#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/03/2012 18:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η επιχειρηματική και πολιτική ελίτ κατέστρεψε την Ελλάδα



Του Νίκου Αργεάδη

Αλήθεια, γιατί φτώχυνε η Ελλάδα; Την –φιλοσοφική- απάντηση, λίγο ή πολύ, την υποπτευόμαστε όλοι: Η Ελλάδα φτώχυνε γιατί την φτώχυνε η πολιτική ελίτ της. Με τις κοντόφθαλμες  και –ναι!- αντεθνικές πολιτικές της εντός και εκτός ΕΕ. Με την απομάκρυνση των συμφερόντων της ελίτ από τα πραγματικά εθνικά συμφέροντα, από την πρόσδεσή της στα συμφέροντα της παγκοσμιοποιημένης ελίτ με πυρήνα την τραπεζική και χρηματοπιστωτική υπερελίτ και από την –δίκην πανώλης- διάδοση της διαφθοράς. Αντί να υπηρετούν τις τωρινές και μελλοντικές ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας υπηρετούν –ακόμα- τις φαντασιώσεις τους περί παγκοσμοιοποίησης, ισότητας των παντων (θερμοδυναμικός κοινωνικός θάνατος) αλλά όχι των πολιτών αυτής της χώρας με την πανάρχαια ιστορία, ήθη, που διέφθειραν, και έθιμα που τα λοιδωρούσαν μέσω των μαζικών «προοδευτικών» φερεφώνων τους στα ΜΜΕ και στην εκπαίδευση. Αλλά κυρίως από την τάση να πιστεύουν ΟΛΟΙ στα ψέμματά τους. Η διαφθορά ξεκινά όταν κάποιος σε θέση ισχύος, θεσμική, πιστεύει στα ψέμματά του και αρχίζει να κοροϊδεύει τον κόσμο αφού πειστεί για το αληθές των ψεμμάτων του.

Αν κάτι «χτυπά» όλους όσους από εμάς που, κατόπιν μακροχρόνιας παραμονής στο εξωτερικό, έπιστρέφουν είναι η διάχυτη αίσθηση που αποκομίζουμε ότι σε όλα τα επίπεδα ολοι αλληλοκοροϊδεύονται. ΟΛΟΙ. Με προεξάρχοντες φυσικά τους την εξουσίαν έχοντες και κατέχοντες που κληρονομικώ δικαιώματι κάθονται σε καρέκλες εξουσίας λόγω «οικογενειακής» προιστορίας. Όχι οι «καλοί κ’αγαθοί» αλλά οι επιπλέοντες ευέλικτοι και σε όλα «ναι» συναινούντες άσχετοι. Ειδικά όσοι έχουν περιβληθεί με τον μανδύα της άτρωτης ιδεολογικά «προοδευτικότητας» το περιεχόμενο της οποίας ταυτίζεται με την αποδοχή κάθε ιδελογικού σκουπιδιού που προσφέρεται απ’ εξω, ειδικά από την «ανώτερη» Δύση, μιας και η ανικανότητα για παραγωγή οιασδήποτε γηγενούς ιδέας έχει πάρει πλέον ενδημικό χαρακτήρα. Αυτοί εχουν αναρριχηθεί στα ύπατα αξιώματα με μόνο όπλο την «τριβή» στην γκλίτσα του (ξένου κυρίως) τσοπάνη και μας έχουν βάλει στην μετανεωτερική κατοχή με υποτέλεια που την βαφτίζουν «ρεαλισμό». Ποιοι; Αυτοί που δεν έχουν ούτε προσωπικές ούτε εθνικές αρχές και αξιοπρέπεια.

Πριν από 50 ακριβώς χρόνια στο σπουδαίο βιβλίο του «The Other America» ο Michael Harrington παρουσίασε την φτωχολογιά της Αμερικής να αισθάνεται διαφορετικά, να έχει «κουλτούρα της φτώχειας», όρο που πρωτοεισήγαγε ο Oscar Lewis, με ιδιάζοντα χαρακτηριστικά. Ο Harrington έλεγε πως

 

«…“The lower-class individual lives from moment to moment… Impulse governs his behavior… He is therefore radically improvident: whatever he cannot consume immediately he considers valueless… [He] has a feeble, attenuated sense of self»

 

Προσέξτε την πιο πάνω περιγραφή. Σας θυμίζει κάτι από τους «δικούς μας»; Δεν ζουν από στιγμή-σε-στιγμή; Η συμπεριφορά τους δεν κυβερνάται από τις στιγμιαίες παρορμήσεις τους; Ό,τι δεν μπορούν να το καταναλώσουν αυτοστιγμή δεν το θεωρούν άχρηστο και άνευ αξίας; Και, κυρίως! Δεν έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση ως ¨Ελληνες; Κυρίως αυτό; Αν διαφωνείτε δεν έχετε παρά να ανατρέξετε σε προσφατες φωτογραφίες με τη στάση του Βενιζέλου και άλλων «ταγών» κατά την συναντησή τους με τους –λέμε τώρα!-  «ανώτερους» Ευρωπαίους «ομολόγους» τους.

Προς τιμήν του όμως ο Harrington δεν ισχυριζόταν πως η φτώχεια προκαλούνταν από τις «διεστραμμένες τάσεις» των φτωχών  ή ότι η φτώχεια ήταν «κωδικοποιημένη» στα γονίδια όπως ισχυρίζονταν πολλά χρόνια κατόπιν οι Herrnstein και Murray  στο πολύκροτο πόνημά τους «The Bell Curve”.

 

Από την εποχή του Ρέϊγκαν, η "κουλτούρα της φτώχειας" είχε γίνει ο ακρογωνιαίος λίθος της συντηρητικής ιδεολογίας στην Αμερική: Διατείνονταν ότι η φτώχεια δεν προκλήθηκε, από τους χαμηλούς μισθούς ή την έλλειψη θέσεων εργασίας, ή ευκαιριών αλλά από την κακή στάση και τον «ελαττωματικό» τρόπο ζωής. Οι φτωχοί είναι έκλυτοι, άνευ αρχών, επιρρεπείς στον εθισμό και το έγκλημα, και δεν μπορούν να «αναβάλουν την ικανοποίηση».

Ακριβώς αυτό δεν ισχυρίζονταν η προπαγάνδα της ξενήλατης ελίτ μας τα τελευταία 2,5 χρόνια; Ότι είμαστε έκλυτοι, ότι είμαστε «Τιτανικός» που λέγεται Ελλάδα , ότι είμαστε «πισωδρομικοί» γιατί –άκουσον-άκουσον- είμαστε «‘Ελληνες» και όχι «Ευρωπαίοι». Όσοι «οίδαν το εν Εσπερία το φώς το αληθινόν» φωταδισμένοι όντες έπρεπε να βάλουν στον «σωστό δρόμο» τους ιθαγενείς. Βλέπετε, όσοι είχαν την τύχη να εκκλησιαστούν στα Χαρβαρντ-Μαρβαρντ-διότι πώς να το κανουμε δεν είναι το ίδιο να ευλογείσαι στην Αγιά Σοφιά και το ίδιο στον Αϊ Λιά του Αλιάκμονα Κοζάνης- έχουν άλλο φώς, καλύτερο από αυτό της Ελληνικής παιδείας. Και έχουν και την σφραγίδα του «προοδευτικού». Ανίκητος συνδιασμός…

 

Τα τεχνάσματα και η προπαγάνδα δούλεψαν. Στην πραγματικότητα, η ελίτ βρήκε ένα νέο τρόπο για να σκεφτεί κολακευτικά για τον εαυτό της και για αλληλοκοροϊδευτεί και για να κοροϊδέψει τους ιθαγενείς Πληβείους που ΄τωρα καλούνται να πληρωσουν το πάρτυ της τριακονταετίας των τρωκτικών του Ελλαδικού αποστήματος: Ότι είναι πειθαρχημένη, νομοταγής –ω! ναι-, νηφάλια, και «ξέρει την αλήθεια». Δεν έχετε παρά να δείτε τα παραληρήματα του Βενιζέλου, εν συνδιασμό με τις φωτογραφίες του με ομολόγους του Ευρωπαίους,  για να καταλάβετε σε τι χέρια ήταν για 30 και χρόνια η πολύπαθη Πατρίδα.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 17/03/2012 18:51:47

    Μπράβο σου. Πολύ σημαντικό ξεκαθάρισμα αυτό που κάνεις.

    • daughter of mercy avatar
      daughter of mercy @ Γεώργιος Τ. 18/03/2012 01:43:45

      Όταν η ελίτ από μια ασαφή λέξη γίνει λίστα με ονόματα τότε Ναι θα έχουμε μετά-μεταπολίτευση, μέχρι τότε...........

      • σάκος με απίδια avatar
        σάκος με απίδια @ daughter of mercy 18/03/2012 09:46:01

        Δεν έχεις τα ονόματα;
        Ρίξε μια ματιά σε ένα χάρτη. Οι περισσότερες ονομασίες οδών τα τελευταία χρόνια μπορούν να σε βοηθήσουν. Αμφιβάλλεις ότι σε μια δεκαετία κάποιοι κεντρικοί δρόμοι θα λέγονται "Ευάγγελου Βενιζέλου";
        Όχι ότι δεν υπάρχουν άλλα ονόματα, αλλα ας ξεκινήσουμε από κει

        • daughter of mercy avatar
          daughter of mercy @ σάκος με απίδια 18/03/2012 14:07:12

          Όλοι γνωρίζουμε ,άλλο ήθελα να τονίσω!

        • ΕΥΑ avatar
          ΕΥΑ @ σάκος με απίδια 18/03/2012 16:30:56

          Στην πόλη μου η οδός Κ. Τερτίπη, μετονομάστηκε σε Α. Παπανδρέου...

          • factorx avatar
            factorx @ ΕΥΑ 18/03/2012 17:13:34

            Γι αυτό δεν μπορώ χρόνια να πάω κατευθείαν στο πατρικό μου. Δια της τεθλασμένης πάω πάντα

          • ΕΥΑ avatar
            ΕΥΑ @ factorx 18/03/2012 17:23:31

            χαχαχαχα! Να δω Φάκτορα τώρα, που σκέφτονται να ιδιωτικοποιήσουν και τη λίμνη Πλαστήρα, τι θα κάνουμε...

