#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/03/2012 13:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η ανάπτυξη δε θα έρθει από τους «εθνικούς εργολάβους και προμηθευτές»



Είδα χθές το βράδυ το MEGA  να πανηγυρίζει!

«Ξεπαγώνουν» τα μεγάλα έργα, μας ενημέρωσαν  με στόμφο! Είδα τους  εκπροσώπους των γνωστών κοινοπραξιών να ανακοινώνουν μεγαλεπήβολα σχέδια και να τάζουν θέσεις απασχόλησης. Ασυναίσθητα το μυαλό μου πήγε μερικά χρόνια πίσω, όταν πάλι έβλεπα τους εκπροσώπους των ίδιων κοινοπραξιών, πότε να ανακοινώνουν ότι κτίζουν την  «ισχυρή Ελλάδα» και πότε  να χορεύουν τσάμικο με τους πολιτικούς τους προϊσταμένους.

Δυστυχώς η «ισχυρή Ελλάδα» απεδείχθη  αδύναμη και ο χορός οδήγησε τη χώρα στο Ζάλογκο.

Μεγάλα έργα στην Ελλάδα σημαίνει ένας-δυο  μεγάλοι εργολάβοι (δεν νομίζω να έχουν μείνει και πολλοί άλλοι), σημαίνει περισσότερο τσιμέντο στην Αθήνα, σημαίνει πλασματικές θέσεις απασχόλησης. Σημαίνει επανάληψη του στρεβλού μοντέλου που ακολουθήθηκε τις τελευταίες δεκαετίες. Με τα γνωστά αποτελέσματα.

Από κοντά ο κ. Σηφουνάκης να μας παρουσιάζει ένα νέο οικοδομικό κανονισμό που θα επιτρέπει μικρά και μεγάλα τερατουργήματα.

Και ο κ. Παπακωνσταντίνου, που αφού ...έσωσε την οικονομία μας, τώρα αναλαμβάνει να ...σώσει και το Ελληνικό!

Αλήθεια, υπάρχει κανένας έλεγχος σ’ όλες αυτές τις πρωτοβουλίες ή πάλι οι Υπουργοί του ΠΑΣΟΚ κάνουν αυτά που ...ξέρουν;

Ας προσέξουν εκεί στη ΝΔ, μήπως πάλι δεσμεύσουν τη χώρα  με αναθέσεις για την επόμενη δεκαετία!

Τώρα που το ζήτημα της ανάπτυξης μπαίνει στη βασική ατζέντα και μάλιστα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η Ελλάδα πρέπει να επανακαθορίσει τις προτεραιότητές της.

Ανάπτυξη ναι, αλλά σε ποιούς τομείς;

Ανάπτυξη ναι, αλλά με ποιό σχέδιο;

Ανάπτυξη ναι, αλλά με ποιό μοντέλο;

Ανάπτυξη ναί, αλλά με ποιά φιλοσοφία;

Ανάπτυξη ναί, αλλά με ποιούς στόχους;

Αυτό, κατά τη γνώμη μου, θα είναι το ζητούμενο της επόμενης εκλογικής αναμέτρησης.

Όταν έχεις ένα εκατομμύριο ανέργους, χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις πτωχευμένες (και χιλιάδες ακόμα στα πρόθυρα της χρεοκοπίας), την παιδεία απαξιωμένη και  τον κοινωνικό ιστό διαλυμένο, η ανάπτυξη πρέπει να αρχίσει από κάτω. Καλά και θεάρεστα τα μεγάλα έργα της Αθήνας, αλλά δεν πρόκειται να δώσουν καμιά ανάσα στην Κομοτηνή ή την Κοζάνη.

Ο κ. Σαμαράς, στις χθεσινές του δηλώσεις από τις Βρυξέλλες ζήτησε:

- Να ενεργοποιηθούν τα Ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ).

- Να αξιοποιηθούν οι πόροι της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων.

- Να δημιουργηθεί μια Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.

 

Έθεσε και τις προτεραιότητες:

- Να τονωθεί η ρευστότητα στην πραγματική οικονομία,

- να χρηματοδοτηθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις

- να ενισχυθούν οι εξαγωγές.

- να απεμπλακούν, επιτέλους, τα μεγάλα έργα υποδομής.

Να υποθέσω ότι η ιεράρχηση δεν έγινε τυχαία!

