Η ελληνική διαπραγμάτευση και η δραματική επικαιρότητα του Θουκυδίδη
07/02/2015 23:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ελληνική διαπραγμάτευση και η δραματική επικαιρότητα του Θουκυδίδη

Ενδεχομένως φαντάζουν άσχετα και εκ πρώτης όψεως ασύνδετα μεταξύ τους, εν τούτοις η ελληνική Κυβέρνηση μπορεί να αντλήσει χρήσιμα συμπεράσματα στην διαπραγμάτευση που επιχειρεί με τους εταίρους-δανειστές μας εάν εγκύψει με σπουδή στη μελέτη του έργου του πρώτου και μέγιστου των ιστορικών.

Το magnum opus του Θουκυδίδη αντλεί την πανθομολογούμενη διαχρονικότητα και σπουδαιότητά του εκ του γεγονότος ότι διατυπώθηκαν από τον Αλιμούσιο ιστορικό, εγκατασπαρμένες στις περίφημες Δημηγορίες του, καθολικές και γενικές αλήθειες που υπερβαίνουν το ιστορικό συγκείμενο του Πελοποννησιακού Πολέμου. Ο θουκυδίδειος λόγος, έχοντας υποστεί την πνευματική καμίνευση της Σοφιστικής, κατόρθωσε να αναπτύξει μια ολοκληρωμένη ανθρωπολογία, η οποία διατηρεί την διαχρονική της ισχύ «ἕως ἂν ἡ αὐτὴ φύσις ἀνθρώπων ᾖ», εφόσον δηλαδή η φύση των ανθρώπων παραμένει η ίδια στο ατελεύτητο μέλλον. Δικαίως, το έργο του Θουκυδίδη κατέκτησε τον τίτλο, που προσφυώς απέδωσε πρώτος ο δημιουργός του, και αναγορεύτηκε σε «κτῆμά ἐς αἰεὶ».

Πόθεν και τίνι τρόπω λοιπόν μπορεί να αντλήσει η ελληνική Κυβέρνηση απαραίτητες διδαχές από το έργο του Θουκυδίδη και να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική και τη ρητορική της σύμφωνα με τις αποκρυσταλλωμένες και ιστορικά επαληθεύσιμες αρχές που διατυπώνονται εκεί; Εξάλλου, όπως επιβεβαιώνει ο θητεύσας στον θουκιδύδειο λόγο, Παναγιώτης Κονδύλης, «οι απαντήσεις στα θεωρητικά προβλήματα βρίσκονται μέσα στην Ιστορία» και όχι το αντίστροφο.

Ο διάλογος Μηλιών και Αθηναίων που εκτυλίσσεται στο Ε’ βιβλίο των Ιστοριών συνιστά το απαύγασμα των κοσμοθεωρητικών αντιλήψεων, το credo του Αθηναίου Ιστορικού, για την λειτουργία των σχέσεων εξωτερικής πολιτικής μεταξύ των πόλεων-κρατών. Σε ευρύτερο πλαίσιο λοιπόν, και πέραν του ιστορικού του πλαισίου, η μελέτη αυτού του διαλόγου αποτέλεσε τον οδηγό για την κατανόηση του πυρήνα των διεθνών σχέσεων σε παγκόσμια κλίμακα και απαρασάλευτα εις το διηνεκές.

Η διελκυστίνδα του διαλόγου Μηλίων-Αθηναίων κινείται μεταξύ των εννοιών της Πολιτικής Ισχύος και του Δικαίου. Απέναντι στην απροσπέλαστη πολιτική ισχύος της Αθηναϊκής Ηγεμονίας οι Μήλιοι αντιπαραβάλλουν τις αξιώσεις τους, οι οποίες εδράζονται και απορρέουν από το φυσικό Δίκαιο. Οι διαπραγματεύσεις αναπτύσσονται και προοδεύουν στην διαπάλη των δύο αυτών εννοιών.

