#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
08/07/2012 07:44
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η πίκρα ενός Έλληνα για την Ελλάδα που διασύρεται



Μια καταπληκτική συνέντευξη από έναν Έλληνα της διασποράς, έναν μεγάλο μυαλό που διαπρέπει στο εξωτερικό στον τομέα της νανοτεχνολογίας και που είχε προταθεί για νόμπελ, δημοσιεύει η Ημερησία του Σαββάτου.

Αξίζει να διαβάσει κανείς την πίκρα ενός Έλληνα που βλέπει τη χώρα του να διασύρεται με κάθε τρόπο. Και αξίζει να ακούει τη φωνή ενός ανθρώπου που δακρύζει όταν βλέπει ότι η πατρίδα του έχει ξεχάσει βασικές αρχές της ανθρώπινης ζωής και κοινωνίας. Ολόκληρη η συνέντευξη έχει ως εξής:

«Πριν ξεκινήσω για τη Θεσσαλονίκη η γραμματέας μου με ρώτησε αν είμαι σίγουρος για το ταξίδι, γιατί η Ελλάδα δεν είναι ασφαλής προορισμός. Αγαπώ τη χώρα μου και στενοχωριέμαι πολύ με αυτά που λέγονται και γράφονται...». Με εμφανή την πικρία και τη συγκίνηση στα μάτια του, ο δόκτωρ Φαίδων Αβούρης, κορυφαίος επιστήμονας της διασποράς επισημαίνει ότι η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό έχει τρωθεί και εκφράζει το φόβο του ότι «η επίπτωση αυτή είναι πιο σημαντική κι από τα οικονομικά προβλήματα της χώρας». Τέκνο μιας Ελλάδας που δυστυχώς φθίνει, αλλά, κόντρα στο ρεύμα, συνεχίζει να διεκδικεί επιτυχώς σεβασμό για τα επιτεύγματά της, ο δρ Αβούρης, με ρίζες στις Κυκλάδες και νυν επικεφαλής στο τμήμα νανοτεχνολογίας του κολοσσού της ΙΒΜ, παραμένει ταπεινός. Τι κι αν έχει προταθεί, με την ομάδα του, για το βραβείο Νόμπελ, για την έρευνά του στο γραφένιο, ένα υλικό που έθεσε τις βάσεις για τον ταχύτερο υπολογιστή του κόσμου. Προσηνής και μειλίχιος, κάθεται απέναντί μου και με τη σοφία που προδίδουν τα... χιονισμένα του μαλλιά και γένια, σημειώνει ότι κάναμε λάθη τα οποία πληρώνουμε. «Δώσαμε λαβές και κάποιοι ήδη άρχισαν να ξαναγράφουν την ιστορία σε βάρος της Ελλάδας», τονίζει και ζητά από τους Έλληνες «να αλλάξουν νοοτροπία, οι νέοι να δείξουν πατριωτικό αίσθημα και να δουλέψουν και με λιγότερα, ενώ η χώρα να βασίσει το νέο αναπτυξιακό μοντέλο της στο software και στην παροχή υπηρεσιών, για να εξέλθει από την κρίση».

Υστερα από πολλά χρόνια επιστρέφετε στη Θεσσαλονίκη και βρίσκετε μια Ελλάδα με τρικυμία στην οικονομία της. Τι νομίζετε πως πρέπει να γίνει για να επιστρέψει η χώρα στην ανάπτυξη και ποιος ο ρόλος της νανοτεχνολογίας σε μια τέτοια διαδικασία;

Εγώ δεν θα τοποθετούσα τη νανοτεχνολογία στην πρώτη γραμμή. Πρώτα απ' όλα υπάρχει θέμα νοοτροπίας. Πρέπει να καθίσουμε κάτω και να δούμε ποιοι είμαστε και κυρίως να καταλάβουμε πώς είναι ο κόσμος σήμερα και ποιο είναι το μέλλον μας. Έχουμε πέσει με τα μούτρα στη συζήτηση για τα πακέτα διάσωσης και πώς θα τα πάρουμε ή όχι. Αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα, αλλά δεν λέει τίποτε σχετικά με το μέλλον μας. Η χώρα χρειάζεται ένα ειδικό πλάνο που μπορούμε να επικεντρωθούμε και να κάνουμε κάτι. Δεν έχουμε φυσικούς πόρους και δεν γίνεται να πάμε σε βαριά βιομηχανία, διότι έχουμε να ανταγωνιστούμε τους Γερμανούς και τους Κινέζους, ενώ απαιτούνται και κοστοβόρες επενδύσεις. Και από πού θα προέλθουν τα χρήματα αυτά; Κατά τη γνώμη μου δεν έχει να κάνει η νανοτεχνολογία, αλλά εδώ και τώρα να επικεντρωθούμε στο λογισμικό και στην παροχή υπηρεσιών, που δεν απαιτούν και μεγάλα κεφάλαια. Πολλοί Έλληνες γνωρίζουν αγγλικά και αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα. Δείτε το παράδειγμα της Ινδίας.

Φοβάστε ότι η υποχρηματοδότηση της εκπαίδευσης, λόγω κρίσης, θα υποβαθμίσει το παραγόμενο επιστημονικό δυναμικό της χώρας και πώς θα αποκοπεί η φυγή των νέων που έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους, είναι έξυπνοι, μιλούν ξένες γλώσσες, αλλά δεν βρίσκουν δουλειά στην Ελλάδα;

Αν οι νέοι άνεργοι Έλληνες θελήσουν να εργαστούν με χαμηλότερες αμοιβές από ό,τι άλλοι Ευρωπαίοι τότε θα έχουν ένα πλεονέκτημα. Θα πρέπει να αποφασίσουν όμως: Θέλουν δουλειά ή θέλουν την optimum εργασία; Αν θέλουν το δεύτερο, τότε πρέπει να μεταναστεύσουν.

Όπως θέτετε το θέμα, προκύπτει και μια διάσταση πατριωτισμού στην απόφασή τους;

Φυσικά. Όλα πάνε στο μυαλό μου στο θέμα της νοοτροπίας, η οποία σε σχέση με το πώς εγώ τη θυμάμαι στα 44 χρόνια που λείπω, έχει αλλάξει στην Ελλάδα. Όλα φαίνονται να είναι ευκολότερα. Έφυγα από την Ελλάδα στη δικτατορία και το πανεπιστήμιο ήταν ένα δράμα από επιστημονικής άποψης αλλά οι φοιτητές δούλευαν. Δεν είχαμε βιβλία, όλοι προσπαθούσαμε να μάθουμε μια άλλη γλώσσα, δεν είχαμε internet αλλά δουλεύαμε κάθε βράδυ στη βιβλιοθήκη. Τώρα πηγαίνεις στα καφενεία και όλα είναι γεμάτα. Η σύζυγός μου ρώτησε κάτι ανιψιές που έχω εδώ στην Ελλάδα και της απάντησαν ότι δεν έχουν δουλειά. Τους έδωσε ιδέες να αρχίσουν εκείνες κάτι κι η απάντηση που έλαβε είναι ότι «εδώ είναι διαφορετικά, δεν έχουμε τέτοιου είδους πράγματα». Είναι η νοοτροπία. Πήγα στη Ροτόντα χθες, αφού φθάσαμε αργά το βράδυ και είπαμε να περπατήσουμε λίγο. Είδαμε σκουπίδια, γκράφιτι κ.λπ. Πώς το αφήνουν να συμβαίνει; Στην Καλιφόρνια, μια μεγάλη πόλη, που δήλωσε χρεοκοπία δεν είχαν να πληρώσουν για την αποκομιδή των σκουπιδιών και οι πολίτες τα μάζεψαν. Αυτό λείπει. Η εμπλοκή στα κοινά, να αισθανθούμε ότι είμαστε πολίτες και ότι είμαστε όλοι μαζί και πρέπει να δουλέψουμε και όχι να διαφωνούμε για το ποιος φταίει και ποιος όχι, αλλά να τα διορθώσουμε. Να έχουμε σχέδιο για το μέλλον. Πώς θα μείνουμε στην Ευρώπη ή αν θα μας πετάξουν έξω. Να δούμε τι είναι αυτό που θα πρέπει να κάνουμε.

Από την Ελλάδα τι σας λείπει;

Η κοινωνική συναναστροφή. Οι φίλοι, η οικογένειά μου, ο τρόπος με τον οποίο αλληλεπιδρούσα. Οι Αμερικανοί είναι ψυχροί. Δεν έχεις φίλους και θα έλεγα πως με τους Έλληνες είναι δύο άκρα αντίθετα. Εκείνο που χρειάζεται είναι κάτι στο μέσον. Στην Ελλάδα όλα είναι κοινωνικά. Δεν έχεις καιρό να αναπτύξεις τον εαυτό σου. Εργάζεσαι στη διάρκεια της ημέρας και τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα είναι όλα για διασκέδαση, φαγητό, παρέες κ.λπ. Χρειάζεται όμως χρόνος για σκέψη και ανάλυση. Να καταλάβεις το σύγχρονο κόσμο και να προσαρμόσεις τον εαυτό σου. Θα έλεγα ότι χρειάζεται να κάνουμε λίγο περισσότερο ενδοσκόπηση και να γίνουμε λιγότερο συναισθηματικοί. Συζητούμε για το ότι ζητούμε χρήματα από τη Γερμανία. Όμως, δεν μπορείς να τους αποκαλείς ναζί και να τους ζητάς να σου δώσουν χρήματα. Αν το έκαναν αυτό σε εμάς και μας ζητούσαν χρήματα τι θα έκαναν οι Έλληνες; Όταν φωνάζεις θάνατος στον ένα και θάνατος στον άλλο, ποια εντύπωση δίνεις στη διεθνή κοινότητα; Αυτά είναι τα σφάλματα που κάναμε και θα δούμε τις επιπτώσεις στο μέλλον. Ο τουρισμός θα χαθεί, δεν θα μας δίνουν δάνεια και δεν θα μας εμπιστεύεται κανένας.

Είστε απαισιόδοξος;

Ναι, είμαι απαισιόδοξος. Δυστυχώς επειδή βλέπω τις αντιδράσεις σε όλο τον κόσμο, βλέπω τις γερμανικές εφημερίδες που προτρέπουν να πουλήσουμε τα νησιά, βλέπω τις τουρκικές απαιτήσεις. Όταν έγινε η τρομοκρατική επίθεση την 11η Σεπτεμβρίου, ήμουν στην Κωνσταντινούπολη και η Τουρκία ήταν τελείως χρεοκοπημένη. Όποτε ήθελα να πληρώσω σε τουρκικές λίρες, μου έλεγαν όχι, δολάρια, δολάρια. Για να πάει η σύζυγός μου στην τουαλέτα, έπρεπε να πληρώσει 300.000 λίρες! Και κοιτάξτε που είναι η Τουρκία τώρα. Οι Τούρκοι γράφουν πως θα επεκταθούν και πως το πρώτο έδαφος που θα κατακτήσουν θα είναι η Αραβία και δεύτερο η Ελλάδα.

