#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/09/2012 14:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η μάχη των τιμών: ζήτημα ζωής και θανάτου για λαό και κυβέρνηση



Τα νέα μέτρα ανακοινώνονται όπου νάναι. Μπορεί να διαφέρουν λίγο ή πολύ από όσα έχουν διαρρεύσει αλλά η κατεύθυνση στην οποία κινούνται είναι γνωστή. Θα γίνει ένα ακόμη βήμα προς την εσωτερική υποτίμηση της χώρας. Άδικο ή δίκαιο, είναι απαραίτητο για την είσπραξη της επόμενης δόσης και την παραμονή της χώρας στο ευρώ, με ότι αυτό συνεπάγεται. Εκείνο που έχει την μεγαλύτερη σημασία τώρα, είναι η επόμενη μέρα. Με μια κοινωνία στα όρια της έκρηξης και ένα μεγάλο κομμάτι του Λαού κυριολεκτικά να μην μπορεί να επιβιώσει, οι προοπτικές μοιάζουν δυσοίωνες και το μέλλον εμφανίζεται κατάμαυρο. Η κυβέρνηση έχει μπροστά της δύο κρίσιμους στόχους εκ των οποίων θα πρέπει να επιτύχει τουλάχιστον τον ένα, αν θέλει τους επόμενους μήνες να μείνει όρθια τόσο αυτή (πράγμα γενικά όχι και τόσο σημαντικό) όσο κυρίως η χώρα (πράγμα κρίσιμο και απαραίτητο για την διάσωση του Έθνους).

Ο πρώτος στόχος είναι η Ανάπτυξη! Ποταμοί μελάνης έχουν χυθεί, χιλιάδες συζητήσεις έχουν γίνει, μυριάδες αναφορές και εξαγγελίες έχουν αναπεμφθεί από τα πιο επίσημα χείλη, αναλύοντας, προσδοκώντας, ελπίζοντας, δίνοντας υποσχέσεις για την πολυπόθητη αυτή λέξη. Βέβαια, τίποτε χειροπιαστό ακόμη δεν φάνηκε προς αυτή την κατεύθυνση. Όλα αυτά, έχουν μείνει κενά γράμματα, φρούδες ελπίδες, υποσχέσεις χωρίς αντίκρισμα. Η Ανάπτυξη, η πολύφερνη αυτή νύφη, απαιτεί αρχικά, μια γερή «προίκα» μετρητών (κεφάλαια), που προς το παρόν δεν είναι ορατά στον ορίζοντα και έπειτα, μια γενναία και σαρωτική  δόση διαρθρωτικών αλλαγών και μεταρρυθμίσεων της χώρας, που θα πάρει χρόνο για να πραγματοποιηθεί και θα συναντήσει τη λυσσαλέα αντίδραση όσων θίγονται από αυτές. Η Ανάπτυξη λοιπόν, είναι ένας στόχος σωστός και απαραίτητος, όμως, αφενός δεν μπορεί να προσφέρει άμεση ανακούφιση στον χειμαζόμενο πληθυσμό, αφετέρου έχει πολλά προαπαιτούμενα, αρκετά από τα οποία δεν είναι καν «στο χέρι» της κυβέρνησης αλλά εξαρτώνται και από τους ξένους.

Ο δεύτερος στόχος είναι η προσπάθεια για ολοκλήρωση επιτέλους της εσωτερικής υποτίμησης, με μείωση των τιμών των αγαθών (κυρίως των εγχώριων) σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με την πτώση των μισθών και ημερομισθίων. Είναι κάτι που ανέμενε κανείς να το κάνει μόνη της η «αυτορρυθμιζόμενη» αγορά αλλά φευ! Κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν έγινε αλλά (πράγμα αλλόκοτο υπό τις περιστάσεις που βιώνουμε) παρατηρούνται και πληθωριστικές τάσεις (!) ακόμη και στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Αυτό το γεγονός, εξευτελίζει στην πράξη κάθε εγχειρίδιο οικονομίας και αναδεικνύει περίτρανα τις αγκυλώσεις, τις στρεβλώσεις και τις «ιδιαιτερότητες» της ελληνικής οικονομίας που λειτουργούσε μέχρι τώρα προστατευμένη στο «κουκούλι» ενός ιδιόρρυθμου και ανάδελφου «σοσιαλιστικού καπιταλισμού». Αυτός ο στόχος πιστεύω πως είναι απαραίτητο να γίνει η άμεση προτεραιότητα της παρούσας κυβέρνησης, αμέσως μετά την αναγγελία των μέτρων. Χωρίς την επίτευξή του σε σύντομο χρονικό διάστημα, δεν βλέπω με ποιόν τρόπο θα μπορέσει να κρατήσει κλειστό το καπάκι στην  κοχλάζουσα χύτρα της κοινωνικής αναταραχής.

Η κυβέρνηση αρχικά, θα χρειαστεί να αναλύσει το φαινόμενο και να επισημάνει τις αιτίες του. “Piece of cake” για τα σαΐνια του Harvard, του Yale και του LSE που στελεχώνουν το οικονομικό επιτελείο. Ακόμη κι εγώ, ένας ταπεινός γραφιάς του αντινιούζ, άμα στύψω την μέτρια «γκλάβα» μου, μπορώ να τους ψιθυρίσω μερικές: δεν λειτουργεί ο υγιής επιχειρηματικός ανταγωνισμός (καρτέλ), θάλλουν ατιμώρητοι οι κερδοσκόποι, υπάρχουν πολλά κλειστά επαγγέλματα, ο έλεγχος από την μεριά του κράτους είναι ανύπαρκτος, το κράτος χρωστά πολλά σε ιδιώτες με συνέπεια να τους στραγγαλίζει οικονομικά και να ρίχνουν τα βάρη στον καταναλωτή μέσω των τιμών, η γραφειοκρατία, η έλλειψη σωστού τραπεζικού συστήματος (άρα και χρηματοδότησης) και η αδράνεια του δημοσίου τομέα «σβήνουν» εν τη γενέσει την μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, η οικονομική αβεβαιότητα εξαφανίζει κάθε διάθεση για νέες επενδύσεις και εμπλουτισμό της αγοράς με νέους, υγιείς «παίκτες» και συγχρόνως, δημιουργεί μια τάση στις υπάρχουσες επιχειρήσεις να «περιχαρακώνονται», αρκούμενες σε μικρότερη κατανάλωση, με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους και τέλος, η ύπαρξη ακόμη αρκετού «λίπους» σε μεγάλη μερίδα των Ελλήνων, που μπορεί και πληρώνει τις αυξημένες τιμές που ζητούν οι εγχώριοι κερδοσκόποι.

Η κυβέρνηση έχει μπροστά της ένα πρόβλημα, που ευτυχώς, είναι εσωτερικό και μπορεί να λυθεί με γρήγορες και αποφασιστικές κινήσεις. Σπάσιμο των καρτέλ, τιμωρία των κερδοσκόπων (φυλακίσεις), άμεσο άνοιγμα κλειστών επαγγελμάτων, ένταση των ελέγχων τιμών στην αγορά, αποπληρωμή ή συμψηφισμός των χρημάτων που χρωστά το δημόσιο σε ιδιώτες (με την δεύτερη δόση μόλις εκταμιευτεί αυτό είναι εφικτό), μέτρα για την “fast track” μικρή και μεσαία επιχειρηματικότητα, εμπέδωση της αίσθησης σταθερότητας και προσωρινή κρατικοποίηση των τραπεζών μετά την ανακεφαλαιοποίησή τους, ώστε να λειτουργήσουν ως εργαλεία για την εγχώρια επιχειρηματικότητα (με αλλαγή κανόνων λειτουργίας – εύκολα πράγματα αν υπάρχει πολιτική βούληση) και τέλος, η άμεση αναζήτηση πηγών «λίπους» (μεγάλοι μισθοί – συντάξεις, μεγάλη κινητή και ακίνητη περιουσία, κλπ) και εξορθολογισμός τους – πλήρης έλεγχος νομιμότητάς τους. Καιρός να υπάρξουν και κατασχέσεις καταθέσεων και περιουσιακών στοιχείων που αποκτήθηκαν παράνομα κατά το μεγάλο φαγοπότι των τελευταίων 35 ετών. Να γλυτώσουν μονάχα όσα επενδυθούν παραγωγικά εντός της χώρας, με την αίρεση δημιουργίας μόνιμων θέσεων εργασίας και υγιών επιχειρήσεων που θα βοηθήσουν στην ένταση του ανταγωνισμού και στην πτώση των τιμών. Τέλος, εκτός όλων αυτών, ίσως απαιτηθεί η λήψη σκληρότερων και ειδικότερων μέτρων (γιατί όχι και διατίμηση) σε αγαθά απαραίτητα για την ζωή (τρόφιμα, φάρμακα, καύσιμα).

