Η μεγάλη κίνηση του Σαμαρά
20/09/2014 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η μεγάλη κίνηση του Σαμαρά

O πρωθυπουργός και οι στενοί συνεργάτες του ετοιμάζονται για την τελική ευθεία, για την οριστική έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια και την τρόικα.

Πολλοί αναρωτιούνται τον τελευταίο καιρό γιατί ο Σαμαράς το «πάει χαλαρά». Γιατί δηλαδή αφήνει τον Τσίπρα να αλωνίζει και δεν προχωρά σε κινήσεις που θα δώσουν δυναμική στην Ελλάδα, στην κυβέρνηση και στη ΝΔ.

Δεν είναι, όμως, έτσι. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός και οι στενοί συνεργάτες του ετοιμάζονται για την τελική ευθεία, για την οριστική έξοδο της Ελλάδας από τα μνημόνια και την τρόικα. Κι όχι επικοινωνιακά αλλά ουσιαστικά. Θα είναι η μεγάλη κίνηση που θα αλλάξει τα δεδομένα στο πολιτικό σκηνικό. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι κυβέρνηση και Σαμαράς είναι έτοιμοι για το μεγάλο colpo grosso με τον Πρωθυπουργό να ετοιμάζεται να ρίξει τον «άσο» του στο τραπέζι του πόκερ, να κάνει την στρατηγική του στην πολιτική σκακιέρα, σηματοδοτώντας παράλληλα την ουσιαστική μετάβαση στην μεταμνημονιακή εποχή.

Ο υπουργός Οικονομικών Γκίκας Χαρδούβελης έδωσε το στίγμα των επόμενων κινήσεων της κυβέρνησης η οποία μπορεί να παραιτηθεί των δανείων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, το 2015 και το 2016, προκειμένου να εξασφαλίσει την έξοδο από τα μνημόνια και την αποφυγή ενός νέου πακέτου διάσωσης.

«Το ΔΝΤ δεν θέλει να δανείσει μόνο, ενώ και οι Ευρωπαίοι δεν ικανοποιούνται με το να δανείσει τη χώρα μόνο το ΔΝΤ και να μείνουν εκτός» είπε ο Γκ. Χαρδούβελης στο Bloomberg TV.

Λίγο αργότερα ο υπουργός, μιλώντας σε στελέχη που παρακολούθησαν το Roadshow του Λονδίνου απέκλεισε το τρίτο πακέτο, τόνισε ότι δεν είναι επιθυμητό το κούρεμα και είπε μεταξύ άλλων:«Είμαστε σε μια εποχή που το μνημόνιο τελειώνει. Η Ελλάδα δεν χρειάζεται 3ο πακέτο, έχει βγει στις αγορές και θα συνεχίσει να βγαίνει στις αγορές κλίνοντας την καμπύλη των αποδόσεων».

Οι παραπάνω δηλώσεις εντάσσονται στον στρατηγικό σχεδιασμό του Πρωθυπουργού να βαδίζει στο δρόμο της Πορτογαλίας που ολοκλήρωσε το δανειοδοτικό πρόγραμμα της τρόικας, ύψους 78 δισ. ευρώ, τον Ιούνιο.

Μόλις πριν λίγο καιρό ήταν στην Αθήνα ο Πορτογάλος Πρωθυπουργός Πέδρο Πάσος Κοέλιο, με τον οποίο ο Αντ. Σαμαράς συζήτησε πως κινήθηκε η χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου. Τότε ελάχιστα διέρρευσαν από αυτή τη συνάντηση, αλλά είναι σαφές ότι η Ελλάδα δεν επιθυμεί νέα χρηματοδότηση, αφού εκτιμά ότι το χρηματοδοτικό κενό μπορεί να καλυφθεί με διάφορά μέσα (πρωτογενή πλεονάσματα, έξοδος στις αγορές με 7ετή ομόλογα και 18μηνα έντοκα γραμμάτια του δημοσίου, το «μαξιλάρι» των 11 δις του ΤΧΣ), ενώ επιδιώκει τη μετάβαση από το ευρωπαϊκό μνημόνιο σε ένα Εθνικό Σχέδιο Ανάπτυξης (με την έγκριση των Βρυξελλών) από την Πρωτοχρονιά του 2015.

Η Αθήνα επίσης παρακολουθεί πολύ στενά και τις κινήσεις του Ιρλανδού Πρωθυπουργού Εντα Κένι που αποφάσισε η Ιρλανδία να προπληρώσει τα δάνειά της από το ΔΝΤ. Η ιρλανδική κυβέρνηση επιδιώκει την πρόωρη αποπληρωμή των κεφαλαίων που έχουν χορηγηθεί από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) επειδή βαρύνονται με υψηλότερο επιτόκιο σε σχέση με την Ε.Ε., κάτι που θα σημάνει την εξοικονόμηση δημοσίων πόρων έως και 375 εκατ. ευρώ ανά έτος.

Όπως προκύπτει από τις παρασκηνιακές κινήσεις και επαφές του Πρωθυπουργού, ενδεχομένως να είναι κοντά η μεγάλη κίνηση του Αντ. Σαμαρά να παραιτηθεί η Ελλάδα των δανείων του ΔΝΤ.

Υπενθυμίζεται ότι ενώ το πρόγραμμα στήριξης της Ευρωζώνης για την Ελλάδα λήγει φέτος, το ΔΝΤ έχει προγραμματίσει να συνεχίσει την εκταμίευση κονδυλίων μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2016. Ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς επιθυμεί να τελειώσει το πακέτο διάσωσης ύψους 240 δισ. ευρώ, που έχει προκαλέσει έντονες πολιτικές αντιδράσεις και οργή στην κοινωνία.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία κρίνεται ως ιδιαίτερα σημαντική καθώς ενδέχεται να αλλάξει το κλίμα και να πείσει τμήμα της κοινωνίας ότι κάτι όντως αρχίζει να αλλάζει και η χώρα είναι σε φάση μετάβασης και ανοίγει ένας νέος κύκλος. Θα είναι ουσιαστικά μια ουσιαστική απομάκρυνση της τρόικας από την Ελλάδα και ο έλεγχος δεν θα γίνεται πλέον από πρόσωπα σαν τον Τόμσεν και την παρέα του.

Πολλά ασφαλώς κρίνονται και από τη συνάντηση Μέρκελ – Σαμαρά. Αν η καγκελάριος συνεχίσει να είναι στο ίδιο μήκος κύματος, αν συνεχίσει να επιμένει σε σκληρή λιτότητα και δεν δώσει στον Έλληνα πρωθυπουργό τουλάχιστον τη δυνατότητα να κυβερνήσει μια χώρα με λιγότερα μνημόνια, λιγότερα σκληρά μέτρα και περισσότερο φιλολαϊκό προφίλ, τότε όλα θα είναι ανοικτά, ακόμη και οι κάλπες μέσα στο Νοέμβριο.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λέων avatar
    Λέων 20/09/2014 07:06:25

    Εάν συντρέχουν οι προυποθέσεις, τότε ας γίνει. Όμως, φοβάμαι πως δεν συντρέχουν, με εξαίρεση τα επιτόκια που είναι μικρότερα αυτών από τις αγορές. Ο δανεισμός από τα ευρωπαϊκά κράτη έχει βαρύτατες συνέπειες για την κοινωνία και την οικονομία και μετατρέπει την χώρα σε αποικία χρέους.