Η αναλογία με την τρέχουσα κατάσταση είναι κάτι παραπάνω από ορατή. Η Κυβέρνηση Τσίπρα προβάλλει το επιχείρημα των δίκαιων αιτημάτων του ελληνικού Λαού, τα οποία αβασάνιστα θεωρούνται απαράγραπτα και αναπαλλοτρίωτα, απέναντι στους εταίρους-δανειστές οι οποίοι διατηρώντας μια αναμφισβήτητη πρωτίστως πολιτική και δευτερευόντως οικονομική υπεροχή εμμένουν στις δικές του αξιώσεις αρνούμενοι να οδηγηθούν σε έναν συμβιβασμό, που με βάση τα δικά τους συμφέροντα θα αποδεικνυόταν μάλλον ιδία βλαπτικός παρά αμφιπλεύρως επωφελής.

Αφελώς, κατά τη γνώμη μας, η διαπραγματευτική γραμμή της Κυβέρνησης στηρίζεται μόνο σε μια ανώτερη έννοια του Δικαίου προσπαθώντας να πείσει για το ηθικά ορθόν των αξιώσεών της. Το παίγνιο των Διεθνών Σχέσεων παίζεται σε άλλη γήπεδο και εκεί μετράει το βεληνεκές της πολιτικής ισχύος, το οποίο τη δεδομένη στιγμή είναι εξαιρετικά περιορισμένο ή σε τελευταία ανάλυση ανίκανο να επηρεάσει καθοριστικά τον ρου των εξελίξεων ενώ την ίδια ώρα δρουν άλλοι ισχυρότεροι και κρισιμότεροι παράγοντες. Εάν ο πολιορκητικός κριός της διαπραγματευτικής ισχύος της Κυβέρνησης συνιστά μια αόριστη και εν πολλοίς αυθαίρετη επίκληση στην έννοια περί Δικαίου τότε το τελευταίο διαπραγματευτικό της οχυρό, και βασιζόμενη πάντοτε στην ελπίδα, εξικνείται στην τυχαιότητα των εξελίξεων που θα μπορούσαν να διαδραματίσουν ευνοϊκό ρόλο. Και αυτό φυσικά δεν μπορεί να θεωρηθεί σοβαρό σχέδιο.

Οι Μήλιοι έλεγαν στους Αθηναίους ότι «κι αυτό δεν είναι σε σας λιγότερο συμφέρον από ό,τι σε μας, γιατί αν νικηθείτε, θα μπορούσατε να γενείτε παράδειγμα στους άλλους για να σας επιβάλλουν την πιο μεγάλη τιμωρία» και συνεχίζουν «ξέρουμε όμως πώς καμιά φορά οι τύχες του πολέμου κρίνονται πιο δίκαια, κι όχι ανάλογα με τη διαφορά σε πλήθος ανάμεσα στους δυο αντιπάλους. Και σε μας η άμεση υποχώρηση δε δίνει καμία ελπίδα, ενώ με το να αγωνιστούμε υπάρχει ακόμη ελπίδα να μείνουμε όρθιοι» […] «και όσο για την τύχη όμως πιστεύουμε, ότι δε θα αξιωθούμε από τους θεούς χειρότερη τύχη, γιατί θεοφοβούμενοι εμείς αντιμετωπίζουμε αδίκους. Όσο για τη δύναμη που δεν έχουμε, τις ελλείψεις μας θα τις συμπληρώσει η συμμαχία των Λακεδαιμονίων, που είναι αναγκασμένοι να μας βοηθήσουν, αν όχι γι’ άλλο λόγο, τουλάχιστον από φυλετική συγγένεια κι από ντροπή. Δεν έχουμε λοιπόν καθόλου παράλογα θάρρος».

Η επιχειρηματολογία των Αθηναίων συνοψίζεται αδρομερώς στα εξής: «Ξέρετε και ξέρουμε ότι κατά την κρίση των ανθρώπων το δίκαιο λογαριάζεται όταν υπάρχει ίση δύναμη για την επιβολή του κι ότι, όταν αυτό δεν συμβαίνει, οι δυνατοί κάνουν ότι τους επιτρέπει η δύναμη τους κι οι αδύναμοι υποχωρούν κι αποδέχονται» […] «βρισκόμαστε εδώ για το συμφέρον της ηγεμονίας μας και όσα θα πούμε τώρα έχουν σκοπό έχουν τη σωτηρία της πολιτείας σας» […] «αυτοί, λοιπόν, με το να στηριχτούν πολύ στην απερισκεψία, μπορούν να φέρουν, και τον εαυτό τους κι εμάς, σε φανερούς κινδύνους» […] «Παρατηρούμε όμως ότι ενώ είπατε ότι θα σκεφτείτε για τη σωτηρία σας , στην πιο πλατιά συζήτηση δεν έχετε πει τίποτε στο οποίο βασισμένοι λογικοί άνθρωποι θα πίστευαν ότι μπορούν να σωθούν, αλλά τα πιο δυνατά σας στηρίγματα είναι μελλοντικές ελπίδες» […] «με τις ελπίδες που δίνουν φέρνουν την καταστροφή».

