#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
20/08/2011 11:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η κυβέρνηση στήνει σκηνικό εθνικής κρίσης για να διασωθεί

Όταν η οικονομία δεν πάει καλά, αλλάζουμε την ατζέντα!



Επειδή η κυβέρνηση Παπανδρέου τα έχει θαλασσώσει στα οικονομικά και τα χειρότερα έρχονται και (άρα) δεν έχει να ελπίζει σε κάποια ορατή βελτίωση της κατάστασης στο άμεσο μέλλον.

Επειδή το ΠΑΣΟΚ, δεν έχει συνηθίσει να αποχωρίζεται την εξουσία εύκολα. Αλλά, αντιθέτως, μετέρχεται παντοίων μέσων για να τη διατηρήσει, υποψιάζομαι ότι κάτι ετοιμάζεται στα εθνικά μας θέματα.

Ποιο είναι το σενάριο:

Η κυβέρνηση θα επιχειρήσει να αντλήσει οφέλη από την γεώτρηση που θα πραγματοποιήσει η Κύπρος για την αναζήτηση φυσικού αερίου στο διάσημο πλέον «οικόπεδο της Αφροδίτης».

Αρκετά είναι τα στοιχεία που κατατείνουν σ’ αυτό.

Οι πρόσφατες επισκέψεις Μπεγλίτη και Λαμπρινίδη στην Κύπρο.

Η διαρκώς ενισχυόμενη στενή συνεργασία με το Ισραήλ.

Η σαφέστατη (μετά από πάρα πολλά χρόνια) τοποθέτηση των ΗΠΑ υπέρ του αναφερέτου δικαιώματος της Κύπρου να προχωρήσει στις έρευνες (ας όψεται η Noble Energy)

Η παρατεταμένη (του συνήθως λαλίστατου) σιωπή του κ. Παπανδρέου για τα ελληνοτουρκικά.

Τι παίζεται;

Αν η Τουρκία υποχωρήσει και δεν αντιδράσει, η κυβέρνηση Παπανδρέου (πάντα με το σύστημα που την στηρίζει) θα βγεί να μας πεί ότι με την «περήφανη εξωτερική πολιτική και τη σκληρή διαπραγμάτευση κατορθώσαμε να πετύχουμε μια διπλωματική (και όχι μόνο νίκη) απέναντι στην Τουρκία»! Μπορεί να δυσκολεύονται στα οικονομικά, θα λένε τα παπαγαλάκια, αλλά τα πάνε μια χαρά στα εθνικά θέματα. Και ας μη γελιόμαστε, τα εθνικά θέματα μας συγκινούν πάντα εμάς τους Έλληνες.

Αν η Τουρκία επιμείνει, (δύσκολο το  βλέπω) τότε η Κυβέρνηση Παπανδρέου μπορεί να στήσει ένα σκηνικό εθνικής κρίσης. Στην περίπτωση αυτή ο λαός στοιχίζεται  πίσω από την Κυβέρνηση και η αντιπολίτευση δεν έχει πολλά περιθώρια διαφωνιών, επί της ουσίας. Κανένας δεν μπορεί να  ζητήσει από την Κύπρο να υποχωρήσει. Αίφνης η ατζέντα αλλάζει και τα οικονομικά βγαίνουν απ’ το κάδρο. Με την άμεση εμπλοκή Ισραήλ και ΗΠΑ η κρίση πιθανότατα θα είναι σύντομη, άλλωστε η Τουρκία έχει πολλούς άλλους πονοκεφάλους αυτή τη στιγμή και πολλά ανοιχτά μέτωπα. (Ας μη ξεχνάμε ότι η σημαντικότερη γεώτρηση είναι η δεύτερη. Όχι αυτή που θα γίνει τον Οκτώβριο!)

Δεν θα είναι η πρώτη φορά που το ΠΑΣΟΚ θα παίξει με τα εθνικά μας θέματα για να αποκομίσει πολιτικά οφέλη.  Άλλωστε, ξέρουν καλά το παιχνίδι. Όταν δεν μας συμφέρει η πραγματικότητα, αλλάζουμε την επικαιρότητα και δίνουμε τη μάχη με όρους που μας ευνοούν.

Στη Ν.Δ. φαίνεται ότι το παρακολουθούν  το θέμα και ήδη τοποθετήθηκαν ένα βήμα πιο μπροστά από την Κυβέρνηση. Εξ ού και η χθεσινή δήλωση του Πάνου Παναγιωτόπουλου με την οποία επαναφέρει το θέμα οριοθέτησης της ΑΟΖ.

Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι ο Αντώνης Σαμαράς ήταν ο πρώτος που μίλησε  για «γαλάζιες γραμμές στο Αιγαίο». Και η οριοθέτηση της ΑΟΖ είναι μια τέτοια γραμμή.

Κώστας Ροδινός

ΣΧΟΛΙΑ

  1. anonymous avatar
    anonymous 20/08/2011 12:23:24

    Ουδείς πλέον ενδιαφέρεται για αυτά. Μπορείς να μου πείς πώς θα πληρώσω την έκτακτη εισφορά? Δεν υπάρχει μια.

    • anonymous avatar
      anonymous @ anonymous 20/08/2011 13:15:37

      Παρομοίως. Μέχρι σήμερα δε χρώσταγα δεκάρα. Πάνε με το ζόρι να μας κάνουν φοροφυγάδες.

    • ηλιας avatar
      ηλιας @ anonymous 20/08/2011 19:30:21

      πουλα!πουλα! ή παρακαλα!παρακαλα!

      • eyropaistis avatar
        eyropaistis @ ηλιας 21/08/2011 02:41:56

        θα στειλουν ελαχιστοι δοση 600Ε. Αδυνατουν κατανοησουν οτι υπαρχει κοσμος που στο τελος του μηνα οταν αυτοι θα ζητανε τα 2 ή τα 6 κατοσταρικα στην τραπεζα το υπολοιπο γραφει μηδεν.
        με την εκτακτη ειναι ξοφλημενοι. αλλα για αυτο ακομα πιο επικινδυνοι.

  2. rally monkey avatar
    rally monkey 20/08/2011 12:28:31

    Ισως παλι τα Εθνικα θεματα να μην ειναι απλα βαλβίδα εκτονωσης ή αντιπερισπασμος - αλλα κομμάτι του συνόλου των τετελεσμένων που ήρθε να δημιουργήσει για την χώρα ο ΓΑΠ. Αρνητικές εξελίξεις στα Εθνινα θα παγιώσουν την κατασταση στην οικονομία και υποβοηθουν τα σχεδια για εξοδο της Ελλαδας απο την ευροζώνη.
    Διεισδυτική αναλυση - να προσθεσω ότι τα ΜΜΕ εχουν παρει ήδη γραμμη σερβιροντας πρωτα 'παγκοσμιων διαστασεων' κριση - και οσα συμβαινουν στην χωρα σε δευτερη μοιρα.

  3. Nick avatar
    Nick 20/08/2011 12:29:52

    Όταν η οικονομία δεν πάει καλά, αλλάζουμε την ατζέντα!
    -------------------------
    Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει... Α, ναι Galtieri-Thacher και πόλεμο στα νησιά Φωκλαντς....

    • mixalios avatar
      mixalios @ Nick 20/08/2011 13:11:31

      και εμένα μου θυμίζει τον Καραμανλή που εβαλε τον Χατζιδάκι να καλέσει το φλωρινιώτη στο τρίτο πρόγραμμα.

      • anetos avatar
        anetos @ mixalios 20/08/2011 14:10:02

        ασχετο !

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Nick 20/08/2011 19:05:53

      Nick,
      αν σ' ακούσει κανένας Αργεντίνος να αποκαλεί τα νησιά Φώκλαντς, θα μπλέξεις!

      • Nick avatar
        Nick @ Κώστας Ροδινός 20/08/2011 19:11:26

        Α, ναι, με συχγωρείτε! Islas Malvinas. :lol:

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Nick 20/08/2011 19:13:43

          Eτσι μπράβο!

