Η «κατάρα» του Τσίπρα
09/09/2015 06:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η «κατάρα» του Τσίπρα

Τη μοίρα του αυτός την έφτιαξε και αυτός πρέπει να την διαχειριστεί

Αυτό που γίνεται σ' αυτές τις εκλογές δεν έχει ξαναγίνει. Ποτέ στην πολιτική ιστορία της χώρας δεν ξανάγινε όλα τα κόμματα να πιέζουν ασφυκτικά αυτό που εμφανίζεται ως πρώτο να συνεργαστεί μετά τις κάλπες.

ΝΔ, Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ, ακόμη και ο Λεβέντης, ζητούν από τον Τσίπρα να προχωρήσει σε διαδικασίες εθνικής συνεννόησης. Τον θέλουν δηλαδή μαζί σε μια κυβέρνηση συνεργασίας. Επιθυμούν τον ΣΥΡΙΖΑ να συμμετέχει στη διακυβέρνηση της χώρας κι όχι να αποποιείται των ευθυνών του.

Και όλο αυτό το σκηνικό μοιάζει με την γκόμενα που την πολιορκούν δύο – τρεις πιτσιρικάδες, την φλερτάρουν, της κάνουν και πρόταση γάμου αλλά αυτή... το παίζει δύσκολη γιατί μπορεί να της αρέσει και το... σινγκλ.

Με δεδομένο ότι οι κάλπες δεν θα αναδείξουν αυτοδύναμη κυβέρνηση και ότι ο Πάνος ο στρατηγός θα μείνει χωρίς στρατό, τι μένει στην Ελλάδα; Το πρώτο να πάει σε νέες εκλογές. Ποιος τρελός το θέλει εκτός από κάποιους που δεν νοιάζονται για την καταστροφή;

Το δεύτερο είναι οι συνεργασίες. Θα είναι μεγάλος συνασπισμός; Θα είναι τρία κόμματα μαζί; Ό,τι κι αν είναι πρέπει κάποια στιγμή ο ΣΥΡΙΖΑ να πάρει τις αποφάσεις του και να καταλάβει τι θέλει και ο κόσμος.

Όπως όλα δείχνουν, ακόμη κι αν η... γκόμενα κάνει νάζια στο τέλος θα υποκύψει γιατί αλλιώς θα μείνει στο ράφι. Η συνεργασία θα είναι το αποτέλεσμα της λαϊκής εντολής που θα δώσει ο ελληνικός λαός και ουδείς μπορεί να την αποφύγει. Όμως αυτή η εντολή είναι και η «κατάρα» του Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ. Διότι ουσιαστικά του ζητά ο κόσμος να συμμετάσχει στην υλοποίηση του μνημονίου που ο ίδιος υπέγραψε. Του ζητά να γίνει κομμάτι του «εγκλήματος» όπως η Κουμουνδούρου χαρακτήριζε το μνημόνιο. Του λέει «Αλέξη... forget it. Αυτή είναι η πραγματική ζωή, έτσι όπως τα έκανες θα τα λουστείς».

Ο Τσίπρας μετεκλογικά έχει δύο επιλογές. Είτε να μείνει στην πολιτική σκηνή και να έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εφαρμογή πολύ σκληρών μέτρων. Είτε να αποχωρήσει και να παραδώσει σε άλλον την εξουσία.

Κι αν ο Τσίπρας έχει δύο δρόμους να διαλέξει για τον ΣΥΡΙΖΑ είναι μονόδρομος. Υπέγραψε ένα μνημόνιο και είτε θα συμμετάσχει σ' αυτό είτε θα βαρέσει διάλυση σε περίπτωση που επιχειρήσει να ξανασηκώσει αντιμνημονιακό μπαϊράκι. Αυτά δεν περνάνε πλέον.

Αλλά να πούμε και το βασικότερο: Μόνο ο Τσίπρας και η αριστερά πρέπει να σπεύσουν να εφαρμόσουν τα πολύ σκληρά μέτρα, έτσι για τιμωρία για όσα έκαναν. Ο Αλέξης θα πρέπει να υπογράψει τα νέα φορολογικά μέτρα, πλειστηριασμούς, μειώσεις συντάξεων και άλλα δύσκολα.

Τη μοίρα του αυτός την έφτιαξε και αυτός πρέπει να την διαχειριστεί. Ο Γερμανός φιλόσοφος Σοπενχάουερ είχε γράψει: «Εκείνο που οι άνθρωποι ονομάζουν μοίρα, στην ουσία είναι ένα σύνολο ανοησιών που έκαναν».