          • factorx avatar
            factorx @ ΕΥΑ 18/03/2012 18:11:05

            Μακάρι, θα πάρει αξία το σπίτι, θα το πουλήσουμε και θα φτιάξουμε ένα antinews μέγκλα

          • daughter of mercy avatar
            daughter of mercy @ factorx 18/03/2012 21:38:19

            χαχαχαχαχα τα ίδια και γω!
            και το κράταγα μυστικό!!!!

  2. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 17/03/2012 18:54:29

    O Θεός να μας φυλάει από Βενιζέλους, Διαμαντοπούλους κ.λ.π. ξελιγωμένα για εξουσία αρπακτικά.

  3. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 17/03/2012 18:55:41

    Να και το σηκωμένο σημαιάκι του βοηθού διαιτητή:
    Η λεγόμενη ελίτ (επιχειρηματική και πολιτική), πλήν εξαιρέσεων, στην πραγματικότητα είναι από τα πιό επαρχιώτικα και κλειστοφοβικά τμήματα της Ελληνικής κοινωνίας: Οι πνευματικές της ανησυχίες αρχίζουν από το πέταγμα γαρδένιας στα γάβ-γάβ μέλαθρα και καταλήγουν στην ετυμολογική ερμηνεία του ονόματος "Σαίκσπηρ" από το "σέξ" και το "πύρ" (γι αυτό οι υμνητές τους κονδυλοφόροι το μεταφέρουν στα Ελληνικά με "ε" και "ξ"). Όταν βρίσκονται σε άλλες χώρες, προσέχουν πιό πολύ πόσο κοστίζουν οι αλαβάστρινες μπανιέρες στα ξενοδοχεία και όχι πώς είναι οργανωμένο το κυκλοφοριακό και οι πεζόδρομοι των πόλεων. Οι εκ της "ελίτ" Έλληνες αγοραστές πολυτελών οικημάτων στο Λονδίνο έχουν ως μόνους ανταγωνιστές τους Μεσανατολίτες, ως γνωστόν, άκρως προοδευτικούς και νεωτερικής αισθητικής.
    Χε χε, όταν αυτοί οι ισχυρίζονται ότι "οι φτωχοί είναι έκλυτοι, άνευ αρχών, επιρρεπείς στον εθισμό κτλ", προφανώς στέκονται μπροστά σε καθρέφτη.
    Ο επαρχιωτισμός και ο κλειστοφοβικός "αναδελφισμός" ΕΙΝΑΙ η ίδια η επιχειρηματική και πολιτική "ελίτ".

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Ο Θείος 17/03/2012 23:31:16

      "Θείε" καταπληκτικό το σχόλιό σου. Σ' ευχαριστώ. Όντως, συνδιάζουν ό,τι χειρότερο Ελλαδικό (Ελλαδικός επαρχιωτισμός, κόμπλεξ απέναντι στον "ανώτερο" ευρωπαίο, εθνική κακομοιριά- αυτή που στηλίτευε ο Δ. Χαριτόπουλος στο βιβλίο του "Ημών των Ιδίων", αν δεν κάνω λάθος) αποκορύφωμα της οποίας υπήρξε η άκρως κωμική πρόταση της Διαμαντοπούλου να γίνουν τα Αγγλικά (απορώ γιατί οι Βερέμηδες της χώρας δεν πρότειναν τα Τουρκικά) δεύτερη επίσημη γλώσσα των "κατώτερων" πολιτισμικά ιθαγενών, και ό,τι "Δυτικό".

      Κλασσικό παράδειγμα, για του λόγου το αληθές: Κοιταξτε τις λεζάντες των κοσμικών φυλλάδων με τις φωτογραφίες της κοσμικής ελίτ. Πάω στοίχημα πώς θα δέιτε -έχω δει σε πολλές- το όνομα (π.χ. Νίκος Ξενομανίδης, απόφοιτος του Χαρβαρντ). Το έχω δεί, πιστέψτε με. Είναι σουρρεαλιστικό.

  4. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 17/03/2012 19:09:57

    Μπράβο για το θέμα και για την ανάλυσή του κ. Αργεάδη!
    ΥΓ: Πολύ ωραία και τα παραδείγματα του ''Θείου''

  5. Στέργιος avatar
    Στέργιος 17/03/2012 19:16:21

    Η οποία ελίτ είναι ΑΘΗΝΑΙΚΗ, να προσθέσω εγώ.
    Δεν υπάρχει άλλη χώρα με 11 εκατομμύρια πληθυσμό που να έχει 6 εκατομμύρια συγκεντρωμένα σε μια πόλη όπου το 1 εκατομμύριο δεν ξέρει τι έχει και τα υπόλοιπα 5 προσπαθούν να αρπάξουν κάνα ψίχουλο που θα πέσει από το μεγάλο φαγοπότι. Τυχαίο; Δεν νομίζω!

    Οι μόνες εκτός Αθηνών περιοχές που ακμάζουν είναι αυτές που έχουν τουρισμό (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα), τσιφλικάδες (Λάρισα) και λαθρεμπόριο όπλων και ναρκωτικών (Κρήτη).

    • anonymous avatar
      anonymous @ Στέργιος 17/03/2012 23:22:03

      Ο καθένας με τον πόνο του. Δεν είναι Αθηναϊκή. Είναι μαζώματα από όλη την Ελλάδα που πήγαν στην Αθήνα για να κινούν τα νήματα και να κλέβουν, όταν κι αν τους έπαιρνε.

      Κι εσείς στην πόλη σας έχετε τη δική σας ελίτ.

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ anonymous 18/03/2012 04:45:36

        Τα μαζώματα από όλη την Ελλάδα έχουν 200 χρόνια που μένουν στην Αθήνα και κινούν τα νήματα για να κλέβουν. Παράλληλα, φροντίζουν και πετούν και κανα ψίχουλο στην αυλή τους την Αθήνα.

        Εμείς στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε ελίτ, έχουμε ψιλικατζήδες. Εκείνο το κύκλωμα που εκβίαζε εστιάτορες και περιπτεράδες, ας πούμε. Στην Αθήνα, εκδότες εφημερίδων εκβιάζουν πρωθυπουργούς ώστε αυτοί να εκβιάσουν τράπεζες προκειμένου αυτές να δώσουν θαλασσοδάνεια στους εκδότες. Τζίρος δισεκατομμυρίων και μπόχα από εδώ ως τα ουράνια.

        Αν θέλουμε να προκόψει η Ελλάδα, θα πρέπει να μετακινηθεί η διοικητική πρωτεύουσα από την Αθήνα και να σπάσει η εξουσία: αλλού η οικονομική (π.χ. Αθήνα), αλλού η νομοθετική (π.χ. Ναύπλιο), αλλού η εκτελεστική (π.χ. Γιάννινα), αλλού η δικαστική (π.χ. Μυτιλήνη).

        • Pilot avatar
          Pilot @ Στέργιος 18/03/2012 10:33:03

          φιλλαρακι..... κατσε καλλα!
          δηλλαδη τι θες να πεις με το : Εμείς στη Θεσσαλονίκη δεν έχουμε ελίτ, έχουμε ψιλικατζήδες.
          δηλλαδη ο μεγας Πανικας ειναι ψιλλικατζης? και καλλα αυτος,................. ο μεγας σωτηρας που αναλλαμβανει την τυχη του κινηματος και αυτος ψιλλικατζης?
          ημαρτον ............ http://www.youtube.com/watch?v=uZ5s-vWvvQw

          • anonymous avatar
            anonymous @ Pilot 18/03/2012 15:47:37

            Μόνο Πανίκας; Τον Τσοχατζόπουλο που τον βάζεις. Έχει βγάλει και η Σαλόνικα κάτι λουλούδια, μα κάτι λουλούδια ...

          • Στέργιος avatar
            Στέργιος @ anonymous 19/03/2012 09:36:58

            Ναι, ο Πανίκας που σβήνει τα πρόστιμα του φίλου του του βενζινοπώλη είναι ψιλικατζής. Ο Τσοχατζόπουλος έκανε όσα έκανε ΑΦΟΥ μετοίκησε στην Αθήνα. Εξάλλου, στη Δ. Αρεοπαγίτου αγόρασε σπίτι, αν δεν κάνω λάθος, όχι στην Παραλία, έτσι δεν είναι; Της Αθήνας την οικονομία κίνησε.
            Τα "λουλούδια" της Θεσσαλονίκης ωχριούν μπροστά στις "ανθοφυτείες" της Αθήνας. Μην κάνετε ότι δεν καταλαβαίνετε. Δεν είναι θέμα "καλής πάστας", είναι θέμα συνθηκών. Το ελληνικό κράτος είναι έτσι δομημένο ώστε όλοι οι μεγάλοι μαφιόζοι, τα μεγάλα λαμόγια, ζουν και ανθούν στην Αθήνα.

  6. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 17/03/2012 19:22:43

    Τους εξωραίζουμε όταν τους αποκαλούμε "ελίτ".
    Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια περίεργη, "ελαττωματική" μεγαλοαστική τάξη (Bourgeoisie κατα Μάρξ), η οποία εκ γενετής είχε αμφίθυμη σχέση με τον καπιταλισμό, δηλαδή τον κεφαλαιοκρατικό τρόπο παραγωγής: Τον ήθελε μέν "κεφαλαιοκρατικό" αλλά χωρίς "παραγωγή".
    Αλλά αυτό είναι αδύνατο: Ο καπιταλισμός προυποθέτει συσσώρευση και διευρυμένη αναπαραγωγή, και για να γίνει αυτό χρειάζεται παραγωγή υπεραξίας. Υπεραξία παράγεται (μέσω της μισθωτής εργασίας) και καρπώνεται από το κεφάλαιο, μόνον όταν υπάρχει διαδικασία παραγωγής. Ο καπιταλισμός είναι σαν το ποδήλατο: Άν σταματήσεις να κάνεις πεντάλ, πέφτεις.
    Έχοντας μια τόσο περίεργη, "ελαττωματική" μεγαλοαστική τάξη, δεν είναι καθόλου παράδοξο που η χώρα έμεινε από "καύσιμα" ακριβώς μετά από την εποχή με την φτηνότερη και μεγαλύτερη τροφοδοσία δανεικού χρήματος: Οι άνθρωποι αυτοί (κυρίως η επιχειρηματική "ελίτ") αγνοούν τι σημαίνει στην πραγματικότητα "επένδυση", "διαχείριση", "κόστος", "συγκριτικό πλεονέκτημα", "διεθνής καταμερισμός εργασίας". Γνωρίζουν μόνον την "κατανάλωση", το "αγοράζω φθηνά - πουλώ ακριβά", το "τους τη φέρνω" και "αλληλοστηρίζομαι με τον κοτσάμπαση (δηλ. πολιτικό) και τον αγά (δηλ. καρεκλοκένταυρο διευθυντή Δημόσιας υπηρεσίας).
    Τυπικοί επαρχιώτες μεγαλομπακάληδες του 19ου αιώνα.

