (αν θυμάμαι εγω την πρωτοονόμασα αλήτ) από την Ελληνική κοινωνία -στηρίζεται πλέον οικονομικά 100% στην χρηματοδότησή της από της υπερεθνική ευρωπαϊκή κάστα των ευρωκομμισσάριων που δεν δίνουν φράγκο τσακιστό για τους έλληνες, θα κάνει το εγχείρημα υτό σχεδόν αδύνατο. Σκέψου, δεν μπορούμε σαν εθνικό κρα΄τος να κανουμε ΤΙΠΟΤΑ δίχως να ρωτήσουμε τους κατώτερους υπάλληλους της τρόϊκας. Για να μην νομίζουμε πως οι ντόπιοι Στουρνάρηδες, Γεωργιάδηδες και Στρατούληδες νοιάζοπνται, φερ' ειπείν, για την Κοζάνη και την γεωργία της.

        • Φελίζα avatar
          Φελίζα @ Νίκος Αργεάδης 02/03/2014 13:42:03

          Ιεροφάντης, Φαήλος, Νίκος Αργεάδης.... Σαν τον παλιό καλό καιρό... Καλή Σαρακοστή κύριοι.

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Φελίζα 02/03/2014 15:46:54

            Ιεροφάντη, Φαήλε, φίλοι των ΑΝΤΙνέων, καλή Σαρακοστή.

    • Νεράιδα avatar
      Νεράιδα @ Ιεροφάντης 03/03/2014 00:29:29

      Το «εθνικό σχέδιο Ανάν» της Νέας Δημοκρατίας Νεράιδα από Σπάρτη Απάντηση στο άρθρο του Φαήλου Κρανιδιώτη «Η παιδεία πρώτη γραμμή εθνικής άμυνας». http://aoratipoli.blogspot.gr/2014/03/blog-post_2828.html

  16. δημης avatar
    δημης 02/03/2014 00:40:14

    ++++++++++++++++++++++++++ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ Κ΄ ΓΙΑ ΤΟ ΔΕΟΝ..... Στην πράξη όμως .."και διηγώντας τα να κλαίς" Ποιά γραμμή άμυνας ;;;;;;;;;;;;;; -Αυτή του "νέου Σχολείου " του Κυρίου Λαλιώτη;;;;; -Του 9χρονου Υποχρεωτικού που σημαίνει ΠΑΝΤΑ στο τέλος της Απολυτήριο Γυμνασίου;;;; -Του καθυβριζόμενου Προσωπικού από τα μμε της αποσιώπησης των διακρίσεων των Μαθητών των Σχολείων -Παν/μίων (και των Διεθνών );;;;;; -Της ΔΙΓΛΩΣΣΙΑΣ του ΥΠ ...που βραβεύει τους Διαθέσιμους -Απολυμένους ;;;; -Της Οργουελικής έμπνευσης "επιστράτευσης " (για την πρώτη γραμμή των μετώπων ..φαίνεται ...) -Προβάλοντας και συγκρίνοντας το παράδειγμα της ..Φιλανδίας ΞΕΧΝΩΝΤΑΣ να την μιμηθούμε στις λεπτομέρεις τησ Χρηματοδότησης που στη μέση της κρίσης έδωσε το 17% ενώ εδώ το 1,5% βαίνει μειούμενο με "παροχή" την σίτιση στις Λέσχες Αξιωματικών του Προσωπικού;;;;; -Του..Προσωπικού που "προσλαμάνεται "ΤΩΡΑ (Μάρτη έχουμε ) και από τα μμε ...σφυρίζουν αδιάφορα ενώ πληρωμένοι κονδυλοφόποι τους τον Ιούνιο εκόπτοντο για τα "ΠΑΙΔ ΙΑ";;;;; -Με την εγκαινίαση των Ιδιωτικών ΙΕΚ ;;;;;;; κλπ -κλπ...

  17. τοξο avatar
    τοξο 03/03/2014 09:45:21

    Οι αρχαίοι είχαν και παιδονόμους.