Η κατάληξη αυτής της διαπραγμάτευσης είναι γνωστή από τη συνέχεια της Ιστορίας: ο σφαγιασμός όλων των ενήλικων Μηλίων, η υποδούλωση γυναικόπαιδων και ο αποικισμός της νήσου.

Το επεισόδιο αυτό του Πελοποννησιακού Πολέμου περιγράφει ανάγλυφα πώς λειτουργούν οι διεθνείς σχέσεις και επί τη βάσει ποιων αρχών και δεδομένων. Ο Π. Κονδύλης γράφει σχετικά: «Πίσω από το σκισμένο προσωπείο των θεσμίσεων προβάλλει τώρα το αληθινό πρόσωπο της Φύσης: είναι το πρόσωπο των Αθηναίων όταν ζητούν από τους Μηλίους να υποταγούν. Δεν το ζητούν με τη συνείδησή τους βεβαρυμένη, δεν πιστεύουν ότι έτσι παραβιάζουν τη θεία τάξη, γιατί η θεία ή φυσική τάξη, ο εσώτερος νόμος του Όντος είναι ακριβώς ο νόμος του ισχυρότερου. Μόνο οι αδύνατοι αντλούν από τη θεία ή φυσική τάξη μιαν ηθική- όμως η ηθική, ως επιχείρημα και ως όπλο, δεν μπορεί να είναι ισχυρότερη από όσους υποχρεώνονται να καταφύγουν σ’ αυτήν. Η πίστη στην υπερίσχυση των ηθικών κανόνων γεννά απλώς φρούδες ελπίδες, ωθεί σε απελπισμένες και αυτοκαταστροφικές ενέργειες. Η πράξη θα όφειλε να προσανατολίζεται στους κανόνες της φρόνησης, οι οποίοι πάλι πρέπει να υπηρετούν τη φυσική επιταγή της αυτοσυντήρησης.»

Επισημαίνοντας όλα τα παραπάνω επ’ ουδενί προσβλέπουμε –και πρέπει να ξεκαθαριστεί σε όλους τους τόνους- σε ένα απευκταίο σενάριο για την Πατρίδα μας. Απλώς εκφράζουμε την αγωνία μας για την ανησυχητική τροπή που έχουν λάβει οι εξελίξει και καλούμε την Κυβέρνηση να υιοθετήσει πιο μετριοπαθή στάση και να επιδείξει αυτοσυγκράτηση, χωρίς ψευτομαγκιές και ψευτοτραμπουκισμούς, προσχωρώντας σε μια πιο ρεαλιστική αντίληψη των πραγμάτων. Άλλωστε, η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ δεν μονοπωλεί τον πατριωτισμό ούτε την κοινωνική δικαιοσύνη και θα έπρεπε να ντρέπεται όταν ελαφρά τη καρδία αφήνει να εννοηθεί ότι όσοι στέκονται κριτικά απέναντι της είναι υπονομευτές της εθνικής ενότητας και προσπάθειας. Τέτοιες αντιλήψεις προσιδιάζουν μόνο σε ολοκληρωτικά καθεστώτα. Άλλωστε, εάν αποτύχει, εμείς θα είμαστε εκείνοι που θα κληθούμε να μαζέψουμε τα σπασμένα.

Γεώργιος Λ. Κωνσταντόπουλος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. capitalriot avatar
    capitalriot 07/02/2015 20:38:03

    Το συγκεκριμένο κείμενο έχει πραγματικά μεγάλο ενδιαφέρον.

    Έχει όμως επίσης μεγάλο ενδιαφέρον το τι ακριβώς συνέβη μετά.