  4. kakofonix avatar
    kakofonix 20/08/2011 12:40:37

    Η ατζέντα έχει καταποντίσει τους περήφανους σοσιαλιστές στα μαύρα κατάστιχα.
    Η προσπάθεια να μεταφερθεί η μπάλα στις Βρυξέλλες δεν απέδωσε, γιατί το πόπολο αντιλαμβάνεται ότι πάλι για κακό είναι. Ένα σκηνικό κρίσης θα έβγαζε το GAP από το αδιέξοδο. Μόνο να ευχόμαστε να μην ευχαριστούμε πάλι τους Αμερικάνους που μας έσωσαν, να μην έχουμε πάλι νεκρούς και να μη δούμε τίποτα
    F16 πάνω από τα κεφάλια μας και κανένα άγημα στους Φούρνους. Γιατί τον εβλέπω αγριεμένο τον Ταγίπ...

    • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
      Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ kakofonix 21/08/2011 15:11:02

      Κακοφωνίξ.
      Ο Ταγίπ αγριεμένος θέλει πάντα να φαίνεται,εμείς μπορούμε να του δείξουμε τα δόντια μας;
      Μας έχουν ξεδοντιάσει,κι οι μασέλες δε φτουράνε!

  5. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 20/08/2011 12:44:36

    Το πασοκικό καθεστώς είναι ΠΑΝΑΞΙΟΣ μαθητής του Ν.Μακιαβέλι...Ποιος ξέχασε τη ''κρίση'' του 1987 και αμέσως μετά έγινε στο Νταβός η συμφωνία Παπανδρέου-Οζάλ;Τους έχω ΙΚΑΝΟΥΣ για ΟΛΑ προκειμένου να ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΟΥΝ τη κοινή γνώμη και να κερδίσουν πολιτικό χρόνο.Η πολιτική ΕΞΑΠΑΤΗΣΗ είναι,γι'αυτούς,ΕΠΙΣΤΗΜΗ...Εξάλλου,ο βίος και η πολιτεία του πασοκικού καθεστώτος είναι ΤΑΥΤΟΣΗΜΑ με τον ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΙΣΜΟ και τη ΡΑΔΙΟΥΡΓΙΑ.....

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Komis Montechristo 20/08/2011 14:10:46

      το εχω ξαναγραψει ..το να συμψηφιζεις τα πεπραγμενα ΓΑΠ με οποιαδηποτε αλλη περιοδο διακυβερνησης της χωρας του προσφερεις τερααστια υπηρεσια
      τον βοηθας να κρυφτει στους μεσους όρους
      ..και τι σε κανει να πιστευειες ότι το '87 ήταν κριση 'εντος εισαγωγικων'?
      μήπως το γεγονος ότι η απαντηση και η κινητοποιηση απο πλευρας Ελλάδας ήταν αυτή που επρεπε?
      απο τους εν ζωή σημερα θα πρεπει να ψαχτουμε πολύ για να θυμηθουμε αλλη περιπτωση που η σταση/κινητοποιηση κλπ της χωρας/ΕΔ ήταν τοσο αποτελεσματική οσο τον μαρτη του '87

      • Komis Montechristo avatar
        Komis Montechristo @ rally monkey 20/08/2011 18:24:20

        Κατά τη προσωπική μου γνώμη,ήταν,ΞΕΚΑΘΑΡΑ,κρίση με εισαγωγικά.Πρώτον,τότε,5 μήνες πριν,είχαν διεξαχθεί οι δημοτικές εκλογές,και για πρώτη φορά από τη μεταπολίτευση,ΔΕΝ λειτούργησε το ΨΕΥΤΟΔΙΛΗΜΜΑ ''δεξιά-δημοκρατικές δυνάμεις''.Ως γνωστόν,Αθήνα,Θεσνίκη,Πειραιάς κέρδισε η ΝΔ.Έπρεπε,κατά κάποιο τρόπο ν'ανακοπεί η μεγάλη άνοδος της ΝΔ.Και το πασοκικό καθεστώς,ΩΣ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟ,εκμεταλλεύτηκε,ΣΤΟ ΕΠΑΚΡΟΝ,το ''σκηνικό έντασης'' με Τουρκία.Δεύτερον,επειδή ο Παπανδρεϊσμός,άλλα λέει και άλλα πράττει,ΣΥΡΘΗΚΕ 8 μήνες μετά τη δήθεν ''κρίση'',στο Νταβός(Ιανουάριος 1988) και Παπανδρέου-Οζάλ ΥΠΕΓΡΑΨΑΝ τα μέτρα ''οικοδόμησης εμπιστοσύνης''.Γιατί;Μετά από 8 μήνες,ΞΑΦΝΙΚΑ,όλα ξεπεράστηκαν;ΜΗΠΩΣ η ''κρίση'' του 1987 έγινε με σκοπό να καθίσουμε στο τραπέζι με τη Τουρκία για το Αιγαίο;Και φυσικά,σε αυτό το ΘΕΑΤΡΟ συμμετείχε ΕΝΕΡΓΟΤΑΤΑ η ελληνική κυβέρνηση!!Μήπως ξέχασε κανένας,το 1983,το ''φεύγουν οι βάσεις'' και ταυτόχρονα Καψής-Μπαρτόλομιου υπέγραφαν την ανανέωσή τους;Όπως βλέπεις,δεν συμψηφίζω τίποτα....ΑΠΛΑ,ο Παπανδρεϊσμός ΔΕΝ ΑΛΛΑΖΕΙ....Παραμένει ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ και ΙΔΙΟΣ!!!!Η τακτική του μεταβάλλεται,ανάλογα με τις συνθήκες,αλλά ΟΧΙ η ΚΥΡΙΑ στρατηγική του!!!Και αυτό ας μην το ξεχνάει κανένας....

        • Komis Montechristo avatar
          Komis Montechristo @ Komis Montechristo 20/08/2011 18:39:31

          Και κάτι τελευταίο.Ας μην ξεχνούμε πως ο Παπανδρέου ήταν ΑΝΘΡΩΠΟΣ των ΗΠΑ...Όπως και γιος του ΣΗΜΕΡΑ....Εξυπηρετούσαν και εξυπηρετούν,ΠΙΣΤΟΤΑΤΑ,τη πολιτική της υπερατλαντικής δύναμης στη περιοχή...Ποιος θα ξεχάσει τον Στερνς(πρέσβης στη χώρα μας 1981-1985) που όταν είχε ερωτηθεί από Ουαινμπέργκερ(υπουργός Άμυνας ΗΠΑ),είχε απαντήσει το εξής εκπληκτικό:''Δεν μας ενδιαφέρει ΚΑΘΟΛΟΥ τι λέει ο Παπανδρέου αλλά τι ΠΡΑΤΤΕΙ''.Αυτό τα λέει ΟΛΑ και ας μας είναι οδηγός και για τη ''κρίση'' του 1987.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Komis Montechristo 20/08/2011 19:03:50

          Κόμη,
          πολύ ενδιαφέρον αυτό.
          Ομολογώ οτι δεν το είχα σκεφτεί έτσι.
          Ευχαριστώ.

          • Komis Montechristo avatar
            Komis Montechristo @ Κώστας Ροδινός 20/08/2011 19:13:11

            Κύριε Ροδινέ,προσωπικώς,δεν έχω ΙΧΝΟΣ εμπιστοσύνης στους πράσινους ΜΑΣΚΑΡΑΔΕΣ που μας κυβερνούν.Το αρχικό άρθρο σας,για μια ακόμη φορά,θέτει υγιείς και ορθούς προβληματισμούς.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Komis Montechristo 20/08/2011 19:16:00

            Το πρόβλημα είναι οτι κάθε κρίση, μας οδηγούσε σε επώδυνους συμβιβασμούς.
            Και κάθε νέα λύση ήταν χειρότερη απ' την προηγούμενη.

