12/11/2009 16:26
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η κυρίαρχη αντίθεση στη ΝΔ δεν είναι πολιτική, είναι ηθική



Η αντίθεση ανάμεσα στο «καθαρό» ιδεολογικά κόμμα, ως απαραίτητη προϋπόθεση για την πολιτική ηγεμονία της ΝΔ στη συνέχεια που προτείνει ο Αντώνης Σαμαράς, και το άνευρο ιδεολογικά  «πολυσυλλεκτικό» και «πελατειακό» κόμμα που προτείνει ουσιαστικά η Ντόρα Μπακογιάννη δεν είναι η μόνη στη σημερινή ΝΔ. Και ίσως ούτε η κυρίαρχη.

Επειδή το ερώτημα «τι κόμμα θέλουν οι νεοδημοκράτες» έχει να κάνει και με την μεγάλη παθογένεια της πολιτικής μας ζωής, την διαπλοκή και την διαφθορά.

 Θα το εξηγήσουμε με απλά λόγια:

Ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης χρησιμοποίησε τα γεγονότα του 1993, την πτώση δηλαδή της κυβέρνησης του (επειδή αυτός αποφάσισε να κάνει εκλογές που πίστευε ότι θα κερδίσει) και την εκλογική νίκη του ΠΑΣΟΚ που ακολούθησε, για να δημιουργήσει μια ακόμα μεγάλη παρεξήγηση προς όφελός του, μετά εκείνη την αποστασίας: Εισήγαγε πρώτος στο νεοελληνικό πολιτικό λεξιλόγιο τον όρο «διαπλεκόμενα», με τρόπο όμως που απομάκρυνε την ευθύνη από τους πολιτικούς, όπως ο ίδιος.

Η παρεξήγηση έγκειται στο ότι , εξ ορισμού, «διαπλεκόμενοι» δεν μπορεί να είναι οι επιχειρηματίες, αλλά μόνον οι πολιτικοί.

Όταν η ΝΔ παραδινόταν το 1984 στα χέρια του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη όλοι οι νεοδημοκράτες νόμιζαν ότι επέλεγαν τον «αντι-Ανδρέα» που θα την ξανάφερνε στην εξουσία. Στην πραγματικότητα επέλεξαν τον μοναδικό που μπορούσε να μετατρέψει τη ΝΔ σε ένα βαθειά διαπλεκόμενο κόμμα, όπως τότε και το ΠΑΣΟΚ, στερώντας την από την ιδεολογική και πολιτική της φυσιογνωμία.

 Η ηγεσία του Έβερτ ολοκλήρωσε την παράδοση της ΝΔ στην διαπλοκή. Δεν έχουν σημασία τα ονόματα. Όλοι γνωρίζουν άλλωστε ότι η «πολιτική» πορεία της ΝΔ συνδέεται έκτοτε με μεγάλες συγκρούσεις επιχειρηματικών ονομάτων και εκδοτικούς πολέμους. Ποιος ξεχνάει άλλωστε τι έγινε επι Οικουμενικής για τον γιο του Πέτρου και τον ΟΤΕ και αργότερα για το Φυσικό Αέριο, την Ρεβυθούσα, τα ξενοδοχεία, το εμπάργκο πετρελαίου προς τα Σκόπια, την ΔΕΗ, την Ενέργεια, τους Σιδηροδρόμους κλπ κλπ.

 Αυτό όμως που διαφεύγει στους πολλούς είναι ότι ο Κ. Μητσοτάκης αναρριχήθηκε στην κομματική εξουσία και εν συνεχεία της κρατική, υποσχόμενους στους άλλους Βαρόνους (Έβερτ, Βαρβιτσιώτη κλπ) συνδιαχείριση σε όλες τις δραστηριότητες του κόμματος.

 Έκαναν δηλαδή ένα ντηλ μεταξύ τους οι Βαρόνοι και οι Φεουδάρχες της ΝΔ και όταν μετά τον Μητσοτάκη κατέρρευσε και ο Έβερτ, έγινε ένα άλλο και ανάλογο ντηλ μεταξύ τους που έφερε τον Κώστα Καραμανλή στην εξουσία.

 Αυτό το ντηλ συνδιαχείρισης  της κομματικής και κρατικής εξουσίας εξηγεί εν πολλοίς και την τύχη του Κ. Καραμανλή ως πρωθυπουργού. Και το πρώτο που πρέπει να του καταλογισθεί είναι ότι όχι μόνο δεν τους έβαλε στην θέση τους όταν ήταν πανίσχυρος, αλλά αντιθέτως επέτρεψε στη Ντόρα να κινείται ανεξέλεγκτη και να ετοιμάζει αυτό που αργότερα πολλοί ονόμασαν «δακτυλίδι της διαδοχής».

