#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
05/09/2009 01:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η «νέα μεταπολίτευση», η Ντόρα και ο Ευάγγελος

 

(Φωτογραφία: «The Swing» , Ρενέ&Ράντκα, από το « Δεν είμαι σίγουρη ότι γνωρίζω, τι είδους κορίτσι είμαι», φωτογραφικό φεστιβάλ Νέας Υόρκης 09, Μπρούκλιν, 13-17 Μαΐου, 2009)

Όπως γράφαμε και προηγουμένως η κοινή εμφάνιση της Ντόρας Μπακογιάννη και του Ευάγγελου Βενιζέλου στα κανάλια δεν είναι καθόλου τυχαία. Αναδημοσιεύουμε λοιπόν τι γράφαμε παλαιότερα εδώ  κάτω από τον τίτλο «Η Ντόρα, ο Βενιζέλος και το νέο σύστημα εξουσίας» επειδή όπως φαίνεται δεν έχουν χάσει καθόλου την σημασία τους:

Με τις εκπεφρασμένες δημόσια φιλοδοξίες της για την ηγεσία του κυρίαρχου κόμματος της κεντροδεξιάς, της ΝΔ, η Ντόρα Μπακογιάννη βρίσκεται απέναντι, αλλά και δίπλα, στον Ε. Βενιζέλο.

Η κ. Μπακογιάννη θεωρεί ότι οι πολύ καλές και μη αναστρέψιμες σχέσεις της (προσωπικές και πολιτικές) με τα εκδοτικά συγκροτήματα και το οικονομικό και επιχειρηματικό «καρτέλ» του πλούτου και της ισχύος σε στεριά και θάλασσα καθιστούν το δρόμο της προς την εξουσία, απόλυτα προδιαγεγραμμένο και σχετικά άνετο. Επειδή πιστεύει ότι στην Ελλάδα, την επίδοση του δακτυλιδιού της διαδοχής δεν θα καθορίσουν τόσο οι εσωκομματικοί συσχετισμοί, όσο οι εξωθεσμικοί παράγοντες, οι εγχώριες και εξωτερικές ασφυκτικές πιέσεις που θα προσπαθήσουν να κάνουν τον κ. Καραμανλή «να αποφασίσει σωστά».

Τι συνδέει τη Ντόρα Μπακογιάννη, επίδοξο αρχηγό της ΝΔ, με τον Ε. Βενιζέλο, επίδοξο κάποτε αρχηγό του ΠΑΣΟΚ που δεν εγκατέλειψε ποτέ τις ηγετικές του φιλοδοξίες; Καταρχήν, δεν είναι κρυφές οι σχέσεις αμφοτέρων με τη μεγάλη  επιχειρηματική οικογένεια του Βορρά. Η σχέση της οικογένειας Μητσοτάκη(παλιό τζάκι της πολιτικής)με την οικογένεια Μπακατσέλου (παλιό τζάκι της οικονομίας) μετρά αδιατάρακτες δεκαετίες. Κόρη του Μητσοτάκη η Ντόρα. Γαμπρός της οικογένειας Μπακατσέλου ο Βενιζέλος.

Τι θα σηματοδοτούσε  μια ταυτόχρονη παρουσία τους στο ρετιρέ της πολιτικής;  Η Ελλάδα αλλάζει. Όπως έχουμε ήδη επισημάνει, γίνεται  μια χώρα όπου τα «παλαιά τζάκια», είναι υποχρεωμένα να συνυπάρξουν με τα «νέα τζάκια», με όλους αυτούς τους εφοπλιστές του Σίτυ και της Νέας Υόρκης. Τους νέους μεγαλοεπιχειρηματίες της προηγούμενης δεκαετίας που μετέφεραν την έδρα τους από το Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη στην Ελλάδα και αυξάνουν δραματικά για τους παλιούς τα μερίδιά τους. Με τις ξένες πολυεθνικές εταιρείες που επεκτείνονται στη χώρα μας, ανοίγοντας νέες αγορές, αλλά και διεκδικώντας χώρο που  μέχρι σήμερα εκμεταλλεύονταν  άλλοι.

Αυτό που επιθυμούν όλοι αυτοί για να εδραιώσουν τα συμφέροντά τους είναι η πολιτική σταθερότητα. Ο δικομματισμός, τους εξυπηρετεί καταρχήν. Μια κεντροδεξιά και μια κεντροαριστερά που θα εναλλάσσονται περιοδικά στην εξουσία. Δεν πρέπει όμως να επαναληφθούν τα προηγούμενα. Πρέπει να υπάρχει μια «συνέχεια» στην εναλλαγή των δυο πόλων στην εξουσία. Χωρίς αιφνιδιασμούς και ανατροπές, όπως έγινε με το 1989 και τη διαπλοκή επι Σημίτη. Πρέπει να υπάρχει ένας κοινός «πυρήνας», ένας σταθερός άξονας,  που να συνδέει την πολιτική εξουσία με τα οικονομικά συμφέροντα και θα προσδίνει συνέχεια στις επιλογές, την κατανομή ρόλων και τη διανομή εξουσίας. Έναν τέτοιο σταθερό άξονα μπορεί να εξασφαλίσουν τα τζάκια Μητσοτάκη και Μπακατσέλου με τις παραδοσιακά καλές σχέσεις τους με τον ΣΕΒ, τις τράπεζες, τις κατασκευές και τις πολυεθνικές στον τομέα της κατανάλωσης.