Αν σας καλέσουν από την κυβέρνηση να έρθετε στην Ελλάδα για να στήσετε κάτι από την αρχή, θα αποδεχθείτε την πρόσκληση;

Δεν θα το πιστέψω. Η ιδέα ότι ένας πολιτικός μπορεί να αλλάξει μια κοινωνία δεν είναι σωστή. Οι άνθρωποι πρέπει να αλλάξουν. Αν ο καθένας σκέφτεται τον εαυτό του και το συμφέρον του δεν θα έλθει η αλλαγή. Το ίδιο λένε στις ΗΠΑ και κατηγορούν τον Ομπάμα για την οικονομική κατάσταση. Ο Ομπάμα δεν μπορεί να κάνει μόνος τίποτε. Είναι το σύστημα. Ό,τι και να προτείνει απορρίπτεται και το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι τα πράγματα να γίνουν ακόμη χειρότερα, ώστε να τον εκδιώξουν. Τα ίδια θα συμβούν και εδώ. Βλέπουμε την κυβέρνηση συνεργασίας και κανείς δεν θέλει να είναι υπεύθυνος για να βελτιώσει οτιδήποτε. Θέλουν απλώς ψήφους. Και οι πολίτες το αποδέχονται. Είναι οδυνηρό αλλά πρέπει να αποδεχθούμε την αλήθεια.

Oι ξένοι γράφουν ξανά την ιστορία

Έχετε αισθανθεί ποτέ άβολα στις συναναστροφές σας στις ΗΠΑ ή όπου αλλού στον κόσμο, όταν δηλώνετε πως είστε Έλληνας;

Παλιά όχι. Τώρα έχει αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο οι ξένοι βλέπουν την Ελλάδα. Αυτή είναι η πιο σοβαρή επίπτωση για το μέλλον της χώρας, ακόμη πιο σημαντική και από τα οικονομικά προβλήματα. Από τον 19ο αιώνα η ρομαντική ιδέα για την Ελλάδα ήταν πολύ καλή. Όλοι σκέπτονταν την κλασική Αθήνα, τη φιλοσοφία, την τέχνη. Η εικόνα ήταν πολύ θετική. Τώρα δυστυχώς είναι τελείως αντίθετη. Γράφουν ότι Έλληνας σημαίνει απατεώνας. Σπαταλούν τα χρήματά μας, δεν δουλεύουν, δεν πληρώνουν φόρους, είναι βάνδαλοι, σπάνε και καίνε. Αυτά είναι υπερβολές φυσικά. Όμως δίνουμε αφορμές και αρχίζουν να ξαναγράφουν την ιστορία. Είδα ένα νέο βιβλίο για την Ελλάδα από έναν καθηγητή της Οξφόρδης. Λέει ότι όλα είναι ψέματα. Ότι οι Έλληνες τα έκλεψαν όλα. Πως η τέχνη ήρθε από την Αίγυπτο, οι θεοί από τη Μέση Ανατολή, τα μαθηματικά από τη Βαβυλώνα. Έπειτα, για την περίπτωση της οθωμανικής αυτοκρατορίας λέει ότι οι Τούρκοι ήταν θαύμα και ότι η ελληνική Εκκλησία δεν ήθελε να ανοίξει τα σχολεία. Τελευταία είδα και δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά γενετικής, τα οποία λένε ότι έκαναν έρευνα DNA και οι μόνοι που δεν είναι Ευρωπαίοι είναι οι Έλληνες. Βρήκαν ότι όλα τα σημάδια δείχνουν μη ευρωπαϊκή προέλευση και μας συνέδεσαν με την Αφρική.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anonymous avatar
    anonymous 08/07/2012 09:19:02

    Φαίνεται ότι για κάποιους λόγους κάποιοι έχουν αποφασίσει να εκτελέσουν και να διαλύσουν την Ελλάδα. Τι κρύβεται από πίσω δε μπορώ να ξέρω. Όμως ξέρω ότι ο πόλεμος που μας γίνεται καθημερινά επί 4 χρόνια δεν είναι φυσιολογικός.
    Το να μας πάρουν τα λεφτά δε στέκει. Αν ήθελαν λεφτά θα άνοιγαν λίγο τις αγορές για να μαζέψουμε χρήμα να τους δώσουμε.
    Αυτό που υποπτεύομαι είναι ότι θέλουν να ελέγξουν την περιοχή μας από την οποία διακινείται το 60% του παγκόσμιου εμπορίου.

    Δυστυχώς γελοίοι πολιτικοί, όπως ο Αντρέας και ο Σημίτης καταχρέωσαν τη χώρα ενώ δεν ήταν ικανοί να ελέγξουν ούτε τις ροές της χρηματοδότησης ούτε το διεθνή τύπο.

    • xzetta avatar
      xzetta @ anonymous 08/07/2012 11:06:10

      για όλα φταίνε οι άλλοι. εμείς ποτέ.... καληνύχτα.

      • anonymous avatar
        anonymous @ xzetta 08/07/2012 22:53:04

        Εσύ αυτό κατάφερες να καταλάβεις;

    • fwteinh avatar
      fwteinh @ anonymous 09/07/2012 21:11:46

      κι εγώ αυτό σκέφτομαι anonymous, ότι ο πόλεμος που μας γίνεται καθημερινά επί 4 χρόνια όντως δεν είναι φυσιολογικός. Και δεν τον βρίσκω φυσιολογικό γιατί έτσι κι αλλιώς ήμασταν έρμαια και ήδη μας έλεγχαν ως χώρα, ως κράτος, ως έθνος. Τους φυσικούς μας πόρους μπορούσαν να τους πάρουν και αλλιώς. Προς τι όλο αυτό το θέατρο παγκοσμίων διαστάσεων. Η μόνη εξήγηση που δίνω είναι ότι απλά βλέπουμε την επίθεση των ανώτερων κοινωνικών τάξεων στις μεσαίες και κατώτερες τάξεις, σε όλες τις χώρες του κόσμου.

      • Πεπόνης avatar
        Πεπόνης @ fwteinh 10/07/2012 00:51:56

        Μια άλλη εξήγηση θα ήταν να έχουμε τόσες πολλές πρώτες ύλες στο υπέδαφος, που μας τραβάνε οι ισχυρές χώρες πέρα δώθε για να συνεργαστούμε μαζί τους και να είμαστε υπό την σκέπη τους, με κάθε μια να μας θέλει για λογαριασμό της.

        Μια άλλη πιθανή εξήγηση: "It's the capitalism, stupid!" - για μένα η πιθανότερη. Έχουν όλοι χάσει τον μπούσουλα και δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα.

  2. abc avatar
    abc 08/07/2012 09:46:41

    Καλή η Νανοτεχνολογία δε λέω, αλλά απο πολιτική και κοινωνιολογία ο σεβαστός καθηγητής όπως παραδέχεται δεν κατέχει. Εν πάσει περιπτώσει, η πρότασή του οτι άν αλλάξουμε τον εσωτερικό μας κόσμο εμείς οι Ελληνες θα λυθεί και η κρίση που είναι πρώτα Αμερικανική και Ευρωπαική και τελευταία Ελληνική, είναι η "άλλη όψη των πραγμάτων". Αν μάλιστα αφιερωθούμε στο Ζεν, θα βρούμε την απόλυτη ευτυχία έξω απο τα δεσμά που μας επιβάλλει ο κόσμος της ύλης και του χρήματος. Ο Χριστός εξ 'αλλου το είπε απλά: "εμβλέψατε εις τα πετεινά του ουρανού , οτι ουδέ σπείρωσιν ή θερίζωσιν ο δε πατήρ ημ'ων ο ουράνιος θρέφει αυτά..."

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ abc 10/07/2012 00:56:07

      Σε αυτό δεν έχει τόσο άδικο: Θεωρώ ένα από τα σοβαρότερα σφάλματα των πολιτών τα προηγούμενα χρόνια, ότι γίναμε "σαν τα μούτρα τους". Κάποιοι είχαν φτάσει στο σημείο να μην μιλούν σε συνανθρώπους τους, αν τύχαινε και φορούσαν το "λάθος σακάκι", δλδ. όχι κάποιο επώνυμο, αλλά ένα της σειράς. Η τέλεια ξεφτίλα.

  3. Μάκης avatar
    Μάκης 08/07/2012 10:16:01

    Οι Έλληνες του εξωτερικού να μείνουν στο εξωτερικό τους. Πόσο Έλληνας είναι κάποιος που λείπει 44 χρόνια από την Ελλάδα; Πόσο Έλληνας είναι κάποιος που μας λέει τι είναι καλό για μας από την ασφάλεια του εξωτερικού; Αναρωτιέμαι, τα παιδιά τού κ. Αβούρη ξέρουν ελληνικά; Εννοώ, ξέρουν να μιλούν και να εκφράζονται στα ελληνικά όπως αρμόζει σε Έλληνες, ή ξέρουν να λένε μόνο "parapolikala" σαν την Άννα-Μαρία; Θέλουν και να ψηφίζουν, τρομάρα μας.

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ Μάκης 08/07/2012 12:12:18

      ντροπή!

      • Μάκης avatar
        Μάκης @ GreekInLux 08/07/2012 14:02:22

        Το καταλαβαίνεις ότι έχουμε πόλεμο, κ. Έλληνα Ντελούξ;

        • Iωάννης34 avatar
          Iωάννης34 @ Μάκης 08/07/2012 15:44:11

          Εντάξει,αλλά στον πόλεμο δεν στοχεύεις συμμαχους

          • Μάκης avatar
            Μάκης @ Iωάννης34 09/07/2012 06:48:18

            Πού τους είδες τους συμμάχους; Η πέμπτη φάλαγγα είναι... Σε όσα διεθνή μπλογκ μπήκα για να υποστηρίξω την Ελλάδα, τσουπ! νά'σου εμφανίζεται κι ένας Έλληνας του εξωτερικού με το μήνυμα: "Είμαι Έλληνας κι έφυγα από την Ελλάδα για να γλυτώσω από όλα όσα περιγράφουν οι Γερμανοί μας φίλοι". Νάνα Μούσχουρη style!

          • Δημήτρης, ετών 31 avatar
            Δημήτρης, ετών 31 @ Μάκης 09/07/2012 14:14:24

            Αφου έχουμε πόλεμο, ζώσου τα φυσεκλίκια και βγες στο βουνό...

          • Πεπόνης avatar
            Πεπόνης @ Δημήτρης, ετών 31 10/07/2012 01:03:52

            Θα γίνει κι αυτό αγαπητέ, σύντομα, μην βιάζεστε.

