#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/11/2010 19:28
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η αποχή είναι βούτυρο στο ψωμί του ΓΑΠ και του ΔΝΤ



Αύριο έχουμε κρίσιμες, κρισιμότατες εκλογές. Και δεν είναι κρίσιμες διότι παίζει κανέναν ουσιαστικό ρόλο ο εκάστοτε δήμαρχος, ή ο όποιος ξεδοντιασμένος περιφερειάρχης. Καθόλου μα καθόλου δεν θα αλλάξει η ζωή μας αν τις τύχες των (ελάχιστων) πάρκων της πόλης μου αναλάβει ο Μπουτάρης  ή ο Γκιουλέκας. Ποσώς με ενδιαφέρει αν στη Αττική κυριαρχήσει ο Σγουρός ή ο Κικίλιας. Σιγά τα αβγά. Είναι σαν να με ρωτάτε αν μου αρέσει ο Πανταζής ή ο Κότσιρας; Ούτε ο ένας ούτε ο άλλος. Μου αρέσει όμως η μουσική, και για αυτό ανησυχώ.

Οι αυριανές εκλογές λοιπόν είναι κρίσιμες, διότι η χρονική και οικονομική συγκυρία στην οποία γίνονται, αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη ευκαιρία για να καταγγελθεί η «μνημονιακή» κυβέρνηση, που παρέδωσε τη χώρα πισθάγκωνα δεμένη στους διεθνείς τραπεζίτες. Αν η ευκαιρία αυτή χαθεί, τα κεφάλια μπαίνουν μέσα, για πολύ, μα πάρα πολύ καιρό ακόμη.

Καλώς ή κακώς, οι κυβερνήσεις φοβούνται δυο πράγματα πιο πολύ από οτιδήποτε άλλο. Το ένα είναι ο λαός στους δρόμους, και το άλλο η απώλεια της εκλογικής τους βάσης και νομιμότητας. Με πολύ απλά λόγια, αν αύριο η πλειοψηφία του λαού ψηφίσει αντιμνημονιακά, ο ΓΑΠ θα το σκεφτεί δυο και τρεις φορές, πριν συνεχίσει τη κατηφορική του πορεία για τη χώρα. Και ίσως να αλλάξει, έστω και ελάχιστα, γραμμή πλεύσης. Αν όμως η πλειοψηφία τον επιβραβεύσει, θα του δώσει το απαραίτητο άλλοθι  να συνεχίζει να λέει πως ότι κάνει το κάνει για το καλό μας. Και να παινεύεται στα ξένα κέντρα, πως ο λαός μας τον στηρίζει!!!!

Και σαν σφήνα στα παραπάνω, να πω τη προσωπική μου άποψη, ότι η αποχή είναι το βούτυρο στο ψωμί των κυβερνόντων. Και χίλιοι μόνο Έλληνες να πάνε να ψηφίσουν (από τα δέκα εκατομμύρια) τα ποσοστά θα είναι τα ίδια, και οι αντίστοιχες τοπικές διοικήσεις θα εκλεγούν κανονικά. Και αυτοί που είναι να πανηγυρίζουν, θα πανηγυρίζουν και πάλι. Οπότε το «Τι Πλαστήρας τι Παπάγος», σίγουρα  δεν παίζει.

Οπότε αν δεν είμαστε οπαδοί του «πονάω αλλά μου αρέσει», οφείλουμε αύριο να καταψηφίσουμε τους υποψήφιους του ΠΑΣΟΚ, ασχέτως πολιτικής ή οποιασδήποτε άλλης προσωπικής ιδεολογίας. Απλά και ξεκάθαρα. Και όποιος δεν το αντιλαμβάνεται, όταν θα του έρθει και αυτουνού η λυπητερή, ας μη κλαίει  και ας μην ωρύεται. Αν μη τι άλλο, είναι προειδοποιημένος.

Εγώ πάντως, άρχισα από προχθές να ξαναδιαβάζω Τρότσκι και Πλεχάνοβ. Αγόρασα μάλιστα και δυο τσουβάλια σταφίδες. Για καλό και για κακό.

Strange Attractor

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διοτίμα avatar
    Διοτίμα 13/11/2010 19:39:03

    Σύντροφοι τῆς Ἀριστερᾶς, ἐδῶ πού φτάσαμε σ’ ἐμᾶς ἐναπόκειται ἡ τελική ψῆφος ὑπέρ τοῦ τόπου καί τῶν παιδιῶν μας. Νά καταψηφίσουμε τούς «προθύμους» του Μνημονίου! Ἔστω καί ἄν μέ βαριά καρδιά ἀναγκαστοῦμε νά ψηφίσουμε πρόσωπα τῆς «μισητῆς» Δεξιᾶς. Ἐπί τέλους, ὡς διαλεκτικοί καί ἄρα ἀντιμανιχαϊστές ἀριστεροί, ἄς ἀντιληφθοῦμε πόσο μεγαλύτερο κακό κάνει στόν τόπο (καί στήν Ἀριστερά) τό ΠΑΣΟΚ, ἀπό τό ὄντως μεγάλο κακό πού ἔχει κάνει ἡ Δεξιά. Ἡ «ψῆφος κατά συνείδηση» καί τά λοιπά τερτίπια τῶν ἡγεσιῶν μας εἶναι ντροπή τῆς ἀριστερῆς σκέψης. Ἡ αὐριανή ἥττα τῶν «μνημονιακῶν», ἄς εἶναι ἡ ἀφετηρία τῶν ἀγώνων πού ἔτσι κι ἀλλιῶς θ’ ἀναγκαστοῦμε νά δώσουμε μεθαύριο στούς δρόμους καί στίς πλατεῖες. Καί ὅσοι ἀπό ἐσᾶς φοβᾶστε τό αἷμα πού θά χυθεῖ, γιατί θά χυθεῖ αἷμα, ἔχετε ἕναν λόγο παραπάνω νά καταψηφίσετε αὔριο τό ΠΑΣΟΚ. Ὅσο πιό γρήγορα φύγει, τόσος λιγότερο αἷμα θά χυθεῖ…

  2. bromoskylo avatar
    bromoskylo 13/11/2010 20:23:24

    Από τη σημερινή ελευθεροτυπία:
    "Μοναδική χώρα της ευρωζώνης αλλά και της Ε.Ε., η Ελλάδα, για την οποία οι μανδαρίνοι των Βρυξελλών δεν έχουν ανακοινώσει ακόμη
    τα ποσοστά για το έλλειμμα του 2009 και κατά συνέπεια του δημόσιου χρέους.
    Από την άλλη, κάποιοι προσπαθούν να μας πείσουν πως στο δεύτερο γύρο πρέπει να ψηφίσουμε για τον πλάτανο στην πλατεία του χωριού
    και τη δημοτική συγκοινωνία, «η οποία θα καλυτερέψει τη ζωή μας». Ολα αυτά τα τερπνά σε.
    μια χώρα που βυθίζεται στην άβυσσο του ΔΝΤ.
    Μας λένε ακόμη πως, έτσι κι αλλιώς, η τρόικα δεν καταλαβαίνει από πολιτικό κόστος και
    από εκλογικά αποτελέσματα αποδοκιμασίας ή καταδίκης των κυβερνητικών μέτρων.
    Αν όμως ήταν έτσι, γιατί οι άτεγκτοι τεχνοκράτες των Βρυξελλών κωλυσιεργούν επί ένα μήνα και
    δεν εκδίδουν τα οριστικά αποτελέσματα του ελλείμματος; Αν «δεν μασάνε» από αντιμνημονιακή ψήφο,
    γιατί δεν δίνουν από σήμερα τα στοιχεία και δεν ζητούν τα ανάλογα -βαρύτατα- μέτρα;
    Αλλά περιμένουν να ρίξουμε στην κάλπη ένα ψηφοδέλτιο που θα διευκολύνει την επιβολή νέων μέτρων λιτότητας από τη Δευτέρα."

  3. η Dimi avatar
    η Dimi 13/11/2010 20:40:17

    Boύτυρο στο ψωμί και Last Tango in Athens?!

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 13/11/2010 20:53:49

    Όσοι θυμούνται τη συγκεκριμένη ταινία και τα γαλακτομικά της προϊόντα, και ξέρουν ότι ακρίβηνε και η βαζελίνη στα φαρμακεία, θα εκτιμήσουν τη φωτό.

    • loretta avatar
      loretta @ Strange Attractor 13/11/2010 21:00:42

      ναι αλλα βρε ατρακτορα....ο ΓΑΠ σε ρολο μαρλον?......πολυ αξια του εδωσες!!