Αυτό ακριβώς έκανε και ο Τσίπρας. Ας τα λουστεί τώρα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. λαέρτης avatar
    λαέρτης 09/09/2015 09:13:53

    το πράγμα είναι πιο απλό από ότι φαίνεται Ο Μειμαράκης θέλει να βάλει και τον τσίμπλα να συνδιαχειριστεί την εφαρμογή του ...καλού αριστερού μνημονίου που ο τελευταίος έφερε κι ο τελευταίος δε θέλει γιατί θέλει να παραμείνει όργανο των ξένων κέντρων ώστε να κρατάει τη χώρα αιωνίως σε υποτέλεια κι όχι πολιτικό πτώμα στα 40 του όπως ο αναλώσιμος ...πατριώτης ...φίλος του κλαμένος... Και δεν θα κωλώσει να ξανακάνει εκλογές ακόμα κι αν είναι πρώτος για να τις χάσει σίγουρα με την καταπληκτική δικαιολογία ότι δεν είναι .... αυτοδύναμος για να εφαρμόσει το ...πρόγραμμα της Θεσσαλονίκης!!!!!! Η μόνη λύση θα ήταν η απαξίωση από τον ελληνικό λαό όπως και στον προηγούμενο εντολοδόχο ΓΑΠ αλλά δε νομίζω ότι καταλαβαίνει και πολλά ο ελληνικός λαός... Ο τσίμπλας μαζί με τα απολειφάδια του ΠΑΣΟΚ θα συνεχίσει να κάνει αυτά που του λένε προς ίδιον όφελος ενώ ο άλλος εντολοδόχος θα ενσωματωθεί στο υπόλοιπο ΠΑΣΟΚ μετά τις εκλογές για να μην κοστίσει και πολιτικά ... Έν τω μεταξύ τις πατριωτικές κορώνες πέρα λογικής θα αναλάβει η ΧΑ με τις ευλογίες του foreign office και του τουρκικού υπουργείου εξωτερικών τώρα που ο κλαμένος παίρνει γύρω στο 1.5%... άλλωστε τι σημασία έχει πια η χώρα αφού άλλωστε έχουμε καταργήσει μέχρι και τα ... θαλάσσια σύνορα!!!

    • Λιψ avatar
      Λιψ @ λαέρτης 09/09/2015 10:35:41

      Το να φτάσουμε να μονοπωλήσει τον πατριωτισμό η ΧΑ (όπως εννοεί αυτή τον πατριωτισμό, δηλαδή έναν βλακώδη εθνικισμό, αλλά τέλος πάντων...), θα είναι τραγωδία για τον δημοκρατικό συντηρητικό χώρο. Να το δουν αυτό σοβαρά υπ' όψη στη ΝΔ...

  2. airman avatar
    airman 09/09/2015 09:59:34

    Το άκρως σουρεαλιστικό είναι πως οι έξω βολεύονται με το ΣΥΡΙΖΑ πρώτο, ο Μεϊμαράκης προσπαθεί να βγει δεύτερος και ο Αλέξης δείχνει ότι δεν το 'χει για πρώτος. Ζαβαρακατρανέμια! Υ.Γ. Άμα είναι μάγκας ο Βαγγέλας το βράδυ στο debate ας ζητήσει την άποψη του Πανούλη για τα θαλάσσια σύνορα της Χώρας!

  3. tt avatar
    tt 09/09/2015 10:28:13

    Κυβερνηση Τσίπρα :
    -όποιος λεει οτι δεν χωράνε αλλοι ειναι ρατσιστής (χωράει άρα όλος ο πλανήτης)

    -χαρίζω σπίτια, αιρ-κοντίσιον , διαβατηρια.

    -διαταγή "δεν κρατούνται"

    -"μπας και υπάρχουν συνορα στη θάλασσα ; "

    -κλείσιμο κέντρων κράτησης , άνοιγμα συνόρων.

    -ΑΠΩΛΕΙΑ ΚΩ, ΛΕΣΒΟΥ.
    -στίφη εισβολέων ΠΑΚΙΣΤΑΝΩΝ, ΟΧΙ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ, αλαλάζουν ΤΖΙΧΑΝΤ.