    Οι Αθηναίοι πολιορκήσαν από ξηρά και από θάλασσα το νησί. Οι Μήλιοι αντιστάθηκαν και μάλιστα επιτυχημένα. Τον πρώτο χρόνο σπάσαν την πολιορκία και εισήγαγαν το σιτάρι που χρειαζόταν. Τον επόμενο χειμώνα οι Μήλιοι ανοίξαν μια τρύπα στο τείχος που είχαν χτίσει οι Αθηναίοι γύρω από την πόλη τους και την ανεφοδιασαν. Το καλοκαίρι όμως οι Αθηναίοι στείλαν περισσότερο στρατό. Τότε μερικοί Μήλιοι σκεφτήκαν οτι είναι καλή ιδέα να κάνουν μυστικές συννενοήσεις με τους Αθηναίους και να παραδώσουν την πόλη. Όταν παραδόθηκε η πόλη, οι Αθηναίοι κατέσφαξαν τους άνδρες και πούλησαν τα γυναικόπαιδα ως σκλάβους.
    Ένα άλλο συμπέρασμα που θα μπορούσε να βγάλει κανείς είναι οτι η Μήλος θα την είχε βγάλει καθαρή άν δεν είχε προδότες στις τάξεις της. Μην ξεχνάμε οτι η Αθήνα ΕΧΑΣΕ τον Πελοποννησιακό πόλεμο. http://www.capital.gr/gmessages/showTopic.asp?id=4864902&nid=2222343

    • ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. avatar
      ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. @ capitalriot 09/02/2015 10:41:04

      Kαλό το άρθρο, αλλά πολυ καλύτερο το σχόλιό σου φίλε capitalriot. Στο τέλος οι Γερμανοί, ακόμα κι αν έχουν δωσίλογους, ΠΑΝΤΑ χάνουν τον "Πελοποννησιακό" πόλεμο, απλά διότι το δίκαιο και η λογική οδηγούν σε επιβίωση, ενώ η έλειψή τους σε αφανισμό...

  2. Ξενοφώντας avatar
    Ξενοφώντας 07/02/2015 21:04:53

    Η διδασκαλία και κυρίως η ανάλυση του Θουκυδίδη έχουν εδώ και μερικά χρόνια εισαχθεί σε πολλά δυτικά Α.Ε.Ι. αλλά και σε σχολεία Μυστικών Υπηρεσιών. Εμείς οι ...Γραικύλοι, χρόνια κηδεμονευμένοι από ηλίθιους διεθνισμούς, δεξιούς και αριστερούς, δεν ασχολούμαστε με ό,τι οξύνει τον νού, δίδει ιδέες και προτείνει τρόπους επιλύσεως ακόμη και των συγχρόνων προβλημάτων. Είναι συνήθως ηθικότατο αλλά και δημοκρατικότατο, ενώ παραείναι λογικότατο !!! Και για αυτό είναι άξιος ο μισθός μας, δηλαδή ο ανύπαρκτος μισθός της Μνημονιακής εποχής και θηριωδίας. Και μετά μας φταίνε οι ''ξένοι'', ο ...πρωκτός μας τά ήθελε όλα... Θουκυδίδης, Σωκράτης, Πλάτων, Περικλής και Ξενοφών περιμένουν, άς κάνουμε κάτι επιτέλους να αναπαύσουμε την ψυχούλα τους !!!

  3. ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. avatar
    ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. 07/02/2015 23:08:10

    Kύριε Κωνσταντόπουλε μην ανησυχείτε. Αφού ο Τσίπρας ξεμπροστιάσει για τα καλά τους Γερμανούς , ήδη το έχει πετύχει σε μεγάλο βαθμό μπροστά σε ΟΛΟΥΣ και πρωτίστως στους εταίρους, έχει με βάση ακριβώς τη λογική του Θουκιδίδη που αναφέρεις, αφού ΟΛΗ η ανθρωπότητα και ιδίως η ΕΕ πληροφορηθεί οτι όπως και το 1940 ο Γερμανικός φασισμός και τα συμφέροντα των Μεγαλοτραπεζιτών αφεντάδων τους, απαιτούν απο ΚΑΘΕ ευρωπαίο πολίτη να ψηφίζει ΜΟΝΟΝ δεξιές-νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις, είναι ικανός και θα έχει και την έγκριση του Λαφαζάνη και όλης της Αριστερής πλατφόρμας, να κάνει μια προσωρινή κωλοτούμπα και να πεί στους Γερμανούς: Aφού είστε τόσο ζώα Ο.Κ., δώστε μου παράταση του μνημονίου ως το καλοκαίρι ώστε να το ξαναδιαπραγματευτούμε και φυσικά όπως και οι προηγούμενοι θα τηρήσουμε μέρος των συμφωνηθέντων διότι ποτέ δεν τα τηρήσαμε όλα...