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ Ο Θείος 17/03/2012 19:37:12

      Μη στενοχωριέσαι Θείο,μόλις γίνουμε κυβερνηση θα επανακάμψει η οικοδομή και όλα θα πάνε καλά.Αυτο ξέρουμε εκει θα τα σπρώξουμε.

    • oneoff avatar
      oneoff @ Ο Θείος 19/03/2012 13:21:07

      ΛΜΑΤ ή κομπραδόροι; Μάλλον και τα δύο.

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ oneoff 19/03/2012 13:32:43

        Κοπραδόροι.
        Κοπρίτες του παλιοκιαρατά.

        • oneoff avatar
          oneoff @ Ο Θείος 19/03/2012 14:09:41

          Και ΛΜΑΤ σωστός όρος είναι Θείε. Άσχετο αν έχει ταυτιστεί με συγκεκριμένα κείμενα. Ο ορισμός είναι περιεκτικός. Νομίζω έχει σημασία να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ oneoff 19/03/2012 16:39:16

            Ο όρος αυτός χρησιμοποιήθηκε πολύ από τον νεομαρξιστή "τριτοκοσμικής" απόχρωσης Andre Gunder Frank στη δεκαετία του 1970, κυρίως για τα κοινωνικά δρώμενα στη Λατινική Αμερική. Ο όρος Lumpenbourgeoisie είναι λοιπόν νεολογισμός μετά το 1970.
            Είναι μια φραστική αλλά όχι νοηματική αναλογία με το Lumpenproletariat του Μαρξ ("17 Μπρυμαίρ του Λουδοβίκου Βαναπάρτη"), την "απάρνηση όλων των τάξεων" Ωστόσο τον όρο Lumpenbourgeoisie ίσως τον είχαν χρησιμοποιήσει ήδη το 1926 Αυστριακοί σοσιαλιστές δημοσιογράφοι.
            O Τσέχος φιλόσοφος Karel Kosík το 1997 ορίζει την Lumpenbourgeoisie ως "στρατευμένη, ανοιχτά αντιδημοκρατική νησίδα μέσα σε μια δημοκρατία με μισή καρδιά και αδύναμη".
            Πέρα από τη φθορά λόγω ορισμένων κειμένων του όρου "ΛΜΑΤ", πολύ περισσότερο από τους Μαρξικούς (δεν συζητώ κάν για "τριτοκοσμικό νεομαρξισμό"), προτιμώ τη χρήση Βεμπεριανών όρων, που έχουν λειτουργικότητα και ακρίβεια. Ο Max Weber άν και αστός διανοητής, μιλούσε πάντοτε για το "σύστημα", για καπιταλισμό. Και μελετούσε τις ποικιλομορφίες και αποκλίσεις από το πρότυπο καπιταλισμού (όπως η Ελληνική), σε σχέση με αυτό το πρότυπο.
            Η Ελληνική δυστυχία είναι όχι ότι έχουμε κάτι απροσδιόριστο, αλλά "μαïμουδεμένο" καπιταλισμό: Μια "μπόμπα" είναι πάντα πολύ χειρότερη από μια κακή παρτίδα Johnny Περιπατητή.
            Προφανώς τον όρο "Κοπραδόροι" τον εγραψα ειρωνικά μόνον, είναι εξίσου της αλήστου μνήμης "τριτοκοσμικης" και λαικίστικης περιόδου του νεομαρξισμού (βλέπε και βιβλία του ΑΓΠ).

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 17/03/2012 19:31:44

    Εξαιρετική ανάλυση, ακαδημαϊκού επιπέδου.
    Μπράβο.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Strange Attractor 21/03/2012 13:47:28

      "Παράξενε" έστω και καθυστερημένα, ευχαριστώ!

  8. Aris. A avatar
    Aris. A 17/03/2012 19:50:30

    Κύριε Αργεάδη το άρθρο σας εξαιρετικό και αποτυπώνει με σαφήνεια την πραγματικότητα.

    Η χώρα μας δυστυχώς εδώ και δεκαετίες διοικείται από κλειστή παρέα ανθρώπων που δεν πρέπει να υπερβαίνουν τους 2 με τρεις χιλιάδες.

    Παλαιότερα υπήρχαν και σοβαροί άνθρωποι σε αυτό το κλαμπ και η χώρα τα κουτσοκατάφερνε.

    Εδώ και τρεις δεκαετίες σε αυτή την παρέα μαζεύτηκε όλο το κατακάθι της ελληνικής κοινωνίας καταλαμβάνοντας δημόσια αξιώματα και κάνοντας τους επιχειρηματίες με το δημόσιο χρήμα με αποτέλεσμα να επέλθει η εθνική ασφυξία.

    Είναι τόσο κλειστό αυτό το κλαμπ που δεν επιτρέπει να εισέλθουν νέα πρόσωπα για να μην φανεί η γύμνια τους και είτε νήκουν στην ΝΔ είτε στο Πασόκ είτε σε άλλα κόμματα ο ένας βοηθάει τον άλλο για να παραμείνουν καβάλα στην πλάτη μας.

    Παρατηρείστε ότι τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα από τις ίδιες οικογένειες ανακυκλώνονται.

    Ας πάρουμε ως παράδειγμα τα τελευταία γεγονότα ο Παπαδήμος έσωσε από την ανεργία τον Καψή και την Διαμαντοπούλου η ΝΔ τον Ψυχάρη ο Κουβέλης τον Παναγιώτου και τον Μπίστη.

    Πολλές φορές μου περνάει από το μυαλό ότι η πολιτική και κοινωνική ζωή ίσως ανανεωθεί μόνο με τον θάνατο μέσω των εκλογών των υπαρχόντων πολιτικών σχηματισμών.

    Ισως αυτό να αποτελεί σκέψη πολλών Ελλήνων και για αυτό τα κόμματα προκαλούν την απέχθεια των ψηφοφόρων.

  9. airman avatar
    airman 17/03/2012 21:36:44

    Εύστοχη ανάλυση, γλαφυρά σχόλια, σωστές επισημάνσεις.
    Το ζητούμενο είναι πως θα απαλλαγεί η χώρα από τη μικρή αυτή μειοψηφία που έχει ''κατσικωθεί'' στο σβέρκο μας. Αυτές τις λίγες χιλιάδες που διαφεντεύουν σαν σύγχρονοι ''τσιφλικάδες'' τον τόπο.
    Αν τους βάζαμε σε καναδυό κρουζιερόπλοια με προορισμό τον Ειρηνικό κι ακόμα παραπέρα, με όλα τα έξοδα πληρωμένα, μήπως μας κόστιζε λιγότερο από όσο κοστίζει σ' εμάς και στην Πατρίδα η παραμονή τους εντός των συνόρων; Μια ιδιότυπη εξορία, με χαρακτηριστικά φυλακής (έστω και πολυτελείας). Είναι μια σκέψη.

  10. juliet avatar
    juliet 17/03/2012 22:09:22

    Kύριε Αργεάδη ,έχετε σκεφτεί ότι το κόμπλεξ της καταγωγής που καλλιέργησε εντέχνως το Πασοκ ήτανε προς όφελος του κόμματος;
    Ολα αυτά δεν έγιναν τυχαία .Ητανε ένα σχέδιο .Το να κάνεις γενίτσαρους δεν είναι δύσκολο ,το να δημιουργήσεις ανθρώπους δεν είναι εύκολο.Η κατάρρευση των ιδανικών ,της θρησκείας και η κομματολαγνεία ήτανε ο στόχος.Πως θα το πετύχεις αυτό; Προσφέροντας αγαθά που εζήλευαν που δεν θα μπορούσαν να έχουν.Τους τα χαρίζεις και το αντάλλαγμα εύκολο ,λατρεία και υποταγή.Οι δυστυχισμένοι; Αυτοί που αντιστέκονται και αυτοί που επιστρέφουν.
    Το να επιστρέφεις στην Ελλάδα είναι η κατάρρευση του ονείρου.Οταν είσαι μακρυά όλα είναι ιδανικά .Οταν έλθεις ζεις το μύθο σου....
    Το να αντιστέκεσαι πληρώνεις ,είσαι στην απ΄έξω που λέει ο λαός και αγωνίζεσαι όσο πάει.Τα βλέπεις αλλά δεν πρέπει να μιλήσεις ,γιατί πρέπει να είσαι ίδιος μ΄αυτούς .Αν είσαι μόνος κάνεις αντίσταση, αν έχεις παιδιά ;
    Μακάρι ο εφιάλτης να έχει τέλος .Μακάρι να τιμωρηθούν .Αν δεν υπαρξει τιμωρία οι φαύλοι θα κρυφογελούν και θα συνεχίζουν.
    Τέτοια άρθρα αφυπνίζουν ,τους υπενθυμίζουν ότι δεν ξεγελούν τους πάντες ,ότι η αξία μας είναι τα ταπεινά ξωκλήσια ,ο γέρος τσοπάνης ,ο επιχειρηματίας που σέβεται τον εργάτη του ,ο γιατρός που θα προσφέρει τη βοηθειά του και σαυτόν που δεν έχει.Να είσαι πάντα καλά .

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ juliet 17/03/2012 23:15:34

      Ιουλιέτα, όχι δεν το σκέφτηκα έτσι. Είχα υπ' όψιν μου την ιδέα ότι τα συμπλέγματα της ελίτ έχουν πια μεταφερθεί μαζικά και στο Λαό. Σε όλα σχεδόν τα επίπεδα. Από την κακογουστιά της Αγγλομανίας μέχρι και τον καταναλωτισμό με δανεικά. Σε προσωπικό επίπεδο δεν θα ξεχάσω όταν πριν χρόνια επισκέφτηκα μία Θεία μου στο Π. Ψυχικό και μου ζήτησε το τηλέφωνό μου στην Αμερική να της το πω στα Αγγλικά. Τόσο κόμπλεξ έχουμε με τους ξένους. Η άλλη ξενομανία είναι αυτή της αριστεράς που έχει αναγορεύσει τους λαθρομετανάστες σε γκόλουμ τηςαριστερής (ψευτοδιεθνιστικής) θρησκείας τους.
      Κάνε το εξής πείραμα: Ρώτα ένα μέσο Έλληνα "ποιό προϊόν θα αγόραζες; αυτό που, φερ' ειπείν γράφει Λακόστ made in France ή αυτό που γράφει "Λαναριώτης" κατασκευασμένο εν Ελλάδι; Θα εκπλαγείς...