  2. blue nile avatar
    blue nile 20/09/2014 10:51:30

    To αν θα μείνει ή όχι η τρόικα μικρή σημασία έχει. Για να επαναφερόμαστε στην σκληρή πραγματικότητα οι μνημονιακές υποχρεώσεις παραμένουν με κύρια αυτή της επίτευξης του αστρονομικού πρωτογενούς πλεονάσματος της τάξης του 4,5%. Κάτι που στραγγαλίζει την πραγματική οικονομία και αφαιρεί πόρους που θα ήταν πολύτιμοι για δημόσιες επενδύσεις. Και όλα αυτά για τον παραλογισμό του Βερολίνου που με μικροπολιτικά κίνητρα επιμένει ότι τα χρέη των νοτίων χωρών και της Ιρλανδίας είναι βιώσιμα. Η βιωσιμότητα του χρέους είναι το νούμερο 1 ζητούμενο. Αν δεν βρεθεί εκείνη η μέθοδος ώστε το χρέος της χώρας να γίνει βιώσιμο είτε με τρόικα είτε χωρίς τρόικα δεν υπάρχουν δυνατότητες ανάκαμψης. Είναι παράξενο να το λέει κανείς αλλά το ΔΝΤ μέχρι τώρα έχει τηρήσει μια πιο σωστή στάση στο ελληνικό πρόβλημα. Τουλάχιστον παραδέχεται ότι το ελληνικό χρέος είναι μη βιώσιμο. Ακόμα τώρα κάποιοι Έλληνες μπορούν και πληρώνουν τους υπέρμετρους φόρους και κουτσά στραβά η λάθος λύση περπατάει. Όμως δεν είναι μακρυά η ώρα της κατάρρευσης των δημοσίων εσόδων. Το μόνο φάρμακο είναι η ανάπτυξη αλλά αυτή είναι αδύνατο να έρθει όταν υπάρχει πλήρη απουσία κοινής ευρωζωνικής επενδυτικής πολιτικής. Αν κάτι με κάνει να ελπίζω είναι ότι πλησιάζει η ώρα μηδέν. Η στιγμή δηλαδή που θα πρέπει να αλλάξει η ευρωζώνη αλλιώς θα διαλυθεί. Οι εξελίξεις ότι και να γίνει θα είναι κοσμοιστορικές. Γιατί είτε θα προκύψει μια νέα Ευρώπη που θα μπορεί μια χώρα εντός αυτής να σχεδιάσει το μέλλον της χωρίς πρώτα να το υποθηκεύσει είτε θα ζήσουμε ότι τραγικό θα έρθει μετά το τέλος του κοινού νομίσματος. Αν θέλει ο Σαμαράς να είναι ο ηγέτης της μετάβασης από το παλιό στο νέο θα πρέπει να πιέσει για την άμεση εφαρμογή αποτελεσματικών λύσεων στο ελληνικό πρόβλημα. Όσο μπορούμε να πιέσουμε και όσο μας παίρνει. Σε σύμπνοια με τις άλλες χώρες που υποφέρουν. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια όποτε πιέζεται η Γερμανία υποχωρεί. Έστω και λίγο. Αυτό 'ομως το λίγο επιπλέον που μπορούμε να πάρουμε τώρα, είναι πολύ σημαντικό. Γιατί μπορεί να κάνει την κυβέρνηση να μακροημερεύσει.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ blue nile 22/09/2014 00:43:59

      Συμφωνώ για την προοπτική της ευρωζώνης. Ρεαλιστική προσέγγιση, με βάθος στη μεσοπρόθεσμη διάρκεια - μπρος και πίσω. Οι αγορές ομολόγων (βλ. σχόλια παρακάτω) προς το παρόν στοιχηματίζουν υπέρ αλλαγής πολιτικής προς κοινοτικοποίηση και σύγκλιση. Όμως αυτό μπορεί νά αλλάξει απότομα. Π.χ. απο εξωτερικά γεγονότα (π.χ. διακοπή φυσικού αερίου), από "ανθρώπινο λάθος" ή και από υπέρμετρη ενίχυση των "Εναλλακτικών" στη Γερμανία (οι Tories έκαναν απόβαση σε ηπειρωτικό έδαφος). Προς το παρόν, το στοίχημα της περιόδου είναι άν θα παγιωθεί η ύφεση στη Γερμανία.

  3. danas avatar
    danas 20/09/2014 10:54:48

    θα τα καταφέρει ο πρωθυπουργός μας είμαι σίγουρος γι' αυτό

  4. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 20/09/2014 11:05:07

    Τι έγινε προλάβανε και βάλανε το πρωτογενές πλεόνασμα σε μετοχές alibabaq Αν ανεβάσεις το πρωτογενές πλεόνασμα 200 % σε μια μερα, τι θα κάνουν οι φίτσιδες και οι πούρηδες και οι μούντιδες; Τriple A σε χρόνο dt !

  5. Geros avatar
    Geros 20/09/2014 12:43:38

    Δεν πιστεύω ότι μπορεί να κάνει κάτι ο Σαμαράς την παρούσα στιγμή που να ανατρέψει το κλίμα υπέρ του. Το μονο που μπορεί να κάνει τον Σαμαρά δημοφιλή ξανά είναι μια περίοδος διακυβέρνησης του Τσίπρα. Όσο πιο γρήγορα το καταλάβουμε τόσο το καλύτερο. Το μονο που χρειάζεται είναι μια καλή αφορμή για να μην του κολλήσει η ρετσινιά ότι αυτός έφερε τον Τσίπρα. Όσο για αυτούς που πιστεύουν ότι με τον Τσίπρα θα έρθει η καταστροφή έχω να τους πω πως κάποια καταστροφή σίγουρα θα έρθει, καμια όμως σχέση δεν θα έχει αυτή η καταστροφή με το τι θα συνέβαινε αν αναλάμβανε ο Τσίπρας το 2012. Ο Τσίπρας αυτή την στιγμή είναι αναπόφευκτη στάση προς την έξοδο από την κρίση. Πρέπει ο κόσμος να πει "το είδαμε , μας πόνεσε , πάμε παραπέρα". Και όταν διάφοροι φόροι , σκάνδαλα , αστοχίες και διεθνείς διασυρμοί θα έχουν το όνομα του Τσίπρα από κάτω , τότε τα ξαναλέμε.

    • Βασιλική Κ. Σ. avatar
      Βασιλική Κ. Σ. @ Geros 20/09/2014 13:00:46

      Aυτό το ενδεχόμενο εξέφρασα κι εγώ σ΄ έναν φίλο μου, επεκτεινόμενο ακόμα περισσότερο, πως μετά το εξάμηνο του τσίπρα θα ακολουθήσει ένα εξάμηνο χρυσής αυγής και ξέρεις τί μου είπε; μόλις βγει ο Τσίπρας κλείνω το εργοστάσιο, βγάζω τα λεφτά έξω και τέλος. Επιμένω πως η μόνη λύση είναι να μας σφίξει τα λουριά ο Σαμαράς να αρχίσουμε να κάνουμε δουλειές. Ξεκινώντας από τους υπουργούς του. Δες τον υπουργό εργασίας, κάνει εξαιρετική δουλειά, για μένα εάν η νέα δημοκρατία θέλει να έχει αίσθηση της πραγματικότητας αυτός ο άνθρωπος πρέπει σε δέκα χρόνια να είναι ο επόμενος αρχηγός της.