  4. ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. avatar
    ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 09/09/2015 10:38:24

    Εχω την εντύπωση οτι το μνημόνιο3 δεν θα μπορέσει ΚΑΝΕΙΣ να το εφαρμόσει. Οπότε οι δανειστές, είτε θα βρούν τρόπο να το "ελαφρύνουν διακριτικά",(π.χ. λαδώνοντας ως είθισται, τους "οίκους" για να μας αναβαθμίσουν και να ξαναμπούμε στις αγορές) , είτε θα δικαιώσουν τον Λαφαζάνη και τον Λαπαβίτσα. Να βγεί Πρωθυπουργός ο Τσίπρας και να μείνει 3,5 χρόνια μαζεύοντας απο τον πεθαμένο λαουτζίκο 12,5 δις ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ. Εκτός αν βρεί το μυστικό και τα πάρει απο τους Ολιγάρχες-νταβατζήδες...(Λέμε τώρα...)

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ ΑΧΙΛΛΕΑΣ Κ. 09/09/2015 14:32:03

      Ο Αχιλλέας είναι για τον Σύριζα και τον Τσίπρα ό,τι ήταν ο αλήστου μνήμης σχολιαστής «Τιραμόλα» για τον ΓΑΠ και το ΠΑΣΟΚ.

  5. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 09/09/2015 13:48:51

    Αντιγράφω από τόν σχολιαστή Legomat: H καταστροφή που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 1ον. Η οικονομία επέστρεψε στην ύφεση, μετά την ανάκαμψη του 2014. Μέσα στους 6 μήνες, η εκτίμηση για τον ρυθμό μεγέθυνσης της ελληνικής οικονομίας έχει πλήρως ανατραπεί από το +2,5% (ισχυρή ανάπτυξη) στο -2% έως -4% (βαθιά ύφεση). Αυτό μεταφράζεται σε απώλεια εθνικού εισοδήματος άνω των 11 δισ. ευρώ μόνο για το 2015. Η οικονομία, μάλιστα, της χώρας προβλέπεται να παραμείνει σε ύφεση και το 2016. 2ον. Η ανεργία αυξάνεται και πάλι, μετά τη μικρή μείωσή της το 2014. Το 2014, η ανεργία, διαμορφώθηκε στο 26,6%, από 27,3% το 2013 (στο 44,3% για άτομα ηλικίας 15-29 ετών, από 49,5% το 2013). Για το 2015, τον Μάιο, οι εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες ήταν σταθερές από τον Νοέμβριο του 2014 μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, αναθεωρήθηκαν προς το δυσμενέστερο.
    Τον Ιούλιο, παρατηρείται η μεγαλύτερη μείωση στο ισοζύγιο των ροών μισθωτής απασχόλησης, καθώς χάθηκαν 16.658 θέσεις απασχόλησης ενώ, συγκριτικά με πέρυσι, χάθηκαν 29.933 θέσεις. Πρόκειται για τη χειρότερη επίδοση των τελευταίων 15 ετών. 3ον. Ο δείκτης οικονομικού κλίματος έχει «κατρακυλήσει» σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα. Διαμορφώνεται στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2009, ενώ διευρύνεται σταθερά και η απόκλισή του από τον Ευρωπαϊκό μέσο όρο, ο οποίος καταγράφει το υψηλότερο επίπεδο της τελευταίας τετραετίας. 4ον. Έχουν επιβληθεί κεφαλαιακοί περιορισμοί και η χώρα τελούσε, για κάποιο διάστημα, σε τραπεζική αργία. Ως αποτέλεσμα, ενδεικτικά, η παραγωγή του μεταποιητικού τομέα εξακολούθησε να υποχωρεί τον Αύγουστο, λόγω της πρωτοφανούς υποχώρησης των νέων παραγγελιών και των δυσκολιών αγοράς πρώτων υλών, επεκτείνοντας με αυτόν τον τρόπο την τάση συνεχούς μείωσης της παραγωγής τους τελευταίους 8 μήνες. 5ον. Ο κύκλος εργασιών στη βιομηχανία συρρικνώνεται. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, τον Ιούνιο του 2015, ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών στη βιομηχανία, για το σύνολο της εγχώριας και εξωτερικής αγοράς, παρουσίασε μείωση κατά 13,4% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2014, έναντι αύξησης κατά 11,0% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2014 προς το 2013.