Η «διαπλοκή» της 8ετίας Σημίτη ήταν για τις νέες οικονομικές δυνάμεις κάτι σαν το σκάνδαλο Κοσκωτά. Υπονόμευε τα συμφέροντά τους, περιόριζε την ανάπτυξή τους και κυρίως προκαλούσε πολιτικές ανωμαλίες και αστάθεια. Το ζητούμενο γι αυτές είναι πάντα η σταθερότητα. Για το λόγο αυτό πρέπει να προδιαγραφεί η επόμενη ημέρα στο σημερινό μεταβλητό και παρακμασμένο πολιτικό σύστημα, στο οποίο εντάσσουν και τις ηγεσίες Καραμανλή και Παπανδρέου. Το δίδυμο Μπακογιάννη – Βενιζέλου εγγυάται κάτι διαφορετικό, αφού η εναλλαγή τους στην εξουσία, στη βάση της τετραετίας, η ακόμα και μέσω κυβερνήσεων γερμανικού μοντέλου, εγγυάται μια σταθερή προοπτική διαρκείας 10-15 ετών.

Παράλληλα, υπάρχουν πολλά σχέδια και ιδέες για το πώς θα εκσυγχρονισθεί μετεξελιχθεί το «κράτος των Βαυαρών» και του «μεσοπολέμου». Όπως αυτά της «παρέας της Χαϊδελβέργης» για την κεντροαριστερά  ή  της «λέσχης Μίλτον Φρίντμαν» για την κεντροδεξιά.

Όπως σημειώσαμε και προηγουμένως το άρθρο αυτό γράφτηκε στις 19/10/2007,  τους πρώτους μήνες της εμφάνισης του antinews στο διαδίκτυο. Πιστεύουμε ότι όλα όσα γράφαμε τότε δικαιώνονται από τις εξελίξεις που δείχνουν να βαδίζουν βάσει ενός προδιαγεγραμμένου σχεδίου. Ποιος μπορεί να ξέρει;

Ποια θα είναι η βέβαιη πλέον μετεξέλιξη της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ; Άγνωστες ακόμα οι βουλές του Κυρίου και των ισχυρών. Η ώρα  πάντως της «νέας μεταπολίτευσης» φαίνεται ότι έφτασε.

Υπομονή μέχρι τις εκλογές.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Trikala avatar
    Trikala 05/09/2009 05:27:15

    Ενδιαφερον!

  2. kanis avatar
    kanis 05/09/2009 08:18:35

    Παραιτήθηκε ο Κυριάκος από υποψήφιος, ή ακόμη ;
    Ας αρχίσει από εκεί η νέα μεταπολίτευση!

  3. nintendo avatar
    nintendo 05/09/2009 08:43:54

    Εγω λεω να ψηφισουμε ξανα αναφανδον ΚΚ, η χειροτερη τιμωρια του για οσα δεν εχει κανει, μεγαλη νιλα θα παθει ο ανθρωπος...

  4. perastikos avatar
    perastikos 05/09/2009 08:52:41

    Τα «παλαιά τζάκια» και τα «νέα τζάκια», θέλουν να εδραιώσουν τα συμφέροντά τους σε βάρος του εκδημοκρατισμού της κοινωνίας αλλά και επεκτείνοντας την οικονομική και πολιτική ανισομέρεια.
    Η γενικευμένη κρίση δυσπιστίας προς την πολιτική και τους πολιτικούς αποδεικνύει ότι το πολιτικό σύστημα δεν εκφράζει τα συμφέροντα και τις ανάγκες του Έλληνα πολίτη . Πως όμως να συμβεί αυτό όταν οι υποψήφιοι βουλευτές είναι στο σύνολο τους «κλώνοι» επιχειρηματικών ή άλλων συμφερόντων!

  5. Καθρέφτης avatar
    Καθρέφτης 05/09/2009 09:27:38

    Όσο κι αν ακούγεται οξύμωρο, ο ποιητής που είπε: " Πάρτε μαζί σας νερό. Το μέλλον θα έχει πολλή ξηρασία", αποδεικνύεται, εκ των υστέρων, πολύ αισιόδοξος. Διότι, τί να μας κάνουν οι απλές ενυδατώσεις, μπροστά στο ολικό "λίφτινγκ" του μέλλοντός μας.

  6. giankoulas avatar
    giankoulas 05/09/2009 09:50:49

    factorx: ellinika den xereis;

  7. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 05/09/2009 10:11:32

    [Εδώ που τα λέμε στο antinews μπορεί κάποιος να βρει όλη τη μεταπολιτευτική ιστορία σε ανάλυση. Ακόμα και αν έχει χάσει επεισόδια ή έχει χρονική απόσταση, διαβάζοντάς το από την αρχή θα ενημερωθεί σφαιρικά].

    Ο όρος "νέα μεταπολίτευση" μάλλον περιγράφει μια προσπάθεια αναπαλαίωσης με ανακυκλωμένα, παλαιωμένα υλικά (παλαιωμένα όχι απαραίτητα με την ηλικιακή έννοια).
    Όμως είναι φανερό ότι θα προκύψει κάτι τελείως καινούργιο, και ως περιεχόμενο και ως φόρμα, που τώρα σχηματίζεται. Θα βρεθεί και ο νέος ορισμός στην πορεία.

    Αυτό που επιβάλλεται όμως σαν αρχή είναι να σταματήσει ο ελληνικός λαός να δίνει σε τριακόσιους το εισιτήριο για να κάνουν business και να τον χρησιμοποιούν σαν πολιτικό πειραματόζωο.

    • kanis avatar
      kanis @ αλλενάκι 05/09/2009 14:34:23

      Αναπαλαίωση με νέα υλικά τύπου Κυριάκου, μοιάζει σαν, να ανακηρύσσεις διατηρητέο οικισμό την σημερινή Κυψέλη!

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ kanis 05/09/2009 21:43:04

        @kanis καλώς ήρθες, μας έλειψες!