  4. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 08/02/2015 02:27:10

    Ο παραλληλισμός με την σημερινή πραγματικότητα είναι προφανής. Ας σκεφτούμε όμως και την κληρονομιά των προγόνων μας. Που απέκρουσαν την Περσική Αυτοκρατορία, επαναστάτησαν ενατίον της Οθωμανικής, νίκησαν τους Ιταλούς. Τότε εκείνες οι γενιές θα έπρεπε να μην αγωνιστούν; Στα χρόνια μας ο πόλεμος είναι οικονομικός, και αν είναι να εξαθλιωνώμαστε σιγά-σιγά, όπως 4 χρόνια τώρα, καλύτερα να χάσουμε με το κεφάλι ψηλά. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή, μόνο ΑΓΩΝΑΣ!!

  5. airman avatar
    airman 08/02/2015 12:52:18

    «με τις ελπίδες που δίνουν φέρνουν την καταστροφή» Στην Κυβέρνηση βασίζονται στη διαπίστωση του Στέλιου Ράμφου ότι προτιμάμαι να ελπίζουμε για να μη σκεφτόμαστε ενώ θα έπρεπε να σκεφτόμαστε για να ελπίζουμε. Γι' αυτό με την επικοινωνιακή τακτική τους, που μέχρι τώρα αποδίδει, διατηρούν ζωντανή την ελπίδα που έρχεται. Ας μην ξεχνάμε ότι κάποτε περιμέναμε την ανάπτυξη, η οποία όμως ενσάρκωνε την προσδοκία να ορθοποδήσει σιγά-σιγά η χώρα. Προσδοκία που είχε ως συστατικό/προϋπόθεση και τη δική μας συμμετοχή ως σκέψη και συμμετοχή/δράση στα τεκτενόμενα. Με την ελπίδα σε αναμονή ένα μεγάλο μέρος του λαού βρίσκεται σε μια ιδιότυπη νιρβάνα, έτοιμο να δεχτεί τις εξελίξεις με βάση το θυμικό και όχι προετοιμασμένο να αντιμετωπίσει τι προδιαγράφεται αν τελικά η ελπίδα "ματαιώσει" την έλευσή της. Υ.Γ. Εάν όλα αυτά εξελίσσονται βάσει σχεδίου είναι ένα ζήτημα που καλό θα είναι να μη μας απασχολήσει.

    • ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. avatar
      ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. @ airman 09/02/2015 10:43:48

      .Την ανάπτυξη μέσω μνημονίου την περίμενε ενα 20% . Την ελπίδα σήμερα την έχει το 90% και όπως είπε κάποτε ο Σαμαράς, το 60% του πλούτου μας είναι η ελπίδα...

  6. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 08/02/2015 13:45:20

    Βλέπω και πάλι κάποιους να μένουν στα γεγονότα και να προσπαθούν να τα αντικρούσουν με άλλα που μοιάζουν μεν αλλά δεν είναι ίδια σε συνθήκες και προϋποθέσεις. Ας πάρουμε τα πορίσματα και να τα βάλουμε καλά στο μυαλό μας λοιπόν: "Η πίστη στην υπερίσχυση των ηθικών κανόνων γεννά απλώς φρούδες ελπίδες, ωθεί σε απελπισμένες και αυτοκαταστροφικές ενέργειες. Η πράξη θα όφειλε να προσανατολίζεται στους κανόνες της φρόνησης, οι οποίοι πάλι πρέπει να υπηρετούν τη φυσική επιταγή της αυτοσυντήρησης." Να προσθέσω πως δεν έχουμε τόσο μεγάλο ηθικό πλεονέκτημα ως λαός όσο πιστεύουμε καθώς μεγάλο μέρος μας, με την φοροδιαφυγή και τις "μαύρες" δραστηριότητες και τα αδήλωτα εισοδήματα έχει τη φωλιά του λερωμένη. Και το χειρότερο; Δεν έχει διάθεση να την καθαρίσει. Αυτός είναι και ο λόγος που θα έρθουν τα χειρότερα ως ηλεκτροσόκ. Η έλλειψη μετάνοιας και ταπείνωσης που οδηγούν στον παραλογισμό του εγωϊσμού που πάντα οδηγεί με τη σειρά του σε τραγικά λάθη λόγω της αυτονόητα λανθασμένης κρίσης...