    • Πεπόνης avatar
      Πεπόνης @ Μάκης 10/07/2012 01:03:13

      Καλό θα ήταν να σταματούσαν τις νουθεσίες του στυλ "καλά να πάθετε, εγώ τα ήξερα και τα έλεγα, για αυτό και έφυγα από την Ελλάδα και έχω τώρα πολλά λεφτά και ένα ωραίο σπίτι". Αν θέλουν να βοηθήσουν, τότε καλώς να έρθουν. Εξυπνάδες αλλού.

      Μερικοί είναι σαν χαίρονται με όσα τραβάμε. Μερικοί το λένε κιόλας ότι χαίρονται, στο τρίβουν στο πρόσωπο. Δεν το λες και φιλία κάτι τέτοιο...

      Οι περισσότεροι όμως είναι συγκλονιστικοί. Χαίρεσαι που είναι Έλληνες.

  4. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 08/07/2012 10:54:32

    Απόλυτα απαισιόδοξος, αναφερει τι κακό γραφουν και σκέπτονται οι ξένοι γιά την Ελλαδα, δεν μας πληροφορει όμως ποιά ειναι η συμπεριφορά των Διαπρεπών Ελληνων πάνω σ΄αυτά. Είναι αλήθεια ότι οι αμόρφωτοι Αμερικάνοι , αλλά και οι εμπαθείς ή απληροφόρητοι Ευρωπαίοι έχουν σχηματησει κακή ιδεα γιά τους Έλληνες. Οι διαπρεπείς όμως λόγιοι έχουν άλλη γνωμη. Στη φωνή αυτών θα πρεπει να προστεθεί και η φωνή του Δρ. Αβούρη. Πάντως από ότι άφησε να εννοηθεί, οι Ελληνες έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη γιά την κατάντια, γεγονός που δεν το συμμερίζομαι. Αλλά και ο παραλληλισμός με την Καλιφόρνια ειναι ατυχής. Εκεί οι πολίτες εχουν ελπίδα, τους έχουν δώσει όραμα είναι σχεδόν βέβαιοι ότι δεν τους εκμεταλεύονται . Εδώ τι όραμα υπάρχει, αυτοί που πλήρωναν φόρους εξακολουθούν και πληρώνουν πιό αβάστακτους τώρα . Αυτοί που δεν πλήρωναν και τώρα δεν πληρώνουν, οι μισθοί και οι συντάξεις μειώνονται το κοινωνικό κράτος καταρρέει, εφτά στους δέκα Ελληνες έχουν ξεπεράσει το όριο της φτώχιας, κλπ. Τετριμμένα αλλά και γνωστά, όχι όμως και γιά πολλούς που δήθεν κόπτονται γιά την Ελλαδα, αλλα δεν χάνουν την ευκαιρία να μας λοιδορισουν!!

  5. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 08/07/2012 12:02:45

    Οι ξένοι μας φταίνε για τα γκράφιτι στη Ροτόντα (μιλάμε για ρωμαϊκό και παλαιοχριστιανικό μνημείο, με ψηφιδωτά, του 4ου-5ου αι.!); Ή μήπως η διάλυση που έφερε η αριστερά (και) στον δημόσιο χώρο από το 1974 και εδώ; Μόνο η Ροτόντα; Η Πλάκα της Αθήνας πώς είναι; Το νεοκλασικό εκκλησάκι των Αγίων Αναργύρων στη Νομική της Αθήνας δίπλα, που διαρκώς βανδαλίζεται, απασχολεί κανένα; Υπήρχαν τα φαινόμενα αυτά όταν ήταν η "κακιά" Δεξιά στα πράγματα και ο χωροφύλακας και ο αστυφύλακας είχαν ουσιαστικές αρμοδιότητες; Ποιος διέλυσε την Ελλάδα; Οι κακοί ξένοι ή μήπως η ελληνόφωνη Αριστερά;

    • Μάκης avatar
      Μάκης @ ΒΙΣ 08/07/2012 14:05:42

      Ο Αβούρης μένει στη Νέα Υόρκη.
      Έχεις πάει στη Νέα Υόρκη;
      Όλη η πόλη ζέχνει σκουπίδια και ψοφίμια.
      Όπου κι αν πας να καθίσεις, σιχαίνεσαι, όταν γυρίζεις στο ξενοδοχείο θέλεις να μπεις στη μπανιέρα μαζί με τα ρούχα σου.
      Η Θεσσαλονίκη είναι Ελβετία μπροστά στη Νέα Υόρκη.

      • ΒΙΣ avatar
        ΒΙΣ @ Μάκης 08/07/2012 16:30:54

        Ν. Υόρκη δυστυχώς δεν έχω πάει, αλλά έχω πάει σε ευρωπαϊκές πόλεις συγκρίσιμες με τη Θεσσαλονίκη και πουθενά δεν έχω δει γκράφιτι πάνω σε μνημεία, και μάλιστα μνημεία όχι των νεότερων χρόνων, αλλά της αρχαιότητας και μάλιστα επί μονίμου βάσεως.
        Οπότε, η σύγκρισή σου άτοπη...

        • Αντίθεσις avatar
          Αντίθεσις @ ΒΙΣ 08/07/2012 20:06:02

          Δυστυχώς και η Ν. Υόρκη έχει τα χάλια της και κάποιες ευρωπαϊκές πόλεις (π.χ. Μιλάνο) επίσης. Φυσικά αυτά κυρίως αφορούν τμήματα της πόλης όπου δεν πάνε συνήθως οι τουρίστες.

          Μέρη μείζονος τουριστικού ενδιαφέροντος όμως (όπως η δική μας Ροτόντα) φροντίζουν να δείχνουν καθαρά και ευπρεπή.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Μάκης 08/07/2012 19:43:48

        Σἔ ποιά περιοχή τῆς ΝΥ ἀναφέρεσαι, S. Bronx or E. Harlem??? :D

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ Φωτεινή 08/07/2012 19:44:55

          Στὸν Μὰκη ἡ ἐρώτηση!

          • Μάκης avatar
            Μάκης @ Φωτεινή 08/07/2012 21:03:32

            Μανχάτταν.

  6. Παρατηρητής avatar
    Παρατηρητής 08/07/2012 12:49:30

    με 6σ βεβαιότητα κύριε καθηγητά σας λέμε ότι για όλα στην Ελλάδα φταίνε οι "νταβατζήδες".

    αυτοί ανεβοκατεβάζουν τους ανίκανους που μας κυβερνάνε δεκαετίες τώρα και που μας έφεραν σε αυτή την κατάσταση.

    ο λαός είναι χαϊβάνι.
    ό,τι παίξει η τρέμμη, ο πρετεντέρης, ο ευαγγελάτος ή ο παπαδάκης ψηφίζει η συντριπτική πλειοψηφία.

    το ίδιο γίνεται και στην αμερικη και παντού.

  7. A.m.a.n. avatar
    A.m.a.n. 08/07/2012 13:06:17

    Για τον Μάκη .μήπως ήξεραν τα παιδιά του Ανδρέα που που μας βασανίζουν 30 και πλέον χρόνια ; Να ξέρεις επίσης Ότι έλληνες της διασποράς και ιστορια και γλώσσα γνωρίζουν και αγάπη περισσότερη έχουν για την πατρίδα τους . Να ξέρεις δε Ότι όταν θα βρεθούν πολιτικοί που θα αγαπούν την χώρα και ΌΧΙ την τσέπη τους τότε όλα θα αλαξουν στην χώρα μας

    • Μάκης avatar
      Μάκης @ A.m.a.n. 08/07/2012 13:55:44

      Γιατί, τα ψήφισα εγώ τα αμερικανάκια του Αντρέα; Τα σιχαίνομαι όλα τους με όλη τη δύναμη τής καρδιάς μου, τα τρία αγόρια είναι προδότες ενώ ακόμη και η Σοφία σηκώθηκε και πήγε να γίνει πεντηκοστιανή στο Τορόντο. Τι μου λες τώρα;

      Οι " Έλληνες τής Διασποράς", αν θέλουν να βοηθήσουν την Ελλάδα, να σηκωθούν και να γυρίσουν για να δουν πόσα απίδια βάνει ο σάκος. Γιατί από την άνεση της Εσπερίας, είναι πολύ εύκολο να νουθετείς και να λες τι πρέπει να γίνει.

      Επίσης, θα ήθελα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να ξέρω, αν τα παιδιά του κ. Αβούρη ξέρουν ελληνικά. Γιατί αν ένας Έλληνας γονιός δεν μετέδωσε τη γλώσσα μας στα παιδιά του, τότε πολύ απλά δεν είναι Έλληνας. Και μη μου πείτε ότι "οι συνθήκες κλπ"... Και στην Αλεξάνδρεια, και στη Μπραΐλα, και στην Οδησσό, οι Έλληνες ζούσαν ανάμεσα σε ξένους, αλλά ΚΑΙ ελληνικά μάθαιναν, ΚΑΙ ελληνικό πολιτισμό δημιουργούσαν... Καβάφης, Ξενάκης, Υψηλάντης, τρία τυχαία ονόματα από τις παραπάνω πόλεις.

  8. Μάκης avatar
    Μάκης 08/07/2012 14:00:18

    " Όλα φαίνονται να είναι ευκολότερα. Έφυγα από την Ελλάδα στη δικτατορία και το πανεπιστήμιο ήταν ένα δράμα από επιστημονικής άποψης αλλά οι φοιτητές δούλευαν. Δεν είχαμε βιβλία, όλοι προσπαθούσαμε να μάθουμε μια άλλη γλώσσα, δεν είχαμε internet αλλά δουλεύαμε κάθε βράδυ στη βιβλιοθήκη. Τώρα πηγαίνεις στα καφενεία και όλα είναι γεμάτα."

    Από το ύφος του και μόνο καταλαβαίνεις πόσο ΟΥΦΟ είναι ο Αβούρης.
    Όλα ευκολότερα στην Ελλάδα τής κρίσης, ε;
    Οι νέοι μας δεν διαβάζουν και δεν μορφώνονται, δεν μαθαίνουν γλώσσες.
    Είναι όλη μέρα στα καφέ, ενώ θα έπρεπε να είχαν το καλό γούστο να μην εμφανίζονται και χαλούν την εικόνα τού κ. Αβούρη ότι καλώς έκανε και έφυγε από την Ελλάδα.
    Στην Καλιφόρνια έχετε δοκιμάσει να πάτε σε εμπορικό κέντρο στις 11 το πρωί εργάσιμης μέρας; Δεν θα βρείτε πού να παρκάρετε το αυτοκίνητό σας! Είναι επειδή οι Καλιφορνέζοι τάχα δουλεύουν...
    Και τι αχάριστες οι ανηψιές που δεν φίλησαν τα πόδια τής θείας με τις εξαιρετικές ιδέες, της θείας από το Αμέρικα που μόλις κατέβηκε από το αεροπλάνο βρήκε και τι να κάνουν τα κορίτσια.