        • rally monkey avatar
          rally monkey @ Komis Montechristo 20/08/2011 23:32:31

          Komi - το περιοριζω στην κριση του '87
          Πρακτικα να το δεις στο μεσο της θητειας κυβερνησεις δεν εχουν ιδιαιτερο λογο να χρησημοποιουν επικοινωνιακα τρικ - ποσο μαλλον με εθνικα θεματα (ο αντιπαλος ειναι εκτος ελέγχου)- οι δηλωσεις και προθεσεις τις Τουρκιας ηταν αυτες που ηταν και η απαντηση απο την Ελλαδα ηταν αυτη που έπρεπε - το ο'τι την εδωσε ο Αντρεας δεν αρεσει σε πολλους που σημερα θελουν να κανουν τον πατριωτη και ειναι ικανοι να δεχτουν μεχρι και επεμβαση εξωγηινων για να μην παραδεχτουν ότι η σταση του Αντρεα στο συγκεκριμενο ηταν πατριωτικη - για μένα αυτα ειναι αρρωστημένες γελοιότητες

          Πολυ πιο πειστικο το ο'τι οι Αμερικανοι προσπαθησαν να αποσταθεροποιησουν τον Αντρεα ήδη απο το '87 (το ο'τι το επιχειρησαν στην συνεχεια στο run up για το '89 ειναι ιστορικα τεκμηριωμενο).

        • Δ.Μ. avatar
          Δ.Μ. @ Komis Montechristo 21/08/2011 14:29:11

          Κάνε τον κόπο να μιλήσεις με κάποιον από τους επιτελείς της στρατιωτικής ηγεσίας εκείνης της εποχής και τότε θα μάθεις αν ήταν πραγματική κρίση. Ομως η σεναριολογία και συνωμοσιολογία των Ελληνικών καφενείων είναι αθάνατη.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Komis Montechristo 20/08/2011 19:14:00

      Κόμη, πάντοτε είχα θέμα με την κρίση του 1987, ωστόσο το να το έστησε ο Ανδρέας για να μπορέσει να υπογράψει τα "μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης" και να μπορέσει να βάλει στο ράφι το Κυπριακό, δεν το είχα σκεφτεί.

      Ωστόσο, είναι φως φανάρι ότι κάτι τέτοιο πρέπει να παίχτηκε!

      Εύγε!

    • Basilio E avatar
      Basilio E @ Komis Montechristo 20/08/2011 19:26:28

      1000 like

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ Komis Montechristo 21/08/2011 17:27:55

      Ο Μακιαβέλλι ήταν σοβαρός άνθρωπος και μια κύρια συμβουλή που είχε δώσει είναι "να κάνεις ότι κακό είναι να κάνεις γρήγορα και όλο μαζί ενώ αντίθετα οι ευεργερσίες προς τον λαό να διαρκούν πολύ περισσότερο, όλον τον υπόλοιπο χρόνο. Αν υπάρχει ανασφάλεια στον λαό για συνεχώς νέα δεινά - μέτρα, σίγουρα θα υπάρξει ανατροπή"
      Σίγουρα αυτή η κυβέρνηση δεν ακολουθεί την συμβουλή του Μακιαβέλι ο οποίος ήταν θερμός πατριώτης που επιθυμούσε απλώς την επανένωση της Ιταλίας.
      Για αυτό και δεν πρόκειται το πράγμα να πάει πολύ πιο μακριά. Μετράμε μήνες πλέον στην χειρότερη περίπτωση.

  6. φωνη avatar
    φωνη 20/08/2011 13:12:46

    Ας φροντίσουν να δημιουργήσουν και εθνική κρίση μαζί με την οικονομική και κοινωνική.

  7. Νικόλας avatar
    Νικόλας 20/08/2011 13:16:17

    Άμα δεν το βλέπετε πως η περιοχή μας μυρίζει μπαρούτι, τότε τι να σας πω!

  8. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 20/08/2011 13:40:43

    Εξαιρετικές σκέψεις κ. Ροδινέ..ματώνει η καρδιά του Γαπ, αλλά το μυαλό του και η αμερικανο-υποτέλειά του τον εξαναγκάζουν...

  9. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 20/08/2011 14:40:49

    Συμφωνώ αλλά με δύο παρατηρήσεις:
    1) Τα οικονομικά προβλήματα και οι αντιδράσεις θα ενταθούν αναπόφευκτα διότι η ανέχεια δεν ξεχνιέται.
    2)Στα εθνικά θέματα έτσι όπως βαδίζουν το πιθανότερο είναι να συμβεί άλλο ένα επεισόδιο ΙΜΙΩΝ με ολέθρια αυτή τη φορά αποτελέσματα . Δηλαδή μετά το επεισόδιο θα έχουμε μία συμφωνία: λειτουργείτε από το 2910 την Παναγία Σουμελά, θα επαναλειτουργήσει η Χάλκη , θα επαναλειτουργήσει η Αγία Σοφία δώστε και σε μας τους φτωχούς και άπορους Τουρκαλέους λίγο από Θράκη και λίγο από Αιγαίο και να οι πανηγυρισμοί και τα ζειμπέκικα και μπράβο από τα MEGAλοκάναλα και τις βρομοφυλλάδες τους .
    ΓΙ' ΑΥΤΟ Η ΩΡΑ ΣΑΜΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΩΡΑ. Άλλωστε κάποτε ήταν μόνος ,τώρα υπάρχουν πολλοί πρόθυμοι να θυσιαστούν μαζί του

  10. μεταρρυθμιστής avatar
    μεταρρυθμιστής 20/08/2011 14:57:21

    Κύριε Ροδινέ, διαβάζοντας το άρθρο σας διαπιστώνω με λύπη οτι ο προβληματισμός σας δεν εστιάζεται στο γεγονός οτι σίγουρα έρχεται κρίση στα εθνικά θέματα ενώ πολιτική ηγεσία και λαός δυστυχώς είναι απροετοίμαστοι και περί άλλα τυρβάζουν, αλλά μήπως γίνει κάποιο επεισόδιο , η Ελλάδα υπερισχύσει της Τουρκίας έπειτα από δεκατίες συμφορών και υποχωρήσεων και λάβει τις δάφνες της δόξας ο ΓΑΠ; Από τον Επώνυμο θα περίμενα τέτοια κομματική εμπάθεια και τύφλωση, από εσάς όχι. Αν είναι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να νικήσουμε τον αλαζόνα και φαφλατά Τούρκο και να εκμεταλλευτούμε τους πλουτοπαραγωγικούς πόρους που μας ανήκουν κατά το Διεθνές Δίκαιο, τότε πίσω απο τον ΓΑΠ θα συνταχθούν όλοι οι Έλληνες πλην κάποιων γραφικών κομματικών εγκαθέτων καθώς και ελάχιστων-διαφόρων αποχρώσεων- διεθνιστών.

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ μεταρρυθμιστής 20/08/2011 16:55:16

      Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ενθάρρυνση από το να διαβάζει κανείς σχόλια από μη κολλημένα άτομα.
      Μπράβο σου, συμφωνώ με τα περισσότερα από αυτά τα σχόλια που διατυπώνεις.

    • danaos avatar
      danaos @ μεταρρυθμιστής 20/08/2011 17:16:24

      Διάβασε μεταρρυθμιστή τι λέει ο αρθρογράφος, δες κι αυτό για να το κατανοήσεις καλύτερα και μετά ρίξε το ανάθεμα. "Δεν θα είναι η πρώτη φορά που το ΠΑΣΟΚ θα παίξει με τα εθνικά μας θέματα για να αποκομίσει πολιτικά οφέλη. Άλλωστε, ξέρουν καλά το παιχνίδι. Όταν δεν μας συμφέρει η πραγματικότητα, αλλάζουμε την επικαιρότητα και δίνουμε τη μάχη με όρους που μας ευνοούν."
      Βλέπεις καμιά κομματική εμπάθεια και τύφλωση όπως λες;

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ danaos 20/08/2011 19:02:31

        Φίλε Δαναέ,
        δεν χρειάζεται να απαντούμε σε όλα!
        Ολες οι απόψεις έχουν ενδιαφέρον!
        Ακόμα και οι κακόπιστες!