Να προσθέσω και κάτι ακόμα:Να δοθεί προτεραιότητα σε μικρά  και μεσαία έργα στην περιφέρεια. Έργα τα οποία θα μπορέσουν να αναστήσουν τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις και να δώσουν θέσεις εργασίας στον τοπικό πληθυσμό.

Επειδή ακούω ότι μερικά φαντάσματα του παρελθόντος αρχίζουν να ακονίζουν τα δόντια τους, χρήσιμο είναι θυμόμαστε ότι αυτοί που κατέστρεψαν τη χώρα δεν μπορούν να την ξαναχτίσουν.

ΚΡ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/03/2012 13:22:33

    Χρήσιμο θα ήταν η ΝΔ να πάρει την θέση ότι θα επανεξετάσει οποιαδήποτε ανάθεση έργου λόγω προεκλογικής περιόδου.

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 02/03/2012 13:28:33

    Δεν ειδες μονο αυτο.Ειδες και τον Πρετεντερη σε αντιγερμανικο σωου να λεει οτι μας λενε ψεματα και χωρις λεφτα αναπτυξη δεν γινεται.
    Και εννοουσε να ανοιξουν το πορτοφολι οι Γερμανοι ωστε να δωσουν λεφτα στο ΚΡΑΤΟΣ και αυτο να τα μοιρασει στους "αναπτυξιακους παραγοντες".
    Πληροφορω τον Πρετε οτι λεφτα υπαρχουν οπως ελεγε και καποιος αλλος.
    Τρισεκατομμυρια ειναι τα διεθνη κεφαλαια.Ανηκουν ομως σε ΙΔΙΩΤΕΣ.
    Οταν οι Γερμανοι λενε αναπτυξη εννοουν οτι πρεπει να δημιουργηθουν προυποθεσεις ωστε αυτοι οι ιδιωτες να θεωρουν επικερδες να χτισουν εργοστασια στην Ελλαδα.Οταν ο Πρετε λεει αναπτυξη εννοει να τα παρει το κρατος απο τους Γερμανους ετσι χαριστικα και να τα δωσει στους εργολαβους.
    Ειναι διαφορετικα πραγματα.

    • Γιαννης Σ. avatar
      Γιαννης Σ. @ ψυχραιμια 04/03/2012 11:50:32

      Ακομα Πρετεντερη βλεπεις και δεν του γυρησες την πλατη;;

  3. franc avatar
    franc 02/03/2012 13:40:05

    Καπιταλισμός χωρίς εργολάβους δεν υπάρχει

  4. ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ avatar
    ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ 02/03/2012 13:48:49

    Άραγε οι μεγκαλοεργολάβοι θα προσλάβουν προσωπικό από τις λίστες του ΟΑΕΔ , που μόνο οι Έλληνες άνεργοι καταγράφονται ; (μπας και δούμε τα ποσοστά ανεργίας να πέφτουν ,οπότε μπορεί να δοθεί και καμμιά αύξηση στους μισθούς κάποτε , μιάς και συνδέοναι πλέον αυτά )
    ή θα προσλαμβάνουν προσωπικό από τις γείτονες ή από τις παραδουνάβιες και βάλε χώρες, ή ασιατικές ή αφρικανικές ; και εμείς θα <> με τα τριακόσια ευρώ του επιδοματος ανεργίας και θα τους χαζεύουμε από τα πάρκα και τα παγκάκια ; και αντίο ένσημα και συντάξεις .

    • ΑΝΤΩΝΗΣ avatar
      ΑΝΤΩΝΗΣ @ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ 02/03/2012 15:48:21

      Αναγνώστη
      Θα προσλάβουν ότι τους συμφέρει καλύτερα. Σε ελεύθερη αγορά ζούμε άρα απορίες αυτού του τύπου είναι παρωχημένες. Εκτός αν απαιτείς απο το κράτος να κάνει μία γενική κάθαρση αλλοδαπών που ενώ τους έχει δώσει άδειες παραμονής θα τους απελάσει στις χώρες τους. Όσο για τους λαθρομετανάστες αυτούς ας τους πιάσουν. Τόσο απλά.
      Δεν καταλάβαίνω τι ακριβώς ζητάτε ενώ γύρω μας είναι όλα τόσο φανερά.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ 02/03/2012 15:52:34

      Οι παραδουνάβιες χώρες είναι όλες μέλη της ΕΕ ή συνδεδεμένα μέλη, και οι πολίτες τους έχουν έχουν εδώ και δεκαετίες το δικαίωμα να εργάζονται στις άλλες χώρες της ΕΕ.
      Για όσους δεν κατάλαβαν, συνυπογράψαμε τη συμφωνία του Μάαστριχτ ήδη το 1989. Έχουμε χάσει συνέχειες μάλλον. Που να τα λέω ξανά μανά τώρα.

      • ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ avatar
        ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ @ Ο Θείος 02/03/2012 20:07:55

        Προς Αντώνη και Θείο
        Με βάσει τις πληροφορίες , ότι τα νέα μέτρα προβλέπουν αύξηση των κατώτερων μισθών μόνο αν η ανεργία πέσει, στο 10% ; , μπορείτε να Προς Αντώνη και Θείο
        Με βάσει τις πληροφορίες , ότι τα νέα μέτρα προβλέπουν αύξηση των κατώτερων μισθών μόνο αν η ανεργία πέσει, στο 10% ; , μπορείτε να αντιληφθείτε ότι τα σχόλια σας είναι το λιγότερο άσχετα και ξένα με τα γραφόμενά μου ;
        Ας διαβάζατε προσεκτικά το σχόλιό μου , σύνδεση ανεργία με τους κατώτατους μισθούς να το καταλαβαίνατε, και τότε δεν θα χρειάζονταν να προβάλατε την αλαζονεία και τον εγωισμό σας τόσο άφρονα. Μερικά πράματα είναι πιο απλά και αυτονόητα .Οπότε Μάαστριχ και λαθρομετανάστες δεν παίζουν στο σχόλιο μου
        Στο σχόλιο μου ισχύει και για τους Έλληνες με μαύρη εργασία ,που δεν μειώνουν τα ποσοστά ανεργίας .
        ότι τα σχόλια σας είναι το λιγότερο άσχετα και ξένα με τα γραφόμενά μου ;
        Ας διαβάζατε προσεκτικά το σχόλιό μου , σύνδεση ανεργία με τους κατώτατους μισθούς να το καταλαβαίνατε, και τότε δεν θα χρειάζονταν να προβάλατε την αλαζονεία και τον εγωισμό σας τόσο άφρονα. Μερικά πράματα είναι πιο απλά και αυτονόητα .Οπότε Μάαστριχ και λαθρομετανάστες δεν παίζουν στο σχόλιο μου
        Στο σχόλιο μου ισχύει και για τους Έλληνες με μαύρη εργασία ,που δεν μειώνουν τα ποσοστά ανεργίας .

  5. φριξος avatar
    φριξος 02/03/2012 13:58:37

    Για μια ακόμα φορά ο Κύριος Ροδινός τo the point. Ξεκαθαρίζετε κάτι που επισήμανα και εγώ εχτές στον Φάκτορα...

    http://www.antinews.gr/2012/02/29/149718/#comments

    Ελπίζω να ακούν εκεί στη ΝΔ γιατί μόνο με τέτοιες ουσιαστικές κινήσεις θα καταφέρουν να πάρουν πίσω παραδοσιακούς ψηφοφόρους της.

  6. Δικερως avatar
    Δικερως 02/03/2012 16:47:28

    Σημαντικο το αρθρο σου οσο και επικαιρο.
    Συμφωνω σχεδον σε ολα.
    Παρ'ολα αυτα,οσο πιο κατακερματισμενος ο γεωγραφικος σχεδιασμος,τοσο πιο
    δυσκολος ο ελεγχος.Επισης και το επενδυτικο spill over,σε επιπεδο μικροοικονομιας,σε μια χωρα με δυαλυμενη διοικηση,παραγει μικροτερη κοινωνικη υπεραξια.
    Θα ηταν γονιμο,εκτος αυτων που αναφερεις,να σχεδιαστει ταχιστα Εθνικη Πολιτικη Δημοσιων Επενδυσεων.Χρειαζονται και τα μικρα αλλα και τα μεγαλα εργα,τα οποια,ομως, χωρις Τραπεζες και εργολαβους ΔΕΝ γινονται.
    Να προταθει αμεσα στην κοινωνια το υποδειγμα που η χωρα πρεπει να ακολουθησει,χωρις υπαινιγμους και με μεγαλο θαρρος απο τους πολιτικους.
    Υπαρχει πλαισιο ιδεων στην Νεα Δημοκρατια και αυτο ειναι το" Σχεδιο 2021"
    του Α.Σαμαρα.Οσοι πιστοι προσελθετε.