 Βλέπουμε λοιπόν ότι ένα παρόμοιο ντηλ έχει μάλλον συναφθεί και τώρα με τη Ντόρα Μπακογιάννη με την οποία συμπλέουν σε μια απελπισμένη σταυροφορία κατά του Σαμαρά, η οικογένεια Μητσοτάκη, η οικογένεια Έβερτ, η οικογένεια Βαρβιτσιώτη και άλλοι γόνοι και επίγονοι.

 Είναι προφανές ότι όλοι αυτοί δεν ενδιαφέρονται ούτε για το πρόγραμμα, ούτε για την πολιτική και πολύ περισσότερο ούτε για τους οπαδούς της ΝΔ. Για τα συμφεροντάκια τους νοιάζονται μόνο όπως και επί Καραμανλή, όπως και τα προηγούμενα χρόνια που οι πατεράδες τους είχαν τη ΝΔ στα χέρια τους και είδαμε που την κατάντησαν.

 Δείτε κι αυτό: Ιερή συμμαχία βαρόνων, βαρονέτων και βατοπεδινών εναντίον Σαμαρά

ΣΧΟΛΙΑ

  1. οξεία γωνία avatar
    οξεία γωνία 12/11/2009 17:00:28

    Είσαι πολύ σωστός.
    Πρόσφατα ένα καλό, λιτό δεξιό μπλόγκ έγραφε ότι η διαφορά του Πασόκ από τη Νέα Δημοκρατία είναι ότι το πρώτο είναι συντεταγμένο κόμμα (έστω άρρωστο και ξεπεσμένο) αλλά η Νέα Δημοκατία είναι απλά άθροισμα βαρονιών.
    Δεν γίνεται έτσι δουλειά παιδιά.
    Τον υποστηρίξαμε όσο μπορούσαμε τον Καραμανλή αλλά δεν το οργάνωσε το μαγαζί να λειτουργεί σαν κόμμα, διαχείριση ισορροπιών κάναμε τόσα χρόνια.
    Εάν ο Αντώνης Σαμαράς θέλει να αφήσει έργο θα πρέπει να τα ανατρέψει όλα.
    Ξεκάθαρη ιδεολογία, λειτουργική οργάνωση, νέο στελεχιακό δυναμικό και μοντέρνες μεθοδολογίες επικοινωνίας μεταξύ μας και με την κοινωνία.
    Είναι πχ. αδιανόητο να υπερτερούν τα πράσινα μπλόγκς των γαλάζιων σε αναλογία 20 προς 1.
    Εάν δεν αλλάξουμε μετά από τέτοιο στραπάτσο δεν θα αλλάξουμε ποτέ.

    • loretta avatar
      loretta @ οξεία γωνία 12/11/2009 21:12:50

      Δειτε και αυτο!!
      http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=77873&cid=6

      ειναι που δεν υπαρχουν μηχανισμοι στο στρατοπεδο της θεοδωρας και ειναι που το τρελλο αγορι ειναι καλο παιδι!!

  2. antiathlitikos avatar
    antiathlitikos 12/11/2009 17:03:34

    Έστω ότι στέκουν όλα όσα υποστηρίζει η ανάρτηση.

    Έστω και ότι σε μια μάχη σα την παρούσα επιτρέπονται τα πάντα (ή σχεδόν τα πάντα).

    Προσοχή όμως σύντροφοι! Όταν διαχωρίζεις την ηθική από την πολιτική προκύπτουν απ’ όσα προσφατα μάθαμε εξ Ιταλίας κάτι επιχειρήσεις τύπου «καθαρά χέρια» που μπορεί να οδηγήσουν σε Μπερλουσκόνι. Το θέλουμε; Αν το θέλουμε έχουμε Βγενόπουλους εδώ να φάνε κι οι κόττες! Γιατί δεν προσφεύγουμε σ’ αυτούς από τώρα;

    Αν η ΝΔ εμφανίζει την ηθική αποσύνθεση της ιταλικής ΧΔ π.Μ. (προ Μπερλουσκόνι) να το κοιτάξουμε λίγο το θέμα. Εκτός αν την εδώ επιχείρηση «καθαρά χέρια» την αναλάβει προσωπικά ο Αντώνης – και μέχρι στιγμής δεν έχω ακούσει κάτι τέτοιο από το στόμα του ...

    • Blimblomblim avatar
      Blimblomblim @ antiathlitikos 12/11/2009 17:08:29

      Μάλλον το αντίθετο πρεσβεύει η ανάρτηση, την επανσύνδεση ηθικής και πολιτικής.

      Δεν είναι το ίδιο με την ιταλική Χριστιανοδημοκρατία, εκεί κόμμα υπήρχε. Εδώ δεν μιλούμε για κόμμα, αλλά για έναν συνασπισμό συμφερόντων.