      • juliet avatar
        juliet @ Νίκος Αργεάδης 18/03/2012 12:23:59

        Καλημέρα,χρόνια πολλά για τη σημερινή μέρα της Ορθοδοξίας .
        Ενα είναι γεγονός ότι όλους τους καιρούς ή γιατί βρισκόμαστε στο σταυροδρόμι της γης ,που ΄ναι γέφυρα ανάμεσα Ασίας -Ευρώπης και Αφρικής ,θες γιατί μοίρα βάσκανη μας βασανίζει ,πάντα είχαμε προβλήματα με λαούς που λιμπίστηκαν τούτα τα μέρη .Σταθήκαμε όρθιοι όμως ακόμη και κουτσαίνοντας.
        Το όνειρο όμως πάντα ήτανε η Εσπερία.Η καλοπέραση και η κουλτούρα της.Η ένωση με τη ΕΕ απέβλεπε στη στήριξη της ανάπτυξης μας με χρήματα των ταμείων της ΕΟΚ.Οταν συνεταιρίζεσαι με κάποιον ,δεν έχεις μόνο δικαιώματα ,έχεις και υποχρεώσεις.Ποιός τους είπε τις υποχρεώσεις τους;
        Διέφθειραν έναν λαό για να πλουτίσουν οι λίγοι.Σ΄αυτό το παιγνίδι μπήκαν πολλοί αλλά όπως σε κάθε τζόγο κερδίζουν λίγοι ,οι περισσότεροι είναι οι χαμένοι.
        Ναι, είναι σίγουρο ότι θα άγοράσει made in France,England,Italy.Στη Πάτρα δούλευαν ΄φασόν Γερμανικά ρούχα ,μετά η Τσεχία ήτανε πιο φτηνή πήγαν εκεί.Η γλαμουριά φαίνεται όταν πας δώρο και κοιτάνε την φίρμα.Αγοράζουν χαλία από Πακιστάν ,Ινδία και ποτε δεν μιλήσανε για την μαύρη παιδική εργασία ,και να σκεφτείς ότι η Ελλάδα ήτανε φτωχή χώρα ενεκα πολέμων και εμφυλίων.Δεν ξέρω αν υπάρχει αύριο .Η μόνη ελπίδα είναι ο Σαμαράς να επαναφέρει τη δικαιοσύνη σ΄αυτή τη ρημαγμένη χώρα .Και να τιμωρήσει αλλιώς δεν θα έχει κανένα νόημα ο αγώνας.
        Οσο για την ψευτοκουλτούρα των αριστερών αυτό και αν είναι κόμπλεξ.Στην Αμερική έχω μεγάλο σόι ,εμένα δεν μου έδιναν άδεια ,ένεκα του πατέρα μου ,πολιτικός πρόσφυγας από Ρουμανία .Σκέψου ότι φυγαδεύτηκε απο τους εργάτες του για να γλυτώσει τον σοσιαλισμό και εδώ έκριναν οτι έπρεπε να έχει φάκελλο.Βέβαια η ιστορία συνεχιζότανε και σε μένα ,πέθανε όταν ήμουν 8 χρόνων.
        Πονάει αυτή η Πατρίδα .Αλλά είναι η Μάνα που αγαπάς ,ο κρίκος που σε δένει ,εκεί που ανοίγεις τα μάτια ,εκεί που ζεις παιδί χαρές και την αθωότητα .Πληγώνει αλλά είναι η Πατρίδα.
        Θέλω ν΄ελπίζω και πρέπει .

        • tak avatar
          tak @ juliet 18/03/2012 14:12:19

          Να ελπίζεις Juliet! ἐλπὶς γὰρ ἡ βόσκουσα τοὺς πολλοὺς βροτῶν...

          • juliet avatar
            juliet @ tak 18/03/2012 15:16:45

            Μα αν δεν υπάρχει ελπίδα δεν υπάρχει ομορφιά .Δεν αντέχω ομως την πλήξη της αδικαίωτης προσπάθειας που νύχτα μέρα μας σφυροκοπά αλύπητα.
            Τον κύριο Ανδρεάδη δεν τον γνωρίζω ,η ποιότητα του ανθρώπου δεν χρειάζεται πιστοποιητικά ,η ευγένια ,η σεμνότητα και η καταδεκτικότητα της ανάλυσης τα λένε όλα.

          • oneoff avatar
            oneoff @ juliet 19/03/2012 13:26:53

            Αργεάδης.

          • juliet avatar
            juliet @ oneoff 19/03/2012 16:08:59

            Είδες τι κάνει μερικές φορές η απροσεξία ,ευχαριστώ για την διόρθωση.

        • ένας φίλος avatar
          ένας φίλος @ juliet 18/03/2012 14:43:56

          Είθε Ιουλλιέττα. Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο. Τα λέω και εγώ παρακάτω...

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ juliet 19/03/2012 15:44:26

          Μία καθυστερημένη καλημέρα Ιουλιέτα και χρόνια πολλά.

  11. kostis avatar
    kostis 17/03/2012 22:13:22

    Ο Γιωργος Ιωαννου στο βιβλιο του "Θεσσαλονικη, η πολη των προσφυγων", εγραψε πως το Εληηνικο Κρατος δημιουργηθηκε απο τους Πελοπονησιους κατ' εικονα και καθ' ομοιωση των.. Σκληρο και αρπαχτικο και μια ηγεσια με επαρχιωτικη νοοτροπια! Σ' αυτο το κατασκευασμα ηρθε ο Ε. Βενιζελος να μπολιασει και τον εντονο σωβινισμο των Κρητων που πλημμυρισαν Δημοσια διοικηση, στρατο, χωροφυλακη. Εγω δεν περιμενα μετα απο αυτα, κατι καλυτερο.. Επομενως, αν σημερα θελουμε να ελπιζουμε σε κατι καλυτερο δεν πρεπει να μιλαμε για μια νεα μεταπολιτευση, αλλα για μια νεα παλιγγενεσια..

    • anonymous avatar
      anonymous @ kostis 17/03/2012 23:40:28

      Μακάρι να ήταν έτσι όπως τα λέει ο Ιωάννου, που φαίνεται να έχει κι αυτός τα κόμπλεξ του. Το Ελληνικό κράτος φτιάχτηκε από τις Ευρωπαϊκές δυνάμεις ως προτεκτοράτο, οι οποίες του νόθευσαν τις δομές, και το ακρωτηρίασαν. Οι δε Ελιτ είναι επιθυμητό να είναι ανίκανες διότι έτσι δεν είμαστε απειλή για κανέναν.

      • kostis avatar
        kostis @ anonymous 18/03/2012 00:18:52

        ο Γιωργος Ιωαννου δεν ηταν κομπλεξικος. Ηταν παιδι ενος κοσμοπολιτικου Ελληνισμου (εκτος των σημερινων εθνικων συνορων..) που χαθηκε μαζι με την Σμυρνη και την Κων/πολη.. Και αυτοι που ηρθαν εδω, φερνοντας μιαν αλλη κουλτουρα, τελικα αφομιωθηκαν σε μεγαλο βαθμο απο ενα κατσαπλιαδικο ραγιαδισμο. Δυστυχως..

  12. dikefalosaitos avatar
    dikefalosaitos 17/03/2012 22:40:11

    Η Ελλάδα, είναι σαν ένα εγκαταλελειμμένο χωριό της υπαίθρου. Όσοι είχαν την δύναμη και την θέληση να παράγουν και να κάνουν κάτι καλύτερο στην ζωή τους, έφυγαν για την ξενιτιά, ενώ όσοι έμειναν πίσω, τεμπέληδες, γεροντάκια κλπ, άβουλοι και αδύναμοι για το κάτι παραπάνω, έμειναν να κατοικούν μέσα στις λάσπες, ευχαριστημένοι όμως, που έστω και ελλείψη των καλυτέρων, αναβαθμίσθηκαν εκ των υπαρχόντων. Τέλος δε, μέσω των καφενειακών διαλογισμών των, έχουν έτοιμες τις λύσεις για όλα τα δεινά του διπλανού χωριού, το οποίο όμως στερείται φωτεινών μυαλών, και παθαίνει ότι παθαίνει, γιατί είναι τόσο υπερόπτες και δεν τους συμβουλεύοντε. :)

    • dikefalosaitos avatar
      dikefalosaitos @ dikefalosaitos 17/03/2012 22:42:18

      Από το ντε και καλά:)

  13. anonymous avatar
    anonymous 17/03/2012 23:17:31

    Στην πραγματικότητα πρόκειται για ξυπόλητους μουσάτους και μαλλιάδες αριστερούς που έμεναν στο περιστέρι κι έπιασαν τα πόστα. Κατάντησαν και την ελεύθερη οικονομία σαν τα μούτρα τους και την αριστερά σαν τον πωπό τους.

    Δε χρησιμοποιώ τον όρο καπιταλισμό διότι στην Ελλάδα δεν είχαμε ποτέ. Υπάρχει μόνο τα μόνιμα μέλη του Συμβουλίου Ασφαλείας και μάλιστα ακόμη κι εκεί όχι πλήρως.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ anonymous 19/03/2012 16:47:04

      Για τον Συγγρό έχεις ακούσει, τον "εθνικό ευεργέτη" (1830 - 1899), για να μη ψάχνουμε σε νεότερους και γίνουμε κακοί;
      Μουσάτος και μαλλιάς ήταν μάλλον, λόγω της τότε μόδας, για "αριστερός" θα σε γελάσω (μάλλον ήταν παράδοξη λέξη τότε) στο Περιστέρι πάντως, σίγουρα δεν έμενε.
      Σίγουρα στα "Λαυρεωτικά" ακρογιάλια πήγαινε ξυπολυτος, για να ρίξει και καμμιά βουτιά.
      Χε χε, πέρα από τα "Λαυρεωτικά", ήταν ένας από τους παράγοντες που συνέβαλαν στη χρεοκοπία της Ελλάδας το 1893, αφού επιχείρησε να αποτρέψει τη σύναψη νέου δανείου από την κυβέρνηση Τρικούπη προκειμένου να του παραχωρηθούν νέα τραπεζικά προνόμια και να καταφέρει να γίνει μέτοχος της Εθνικής Τράπεζας.
      Τόσο παλιά ιστορία.