    6ον. Το διαφορικό επιτόκιο (spread) των ελληνικών ομολόγων εκτινάχθηκε και παραμένει σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, σε μία περίοδο που άλλες χώρες της Ευρωζώνης απολαμβάνουν ιστορικά χαμηλά επιτόκια. 7ον. Το κόστος δανεισμού του Δημοσίου αυξήθηκε και διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά, η τελευταία έκδοση εντόκων γραμματίων 26 εβδομάδων, στις 2 Σεπτεμβρίου 2015, πραγματοποιήθηκε με επιτόκιο 2,97%, όταν η αντίστοιχη, στις 7 Ιανουαρίου 2015, είχε γίνει με επιτόκιο 2,30%. Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης είναι, στο επτάμηνο του 2015, οι τόκοι που καλείται να πληρώσει το Δημόσιο να αυξηθούν κατά 536 εκατ. ευρώ ή κατά 13,4% έναντι των τόκων του αντίστοιχου επταμήνου του 2014. 8ον. Το Χρηματιστήριο καταγράφει σημαντικές απώλειες. Επενδυτές εγκατέλειψαν ή «πάγωσαν» τα επενδυτικά τους σχέδια στη χώρα μας. Ενδεικτικά, ο Γενικός Δείκτης του Χρηματιστηρίου διαμορφώθηκε στις 635,31 μονάδες στις 21.08.2015, από 840,44 μονάδες στις 23.01.2015. Δηλαδή, παρατηρείται μία πτώση της τάξης του 25%. 9ον. Η δημόσια οικονομία έχει αποσταθεροποιηθεί. Σύμφωνα με το 3ο Μνημόνιο, η Ελλάδα, χωρίς πρόσθετα μέτρα, θα είχε πρωτογενές έλλειμμα 1,5% του ΑΕΠ το 2015, όσο και το 2012. Υπενθυμίζεται ότι, πέρυσι το Νοέμβριο, οι «Θεσμοί» προέβλεπαν για φέτος, χωρίς τη λήψη οποιουδήποτε πρόσθετου μέτρου, πρωτογενές πλεόνασμα κοντά στο 2% του ΑΕΠ. Σήμερα, για την επίτευξη του στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 0,25% του ΑΕΠ το 2015, η 7μηνη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ κατέστησε αναγκαία πρόσθετα, δυσβάστακτα μέτρα, ύψους περίπου 5 δισ. ευρώ μόνο για το 2015 και συνολικά 13 δισ. ευρώ για την τριετία 2015-2018. 10ον. Η «εσωτερική στάση πληρωμών» είναι πρωτόγνωρη και έχει οδηγήσει σε «παράλυση» και «ασφυξία» την οικονομία. Το επτάμηνο του 2015, αγγίζει τα 4,5 δισ. ευρώ, τόσο από τον Τακτικό Προϋπολογισμό όσο και από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. 11ον. Η παραιτηθείσα κυβέρνηση προέβη σε εσωτερικό αναγκαστικό δανεισμό, «σκουπίζοντας» και τα ταμειακά διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης. Στο τέλος Ιουνίου 2015, όταν εξαγγέλθηκε το δημοψήφισμα, τα ταμειακά διαθέσιμα του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχονταν μόνο σε 77 εκατ. ευρώ, από 2,6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014. Ενώ, την ίδια περίοδο, το Ελληνικό Δημόσιο είχε δανειστεί από τους φορείς, μέσω της σύναψης repos, 10,5 δισ. ευρώ. 12ον. Το τραπεζικό σύστημα, μετά τη σταθεροποίηση που επετεύχθη το 2014, έχει εισέλθει σε νέες, μεγάλες περιπέτειες και είναι αντιμέτωπο με τεράστιους κινδύνους. Κίνδυνοι που διογκώθηκαν μετά την πρόσφατη τραπεζική αργία και τους κεφαλαιακούς περιορισμούς. 