      • bromoskylo avatar
        bromoskylo @ loretta 13/11/2010 21:01:46

        Το ΔΝΤ είναι όχι ο ΓΑΠ

        • loretta avatar
          loretta @ bromoskylo 13/11/2010 21:04:42

          i stand corrected!!.....

  5. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:04:21

    Αυτό κι αν είναι κορύφωση του προεκλογικού αγώνα.

    Ο Strange Attractor να επιχειρηματολογεί κατά της αποχής. Με τα ίδια μάλιστα επιχειρήματα τρομοκράτησης των πολιτών, που χρησιμοποιούν άλλοι, πολύ πιο παραταξιακοί από τον Strange Attractor αρθρογράφοι.

    Ζούμε πράγματι την κορύφωση.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • bromoskylo avatar
      bromoskylo @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:07:00

      ελπίζω να άλλαξες γνώμη για την απόχή...

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:31:10

      Ενοχλείσαι;

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Επώνυμος 13/11/2010 21:45:29

        @Επώνυμος

        Μπα, δεν θα το λεγα...

        Θραξ Αναρμόδιος

  6. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:19:20

    Το ελληνικό κράτος έχει μια συμφωνία με την Τρόϊκα. Η υπογραφή του ελληνικου κράτους βρίσκεται φαρδιά πλατειά κάτω από το κείμενο του Μνημονίου.

    Οποια πολιτική δύναμη αναγνωρίζει αυτή την υπογραφή ως έγκυρη, αναγνωρίζει ότι και το Μνημόνιο είναι έγκυρο.

    Οποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο, διαφωνεί με τον ελληνικό λαό.

    Οποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο, δεσμεύεται ουσιαστικά να το εφαρμόσει όταν γίνει κυβέρνηση.

    Οποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο, θεωρεί αναγκαστικά ΕΓΚΥΡΑ και τα μέτρα που πήρε αυτή η καταστροφική κυβέρνηση ως τώρα.

    Οποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο, δεσμεύεται να συνεχίσει την εφαρμογή του Μνημονίου, μέχρι και αν και όταν βρει άλλη εναλλακτική.

    Οποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο, αυτομάτως κατατάσσεται στις πολιτικές δυνάμεις εκείνες που θεωρούν πως σε αυτόν τον τόπο μόνο ο λαός πρέπει να επωμίζεται τα βάρη. Μόνο ο λαός πρέπει να πληρώνει. Μόνο ο λαός πρέπει να γονατίζει.

    Οποια πολιτική δύναμη θεωρεί ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο, πάει κόντρα στο λαό.

    Τα δύο μεγάλα κόμματα, ΠαΣοΚ και ΝΔ, θεωρούν ότι το Μνημόνιο είναι έγκυρο και φέρει την υπογραφή του ελληνικού κράτους σωστά και νόμιμα.

    Η αποχή είναι το μόνο όπλο που έχει ο λαός για να δείξει την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ του αντίθεση στο Μνημόνιο.

    Η αποχή δεν είναι μήνυμα και κουραφέξαλα.

    Ο λαός δεν στέλνει μηνύματα.
    Ο λαός ΔΙΝΕΙ ΕΝΤΟΛΕΣ.

    Η αποχή είναι μια τέτοια εντολή: "Δεν θέλετε αυτά που θέλω εγώ, δεν κάνετε αυτά που σας λέω, δεν μου κάνετε, ΑΔΕΙΑΣΤΕ μου λοιπόν τη γωνιά".

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Factorx avatar
      Factorx @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:22:24

      αν ζούσες στην αρχαια αθηνα θα σου ειχαν κρεμάσει κιτρινο περιβραχιόνιο

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ Factorx 13/11/2010 21:26:54

        @factorx

        Και να δεις τι θα είχε κρεμάσει σε όλους αυτούς που υποστηρίζουν ότι αυτό το κακό όνειρο που ζούμε είναι δημοκρατία.

        Θραξ Αναρμόδιος

        • Factorx avatar
          Factorx @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:30:13

          Αυριο, αν η αποχή είναι μεγάλη η προπαγάνδα του ΠΑΣΟΚ θα πεί "ο κόσμος τους καταδικάζει όλους" και θα βάλουν σε ένα τσουβάλι μνημονιακούς και αντιμνημονιακούς, πατριώτες και κουίσλινγκ.

          Αν όμως , όπως τα λες, οι απέχοντες πάνε να ψηφίσουν, η κυβέρνηση θα υποστεί βαρειά ήττα και σιγά - σιγά θα τα μαζεύει.

          Για πες μου τώρα ποιον εξυπηρετείς με αυτά που γράφεις, νομίζοντας οτι εισαι και επανστάτης;

          • Θραξ Αναρμόδιος avatar
            Θραξ Αναρμόδιος @ Factorx 13/11/2010 21:52:21

            @factorx

            Η αποχή αύριο, εικάζω, ότι δεν θα είναι μεγάλη. Αλλιώς θα πάει ο κόσμος αύριο να ψηφίσει. Αλλά δεν πρέπει να πέσει και κάτω από ένα όριο, διότι αυτό θα το θεωρήσουν ως αναγνώριση των πράξεών τους μέχρι τώρα. ΟΛΟΙ.

            Κανέναν δεν εξυπηρετώ.
            Και φυσικά δεν νομίζω ότι είμαι επαναστάτης.

            Γιατί πρέπει να εξυπηρετώ κάποιον;
            Και γιατί να νομίζω ότι είμαι επαναστάτης;

            Αν υπάρχουν πολιτικές δυνάμεις που θέλουν να διαδεχθούν την κυβέρνηση αύριο, που ΔΕΝ υπάρχουν, θα μπορούσαν να κάνουν πολλά πράγματα για να έχουμε μια ομαλή τέτοια διαδοχή. Και μάλιστα γρήγορα.

            Υπάρχουν τέτοιες πολιτικές δυνάμεις τώρα; Οχι. Το δήλωσαν κιόλας. Τότε προς τι όλα αυτά;

            Τώρα απλώς παίζουν κομματικά παιχνίδια ισχυροποίησης θέσεων εσωκομματικά και εξωκομματικά.

            Με διάφορα προσχήματα, όπως "αντι-μνημονιακός" ο ένας και "υπερ σωτηρίας της πατρίδας ο άλλος".

            Ενόσο εμείς, δηλαδή ο λαός, συνεχίζει να πληρώνει την νύφη.


            Θραξ Αναρμόδιος

          • occultist avatar
            occultist @ Factorx 14/11/2010 18:42:53

            Αχ βρε Θράκα, αχ βρε Θράκα. Ωραια είναι αυτά που αναπτύσεις αλλά σε λάθος πρακτική βάση, και να με συγχωρείς που σε κρίνω αλλά είμαι πάνω από 10ετία πρεσβύτερος σου. Η συλλογιστική σου εξαιρετική για να διανθίζει το τσίπουρο αλλά σε λάθος πρακτική βάση -κατα την γνώμη μου-. Για απάντησέ μου, σε παρακαλώ, στο εξής ερώτημα : Εάν όλοι οι Χριστιανοί ψηφοφόροι της Ανατ. Μακεδονίςα και Θράκης απήχαν της ψηφοφορίας και προσήρχοντο και ψήφιζαν μόνο χίλιοι Μουσουλμάνοι ''τούρκους'' υποψήφιους ,ποια πιστευεις οτι θα ηταν τα επι τοις εκατό πληθυσμιακά στατιστικά στοιχεία Χριστιανών-Μουσουλμάνων. Μήπως οι Χριστιανοί ΔΕΝ θα αναφέρονταν ΟΥΤΕ σαν μειονότητα;;

        • victoria avatar
          victoria @ Θραξ Αναρμόδιος 14/11/2010 21:10:44

          Αγαπητέ Θράκα, αναρωτιέμαι τι λες σήμερα που επιβεβαιώνεται το άρθρο.
          Πάντως μη με φωνάξει κανείς να βγω στους δρόμους εναντίον της τρόικας ή στο πολυτεχνείο, τα ακούω τσάμπα και βερεσέ, εγώ βγήκα σήμερα στην κάλπη. Τέλος.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:31:06

      Θράκα, αν ο μισός λαός δεν ήταν έρμαιο των πράσινων θα θα θα ... και καταψήφιζε με συντριπτική πλειοψηφία τους πράσινους υποψήφιους αύριο, ασχέτως προσωπικής κομματικής άποψης, τότε ο ΓΑΠ σίγουρα θα μαζευόταν, και αν αναλάμβανε (μετά από πρόωρες ή οτιδήποτε) ο Σαμαράς, όσο και να ήθελε να τηρήσει τα συμφωνηθέντα με ΔΝΤ-ΕΕ, θα ήξερε πως και αυτός θα είχε την ίδια τύχη οσονούπω. Συνεπώς, στη παρούσα συγκυρία, πρέπει κατ αρχήν να καταψηφιστεί ο ΓΑΠ.
      Σε επόμενη φάση είμαι ακόμη και υπέρ της σύστασης αυτοσχέδιων σοβιέτ άμα λάχει (τα ορίτζιναλ και αυθόρμητα του 1905, όχι τα μεταγενέστερα που καπέλωσαν οι μπολσεβίκοι) προκειμένου να αφαιρεθεί η νομιμοποίηση οποιασδήποτε κυβέρνησης δεν είναι σύμφωνη με τη θέληση του λαού.