  8. ατακτος avatar
    ατακτος 05/09/2009 10:49:30

    Παρακολουθώντας τα πολιτικά δρώμενα σκέπτομαι τι άλλο ποιο “έξυπνο” θα μας πασάρουν μετά της εκλογές “τα αστεράκια” για να ιδιοποιήσουν την υπεράξια που είναι αποτέλεσμα απλήρωτης άξιας της εργασίας και αντλείτε από τους άμεσους παραγωγούς π.χ στην Ενεργεία .... μένω άφωνος παρακολουθώντας τον εκπροσωπώ τους π.χ. κ. Λάλα στο συνέδριο ΚΕΔΚΕ.

  9. nik avatar
    nik 05/09/2009 11:28:10

    Εδώ που τα λέμε δεν είναι και πολύ άσχημα σενάρια όλα αυτά. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες κάπως έτσι γίνεται το παιχνίδι.
    Αρκεί να υπάρχει και αξιοκρατία στις επιλογές, μη μας φοράνε τον κάθε υποτακτικό για "μεσσία".

  10. alexis avatar
    alexis 05/09/2009 11:39:46

    Πάλι αγνοείτε το λάο στην ανάλυση σας. Δε σας δίδαξε τιποτα το ρεζίλι το Βενιζέλου στις εσωκομματικές του ΠΑΣΟΚ. Σαμαράς για την ώρα και βλέπουμε.

    • Shalai avatar
      Shalai @ alexis 05/09/2009 12:30:01

      Εν μέρει έχεις δίκιο. Ούτε η μεν ούτε η δε έχουν ρεύμα στο λαό.

      Προφανώς η μετάβαση θα γίνει "ομαλά" και "δημοκρατικά".
      Ο ΚΚ θα χάσει τις εκλογές, και όπως είχε πει σε άλλο χρόνο στην "REAL NEWS", αν χάσει φεύγει. Να πώς έρχεται η Ντόρα.

      Το ΠΑΣΟΚ θα είναι στην εξουσία και με την πρώτη ευκαιρία, τα εκδοτικά συγκροτήματα όπως ανεβάζουν πάλι τον ΓΠΑΠ, έτσι θα τον ρίξουν. Να πώς έρχεται ο Ευάγγελος.

      Και ο ΚΚ να πώς γίνεται ΠτΔ.
      Να πώς εξηγείται η ακατανόητη λογική να πάει τώρα για εκλογές.

      Έτσι σαν να μπαίνουν τα κομμάτια στην θέση τους σε αυτό το "ζαλισμένο" παζλ...

      Αλλά πάλι... Σαν πολύ εύκολα δεν αποφάσισε ο ΚΚ να "δώσει" τον Παπούλια;

      Αλλά θα μου πεις... Προκειμένου να σώσουμε έστω τις γλάστρες από τα μπαλκόνια μας και το Ζάππειο... όπως και το Σύνταγμα από νέα Δεκεμβριανά... Να το συμφέρον της χώρας...

  11. Shalai avatar
    Shalai 05/09/2009 12:31:24

    [Διόρθωση: ούτε η μεν ούτε ο δε]

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Shalai 05/09/2009 12:41:56

      Shalai, αδύνατον. Ο ΓΑΠ και η οικογένεια Παπανδρεόυ δεν ξεκολλάνε από την ηγεσία του ΠΑΣΟΚ.
      Είναι το μαγαζί τους, η δουλειά τους. Υπάρχουν απόγονοι. Η Μαργαρίτα προσδοκά και την -συνονόματη- εγγονή της πρωθυπουργό. Βασιλική, πολιτική, δυναστεία.
      Τι θα κάνει ο ΓΑΠ αν αποχωρήσει; Θα πάει στον ποδηλατικό Γύρο της Γαλλίας;

      • Shalai avatar
        Shalai @ Προφήτης 05/09/2009 12:59:53

        lol


        Ε τώρα μη μου πεις ότι αν πρέπει - 'θέλουν' κάποιοι να τους ξεκολλήσουν, δεν θα βρουν τον τρόπο να το κάνουν...


        Έχω την εντύπωση ότι η δύναμη και οι 'πλάτες' της Μαργαρώς είναι σχετικώς, και τελικά, πιο αδύναμες σε σύγκριση με εκείνες των Γερμανών... ή όποιων άλλων τέλος πάντων κρύβονται πίσω από την Αγία Οικογένεια και τον Μπακατσέλο...

        Προσπάθησαν το 2007, δεν τους βγήκε τότε, θα τους βγει κάποια άλλη στιγμή όταν οι συνθήκες θα είναι πιο ώριμες. Δεν είναι απαραίτητο να είναι αύριο αυτή η στιγμή, θα είναι πάντως κάποια μέρα στο προσεχές μέλλον.

        Στο μεταξύ, θα αφήσουν τον ΓΠΑΠ να γίνει πρωθυπουργός και κατά κάποιο τρόπο όόόόόλοι θα είναι στο φινάλε ικανοποιημένοι.

        Όλοι εκτός από μας.

  12. Domos avatar
    Domos 05/09/2009 13:18:12

    Όλα αυτά που αναφέρεις FactoX και βάση έχουν και μεγάλη πληροφόρηση έχουν και πολιτική ανάλυση έχουν.
    Εγώ λέω απλά τα εξής:
    Η Ντόρα είτε αρέσει είτε όχι θα παίξει στη διαδοχή και για να λέμε και του στραβού το δίκιο (πέρα από το τι είναι το Μητσοτακεϊκο) έχει ίσως το καλύτερο προφίλ διαδοχής σήμερα. Ο Σαμαράς δύσκολα θα υποστηριχθεί και η Ντόρα θα τον χτυπήσει αλύπητα για την πρότερη στάση του. Το εναλλακτικό θα είναι είτε μια μεταβατική κατάσταση (π.χ. Σουφλιάς), είτε ένα νέο πουλέν με προοπτική μεγάλη (π.χ. Στυλιανίδης).