Έχω την αίσθηση πως αν η κυβέρνηση επιτύχει σε αυτόν τον δεύτερο στόχο (που είναι αποκλειστικά στο χέρι της), η κοινωνία θα ανακουφιστεί κάπως. Στο κάτω – κάτω σημασία δεν έχει τόσο πόσα παίρνεις σε ονομαστικό μισθό αλλά τι αγοράζεις με αυτόν. Στον τομέα αυτό, υπάρχου περιθώρια να γίνουν πραγματικά θαύματα. Αρκεί η κυβέρνηση να είναι διατεθημένη να «σπάσει αυγά». Συγκεκριμένα, τα αυγά των κερδοσκόπων, των τραπεζιτών, των καρτέλ, των κλειστών επαγγελμάτων και των παρανόμως πλουτησάντων. Εδώ που φτάσαμε, κάποια αυγά θα πρέπει να σπάσουν. Ας ξεκινήσουμε από αυτά που θα βοηθήσουν την συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων να παραμείνουν ζωντανοί. Αν δεν ολοκληρωθεί η εσωτερική υποτίμηση με πτώση των τιμών του καταναλωτή, οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια στην κοινωνική έκρηξη και στην επακόλουθη σχεδόν βέβαιη οπισθοχώρηση της χώρας πολλές δεκαετίες πίσω.

Akenaton      

Υ.Γ. Προτείνω εκεί στο Μαξίμου να ξανασκεφτούν το μέτρο εξομοίωσης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης. Ακόμη και να το επιχειρήσουν, να χρησιμοποιήσουν τα χρήματα που θα εξοικονομήσουν από την πάταξη του λαθρεμπορίου, αποκλειστικά για την επιδότηση των φτωχών νοικοκυριών που θα πληγούν από το μέτρο. Ιδανικά, με τα χρήματα αυτά (1 δις λένε), θα μπορούσαν να προσφέρουν πάμφθηνο πετρέλαιο θέρμανσης (κάτω και από 70 λεπτά: 0,7ευρώ Χ 2000 λίτρα Χ 700.000 οικογένειες = 980.000.000 ευρώ ) σε αυτούς που πραγματικά υποφέρουν. Είναι αστείο ολόκληρος κρατικός μηχανισμός με τόσους «οικονομικούς εγκεφάλους» εντός του, να μην μπορεί να εγγυηθεί την σωστή και δίκαιη επιδότηση αυτών που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς ζεστασιά αυτόν τον σκληρό χειμώνα που έρχεται.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tak avatar
    tak 10/09/2012 09:13:24

    Τι να κάνουν εκεί στου Μαξίμου; "να ξανασκεφτούν το μέτρο εξομοίωσης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης; Είναι .... σίγουρο! Θα το κάνουν! Μεθαύριο!

    • Parapanhsios avatar
      Parapanhsios @ tak 11/09/2012 13:29:01

      Να αγοράσουν ξυλόσομπες και να καλλιεργήσουν το κήπο τους. Πιθανόν, να αρχίσουν να κατανοούν τη κατάσταση του έλληνα.

  2. Ioustinianos avatar
    Ioustinianos 10/09/2012 09:32:41

    Ερώτημα προς όλους τους αρθρογράφους και σχολιαστές....
    Γιατί η τρόικα (ΕΚΤ - ΔΝΤ - ΕΕ) δεν είναι συνεπής στην εκπλήρωση των υποχρεώσεών της;
    Τον Ιούνιο οι Έλληνες ψήφισαν υπέρ της παραμονής στο Ευρώ, όπως μας ζητούσαν (ακόμη και απειλητικά η κ. Μέρκελ, ο κ. Ολάντ κλπ).
    Από την ημέρα εκείνη (17η Ιουνίου), η Ελλάδα έχει ήδη δανειστεί (αυξάνοντας το χρέος της) περίπου 10 δις ευρώ, με τρίμηνα ομόλογα πολύ υψηλών επιτοκίων, ενώ δεν έπρεπε να συμβεί αυτό γιατί έτσι αυξάνεται το χρέος και δεν καθίσταται δυνατή η εξυπηρέτησή του.
    Η τρόικα έπρεπε ήδη να έχει εκταμιεύσει από τις 20 Αυγούστου τη δόση των 31,5 δις για τη στήριξη των τραπεζών και την αντιμετώπιση των ταμειακών προβλημάτων της χώρας.
    Φυσικά κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα.
    Γιατί;;;
    Ο όρος που προέβλεπε ότι η δόση θα εκταμιευτεί μόλις η Ελλάδα κόψει 11δις από τους πολίτες της, τον Ιούνιο πριν τις εκλογές και υπό το φόβο της κατάρρευσης του ευρώ που προκαλούσε η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ, είχε καταργηθεί από όλους τους Ευρωπαίους αξιωματούχους.
    Γρήγορα η Ελλάδα πρέπει να οδηγηθεί σε νέες εκλογές, για ανάδειξη νέας (όχι δουλικής) κυβέρνησης, που θα υλοποιήσει τους φόβους των Ευρωπαίων για κατάρρευση του ευρώ των τραπεζών υπέρ των λαών.

  3. 0030salvador avatar
    0030salvador 10/09/2012 09:40:01

    Καλημέρα
    αν και φέτος δεν ξέρω πως θα καταφέρουμε να ζεσταθούμε στο σπίτι είναι γεγονός οτι είναι σωστό το μέτρο της εξομοίωσης των φόρων των πετρελαίων καθώς η μιση Ελλάδα κυκλοφορεί με πετρέλαιο θέρμανσης.
    είμαι κατά και της επιδότησης διότι αναξιοπαθούντες φοροφυγάδες θα είναι η πλειονότητα των ωφελουμένων.
    προτείνω εξομοίωση μεν μείωση τιμής δε για όλους!

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ 0030salvador 10/09/2012 10:52:03

      Σωστή ἡ ἐξομοίωση τοῦ πετρελαίου,ἀλλά νά ἐξομοιωθεῖ τό κίνησης μέ τό θέρμανσης καί ὄχι τό ἀντίθετο.

    • akenaton avatar
      akenaton @ 0030salvador 10/09/2012 17:50:03

      Καλησπέρα! Είναι κι αυτή μια άποψη!

  4. Φελίζα avatar
    Φελίζα 10/09/2012 09:58:15

    ......Ο πρώτος στόχος είναι η Ανάπτυξη! Ποταμοί μελάνης έχουν χυθεί, χιλιάδες συζητήσεις έχουν γίνει, μυριάδες αναφορές και εξαγγελίες.........
    Όπου να ναι θα χρειάζεται Ανάσταση ....η ανάπτυξη θα είναι παρωχημένη ακόμα και ως έννοια. Καλώς ή κακώς όλα πρέπει να γίνονται στο σωστό χρόνο.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ Φελίζα 10/09/2012 10:56:18

      !!!

  5. η Dimi avatar
    η Dimi 10/09/2012 10:51:50

    Λαϊκές Αγορές: υπάρχουν σήμερα Έλληνες παραγωγοί για ν’ αγοράσουμε τα εκλεκτά προϊόντα τους; Προφανώς δεν υπάρχουν πλέον και αν υπάρχουν είναι δυσεύρετοι, καθώς ΚΑΙ οι Λαϊκές Αγορές έχουν αλωθεί και το πανάκριβο ευρώ κυκλοφορεί στα χέρια ασιατών, αφρικανών, τούρκων, αλβανών.. "Εμπόρων με Άδειες". Στην Ελλάδα του ατιμώρητου καταστροφέα, "οι νόμιμοι λαθραίοι" βρήκαν τον μήνα που τρέφει τους 14. Με ό,τι τραγικό αυτό συνεπάγεται για την Ελληνική Κοινωνία και Οικονομία. Γι αυτό λοιπόν, οι αγορές μας Ελληνικών Προϊόντων από Ελληνικές Αλυσίδες Τροφίμων, αποκλειστικά και μόνο.