      Ο Σαμαράς δεν χρειάζεται να κάνει κάτι συγκεκριμένο. Απλώς την άλλη στιγμή το κόμμα αυτό δεν θα είναι το ίδιο. Γιατί νομίζεις ότι έχει πάει όλος ο συνπασπισμός συμφερόντων από την άλλη μεριά; Με το Σαμαρά είναι μόνον απλοί βουλευτές εκτός συστήματος και η μεγάλη πλειονότητα των μεσαίων στελεχών. Και, φυσικά, ο απλός κόσμος. Την άλλη μέρα οι άλλοι δεν θα έχουν απλώς κανέναν έλεγχο σε αυτό που λέγεται Νέα Δημοκρατία.

      Παίζονται λοιπόν πολύ περισσότερα από μια απλή εκλογή αρχηγού αυτή τη στιγμή. Και είναι εκπληκτικό φαινόμενο ότι όλο αυτό το έως προχθές πανίσχυρο σύστημα λεηλασίας του δημόσιου πλούτου χάνει έτσι, σχεδόν για πλάκα.

      • antiathlitikos avatar
        antiathlitikos @ Blimblomblim 12/11/2009 17:21:45

        Ως προς την ανάρτηση: όταν διαβάζω ότι το θέμα δ ε ν είναι πολιτικό αλλά ηθικό εγώ καταλαβαίνω ότι οι δύο έννοιες έχουν ήδη διακριθεί μεταξύ τους. Το αν αυτό θεωρήθηκε έτσι ώστε να προταθεί ή να εξυποννοηθεί η επενασύνδεσή τους δεν αναιρεί τη διάκριση.

        Ως προς τη ΧΔ: όχι Blimblomblim, η ΧΔ κι αν ήταν συνασπισμός συμφερόντων. "Μακάρι" η δεξιά στην Ελλάδα να είχε "καταφέρει" τέτοιον συνασπισμό.

        Ως προς το αύριο: από πού αντλείς την αισιοδοξία σου ότι ο Σαμαράς δε χρειάζεται να κάνει κάτι; Ως δια μαγείας θα καθαρίσει ο σταύλος, θα φορέσουν πλερέζες τα συμφέροντα και θα απομακρυνθούν με μικρά πηδηματάκια; Θέλει πολύ δουλειά αν έτσι έχουν τα πράγματα όπως τα θεωρεί η ανάρτηση...

    • Κώστας Θ. avatar
      Κώστας Θ. @ antiathlitikos 12/11/2009 21:59:05

      Mακάρι να γίνει στην Ελλαδα κάτι ανάλογο με τα "καθαρά χέρια" της Ιταλίας. Αλλά δεν πρόκειται να γίνει. Όσο διεφθαρμένη και αν είναι η Ιταλία, είναι σε πολύ καλύτερη μοίρα από την Ελλάδα στην λειτουργία του κράτους και της δικαιοσύνης.
      Για τον Μπερλουσκόνι δεν φταίνε τα καθαρά χέρια,φυσικά. Αν φταίει κάποιος αυτός είναι ο λαός που τον ψηφίζει. Αλλά νομίζω ότι οι Ιταλοί κάτι ξέρουν παραπάνω από εμάς.

      • antiathlitikos avatar
        antiathlitikos @ Κώστας Θ. 13/11/2009 10:23:31

        Φίλε Κώστα, φαντάζομαι ότι το φταίει το εννοείς σε εισαγωγικά. Δεν είναι θέμα απόδοσης ευθυνών (πόσο μάλλον στο λαό) ούτε αποκλειστικά αναζήτησης του ποιός φταίει. Ειναι θέμα ανάλυσης των συνθηκών κάτω από τις οποίες τα "καθαρά χέρια" οδήγησαν στο Μπερλουσκόνι. Και η κυριότερη αιτία γι αυτή την εξέλιξη ήταν κατά τη γνώμη μου ακριβώς ηαδυναμία της ΧΔ να αντισταθεί στην ακατάσχετη και μονομερή α-πολιτική ηθικολογία.

        Αλλά τι εννοείς με το "μακάρι να γίνει και στην Ελλάδα κάτι ανάλογο";

        • antiathlitikos avatar
          antiathlitikos @ antiathlitikos 13/11/2009 11:12:58

          Για να γίνει αυτό στο Ελλάντα όμως και για να μη γκρεμιστεί το σύμπαν - που δεν είναι βέβαια a priori κακό - θα πρέπει να ηθικοποιηθεί η πολιτική και όχι να ηθικολογούμε και να νομίζουμε ότι ασκούμε πολιτική. Αυτό απλώς λέω. Και η συλλήβδην ηθικολογική καταδίκη προσώπων ή κομμάτων δε βοηθά προς την κατεύθυνση αυτή. Αν αυτό το ρημάδι των 300 αποδειχθεί ανίκανο για την αναγκαία εκάστοτε αυτοκάθαρση, τότε θάχουμε "Μπερλουσκόνι" έτσι κι αλλιώς.

          ΥΓ. Για νάμαστε ακριβείς Κώστα, όχι τα δύο μεγάλα κόμματα: το Χριστανοδημοκρατικό και το Σοσιαλιστικό του Κράξι. Όχι ότι το PCI ήταν αθώα περιστερά με τόσους Δήμους στην "κατοχή" του, αλλά τα "καθαρά χέρια" δεν το άγγιξαν.