      • xenos avatar
        xenos @ Βασιλική Κ. Σ. 20/09/2014 13:57:05

        Εννοείς οτι σιγά-σιγά μας πάει όλους στην ενιαία σύνταξη των 360 ευρώ αφού έχει ήδη υπογραφεί στα "προαπαιτούμενα" απο τον Πρωθυπουργό και έχει ψηφιστεί απο την βουλή του το μέτρο της "Ρήτρας αύξησης εισφορών ή μείωσης συντάξεων και για τα ελλείμματα των Ταμείων κύριας σύνταξης?. Δεν έχεις άδικο. Θα το πετύχει και αυτός, όπως ο Αδωνις που μας τριπλασίασε την ιδια συμμετοχή στα φάρμακα, ενώ στην ΤV εμφανίζεται σαν "ο κόκκινος Άδωνις" που κατατρόπωσε τους φαρμακοβιομηχάνους και μείωσε τις τιμές των φαρμάκων για το κράτος, τριπλασιάζοντάς τες για τους πολίτες, περιέργως χωρίς να θιχτούν τα κέρδη των βιομηχάνων...Εχει ατέλειωτα τρύκ το σύστημα. Εδώ έπεισε τους Σκωτσέζους να ψηφίσουν κατά της Εθνικής τους Ανεξαρτησίας!!!...

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Βασιλική Κ. Σ. 20/09/2014 16:18:12

        Bασιλική μου, η πατρίδα ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ άλλους πειραματισμούς. Είναι πάρα πολλά τα θέματα, με πρώτιστο κατά τη γνώμη μου, το θέμα της Μακεδονίας μας. Η κυρά κι ο σκοτεινός μέντοράς της, λυσσαλέα αμετάπειστοι κατά τη γνώμη μου, ΑΠΑΙΤΟΥΝ προς ίδιον όφελος, να χαρίσουμε ΤΑ ΠΑΝΤΑ στους παραχαράκτες της ιστορίας. Η Αμφίπολη, αντί να τους καλμάρει, φαίνεται να τους έχει τρελλάνει. Και ο Αχμέτ με το μπουλούκι του που να μη σώσουν να' ρθουν τον Νοέμβριο, με την επίφαση της «τουριστικής ανάπτυξης», λένε, ΤΡΙΒΟΝΤΑΙ στη γκλίτσα του τσοπάνη για νέο Αρκάδι, Ναυτικό αυτή τη φορά. Η μεγαλύτερη Μαρίνα της Ελλάδας, στη Λαυρεωτική βρίσκεται.. Είμαι κάτοικος Λαυρεωτικής και γνωρίζω καλά τι λέω. Και στο προχθεσινό σουλάτσο της μογγολικής κορβέτας, ΑΠΟ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΒΟΛΗΣ, οι κάτοικοι της Λαυρεωτικής, με.. δάχτυλα χαιρετούσαν τον «αβλαβή» εισβολέα. O οποίος ορέγεται και βολιδοσκοπεί, τη κεντρική Μαρίνα!. Όμως εδώ, σαν κύμα βουβό έχουν αγριέψει τα πράγματα. Θα επαναλάβω αυτό το οποίο ακράδαντα πιστεύω και θα ήθελα πολύ να δω, εφόσον και εάν απαιτηθεί: Ο Έλληνας Πρωθυπουργός, Ο Έλληνας ΥΠΕΞ, Ο Έλληνας Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, να μπορούν να λένε « ΌΧΙ»! και να σείεται η Γη!

        • η Dimi avatar
          η Dimi @ η Dimi 20/09/2014 18:13:29

          Δέος από ευρήματα στο Μεσολόγγι: Ανακαλύφθηκε ολόκληρη αρχαία πόλη στην Αλίκυρνα που «ακουμπά» στην Ιόνια Οδό. Νέα επίσκεψη Χρυσοχοΐδη με έμφαση σε αρχαιολογικές ανακαλύψεις στην Αρχαία Αλίκυρνα στο Μεσολόγγι http://bit.ly/1DoO8eI (AgrinioPress.gr) Αυτή η πατρίδα ένα τεράστιο ανοικτό μουσείο είναι. Γι αυτό η κληρονομιά μας, πέφτει βαριά στους ώμους μας.

        • Βασιλική Κ. Σ. avatar
          Βασιλική Κ. Σ. @ η Dimi 20/09/2014 18:21:16

          Αγαπητή μου Dimi είμαι σίγουρη πως κι εσύ παρατήρησες τις δυό φωτογραφίες ερντογάν και νταβούτογλου με τον Σαμαρά. Και ο ένας και ο άλλος δεν έχουν τα κότσια να αντιμετωπίσουν το ευθυτενές βλέμμα του... Ξέρουν με τί έχουν να κάνουν. καιρός ήταν! Συμμερίζομαι τις αγωνίες σου, έχω τις ίδιες. μα κάθε που βλέπω τον τσίπρα να πηγαίνει στον πάπα και την ντόρα στον γλύξκμπουργκ διαβεβαιώνομαι πως τα κρατάει καλά τα γκέμια! όσο για την Μακεδονία... στον αιώνα τον άπαντα! δεν έχουν ιδέα πως βιώνουν τον χρόνο λαοί που έχουν στο dna τους μνήμες χιλιετιών... Εάν δεν συνέλθουμε όμως και δεν σοβαρευτούμε μας αξίζουν οι δύο συγκεκριμένοι πειραματισμοί. πρέπει ο πρωθυπουργός να τους/μας ξεμπροστιάσει όλους, άλλωστε με τον ΕΝΦΙΑ βγάλανε όλοι τους φερεντζέδες, πχ φιλελεύθεροι, να μας ρίξει και μια κατραπακιά για να πάρουμε μπρος. Λες και είναι μακριά τα πενήντα χρόνια που με τρύπια παπούτσια παλεύαν την ζωή τους οι γονείς μας και τα κατάφεραν! Ακόμα και μαθήματα οικιακής οικονομίας χρειάζεται να μας κάνει! (...αυτά πρέπει να τα αρχίσει άμεσα σε κάτι υπουργούς φυστίκια, σαν τον λοβέρδο που ξανααλλάζει το σύστημα εισαγωγικών αφού δεν είναι ικανός να κάνει κάτι καλύτερο φυσικά!)

          • η Dimi avatar
            η Dimi @ Βασιλική Κ. Σ. 20/09/2014 19:42:45

            Χαίρομαι να σε διαβάζω. Καλή Δύναμη Βασιλική μου. Για ν' αντέχουμε. Ν' αντέχουμε τα πάντα. Μέχρι την ώρα που κάποιοι "κουζουλοί" θα γυρίσουν τα τραπέζια ανάποδα και θα γράψουν και πάλι ιστορία Ελληνική παγκόσμια. Στο ακέραιο της ώρας! Είναι στο DNA μας αυτό.