    • Ελλάς το κάτεργο (ex avanti) avatar
      Ελλάς το κάτεργο (ex avanti) @ η Dimi 10/09/2012 11:36:02

      +100000

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Ελλάς το κάτεργο (ex avanti) 10/09/2012 16:12:04

        Eυχαριστώ. Εντυπωσιακό το νέο όνομα χρήστη.

    • Aeon avatar
      Aeon @ η Dimi 11/09/2012 00:51:28

      Αφελέστατο το σχόλιο, με μοναδικό στόχο την χολή και την παραπληροφόρηση. Επειδή λοιπόν είμαι παραγωγός θα σου πω που είναι το πρόβλημα:

      Το πρόβλημα δεν είναι οι μετανάστες, καταρχάς. Αν δεν υπήρχαν αυτοί δεν θα είχες να φας. Και όχι μόνο επειδή εργάζονται στα χωράφια της χώρας μας, αλλά επίσης στα χωράφια της Ιταλίας, της Ισπανίας, κοκ και φυσικά στα χωράφια των χωρών τους, δηλ. Μαρόκο και Αίγυπτος. Από εκεί τρως πατάτες, ντομάτες, κοκ.

      Το πρόβλημα ξεκίνησε όταν επέτρεψαν την παρουσία εμπόρων στις λαϊκές αγορές. Αυτό επέτρεψε στους χονδρέμπορους να βάλουν υπαλλήλους στις λαϊκές και να πουλούν τα προϊόντα από τις αποθήκες τους. Ερωτώ εγώ τώρα:

      Ποιον, εκτός από τους θιασώτες του ρατσισμού και του εθνικισμού, ενδιαφέρει ΠΟΙΟΣ πουλάει στη λαϊκή; Έχει σημασία αν είναι μαύρος, άσπρος, κίτρινος; Έτσι και αλλιώς τα χρήματα πάνε στον χονδρέμπορο, που η ταυτότητά του γράφει πάνω "Έλληνας". Είναι όλα ΟΚ για σένα λοιπόν που αυτός είναι Έλληνας; Έλληνες έφαγαν τις επιδοτήσεις και δεν δημιούργησαν δομές για ανάπτυξη στην παραγωγή, μέσα από σύγχρονες τεχνολογίες. Έλληνες έμποροι και μεσάζοντες αγοράζουν κοψοχρονιά τα προϊόντα μας και τα πουλάνε ακριβά. Έλληνες εισάγουν ξένα προϊόντα και τα βαφτίζουν ελληνικά. Και όλη αυτή η ιδεολογία (του "ελληναρά") υπάρχει και μέσα στα προϊόντα του: Τόνοι από φάρμακα και χημικά σε ό,τι σου πουλάει ενώ οι ίδιοι κρατάνε ένα κομματάκι του χωραφιού καθαρό και τρώνε από εκεί. Αυτά είναι ελάχιστα μπροστά σε αυτά που θα μπορούσα να σου πω επί του θέματος, πίστεψέ με.

  6. Δικερως avatar
    Δικερως 10/09/2012 10:56:36

    -"Ο δεύτερος στόχος είναι η προσπάθεια για ολοκλήρωση επιτέλους της εσωτερικής υποτίμησης, με μείωση των τιμών των αγαθών (κυρίως των εγχώριων) σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με την πτώση των μισθών και ημερομισθίων".
    Μα τοτε ΔΕΝ θα'ταν υποτιμηση,
    Ο ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΘΑ ΕΙΧΕ ΚΡΑΤΗΣΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΔΥΝΑΜΗ.
    -Η καταναλωση πετρελαιου ΔΕΝ επιδοτειται πουθενα στον κοσμο.
    -Αναπτυξη χωρις τραπεζες ΔΕΝ γινεται πουθενα στον κοσμο.
    -Διατιμηση στα τροφιμα?Εισαι σοβαρος?Σε συνθηκες ανοιχτης οικονομιας
    αυτο ισοδυναμει με αδεια ραφια.
    -Τα πτυχια του Harvard, του Yale και του LSE,ΔΕΝ τα κοροϊδευουν ΠΟΥΘΕΝΑ στον κοσμο.
    Λυπαμαι,οι υποδειξεις σου ειναι λαθος.
    Δεν σου λεω οτι δεν θα συμφωνησει η μιση Ελλαδα μαζι σου.
    Απλα εισαι λαθος.Και η μιση Ελλαδα μαζι σου,δυστυχως.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Δικερως 10/09/2012 11:15:03

      1. Μιλάμε για "εσωτερική υποτίμηση" και για "εγχώρια προϊόντα". Δεν καταλαβαίνω τι λάθος βρίσκετε στην απαίτηση η μείωση του κόστους λόγω περικοπής μισθών να περάσει επιτέλους στις τιμές των προϊόντων!
      2. Ουσιαστικά δεν μιλάμε για επιδότηση! Μιλάμε για μείωση των φόρων στους οικονομικά αδύνατους (οι φόροι στο πετρέλαιο είναι κοντά στο 1 ευρώ το λίτρο). Η εναλλακτική: αφήστε τους να πεθάνουν από το κρύο!
      3. Που το λέει αυτό το "χωρίς τράπεζες;" Η προσωρινή κρατικοποίηση των τραπεζών με κοινές μετοχές έναντι της ανακεφαλαιοποίησης είναι κοινή πρακτική ανά τον κόσμο. Αν δεν τις πάρει το κράτος, θα τις πάρει ο μηχανισμός στήριξης σε περίπτωση που το ποσόν της ανακεφαλαιοποίησης δεν περάσει τελικά στο εξωτερικό χρέος της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο, θα γίνουν ευκολότερα οι αλλαγές που έχει ανάγκη το τραπεζικό μας σύστημα για να λειτουργήσει σωστά.
      4. Διατίμηση (ανώτατο πλαφόν) μπαίνει κατά καιρούς και τώρα (καύσιμα, πχ). Δεν είναι και προς θανάτου. Σε έκτακτες δε περιπτώσεις αποτελεί σωτήρια λύση. Η επόμενη λύση είναι δυστυχώς το πλιάτσικο (δες Αργεντινή).
      5. Δεν έχω κάτι με τα πτυχία αλλά με τους συγκεκριμένους πτυχιούχους που μας κυβέρνησαν όλα αυτά τα τελευταία χρόνια. Το μόνο που κατάφεραν είναι να πάρουν μέτρα που θα τα έπαιρνε και ο τελευταίος φοιτητής των ΤΕΙ Λογιστικής Κοζάνης (χωρίς να έχω κάτι με τα τίμια ΤΕΙ)!
      Αν πιστεύετε πως μπορούν να πέφτουν συνέχεια οι μισθοί και οι συντάξεις και να ανεβαίνουν οι τιμές στο γάλα, στα καύσιμα, στα τρόφιμα, στα φάρμακα, χωρίς να επαναστατήσει η κοινωνία τότε το λάθος το έχετε εσείς κι όχι εγώ.
      Με εκτίμηση.