      • ο παγωτατζής avatar
        ο παγωτατζής @ Strange Attractor 14/11/2010 12:29:11

        "" Σε επόμενη φάση είμαι ακόμη και υπέρ της σύστασης αυτοσχέδιων σοβιέτ άμα λάχει (τα ορίτζιναλ και αυθόρμητα του 1905, όχι τα μεταγενέστερα που καπέλωσαν οι μπολσεβίκοι)..""

        Oh! yes baby...Νά βρεθώ με τό σφυροδρέπανο στό χέρι απέναντι στό τσεκούρι τού Βαρίδη και τού Ονειδος τήν χλαμύδα, είς μάχην μέχρις εσχάτων με έπαθλον τήν Μανωλίδου.......και τί στόν κόσμο!!

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 21:36:58

      Θράκα, η αποχή θα έχει νόημα όταν γίνει μαζική ή όταν η κατάσταση χειροτερέψει τόσο ώστε πλέον ο πόλεμος κράτους-πολίτη πάψει να είναι ψυχρός.
      Προς το παρόν, δεν πρέπει να αφήσουμε την παρούσα κατάσταση πριν πιαστούμε από τη νέα γιατί θα πέσουμε.
      Ακόμη το παιχνίδι παίζεται με όρους "ποσοστών". Αν το ποσοστό της αποχής είναι 40, 50 ή 60 % δεν θα επηρρεάσει κάτι.

      Προς θεού, δεν είμαι συντεταγμένος με κανένα κόμμα.
      Πες μου όμως, πιστεύεις ότι αν αυτή τη στιγμή αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν η Ντόρα, θα ήταν το ίδιο?

      Άρα, παίζει ακόμη ρόλο η ψήφος. Ανακατεύει έστω την τράπουλα, προκαλώντας (μικρο?)προβλήματα στους νεογερμανοτσολιάδες.

      Σε 2-3 χρόνια το πολύ, και ο Strange κι εγώ και πολλοί άλλοι θα είμαστε στην "πλευρά σου". Σήμερα όμως ισχύουν ακόμη οι παλιοί όροι του παιχνιδιού...

      • Θραξ Αναρμόδιος avatar
        Θραξ Αναρμόδιος @ (A)θανάσης 13/11/2010 21:54:30

        @(A)θανάσης

        Θα τα πούμε από κοντά. Σήμερα είναι όλοι ...ασυγκράτητοι (λολ).

        Θραξ Αναρμόδιος

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 22:02:07

      Στα έχω εξηγήσει χιλιάδες φορές, θα το κάνω μία ακόμη φορά:

      1) Για να βγεις από το Μνημόνιο πρέπει να έχεις χρηματοδότηση από τις άγορές

      2) Οι αγορές αυτή τη στιγμή είναι κλειστές για την Ελλάδα

      3) Είναι κλειστές με τεχνητό τρόπο. Τις έκλεισε ο ΓΑΠ με την εξωφρενική τακτική του μέχρι τον Απρίλιο του 2010, και μετά που "κινδύνεψαν" να ξαναανοίξουν με την κίνηση της Εθνικής για την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, τα κατάφερε να ξαναανεβάσει το σπρεντ ώστε να είναι αδύνατος, ξανά, κάθε δανεισμός εκτός του Μνημονίου.

      4) Τα αποτελέσματα της κίνησης της Εθνικής και ο διαρκής (σκόπιμος, φυσικά) αυτοχειριασμός της ελληνικής πιστοληπτικής ικανότητας, δείχνουν πόσο απλό είναι, στην πραγματικότητα, το να βγούμε από το Μνημόνιο.

      5) Όταν κάτι είναι απλό, φροντίζεις να το κάνεις απλά και δεν χρειάζεται να το κάνεις δύσκολα.

      6) Αν, τη στιγμή που όλοι θεωρούν την Ελλάδα "χρεωκοπημένοι", βγει ο Σαμαράς και πει "δεν αναγνωρίζω το Μνημόνιο", τότε όλοι θα τον θεωρήσουν κάτι σαν Αγιατολλάχ, Κάστρο, Λένιν, κλπ., στην καλύτερη περιπτωση. Ή λαϊκιστική τύπου Γιωργάκη, που δεν το εννοεί, με τη διαφορά ότι, αφού δεν είναι Γιωργάκης, δεν πρόκειται να δουλέψει το πράγμα ούτε με τους Έλληνες, ούτε με τους ξένους.

      7) Σε μια τέτοια περιπτωση, όσο θα πλησιάζουν οι εκλογές, μπροστά στον "κίνδυνο" να εκλεγεί η ΝΔ, τα σπρεντς θα ανεβαίνουν και θα δυσκολέψει κι άλλο, κι άλλο, κι άλλο η οικονομική ζωή της χώρας. Εκεί να δεις πού θα πάει το χρηματιστήριο και πού θα βρεθούν οι τράπεζές μας από θέμα αξιοπιστίας στο εξωτερικό. Εδώ τώρα και δεν πολυδέχονται εγγυητικές ελληνικών τραπεζών για τους εξαγωγείς μας, σκέψου αύριο αν βγει ο αρχηγός της αντιπολίτευσης στην Ελλάδα και πει "δεν αναγνωρίζω το Μνημόνιο".

      8). Το δια ταύτα είναι, ότι το Μνημόνιο είναι ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να το αναγνωρίσει, για να καθησυχάσει τους δανειστές της χώρας α) ότι θα πάρουν τα λεφτά τους, β) ότι δεν θα ακολουθήσει αλλοπρόσαλλη πολιτική αύξησης των ελλειμμάτων και γ) θα ακολουθήσει ορθολογική, οικονομικά, πολιτική εξόδου από το Μνημόνιο.

      9) Η καταρχήν τήρηση του Μνημονίου δηλαδή τον πρώτο καιρό μετά την εκλογή Σαμαρά είναι απαραίτητη για να κερδηθεί η εμπιστοσύνη (μια που ο ΓΑΠ μας έχει κάνει αναξιόπιστους και μόνον "λόγω Μνημονίου" μας εμπιστεύονται όσο μας εμπιστεύονται), να διατηρηθεί η ηρεμία στο τραπεζικό σύστημα (και άρα στο σύνολο της οικονομίας) και να υπάρξουν ρεαλιστικές ελπίδες σύντομης επιστροφής στις αγορές.

      10) Με δεδομένο ότι είναι τεχνητή η υποταγή μας στο Μνημόνιο, όταν υπάρξει κυβέρνηση με πολιτική βούληση εξόδου από το "γύψο" του Μνημονίου, θα βγούμε στην πραγματικότητα την άλλη στιγμή μόλις αλλάξει η κυβέρνηση από το Μνημόνιο. Εγώ το υπολογίζω σε κανένα τρίμηνο από την αλλαγή κυβέρνησης.

      11) Με άλλα λόγια, το να πεις ότι θα "σεβαστείς την υπογραφή της Ελλάδας" είναι ο καλύτερος τρόπος για να βγεις γρήγορα απο το Μνημόνιο, χωρίς να ταλαιπωρήσεις τον κόσμο με επαναστατικότητες που μπορεί να τις γουστάρετε ορισμένοι, αλλά δεν θα βρείτε πολλούς ελληναράδες πρόθυμους να αφήσουν τις καφετέριες και τα τσιπουράδικα για να επαναστατήσουν μαζί σας.

      12) Τελικό συμπέρασμα: Το να πούμε ότι "δεν αναγνωρίζουμε το Μνημόνιο" μας βοηθάει να νιώσουμε καλύτερα ψυχολογικά, αλλά δεν μας βοηθάει να βγούμε από το γύψο στον οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή η χώρα. Το αντίθετο μάλιστα...