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Μάκης 08/07/2012 20:11:57

      ῎Εχεις ἀνεξήγητες ἐμμονές! Στό γράφει ΕΛΛΗΝΙΔΑ πού λείπει 40 χρόνια ἀπό τήν ῾Ελλάδα. ῎Ερχομαι τουλάχιστον δύο φορές τόν χρόνο νά δῶ γονέα, ἀδελφή, συγγενεῖς, καί φροντίζω νά εἶμαι στήν ῾Ελλάδα στίς ἐκλογές γιά νά ψηφίζω ἀφοῦ η πολιτεία δέν μοῦ ἔδωσε δικαίωμα ψήφου στό ἐξωτερικό.

      Τό μοναχοπαίδι μου μιλᾶ ῾Ελληνικά μέ Κρητική προφορά, παρ ὅλο πού γεννήθηκε καί μεγάλωσε στό ἐξωτερικό. Τοῦ ἔμαθα ν᾿ ἀγαπᾶ τήν Πατρίδα, εἶναι ῾Ορθόδοξος βαπτισμένος στήν ἐκκλησία τῆς πατρικῆς μου γειτονιᾶς καί θέλει κάποτε νά γίνη μόνιμος κάτοικος ῾Ελλάδας.

      ῞Οπως βλέπεις λοιπόν ὑπάρχουν ῎Ελληνες στό ἐξωτερικό πιό ΕΛΛΗΝΕΣ ἀπό σένα πού ζεῖ στήν ῾Ελλάδα!!!

      Do I meet your criteria for being an authentic Greek???

      • Μάκης avatar
        Μάκης @ Φωτεινή 08/07/2012 21:07:09

        Μην κρίνεις από τον εαυτό σου. Κρίνε από τη μεγάλη πλειοψηφία των "Ελλήνων" στην χώρα όπου ζεις.

        • Ανδρέας avatar
          Ανδρέας @ Μάκης 08/07/2012 21:31:00

          Ενώ αν κρίνουμε απο την μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων που ζούνε στην Ελλάδα ψωνίσαμε απο σβέρκο :D

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ Μάκης 08/07/2012 22:32:13

          ῾Η πλειοψηφία τῶν ΕΛΛΗΝΩΝ (χωρίς τά εἰρωνικά σου εἰσαγωγικά) στήν χῶρα πού ζῶ εἶναι ἄλλοι ἑαυτοί μου.

      • Tasos avatar
        Tasos @ Φωτεινή 09/07/2012 09:20:06

        Προφανώς, εσύ που ήρθες να ψηφίζεις στην ΕΛλάδα, ψηφισες δαγκωτό Σαμαρά ετσι;

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ Tasos 09/07/2012 16:17:02

          ῎Αν μοῦ πεῖς ποιόν ψήφισες ἐσύ, θά σοῦ γράψω ποιόν ψήφισα καί ᾿γώ! :D

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ Μάκης 08/07/2012 20:28:14

      Δυστυχώς, η πλειοψηφία των Ελλήνων σκέπτονται και εκφράζονται όπως ο ‘Μάκης’, γι αυτό και η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων του εξωτερικού έχουν σταματήσει να ασχολούνται με την Ελλάδα και τους ‘Μάκηδες’. No problem my friend, suit yourself. Με άλλα λόγια συνεχίστε να ζείτε στην κοσμάρα σας’, και όσο για την ψήφο μας βάλτε την και αυτή εκεί που ξέρετε. (οι ανορθογραφίες είναι εσκεμμένες για να έχετε κάτι να κατακρίνετε τους Έλληνες του εξωτερικού που ‘δεν ξέρουν να γράφουν Ελληνικά)

      • Μάκης avatar
        Μάκης @ Αγροφύλακας 08/07/2012 21:06:12

        Σε ευχαριστώ πολύ για το μήνυμά σου.
        Αποδεικνύει ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που θέλω να πω.

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ Μάκης 08/07/2012 22:41:28

          Μήπως προτιμᾶς ἑλληνοποιημένους λάθρο, καθότι θά δοθῆ ἀπό wannabe "πρωθυπουργό" ἡ ἱθαγένεια;; :D

          • Μάκης avatar
            Μάκης @ Φωτεινή 09/07/2012 06:50:43

            Φωτεινή, ο μόνος πρωθυπουργός που θέλησε να ελληνοποιήσει μαζικά τους λαθρομετανάστες ήταν ο δικός σας ο Ελληνοαμερικάνος, ο Έλληνας της διασποράς, ο Τζέφρι Παπαντρέου.

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Μάκης 09/07/2012 12:13:11

            Ο Τσιπρας θελει να νομιμοποιησει πολυ περισσοτερους.

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ Μάκης 09/07/2012 16:20:46

            Δικός μου;;;;; ᾿Από τήν πόλη ἔρχομαι. . δέν εἶμαι θυγατέρα οἰκονομικοῦ μετανάστη, οὔτε εἶμαι οἰκονομικός μετανάστης.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Μάκης 09/07/2012 12:12:05

          Ναι ακριβως.Υπαρχει πολιτικη διαφορα Ελληνων του εξωτερικου και Ελληνων της Ελλαδος γιατι οι Ελληνες του εξωτερικου εχουν τις ιδιες αποψεις με την υπολοιπη ανθρωποτητα που ειναι αντιθετες με τις ιδεες του Αριστερισταν οπως εγινε η Ελλαδα ή και του Ναζισταν οπως θελουν να γινει καποιοι.
          Οι ιδεες που κυριαρχουν παγκοσμιως ειναι η δημοκρατια και ο καπιταλισμος.Κανενας σοσιαλισμος αριστερος ή εθνικοσοσιαλισμος.
          Και φυσικα αποδοχη του ρολου των ΗΠΑ ως της ατμομηχανης του κοσμου.
          Περισσοετεροι θαυμαστες του Λενιν υπαρχουν στην Ελλαδα παρα στη Ρωσια και εσχατως και περισσοτεροι θαυμαστες του Χιτλερ απο τη Γερμανια.
          Αντιδυτικισμος,αντιευρωπαισμος,αντιαμερικανισμος και μετα ζητουν τα ρεστα απο τους Ελληνες της διασπορας.
          Ποιοι ειναι αυτοι που τα ζητουν;Αυτοι που πανηγυριζαν την 11η Σεπτεμβριου ενω μεταξυ των νεκρων υπηρχαν δεκαδες Ελληνοαμερικανοι.
          Εκτος απο το Λενιν και το Χιτλερ φαινεται σε πολλους αρεσε και ο ισλαμισμος.
          Η διαφορα λοιπον ειναι πολιτικη και οσο συνεχιζεται αυτη η νοοτροπια στην Ελλαδα δεν προκειται να παει μπροστα.

    • Παρατηρητής avatar
      Παρατηρητής @ Μάκης 08/07/2012 22:47:05

      Μόνο από το ότι αναφέρεις ότι "ο Αβούρης είναι ούφο" δείχνει ότι εσύ είσαι ούφο και μάλιστα μεγάλο.

      • Μάκης avatar
        Μάκης @ Παρατηρητής 09/07/2012 06:51:19

        Δεν αμφισβητώ την επιστημονική του αριστεία.
        Αμφισβητώ, όμως, το κοινωνικό του κριτήριο και την ελληνικότητά του.

    • nikos avatar
      nikos @ Μάκης 08/07/2012 23:26:23

      Καλύτερα θα ήταν να αφήσεις τους πολλούς εξυπνακισμούς και την αυθάδεια γιατί καταντάς γελειότερος των γελοίων mr makis.

      Ο άνθρωπος δεν συνέκρινε τους δουλευταράδες Αμερικάνους με τους άεργους Έλληνες. Συνέκρινε τους τότε Έλληνες φοιτητές, που χωρίσ να έχουν τα βασικά εφόδια (όπως βιβλία) είχαν την όρεξη για να πάνε μπροστά και δούλευαν τα βράδια στη βιβλιοθήκη. Αυτό σε αντιπαραβολή με την ραστώνη (για να μην πω τίποτα χειρότερο) των τωρινών Ελλήνων φοιτητών που έχουν τα πάντα και αντί να τα αξιοποιούν είναι όλη μέρα για καφέ (πλην ελαχίστων). Απολύτως ορθή και εξαιρετικά εύστοχη παρατήρηση η οποία θέτει το πρόβλημα στη σωστή βάση μαζί με την εξίσου σωστή παρατήρηση για την ασέβεια στα μνημεία.

      Αυτό είναι το πρόβλημα. Όταν κάποιος έχει μάθει στα δύσκολα μπορεί να εκτιμήσει και να δημιουργήσει. Η σημερινή γενιά έμαθε στα εύκολα. Γι' αυτό δεν εκτιμάει και το μόνο που έχει μάθει είναι η αυθάδεια και η γκρίνια. Λαμπρό παράδειγμα και ο φίλος μας ο mr makis που μας το παίζει και ο θιγμένος από τους Έλληνες της διασποράς!

      Αντί να το παίζεις εσύ ο ενάρετος και των πάντων κριτής προσπάθησε να δεις και τα σωστά που λέει ο κ. Αβούρης όπως το να σταματήσουμε λίγο και να δούμε που πάμε. Γιατί ο δρόμος προς την καταστροφή δεν άνοιξε από αυτούς που βγήκαν έξω και κόντεψαν να πάρουν νόμπελ αντί να μείνουν και να τους φάει το σύστημα. Το σύστημα αυτό όμως που οδηγεί στην καταστροφή δεν αλλάζει επειδή υπάρχουν κάτι τύποι σαν και σένα που, αντί να δουν τι πρέπει να γίνει για να αλλάξει, κάθονται και κατηγορούν τους πάντες και τα πάντα.

      Γκρίνια και μιζέρια mr makis. Αυτά μας φέραν εδώ.

      • Μάκης avatar
        Μάκης @ nikos 09/07/2012 06:54:15

        Ντροπή σου να μιλάς έτσι για τους Έλληνες φοιτητές, οι οποίοι ΦΤΥΝΟΥΝ ΑΙΜΑ για να τελειώσουν όσο γίνεται καλύτερες σπουδές σε έναν ολοένα δυσκολότερο και πιο ανταγωνιστικό κόσμο. Όταν ήταν φοιτητής ο κ. Αβούρης, ΟΛΟΚΛΗΡΟ το ΑΠΘ χωρούσε στο σημερινό κτίριο τής παλιάς φιλοσοφικής, γιατί τότε ζήτημα είναι αν σπούδαζαν 2.000 φοιτητές στο ΑΠΘ και άλλοι τόσοι στην Αθήνα. Με το που έπαιρνες πτυχίο, την άλλη μέρα έβρισκες καλοπληρωμένη δουλειά. Έχει το ΘΡΑΣΟΣ ο κ. Αβούρης να λέει ότι οι φοιτητές μας δεν διαβάζουν και τα θέλουν όλα έτοιμα σε έναν κόσμο όπου όλα είναι πιο εύκολα.

