#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/05/2010 20:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Η Ρωμανία κι αν επέρασεν ανθεί και φέρει κι άλλο»



Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Ο Μωάμεθ ο Πορθητής, σε αντίθεση με το ψηλό παιδί από την Μινεσότα ήταν ελληνομαθής. Ο καρντάσης μας, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο μπακαλόγατος που θέλει να γίνει σουλτάνος, πάλι σε αντίθεση με το ψηλό παιδί από την Μινεσότα, ξέρει Ιστορία. Ή τουλάχιστον ξέρει ο Φον Ρίμπεντροπ του ισλαμοφασισμού, ο Νταβούτογλου.

Ο Ρετζέπ όταν επισκέφθηκε την Ηγεμονία μας, ζήτησε γι’ άλλη μια φορά το Φετιχέ τζαμί στο Μοναστηράκι κι ο αφασιακός Γιώργος είπε ναι.

Λοιπόν αδέρφια, για να μάθετε αυτά που δεν ξέρει ο Γιώργος, το εν λόγω τζαμί δεν χτίστηκε από τους Τούρκους αλλά από Άραβες εμπόρους, που ζούσαν ειρηνικά ως κοινότητα στην Αθήνα και τον Πειραιά, για τις λατρευτικές τους ανάγκες, πολύ πριν οι Τούρκοι δουν την από δω μεριά της Ελληνικής Λίμνης.

Όταν ο Μωάμεθ το 1452 κατέλαβε την Αθήνα, το Φετιχέ τζαμί ήταν ερείπιο. Ο ελληνομαθής Μωάμεθ λοιπόν, έχοντας επίγνωση της σημασίας της κατάληψης των Αθηνών, ως σύμβολο της κατάκτησης από αυτόν της ιστορικής  πνευματικής πρωτεύουσας της Ελλάδας, αναστήλωσε το τζαμί και το αποκατέστησε ως χώρο λατρείας.



Το Φετιχέ τζαμί, αδέρφια, τόσο για τον Μωάμεθ τον Πορθητή, όσο και για τους ισλαμοφασίστες επιγόνους του, συμβολίζει την ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ του τουρκικού Ισλάμ στην καρδιά της Ιστορικής ηπειρωτικής Ελλάδας. Είναι το ζωντανό σύμβολο της κατάκτησης της Αθήνας από τους πλιατσικολόγους και φονιάδες γιους του Ερτογρούλ.

Κανένα από τα καθεστωτικά βλακόμετρα δεν θα σας τα πει αυτά. Κανένας από τους κατοχικούς «σοσιαλιστές» μας δεν ψιθύρισε ούτε λέξη γι’ αυτό. Ούτε ένας έστω από το στελεχιακό ανέκδοτο, που αυτοαποκαλείται «πατριωτικό ΠΑΣΟΚ».

Η παραχώρηση αυτή είναι για τους Τούρκους ισλαμιστές πιο σημαντική από όλα τα πρωτόκολλα που υπέγραψαν με την παιδική χαρά που κυβερνά την χώρα μας.

Η πολιτική είναι συμβολισμοί, είπε κάποιος Γάλλος. Έτσι είναι. Και χειρότερο συμβολισμό σε χειρότερους καιρούς δεν θα μπορούσαμε να διαλέξουμε.

Όταν τάχιστα απέλθουν οι βαρβαρίζοντες ψιλοηγήτορες μας, πιστεύω πως ο Αντώνης, που ξέρει Ιστορία κι έχει ελληνοπρέπεια, θ’ αφήσει το Φετιχέ τζαμί ως έχει, μουσείο.

Εκτός αν τ’ αδέρφια μας δεχθούν μια αξιοπρεπή τράμπα: να ξαναφωνάξει ο μουεζίνης από το Φετιχέ τζαμί και η Αγιά Σοφιά να δοθεί πίσω στους ενορίτες της, σε 20.000.000 Έλληνες ανά τον κόσμο. Σε αυτή την περίπτωση, αδερφέ μου Ρετζέπ, έρχομαι να κουβαλήσω άμμο κι ασβέστη για το τζαμί του ρεσούλη σου.