        • danaos avatar
          danaos @ Κώστας Ροδινός 20/08/2011 19:10:14

          Σέβομαι όλες τις απόψεις αλλά, με ενοχλεί η διαστρέβλωση. Γι αυτό απάντησα στο μεταρρυθμιστή.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ danaos 20/08/2011 19:19:36

            Και η διαστρέβλωση είναι ...άποψη!

          • danaos avatar
            danaos @ Κώστας Ροδινός 20/08/2011 19:28:05

            Που πρέπει να την εξετάσουν οι ψυχολόγοι!

          • μεταρρυθμιστής avatar
            μεταρρυθμιστής @ danaos 20/08/2011 20:49:44

            Δαναέ, για το ζήτημα που έθεσα δεν απάντησες ούτε εσύ ούτε ο συγγραφέας του άρθρου, γιατί προφανώς δεν έχετε τίποτα να πείτε και πετάς τη μπάλα στην εξέδρα για διαστρεβλώσεις και ψυχολόγους. Η εν λόγω ανάρτηση του Κ.Ρ αποτελεί ατυχές μνημείο κομματισμού και μυωπικής αντίληψης της τρέχουσας κατάστασης. Η επικαιρότητα δεν διαμορφώνεται από τον ΓΑΠ, τον ΠΑΠ ή τον ...ΟΠΑΠ, αλλά έρχεται με βήμα ταχύ και δεν ρωτά κανένα. Αλλά αντί να ξυπνήσουμε και να συστρατευθούμε, ώστε η μπόρα να περάσει αφήνοντας τα μέγιστα δυνατά οφέλη στη χώρα, κάποιοι με νοοτροπία πολιτικάντη 19ου αιώνα σκέφτονται οτι πιθανή ελληνική επιτυχία θα καθυστερήσει την άνοδο τους στην κυβερνητική εξουσία. Όλα για το ντοβλέτι και την συνακόλουθη μάσα, δηλαδή;

          • danaos avatar
            danaos @ danaos 20/08/2011 21:32:27

            OK. Με τάπωσες!

  11. ΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ avatar
    ΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ 20/08/2011 15:09:42

    ΤΟ ΣΙΓΟΥΡΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΕΤΟΥΤΗ Η ΧΟΥΝΤΑ ΘΑ ΠΕΣΗ ΜΕ ΧΑΣΗΜΟ
    ΕΘΝΙΚΟΥ ΕΔΑΦΟΥΣ. ΘΑ ΣΗΝΤΕΛΕΣΘΗ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΘΟΥΝ ΕΥΘΗΝΕΣ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ . ΠΡΟΤΕΚΤΟΡΑΤΟ ΤΟΥ ΚΕΡΑΤΑ ΜΕ ΕΝΑ ΑΘΛΙΟ ΛΑΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΟΣ ΝΑ ΠΟΥΛΗΣΗ ΤΗΝ ΜΑΝΑ ΤΟΥ ΠΡΟΚΑΙΜΕΝΟΥ ΜΗΝ ΧΑΣΗ ΤΗΝ ΦΡΑΠΕΔΙΑ ΤΟΥ.

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ ΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ 25/08/2011 01:24:24

      Αυτή τη φορά ΔΕΝ θα χαθεί έδαφος. Να είσαι σίγουρος. Δεν θα το αφήσουμε εμείς. Τώρα υπάρχει άξιος ηγέτης - εναλλακτική λύση!

  12. τάσος avatar
    τάσος 20/08/2011 16:24:39

    η περίφημη ασπρόμαυρη φωτό του σαμαρά με τον παπανδρέου στην αμερική, μαζί με άλλα δύο άτομα, φαίνεται σα φωτογραφία συγκροτήματος. αν είναι όντως έτσι πώς λεγόταν το συγκρότημα, και πώς θα γίνει να ακούσουμε κάνα ντέμο.

    • τάσος avatar
      τάσος @ τάσος 20/08/2011 16:26:18

      και τί έπαιζε ο καθένας.

    • Dee Jay Stelios avatar
      Dee Jay Stelios @ τάσος 21/08/2011 12:02:31

      Φίλε Τάσο το συγκρότημα αυτό που λες μόνο στο demo θα έμενε, για παραπέρα δεν τους βλέπω....

  13. μαρικα avatar
    μαρικα 20/08/2011 16:47:27

    Γιατι τοτε με την Κυπρο, οι Ελληνες δεν καλεσαν τους Τουρκους να εισβαλουν στην Κυπρο? Oι μεμετηδες πηραν πρωτα εγγυησεις απο τον εθναρχη( τρομαρα του)Κι τον πατηρ του σημερινου και ο Γεωργιος Μαυρος που ηταν τοτε στην κυβερνηση εθνικης ενοτιτας(σκεψου να ηταν και εθνικης εχθροτιτας τι θα γινοταν
    θα ειχαν παραδοσει ολοι την Ελλαδα αρκει να ερχονταν αυτοι πησω σαν σωτηρες)Κατι τετοιο ισως ετοιμαζεται και σημερα ?O θεος να μας φυλαει.
    Οι υποψιες σας κυριε Ροδινε κατι μου λενε.

  14. armagedon avatar
    armagedon 20/08/2011 17:03:34

    Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΟ ΕΚΛΟΓΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ...

  15. η Dimi avatar
    η Dimi 20/08/2011 17:16:54

    Mάς είπαν: «Γιατί συνεχίζετε να αγωνίζεσθε εφόσον η μάχη έχει κριθεί;»

    Aπαντήσαμε: «Γιατί αν δεν αγωνιζόμαστε δεν θα υπάρξει άλλη μάχη.»
    ~Νοητική Αντίστασης

    • NEOTERA avatar
      NEOTERA @ η Dimi 20/08/2011 17:26:17

      η αντίστασΙς, της αντιστάσεως, την αντίσταση, ή στη δημοτική
      η αντίσταση, της αντίστασης, την αντίσταση.
      Ολα τ' άλλα είναι σενάρια !

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ NEOTERA 20/08/2011 19:49:29

        Πολλοί οι αυτόκλητοι θέσφατο-γνώστες-ορθογράφοι, διορθωτές και επικριτές αρθρογράφων και σχολιαστών. Καλύτερα ν’ασχοληθούν με τον δωσιλογισμό των πολιτικών τεράτων που υποθήκευσαν Ελλάδα και αγέννητους Ελληνες.

        • Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
          Μακεδόνας Θεσσαλονικιός @ η Dimi 21/08/2011 15:17:19

          Πολύ το τραβάαααααας !

  16. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 20/08/2011 17:17:40

    Όταν το βασικό "στρατηγικό ιδεολόγημα" του μεταπολιτευτικού καθεστώτος είναι η ειρηνοφιλία έναντι κάθε κόστους , όταν μεγάλο τμήμα του πληθυσμού έχει ενστερνιστεί αυτή τη νοοτροπία, όταν το αντίπαλο δέος των πολεμόφιλων δεν αντιλαμβάνεται ότι με ηχηρές μεγαλοστομίες και μαξιμαλισμούς που εδράζονται σε κάποιο "ένδοξο παρελθόν" (τίνων άραγε;), το να το παίξει κανείς "σκληρός" το μόνο που θα καταφέρει είναι να τρώει σφαλιάρες τη μια πίσω από την άλλη. Εν ολίγοις, η παραπαίουσα ελίτ αυτού του τόπου δεν είναι δυνατό να επιτύχει τη διάσωσή της αν έχει κατά νου να αλλάξει την ατζέντα "παίζοντας" με τα εθνικά θέματα. Η ιστορική πραγματικότητα δείχνει ότι, συνήθως μετά από τέτοιες "περιπέτειες" όχι μόνο δε διασώθηκαν αυτοί που τις επιδίωξαν, αλλά αντίθετα καταποντίσθηκαν, τραυματίζοντας βαριά την ίδια τη χώρα. Το τέλος της πρώτης φάσης της μετεμφυλιακής Ελλάδας γράφτηκε στην Κερύνεια...Ας μη βρει ακρωτηριασμένο τον Ελληνισμό και το τέλος της μεταπολιτευτικής Ελλάδας.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 20/08/2011 19:00:50

      Που είσαι Φαίλτωρ;
      Επιστρέψαμε;

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 20/08/2011 19:21:10

        Επιστρέψαμε αλλά με αυτά που βλέπω και ακούω είναι για να ξαναφεύγουμε...

