#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/05/2013 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η απασφαλισμένη βόμβα του ασφαλιστικού



Μπορεί ακόμη να μην έχουμε καταφέρει να μετρήσουμε τους υπαλλήλους που πληρώνονται ευθέως ή εμμέσως από τον κρατικό κορβανά, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τους συνταξιούχους και τις συντάξεις ευτυχώς. «Μέσα σε ένα μήνα συγκεντρώθηκαν για πρώτη φορά με απόλυτη ακρίβεια σε ψηφιακή μορφή τα στοιχεία των 4.328.548 συντάξεων που αντιστοιχούν σε καταβολές 2.347.173.168 ευρώ το μήνα. Τα στοιχεία αυτά αφορούν 2.952.082 εκατομμύρια δικαιούχους (συνταξιούχους) και συγκεντρώθηκαν από 91 διαφορετικά ταμεία και τομείς κύριας και επικουρικής σύνταξης», μας πληροφορεί ο υπουργός εργασίας στο τέλος του 2012. Με άλλα λόγια, ως χώρα «διαθέτουμε» περίπου 3.000.000 συνταξιούχους (ζωή νάχουν) στους οποίους αποδίδουμε περίπου 4.300.000 συντάξεις! Τα νούμερα λένε λοιπόν, πως πολλοί από τους συνταξιούχους μας, λαμβάνουν δύο ή και τρεις ακόμη συντάξεις.

Ας δούμε ποιος είναι αυτός ο ενεργός πληθυσμός που πληρώνει τόσους συνταξιούχους και τόσες συντάξεις. Μια σοβαρή υπόθεση είναι πως ο ενεργός πληθυσμός της Ελλάδας είναι κοντά στα 5.000.000 άνθρωποι. Από αυτούς, το 27% ή 1.300.000 άτομα είναι τούτη την στιγμή επισήμως άνεργοι. Περισσεύουν λοιπόν, 3.700.000 εργαζόμενοι. Από αυτούς επίσης, 700.000 είναι εργαζόμενοι στον δημόσιο τομέα, τις ασφαλιστικές εισφορές των οποίων πληρώνουμε όλοι οι υπόλοιποι εργαζόμενοι με τους φόρους μας. Μένουν 3.000.000 εργαζόμενοι. Αν αφαιρέσουμε από αυτούς άλλους 150-200.000 εργαζόμενους στον ευρύτερο δημόσιο τομέα, μένουν 2.800.000 εργαζόμενοι. Τέλος, αποδεδειγμένα περίπου 400.000 ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ δεν είναι σε θέση να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, πράγμα που σημαίνει ότι είναι έτοιμοι να κλείσουν τις δουλειές τους και στο άμεσο μέλλον μάλλον δεν θα είναι σε θέση να ξαναπληρώσουν ασφαλιστικές εισφορές. Τελικά, όπως βλέπουμε, υπάρχουν περίπου 2.400.000 (με τις πιο αισιόδοξες παραδοχές), ιδιωτικοί υπάλληλοι, ελεύθεροι επαγγελματίες και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες (στους οποίους χάρη συζήτησης περιλαμβάνουμε και τους αγρότες), οι οποίοι θα πρέπει με τους φόρους τους και τις ασφαλιστικές εισφορές τους να πληρώνουν μισθούς, συντάξεις και άλλα επιδόματα σε πάνω από 4.000.000 δημόσιους υπαλλήλους, συνταξιούχους και επιδοματούχους κάθε κατηγορίας!

Αν περιοριστούμε στο ασφαλιστικό και μόνο, βλέπουμε πως θα πρέπει οι ασφαλιστικές εισφορές περίπου 2.400.000 εργαζομένων, να πληρώνουν περίπου 4.300.000 συντάξεις. Δεδομένου πως ότι αποθεματικό υπήρχε στα ταμεία έχει κουρευτεί, χαθεί, κλαπεί, είναι φανερό πως οι σημερινές συντάξεις πληρώνονται από τις εισφορές των σημερινών εργαζομένων, ενισχυμένες από την κρατική επιχορήγηση που προέρχεται κυρίως από τους φόρους (άμεσους και έμμεσους) αυτών των ιδίων εργαζομένων. Κανείς λογικός άνθρωπος δεν μπορεί να ισχυριστεί πως ένα ασφαλιστικό σύστημα με (χονδροειδώς) τα χαρακτηριστικά που μόλις περιγράψαμε, μπορεί να είναι βιώσιμο έστω και βραχυπρόθεσμα.

Το ασφαλιστικό αποτελεί την μεγαλύτερη βόμβα στα θεμέλια της ελληνικής κοινωνίας και το κακό είναι πως όλοι μας κάνουμε πως δεν  το καταλαβαίνουμε. Το κόστος των περίπου 50-55 δις για μισθούς και συντάξεις αν μοιραστεί στους 2.400.000 ενεργούς εργαζόμενους, είναι απλά αβάσταχτο, όσο και αν ανεβάσουν ακόμη τους έμμεσους και άμεσους φόρους. Απλώς ουκ αν λάβουν παρά του μη έχοντος. Οι σημερινές συντάξεις και κυρίως οι διπλές, οι υψηλές και όσες έχουν απονεμηθεί σε «συνταξιούχους» των 45-55 ετών, είναι φανερό πως δεν είναι δυνατόν να εξακολουθήσουν να πληρώνονται ατόφιες επί πολύ ακόμη. Η μόνη λύση είναι η προληπτική παρέμβαση: μεγάλη μείωση των υψηλών συντάξεων, περιορισμός των εφάπαξ και δραστικός περιορισμός των πρόωρων και πολλαπλών συντάξεων δηλαδή παύση απόδοσής τους.

Αν δεν συμβεί αυτό, η κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη. Τότε, όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα θα προβάλλουν ως αδήριτη ανάγκη, ώστε να είναι σε θέση τα ταμεία να αποδίδουν έστω και τις πενιχρές βασικές συντάξεις υπό μορφή βοηθήματος. Καλό είναι φυσικά να ανοίξουμε την συζήτηση εγκαίρως, ώστε να μην χρειαστεί να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο. Το ασφαλιστικό θα αποτελέσει σύντομα πεδίο δόξης λαμπρό για το πολιτικό σύστημα του τόπου. Για να κερδηθεί αυτή η «μητέρα όλων των μαχών» θα χρειαστεί το μάξιμουμ της συναίνεσης και του πολιτικού ρεαλισμού, τόσο από τα κόμματα, όσο και από την κοινωνία.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Master avatar
    Master 12/05/2013 09:00:17

    360 ευρώ για τώρα γιατί αύριο ούτε αυτά δεν θα φτάνουν...

  2. kosvag avatar
    kosvag 12/05/2013 09:22:57

    Ευχαριστούμε για την δημοσιεύση των αυτονόητων, εξαιρετικό άρθρο αν και αργά νομίζω.
    {{μικρή λεπτομέρεια που δεν αλλάζει την ουσία: οι εργαζόμενοι ήταν 3.700.000 στο Α'τριμ.2012, σήμερα είναι 3.400.000, εκ των οποίων 400.000 σπουδαστές μερικής απασχόλησης, εργαζόμενος μετριέται και όποιος απασχολήθηκε και μια 1 ώρα την τελευταία εβδομάδα στην δουλειά του μπαμπά του ανασφάλιστος }}
    Ξανά ευχαριστώ.

  3. Κβάντα avatar
    Κβάντα 12/05/2013 09:24:21

    "Αν δεν συμβεί αυτό, η κατάρρευση του ασφαλιστικού συστήματος θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη."
    Αγαπητέ μου, το ασφαλιστικό έχει καταρρεύσει. Δεν υπάρχει δρόμος επιστροφής.
    Οι μαθητές το μαθαίνουν από το δημοτικό! (Δημογραφικό πρόβλημα).
    Για αυτό λέμε, ότι χρήμα προκύψει από τους υδατάνθρακες (βλέπε Πάνος, όχι ο κόκκινος ο άλλος), για τον υπόλοιπο κόσμο υδρογονάνθρακες, θα πέσει εκεί.
    Παρ' όλα αυτά, το κράτος χωρίς να ενδιαφέρεται για την επιβίωση του έθνους, πετάει χρήματα από εισφορές επιδομάτων αδείας, δώρων Χριστουγέννων, δώρων Πάσχα...
    Την καλημέρα μου.

    • kosvag avatar
      kosvag @ Κβάντα 12/05/2013 09:57:55

      άμα και ότι χρήμα προκύψει από τους υδατάνθρακες πάει στις συντάξεις τότε κλάφτα Κβάντα για επιβίωση του έθνους (ούτε η επόμενη γενιά δεν θα επιβιώση).

    • kosvag avatar
      kosvag @ Κβάντα 12/05/2013 09:59:16

      Αν ότι χρήμα προκύψει από τους υδατάνθρακες πέσει στο ασφαλιστικό τότε κλάφτα Κβάντα για επιβίωση Έθνους.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κβάντα 12/05/2013 13:09:17

      Αν περιμένουμε τα λεφτά από τους "υδατάνθρακες" κλάφτα Χαράλαμπε! Αυτό λέμε και στο σημείωμα, δεν υπάρχουν περιθώρια για καθυστερήσεις.

      • kosvag avatar
        kosvag @ akenaton 12/05/2013 14:52:07

        ναι συμφωνούμε όλοι στο θέμα. Ούτε περιθώρια για καθυστερήσεις υπάρχουν και κατά την άποψή μου αν βρεθούν πολλοί υδρογονάθρακες το χρήμα νομίζω πρέπει να πέσει σε δουλιές που να ξαναγεννά χρήμα (αργότερα αν και όταν παν πολύ καλά τα πράματα να δώσουν σε συντάξεις).

        • Dimitris avatar
          Dimitris @ kosvag 12/05/2013 15:58:12

          Και γιατί τα λεφτά από τους υδρογονάνθρακες να πάνε στις συντάξεις της καλοζωισμένης γενιάς του Πόλυτεχνείου που κατέστρεψε τη χώρα?

          Τα νέα παιδιά σήμερα και οι επόμενες γενιές Ελλήνων δεν έχουν δικαίωμα στον πλούτο της πατρίδας ή θα πρέπει να υποθηκευτεί για άλλη μια φορά το μέλλον της πατρίδας για να λαμβάνουν οι αφισοκολλητές του '80 νυν συνταξιούχοι ΔΕΚΟ και Δημοσίου τις παχυλές του συντάξεις.

          • Μηχανολόγος avatar
            Μηχανολόγος @ Dimitris 12/05/2013 18:16:56

            Λεβεντιά,γενιά του Πολθτεχνείου είμαι,αφισοκολλητής της Β Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης.
            32 χρόνια εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ,άλλα 8 ακόμα τουλάχιστον.Το οποίο ΤΣΜΕΔΕ μας αύξησε το Α εξάμηνο του 2013 τις εισφορές κατά 15%.
            Είμαι Ελεύθερος Επαγγελματίας.
            Πως πάνε οι δουλειές ? Χάλια.
            Τι σύνταξη θα πάρω? Θα σου έλεγα .
            Τι λες τώρα?

          • geocool avatar
            geocool @ Μηχανολόγος 13/05/2013 09:33:38

            ποιος ο λογος για τα παλαι ποτε ευγενη ταμεια οι εισφορες να ειναι υψηλες, οταν οι παροχες τους ειναι χειροτερες απο του ΟΓΑ ?
            Μετα δε την απομειωση των αποθεματικων ειναι βεβαιο οτι οι μελλοντικες συνταξεις θα ειναι της ταξεως 300 - 500 €.

      • Κβάντα avatar
        Κβάντα @ akenaton 12/05/2013 15:04:46

        Αγαπητέ μου, σας το έχω γράψει και άλλη φορά.
        Άλλο πράγμα το εφικτό και άλλο το επιθυμητό!
        Αρκετά με τις εκθέσεις ιδεών.
        Συζητάτε για καθυστερήσεις, τη στιγμή που οι λάθος επιλογές (παρελθόντος - παρόντος) έχουν σφυρίξει τη λήξη. Η Ελλάδα βρίσκεται σε κώμα (φαντάζομαι ότι δεν υπάρχει κάποιος που διαφωνεί) δεν ανήκει ούτε στην κατηγορία των αναπτυσσομένων χωρών ενώ η ηλικιακή της "πυραμίδα" θυμίζει την πυραμίδα αναπτυγμένης χώρας.
        Δηλαδή σε απλά Ελληνικά, "Αντίο ζωή" (Νίκος Ξανθόπουλος - Μάρθα Βούρτση).
        Αν το κράτος, η επίσημη πολιτεία, δε σκεφτεί εθνοκεντρικά όλα τα άλλα είναι λόγια. Αν στην προκρούστεια κλίνη κάποιου -ισμού (φιλελευθερισμός, ριζ. φιλελευθερισμός...) προσπαθούμε να χωρέσουμε την Ελλάδα, τότε πράγματι έχετε δίκιο, κλάφτα Χαράλαμπε!
        Μία κλίνη υπάρχει, η Εθνική.