  14. Φελίζα avatar
    Φελίζα 17/03/2012 23:17:50

    Άριστο άρθρο , άριστη ανάλυση.
    Μήπως όμως δεν είναι μόνον ελληνικό το φαινόμενο?

  15. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 18/03/2012 00:43:10

    Μπράβο κ. Αργεάδη, πολύ καλό το άρθρο σας ! Καταγράφετε με σαφήνεια και οξύνοια την πραγματικότητα. Πραγματικά ότι περιγράφετε ,συνοψίζεται παρατηρώντας το Βενιζέλο απέναντι στους '' ανώτερους'' ευρωπαίους και ακούγοντας την λογόρροιά του. Μια φωτογραφία , χίλιες λέξεις!

  16. Nik avatar
    Nik 18/03/2012 00:59:35

    Ελιτ είσαι όταν κατανοείς ότι έχεις περισσότερες ικανότητες από τους υπόλοιπους και τις προσφέρεις παραμένοντας ίσος με τους συμπολίτες σου. Αυτή είναι η πραγματική αριστοκρατεία όπως θα την όριζε ο Ζουράρις. Τέτοια ελίτ μάλλον δεν είχε ποτέ η Ελλάδα και σίγουρα δεν έχουν πολλές χώρες.

    Στο άρθρο δεν καλύπτεται η προσφιλής τάξη των "διανοουμένων" που πριν την μεταπολίτευση αρέσκονταν να παίζουν κλέφτες και αστυνόμους με την γελοία χούνται και μετά αυτοαναιρέθηκαν.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Nik 18/03/2012 10:43:53

      Τους υπονοω, "Νικ". Τμήμα τους είναι κυρίως η ψευτοαριστερή διανόηση που έπραξε 2 "εγκλήματα":
      1) Σαν τρωκτικά έπεσαν στην ψυχή των απλών Ελλήνων και δαιμονοποίησαν τον πατριωτισμό ταυτίζοντάς τους με τον ακραίο εθνικισμό -βολικό για τα ξένα συμφέροντα που θέλουν να εξουδετερώσουν τα εθνικά αντανακλαστικά και,
      2) Έπεσαν σαν λιμασμένοι στο κρατικό ταμείο και το λεηλατησαν.
      Άνθρωπάκια χωρίς αρχές, μηδενιστές και υλιστές εωτερίκευσαν την υποτέλεια με νεωτερικούς όρους προοδευτικότητας, διεθνισμού και άλλων φληναφημάτων της νεωτερικής θρησκείας -διότι περί θρησκέιας πρόκειται και αυτοί είναι οι 'Ταλιμπάν μας".

      Ας απαντήσουν ένα παλό ερώτημα: Πως είναι δυνατόν να υπερασπίζονται -με ειλικρίνεια- ξένες κουλτούρες όταν λοιδωρούν την -λέμεν τώρα- δικιά τους;

  17. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 18/03/2012 01:12:27

    Προτείνω το Κράτος και Κοινωνία του Κωνσταντίνου Τσαουκαλά για την κατανόηση των δομικών χαρακτηριστικών της Νέας Ελλάδος.
    Δεν είναι θέμα Πελοποννησίων, Κρητικών και τέτοιων παραμυθιών.

    • ένας φίλος avatar
      ένας φίλος @ Μανιάτης 18/03/2012 03:48:42

      Λυπάμαι αλλά το "μπάρμπας στην Κορώνη" , είναι το "μότο" που "έκτισε" το κράτος μας και δεν είναι καθόλου παραμύθι. Ως Μακεδόνας που έχει ζήσει αρκετά χρόνια και στο εξωτερικό θεωρούσα τους συντοπίτες μου υπερβολικούς σε αυτή την κόντρα με το Κέντρο. Μέχρι που κατέβηκα για να δουλέψω μόνιμα στην πρωτεύουσα και είδα πως λειτουργούν τα "δίκτυα": Πελοποννήσιοι, Ρουμελιώτες, Κρητικοί (ιδιατέρως ευνοημένοι μετά το 1981). Απίστευτο. Στην αρχή ζήλευα σχεδόν, που δεν ήμουν και εγώ από Παλαιά Ελλάδα μεριά να κάνω τη δουλειά μου με γνωστούς κλπ. Δεν λέω, αντίστοιχες καταστάσεις δημιουργήθηκαν αργότερα και στα δικά μας μέρη, αλλά πως να το κάνουμε δεν συγκρίνεται η κατάσταση. Αυτά τα "δίκτυα" θεωρούσαν το κράτος εξ αρχής "πιο δικό τους".

      Ας μην κρυβόμαστε, λοιπόν, πίσω από το δάκτυλό μας. Σε λίγες μέρες έχουμε την εθνική μας γιορτή για τους ήρωές μας που ξεσηκώθηκαν ενάντια σε κάθε λογική. Αλλά το κράτος που προέκυψε μετά τον Αγώνα ήταν έρμαιο των τοπικιστικών συμφερόντων και των ξένων δυνάμεων. Αυτά τα δύο άλλωστε, τοπικισμός και Αγγλογάλλοι, έφαγαν" και τον Καποδίστρια, το μεγαλύτερο "ατύχημα" στην νεώτερη ιστορία μας. Από ετούτες τις βάσεις του τοπικισμού, των μικροσυμφερόντων και της ξένης εξάρτησης προέκυψε σταδιακά και η επαρχιώτικη μαϊμού "αστική" μας τάξη, που τόσο γλαφυρά και δίκαια περιγράφει ο κ. Αργεάδης (καλά δεν μιλάω για τη "διαννόηση" - πλην ελαχίστων εξαιρέσεων μάλε βράσε). Συγκρίνετε αυτή την "αστική" τάξη και ελίτ, με τους Έλληνες της καθ' ημάς Ανατολής που μεγαλουργούσαν μέχρι και πριν από κάποιες δεκαετίες σε Κωνσταντινούπολη, Αλεξάνδρεια κλπ που ήταν πραγματικά και Ευρωπαίοι και Αστοί χωρίς κόμπλεξ για την ελληνικότητά τους.

      Ας δούμε τα πράγματα ψύχραιμα, και χωρίς στρουθοκαμιλισμούς μήπως και μπορέσουμε να αλλάξουμε κάτι τώρα που φτάσαμε σε αυτό το χάλι. Το γκρέμισμα αυτής της ξενομανούς, ψευτοεκσυγχρονίζουσας, αφελληνισμένης ελίτ-βαμπίρ και το θάψιμο της "προοδευτικίλας" της είναι μια καλή αρχή.

      • αίμος avatar
        αίμος @ ένας φίλος 18/03/2012 09:56:45

        Πάντως κι οι δικοί σου από τοπικισμό δεν πάνε πίσω. Καλοί καλοί, αλλα αμα πεις κουβέντα για την πόλη τους (που δεν είναι και δύσκολο, χίλια μύρια μπορείς να αραδιάσεις) σε έφαγαν ζωντανό.

        • ένας φίλος avatar
          ένας φίλος @ αίμος 18/03/2012 14:41:38

          Συγγνώμη, αν δεν έγινα κατανοητός, αλλού το πήγαινα...

          Το ζήτημα είναι πως θα σπάσουμε επιτέλους τα δεσμά του κομπλεξικού ελλαδισμού (στον οποίο μας έχει καταδικάσει η εν λόγω ελίτ) και να αναδείξουμε τον ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ μας, αυτόν που ξέρει που πατάει, ποιος είναι, που δεν τρέφει κόμπλεξ (ανωτερότητας και κατωτερότητας) απέναντι στην "Ευρώπη", αλλά που μπορεί να συμμετέχει στο ευρωπαϊκό γίγνεσθαι ΣΥΜΒΑΛΛΟΝΤΑΣ, ως εκπρόσωπος μια άλλης μεγάλης ευρωπαϊκής παράδοσης, και όχι πιθηκίζοντας "α λα φράνκα", σαν κακομοιριασμένος μεταπράτης.

          • juliet avatar
            juliet @ ένας φίλος 18/03/2012 15:45:08

            Φίλε,
            δεν μπόρεσα ποτέ να καταλάβω γιατί η Ελλάδα θα έπρεπε να ειναι χωρισμένη σε φατριές Μακεδόνων,Πελοποννησιων ,Κρητικών κ.λπ .Δεν είναι όλοι Ελληνες;Μάλλον τους χώρισαν για να τους ελέγχουν .Σκέψου κάτι πιο απλό Αγρίνιο -Μεσσολόγγι ,Αργοστόλι -Ληξούρι.Τοπικές κοινωνίες χωρισμένες .
            Με τη στάση μας ,τη συμπεριφορά μας ,τον μιμητισμό μας ,την υιοθεσία χωρίς κρίση και μέθοδο δείχνουμε ότι ο ελληνισμός είναι ακόμη και για μας τους ίδιους κάτι το ξεπερασμένο ,το μιζαδόρικο.
            Καιρός να αντισταθούμε ,να μην δεχόμαστε συνειδητά ή ασυνείδητα να γίνουμε όργανα των ξένων στη προσπαθειά τους να μας διαβρώσουν και να μας αφελληνίσουν.
            Οταν πήγα για πρώτη φορά στη Μακεδονία μου είπαν να μην πω ότι είμαι από τη Πάτρα.Το είπα και μάλιστα είμαι περήφανη που γεννήθηκα σ΄αυτή την πόλη.Δεν είχα καταλάβει γιατί να μη το πω.Περήφανος πρέπει να νοιώθει ο καθένας για το τόπο του και όλοι μαζί για την Πατρίδα.
            Ελιτ αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ,εννοω΄επιχειρηματική και αν υπάρχει θα προσπαθήσουν να την τελειώσουν.Συμπέρασμα ; πρέπει να τελειώνουμε μ΄αυτούς ,δύσκολα ; μπορεί αλλά πρέπει.