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 20/08/2011 19:25:07

          Δεν είναι κακή ιδέα, αν έχουμε την δυνατότητα!
          Πολύ φοβούμαι, όμως, οτι αυτά που πρόκειται ν' ακούσουμε θα είναι χειρότερα γιατί τα νούμερα του Βενιζέλου, ούτε ο Χουντίνι μπορεί να τα μαζέψει!

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 20/08/2011 19:33:16

            Πως τον λέγανε τον αμερικάνο ταχυδακτυλουργό που εξαφάνισε το Άγαλμα της Ελευθερίας? David Cooperfiled? Κάπως έτσι ευελπιστεί και ο Βενιζέλος να κρύψει το χρέος...Με οφθαλμαπάτη...
            Θέλουν να στήσουν και θερμό επεισόδιο τρομάρα τους...

          • danaos avatar
            danaos @ Γιάννης Φαίλτωρ 20/08/2011 19:40:31

            Βρε Φαίλτορα εσύ που τα γνωρίζεις αυτά, δεν υπάρχει κανένα μαγικό να εξαφανίσει Βενιζέλο, Παπανδρέου και όλο το σινάφι τους;

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ danaos 20/08/2011 19:44:29

            Ως θετικός επιστήμων αποτάσσομαι τα ξόρκια και τα μαγικά!..Υπάρχει καλύτερος τρόπος: Μαύρο στο Μαυρογυαλούρο!
            Το λέει το όνομά του!
            Το ζητάει ο οργανισμός του! Μαύρο λοιπόν και μαύρο δαγκωτό!

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ danaos 20/08/2011 19:49:58

            Γιάννη,
            θα σε αναλάβει ο Μ.Ο. ο ...θεωρητικός.
            Για να έλθεις στον ίσιο δρόμο.
            Ο Δαναός θα σου γράφει σονέτα για να ....ηρεμείς!

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ danaos 20/08/2011 20:01:17

            Με τέτοια θεωρητική κατάρτιση εμπλουτισμένη με μαβίλλεια στιχουργική τέχνη, θα εισέλθω πάνοπλος στο δρόμο των Μάγων. Κάτι σαν το νέο Μάικ Λαμάρ!

  17. cobalt avatar
    cobalt 20/08/2011 17:18:38

    Που όλα τ'αλλα παιχνίδια που στήσανε τα διαχειρίστηκαν καλά και δεν τους γυρίσανε μπούμερανγκ...
    Αυτοί πηγαίνοντας να κάνουν καμιά αμερικανιά τύπου *Σε καιρό εθνικής κρίσης, όλοι συσπειρώνονται γύρω απ'την κυβέρνηση* είναι ικανοί ν' ανάψουν φωτιές σ'ολη την περιοχή και μετά να κοιτάνε σαν χάνοι ή να κάνουν ανασχηματισμούς.

    Απολύεστε κύριοι, απολύεστε.
    Κάθε μέρα που παραμένετε στις καρέκλες σας, εκτός απ' το ότι είναι μαύρη είναι και επικίνδυνη πλέον..

    (Για να μην ξεχνιόμαστε όμως και συγγνώμη για την εκτός πολιτικής γραμμής του Antinews παρένθεση:

    Όταν ακούσετε να μιλούν στην τηλεόραση για 12 ναυτικά μίλια, τότε θα έχει φτάσει η ώρα να ξεκινήσουν όλα..
    ...θα γίνει κάτι και θα φανεί πως φταίει η Ελλάδα, τότε η Τουρκία θα το εκμεταλλευτεί..

    Πως το λέγαν οι Κινέζοι; Ενδιαφέροντες καιροί...)

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ cobalt 20/08/2011 19:00:10

      Αυτό ακριβώς που επισημαίνεις είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα!
      Αυτό που σχεδιάζουν να καταλήξει σε τραγωδία, έστω σε φιάσκο!

  18. EΛΛΗΝΑΣ avatar
    EΛΛΗΝΑΣ 20/08/2011 18:26:21

    Καμία ελληνική κυβέρνηση στη φάση που διανύουμε δεν έχει τα κότσια να τα βάλει με τον Ερντογάν όχι μόνο για το θέμα της ΑΟΖ αλλά και για άλλα θέματα. Ας μην παίζουμε την κολοκυθιά. Τι σημαίνει ότι "ο Αντώνης Σαμαράς ήταν ο πρώτος που μίλησε για «γαλάζιες γραμμές στο Αιγαίο»"; Ας γίνει πρώτα κυβέρνηση, ας το τολμήσει και μετά τα ξαναλέμε.

    • Kennan avatar
      Kennan @ EΛΛΗΝΑΣ 20/08/2011 18:49:32

      να δω τι θα πεις τότε καρατζαφεράκο

      • EΛΛΗΝΑΣ avatar
        EΛΛΗΝΑΣ @ Kennan 21/08/2011 13:08:36

        Kαρατζαφεράκο ; Στο επιστρέφω και να προσέχεις σε ποιον απευθύνεις τέτοιους χαρακτηρισμούς. Όταν εγώ ήμουν μέλος της Ν.Δ. εσύ ακόμη δεν ήξερες τι θα πει πολιτική.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ EΛΛΗΝΑΣ 20/08/2011 18:55:49

      Kαι εσύ γιατί βιάζεσαι να προεξοφλήσεις την αντίδραση του Σαμαρά;

      • EΛΛΗΝΑΣ avatar
        EΛΛΗΝΑΣ @ Κώστας Ροδινός 21/08/2011 13:10:59

        Τίποτε δεν προεξοφλώ. Αλλά βλέπω τα χάλια μας και προβληματίζομαι. Μακάρι να αλλάξουμε ρότα και μακάρι ο Σαμαράς να κάνει παπάδες. Μαζί του είμαστε.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ EΛΛΗΝΑΣ 20/08/2011 19:15:33

      Ο Σαμαράς έχει ένα "στραβό". Εννοεί αυτά που λέει. Γι' αυτό και προσέχει τόσο πολύ τι λέει...

  19. Κρης avatar
    Κρης 20/08/2011 18:47:45

    κε Ροδινέ , αν δεν πήρατε γιά αφορμή του άρθρου σας
    το σημερινό κείμενο του
    h**p://www.tovima.gr/opinions/article/?aid=415698
    Ενδεικτικά.......
    """"......Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η Ελλάδα θα πρέπει να είναι έτοιμη για όλα. Ακόμα και για πόλεμο.
    Τίθεται συνεπώς το ερώτημα: Είμαστε έτοιμοι;
    Η απάντηση, που ίσως εκπλήξει πολλούς, ειδικά αυτή την ώρα
    και υπό αυτές τις συνθήκες, είναι ναι: η Ελλάδα δείχνει,
    από κάθε άποψη μάλιστα, έτοιμη.......""

    τότε ειναι ''διαβολική'' σύμπτωση

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Κρης 20/08/2011 18:57:11

      Κρήτα,
      τώρα το διαβάσα!

  20. factorx avatar
    factorx 20/08/2011 19:23:08

    Φυσικά και η κρίση στα εθνικά θέματα υπάρχει , ανεξάρτητα απο τις προθέσεις του ΠΑΣΟΚ. Ανεξάρτητα από αυτό το ΠΑΣΟΚ την χρησιμοποιεί αδίστακτα για να αποπροσανατολίσει από το βασικό οικονομικό ζήτημα. Δείτε κι αυτό και θα καταλάβετε περισσότερα: Θερμό επεισόδιο στην Ανατολική Μεσόγειο (http://www.antinews.gr/2011/07/27/114963/). Και φυσικά εδώ οδηγηθήκαμε βασικά από τον ενδοτισμό του ΠΑΣΟΚ

  21. raindog avatar
    raindog 20/08/2011 19:24:12

    Κύριε Ροδινέ, συμφωνώ με το άρθρο σας, διαφαίνεται σχεδιασμός με επίκεντρο τα εθνικά θέματα και τις εξελίξεις στο θέμα με τις γεωτρήσεις στην Κύπρο... μια άλλη "Πασοκιά". Κάποια πουλάκια δε κελαηδάνε, και λένε ότι θα επαναφέρουν την στρατιωτική θητεία στους 24 μήνες πάλι... Έτσι, για να καταπολεμήσουν την ανεργία των νέων...
    Ο Θεός να μας φυλάει..!