13ον. Οι χρηματοδοτικές ανάγκες της χώρας έχουν διογκωθεί και η βιωσιμότητα του δημοσίου χρέους έχει επιδεινωθεί δραματικά. Η αναγκαιότητα νέου δανεισμού, όπως επιβεβαιώνουν και οι εκθέσεις των «Θεσμών», οφείλεται, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τον κ. Σταϊκούρα στο γεγονός ότι η δημόσια οικονομία επέστρεψε στα πρωτογενή ελλείμματα, στην επιστροφή της οικονομίας στην ύφεση, και στην απροθυμία και αβελτηρία της Κυβέρνησης να προχωρήσει στην υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και αποκρατικοποιήσεων. H καταστροφή που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ στα Δημόσια Έργα [ltr]-Το τρίμηνο Δεκέμβριος 2014 – Φεβρουάριος 2015 είχαν προγραμματιστεί 40 μεγάλοι διαγωνισμοί, συνολικού ύψους 747 εκ. ευρώ, οι περισσότεροι εκ των οποίων έχουν πάρει αναβολή, ενώ έχει γίνει ακύρωση της δημοπράτησης των διαγωνισμών για πολλά έργα, όπως Πάτρα-Πύργος, το Ωδείο Αθηνών, τα έργα αποκατάστασης παράνομων χωματερών, καθώς και οι διαγωνισμοί των έργων του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου, του οδικού άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη και της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος.[/ltr] [ltr]-Περαιτέρω, η επιβολή κεφαλαιακών ελέγχων, το κλείσιμο των τραπεζών και η πολιτική της «άγνοιας κινδύνου» της κυβέρνησης οδήγησαν σε αναστολή εργασιών στα δημόσια έργα και εν συνεχεία στο πάγωμά τους, το κλείσιμο των εργοταξίων, τη διακοπή της χρηματοδότησης και τον κίνδυνο απένταξης πολλών έργων. Ακόμη και με εξασφαλισμένο το 100% της χρηματοδότησης των έργων ΕΣΠΑ από την ΕΕ, η κυβέρνηση απέτυχε να υλοποιήσει έστω και ένα έργο υποδομής.[/ltr] [ltr]-Επίσης, 1214 έργα στο σύνολο της επικράτειας έχουν μπλοκαριστεί δημιουργώντας σημαντικό πρόβλημα στους ΟΤΑ, μειώνοντας τον κύκλο εργασιών στις υποδομές και δυσχεραίνοντας την ποιότητα ζωής των πολιτών.[/ltr] [ltr]-Οι πιστοποιημένες και ανεξόφλητες οφειλές του Δημοσίου για δεδουλευμένα στα 800 περίπου έργα που εκτελούνται μέσω ΕΣΠΑ ξεπερνούν πλέον το 1 δις ευρώ. Τα ποσά των 60-90 εκατομμυρίων ευρώ περίπου που καταβάλλονται το μήνα για πληρωμή έργων ΕΣΠΑ πρακτικά σημαίνει ότι τα ανεξόφλητα χρέη του δημοσίου για τα έργα αυτά, τα οποία καλύπτονται κατά 100% πλέον από την ΕΕ, δεν θα έχουν εξοφληθεί ούτε σε ενάμιση χρόνο από τώρα. Βεβαίως, οι οφειλές αυτές αυξάνονται από τα ελάχιστα έργα που εξακολουθούν να υλοποιούνται. Είναι ορατός πλέον ο κίνδυνος απώλειας πόρων από το ΕΣΠΑ, καθώς και απένταξης έργων.[/ltr] [ltr]-Απώλεια του πακέτου Γιούνκερ που προσέφερε άμεση πρόσθετη ρευστότητα 500 εκατ. ευρώ από τα κοινοτικά ταμεία και 2 δισ. ευρώ περίπου με τη μορφή εξοικονόμησης για τον ελληνικό προϋπολογισμό, μέσω της αναδρομικής κάλυψης 100% της συγχρηματοδότησης από την ΕΕ του υπολοίπου του προγράμματος 2007-2013. Κινδυνεύει να χαθεί αφού είναι απαραίτητη η χρησιμοποίησή του για την ολοκλήρωση των έργων εντός του 2015.[/ltr] [ltr]-Σημαντικό πρόβλημα προκύπτει και από τη μεταφορά έργων της παρούσας προγραμματικής περιόδου (2007-2013) στην επόμενη προγραμματική περίοδο (2014-2020), αφού θα επιβαρυνθεί το νέο πρόγραμμα με έργα που θα έπρεπε να έχουν υλοποιηθεί ή να βρίσκονται στο τελικό στάδιο υλοποίησής τους. Ήδη, το Υπουργείο Οικονομίας προωθεί στο νέο ΕΣΠΑ (2014-2020) 360 συμβασιοποιημένα έργα και 310 έργα που υλοποιούνται στο πλαίσιο του τρέχοντος προγράμματος (2007-2013).