    • ΙΚΟ avatar
      ΙΚΟ @ Γεώργιος Τ. 09/02/2015 10:11:48

      Και ποιος είναι ο ενάρετος; Ο Γερμανός; Μα, αυτός δεν είναι που εκμαύλισε συνειδήσεις, με Ζήμενς, με ΜΑΝ, με υποβρύχια και τόσα άλλα; Αυτός δεν είναι που αιματοκύλησε την υφήλιο, δις;

  7. Λιψ avatar
    Λιψ 09/02/2015 09:32:01

    Είναι εύκολο, όμως (το επισημαίνει και άλλος σχολιαστής), να μην θεωρηθούμε από τα διεθνή καθεστωτικά ΜΜΕ αθώοι Μήλιοι, αλλά πονηροί Βαλκάνιοι, που άξιζαν την τύχη τους, αφού είχαν κλέψει και φοροδιαφύγει. Τα πράγματα βρίσκονται στην κόψη του ξυραφιού και να είμαστε σίγουροι πως τυχόν ήττα της Ελλάδας θα θεμελιωθεί πάρα πολύ καλά ιδεολογικά, και πάλι από τα καθεστωτικά ΜΜΕ. Τα ίδια που αποσιωπούν βομβαρδισμούς νοσοκομείων στο Ντονιέτσκ από την ναζιστική ουκρανική χούντα, δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να υπερτονίσουν εγγενείς αδυναμίες και παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας.

    • ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. avatar
      ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ. @ Λιψ 09/02/2015 10:47:52

      Νά΄'σαι βέβαιος πως τώρα πλέον εμείς εχουμε να χάσουμε πολύ λιγώτερα απο τους "εντιμους" δανειστές μας...Χώρια που έχουμε συνηθίσει πλέον τον "λιτό βίο" που αυτοί δεν θα άντεχαν με τίποτε και θα πέφτουν κατά δεκάδες ή και περισσότεροι, απ' τα μπαλκόνια των ψηλών κτιρίων τους...