    Ο Βενιζέλος θα καθίσει ήσυχα-ήσυχα στην ακρούλα, θα πάρει ένα Υπουργείο και θα ..περιμένει μπας και... Σε κάθε περίπτωση όμως η δική μου εκτίμηση είναι πως το χαρτί του 'κάηκε΄... Κι ο Γιωργάκης να καεί, ο Βενιζέλος δεν θα αποτελέσει διάδοχη κατάσταση (αφήνω που όλος ο μηχανισμός του θα πάει με ΓΑΠ τώρα στις λίστες και όσος δεν θα είναι με ΓΑΠ λογικά θα... παρκαριστεί..).

    Δομός

    ΥΓ
    Ο Σαμαράς ξέρεις τι θα κάνει;;;

  13. ΑΛΕΞ avatar
    ΑΛΕΞ 05/09/2009 15:22:08

    "διαπλοκή επί Σημίτη" όρος που συναντά κάνεις τακτικά στο antinews,
    μήπως μπορείς Factorx να το κάνεις πιο λιανά, με άλλα λόγια να το τεκμηριώσεις και όχι ο Νεονάκης τα πήρε από το χρηματιστήριο κλπ γιατί η γνώμη μου είναι ότι αυτή η περίφημη διαπλοκή επί Σημίτη είναι ένα παραμύθι που εξυπηρετεί τους σκοπούς του συλλογισμού του άρθρου σου και μόνο.
    Λάθη γίνανε επί Σημίτη ίσως πολλά, έργα γίνανε επί Σημίτη πολλά, τα χάλια της οικονομίας τα τωρινά όχι δεν τα είδαμε επί Σημιτη και αν κάποιοι χρηματίστηκαν η έκαναν λεφτά παρανόμως δεν είναι αυτό που χαρακτηρίζει την οκταετία Σημιτη, μάλλον την πενταετία του καταληλοτερου χαρακτηρίζει σε μεγαλύτερο βαθμό.
    Διαπλοκή υπήρχε προ Σημιτη επί Σημιτη και τώρα και μετά με τα μυαλά που κουβαλάμε.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΑΛΕΞ 05/09/2009 15:46:13

      δεν μπορώ να υποκαταστήσω τον factorx, αλλά θα σου κάνω μια περίληψη. Μεταπολεμικά στήθηκαν 5-6 μονοπώλια από τους νικητές του εμφυλίου, και χτίστηκαν και πολυκατοικίες για τους χωριάτες. Οι μόνοι άνθρωποι ήταν οι δηλωμένοι δεξιοί. Οι άλλοι ήταν είλωτες, περίοικοι, τέτοια. Το ελληνικό κεφάλαιο συγκρούστηκε με το κράτος, μάλλον με θέμα την φορολογία, και η λαθραία εξαγωγή συναλλάγματος έγινε η μόνιμη ενασχόληση. Μετά η δημοκρατία άρχισε να ζορίζει και είχαμε χούντα. Μετά ξανά τα ίδια, μείον λίγο Κύπρο. Ο ΑΓΠ ήταν φαινόμενο. Άρπαξε η παρέα του ότι βρήκε με την θεωρία ότι τόσο καιρό ήταν απ' έξω. Έτσι φτιάχτηκαν τα νέα τζάκια.

      Στην Ελλάδα "πολιτικη" σημαίνει ροκάνισμα ή μοιρασιά χρημάτων είτε από την Αμερικανική βοήθεια, είτε από τα πακετα της ΕΕ. Η πρώτη τετραετία Σημίτη αφορούσε την εκλογικευμένη μοιρασιά αυτών των χρηματων. Είχε κομματικά κριτήρια αλλά είχε και προσχήματα, και την πρώτη τετραετία οι έλληνες, κρατικοδίαιτοι και μη, λάδωσαν το αντεράκι τους. Βέβαια ανδρώθηκαν 4-5 όμιλοι λίγο απότο πακετο, λίγο από την στήριξη των εκσυγχρονιστών και ΚΥΡΙΩΣ από τον πλούτο που προέκυψε από την σύγκλιση. Αυτή η στενή σχέση με τους 4-5, είναι η διαπλοκή. Βέβαια μερικοί από αυτους έκαναν και έργο και δεν είναι προφανές σε μένα ότι έφαγαν περισσότερα από όσα έβγαζαν στην Ελβετία οι πλούσιοι τα προηγούμενα χρόνια.

      Έτσι ΑΛΕΞ, θα έλεγα ότι ο όρος "διαπλοκή επί Σημίτη" είναι όρος που χρησιμοποιούν μάλλον όσοι έμειναν έξω από εκείνο το πανηγύρι, και θα τους χλέυαζα, αν παράλληλα δεν είχε συμβεί και κάτι άλλο. Όλη αυτή η "ευημερία" διαπλεκόμενη και μη, είχε αντάλλαγμα: Ανήκουμε πλέον στους Γερμανούς.

      Έτσι διαλέγεις την ολιγαρχία σου: Τους δικούς μας του 1955-1965 ή τους Γαλλογερμανοβέλγους για τους οποίους σε λίγο όλοι θα δουλέυουμε. Δύσκολη η επιλογή...