      • Δικερως avatar
        Δικερως @ akenaton 10/09/2012 11:34:33

        "Αν πιστεύετε πως μπορούν να πέφτουν συνέχεια οι μισθοί και οι συντάξεις και να ανεβαίνουν οι τιμές... "
        Φιλε μου,η Πατριδα μας βρισκεται περιπου στη 35η θεση
        οσον αφορα στο κατα κεφαλην ΑΕΠ στον κοσμο.
        Στον δεικτη ανταγωνιστηκοτητας μετραμε περιπου στην 92η.Μπορεις,πιστευω,να καταλαβεις την διαφορα.
        Προς αναγνωση,σου παραθετω ευληπτο αρθρο,απο αριστερο μαλιστα:
        "Λένε ψέματα τα μαθηματικά;"
        http://www.tanea.gr/gnomes/?aid=4750350

        • akenaton avatar
          akenaton @ Δικερως 10/09/2012 12:01:14

          Συμφωνώ κατά βάση με το άρθρο που παραθέτετε! Μιλάω μονάχα για τα εγχωρίως παραγόμενα προϊόντα (σημερινά και μελλοντικά). Θα σας δώσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: δεν είναι δυνατόν το γιαούρτι (ελληνικό) να είναι ακριβότερο στα ράφια ελληνικών ΣΜ από ότι σε αυτά των γερμανικών (το ΙΔΙΟ ελληνικό γιαούρτι). Ελπίζω αυτό να το καταλαβαίνετε. Σήμερα, με αυτό το σημείωμα, θέλω να τονίσω πως οι τελικοί στόχοι πολιτικά και οικονομικά μπορούν να παραμένουν οι ίδιοι αλλά οι πολιτικές που προσπαθούν να τους επιτύχουν δεν μπορούν να είναι προϊόντα "ψυχρών" μαθηματικών λογαριασμών. Επειδή η Πολιτική τελικά γίνεται από ανθρώπους για ανθρώπους, πρέπει απαραίτητα να λαμβάνει υπόψη και τις ανάγκες της κοινωνίας. Κάπου έχω την αίσθηση πως δεν διαβάσατε προσεκτικά το άρθρο και τα (πολλά) μέτρα που προτείνει για την εξομάλυνση της αγοράς, μέτρα που αν ληφθούν, θα ανεβάσουν αντίστοιχα και την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων και την ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας (πάντα κατά την γνώμη μου). Κάντε τον κόπο αν θέλετε να ξαναδιαβάσετε προσεκτικότερα το κείμενο. Ευχαριστώ.

          • Δικερως avatar
            Δικερως @ akenaton 10/09/2012 17:47:41

            Το διαβασα εμπεριστατωμενα.
            Απλα,σου παρεθεσα μονον την κριτικη μου.
            Δεν παραθετω τα σημεια που συμφωνω,
            εξ'αλλου και η κριτικη,αυτη καθ'αυτη,
            ειναι ενδειξη εκτιμησης ή τουλαχιστον,
            σοβαρου ενδιαφεροντος.
            Παντως,δυστυχως,και τα δυο δεν γινονται,
            δηλαδη να ανεβει η αγοραστικη δυναμη αλλα μαζι και η ανταγωνιστικοτητα.
            Η χειραγωγηση των τιμων,πχ, προκαλει απωλεια ανταγωνιστικοτητας(ειναι βλεπεις ενας απο τους δεικτες).
            Η τεχνητη πιεση των τιμων στα εγχωρια προϊοντα κατω απο την αγοραστικη ζητηση,απλα,αποτελει ανωμαλια που θα διορθωθει αυτοματα και δραματικα με την καταρρευση της εσωτερικης αγορας ,αφου στους εγχωριους παραγωγους θα συμφερει πλεον περισσοτερο να εξαγουν.
            Τοτε θα κατακλυσθει η αγορα,μονον απο εισαγομενα και υπερτιμημενα προϊοντα.
            Μολις ανεβουν αρκετα οι τιμες,θα συμφερει πλεον και στην εγχωρια παραγωγη να διαθεσει στην εσωτερικη αγορα.Τοτε ομως θα εχει καταβαραθρωθει
            η αγοραστικη δυναμη κ.ο.κ.
            Φαυλος κυκλος με λιγα λογια.
            Οσον αφορα στα Ελληνικα προϊοντα που
            εχουν διαφορετικη τιμη στο εξωτερικο,το'
            χω εξηγησει παμπολλες φορες τεχνικα:
            Ο γεωγραφικος κατακερματισμος,η αναγκη για εκτεταμενο δικτυο λογω ιδιομορφης μικροοικονομιας,τα τεραστια
            μεταφορικα εξοδα,και,τελικα ο κακος συνεταιρος,το Κρατος,ανεβαζει το κοστος στα υψη αντικειμενικα.
            Τελος παντων,το αρθρο σου ειναι φιλοτιμο
            και συμπαθες,οι Ελληνες ομως χρειαζονται
            την σκληρη αληθεια:
            Ή ΦΤΩΧΑΙΝΟΥΜΕ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ περισσοτερο,
            'Η ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ παραπανω.
            Διαλεγουμε και παιρνουμε...
            Με εκτιμηση.
            Ευχαριστω.

  7. blue nile avatar
    blue nile 10/09/2012 11:17:46

    Υπάρχουν όμως κάποια μεγάλα προβλήματα.

    Είναι λογικό η κυβέρνηση να θελήσει να τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.
    Όμως δύο καίριοι παράγοντες υποσκάπτουν αυτή την καίρια θέληση
    1) Το φιάσκο του PSI
    Το οποίο PSI και μας κόλλησε την ρετσινιά του χρεωκοπημένου και δεν έλυσε το πρόβλημα χρέους της χώρας.
    Τουλάχιστον όποια χώρα χρεωκοπεί φροντίζει μετά το κούρεμα το εναπομείνων χρέος να είναι βιώσιμο.
    Το ελληνικό χρέος μετά PSI είναι μη βιώσιμο και πλέον όλοι αναμένουν ένα νέο μεγάλο κούρεμα του ελληνικού χρέους.
    Το ερώτημα που τίθεται είναι ποιος θα επενδύσει σε μια χώρα όπου αναμένεται εκ νέου χρεωκοπία;
    Η απάντηση είναι εύλογη οπότε το κούρεμα πρέπει να γίνει μια ώρα αρχύτερα γιατί αν αργήσει τρεις μήνες ακόμα η στάση επενδύσεων θα είναι τέτοια που θα τινάξει κάθε προοπτική μας για το μέλλον.
    2) Η απώλεια της τραπεζικής πίστης που οδήγησε σε αδυναμία χρηματοδότησης ακόμα και των κερδοφόρων επιχειρήσεων με αποτέλεσμα το κλείσμο πολλών απ'αυτών.
    Από τη στιγμή που δεν διεκδικήσαμε αυτό που πέτυχε ο Ντράγκι για την Ισπανία, την εγγραφή των ποσών ανακεφαλαιοποίησης που απαιτήθηκαν για τις ισπανικές τράπεζες σε ξεχωριστό λογαριασμό των τραπεζών απ'ευθείας στο EFSF ή στην ΕΚΤ , και εγγράψαμε τα ποσά ανακεφαλαιοποίησης των ελληνικών τραπεζών στο ελληνικό δημόσιο χρέος, οι ελληνικές τράπεζες είναι πια χρεωκοπημένες και μη λειτουργικές.
    Γιατί πλέον το χρεωκοπημένο ελληνικό δημόσιο δεν αποτελεί εγγύηση για τα προιόντα τους.
    Θεωρώ και μπορεί να'χω λάθος ότι οι δυο παραπάνω παράγοντες σε συνδυασμό με την όλο και διογκούμενη πτώση ζήτησης λόγω της εφαρμογής περιοριστικών πολιτικών, δυναμίζουν αυτή τη στιγμή την αναπτυξιακή δυναμική της χώρας.
    Χωρίς σημάδι αλλαγής της κατάστασης.

    Σε περίοδο Κρίσης είναι όντως αλλόκοτο το φαινόμενο αντί να πέφτουν οι τιμές να ανεβαίνουν ακόμα και σε βασικά προιόντα.
    Κάποιοι θησαυρίζουν απ'αυτό και η κυβέρνηση πρέπει να κάνει κάτι.
    Η μέχρι τώρα αδρανής στάση τα τελευταία τρία χρόνια δεν συναινεί σε αισιοδοξία αλλά κάλλιο αργά παρά ποτέ.

  8. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 10/09/2012 11:21:28

    @Δικερως

    Αν όλα αυτά είναι "λάθος", τότε μόνη λύση που απομένει είναι η δραχμή. Δυστυχώς (όπως λες κι εσύ).

  9. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 10/09/2012 11:39:03

    "...Σπάσιμο των καρτέλ, τιμωρία των κερδοσκόπων, ένταση των ελέγχων τιμών στην αγορά..."

    Συγνώμη , αλλα αυτό είναι το ένα απο τα δύο παραμύθια που έχουμε βαρεθεί να ακούμε , επι δεκαετίες...

    (το δεύτερο παραμύθι είναι πως δήθεν θα βγούν στους δρόμους οι αστυνομικοί που κάνουν τις Φιλιπινέζες στους επωνύμους...)