          • ένας φίλος avatar
            ένας φίλος @ juliet 18/03/2012 16:39:42

            Συμφωνώ απολύτως! Δεν πρέπει να αρνούμαστε, βέβαια, την ιστορικά καταγεγραμμάνη πραγματικότητα που μέχρι κάποιες δεκαετίες ήθελε κάποιες περιοχές να είναι πιο "ίσες" από τις άλλες, στη νομή του κρατικού κορβανά, των θ΄σεων ισχύος κλπ. Αλλά αυτό είναι ακριβώς το παρελθόν που πρέπει να ξεπεράσουμε. Εθνική αυτοπεποίθηση! Πρέπει να είμαστε στο πανεθνικό "εμείς", όχι στο "εγώ" των μικροσυμφερόντων, τοπικών, συντεχνιακών, οπαδικών κλπ!!!!

  18. ΨΧ avatar
    ΨΧ 18/03/2012 03:17:20

    Πολλά παραδείγματα ξενομανίας και ιδιοτελούς συμπεριφοράς τα βλέπουμε και μεταξύ των ομογενών εκτός Ελλάδας: Στις ΗΠΑ, στην Γερμανία, στην Αυστραλία, στον Καναδά κ.ά., οι ομογενείς μόλις πιάσουν την καλή, απομακρύνοται από οτιδήποτε ελληνικό, στέλνουν τα βλαστάρια τους στα ακριβά ιδιωτικά σχολεία και σνομπάρουν συστηματικά την ελληνόφωνη εκπαίδευση, ακόμα κι αν τα ελληνικά σχολεία είναι δυο τετράγωνα μακριά από το σπίτι τους. (Όπως βεβαίως κάνει και η πρώην υπουργός Παιδείας και νυν υπουργός Ανάπτυξης, που γουστάρει περισσότερο τα αγγλικά από τα ελληνικά από τότε που έκανε ένα φεγγάρι στις Βρυξέλλες.)

    Αυτή η θλιβερή για τον Ελληνισμό συμπεριφορά έχει πολλά αίτια και αξίζει να αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης κοινωνικής μελέτης...

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ ΨΧ 18/03/2012 11:44:49

      ΨΧ, το να στείλει κανείς το παιδί του στο Χαρβαρντ δεν είναι το "κακό". Είμαστε πολλοί που έχουμε σπουδάσει στα πανεπιστήμια αυτά. Αλλα δεν νοιώσαμε μειονεκτικά γιατί είμαστε 'Ελληνες ούτε και λοιδωρήσαμε σε ξένους την πατρίδα μας επειδή δεν έχει τα γυαλάδα των Δυτικών που, πίστεψέ με, κρύβει επιμελώς τα απείρως περισσότερα ψεγάδια τους και τις βρωμιές τους. Νομίζω ότι ο Κ. Ζουράρις όπως και ο Δ. Χαριτόπουλος έχουν περιγράψει επαρκώς, και καλύτερα από εμένα τα "ψώνια" της ψευτοελίτ μας που όταν κοιτάει στον καθρέπτη βλέπει το Χατζηαβάτη και όχι τον Σκαλκώτα ή τον Παπανικολάου ή τον...διάλεξε όποιον θέλεις.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Νίκος Αργεάδης 18/03/2012 16:03:20

        Θα έπρεπε να προσθέσω πως από την άλλη μεγάλο μέρος της ξενο(παρα)μορφωμένη ελίτ ενώ αισθάνεται μειονεξία απέναντι στους "ανώτερους" δυτικούς, αναπληρώνει την μειονεξία της με αίσθημα ανωτερότητας προς του ιθαγενείς. Συγχέουν τις ατέλειες σε κρατικό επίπεδο, για τις οποίες οι ίδιοι ευθύνονται εδώ και πολλά-πολλά χρόνια με τις προσωπικές ή αυτες ως λαού, συλλογικά δλδ. Ο Γκαίμπελς θα ήταν περήφανος για τα πνευματικά παιδιά του σαν τον Νίκο Δήμου π.χ.

        • ένας φίλος avatar
          ένας φίλος @ Νίκος Αργεάδης 18/03/2012 18:16:56

          Και για να το συνδέσουμε με τα τρέχοντα... Αυτή η κομπλεξική ελίτ στην οποία αναφέρεστε κύριε Αργεάδη, που ελεηνολογεί τον ελληνικό λαό και τον κατηγορεί για τις δικές της ανεπάρκειες, έχει και τους Ταλιμπάν της που θα κατέβουν στις εκλογές με διάφορα σχήματα και καλά "φιλελεύθερου" πεντιγκρέ... Μάλιστα κάποια "συγκροτήματα" έχουν πάρει την προβολή τους ως εργολαβία...

  19. βροντόσαυρος avatar
    βροντόσαυρος 18/03/2012 09:54:02

    Η τάξη περι ης ο λόγος, είναι ένα κομμάτι της ευρύτερης κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Από όλα έχει ο μπαξές. Ειδικά πάντως με την άνοδο του πασοκ στην εξουσία, τους καλομαθημένους μπούληδες γόνους αείπλουτων οικογενειών με εκλεπτυσμένους τρόπους και μηδαμινό ψήσιμο στη γύρα, διαδέχτηκαν οι πειναλέοι μουστακαλήδες που κρύβοντας την ιδρωτίλα τους με ακριβά αποσμητικά αποφάσισαν να ξεχάσουν γρήγορα γρήγορα το ποιόν τους και να ασχοληθούν με το εύκολο χρήμα. Κομμάτι της κοινωνίας πάντως αποτελούν, και μην κάνουμε πως δε βλέπουμε. Είχαν την ευκαιρία τους και την άρπαξαν κρυμμένοι πίσω από πλαστικές σημαίες και γλύφοντας όποιον κώλο βρήκαν μπροστά τους. Ας μην κάνουμε ότι δεν έχουμε καμμία σχέση μαζί τους. Είμαστε κι εμείς μια οικογένεια με αυτή την ελίτ που ως άλλος άσωτος υιός μας ξέχασε αλλά όπως καλά βλέπουμε, σήμερα μας ζητάει να σφάξουμε ότι έχουμε και δεν έχουμε για να ξαναγυρίσει κοντά μας, θέλουμε δε θέλουμε.
    Θα μπορούσαμε άνετα να είμαστε στη θέση τους, αυτή είναι η αλήθεια.

  20. Βόρειος avatar
    Βόρειος 18/03/2012 11:54:17

    Συγχαρητήρια για το άρθρο -ανάλυση

  21. Βύρων Φορντιδης avatar
    Βύρων Φορντιδης 18/03/2012 13:03:46

    Ο κ. Αργεάδης έχει ένα σπάνιο αναλυτικό μυαλό, θάρρος να λέει την αλήθεια, και την υπομονή να αναλύει.
    Το θανάσιμο λάθος της Ελλάδος είναι ότι άνθρωποι σαν τον κ. Αργεάδη δεν βρίσκονται εκεί που πρέπει, δηλαδή να παράγουν πολιτική και εφαρμογές. Ακριβώς όπως το λέει και στη ανάλυσή του!

    • juliet avatar
      juliet @ Βύρων Φορντιδης 18/03/2012 13:55:35

      !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!και σεμνοί ,όπως όλοι οι άξιοι!

      • tak avatar
        tak @ juliet 18/03/2012 14:00:10

        Συμφωνώ ανεπιφύλακτα μαζί σου!

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Βύρων Φορντιδης 18/03/2012 14:26:06

      κε. Φορντίδη, ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια.

  22. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 18/03/2012 13:46:38

    Επιχειρηματική ελίτ, πολιτική ελίτ, έννοιες που ενώ αναφέρονται στην κορυφή και θα έπρεπε να κατέχουν έναν ρόλο πρωτοποριακό προς την κατεύθυνση της ¨αναβάθμισης¨ ή της έστω ¨αξιοπρεπούς¨ θέσης της χώρας στο οικονομικό, στο πολιτικό στο κοινωνικό παγκόσμιο στερέωμα, διαπιστώνουμε ότι κάθε άλλο παρά αυτόν τον ρόλο υπηρετούν.
    Αναδείχθηκαν εδώ και δεκαετίες, ως διαπλεκόμενο δίπολο, πατώντας σε σαθρές βάσεις, χωρίς αξίες και αρετές και κατόρθωσαν την πλήρη στρέβλωση σε επίπεδο κουλτούρας κατ΄αρχήν , και μετά στα άλλα επίπεδα της μη παραγωγικής οικονομίας, της ύπνωσης της κοινωνίας , της απαξίωσης της πολιτικής, του ωχαδερφισμού, της ¨μαγκιάς¨, της διαφθοράς, της εισόδου στην πολιτική και σε θέσεις εξουσίας, ανθρώπων μικρομεσαίου αναστήματος, που εύκολα χειραγωγήθηκαν και όλων των άλλων θλιβερών φαινομένων που κυριαρχούν στην σύγχρονη Ελληνική πραγματικότητα. (στρατευμένος συνδικαλισμός, ΜΜΕ, πελατειακό σύστημα μεταξύ πολιτικών και ψηφοφόρων).
    Το όλο ¨σύστημα¨, που όλοι αναγνωρίζουμε ότι είναι ένα σύστημα ¨παρακμής¨ που γεννήθηκε και γιγαντώθηκε στις μέρες μας ήρθε και μας έπνιξε σαν τσουνάμι μετά από δυνατό σεισμό.
    Στη συνείδησή μας αυτό το σύστημα έχει καταρρεύσει, αλλά αναμένουμε να καταρρεύσει και στην πράξη. Κι΄όταν ένα τόσο ισχυρό σύστημα ¨χαροπαλεύει¨, μέχρι και την τελευταία στιγμή του θανάτου του , επιφέρει ¨καταστροφές¨. Ελπίζουμε να είναι οι τελευταίες, ελπίζουμε μετά την κατάρρευσή του, σε καλύτερες μέρες, ελπίζουμε αυτή η κοινωνία που βιάσθηκε και λεηλατήθηκε να βγεί ζωντανή και ν΄αρχίσει έναν άλλο αγώνα ¨ανόρθωσης¨ πλέον, που θα στηρίζεται σε αξίες, σε αρχές και αρετές που διαχρονικά είχαμε σαν ράτσα, στην ηθική και τη δικαιοσύνη, στη διάχυση των ίσων ευκαιριών για όλους ... στη δημοκρατία τελικά.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Απλή σκέψη 18/03/2012 14:43:18