        • nikos avatar
          nikos @ Μάκης 09/07/2012 09:26:29

          Μάλλον είσαι εκτός πραγματικότητας. Ελάχιστοι είναι αυτοί που φτύνουν αίμα όπως λες. Οι υπόλοιποι είναι όλη μέρα για καφέ αφού ξέρουν ότι είτε σε 4 είτε σε 14 χρόνια κάποια στιγμή όλοι θα πάρουν πτυχίο οπότε γιατί να κοπιάσουν (για να μην μιλήσω για τα σκονάκια που είναι πλέον ο κανόνας αντί η εξαίρεση); Είναι τυχαίο το γεγονός ότι σχεδόν όλες οι σχολές έχουν μέσο χρόνο αποφοίτησης πάνω από 7 χρόνια.; Είναι τυχαίο το γεγονός ότι, ενώ έχουμε τόσους λαμπρούς Έλληνες επιστήμονες, τα ελληνικά πανεπιστήμια, αντί να είναι –μερικά τουλάχιστον-- στις πρώτες θέσεις από τα καλύτερα πανεπιστήμια της Ευρώπης και του κόσμου είναι χαμένα ένα δυο από αυτά 400 θέσεις παραπίσω;

          Στην εποχή του κ Αβούρη όπως λες έπαιρνε πτυχίο όποιος κοπίαζε και άξιζε, γι' αυτό την επόμενη μέρα έβρισκε δουλειά. Τώρα οποιοσδήποτε μπει σε μια σχολή, αργά η γρήγορα, κάποτε θα πάρει πτυχίο είτε ανήκει στους άξιους, είτε ανήκει στους λαμπρούς, είτε ανήκει στην πλέμπα. Οπότε μερικοί από τους λαμπρούς θα μείνουν εδώ και θα χαραμιστούν, μερικοί θα βγουν έξω και θα λάμψουν, οι άξιοι θα βρουν εδώ δουλειά χωρίς όμως να υπολογίζει κανείς το πτυχίο τους ως προσόν, και η πλέμπα θα προσπαθήσει να διοριστεί στο δημόσιο που είναι αναγκασμένο να αναγνωρίσει ότι έχουν το τάδε πτυχίο. Στην αγορά όμως το πτυχίο έχει λιγότερη αξία από κωλόχαρτο από δεύτερο χέρι για όλα τα παραπάνω.

          Άξιοι και λαμπροί φοιτητές προφανώς και υπάρχουν και πολλοί μάλιστα. Όταν όμως τους βάζεις στο ίδιο καζάνι με την πλέμπα ούτε δουλειές για όλους να απαιτεί κανείς ούτε “πτυχία με αξία”. Ο φοιτητής δίνει αξία στο πτυχίο και όχι το πτυχίο στον φοιτητή.

          Αυτή είναι η πραγματικότητα και όποιος υποστηρίζει το αντίθετο είτε είναι άσχετος, είτε ανόητος, είτε ανήκει στους βολεμένους του συστήματος και δεν τον συμφέρει να αλλάξουν όλα αυτά.

          υ.γ. Προφανώς για όλα αυτά την μικρότερη ευθύνη την έχουν οι ίδιοι οι φοιτητές. Θα μπορούσα να πω για τις ευθύνες των καθηγητών, της νοοτροπίας της κοινωνίας του νεοελληνικού ωχαδερφισμού και άλλα πολλά που είναι αιτίες του προβλήματος αλλά γι' αυτά θες ολόκληρο βιβλίο.

          • Μάκης avatar
            Μάκης @ nikos 09/07/2012 12:14:17

            Καλά, εσύ ζεις στη δεκαετία του 80 με τους αιώνιους φοιτητές.

  9. η Dimi avatar
    η Dimi 08/07/2012 20:55:14

    Αγαπητή Φωτεινή, καμία Ελληνίδα, κανένας Ελληνας, δεν περισσεύει. Η πατρίδα, μας χρειάζεται όλους. Κι ελπίζω στην ημέρα σύντομα, όταν όλοι Ελληνίδες κι Ελληνες απανταχού Γης, θα μπορούν ανεμπόδιστα ν' ασκήσουν το εκλογικό δικαίωμά τους ως Ελληνες, μέσω πρεσβειών, προξενείων.

    • Μάκης avatar
      Μάκης @ η Dimi 08/07/2012 21:12:13

      Ναι, η πατρίδα χρειάζεται κάθε Έλληνα και κάθε Ελληνίδα, αλλά ΕΔΩ, στην Ελλάδα, όχι στις Αμερικές και στις Αυστραλίες. Να έρθουν να εγκατασταθούν εδώ, και μετά να αρχίσουν να ψηφίζουν. Σιγά μη δεχτώ εγώ 7 εκατομμύρια ψήφοι "αποδήμων" να έχουν την ίδια βαρύτητα με τις δικές μας ψήφους.

      Στην Κύπρο είδες τι έγινε στις προηγούμενες προεδρικές: αν καταμετρώνταν οι ψήφοι των Κυπρίων που ζουν στο νησί, πρώτος και με διαφορά έβγαινε ο Παπαδόπουλος. Ψήφισαν οι "τσάρληδες" όμως, και βγήκε ο κομπλεξικός μπαρμπα-λένιν. Θέλεις τα ίδια να συμβούν και με την Ελλάδα; Να δίνουμε εμείς 10% στο ΠΑΣΟΚ και να ψηφίζει το 80% των Ελληνοαμερικάνων το κόμμα του Ελληνοαμερικάνου Παπανδρέου;

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Μάκης 08/07/2012 21:55:33

        Μάκη, μ' έκανες και γέλασα πολύ με τους "τσάρληδες" και τον "μπάρμπα-λένιν". Ο δικός σου είναι ένας διαφορετικός κι ενδιαφέρων τρόπος σκέψης. Να είσαι καλά!

      • Αρης avatar
        Αρης @ Μάκης 09/07/2012 00:00:31

        Σε πληροφορώ ότι τα τελευταία 40 χρόνια που κατάντησαν την Ελλάδα έτσι όπως είναι σήμερα, μέτραγε μόνο η ψήφος η δικιά σου και όχι των αποδήμων, εκτός βέβαια από εκείνους που κατεβάζατε φουρνιές με την Ολυμπιακή γιά να ψηφίζουν τά εκάστοτε κατεστημένα πελατειακά συστήματα στα οποία ζούμε και οι εντός , αλλά και οι εκτός Ελλάδας. Βέβαια δεν θέλεις η ψήφος των ομογενών να επηρεάζει τη ζωή σου στην Ελλάδα, αλλά από τον τρόπο που εκφράζεις την σκέψη σου δείχνεις πως ποσώς σε ενδιαφέρει το πόσο ή αυτή η ψήφος σου επηρεάζει τους αποδήμους. Ποιός λοιπόν πρώτος σπέρνει τη διχόνοια και τον χωρισμό;
        Να ξέρεις ότι οι πιό πολλοί ομογενείς φύγανε με μιά ανάγλυφη εικόνα της Ελλάδας σμιλευμένη στο μάρμαρο της ψυχής τους, και ότι όλα αυτά τα χρόνια που περάσανε μέχρι σήμερα, η δική σου ψήφος σου το έκανε οικοδομικό υλικό και το πούλησε για ένα καγιέν, δύο κινητά και ένα ταξείδι τη Χαβάη.

        • Μάκης avatar
          Μάκης @ Αρης 09/07/2012 06:59:32

          Το ΠΑΣΟΚ που κατέστρεψε την Ελλάδα ήταν πάντα πρώτη δύναμη στους Έλληνες τής διασποράς, ακόμη και στους Αμερικάνους που ψηφίζουν Ρεπουμπλικάνους. Οι Αμερικάνοι είχαν ΕΡΩΤΑ με τους Παπανδρέου επειδή τους θεωρούσαν δικά τους παιδιά.
          Εμείς εδώ αγωνιστήκαμε και ρίξαμε το ΠΑΣΟΚ στο 10%. Αν ψήφιζαν οι 'Ελληνες της διασποράς, 60% θα έπαιρνε το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές, να είσαι σίγουρος γι'αυτό.
          Εμείς πήραμε την χώρα ερείπιο το 1950 και φτιάξαμε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα μέσα σε 30 χρόνια, όχι οι Έλληνες της Μελβούρνης και της Αστόριας.
          Εμείς θα σώσουμε την Ελλάδα τού 2020 από τα νύχια των τροϊκανών και όχι οι Έλληνες του Σικάγο και του Γιοχάνεσμπουργκ.
          Γιατί ΕΜΕΙΣ ματώνουμε γι'αυτόν τον τόπο, και όχι η θεία από το Σίδνεϊ που έρχεται το καλοκαίρι να μας δει όλο αγάπες και φιλιά, και λέει στην κόρη της στα αγγλικά στο τηλέφωνο (τάχα για να μην καταλάβουμε εμείς) ότι "είμαστε πολύ καλύτερα στην Αυστραλία από ό,τι αυτοί εδώ".

          • Tasos avatar
            Tasos @ Μάκης 09/07/2012 09:23:19

            Και τι έγινε Μάκη. Συγκυβερνήτε με το ΠΑΣΟΚ και εξεταστική για ποιος τα έφαγε δεν πρόκειτε να κάνετε ποτέ!!! Σαν δεν ντρέπεστε λεω εγώ. Τα ιδια σκατά είστε..

          • anonymous avatar
            anonymous @ Μάκης 09/07/2012 09:36:48

            Μάκη, σε πολλά συμφωνώ μαζί σου αλλά σε ένα διαφωνώ. Από το 50 και μετά αλλά και πιο πριν πολλοί Έλληνες του εξωτερικού έστελναν εμβάσματα. Βοήθησαν κι αυτά στην ανάπτυξη.

            Θα συμφωνήσω στα υπόλοιπα. Έλληνες (στα χαρτιά) είναι και ο επονείδιστος Χατζημαρκάκης και ο αδερφός του Σημίτη και όσοι έχουν κάνει μεικτούς γάμους και ούτε να ακούσουν θέλουν για την Ελλάδα καθώς και αυτοί που όπου σταθούν κι όπου βρεθούν συμπεριφέρονται ως γενίτσαροι. Οι επικρίσεις προς αυτούς είναι δίκαιες και η συγκεκριμένη ομάδα "Ελλήνων" δεν είναι μικρή, δυστυχώς. Ίσως να είναι και η πλειοψηφία.

          • Μάκης avatar
            Μάκης @ anonymous 09/07/2012 12:16:05

            Ναι, anonymous, έστελναν εμβάσματα, αλλά τα έστελναν στις οικογένειές τους, όχι για το καλό της χώρας. Έφτιαξαν ένα νοσοκομείο στη Θεσσαλονίκη και μια κλινική στην Αθήνα και τους ευχαριστούμε γι'αυτό, αλλά μετά, έκλεισαν τα πορτοφόλια. Η συνολική τους συμβολή στο γενικό καλό είναι αμελητέα.