    • GregA avatar
      GregA @ Geros 20/09/2014 13:07:11

      Με επαναστατική προσέγκιση της συγκυρίας, όλα είναι δυνατά και πιθανά.

  6. GregA avatar
    GregA 20/09/2014 13:05:06

    Είναι μια εξαιρετικά καλή αρχή, εάν παράλληλα τροχιοδρομήσει την απαλλαγή και από τις συνέπειες των μνημονίων στην οικονομία και τη κοινωνία. Αυτό θα σηματοδοτηθεί με την υποχρεωτική άμεση αντικατάσταση του οικονομικού επιτελείου με στελέχη της παράταξης π.χ. Δήμας, ακόμη και Σουφλιάς. Ταυτόχρονα πρέπει να ξεκινήσουν και οι διαδικασίες για τη σύσταση της μιας και μόνης εξεταστικής, με δεδομένη την αυτόματη αποστασιοποίηση από τον θανάσιμο εναγκαλισμό της κυβέρνησης και της παράταξης από το ΠΑΣΟΚ και ειδικά τον Βενιζέλο. Υπάρχει περιθώριο, εάν γίνουν αυτές οι κινήσεις γρήγορα και με αυτοματοποιημένες ενέργειες, να εξασφαλίσει ψήφο ανοχής τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο, οπότε σε αυτή τη περίπτωση η επανασυσπείρωση της παράταξης και ο θρίαμβος (αυτοδυναμία) στις προσεχείς εκλογές θα είναι περισσότερο από δεδομένη. Ποιό κόμμα θα αρνηθεί να στηρίξει κοινοβουλευτικά την απαλλαγή από τον μνημονιακό στραγκαλισμό; Εμπρός λοιπόν Αντώνη Σαμαρά κλείσε μας το στόμα και κάνε αυτά για τα οποία σε ψηφίσαμε και σε υποστηρίξαμε. Ας ταλαιπωρηθούμε λίγο ακόμη θα βάλλουμε πλάτη για όσο χρειασθεί, αλλά τόσο εσύ, αλλά και εμείς θα δικαιωθούμε. Όσο για αυτά που ακούγονται περί επανάκαμψης Καρατζατέτοιου, ευχαριστούμε αλλά δεν πρέπει να πάρουμε.

    • Κ.Π. avatar
      Κ.Π. @ GregA 20/09/2014 17:03:56

      Τον Σαμαρά όντως τον ψηφίσαμε και τον στηρίξαμε, αλλά δυστυχώς τον τόπο τον κυβερνά το σημιταριό σε όλα τα επίπεδα λες και η Ν.Δ. δεν έχει στελέχη ειδικά στα οικονομικά υπουργεία. Τώρα αν εσένα σε πειράζει ο Καραντζαφέρης και όχι ο γκίκας και οι στουρνάρηδες τότε καλό θα ήταν να γίνεις μέλος της ελιάς....Η Ν.Δ. είχε περίσσεια στελεχών με ανθρώπους της αγοράς, αλλά με τις πολιτικές της κατόρθωσε να τούς απομακρύνει από το κόμμα. Η κυβέρνηση Σαμαρά δείχνει πολύ κουρασμένη και ανήμπορη να αλλάξει τα πράγματα εκτός και αν κάνει πράγματα που είναι με τις αρχές και την ιδεολογία της Ν.Δ. όπως ορίζουν οι νεοφιλελεύθερες ιδέες μας και όχι οι σοβιετίες του πασόκ και των αριστερών τσιπροπασόκων.

      • GregA avatar
        GregA @ Κ.Π. 20/09/2014 22:36:23

        Όσο κακό έκανε στη παράταξη το σιμηταριό, (γι'αυτό και ζητώ τη μια και μόνη εξεταστική) έκανε, και θα κάνει ακόμη μεγαλύτερο, ο καρατζατέτοιος εάν επανακάμψει και μάλιστα με θριαμβευτικό τρόπο στο κόμμα. Αυτός ήταν ο συνοδοιπόρος του ΓΑΠ τον Μάϊο του 2010 και αυτός είναι ικανός για τα πάντα προκειμένου να επιστρέψει στη πρώτη γραμμή της πολιτικής επικαιρότητας.

  7. George N avatar
    George N 20/09/2014 19:39:43

    Η μεγάλη κίνηση Σαμαρά πρέπει να γίνει στην πραγματική οικονομία. Τα μνημόνια και οι τρόικες είναι μάχη του χθες. Μπορεί σαν τακτική κίνηση να του βγει αλλά το μόνο που ενδεχομένως θα δώσει είναι λίγο χρόνο. Όλα παίζονται στο αν η οικονομία θα έχει σηκωθεί (και όχι για χαμηλή πτήση) όταν στηθούν οι κάλπες. Αν το έχει καταφέρει αυτό τότε θα υπάρχει διακύβευμα και επομένως ούριος άνεμος στα πανιά του. Μπαλκονάτα ευρώ ή δραχμή, μνημόνιο ή αντιμνημόνιο, οράματα, οδικοί χάρτες κτλ δεν συγκινούν πια. Ούτε καν η "σταθερότητα" δεν πείθει εκατοντάδες χιλιάδες ανέργους και τις οικογένειές τους. Ελπίδα ή απελπισία ο πραγματικός κριτής.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ George N 21/09/2014 19:41:14

      Πολύ σωστά. Πάρα πολύ σωστά. Σωστότερα δεν γίνεται.

    • Λέων avatar
      Λέων @ George N 22/09/2014 08:18:40

      Ολόσωστος! η δογματική προσήλωση στα μακροοικονομικά μεγέθη είναι καταστροφική γιατί οι οικονομίες δεν είναι ολες ίδιες και ακόμη μέσα σε μία χώρα υπάρχουν μικροοικονομίες οι οποίες λειτουργούν ΤΟΠΙΚΑ. Όταν μία οικονομία χρησιμοποιεί για χρηματοδότηση ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ τις ξένες αγορές και όχι άλλες-και εσωτερικές- πηγές, τότε είναι καταδικασμένη. Ισοδυναμεί με την χρήση π.χ. αερίου από μία μόνο πηγή για τις ενεργειακές ανάγκες μιας χώρας. Τραγικό!

  8. JIM BEAM avatar
    JIM BEAM 20/09/2014 21:04:54

    Η μείωση των φόρων, τα ενεργειακά κοιτάσματα, ο TAP, τα κίνητρα για την γεωργική παραγωγή και ο Τουρισμός - πολιτισμός θα μας βγάλουν απο την κρίση. Ο Πρωθυπουργός έκανε τις υποσχέσεις του πραγματικότητα. Οι Υπουργοί, Γ Γραμματείς και λοιποί παράγοντες πότε θα αρχίσουν να ξηλώνουν το πουλοβερ της Δημόσιας Διοίκησης ?? Ποτε θα γίνει ο κρατικός μηχανισμός εφάμιλλος της Ε Ένωσης? Πότε θα πτωχεύσουν οι υπερχρεωμενοι νταβατζήδες ??.