Σήμερα όμως, μην ξεχνάτε, είναι 19η Μαΐου. Σαν σήμερα ο φονιάς γυναικοπαίδων, ο Χίμλερ των Χριστιανών της Μικράς Ασίας, ο Κεμάλ, αποβιβάστηκε στην Σαμψούντα κι άρχισε η τελική φάση της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου. Κύριος συνεργάτης του ο Τοπάλ (κουτσός) Οσμάν, μια σπάνιας διαστροφής εγκληματική προσωπικότητα που ταίριαξε καλά με τον αμφιφιλόφυλο και σαδιστή αφέντη του. 350.000 Πόντιοι πέρασαν από το λεπίδι, το τουφέκι και τις πορείες θανάτου, ένα «Άουσβιτς εν ροή», όπως είπε ο Π. Ενεπεκίδης. Μια γενοκτονία αλά τούρκα, χωρίς ψευδοεπιστημονική θεμελίωση περί ανωτερότητας της τουρκικής φυλής. Απλά πράγματα: φόνοι, βιασμοί και πλιάτσικο. Τους φονιάδες ακολουθούσε να ολόκληρο λογιστικό σύστημα διαχείρισης των κλοπιμαίων. Έγιναν μάλιστα αργότερα δίκες κατά αυτών που καταχράστηκαν μεγαλύτερο μερίδιο από ότι «δικαιούνταν» από τα ματωμένα υπάρχοντα των εξολοθρευμένων Χριστιανών.



Ένα άλλο οργανωμένο σύστημα σοφών άλλαζε τα ονόματα ακόμη και στο τελευταίο ρυάκι, στο τελευταίο ύψωμα. Ξέρανε και ξέρουν ότι είναι καταπατητές.

O Ερντογάν κρατά καλά την σκυτάλη του αίματος και της ατιμίας. Συνεχίζει την παράδοση του Κεμάλ και του χαλιφάτου, που παρά τις διαφορές τους, η παλιά και η «νέα» Τουρκία ενώνονται στο Φόνο, τους Βιασμούς και το Πλιάτσικο. Ο Ερντογάν διατηρεί την Ύβρι, διατηρεί αλώβητους τους μηχανισμούς της Γενοκτονίας. Αφού όμως ξέρει Ιστορία, γι’ αυτό ζητάει το Φετιχέ τζαμί, τότε θα ξέρει ότι μετά την Ύβρη, κάποια στιγμή έρχεται η Νέμεση.

Όμως, αδέρφια, υπάρχει κάτι που πολλοί δεν ξέρουν. Ο Πόντος δεν έπεσε αμαχητί. Τα μαυροφορεμένα παλικάρια του, οι αληθινοί γιοι του Διγενή Ακρίτα πολέμησαν στα σπίτια τους, στους λόγγους και στις σπηλιές. Με τα γυναικόπαιδα ανάμεσα τους σε επικές πορείες πέρασαν στον Καύκασο, όπου πολλές φορές οι Μπολσεβίκοι σύμμαχοι του Κεμάλ τους παρέδιδαν στους Τούρκους. Έγιναν ολοκαυτώματα σε σπηλιές και σπίτια – άπαρτα κάστρα. Ο Πόντος, αδέρφια, έπεσε με το ντουφέκι στο χέρι.

Ως ελάχιστο φόρο τιμής λοιπόν,  μνημονεύω τους Αετούς των Βουνών του Πόντου, τους Οπλαρχηγούς του Αντάρτικου του Πόντου, τιτάνιες μορφές του Ελληνισμού, τέκνα της ανάγκης αλλά και της τιμής: Αιμίλος Κατόγλου, Στυλιανός, Αλέξανδρος Παλτόγλου, Ανέστης, Νικολής, Ηλίας, Παντελής, Κούρτος, Κεχαγιάς, Χασαρλού, Κωστής Παμπούλογλου, Γεώργιος Τσαχαλού, αδελφοί Ανέστης και Θεόφιλος, Σαρής, Ελευθέριος Κούρπαλη, Αναστάσιος Εγρίπελι, Χρύσος Τζορακλής, Παντελής Τζιμελής, Θεόφιλος Τζάλης, Ουζούν Φίτες, Ιωάννης Γιαγπασανλής, Στυλιανός Κοσμίδης , Ευάγγελος Ιωαννίδης, Χαράλαμπος Ελευθεριάδης, καπετάν Τσιρίπς Τσιφλίδης, Ιστύλ αγάς και τόσοι άλλοι. Βάλτε μπροστά από κάθε όνομα το καπετάν. Στο δίλημμα αντίσταση ή υποταγή επέλεξαν την Αντίσταση.