        • Kώστας Θ. avatar
          Kώστας Θ. @ antiathlitikos 13/11/2009 11:24:13

          Σωστά. Δε λέω να τους καταδικάσουμε όλους. Αλλά εδώ γίνεται το αντίθετο - όλα κουκουλώνονται. Νεοδημοκράτης είμαι αλλά θέλω π.χ να μάθω τι έγινε με το Βατοπέδι και να δω τους υπεύθυνους στη δικαιοσύνη. Αλλά αυτό δε θα γίνει ποτέ.
          Η πολιτική δεν μπορεί να ηθικοποιηθεί, εάν οι ίδιοι οι πολιτικοί προέρχονται από μια ανήθικη κοινωνία. Αλλά αυτό δεν έχει σχέση με την σωστή λειτουργία των θεσμών. Αυτοί πρέπει να λειτουργούν σε κάθε περίπτωση.

  3. effie B. avatar
    effie B. 12/11/2009 17:06:07

    Για ολους τους παραπανω λογους η βαση της Νεας Δημοκρατιας θα απαντησει καθαρα και πολιτικα στις 29 Νοεμβριου. Θα παψει πια να αποτελει στεγαστρο κηφηνων, ανεπαγγελτων ιων και θυγατερων πολιτικων και θα πορευτει σαν ενα δημιουργικο, κεντροδεξιο, ευρωπαικο κομμα. Με αρχες, υποδομη και οργανωση.

    • γιωργος avatar
      γιωργος @ effie B. 12/11/2009 17:38:03

      μακαρι.χρειαζεται πολυ δουλεια και προσπαθεια.φτανει πια με τις βαρωνιες και την οικογενειοκρατια!!

  4. Blimblomblim avatar
    Blimblomblim 12/11/2009 17:30:45

    Για το πρώτο, τουλάχιστον τυπικά, έχεις δίκιο.

    Για το δεύτερο, η ΧΔ ήταν προστάτης συμφερόντων, ένα είδος μαφίας. Αλλά δεν ήταν η δομή του τέτοια όπως αυτή της ΝΔ. Μικρές ή μεγαλύτερες βαρωνείες υπό κοινή κομματική στέγη.

    Για το τρίτο, δεν θα γίνει αυτόματα η ΝΔ ηθικό και καθαρό κόμμα, αλλά θα σταματήσει να είναι δομικά ο συνασπισμός των βαρωνειών.

    Κρίνω από τον εαυτό μου. Από το 1994 και μετά δεν είχα καμία οργανωτική σχέση με τη ΝΔ. Δεν μπορούσα να δω τον εαυτό μου εκεί, χωρίς να έχω συνειδητοποιήσει ότι είχε ήδη εκφυλιστεί σε συνασπισμό συμφερόντων. Στη ΝΔ του Σαμαρά, αντιθέτως, μπορώ να δω τον εαυτό μου. Ούτε θα ντρέπομαι να είμαι, και θα έχω όρεξη να κάνω και κομματική δουλειά, κάτι που αν μου το έλεγες δυο μήνες πριν, θα γελούσα στη σκέψη και μόνο.

    Το ζήτημα δηλαδή είναι αν μπορεί να ταυτιστεί ο απλός πολίτης με το κόμμα. Στη ΝΔ που υπάρχει μέχρι σήμερα, η απάντηση είναι όχι. Αντιθέτως, ο απλός Πασοκτσής μπορεί να ταυτιστεί με το κόμμα του, όπως και ο ΚΚΕς και ο Συνασπισμίτης.

  5. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 12/11/2009 17:34:20

    Μαρκέλλα, έφαγα τον τόπο να σε βρώ! Λες εδώ:
    "Ολοι μας εχουμε δει πρωην…Μητσοτακη με μια αποστασια στη πλατη να γινεται Πρωθυπουργος,απο αλλους χωρους οπως Τσατσος να γινεται προεδρος, Στεφανοπολος που εφυγε απο την ΝΔ κλπ κλπ κλπ.
    Αν εισαι απο αυτους που πιστευουν οτι περισσευουν ανθρωποι στην ΝΔ, να το πεις στη ΝΤΟΡΑ να μας το πει και εμας…γιατι ετσι οπως παει το βιολι της ακρατης επιθετικης τακτικης της εναντιον στον Σαμαρα ,δεν θα την βγαλει σε καλο τελος.
    Οι στοιχειωδεις γνωσεις επικοινωνιας/λογιας προαπαιτουν δημιουργικη συγκρουση επι πολτικης και οχι επι επιπλαστων διλημματων!
    Οκ? Αποκαλεσε ο Σαμαρας ποτε τη Ντορα ετεροφωτη? Την ειπε ποτε παιδι των συμφεροντων? Την προκαλεσε ποτε σε προσωπικο επιπεδο?
    Νομιζω οτι αυτο και μονο το “κοσμιο” στοιχειο της προεκλογικης του καμπανιας, αποδυκνυει περιτρανα οτι ΞΕΡΕΙ ΚΑΛΑ οτι αυριο κατω απ την ιδια σκεπη θα ναι ολοι. Οφειλει να εχει ενα επιπεδο και αυτο να ειναι πολιτικο. Κατι που η Ντορα το εχει ξεχασει προ πολλου…..
    Αντιδρα σπασμωδικα…και κατα τη γνωμη μου μαλλον σαν απελπισμενη!"