    • George avatar
      George @ Κβάντα 13/05/2013 10:29:59

      Οι υδατάνθρακες (καλό!) του Ιράκ θα δώσουν καθαρά έσοδα (όχι τζίρο) 100 δις στην κυβέρνησή του μέχρι να στερέψουν. Είναι σίγουρο ότι έχουμε πιο πολλούς εκμεταλλεύσιμους υδατάνθρακες ενώ ακόμα δεν έχει μπει ένα (1) τρυπάνι? Υπάρχει σημαντική περίπτωση να μη βρεθεί τίποτα ή αν βρεθεί κάτι αυτό να μην είναι εκμεταλλεύσιμο. Αυτό που συζητιέται τώρα (από τις εταιρίες) είναι αν αξίζει το ρίσκο να μπει τρυπάνι για διερεύνηση ή όχι, οπότε το πώς θα ξοδέψουμε τα λεφτά ίσως είναι λίγο πρόωρο.

  4. Γεωργία avatar
    Γεωργία 12/05/2013 09:44:24

    Πρώτο, το νούμερο των 3 εκ που το βρήκες;
    Ούτε το Εργασίας δεν ξέρει ακόμα των αριθμό των συνταξιούχων.

    Δεύτερο, σε ότι αφορά συνολικά τις κοινωνικές μεταβιβάσεις, είμασταν στο 21% του μ.ο. της ΕΕ , όταν αυτή είναι στο 24%. Φαντάσου 4 χρόνια μετά πόσο....είμαστε.
    Το 50-55 δις είναι ένα αυθαίρετο νούμερο που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

    Και τρίτο, με 1,5 εκ ανέργους, με 50% μαύρη εργασία, με μειωμένα έσοδα, σαφώς και υπάρχει πρόβλημα ασφαλιστικού, όχι μόνο συντάξεων αλλά και παροχής στοιχειωδών δαπανών ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης. Κοινώς, κατάρρευσης της κοινωνίας. Εκτός αν νομίζουν κάποιοι ότι θα συνεχίζει η Ελληνική κοινωνία τις τσιρίδες των βουλευτών και των πολιτευτών της εκάστοτε εξουσίας, οι οποίοι νομίζουν ότι θα συνεχίσουν να επιβιώνουν εις βάρος της πρώτης.

    Είσαι ο τέταρτος που αναρτά παρόμοιο θέμα, και με βάζει σε σκέψεις ότι μάλλον τα νούμερα δεν βγαίνουν, και οι υποσχέσεις για όχι νέες περικοπές θα πάνε στον Καιάδα. Μόνο που κάποιοι παραμονεύουν πως και πως για ένα νέο ολίσθημα. Μόνο που ελπίζω να μην είναι το βατερλώ τους.
    Ας καταπολεμήσουν την ανεργία που οι ίδιοι δημιούργησαν όπως και την γιγάντωση της εισφοροδιαφυγής και μετά ας σκέφτονται τους κοινωνικούς αυτοματισμούς.

    • Γεωργία avatar
      Γεωργία @ Γεωργία 12/05/2013 09:57:27

      Και κάτι τελευταίο, υψηλές συντάξεις δεν υπάρχουν πλέον.

      Εκτός εάν θεωρείς μετά από 35 χρόνια εργασίας στο ΟΑΕΕ, Δημόσιο ή στο ΙΚΑ στα βαρέα και 1400 ευρώ σύνταξη, είναι ....πολλά.
      Φαντάσου οι....μειωμένες πόσο είναι πλέον σε αυτά τα ταμεία.

      Για τα υπόλοιπα και τα λεγόμενα ευγενή ταμεία, που όπως είχε βγάλει η μια (Μάιος-Ιούνιος 2010) έκθεση της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ ή ILO) και την οποία είχε καταθέσει ο Λοβέρδος, και με την οποία το....... 7% των συνταξιούχων έπαιρνε το 50% των συντάξεων, δεν γνωρίζω το ποσό.
      Και το 93% των συνταξιούχων ανήκει στο ΟΑΕΕ, ΙΚΑ, Δημόσιο και ΟΓΑ.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γεωργία 12/05/2013 13:08:07

      Τα νούμερα των συντάξεων και των συνταξιούχων είναι από δελτίο τύπου του Υπουργείου Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας της 19-12-2012, μπορείτε να το βρείτε στην ιστοσελίδα του Υπουργείου δεν έχω τον σύνδεσμο πρόχειρο. Για τα υπόλοιπα που λέτε, τα νούμερα είναι χονδρικά. Δεν είναι θέμα αν είναι 48, 50, 52 δις. Το θέμα είναι πως δεν υπάρχουν πια.
      Δεν γνωρίζω αν είμαι τέταρτος αλλά το θέμα είναι το πιο φλέγον για την κοινωνία μας και αξίζει πολλαπλές αναφορές.

      • Γεωργία avatar
        Γεωργία @ akenaton 12/05/2013 13:55:21

        Ότι πιο πρόσφατο από τον Υπουργό Εργασίας, ότι την 1-6-2013 θα ξέρουν τον ακριβό αριθμό των συνταξιούχων

        Από....h**p://www.inews.gr/229/vroutsis-tin-1i-iouniou-tha-gnorizoume-ton-akrivi-arithmo-ton-syntaxiouchon.htm

        Μήπως το μπέρδεψες τον αριθμό των συντάξεων ή το πήρες από το capital;

        Σε ότι αφορά τα 50-55 δις, φυσικά και είναι ότι πιο επίκαιρο και βασικό. Στο προσχέδιο προυπολογισμού για το 2013(σελ 14) είναι σαφέστατες οι δαπάνες:

        -Μισθοί και συντάξεις .......18,2 δις
        -Κοινωνικές δαπάνες..........15,7 δις

        Δεν νομίζεις ότι είναι πολύ μακριά από τα 50 δις;

        • anestis avatar
          anestis @ Γεωργία 12/05/2013 17:07:41

          Αγαπητή Γεωργία, καλησπέρα και από μένα. Φαίνεσαι έξυπνη και είσαι. Ψάξε και βρες λοιπόν τις υπογεγραμμένες συμφωνίες με τους εταίρους μας (μνημόνια) και θα δεις ότι στους προϋπολογισμούς όλων των ετών από το 12 και μετά, οι δαπάνες αγγίζουν καθ έτος ΟΛΕΣ τα 45 δις!! Άσε τον Ελληνικό προϋπολογισμό! Αυτός γνωρίζεις καλά ότι είναι για "τα μάτια μας και μόνο"!
          Όσο για τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, αυτοί που έχουν να αποδώσουν εισφορές για τουλάχιστον 1 έτος, πλέον ξεπερνούν άνετα τους 550.000. Μία βόλτα και ερωτήσεις σε οποιονδήποτε που πληρώνει ΟΑΕΕ, θα σε πείσει συθέμελα!
          Καλησπέρα.

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ anestis 12/05/2013 18:24:50

            EE και ξέρω τι παίζει με τον ΟΑΕΕ. Με νύχια και με δόντια διατηρούμε ζωντανή.
            Φυσικά για κάποιους είμαι αντιπαραγωγική και πρέπει να κλείσω. Για τέτοια μυαλά μιλάμε. Και δεν το έβγαλα έτσι, διότι αυτός είναι ο στόχος εκεί στο Οικονομικών. Να κλείσουν όλα τα μικρομάγαζα.....πάση θυσία. Άρα έσοδα και κατανάλωση γιοκ.

            Το ζήτημα είναι ότι βαράνε κουδούνες με ποιο πρόσφατο την τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή, και εμείς νομίζουμε ότι κόβοντας θα συνεχίσουμε να ζούμε με την Ουτοπική Λιτότητα.

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ anestis 12/05/2013 18:27:10

            Και κάτι ακόμα: οι πρωτογενείς δαπάνες, γι'αυτές μιλάς, ήδη για φέτος υπολογίζονται στα 45 δις.
            Αλλά η ύφεση, τρώει τα έσοδα. Και κάποιοι αρθογραφούν για νέες περικοπές.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Γεωργία 12/05/2013 18:54:42

          Μην είστε τόσο καχύποπτη. Ορίστε και ο σχετικός σύνδεσμος

          http://www.ypakp.gr/uploads/docs/6260.pdf

          αλλιώς πηγαίνετε στην κεντρική σελίδα του υπουργείου, "δελτία τύπου/αρχείο/19-12-2013/επίσκεψη υπουργού στην ΗΔΙΚΑ
          Εκεί μπορείτε να κατεβάσετε το δελτίο τύπου ως pdf και θα δείτε ακριβώς τα νούμερα που σας αναφέρω. Τώρα, αν είναι ο ίδιος υπουργός που λέει διαφορετικά πράγματα, ρωτήστε τον, τι να σας πω;

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ akenaton 12/05/2013 22:18:59

            Γράφει.....
            -4.328.548 συντάξεις
            -2.952.082 εκατομμύρια δικαιούχους (συνταξιούχους) σε
            -91 διαφορετικά ταμεία και τομείς κύριας και επικουρικής σύνταξης.....

            Δηλαδή ένας συνταξιούχος, μπορεί να είναι δικαιούχος σε δύο ταμεία(κύρια, επικουρική), και να παίρνει τρεις συντάξεις(μία κύρια και δύο επικουρικές ή εναλλάξ).

            Άρα ένας συνταξιούχος, δικαιούχος σε δύο ταμεία και παίρνει τρεις συντάξεις.

            Αυτό που υποστήριξα στην αρχή. Άλλο οι συντάξεις και άλλο οι συνταξιούχοι.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Γεωργία 12/05/2013 22:28:16

            Προφανώς, ένας συνταξιούχος μπορεί να παίρνει παραπάνω από μία συντάξεις, αλλιώς δεν θα είχαμε 4.330.000 συντάξεις περίπου για 2.952.000 συνταξιούχους! Αυτά ακριβώς είναι τα νούμερα που έγραψα στο άρθρο. Δηλαδή έχουμε περίπου 3.000.000 συνταξιούχους, οι οποίοι παίρνουν 4.330.000 συντάξεις. Συμφωνούμε τώρα ή ακόμη έχετε αντιρρήσεις για τα νούμερα;

          • Γεωργία avatar
            Γεωργία @ akenaton 13/05/2013 00:54:40

            Ναι διαφωνώ με τα νούμερα και το εξήγησα. Ένας συνταξιούχος μπορεί να είναι δικαιούχος τριών συντάξεων σε δύο ταμεία.
            Γι'αυτό ο Βρούτσης απάντησε ότι δεν ξέρει τον ακριβό αριθμό των συνταξιούχων.

            Και δεύτερον, θα μπορούσες να παραδεχθείς ότι τα 50-55 δις είναι νούμερο εξωπραγματικό και δεν στέκει πουθενά, όταν μόνο για φέτος οι συνολικές κρατικές δαπάνες είναι....45 δις.

          • akenaton avatar
            akenaton @ Γεωργία 13/05/2013 11:08:07

            "Φορτώστε" και τις μισθοδοσίες των ΔΕΚΟ, των ΝΠΙΔ και των δημοτικών επιχειρήσεων (ΔΕΥΑ π.χ.) και θα βγει το νούμερο! Καλημέρα σας.

  5. mpakalis avatar
    mpakalis 12/05/2013 09:49:49

    ακουστε να σασ πω!!!εχω μια προταση!!!!οσοι παιρνουν απο 340 ευρω συνταξη μεχρι 640...οσοι περνουν απο 640 εωσ 940 να παιρνουν ολοι 840!!!και οσοι ξεπερνουν τα 1800 ευρω ολοι τουσ ναπαιρνουν 1300 ολοι τουσ....τι συνδικαλιστεσ.τι δημαρχοι ....τ βουλευτεσ.........ελεοσ..με 1300 φθανουν να ζησουν....εδω με 360 ζουν..ελεοσ

  6. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/05/2013 09:52:04

    Γενικά, δεν θα μπορούσα να συμφωνώ περισσότερο με αυτό το άρθρο.

    Ο σημαντικότερος παράγοντας ισχύς ενός κράτους και βασικός μοχλός ανάπτυξης είναι η υγιής δημογραφική αύξηση. Αυτήν την αλήθεια όποιο κράτος ή έθνος την αγνοεί, τιμωρείται πάρα πολύ σκληρά απο την πραγματικότητα και την ιστορία.

    Αρχές της δεκαετίας του 1990: το δημογραφικό πρόβλημα θεωρείται απο την βουλή ως το σημαντικότερο προβλημα που απειλεί το έθνος και τα ταμεία. ΑΣΦΑΛΩΣ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΓΙΑ 20 ΟΛΟΚΛΗΡΑ ΧΡΟΝΙΑ. Τι στο καλό είχαν στο μυαλό τους τότε; Γιατί δεν ασχολήθηκαν σοβαρά με το πρόβλημα; Τι δεν είχαν καταλάβει καλά; Δεν τους φαινόταν πολύ σοβαρό το θέμα; Ηλίθιοι!

    2013: η ανεργία στον Θεό. Περισσότερα μη ενεργά οικονομικά άτομα παρά ενεργά. Ας προσέχαμε!!! Το βάρος που πέφτει και θα πέσει στους εναπομείναντες εργαζομένους είναι τόσο τερατωδώς μεγάλο, είναι πραγματικά γελοίο...