      Αν δαπλοκή είναι μόνο η Ιντρακόμ, ωστόσο, το θεμα είναι πιο απλό. Σε μία εποχή που οι ψηφιακές παροχές ήταν τσάμπα ανα τον κόσμο, εμείς πληρώναμε καπέλο για μια αναλογική γραμμή του κ_λου. Και με 10-20 χρόνια καθυστέρηση αποκτούμε τηλεπικοινωνίες. "Ευρωπαϊκές". Ο αντίλογος σε αυτό το τελευταίο είναι ότι η Ιντρακομ απασχόλησε ή απασχολεί κόσμο κλπ. Δεν φτάνει...

      Ο πλούτος που φάνηκε να μοιράζεται σε πολύ κόσμο επί Σημίτη θα αργήσει να ξαναϋπάρξει (σλλά δεν ήταν ο Σημίτης, ήταν η σύγκλιση, ή το πούλημά μας στην Ευρώπη. Σε μερικούς αρέσει.

  14. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 05/09/2009 15:42:37

    Η οικογένεια Μπακατσέλου δεν είναι απλά παράγοντας της οικονομίας. Ένας από τους αδελφούς Μπακατσέλου ήταν και στενός συνεργάτης (υπουργός) του Μητσοτάκη επί αποστασίας. Η φιλία τους δηλαδή είναι σφυρηλατημένη και μέσα από πολιτικές μπαγαποντιές. Σ` αυτή την οικογένεια μπήκε ο "σοσιαλιστής" Ευάγγελος. Παρεμπιπτόντως ο νυν πατριάρχης της οικογένειας Μπακατσέλου είναι κολλητός του Λαμπράκη και άρα του Ψυχάρη. Και επίσης είναι από τους λίγους "απλούς" πολίτες που του διατίθεται πλήρης αστυνομική φρουρά από το 1990! Γιατί άραγε; κανείς δεν ξέρει.

  15. ατακτος avatar
    ατακτος 05/09/2009 16:11:58

    Όποιο και να είναι το αποτέλεσμα τον εκλογών κυβέρνηση θα σχηματιστεί
    ερωτήσει
    τι πρόκειται να ξεπουλήσουν για να μπαλώσουν την μαύρη τρύπα του προϋπολογισμού ..λέτε να μας απαντήσουν στην προεκλογική περίοδο ...

  16. ΑΛΕΞ avatar
    ΑΛΕΞ 05/09/2009 16:22:44

    Σχετικά με τα νέα τζάκια αγαπητέ archaeopteryx, μήπως και αυτό είναι ένα παραμυθάκι που εξυπηρετεί τον ίδιο σκοπό; και το λέω αυτό γιατί βλέπουμε τα πράγματα ανάλογα με το πρίσμα που βάζουμε μπροστά στα μάτια μας, την περίοδο πριν την χούντα υπήρχαν 5-6 μονοπώλια όπως λες και μετά ΑΓΠ αυξήθηκαν και επί Σημιτη ακόμα περισσότερο, λέω εγώ τώρα και καλά πόσο ήταν το ΑΕΠ της χώρας το 1955 πόσο επί ΑΓΠ κοκ.
    Γιατί λοιπόν να φταίει η διαπλοκή για τα νέα τζάκια και όχι η οικονομική ανάπτυξη της χώρας;
    Ο Βάρναλης με τους μοιραίους πάντα θα είναι επίκαιρος, δυστυχώς....

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΑΛΕΞ 05/09/2009 18:30:26

      Η δημιουργία νέων τζακιών δημιουργεί εξαρτήσεις. Ωστόσο είναι λίγο πιο πολύπλοκο και μόνο αν πας πισω σε εποχές θα το δεις. Η Ελλάδα του 60 ήταν διαφορετική από αυτήν του 50, αλλά η σημερινή Ελλάδα είναι σχεδόν άλλη χώρα. Άλλες αξίες, άλλες ανοχές. Η αμφισβήτηση πραγμάτων τότε ήταν ...κομμουνισμός, και αν ήσουν κομμουνιστής, δεν περνούσες καλά. Μετά το 73, όλοι προέκυψαν αριστεροί και αντιστασιακοί, και δεν ξέρω αν ήταν ή απλά αν ήταν μόδα.

      Ωστόσο άλλαξαν οι επιχειρήσεις και η ιδιοκτησία τους. Το '60, ήσουν κάτι αν είχες αποκλειστική αντιπροσωπεία για ο,τιδήποτε. Κι αν λύγιζες καμμιά λαμαρίνα ήσουν βιομήχανος. Τότε ωστόσο φτιάχτηκαν μονάδες που σήμερα ούτε τις ονειρευόμαστε, και η άρχουσα οικονομική τάξη είχε ήρωες και πρωτοπόρους (είχε και υπερτιμολογήσεις, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα). Το 81, ήρθαν άνθρωποι με σκοπό να αρπάξουν τις καλές και να πάρουν ό,τι καλό μπορούν από τις κακές, με κάθε πρόσχημα. Για αυτό και τρέμω με κατι Λούκες Κατσέλη γιατί δεν είμαι σίγουρος ότι έχει αποβάλει αυτή και αυτό που εκπροσωπεί την έννοια του "αρπάζω". Όταν, Λούκα μου, σκοπεύεις να φτιάξεις μια νέα κρατική εταιρία "κρατικό φορέα" (λέω, αν σκέφτεσαι τέτοια πραγματα), αρπαγή είναι , στην καλύτερη περίπτωση αρπάζεις φόρους για να μαζέψεις άνεργους δικούς σου. Και φυσικά δεν το έχει μόνο η "Λούκα" το προνόμιο... η ΝΔ είναι στο πετσί της εξ ίσου ή και περισσότερο κρατιστές.