  18. Θρίαμβος avatar
    Θρίαμβος 03/03/2014 10:51:37

    Παιδεία ε? Στο "έθνος"? Στο "λαό"? Είστε σίγουρος κ.Κρανιδιώτη? Δεν σας είπαν ότι αν αποκτήσει παιδεία ο λαός και από μάζα γίνει σύνολο προσώπων, θα αρχίσει να κρίνει, και η εξουσία, η άρχουσα τάξη, θα πέσει αν αποδειχτεί (και θα αποδειχτεί) κατώτερη του κρίνοντος? Μήπως να αφήναμε κατά μέρος την επικίνδυνη παιδεία και να μιλάμε για "παιδεία" εννοώντας την "εκπαίδευση" και τις γνωστές "εκπαιδευτικές μεταρυθμίσεις"?

  19. ήγγικεν avatar
    ήγγικεν 03/03/2014 12:45:34

    Τραγική επίρρωση του άρθρου. Ο Γκιουλέκας (Υφυπ. Παιδείας) κι εσύ Φαήλε, έχετε νομίζω παιδιά στην Β Γυμνασίου. Για τελευταία φορά στον σχολικό τους βίο διδάσκονται Γεωγραφία. Το βιβλίο είναι γραμμένο σε παράλληλες ενότητες Ευρώπη -Ελλάδα. ( Βουνά Ευρώπη - Βουνά Ελλάδας, ποτάμια Ευρ.-ποτάμια ,Ελλ. διοικητική διαίρεση Ευρ-Ελλ. κλπ, ). Έ , εδώ και τρία χρόνια, αλλά και φέτος, τα κεφάλαια που αφορούν την Ελλάδα, καλούμαστε να μην τα διδάξουμε, με δεσμευτική οδηγία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (πρώην Παιδαγωγικού Ι.). Πως αιτιολογείται; Έχει διδαχτεί στην Ε΄Δημοτικού!! Το Ελ. Κοινό πολλαπλάσιο που διδάσκεται από την Δ δημοτικού έως την Β γυμνασίου κάθε χρόνο, τα ανάλογα ποσά, η προσαρμοστικότητα της λιβελούλας από Ε Δημοτικού μέχρι Γ Λυκείου, είναι πιο σημαντικά από την Γεωγραφία Ελλάδος. Η Μακεδονία και η Κύπρος δεν είναι σημαντικά όσο η πολιτική αγωγή ( Στ Δημοτικού, Γ Γυμνασίου, Α Λυκείου). Περιττό να σου πώ τι λένε τα παιδιά όταν τους ρωτάμε τι και που είναι η Β. Ήπειρος. Αλλά και στο ίδιο το βιβλίο, Γεωγραφία Β Γυμνασίου, πήγαινε στις σελίδες 108-9, να δείς την παράλληλη σύγκριση των Ελλήνων μεταναστών στην Αμερική, προσφύγων Μ. Ασίας με τους λάθρο της Σοφοκλέους. Σημειωτέον ότι στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ, όπου περιλαμβάνονται και γνώσεις Γεψγραφίας του τόπου κατοικίας των μαθητω΄ν βγήκαμε 3οι από το τέλος.

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ ήγγικεν 03/03/2014 13:02:36

      Πάντως έχω παιδί στις μεγάλες ταξεις του Δημοτικού και διδάσκεται της Γεωγραφία της Ελλάδας . Για ποιόν λόγο θα πρέπει να ξαναμάθει στο Γυμνάσιο τα ίδια πράγματα ; Σαν γονέας το θεωρώ χάσιμο χρόνου.

    • Θρίαμβος avatar
      Θρίαμβος @ ήγγικεν 03/03/2014 17:04:14

      "Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής"... Καταλαβαίνετε πιστεύω τι σημαίνει ο όρος. "Πολιτική"! Τι σχέση μπορεί να έχει η παιδεία με την πολιτική? Θα φτιάξουμε συνειδήσεις κατά πως τις θέλει η πολιτική? Ποια πολιτική? Αυτή που σήμερα δημιουργεί την... Ελλάδα του μέλλοντος(?) Αυτό σημαίνει "εκπαιδευτική πολιτική" και αποκαλύπτεται φαρδιά πλατιά στον τίτλο του επίσημου φορέα του κράτους. Προσωπικά θεωρώ τον συγκεκριμένο τίτλο ιδιαίτερα χυδαίο και κυνικό. Αποκαλύπτει τη σκέψη των εμπνευστών του και προδικάζει το μέλλον της εκπαίδευσης των επερχόμενων γενιών.