    Το δημογραφικό θα θέσει και ένα άλλο θέμα στο μέλλον: Είναι δίκαιο και σωστό οι υπεράριθμοι συνταξιούχοι να χρησιμοποιούν την ψήφο τους ουσιαστικά εναντίον των νεότερων γενεών, διεκδικώντας την διαιώνιση προνομίων του παρελθόντος, και γιατί όχι, την δημιουργία νέων; Σε μία χώρα πχ 7 εκατομμυρίων γέρων και 4 εκατομμυρίων νέων, η ψήφος των γέρων πρέπει να μετράει το ίδιο; Είναι δυνατόν πχ απο τα 1200 ευρω που θα παράγει στο μέλλον υποθετικά ένας εργαζόμενος, τα 900 να πηγαίνουν στην εξυπηρέτηση του ασφαλιστικού; Προφανώς δεν είναι δυνατόν αλλά ας μην αμφιβάλουμε ότι οι πιο ηλικιωμένοι στο μέλλον θα χρησιμοποιήσουν έτσι την ψήφο τους. Και δεν είναι μόνο οι συντάξεις. Σε μία γερασμένη χώρα τα απαραίτητα κονδύλια για νοσηλείες, θεραπείες, φάρμακα, θα είναι δύσκολο να βρεθούν. Το νόημα είναι ότι η δημογραφική κατάρρευση ίσως επιφέρει και αλλοίωση της δημοκρατίας για καθαρά πρακτικους λόγους.

    • Περικλής avatar
      Περικλής @ Γιώργος Αχαιός 12/05/2013 17:21:27

      Η λύση θα έρθει αυτόματα σε καμιά 20αριά χρόνια όταν θα έχουν πεθάνει οι πιο πολλοί τωρινοί ηλικιωμένοι οπότε θα αλλάξει η ηλικιακή κατανομή εκλογικής επιρροής.

  7. Geros avatar
    Geros 12/05/2013 10:02:15

    Είναι εμφανές ότι το ασφαλιστικό δεν είναι βιώσιμο και ότι στο μέλλον ή θα το αλλάξουμε ριζικά ή θα σκάσει στα χέρια μας μια βόμβα μεγαλύτερη και από τα τρία μνημόνια μαζί.
    Από την άλλη όμως πρέπει να καταλάβουμε ότι αυτό δεν είναι αποκλειστικά Ελληνικό πρόβλημα , περισσότερο ή λιγότερο σχεδόν όλες οι Ευρωπαϊκές χώρες έχουν μη βιώσιμα ασφαλιστικά συστήματα και συστήματα κοινωνικών παροχών. Αυτό σημαίνει κατά την γνώμη μου ότι υπάρχει πιθανότητα μιας Ευρωπαϊκής λύσης του θέματος αυτού.

    Υπάρχει μια ευρέος διαδεδομένη πεποίθηση ότι έχουμε ασφαλιστικά συστήματα επειδή οι λαοί με τους άγονες τους τα διεκδίκησαν και τα κέρδισαν. Τίποτα δεν είναι πιο μακριά από την αλήθεια. Στις περισσότερες των περιπτώσεων τα ασφαλιστικά συστήματα ή επιβλήθηκαν από αυταρχικά καθεστώτα ή "πουλήθηκαν" στο κοινό με μεγάλες , ακριβές και παραπλανητικές διαφημιστικές καμπάνιες!
    Γιατί να υπάρχει ανάγκη να επιβληθεί από αυταρχικό καθεστώς κάτι τόσο φιλολαϊκό που προσφέρει στήριξη στους φτωχούς της κοινωνίας? Γιατί απλούστατα μόνο φιλολαϊκό δεν είναι και οι χαμένοι είναι κυρίως οι φτωχοί.

    Αυτό που λέμε ασφαλιστικό σύστημα δεν είναι τίποτα άλλο από ΦΟΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ.
    Το κράτος έρχεται και:
    1. Επιβάλει έναν απίστευτα υψηλό φόρο στα εισοδήματα μας από την εργασία.
    2. Τα έσοδα αυτά (και σταδιακά με το πέρασμα των χρόνων όχι μόνο αυτά) τα αναδιανέμει.
    3. Όλο αυτό υποτίθεται προσφέρει δίχτυ προστασίας στους φτωχούς.


    Πόσο ψηλός είναι αυτός ο φόρος?

    Φοβερά ψηλός , στην Ελλάδα όλοι οι εργαζόμενοι πληρώνουν πάνω από το 40% τον χρημάτων που κερδίζουν σε ασφαλιστικές δήθεν "εισφορές". (η παραπλανητική γλώσσα είναι βασικό συστατικό του ασφαλιστικού , βάφτισαν τον φόρο "εισφορά")
    Φανταστείτε το μέγεθος , σχεδόν όλη σας την εργασιακή ζωή το κράτος σας παίρνει λίγο λιγότερα από τα μισά που κερδίσατε με το καλημέρα! Και μετά σας φορολογεί κανονικά στο υπόλοιπο! (φόρος εισοδήματος, Φ.Π.Α. κτλ)
    Θα μου πει κάποιος : "δεν είναι όλα του εργαζομένου , πληρώνει και ο εργοδότης". Αυτό είναι άλλο ένα από τα ψέματα του ασφαλιστικού , δεν πληρώνει τίποτα ο εργοδότης. Ο εργοδότης έχει έναν εργαζόμενο που του κοστίζει π.χ. 1.000 ευρώ , αν αυτά τα δίνει όλα στον υπάλληλο ή 700 στον υπάλληλο και 300 στο ΙΚΑ τι τον νοιάζει? Ο εργοδότης υπολογίζει το συνολικό κόστος και τίποτα άλλο , μετράει πάντα τα μικτά και βάση αυτού του υπολογισμού καθορίζει τον μισθό που θα δώσει , δεν πληρώνει εισφορές , μονό τις αποδίδει στο κράτος. Ο λόγος που υπάρχει η απάτη των λεγομένων εργοδοτικών εισφορών είμαι μάλλον για να μην πέσει βαρύ το ποσό στον εργαζόμενο όταν το δει ολόκληρο να βγαίνει από την τσέπη του.

    Πόσο ανταποδοτικό είναι το σύστημα?

    Ελάχιστα.
    1. Αν στα 65 σας (χτύπα ξύλο) πεθάνετε τα λεφτά σας χάνονται για πάντα , γίνονται καπνός! Δεν τα παίρνουν τα παιδιά σας γιατί απλούστατα δεν σας άνηκαν ποτέ από την στιγμή που τα δώσατε ως φόρο.
    2. Το ύψος της σύνταξης σας μόνο χαλαρή σχέση έχει με τα χρήματα που δώσατε , το ύψος εξαρτάται με το ταμείο που είχατε την τύχη ή την ατυχία να ανήκετε.
    3. Το πότε θα βγείτε στην σύνταξη και αυτό δεν εξαρτάται από τα χρήματα που δώσατε ή δεν είναι ίδιο για όλους , κάποιοι θα βγούν στα 40 και κάποιοι θα αναγκαστούν να δουλεύουν μέχρι να πεθάνουν.
    4. Η σύνταξη όσων δεν έχουν δώσει τίποτα στο σύστημα έχει πολύ μικρή σχέση με την οικονομική τους κατάσταση. Δηλαδή μπορούν να κρατούν χρήματα μια ζωή και να μην τα αποδίδουν στο σύστημα , να κάνουν κομπόδεμα και μετά να δικαιούνται σύνταξη πολύ κοντά ή και ίδια με αυτή που θα πάρετε εσείς που δουλεύατε μια ζωή και αντί να τα μαζεύεται τα αποδίδατε στο σύστημα.

    Το σύστημα προστατεύει τους φτωχούς?

    Όχι , το αντίθετο , τους παίρνει τα λεφτά και τα δίνει στους εύπορους!
    Οι φτωχοί μπαίνουν στην αγορά εργασίας δέκα χρόνια πριν την μεσαία τάξη και βγαίνουν δέκα χρόνια μετά μιας και ποτέ δεν τους αφορούν προγράμματα εθελουσίας , πρόωρης και χαριστικής συνταξιοδότησης. Επίσης επειδή ακριβώς είναι φτωχοί και δικαίωμα για κάποια σύνταξη να έχουν σχετικά νωρίς δεν θα την πάρουν και θα συνεχίσουν να δουλεύουν.
    Αυτό σημαίνει ότι θα συνεισφέρουν στα ταμεία για μια εικοσαετία περισσότερο από τους εύπορους αλλά θα πάρουν μισή και κάτω από την μισή σύνταξη από αυτούς , μιας και όπως είπαμε η σύνταξη εξαρτάται από το ταμείο που είχε κάποιος την τύχη να ανήκει και όχι από το ύψος των εισφορών.
    Ένας εργαζόμενος σε εργοστάσιο δηλαδή θα δουλέψει 45 χρόνια και θα πάρει μια μικρή σύνταξη για 15 χρόνια , ενώ μια τραπεζιτική υπάλληλος θα δουλέψει 15 χρόνια (με συνταξιοδότηση λόγω ανηλίκων τέκνων) και θα παίρνει μια ψηλή σύνταξη για 45 χρόνια!

    Μετά από όλα αυτά είναι εμφανές ότι η αλλαγή του ασφαλιστικού δεν είναι ένα αναγκαίο κακό , είναι μάλλον ανάγκη για απόδοση δικαιοσύνης.
    Το ασφαλιστικό όπως το ξέραμε πεθαίνει και στην Ελλάδα και σε όλη την Ευρώπη , το θέμα είναι αυτό που θα το αντικαταστήσει να είναι δίκαιο και κυρίως να διανέμει χρήματα πλουσίων προς τους φτωχούς και όχι το ανάποδο!

    Υπάρχει η τάση από την πίεση της γηρασμένης Ευρώπης όπου οι ψηφοφόροι είναι ή συνταξιούχοι ή θα γίνουν σε λίγα χρόνια , να βάλουμε όλη την κοινωνία να εργάζεται αποκλειστικά προς όφελος των συνταξιούχων (ή όπως ακούστηκε στην Ελλάδα να τους χαρίσουμε χωρίς εισοδηματικά κριτήρια το 70% του ορυκτού πλούτου της χώρας!!!) , αν αυτή η οδός ακολουθηθεί αυτό θα είναι και το τέλος της Ευρωπαϊκής ευημερίας κατά την γνώμη μου.

    • kapar13 avatar
      kapar13 @ Geros 12/05/2013 12:11:12

      Με τα περισσότερα σχόλιά σας διαφωνώ.
      Με το παραπάνω δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω μέχρι κεραίας!

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ Geros 12/05/2013 14:48:50

      Γέρο, κάτι συμβαίνει... επικινδύνως συμπίπτουν οι απόψεις μου με αυτές που διατυπώνεις...!

      • Geros avatar
        Geros @ Β.Κ.Σ. 12/05/2013 16:07:57

        Μη φοβάσαι , με το που σου πω τι προτείνω σαν λύση θα αποκλίνουμε πάλι.

        • Β.Κ.Σ. avatar
          Β.Κ.Σ. @ Geros 12/05/2013 17:12:37

          Αν προτείνεις την κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών και των ταμείων, συμφωνώ μαζί σου εδώ και είκοσι πέντε χρόνια χορηγός του ΙΚΑ..
          Αν είναι κάτι λιγότερο ρηξικέλευθο, το συζητάμε...
          Το πρόβλημα είναι στην πρώτη περίπτωση η εφαρμογή του, χρειάζεται προεργασία γιατί η κοινωνία είναι απολύτως απροετοίμαστη

    • anestis avatar
      anestis @ Geros 12/05/2013 17:18:39

      Αγαπητέ Geros, επίτρεψέ μου μια παρέμβαση στο σχόλιο σου. Συμφωνώ ταμάλα με όλα, εκτός ενός. Για τις εργοδοτικές εισφορές. Ο εργοδότης πληρώνει το 31% του μισθού ή του ημερ/θιου του εργαζόμενου και ο εργαζόμενος το 16%. Αν δεν το πληρώσει, ανεξαρτήτως ποσού πληρωμής-μηνιάτικου, έχει κατηγορία πλημμελήματος! Και δω ερωτώ εσέ: γιατί να πληρώνει την δική του ασφάλεια (ΟΑΕΕ κλπ) και την ασφάλεια του εργαζομένου? Επιπλέον, γιατί το κράτος και οι τράπεζες του ζητούν ενημερότητα από το ΙΚΑ και όχι από το δικό του ταμείο? Ο καθένας ΠΡΕΠΕΙ να ανήκει και να δίνει λογαριασμό μόνο για την πάρτη του! Τελεία, com! Καλησπέρα.

  8. ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ avatar
    ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 12/05/2013 10:07:14

    Πριν λίγο έβλεπα στο MEGA ένα θέμα για το δημογραφικό στο οποίο ο καλεσμένος είπε πως οι αριθμοί δείχνουν ότι το 2100 οι Έλληνες θα είμαστε 2.400.000 (δύο εκατομμύρια τετρακόσιες χιλιάδες) ψυχές!!
    Υπάρχει περίπτωση διαφυγής αυτού του κινδύνου με αυτές τις κυβερνήσεις και αυτές τις πολιτικές που εφαρμόζονται;
    Φανταστείτε την εικόνα της χώρας (ως έκταση, αστικά κέντρα, χωριά) με ΜΟΝΟ 2,4 εκατομμύρια κατοίκους...

    • Vee avatar
      Vee @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 12/05/2013 10:24:52

      Μη στεναχωριέσαι, γιατί θα έχουμε 8,000,000 λάθρο.