Κι αν μερικοί δεν καταλαβαίνουν τι πάστα είναι αυτοί οι άνθρωποι του Λαού μας, οι Ακρίτες των Ακριτών, ακούστε κι αυτό: Οι Πόντιοι από την Τσάλκα, πέρασαν με το τουφέκι στο χέρι κι έχτισαν ξανά τα χωριά τους στον Καύκασο. Ανύπαρκτες τότε οι επαφές με την Ελλάδα. Χριστιανοί, Έλληνες το φρόνημα και τουρκόφωνοι. Γρυ Ελληνικά. Ήταν το αποτέλεσμα του είδους της πίεσης που δέχτηκαν από τους Τούρκους. Ο Θεοχάρης Κεσίδης, αυτός ο σπουδαίος μελετητής του Πλάτωνα, μας αφηγήθηκε λοιπόν μια μέρα το εξής: Μια επιτροπή της τότε Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών έκανε έρευνα και καταγραφή των γλωσσών που μιλούσαν οι πληθυσμοί των ΕΣΣΔ και των γλωσσών που θα επιθυμούσαν να διδάσκονται. Πήγαν λοιπόν και στην Τσάλκα, που όλοι ήξεραν πως ήταν τουρκόφωνη. Μαζευτήκανε λοιπόν στο κεφαλοχώρι σ’ ένα κρατικό κτίριο η επιτροπή κι οι κεφαλές των Ποντίων. Λέει λοιπόν ένας τύπος της επιτροπής ως αυτονόητο, «γλώσσα που μιλάτε, τουρκικά» και πάει να το συμπληρώσει στο έντυπο. Μέσα σε μια δυσοίωνη σιωπή, πλησιάζει ένας γέρος Πόντιος και ρίχνοντας μια τρομερή γροθιά στο τραπέζι, τους είπε σε άπταιστα τούρκικα: «Αν θέλετε να γυρίσετε ζωντανοί στη Μόσχα, ελληνικά θα γράψετε ότι μιλάμε κι ελληνικά θέλουμε να διδασκόμαστε»! Αυτό σημαίνει τραντέλενοι.

Μ’ αρέσουν οι χοροί κι οι μουσικές του Λαού μας. Όλες. Μα όταν βλέπω κι ακούω την σέρα, τον Πυρρίχιο, όταν βλέπω να πάλλονται οι τελαμώνες και να βροντούν τα μαχαίρια και τους τραντέλενους, τους τρανούς Έλληνες, να χτυπούν ρυθμικά τις μπότες τους, καθώς φωνάζει ο Αρχηγός τα παραγγέλματα και να προχωρούν σκυφτοί κι ύστερα ολόρθοι στην συμβολική επίθεση, ενώ ο κεμετζές κλιμακώνει την Μάχη, ανατριχιάζω.

Λελεύω σας, αδέρφια και σήμερα θα πάρω το τεμέτερον μου, για να κάνουμε μουχαπέτ και να χύσουμε λίγο κρασί στους παππούδες σας.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Lalakis avatar
    Lalakis 19/05/2010 09:07:17

    Μασαλάχ και μπερεκέτ.