    • blue nile avatar
      blue nile @ ΣΤΕΛΙΟΣ 10/09/2012 15:09:14

      Η καλύτερη λύση είναι να σώσουν το ευρώ.
      Με απομάκρυνση των πολιτικών λιτότητας και σύνδεση των αποπληρωμών των δανείων των νότιων χωρών με τον ρυθμό ανάπτυξης τους.
      Αλλιώς το καλύτερο θα'ναι ένα υποτιμημένο λατινικό ευρώ που θα προκύψει μετά τη διάλυση του ευρώ μαζί με ένα ανατιμημένο ευρωμάρκο.

  10. Νίκος avatar
    Νίκος 10/09/2012 11:55:45

    Θεσσαλονίκη, λεωφόρο Νίκης, 3-9-2012 καφές 4,5ευρώ, το κατάστημα γεμάτο. Όταν ως καταναλωτικό κοινό, αντιλειφθούμαι ότι, ώριμη καταναλωτική συμπεριφορά συνιστά η τιμωρία του κακού επαγγελματία, τότε ας στρέψουμε το βλέμμα μας στο κράτος και ας απαιτήσουμε από αυτό τα αυτονόητα.

  11. Χμμμμ avatar
    Χμμμμ 10/09/2012 12:09:16

    Αυτό που καίει τον κόσμο είναι το πετρέλαιο.
    Σταχυολόγησα μερικές απορίες του
    1. η αύξηση της τιμής του γίνεται για να παταχθεί το λαθρεμπόριο ή για να περιορισθούν λόγω χειμώνα οι αυξημένες εισαγωγές του και να μην χαθεί συνάλλαγμα;
    2. Μήπως η αύξηση της τιμής συνδέεται με το εμπάργκο που επέβαλλε η Ε.Ε στο Ιράν με αποτέλεσμα να μην υπάρχουν διαθέσιμες ποσότητες πετρελαίου για να καλύψουν την αυξημένη ζήτηση;
    3. Οταν θέλεις να πατάξεις την φοροδιαφυγή ποιούς τιμωρείς(μέσω αύξησης της τιμής του) πρώτα; Την πηγή της φοροδιαφυγής ή τους καταναλωτές; Ερώτηση : Για να συνεχίσουν κάποιοι να προμηθεύονται αφορολόγητο πετρέλαιο πρέπει όλοι οι άλλοι να το αγοράζουν με 1.40;

    Προσοχή προσοχή προσοχή
    Τα μέτρα αγκομαχώντας θα τα υπομένει ο λαός αφου γνωρίζει πως είναι ο μόνος τρόπος για να μείνουμε στο ευρώ.
    Το πετρέλαιο όμως; Δικαίως δεν οδηγείται στο συμπέρασμα ότι το κράτος είναι και ανίκανο και ανάλγητο; Πόσο δύσκολο πια είναι να μπει τουλάχιστον gps σε όλα τα βυτιοφόρα;

  12. Γιάννης Καλαματιανός avatar
    Γιάννης Καλαματιανός 10/09/2012 12:15:35

    Το μέτρο εξομοίωσης της τιμής του πετρελαίου θέρμανσης με αυτό της κίνησης είναι μια μεγάλη ανοησία.

    Ποιες θα είναι οι άμεσες συνέπειες της εφαρμογής του ;

    Η αύξηση κατά 40% της τιμής θα επιφέρει άνω του 40% μείωση της κατανάλωσης (ήδη οι πολυκατοικίες αποφασίζουν, η μία μετά την άλλη, να μην ανάψουν φέτος καλοριφέρ, απλώς επειδή λεφτά ΔΕΝ υπάρχουν).
    Έτσι το κράτος ΠΟΤΕ δεν θα εισπράξει τα επιπλέον έσοδα που περιμένει.

    Την ίδια ώρα, η αγανάκτηση και ο θυμός του κόσμου, που θα παγώνει όλον τον φετινό χειμώνα, θα αυξηθεί άνω του 40%...

    Θερμά συγχαρητήρια στους εμπνευστές (πτυχιούχους, υποθέτω) και αυτής της ανοησίας.

  13. Karenin avatar
    Karenin 10/09/2012 12:33:11

    Η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή λογικά κάνουν τα προιόντα πιο φθηνά. τωρα που οι έλεχοι θα ενταθουν πως θα γίνουν πιο φθηνά τα εμπορεύματα;

    • Eugene Delacroix avatar
      Eugene Delacroix @ Karenin 10/09/2012 16:26:01

      τοτε να μην πληρωνει εφορεια κανενας

  14. nestrom avatar
    nestrom 10/09/2012 12:34:16

    Σωστότατος.
    Το πλέον αναπτυξιακό μέτρο, που θα δούλευε αυτόματα είναι η πτώση των τιμών της ενέργειας.
    Μείωση του πετρελαίου, της ΔΕΗ, της βενζίνης. Μόνο έτσι μπορεί κάποιος να "τρέξει" με διπλή προσπάθεια να τα βγάλει πέρα στις σημερινές συνθήκες και να παραχθεί υπεραξία.
    Η ενέργεια είναι σαν τον αέρα που αναπνέουμε, εντελώς απαραίτητη. Δεν θα έπρεπε να χρεώνεται πανάκριβα, αλλά μόνο συμβολικά.
    Μόνο αυτά αν μειώσουν, σας "υπόσχομαι" ανάπτυξη.

  15. unfair avatar
    unfair 10/09/2012 12:40:26

    Ανάπτυξη είναι να πληρώνεις χαράτσι υπέρ των ΑΠΕ?
    Ανάπτυξη είναι να πληρώνεις φόρο 1+ ευρώ το λίτρο της βενζίνης?
    Ανάπτυξη είναι να δίνεις την "καλή" Αγροτική στην Πειραιώς?
    Ανάπτυξη είναι να χρεώνεις ΟΛΟΝ τον πληθυσμό για να "σωθούν" οι τράπεζες?
    Ανάπτυξη είναι να υπάρχουν στο Δημόσιο ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ που δεν έχουν λόγο ύπαρξης? [χώρια της επιδοτήσεις των ΜΚΟ].
    Ανάπτυξη είναι να υπάρχει το παραεμπόριο των λαθρομεταναστών στην Ερμού [κ όχι μόνον]?
    Ανάπτυξη είναι να πληρώνεις το ραντεβού με τον γιατρό σε ιδιωτικές εταιρίες?
    Ανάπτυξη που έχεις δώσει τα διόδια των Ε.Ο. σε ιδιωτικές εταιρίες?
    Για ποιον/ους η ανάπτυξη?
    Φίλτατε akenaton, ελληνικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, που πουλιέται πάνω από την μισή παραγωγή στην Ιταλία, κ στο εξωτερικό να κυριαρχούν τα δικά τους λάδια?
    Τα κρέατα που έρχονται πιο φθηνά του εξωτερικού?
    * Η κάθε κυβέρνηση, πρέπει να προσέχει τα "έσοδα-έξοδα" της, τα έσοδα που έρχονται από τους φόρους, όταν Α. είναι από επιχειρήσεις που δεν πληρώνουν [βλέπε αεροδρόμιο "Ελ. Βενιζέλος" ή Αλουμίνιον κτλ] Β. δεν θα τα αντικαταστήσει από φόρους από την ΕΒΓΑ της γειτονιάς! Όσο για τα έξοδα, όταν δίνει μισθούς ή συντάξεις άνω των 3.000ε! ΠΑΝΤΑ θα μπαίνει μέσα! Φαύλος κύκλος!
    **Η πολιτική που ακολουθεί η κυβέρνηση είναι ΛΑΘΟΣ [κατά το μεγαλύτερο μέρος] καθώς είναι η συνταγή του μνημονίου, που είναι ΛΑΘΟΣ! κ μας οδηγεί να γίνουμε προτεκτοράτο κ σκλάβοι μέσα στην χώρα μας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ unfair 10/09/2012 15:43:12

      Συμφωνούμε αγαπητέ μου! Εδώ όμως πάνω στο λάθος που μας αναγκάζουν (;) να κάνουμε, προστίθεται και η δική μας αδράνεια να πράξουμε ότι είναι δυνατόν να μοιράσουμε δίκαια τα βάρη του λάθους, αλλά και να ανακουφίσουμε τον φτωχό Έλληνα, παίρνοντας μέτρα που θα βοηθήσουν στην μείωση των τιμών των αγαθών πρώτης ανάγκης. Ούτε στην διαχείριση της κρίσης δεν παίρνουμε καλό βαθμό δυστυχώς!