    Και προσθέτω μόνον ετούτο:
    Αυτά τα ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι που προσδίδουν την ηθική διάσταση σ΄ αυτή την αναμέτρηση κι αυτά θα την κρίνουν εντέλει...

  6. Aris M. avatar
    Aris M. 12/11/2009 17:50:33

    @ Factor X
    Αναρίθμητες οι περιπτώσεις όπου όσοι δεν πήγαν μαζί με την Αγία οικογένεια ήταν εχθροί. Θα ήθελα να δω ένα αρθρο με παραδείγματα (πιο προσφατο του Αβραμοπουλου) της φράσης "αν δεν είσαι μαζί μου, είσαι απεναντί μου" που η οικογένει αυτή τόσο χρησιμοποιεί. Εσύ Φακτορα έχεις κ καλύτερη μνήμη κ καλύτερη πληροφόρηση απο εμάς....οσο να'ναι όμως θα βοηθήσουμε κ εμείς με τα σχόλια μας...

  7. kanis avatar
    kanis 12/11/2009 17:50:49

    Σαφέστατο προβάδισμα Σαμαρά δίνει η ΜΕΤΡΟΝ σε σημερινή της δημοσκόπηση
    http://www.newsit.gr/default.php?pid=1&la=1

  8. πρώτα η ελλάδα avatar
    πρώτα η ελλάδα 12/11/2009 19:00:29

    Ο λαός δυστυχώς ψήφισε μια κυβέρνηση απάτης. Μία κυβέρνηση πιο δεξιά από του Καραμανλή που χρησιμοποιησε την φτηνή δημαγωγία για να εκλεγεί.
    Τουλάχιστον οι προηγούμενοι ήταν ειλικρινείς και είναι γνωστή η πολιτική τους.
    Όμως το ΠΑΣΟΚ ξεγέλασε τον λαό, διαφήμισε ότι ήθελε ο λαός να ακούσει, ενώ ήξερε το μέγεθος του προβλήματος.
    Είναι πολύ χειρότερη μια ψευδοαριστερή κυβέρνηση απατεώνων από μία ειλικρινή δεξιά κυβέρνηση.

    • Κεραυνός avatar
      Κεραυνός @ πρώτα η ελλάδα 12/11/2009 19:26:00

      Γι'αυτό ο Αλμούνια έριξε κατσάδα στον Παπακωνσταντίνου για το επίδωμα που έδωσε στους φτωχούς, του απαγόρευσε κατηγορηματικά όλα τα επιδόματα. Είναι τόσο πολύ η κατάσταση της οικονομίας βλέπεις που άφησε ο δικός σου που δέν γινόταν καλύτερα.

  9. ΑΡΗΣ Θ avatar
    ΑΡΗΣ Θ 12/11/2009 19:41:47

    Θεωρώ επικίνδυνα αισιόδοξο ότι τυχόν εκλογή Σαμαρά από μόνη της θα σημαίνει αλλαγή των πάντων.
    Για να αλλάξουν αυτά που πρέπει να αλλάξουν και όχι γενικά και αόριστα (και βολικά ) τα πάντα χρειάζεται ανεξαρτήτως αρχηγού πολύ δουλειά ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ και χρόνος.

  10. ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ avatar
    ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΑΚΟΣ 12/11/2009 22:38:50

    ΤΟΥΣ "ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ",ΤΟΥΣ "ΕΚΦΡΑΣΤΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ" ΚΑΙ ΤΟΥΣ "ΝΤΟΝ ΚΟΡΛΕΟΝΕ"ΤΗΣ Ν.Δ ΠΡΕΠΕΙ ΔΥΝΑΜΙΚΑ (ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΝΔ)ΝΑ ΕΚΤΟΠΙΣΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΟΙ ΚΥΡΙΑΡΧΗΜΕΝΟΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ.ΤΑ ΜΕΛΗ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ(ΑΜΕΣΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ)ΘΑ ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕΣΩ ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΩΝ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ.ΑΥΤΗ Η ΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΝΔ ΣΤΗΝ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΨΗΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΑ
    ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΚΟΨΙΜΑΤΟΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟΥ ΓΟΡΔΙΟΥ ΔΕΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΥΤΟΑΠΟΞΕΝΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ.
    ΥΓ.ΦΑΚΤΟΡΑ ΠΟΥ "ΧΑΘΗΚΑΝ"ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΚΑΙ ΜΠΟΤΙΛΙΑ?

