#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
17/08/2011 11:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Τουρκία παίζει με την φωτιά στην Μεσόγειο



Οι εν μέσω θέρους απειλητικές δηλώσεις Ερντογάν για τις προσεχείς έρευνες στην ΑΟΖ της Κύπρου πέρασαν απαρατήρητες για  πολλούς και για άλλους, εθισμένους στο κλισέ «στρατηγοί – πολιτικοί» στην Τουρκία δεν ήταν παρά ένα πυροτέχνημα στα πλαίσια αυτής της κουραστικής θεατρικής παραστάσεως.

Το γεγονός ότι η εταιρεία που θα αναλάβει τις έρευνες, η Noble Energy είναι αμερικανικών συμφερόντων και ότι το περιβόητο οικόπεδο «12» ευρίσκεται στην περιοχή του κοιτάσματος «Λεβιάθαν», γειτονεύει δηλαδή με την Ισραηλινή ΑΟΖ παρέχουν επιπλέον «εγγυήσεις» στους κακομαθημένους Κύπριους και Έλληνες αναλυτές : Μαθημένοι άλλοι να παρεμβαίνουν για τα συμφέροντα μας (όχι για την ψυχή της μάνας τους...),  άλλοι να καλούνται να φυλάξουν τα σύνορα μας, άλλοι να αποσπούν ευχαριστήρια όταν ως ex deus machina μας «σώζουν» από την απειλή πολεμικής εμπλοκής με τίμημα την «γκριζοποίηση» εθνικού εδάφους, οι αναλυτές μας αποφαίνονται ότι οι Τούρκοι «δεν θα τολμήσουν» να πλήξουν αμερικανο-ισραηλινά συμφέροντα....

Μάλλον όμως διαφωνεί ο κ. Sevil Kusukkosum της Hurriet Daily News !

“Turkey to deter gas exploration plans”  τιτλοφορεί περισπούδαστο άρθρο του, όπου μας πληροφορεί ότι η Αγκυρα προσπαθεί να αποτρέψει την έναρξη των ερευνών από την αμερικανική εταιρεία, κινούμενη στο πλαίσιο των δηλώσεων Ερντογάν.

«Υψηλά ιστάμενος» επίσημος του τουρκικού ΥΠΕΞ δήλωσε ότι ενημερώθηκαν για τις τουρκικές επιφυλάξεις τα Ηνωμένα Έθνη, η εταιρεία και οι ΗΠΑ, «πολλές φορές», ότι οι σχεδιαζόμενες γεωτρήσεις είναι «παράνομες» και θα έχουν αρνητικές συνέπειες για τις διακοινοτικές συνομιλίες  στην Κύπρο.

Παρακάτω μας λέγει ότι  «η Άγκυρα ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕ τους ενδιαφερομένους «να μήν προβούν σε ενέργειες...» πάλι με το αιτιολογικό των «αρνητικών συνεπειών στις συνομιλίες» κλπ.

«Οι γεωτρήσεις είναι παράνομες λόγω της εκκρεμότητος στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδος, οι Τουρκοκύπριοι έχουν και αυτοί δικαιώματα στην περιοχή ...»

«Η εταιρεία και οι ΗΠΑ δεν έχουν ακόμη απαντήσει θετικά στις Τουρκικές αιτιάσεις» μας λέγει ο κ. «επίσημος» του Τουρκικού  ΥΠΕΞ...



Έως εδώ θα μπορούσε κανείς να θεωρήσει ότι έχουμε να κάνουμε με τις συνήθεις τουρκικές θρασύτητες, με τα «τσαλίμια» και τα παζάρια που χαρακτηρίζουν την εν γένει συμπεριφορά των Ασιατών γειτόνων μας από καταβολής Τουρκικού κράτους.

Οι Ερντογάν και Νταβούτογλου όμως απείλησαν ότι η Τουρκία δεν θα φεισθεί ουδενός μέσου προκειμένου να επιβάλλει την «νομιμότητα» στην περιοχή και να υπερασπισθεί τα συμφέροντα των Τουρκοκυπρίων... Το εχει ξανακάμει το 1974 !

Το ύφος, οι διατυπώσεις και η προϊστορία, θυμίζουν τις απειλές κατά των εναερίων μέσων της FRONTEX σε Αγαθονήσι – Φαρμακονήσι, την πειρατεία κατά του Ιταλικού πλοίου EXPLORA και τις καθημερινές προκλήσεις στον εναέριο χώρο του Αιγαίου. Ένα τυπικό σενάριο, είναι η «περικύκλωση» της επίμαχης περιοχής από τουρκικά πλοία, η εκπομπή ( a la ραντάρ της Daca στα ελικόπτερα της  FRONTEX) απειλητικών σημάτων περί παραβιάσεως στρατιωτικής περιοχής πρός κάθε προσεγγίζον μέσο και η διενέργεια «ελέγχων» - νηοψιών ακόμη και με το πρόσχημα – καραμέλα του πολέμου κατά της ...τρομοκρατίας ! (καθ’ όσον είναι πάντα σε ισχύ η ΝΑΤΟική επιχείρηση “active endeavour” που νομιμοποιεί  νηοψίες και συναφείς επιχειρήσεις πολεμικών πλοίων της Συμμαχίας και αυτό υπενθυμίζεται με εκπομπές πρός ναυτιλλομένους όλων των μεσογειακών Κρατών, π.χ. καθημερινώς από το ημέτερο Olympia Radio )

Ο προφανής σκοπός μιας τέτοιας συμπεριφοράς είναι η πρόκληση «εμπλοκής», κάποιου τύπου επεισοδίου ακόμη και με πλοίο αμερικανικών η άλλων συμφερόντων, η «διόγκωση» του γεγονότος  («γάτοι» οι Τούρκοι και άριστοι χειριστές του διαδικτύου και των ΜΜΕξηλιθιώσεως ) και η συνήθης «παρέμβαση των ψυχραιμοτέρων» πρός αποτροπή άλλων εξελίξεων. Το τελευταίο που θα ήθελαν οι Αμερικανοί είναι μια εμπλοκή Τουρκικών και Αμερικανικών πλοίων απέναντι από τις ακτές της Συρίας !

Το ειδοποιό στοιχείο τώρα είναι η εξελισσόμενη κρίση στην Συρία, η ρευστότητα στην Αίγυπτο και την Λιβύη και η αναζωπύρωση των επιχειρήσεων σε όλη την έκταση του Κουρδιστάν, σε Ιράν, Τουρκία και στην Συρο – Τουρκική μεθόριο.

Τι περιθώρια έχουν οι Αμερικανοί που «ψήνονται» για περιπέτεια στην Συρία να αγνοήσουν τις Τουρκικές «υποδείξεις» η προκλήσεις;  Η να «ανοίξουν την πόρτα» μέσω διαμεσολαβήσεως, παρεμβάσεως (έχει ναυτική βάση στην Συρία...) στην Ρωσία που «καίγεται» για εμπλοκή Ρωσικών εταιρειών στην περιοχή;  Να υπενθυμίσω την δήλωση Λαβρώφ ότι η Ρωσία δεν θα παραμείνει αδιάφορη σε περίπτωση απειλής κατά της ακεραιότητος της Κυπριακής Δημοκρατίας...

Το αποτέλεσμα ενός «θερμού», «χλιαρού» η «κόσμιου» επεισοδίου; «Αναστολή» των γεωτρήσεων, «συνομιλίες» κλπ. τερτίπια...

Το τουρκικό κέρδος; Ακόμη μια φορά de facto αναγνώριση «τουρκικών δικαίων»  και συμφερόντων και εγγραφή της Τουρκίας ως ισχυρού περιφερειακού παράγοντος που ΟΥΤΕ οι ΗΠΑ δεν μπορούν να αγνοήσουν...

Αναφέρθηκα σε εμπλοκή τουρκικών και αμερικανικών πλοίων, αφού η ανύπαρκτη Κυπριακή ναυτική δύναμη είναι απολύτως ανίκανη να περιπολήσει την περιοχή των ερευνών και να προβάλλει την προβλεπόμενη στα πλαίσια της ασκήσεως εθνικής κυριαρχίας σε ΔΙΑΚΗΡΥΓΜΕΝΗ ΑΟΖ ένοπλη ισχύ. Ασφαλώς τον ρόλο αυτό θα μπορούσε να αναλάβει η εκ των ΕΓΓΥΗΤΡΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Ελλάδα...Αυτό αφήνουν να εννοηθεί και οι δηλώσεις των ΥΠΕΞ Λαμπρινίδη – Μαρκουλλή...

Οι δυσκολίες πολλές, οι ελλείψεις σε μέσα αρκετές ( θα αναφερθώ ακόμη μια φορά στην εγκληματική εγκατάλειψη των αεροσκαφών Ναυτικής συνεργασίας...), η δημοσιονομική κατάσταση για κλάματα αλλά εδώ πρόκειται για την λυδία λίθο του Ενιαίου Αμυντικού Χώρου και την ύψιστη δοκιμασία για τις φιλοδοξίες της χώρας μας να διεκδικήσει κύρος και παρουσία στο διαφαινόμενο ενεργειακό Ελντοράντο της Α. Μεσογείου. Αμέσως μετά έχει σειρά στο τουρκικό «κιτάπι» η ΑΟΖ του Καστελορίζου !

Hic Rhodus, hic salta !

Parsifal

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ραββινος avatar
    Ραββινος 17/08/2011 12:34:13

    Μπραβο για το αρθρο !''Hic Rhodus, hic salta !''Αυτο τα λεει ολα !

  2. taxidriver avatar
    taxidriver 17/08/2011 12:35:50

    Άσχετο με το θέμα άλλα γιατί τα ελληνικά ρητά τα γράφει στα λατινικά;

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ taxidriver 17/08/2011 18:08:51

      Για να είναι πιο περιπούδαχτα :-)

      • parsifal avatar
        parsifal @ Ανώνυμος 17/08/2011 21:32:55

        "περισπούδαστα" θα ελεγα εγώ...
        Και εξηγούμαι : Πήγα σε ξένο σχολείο, σε ξένη χώρα και πολλά απο αυτά που εμαθα είναι στα λατινικά. Λυπούμαι αλλά οτι μάθεις στα 13 η στα 16 δεν λησμονείται και δεν μεταφράζεται πάντα...

        • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
          ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ parsifal 19/08/2011 17:36:05

          Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα

  3. armagedon avatar
    armagedon 17/08/2011 12:53:36

    ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ

  4. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 17/08/2011 12:55:49

    Οι τουρκικές απειλές δεν πρέπει ούτε να υποτιμούνται, αλλά ούτε και να υπερτιμώνται. Δεν μπορεί να γίνει σύγκριση με το 1974, διότι τότε υπήρχε η σχεδόν εκπεφρασμένη αμερικανική (και αγγλική) βούληση να υποστηριχθεί η Τουρκία σε ένα τέτοιο εγχείρημα, που μόνον ο Ιωαννίδης δεν την είδε. Υπήρχαν όμως και τα αντίστοιχα αγγλικά (κυρίως), αμερικανικά (δευτερευόντως) και ισραηλινά (last but not least...) συμφέροντα που εξυπηρετούνταν με την τουρκική εισβολή και τη de facto διαίρεση του νησιού.

    Σήμερα τα συμφέροντα αυτά δεν υπάρχουν. Οι τουρκικές απειλές είναι καθαρά τουκρικές. Η Κύπρος, εξύπνως ποιούσα, παραιτήθηκε στην ουσία από τη δική της εκμετάλλευση των κοιτασμάτων και την εκχώρησε σε ξένες (μεταξύ άλλων και αμερικανικές) εταιρίες, ενώ ταυτόχρονα έκανε ισχυρό συνεταίρο της το Ισραήλ. Οι διεθνείς συσχετισμοί είναι συνεπώς κατά της Τουρκίας, αλλά και η διεθνής βούληση είναι κατά της Τουρκίας.

    Αυτή τη στιγμή η Τουρκία συμπεριφέρεται σαν βατράχι που προσπαθεί να μιμηθεί το βουβάλι. Φουσκώνει, φουσκώνει και προσποιείται την πλανητική υπερδύναμη. Δεν λέει κανείς ότι δεν εχει αναπτυχθεί πολύ τελευταία η Τουρκία, και οικονομικά και στρατιωτικά και σε επίπεδο πολιτικού ειδικού βάρους, όμως άλλο αυτό και άλλο να κουνιέσαι με αυθάδεια στη μοναδική πλαντητική υπερδύναμη. Προς το παρόν, τη διασώζει το γεγονός ότι οι Η.Π.Α. και το Ισραήλ, έχοντας άλλες προτεραιότητες, ζουν με την ψευδαίσθηση ότι ίσως και να λογικευτεί κάποια στιγμή η Τουρκία. Όλο και περισσότεροι αντιλαμβάνονται, όμως, ότι αυτό είναι παραπάνω από ουτοπικό. Γι' αυτό, αν και πρώτη προτεραιότητα θεωρητικά είναι το Ιράν, η σωφροσύνη επιτάσσει στη Δύση να ασχοληθεί πρώτα με την Τουρκία, ώστε να έχει καλυμμένα τα νώτα της πριν στραφεί κατά του Ιράν.

    Στο κάτω κάτω, στο θέμα της Κύπρου έχει εκτοξεύσει πολλές φορές απειλές η Τουρκία μετά το 1974, που τις πήρε πίσω. Θυμάστε που έλεγε ότι αν ενταχθεί η Κύπρος στην Ε.Ε. θα ενσωματώσει τα κατεχόμενα στο τουρκικό κράτος; Τι απέγινε αυτή η απειλή; Τίποτα. Και άλλες πολλές μπορούμε να βρούμε που τις πήρε πίσω. Όπως στο θέμα των πετρελαίων και του φυσικού αερίου. Πολλές φορές πήγε να παρενοχλήσει, πήγε να ακυρώσει έρευνες κλπ., ωστόσο πάντοτε στο τέλος έκαμνε πίσω.

    Διότι μπορεί ο θρασύδειλος Τούρκος να πολυκουνιέται όταν νομίζει ότι "τον παίρνει", αλλά δεν είναι τόσο χαζός ώστε τελικά να μην ξέρει πότε τον παίρνει πραγματικά και πότε όχι. Κι εδώ οι συσχετισμοί και οι συγκυρίες δείχνουν ότι, μάλλον, δεν τον παίρνει. Σε αντίθεση με το 1974 που τον έπαιρνε...

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Επώνυμος 17/08/2011 13:30:42

      Tιποτε δεν πηρε πισω.Η απειλη της ενσωματωσης των κατεχομενων εφερε μαζι με την ενταξη της Κυπρου το σχεδιο Αναν.
      Η αποδοχη του σχεδιου απο την Τουρκια και η απορριψη του απο την Κυπρο εφερε την απροσκοπτη εναρξη των ενταξιακων συνομιλιων της Τουρκιας με την ΕΕ.Ετσι η ενταξη της Κυπρου στην ΕΕ δεν ειχε συνεπειες για τη σταση των Τουρκων στο κυπριακο (κατοχη κοινοτικης χωρας) που ηταν ο λογος της αρχικης της στασης και των απειλων.
      Η Τουρκια δεν παιρνει πραγματα πισω αλλα και δεν εκτιθεται λεγοντας πολλα.
      Οι μεχρι τωρα απειλες της ειναι αοριστες επειδη ακριβως προκειται για τις ΗΠΑ και το Ισραηλ.Το αιτημα της να ζητησει συγνωμη το Ισραηλ για τους Τουρκους που σκοτωσε στο πλοιο παραμενει και αν στο Ισραηλ ηταν καποιος αλλος απο τον Νετανυαχου που ειναι και αυτος λιγο τρελος ισως να ειχε ικανοποιηθει.
      Θα δουμε πως θα καταληξει αυτο.

    • Μεσσήνιος avatar
      Μεσσήνιος @ Επώνυμος 17/08/2011 13:43:31

      Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Φυσικά να προσθέσω ότι πρέπει να είμεθα πάντα σε ετοιμότητα. Ακόμη και το παραμικρό επεισόδιο να προκαλέσουν οι νταήδες εξ Ανατολών, παίζει να στραφεί εναντίον μας (βλέπε Ίμια 1996).

      Δίνω τρεις συνδέσμους για πρόσθετη ενημέρωση & προβληματισμό επί του θέματος:

      Άρθρο-φωτιά του Β.Μαρκεζίνη: "Πάψτε να είστε υποτακτικοί της Τουρκίας"!

      http://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=22765&Itemid=83

      Χωρίς να ρωτήσει τον Τατσόπουλο έβγαλε ανακοίνωση για τους Τούρκους ο Αβραμόπουλος...

      http://www.stoxos.gr/2011/08/blog-post_17.html

      Στην επίθεση η Κυπριακή Δημοκρατία για ΑΟΖ:

      http://sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/410582

  5. Bodinus1576 avatar
    Bodinus1576 17/08/2011 13:04:18

    Αυτό ακριβώς είχε γράψει και ο Κονδύλης! Ότι θέλουμε οι ξένοι να μας ταϊζουν, να μας χρηματοδοτούν και να φυλάνε τα σύνορά μας. Υπάρχει όμως περίπτωση να αλλάξει αυτή η αντίληψη όταν αντιμετωπίζουμε τους εξοπλισμούς ως "αναγκαίο κακό" και όχι ως θεμελιώδη υποχρέωση του κράτους να παρέχει ασφάλεια και να εξασφαλίζει την ύπαρξή του;
    Οι Αμερικανοί, όταν η ΕΣΣΔ εκτόξευσε τον Σπούτνικ στις 4.10.1957 ψηφίσαν άμεσα το "National Defence Education Act" και συνέδεσαν άμεσα την εκπαίδευση με την ανάπτυξη τεχνολογίας για την άμυνα. Δεδομένου ότι η ελληνική κοινωνία, σε αντίθεση με την τουρκική όπου ο Νταβούτογλου δήλωσε πρόσφατα ότι "είμαστε έτοιμοι να θυσιάσουμε και πάλι 130.000 στρατιώτες σε ένα βράδι για τα συμφέροντα της Τουρκίας" (130.000 είχαν πεθάνει σε μία νύχτα από το κρύο κατά τον Α ΠΠ), σέβεται την ανθρώπινη ζωή-και καλά κάνει- η ανάπτυξη αξιόμαχου σε επίπεδο προσώπων και υλικού περνάει από την εκπαίδευση. Αντί για χρηματοδότηση ΜΚΟ για τα συντάγματα στις υποσαχάριες χώρες, ας χρηματοδοτήσουμε την ανάπτυξη εγχώριων οπλικών συστημάτων, που στη συνέχεια θα αναπτύξουν εφαρμογή και στην καθημερινότητα. Δε θα ήταν επίσης ελκυστική για τον νέο σε περίοδο κρίσης και φτώχειας η προοπτική να ξέρει ότι μπαίνοντας στο στρατό για θητεία 24 μηνών στα 18 του, θα λάβει εκπαίδευση στους υπολογιστές (ένα ECDL βρε αδερφέ), θα μάθει μια ξένη γλώσσα, θα λάβει υποστήριξη για τις σπουδές του (τουλάχιστον στα θεωρητικά μαθήματα). Το φαγητό που πετιόταν κάθε μέρα στις μονάδες κοστίζει περισσότερο.
    Έτσι και το στίγμα του "φόρου υποτέλειας" που βαρύνει τις εξοπλιστικές δαπάνες θα αποτινάσσαμε και το κοινωνικό έργο των ΕΔ θα αποκτούσε μοντέρνο περιεχόμενο δίνοντας καταρτισμένους επαγγελματίες στην κοινωνία.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ Bodinus1576 17/08/2011 13:40:34

      Εξαιρετικός!

  6. μαρικα avatar
    μαρικα 17/08/2011 13:07:22

    Ψηλα την χτιζουν τη φωλια και θα τους σπασει ο κλωνος θε να τους φυγουν τα πουλια και να τους μεινει ο πονος,αυτα για τους γειτονες μας ας καθησουν στα αυγα τους και να μην ξεινωνται στου τσομπανη την γκλιτσα.

    • ΣΠΥΡΟΣ avatar
      ΣΠΥΡΟΣ @ μαρικα 17/08/2011 14:17:09

      ΟΧΙ ΝΑ ξύνονται να ξύνονται αλλά με κυβέρνηση ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΟΥΛΗΜΕΝΩΝ

  7. juliet avatar
    juliet 17/08/2011 13:44:10

    Parsifal
    οπως πάντα εξαιρετικός στην ανάπτυξη τέτοιων θεμάτων.
    μαρικα
    Η υποτίμηση του εχθρού και η υπερτίμηση των δικών σου δυνάμεων δεν είναι
    πράξη σύνεσης.