      • Eugene Delacroix avatar
        Eugene Delacroix @ akenaton 10/09/2012 16:27:44

        καποια στιγμη θα πρεπει να ξεκινησει και το σωστο.Λογικες τυπου "μας αναγκασαν"δεν χωρανε και μαλλον δεν πειθουν και κανενα πλεον

  16. Γιάννης avatar
    Γιάννης 10/09/2012 12:45:50

    Νομίζω ότι ο λαϊκισμός τού καφέ πρέπει να σταματήσει.
    Μπορεί ο καφές να κάνει 4,5 ευρώ, αλλά στην Ελλάδα κανείς δεν πηγαίνει να πιεί έναν καφέ, στην ουσία νοικιάζουμε το τραπεζάκι για 2-3 ώρες. Σε άλλες χώρες όπου ο καφές κάνει 0,90 ευρώ (π.χ. Πορτογαλία ή Ιταλία), ο κόσμος παραγγέλνει τον καφέ του και τον πίνει άσπρο-πάτο στη μπάρα, ούτε καν σε τραπέζι! Μέσα σε 30 δευτερόλεπτα ο πελάτης έχει φύγει! Καμμία σχέση με Ελλάδα.
    Η αισχροκέρδεια δεν βρίσκεται στον καφέ αλλά στα σουπερμάρκετ και στα καρτέλ.

    • Eugene Delacroix avatar
      Eugene Delacroix @ Γιάννης 10/09/2012 16:23:30

      Και τα αλλα 3,51 ευρω δηλαδη τα πληρωνουμε για τη φθορα της καρεκλας του2ωρου που καθομαστε?

      • Eugene Delacroix avatar
        Eugene Delacroix @ Eugene Delacroix 10/09/2012 16:24:06

        3,60

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Γιάννης 11/09/2012 01:47:07

      Λαϊκισμός έ; Κάτι που κοστίζει 0,5-1Ε με όλα τα έξοδα πληρωμένα το πουλούν 4Ε και δεν μπρέπει να το κρίνουμε αρνητικά; Δεν πάμε καλά...

    • !@#$%^&*() avatar
      !@#$%^&*() @ Γιάννης 11/09/2012 21:56:19

      Με την διαφορά ότι ο επιχειρηματίας της καφετέριας έχει να δώσει 42 φακελλάκια μηνιαίως, δημοτικές αστυνομίες, ΙΚΑ, εφορία, υπόκοσμος, χαράτσια, έκτακτες εισφορές και κ.ο.κ. που ο ευρωπαίος όχι.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Γιάννης 12/09/2012 01:26:08

      Μήπως, τελικά, αυτό που πρέπει να σταματήσει, ακόμα και με βίαια επιβολή πληθυσμιακών ποσοστώσεων, είναι το κοπροσκύλιασμα "για 2-3 ώρες στο τραπεζάκι"; Μήπως αυτός ο ΠΑΡΑΣΙΤΙΣΜΟΣ που λέγεται καφετέρια έχει καταστεί ολέθριος για την ελληνική κοινωνία και ειδικά για τη νεολαία;

      Στο σπίτι του κρεμασμένου, λοιπόν, ας μη μιλάμε για σχοινί (=λαϊκισμό).

  17. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 10/09/2012 12:49:16

    Το πετρέλαιο και η βενζίνη είχαν φτάσει εκει που έφτασαν δήθεν λόγω του πολέμου στη Λιβύη - αυτό το παραμύθι μας είχαν πεί τότε.

    Βέβαια όταν τελέιωσε ο πόλεμος...ξέχασαν να το κατεβάσουν. Κάτι ανάλογο θα συμβεί μετά τις αμερικάνικες εκλογές με το Ιραν.

    Αλλα βλέπεις ,ποιός τολμάει να τα βάλει με τα "μεγάλα αφεντικά" που έχουν τα διυλιστήρια?

  18. TARAMAS avatar
    TARAMAS 10/09/2012 13:11:33

    Ένα μεγάλο μέρος των εγχώριων προιόντων βασίζεται για την παραγωγή του σε εισαγόμενες πρώτες ύλες. Από κει και πέρα όμως, αποφασιστικό σπάσιμο των καρτέλ, απελευθέρωση επαγγελμάτων, απλοποίηση φορολογίας και μείωση γραφειοκρατίας και αποπληρωμή των χρεών του δημοσίου προς ιδιώτες λογικά θα πρέπει να επιφέρει μειώσεις τιμών, αλλά... δυστυχώς δε βλέπω φως.

  19. Εθνικιστης avatar
    Εθνικιστης 10/09/2012 19:29:52

    Χαχαχα! Σημερα ανακοινωθηκε ο πληθωρισμος του Αυγουστου. Αυξηθηκε κατα 0,4%, φτανοντας το 1,7% απο 1,3% τον Ιουλιο. Και μετα μιλατε για ολοκληρωση της εσωτερικης υποτιμησης. Ο μονος τροπος για να γινει αυτο στην αναρχοκαπιταλιστικη ελληνικη οικονομια ειναι η διατιμηση στα παντα. Τολματε; Οχι. Για αυτο την ολοκληρωση της υποτιμησης ξεχαστε τη. Μονο ανατιμηση. Και παντα, βεβαια ανω του 1%. Μια μερα με τις διαρροες για τα μετρα πηγα σε πολλα διαφορετικα σουπερ μαρκετ. Τα βρηκα ολα απο 5% εως και 30% πιο ακριβα. Το παραμυθακι θα τελειωσει πολυ ασχημα...

  20. Εθνικιστης avatar
    Εθνικιστης 10/09/2012 19:45:14

    Ρε αρθρογραφε, γιατι πιστευεις οτι η οικονομια θα επρεπε να αυτορυθμιστει; Σου εχει υπογραψει κανενα συμβολαιο; Επειδη το λενε μερικοι ονειροπαρμενοι οικονομολογοι;

    Εσυ αν ησουν επιχειρηματιας και εριχνες τους μισθους, τι θα εκανες; Δεν θα προτιμουσες να αυξησεις το περιθωριο κερδους σου παρα να μειωσεις τις τιμες; Αυτη ειναι η απλη λογικη πισω απο τις πληθωριστικες τασεις. Γιατι να μην συμβει; Βρηκες οτι φταινε τα επαγγελματα και ο σοσιαλιστικος καπιταλισμος της Ελλαδος... Ελεος ρε φιλε! Αναρχοκαπιταλιστικο οικονομικο συστημα εχει η Ελλαδα στην πραξη και ας μοιαζει στην θεωρια σοσιαλκαπιταλιστικο. Ο,τι θελει κανει ο καθενας, αρα αναρχια.

  21. Εθνικιστης avatar
    Εθνικιστης 10/09/2012 19:47:36

    Α, επισης αλλα δυο πραγματα, στα οποια θα ηθελα απαντηση:

    α) Ποια χωρα γνωριζετε να πετυχε ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΑ η εσωτερικη υποτιμηση;

    β) Πιστευετε ειλικρινα οτι θα μπορεσουμε να πιασουμε αποπληθωρισμο και αν ναι, ποσο θεωρειτε οτι πρεπει να ειναι αθροιστικα; Λιγοτερο ή περισσοτερο απο 30%; Τελος, πιστευετε οτι ειναι εφικτο;

    Ευχαριστω.