  2. Γιωργος Χ avatar
    Γιωργος Χ 19/05/2010 09:32:20

    http://www.youtube.com/watch?v=MvXUc10KxdE

    Respect

  3. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 19/05/2010 09:49:12

    Ο Ποντος αποτελει την ασβεστη φλογα μας. Εως τον 9ο μχ αιωνα διατηρονται
    αμιγως αμαζονικα ηθη και εθιμα. Ηταν το τελευταιο προπυργιο μας που επεσε στους Μογγολους,ενω η Μεγαλη Ελλαδα στην Ν.Ιταλια ασφυκτιουσε υπο τον Παπα. Στις αρχες του 20ου αιωνα ο Ποντος απελευθερωθηκε κατα την διαρκεια του Ρωσοτουρκικου πολεμου αλλα μετα 2-3 χρονια εκχωρηθηκε και παλι στους Τουρκους που υπο την καθοδηγησι των Γερμανων επιτελαρχων αρχισαν την συστηματικη αξοντωσι των Ποντιων με σφαγες αλλα και επιτελικο σχεδιο για αναγκαστικη επιστρατευσι και εξοντωτικη πορεια στη χιονισμενη ορεινη ενδοχωρα. 150,ΟΟΟ Ποντιοι κατεφυγαν και ζουν στον Ρωσικο Καυκασο αλλα και στην Ουκρανια.Σημερα οι Φονιαδες ευημερουν οπως οπως με τα κλεμμενα. Περισυ παρετηρησα φαλλαγγες απο νταλικες απο την ΤΡΑΠΖΟΥΝ με αγροτικα προιοντα στο Ροστοφ και στο Κρασνονταρ,οπου και συνηντησα και μια ανθουσα Ποντιακη κοινοτητα με προεξεχοντα τον Ιωαν Σαββιδη. Ειναι παρηγορο οτι δυο τουλαχιστον φορες μετεβησαν με δαπανη του στη Μονη Σουμελα αγερωχοι και για παντα Ελληνες.

    • Κ.Τ. avatar
      Κ.Τ. @ Κ.Τ. 19/05/2010 09:52:40

      Διορθωσι, ΙΒΑΝ ΣΑΒΒΙΔΗΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΕΜΠΙΣΤΟΣ ΤΟΥ ΠΟΥΤΙΝ, ΜΕ ΠΟΝΤΙΑ ΣΥΖΥΓΟ ΚΑΙ ΔΥΟ ΓΙΟΥΣ.

  4. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 19/05/2010 09:52:16

    Τί εἶναι αὐτό πάλι; μέ συγκινήσατε ἀφάνταστα Κύριε Κρανιδιώτη,καί ἄς μήν ἔχω καμμιά σχεσι μέ τόν Πόντο,παρά μόνο μέ τήν Μικρά Ἀσία ὅπου πολέμησε ὁ ἀδελφός τῆς μάνας μου καί μᾶς ἔφερε τήν θειά μου ἀπό τά Βουρλά.
    Μιά θειά πού θύμιζε τό...στήν Νέα Σμύρνη μιά γριά ἀπ΄ τά χωριά τῆς Προύσσας,νοικοκυρές τόν νοῦ σας..καί πού μαγείρευε ἀπίθανα φαγητά,καί μᾶς ἔκανε νά γελᾶμε ἀσταμάτητα μέ τίς ἱστορίες της.
    Γιά τό Φετιχέ Τζαμί πού λέτε,ἄς τολμήσουν καί θά λαμπαδιάση.
    Μέ τίποτα στόν κόσμο,ἀκόμη καί ἄν ἐπιστραφῆ ἡ Ἁγιά Σοφιά.
    Νά ἐπιστραφῆ τί; τό δικό μας ἀριστούργημα;
    ᾿Εμεῖς ὁπου πήγαμε ἀφήσαμε πολιτισμό,Αὐτοί ἀπό ὅπου πέρασαν(ὁπως ἐδιηγεῖτο σέ ἐκπομπή Ἱστορίας ὁ Πῆτερ Οὐστίνωφ) ἄφησαν πίσω τους μόνο νεκροταφεῖα.
    Ἄς μή τολμήσουν λοιπόν.
    Ἀλήθεια ἐκεῖνο τό ἀνασούμπαλο χαμηλοῦ IQ βουνό,ὁ Ἀρχιεπίσκοπος τί λέει;
    Ξύπνησε ἤ βρίσκεται ἀκόμη σέ Ἐπιμενίδειο ὕπνο,μέ διαλείμματα μόνον ὅταν θίγεται ἡ Ἐκκλησιαστική Περιουσία;