  20. ΓΒ avatar
    ΓΒ 03/03/2014 13:45:09

    Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον Γεώργιο Τ. Ο λιτός, αυστηρός και στρατιωτικού τύπου τρόπος ανατροφής των παιδιών στην ΜΗΤΡΙΑΡΧΙΚΗ κοινωνία της αρχαίας Σπάρτης, συγχέεται (κατά τη γνώμη μου σκόπιμα) με την διοικητική της οργάνωση ως πόλη-κράτος [άλλος ένας μύθος, διότι εκτεινόταν από την περιοχή της αρχαίας Τσακωνιάς (Λεωνίδιο) έως την Μεσσηνία, πλέον των λοιπών απόλυτα ελεγχόμενων πόλεων-κρατών και συμμάχων]. Η διαχείριση της περιοχής αυτής (τεράστια για τα δεδομένα της τότε εποχής), υλοποιείτο με δομές και διαδικασίες που δεν διαφέρουν από σύγχρονα οργανωτικά μοντέλα διοίκησης. Δύο βασιλείς με συμπληρωματικά καθήκοντα, ώστε να αποφεύγεται η κατάχρηση εξουσίας. Συγκρότηση του λεγομένου "Συμβουλίου των Γερόντων", για τον έλεγχο του έργου των εν λόγω βασιλέων, την παροχή συμβουλών και τη λήψη αποφάσεων για την τροποποίηση των εφαρμοζόμενων πολιτικών, εφόσον απαιτείτο. Και τέλος λειτουργία της "Απέλλας", ενός οργάνου αντίστοιχου με την Εκκλησία του Δήμου, στο οποίο, μεταξύ άλλων, εισάγονταν και ψηφίζονταν νομοθετήματα. Όσο για την παιδεία στην αρχαία Σπάρτη, θα μου επιτρέψετε να θέσω ορισμένα ρητορικά ερωτήματα. Οι Σπαρτιάτες ήταν αγράμματοι; Οι παρακαταθήκες τους ποιες είναι; Οικονομικό σύστημα είχαν ή δεν είχαν; Ανάπτυξαν ή όχι πολιτισμό; (Αυτόν τον όποιο πολιτισμό τον εξήγαγαν; Τη "Μεγάλη Ελλάδα" ποιοι τη δημιούργησαν; Στη σημερινή Χιλή, η φυλή των Αραουκάνων πως έφτασε;). Αρχαίους ναούς, αγάλματα, ψηφιδωτά, κοσμήματα δεν είχαν κατασκευάσει; (παρεπιπτόντως, στο υπόγειο του μουσείου της Σπάρτης υπάρχουν θησαυροί ανυπολόγιστης αξίας, που θα πρέπει κάποια στιγμή να εκτεθούν στο κοινό). Μουσική παιδεία είχαν; (πόσοι γνωρίζουν για τα πολλά μουσικά σχολεία που λειτουργούσαν, σε αντίθεση με την αρχαία Αθήνα όπου κανένα τέτοιο σχολείο υπήρχε;). Οι θολωτοί Μυκηναικοί τάφοι στην αρχαία Λακεδαίμονα (περιοχή αρχαίας Πελλάνας) που προϋπήρχαν των Μυκηνών και ανακαλύφθηκαν προ 30 ετών αλλά ο Βενιζέλος, ως Υπουργός Ποιλιτισμού, έδωσε εντολή να μπαζωθούν, από ποιους κατασκευάστηκαν; Το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του Φαήλου, να αποτελέσει αφορμή συζήτησης τέτοιων θεμάτων. Υ.Γ. Φαήλε, στην ευρωβουλή είμαι σίγουρος ότι θα αναδείξεις τα εθνικά θέματα, μέσα στα οποία ασφαλώς συγκαταλέγεται η παιδεία και ο πολιτισμός μας. Καλή επιτυχία!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.