  22. anarcholiberal avatar
    anarcholiberal 10/09/2012 20:08:10

    ΑΝΑΠΤΥΞΗ;;;
    ΠΩΣ;;;
    Εαν δεν απατώμαι, ανάπτυξη σημαινει κυριωτατα ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ με άμεση συνέπεια την καταπολέμηση της ανεργίας κλπ κλπ.
    Το ερωτημα ειναι ενα: ΠΟΙΟΣ ΠΑΛΑΒΟΣ ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΘΑ ΕΡΘΕΙ ΝΑ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΒΑΛΕΙ 45% ΦΟΡΟ ΣΤΑ ΔΙΑΝΕΜΟΜΕΝΑ ΚΕΡΔΗ;;;; Δλδ, θα έρθει και θα βάλει συνεταιρο στην επιχειρηση τον Στουρνάρα;;;;

  23. dimitrtf avatar
    dimitrtf 10/09/2012 20:08:25

    Το κουκουλι προστατευη κυριως τις πολυεθνικες που πουλανε τιμες στο εξωτερικο κατα πολυ μικροτερς απο την ελλαδα για τα ιδια προιοντα.λενε ξεκαθαρα πουλαμε οσο σηκωνει η αγορα.μονη λυση να προτιμουμε ελληνικα κατ αρχην προιοντα.Μην ξεχναμε τογαλα στην ελλαδα 1.2 γερμανια 080 και μαλιστα ελληνικη βιομηχανια.ποιος εκανε τοσα χρονια κατι??

  24. twitterliketruths avatar
    twitterliketruths 10/09/2012 21:50:20

    Πηγα στο http://www.shopnsave.gr/.
    Εβαλα 35 προϊόντα που πήρα το Σάββατο απο επώνυμο super market.
    Πήρα ολες τις τιμές σε όλα τα ανταγωνιστικά super market για σύγκριση.
    Μεμονωμένα οι διαφορά των τιμών για κάθε προϊόν από αλυσίδα σε αλυσίδα από ήταν από 2-60% (λέγε με κράχτες)
    Στο σύνολο όμως, και οι 5 αλυσίδες έβγαλαν κόστος 70-72 €
    Αρα όπου και να πας το ´καλάθι της νοικοκυράς ´ είναι υπολογισμένο, στημένο και υπερτιμημένο.
    Αν αυτό δεν είναι ΚΑΡΤΕΛ τι είναι;

  25. Enzo avatar
    Enzo 10/09/2012 21:50:50

    Το Ελληνικο Κρατος , η Κυβερνηση θα πρεπει να κανει αντεπιθεση σε ολα τα μετωπα, μαζι με τα εσωτερικο πανω απο ολα στο Εξωτερικο!

  26. twitterliketruths avatar
    twitterliketruths 10/09/2012 21:59:03

    Άλλο παράδειγμα: στη Γερμανία προχθές όλες οι επώνυμες οδοντόκρεμες 1.25-1.60€. Στην Ελλάδα απο 2.50€ και πάνω. Γάλα στη Γερμανία 0.60€ το φτηνο, 0.80 το ακριβό. Εμείς έχουμε Το φτηνό στα 1.15€ και τα πιο ´ποιοτικά ´ φτάνουν το 1.50€. Μιλάμε για ΜΗ ΕΙΣΑΓΩΜΕΝΟ, ΤΟΠΙΚΟ προϊόν. Δηλαδή θέλει διδακτορικό για να δει το υπουργείο τι πρακτικές ακολουθούν οι αλυσίδες;;
    Σπαστε τα καρτελ και θα αναπνεύσει ο κόσμος..

  27. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 10/09/2012 22:23:57

    Factorx, τα εγχειρίδια της οικονομίας είναι σωστά. Αν δεν ίσχυε το ότι
    η τιμή ενός αγαθού εξαρτάται από την ζήτησή του, τότε δεν ισχύει και
    κανένα θερμοδυναμικό αξίωμα. Δεν είναι λοιπόν λάθος τα εγχειρίδια.
    Την εξήγηση του φαινομένου την "ακουμπάς" με το "υπάρχει λίπος".
    Σκέψου που πάνε τα λεφτά της παραοικονομίας, της φοροδιαφυγής,
    της λαμογιάς και θα δώσεις απάντηση στο ερώτημά σου. Για μένα, όλα
    αυτά τα "μαύρα" πάνε στην κατανάλωση. Αυτό το χρήμα είναι που
    κρατάει τις τιμές ψηλά. Κάποιοι λένε ότι το "μαύρο χρήμα" είναι μερικές
    δεκάδες δις. Για σκέψου αυτό το χρήμα στην κατανάλωση ?
    Όσο για το πετρέλαιο θέρμανσης διαφωνώ κάθετα. Αν γίνει επιδότηση
    με βάση εισοδηματικά κριτήρια τότε η πρώτη που δικαιούται το επίδομα
    αυτό είναι η κυρία Βύση, που δηλώνει 3.000 € εισόδημα ετησίως... Μετά
    την κυρία αυτή έπεται όλη η φτωχολογιά του Κολωνακίου ...

  28. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 10/09/2012 23:26:20

    Γιατί όχι διατίμηση στα βασικά είδη τροφίμων;

  29. Ἀντρέας avatar
    Ἀντρέας 11/09/2012 00:10:19

    25-30 ευρώ ο τόνος καυσόξυλα άκοπα υπερ-χονδρική στη Βουλγαρία, 80 λιανική κομμένα.
    Από εκεί εισάγουμε. Φέτος, αναγκάζονται με ...πόνο ψυχής οι Έλληνες έμποροι να ΑΥΞΗΣΟΥΝ τις τιμές. ΕΙΔΙΚΑ φέτο. Θα πωλούνται στην Αθήνα για πάνω από 200 ευρώ ο τόνος.

    80 ευρώ ο τόνος πέλετ στη Βουλγαρία και Ρουμανία. Εισαγόμενος εδώ, μέχρι πέρυσι 180 (!), φέτος όμως, θα φτάσει τα 300 (!!!) διότι λέει με πόνο ψυχής πάλι, και λόγω του ότι οι συνθήκες το επιβάλλουν κτλ κτλ

    Φέτος, πρωθυπουργός είναι ο Σαμαράς. Και η τρόικα δεν έχει δουλειά μ αυτά, ίσα ίσα μπράβο θα πεί.
    Να το κοιτάξει λοιπόν ΑΜΕΣΑ. Όπως να κοιτάξει και όλα τα πολλά παραδείγματα εξώφθαλμης αισχροκέρδειας που καταγγέλλονται συγκεκριμένα και με στοιχεία.

    • Δικερως avatar
      Δικερως @ Ἀντρέας 11/09/2012 00:20:26

      Οκ,παντως πολλοι εδω μεσα φωναζουν,πως τα μετρα θα μας κανουν Βουλγαρια(στους μισθους).
      Εσυ απ'την αλλη,απαιτεις απ'την κυβερνηση να μας κανει Βουλγαρια(στις τιμες).
      Λοιπον,εχω για ολους σας ενα νεο:
      αυτα τα δυο πανε μαζι(χαμηλοι μισθοι=χαμηλες τιμες).
      Αποφασιστε...

      • twitterliketruths avatar
        twitterliketruths @ Δικερως 11/09/2012 00:28:17

        εδω δυστυχώς θα εχουμε μισθους Βουλγαρίας αλλά τιμές Ελβετίας..

  30. akenaton avatar
    akenaton 11/09/2012 01:14:51

    Δυστυχώς δεν λειτουργεί ο ανταγωνισμός (για λόγους πολλούς που δεν είναι της παρούσης), αλλιώς, όποιος δεν κατέβαζε τιμές, απλώς έμενε έξω από το παιχνίδι της αγοράς. Λείπει και η καταναλωτική συνείδηση βεβαίως ..... Μύλος!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ akenaton 12/09/2012 01:30:48

      Ποια "καταναλωτική συνείδηση", αγαπητέ; Το κατακερματισμένο δήθεν "καταναλωτικό κίνημα" της Ελλάδας με δεκαπέντε πανελλαδικής εμβέλειας -ο θεός να την κάνει- καταναλωτικές οργανώσεις ψοφοδεών θεσιθήρων, που το μόνο που κάνουν είναι να καμαρώνουν στις κάμερες σα γύφτικα σκεπάρνια και να ροκανίζουν (μέχρι τώρα τουλάχιστον) τις επιδοτήσεις που έπαιρναν ως ΜΚΟ; Ας γελάσω...

      • akenaton avatar
        akenaton @ Αυριανιστής 12/09/2012 10:21:31

        Μα, αυτό ακριβώς λέω: "Λείπει και η καταναλωτική συνείδηση βεβαίως" ! Αν υπήρχε, οι κερδοσκόποι θα είχαν από την αρχή (είσοδο στο ευρώ) έναν συστηματικό αντίπαλο και οι τιμές δεν θα είχαν ανέβει τόσο. Ίσως η ανάγκη, καταφέρει αυτό που δεν κατάφερε τόσα χρόνια η καταναλωτική "άνεση". Το ελπίζω και το εύχομαι.