[/ltr] [ltr]-Οι παρατάσεις στα χρονοδιαγράμματα των έργων συνιστούν ένα ακόμη σημείο επιδείνωσης στον τομέα των υποδομών, αφού το επόμενο διάστημα θα ζήσουμε πολλές ακόμα παρατάσεις έργων με κυρίαρχες τις επικείμενες παρατάσεις για τα έργα επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά, την επέκταση του Τραμ στον Πειραιά, τα έργα αναβάθμισης στο Αεροδρόμιο Χανίων, την ολοκλήρωση των οδικών έργων στο τμήμα Μουδανιά-Ποτίδαια-Κασσάνδρα, τα έργα στον άξονα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας και πολλά ακόμα, καθώς και εδώ τα περίφημα "χρονοδιαγράμματα" αποτελούν μία ένδειξη και όχι μία απόδειξη για το πότε περιμένουμε να ολοκληρωθεί ένα έργο.[/ltr] [ltr]-Απογοητευτικά τα στοιχεία και όσον αφορά τη δημοπράτηση νέων έργων, αφού το 2015 έχουμε μηδενική δημοπράτηση νέων έργων από το Υπουργείο. Τα προηγούμενα χρόνια δημοπρατούνταν τουλάχιστον δέκα με δεκαπέντε μεγάλα έργα υποδομών αναπτύσσοντας ένα σημαντικό κύκλο εργασιών (νέες θέσεις εργασίας, στήριξη τοπικής οικονομίας, απορρόφηση κονδυλίων, κλπ). Δυστυχώς, για το 2015 δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει κάποια δημοπράτηση, αφού η διαδικασία προκήρυξης απαιτεί προεργασία τουλάχιστον δύο μηνών καθιστώντας ανέφικτη τη δημοπράτηση έργου ακόμη και μετά τις εκλογές.[/ltr] [ltr]-Η αναστολή εργασιών σε δημόσια έργα και το κλείσιμο των εργοταξίων οδήγησε στην αύξηση της ανεργίας και στον κίνδυνο απώλειας και άλλων θέσεων εργασίας, αφού εκατοντάδες εργαζόμενοι έχουν τεθεί σε καθεστώς υποχρεωτικής άδειας ή σε καθεστώς ημι-απασχόλησης. [/ltr] H καταστροφή που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ στις Μεταφορές[ltr]1) Αστικές Συγκοινωνίες[/ltr] [ltr]Το 2014 η κερδοφορία της «Σταθερές Συγκοινωνίες» (ΣΤΑΣΥ) ήταν 5 εκατ. ευρώ, ενώ και για τα έτη 2012 και 2013 είχε πλεονασματικούς ισολογισμούς. Σημαντικές ενέργειες είχαν γίνει και για τη μείωση των ελλειμμάτων της «Οδικές Συγκοινωνίες» (ΟΣΥ) προκειμένου να καταστεί βιώσιμη και κερδοφόρα. Αυτό ήταν το έργο που κληροδότησε η κυβέρνηση Σαμαρά.[/ltr] [ltr]Μετά από 7 μήνες διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ το έλλειμμα που δημιουργήθηκε ξεπερνά τα 94 εκατ. ευρώ: [/ltr] [ltr]-10 εκατ. ευρώ από την αύξηση του ΦΠΑ από το 13% στο 23% στα εισιτήρια (υπολογίζεται για το 5μηνο Αυγούστου – Δεκεμβρίου 2015),
    -10 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον, από τη δωρεάν μεταφορά των επιβατών για 2 εβδομάδες (που συμπεριλάμβανε άτομα που δεν είχαν πρόβλημα καταβολής του αντιτίμου του εισιτηρίου, ακόμη και τους τουρίστες, οι οποίοι δεν επηρεάζονταν από τα capital controls),
    -30 εκατ. ευρώ από τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων, δίχως καμία πρόβλεψη αξιοποίησης πόρων του ΕΚΤ ή άλλων κοινοτικών πόρων για την χρηματοδότηση δράσεων στήριξης των ανέργων ή των οικονομικά ασθενέστερων,
    -20 εκατ. ευρώ από τα χρέη των υπουργείων προς τους συγκοινωνιακούς φορείς (ιδίως των Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Παιδείας),