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ juliet 17/08/2011 18:10:43

      Ούτε και το αντίθετο όμως!

  8. μαρικα avatar
    μαρικα 17/08/2011 14:20:34

    juliet,δεν υποτιμω κανεναν εχθρο,απλως βασιζομαι αυτη την στιγμη στο οτι η Τουρκια δεν εχει και καλες σχεσεις με πολλους απο τους εταιρους της,οποταν δεν υπερτιμω ουτε τις δικιες μου δυναμεις και που να τις βρω αλωστε.Ειναι
    καλυτερα για σενα αν δειχνουμε φοβο ?Δεν μας εχουνε δα δειξει οι Τουρκοι διγματα ηρωισμου,ειμαι Σμυρνια και ξερω γιατι πραγμα μιλαω και τα 50 χρονια ξενιτιας και γνωριζοντας πολλους Τουρκους πιστεψεμε οι Ελληνες ειναι πολυ
    ποιο θαραλεει απο αυτους.Για πολλα πραγματα δενθελω εγω πρωσοπικα συνεση
    με τους εχθρους της πατριδας μου,παντος σε ευχαριστω για την γνωμη σου.Ευτυχως που υπαρχουν και αυτοι οι Ελληνες οπως ο Parsifal που με τα κειμενα τους μας πληροφωρουν και μας ανοιγουν τα ματια.

  9. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 17/08/2011 14:35:05

    Ωραίο παραμύθι φίλε μου, φίλε του λαού. Συγγνώμη που θα σου το χαλάσω λίγο, αλλά είναι γνωστό ότι οι περισσότεροι δωσίλογοι στην Β. Ελλάδα ήταν τουρκογενείς, και, επίσης, στην Θράκη ο ΕΛΑΣ έκανε κανονική εθνοκάθαρση σε κάποια τουρκοχώρια.

  10. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 17/08/2011 15:23:41

    Έχω αλλεργία στον Μπερνσταϊν και με κουράζει ο Τσαϊκόφσκι. (Η φιλαρμονική της Ιερουσαλημ είναι εξαιρετική). Προτιμότερες οι εκτελέσεις που παρακολούθησα σε γνωστές για τη μουσική τους παράδοση γερμανικές πόλεις, έστω και με θερινά σύνολα. Και ακόμη προτιμότερη η αντίστιξη του φλοίσβου της θάλασσας και της συγχορδίας των τζιτζικιών σε ορμίσκους ελληνικών νησιών.

    Χαίρομαι για την συμφωνία επι των ιστορικών γεγονότων, αν και φυσικά αυτά υπόκεινται σε διάφορες αξιολογήσεις ανάλογα με την οπτική γωνία και την ιδεολογική φόρτιση του παρατηρητή. Όμως δεν θέλω να επιμείνω περισσότερο σε αυτό.

  11. Twins avatar
    Twins 17/08/2011 15:27:07

    H "άλλη" εγγυήτρια δύναμη η Βρετανία κάνει την πάπια για μια ακόμη φορα ;;;

  12. Fgh avatar
    Fgh 17/08/2011 15:28:00

    Οι αμερικάνοι απάντησαν:

    h--p://www.defencenet.gr/defence/index.php?option=com_content&task=view&id=22792&Itemid=87

    • Μεσσήνιος avatar
      Μεσσήνιος @ Fgh 17/08/2011 18:59:16

      Δίνω κι άλλον έναν σύνδεσμο σχετικό με το θέμα των πετρελαίων:

      Μανιάτης: Το Ιόνιο μπορεί να μας δίνει 1 δισ. δολ. το χρόνο

      http://www.capital.gr/News.asp?id=1262410

      Ας κάνω κάποιες παραθέσεις σε διάφορα σχόλια:
      Twins: Η Αγγλία δεν είναι πλέον αυτή που ήταν τον προηγούμενο αιώνα. Υπάρχουν πλέον ισχυρότεροι στη σκακιέρα.
      Αρματιστής: Καλώς έπραξες και θύμησες τις στραπάτσες του Ε.Σ. το 1922 & το 1974. Όμως ας μην ξεχνάμε ότι η υπόθεση της Κύπρου ήταν ΠΟΛΥ ΒΡΩΜΙΚΗ, η δε αμυντικές δυνάμεις ήταν λίγες. Συν τοις άλλοις αρκετοί στρατιώτες νοσηλεύονται σε ψυχιατρεία διότι κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν με ελάχιστο εξοπλισμό αστακούς.

      Όσο για τις αναφορές περί εμφύλιου, ΕΛΑΣ, δοσίλογων κλπ κλπ, δυστυχώς δεν έχουμε πάρει εμείς οι νεώτερες γενιές που δε ζήσαμε εκείνα τα χρόνια ένα μάθημα:
      Ήταν ΟΛΕΘΡΟΣ για τη χώρα.
      Επιτέλους ας αφήσουμε αριστερούς & δεξιούς στην άκρη και να κοιτάξουμε την πάρτη μας. Οι καιροί είναι άκρως χαλεποί και σε καμμία περίπτωση δεν έχουμε την πολυτέλεια για εσωτερικές έριδες. Και σε αυτό το κλίμα πρέπει να κινηθούν και τα πολιτικά κόμματα κι όχι να τσακώνονται σαν τα κοκκόρια.

  13. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 17/08/2011 15:36:03

    Parsifal καλημέρα

    Καίριος και άμεσος όπως πάντα.

    Να θυμίσω και κάποια γεγονότα που συνέβησαν πριν χρόνια, σαν σήμερα, προς γνώση όσων επιχαίρουν με το ατύχημα των ασκουμένων Τουρκικών δυνάμεων και με αφορμή αυτό αρχίζουν και φωνασκούν για μεμέτια, μπουνταλάδες, ανίκανους και άλλα ανάλογα Ελληνικά…. Τα γράφω για τόνωση της μνήμης, μήπως και αποφασίσουμε κάποια στιγμή να σοβαρευτούμε.

    1ο ΓΕΓΟΝΟΣ

    Πριν 35 χρόνια, στις 17 Αυγούστου του 1974, είχαν ολοκληρωθεί οι επιχειρήσεις του ΑΤΙΛΑ 2 και κατ’ αυτόν τον τρόπο, διχοτομήθηκε η Κύπρος. Και ας είμαστε κάποτε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας. Η υπόψη διχοτόμηση είναι τετελεσμένη και με τίποτε δεν ανατρέπεται.

    2ο ΓΕΓΟΝΟΣ

    Πριν 89 χρόνια, στις 15 Αυγούστου του 1922 και μετά την καταστροφική (για τα Ελληνικά όπλα) μάχη, που δόθηκε στα νοτιοδυτικά κράσπεδα του Αφιόν Καραχισάρ (στις 13 και 14 Αυγούστου του 1922), μέρος των ευρισκομένων σε υποχώρηση δυνάμεων του Α' Σώματος Στρατού (ΣΣ), που κινούντο προς βορειοδυτικά, συνενώθηκαν με τις Μεραρχίες του Β' ΣΣ. Όλες οι υπόψη δυνάμεις τέθηκαν υπό τη διοίκηση του διοικητού του Α' ΣΣ και απετέλεσαν την Ομάδα του στρατηγού Τρικούπη. Η Ομάδα αυτή περιελάμβανε τις Vη, IXη, XIIη, XIIIη Μεραρχίες, τα υπολείμματα της IVης Μεραρχίας και τις μη μεραρχιακές μονάδες των Α΄και Β΄Σωμάτων.

    Η Ομάδα Τρικούπη κινούμενη από ορεινά και δύσβατα δρομολόγια και βραδυπορώντας χωρίς λόγο, μολονότι οι συνθήκες επέβαλαν την ταχύτατη κίνησή της προς το Τουμλού Μπουνάρ, προκειμένου να συνενωθεί με την Ομάδα Φράγκου (Iη και VIIη Μεραρχίες, το 5/42 Σύνταγμα Ευζώνων του Πλαστήρα και υπολείμματα της IVης), κυκλώθηκε τις μεσημβρινές ώρες της 17ηςΑυγούστου από υπέρτερες Τουρκικές δυνάμεις στη κοιλάδα του Αλή Βεράν, ή και κοιλάδα του θανάτου, πλησίον του χωριού Allioren (Αλή Βεράν).

    Η σύντομη και φονική μάχη που διεξήχθη παρά το χωριό Αλή Βεράν, οι Τούρκοι την αποκαλούν και αποφασιστική μάχη του Αρχιστρατήγου, επειδή την διηύθυνε προσωπικά ο Μουσταφά Κεμάλ. Η μάχη έληξε με την πλήρη συντριβή της Ομάδας του στρατηγού Τρικούπη.

    Οι καταπονημένες δυνάμεις των 2ου, 3ου, 11ου, 14ου, 16ου, 33ου, 43ου, 44ου Συνταγμάτων Πεζικού, αγωνίστηκαν ηρωικά, τίμησαν τα όπλα τους και τη τιμή της Ελλάδας και δεν υποχώρησαν από τις θέσεις τους. Η παραπάνω δύναμη του στρατηγού Τρικούπη αν και ηττήθηκε και καταστράφηκε ολοκληρωτικά, κατόρθωσε να διαφύγει από τον κλοιό. Το βαρύ υλικό και οι τραυματίες εγκαταλείφθηκαν στο πεδίο της μάχης. Συνεχίζοντας ο στρατηγός Τρικούπης την άνευ λόγου βραδυπορία του, συνελήφθηκε αιχμάλωτος μαζί με τους συν αυτώ, πλησίον του Ουσάκ. Μαζί του συνελήφθησαν αιχμάλωτοι και ο διοικητής του Β' ΣΣ και οι μέραρχοι των μεραρχιών XIIης, XIIIης και IVης.

    Η βασιλική κυβέρνηση των Αθηνών, που συνέχιζε να έχει άγνοια της τραγικής κατάστασης, πρόλαβε και έπαψε από τα καθήκοντα του τον Αρχιστράτηγο Χατζανέστη και στη θέση του διόρισε αρχιστράτηγο, τον ΑΙΧΜΑΛΩΤΟ Τρικούπη. Την προαγωγή του Τρικούπη σε αρχιστράτηγο, του την ανακοίνωσε ο Κεμάλ. Και δικαίως οι Τούρκοι επαίρονται, ότι συνέλαβαν αιχμάλωτο τον Έλληνα αρχιστράτηγο. (Κάποιον άλλον τον υποδέχθηκαν στην Άγκυρά με καρσιλαμάδες).