  31. akenaton avatar
    akenaton 11/09/2012 01:18:04

    α) Η Ιρλανδία είναι σε σωστό δρόμο (λένε).
    β) Είναι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Δεν μπορώ να μαντέψω ποσοστά. Αυτή την στιγμή όμως, όποιο ποσοστό μείωσης των τιμών των βασικών αγαθών θα ήταν πραγματικά ανακουφιστικό.

  32. akenaton avatar
    akenaton 11/09/2012 01:18:31

    Αυτό λέω κι εγώ.....

  33. akenaton avatar
    akenaton 11/09/2012 01:19:02

    Ακριβώς!

  34. akenaton avatar
    akenaton 11/09/2012 01:20:25

    Έτσι είναι αγαπητέ μου! Και χρειάζεται να σπάσει αυτή η αλυσίδα της ακρίβειας που "ρουφάει" τους μειωμένους μισθούς σαν ηλεκτρική σκούπα!

  35. akenaton avatar
    akenaton 11/09/2012 01:23:52

    Δεν είπα με τι κριτήρια πρέπει να γίνει. Δεν νομίζετε ότι πρέπει να αφήσουμε και κάτι να βρουν όλοι αυτοί οι οικονομικοί εγκέφαλοι που μαζεύτηκαν στο ΥΠΟΙΚ; Η Ελλάδα φαίνεται πως είναι ικανή να ξεφτιλίσει την μισή θερμοδυναμική! Εμπρός για κούρα και "λιποαναρρόφηση"!

  36. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 11/09/2012 01:43:56

    Και αφού ξέρεις πολλά, θα μου απαντήσεις σε κάτι απλούστατο; Γιατί εσείς οι παραγωγοί δεν πουλάτε σε τιμές αρκετά κάτω από αυτές των εμπόρων να τους κλείσετε το μαγαζί και να πάρει ο λάος φθηνότερα τα βασικά αγαθά διατροφής;

  37. Βασίλης avatar
    Βασίλης 11/09/2012 13:02:48

    Λέτε: "η προσπάθεια για ολοκλήρωση επιτέλους της εσωτερικής υποτίμησης, με μείωση των τιμών των αγαθών (κυρίως των εγχώριων) σε ποσοστό τουλάχιστον ίσο με την πτώση των μισθών και ημερομισθίων. Είναι κάτι που ανέμενε κανείς να το κάνει μόνη της η «αυτορρυθμιζόμενη» αγορά αλλά φευ! Κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν έγινε αλλά (πράγμα αλλόκοτο υπό τις περιστάσεις που βιώνουμε) παρατηρούνται και πληθωριστικές τάσεις (!) ακόμη και στα αγαθά πρώτης ανάγκης. Αυτό το γεγονός, εξευτελίζει στην πράξη κάθε εγχειρίδιο οικονομίας "
    Τη στιγμή που το κράτος αυξάνει το κόστος οποιουδήποτε προϊόντος παράγεται στην Ελλάδα, αυξάνοντας φορολογία, πρώτες ύλες, πετρέλαιο, Ηλ. Ρεύμα κλπ κλπ δεν υπάρχει περίπτωση να πέσουν οι τιμές... Το κράτος είναι αυτό που κρατά τις τιμές ψηλά και όχι οι "κακοί" επιχειρηματίες.... Θα συμφωνήσω οτι υπάρχουν περιπτώσεις υπερκέρδους, αλλά δεν είναι ο κανόνας. Και ο απλός κανόνας κοινής λογικής (χωρίς χρήση εγχειριδίων οικονομίας) λέει οτι όταν αυξάνεται το κόστος, αυξάνεται και η τιμή πώλησης. Να αυξάνεται το κόστος και να πέφτουν οι τιμές, είναι κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ στον πλανήτη γη. Ίσως σε κάποιο παράλληλο σύμπαν από όπου προέρχονται οι θυασώτες της εσωτερικής υποτίμησης με τον τρόπο που γίνεται στην Ελλάδα.....

    • akenaton avatar
      akenaton @ Βασίλης 11/09/2012 23:06:13

      Δεν αυξήθηκε καμιά φορολογία στις επιχειρήσεις. Γιατί αυξήθηκαν οι πρώτες ύλες; Είχαμε καμιά υποτίμηση στο νόμισμά μας; Πράγματι είχαμε αύξηση στο πετρέλαιο, όχι όμως μεγάλη στο ρεύμα. Και η μεγάλη μείωση του μισθολογικού κόστους; Αυτή δεν επηρεάζει την τιμή των αγαθών; Η μεγάλη αλήθεια είναι πως οι τιμές των βασικών αγαθών αυξήθηκαν υπέρμετρα και πέραν κάθε ελέγχου μετά την είσοδο στο ευρώ και δεδομένης της ευκαιρίας της νομισματικής ισοτιμίας, πολύ γρήγορα το παλιό κατοστάρικο έγινε 1 ευρώ! Παράδειγμα, το ταπεινό κουλούρι που από 50 δραχμές, πολύ γρήγορα "σκαρφάλωσε" στα 50 λεπτά (170 παλιές δραχμούλες). Υπάρχει πολύ "λίπος" και στις τιμές των απλών αγαθών καθημερινής χρήσης (το γάλα πληρώνεται στον παραγωγό 40-45 λεπτά κι έρχεται στο σπίτι μας πάνω από 1 ευρώ, μέχρι και 1,5!). Η αισχροκέρδεια δεν φαινόταν σε μια κοινωνία "μπρούκληδων" που έκανε πάρτι με δανεικά χρήματα αλλά βγάζει μάτι τώρα σε μια πενόμενη και στριμωγμένη κοινωνία "νεόπτωχων". Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί και δεν δικαιολογείται από καμιά αύξηση φόρων, καυσίμων ή "πρώτων υλών" που λέτε. Με εκτίμηση.

      • Βασίλης avatar
        Βασίλης @ akenaton 12/09/2012 01:32:35

        Δεν αυξήθηκε η φορολογία στις επιχειρήσεις κυρίως στις μικρομεσαίες; δεν αυξήθηκε η φορολογία στους ελεύθερους επαγγελματίες; Πως γίνεται δηλαδή με μείωση τζίρου και καθαρών εσόδων να πληρώνω εγω πχ 3 φορες περισσότερο φόρο; Οι τιμές των πρώτων υλών απ'οτι γνωρίζω καθορίζονται από τις τιμές του πετρελαίου σε μεγάλο βαθμό. Του οποίου η τιμή έχει διπλασιαστεί τα τελευταία 2 χρόνια. Τι να το κάνω λοιπόν εγώ οτι μειώνεται το μισθοόγικό κόστος κατα 200-300 ευρώ ανα υπάλληλο... οταν μου τα πέρνει επι 10 από άλλες μεριές; Το μόνο που καταφέρνουμε είναι η έλλειψη ρευστότητας και μετρητού από την αγορά με αυτόν τον τρόπο. Οι εργαζόμενοι από την μείωση του μισθού τους και οι επιχειρήσεις απο έλλειψη ζήτησης των προιόντων τους....
        Από την άλλη πλευρά πάρα υλικά και πρώτες ύλες είναι εισαγώμενα. Οι προμηθευτές του εξωτερικού έχουν παύσει να πουλάνε πιστωτικά στους Έλληνες, και σε συνδιασμό με την έλλειψη ρευστού που υπάρχει στην αγορά η κατάσταση χειροτερεύει. Στους προμηθευτές του εξωτερικού επίσης, είναι αδιάφορο αν υπάρχει κρίση στην Ελλάδα και περνάνε τις αυξήσεις τους κανονικά και χωρις κανένα πρόβλημα, πιέζοντας στην αύξηση του κόστους.

        Θα συμφωνήσω απόλυτα για την αυξηση του κόστους στην αλλαγή από δραχμή προς ευρώ, όταν κάτι πουλιόταν 100 δραχμές την άλλη μερα έκανε 1 ευρώ.... 3 φορές επάνω δηλαδη...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.