      Δεν είναι κακό η διαπλοκή. Όχι από μόνη της. Γίνεται "κακό" επειδή καταντά το αποκορύφωμα της ανελευθερίας της αγοράς. Ανελευθερία της αγοράς, συνήθως οδηγεί σε ανελευθερία. Έτσι μου φαίνεται εμένα, αλλά πολλοί (και εδώ πέρα) διαφωνούν.

  17. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 05/09/2009 17:52:44

    Όσο αφορά την συνεργασία Μπακογιάννη / Βενιζέλου συμφωνώ με την ανάρτηση από καιρό. Δεν νομίζω όμως ότι αυτό έχει να κάνει με τζάκια. Τα δάση κάηκαν όλα και τέλος τα καυσόξυλα. Ο χειμώνας αναμένεται βαρύς και ακόμη πιο παγωμένο το καλοκαίρι. Θα καεί και το σκαμνάκι της γιαγιάς. Η χώρα διαλύθηκε. Οι κυβερνήσεις "συνεργασίας" και η αστάθεια προορίζονται για να διαχειριστούν την χαριστική βολή. Αυτή δεν θα έρθει μονοκόμματα, αλλά θα τρέξει πάλι κορδόνι, την υγειά μας νάχουμε.
    Ο Κώστας ξωπετώντας τους βατοπεδινούς έδωσε δείγμα γραφής. Ας διαρρηγνύουν τα ιμάτιά τους οι δήθεν πούροι δεξιοί (Διαφυλάττουν τις παραδοσιακές αξίες φιλώντας τον Ψινάκη). Ο Κώστας κατάλαβε ότι χωρίς τσίπα καταντάει ο κάθε άνθρωπος ρεντίκολο και διαλύεται και η χώρα. Δεν έχει ανάγκη κανένα. Τα βαρίδια ας φύγουν. Το μεγάλο ντεπόζιτο της κοινωνικής αποδοχής βρίσκεται αλλού και αυτό το γνωρίζει καλά. Το 45% της αποχής δεν είναι γεννημένοι αδιάφοροι. Και άλλους τόσους θα βρεί στην πορεία, εάν επιλέξει την κάθαρση και την υπέρβαση. Παραβρωμίσαμε. Αμάν, να φύγει αυτός ο χειμώνας.
    Η χώρα έπηξε από τις "κυβερνήσεις". Καιρός να δούμε και μια αντιπολίτευση της προκοπής. Γιατί, όταν κάποιος είναι έντιμος και αποφασισμένος, είναι δυνατός, άσχετα σε ποια καρέκλα κάθεται.

    • donaE avatar
      donaE @ Μποτίλια στο πέλαγος 05/09/2009 18:24:22

      Πιστευεις οτι θα συνεχισει ο ΚΚ;
      Αυτο ισως θα ειναι πραγματι μια 'αλλαγη' στα οσα συνηθισαμε...

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ donaE 05/09/2009 18:40:00

        Σιγουρα θα τεθει αυριο η ερωτηση και θα απαντησει.

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ donaE 05/09/2009 18:43:52

        Μια και αναφέρεσαι σε θέμα πίστεως, θα επαναλάβω αυτό που εντόπισα πέρυσι το φθινόπωρο εδώ, όταν έκανα παράθεση του ωροσκοπίου του ΚΚ. Τότε τον είχα αποκαλέσει "εσταυρωμένο". Η σταύρωση αποτελεί πρόκληση για να ανάσταση. Το εάν θα την τολμήσει δεν μπορώ να το καθορίσω εγώ, δεν το γνωρίζω στο ελάχιστο (παρ' όλο που είμαι παραπάνω από βέβαιος γι αυτό).
        Μπορώ όμως να επαναλάβω και την παραβολή του Λαζάρου:
        Ο Ζαχόπουλος πήδηξε από τον τέταρτο και επέζησε.
        Στον Γολγοθά που λέγεται Γερμανία εμπέδωσα μια παροιμία:
        "Todgesagte leben länger". "Όσοι θεωρήθηκαν νεκροί, παρουσιάζουν το παράδοξο της μακροβιότητας".

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ donaE 05/09/2009 18:57:55

        ...και καθώς εφορέσαμεν την εικόνα του χοϊκού, φορέσομεν την εικόνα του επουρανίου...ιδού μυστήριον υμίν λέγω: πάντες ου κοιμηθησόμεθα, ΠΑΝΤΕΣ ΔΕ ΑΛΛΑΓΗΣΟΜΕΘΑ...δει γαρ το φθαρτό τούτο ενδύσασθαι αφθαρσίαν και το θνητόν τούτο ενδύσασθαι αθανασίαν.
        ...ΠΟΥ ΣΟΥ ΘΑΝΑΤΕ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟΝ;

        Προς Κορινθίους, 49-53

      • donaE avatar
        donaE @ donaE 05/09/2009 19:08:23

        Παντως,αν και θα ειναι δυσκολος ο χειμωνας οντως,ειναι ευκαιρια να τελειωνουμε με οτι ξερουμε.
        Ακομα ειναι καιρος να αποβαλλουμε συνδρομα με σογια,οικογενειες και αλλα διχαστικα.
        Λετε να ενηλικιωθουμε εθνικα;

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ donaE 05/09/2009 19:22:04

        Η ενηλικίωση αποτελεί εντελέχεια των κυττάρων. Διότι πίσω από τα σύνδρομα ελλοχεύει η ειμαρμένη της ανατροπής.
        Σύνδρομο ήταν ότι την έβαλε να "σπουδάσει" γιατρός.
        Ανατροπή όμως ήταν, ότι επέλεξε την νηπιαγωγό, την αδελφή της κομμώτριας.
        Αυτά μας κάνετε οι γυναίκες. Ποιος όμως θα μπορέσει να αντισταθεί μακροπρόθεσμα στην γοητεία του Νυμφίου, του Όφεως του ορθού, ως ράβδος Μωυσέως σιδηρά; Και που δημιουργεί απορία ότι τα φίδια πασχίζουμε να ανακτήσουμε την ορθή στάση και όχι οι αετοί;

  18. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 05/09/2009 18:10:23

    Πρόσκληση για Σουβλιά:
    Γιώργο, πέρνα καμιά βόλτα απόψε. Έχουμε μπετόν στα κάρβουνα.