  11. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 12/11/2009 23:21:25

    Ο εφησυχασμος βλαπτει. Η κυρια θα κατεβασει πουλμαν με ψηφοφορους που σαν τα προβατα θα πανε 'κοπαδιακως' να την ψηφισουν. Επαγρυπνιση και αγώνας μεχρι τελους. Ο ασσος στο μανίκι της ΜΗτσοτακαινας λεγεται Καρατζαφερης. Ο ανθρωπος θα κανει το παν για να βλαψει το Σαμαρά. Μέχρι να στείλει δικούς του ψηφοφόρους να ψηφίσουν Ντόρα ειναι ικανός. Ή να αρχισει να προβαλει απο το αρχείο του καναλιού του παλιές εκπομπές του 1993, που ελεγαν τον Αντώνη ΕΦΙΑΛΤΗ κλπ. Θα ζησουμε αγριες καταστάσεις αλλα πιστεύω βαθιά πως το ποτάμι της κοινωνίας δεν γυρίζει πίσω. ΟΛΟΙ ΣΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ

  12. fatfat avatar
    fatfat 13/11/2009 00:08:11

    @ Aris M...αναρίθμητες οι περιπτώσεις που δεν στηρίζουν τον κύριο Σαμαρά και τους λοιδορείτε και κάνετε ειρωνικά σχόλια.....

  13. fatfat avatar
    fatfat 13/11/2009 00:15:11

    @ Κώστας Θ.....κάνεις λάθος....στην Ιταλία σιχάθηκε τους διεφθαρμένους πολιτικούς και στράφηκε στον Μπερλουσκόνι ως εναλλακτική αξιόπιστη λύση με την ελπίδα να φτιάξει τίποτα, αφού ήταν ήδη δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας και δεν είχε ανάγκη να φάει από τον κρατικό κορβανά.....και αυτός επειδή ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος των Μ.Μ.Ε(όχι απλώς τον υποστηρίζουν,αλλά πλήρως τα ελέγχει) κατάφερε να εκλεγεί και να ξαναεκλεγεί πρωθυπουργός....οι Ιταλοί είχαν καλές προθέσεις όταν θέλησαν να αλλάξουν δραματικά το πολιτικό σκηνικό, αλλά ποιο ήταν τελικά το αποτέλεσμα? Τουλάχιστον ας παραδειγματιστούμε από αυτούς και αν είναι να αλλάξουμε δραματικά το πολιτικό σκηνικό(θυμίζω τις φήμες για κόμμα επιχειρηματιών), ας το κάνουμε με σύνεση και προσοχή.

    • Orestios avatar
      Orestios @ fatfat 13/11/2009 00:20:31

      Το αποτέλεσμα ήταν να πάρουν της εξουσία για κάποιους μήνες οι σοσιαλιστές και να επικρατήσει μπάχαλο γιατί συμπεριφέρονταν ακριβώς όπως οι παλιοί διεφθαρμένοι πολιτικοί.

  14. Υ. avatar
    Υ. 13/11/2009 01:55:29

    Φατφατ, το πολιτικό σκηνικό θα αλλάξει μόνο αν φύγουν οι μηχανισμοί που ελέγχουν τα κόμματα, που είναι οι φυσικοί φορείς της πολιτικής (τα κόμματα). Η ΝΔ όλα αυτά τα χρόνια λειτούργησε με μηχανισμούς, το δε μεγαλύτερο μηχανισμό τον έφτιαξε το σύστημα Μητσοτάκη. Γιαυτό όλοι φωνάζουν κατά της Ντόρας, και στηρίζουν Σαμαρά.
    Αν η ΝΔ σταθεί στο ύψος των περιστάσεων ώστε να μη δημιουργηθεί πολιτικό κενό, κανένα κόμμα επιχειρηματιών δεν θα χρειασθεί να δημιουργηθεί.

  15. Kώστας Θ. avatar
    Kώστας Θ. 13/11/2009 10:38:58

    Δεν κρίνω τον Μπερλουσκόνι,τον αφήνω στους Ιταλούς.
    Στην Ιταλία βρέθηκαν εκατοντάδες πολιτικά στελέχη από τα δύο μεγάλα κόμματα μπλεγμένα σε διάφορες ιστορίες. Ο κόσμος έχασε κάθε πίστη στους παραδοσιακούς πολιτικούς, γκρέμισε το πολιτικό κατεστημένο και στράφηκε σε έναν επιχειρηματία εκτός πολιτικού συστήματος που και με την υπερπροβολή των δικών του media κέρδισε τις εκλογές.
    Η διαφορά είναι ότι στην Ιταλία η δικαιοσύνη λειτούργησε ενώ εδώ στο Ellada όλα κουκουλώνονται. Θέλω και εδώ να πολιτικούς να δίνουν λόγο στη δικαιοσύνη, κάτι το οποίο δεν έχει γίνει σχεδόν ποτέ.