      • mitsosms avatar
        mitsosms @ Επώνυμος 13/11/2010 23:24:30

        Μετά από αυτή την τοποθέτησή σου πραγματικά σε εκτιμώ πολύ. Και μιλάω σοβαρά. Έτσι ναι.

  7. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 22:06:43

    @Επώνυμε

    Να μην διατυπώνω την άποψή μου;
    Δεν είναι και πολλοί με την δική μου άποψη.
    Δεν κινδυνεύει τόσο η πλευρά σας από μένα.
    Τι στενοχωριέστε τόσο;

    Αυτά με κόβει, αυτά λέω.
    Πολυφωνία δεν θέλουμε;
    Χωρίς την αντίθετη άποψη τι πολυφωνία θα έχουμε;

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 22:09:50

      Το να κολλάει η βελόνα του πικάπ σε ανορθολογικές προσεγγίσεις που δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα και μάλιστα αγγίζουν τα όρια της συκοφαντίας, λυπάμαι, δεν μπορώ να το σεβαστώ ως αντίθετη άποψη.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Επώνυμος 13/11/2010 22:20:14

        Το "ανορθολογικές προσεγγίσεις" και το "καμμία σχέση με την πραγματικότητα" είναι ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΑ αγαπητέ φίλε Επώνυμε.

        Το "συκοφαντία" δε παραπέμπει σε προσπάθεια αποσιώπησης...αγαπητέ Επώνυμε.

        Όλα μαζί λοιπόν συνθέτουν την εικόνα εγωπαθούς προσέγγισης μιας από τις δυσκολότερες πολιτικές περιόδους που έχει γνωρίσει ο τόπος τα τελευταία χρόνια.

        Το τι μπορείς και τι δεν μπορείς να δεχτείς ΕΣΥ σαν αντίθετη άποψη λέει πολλά για ΣΕΝΑ και όχι για τον Θράκα ή τον οποιονδήποτε Θράκα μπορεί να διαφωνεί ή όχι μαζί σου.

        Υποτίθεται ότι, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι εδώ μέσα συμφωνούμε στην τραγικότητα της κυβέρνησης ΓΑΠ και την ανάγκη για άμεση απελευθέρωση από το μνημόνιο.
        Κι ας διαφωνούμε στον τρόπο.

        Επιθέσεις επί προσώπων όχι μόνο δεν βοηθάνε την κατάσταση αλλά κάνουν τον "επιτιθέμενο" να φαίνεται χειρότερος από αυτόν που κατηγορεί.

        Φιλική συμβουλή προς όλους τους συν-antinews-ιτες:

        μην αυτο-σαμποτάρεται τις απόψεις σας και την θέση που έχετε κερδίσει εδώ μέσα από συμπολίτες και αναγνώστες.
        Δεν είναι καιρός για τσακωμούς και κατηγορίες.

        Take it easy...

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Επώνυμος 13/11/2010 22:24:16

        Λυπάμαι που δεν συμμερίζομαι τη γνώμη σου Τσιλιβήθρα.

        Συζητάω και από κοντά με το Θράκα και όταν συζητάω δια ζώσης, μια χαρά συνεννοούμαστε. Έρχομαι στη σελίδα και βλέπω την ίδια και την ίδια ΑΝΟΗΣΙΑ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ και ό,τι άλλο να αναπαράγεται χωρίς ΚΑΝΕΝΑ επιχείρημα.

        Αντίθετη άποψη εννοώ να έχει επιχειρήματα.

        Η άποψη του Θράκα, λυπάμαι, δεν έχει.

        Και δεν έχει επειδή δηλώνει "δεν με κόβει". Μια χαρά τον κόβει. Αυτά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις. Δεν έχει τι να πει και μας το παίζει άσχετος.

        Δικαίωμά του να είναι κολλημένος, αλλά δικαίωμά μας να μην γουστάρουμε ΚΑΘΟΛΟΥ αυτή τη συνολικά απαξιωτική στάση. Που καταντάει στην καλύτερη περίπτωση κουραστική.

        Τουλάχιστον ας μας έλεγε κάτι καινούργιο κάθε φορά.

        Αν εσένα δεν σου αρέσει ο τρόπος που απευθύνομαι στο Θράκα, δικό σου πρόβλημα. Και αν αυτό σε κάνει να πείθεσαι από τις απόψεις του Θράκα, επίσης δικό σου πρόβλημα.

        Αν έχεις πάλι να πεις κάτι για αυτά που λέω και όχι για ΠΩΣ τα λέω, ευχαρίστως να το ακούσω.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Επώνυμος 13/11/2010 22:49:51

        Eπώνυμε

        50% αποχή...

        50%...!!!

        Ούτε εγώ το περίμενα.
        Δεν περίμενα να δω αυτό που υποστηρίζει ο Θράκας.
        Περίμενα να δω κόσμο ενημερωμένο από αναλύσεις και επιχειρήματα σαν τα δικά σου καλέ μου Επώνυμε...κόσμο δλδ να κάνει "κρα" για να σπρώξει το Σαμαρά και να διώξει τον ΓΑΠ.

        Guess what buddie....!!!!

        Τα "επιχειρήματά" σου πήγαν άκλαφτα!!!
        50% αποχή...!!!

        Και όχι γιατί δεν έχεις επιχειρήματα ή δεν έχεις δίκιο σε πολλά από όσα λες.

        Αλλά επειδή "εσείς" (όπως λες εσύ) δεν εννοείτε να καταλάβετε ότι ο κόσμος είναι σκασμένος, αγανακτισμένος, τρελαμένος και θέλει να κάνει το σωστό ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΠΩΣ...!!!

        Κάτσε λοιπόν εσύ και θάβε όοοολες τις αντίθετες απόψεις παραμονή επαναληπτικών.


        Εγώ θα λέω τα δικά μου...εσύ τα δικά σου...ο Θραξ τα δικά του...και πάει λέγοντας.

        Και όλοι κρινόμαστε για όσα λέμε...

        Αν πιστεύετε ότι απόψεις σαν του Θράκα είναι ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ be my guest...

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Επώνυμος 13/11/2010 22:56:40

        Αγαπητέ Τσιλιβήθρα, κανένας δεν μπορεί να σωθεί αν δεν τον θέλει. Και είναι φανερό ότι πολλοί συμπολίτες μας ΔΕΝ ΤΟ ΘΕΛΟΥΝ.

        Φίλος δικηγόρος μου έλεγε ότι οι περισσότεροι δικηγόροι δήλωσαν φέτος εξαίρεση από δικαστικοί αντιπρόσωποι, επειδή λέει τα λεφτά θα ήταν λίγα. Τελικά ήταν λίγο λιγότερα από τις προηγούμενες φορές, δηλαδή, 700-800 ευρώ! Ενώ τις προηγούμενες ήταν 900-1000!

        Και το έπαιζαν "υπεράνω" και νέοι δικηγόροι που υποτίθεται ότι δεν έχουν δουλειά!

        Ε, αυτά τα παιδιά είναι τα παιδιά της αποχής. Εξυπνακισμός, ωχαδερφισμός, ρηάλιτυ και δεν συμμαζεύεται.

        Δεν είναι ίδια η αποχή του Θράκα, που το κάνει χάριν της "δημοκρατίας" (;) και η αποχή αυτών των βλαμμένων.

        Για μένα, οι περισσότεροι απέχουν επειδή είναι μόδα και "μαγκιά".

        Τη στιγμή που ο ΓΑΠ μειώνει κάθετα το εισόδημά τους!

        Αλλά τα λεφτά του δικαστικού αντιπρόσωπου στις εκλογές οι νεαροί δικηγόροι και οι νεαρές δικηγορίνες που πιθανότατα απείχαν και απο τις εκλογές δεν πήγαν να τα πάρουν! Δεν τα θέλανε, τους φαινόταν λίγα!

        Δεν έχω καμία σχέση με αυτό το κομμάτι της κοινωνίας και δεν θέλω να έχω.

        Αν δεν πείθονται από όσα γράφονται εδώ ή αλλού και νομίζουν ότι είναι μαγκιά το να παίζουν το παιχνίδι του συστήματος, πραγματικά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑ.

        Πάντως δεν το κάνουν επειδή συμφωνούν με το Θράκα.