    -24 εκατ. ευρώ από τη μείωση των εισιτηρίων, που μείωσε συνολικά 10% τα έσοδα των δύο εταιρειών. Η μείωση του κόστους μετακίνησης για τον επιβάτη τον Σεπτέμβριο του 2014 στηρίχθηκε στην πολιτική ότι αυτή θα ακολουθούνταν από αύξηση της επιβατικής κίνησης και συνεπώς ενίσχυση των εσόδων. Ωστόσο, η πολιτική αστάθεια, η καταστροφική οικονομική πολιτική της προηγούμενης κυβέρνησης και η αύξηση της ανεργίας οδήγησαν στη μείωση του επιβατικού κοινού, με αποτέλεσμα τη σημαντική επιβάρυνση των εταιρειών. Βεβαίως, παρά τις διαβεβαιώσεις του πρώην αναπληρωτή υπουργού Υποδομών για αλλαγή του τρόπου τιμολόγησης των εισιτηρίων, προκειμένου να καλυφθεί το έλλειμμα, καμία απόφαση δεν ελήφθη.[/ltr] [ltr]-Η άνευ σχεδιασμού ρύθμιση για την παράταση ενός μηνός που έγινε για τα ΚΤΕΟ είχε ως αποτέλεσμα την απώλεια δημοσίων εσόδων τόσο από τα πρόστιμα, όσο και από το κόστος των παραβόλων αν και ήξερε ότι το θέμα των ΚΤΕΟ περιλαμβανόταν στο μνημόνιο.[/ltr] [ltr]-Δεν εκδόθηκαν οι εφαρμοστικές διατάξεις και οι αποφάσεις που προβλεπόταν από το νόμο 4313/2014 για αναπροσαρμογή και επέκταση των διοικητικών προστίμων που αφορούν σε παραβάσεις των βαρέων οχημάτων (ημεδαπών και αλλοδαπών φορτηγών και λεωφορείων) με αποτέλεσμα να υπάρχουν απώλειες δημοσίων εσόδων της τάξεως των 500.000.000 περίπου για το τελευταίο οκτάμηνο.[/ltr] [ltr]-Ανύπαρκτη πολιτική και στο θέμα των διοδίων: παρά τις διαβεβαιώσεις της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών περί ύπαρξης συμφωνίας με παραχωρησιούχους για μειώσεις σε τιμές των διοδίων, τελικά, δεν έχει υπάρξει κείμενο συμφωνίας και συνεπώς ούτε δέσμευση υπάρχει ούτε μείωση των διοδίων πρόκειται να δουν οι πολίτες.[/ltr] [ltr]3) Περιφερειακά αεροδρόμια[/ltr] [ltr]-Στον «αυτόματο πιλότο» αφέθηκε η λειτουργία των περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα στη λειτουργία τους και στην εξυπηρέτηση των πολιτών, αλλά και των τουριστών, ιδίως σε περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση (π.χ. Ηράκλειο, Ρόδος, Κέρκυρα). [/ltr] [ltr]-Διαγωνισμός αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, που θα συνέβαλε σημαντικά στην ανάπτυξη των τοπικών οικονομιών, αλλά και στην εθνική οικονομία, βρίσκεται στον αέρα. Ακόμη και σήμερα αφορίζεται από στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, παρά το γεγονός ότι κατά την 7μηνη διακυβέρνηση δεν έγινε καμία ενέργεια βελτίωσης των όρων αξιοποίησης ή διαμόρφωσης καλύτερης πρότασης.[/ltr] H καταστροφή που έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ σε θέματα χωροταξικα και Δικτυων [ltr]ΔΙΚΤΥΑ[/ltr] [ltr]Μηδενικό το έργο που έχει να επιδείξει η προηγούμενη κυβέρνηση και στον τομέα των δικτύων. Σε ένα χώρο που οι τεχνολογικές εξελίξεις τρέχουν με ραγδαίους ρυθμούς, υπάρχει μηδενικό έργο. Η μόνη πολιτική που ασκήθηκε ήταν αυτή της κατασυκοφάντησης της ανεξάρτητης αρχής αρμόδιας για θέματα τηλεπικοινωνιών, Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ.), και η προσπάθεια χειραγώγησής της.[/ltr] [ltr]Μοναδικό δείγμα γραφής το Σχέδιο Νόμου για την «αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης ...» που δόθηκε στη διαβούλευση, και ευτυχώς δεν προχώρησε, αφού εισάγει μια σειρά διατάξεων, οι οποίες: [/ltr] [ltr]-καταστρατηγούν την πολυφωνία και τον πλουραλισμό (με την επιβολή περιορισμένου αριθμού καναλιών που θα λάβουν άδεια),
    -λειτουργούν αναχρονιστικά (η τεχνολογία επιτρέπει το τηλεοπτικό πρόγραμμα να μεταφέρεται και με άλλους τρόπους),