  5. Bodinus1576 avatar
    Bodinus1576 19/05/2010 10:32:49

    Μου αρέσουν πολύ τα κειμένά σας, γιατί αποπνέουν δυναμισμό και αισιοδοξία. Για να αναπτύξουν όλη τους τη δυναμική και να επιδράσουν στη δημόσια συζήτηση θα πρέπει και σε επίπεδο στρατηγικής και επικοινωνίας να δημιουργηθεί ένας δεύτερος πυλώνας δίπλα σε αυτόν της οικονομίας, εκείνος των εθνικών θεμάτων. Όσο και αν μονοπωλεί τη συζήτηση η Οικονομία, ο Πολιτικός πρέπει να είναι δημαγωγός να μορφώνει τον κόσμο και να του εξηγεί πράγματα. Αν δεν εξηγήσετε πρώτα κάποια πράγματα στον κόσμο, πώς αυτός να κατανοήσει και να εκτιμήσει τα όσα ενδιαφέροντα γράφετε; Γιατί δεν δημιουργείτε ένα συλλογικό όργανο στη ΝΔ, ένα think-tank, κοντά στον Πρόεδρο, το οποίο θα τοποθετείται καθημερινά επί των εθνικών θεμάτων; Και χρόνος θα μένει στους βουλευτές και τον Πρόεδρο να ασχοληθούν με την Οικονομία και οι απόψεις για τα εθνικά θέματα θα προβάλλονται, έστω ως τρίτο θέμα στην αρχή. Αν κάτι έχουμε να διδαχθούμε από τους Τούρκους είναι ότι η συνεπής και μεθοδική επιδίωξη ενός στόχου φέρνει πάντα αποτελέσματα. Σίγουρα δεν θα αποφέρει καρπούς αύριο το πρωί, αλλά είναι κρίμα σημαντικές απόψεις, που μπορούν να αποτελέσουν αφετηρία μιας εθνικής προσπάθειας, να μην διαχέόνται στην κοινωνία, λόγω έλλειψης συντονισμένου πλαισίου.

  6. Κ.Τ. avatar
    Κ.Τ. 19/05/2010 10:50:10

    Αφου και οι προσωπικες ιστοριες εχουν αξια, ασ προσθεσω και αυτο. Εχω θεα απο τον ακαλυπτο στο... τζαμι της Χαλκιδας, 30 μ. πιο περα, 150 μ. απο την παραλια και την παληα γεφυρα προ του οποιου υπαρχει μια πλατεια το ονομα της οποιας ειναι Πεσοντων Οπλιτων, που το βρηκα σαν αρχιτεκτονας μονο στα ... χαρτια, στις φωτοτυπιες του σχεδιου πολεως του 1932. Κποιοι ζητησαν να λειτουργηση... Η δημοτικη αρχη δαπανησε φετος πανω απο 1 εκ ευρω και ανακατασκευασε την πλατεια οπου δημιουργησε στο 1/4 αυτης ειδκη πλατεια 800τμ για να προβαλλη το αναθεμα και να συμπεριλλαβη την ..κρηνη, πεφωτισμενα νυκτωρ απαντα τα βεβηλα αισχη, οπου επλεναν τα ποδια τους. Ουτε μνημειο, ουτε μνεια για τους πεσοντες ηρωες μας οπλιτες, ουτε μια ταμπελλα αδοσημανσης στον τοιχο.
    Το να προασπισωμε το συνταγμα μου πεφτει δυσκολο οπως και να ωδηγηθουν στον αγυριστο οι ενοχοι της υποτελειας μας.
    Το να μπηξω ομως ενα χοντρο καλαμι για να ξεχωρισω τα κλαδια μιας ανθισμενης ματζουρανας, στην κρεμαστη ζαρντινιερα απο τα καγκελλα του μπαλκονιου μου με θεα το θλιβερο τξαμι, τον καταγαλανο Ευβοικο,το απορθητο Καστρο του Καραμπαμπα- του μαυρου Ελληνα πατερα-
    και την γαληνιου ναου του 9ου αιωνα της Αγιας Παρασκευης, επι του προυπαρχοντος της Αφροδιτης,ηταν ...συμβολικον της σαδιστικης φαρας και του παλουκωματος, της ανασκωλοπησης.