    Η Ομάδα Φράγκου λόγω της αναίτιας και ντροπιαστικής εγκατάλειψης της τοποθεσίας του, από το 1/38 Σύνταγμα Ευζώνων και το 4ο Σύνταγμα Πεζικού, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει αμαχητί την οχυρωμένη τοποθεσία του Τουμλού Μπουνάρ και να κινηθεί προς τη Σμύρνη, δίνοντας αγώνα οπισθοφυλακών. Στο δρόμο της οδυνηρής φυγής, το υπόψη συγκρότημα συνενώθηκε και με υπολείμματα των δυνάμεων του Τρικούπη που διέφυγαν την αιχμαλωσία.

    Η άτακτη και ασύντακτη φυγή όλου αυτού του συρφετού προς τη χερσόνησο της Ερυθραίας, υπό την κάλυψη ελάχιστων αξιόμαχων τμημάτων, αποτελεί μέγιστο όνειδος για την ιστορία του Ελληνικού στρατού, διότι συνοδεύτηκε από καταστροφές και εμπρησμούς χωριών και πόλεων, βιασμούς φόνους ληστείες και λεηλασίες εκ μέρους των αναρίθμητων φυγάδων. Τα περισσότερα μάχιμα τμήματα αν και ηττημένα και αραιωμένα από τις μεγάλες απώλειες και καταπτοημένα από το μέγεθος της ήττας που εξελίχθηκε σε ασύλληπτα σύντομο χρόνο, τήρησαν ψηλά τις πολεμικές σημαίες και τίμησαν τα όπλα τους.

    «Την 0115 της 3ης Σεπτεμβρίου 1922, επεβιβάσθη επί φορτηγίδος στο λιμένα του Τσεσμέ, ο Διοικητής του Αποσπάσματος του 1ουΣυντάγματος Πεζικού Αντισυνταγματάρχης Μαρούλης. Μετά και την επιβίβαση και του τελευταίου τμήματος του Αποσπάσματος, ο Αντισυνταγματάρχης Μαρούλης διέταξε τον αρχισαλπιγκτήν του Συντάγματος να σημάνη επί της προκυμαίας του Τσεσμέ το σάλπισμα της αποχωρήσεως. Ο Ελληνικός στρατός είχε ήδη εγκαταλείψει το προσφιλές και αιματόβρεκτον έδαφος της Μικράς Ασίας» (Ιστορία ΔΙΣ).

    • parsifal avatar
      parsifal @ Αρματιστής 17/08/2011 16:23:59

      Καλησπέρα Αρματιστή, αριστα πράττεις και υπενθυμίζεις. Εχομε την τάση να ενθυμούμεθα μόνον τις Θερμοπύλες και τους Μαραθώνες και να υποτιμούμε τους "χαχόλους", μογγόλους κλπ...
      Οσο ασχετοι, ανεκπαίδευτοι , "μπουνταλάδες" και να υπήρξαν η να ειναι οι "Μογγόλοι", αυτοί εχουν εδώ και 37 χρόνια το πάνω χέρι.
      Με λόγια και κορδώματα καφενείου δεν ανατρέπονται ιστορικά δεδομένα.
      Σοβαρότητα, δουλειά, προετοιμασία και αναζήτηση του τι (και ποιός) εφταιξε χρειάζεται.
      Οι γνωστές εντυπωσιοθηρικές "αμυντικές" ιστοσελίδες επιχαίρουν με την τουρκική αστοχία και καλλιεργούν απατηλή αισιοδοξία και κούφια υπερηφάνεια ομως ακόμη και οταν τα μεμέτια βύθισαν οι ιδιοι το αντιτορπιλλικό τους το 1974 αυτό δεν τους εμπόδισε να επιτύχουν τον ΑΝΣΚ τους.

      • GEODETIS avatar
        GEODETIS @ parsifal 19/08/2011 00:32:10

        είσαι άδικος προς τους πολλούς που έπεσαν και ξεριζώθηκαν εκείνο το καλοκαίρι του 1974 ... οι Ελληνικές και Ελληνοκυπριακές δυνάμεις πολέμησαν με αυτοθυσία και αυτό δεν αλλάζει ... πολέμησαν δε χωρίς την παραμικρή αεροπορική κάλυψη ... έχω δεί και άλλοτε αναλύσεις σου και δεν μπορώ να δεχτώ, ότι δεν γνωρίζεις την σημασία ή βαρύτητα της υπεροχής στον αέρα στο θέατρο επιχειρήσεων ... όπως και να έχει άκου αυτό - ¨αναρωτιέμαι σήμερα αν τότε εκείνη η ακτή είχε εμπόδια ή ήταν ναρκοθετημένη ! Τι θα κάναμε ; ποια άλλη θα επιλέγαμε και θα ερευνούσαμε; ήταν ποτέ δυνατόν αφού η επιχείρηση στην Κύπρο θα άρχιζε το πρωί της 20η Ιουλίου, να ψάχνουμε άλλη ακτή και να την ερευνούμε κιόλας; υπήρχε επαρκής χρόνος;¨ Στρατηγός Μπεντρεντίν Ντεμιρέλ, διοικητής 39ης Μεραρχίας Πεζικού του τουρκικού στρατού και πρωταγωνιστή της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο, τον Ιούλιο του 1974 – --- θα μου πείς τώρα βέβαια γιατί σου προσάπτω αδικία ;;;;; μα για τον απλό λόγο που δεν αναφέρεις ότι όποιες και να ήταν οι πολιτικές μεθοδεύσεις (παρασκήνιο) ή και η προδοσία, εκεί πολέμησαν Έλληνες και πέσαν για τα καλά μαχόμενοι ... περιττεύει να μεταφέρω φαντάζομαι το τι έπραξε 251 Τ.Π. με την βοήθεια τον βολών του 182 Μ.Π.Π. Τις πρώτες ώρες -
        κανένας εχέφρονας Έλληνας σήμερα (που τον απασχόλησε το θέμα) είτε στα καφενεία είτε στα κέντρα ανάλυσης και αποφάσεων, δεν μπορεί να πεί ότι χάσαμε την μάχη διότι κάποιοι ένστολοι απλά μας άφησαν στα χέρια του εχθρού σε τετελεσμένα ... όχι δεν το δέχομαι ... όποια προδοσία και να έπραξαν αυτό που μας στοίχισε την απώλεια της μάχης ήταν η ολιγωρία αντίδρασης ... μονάδες και ισχύς πυρός υπήρχαν, η εντολή δεν δόθηκε στις κατά τόπον μονάδες εγκαίρως ή δεν ανέλαβαν δράση οι κατά τόπον διοικητές, άνευ ανωτέρω εντολής σε χρόνο που θα μπορούσε να αποτρέψει τετελεσμένα ... όπως και να έχει ΝΑΙ οι τούρκοι πέτυχαν τον αντικειμενικό σκοπό τους ... έτσι συμβαίνει όταν οι δικές σου δυνάμεις δεν πετυχαίνουν τον δικό τους ... και κάτι σχετικά με τα μεταδιδόμενα του κύρ. Αρματιστή – ΝΑΙ αγαπητέ μου Αρματιστή ότι το κερδίζει το άρβυλο δεν το παίρνει πίσω η διπλωματία με τίποτε .... αυτά κατά την ταπεινή μου άποψη ....

  14. juliet avatar
    juliet 17/08/2011 15:39:12

    Η Διχόνοια που βαστάει
    ένα σκήπτρο η δολερή,
    καθενός χαμογελάει ,
    παρ'το ,λέγοντας ,και συ.

    Κειο το σκήπτρο ,που σα δείχνει ,
    έχει αλήθεια ωραία θωριά.
    Μην το πιάστε ,γιατί ρίχνει
    εις σέ δάκρυα θλιβερά.

    Από στόμα οπού φθονάει
    παλληάρια,ας μην ΄πωθή,
    πως το χέρι σας κτυπάει
    του αδελφού την κεφαλή.

    Μην ειπούν στον στοχασμό τους
    τα ξένα έθνη αληθινά:
    Εαν μισούνται ανάμεσά τους,
    δεν τους πρέπει ελευθεριά!
    Γιατί το περελθόν θα πρέπει να απλώνεται σαν σκιά και με τη παραμικρή αιτία ο ένας τα ρίχνει στον άλλο.
    Φίλε του λαού,κάποια στιγμή θα πρέπει να πούμε τα γεγονότα με τ΄όνομά τους.Το αίμα των δεξιών ήτανε το ίδιο κόκκινο και το ίδιο κλείσανε σπίτια και οχι μόνο των αγωνιστών του ΕΛΑΣ.
    Αλλο η ιστορία και άλλο η πλάστιγα να γέρνει.Οι καιροί δεν επιτρέπουν αναμνήσεις διχασμού.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ juliet 17/08/2011 22:55:27

      !!!!!!!!!!!!!!!!1

  15. juliet avatar
    juliet 17/08/2011 16:31:13

    Εντάξει,το σέβομαι.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ juliet 17/08/2011 21:17:32

      Tι ψαχνεις και εσυ τωρα.Παρτο ειδηση "εθνικη ενοτητα" με αριστερους δεν υπαρχει.
      Το νημα ηταν για τα ελληνοτουρκικα και αμεσως αρχισαν τα εμφυλιοπολεμικα.
      Εαν υπαρξει συγκρουση ΗΠΑ - Τουρκιας (απιθανο ισως αλλα δεν ξερεις τι γινεται) θα δεις ποσοι αριστεροι θα παρουν το μερος της Τουρκιας.Φανηκε ηδη απο τη συγκρουση Ισραηλ - Τουρκιας.
      Αλλο μηκος κυματος λεμε.