      • tsilivithras avatar
        tsilivithras @ Επώνυμος 13/11/2010 23:09:59

        Επώνυμε μέσα στο τεράστιο ποσοστό της αποχής υπάρχουν πολλών ειδών απέχοντες.
        Εκτός από αυτούς που σωστά περιγράφεις, υπάρχουν πολλές εκατοντάδες χιλιάδες συνάνθρωποι που είναι στα όρια της επιβίωσης και της αντοχής τους.

        ΑΥΤΟΙ με ενδιαφέρουν εμένα.
        Όχι οι πιτσιρικάδες που δεν έχουν πληρώσει λογαριασμό ακόμα στη ζωή τους.
        Όχι οι γόνοι με τα "μαξιλαράκια" στην τράπεζα ούτε οι κακομαθημένοι Πανοραμίτες.
        Όχι οι δικηγόροι της κακιάς ώρας που θεωρούν εαυτούς άξιουςεκπροσώπησης μόνο Ροκφέλερ και πάνω.
        Όχι οι ΑΠΕΙΡΟΙ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΟΙ που άλλα λένε μπροστά σε κόσμο και άλλα κάνουν πίσω από κλειστές πόρτες.

        Γενικά...δεν μου καίγεται για το τι λέει ο Έλληνας Α-Ν-Ε-Ξ-Ο-Δ-Α...!!!
        Χωρίς κόστος δλδ...
        Η σύγχρονη λαίλαπα της κοινωνίας είναι αυτή.

        Με νοιάζουν αυτοί που "πληρώνουν".

        Και όσοι υπερασπίζονται το σύστημα ακόμα μου φαίνονται από ύποπτοι εώς εγκάθετοι φίλε Επώνυμε.
        'Οσοι ΑΓΝΟΟΥΝ ΤΟ 50% και πανηγυρίζουν για τον Κικίλια (τον οποιονδήποτε Κικίλια) μου φαίνονται εθελότυφλοι και μικρόνοες.

        Αν ήθελα να χαρακτηρίζω όμως δεν θα καθόμουν να παρακολουθώ το antinews...
        Γι αυτό λοιπόν πολλές φορές "την πνίγω" επειδή δεν γνωριζόμαστε εδώ μέσα και καταλαβαίνω ΠΟΛΛΑ από τον τρόπο του καθενός.

        Εσύ αν πιστεύεις ότι έχεις το αλάθητο και οι απόψεις σου είναι "δικές ΜΑΣ'' then by all means continue to do so.

        Όπως είπα, όλοι κρινόμαστε.

        Αυτά γα την ώρα.

        Ώρα να δούμε λίγη Μπάρτσα να ξελαμπικάρει το μυαλό γιατί πλύ σοβαρά παίρνουμε τον εαυτό μας ώρες ώρες.

        cheers...

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Επώνυμος 13/11/2010 23:24:04

        Εν πάση περιπτώσει, επειδή συζήτησα σήμερα μαζί του και δια ζώσης, ξέρει πολύ καλά ο ίδιος πού αναφέρομαι. Τα ίδια περίπου του είπα και δια ζώσης, με τη διαφορά ότι εκεί τα βρήκαμε αμέσως.

        Κι έρχομαι εδώ και βλέπω να ξαναπατάει το play στην ίδια κασέτα! Σαν να μην είπαμε τίποτα!

        Μας τα είπες αυτά άνθρωπέ μου, τι σε κάνει να νομίζεις ότι θέλουμε να τα ξανακούσουμε!!!

        Το "μας" έχει κι αυτό τη σημασία του. Το πρωί είχε μια συζήτηση και με το Φάκτορα και με άλλους.

        Οπότε, υποθέτω ότι η αγανάκτησή που προφανώς δεν εκφράζει μόνον εμένα.

        Του λέει ο Φάκτορας, τι εξυπηρετείς με το να γράφεις τα ίδια και τα ίδια;

        Κι εμένα πάλι, όταν επανέρχεται ο ίδιος άνθρωπος στα ίδια και στα ίδια (στην "άποψή" του), χωρίς να προοδεύει η συζήτηση καθόλου από την ανταλλαγή των απόψεων που έχει γίνει ενδιάμεσα, αλλά πάλι γυρίζουμε στα ίδια και στα ίδια, τότε τι περιμένει;

        Πάντως, αν προσέξεις, αυτά που κατηγορείς εμένα ότι κάνω, τα κάνεις ακριβώς με τον ίδιο τρόπο.

        Και επιμένω: Θα εκτιμούσα πολύ περισσότερο να έκανες μια ανταλλαγή απόψεων επί της ουσίας της συζήτησης.

        Αλλιώς, με το να κάνεις αυτό που κατηγορείς εμένα ότι κάνω - καλυπτόμενος μάλιστα και πίσω από το "50%" της αποχής, άρα να και το "μας" που κατηγορείς εμένα για εγωπάθεια κλπ. - δεν νομίζω ότι προχωράς τη συζήτηση καθόλου, σε οποιοδήποτε επίπεδο.

        Δες και το σχόλιο του Βασίλη Χ. παρακάτω, που τα εξηγεί μια χαρά.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Θραξ Αναρμόδιος 13/11/2010 22:11:28

      Και αν θέλεις "αντίθετη άποψη" επί της ουσίας, σχολίασε αυτά που σου λέω παραπάνω.

  8. bromoskylo avatar
    bromoskylo 13/11/2010 22:20:05

    @Θράκα
    σε παρακαλώ, μπορείς να μου απαντήσεις στο παρακάτω ερώτημα:
    Ποιά Θα είναι η πιο ηχηρή ΛΑΙΚΗ ΕΝΤΟΛΗ αύριο;
    1) Να μην εκλέγεί ΚΑΝΕΝΑΣ από τους 11 υποψήφιους περιφερειάρχες του ΠΑΣΟΚ
    2) Η αποχή να φτάσει στο 51% και να εκλεγεί ο Σγουρός μαζί με άλλους υποψήφιους του ΠΑΣΟΚ

  9. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 13/11/2010 22:25:00

    Προς αγαπητό μου Θράκα.
    Συμπατριώτη μου, από Μάνα.
    Αν δεν υπήρχε καθόλου αποχή; Αν υπήρχε 90-95% συμμετοχή;
    Πόσο δύσκολο ή εύκολο θα ήταν να βγουν "συμπεράσματα".Πόσο χρονικό διάστημα θα έπαιρνε στις "εταιρείες" να αξιολογήσουν το αποτέλεσμα;
    Και πόσο πιο έυκολο - ακόμα και για εύπιστους στην προπαγάνδα - θα ήταν να ακουστεί το, οποιοδήποτε, μήνυμα; Είπαμε ο Έλληνας έχει προβλήματα αντίληψης, αλλά δεν είναι και λοβοτομημένος...
    Να με συγχωρέσεις αλλά τα περί "νομιμοποίησης" καθεστώτων, ενέχουν και τους κινδύνους της απονομιμοποίησης...
    Και επειδή δεν είμαι καθόλου σίγουρος πόσοι θα αφήσουν τα πληκτρολόγια και θα κατεβούν σε "επαναστατική" γυμναστική, θα μου επιτρέψεις να ζητήσω να χρησιμοποιήσουν τα "όπλα" που διαθέτουν , αυτήν την στιγμή. Τώρα.
    Επίσης θα ήθελα να τονίσω΄, όσο αφορά τις "επαναστάσεις", ότι στην συντριπτική πλειοψηφία των συμπατριωτών μας, είναι παντελώς άγνωστη η λέξη "θυσία", που είναι προαπαιτούμενο, για οποιουδήποτε τύπου επανάσταση...
    Προτεραιότητες, αγαπητέ μου, προτεραιότητες.
    Τώρα, όχι σε κάποια τέρμινα...Αύριο!
    Πως το λέει και ο Φαήλος; Εν πορεία αγώνας γίνεται με αυτά που έχεις στα χέρια σου, όχι με εκείνα που θα ήθελες ή θα προτιμούσες.
    Και βασικός τρόπος να κερδίσεις οποιονδήποτε αγώνα είναι να έχεις σαφή, σαφέστατο στόχο και όχι να βαράς στο γάμο του καραγκιόζη.
    Ο στόχος είναι μπροστά στα μάτια μας. Νοιώθουμε την ανάσα του...Καιρός να νοιώσει και την δική μας...
    ΥΓ: Τόσο καιρό , διαβάζω ότι γράφεις και συγκρατούμαι να μην σχολιάσω.
    Σήμερα δεν τα κατάφερα να συγκρατηθώ.
    Προτεραιότητες, αγαπητέ συμπατριώτη,προτεραιότητες...