          • anonymous avatar
            anonymous @ Μάκης 09/07/2012 13:46:32

            Και τα λεφτά οι οικογένειές τους τα ξόδευαν στην Ελλάδα και κινούνταν η οικονομία κι έπαιρνε και το κράτος φόρους. Μην αμφισβητείς τη συμβολή τους σε αυτό.

          • Μάκης avatar
            Μάκης @ anonymous 09/07/2012 20:12:45

            Σίγουρα, αλλά δεν το έκαναν από φιλελληνισμό, από αγάπη για την πατρίδα, το έκαναν για να μην πεινάσουν οι γονείς τους.

        • Μάκης avatar
          Μάκης @ Αρης 09/07/2012 07:01:02

          Σε ρωτώ... ποιος μας έριξε στα νύχια της τρόικας; Ο Ελληνοαμερικάνος Τζέφρι Παπαντρέου!

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ Μάκης 09/07/2012 16:37:19

            ῾Ελληνόφων (μέ τό ζόρι) εἶναι. ΓΝΗΣΙΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΑΚΙ, σύμφωνα μέ τόν US νόμο!

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ η Dimi 08/07/2012 22:43:23

      Τό περιμένω, Dimi. Εὐχαριστῶ γιά τά καλά σου λόγια.

  10. avanti avatar
    avanti 09/07/2012 09:28:56

    Τι να πω κι εγώ, τζάμπα ο χρόνος να διαβάσω τον κύριο Αβούρη, δεν πειράζει, τελικά συνέλληνες ελάτε να μαζέψουμε τα σκουπίδα, να βάψουμε με καθαρή μπογιά τα γκράφιτι μπας και φύγει η κρίση, μειωθεί το έλλειμα, πέσουν τα επιτόκια δανεισμού, φανούν ελεϊμονες οι δανειστές! Αλληλούια.

    • Δημήτρης, ετών 31 avatar
      Δημήτρης, ετών 31 @ avanti 09/07/2012 14:21:13

      Δεν θα φύγει η κρίση και η τρόικα αν μαζέψουμε τα σκουπίδια και καθαρίσουμε το γκράφιτι. Η καθημερινότητά μας θα γίνει όμως λίγο καλύτερη. Η καταστροφή του δημόσιου χώρου στην Ελλάδα είναι παλιό φαινόμενο, δεν οφείλεται στην οικονομική κρίση. Στη Σερβία για παράδειγμα, οι άνθρωποι είναι πιο φτωχοί από εμάς αλλά δεν έχουν βεβηλώσει τα εθνικά μνημεία με αηδίες και γκράφιτι και τα συναφή

  11. Dr. A. P. Papadopoulos avatar
    Dr. A. P. Papadopoulos 09/07/2012 12:37:50

    Αχ Πατρίδα μου καημένη, ποια κατάρα σε βαραίνει! Εκφράζεται πράγματι όλη η Ελλάδα από αυτά που γράφει ο 'Μάκης'? Διαφορετικά, κάποιοι θα τον είχαν βάλει στην θέση του……...
    http://www.youtube.com/watch?v=L2UvUOFGIeY
    Δρ. Αθανάσιος Π. Παπαδόπουλος,
    Πρόεδρος, ΝΟΔΕ (ΝΔ) Ontario, Canada

    • Μάκης avatar
      Μάκης @ Dr. A. P. Papadopoulos 09/07/2012 13:58:07

      Μία ερώτηση θα σας κάνω, και ελπίζω να μου απαντήσετε ειλικρινώς: Τα παιδιά σας μιλάνε ελληνικά μεταξύ τους και με τα άλλα "Ελληνόπουλα" του Τορόντο;

      • Dr. A. P. Papadopoulos avatar
        Dr. A. P. Papadopoulos @ Μάκης 09/07/2012 20:51:28

        Μάκη,
        Τα παιδιά μου μιλανε και Ελληνικά και Αγγλικά, όπως τους βολεύει. Δεν θα γίνω εγώ όμως εισαγγελέας (όπως αρέσκεσαι εσύ να φέρεσαι) και θα ελέγξω τα παιδιά μου για το πόσο μιλούν Ελληνικά όταν εγώ ο ίδιος μετά από 36 χρόνια στον Καναδά επικοινωνώ καλύτερα στα Αγγλικά παρά στα Ελληνικά (την μητρική μου γλώσσα). Για την διάσταση του προβλήματος της αφομοίωσης που αντιμετωπίζει η ομογένεια έχω γράψει επανειλημμένα στο παρελθόν (δες κατωτέρω ένα παράδειγμα, ιδιαίτερα την υπογράμμιση).
        Η σκέψη σου και τα επιχειρήματα σου είναι επιεικώς επιφανειακά και δεν μπορώ να κάνω φροντιστήριο στο θέμα που συζητάμε μέσω του ANTINEWS. Επιπλέον είναι προφανές ότι άγεσαι και φέρεσαι από ορισμένες έμμονες ιδέες και εμπάθειες για τις οποίες δεν έχω κανένα ενδιαφέρον ούτε ικανότητα να γιατρέψω.
        ********************************************
        ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ, and beyond…
        (Ιούνιος 2010)

        Απευθύνομαι κατά κύριο λογο προς την παρούσα κυβέρνηση που έχει και την ευθύνη για την διακυβέρνηση της χώρας αλλά τα σχόλια/επισημάνσεις/ παραπονά μου είναι διαχρονικού χαρακτήρα και αφορούν όλους τους εν Ελλάδι αδελφούς μας.
        Γεννήθηκα στην Ελλάδα, τελείωσα πανεπιστήμιο, υπηρέτησα την θητεία μου, έλαβα μέρος σε πολεμική αποστολή προς την Κύπρο το 1974, και στην ηλικία των 26 ετών έγινα μετανάστης στον Καναδά. Έγινα Καναδός πολίτης, προόδευσα (δεν υπεισέρχομαι σε λεπτομέρειες για να μην κατηγορηθώ για αυτοπροβολή) , αλλά διατήρησα την Ελληνική μου υπηκοότητα και ποτέ δεν σταμάτησα να ενδιαφέρομαι και να ασχολούμαι με τα της Ελλάδος. Προφανώς δεν είμαι ο μόνος, αλλά οπωσδήποτε δεν μπορώ να θεωρηθώ ότι αντιπροσωπεύω τον μέσο όρο. Μπορώ να διαβεβαιώσω ότι η μεγάλη πλειοψηφία των ομογενών στον Καναδά δεν κάνει τρία ταξίδια τον χρόνο στην Ελλάδα, δεν επενδύει σε σύγχρονες γεωργικές εκμεταλλεύσεις στην Ελλάδα, ούτε ξοδεύει τον ελεύθερο χρόνο του σε δραστηριότητες που θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν υποτιμητικά «εθνική δράση».
        Με αυτά τα ολίγα σαν εισαγωγή, και με αφορμή τις προτεινόμενες αλλαγές στον νόμο για την Ελληνική Ιθαγένεια/Υπηκοότητα, θα ήθελα να παραθέσω μερικές πραγματικότητες που με προβληματίζουν, και που νομίζω αποδεικνύουν ότι εσείς οι εν Ελλάδι Έλληνες μας έχετε γράψει εμάς τους ξενιτεμένους αδελφούς σας εκεί που μελάνι δεν πιάνει.
        1. Πως θα πρέπει να αισθανόμαστε εμείς οι ομογενείς (δηλ. 2-3 εκατομμύρια ΕΛΛΗΝΕΣ) που όταν ζητάμε να μας επιτρέψετε να ψηφίζουμε στον τόπο διαμονής μας (κάτι το οποίο είναι συνταγματικό μας δικαίωμα, και θα έπρεπε να διασφαλίζει ένα ‘κράτος δικαίου’) μας λέτε (Απευθύνομαι σε όλους ανεξαρτήτως κομματικής διάκρισης) ότι αυτό απαιτεί να το εγκρίνουν τα 2/3 της βουλής, ενώ τώρα για να αποδοθεί η υπηκοότητα (και σύντομα, μετά από προσφυγές στα Ελληνικά και Ευρωπαϊκά δικαστήρια, και πλήρη δικαιώματα Έλληνα πολίτη) σε νόμιμους και παράνομους μετανάστες στη Ελλάδα, αρκεί μόνο η απόφαση της κυβερνητικής επιτροπής (και τελικά, η απλή πλειοψηφία της βουλής) διότι αυτό απαιτεί το ‘κράτος δικαίου’!
        2. Πως θα πρέπει να αισθανόμαστε εμείς οι ομογενείς που πήραμε τα μάτια μας και φύγαμε για ένα καλύτερο μέλλον αλλά και για να ‘αραιώσουν τα σκόρδα στην ψωροκώσταινα’ και για να χορτάσετε και εσείς ψωμί, αλλά τώρα που ‘τα παιδιά του χασάπη χορτάσανε κρέας φτιάχνουν και δαχτυλίδια με τα άντερα’ μας φέρεσθε σαν να είμαστε απόπαιδα και τρέχετε να αγκαλιάσετε και να βάλετε στο σπίτι σας τους γυρολόγους που έχουν πλημμυρίσει την Ελλάδα. Σκεφθήκατε το πολύ πραγματικό ενδεχόμενο ότι η κόρη σας μπορεί ‘αύριο’ να σας φέρει στο σπίτι ένα μαυράκι κουλούκι. Ποσό προετοιμασμένη είναι η Ελληνική κοινωνία για τέτοιες ‘καινοτομίες’;
        3. Πως θα πρέπει να αισθανόμαστε εμείς οι ομογενείς (και τα αδέλφια μας ναυτικοί) που για πολλές δεκαετίες στηρίζαμε τους προϋπολογισμούς της Φτωχομάνας Ελλάδος και τώρα που χρειαζόμαστε την βοήθεια της για να μπει λίγο φρένο στον αφελληνισμό μας η κουτοπόνηρη μάνα αφού πρώτα έδιωξε τα παιδιά της γιατί δεν μπορούσε να τα ταΐσει, ψάχνει τώρα για ψυχοπαίδια να της κάνουν τα θελήματα. Έχει άραγε κανένας σκεφθεί ότι η δυνατότητα ψήφου στον τόπο διαμονής μας μπορεί να είναι η τελευταία ευκαιρία για να αρχίσουν οι ομογενείς να ασχολούνται και πάλι με την Ελληνική τους υπόσταση;
        4. Είναι καιρός να γίνει κατανοητό ότι έχει πλέον περάσει η εποχή που οι απόδημοι υπήρχαν μόνο για να τρέχουν να βοηθήσουν την Ελλάδα. Δεν είναι όλοι οι ομογενείς επιστήμονες διεθνούς ακτινοβολίας ούτε επιτυχημένοι επιχειρηματίες. Οι ομογενείς έχουν και ανάγκες και προβλήματα και χρειάζονται χείρα βοηθείας. Ο έχων ώτα ακούει ακουέτω!!!!
        Αντί να ψάχνετε να βρείτε το πως θα χρησιμοποιήσετε τους ομογενείς για να προωθήσετε τις διάφορες πολιτικές της εκάστοτε κυβέρνησης, θα πρέπει να συνηθίσετε στο ερώτημα: «τι ποσοστό του Ελληνικού προϋπολογισμού διατίθεται εφέτος σε προγράμματα για τους ομογενείς».
        Αντί να έρχονται οι εκπρόσωποι των κομμάτων (και οι διπλωμάτες) να μας κάνουν διαλέξεις και να φεύγουν, θα πρέπει να συνηθίσετε στο να έρχεσθε και να μας ακούτε, καταγράφοντας τις ανάγκες μας και τα προβλήματα μας (θα είναι και αυτό μια καλή αρχή!).
        5. Συχνά, όταν παραπονιόμαστε για διάφορα ευτράπελα στην Ελλάδα (π.χ. ουρές στις τράπεζες και τις δημόσιες υπηρεσίες, οδικές παραβάσεις κτλ), και κάνουμε σύγκριση με την καλύτερη κατάσταση που υπάρχει στην Αμερική, μας απαντούν: Αχ εδώ είναι Ελλάδα, δεν είναι Αμερική.
        Τώρα όταν πολλοί ομογενείς κρούουν τον κώδονα για τις προτεινόμενες αλλαγές στον νόμο για την Ελληνική υπηκοότητα, δεχόμαστε το επιχείρημα ότι θα έπρεπε να μην ξεχνάμε ότι και εμείς κάποτε σαν μετανάστες επήγαμε στην Αμερική αλλά αυτοί μας έδωσαν υπηκοότητα. Ποσό γρήγορα και βολικά ξεχάσατε ότι η Ελλάδα δεν είναι Αμερική. Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχει ακόμα τεράστια διαφορά.
        Πρώτον, η Αμερική (Αμερική = ΗΠΑ, Καναδάς) είχε (και σε αρκετό βαθμό έχει ακόμη) πολλά εφόδια (πλούτο, οργάνωση, κράτος δικαίου, κτλ) για να κερδίσει την καρδιά και αφομοίωση του μετανάστη, ενώ η Ελλάδα προσφέρει μόνο μια θέση κάτω από τον ήλιο, και άπλετη διαφθορά. Δεύτερον, στην Αμερική υπάρχουν (καλομελετημένοι) νόμοι που εφαρμόζονται ενώ στην Ελλάδα οι νόμοι γίνονται στο ποδάρι και στην τελική ανάλυση όλα διαστρεβλώνονται, παρακάμπτονται , και ‘για τους ημετέρους’ επιτρέπονται.