      • juliet avatar
        juliet @ ψυχραιμια 17/08/2011 22:25:54

        Ψυχραιμια
        Το ξέρω πολύ καλύτερα απο τον καθένα.
        Το να σέβομαι την ιδεολογία του δεν σήμαινει ότι ψάχνω κάτι.
        Μεγάλωσα κοντά σ΄έναν ευπατρίδη πατέρα γεννημένο στο εξωτερικό που τίμησε την Ελλάδα και πολέμησε μόνο απο ιερό καθήκον και στους δυό πολέμους (η ηλικία μου δεν είναι τόσο μεγάλη,ήτανε 60 χρόνων όταν γεννήθηκα εγω)και που μ΄έμαθε να μην εμπιστεύομαι Τούρκους, Αλβανούς και κομμουνιστές.Και είναι μια αρχή που την κρατάω σαν ευαγγέλιο στη ζωή μου.
        Καταλαβαίνεις ότι για μένα δεν υπάρχουν φιλοελληνικά,υπάρχουν μόνο θέματα που αφορούνε την Ελλάδα και η ακεραιότητα της Πατρίδας μας.Οσο για τους αριστερούς ,αγαπητέ δώσαμε .
        Μακάρι ο κόσμος να ήτανε όλος ευτυχισμένος ,μακάρι να μην πέθαιναν παιδιά στο δρόμο,μακάρι να ήτανε όλα σαν τα πρωΐνά μπουμπούκια ,όμορφα και να σκορπάνε άρωμα,αυτό δεν θα λεγότανε κομμουνισμός θα λεγότανε σεβασμός στο σύμπαν,γιατί ποτέ στο όνομα μια ιδεολογίας δεν σκοτώνεις ,δεν βιάζεις ,δεν λεηλατείς την ψυχή.
        Καλό βράδυ,ευχαριστώ που ανταλάξαμε απόψεις έστω και αντίθετες.

  16. juliet avatar
    juliet 17/08/2011 17:06:00

    l' ami du peuple,
    έχεις δίκιο οι κάτω θα είναι πάντα οι αδικημένοι και αυτοί που δεν θα μπορούνε να δούνε την άλλη όψη που στην ουσία την δικαιούνται.
    Ποιός ενδιαφέρθηκε για ν΄ανέβουν ένα σκαλάκι ,είναι αυτοί που λέμε οι φτωχούληδες του Θεού.
    Οσο θα υπάρχουνε καταστάσεις σαν τις σημερινές οι πλούσιοι θα γίνονται πλουσιότεροι,οι άδικοι -τύραννοι,οι διεφθαρμένοι θα πρότυπα εύκολης ζωής
    και οι κάτω θα βυθίζονται στα νερά του βάλτου που θα τους περικυκλώνει.
    Φίλε του λαού,για την ιστορία τα παιδια μας θα πρέπει να ητανε την ίδια πόλη
    στην Aix-en-Provence.

  17. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 17/08/2011 18:20:25

    «Οι γεωτρήσεις είναι παράνομες λόγω της εκκρεμότητος στην οριοθέτηση υφαλοκρηπίδος, οι Τουρκοκύπριοι έχουν και αυτοί δικαιώματα στην περιοχή …»

    Η Κύπρος είναι ένα και αδιαίρετο κράτος στα κιτάπια του ΟΗΕ και της ΕΕ. Η μόνη παρανομία στην περιοχή είναι η τουρκική κατοχή και η μη αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας εκ μέρους της Τουρκίας.

    Όπως γράφτηκε κι από άλλους, δεν πρέπει να συγκρίνουμε το 1974 με το 2011. Είναι λάθος αυτό.

    • parsifal avatar
      parsifal @ Ανώνυμος 17/08/2011 19:05:30

      Εάν σε ενοχλεί η σύγκριση αυτή, μπορείς να σκεφθείς το αποτέλεσμα ενός ασήμαντου "επεισοδίου" στα Ιμια το 1996. Ούτε αυτή η σύγκριση σου κάνει ?
      Και τότε οι κκ. εκσυγχρονιστές σκέφθηκαν "αλλο 1974, αλλο 1996 !" Οι Τούρκοι απλώς ενήργησαν με την λογική οτι οι ενοπλες δυνάμεις τους συνεχίζουν με αλλα μέσα αυτό που αρχίζουν οι πολιτικοί και οι διπλωμάτες τους.
      Αυτό πηγαίνει απο την νηοψία εως τον Αττίλα, αφού η "λογική του μέσου" πολλές φορές αυτονομείται στην πορεία. Εμείς πρέπει να είμαστε ετοιμοι, δεν είπα οτι σώνει και καλά πάμε για πόλεμο !

      • Ανώνυμος avatar
        Ανώνυμος @ parsifal 17/08/2011 20:08:04

        1) Τα Ίμια ήταν μία υπόθεση που δεν ενδιέφερε τους Αμερικανούς, Ισραηλινούς κ.ά. Συνεπώς, δεν είναι το ίδιο.

        2) Συμφωνώ απολύτως ότι πρέπει να είμαστε πάντα έτοιμοι για πόλεμο, αλλά δεν βλέπω ποιος θα τον κάνει (εκ μέρους των αθηναϊκών κυβερνήσεων εννοώ)

        3) Η Τουρκία αντιμετωπίζει σήμερα προβλήματα με την Συρία, τους Κούρδους και (μικρότερα) με το Ισραήλ. Από την άλλη πλευρά, οι ΕΔ της δεν είναι στα καλύτερά τους, διότι έχει διασαλευθεί η τάξη εκεί, μετά τις αλλεπάλληλες φυλακίσεις νυν και πρώην στελεχών τους και ιδίως την ομαδική παραίτηση της ηγεσίας τους. Όλα αυτά δεν είναι δυνατόν, παρά να έχουν επίπτωση στο αξιόμαχό τους.

        4) Ούτε οι σχέσεις της Τουρκίας με τις ΗΠΑ φαίνονται να είναι στα καλύτερά τους.

        Γι αυτό λέω ότι άλλο 1974, άλλο 1996 κι άλλο 2011.

        Αν τα παραπάνω είναι σωστά, τότε η Ελλάδα όφειλε εδώ και τώρα να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στα 12 νμ, ως έχει δικαίωμα να κάνει και θα βλέπαμε αν και κατά πόσον ισχύει το casus belli.

        Το ζήτημα είναι ότι τσάμπα κουβεντιάζουμε, διότι δεν υπάρχει καμμία πιθανότητα να γίνει αυτό (επέκταση των χωρικών μας υδάτων), όσο εξακολουθούμε να έχουμε το ίδιο καθεστώς, το οποίο έχουμε εδώ και 37 χρόνια και το οποίο μας έφερε στα σημερινά χάλια. Επίσης, ένα χρεοκοπημένο κράτος, μάλλον δύσκολα διεξάγει πολέμους, έτσι δεν είναι;

        • parsifal avatar
          parsifal @ Ανώνυμος 17/08/2011 21:26:14

          Τα 12 μίλια είναι αλλης τάξεως θέμα. Ρίξε μια ματιά σε σχετική ανάρτηση στο antinews και νομίζω οτι δεν εχει να κάμει με το "καθεστώς" των 37 ετών. Είναι πιό περίπλοκο και ως εκ τούτου καμμία "καθεστωτική" κυβέρνηση δεν πήρε την σχετική πρωτοβουλία.Ούτε θα πάρει στο αμεσο μέλλον !

        • anonymous avatar
          anonymous @ Ανώνυμος 18/08/2011 01:30:08

          1) Τα Ίμια ήταν μία υπόθεση που δεν ενδιέφερε τους Αμερικανούς,

          Πρωτίστως ενδιέφερε τους Αμερικανούς και αυτοί έβαλαν τους Τούρκους. Τους ενδιέφερε να αμφισβητήσουν κυριότητα σε βραχονησίδες διεθνώς λόγω των νησίδων του ειρηνικού. Γι αυτό διάλεξαν νησίδα που μας ανήκει με βάση διεθνείς συμβάσεις. Ανέτρεψαν δηλ. διεθνή σύμβαση.

          Τα περί συμμάχων κλπ. είναι του πώλου. Απλά είμαστε μικρό κράτος και χορεύουμε κατά πως μας βαράνε.

          • Ανώνυμος avatar
            Ανώνυμος @ anonymous 18/08/2011 11:45:36

            @ anonymous

            >Τα περί συμμάχων κλπ. είναι του πώλου. Απλά είμαστε μικρό κράτος και χορεύουμε κατά πως μας βαράνε.Τα 12 μίλια είναι αλλης τάξεως θέμα.<

            Το ανέφερα για να πω ότι τώρα θα ήταν ευκαιρία (δεν βλέπω να διαφωνείς με τις επισημάνσεις μου), αν είχαμε κράτος και δεν είχαμε, εδώ και 37 χρόνια, καραγκιόζ-μπερντέ. Για να μην πάω και πριν τα 37 χρόνια, π.χ. στα Σ/μβριανά του 1955, που και πάλι τα κατάπιαμε και αφήσαμε την Τουρκία να αλωνίζει. Μήπως και τώρα δεν καταπίνουμε την πολιτισμική (και όχι μόνο) γενοκρονία του Ελληνισμού στην Β. Ήπειρο;

            ΥΓ: Αν μού επιτρέπεις μία ερώτηση: Έχεις σχέση με τον parsifal, ο οποίος έχει ένα ωραίο ιστολόγιο για κλασσική μουσική;

          • Ανώνυμος avatar
            Ανώνυμος @ Ανώνυμος 18/08/2011 11:56:04

            Η απάντηση βγήκε μισή.

            @ parsifal απευθύνεται το κομμάτι από "Το ανέφερα για ..." μέχρι τέλος + ΥΓ.

            @ anonymous

            >Τα περί συμμάχων κλπ. είναι του πώλου. Απλά είμαστε μικρό κράτος και χορεύουμε κατά πως μας βαράνε.Τα 12 μίλια είναι αλλης τάξεως θέμα.<

            Υπάρχουν κι άλλα μικρά κράτη (π.χ. Ισραήλ) που δεν χορεύουν κατά πώς τούς βαράνε. Μην αρέσκεσαι πάντα σε φτηνές δικαιολογίες. Από ιδρύσεως του ελληνικού κράτους, πάντα από κάποιον εξαρτώμασταν. Το ότι οι Αμερικανοί έβαλαν τους Τούρκους είναι λίαν αμφισβητήσιμη δική σου υπόθεση. Δεν νομίζω ότι θα διακινδύνευαν για δεύτερη φορά ρήξη μεταξύ δύο νατοϊκών κρατών.