  10. Βασίλης Χ. avatar
    Βασίλης Χ. 13/11/2010 22:55:32

    Το πράγμα είναι απλό: Αν η αποχή δεν βόλευε το "σύστημα", θα την κυνηγούσαν αλύπητα. Αντιθέτως βλέπουμε ότι με την πάροδο του χρόνου ακόμη και τις προβλεπόμενες νομικές συνέπειές της τις έχουν καταστήσει ανεφάρμοστες. Καλώς ή κακώς αυτή είναι η αλήθεια, τους βολεύουν οι"αμέτοχοι" - εξάλλου οι "αμέτοχοι" του πρώτου γύρου ήταν αυτοί που έδωσαν τη δυνατότητα στο χαζοβιόλη να επαίρεται ότι "οι Έλληνες αντιμετωπίζουν με ωριμότητα την κατάσταση" και "οι Έλληνες επιδεικνύουν ανοχή απέναντι στο Μνημόνιο". Το μόνο πράγμα που χαμπαριάζει ο χαζοβιόλης, το μόνο πράγμα που θα τον "τσούξει" κι αυτόν και τη συμμορία του, είναι η ψήφος στο "αντίπαλον δέος" και αυτήν θα πάμε αύριο να ρίξουμε μαζί με μια ευχή: Ή να φύγει τώρα, πριν μας κάνει ανεπανόρθωτη ζημιά, ή... να μην προλάβει να φύγει!

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Βασίλης Χ. 13/11/2010 22:58:49

      Πέστα γιατί βαρέθηκα να κάνω εγώ τον κακό...

    • pastel avatar
      pastel @ Βασίλης Χ. 14/11/2010 08:37:18

      Το "Αν οι εκλογές άλλαζαν οτιδήποτε, τότε θα ήταν
      παράνομες" ισχύει ;

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ pastel 14/11/2010 11:06:49

        Όχι. Κλασική ατάκα ριψάσπιδων και συμπλεγματικών με την ανικανότητά τους να διαμορφώσουν πολιτική σκέψη ουσίας και όχι δήθεν και κατ' επίφαση αγωνιστικότητας. Παραπλήσιο του "όλοι ίδιοι είναι". Το Κράτος, ο Νόμος, η Δικαιοσύνη, όλες οι μεγάλες αξίες που τροφοδοτούνται από τον πολίτη, υπάρχουν, απλά εμείς "αρνούμαστε" να τις αφήσουμε να αναπνεύσουνε.

        • victoria avatar
          victoria @ TopGunZ 14/11/2010 21:40:36

          ++

      • Βασίλης Χ. avatar
        Βασίλης Χ. @ pastel 14/11/2010 18:16:44

        @ pastel

        Όχι και μάλιστα υπάρχει διαφορά ανάμεσα στο γνωστό εποχείρημα - "καραμέλα" των απεχόντων (δεν ψηφίζω γιατί κανείς από τους υποψηφίους δεν με αντιπροσωπεύει) και το τσιτάτο που αναφέρεις, το οποίο υποκρύπτει και μια φασίζουσα λογική (οι εκλογές αδυνατούν να αλλάξουν το "στάτους κβο" - άρα οι εκλογές είναι άχρηστες - άρα θα μπορούσαν ή/και θα έπρεπε να καταργηθούν). Θέλω να πιστεύω ότι δεν ενστερνίζεσαι τέτοιες λογικές!

  11. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/11/2010 23:37:33

    Ρόλαρα δυο-τρεις φορές το κείμενο προς τα πάνω για να βεβαιωθώ: Σε μένα αναφέρεσαι;

    • mitsosms avatar
      mitsosms @ Επώνυμος 13/11/2010 23:45:08

      Προσεκτική και χωρίς κορώνες! Έτσι γίνεται αξιόπιστος ο πολιτικός λόγος.

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ Επώνυμος 14/11/2010 00:30:26

      Κύριε τών Δυνάμεων,
      μεθ' ημών γενού!

  12. mitsosms avatar
    mitsosms 13/11/2010 23:41:43

    Ναι, σε εσένα. Η τοποθέτησή σου ήταν πολύ καλή!

  13. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 14/11/2010 00:12:07

    Η ανώδυνη διαμαρτυρία της αποχής
    Γράφει ο Γ.Δελαστίκ

    «ΕΚΟΝΟΜΙΣΤ»
    Η αποχή έσωσε τον Γ. Παπανδρέου

    Αξιοσημείωτο, αλλά όχι πρωτοφανές υπήρξε το υψηλό ποσοστό της αποχής στις εκλογές της περασμένης Κυριακής, καθώς απείχε το 39% των ψηφοφόρων. Περιφερειακές εκλογές δεν έχουν προϋπάρξει για να γίνουν συγκρίσεις ομοειδών εκλογών. Ετσι θα αρκεστούμε να σημειώσουμε ότι στις βουλευτικές εκλογές του 2009 η αποχή είχε ανέλθει στο 29% του εκλογικού σώματος, ενώ στις ευρωεκλογές του ίδιου χρόνου, του 2009, το ποσοστό της αποχής είχε εκτιναχθεί στο 47%, το οποίο αποτελεί και πανελλήνιο ρεκόρ μέχρι τώρα. Στα μεγάλα αστικά κέντρα το ποσοστό... αποχής ήταν ακόμη υψηλότερο - 57% στον Δήμο Αθηναίων και 54,5% στον Πειραιά, αλλά και 46% στη Θεσσαλονίκη.
    Οι δημοσιογράφοι και οι κοινωνιολόγοι λατρεύουν την αποχή. Τους δίνει την ευκαιρία να γράψουν πάμπολλα άρθρα και να εκφωνήσουν διαλέξεις με θέματα όπως π.χ. η αποξένωση των πολιτών από τα κόμματα, η κρίση του αντιπροσωπευτικού συστήματος και άλλα παρόμοια.
    Τα κόμματα, αντιθέτως, υποκρίνονται.... μεν ότι προβληματίζονται, αλλά στην πραγματικότητα αδιαφορούν για την έκταση της αποχής, ενώ η εκάστοτε κυβέρνηση... χαίρεται! Γνωρίζει ότι οι περισσότεροι από όσους απείχαν θα την καταψήφιζαν αν προσέρχονταν στις κάλπες, οπότε δικαίως χαίρεται και πανηγυρίζει διακριτικά για όσους αποφάσισαν να μείνουν σπίτι τους!
    Οσο για τα περί «κρίσης του συστήματος» κ.λπ., τα κόμματα αυτά τα «ακούν βερεσέ»! Καθώς η αποχή είναι στην τεράστια πλειονότητά της πράξη κατώτερου πολιτικού επιπέδου (ελάχιστες δεκάδες χιλιάδες είναι τα άτομα που πιστεύουν ότι οι εκλογές δεν δίνουν λύσεις και συμμετέχουν ενεργά σε άλλες πολιτικές δραστηριότητες), υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις ανάλογα με το είδος των εκλογών και τις συνθήκες.
    Ετσι, στις ευρωεκλογές του Ιουνίου του 2009 η αποχή έφτασε στο ύψος - ρεκόρ του 47%, αλλά μόλις τέσσερις μήνες αργότερα, στις βουλευτικές του Οκτωβρίου του 2009, έπεσε κατά... 20 (!) σχεδόν εκατοστιαίες μονάδες, στο 29%! Τι συμπέρασμα βγάζει κανείς απ’ αυτό; Οχι βεβαίως για «κρίση του συστήματος», αλλά για ανυποληψία των ευρωεκλογών και του ευρωκοινοβουλίου.
    Το πολύ πολύ που έχουμε να συζητήσουμε και να αναλύσουμε, λοιπόν, είναι ένα αυξημένο ποσοστό αποχής κατά 10% το μέγιστο, το μεγαλύτερο τμήμα του οποίου είναι βέβαιο ότι θα ψηφίσει στις επόμενες βουλευτικές εκλογές.
    Η αποχή έχει σημασία επικίνδυνη για τα κόμματα μόνο αν αποτελεί προάγγελο κοινωνικής έκρηξης εκείνων που δεν προσήλθαν στις κάλπες. Εκτιμάται ότι ένα αξιόλογο τμήμα όσων δεν προσήλθαν είναι νέοι από 18 έως 35 ετών, οι περισσότεροι των οποίων βρίσκονται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Αυτή η κοινωνική ομάδα είναι όντως δυνάμει απειλητική για τα κόμματα του κατεστημένου, σε περίπτωση που πραγματικά συμμετάσχει σε κάποια κοινωνική έκρηξη δυσφορίας. Μόνο σε αυτή την περίπτωση, όμως. Αν δεν εξεγερθεί, είναι κι αυτή αδιάφορη για το πολιτικό σύστημα.
    Ενα μεγάλο μέρος αυτού του πρόσθετου 10% της αποχής σε σχέση με τις περυσινές βουλευτικές εκλογές, είναι συνειδητό έργο της παρέμβασης του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου. Αποτελεί επιτυχία του για την οποία είναι οπωσδήποτε ικανοποιημένος.
    Η ερμηνεία αυτού του ισχυρισμού είναι απλή. Στην αρχή, ένα ποσοστό ακόμη και 15% ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ στην Αττική που διαφωνούν με το Μνημόνιο κατευθύνθηκαν προς τον Αλέξη Μητρόπουλο, σηματοδοτώντας μια βαθιά «αντιμνημονιακή» ψήφο. Στη συνέχεια η ψήφος αυτή υποβαθμίστηκε σε πολύ πιο «ρηχή» ψήφο ίδιας κατεύθυνσης προς τον Γιάννη Δημαρά. Τέλος, κάτω από την πίεση του διλήμματος που έθεσε ο πρωθυπουργός, η ψήφος αυτή εκφυλίστηκε σε αποχή, η οποία επέτρεψε να πεταχτεί με άνεση έξω από τον δεύτερο γύρο και ο Γ. Δημαράς.
    Ενα τμήμα της πρόσθετης αποχής, λοιπόν, οφείλεται στους πιο άτολμους και ταλαντευόμενους από τους διαφωνούντες με το Μνημόνιο ψηφοφόρους του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι φυσικά κάθε άλλο παρά κίνδυνο για τη σταθερότητα του συστήματος συνιστούν.
    Αντιθέτως, αξιοπρόσεκτο και ιδιαίτερης πολιτικής σημασίας είναι το 6,55% των άκυρων ψηφοδελτίων που ρίχτηκαν πανελλαδικά στις κάλπες, το οποίο όντως αποκαλύπτει οργή των ψηφοφόρων που τα έριξαν. Μάλιστα, τα άκυρα μαζί με τα λευκά ανέρχονται στο όντως πρωτοφανές ποσοστό του 9,1% αντί του συνήθους 2,5% με 3% το πολύ. Ευνοείται πως ούτε αυτοί οι ψηφοφόροι επηρεάζουν την έκβαση των εκλογών καθ’ οιονδήποτε τρόπο.
    «ΕΚΟΝΟΜΙΣΤ»
    Η αποχή έσωσε τον Γ. Παπανδρέου
    Ανακουφισμένο είναι το συντηρητικό βρετανικό περιοδικό «Εκόνομιστ» σε άρθρο του για την έκβαση των αυτοδιοικητικών εκλογών στην Ελλάδα. «Πλήθη ολόκληρα έμειναν σπίτι» είναι ο χαρακτηριστικός τίτλος της ανάλυσης και κατηγορηματικό το συμπέρασμα του περιοδικού: «Χάρη στους ψηφοφόρους που κατάπιαν την ενόχλησή τους και απείχαν, ο κ. Παπανδρέου και η κυβέρνησή του κέρδισαν περισσότερο χρόνο για να κάνουν τις μεταρρυθμίσεις να δουλέψουν», υπογραμμίζει χωρίς περιστροφές. Δεν παραλείπει να προσθέσει ότι «με το 40% των ψηφοφόρων να επιλέγουν την αποχή, δεν ήταν ακριβώς η ψήφος εμπιστοσύνης, στην οποία είχε ελπίσει ο πρωθυπουργός Γιώργος Παπανδρέου