  7. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 02/03/2012 16:48:15

    Είδες, είδες, στη θεωρία όλοι καλοί είμαστε... Ακόμα κι ο Παπανδρέου.

    Στην πράξη λίγο ξεστρατίζουμε από τον Πατριωτικό προσανατολισμό, από τον Όρκο, όταν ο "νταβατζής" αγριεύει, απειλεί και αμέσως μετά (υποθέτω) καλμάρει και λαδώνει?

  8. Δικερως avatar
    Δικερως 02/03/2012 16:59:06

    ?

  9. Δικερως avatar
    Δικερως 02/03/2012 17:00:40

    !

  10. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 02/03/2012 17:02:56

    Να γιατί καταντήσαμε μπανανία!
    Ανάπτυξη = ασφαλτόστρωση στη Hellenic Democracy…!!!

    Να σταματήσουν τα μεγαλεπήβολα έργα «υποδομών»! Αρκετά τσιμέντα κι άσφαλτο.
    Εργοστάσια και παραγωγή δεν βλέπω. Τι να κάνουμε τις υποδομές όταν δεν έχουμε δομές!
    Α ναι πρέπει να στηριχθεί το πνευματικό μας έργο, οι διανοούμενοι της δημοσιογραφίας!
    Χωρίς τσιμέντο δεν υπάρχει πολιτισμός! Τόπε κι ο Περικλής.

    Τελικά μήπως θα τρώμε τσιμεντοφιλέτα με σάλτσα από άσφαλτο!

  11. Δικερως avatar
    Δικερως 02/03/2012 17:10:57

    Me too!

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Δικερως 02/03/2012 17:14:43

      Ακατάλληλο!
      Τέλος στις ασφαλτοστρώσεις. Οι "υποδομές προϋποθέτουν δομές!

  12. Δικερως avatar
    Δικερως 02/03/2012 17:44:48

    ok

  13. Nik avatar
    Nik 04/03/2012 01:44:01

    Οικονομικές αλήθειες:
    Πάνω από 90% των θέσεων εργασίας ΠΑΝΤΟΥ βρίσκεται σε εταιρίες που απασχολούν κάτω από 50 άτομα.

    Ολες οι σημερινές μεγάλες εταιρίες κάποτε ήταν μικρές. Microsoft, Hewlett Packard, Apple, Google, Yahoo, GM, GE, Ford και πάει λέγοντας.

    Καμία μεγάλη εταιρία, πουθενά στον κόσμο, δεν ξεκίνησε με τον αριθμό εργαζομένων που έχει τώρα. Ολες άρχισαν μικρές και μεγάλωσαν σε κατάλληλο οικονομικό περιβάλλον.

    Στην Ελλάδα τώρα, όπου οι πολιτικοί ψάχνουν για τον μεγάλο επενδυτή, με τον οποίο θα συναλλαχθούν σε "στρατηγικό επίπεδο" και αυτομάτως θα δημιουργήσουν νέο πλούτο και θέσεις εργασίας. Κάνοντας αυτό θα αγνοήσουν για μια ακόμη φορά την πλουτοπαραγωγική δύναμη των μικρών επιχειρήσεων, θα κατευθύνουν πόρους στους μεγάλους, θα χαντακώσουν τις μικρές επιχειρήσεις με τον μοναδικό τρόπο που έχουν αναπτύξει οι πολιτικοί μας: γραφειοκρατεία, απρόβλεπτο φορολογικό σύστημα, δήθεν περιβαλλοντικούς περιορισμους κλπ.

    Ο κύκλος είναι αέναος όσο είναι και ελληνικός. Αν δεν αλλάξουν τα μικρά, μην περιμένετε να αλλάξουν τα μεγάλα.

  14. Προφήτης avatar
    Προφήτης 04/03/2012 15:21:06

    Κώστα, ο προβληματισμός σου είναι το μόνιμο αναπτυξιακό ζητούμενο, από την εποχή της διαμάχης Ζολώτα-Βαρβαρέσσου.
    Συμφωνώ 100%.

    Αλλά η παρούσα κατάσταση συνιστά την κλεπτοκρατία που διέλυσε τη χώρα την τελευταία 30ετία.
    Είναι πολιτικό το πρόβλημα, όχι οικονομικό.
    Αν δεν ξεδοντιαστούν οι πολιτικοί εκπρόσωποι των νταβατζήδων δεν υπάρχει σωτηρία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.