    • Αρχιμήδης1 avatar
      Αρχιμήδης1 @ ΓΕΩΜΕΤΡΗΣ 12/05/2013 10:47:50

      Μην ανησυχείς, η φύση δεν αφήνει τέτοια κενά και εμείς δεν θα είμαστε τότε εδώ για να λυπούμαστε που οι "Ελληνες" έγιναν μελαμψώτεροι...

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 12/05/2013 10:07:50

    Eγιναν αναλογιστικες μελετες και ενας απο τους πρωτους νομους του μνημονιου ηταν ο συνταξιοδοτικος που ψηφισθηκε το 2010 και υποτιθεται ελυσε το προβλημα ως το 2060.
    Δεν χρειαζεται πανικος.Εχουν ψηφισθει αλλεπαλληλοι συνταξιοδοτικοι νομοι που μαζι με τον τελευταιο μειωνουν σταδιακα τις συνταξεις και η μειωση θα αρχισει να φαινεται απο το 2015 και μετα.
    Αλλά και τωρα γραφετε οτι ο συνολικος συνταξιοδοτικος ογκος ειναι 2,3 δις το μηνα δηλαδη 27 δις το χρονο.Που ειναι τα 50-55 δις;
    Tελος θα ελεγα οτι μια χωρα που τελει υπο τον ελεγχο της τροικας δεν μπορει να δινει συνταξεις παραπανω απο το οριο του πρωτογενους πλεονασματος και δεν δινει.

    • akenaton avatar
      akenaton @ ψυχραιμια 12/05/2013 13:13:38

      Είναι 30 δις περίπου οι συντάξεις, και 18 δις περίπου οι μισθοί των ΔΥ και προσθέστε και τα κοινωνικά επιδόματα και φτάνετε χονδρικά στο νούμερο που λέω. Αν δείτε καλά στο κείμενο δεν αναφέρω αυτό το νούμερο μονάχα για συντάξεις. Ευχαριστώ.

  10. kapar13 avatar
    kapar13 12/05/2013 10:14:23

    Κάποια μαγική στιγμή -πριν μερικά χρόνια, επί εποχής Γιαννίτση νομίζω- πάψαμε να ακούμε/διαβάζουμε για ανταποδοτικότητα στο ασφαλιστικό σύστημα και άρχισε η καραμέλα της "αλληλεγγύης" των γενεών.
    Μήπως πρώτα να βλέπαμε τι εισφορές έχει πληρώσει ο κάθε συνταξιούχος και μετά να παίρναμε αποφάσεις βασισμένοι σε αυτή την παράμετρο και όχι οριζοντίως;
    Έτσι όπως το πάμε θα κόψουμε στο τέλος και από όσους πλήρωναν ιδιωτική ασφάλιση με το καταλυτικό επιχείρημα "τι να κάνουμε, ρε παιδιά, αφού δεν βγαίνουμε..."

    • Γεωργία avatar
      Γεωργία @ kapar13 12/05/2013 10:21:10

      Ιδιωτική ασφάλιση!!!
      Για ρώτα αυτούς στην ΑΣΠΙΣ.

  11. helios avatar
    helios 12/05/2013 10:16:05

    Προσεχώς κατάρρευση συντάξεων

    Του Αγη Βερούτη

    Το επιτακτικότερο πρόβλημα, που αποτελεί ωρολογιακή βόμβα στα θεμέλια της οικονομίας, είναι το συνταξιοδοτικό. Αν δεν λυθεί σύντομα και οριστικά το θέμα των πρόωρα συνταξιοδοτημένων στην Ελλάδα, καμία ανάπτυξη ούτε σε ρυθμούς Κίνας δεν πρόκειται να αποτρέψει την καταστροφική πορεία της οικονομίας. Όσο υπάρχουν άνθρωποι που συνταξιοδοτούνται και παροπλίζονται στο ζενίθ της παραγωγικότητάς τους, θα παραπαίουμε ως κοινωνία και ως χώρα, μέχρις τελικής κατάλυσης του κοινωνικού ιστού!

    Η επίσημη ανεργία ανέρχεται σε 1,3 εκατομμύρια ανθρώπους, ή 27,6% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Η πραγματικότητα είναι πιθανά πολύ χειρότερη, καθώς όπως έχει γραφτεί από πολλούς, μεγάλος αριθμός μικρομεσαίων και ελευθέρων επαγγελματιών έχουν μικρότερα έσοδα από τις εισφορές τους στο πρώην ΤΕΒΕ (νυν ΟΑΕΕ), άρα είναι πρακτικά άνεργοι.

    Το συνολικό εργατικό δυναμικό της χώρας σήμερα δεν ξεπερνά τους 4.700.000 ανθρώπους. Αν αφαιρεθούν οι άνεργοι απομένουν 3,2 εκατομμύρια άνθρωποι να εργάζονται. Εξ αυτών οι ελεύθεροι επαγγελματίες που είναι πίσω στις εισφορές τους στον ΟΑΕΕ είναι κοντά στις 400.000 και άρα αυτοί πιθανά φυτοζωούν, άλλως δεν θα έμεναν οικειοθελώς χωρίς ασφάλιση υγείας.

    Απομένουν 2,8 εκατομμύρια πραγματικά εργαζόμενοι, εκ των οποίων οι 670.000 είναι δημόσιοι υπάλληλοι του στενού δημόσιου τομέα, ενώ άλλοι 300.000 περίπου εικάζεται πως είτε δεν απογράφησαν, καθώς ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης που διενέργησε την απογραφή είπε πώς οι μισοί δήμοι δεν έστειλαν στοιχεία, είτε βρίσκονται σε κάποια από τις χιλιάδες αναπτυξιακές εταιρίες των δήμων και δεν περιελήφθησαν στην απογραφή, είτε εργάζονται σε κάποια από τις αμέτρητες ΔΕΚΟ. Ενδεικτικά, μόνο 350 μέλη ΔΣ απογράφησαν, ενώ οι οργανισμοί και ΑΕ του δημοσίου αριθμούν σε πολλές χιλιάδες. Έστω λοιπόν ότι ο ευρύτερος δημόσιος τομέας, με τις ΔΕΚΟ, αριθμεί περί το 1 εκατομμύριο, και ουσιαστικά πληρώνεται από τους φόρους και τις εισφορές των υπολοίπων εργαζομένων, ή από τα κρατικά μονοπώλια.

    Άρα, η παραγωγική οικονομία που διατηρεί τις θέσεις εργασίας της σήμερα, αριθμεί σε 1,8 εκατομμύρια ιδιωτικούς υπαλλήλους, ελεύθερους επαγγελματίες, και μικρομεσαίους επιχειρηματίες.

    Από την άλλη πλευρά, εκ των 10,94 εκατομμυρίων κατοίκων της χώρας μας, τα 2 εκατομμύρια περίπου είναι άνω των 65 ετών. Αυτό θα έδινε και το μέγιστο αριθμό συνταξιούχων, αν όλοι ήσαν πρώην εργαζόμενοι, ή δικαιούχοι κοινωνικού επιδόματος, περιλαμβανομένων και αμφοτέρων των συζύγων ζευγαριών που δούλευε μόνο ο άνδρας. Όμως, ο συνολικός αριθμός συντάξεων που πληρώνονται στην Ελλάδα είναι 4.390.000! Απίστευτο και όμως αληθινό!

    Λέγεται ότι αυτές τις συντάξεις λαμβάνουν 2.600.000 δικαιούχοι. Φυσικά δεν είναι όλοι σε συντάξιμη ηλικία, αλλά έχουν λάβει κάποιο ευεργετικό "δωράκι" από παλαιότερη κυβέρνηση, και βγήκαν στη σύνταξη πολύ πριν την ηλικία συνταξιοδότησης ημών των πληβείων.

    Είναι νομοτελειακά αδύνατον η παραγωγή πλούτου από 1,8 εκατομμύρια εργαζόμενους της παραγωγικής οικονομίας, με τους φόρους και την αναδιανομή των εισφορών τους, να πληρώνει μισθούς, συντάξεις και πρόσοδο σε 3,6 εκατομμύρια δημόσιους υπαλλήλους και συνταξιούχους!

    Πολλοί μάλιστα συνταξιούχοι βγήκαν στη σύνταξη στην παραγωγικότατη ηλικία των 40-53 ετών, είτε μέσω κάποιας χαριστικής εθελουσίας, είτε μέσω νομοθετημάτων αναγνώρισης πλασματικού χρόνου εργασίας, είτε ως είθισται στα σώματα ασφαλείας και εθνικής άμυνας, είτε απλά ρουσφετολογικά.

    Αυτό μεταφράζεται στο ότι ένας άνεργος πληρώνει με τους έμμεσους φόρους του, τη σύνταξη μιας άρτι συνταξιοδοτηθείσας 50χρονης με ανήλικο τέκνο (πχ 17 ετών). Λογίζοντας και το ότι τα συνταξιοδοτικά ταμεία ΟΤΕ/ΔΕΗ/ΟΑ επιχορηγούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό ετησίως με άνω του €1,3 δισεκατομμυρίων, είναι προφανές ότι η σημερινή κατάσταση δεν είναι βιώσιμη. Μόνο οι συνταξιούχοι του ΟΤΕ αριθμούν σήμερα σε 46.000 για έναν οργανισμό με μέγιστο αριθμό υπαλλήλων τους 17.000 προ πενταετίας, που σημαίνει πως έχουν προσδόκιμο ζωής μετά τη συνταξιοδότηση τριπλάσιο από τα 25-30 χρόνια υπηρεσίας τους. Σχεδόν 150 ετών προσδόκιμο ζωής δηλαδή! Κάτι άλλο περίεργο πρέπει να συμβαίνει.

    Λαμβάνοντας υπόψη ότι με το κούρεμα των αποθεματικών των ταμείων, οι συντάξεις πλέον είναι σχεδόν όλες προϊόν αναδιανομής τρεχουσών εισφορών και φόρων, το κόστος των €35 δισ. ετησίως είναι μη βιώσιμο. Προσθέτοντας τα €20 δισ. των μισθών του στενού δημόσιου τομέα, και ποιος ξέρει πόσα άλλα μέσω των ΔΕΚΟ και δημοτικών αναπτυξιακών ΑΕ, αθροίζουν πολύ περισσότερα από όσα 1,8 εκατομμύρια εργαζομένων της παραγωγικής τάξης μπορούν να αντέξουν.

    Το κόστος των €55 δισεκατομμυρίων, επιμερισμένο σε 1,8 εκατομμύρια εργαζόμενους της παραγωγικής οικονομίας είναι απλά μη βιώσιμο. Σε αυτό το σύμπαν...

    Η μοναδική λύση ελάφρυνσης είναι η παύση απόδοσης συντάξεων σε όσους είναι κάτω από τη συντάξιμη ηλικία των 65. Για τα εφάπαξ που έχουν δοθεί είναι πολύ αργά πια για δάκρυα Στέλλα.

    Ας σταματήσουμε όμως να πίνουμε το αίμα των παιδιών μας, ως κοινωνία, ώστε να συνεχίζουμε να παρέχουμε ένα παράλογο προνόμιο σε λίγους τυχερούς και ευνοημένους από τη δυστυχία των υπολοίπων, που ζουν χωρίς να εργάζονται από την ηλικία των 42, 50 ή 53 ετών ως βάρος στους άλλους, παριστάνοντας ότι απολαμβάνουν τους καρπούς της αποταμίευσής τους. Τα λεφτά που ίσως αποταμίευσαν (πότε;) χάθηκαν, κουρεύτηκαν, φαγώθηκαν. Αυτά που παίρνουν τώρα είναι προϊόν εργασίας άλλων, που λαμβάνουν λιγότερα απ΄ όσο αποδίδουν στα 2,6 εκατομμύρια των συνταξιούχων. Αυτό!

    Η Ελλάδα έχει καταντήσει να είναι μια χώρα πολιτών δυο ταχυτήτων. Εκείνων που υποφέρουν από την κρίση που φορτώσαν στους ώμους των χωρίς να "τα φάγανε μαζί", και εκείνων που είναι βολεμένοι να αποδέχονται τα προϊόντα της δυστυχίας των πρώτων.

    Ελπίζω να διορθωθεί σύντομα αυτή η ανισότητα, αν και φοβάμαι ότι πολύ νωρίτερα ο παροιμιώδης γάιδαρος του χότζα, η παραγωγική οικονομία, θα ξεψυχήσει από την άπληστη αφαίμαξη.

    Συνταξιούχος ετών 53 με σύνταξη €2.800 είναι μια προσβολή απέναντι στα 25χρονα παιδιά μας, που τους ζητάμε να δουλέψουν οκτάωρο για €490 καθαρά, για να πληρώσουν αυτή τη σύνταξη.

    Αυτή η φάμπρικα δεν έχει πολύ χρόνο ακόμη. Είτε κατόπιν σχεδιασμού θα παύσει, είτε θα καταρρεύσει συμπαρασύροντας μαζί της ολόκληρη τη χώρα. Προτιμώ το πρώτο.

    Αν μη τί άλλο, είναι ντροπή να εξωθήσουμε όλα τα παιδιά μας να φύγουν μετανάστες...


    Πηγή:www.capital.gr

    • akenaton avatar
      akenaton @ helios 12/05/2013 13:15:37

      Ευχαριστώ για την προσθήκη! Παρόλο που διαφέρουμε στα νούμερα, καταλήγουμε (όχι τυχαία) σε παρόμοια συμπεράσματα με τον συγκεκριμένο αρθρογράφο.