        [ Εάν κάποιος διαφωνεί, ας εξετάσει πως γίνονται οι προαγωγές και προσλήψεις καθηγητών στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (και αν η στοχοποιηση θεωρείται αυθαίρετη, ας εξετάσει η κυρία Υπουργός τον φάκελο διορισμού του Αναπληρωτή Καθηγητή χχχχχχχχχχ το περασμενο καλοκαιρι). Μια και το έφερε η κουβέντα, αυτός είναι ένας άλλος τομεας όπου όλες οι κυβερνήσεις απέτυχαν να σταθουν στο υψος των περιστάσεων, και οι γενικές συνελεύσεις των καθηγηταράδων λειτουργούν σαν μαφιόζικες φαμίλιες]

        Και μην βιαστεί κανένας να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ΟΛΟΙ οι ομογενείς που ξεσηκώνονται εναντίον του προτεινομένου νόμου είναι συντηρητικοί, οπισθοδρομικοί, απληροφόρητοι, εθνικιστές κτλ. Αυτές τις καταστάσεις τις έχουμε ζήσει στο πετσί μας και μπορούμε να συγκρίνουμε και να προβλέψουμε τα αποτελέσματα. Θα περίμενε κανείς ότι τουλάχιστον ο Πρωθυπουργός (αλλά και πολλοί από τους Υπουργούς του), σαν πρωην μετανάστης, θα είχε ποιο σφαιρική αντίληψη πάνω στο θέμα. Δυστυχώς όμως, πολλοί Έλληνες που πηγαίνουν στην Αμερική (στο εξωτερικό γενικά) για σπουδές, και μετά από λίγα χρόνια γυρνούν στην Ελλάδα χωρίς να ζήσουν και εργαστούν στην Αμερική, φέρνουν στην Ελλάδα μια επιφανειακή αντίληψη της Αμερικανικής κοινωνίας. Και όλοι ξέρουμε ότι η ημιμάθεια είναι χειρότερη της άγνοιας.

        Τα αποτελέσματα είναι ακόμη τραγικότερα όταν υπεισέρχεται και η πολιτική σκοπιμότητα. Καταλαβαίνω ότι αυτή είναι βαριά κουβέντα αλλά πως μπορεί κανένας να εξηγήσει το γεγονός η κυβέρνηση προτείνει ημίμετρα τα οποία θα οδηγήσουν στην δημιουργία πολιτών δυο ταχυτήτων (δηλ. πολίτες με περιορισμένα δικαιώματα και πολίτες με πλήρη δικαιώματα). Είναι δυνατόν να μην γνωρίζουν ότι κάτι τέτοιο είναι ασύμβατο με βασικές αρχές του κράτους δικαίου και ότι με την πρώτη προσφυγή σε κατάλληλο (competent) δικαστήριο «και οι τελευταίοι εσονται πρώτοι».

        ΟΠΟΙΟΣ ΣΠΕΡΝΕΙ ΑΝΕΜΟΥΣ, ΘΕΡΙΖΕΙ ΘΥΕΛΕΣ!

        Εύχομαι ολόψυχα να είμαι μακριά ξημερωμένος, but,

        in any event, think again!...First, for your own good.

        Εμείς, έτσι η αλλιώς την κάψαμε την καλύβα μας!


        Με πατριωτικούς χεραιτισμούς,

        Dr. A. P. (Tom) Papadopoulos
        Senior Research Scientist, Agriculture and Agri-Food Canada (1980-present)
        Assistant Professor, Aristotle University of Thessaloniki (June-August 1991)
        Adjunct Full Professor, Laval University (1996-present)
        Adjunct Full Professor, University of Windsor (1999-present)
        Adjunct Full Professor, University of Guelph (2006-present)

        • Μάκης avatar
          Μάκης @ Dr. A. P. Papadopoulos 10/07/2012 07:39:27

          Ντόκτορ Παπαντόπουλος, γράφετε: "Τα παιδιά μου μιλανε και Ελληνικά και Αγγλικά, όπως τους βολεύει. Δεν θα γίνω εγώ όμως εισαγγελέας (όπως αρέσκεσαι εσύ να φέρεσαι) και θα ελέγξω τα παιδιά μου για το πόσο μιλούν Ελληνικά όταν εγώ ο ίδιος μετά από 36 χρόνια στον Καναδά επικοινωνώ καλύτερα στα Αγγλικά παρά στα Ελληνικά (την μητρική μου γλώσσα)". Αυτό τα λέει όλα! ΟΛΑ! Τι να πουν οι Έλληνες της Αλεξάνδρειας και της Πόλης, της Μολδοβλαχίας και της Οδησσού, που για αιώνες ολόκληρους κρατούσαν τη φλόγα του ελληνικού πολιτισμού άσβεστη στις εστίες τους, παρά το ότι ζούσαν μέσα σε έναν ωκεανό ανθρώπων με άλλους πολιτισμούς. Είμαι σίγουρος πως κουνάνε το κεφάλι τους με ντροπή όταν διαβάζουν τα λόγια σας. Θέλετε και να ψηφίζετε, εσείς που έρχεστε 10 μέρες διακοπές το καλοκαίρι και νομίζετε ότι σας χρωστούμε χάρη. Εσείς, που στεναχωριέστε που στην Ελλάδα δεν ζούμε ακόμη όπως το 1950, όπως τότε που η χώρα ήταν ρημαγμένη από μισό αιώνα πολέμους. Θυμώνετε όταν ένας Έλληνας μπορεί και ζει καλά τη ζωή του, πρώτοι από όλους ΕΣΕΙΣ μάς αποκαλείτε τεμπέληδες και κλέφτες. Αν αύριο, ως δια μαγείας, η Ελλάδα γινόταν μια Ελβετία σε πλούτο και οργάνωση, οι "Έλληνες" της διασποράς θα πεθαίνατε από κρίση χολής και μίσους. Ντόκτορ Παπαντόπουλος, αν δεν καταλάβατε, εδώ στην Ελλάδα έχουμε πόλεμο: ο διεθνής τραπεζικός υπερκαπιταλισμός έχει βαλθεί να εξοντώσει τους Έλληνες. Όποιος αρνείται να έρθει εδώ και να πολεμήσει μαζί μας, ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ από τη συνείδησή μας ως Έλληνας. Ντόκτορ Παπαντόπουλος, είμαι σίγουρος ότι είστε ένας πολύ καλός επιστήμονας κι ένας άξιος Καναδός πολίτης, υπήκοος της Αυτού Μεγαλειοτάτης της Βασίλισσας τού Καναδά Ελισάβετ που δεν δίστασε να στείλει στην αγχόνη ανήλικους Κύπριους αγωνιστές, ένα χρήσιμο γρανάζι της καλολαδωμένης μηχανής που λέγεται Καναδάς. Είμαι επίσης σίγουρος ότι τα παιδιά σας προτιμούν για τις διακοπές τους τη Φλόριντα παρά την Ελλάδα. Σας εύχομαι κάθε καλό στην πατρίδα σας τον Καναδά, από την άνεση της οποίας μπορείτε να συνεχίσετε να αγωνίζεστε εναντίον των ουρών στις ελληνικές τράπεζες και των μεικτών γάμων Ελληνίδων με Μαύρους, κατά προτίμηση στα αγγλικά ώστε να σας καταλαβαίνουν οι "'Ελληνες ομογενείς που είναι πιο Έλληνες από τους Έλληνες".

          • Dr. A. P. Papadopoulos avatar
            Dr. A. P. Papadopoulos @ Μάκης 10/07/2012 11:38:12

            Δεν θα κατέβω στο ίδιο επίπεδο, αν και ξέρω να μιλώ την γλώσσα και του σαλονιού και του λιμανιού. Ένα πράμα θα πω μόνο. Δεν είμαι στο Καναδά! είμαι στην Ελλάδα για τρεις μήνες για διακοπές και για να καλλιεργήσω τις 3000 ελιές που φύτεψα με λεφτά από τον Καναδά, έχω ταξιδέψει σε όλο τον κόσμο αλλά διακοπές στην Φλόριδα δεν έχω πάει ποτέ ούτε εγώ ούτε τα παιδιά μου. Και αυτό το λέω όχι γιατί είναι αμαρτία να πάει κανείς για διακοπές στην Φλόριδα αλλα για να δεις πόσο μακριά είσαι νυχτωμένος. Συμφωνώ με τον 'Δημήτρηs, ετών 31' ότι δεν αξίζεις τον κόπο αλλά δυστυχώς υπάρχουν πολλοί σαν εσένα που λάθος αρμενίζουν και χρειάζεται ορισμένα πράγματα να λέγονται.