    -δημιουργούν αναρχία και σύγχυση στο ραδιοτηλεοπτικό πεδίο (δημοπράτηση τηλεοπτικών αδειών με εξωπραγματικές προϋποθέσεις),
    -στηρίζουν το κρατικό μονοπώλιο, ιδίως στον τομέα της ενημέρωσης, (εξωφρενικό όριο εργαζομένων για ενημερωτικά κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας) και
    -ενισχύουν τον αθέμιτο ανταγωνισμό (μεταξύ επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης και εναλλακτικών πλατφορμών διανομής, όπως δικτυακή τηλεόραση (IPTV) και διαδικτυακή τηλεόραση). [/ltr] [ltr]ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ[/ltr] [ltr]Ανύπαρκτο το έργο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και στον επιμέρους τομέα της χωροταξίας, αφού δεν υπήρξε καμία εξέλιξη στα θέματα:[/ltr] [ltr]-προώθησης των εφαρμοστικών διατάξεων που δεν έχουν θεσπιστεί, όπως η ΚΥΑ ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών δόμησης και το ΠΔ ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων,
    -ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου για την Τράπεζα Γης ώστε να καταστούν εφαρμοστέες οι σχετικές διατάξεις του νομικού πλαισίου των αυθαιρέτων και των οικοδομικών συνεταιρισμών,
    -έκδοσης των εφαρμοστικών διατάξεων του νόμου της χωροταξικής και πολεοδομικής μεταρρύθμισης, όπως η ΥΑ για τις προδιαγραφές κατάρτισης του Τοπικού Χωρικού Σχεδίου που χωρίς αυτή σταματά ουσιαστικά ο σχεδιασμός του χώρου, η ΚΥΑ αντιστοίχισης των Κωδικών Αριθμών Δραστηριοτήτων του ΥΠΟΙΚ με τις χρήσεις γης που θα επιλύσει χρόνια προβλήματα παρερμηνείας και θα επιταχύνει την διαδικασία αδειοδότησης επιχειρήσεων και την ΚΥΑ για την ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική καταγραφή των θεσμικών γραμμών, πληροφοριών, όρων και χρήσεων γης που θα ξεκαθαρίσει το τοπίο στις αλληλοσυγκρουόμενες ρυθμίσεις του χώρου,
    -ενσωμάτωσης της ευρωπαϊκής οδηγίας για τη θαλάσσια χωροταξία και την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου χώρου στο θεσμικό πλαίσιο της χώρας μας,
    -παρακολούθησης των μελετών των περιφερειακών χωροταξικών πλαισίων, ώστε οι κατευθύνσεις τους να καταδεικνύουν την ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα των περιφερειών μέσα από έναν ολοκληρωμένο σχεδιασμό του χώρου.[/ltr] [ltr]-Το θέμα του Κτηματολογίου: η απόφαση της κυβέρνησης να πάρει τα αποθεματικά των ΔΕΚΟ και των ΟΤΑ για να καλύψει τις τρέχουσες οικονομικές της υποχρεώσεις, απέσπασε, μεταξύ άλλων, και τα αποθεματικά της ΕΚΧΑ ΑΕ, τα οποία είχαν συγκεντρωθεί από τέλη ιδιοκτητών ακινήτων με αποκλειστικό σκοπό την ολοκλήρωση του Κτηματολογίου. Η πολιτική αυτή, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση ορισμού νέου Διοικητικού Συμβουλίου (λόγω παραίτησης όλων των μελών σχετικά με την απόσπαση των αποθεματικών) είχε ως αποτέλεσμα: α) την μη λήψη πολιτικών αποφάσεων για τη χρηματοδότηση του μεγάλου έργου κτηματογράφησης για το υπόλοιπο της χώρας και β) την αδυναμία έγκρισης πρακτικών διαγωνισμών αρκετών έργων κτηματογράφησης που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2007-2013 με απώτερο κίνδυνο να μείνουν ανεκτέλεστα και να χαθεί η χρηματοδότηση τους.[/ltr] "}" data-reactid=Schreibe einen Kommentar ...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.