  18. μαρικα avatar
    μαρικα 17/08/2011 19:13:07

    Για στην γραφηδα σου ανωνυμε,ετσι ειναι οπως τα γραφης.

    • Ανώνυμος avatar
      Ανώνυμος @ μαρικα 17/08/2011 20:09:24

      Ευχαριστώ, μαρίκα :-)

  19. η Dimi avatar
    η Dimi 17/08/2011 21:15:48

    Μήπως αυτή η περίεργη «ανησυχία», οι «απειλές» προς ΗΠΑ, ακόμα και η χθεσινή «αστοχία» της τουρκίας (αν δεν σπάσουν αυγά ομελέττα δεν γίνεται), είναι όλα ένα καλοστημένο σκηνικό, σε συνάρτηση με τα 22+ μνημόνια που συνυπέγράψαν ο εδώ με τον σουλτάνο στην Αθήνα (5/2010) και, (κεκλεισμένων των θυρών), στη Θεοδοσιούπολη (1/2011);

    Μήπως το περυσινό (σε διεθνή ύδατα) ισραηλινό ρεσάλτο στο τουρκικό «Μαβί Μαρμαρά», (με τους 9 νεκρούς εθελοντές της Ι.Η.Η. (ισλαμική-τουρκική NGO), που αποπειράθηκε να σπάσει το εμπάργκο προς Γάζα, ΔΕΝ ήταν αυτοάμυνα, αλλά απέβλεπε στη πρόκληση «ταραχής» στην Ανατολική Μεσόγειο;

    Μήπως με πρόσχημα τις «τεταμένες» σχέσεις το ισραήλ και τουρκία, ετοιμάζουν (έκαστος γιά δικούς του λόγους), προβοκάτσια κατά των γενικευμένα αδύναμων Ελλάδας και Κύπρου;

    Μήπως με πρόσχημα τις «παγωμένες» σχέσεις ισραήλ-τουρκίας, το ισραήλ βρήκε τη χρυσή ευκαιρία να συμμετέχει στις Ελληνικές ασκήσεις και να μαθαίνει τα πάντα γιά την Ελληνική άμυνα;
    Την ώρα που η τουρκία έχει κάνει το Aιγαίο «σουρωτήρι;»

    Κι αυτή η (τυχαία;) επίσκεψη του (Γερμανού) χαμηλοβλέποντα και ψελίζοντα και αυτού Βενέδικτου στη Κύπρο (6/2010) και η συνάντησή του με τον μοιραίο «Καταστρόφια» σε τι ν’ αποσκοπούσε άραγε; Kαι ποιά η σημειολογία της μεγάλης έκρηξης στη Ναυτική βάση στο Μαρί Κύπρου μεταξύ Λεμεσού και Λάρνακας στις 4 τα ξημερώματα (7/2011);

    Kι αυτός ο ξαφνικός «έρωτας» του σουλτάνου γιά τη χαμάς και οι συμφωνίες γιά τα πυρηνικά με βραζιλία και ιράν μήπως αποβλέπουν στην «εύνοια» των μουσουλμάνων; Την ώρα που ανώτατος ιρανός πνευματικός ηγέτης έχει δηλώσει ότι «η καταστροφή του ισραήλ επίκειται»; και με το ισραήλ να έχει ήδη στείλει στον περσικό κόλπο 3 πυρηνοκίνητα υποβρύχια γιά την αποτροπή τυχόν ιρανικής επίθεσης εναντίον του;

    Μήπως τελικά, γιά όλα αυτά, η ταμπακιέρα είναι η μόνιμη εγκατάσταση του ΝΑΤΟ (global governance) στο Αιγαίο γιά τη δήθεν «διαφύλαξη» της ειρήνης στη περιοχή, αλλά κυρίως το «πλησίασμα» με το απειλητικό ιράν; και με τη ρωσία, εκ των πραγμάτων, να συμμετέχει ενεργά πλέον στο παιγνίδι εξουσίας;

    «Οι ρωσικές ένοπλες δυνάμεις δεν θα μείνουν αδιάφορες αν κινδυνεύσει η ασφάλεια της κυπριακής δημοκρατίας και έχουν τρόπους να το καταστήσουν αυτό σαφές» ~Ρωσσικό ΥΠΕΞ προς Ερντογάν (μετά τις παραληρηματικές δηλώσεις του «Δεν υπάρχει ανεξάρτητο κράτος με το όνομα Κύπρος» 21/7/2011)

    Συμπτωματικά σήμερα το πρωϊ, στο τοπικό ταχυδρομείο, μάθαμε γιά τον αυξημένο αριθμό κωδικοποιημένων μηνυμάτων «Γιά Επιστράτευση».
    Προβληματισμοί γιά τους γνώστες και δυνατούς λύτες..

    • μεταρρυθμιστής avatar
      μεταρρυθμιστής @ η Dimi 17/08/2011 21:35:04

      Πώς τα μπουρδούκλωσες έτσι Dimi κι έγραψες τόσες αρλούμπες σε τόσο λίγο χώρο μόνο εσύ ξέρεις...Αποκορύφωμα συνωμοσιολογίας και ημιμάθειας...Ανακάτεψες Τούρκους και Ισραηλινούς να σκοτώνονται κυριολεκτικά, αποσκοπώντας να κάνουν κακό στους...Έλληνες, κακό Γερμανό πάπα ( βέβαια, οι Γερμανοί είναι κακοί, ενώ οι Έλληνες αμόλυντες κορασίδες) , Ρώσους, Αμερικάνους και ΝΑΤΟ στο ίδιο σχόλιο!
      Επίσης, να επικοινωνήσεις άμεσα με τον Νετανυάχου και τον Μπαράκ, για να τους πληροφορήσεις οτι το Ισραήλ απέκτησε πυρηνοκίνητα υποβρύχια, ώστε να χαρούν κι αυτοί, διότι μέχρι τώρα δεν το γνωρίζουν!! Πώς το έμαθες εσύ;

      • parsifal avatar
        parsifal @ μεταρρυθμιστής 17/08/2011 22:07:30

        Mάλλον εννοεί οτι τα υποβρύχια του Ισραήλ φέρουν πυραύλους που μπορούν να εξοπλισθούν με πυρηνικές κεφαλές.
        Πράγματι τα τύπου Dolphin -συμβατικής προώσεως - ΥΒ φέρουν κατά κάποιες πληροφορίες μια τοπική εκδοση του γνωστού αμερικανικού βλήματος Harpoon με πυρηνική κεφαλή και κατ'αλλες ενα βλήμα cruise της Raphael με βεληνεκές 300 χλμ., εξέλιξη του Popeye της εταιρείας αυτής με πυρηνική κεφαλή. Πάντως δεν ειναι πυρηνοκίνητα τα ΥΒ !

    • μεταρρυθμιστής avatar
      μεταρρυθμιστής @ η Dimi 17/08/2011 21:38:12

      Ξέχασα και τη Βραζιλία και τη Χαμάς...Μόνο καμιά Ιαπωνία δεν έμπλεξες...
      Η πρωταρχική σκοτούρα του Ισραήλ είναι να ξετρυπώσει τα μυστικά της ελληνικής άμυνας στο Αιγαίο. Τα άλλα προβλήματα του τα έχει όλα λυμένα μάλλον...

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ μεταρρυθμιστής 18/08/2011 10:44:43

        @μεταρρυθμιστής Δεν είμαι ειδήμων περί τα Αμυντικά, όπως εσείς. Ο τομέας εξειδίκευσής μου είναι η Ανάπτυξη (όχι διοίκηση) του πολύτιμου Ανθρωπίνου Δυναμικού.

        Στον φιλόξενο αυτό ιστότοπο, ως συνειδητοποιημένη Ελληνίδα, τις αγωνίες και απορίες μου καταθέτω, σ’ εποχές παραχάραξης της Ελληνικής ιστορίας από μονίμως ανήσυχους και συμπλεγματικούς γείτονες, της διεκδίκησης Ελληνικών Εδαφών, της υποθηκευμένης (γιά τεχνητά χρέη) Ελλάδας και των επόμενων γενεών Ελλήνων, των συνεχώς κλιμακούμενων τουρκικών χαμηλών πτήσεων πάνω από Αιγαιοπελαγίτικα νησιά και τρομοκράτησης των φιλήσυχων κατοίκων, της «ευγενικής» νηοψίας τουρκικής ακταιωρού του «Δωδεκάνησος Express» στο δρομολόγιο Ρόδος-Καστελόριζο, της μανδραγόρειας γλωσσοπλασίας «τουρκικές αβλαβείς διελεύσεις» σε Λήμνο, Σαντορίνη, Τζιά, Κύθνο, Εύβοια.. στο ουσιαστικά αφύλακτο Αιγαίο, γιά να «κοιμάται ήσυχος» ο φύλακας.

        Τις απορίες μου έχω επίσης εκφράσει γιά τις διαφημίσεις στο εξωτερικό, μέσω των οποίων ΠΩΛΟΥΝΤΑΙ σε τιμές ευκαιρίας, παραδεισένια Ελληνικά νησιά, ερήμην των Ελλήνων, βεβαίως.

        Κατά τη γνώμη μου, όσα συστηματικά, στοχευμένα (και εν κρυπτώ) συμβαίνουν στη πατρίδα μας και στη γειτονιά μας σήμερα, είναι πάρα πολλά γιά να είναι συμπτωματικά. Και απαιτούν αφύπνηση, εγρήγορση και συσπείρωση των Ελλήνων γιά κάθε ενδεχόμενο.

        Η κακόπιστη κριτική, αμφισβήτηση και χαλάρωση δεν προσφέρονται αυτές τις κρίσιμες γιά τις ελευθερίες μας ώρες. Και κατά τη γνώμη μου πάντα, ίσως αυτές να είναι και το μεγάλο ζητούμενο.

        Κλείνοντας, σάς αφιερώνω το περίφημο γνωμικό
        του 26ου Προέδρου των ΗΠΑ, Τheodore Roosevelt:

        «People don’t care how much Υou know,
        until Τhey know, how much Υou care»

        Καλημέρα.