  12. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 12/05/2013 11:01:12

    Μαλλον η λυση στο προβλημα ειναι κατα των συνταξιουχων. δυστυχως οχι αυτων που παιρνουν τωρα και ειναι ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ με το πολιτικο κατεστημενο, αλλα των μελλοντικων........συνταξιουχων. Δεν ειναιδυνατον σημερα ενας νεος εργαζομενος στον ιδιωτικο τομεα να παιρνει λιγοτερα απο τους τωρινους συντ/χους. Ειμαστε η μοναδικη χωρα οπου τα συμφεροντα των συντ/χων ειναι πανω απο τα συμφεροντα των νεων και του κοινωνικου συνολου. Δεν αναφερομαι στα 300-400 ευρω,αλλα σε καποιους με πολλαπλες συνταξεις π.χ.βουλευτες και κανενας δεν ΜΙΛΑΕΙ. Αυτοι που εχουν τη μεγαλυτερη ευθυνη ειναι αυτοι που παιρνουν τα πιο πολλα χωρις να τα ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ γιατι τους βολεψε το συστημα εις βαρος τωρα των ΝΕΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. Αν η χωρα δεν γινει ανταγωνιστικη τοτε η ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ που εφτιαξε το συστημα για τους πελατες του θα καταρευσει σαν ΧΑΡΤΙΝΟΣ ΠΥΡΓΟΣ. Δεν ειναι δυνατον να πληρωσει η επομενη γενια τις.........αμαρτιες του πελατειακου συστηματος με τις υψηλες συνταξεις και τα ΠΑΡΑΝΟΜΑ εφαπαξ. ΟΙ ΛΥΣΕΙΣ ειναι πολλες και τις ξερει το πολιτικο συστημα που εχει τη μεγαλυτερη ευθυνη ΜΑΖΙ με τους υψηλα αμειβομενους συντ/χους που εξεθρεψε με ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΑ. Προσωπικα δεν θα λυπηθω ΚΑΘΟΛΟΥ καποιους........τυχαιους του συστηματος που αμειβονται ακομη υψηλα, να παει η συνταξη τους στα 300-400 ευρω οταν αναλογικα πηραν τα διπλασια λεφτα, απο αυτα που ΥΠΟΤΙΘΕΤΑΙ......τους παρακτατουσαν. Ας δουμε το μελλον της νεας γενιας και να δουλεψουμε για αυτη, και ας αφησουμε αυτους που ΚΑΤΑΚΡΕΟΥΡΓΗΣΑΝ το ασφαλιστικο συστημα στην ακρη.

  13. ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ avatar
    ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ 12/05/2013 11:02:37

    το θεμα το εθεσε στη σωστη βαση ο Κ. Μητσοτακης: "Σήμερα το μεγάλο πρόβλημα της ανθρωπότητας είναι οι άνθρωποι που δεν πεθαίνουν"

  14. Γεωργία avatar
    Γεωργία 12/05/2013 11:53:15

    Σε έλεγχο του ΙΚΑ και μόνο στην περιφέρεια και όχι στην Αττική , από τους 6.678 εργαζόμενους, οι 2.987 ήταν ανασφάλιστοι.
    Δηλαδή το 1/3 από αυτούς δεν πληρώνονται οι εισφορές.
    Και τι κάνει το Εργασίας γι'αυτό;
    Εγώ ξέρω ότι θα μου αλλάξει τα φώτα αν τυχόν με ελέγξει και έχω ανασφάλιστους εργαζόμενους .
    Αλλά το να πουλάς βιβλία, τετράδια και μολύβια, προφανώς δεν είναι....παραγωγικό.

  15. cp avatar
    cp 12/05/2013 12:08:28

    Συμφωνώ με το άρθρο. Αν δεν υπάρξει ανάπτυξη και μείωση της ανεργίας το σύστημα θα τιναχθεί στον αέρα. Ηδη είναι δεδομένο ότι πλέον δεν μπορεί να αυξηθούν οι εισφορές ,οπότε βαδίζουμε σε πλήρη συρρίκνωση των συντάξεων.
    Ειναι αναπόφευκτο.

  16. yianna avatar
    yianna 12/05/2013 12:58:35

    Ευγενή και μη ταμεία τέλος, δεν μπορούν να υπάρχουν στη σημερινή εποχή. Τι σημαίνει άλλη σύνταξη ο εκπαιδευτικός, άλλη ο της ΔΕΗ, ΟΤΕ Τράπεζας Ελλάδος κλπ. Τα πράγματα είναι απλά, ενιαίος φορέας για όλους και συντάξεις ανάλογες με τις εισφορές και τα χρόνια. Εδώ κάθε μέρα πάμε να ανακαλύψουμε την Αμερική, δυστυχώς όμως για μας την ανακάλυψαν άλλοι πολύ πριν.

  17. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 12/05/2013 13:18:15

    Δεν υπάρχει καμία βόμβα γιατί δεν υφίσταται ασφαλιστικό.
    Η δημογραφική εξέλιξη το έχει θάψει.
    Οι Κυβερνήσεις εξάλλου έχουν φροντίσει ....την θεσμοθέτιση της κατώτατης εγγυημένης σύνταξης.

    ΥΓ

    όσο για τους φίλους που γράφουν για τα πετρέλαια και τον ορυκτό πλούτο της χώρας και της μη παραχώρησης εσόδων στο ένα ασφαλιστικό Ταμείο που έπρεπε να υπάρχει...οι Νορβηγοί πχ είναι ηλίθιοι;
    ή ο ΟΠΑΠ πχ δεν θα έπρεπε να είναι ο μόνιμος χρηματοδότης ; αλλά πως θα επιχορηγούσαν δημοσιογράφους ΜΜΕ και σωματεία οι πατέρες του έθνους;
    Πανηγυρίζουμε σαν ηλίθιοι που το ΚΡΑΤΙΚΟ ασφαλιστικό Ταμείο του Καναδά αγόρασε το αεροδρόμιο...αν ήταν Ελληνικό ο επικεφαλής του που θα ήταν ο μη εκλεγμένος .... ατυχής πολιτευτής είτε θα αγόραζε δομημένα είτε θα έπαιζε στο χρηματηστήριο είτε θα κουρευόταν τα ομόλογα (αποθεματικά) με αποφάσεις όσων νομοθετούσαν να επενδύονται σε ...ομόλογα.
    Αλλά τι κρίμα ... καταρρέει το ασφαλιστικό και οι πολιτικοί μας καλούνται να το σώσουν. ...ξανά.

  18. ETA avatar
    ETA 12/05/2013 13:46:31

    μηπως γιατι εχουν αλλες κρατησεις? αλλες κρατησεις λογω διαφορετικων αποδοχων? διαφορετικες αποδοχες λογω διαφορετικων προσοντων? οεο.πολλοι κουμουνιστες μαζευτηκαν στο φιλελλευθερο site μας.Φυσικα μονο οταν προκειται για τα λεφτα των αλλων

    • yianna avatar
      yianna @ ETA 12/05/2013 16:21:48

      Μόνο κομμουνίστρια δεν με έχουν αποκαλέσει μέχρι σήμερα, αλλά επί της ουσίας, είπα ανάλογα με το ύψος των εισφορών και τα χρόνια. Όσο για τα προσόντα... Τι προσόντα μπορεί να έχουν όσοι προωθούνται ανά τριετία? έχουν δεν έχουν τα προσόντα. Στρεβλώσεις, στρεβλώσεις... Τόσο απλά ...

      • ETA avatar
        ETA @ yianna 13/05/2013 01:00:40

        μηπως να εχει σπουδασει 20 χρονια για να γινει χειρουργος? 6 για δικηγορος ή μηχανικος? Εξαλου δεν νομιζω να απαγορεψε κανενας καποιον να ενταχθει σε ενα ''ευγενες'' ταμειο αν είχε τα προσοντα

        • akenaton avatar
          akenaton @ ETA 13/05/2013 11:14:51

          Καμιά αντίρρηση να έχει ένας κλάδος "ευγενές" ταμείο και να χορηγεί υψηλές συντάξεις. Αρκεί να μην επιχορηγείται το ταμείο από τον κρατικό κορβανά και να μην πληρώνει ο πολίτης εμμέσως τις παχυλές συντάξεις μέσω "δικηγορόσημων", "ιατρόσημων" και "μηχανικόσημων". Καταλάβατε; Οι παχυλές συντάξεις και παροχές απαιτούν και υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, αλλά ΕΞ ΙΔΙΩΝ και όχι από την τσέπη του απλού πολίτη. Αλλιώς, καταντούν ληστρικές επιδρομές στην τσέπη του φτωχού πολίτη. Και αυτό ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ!

          • ETA avatar
            ETA @ akenaton 13/05/2013 11:50:24

            Οταν ¨απελευθερωθουν΄΄ οι αμοιβες, θα ''ιδιωτικοποιηθουν΄΄ κρισιμοι τομεις του κρατους βλεπε υγεια και θα καταργηθουν τα ''διαφοροσημα'' τοτε που ο γιατρος δεν θα παιρνει ως αμοιβη 6.76 ευρω που επαιρνε μεχρι πριν λιγο και για την επισκεψη θα πρεπει να δουλευεις 1 εβδομαδα τα ταμεια τους θα μετατραπουν απο ΄΄ευγενη΄΄ σε βασιλικα. Πηγαινε στη πατριδα του καπιταλισμου οπου δεν υπαρχουν ευγενη ταμεια να δεις ποσοι ειναι αποκλεισμενοι απο υγεια, παιδεια, και μορφωση γιατι ο καθε επιστημονας και ο καθε τεχνιτης παιρνει οσα θελει. ενω εδω με 50 ενσημα του ΙΚΑ ο αλλως ασφαλιζε ολοκληρη οικογενεια με πληρη προσβαση σε καθε ειδους εξετασεις. Γιατι? γιατι ο γιατρος επαιρνε 3 και 60 και σε ανταλλαγμα του λεγαμε παρε το ιατροσημο και κανε ευγενες ταμειο.

          • akenaton avatar
            akenaton @ ETA 13/05/2013 11:58:15

            Με 4πλάσιους γιατρούς από όσους χρειαζόμαστε και "ψωμωμένες" καινούριες φουρνιές να βγαίνουν κατ' έτος είτε από τις εγχώριες σχολές είτε από τις διάφορες Μπρατισλάβες, φοβάμαι πως στο τέλος θα παρακαλούν οι γιατροί για το 7ευρο του ΕΟΠΥΥ. Στις ΗΠΑ γα να γίνεις γιατρός και (κυρίως) για να ΔΙΑΤΗΡΗΣΕΙΣ την άδεια, φτύνεις αίμα. Εκεί όμως οι ιατροί ασκούν ιατρική. Δεν αλλάζουν ουροκαθετήρες, δεν "χειρουργούν" καλόγερους, δεν "βγάζουν" ακτινογραφίες, δεν "δουλεύουν" υπέρηχο, δεν "φορτώνουν" βιοχημικούς αναλυτές. Καταλάβατε;

          • ETA avatar
            ETA @ akenaton 13/05/2013 13:38:24

            εχετε νοσηλευθει στις ΗΠΑ και ξερετε το επιπεδο τους? γιατι εγω εξεταστηκα εκει και πληροφορω οτι σε σχεση με τους ελληνες απεχουν παρασαγγας. Τους σωζουν οι τυποποιημενες διαδικασιες και τα μηχανηματα. Παραδειγμα πηγα για οδοντοιτρικη περιθαλψη σε ονομαστο νοσοκομειο. Αμεσως πανοραμικη δεν το συζηταμε. Απο γιατρο. Συσκεψη. Αποφαση. Το δοντι σας πρεπει να βγει μαζι με αλλα 3. Απορια. Τι λετε τωρα στην ελλαδα για να σου βγαλουν το δοντι πρεπει να να ειναι σαπιο στο 95%. Νεα συσκεψη. Νεα αποφαση. Τα 2 μπορουν να σωθουν αλλα τα 2 εξαγωγη. ευχαριστω δεν θα παρω τιποτα. 8 χρονια μετα ολα τα δοντια στη θεση τους. Και αλλες περιπτωσεις για κλαμματα.Ο μονος που θα παρακαλει θα ειναι ο ασθενης ή αυτος που θα τρεχει στα δικαστηρια τωρα που ειναι και της μοδας. Οτι οι επιστημονες φευγουν με τρελα χρηματα στο εξωτερικο και εδω θα μεινει ο κατιμας δεν το μαθατε ακομα?

  19. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 12/05/2013 13:57:47

    Όταν πληρώνεις εισφορές για πάνω από 40 χρόνια τότε θα πρέπει να έχεις το δικαίωμα να ΑΠΑΙΤΕΙΣ να μην περικοπεί η σύνταξή σου στα επίπεδα αυτών που έχουν 15 χρόνια ασφάλιση ή έστω και λίγο περισσότερο!
    Και αν αυτό θεωρηθεί αντικοινωνικό, τότε ας μου επιστραφούν ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΚΟΥΣ , οι καταβληθήσεις εισφορές μειωμένες κατά τα ποσά που επωφελήθηκα!
    Νομίζω ότι είναι ένα δίκαιο μέτρο που αναδεικνύει επίσης την απόλυτη αδικία που έχουν υποστεί οι άλλοτε υψηλές συντάξεις που ανήκουν στην προαναφερόμενη κατηγορία και που σύμφωνα με το ανηρτημένο άρθρο, όπως τουλάχιστον υπονοεί, είναι επιβεβλημένο να περικοπούν περαιτέρω !!