  22. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 20/08/2011 19:40:01

    Εδώ που φτάσαμε, μ΄εναν πρωθυπουργό που έφερε το ΔΝΤ στην Ελλάδα και στην ΕΕ, που έφτασε τη χώρα στο χείλος της οικονομικής καταστροφής, που έφτασε στο σημείο να κινδυνεύουμε να βγούμε εκτός ευρωζώνης, εκτός ευρώπης, εκτός πλανήτη... δια στόματος του ¨μεγαλοεπενδυτή¨ Σόρος όλα πλέον είναι πιθανά να συμβούν!

    Είναι αδίστακτοι αυτοί που μας κυβερνούν, επομένως και θερμό επισόδειο δεν αποκλείεται... άλλωστε από το Καστελόριζο μας ενημέρωνε ο ¨πρωθυπουργός
    ότι έχουμε χάσει μέρος της Εθνικής κυριαρχίας!

    Να είμαστε ευχαριστημένοι αν δεν χάσουμε όλη την κυριαρχία...

  23. ηλιας avatar
    ηλιας 20/08/2011 19:41:24

    Παντως με μια κριση -σκηνοθετημενη απο πολλαπλα επιτελεια ήτοι Τουρκιας Ελλαδας,Ισραηλ,ΗΠΑ,Ο.Ν.Ε.- θα μας ξαλαφρωνε απο τις καταθεσεις στις τραπεζες,θα εσβηνε τα χρεη μας στην Ε.Ε.,θα εριχνε τον Ταγιπ και θα επανερχοταν κοσμικοτερη κυβερνηση στην Τουρκια αφου στο καθεστως της Β.Κυπρου θα επανεκαθιστατο η κυριαρχια της Κυπριακης Δημοκρατιας ...
    Ταυτογχρονα οι πετρελαϊκες θα βγαζαν τα πολυποθητα πετρελαια=φυσικα αερια στην Ν.Α.Μεσογειο (αν βεβαια αξιζει τον κοπο)...

    • ηλιας avatar
      ηλιας @ ηλιας 20/08/2011 19:53:55

      Το δε Ισραηλ θα δειξει αλλη μια φορα τι αξιζει στην Χεζμπολαχ και Χαμας,επεκτεινοντας την διεισδυση στην δυτικη οχθη και κουνωντας την ανεξαρτησια της Παλαιστηνης εναντι της επισημης αναγνωρισης απο την Παλαιστινιακη αρχη της Ισραηλινης κυριαρχιας στην Ιερουσαλημ...και οπου αλλου...

  24. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 20/08/2011 20:23:46

    Χαίρετε κ. Ροδινέ,
    Σήμερα υπάρχουν νέα δεδομένα από τις προηγούμενες δεκαετίες και ακόμη τα τελευταία χρόνια. Συγκεκριμένα έχουν αλλάξει, μάλλον ανεπανόρθωτα, οι σχέσεις Τουρκίας - Ισραήλ (με πρωτοβουλία της πρώτης), και ως συνέπεια επηρεάζονται σοβαρότατα και οι σχέσεις Η.Π.Α. – Τουρκίας.
    Η διείσδυση της Τουρκίας στα κέντρα σχεδιασμού και αποφάσεων της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ, ήταν και παραμένει πολυσύνθετη, δυναμική και εστιασμένη στα μεγάλα θέματα. Μέχρι πρόσφατα η Τουρκία είχε την αμέριστη συμπαράσταση του φιλο-Ισραηλινού λόμπυ στην Αμερική. Αυτό πλέον δεν ισχύει. Ισχυρά κέντρα διαμόρφωσης εξωτερικής πολιτικής στην Αμερική είναι απέναντί της. Δυο μόνο παραδείγματα το πρώτο παλαιότερο, το δεύτερο πιο πρόσφατο:
    1) http://www.huffingtonpost.com/linda-keenan/emshadow-eliteem-neocons_b_607187.html
    2) http://www.foreignaffairs.com/articles/68129/tony-badran/obamas-options-in-damascus
    Η Αμερικανική γραφειοκρατία (όπως όλες οι γραφειοκρατίες) αργεί να προσαρμοσθεί στις ‘προσταγές’ των ισχυρών κέντρων. Τα νομοθετικά σώματα του Κογκρέσου, όμως, αποτελούμενα από πολιτικούς, άρα πιο ευέλικτα, έχουν ήδη αρχίσει να πιέζουν ασφυκτικά για αλλαγή στάσης έναντι της Τουρκίας. Δεν έχει παρά να παρακολουθήσει κανείς την σχετική αρθρογραφία του ‘Τουρκοχελά’ της γειτονικής μας χώρας, (Mehmet Ali Birand ) για να το διαπιστώσει:
    1) http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=everything-changed-when-jewish-lobby-turned-its-back-on8230-2010-11-24
    2) http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=we8217re-entering-dangerous-waters-with-the-u.s.-2010-09-30
    Η ρευστότητα στην περιοχή απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και σοβαρή μελέτη των δεδομένων. Και όπως γνωρίζετε καλά τα 'εσωτερικά' μας επηρεάζονται από έξω. Δυστυχώς, δεν έχουμε σοβαρούς και ικανούς ευπατρίδεις στην κυβέρνηση ώστε να εκμεταλευτούν τις νέες συγκυρίες που εμπεριέχουν ευνοϊκές ευκαιρίες, παρά τις δυσκολίες της οικονομικής κρίσης.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ StarPowerNone 20/08/2011 22:33:44

      Χαίρε αγαπητέ φίλε,
      πολύ δουλειά μας έδωσε για απόψε.
      thanks

  25. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 20/08/2011 21:08:28

    Η δυστυχία είναι ότι βρίσκεται εν εξελίξει μακροπρόθεσμο σχέδιο σοβαρότατων γεωπολιτικών αλλαγών στην κοντινή μας περιοχή, με επιμέρους πιθανά σενάρια άμεσης (η έμμεση εμπλοκή είναι ήδη δεδομένη) εμπλοκής και του ελληνικού κράτους.

    Γεγονός είναι, ότι ο ρόλος κάθε εμπλεκόμενου κράτους (άμεσα ή έμμεσα) σε μια γεωπολιτικοστρατηγική προσπάθεια επιβολής νέων ισορροπιών ισχύως, λαμβάνει υπ'όψιν και τα δεδομένα στοιχεία ισχύος, αδυναμίας, δυνατότητας ή μή αποδοχής νέων τετελεσμένων, δυνατότητα διαχείρησής των από τίς υπάρχουσες επιμέρους κρατικές εξουσιαστικές ελίτ ή και την δημιουργία και νέων ελίτ (μέσω μιάς κρίσης και εφ'όσον κριθεί αναγκαίο) κ.ο.κ.

    Η δυστυχία μας έγκειται στο γεγονός, ότι οικονομικά, πολιτικά και στρατιωτικά βρισκόμαστε στο χειρότερο σημείο, σαν υποπαράγοντας σεναριακής εμπλοκής και κατ'ανάγκην μας δίνεται ο ρόλος του ''πιθανού'' χαμένου (σάν κράτος και σαν λαό "περιορισμένης" αντίστασης σε μιά αρνητική για μάς σεναριοπλοκή).

    Δεν χρειάζεται να είναι κάποιος ειδήμονας για να αντιληφθεί, ότι τρέχουν δυναμικές εξελίξεις, με άμεση κορύφωση αυτής της δυναμικής στον πολύ κοντινό μας χρόμο.