  14. neotera avatar
    neotera 14/11/2010 02:35:52

    Γίνεται τόσο βαρετό όταν αποφεύγουμε "πάσει θεού" να μιλήσουμε για ιδιοτέλεια και προσωπικό συμφέρον. Στηρίζω αμέριστα το Θράκα και ανεβάζω το σχόλιο του σε μένα.

  15. Σολιαληστής avatar
    Σολιαληστής 14/11/2010 11:55:28

    Η αποχή τους έσωσε και θα τους ξανασώσει.

  16. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 14/11/2010 14:57:26

    Διακρίνω μία μονολιθικότητα στην προσέγγισης της αποχής και της συμμετοχής.
    Υπάρχουν στιγμές που η ερμηνεία τους ξεφεύγει από την στενή πολιτική έννοια.
    Και η παρούσα συγκυρία είναι μία από αυτές.
    Και μόνο το γεγονός ότι η αποχή του 50% μεθερμηνεύεται κατά το δοκούν από τα κόμματα, και τους σχολιαστές, καταδεικνύει την σύγχηση που διέπει και τους πολίτες αλλά και τα κόμματα.
    Είναι δεδομένο ότι μία καθολική καταδίκη με την ανάλογη ψήφο, θα μετριάσει τα επερχόμενα δεινά;
    Είναι σίγουρο ότι μία αποχή της τάξης του 70%, θα ταρακουνήσει την κυβέρνηση;

    Η ψήφος είναι εντολή και όχι μήνυμα, και θα συμφωνήσω με τον Θράκα.
    Η αποχή όμως είναι ένα πολυσχιδές μήνυμα, και όχι εντολή.

    Έχουν περάσει τόσα απάνθρωπα μέτρα και δεν έχει ανοίξει ρουθούνι.
    Εάν δεν δεν συνδυαστούν τα παραπάνω με δυναμικές κινητοποιήσεις, δεν πρόκειται να αλλάξει απολύτως τίποτα.

    Εάν είχαν επιλεγεί αξιολογότεροι υποψήφιοι για να μπορεί ο κόσμος να στηρίξει την αντιμνημονιακή του ψήφο, δεν θα συζητάγαμε τώρα τόσο πολύ.
    Αντ' αυτού επιλέχθηκαν πρόχειρα, ανόητα και κομματικά, με αποτέλεσμα οι δυσαρεστημένοι πολίτες να εκδηλώσουν την απέχθειά τους με την αποχή.
    Μήπως και αυτό ήταν μέρος του πολιτικού παίγνιου που παίζεται εις βάρος μας.

    Έχουμε δώσει τόσες και τόσες ευκαιρίες σε ένα σωρό τυχάρπαστους.
    Έχουμε ψηφίσει ένα σωρό φορές, με κριτήρια κάθε άλλο παρά πολιτικά.

    Θεωρώ, ότι αυτή την φορά πρέπει να κάνουμε, εν μέρει, το καθήκον μας, ακόμα και ενάντια σε αρχές και αξίες, καταδικάζοντας με ψήφο την τραγική κατάσταση που βιώνουμε.
    Παρ' όλο που αμφιβάλλω έντονα για την αποτελεσματικότητα του εγχειρήματος, θα επαναλάβω ότι από αύριο, ανεξαρτήτου αποτελέσματος, κανείς δεν θα μας χαρίσει την ευδαιμονία που αποζητάμε.

    Εάν πραγματικά μας απασχολεί, ως σύνολο και όχι ως μερίδα, οι διεκδικήσεις πλέον πρέπει να μεταφερθούν σε πιο δυναμικά πεδία.
    Η ψήφος, δυστυχώς, δεν είναι πλέον τόσο δυναμική.
    Ας της δώσουμε παρ' όλα αυτά μία τελευταία ευκαιρία έκφρασης κατακραυγής ενάντια στους δοτούς δυνάστες.
    Για τους "άλλους" θα τα πούμε από Δευτέρα.

  17. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 14/11/2010 15:16:41

    " H αποχή κι αυτοί που ακόμα συμμετέχουν" 11 Νοεμβρίου στο http://firiki2010.wordpress.com/

  18. JOHN avatar
    JOHN 14/11/2010 18:53:08

    Η μαζικη και συνειδυτη αποχη ειναι μυνημα απαξιωσης.Αλλο κυρος εχει το αποτελεσμα μιας εκλογικης αναμετρησης που συμετεχει το 80% και πανω του εκλογικου σωματος και αλλο κυρος εχει οταν η συμετοχη δεν ξεπερναει το 30-40%.Και παντοτε τους εκαστοτε ηγετες αποσχολει το ερωτημα που μπορει να σταφει και πως μπορει ν αντιδρασει το μερος του πληθυσμου που συνειδητα κι αηδιασμενοι δεν συμετεχουν σε μια εκλογικη διαδικασια και κυριως κατα ποσο νομιμοποιηται μια κυβερνηση να παιρνει αποφασεις και να νομοθετει οταν η αποχη ειναι μεγαλη.Ακομα μεγαλυτερη βαρυτητα εχει το μαζικο φαινομενο του λευκου.Παντως και τα δυο οταν γινονται συνειδυτα δεν απεχουν και πολυ μεταξυ τους.