  12. Δημήτρης, ετών 31 avatar
    Δημήτρης, ετών 31 09/07/2012 14:22:19

    Ρε παιδιά, σταματήστε να ασχολείστε με τον Μάκη! Κάτι τέτοιοι κατέστρεψαν την Ελλάδα, τώρα θα αλλάξουν; Θα πειστούν με λογική και επιχειρήματα;

    • anonymous avatar
      anonymous @ Δημήτρης, ετών 31 09/07/2012 15:11:15

      Ο Μάκης καλά τα λέει, εκτός από ένα σημείο συμφωνώ στα περισσότερα μαζί του. Μόνο, είναι λίγο οξύς στον τόνο του.

  13. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 10/07/2012 08:12:56

    Μάκη είσαι απαράδεκτος και ντρέπομαι για τις απόψεις που έχεις για τον Απόδημο Ελληνισμό.Σου εύχομαι να μην χρειαστεί ποτέ να φύγεις απο την Ελλάδα απο επιλογή γιατί δεν θα μπορείς πλεον να θρέψεις την οικογένεια σου.Σου εύχομαι να μην φύγεις ποτέ απο την Ελλάδα γιατί αυτός που ψήφισες άλλα είπε και άλλα κάνει.Σου εύχομαι να μην φύγεις ποτέ απο την Ελλάδα για δεν μπορείς να αναπνεύσεις καθαρό αέρα.Παντού ζέχνει βρωμιά,ωχαδερφισμό,μικροπολιτικά συμφέροντα και χιλιάδες άλλα παραδείγματα που μάλλον θα τα ξέρεις αν δεν ζεις κλεισμένος σε καμια γυάλα και εσυ έχεις το θράσος να κουνάς το χέρι και να εγκαλείς στην τάξη την Ελληνική Ομογένεια.

    • Μάκης avatar
      Μάκης @ Ανδρέας 14/07/2012 09:30:31

      Αν αναγκαστώ να φύγω από την ελλάδα, δεν θα κουνάω το δάχτυλο σε όσους άντεξαν και έμειναν για να τους νουθετώ σαν χουντικός γυμνασιάρχης.

  14. ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ avatar
    ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 10/07/2012 12:52:47

    Δυστυχώς άλλη θα ήταν η πορεία της χώρας αν οι ομογενείς μας ήταν ενωμένοι σαν γροθιά όπως πχ πράττουν οι Εβραίοι. Εμάς μας εφαγε ο ατομισμός.

    • Dr. A. P. Papadopoulos avatar
      Dr. A. P. Papadopoulos @ ΚΑΡΑΜΠΙΝΑΣ 10/07/2012 20:33:30

      Πάντα λένε είναι ποιο ωραία στην απέναντι όχθη του ποταμού. Για πολλά χρόνια στο διπλανό μου γραφείο είχα έναν Εβραίο γενετιστή σιταριού. Κάθε Δευτέρα τα λέγαμε και συχνά του έλεγα για τις γκρίνιες στην Ελληνική παροικία καταλήγοντας ότι εμάς τους Έλληνες μας τρώει η διχόνοια. Η καθησυχαστική του απάντηση ήταν ότι αυτά που του έλεγα δεν ήταν τίποτα μπροστά στην φαγωμάρα των Εβραίων μεταξύ τους. Για του λόγου το αληθές μου διηγήθηκε της εξής διδακτική ‘ιστορία’.
      Έγινε λέει κάποιο ναυάγιο και σώθηκε μόνο ένας Εβραίος σε ένα βραχονήσι. Μετά από μερικές δεκαετίες και αφού τα μαλλιά του και τα γένια τους είχαν φτάσει μέχρι το έδαφος, κάποιο καράβι πέρασε κοντά από το ξερονήσι και τον συμμάζεψαν. Καθώς του έδιναν τις πρώτες βοήθειες και το καράβι είχε αρχίσει να απομακρύνεται από το βραχονήσι έριξαν μια ματιά πίσω και είδαν δυο μεγάλα πανέμορφα κτίρια. Η εύλογη ερώτηση ήταν ποιος και πως έκτισε αυτά τα πανέμορφα κτίρια πάνω στο ξερονήσι. Μα εγώ βέβαια είπε ο ναυαγός, τόσα χρόνια μόνος μου εδώ έπρεπε κάτι να κάνω. Και τι είναι αυτά τα κτίρια ρώτησαν όλοι. Συναγωγές βεβαίως είπε ο ναυαγός, Εβραίος είμαι τι περιμένατε να κτίσω τζαμιά? Και η τελευταία ερώτηση/απορία: Μα ένας Εβραίος εσύ γιατί δυο Συναγωγές, η μια δεν έφτανε? Και η εύλογη απάντηση: Αυτή εκεί δεξιά είναι η Συναγωγή όπου προσεύχομαι κάθε Σάββατο, η άλλη από εκεί είναι η Συναγωγή στην οποία δεν πατάω ποτέ?
      Ας μην αυτομαστιγωνόμαστε λοιπόν, υπάρχουν και χειρότερα!

  15. Dr. A. P. Papadopoulos avatar
    Dr. A. P. Papadopoulos 10/07/2012 13:10:04

    Αγαπητοί Φίλοι,

    Χαίρομαι για το ότι άρχισε δειλά μια μικρή συζήτηση πάνω στο θέμα που άνοιξε σχετικά με την ψήφο των αποδήμων. Παρεμπιπτόντως θα ήθελα να διευκρινίσω ότι δεν τίθεται πλέον θέμα του αν θα πρέπει οι απόδημοι να έχουν δικαίωμα ψήφου η όχι. Οι Έλληνες υπήκοοι που ζουν στο εξωτερικού έχουν το δικαίωμα της ψήφου και αυτό το δικαίωμα είναι κατοχυρωμένο στο Ελληνικό σύνταγμα. Το πρόβλημα είναι ότι τα κόμματα για πάνω από τριάντα χρόνια δεν μπορούν να συμφωνήσουν (υποτίθεται!) για την μέθοδο με τη οποία θα πρέπει να ψηφίζουν οι απόδημοι στην χώρα διαμονής τους. Καταλαβαίνει λοιπόν κάνεις για τι είδους εμπαιγμό μιλάμε.
    Επίσης καταλαβαίνει κανείς πόσο άκομψο και κουτοπόνηρο είναι για μια χώρα που δεν είναι άξια (δεν μπορεί, δεν θέλει) να περάσει ένα νόμο για τον τρόπο εξάσκησης του βασικού δικαιώματος της ψήφου μερικών εκατομμύριων πολιτών της, να έρχεται τώρα και να ζητεί ελεημοσύνη από αυτούς τους ίδιους απόδημους Έλληνες. Όπως είπα ξεκάθαρα, δεν πρόκειται για προσωπικό συμφέρον (selfish interest) των αποδήμων, αν επρόκειτο για κάτι τέτοιο δεν θα σας απασχολούσα με το θέμα, απλούστατα θα είχα ζητήσει να μιλήσετε στους 300 να επιστρέψουν τις οικονομίες των αποδήμων που έκαναν το λάθος να τις τοποθετήσουν σε Ελληνικά ομόλογα και κινδυνεύουν να τα χάσουν όλα. Επικαλέσθηκα, θέμα εθνικού συμφέροντος. Είναι όμως χαρακτηριστικό των καιρών ότι αυτό το θέμα είναι ντεμοντέ και κανείς εκ των συνομιλητών δεν ασχολήθηκε με αυτήν την πτυχή του θέματος αλλά λόγω κεκτημένης ταχύτητος συνεπέραναν ότι οι απόδημοι ζητούν την ψήφο τους για προσωπικά οφέλη. Για να μην επαναλαμβάνω τα ίδια, δείτε πιο πανω τι έγραφα το 2010. Είναι προφανές ότι έχω ασχοληθεί με το θέμα επισταμένα, και δεν σας κρύβω ότι υπάρχουν και πολλοί ομογενείς που πιστεύουν ότι δεν θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα ψήφου στις Ελληνικές εκλογές γιατί ήδη δεν ξέρουν ούτε τους ενδιαφέρει τι γίνεται στην Ελλάδα. (ίσως ακούγεται παράξενο, αλλά θα βρεθούν και ορισμένοι συνομιλητές εδώ, π.χ. ο Μάκης, που αντί να αντιληφτούν το μέγεθος της τραγωδίας, θα παρουσιάσουν αυτό το στοιχείο σαν επικύρωση της ορθότητας της δικής τους άποψης). Το εθνικό κέντρο όμως θα έπρεπε να ήξερε καλλίτερα πιο είναι το διακύβευμα και θα κυνηγούσε τα παιδιά των αποδήμων από πόλη σε πόλη της Αμερικής, Καναδά και αλαχού και να τα εφοδιάζει με Ελληνικά διαβατήρια (όπως κάνουν π.χ. οι Κινέζοι διπλωμάτες) και όχι να άγεται και να φέρεται από μικροκομματικές σκοπιμότητες. Η μεγαλύτερη κατάντια είναι ότι πρόσφατα μερικά προξενεία βάζουν διαφημίσεις στα ομογενειακά ΜΜΕ και προτρέπουν τους αποδήμους να τρέξουν στα Προξενεία και να ανανεώσουν τα διαβατήρια τους ‘γιατί η Ελλάδα έχει ανάγκη από χρήματα᾿. Και παρόλα αυτά, εμείς κάναμε και εράνους στις εκκλησιές για να βοηθήσουμε για μια ακόμη φορά την πατρίδα, και ας μας πληγώνει. Αλλά όχι όμως και να κλείνουμε τα μάτια μας στα στραβά και τα ανάποδα και να μην τολμάμε να πούμε τα πράγματα με το όνομα τους. Έχω κάνει μερικά σχόλια προς τον Μάκης γιατί η επιχειρηματολογία του συναντιέται συχνά πυκνά στα καφενεία. Χρειάζεται πολύ δουλιά ακόμη για την ανάδειξη του μεγίστου προβλήματος της ταχείας αφομοίωσης του αποδήμου Ελληνισμού από τις τοπικές κοινωνίες όπου ζουν. Δυστυχώς, στην Ελλάδα πάντα ισχύει το administration by crisis management! και έτσι μόνο με κραυγές, φοβέρες και βαριές κουβέντες μπορεί να ξυπνήσει κάποιος εκεί στην βουλή και να κάνει κάτι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.