  9. MCA avatar
    MCA 20/09/2014 23:26:13

    Οι Γερμανοί φαίνεται να μας θεωρούν δεδομένους ακόμα και αν αλλάξει η κυβέρνηση. Έμεσα απαξιώνουν τους πολιτικούς μας. Είναι δυνατόν να ζητάς από Πρωθυπουργό κυβέρνησης που πιθανόν σύντομα θα προχωρήσει αναγκαστικά σε εκλογές να πάρει επιπλέον σκληρά μέτρα; Δεν συμπεριφέρεται έτσι κάποιος που νοιάζεται να πάρει πίσω τα λεφτά του. Μάλλον δεν επιθυμούν σταθερότητα στην Ελλάδα.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ MCA 21/09/2014 01:00:57

      να τα παρουν τα λεφτά να τα κάνουν τι? στα assets ειναι το ενδιαφέρον

      • George N avatar
        George N @ rally monkey 21/09/2014 04:17:52

        Το ανησυχητικό είναι ότι μέχρι τώρα κανείς δεν έχει ενδιαφερθεί για τα assets μας. Ούτε κανείς θέλησε να μας εκμεταλευθεί.

        • MCA avatar
          MCA @ George N 21/09/2014 10:26:28

          Δεν ενδιαφέρετε κανένας για τους φυσικούς μας πόρους; Σε ποιόν θα πουλάμε, σε τι τιμή και σε τι νόμισμα;

          • MCA avatar
            MCA @ MCA 21/09/2014 10:27:41

            Διόρθωση: ενδιαφέρεται

          • George N avatar
            George N @ MCA 21/09/2014 12:57:13

            Εγώ τα -ε και τα -αι τα βάζω τυχαία :-) Αναγκαστικά πουλάς σε όποιον έχει διεθνώς αποδεκτό νόμισμα και αυτό δεν τους λείπει. Πουλάς στην τιμή της αγοράς. Αν ποτέ βρούμε πετρέλαιο πχ θα πουλάει η εταιρία που το βγάζει 100$ και θα μας δίνει royalties 15-20$. Όπως παντού.

          • MCA avatar
            MCA @ George N 21/09/2014 17:01:39

            Το ΄΄αποδεκτό΄΄ νόμισμα είναι σχετικό. Καλά κάνατε και βάλατε το σήμα του δολαρίου. Βέβαια εάν έχεις το ίδιο νόμισμα με κάποια άλλη χώρα π.χ. Γερμανία γιατί να μην χρησιμοποιήσεις το δικό σου νόμισμα το ευρώ; Να ένα ενδιαφέρον σημείο για το οποίο ο πελάτης θέλει να μπορεί να ασκεί επιρροή στον πωλητή. Για τα ποσοστά νομίζω ότι είναι μεγαλύτερα από 10-20%.Ίσως κάνω λάθος. Η ΄΄αναγκαστική΄΄ επιλογή του αγοραστή είναι ένα άλλο ενδιαφέρον σημείο. Κάποιοι λόγο ΄΄στενών΄΄ σχέσεων ίσως θα έχουν προτεραιότητα. Όσο για την τιμή και αυτή μπορεί να αλλάξει με διακρατικές συμφωνίες αφού βέβαια έχει βγάλει τα ποσοστά της η ιδιωτική εταιρία εξόρυξης. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο ελεύθερα θα λειτουργήσουν οι αγορές φέτος εάν ο Πούτιν κλείσει την στρόφιγγα.

          • George N avatar
            George N @ MCA 21/09/2014 17:44:38

            Η τιμή διαμορφώνεται σε $ αλλά η συναλλαγή θα μπορούσε να γίνει σε Ευρώ. Μια και την επόμενη στιγμή μπορούν να γίνουν $ δεν έχει κάποια ιδιαίτερη σημασία. Το πετρέλαιο θα το πουλάει η εταιρία που θα κάνει την επένδυση. Το πόσο είναι το royalty έχει καταρχήν να κάνει με το κόστος εξόρυξης. Υπάρχει και περίπτωση να είναι 0 δλδ να μην συμφέρει να βγει, ακόμα κι αν βρεθεί. Μιλάμε πάντως για μονοψήφιο αριθμό δις κατ' έτος ακόμα κι αν κολυμπάμε σε "υδατάνθρακες" όπως η Σκωτία. Αν βρεθεί, αν είναι εκμεταλλεύσιμο, όταν γίνει η επένδυση αν όλα πάνε καλά δλδ θα μπορούσαμε να έχουμε τα έσοδα του ΕΝΦΙΑ χωρίς αυτόν. Νομίζω είναι εσφαλμένη η λογική που τα αποδίδει όλα στα ορυκτά. Καταρχήν αν έχεις λεφτά ορυκτά θα βρεις να αγοράσεις. Ισχύει και αντίστροφα, θα πουλήσεις σε αυτόν που έχει λεφτά. Το Ιρακ πχ από royalties θα πάρει συνολικά 100 δις σε βάθος χρόνων. Το Αφγανιστάν 0. Οι ΗΠΑ δαπάνησαν 2 τρις σε αυτούς τους πολέμους! Ήταν για να φάνε τα λεφτά του Ιρακ? Η ΕΖ έσκασε μπροστάτζα 230 δις για να μας πάρει τα royalties από κάτι που δεν έχει βρεθεί? Η ίδια λογική είχε παίξει για το ορυχείο της Σερβίας. Τελικά δεν ήταν αυτός ο λόγος για ότι έγινε. Στο αρχικό μου σημείωμα αναφερόμουν πάντως στα κρατικά "φιλέτα" που θέλανε να μας πάρουν και γιαυτό μας βάλανε στο μνημόνιο. Δεν παρατηρήθηκε ουρά από επενδυτές της EZ. Ούτε η μείωση των μισθών που ήταν ο άλλος λόγος που μας βάλανε στο μνημόνιο για να μας εκμεταλλευτούν απέδωσε κάποια εκμετάλλευση. Αυτό δλδ που λέω είναι ότι μάλλον διαβάζουμε λάθος και επιφανειακά τα πράγματα.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ George N 21/09/2014 19:36:12

            Άλλος πληρώνει και άλλος επωφελείται. Το Ιράκ είχε συμβόλαια με μη αμερικανικές εταιρίες. Πλήρωσε ο αμερικανός φορολογούμενος και τσέπωσαν συγκεκριμένες πετρελαϊκές εταιρίες. Δεν τις ενδιαφέρει πόσα πλήρωσε όποιος πλήρωσε, διότι δεν το πλήρωσαν αυτές. Η αμερικανική κυβέρνηση ήταν απλή μαριονέτα τους. Το ίδιο και εδώ. Τι φιλέτο ήταν το τραπεζικό μας σύστημα, που σε μεγάλο βαθμό το άλωσαν (αλλά όχι πλήρως, και αν αντέξει και τα stress-tests στην ουσία θα έχουν αποτύχει, όσο κρατιέται η Εθνική σε σχεδόν ελληνικά χέρια). Δεν τους ενδιαφέρει τι πλήρωσαν άλλοι, διότι δεν τα πλήρωσαν αυτοί. Άλλα "φιλέτα" ήταν το "καρότο" για να προσελκύσουν υποστήριξη στο εγχείρημα του "μηχανισμού στήριξης" όσοι το έστησαν, αλλά τελικά το ενδιαφέρον δεν ήταν τόσο ισχυρό και οι λόγοι ήταν πολλοί και διάφοροι - μεταξύ αυτών και το περίπλοκο σύστημα ρυθμίσεων της Ελλάδας, που ποτέ δεν ενέπνευσε τελικά ασφάλεια. Είναι λάθος όμως να λέμε "πληρώνει η Αμερική και τελικά τι εισπράττει, σχεδόν τίποτα". Το λάθος είναι ότι πληρώνει ο φορολογούμενος και δεν εισπράττει ο φορολογούμενος. Follow the money και τελικά βλέπεις ποιος ευθύνεται για ποιο πράγμα.