      To όλον σύστημα, δηλαδή ο κεφαλαιοκρατικός τρόπος παραγωγής, μάλλον δεν πρόκειται να καταρρεύσει στο ορατο μέλλον, διότι δεν ήλθε η ώρα του. Και δεν υπάρχουν ακόμη τα σπέρματα αυτού (του άγνωστου) που θα το διαδεχθεί κάποτε.
      Καταδείχθηκε ως αυτοκαταστροφικό όμως (και αυτό ήδη φαίνεται εντελώς στη χώρα μας), αυτό το κακόμορφο υποσύστημα, που είναι φτιαγμένο ώστε έστω και χωρίς παραγωγή, να καταναλώνει άπλετα η ευνοούμενη μειοψηφία κάποιων κοινωνιών, επωφελούμενη προσωρινά από το διαθέσιμο αλλά μη ελεγχόμενο ιδιωτικό δανεικό χρήμα και τον ευκίνητο αέρα της α 'η β φούσκας. Άν ο νεοφιλελευθερισμός απέτυχε παντού (και ιδίως στη μητρική χώρα του), ο "Μεσογειακός περιφερειακός νεοφιλελευθερισμός" αποτυγχάνει με τρόπο ακόμη πιό παταγώδη.
      Αλλά ούτε και αυτός θα καταρρεύσει και στην πράξη, δεδομένου ότι οι δεσμοί αλληλοεξάρτησης της ΕΕ και Ευρωζώνης, τελικά λειτουργούν, μετατρέποντας το Δημόσιο χρέος προς τις αγορές σε Δημόσιο χρέος προς εταίρους, σε χρέος του Δημοσίου προς το μεγαλύτερο Δημόσιο Όλον.

      • Απλή σκέψη avatar
        Απλή σκέψη @ Ο Θείος 18/03/2012 15:40:39

        Μα εδώ δεν μιλάμε καν για παραγωγή, πόσο μάλλον για ¨κεφαλαιοκρατικό¨ τρόπο παραγωγής.
        Εδώ μιλάμε για ίσες ευκαιρίες, για τον τρόπο άντλησης απαιτουμένων κεφαλαίων μέσα από ευρωπαϊκά κονδύλια και υγιές τραπεζικό σύστημα, που θα φέρει την πολυπόθυτη ¨παραγωγή¨ και ¨ανάπτυξη¨.
        Συμφωνώ ότι ¨καθήσαμε¨και ¨επιβιώσαμε¨ ανορθόδοξα πάνω σε μία φούσκα, πού όπως όλες οι φούσκες ξεφούσκωσε.
        Ο νεοφιλελευθερισμός επειδή έδειξε το σκληρό του πρόσωπο δεν είναι μόνο κατακριτέος στις συνειδήσεις των κοινωνιών που τον ¨φόρεσαν¨, αλλά και αντιφατικός.
        Δεν μπορείς να προσδοκάς όλο και μεγαλύτερη συσσώρευση πλούτου, έτσι αναίσχυντα, παρασύροντας οικονομικές οντότητες στην καταστροφή ή κοινωνίες στην εξαθλίωση και στην ασφυξία και να θέλεις να ζεις και να βασιλεύεις.
        Όλα τα συστήματα που θέλουν να έχουν μακροημέρευση πρέπει να έχουν ερείσματα.
        Επομένως είναι ένα μη βιώσιμο εγχείρημα , χωρίς ερείσματα σταθερά που νομοτελειακά θα καταρρεύσει.
        Αν είναι τώρα η ώρα, εγώ νομίζω ότι τώρα είναι αυτή η ώρα της ανατροπής, αφού τουλάχιστον στον Ευρωπαϊκό νότο, αλλά και μελλοντικά σ΄όλη την ΕΕ δείχνει να μην βγάζει πουθενά παρά μόνον σε αδιέξοδα.
        Η σημερινή συντηρητική ΕΕ, χωρίς εφυΐα, χωρίς διάθεση και τρόπο αντεπίθεσης στα ¨αγρια¨ συμφέροντα, με εντελώς φοβική συμπεριφορά πιστεύω ότι δεν μπορεί ν΄ανταπεξέλθει.
        Οι μέθοδοι που ακολουθεί είναι μέθοδοι ¨αμυνας¨ του ηττημένου.
        Αν ενεργοποιηθούν όμως άλλες δυνάμεις μέσα στην ΕΕ, με άλλη οπτική και άλλη δυναμική στα πράγματα, αν επικρατήσουν άλλα μυαλά πιο ελεύθερα, πιο συγκρουσιακά , πιο μαχητικά για την διατήρηση και ενδυνάμωση της Ευρωπαϊκής οντότητας με ρόλο ισχυρού παίκτη και με γνώμονα την καλυτέρευση των συνθηκών ζωής των κοινωνιών της, τότε η ανατροπή είναι μαθηματικώς βέβαιη.
        Το όλον ¨πείραμα¨ δυστυχώς ξεκίνησε από την Ελλάδα, γι΄αυτό και πρώτη η Ελλάδα πρέπει ν΄ανατρέψει στο εσωτερικό της αυτές τις δυνάμεις της ¨καταστροφής¨.
        Τώρα λοιπόν είναι ο ¨κρίσιμος¨ χρόνος. Θα καταφέρει η Ελληνική κοινωνία να διακρίνει πρώτα και μετά ν΄αποτινάξει τον ζυγό; Από μας ξεκινάνε όλα και για την δική μας πορεία και για την πορεία της Ευρώπης.
        Πρέπει εμείς οι Έλληνες, ν΄αποδείξουμε ότι το πείραμάτους δεν πετυχαίνει.

        • juliet avatar
          juliet @ Απλή σκέψη 18/03/2012 15:53:09

          Αυτό το αποτρέπεις αφού αποδείξεις ότι μας έσυραν δοσίλογοι και απατεώνες .Αφού τους δικάσεις ,τους τιμωρήσεις και τους τα''φορτώσεις'' ΟΛΑ.Και αρχίζεις διαπραγματεύσεις καταλογίζοντάς τους και τις δικές τους ευθύνες για τα παιγνίδια που συμμετείχαν.

          • Απλή σκέψη avatar
            Απλή σκέψη @ juliet 18/03/2012 16:29:27

            συμφωνώ!
            Αλλά είναι τόσο μεγάλη η ζημιά που υποστήκαμε, που όλα πρέπει να τρέξουν ταυτόχρονα.
            Η κοινωνία πρώτα πρέπει να πάρει τις αποστάσεις της από το βλαπτικό σύστημα και να το απορρίψει.
            Στη συνέχεια η δικαιοσύνη - τιμωρία αλλά και ο άμεσης προτεραιότητας αγώνας επιβίωσης και κοινωνικής συνοχής.

          • juliet avatar
            juliet @ Απλή σκέψη 18/03/2012 16:42:46

            Σωστά ,καλά αντανακλαστικά,συντονισμένες ενέργειες και γλυτώσαμε !
            Με ποιούς;

          • tak avatar
            tak @ juliet 18/03/2012 17:56:21

            Τι είπε ο ... ψηλέας; Έχετέ μου εμπιστοσύνη... Γλυκιά μου juliet του έχω! Είναι γλυκύτατος, τόσο, όσο και σκληρότατος! Με την ίδια ευκολία που ανοίγει την αγκαλιά του, δείχνει και την πυγμή του! Για να έχεις φίλο το Σαμαρά, δεν πρέπει να λες ψέματα, δεν πρέπει να κοιμάσαι ποτέ και να είσαι πάντα διατεθειμένος να βάλεις το κορμί σου ανάχωμα σε όποιον επιβουλεύεται τη χώρα (και την τιμή της). Ο Αντώνης Σαμαράς είναι πατριώτης... Όσο δε μπορούν να φανταστούν κάποιοι που δεν κάνουν τίποτα άλλο, από το να προσπαθούν να τον μειώσουν. Η δικαίωσή του, θα είναι η απελευθέρωσή μου. Είμαι στη φυλακή των τύψεών μου, επειδή δεν τον ακολούθησα όταν έπρεπε... Καταλαβαίνεις...

  23. juliet avatar
    juliet 18/03/2012 18:39:29

    Βοήθησα οσο μπόρεσα και μάλιστα υπογείως :),μερικές φορές .Το κύκλωμα που του δημιούργησε προβλήματα θέλει να ξαναπαίξει ..αλλά πιστεύω ότι τελείωσε .Δεν είμαι των πολιτικών γραφείων ,είπανε είμαι των ωκεανών.Αλλά είμαι της πιάτσας ,εκεί μαθαίνεις ,παρατηρείς και ακούς...... συμπέρασμα προετοιμάζεσαι .Ξέρω ότι είναι και άνθρωπος ,το κατηγόρησαν κάποτε ότι δεν είναι αρκετά σκληρός γιατί στις γυναικείες φυλακές του Κορυδαλού λιγοψύχησε.Πολλές φορές υπερασπίστηκα γιατί ήξερα,και παρασκήνιο.Θα σου κάποια ονόματα ....Νικήτας ,Μαρκό ,είδα και τον Σταματίου να θέλει να κατεβεί στη Εύβοια.Δεν μπορώ να γράψω περισσότερα...καταλαβαίνεις .
    Ατομα όπως ο Μπουχώρης ,είναι διαμάντια για τον Σαμαρά,παράδειγμα .Εδω που μένω από τότε με τις εκλογές εσταμάτησαν και να μου μιλάνε εννοώ τα δημαρχεία μας.....ντορικά βλέπεις ,ξεπλήρωναν υποχρεώσεις.
    Δεν ψήφισα δεξιά επί Μητσο ,θεώρησα ότι προδίδω τα πιστεύω μου ψηφίζοντας έναν που τον κατηγορούσαν για φίλο των Γερμανών.Δεν μπορώ να πω περισσότερα δεν θέλω να ξέρουν ποιά είμαι .Πάντως σε εκτιμώ ιδιαίτερα .Στην οικογένεια μου οι άνδρες σέβονταν τις γυναίκες και πιστεύω ότι είσαι τέτοιο άτομο και Ηπειρώτης,χιχιχι.

    • juliet avatar
      juliet @ juliet 18/03/2012 18:42:08

      η απάντηση στο tak

      • tak avatar
        tak @ juliet 18/03/2012 18:49:49

        Λες να μη το κατάλαβα; Εδώ ο "τύπος" έχει φίλους που μόνο τον αγαπάνε...

        • juliet avatar
          juliet @ tak 18/03/2012 18:56:55

          Μη λες τέτοια ....χαχαχαχα.