  20. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 17/08/2011 21:57:22

    Το τοπίο στη περιοχή μας είναι πολύ ρευστό και θολό.Ίσως,προμηνύονται εξελίξεις.Εκείνο που αξίζει αναφορά είναι πως το πρόβλημα δεν είναι τι θα κάνει η Τουρκία,αλλά τι κάνουμε εμείς ως κράτος.Δυστυχώς,έχουμε μια ΔΟΥΛΟΠΡΕΠΗ και ΕΝΔΟΤΙΚΗ κυβέρνηση.Προσωπικώς,δεν της έχω ΚΑΜΙΑ,ΑΠΟΛΥΤΩΣ,εμπιστοσύνη.Το αρχικό κείμενο θέτει σωστούς προβληματισμούς.Οψόμεθα.

    • juliet avatar
      juliet @ Komis Montechristo 17/08/2011 22:51:56

      Τελικά το συμπέρασμα είναι ακριβώς αυτό ,έχουμε μια ΔΟΥΛΟΠΡΕΠΗ και ΕΝΔΟΤΙΚΗ κυβέρνηση και θα συμπληρώσω να είμαστε τυχεροί και την τελευταία στιγμή γίνει η ανατροπή που όλοι ευχόμαστε.

      • Diamond Angel avatar
        Diamond Angel @ juliet 17/08/2011 23:05:54

        Μόνο να γίνει προτού γίνει καμμία άλλη ανατροπή στο Αιγαίο......και ανατραπεί όλο το σκηνικό......

  21. juliet avatar
    juliet 17/08/2011 22:43:14

    δεν υπαρχουν φιλοτουρκικά

  22. ΜΝΒ avatar
    ΜΝΒ 17/08/2011 22:54:57

    'Αλλο το 74 άλλο το 11, εντάξει. Εμείς όμως τι κάνουμε;
    ότι και το 74 φοβάμαι...................τίποτα.
    Έχετε διακρίνει κάποια κίνηση? Εγώ δεν έχω, δυστυχώς.

  23. Apatsi avatar
    Apatsi 17/08/2011 23:57:29

    Πρέπει να καταλάβετε όλοι σας ότι το μεγαλύτερο πρόβλημά μας στην άσκηση εθνικής πολιτικής, είναι η αλλεργία όλων των πολιτικών μας πλην Α.Σ. και Π. καμμένου, να ενημερωθούν τί είδους Ένοπλες Δυνάμεις έχουμε και το πώς σχεδιάζουν να αντιμετωπίσουν τις απειλές. Οι περισσότεροι από αυτούς απεχθάνονται και μόνο την ιδέα ότι μπορεί να καθήσουν στο ίδιο τραπέζι με ανθρώπους που θα τους ανατρέψουν -πιθανόν- όλα όσα έχουν μέσα στο άρρωστο και απάτριδο μυαλό τους.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Apatsi 18/08/2011 00:32:17

      Πέστα χρυσόστομε....!!!!

    • juliet avatar
      juliet @ Apatsi 18/08/2011 02:03:58

      Η Μύκονος φταίει,φίλε ,η Μύκονος . Αυτό το νησί να παραμείνει στη Ελλάδα και τι να την κάνουμε την στρατιωτική ενημέρωση ,όλη η ιστορία......

  24. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 18/08/2011 01:03:51

    Αρκετά χρήσιμα στοιχεία για την Τουρκική στρατηγική σε θέματα ενέργειας σε πρόσφατο άρθρο του Τούρκου Υπουργού Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Taner Yildiz:
    https://www.turkishpolicy.com/dosyalar/files/13-18.pdf
    Τα χρήσιμα στοιχεία είναι ‘ανάμεσα στις γραμμές’ της φαινομενικά γενικόλογης παρουσίασης.

  25. aris. A avatar
    aris. A 18/08/2011 01:17:00

    parsifal

    Τα άρθρα σου εχουν πάντα ενδιαφέρον και είναι τεκμηριωμένα.

    Αυτό που βλέπει ένας άσχετος όπως εγώ είναι ότι οι Εβραίοι που είναι έξυπνοι και διορατικοί με κανένα τρόπο δεν θέλουν να συμμετέχουν οι Τούρκοι στα κέρδη από τους Υ/Γ της Ανατολικής Μεσογείου γιατί τότε θα δυναμώνε η Τουρκία υπερβολικά.

    Θα είχαν πακτωλό χρημάτων να ενδυναμώσουν περισσότερο τον στρατό τους και να παίξουν ευρύτερο ρόλο περιφερειακής υπερδύναμης όπως οραματίζεται ο Ερντογάν.

    Το Ισραήλ προτιμά να συνδιαλλαγεί με Ελλάδα και Κύπρο που γνωρίζει ότι δεν πρόκειται ποτέ να το απειλήσουν.

    Πάντα πρέπει να υπολογίζουμε την ματαιοδοξία και αμετροέπεια λαών και ανθρώπων.

    Ας μην εκπλαγούμε εάν επιχειρήσουν δημιουργία κρίσης έστω και αν αυτή είναι αντίθετη με τα Αμερικανικά συμφέροντα στην περιοχή.

    Μην ξεχνάμε ότι έδω και αρκετό καιρό έχουν κάνει αρκετά χουνέρια στους Αμερικανούς αλλά ο Ομπάμα πρώτη επίσκεψη στην Τουρκία πήγε.

    Μου είχε κάνει εντύπωση ότι είχαν φτάσει μέχρι στο σημείο να έχουν στήσει δίχτυ κατασκοπίας μέσα στην ίδια την Αμερική.

    Επειδή μας θεωρούν εύκολους στόχους και για να λέμε την αλήθεια είμαστε αφού η ελληνική κοινωνία δεν αντέχει νεκρούς από μια σύρραξη λίγων ημερών ενώ από την άλλη πλευρά υπάρχει άφθονο κρέας για την κρεατομηχανή είναι σίγουρο ότι θα δημιουργήσουν κρίση με την Ελλάδα αφήνοντας έξω Αμερική και Ισραήλ.

    Παράδειγμα μεθοριακό επεισόδιο στον Εβρο η τοποθέτηση σημαίας σε αμφισβητούμενες βραχονήσίδες προσπαθώντας να μεταφέρουν αλλού το ενδιαφέρον και άρα να παγώσουν τις γεωτρήσεις.

    Προσωπικά είμαι σίγουρος ότι θα το κάνουν.

    Η Τουρκία κινείται με την λογική του τζογαδόρου που του βγαίνουν τα χαρτιά με αποτελέσμα κάθε φορά να γίνεται περισσότερο επιθετικός στο επόμενο ποντάρισμα.

    • parsifal avatar
      parsifal @ aris. A 18/08/2011 01:31:15

      Ετσι ακριβώς παίζουν οι Τούρκοι, με την πρόσθετη "καβάτζα" οτι η κοινωνία τους ανέχεται απώλειες, πόνο και δάκρυα. 12 νεκροί σε μια ημέρα απο επίθεση του ΡΚΚ με τηλεχειριζόμενες νάρκες... Εδώ θα είχε πέσει η κυβέρνηση !
      Συμφωνώ απόλυτα οτι μπορεί η "εμπλοκή" να προκύψει σε αλλο θέατρο αντιπαραθέσεως, πάντα με τον ιδιο ΑΝΣΚ : Ψυχραιμία παιδιά, να συζητήσωμε,νατα βρούμε (μήν χαλάσει και η ΝΑ πτέρυγα της Συμμαχίας !) και βεβαίως να η αναστολή στις γεωτρήσεις και μεθαύριο στον ορισμό δικής μας ζώνης ερευνών στο Καστελόριζο...

    • Μεσσήνιος avatar
      Μεσσήνιος @ aris. A 18/08/2011 01:41:46

      Και στην κρίση του 1987 οι γείτονες κατάφεραν να παγώσουν τις διαδικασίες για έρευνες Υ/Γ στο Αιγαίο (μετά μας ήλθε το περίφημο Νταβός).
      Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα κάνουν κάποια μ*λακία εκεί κάτω στην Κύπρο γιατί δεν τους παίρνει. Αλλά κάποιο μεθοριακό επεισόδιο στον Έβρο ή σε αμφισβητούμενη βραχονησίδα (όπως έγινε με τα Ίμια) θαρρώ ότι παίζει να γίνει. Γιαυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή με συνεχή επαγρύπνηση.
      Ας το πάρουμε χαμπάρι, παίζονται μεγάλα συμφέροντα στην ευρύτερη περιοχή κι οι Τούρκοι θέλουν να καρπωθούν τα μέγιστα. Από τη δική μας μεριά μια στάση συμβιβασμού θα είναι καταστροφική, διότι ο συνεχής ενδοτισμός θα αποθρασύνει εντελώς τους "καλούς" μας γείτονες.

      Δείτε και ένα άλλο αξιόλογο άρθρο.
      Σύγκρουση Ελλάδας-Ρωσίας λόγω ΑΟΖ;
      Από το editorial του περιοδικού «Στρατιωτική Ισορροπία
      και Γεωπολιτική», τεύχος 18, Αύγουστος 2011, Αιγίς Εκδοτική.

      http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=7640

      • Prometheus avatar
        Prometheus @ Μεσσήνιος 19/08/2011 02:07:49

        καλό !

    • StarPowerNone avatar
      StarPowerNone @ aris. A 18/08/2011 02:16:04

      Η Τουρκία δεν τζογάρει, μόνο. Κάνει κάτι που υποτίθεται ότι είναι απαγορευτικό στις διεθνείς σχέσεις: μπλοφάρει. Και το έχει κάνει κατ’ επανάληψη και με επιτυχία μέχρι τον δεύτερο πόλεμο των ΗΠΑ στο Ιράκ, το 2003. Τότε μπλόφαρε, ζήτησε πάρα πολλά, και η μπλόφα δεν της βγήκε.
      Η διείσδυσή της στα κέντρα σχεδιασμού και αποφάσεων της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ, ήταν και παραμένει πολυσύνθετη, δυναμική και εστιασμένη στα μεγάλα θέματα. Μέχρι πρόσφατα η Τουρκία είχε την αμέριστη συμπαράσταση του φιλο-Ισραηλινού λόμπυ στην Αμερική. Αυτό πλέον δεν ισχύει. Ισχυρά κέντρα διαμόρφωσης εξωτερικής πολιτικής στην Αμερική είναι απέναντί της. Δυο μόνο παραδείγματα το πρώτο παλαιότερο, το δεύτερο πιο πρόσφατο:
      1) http://www.huffingtonpost.com/linda-keenan/emshadow-eliteem-neocons_b_607187.html
      2) http://www.foreignaffairs.com/articles/68129/tony-badran/obamas-options-in-damascus
      Η Αμερικανική γραφειοκρατία (όπως όλες οι γραφειοκρατίες) αργεί να προσαρμοσθεί στις ‘επιταγές’ των ισχυρών κέντρων. Τα νομοθετικά σώματα του Κογκρέσου, όμως, αποτελούμενα από πολιτικούς, άρα πιο ευέλικτα, έχουν ήδη αρχίσει να πιέζουν ασφυκτικά για αλλαγή στάσης έναντι της Τουρκίας. Δεν έχει παρά να παρακολουθήσει κανείς την σχετική αρθρογραφία του ‘Τουρκοχελά’ της γειτονικής μας χώρας, (Mehmet Ali Birand ) για να το διαπιστώσει:
      1) http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=everything-changed-when-jewish-lobby-turned-its-back-on8230-2010-11-24
      2) http://www.hurriyetdailynews.com/n.php?n=we8217re-entering-dangerous-waters-with-the-u.s.-2010-09-30
      Η ρευστότητα στην περιοχή απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και σοβαρή μελέτη των δεδομένων.