          • MCA avatar
            MCA @ George N 21/09/2014 22:01:05

            Θα μπορούσε να γίνει σε ευρώ εάν το επέτρεπαν οι Αμερικάνοι. Εδώ θα παιχθεί χοντρό παιχνίδι στο μέλλον. Δεν είμαι ειδικός αλλά επιμένω ότι ποσοστά είναι μεγαλύτερα από 15-20%.Όποιος ενδιαφέρεται ας γκουγκλάρει να δει τι γίνεται στην Κύπρο και αλλού. Πάντως 9 δις το χρόνο επιπλέον έσοδα τον χρόνο δεν με χαλάνε,εσάς; Εάν κλείσει την στρόφιγγα ο Πούτιν φέτος όσα λεφτά και να έχει κάποιος, εάν έχει γιατί οι περισσότεροι Ευρωπαίοι φλερτάρουν με την κρίση, ποιός και με ποιόν τρόπο θα μεταφέρει τόσες μεγάλες ποσότητες αερίου;Έχω την εντύπωση ότι δεν υπάρχουν οι υποδομές. Η Ελλάδα μπορεί να προσφέρει στο μέλλον ενεργειακή ασφάλεια σε χώρες όπως η Γερμανία και μάλιστα στο νόμισμα της, εάν το επιτρέψουν οι ΗΠΑ. Συμφωνώ μαζί σας ότι δεν είμαστε το κέντρο του σύμπαντος που όλοι θέλουν το κακό μας. Αλλά δεν τους χαλάει κιόλας τώρα που μας βρήκαν αδύναμους να μας εκμεταλλευτούν στο έπακρο.Είναι άγιοι οι Γερμανοί; Μας δίνουνε λεφτά τζάμπα; Δανεικά είναι. Με τι επιτόκια δανείζονται αυτοί; Δεν έγραψα παραπάνω κατά του μνημονίου αλλά περί σεβασμού και συνεργασίας μεταξύ των κυβερνήσεων με σκοπό το καλύτερο αποτέλεσμα για όλους. Αυτοί όμως οι υπερόπτες θέλουν καινούργια ψαρωμένη κυβέρνηση να μην ξέρει που παν τα τέσσερα για να μας πατήσουν. Ναι στις αλλαγές αλλά με μέτρο και σε βάθος χρόνου. Αλλιώς θα έχουμε ξαφνικό θάνατο.

          • MCA avatar
            MCA @ George N 21/09/2014 22:40:46

            Η στρατιωτική υπεροχή που έχουν οι ΗΠΑ τις επιτρέπει να κόβουν αέρα χρήμα χωρίς αυτό να υποτιμάται, να το διατηρούν ως παγκόσμιο αποθεματικό νόμισμα, να παρέχουν ασφάλεια σε όποιον τους το ζητάει με σημαντικά ανταλλάγματα βέβαια, να κατευθύνουν τους επενδυτές, στα δικά τους χρηματιστήρια, επενδυτικούς οίκους, τράπεζες κ.λ.π. Συνεπώς κάθε βόμβα που ρίχνει είναι οικονομικός πολλαπλασιαστής ισχύος. Βέβαια χρειάζεται και μέτρο γιατί εάν τα έξοδα γίνουν υπερβολικά μπορεί αυτό να τους γυρίσει μπούμερανκ. Ένα παράδειγμα.Οι Αμερικάνοι προστατεύουν τους Άραβες π.χ.από Σαντάμ. Αυτοί ως αντάλλαγμα πουλάνε το πετρέλαιο σε δολάρια και τα κέρδη τους τα επενδύουν στις ΗΠΑ.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ George N 21/09/2014 23:41:37

            n.b: πετρέλαιο διαθέτει η Νορβηγία - πετρέλαιο και το Μεξικό (μάλιστα το Μεξικό είναι η 3η πετρελαιοπαραγωγος χωρα στας Americas και καλυπτει γυρω στο 40% του κρατικου προυπολογισμού απο φόρους στην PEMEX) - ενδεικτικά το αναφέρω - απλά δεν υπάρχει vanilla μοντέλο εκμετάλλευσης των πλουτοπαραγωγικων πηγών

          • George N avatar
            George N @ MCA 22/09/2014 06:32:21

            Θα σας παραξενέψω αλλά 9 δις από royalties θα με χαλάγανε. Δεν πιστεύω σε αυτά. Οδηγούν στο Dutch disease και σε μεγαλύτερη διαφθορά. Εδώ ολόκληρη Ρωσία έγινε θύμα της εξόρυξης, για την Ελλάδα θα ήταν θανάσιμος κίνδυνος και ο επιτάφιος της μακραίωνης πορείας της. Μόνη εξαίρεση στον κανόνα η Νορβηγία η οποία δεν τα χαλάει αλλά τα επενδύει. Ήταν και ένας από τους λόγους που ήμουν αντίθετος στην Ανεξαρτησία της Σκωτίας μια και το μόνο για το οποίο μίλαγε το SNP ήταν τα επιδόματα από τα έσοδα των ορυκτών! " Such a parcel of rogues in a nation" αντεστραμμένο για μένα :-) Αλλά ας τα βρούμε τα πετρέλαια πρώτα.... Οι απώλειες των Γερμανών στην Ελλάδα είναι μεγάλες. Και από τράπεζες και από εταιρίες. Μόνο επενδύσεις σε Ελληνικές εταιρίες και πόσο απαξιώθηκαν αν δείτε, μιλάμε για δις. Τώρα για το πόσο Ελληνικό χρέος θα επαναγοράσουν οι αγορές και πότε, εγώ θα κράταγα πολύ μικρό καλάθι. Στην πραγματικότητα ένα μεγάλο κομμάτι από αυτήν την αναγκαστική Γερμανική (και Ευρωπαϊκή) "επένδυση" έχει χαθεί. Η Ρωσία δεν πρόκειται να κλείσει στρόφιγγες για οικονομικούς λόγους, υπάρχει αμοιβαία εξάρτηση. Να ταλαιπωρήσει ίσως.

          • MCA avatar
            MCA @ George N 22/09/2014 14:55:36

            Λογικά δεν θα κλείσει την στρόφιγγα για τους λόγους που γράψατε. Σε υποθετικό σενάριο όμως θα πάγωνε όλη Ευρώπη ανεξαρτήτων οικονομικής κατάστασης της κάθε χώρας. Δεν φαίνεται πάντως να ανησυχούν ιδιαίτερα οι Γερμανοί για τις απώλειες τους στην χώρα μας. Ίσως μας το κρύβουν. Θεωρώ την Ελληνική κοινωνία πιο εξελιγμένη και ευέλικτη από την Ρωσική η οποία μετά από έναν αιώνα κουμμουνισμού έχει μείνει πίσω σε πολλά θέματα. Παρόλα τα προβλήματα που υπάρχουν αντέχουμε περισσότερο σε ΄΄περίεργες αρρώστιες΄΄. Χωρίς λεφτά δεν μπορούν να δοθούν λύσεις.