  16. ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
    ΓΙΑΝΝΗΣ 13/11/2009 10:58:34

    Οι επερχόμενες εκλογές για την ανάδειξη νέου προέδρου στη Νέα Δημοκρατία κατάφεραν το ακατόρθωτο! Ξύπνησαν το ένστικτο του κάθε αγνού Νεοδημοκράτη εκείνου που όχι μόνο είχε αποχωρήσει από τη συγκεκριμένη παράταξη αλλά απαξίωσε και την πολιτική..

    ενασχόληση. Γιατί υπήρξε μία ολόκληρη γενιά που αγωνίστηκε για τη Νέα Δημοκρατία με σημαία την ιδέα και όχι κρυφές σκέψεις για καρέκλες, αξιώματα και πλουτισμό. Συγκρούονται πλέον (πάλι) δύο μεγάλα ρεύματα.

    Το πλατύ στρώμα της Νέας Δημοκρατίας που εκφράζεται από την ξεκάθαρη θέση του Κωνσταντίνου Καραμανλή στη βάση του ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού. Μπροστά η Ελλάδα με ένα κράτος εγγυητή του πολίτη και της κοινωνίας. Έλαχε ο κλήρος να εκπροσωπήσει το αυθεντικό κομμάτι της Νέας Δημοκρατίας ο Αντώνη Σαμαράς. Ναι, εκείνος που έφυγε αλλά για πολύ κόσμο μέσα στο κόμμα ήταν σαν να μην έγινε ποτέ. Γιατί είναι σίγουρο ότι το μεθύσι της εξουσίας οδήγησε πολύ κόσμο να μην κάνει το ίδιο βήμα εξόδου. Παράνομος ο Σαμαράς ή όλοι εκείνοι που ήθελαν αλλά δεν τόλμησαν; Άλλες εποχές ίσως και άλλοι άνθρωποι. Σίγουρα όμως έχουμε πλέον ένα Αντώνη Σαμαρά ώριμο και έτοιμο!

    Στην αντίπερα όχθη η Ντόρα Μπακογιάννη ως εκφραστής του άκρατου νεοφιλελευθερισμού. Μία πολιτική θέση που μπορεί ο «Αρχηγός να μην έφυγε ποτέ» αλλά μερικά από τα παιδιά του - βλέπε για παράδειγμα Ανδρέας Ανδριανόπουλος και Στέφανος Μάνος - έκαναν καριέρα στο ΠΑΣΟΚ!!! Η Ντόρα από πολύ μικρή έφτιαχνε την αυλή της γιατί έτσι επιβάλλει η παράδοση της οικογένειας. Μεϊμαράκης, Βουλγαράκης, Χατζηδάκης και ότι τελειώνει σε -άκης έγιναν στελέχη μιας παράταξης χωρίς να μπαρουτοκαπνιστούν σε αμφιθέατρα και αγώνες στην κρίσιμη εποχή 1981-1984. Αόρατοι αλεξιπτωτιστές που τους μάθαμε όταν ήρθε στα πράγματα ο Κώστας Μητσοτάκης.

    Έχει δίκιο η Ντόρα να κατηγορεί τον Αντώνη Σαμαρά ή και τον Δημήτρη Αβραμόπουλο ότι έφυγαν από τη Νέα Δημοκρατία. Η ασυλία που προσέφερε η παράταξη της Νέας Δημοκρατίας στην οικογένεια Μητσοτάκη στον αγώνα για την απαλλαγή από το ΠΑΣΟΚ έδωσε το δικαίωμα σε μία «φιλοξενούμενη» να υβρίζει γνήσια παιδιά της παράταξης. Αλλά την ίδια ώρα αναρωτιόμαστε γιατί αναφέρει ότι «έφυγαν» και δεν λέει ότι «αποστάτησαν»; Μα, φυσικά γιατί ο όρος «αποστασία» είναι κατοχυρωμένος στην οικογένεια Μητσοτάκη. Ναι, κυρία Μπακογιάννη δεν έφυγες γιατί ήσουν δίπλα στον μπαμπά, ο οποίος κατάφερε να κάνει (ξανά) Πρωθυπουργό τον Ανδρέα Παπανδρέου έναν άνθρωπο ετοιμοθάνατο!
    Ευχαριστούμε Ντόρα άλλα δεν θα πάρουμε! Πήραμε από το μπαμπά απογοήτευση και από εσένα περιμένουμε τα χειρότερα. Γιατί πάνω από όλα είναι η Ελλάδα, η ιστορία της, οι παραδόσεις της, τα ήθη και τα έθιμα. Δεν θέλουμε να γίνουμε Ευρωπαίοι, Νατοϊκοί ή οτιδήποτε άλλο αρεστό. Θέλουμε να είμαστε αυθεντικοί Έλληνες για να έχει μέλλον η χώρα.