    Τα γεγονότα της Λιβύης, η φωτοτυπική τους συνέχεια στην Συρία, με πολύ πιθανή εμπλοκή του ΝΑΤΟ, Ισραήλ και του μεγάλου παίχτη της περιοχής Τουρκία, η πιθανότατη χρήση των βρεττανικών βάσεων της Κύπρου (και όχι μόνον) και η άγνωστη αντίδραση της Ρωσίας (διατηρεί στην συριακή Ταρτώ την μοναδική βάση του στόλου της στην μεσόγειο) και η άγνωστη αντίδραση του Ιράν (το οποίο γνωρίζει ότι είναι ο τελικός στόχος αυτής της πορείας) αναφορικά με το μοναδικό πιστό στην περιοχή καθεστώς και ο εκρηκτικός ρόλος (μακροπρόθεσμα) των κούρδων της περιοχής φθάνει να προκαλέσει ανατριχίλα στό κάθε σκεπτόμενο άτομο.

    Και όλα αυτά, χωρίς να γνωρίζουμε επακριβώς τον τελικό στόχο αυτής της αναμέτρησης, τον ρόλο της ΕΕ (θα συνεχίσει να υπάρχει όπως την ξέρουμε; ή όχι; θα γίνει πιό ομοσπονδιακή ή θα τείνει πρός διάλυση;), η Ρωσία θα ανμτιδράσει άμεσα ή μέσω αντιπροσώπων; η Κίνα θα δεχθεί αδιαμαρτύρητα να αποδεχθεί τον ενεργειακό και εμπορικό της στραγγαλισμό; ή θα έχουμε και μια έκρηξη στον χρηματοπιστωτικό τομέα (ίσως είναι και το επιδιωκόμενο), όπου θα χάσει το παιδί την μάνα και η μάνα το παιδί, ώσπου να πέσει ο κουρνιαχτός για να καταλάβει το κάθε κράτος πού βρίσκεται (και μερικά άν υπάρχουν).

    Παρ'ὀλο πού φαίνεται ότι η όλη προσπάθεια έχει τον στόχο τον ενεργειακό έλεγχο, μπορεί να μην είναι έτσι ακριβώς. Τα επιθυμητά αποτελέσματα μιάς γεωπολιτικής αντιπαράθεσης είναι συνήθως περισσότερα και τα επιθυμητά αποτελέσματα (τίς περισσότερες φορές) δεν είναι ολοφάνερα.

    Και εμείς περιμένουμε απο την κυβέρνηση Παπανδρέου να κάνει μια σοβαρή ανάλυση, να αντιληφθεί τα τεκμαινόμενα και να ζητήσει ρόλο νικητού (τουλάχιστον όχι χαμένου) στίς καθημερινές (στην κυριολεξία) αλλαγές του σεναρίου;

    Πρώτα - πρώτα τον εαυτό τους θα έσωζαν και δευτερευόντως την χώρα με τους ανθρώπους της.

    Πολύ φοβάμαι πώς δεν μπορούν. Οχι γιατί είναι ανίκανοι αλλά χρωστάνε τόσα στούς προστάτες τους, ώστε θα προτιμήσουν να παραδώσουν και την μάνα τους, αρκεί να τούς εγγυηθούν και μελλοντικά την άκοπη χάψα.

    Ενα πράγμα μπορεί μόνο να τους ταρακουνήσει. Η επίγνωση της λαϊκής θυμοσοφικής ρήσης. Πολλοί την προδοσία αγάπησαν. Τον προδότη κανείς.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Ιαπετός 20/08/2011 21:34:25

      Ιαπετέ, όταν καίγεται το σπίτι σου πέφτεις επάνω και προσπαθείς να το σώσεις ....Εκείνη τη στιγμή, δεν σκέφτεσαι πως υπολείπεσαι των μέσων .Παλεύεις...Και αν δεις ότι δεν γίνεται τίποτα , τουλάχιστον ξέρεις ότι πάλεψες και δεν παρέδωσες τα όπλα. Αυτό δεν σημαίνει ότι η ανάλυσή σου δεν είναι σωστή. Το αντίθετο.Θα σε στενοχωρήσω όμως ,όσον αφορά την θυμόσοφη ρήση περί προδοσίας. Τον προδότη , όντως ,τον μισούν όλοι. Μόνο που όταν φτάνει κάποιος σε αυτό το έσχατο όριο , δεν τον ενδιαφέρει τίποτα γιατί μέσα του δεν έχει τίποτα . Τα έχει χάσει όλα γι'αυτό και καίει τα πάντα στο πέρασμά του.....

      • Ιαπετός avatar
        Ιαπετός @ Diamond Angel 20/08/2011 21:40:50

        Φιλοσόφησέ την λίγο και θα καταλάβεις το βάθος της.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Ιαπετός 21/08/2011 00:45:37

      Ιαπετε, τον ΓΑΠ τον τοποθετησαν και προσπαθούν να τον διατηρήσουν σ'αυτη τη θεση με καθε τροπο (μέχρι και τον Μπενυ εψησαν να τον στηρίξει όταν κατέρρευσε).
      Οπότε το μόνο που μπορουμε να περιμενουμε .. ίσως μια πρόγευση των 'επιθυμητών αποτελεσμάτων' του ευρύτερου σχεδιασμου, που (οπώς και εσυ επισημαίνεις) δεν ειναι εμφανή δια γυμνου οφθαλμού.
      Αλλα να περιμένουμε να τους πιασουν οι τύψεις μηπως και σωθουμε αντι βρισκονται ήδη ενωπιον της δικαιοσύνης ειναι δειγμα παρακμής.

  26. ierofantis avatar
    ierofantis 20/08/2011 22:59:33

    Κώστα καλησπέρα,

    Δεν ξέρω αν ο ΓΑΠ και οι συν αυτώ είναι πρόθυμοι να παίξουν μικροπολιτικά παίγνια με τα εθνικά μας θέματα.

    Αυτό που βλέπω είναι όμως το εξής:

    α) Ο Ευρωπαϊκός μηχανισμός στήριξης ακόμη είναι στα χαρτιά, το EFSF θα φτιαχτεί κάποια στιγμή στο μέλλον (όταν γυρίσει η Μερκελ από διακοπές υποθέτω...), οι άλλοι εταίροι ζητάνε εγγυήσεις και τα ρέστα κλπ. Την ίδια στιγμή το ΔΝΤ (Αμερικανικό ίδρυμα κατά την ταπεινή μου άποψη) μας έχει δώσει ήδη πολλαπλάσια ποσά της συμμετοχής μας σε αυτό, προτίθεται να δώσει και άλλα αν παρασχεθούν εγγυήσεις από τους Ευρωπαίους (όχι από την Ελλάδα per se) για τη συνέχιση της χρηματοδότησης του προγράμματος της Ελλάδας και γενικώς από ότι πληροφορούμαι, υιοθετεί μια πιο διαλλακτική στάση απέναντι στη χώρα εν συγκρίσει με τους ευρωπαίους εταίρους. Για το τελευταίο ενδεχομένως να μπορεί να υποστηριχθεί ότι οι Ευρωπαίοι δεν "πηγαίνουν" τον ΓΑΠ, τον θεωρούν Αμερικανόπαι και ως εκ τούτου του κάνουν τη ζωή δύσκολη, μαζί και τη δική μας... Δεν θα τοποθετηθώ επί της παρούσης για αυτό.
    β) Η θερμή περίοδος στις ελληνοισραηλινές σχέσεις δεν είναι άσχετη με την εξαιρετική συνεργασία Κύπρου - Ισραήλ όχι μόνο στα των υδρογονανθράκων, αλλά και σε ευρύτερο πολιτικό και οικονομικό επίπεδο. Επίσης είναι προφανές ότι μια τέτοια προσέγγιση έχει και τις ευλογίες της Αμερικανικής πολιτικής ελίτ. Εδώ θα παρατηρήσω ότι σε γεωστρατηγικό επίπεδο, το όλο θέμα, νομίζω ότι φεύγει των ειδικότερων πολιτικών ή άλλων επιλογών της εγχώριας πολιτικής σκηνής ή της κυβέρνησης ΓΑΠ. Ακόμη και ο Σαμαράς να ήταν στην κυβέρνηση θα τολμούσα να πω ότι η επιχειρούμενη στρατηγική προσέγγιση των χωρών Ελλάς - Κύπρος - Ισραήλ δύσκολα θα μπορούσε να τορπιλιστεί ή να ανασχεθεί. Και όχι μόνο γιατί οι υδρογονάνθρακες είναι πολλοί και άρα τα οικονομικά συμφέροντα είναι υπαρκτά. Δες τη γειτονιά. Οι Κανταφικοί μάλλον πνέουν τα λοίσθια από τους αντικαθεστωτικούς που όμως ως επί το πλείστον στελεχώνονται από φανατικούς ισλαμιστές. Στην Αίγυπτο ο στρατός διοικεί προσωρινά τη χώρα αλλά οι αδελφοί Μουσουλμάνοι, όσο το βιοτικό και πολιτικό επίπεδο στη μεγάλη αυτή χώρα δεν βελτιώνεται, καραδοκούν να αποκομίσουν κέρδη. Στη Συρία ο δικτάτορας Άσσαντ συνεχίζει την αιματηρή καταστολή τη στιγμή που στην Τουρκία διοργανώνεται παγκόσμια συνδιάσκεψη των Σύρων αντικαθεστωτικών για την επόμενη μέρα στη Συρία ενώ ήδη στην Τουρκία περιθάλπονται χιλιάδες Σύροι πρόσφυγες με το "πολιτικό" αζημίωτο. Ο Λίβανος είναι η επόμενη χώρα που μετά τη Συρία θα γνωρίσει ταραχές και εκεί η Ισλαμική Χεζμπολά (βασικός κυβερνητικός εταίρος σήμερα) θα επιχειρήσει με τις ευλογίες του Ιράν (ή της Τουρκίας;) να καταστεί ο αδιαφιλονίκητος πολιτικός σχηματισμός στη χώρα. Τι ενώνει όλους τους παραπάνω; Μα φυσικά το πολιτικό Ισλάμ που ο Νταούτογλου προπαγανδίζει τόσο δεξιοτεχνικά στην περιοχή. Ο Αμερικανικός σχεδιασμός στην περιοχή φαίνεται ότι λαμβάνει τα ανωτέρω υπόψη και μάλλον θα επιχειρήσει να θέσει σε δεύτερη μοίρα την ελαφρώς ανεξέλεγκτη Άγκυρα του Ταγίπ, η οποία μόλις λιγάκι λίγδωσε το αντεράκι της από την πείνα και τη δυστυχία, αμέσως άρχισε να ονειρεύεται αυτοκρατορίες, Οθωμανισμούς και προβολή ισχύος στον μουσουλμανικό κόσμο.
    γ) Μπορεί να φανεί άσχετο με το θέμα μας, αλλά δεν θεωρώ την ανακοίνωση της Statoil για την ανακάλυψη του Νορβηγικού κοιτάσματος προχθές μη συνδεδεμένη με τα γεγονότα στο Όσλο, στην Κύπρο (έκρηξη) και τις ενέργειες της Noble Energy στο νησί. Δεν θα μακρηγορήσω εδώ, αλλά για όποιον έχει παρακολουθήσει τις ενέργειες των Νορβηγικών ερευνητικών σκαφών στο Νοτιοανατολικό Αιγαίο, τις μισθωμένες από Τουρκικά συμφέροντα, έρευνές τους και την εμπλοκή τους στο "μοίρασμα" των οικοπέδων στην Κύπρο μπορεί να σχετίσει κάποιες από τις σκέψεις του με το ευρύτερο παιχνίδι στην περιοχή.
    δ) Η Ρωσία θα ανέμενε κανείς να αγριέψει έντονα με την Ελληνο - Κυπριο - Ισραηλινή προσέγγιση ιδιαίτερα λαμβανομένου υπόψη ότι γίνεται με τις ευλογίες της Αμερικής. Κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν συμβαίνει αλλά η Ρωσία (που διατηρεί τεράστια κεφάλαια επενδυμένα στην Κύπρο και διαθέτει πάνω από 80.000 Ρωσοεβραίους επαναπατρισθέντες στο Ισραήλ) προσφάτως "έτριξε" τα δόντια στην Τουρκία με αφορμή κάποιες δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων κατά της Κύπρου, με τους Αμερικανούς Νατοϊκούς συμμάχους της Τουρκίας να σιωπούν! Τι γίνεται; Μήπως στο κεφάλαιο «υδρογονάνθρακες» τα έχουν ψιλοβρεί οι μεγάλοι; Ίσως. Πάντως ο Nabucco φαίνεται ότι μπαίνει στις ελληνικές καλένδες, και μην σας φανεί παράξενο κάποια στιγμή ο South Stream να γεμίζει στα ελληνικά τερματικά του και από Ρωσικό φ.α. και από Ισραηλινό, ή Κυπριακό ή και Ελληνικό με την κυριότητα του Αγωγού να την έχουν μοιραστεί μεταξύ τους κυρίως Ρώσοι και Αμερικανοί, αφήνοντας απ’ έξω τους πολλούς και αδύνατον να συντονιστούν και να λάβουν ταχείς αποφάσεις, Ευρωπαίους.

    Με όλα αυτά θα έλεγα ότι η κατάσταση νομίζω ξεπερνά το ΓΑΠ και την κυβέρνησή του και τους όποιους μικροπολιτικούς σχεδιασμούς τους.

    Θα μπορούσαμε να πάρουμε λελογισμένο ρίσκο και να συμμετάσχουμε σε μια πραγματικά σημαντική και πολυσχιδή γεωπολιτική ανακατάταξη στην περιοχή μας, με δυνητικά οφέλη για τη χώρα μας;

    Ίσως…

    Υ.Σ. Συγνώμη για το "σεντόνι"...

  27. Dee Jay Stelios avatar
    Dee Jay Stelios 21/08/2011 12:14:18

    Εκεί στην Κρήτη που πήγε για διακοπές(η αλήθεια ειναι ότι κουράστηκε πολύ για να μας σώσει.....)μαζί με τον εγκέφαλο της οικογένειας,το συγγραφέα του απόλυτου τίποτα,θα αποφασίσουν να μας σώσουν για μια ακόμα φορά?Καλά στο Ηράκλειο έχουν σαλτάρει με τις φούντες που πίνουν και δεν έχουν πέσει ακόμα να τον φάνε,αν έκανε τρεις φορές διακοπές ο Καραμανλής με το σύμπαν να καίγεται, το τι άκουγε δεν περιγράφεται.Μπορεί να γύριζαν εκτάκτως από τις διακοπές τους αυτή που δεν είδε το dvd και ο άλλος που πέταγε τα μπουκάλια στα γήπεδα......

  28. webteam-www.efsimopoulos.gr avatar
    webteam-www.efsimopoulos.gr 22/08/2011 12:23:15

    Η προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει την ατζέντα της πολιτικής συζήτησης, αφήνοντας στην άκρη τις οικονομικές εξελίξεις και αναδεικνύοντας τις Τουρκικές αντιδράσεις στην πρόθεση της Κύπρου να προχωρήσει σε έρευνες για υδρογονάνθρακες σε υποθαλάσσιο χώρο της Κυπριακής ΑΟΖ, επιβεβαιώνει όσους υποστηρίζουν ότι το ΠΑΣΟΚ επενδύει στην επικοινωνία και όχι στην ουσία των πραγμάτων.
    Είναι προφανές ότι η κυβέρνηση δεν πρέπει να αντιμετωπίζει τα εθνικά θέματα ως «βαλβίδα εκτόνωσης» αλλά οφείλει να κινηθεί γρήγορα και χωρίς καθυστερήσεις.
    Άλλωστε, όπως εύστοχα παρατηρεί στο κείμενο του ο κ. Ροδινός, ο Αντώνης Σαμαράς ήταν ο πρώτος πολιτικός αρχηγός που μίλησε για «γαλάζιες γραμμές» στο Αιγαίο και η οριοθέτηση ΑΟΖ είναι μια από αυτές…

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.