  8. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 09/02/2015 21:45:39

    Τά σέβη μου Κωνσταντόπουλε. Όλη η αντιπολιτευτική (καί προεκλογική) καμπάνια τού ΣΥΡΙΖΑ στηρίχθηκε σέ δύο μόνον λέξεις, τίς οποίες καί δαιμονοποίησε πλήρως: Μνημόνιο καί Τρόϊκα. Μνημόνιο καί Τρόϊκα. Όλο τό ελλαδικό πρόβλημο φορτωμένο σέ δύο λέξεις, η δέ διαγραφή των από επίσημα κρατικά κείμενα θά επιφέρει (κατά ΣΥΡΙΖΑ) καί τό τέλος τής μεταευδαιμονικής περιόδου κρατικίστικης λιτότητας. Η καταγραφή στό συλλογικό ασυνείδητο τής περιόδου άκοπης καταναλωτικής ευδαιμονίας ώς χρυσής εποχής, σηματοδότησε καί τόν συλλογικό παιδιμπαλισμό μιάς κρίσιμης εκλογικής μάζας. Η εντροπιαστική δέ συνειδητοποίηση αυτής τής επιλογής θά αποτελέσει καί τόν πυρήνα ενός καινούργιου διχασμού, ο οποίος μπορεί νά αποσυνθέσει ακόμα μιά φορά τήν εθνοκρατική μας υπόσταση, τουλάχιστον έτσι όπως τήν βιώσαμε μέχρι τώρα. Η κυβερνητική αριστερά κατέχει παγκόσμια τό «προνόμιο» νά αποτελεί τήν εμπροσθοφυλακή, τό δέ αποτέλεσμα τών πράξεών της νά αποτελεί τό αναγκαίο χρήσιμο υλικό εξαγωγής συμπερασμάτων τής διεθνικής τραπεζοκρατίας. Ο εθιμικός συντηρητισμός κοινωνιών, κρατών καί εθνών είναι η τροχοπέδη τών σεισμικών ανακατατάξεων πού ευαγγελίζεται καί θέλει νά επιτύχει η κυριαρχική ελίτ τής εποχής μας, πού είναι η διεθνοποιημένη τραπεζοκρατία. Κάνουμε τραγικό λάθος όταν παραγνωρίζουμε τήν φύση και τά εργαλεία επιβολής της, μέ τό νά θεωρούμε τήν αριστερά καί τήν ακροδεξιά ώς εργαλεία αναχαίτησής της καί όχι ώς συμπληρωματικά εργαλεία επιβολής της, εργαλεία πού αποσκοπούν στήν αρχή δημιουργία ψευδελπίδας καί στήν συνέχεια επιβολής κατστροφής καί τρόμου, έτσι ώστε η ανατροπή τους μόνο καί μόνο νά επιφέρει τό ποθητό αποτέλεσμα γιά τούς παγκόσμιους εξουσιαστές. Η άποψή μου είναι ότι μικρά κράτη, όπως η χώρα μας, δέν έχουν ούτε τήν πολυτέλεια μιάς μετωπικής αντιπαράθεσης, ούτε τήν πολυτέλεια τής πλήρους ενσωμάτωσής τους σέ υπερεθνικές ενώσεις (π.χ. ΕΕ), αλλά ούτε καί τής απομόνωσής τους. Μία ασύμμετρη αντίδρασή τους στό πλαίσιο τής εξουσιαστικής τραπεζοκρατίας μέ έξυπνο τρόπο, έτσι ώστε νά αποφεύγουν τά σενάρια επιλογής στόχων καί νά κινούνται τά ίδια μεθοδικά πρός επίτευξη στόχων περιφερειακής δόμησης κυριαρχίας, χωρίς νά χρειάζεται νά αποτελούν τήν «παράπλευρη» απώλεια στόν αγώνα κυριαρχίας τών εξουσιαστών. Κάτω από αυτό τό πρίσμα ειδωμένο, Η ΕΕ καί η ευρωζώνη αποτελούν - τουλάχιστον αυτή την στιγμή -γιά τήν χώρα μας καί τήν Κύπρο ουσιαστική παράμετρο αποφυγής καταστροφικών «παράπλευρων» απωλειών. Κατηγορήθηκε άκριτα η κυβέρνηση Σαμαρά, ώς τό απόλυτο κακό καί αυτό είναι η κορύφωση τού λαϊκισμού. Θεωρώ τήν συμβολή τής κυβέρνησης Σαμαρά ουσιαστική, παρά τό γεγονός ότι έδωσε, ότι «μπορούσε» νά δώσει. Ο παπανδρεϊσμός - ώς η κυρίαρχη φυσιογνωμία κοινωνικής δόμησης μεταχουντικά - κατάφερε νά φθάσει τό εθνοκράτος μας στά πρόθυρα τής διάλυσης. Ο παπανδρεϊσμός είναι ακόμα η κυρίαρχη αντίληψη κοινωνικής δόμησης καί τής νεοδημοκρατικής κομματικής νομενκλατούρας, όχημα ανάδειξης τού Σαμαρά στήν πρωθυπουργία. Ακραίες εκφάνσεις τού παπανδρεϊσμού είναι οι ΑΝΕΛ καί ο ΣΥΡΙΖΑ. Ο συριζαϊσμός είναι ο επιθανάτιος ρόγχος μιάς κοινωνικής δόμησης πού πρέπει νά πεθάνει καί έφερε τό εθνοκράτος μας δυό γενιές πιό πίσω. Τί μέλλει γενέσθαι; Θά φανεί. Έχω εμπιστοσύνη στό διαχρονικό άναρχο τού Έλληνα. Στόν γραικυλισμό του (πού σέ αυτή τήν φάση αργοπεθαίνει) καί στό ήθος πού φέρει στά γονίδιά του καί ασφυκτιά. Στήν έκρηξη τού συλλογικού του ασυνείδητου, όπως η ιστορία του πολλάκις κατέγραψε. Θέλω καί ακράδαντα τό πιστεύω ότι, η Ουτοπία καί τό νόστιμον ήμαρ είναι η μοίρα του.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.