    • Αίθρα avatar
      Αίθρα @ ΝΤΙΝΟΣ 13/05/2013 15:19:41

      +1000!

  20. MCA avatar
    MCA 12/05/2013 14:13:08

    Βιάζεστε πολύ. Αυτές οι δουλειές γίνονται μεθοδικά, βήμα, βήμα. Τώρα πρέπει να φύγει κόσμος με πρόωρες, για να συμπληρωθεί ο απαραίτητος αριθμός αποχωρήσεων από το δημόσιο μέχρι το 2015-16 για το οποίο έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση στην τρόϊκα. Το χοντρό κόψιμο συντάξεων και ειδικά των πρόωρων και εφάπαξ, θα γίνει μετά τις εκλογές του 2016.

    • Μηχανολόγος avatar
      Μηχανολόγος @ MCA 12/05/2013 18:38:55

      Μπράβο,συμφωνώ απολύτως.
      Προςωπικά,είμαι ελεύθερος επαγγελματίας και δεν έχω από πουθενά να πάρω πρόωρη σύνταξη.
      Ομως τόσα χρόνια στο Ελλάντα έχω μάθει να σκέφτομαι ανάποδα.
      Πάρτε δάνεια τώρα,κτίστε σπίτια.Θα σας ξεσκίσω μετά.Τι θα το κάνεις το σπίτι,θα το γκρεμίσεις?
      Πάρτε ακριβά αυτοκίνητα,θα πληρώνεται μετά φόρους γιά μιά ζωή.
      Βάλτε φωτοβολταικά με εγγυημένη ταρίφα,φάτε μετά μία έκτακτη εισφορά γιά πάντα.Τι θα κάνεις ,θα τα ξηλώσεις?Εγκλωβίστηκες,πήρες και δάνειο από την τράπεζα.
      Βγείτε όλοι στην Σύνταξη,σας τις κίβω μετά.Τι θα κάνετε,θα κάνετε απεργία?Απεργία έναντι τινός?
      Αγαπητοί : Γνώμη του γράφοντος .Παραμένουμε όλοι στις θέσεις μας,μπας και σώσοθμε τίποτα.Μας δουλεύουν κανονικά όλους.
      Φιλικά

  21. Βούλα Ελευθεριάδου avatar
    Βούλα Ελευθεριάδου 12/05/2013 14:18:39

    το ασφαλιστικό μπορεί να σωθεί παρά μόνο με αύξηση της παραγωγής πλούτου, έτσι οι επαγγελματίες θα μπορούν να πληρώνουν ΤΕΒΕ και ΙΚΑ αλλά φαντάζομαι και κάποιοι αγρότες κάτι παραπάνω τουλάχιστον όσοι έχουν τη δυνατότητα από την άλλη είναι άδικο για όσους έχουν πληρώσει τις εισφορές να τους θέτεις στην ίδια μοίρα με αυτόν που όπως λες βγήκε στα 40 στη σύνταξη ας υπάρξει επιτέλους μια δικαιοσύνη σ αυτό το κράτος η ισοπέδωση μας έφτασε σ αυτό το χάλι

  22. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 12/05/2013 14:22:48

    Akenaton,
    Είμαι σε μία ηλικία (δεν είμαι συνταξιούχος ούτε ελπίζω ότι ποτέ θα γίνω), που θυμάμαι δεκάδες προσπάθειες στο παρελθόν για λύση του συνταξιοδοτικού. Τι νόμοι Σιούφα, τι επιτροπές των 7 και 17 και 27 σοφών, τι προτάσεις εμπειρογνωμόνων, τι νόμοι Γιανίτση κλπ.. Πιο το αποτέλεσμα όλων αυτών ?
    Το αποτέλεσμα είναι μάλλον αυτό που περιγράφεις.
    Από δικές μου μελέτες όμως, φαίνεται καθαρά ότι τα ταμεία συνταξιοδότησης και τα ταμεία ιατροφαρμακευτικής ασφάλισης, είναι συγκοινωνούντα δοχεία. Και όλοι ξέρουμε το μεγάλο «πάρτι» που γινόταν (και γίνεται ?) στις προμήθειες φαρμακευτικών και ιατρικών υλικών. Αυτή είναι μία επιπλέον «αιμορραγία» των συνταξιοδοτικών ταμείων αφού πρέπει να «τσοντάρουν» (εφόσον έχουν και το περισσότερο ρευστό) τα ταμεία ιατροφαρμακευτικής ασφάλισης.

  23. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 12/05/2013 14:39:35

    Ακενατωών συγχαρητήρια για το άρθρο.
    Σε μένα το πρώτο σοκ με τον Σαμαρά ήταν όταν τον γενάρη αντί να δώσουν με τη δόση μαμούθ τις οφειλές στις ελληνκές επιχειρhσεις, δώσαν τα εφάπαξ. Είναιγολγοθάς η μάχη με την κατεστημένη κομματική καμαρίλα...
    Το δια ταύτα: νομοθετούν μεσήλικες οι οποίοι αντιπροσωπεύουν την ανωμαλία των νεοελλήνων, θέλουν δυο και τρεις συντάξεις και τα παιδιά τους άνεργα για να τα έχουν υπηρέτες. Μιας τέτοιας κοινωνίας της αξίζει αφανισμός.

  24. cp avatar
    cp 12/05/2013 14:56:37

    Μισό λεπτό βρε παιδιά ,τι ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ?
    Υπάρχει μια συζήτηση για το πώς θα έλθει η ανάπτυξη.Εκεί τσακώνομαι με τον Akenaton ,επειδή πχ προσωπικά είμαι υπέρ του Φοίνικα (δεν λέω της δραχμής ) και πιστεύω ότι ανάπτυξη πρέπει να έρθει με αλλαγές και στο νόμισμα.
    Αυτό αφορά στο αν θα έρθει ή στο πώς θα έρθει η ανάπτυξη . (Κάποτε,στο ορατό-αόρατο μέλλον ή στο υπερπέραν!)
    Τώρα που δεν έχουμε ανάπτυξη αλλά ύφεση , δεν μπορούν να αυξηθούν οι εισφορές. Η περιουσία των ταμείων δε, έχει μειωθεί (ΠΑΠΑ-ΔΗΜΙΟΣ).Επομένως θα έχουμε μεγάλη μείωση των συντάξεων . Λόγω της αδράνειας του κράτους αυτό δεν έχει συμβεί ακόμη (θα συμβεί λογικά).
    Απορώ πως υπάρχουν ανθρωποι που δεν μπορούν να κάνουν απλές πράξεις αριθμητικής ή περιμένουν τον άη Βασίλη !

  25. mara Μ avatar
    mara Μ 12/05/2013 15:02:31

    Αγαπητέ Akenaton όλη η αναλυση επικεντρώνεται στα νουμερα συνταξιούχων και εργαζομένων άντε και ανέργων και ανακαλύψατε την σημαντικότερη αιτία που καταρρέει το ασφαλιστικό. Κουβέντα όμως για την κατασπατάληση των ταμείων απο τίς μέχρι τώρα κυβερνήσεις στο τζόγο, βλ. χρηματιστήριο, δομημένα όμόλογα που τζόγαραν κι έχασαν τα λεφτά των ασφαλισμένων χωρίς καν να ερωτηθούν, διαίωμα που τους εδόθη με νόμο της ΝΔ και αργότερα με αύξηση αυτών των "επενδύσεων" απο το ΠΑΣΟΚ.
    Tο κούρεμα των αποθεματικών των ταμείων κατά 60% λίγο πειράζει;
    Τι κάνει η κυβέρνηση για την εισφοροδιαφυγή, ανασφάλιστη εργασία, και τις ανείσπρακτες εισφορές, Το μόνο που κάνει είναι διαγραφές και ευνοικές ρυθμίσεις ώστε τα ταμεία να χάνουν όλο και περισσότερα.
    Το κράτος είναι υποχρεώμενο να καταβάλει εως το 1% του ΑΕΠ στα ταμεία το κάνει;
    H μείωση των εργοδοτικών εισφορών πόση ζημιά έκανε; και ποιον εξυπηρετούσε;
    Οσο για το δημογραφικό που κι αυτό είναι υπεύθυνο το μόνο που κάνει είναι να δίνει αντικίνητρα για την δημιουργία οικογένειας και απόκτησης παιδιών. Τιμωρεί αυτούς που απέκτησαν περισσότερα παιδιά μιάς και αποτελούν τεκμήριο και φορολογητέο προιόν. Μειώνει τα πολυτεκνικά επιδόματα και μειώνει τις φοροαπαλλαγές. Μπορείτε να μου δώσετε μια εξήγηση γι΄αυτά;
    Nομίζω ότι πρέπει να πείτε την αλήθεια ότι η πραγματική αιτία είναι η καταλήστεψη των ταμείων απο τις κυβερνήσεις ακόμα και πριν τη μεταπολίτευση που συνεχίζεται μέχρι και σήμερα, χωρίς να προσπαθεί κανένας να το διορθώσει, επιλέγοντας πάντα τον εύκολο δρόμο των περικοπών, και όχι να βρίσκετε άλλοθι για τη μείωση που θα μας πασσάρουν μόνο στην αναντιστοιχία συνταξιούχων-εργαζομένων και στις συντάξεις που πήρε ο κυρ Μήτσος κι η κυρά Μαρία όπως γράφουν ορισμένοι.
    ΥΓ Τις περικοπές καλό θα ήταν να τις αρχίσουν απο τις δικές τους συντάξεις και βέβαια να εναρμονίσουν τους μισθούς τους σύμφωνα με τους μισθούς των υπολοίπων εργαζομένων. Αλήθεια τις συντάξεις τους οι πολιτικοί απο ποιο ταμείο τις παίρνουν και ποιος τις πληρώνει; Ακου σύνταξη με δύο τετρατίες αλλά γι΄αυτο δεν απορεί κανένας.

    • akenaton avatar
      akenaton @ mara Μ 12/05/2013 23:10:44

      Αγαπητή Μάρα, αυτό το έγκλημα έχει δυστυχώς συντελεσθεί. Δεν γίνεται να πάρουμε πίσω τα κουρεμμένα, τα κλεμμένα, τα χαμένα! Η μαύρη αλήθεια είναι πως ακόμη και αν δεν είχαμε κακοδιαχείριση στα διαθέσιμα των ταμείων, πάλι θα χρειαζόταν προσαρμογή το ασφαλιστικό. Κατά τη γνώμη μου, δεν χρειάζεται απλή προσαρμογή αλλά πλήρη αναδόμηση. Η συζήτηση για αυτό στην κοινωνία έπρεπε να έχει αρχίσει από δεκαετίας +.

      • mara M. avatar
        mara M. @ akenaton 13/05/2013 20:32:48

        Ποιος τιμωρήθηκε γι αυτό το έγκλημα; H χώρα καταστρέφεται και πρέπει να θεωρηθεί αυτονόητη η ατιμωρησία; ειδικά με αυτά που συμβαίνουν σήμερα;

        • akenaton avatar
          akenaton @ mara M. 13/05/2013 20:41:32

          Δεν έχω σταματήσει να ζητώ την τιμωρία όλων αυτών. Κανείς δυστυχώς..... Κανείς!

    • George avatar
      George @ mara Μ 13/05/2013 10:10:45

      Το αναλογιστικό έλλειμμα των ταμείων είναι της τάξης των εκατοντάδων δις (έχουν ακουστεί νούμερα από 200-500 δις). Τα λίγα δις διαθεσίμων ακόμα και να καιγόντουσαν δεν θα κάνανε καμία διαφορά. Είναι σαν να μας αδειάσανε το σπίτι και να παραπονιόμαστε ότι οι ληστές είχαν λάσπες στα παπούτσια και λερώσανε το πάτωμα.

      • mara M. avatar
        mara M. @ George 13/05/2013 20:25:54

        Ποιοί μας άδειασαν το σπίτι αγαπητέ George;

        • George avatar
          George @ mara M. 13/05/2013 23:38:29

          Φοβάμαι ότι μόλις βγάλουμε την κουκούλα από τους ληστές θα δούμε τους γονείς μας...

          • mara Μ avatar
            mara Μ @ George 14/05/2013 00:46:10

            Γιατί το λές αυτό; O πατέρας μου συνταξιοδοτήθηκε στα 65 και παίρνει 500 ευρώ. Δεν φταίνε αγαπητέ μου αυτοί που έλαβαν, την ευθύνη έχουν αυτοί που δεν ήξεραν τι έδιναν και τί έτρωγαν.

          • George avatar
            George @ mara Μ 14/05/2013 16:52:25

            Μήπως η επιλογή τους είχε να κάνει με το ότι δεν έλεγχαν και έδιναν? Πιστεύω ότι ήταν μια βαθιά ανήθικη γενιά-μακρά η χειρότερη της νεοελληνικής ιστορίας. Σπατάλησε τους κόπους της προηγούμενης και καταχρέωσε τα παιδιά της. (προφανώς ο πατέρα σου είναι μία από τις πολλές εξαιρέσεις)

  26. fe avatar
    fe 12/05/2013 15:15:34

    Καποτε πρεπει επιτελους να ποινικοποιηθει με αυστηρες ποινες ισοβιων και δημευση περιουσιας η αθετηση προεκλογικων δευσμευσεων.Αυτην ειναι η καλυτερη μεταρρυθμιση.