        • George N avatar
          George N @ George N 21/09/2014 20:34:12

          @ Διογένης Σεβαστή και σωστή (εν μέρει όμως για μένα) η άποψη, εγώ θα το έβλεπα και το γεωπολιτικό. Όλα τα λεφτά για μας όμως στο: "μεταξύ αυτών και το περίπλοκο σύστημα ρυθμίσεων της Ελλάδας, που ποτέ δεν ενέπνευσε τελικά ασφάλεια" Δεν ήταν πρωταιρεότητα να φτιαχτούν αυτά αλλά 1,3 εκ άνθρωποι περιμένουν να τους "εκμεταλλευθούν" να βρουν δουλειά δλδ και απελπίζονται...Εκεί πρέπει/έπρεπε και η μεγάλη κίνηση Σαμαρά. Απαράδεκτο ότι δεν έγιναν μια και δεν είχαν δημοσιονομικό κόστος. Αλλά και το πολιτικό κόστος μετρήθηκε λάθος κάτι που φαίνεται τώρα και που ελπίζω να μην είναι πολύ αργά.

        • George N avatar
          George N @ George N 21/09/2014 21:02:50

          @ Διογένης ΙΙ Θα εκπλαγείτε αλλά αυτήν την άποψη (υπεροχή των εταιρειών στην εθνική πολιτική) την πρωτοάκουσα από Γερμανούς! Σε ερώτηση μου για το τι νόημα είχαν τελικά οι μίζες όταν συντέλεσαν σε αγορές από την Ελλάδα που βοήθησαν στην χρεοκοπία της, με ένα μέρος του λογαριασμού να πέφτει σε Γερμανικές τράπεζες, συνταξιοδοτικά ταμεία και τελικά σε Γερμανούς φορολογούμενους, η απάντηση ήταν ότι επικεντρώθηκαν στα company balance sheets και χάσανε την μεγάλη εικόνα. (Αυτό ανεξάρτητα από το αν πιστεύετε ότι κέρδισαν μια και αυτοί είναι σίγουροι ότι χάσανε και μάλιστα πολλά.)

  10. Διογένης avatar
    Διογένης 21/09/2014 04:46:56

    Αυτό που περιγράφει το άρθρο θα ήταν καλό έξι μήνες πριν. Σήμερα ο πολιτικός χρόνος κυλάει διαφορετικά. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τον ΕΝΦΙΑ. Ο ΕΝΦΙΑ δεν ήταν τόσο σοβαρός ως κίνηση (αφού κατά μέσο όρο ήταν χαμηλότερος από το χαράτσι), όμως ήταν η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει: Διότι έπεισε τον κόσμο ότι και να τελειώσουν τα Μνημόνια, τίποτε δεν θα αλλάξει. Διότι κάποιοι είχαν/είχαμε πεισθεί ότι όντως τελειώνουν τα Μνημόνια. Και θα πειστούν και άλλοι οσονούπω. Αυτό όμως που αφήνει ως γεύση ο ΕΝΦΙΑ περί του τέλους των Μνημονίων είναι το τρομακτικό: "Ε, και;"! Και τι έγινε που τελειώνουν δηλαδή τα Μνημόνια. Το ίδιο είναι και με και χωρίς Μνημόνια. Ας ψηφίσουμε Τσίπρα. Με τον ΕΝΦΙΑ δηλαδή η κυβέρνησή μας κατάφερε να ακυρώσει εκ των προτέρων το όποιο πολιτικό όφελος προέκυπτε από το τέλος των Μνημονίων. Τώρα τι μένει; Τώρα μένει να κερδίσει η κυβέρνηση λίγο χρόνο (που δεν έχει και πολύ ενόψει εκλογής Προέδρου) μην τυχόν και αλλάξει το κλίμα με ο,τιδήποτε, αν τύχει και ξεχάσει ο κόσμος τον ΕΝΦΙΑ (δεν αποκλείεται, διότι τίποτε δεν κρατάει πάρα πολύ σε αυτή τη χώρα) και αποφασίσει να ψηφίσει με άλλα κριτήρια. Επίσης, μπορεί να ελπίζει σε τυχόν λάθη του Αλέξη, αν και η κυβέρνηση είναι πιο επιρρεπής σε λάθη παρά ο Αλέξης. Οπότε, καλά και κάνει και επιδιώκει το τέλος των Μνημονίων, μπας και όταν το καταφέρει το κλίμα "σηκώνει" κάτι τέτοιο. Αλλά από μόνο του αυτό αυτή τη στιγμή δεν λέει πια τίποτε στον κόσμο. Το ζητούμενο είναι η αλλαγή πολιτικής σελίδας σε σχέση με τον ΕΝΦΙΑ. Δεν αποκλείεται να πάμε έτσι μέχρι τον Φεβρουάριο, οπότε μετά καληνύχτα.

  11. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 21/09/2014 21:52:57

    Eκείνο που δεν έχετε καταλάβει είναι ότι εάν ο Σαμαράς πετύχει να τελειώσει το μνημόνιο και να χρηματοδοτείται η Ελλάδα από τις αγορές θα φέρει τον Τσίπρα σε θέση ΓΑΠ.Θα υπάρχει αγορά ομολόγων και σπρεντ,δεν θα υπάρχει τρόικα και μνημόνιο.Ο Τσίπρας εάν αναλάβει και αρχίσει τα περί διαγραφής χρέους θα τινάξει τα σπρεντ στον αέρα.Τη συνέχεια την ξέρετε. Και αυτό το ριμέικ θα το δει πάλι όλος ο κόσμος.Επανάληψις μήτηρ μαθήσεως.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ψυχραιμια 22/09/2014 00:18:51

      Όχι, ψυχραιμία. Τα Ελληνικά σπρέντ και το επιτόκιο των Ελληνικών ομολόγων δεν έπεσαν επειδή βελτιώθηκαν τα Ελληνικά δημοσιονομικά. Μετά την εξαγγελία Ντράγκι (Αύγουστος 2012), ολόκληρη η Ευρωζώνη λειτουργεί στις αγορές ενιαία. Η Ελλάδα ακολουθεί τη γενική τάση. Έτσι έπεσαν τα επιτόκια. Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι έχουν μπρστά τους "Κοινότητα πεπρωμένου". Άν πέσει μια χώρα, θα πέσουν όλες. Αυτό δεν σημαίνει ότι αποκλείεται να πέσουν όλες μαζί. Αυτές τις μέρες τα δεκαετή ομόλογα όλων σχεδόν των χωρών (όχι ακόμη της Ελλάδας) στην δευτερογενή, είναι σε ιστορικό χαμηλό. Σημειώνω: Γαλλικό (με τα τόσα θρυλούμενα προβλήματα): 1,39 http://www.bloomberg.com/quote/GFRN10:IND/chart Γερμανικό: 1,04 Ιταλίας 2,37 Ισπανίας 2,20 Πορτογαλίας 3,17 (!, το 2009 3,80) Ελλάδας 5,78 (όπως περίπου τα Χριστούγεννα του 2009, λίγο μετά τις εκλογές και την επικράτηση Παπαντρέα)/ Άν τα δείτε να ξανανεβαίνουν, θα ανέβουν όλα μαζί. Και τότε ο φόβος θα είναι για την Ευρωζώνη, όχι μόνον για την Ελλάδα ή Ιταλία ή...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ψυχραιμια 22/09/2014 00:24:19