  19. Kasut avatar
    Kasut 14/11/2010 20:50:19

    Η αποχη δεν ειναι καποιο μεγαλο πολιτικο μηνυμα, αλλα ο ζαλισμενος ψηφοφορος μεταξυ Νικητα και Καμινη τι να επιλεξει.

  20. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 14/11/2010 20:57:14

    Η αποχή δεν είναι μήνυμα.
    Η αποχή είναι εντολή: Αλλάζετε ή εξαφανίζεστε.

    Ο μισός λαός λέει κάτι.
    Και δεν τον ακούει κανείς.

    Και αυτό, πολύ φοβάμαι, διότι δεν μου αρέσουν εξεγέρσεις και διάφορα, μπορεί να μας οδηγήσει σε δύσκολα.

    Η και σε ευτράπελα (πχ. Μπερλουσκόνι κλπ κλπ τηλεοπτικές προσωπικότητες που θα γίνουν πολιτικές προσωπικότητες)

    Με τα κομματικά μυαλά των κομματικών ηγεσιών να παραμένουν ως είχαν, νέα μεταπολίτευση δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα. Ο λαός είναι πιο προχωρημένος από αυτό που μπορούν να κάνουν τα κόμματα γι' αυτόν.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • victoria avatar
      victoria @ Θραξ Αναρμόδιος 14/11/2010 21:51:02

      Σχολίασα κάτι και πιο πάνω.

      Να προσθέσω απλώς ότι η κα. Αποστολάκη (!) μόλις είπε ότι ο λαός έδωσε μήνυμα ανοχής και πίστωσης χρόνου για τα δύσκολα που έγιναν και που πρέπει να γίνουν, δεν κατάλαβε κάτι σε "ή αλλάζετε, ή εξαφανίζεστε". Και στοίχημα ότι όλοι θα θέλουν η ΝΔ να κάνει (πάλι!) την αυτοκριτική της παρά την άνοδο από πέρυσι, ενώ εισέπραξε και το μεγαλύτερο μέρος της δυσαρέσκειας για το "πολιτικό σύστημα". Άραγε ο πιο προχωρημένος λαός, δεν ήξερε ότι αυτό το μήνυμα θα έπαιρνε η κα. Αποστολάκη και όχι το άλλο;

  21. η Dimi avatar
    η Dimi 16/11/2010 09:16:30

    Η υφυπουργός ΥΠΑΑΤ κ. Μιλένα Αποστολάκη καλύτερα να μασάει παρά να μιλάει.

    Η αμφιλεγόμενη επαγγελματίας σύζυγος και μάνα. Με το επεισοδιακό διαζύγιο και τη βουλευτική «ασυλία», με τα οποία διέλυσε κυριολεκτικά τον επιτυχημένο επιχειρηματία σύζυγό της Πολυχρόνη Συγγελίδη. Ιδέ, Citroen Hellas, Skoda Hellas, Chrystler Hellas..

    Η Μιλένα, η παραβάτης των όρων επικοινωνίας του πατέρα με το παιδί τους. Την οποία παράβαση των όρων επικοινωνίας, ο Πολυχρόνης Συγγελίδης κατήγγειλε στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, όπου και δικαιώθηκε τον Φεβρουάριο 2010.

    Η Μιλένα του άστατου και χλιδάτου βίου, των μηνύσεων, των δικαστηρίων, των καταγγελιών για υπέρμετρο πλουτισμό (πόθεν έσχες η Μιλένα;;), είναι και αυτή, ακόμα ένα εις «…άκη» αρπακτικό όρνεο με υπέρμετρη φιλοδοξία κι εγωπάθεια, τα κύρια χαρακτηριστικά των γυναικών της πολιτικής «πράσινης» μούχλας.

    Διαβάζω στις «Φήμες»:

    «Τον Αύγουστο του 2003 ανακοινώνει στον μελλοντικό σύζυγό της ότι είναι έγκυος, και αξιώνει από τον Πολυχρόνη Συγγελίδη να την παντρευτεί για να μην γίνει στόχος σχολιασμών. Σαν καλή σύζυγος του υπόσχεται ότι μετά τον γάμο θα παραμείνει σπίτι της και θα μεταμορφωθεί σε καλή νοικοκυρά–δούλα και κυρά.

    Ο γάμος γίνεται τον Σεπτέμβριο, αλλά μετά τον μήνα του μέλιτος του ανακοινώνει την πρόθεσή της να βάλει υποψηφιότητα στις εκλογές του 2004 στη Β’ Αθηνών. Ο ερωτευμένος σύζυγος υποχωρεί και μάλιστα χρηματοδοτεί ο ίδιος την εκλογική της εκστρατεία.

    Το καλοκαίρι του 2004 η Μιλένα αξιώνει από τον σύζυγό της να αγοράσει ένα σκάφος μεγαλύτερο από του αδερφού του, γιατί ήταν αδιανόητο εκείνη να έχει σκάφος 28 μόλις μέτρων, και ο κουνιάδος της να έχει 30 μέτρα σκάφος. Δεν σταματάει όμως εκεί και εκτός από τις τεράστιες αγορές στο Κολωνάκι, δίνει την πιστωτική κάρτα του άντρα της στην αδερφή της και η δεύτερη την χρεώνει με 150.000 ευρώ σε οκτώ μήνες.

    Το ποτήρι ξεχειλίζει και οι σκλάβοι ξεσηκώνονται, οπότε ο σύζυγος ζητάει διαζύγιο. Το κερασάκι στην τούρτα έρχεται όταν η Μιλένα, προκειμένου να δώσει το διαζύγιο αξιώνει διατροφή 10.000 ευρώ μηνιαίως και την αγορά ενός διαμερίσματος 150τμ στο Ψυχικό, Κολωνάκι ή Φιλοθέη (αξίας 1.350.000 ευρώ), προκειμένου ο Συγγελίδης να μπορεί να επισκέπτεται το παιδί του. Λίγα χρόνια μετά, η Μιλένα Αποστολάκη δηλώνει στον ΑΝΤ1 97,2: “Το ψηφοδέλτιο του ΠΑΣΟΚ θα έχει ανθρώπους που δεν προκαλούν και ακολουθούν μια άλλη στάση ζωής με την συμπεριφορά και την αξιοπρέπεια τους”.»!..

    Συνιστάται στην ανεπαρκή ετερόφωτη κ. Μιλένα Αποστολάκη να βρει μιά στιγμή ν’ασχοληθεί και με το λειτούργημα γιά οποίο οι υπερχρεωμένοι Ελληνες την ΠΛΑΤΙΝΟ-πληρώνουμε με ατέρμονα ανεξόφλητα δανεικά του ΔΝΤ.

    Και να ξαναδιαβάσει προσεκτικά, το «μήνυμα ανοχής και πίστωσης χρόνου για τα δύσκολα που έγιναν και που πρέπει να γίνουν», που έστειλαν τα εκατομμύρια «ελληνοποιημένων» ΛΑΘΡΟ, αδεία των αδρανών και μη-συμμετεχόντων στην εκλογική διαδικασία Ελλήνων, βεβαίως.

    Και οι οποίοι μη-συμμετέχοντες αδρανείς Ελληνες - και ανεξαρτήτως προφάσεων και δικαιολογιών - έχουν βαρύτατη ευθύνη γιά τ’ αποτελέσματα των Βουλευτικών και Περιφερειακών Εκλογών, τα οποία δίνουν το δικαίωμα στις τρελαμένες γιά πλούτο και δόξα Μιλένες, να κομπάζουν και να τα ερμηνεύουν κατά το δοκούν.

    Υ.Γ.
    Αυτή είναι η καθημερινή κατάσταση που βιώνουν οι Ελληνες «μετανάστες» στις περιοχές κατοικίες τους, στα Πατήσια. Εδώ, στη πρώην πλατεία Αττικής και νυν Πλατεία Νιγηρίας. Η ίδια και χειρότερη κατάσταση στην πρώην Πλατεία Αμερικής και νυν Πλατεία Αφρικής http://bit.ly/bxcv2r (φωτό newsbeast.gr)

    Κυρία Μιλένα, Κύριε Καμίνη, Κύριε Samina/2000, Μr Mineiko-Chant-Bilderberg, Hello!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.