  26. anetos avatar
    anetos 18/08/2011 10:48:32

    "Το τουρκικό κέρδος; Ακόμη μια φορά de facto αναγνώριση «τουρκικών δικαίων» και συμφερόντων και εγγραφή της Τουρκίας ως ισχυρού περιφερειακού παράγοντος που ΟΥΤΕ οι ΗΠΑ δεν μπορούν να αγνοήσουν…"
    Το τούρκικο ρίσκο υπαρχει ?
    μηπως μια "σφαλιάρα" στον καβαλημενο Ερτογαν από το πληγωμένο τούρκικο στρατιωτικό κατεστημένο ...

  27. Νικόλαος avatar
    Νικόλαος 18/08/2011 15:05:42

    Καλὰ ρὲ παιδιά εἴμαστε σοβαροί; Τόση φασαρία διὰ τοὺς ψευτολεονταρισμοὺς τῶν Τούρκων; Πολὺ σημασία τοὺς δίνουμε.
    Καὶ κάτι ἄλλο. Τίποτα δὲν ἔκαμαν οἱ Τοῦρκοι τὸ 1974. Ἁπλῶς τὴν Κύπρο τοὺς τὴν ἐπούλησαν οἱ ἐλεεινοπολιτικοὶ γιὰ νὰ ξαναγυρίσουν. Οἱ ἴδιοι τὰ λένε! Ἁπλὰ πράγματα.
    Οὔφφ!!

  28. ηλιας avatar
    ηλιας 18/08/2011 15:23:28

    Πολλα σχολια και δεν τα διαβασα ολα...
    Αλλα παρολα αυτα η αποψη μου ειναι οτι οι Αμερικανοι και οι συμμαχοι τους Ισραηλινοι εχουν συμφεροντα στα κοιτασματα του Λεβιαθαν...οπως και στα κοιτασματα της Ελληνικης ΑΟΖ...
    Αν δε τους αφηναμε απο παλια να τα βγαλλουν και να μας δωσουν ενα 20%,δεν θαχαμε προβλημα με τους τουρκους ...
    Το προβλημα τοχαμε απο την στιγμη που θελαμε να τα εκμεταλλευτουμε μονοι μας...
    Τωρα δε,εμενα προσωπικα μου φαινεται οτι ο Ερντογκαν παλι παιζει το παιχνιδι των Αμερικανοισραηλινων διοτι με την δηθεν κοντρα του στην εξορυξη παρουσιαζει το ολο θεμα ως πολυ συμφερον για την Ελληνικη πλευρα...
    Ετσι οι Αμερικανοισραηλινοι σιγουρευουν οτι η επενδυση τους ειναι 1000% σιγουρη...με ενα απλο και στεγνο ποσο 500000000 ευρω δηλαδη 800 ευρω περιπου κατα κυπρια κεφαλη κατετος ,οσο δηλαδη θα ωφεληθει η κυπριακη δημοκρατια απο ολο αυτο το "τεραστιο" εγχειρημα...

    • Μεσσήνιος avatar
      Μεσσήνιος @ ηλιας 19/08/2011 12:27:40

      Όντως είναι πολλά τα σχόλια και πόσο μάλλον οι παραπομπές, όμως το θέμα είναι υψίστης σημασίας.

      Ο χάρτης που προκαλεί "νευρικό κλονισμό" στην Άγκυρα:

      http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=7666

      Έως τις αρχές Οκτωβρίου η πρώτη γεώτρηση στην Κύπρο:

      http://www.enet.gr/?i=news.el.politikh&id=302575

      Οι εξελίξεις των επόμενων μηνών:

      http://infognomonpolitics.blogspot.com/2011/08/blog-post_1441.html#more

      Ένα είναι σίγουρο:
      Ο χορός έχει ήδη αρχίσει. Από το 1922 η Τουρκία συνεχώς όλο και κάτι κερδίζει είτε με απειλές είτε με μικροεπεισόδια. Γιαυτό ας είμαστε προετοιμασμένοι για το οτιδήποτε. Κι αυτό μια και δε βρισκόμαστε και σε καλή κατάσταση (οικονομική κρίση).

  29. Νικηφορος Φωκας avatar
    Νικηφορος Φωκας 20/08/2011 01:55:06

    Φιλτατε Parsifal,

    Εχω την εντυπωση οτι υπερεκτιμας το μεγεθος Τουρκια, και αγνοεις την σοβαροτατη παραμετρο τοσο του Κουρδικου (ηδη ανεκηρυξαν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ εντος της Τουρκιας...) καθως και οτι τοσο οι Ρωσοι οσο και οι Αμερικανοι αλλα και οι Εβραιοι ακομη ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΕΥΘΕΙΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ με την Τουρκια και ΤΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΤΟΥΣ για πρωτη φορα μετα απο 50-60 χρονια ΕΙΝΑΙ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΜΕ ΤΑ Τουρκικα....

    Η Τουρκια ειναι ΣΟΒΑΡΩΤΑΤΑ ΣΤΡΙΜΩΓΜΕΝΗ και δεν υπαρχει δυνατοτητα διαφυγης .. εχω την εντυπωση οτι ΤΩΡΑ ειναι η ωρα για πρωτη φορα μετα απο πολλες δεκαετιες που παροτι διερχομεθα σοβαρη οικονομικη κριση ΕΧΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΝΩ ΧΕΡΙ ΣΤΗ ΣΧΕΣΗ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ - ΚΑΙ Η ΑΜΕΣΟΣ ΑΝΑΚΗΡΥΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΟΖ πρεπει να γινει ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΑΥΓΟΥΣΤΟ.. ετσι κλειδωνουμε την Τουρκια στο τετραγωνο ΑΜΕΡΙΚΗ-ΡΩΣΙΑ-ΙΣΡΑΗΛ-ΕΛΛΑΔΑ (οπου εστω και για διαφορετικους λογους ολες οι πλευρες του τετραγωνου ειναι εναντιον της ..) και ΚΑΝΟΥΜΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΜΑΤ ΣΤΗΝ ΝΕΩΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ που αλλαζει ριζικα προς το καλυτερο τοσο το αμεσο μελλον μας οσο και το ζοφερο παρον μας...

    ΟΙ ΚΑΙΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΝΕΤΟΙ - ΟΙ ΑΝΕΜΟΙ ΟΥΡΙΟΙ - Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΜΑΣ ΞΕΧΑΣΕ - μενει λοιπον να ανοιξουμε πανια και να ξεχυθουμε μπροστα... αυτες οι ευκαιριες κανουν αιωνες να παρουσιαστουν.. ΑΣ ΤΗΝ ΑΔΡΑΞΟΥΜΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ !

    ΥΓ
    (σημαντικες εξελιξεις..)
    Σε δήλωση που έγινε προς την κυπριακή εφημερίδα "Φιλελεύθερος" αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών τονίζει ότι "Οι ΗΠΑ υποστηρίζουν το δικαίωμα όλων των χωρών, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου, να εξασφαλίζουν την προμήθεια ενέργειας. Η Ουάσιγκτον υποστηρίζει επίσης και την ενεργειακή διαφοροποίηση και απορρίπτει τα ενεργειακά μονοπώλια".
    Όπως μεταδίδουν πηγές από την Ουάσιγκτον, η αμερικανική κυβέρνηση με δήλωση του υπουργείου Εξωτερικών, προειδοποίησε την Άγκυρα ότι αν προσβάλει την αμερικανική πλατφόρμα θα λάβει απαντήση με "θερμό" τρόπο: Οι ΗΠΑ θα υποστηρίξουν τα συμφέροντα - εάν απειληθούν - κάθε αμερικανικής εταιρείας". Πρέπει να υπογραμμιστεί ότι οι αμερικανικές εταιρείες που ασχολούνται με θέματα ενέργειαςείθισται να προστατεύονται από τις ΗΠΑ, αλλά και οι ίδιες οι εταιρείες διατηρούν ομάδες με μοναδική αρμοδιότητα την ασφάλεια των εγκαταστάσεων και του προσωπικού της!
    Απαντώντας σε ερώτηση που αφορούσε τα τουρκικά διαβήματα στις Ηνωμένες Πολιτείες εναντίον της Κύπρου αλλά και της προκλήσεις της Άγκυρας, που έφτασε στο σημείο να απειλεί εμμέσως και για πολεμική ενέργεια, ο Αμερικανός αξιωματούχος είπε ότι "Γνωρίζουμε τη θέση της τουρκικής κυβέρνησης στο ζήτημα αυτό, αλλά η διασφάλιση του ενεργειακού εφοδιασμού μέσω της βελτίωσης της ενεργειακής ποικιλομορφίας είναι κάτι που οι Ηνωμένες Πολιτείες υποστηρίζουν σθεναρά για όλες τις χώρες και αυτό θα το υπερασπίσουμε.Μεταξύ της κυβέρνησης της Κυπριακής Δημοκρατίας και των χωρών που έχουν ενεργειακά συμφέροντα στη Μεσόγειο (Ισραήλ και ΗΠΑ) συμφωνήθηκε ότι στην πλατφόρμα που θα στηθεί στο τέλος Σεπτεμβρίου θα κυματίζουν η κυπριακή, η ισραηλινή, η αμερικανική και η σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
    πηγη DefenceNet

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.