      Το άν θα τα κάνει (ή άν μπορεί να τα κάνει) να ανεβαίνουν όλα μαζί μια εκλογή Τσίπρα, αυτό είναι ένα έλλο ερώτημα. Και καλό ερώτημα, κρίσιμο. Σηκώνει πολλή και δύσκολη συζήτηση. Και δεν ξέρω άν υπάρχει απάντηση-πρόβλεψη με πολλές πιθανότητες ευστοχίας. Η εξίσωση που πρέπει να λυθεί για να απαντήσεις, εχει και παραμέτρους. Η σπουδαιότερη είναι η έμπρακτη πολιτική των 100 πρώτων ημερών Τσίπρα. Αλλάζοντάς την, αλλάζει και η λύση του αινίγματος.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ψυχραιμια 22/09/2014 00:33:21

      Αυτά τα "καμπαναριά" στα διαγράμματα του bloomberg (πατάτε το κουμπί 5Υ για να δείξει όλη την πενταετία 2009-2014(, δείχνουν με εξαιρετικό, ανάγλυφο τρόπο την οικονομική, κυρίως όμως την πολιτική περιπέτεια της Ευρωζώνης και της ΕΕ απο το 2008 μέχρι σήμερα. Ως φίλος της πρακτικής, ρεαλιστικής πολιτικής και μη φίλος των ιδεολογημάτων, τα συνιστώ ανεπιφύλακτα είναι πηγή γνώσης. Οι αριθμοί δεν λένε ψέματα, εκτός άν είναι "πειραγμένοι".

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ ψυχραιμια 22/09/2014 00:40:10

      εκει ηταν το λάθος του Σαμαρά να τελειώνεις με τις τρόικες και τα μνημόνια είναι η μισή δουλειά ..η άλλη μισή είναι να μπορεσεις να εξασφαλίσεις κοινωνικές συνθήκες τετοιες που να σου δίνουν (στοιχειώδεις έστω) πιθανότητες επανεκλογής.. για να μπορεσει να υπαρξει σταθεροτητα και προοπτική για τη χώρα.. και όχι "εγω εκανα οτι μπορούσα.. σορρυ τώρα παραδίδω στους μπαχαλάκηδες.." (με υποσημείωση φταίτε εσεις.. που είτε δεν αντιληφθηκατε τη μεγαλοφυία μου και τις περιπλοκες στρατηγικές ισορροποίες που επρεπε να τηρησω.. είτε δεν είστε αρκετα ιδεαλιστές ωστε να ψηφίζετε χωρις να σας ενδιαφέρει με ποσα θα βγει ο μήνας και το αν θα έχει δουλειά αυριο..) συμπερασμα χτίζεις ένα και έρχεται "ο ραντικαλ λεφτ λήντερ" να γκρεμίζει δύο ΑΝ υποθεσουμε ότι σαν χώρα επιβιώσαμε το direct hit από ΓΑΠ κ συνεργούς (μεγάλο ΑΝ) .. ποσες φορες μπορουμε να το επαναλάβουμε αυτό ?.. καμμία

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ rally monkey 22/09/2014 09:45:55

        Δεν πρόκειται περί λάθους.Απλά ζητάς αδύνατα πράγματα. Να βγάλεις πρωτογενές πλεόνασμα μέσα σε ένα χρόνο και να έχεις και καλές κοινωνικές συνθήκες ήταν αδύνατον. Ωστόσο η τετραετία δεν τέλειωσε.Το 2016 θα είναι καλύτερες οι κοινωνικές συνθήκες.Αλλά εάν ζητείς να είναι καλές μέσα σε 2,5 χρόνια και με κυβέρνηση συνασπισμού με πασοκοδημαραίους ψάχνεις για τον Χαρρυ Πότερ.

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 22/09/2014 06:18:53

    Θείε εάν βγει ο Τσίπρας και εφαρμόσει όσα είπε στην Θεσσαλονίκη θα σου πω εγώ που θα πάει η κοινότητα πεπρωμένου. Αυτό άλλωστε ίσχυε και πριν τον Παπαντρέα.Αλλιώς δεν θα έβαζαν στην Ελλάδα βαθμό Α για σειρά ετών οι οίκοι αξιολόγησης.Τα σπρεντ άρχισαν να ανεβαίνουν όταν ξεκατινιάστηκε με την ΕΕ και τους Γερμανούς ανακοινώνοντας μεγάλο έλλειμμα για το 2009 και ταυτόχρονα αρνούμενος να πάρει μέτρα,δίνοντας αυξήσεις και απαιτώντας ευρωοομόλογα με όλο το γερμανικό τύπο και πολιτικούς να τον βρίζουν.Τότε οι αγορές κατάλαβαν ότι η "κοινότητα πεπρωμένου" πήγε περίπατο και άρχισε ο καλπασμός των σπρεντ. Και τώρα έχουν πέσει όλα αλλά όχι το ίδιο. Έτσι και βγει ο Άλεξ και ζητάει διαγραφή του χρέους,ο Στρατούλης διορίζει και ο Λαφαζάνης θέλει επανάσταση ενώ το Σπίγκελ και το Φόκους ζητάνε πάλι εκδίωξη της Ελλάδος θα σου πω εγώ για κοινότητα πεπρωμένου. Βέβαια έτσι θα πέσουν οριστικά και τα τελευταία άλλοθι των αριστερών ευρωπαϊστών στην Ελλάδα και δεν σου αρέσει αλλά δεν είναι δικό μας πρόβλημα.

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ ψυχραιμια 22/09/2014 23:24:12

      Δες όμως συγκριτικά τα "καμπαναριά" στα διαγράμματα του bloomberg 5 Years. Άν αυτό δεν δείχνει ότι οι "αγορές" στοιχηματίζουν σε κοινότητα πεπρωμένου, τότε εγώ είμαι αστοναύτης της ΝΑSΑ. Το ότι στοιχημαίζουν βέβαια, δεν σημαίνει ότι μπορεί κάποια στιγμή να αποδειχθεί "λάθος στοίχημα". Οπότε, αυτό το στοίχημα θα το "χώσουν" αλά ΧΑΑ, όπου ως γνωστόν, τα πλήθη ουρλιάζουν "η μανούλα του Χωσέ δεν τον έκλαψε ποτέ". Σ' αυτό έχεις δίκιο... ΣΗΜ: Ο Μονέ και ο Αντενάουερ χρησιμοποίησαν πρώτοι τον όρο "κοινότητα πεπρωμένου"- οι αριστεροί ευρωπαϊστές, που είναι οι πιό σκληροί ευρωπαϊστές, από αυτούς το δανείστηκαν, αργότερα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.