    • tak avatar
      tak @ juliet 18/03/2012 18:45:13

      Πολλά ξέρεις! Ο Πασχάλης πάντως είναι φίλος μου ή μάλλον ήταν φίλος μου παλιά, την εποχή της "ΟΝΝΕΔ σημαίνει Μιχαλολιάκος"... Όταν έγινε Γραμματέας μάλλον ξέχασε πως για να πας παραπάνω, κάποιοι μένουν παρακάτω να σε στηρίζουν... Καλό παιδί; Ασφαλώς...

      • juliet avatar
        juliet @ tak 18/03/2012 18:49:14

        Εκεί άστο .....έπεσε στο λάκο των λεόντων και αυτό που ήτανε πρώτος στόχος να βγεί καθαρός .....γιατί ΗΤΑΝΕ καθαρός.

  24. akenaton avatar
    akenaton 18/03/2012 23:16:26

    Κε Αργεάδη, διάβασα προσεκτικά την ανάλυσή σας. Για να σας πω την αλήθεια, την βρήκα μονομερή και "εύκολη". Δεν μπορώ να δεχτώ πως για τη σημερινή κατρακύλα φταίνε μονάχα οι "ελίτ" (πολιτική και οικονομική) όρος άλλωστε που στην Ελλάδα των 10.000.000 ψυχών χάνει σχεδόν την αρχική σημασία του και υποβαθμίζεται σε έναν ιδιότυπο "κοτσαμπασισμό". Φοβάμαι οτι αυτοί οι ΕΛΛΗΝΕΣ στους οποίους αναφέρεστε, "η καθ' ημάς Ανατολή", ο "Ελληνικός τρόπος ζωής", και άλλες έννοιες κατ' εμέ κενές περιεχομένου, απλώς δεν υπάρχουν και ούτε υπήρξαν ποτέ. Οι αστικές παραφυάδες ελληνικής καταγωγής, ευημέρησαν και άνθισαν σχεδόν κατά κανόνα, στα "ξένα", σε κράτη και οντότητες (περιλαμβανομένης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας) που τουλάχιστον τους παρείχαν σταθερούς (αν και όχι πάντα ορθούς) όρους διαβίωσης, επιχειρείν και "μορφώνεσθαι". Τέτοιους όρους δεν ευτύχισε ποτέ να κατακτήσει το περίλαμπρόν μας κρατίδιον από συστάσεώς του και άχρι των ημερών μας. Το μόνον που παρήγαγε αφειδώς επί δύο σχεδόν εκατονταετίες (με φωτεινές ασφαλώς εξαιρέσεις) ήταν αλληλοσπαραγμοί, λάθη, ημιμάθεια, σοβαροφάνεια, ηθελημένα επιλεκτικό μιμητισμό (κυρίως ελαττωμάτων), μοιρολατρεία και παραγοντισμό. Δυστυχώς ο Διαφωτισμός παρέλειψε ολοσχερώς να επηρρεάσει την κρίσιμη μάζα της ελληνικής κοινωνίας που απαιτούνταν για να κυριαρχήσει. Ο Διαφωτισμός που στηρίχθηκε στην κληρονομιά των Αρχαίων Ελλήνων Φιλοσόφων, φώτισε πάσα γωνία του Δυτικού Κόσμου εκτός της αρχέγονης κοιτίδας του. Μείναμε μια κοινωνία μισότυφλη, μισόκουφη, ανερμάτιστη, μια ομάδα ιδιόρρυθμων "μαϊμούδων" που πιθηκίσανε όσα μπορέσανε από τη Δύση (και μπορέσανε να μιμηθούνε μονάχα τα στραβά, ή στραβά να μιμηθούνε τα ορθά), και αφού απώλεσε με το χρόνο και τις συγκυρίες όλα όσα είχε ως "μπούσουλα" και "οδηγό" από την γραμμή της ευγενικής της καταγωγής, τελικά, μια κοινωνία που "έφτιαξε" τις ελίτ της (πνευματική, πολιτική, οικονομική) καθ' εικόναν και ομοίωσιν!
    Ας κοιταχτούμε λοιπόν στον καθρέπτη μας και ας σκεφτούμε βαθιά όσο ακόμη έχουμε μυαλό και σκέψη. Τρεις χιλιάδες άνθρωποι (οι ελίτ που λέγαμε) μας κάθησαν στο σβέρκο; Ή τους επιλέξαμε σαν τα μούτρα μας, αποκλείοντας και εξοντώνοντας συστηματικά κάθε αιχμή προόδου, αλήθειας, αξιοκρατίας, δικαιοσύνης;
    Ας σκεφτούμε μήπως το ίδιο πάμε να κάνουμε σαν κοινωνία και στις επερχόμενες εκλογές;
    Εδώ θα είμαστε και θα το συζητάμε (ελπίζω).

  25. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 19/03/2012 10:34:54

    "Ακενάτε", υπό την έννοια του υποκειμενικού σαφώς και είναι "μονομερής" και πιθανόν και εύκολη. Θα έπρεπε να προσθέσω πως η εξαπάτηση, που "σηκώνει" ολοκληρο βιβλίο-ανάλυση έιναι ο κύριος μηχανισμός μέσω του οποίου ένας λαός καθυποτάσσεται. Στην περίπτωση του ΠΑΣΟΚ χρησιμοποιήθηκαν και άλλοι μηχανισμοί. Ενδεικτικά αναφέρω τους εξής:
    1) Εξαπατηση. Όταν σε πείσουν πως ζείς σε Δημοκρατία τότε θα τείνεις να νομιμοποιείς δια της ψήφου σου τις επιλογές του συστήματος της ελίτ. Διότι ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΑΛΛΕΣ, ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ. Αλλά πρέπει να σε πείσουν. Πώς; Ιδού πως:
    2) "Συμμετοχή", τάχα, των κατωτέρων οικονομικά κοινωνικών στρωμάτων στην εξουσία και στη νομή της. Βλέπε συνδικάτα ελεγχόμενα κ.α.
    3) Μοίρασμα δανεικών
    4) Επιδοτήσεις

    Κοιτάξτε, ο Λαός δεν έχει ούτε το μαχαίρι ούτε και την πίττα. Ο απλός Λαός θέλει 3 σταθερά καθημερινά γεύματα, σταθερή οροφή πάνω από το κεφάλι του και εθνική ασφάλεια. Διότι ουκ επ' άρτω μόνο ζήσεται. Ο Λαός δεν θεσμοθετεί ούτε και επιλέγει -όπως προσπαθούν να μας πείσουν.
    Τέλος, ένα σύστημα είναι τόσο καλό όσο και ο μέσος όρος των συναπαρτιζόντων ανθρώπων. Απλά. Και στην Ελλάδα η ποιότητα των ανθρώπων που συναπαρτίζουν το πολιτικό δυναμικό είναι...άστα να πάνε...Οι αποδείξεις; θα σας δώσω 2.
    1) Πχ κοιτάχτε πώς αντιμετωπίζουν τα "εθνικά" ζητήματα. Αντί να υπερασπίζονται τα συμφέροντα της Ελλάδας...λοιδωρούν εμας ως εθνικιστές επειδή δεν θέλουμε, ειδικά εμείς οι Μακεδόνες, να χαρίσουμε το όνομά μας και τον πολιτισμό μας σε ξένο προς εμάς Λαό. Ούτε εθνικιστές είμαστε αφού δεν θέλουμε να βάλψουμε κανένα Λαό γειτονικό, άλλωστε πως θα ζήσουμε εμείς και οι απόγονοί μας όταν θα υποδαυλίζουμε τεχνητές διαφορές;

    Δείτε τι έχουν καταφέρει με την οικονομία. Όλα τα έιχαν στον αυτόματο. Και ξέρετε γιατί; Διότι ως μάλλον ιδεοληπτικοί Μαρξιστές πίστευαν, και πιστεύουν, πως η ιστορική πορεία είναι μόνο ανοδική (η ψευδαίσθηση της προόδου στο χρόνο είναι άλλη μία ανιμιστική προβολή). Έτσι εξηγείται και η -παθητική- συμμετοχή (μην πιστεύετε τα πεί ισότιμης συμετοχής) στην ΕΕ και στην ΟΝΕ.

  26. ΓΡΗΓΟΡΗΣ avatar
    ΓΡΗΓΟΡΗΣ 19/03/2012 11:44:23

    Νομιζω οτι περα απο ΠΑΣΟΚ & Ν.Δ. ενα σημαντικο προβλημα της πολιτικης, ειναι οτι δεν υπαρχουν ατομα με ξεχωριστες δεξιοτητες/ικανοτητες που να θελουν να τις χρησιμοποιησουν για το καλο του συνολου & οχι για τον εαυτο τους.Εαν βεβαια το κανουν θα υποστουν την χλευη ολων ,ακομα & της οικογενειας τους.Πως αλλαζει αυτο?

  27. Κριτική Σκέψη avatar
    Κριτική Σκέψη 19/03/2012 17:22:19

    Ελίτ? Για ποιά ελίτ μιλάμε? Γι' αυτήν που πλούτισε με την αδήλωτη και κακώς αμοιβόμενη εργασία των μεταναστών? Μιλάνε για ακριβά εργατικά!!!!! Ποιοί αυτοί που έκαναν τις δουλειές τους αρχικά με τους μετανάστες από την Αλβανία και μετά με τους μετανάστες από την Ασία και την Αφρική? Ας μας εξηγήσουν αυτοί πως είναι δυνατόν η Γερμανία, η Γαλλία και η Σουηδία οι οποίες έχουν καλούς μισθούς και καλή ασφάλιση και κοινωνικές παροχές να είναι ανταγωνιστικές!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Στοίχημα αν το μηνιάτικο πάει 2 ΕΥΡΩ πάλι αυτοί οι τύποι θα λένε ότι έχουμε υψηλό εργατικό κόστος και θα πρέπει να μειωθεί!!!!!!! Το ότι κάποιος είναι απόφοιτος του κολεγίου Αθηνών δεν σημαίνει ότι είναι και καλός επιχειρηματίας!!!! Συμπερασματικά θα αναφερθώ στην λαϊκή θυμοσοφία......ΤΕΤΟΙΟΣ ΣΒΕΡΚΟΣ, ΤΕΤΟΙΟ ΚΟΥΡΕΜΑ!!!!!!!!!!!!! Κάνω λάθος?????

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.