  19. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/09/2009 19:41:21

    Μποτίλια, μη λες γερμανικές παροιμίες, παθαίνει αναφυλαξία ο Αρχαίος.
    **
    "Όσους είπαν πεθαμένους έζησαν περισσότερο" ...
    Ναι, ισχύει πολλές φορές.
    Απλά ο Καρ. δεν έχει ικανούς συνεργάτες. Με 5-6 στελέχη τύπου αριστεράς, λαλιώτηδες, ιντριγκαδόρους, δολοπλόκους και δημαγωγούς, θα είχε μόνιμα το ΠΑΣΟΚ στο 30%.

    Κατ' αρχήν, ένα "σκυλί" όφειλε να γαυγίζει κάθε μέρα στους πασόκους "Δεν δικαιούστε δια να ομιλείτε. Σκάστε. Κλέφτες. Απατεώνες".
    Α λα Μένιο 81-85.
    Αλλά η αστική αβρότητα δεν τα επιτρέπει αυτά. Και αναγκάζεται να λέει απόψε, με 5 χρόνια καθυστέρηση, αυτά που έπρεπε να πει το 2004.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Προφήτης 05/09/2009 19:56:06

      Οχι δεν χρειαζεται λαλιωτηδες.
      Η πολιτικη θελει και θετικους ανθρωπους και οχι μονο ιντριγκαδορους.
      Θεωρω π.χ. λαθος του τη διαγραφη Μανου - Ανδριανοπουλου.Κανεις δεν τον υποχρεωνε να τους βαλει σε θεσεις που θα εξασκουσαν τις ακραιες αποψεις τους.Ο Μανος ηταν πολυ καλος Υπουργος Χωροταξιας Περιβαλλοντος.ο Ανδριανοπουλος θα μπορουσε να ηταν υφυπουργος Εξωτερικων για οικονομικες υποθεσεις κλπ.
      Ποτε απευθυνθηκε στην επιστημονικη κοινοτητα για θεσεις ευθυνης,να φερει ενα πετυχημενο Ελληνα του εξωτερικου;
      Στους τυφλους βασιλευει ο μονοφθαλμος αλλα δεν παυει να ειναι μονοφθαλμος.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ Προφήτης 05/09/2009 20:44:38

      Επαναπροσδιορισμοί επιλογών - εφ' όσον τολμηθούν - θα απαιτήσουν όχι μόνο ένα κατάλληλο επιτελείο, αλλά αντίστοιχη επάνδρωση (συμπεριλαμβανομένων των γυναικών) όλων των δομών προώθησης. Ο ΚΚ. είναι προσεκτικός και συντηρητικός. Αυτό ισχύει και για τις ανατροπές. Οι επιλογές θα ωριμάζουν παράλληλα με τις οργανωτικές προϋποθέσεις. Σε αυτό όμως, οι πρώτοι που θα βοηθήσουν απλόχερα, θα είναι οι αντίπαλοί του.
      Όσο αφορά το άμεσο επιτελείο, ο ΚΚ. έχει προετοιμαστεί από καιρό. Το ίδιο πιστεύω ότι έχει κάνει και ο ΓΑΠ, σε μια κατεύθυνση συνεργασίας (Για το κλιμακούμενο τέλος του δικομματισμού γράφτηκαν κατά καιρούς αρκετά σχόλια).
      Οπωσδήποτε όμως υπάρχουν και κάποια ατού στο μανίκι, τα οποία είναι προφανές ότι δεν επαρκούν. Αλλά "ανάγκας και Θεοί πείθονται". Και όταν αλλάξει η μορφή του δυναμικού πεδίου πολλοί θα είναι αυτοί που θα προσανατολιστούν προς τις νέες δυναμικές γραμμές. Το βασικό είναι να αντέξουν οι πόλοι. Η επαγωγή θα επέλθει βαθμιαία.
      Όσοι διαβάσουν προσεκτικά τις διακηρύξεις στη Θεσσαλονίκη, θα κατανοήσουν ότι ο κύβος ερρίφθη. Καλό όμως είναι να μην μπερδεύουμε τα άσπρα ζιβάγκο με τα γαλάζια. Άλλο η φανφάρα και άλλο η ανατροπή. Και η πείρα μας έπεισε να μην συγχέουμε το φλας με το τιμόνι.
      Από κει και πέρα ο έχων ώτα ακουέτω. Και θέλοντας και μη, δεν είμαστε πλέον πιτσιρικάδες.

  20. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/09/2009 23:08:34

    Θα σάς δυσαρεστήσω : κανένας πολιτικός δεν μπορεί πλέον, με κοινοβουλευτικές μεθόδους
    α) να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις (της πλειοψηφίας) των Ελλήνων
    β) να τροποποιήσει καθεστώτα και καταστάσεις στη δημόσια ζωή και διοίκηση
    όπως διαμορφώθηκαν μετά από 20 χρόνια κοινωνικής, κρατικής και εθνικής αποσύνθεσης, από το πασοκικό καθεστώς.