    • B.Q avatar
      B.Q @ fe 12/05/2013 20:01:18

      Πολύ σωστά. Και ακόμη καλύτερα θα ήταν αν προχωρούσαμε σε ριζοσπαστικότερες επιλογές, πιο κοντά στην άμεση Δημοκρατία. Δηλαδή, μετά 1 έτος διακυβέρνησης, διεξαγωγή Δημοψηφίσματος ύστερα από πλήρη έλεγχο και σοβαρή αντιπαραβολή προεκλογικού προγράμματος-εφαρμοσμένης πολιτικής της εκάστοτε κυβέρνησης. Σε περίπτωση απόκλισης, οι πολίτες ψηφίζουν και εκθρονίζουν άμεσα τους ανακόλουθους. Τέλος πια στα ψέματα και στις παραπλανητικές υποσχέσεις. Ανά 12 μήνες, κρίση.
      Όσο για την ουσία του άρθρου, αυτή βρίσκεται στο {...ώστε να είναι σε θέση τα ταμεία να αποδίδουν έστω και τις πενιχρές βασικές συντάξεις ''υπό μορφή βοηθήματος''.} Αυτό είναι το ...μήνυμα. 150 € βοήθημα στα 70, γιατί φυσικά ο άνεργος 55άρης θα βρίσκει άμεσα εργασία ώστε να μην ...αράξει και να μη μας χρεώνει με την οκνηρία του!! :-) Ευτυχώς δε, που θα μας έχουν ...καταλάβει εντός ολίγου οι Κινέζοι, οι Ιάπωνες και οι Σαουδάραβες, θα έχουν φτιάξει Βιομηχανίες, Εργοστάσια, μεγάλες επιχειρήσεις και θα εργαζόμαστε άνετα μέχρι τα 70 κυριλέ. Θα αυτοασφαλιζόμαστε με τους τεράστιους μισθούς μας δε σε αξιόπιστες Ασφαλιστικές εταιρείες που θα προσφέρουν πλήρη ιατροφαρμακευτική κάλυψη, ώστε ο ΕΟΠΥΥ, το ΙΚΑ , ο ΟΑΕΕ και οι λοιπές γραφικές ατραξιόν, να αφορούν πλέον μονάχα τους λαθροεισβολείς και τους αυτόχθονες....ακαμάτηδες!
      Μιλάμε οτι θα ζήσουμε συντόμως, την απόλυτη χλιδή!! Λίγη υπομονή μονάχα ας κάνουμε ακόμη και τα καλύτερα έρχονται.
      Αγάντα ...Μέρκελ να ξακαλοκαιριάσουμε......

      • akenaton avatar
        akenaton @ B.Q 12/05/2013 20:41:10

        "Όσο για την ουσία του άρθρου, αυτή βρίσκεται στο {…ώστε να είναι σε θέση τα ταμεία να αποδίδουν έστω και τις πενιχρές βασικές συντάξεις ”υπό μορφή βοηθήματος”.} Αυτό είναι το …μήνυμα. 150 € βοήθημα στα 70, γιατί φυσικά ο άνεργος 55άρης θα βρίσκει άμεσα εργασία ώστε να μην …αράξει και να μη μας χρεώνει με την οκνηρία του!!"

        Διαβάστε καλύτερα! Όχι ότι νομίζετε, αλλά ότι ειναι γραμμένο! Αυτό λέω πως θα συμβεί στην περίπτωση κατάρρευσης του ασφαλιστικού.

        • B.Q avatar
          B.Q @ akenaton 13/05/2013 08:25:39

          Καλημέρα. Δεν το διατύπωσα μάλλον με σαφήνεια. Η ουσία που εγώ κρατάω από την ανάλυσή σας, το δικό μου συμπέρασμα περιγράφω. Ο πομπός εκπέμπει, οι δέκτες υποχρεούνται να επικεντρώνονται σ΄αυτά που κρύβονται πίσω από τις λέξεις, αλλά και σ΄εκείνα που ενώ ''ξορκίζονται'', είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο οτι αποτελούν αργή και συστηματική εκτέλεση σχεδίων .....

          • akenaton avatar
            akenaton @ B.Q 13/05/2013 11:17:03

            Αν υπάρχουν τέτοια σχέδια, σας βεβαιώ εν τιμή πως ούτε τα γνωρίζω ούτε και τα επικροτώ!

  27. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 12/05/2013 16:42:20

    Ακενατών συγχαρητήρια.για.την προσέγγιση και ανάδειξη του πιο ζέοντος προβλήματος.της οργανωμένης μας.συλλογικότητας! Ακόμα δεν έχω κατανοήσει την απολύτως ανώφελη χορήγησ των εφάπαξ με την δόση μαμούθ, αντί του πλέον ωφέλιμου, της επιστροφής των οφειλών του δημοσίου στις επιχειρήσεις...
    Η ελληνική κοινωνία νοσεί θαθύτατα. Ο νεοέλληνας γονιός προτιμά να παίρνει τρεις συνταξεις και να έχει τα παιδιά του άνεργα..

  28. catherine avatar
    catherine 12/05/2013 17:22:17

    Τί είναι αυτά; Δηλαδή όσοι πληρώνουν τα κέρατά τους από εισφορές θα δουν τις συντάξεις τους να κόβονται και άλλο;

  29. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/05/2013 17:36:59

    Κάποιοι θα έχουν πεθανει σίγουρα και κάποιοι άλλοι θα έχουν γίνει γέροι. Και όσο περνάει ο καιρός οι 65+ θα είναι όλο και περισσότεροι και οι 14- όλο και λιγότεροι.
    Ο μόνος τρόπος να αναπτραπεί αυτό είναι να γεννιούνται όλο και περισσότερα παιδιά. Το πρόβλημα δεν λύνεται με κάποιον μαγικό τρόπο.

  30. Χρήστος avatar
    Χρήστος 12/05/2013 18:13:46

    Απόστρατος αξιωματικός 50 χρονών (με 30 χρόνια υπηρεσίας) με άνεργη γυναίκα, δυο μικρά παιδιά και στεγαστικό δάνειο, με κατά 50% μειωμένη σύνταξη από το 2009. Και τώρα του λέτε να κοπεί η σύνταξη του μέχρι τα 65,.....μήπως θα βόλευε καλύτερα να εκτελεστεί αυτός και όλη η οικογένεια του με συνοπτικές διαδικασίες;

  31. mara Μ avatar
    mara Μ 12/05/2013 19:01:30

    Σοβαρά πιστεύετε ότι τα χρήματα απ΄τους υδρογονάνθρακες θα πάνε σ΄εμάς; Σκλάβοι στο δικό μας πλούτο με μισθούς πείνας θα είμαστε καλέ μου Κosvag για να πλουτίζουν άλλοι, ντόπιοι και ξένοι. Δεν σας κάνει εντύπωση η διάλυση των εργασιακών σχέσων τα χαρτζηλίκια που ονομάζονται μισθοί και η κατάργηση όλων των δικαιωμάτων του εργαζόμενου. Τα έχουν ξεπουλήσει όλα και μας οδηγούν εκεί που θέλουν.Σε μια Ελλάδα τριτοκοσμική, όπως όλες οι τριτοκοσμικές χωρες με πλούσιο υπέδαφος και ορυκτό πλούτο αλλά φτωχούς και εξαθλιωμένους πολίτες που δουλεύουν στη δική τους γή στο δικο τους πλούτο χωρίς κανένα δικαίωμα σ΄αυτά.

  32. akenaton avatar
    akenaton 12/05/2013 19:04:38

    Έχετε απόλυτο δίκαιο, ο θεσμός του εφάπαξ στην χώρα μας έχει (επιεικώς) "αλλοιωθεί" από τις κατά περίπτωση κυβερνήσεις σε συνεργασία με τα κατά περίπτωση κρατικά "συνδικάτα". Δυστυχώς, οι ΕΕ πιστωτές του δημοσίου ΔΕΝ διαθέτουν εκβιαστικά πρακτορεία (βλέπε συνδικάτα) ώστε να απαιτήσουν την ικανοποίησή τους με επιτυχία παρόμοια με της ΑΔΕΔΥ ας πούμε!

  33. akenaton avatar
    akenaton 12/05/2013 19:12:18

    Φυσικά και ΔΕΝ προτείνουμε κάτι τέτοιο για όσους έχουν τόσα πολλά χρόνια εργασίας σε τόσο ειδικό αντικείμενο. Δεν είναι όμως όλοι οι πρόωρα συνταξιοδοτηθέντες σαν και σας. Με 15-20 χρόνια πραγματικής εργασίας δεν είναι δυνατόν να αναμένεις να ζήσεις σαν "πασάς" την υπόλοιπη ζωή σου!

  34. Ρηνα avatar
    Ρηνα 12/05/2013 19:34:21

    Βρε παιδια υπαρχει κι ο Καιαδας, ας τους ριξουμε εκει και ξεμπερδεψαμε....

  35. κουκουλοφόρος με ζαρτιέρες avatar
    κουκουλοφόρος με ζαρτιέρες 12/05/2013 19:53:46

    Για να πληρωθεί μια σύνταξη 2500 Ευρώ του ευρύτερου δημόσιου τομέα
    πρέπει να δουλεύουν 10 άτομα στον ιδιωτικό τομέα, με 586 Ευρώ

  36. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 12/05/2013 20:04:50

    Να φορολογούμαι στο ποσό που χρειάζεται ώστε το κράτος να μου παρέχει δωρεεάν περίθαλψη στα νοσοκομεία του και την μίνιμουμ κατώτατη σύνταξη. Και να καταργηθούν όλα τα ασφαλιστικά, ώστε να ισχύσει για όλουες. Όποιος θέλει περισσότερα θα κάνει το κοθμάντο του.

  37. blue nile avatar
    blue nile 12/05/2013 20:30:20

    Αkenaton είμαστε απόλυτα σύμφωνοι.

    Το πρώτο βήμα για τον εξορθολογισμό είανι να κοπούν οι πολλαπλές συντάξεις.
    Ας μείνει μία η μεγαλύτερη σύνταξη
    Το δεύτερο είναι να οριστεί ένα οριακό ποσό για σύνταξη κοντά στα 1500 ευρώ και σε όσες συντάξεις είναι μεγαλύτερες να εφαρμοστεί το ακόλουτο κούρεμα .
    Έστω Α το ποσό της σύνταξης.
    Τότε η διαφορά Α-1500 να κουρευτεί κατά 80% και να προστεθεί στα 1500.

  38. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 12/05/2013 21:11:10

    B.K.S
    Συμφωνώ μαζί σου, αφού πρώτα μου επιστραφούν τα ποσά των εισφορών που επί 40 συναπτά έτη έχω καταβάλει πέραν των δικών σου εισφορών!!!

    • Aristos avatar
      Aristos @ ΝΤΙΝΟΣ 13/05/2013 12:38:04

      Πέστα Ντίνο!! αντε γιατι η ανάρτηση έχει καταντήσει "η εκδίκηση της γυφτιάς" !

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΝΤΙΝΟΣ 13/05/2013 14:47:43

      Να τα ζητήσετε από το ταμείο σας αγαπητέ. Συνεταίροι με το ταμείο σας ήταν όλοι οι υπόλοιποι; Αν το ταμείο σας δεν δύναται να πληρώνει τις συντάξεις σας, τότε τσοντάρει ο κρατικός κορβανάς, όταν όμως είναι "εύρωστο" τότε μη μου την σύνταξη τάραττε; Μονά ζυγά δικά μας δεν γίνεται.
      Ακούστε: καθαρές κουβέντες, σημαίνει εκ βάθρων αλλαγή του ασφαλιστικού. Ανεξάρτητα λοιπόν ταμεία, χωρίς την υποχρεωτική "υποστήριξη" της κοινωνίας για συντάξεις και παροχές πέραν των βασικών που θα εγγυάται το κράτος για όλους τους πολίτες του >67 ετών. Παροχές απολύτως ανταποδοτικές και απόλυτη ευθύνη του ασφαλισμένου μέσω του ταμείου του για την διαχείριση των διαθεσίμων. Τα χρήματα για τις βασικές παροχές προς όλους, θα προέρχονται από την φορολογία. Όλα τα εξτρά, από τις τσέπες των ασφαλισμένων που θα επιλέγουν το επίπεδο που επιθυμούν και θα το πληρώνουν ανάλογα out of pocket, χωρίς κρατήσεις στην πηγή (μέσω εργοδότη, πχ) και άλλα κόλπα. Όποιος δεν πληρώνει δεν έχει και την παροχή.