    Για όλους εμάς, την παλαιά γενιά της Νέας Δημοκρατίας που αγωνιστήκαμε για την ιδέα και όχι για την καρέκλα, ο Αντώνης Σαμαράς είναι η επιλογή για την επιστροφή στις ρίζες της παράταξης. Όχι άλλα πειράματα με τζάκια και λάμπες θυέλλης... Συσπείρωση όλων των αγνών αγωνιστών της παράταξης για να δώσουμε άλλη μία ευκαιρία στην ελπίδα.

    Αλήθεια πόσο περισσεύει η υποκρισία; Βλέπουμε τον «έγκριτο» Νίκο Χατζηνικολάου να βάλει εναντίον του Αντώνη Σαμαρά. Μα είναι φυσικό! Ο άνθρωπος έχει αποθημένα γιατί δίπλα στον Αντώνη βλέπει μία ολόκληρη γενιά, εκείνη που στάθηκε απεναντί του όταν ήταν στην ΟΝΝΕΔ. Ναι, ναι ο κ. Χατζηνικολάου διερρυγνύει τα ιμάτιά του αλλά δεν μπορεί να σβήσει από την ιστορία του ότι ήταν υπεύθυνος Μαθητικού και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΟΝΝΕΔ. Γιατί το κρύβει; Όχι γιατί θέλει να το παίξει «έγκυρος» αλλά γιατί δεν θέλει να μάθει ο κόσμος ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΟΝΝΕΔ του Μιχαλολιάκου τον είχε στείλει στο σπίτι του αφού ήταν πηγή διαρροής όλων των γεγονότων στη νεολαία στις κυβερνητικές εφημερίδες, π.χ. ΒΗΜΑ, της εποχής! Χμ, «ρουφιάνος»; Όχι, όχι βαριά κουβέντα. Μη είμαστε και υπερβολικοί...

    Φυσικά βλέπουμε και άλλες ενδιαφέρουσες περιπτώσεις. Η οικογένεια Βαρβιτσιώτη δίπλα στη Ντόρα! Μα είναι λογικό τα τέκνα Βαρβιτσιώτη να πείσουν το μπαμπά αφού η κα Μπακογιάννη εγγυάται ότι απόψεις περί «καύσης της ελληνικής σημαίας» αποτελούν διαβατήριο για το πολιτικό αύριο! Ντροπή κύριε Μπάρμπι αλλά ίσως και είναι λογικό. Σε συνέντευξή σας όταν ήσασταν υποψήφιος για την αρχηγία της Νέας Δημοκρατίας απέναντι στο Μιλτιάδη Έβερτ είχατε δηλώσει: «Θυμάμαι πως με πήρε από το χέρι η μητέρα μου και με πήγε στον Κωνσταντίνο Καραμανλή. Θέλω να μου κάνεις το γιο μου Βουλευτή!» Αυτή είναι η πολιτική σας πραγματικότητα και ας τη μάθει ο κόσμος.

    Τα πολλά λόγια είναι φτώχια. Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και οι επιλογές συγκεκριμένες. Αντώνης Σαμαράς σημαίνει καθαρές, τίμιες θέσεις, αυτλες που θέλει ο λαός. Ντόρα Μπακογιάννη σημαίνει ίσως, να δούμε και θα το έχουμε ξεχάσει σε δέκα χρόνια για να τα έχουμε καλά με την παγκόσμια κυβέρνηση. Τελικά τίποτα δεν έχουμε ξεχάσει. Αντίθετα θυμήθηκαμε ότι έχουμε ένα χρέος. Την επιστροφή.

    Δεν περισσεύει χρόνος στην ελπίδα.

    Η γενιά των μεγάλων αγώνων στηρίζει τον Αντώνη Σαμαρά.

    Αρχηγέ, Αρχηγέ σαν να μην έφυγες ποτέ!
    blog taxalia

  17. lypon avatar
    lypon 13/11/2009 14:16:14

    Αγαπητοί, ΝεοΔημοκράτης δεν είμαι. Απλά Δημοκράτης, ίσως...

    Βλέπω να ελπίζετε στο Σαμαρά, και μαζί σας ελπίζω κι εγώ. Όχι λαγούς με πετραχήλια και αναδομήσεις και βαρύγδουπα, μόνο λίγη λογική στο κόμμα σας και κάποιους δίαυλους, για να ακούγεται η υγιής φωνή από κάτω προς τα πάνω.

    Προσέξτε: Όχι η οποιαδήποτε κακομαθημένη ρουσφετολογική φωνή. Αλλά η άλλη, εκείνη που γράφει την Ελλάδα με κεφαλαίο, αλλά ξέρει ποιά είναι η πραγματική θέση της Ελλάδας στον Κόσμο και ξέρει πως αυτή η θέση συνεπάγεται περισσότερες υποχρεώσεις απέναντι στο βαρύ όνομα, παρά δικαιώματα.

    Είναι μια Λαϊκή Δεξιά, με άλλα λόγια.

    Όχι μια λαϊκίζουσα. Ούτε μα φασίζουσα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.