    Το έχω ξαναγράψει, ας παρεξηγηθώ : χωρίς μια καλώς νοούμενη "αυστηρότητα", η οποία στα άλλα κράτη είναι αυτονόητη δημόσια λειτουργία, π.χ. δεν μπορείς να επιτεθείς με μολότοφ στο Ράϊχσταγκ , όπως εδώ στο φυλάκιο του ευζώνου, χωρίς να σε λιανίσουν, δεν "συμμαζεύεται".

    Όλοι χλεύαζαν την απόδραση Παλαιοκώστα, αλλά όταν τους ρώτησαν "έπρεπε να πυροβολήσουν το ελικόπτερο;" το 85% απάντησε "όχι". Και πως θα αποτραπεί η απόδραση ; Με λάσσο;
    Άρα, αφού είμαστε πονόψυχοι, να μην καταλογίζουμε στην (εκάστοτε) κυβέρνηση όταν αποδρούν κακοποιοί.

    Το ΠΑΣΟΚ από πολλούς κρίνεται στον οικονομικό τομέα. Λάθος.
    Η ρεμούλα είναι απότοκος του "πνεύματος ΠΑΣΟΚ".
    Αυτό το "πνεύμα" διαπότισε και εκμαύλισε όλη την ελληνική κοινωνία.

    Anonymous, θα σού πω που θεωρώ ατυχές το ποδοσφαιρικό παράδειγμα.
    Στο γήπεδο έχουμε 11 με 11. Υποτίθεται οι δικοί μας οφείλουν να είναι αποτελεσματικότεροι. Άλλά είναι ισάριθμοι με τον αντίπαλο.
    Εδώ, το παιγνίδι, τουλάχιστον στον κρατικό μηχανισμό, παιζόταν 11-3.




    Πριν 5 μέρες απευθύνθηκα σε μια δημόσια υπηρεσία. Στο αρμόδιο γραφείο υπήρχαν 2 κοπέλλες, 25-30 ετών και ένας κύριος. Είδα ότι απουσίαζαν Ο κύριος ούτε έδωσε σημασία. Στις κοπέλλες

  21. Προφήτης avatar
    Προφήτης 05/09/2009 23:25:35

    (συνέχεια λόγω λάθους)
    Πριν 5 μέρες απευθύνθηκα σε μια δημόσια υπηρεσία. Στο αρμόδιο γραφείο υπήρχαν 2 κοπέλλες, 25-30 ετών και ένας κύριος. Άπαντες άπραγοι. Είδα ότι απουσίαζαν οι δυο, μεγαλύτερες, κυρίες που γνώριζα ότι μπορούν να χειριστούν το αίτημα που θα απηύθυνα. Ο κύριος ούτε έδωσε σημασία. Από τις κοπέλλες, στις οποίες εξέθεσα τι θέλω, έμαθα μόνο αυτό που είχα ήδη συμπεράνει
    α) ότι οι αρμόδιες κυρίες απουσιάζουν
    β) ότι αυτές δεν γνώριζαν τίποτα.
    Παρ’ όλα αυτά ήταν χαρωπές στην συμπεριφορά, κι όταν τους είπα «τρουπώσαμε-τρουπώσαμε;» άρχισαν να γελάνε χωρίς ενοχή.
    Αυτό είναι το πνεύμα ΠΑΣΟΚ – οι κοπέλλες ήταν μάλλον πασοκοποιημένη ΝΔ.
    (Δεν κηρύττω υπερ της εντατικοποιημένης εργασίας, αλλά βρε αδερφέ, να τηρούμε τα στοιχειώδη)

  22. ambrosiac avatar
    ambrosiac 06/09/2009 00:18:20

    >>>

    Μποτίλια στο πέλαγος says:
    05/09/2009 at 9:22 pm

    Η ενηλικίωση αποτελεί εντελέχεια των κυττάρων. Διότι πίσω από τα σύνδρομα ελλοχεύει η ειμαρμένη της ανατροπής.
    Σύνδρομο ήταν ότι την έβαλε να “σπουδάσει” γιατρός.
    Ανατροπή όμως ήταν, ότι επέλεξε την νηπιαγωγό, την αδελφή της κομμώτριας.
    Αυτά μας κάνετε οι γυναίκες. Ποιος όμως θα μπορέσει να αντισταθεί μακροπρόθεσμα στην γοητεία του Νυμφίου, του Όφεως του ορθού, ως ράβδος Μωυσέως σιδηρά; Και που δημιουργεί απορία ότι τα φίδια πασχίζουμε να ανακτήσουμε την ορθή στάση και όχι οι αετοί;

    >>>




    21:6 και απεστειλεν κυριος εις τον λαον τους οφεις τους θανατουντας και εδακνον τον λαον και απεθανεν λαος πολυς των υιων ισραηλ

    21:7 και παραγενομενος ο λαος προς μωυσην ελεγον οτι ημαρτομεν οτι κατελαλησαμεν κατα του κυριου και κατα σου ευξαι ουν προς κυριον και αφελετω αφ' ημων τον οφιν και ηυξατο μωυσης προς κυριον περι του λαου

    21:8 και ειπεν κυριος προς μωυσην ποιησον σεαυτω οφιν και θες αυτον επι σημειου και εσται εαν δακη οφις ανθρωπον πας ο δεδηγμενος ιδων αυτον ζησεται

    21:9 και εποιησεν μωυσης οφιν χαλκουν και εστησεν αυτον επι σημειου και εγενετο οταν εδακνεν οφις ανθρωπον και επεβλεψεν επι τον οφιν τον χαλκουν και εζη



    Αρχαια παραμυθια, οχι "παντα αληθινα", PACE Ντεμιαν, αλλα που εχουν ομως δοση αληθειας. :P

  23. st avatar
    st 08/09/2009 18:05:03

    polla ta tzakia vre paidia..mhpws xasame thn mpala? as erthoume dthn pragmatikothta...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.