    • Β.Κ.Σ. avatar
      Β.Κ.Σ. @ ΝΤΙΝΟΣ 13/05/2013 23:55:06

      Κι εγώ θέλω να μου επιστραφούν των 25 χρόνων, ας πρόσεχα, το ικα δεν έχει φράγκο...
      Κι αυτό σημαίνει πως οι νέεςγενηές δεν έχουν δικαίωμα στο αύριο... εκτός κι αν θυσιάσουμε ένα μέρος απο τα ...κεκτημένα μας. Αλλιώς δεν γίνεται. Γνωρίζοντας ο νεο εισερχόμενος στην αγορά εργασίας πως θα βγει σε 35 χρόνια με 300 ευρώ σύνταξη αναγκάζεται αφενός μεν να βιαστεί να δουλέψει, άλλο 55 χρονώ, άλλο 65 χρονώ, άλλο 75.. συνταξιούχος!. και αφετέρου ιεραρχεί διαφορετικά τις προτεραιότητες του ώστε να προετοιμασθεί κατάλληλα για το γήρας

  39. λαλακης avatar
    λαλακης 12/05/2013 23:10:30

    H κυβερνηση να βγει στον κοσμο να πει την αληθεια , οτι δηλ
    θα χρειαστουν μετρα εξορθολογισμου του ασφαλιστικου και μεγαλες μειωσεις
    στις συνταξεις.
    Ετσι δεν παει πουθενα η χωρα σε δυο χρονια θα βρεθει σε βαρυ κοινωνικοοικονομικο εφραγμα και καταρρευση.

  40. Nik avatar
    Nik 12/05/2013 23:17:29

    Ο Μάνος έκανε μια αφοπλιστικα απλή πρόταση: καθιέρωση εθνικής σύνταξης που πληρώνεται αυτόματα από τον προϋπολογισμό με παράλληλη κατάργηση ταμείων και εισφορών. Ολα βγαίνουν από τους φόρους. Και προφανώς η σύνταξη θα υπολογίζεται βάσει των φόρων που πλήρωνε δια βίου ο συνταξιούχος.

    Ομως δεν μας αρέσουν τα απλά που ελαφραίνουν τα βάρη στον ενεργό πληθυσμό. Θέλουμε περίπλοκα σχήματα και ανάλογα περίπλοκη ορολογία για να θεωρούμε εαυτούς προηγμένους και να χρειαζόμαστε δικηγόρο για να καταθέσουμε αίτηση σύνταξης. Αλλη μια ελληνάδικη πρωτοτυπία και αυτή η αίτηση. Σε άλλες χώρες σου έρχεται αυτόματα η πρώτη σύνταξη όταν κλείσεις τα 65, εδώ μπορείς να δουλεύεις μέχρι τα 100 και να μην το ερευνήσει κανείς, παρά την πληθώρα προσωπικόυ στα "ταμεία". Καραγκιοζιλίκι ολκής!

  41. George avatar
    George 12/05/2013 23:19:00

    Ισως η λύση δεν είναι στον περιορισμό των υψηλών συντάξεων αλλά στην απόλυτη εναρμόνισή τους με τις συνολικές εισφορές που έχει δώσει κάθε εργαζόμενος (και ο εργοδότης του για αυτόν) ΚΑΙ τα προσδόκιμα έτη συνταξιοδότησης. Σε αυτό το ποσό θα έπρεπε να συνυπολογισθούν επικουρικά και εφάπαξ και να φορολογηθούν όλες οι εισφορές (δυστυχώς είναι πολυτέλεια αφορολόγητο έσοδο). Αν μάλιστα αυτό το ποσό δινόταν σε κρατικά ομόλογα λήξης : Ετος γέννησης + 65/67 έτη η Ελλάδα θα γινόταν παγκόσμιο δημοσιονομικό πρότυπο μια και ενδεχόμενη χρεωκοπία της θα σήμαινε χάσιμο σύνταξης! Αντίθετα η εξίσωση προς τα κάτω εξωθεί στη μαύρη εργασία (αφού θα πάρω τα ίδια) ή στην εικονική απασχόληση στο εξωτερικό για όσους έχουν υψηλές αμοιβές (αφού δεν θα πάρω τίποτα πίσω). Το αποτέλεσμα θα είναι μηδενική σύνταξη. Σαν φιλελεύθερος θα έπρεπε να το υποπτευθείτε.

  42. ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ avatar
    ΕΠΙΔΕΞΙΟΣ 12/05/2013 23:23:34

    Με τις κρατησεις απο τους μισθους των εργαζομενων και την υποχρεωτικη καταθεση τους -χωρις τοκο- για πολλα χρονια στη Τραπεζα της Ελλαδος
    καποιοι εχτισαν επιχειρησεις και εβγαλαν τα λεφτα τους εξω.
    Και τωρα μας κουνανε το δαχτυλο οτι ειμαστε υψηλα αμοιβομενοι ,να κοπουν οι διπλες συνταξεις(Τα Επικουρικα μας δηλαδη που τα χρυσοπληρωσαμε)
    και αλλα τετοια ωραια.
    Ε ΟΧΙ ΡΕ ΛΕΒΕΝΤΕΣ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΕΤΕ ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗ.
    ΔΩΣΤΕ ΜΑΣ ΠΙΣΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΝΕΤΕ.
    ΚΑΙ ΤΕΛΟΣ Η ΣΠΕΚΟΥΛΑ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΜΑΣ.

  43. panas avatar
    panas 12/05/2013 23:59:21

    Επειδή εδώ και αρκετά χρόνια ακμάζει η ανασφάλιστη εργασία, χωρίς το κράτος να μπορεί να ελέγξει την κατάσταση, μάλλον θα οδηγηθούμε στην ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη. Σε αυτή θα προστίθεται ένα ποσό που δεν θα είναι ανάλογο με τα ένσημα που έχουν πληρωθεί (μάλλον λογαριθμική θα είναι η σχέση...) και όσοι θέλουν να έχουν κάτι παραπάνω σε σύνταξη θα πρέπει να απευθυνθούν σε ιδιωτικά συνταξιοδοτικά προγράμματα.
    Εφάπαξ και άλλα συναφή θα καταργηθούν σχεδόν άμεσα με αυτή ή την άλλη κυβέρνηση οποιασδήποτε σύνθεσης. Δυστυχώς πάλι θα μας ξεπεράσουν τα προβλήματα και οι κυβερνήσεις μας δεν έχουν το νεύρο κα την ευελιξία να βρεθούν πιο μπροστά.
    Αν σε σύντομο διάστημα έρθει και η "σφαγή των γερόντων", όπως διαφαίνεται, τότε η κοινωνία μας θα καταρρεύσει, γιατί πολλές οικογένειες με παιδιά και άνεργους βασίζονται στις συντάξεις ηλικιωμένων...

  44. Γεωργία avatar
    Γεωργία 13/05/2013 01:04:41

    Το ασφαλιστικό όπως είναι σήμερα το λύνεις με τρεις τρόπους:

    -Ενίσχυση Δημογραφικού(υπάρχει έκθεση Βουλής από το 1993) και όχι φορολόγηση όσων έχουν παιδιά, και τα οποία θεωρούνται τεκμήρια

    -Μείωση ανεργίας μέσω της πλήρης απασχόλησης

    -Καταπολέμηση της μαύρης εργασίας, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει φτάσει στο 45% του εργατικού δυναμικού. Δηλαδή -χονδρικά- οι μισοί άνεργοι δουλεύουν μαύρα και χωρίς εισφορές, οι οποίες και είναι μία από τις 3 κύριες αιτίες κατάρρευσης των ταμείων(οι άλλες είναι το χρηματιστήριο και το PSI)

    Νέες περικοπές όπως είπε το Γραφείο Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους στη Βουλή θα ανατροφοδοτήσουν την ύφεση. Έχουμε φτάσει τα αυτονόητα να θεωρούνται κουφά και ανόητα.

    Καλή εβδομάδα.

  45. Ρηνα avatar
    Ρηνα 13/05/2013 09:31:36

    Oσο ο καθενας βαζει πρωτο το ατομικο του συμφερον και μετα προσπαθει να το παρουσιασει ως γενικο συμφερον, τοσο θα συνεχιζουμε να βαλτωνουμε.
    Τα αδιεξοδα που παρουσιαζονται προσπαθει ο καθε κλαδος να τα λυσει με πιεση. Επικρατουν οι πολυπληθεστεροι σε ψηφο που θα επηρεασουν κυβερνησεις η οι εχοντες στα χερια τους ισχυρους μοχλους.
    Κανεις δεν κοιταει να λυσει τα προβληματα σε συναρτηση με ολη την επικρατεια.
    Τωρα καταλαβαινετε γιατι οι καθηγητες προσπαθησαν να απεργησουν μεσα στις Πανελληνιες, γιατι οι της ΔΕΗ κατεβαζουν τους διακοπτες, γιατι οι υπαλληλοι του Δημου δεν μαζευουν τα σκουπιδια....
    Ολα ρυθμιζονται απο την κεφαλη. Γι αυτο πηγαμε κατα διαολου τοσα χρονια. Δεν ειχαμε ποτε ικανους ηγετες να φτιαξουν κρατος. Ολοι δουλευαν για τη καρεκλα, τα ψηφαλακια και το χρημα.....Οι ισορροπιες το ζητουμενο. Η ταχα Δημοκρατια να μη διαταραχτει επισης. Τωρα που θα επιβληθουν τα παντα δικτατορικα θα καταλαβουμε τι εστι ....βερυκοκο.
    Το ωραιο ειναι οτι και η αριστερα συσσωμη που τοσες δεκαετιες διαμορφωνε σμουλωχτα τη κατασταση, τωρα σιωπησε αιδημονως, συμβιβαστηκε, συμπορευεται και βαραει στη παπαλαμπραινα για τη τιμη των οπλων.....
    Τα πραγματα σαφως οδευουν προς ολεθρια καθαρση.

  46. panos2 avatar
    panos2 13/05/2013 10:18:09

    Η τροικα αντι να προτεινει μειωσεις μισθων και συνταξεων να βαλει αλλο ορο
    η πιανετε φοροδιαφυγη που ειναι 20δις το χρονο!!! και παρεμποριο η δεν εχει αλλη δοση
    γιατι δεν το κανει?
    γιατι την νοιαζει μονο να κοπουν λεφτα ωστε να παρουν σπιτια και οτι αλλο υπαρχει στην χωρα

    • akenaton avatar
      akenaton @ panos2 13/05/2013 11:47:23

      Μήπως γιατί γνωρίζει πως κάτι τέτοιο δεν πρόκειται ποτέ να γίνει;

  47. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 13/05/2013 18:34:16

    Πιστευω οτι Κυβερνηση στην οποια μετεχει ενα Δεξιο κομμα οπως η Ν.Δ , δεν θα χτυπησει ξανα τις μεσαιες συνταξεις 900-1.800 Ευρω περιπου, ανθρωπων ηλικιωμενων που οι περισσοτεροι εχουν δουλεψει σκληρα για πανω απο 3 δεκαετιες, και σε εποχες που οι εργασιακες συνθηκες ηταν πολυ δυσκολοτερες απ τις τωρινες.

    Περιμενουμε ακομα να δουμε ποτε θα εντοπιστουν αυτοι που δεν δηλωνουν τεραστια εισοδηματα και ζουν πλουσιοπαροχα, ενω τα κοροιδα οι συνταξιουχοι πληρωνουν δυσβαστακτους φορους και εισφορες...

  48. ανάποδος avatar
    ανάποδος 14/05/2013 22:38:28

    Δυστυχώς, οι συνταξιούχοι δεν έχουν αντιληφθεί την ωμή πραγματικότητα του ανταποδοτικού ασφαλιστικού συστήματος. Για να λειτουργήσει αποδοτικά, προϋποθέτει συγκεκριμένο σημείο ισορροπίας μεταξύ νυν και πρώην εργαζομένων. Ακούω από πολλούς έχω πληρώσει τις εισφορές μου. Δεν διαφωνω, αλλά οι εισφορές αυτές χρησιμοποιούνται για να πληρωθούν οι συντάξεις των δικαιούχων ΕΚΕΙΝΗ τη χρονική περίοδο. Ουσιαστικά, οι εργαζόμενοι χρηματοδοτούν τις συντάξεις των συνταξιούχων. Για να λειτουργεί ομαλά το σύστημα, απαιτείται πολλαπλάσιος αριθμός εργαζομένων ανά συνταξιούχο και ρύθμιση της αποδιδόμενης σύνταξης αναλογικά με τις αποδιδόμενες εισφορές εκ μέρους των εργαζομένων. Εννοείται ότι το δημογραφικό πρόβλημα, όπως και η ανεργία είναι οι δήμιοι του συγκεκριμένου τύπου ασφαλιστικού. Υπολογίστε επιπλέον, ότι η ανάγκη για μεγιστοποίηση των αποδιδόμενων συντάξεων οδηγεί εμμέσως και στην παραγωγή οικονομικής φούσκας, αν αναλογιστούμε ότι το 50% των διακινούμενων κεφαλαίων στον πλανήτη αποτελούν τα αποθεματικά των ταμείων των αναπτυγμένων χωρών. Τέλος, κρίνοντας από το ελληνικό παράδειγμα, η εκκωφαντική κατάρρευση που θα επέλθει συντόμως θα καταδείξει τις συνέπειες των ατασθαλιών και των βαρύτατων σφαλμάτων μιας γενιάς, η οποία προτίμησε να υποθηκεύσει το μέλλον των επόμενων προκειμένου να εξασφαλίσει μια πρόσκαιρη, εικονική ευμάρεια. Παράλληλα. θα αποτελέσει και την νομοτελειακή της τιμωρία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.