    Μπηγοντας ενα χοντρο ξυλο στη γη και επ αυτου, απο τον πρωκτο ενα εκαστο απο τα γυναικοπαιδα και τους Χαλκιδεις που παρεδωσε ο Ενετος τοπαρχης υστερα απο πολυμηνη πολιορκια, γυρω στα 1460, οι Τουρκοι ...μας ξεμπερδεψαν.

    Τ ιδιο εκαναν και με τον Αθανασιο Διακο που ευηχως οι γραικυλοι λενε αοριστως οτι τον σουβλισαν, και αποσιωπουν την επιθανατιο διημερο τουλαχιστον πονο και αγωνια του, οπως αλλωστε ολων παντοτε, γιατι φροντιζαν το παλουκι νε βγη απο την δεξια πλευρα του θωρακα, διχως να καταστραφουν καρδια και πνευμονες, για να επελθη βασανιστικα ο θανατος απο αιμορραγια.

  7. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 19/05/2010 10:57:58

    Ο οπλαρχηγός Σάββας Ασλανίδης από το χωριό Κηζολτηρέν της περιφέρειας Έρπαγας στο τέλος της αφήγησης του για τον αντάρτικο αγώνα, λέγει τα παρακάτω: «Μένουν εισέτι εκεί άταφα τα σώματα των φιλτάτων μας. Κράζουν ακόμη προς τους τραγικούς πατέρας, αδελφούς και συζύγους ζητούντα εκδίκησιν. Ναι, εκδίκησιν και εκδίκησιν αιωνίαν. Έχουμεν δώσει τον λόγον μας, ωρκίσθημεν τον φρικτότερον των όρκων να μη δεχθώμεν ποτέ συμφωνίας και σπονδάς μετά των Τούρκων. Και η ημέρα της ανταποδόσεως δεν θα βραδύνη».

    http://www.kromnaioi.gr/pages/pontos_antartiko.htm

    http://thalassa-karadeniz.livepage.gr/wiki/1358/2086_%CE%91%CE%9D%CE%A4%CE%91%CE%A1%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F_%CE%A4%CE%9F%CE%A5_%CE%94%CE%A5%CE%A4%CE%99%CE%9A%CE%9F%CE%A5_%CE%A0%CE%9F%CE%9D%CE%A4%CE%9F%CE%A5

    Για την αληθινή ιστορία και όχι των επιτροπών των ...Δραγωναίων

  8. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 11:07:27

    Έως εδώ!
    Θα βγω, λίγο, εκτός θέματος και ελπίζω ο Φαήλος και οι συνχολιαστές να με συγχωρέσουν.
    Είμαι πλέον και επισήμως εξοργισμένος!
    Απευθύνομαι σε όλους εκείνους που ζουν εδώ και "ντρέπονται που είναι Έλληνες" και σε εκείνους που ζουν έξω και "ντρέπονται που είναι Έλληνες".Επίσης απευθύνομαι, από αυτόν τον ελεύθερο χώρο, σε εκείνους που φοβούνται για τα μελλούμενα.
    Μέχρις εδώ! Όποιος ντρέπεται που είναι Έλληνας, κατάθεση διαβατηρίου, ταυτότητας, ασφαλιστικών βιβλιαρίων και λοιπών εγγράφων της Ελληνικής Δημοκρατίας και να μας αδειάσει την γωνιά, πάραυτα. Υπογραφή υπέυθυνης δήλωσης, ότι αποποιείται του "Ελληνισμού" του και όλα όσα έχουν να κάνουν με τον Άγιο τούτο τόπο και γρήγορα, έξω μαζί με τους ομοίους του.Καιρός να μετρηθούμε επιτέλους και να δούμε πόσοι δεν "ντρέπονται". Μην συγχέετε τα χάλια του κράτους με την πατρίδα μου.Κατανοητόν;
    Αν θέλετε για κάτι να ντρέπεστε, να ντρέπεστε για τα χάλια σας, κυρίες και κύριοι.
    Εγώ ούτε ντρέπομαι, ούτε φοβάμαι. Κανέναν και τίποτα.Ούτε τον Θεό φοβάμαι.Τον σέβομαι αλλά δεν τον φοβάμαι, γιατί χωρίς εμένα και την Αγία Γλώσσα μου, θα τον λάτρευαν ακόμα, σε σκηνές, στην έρημο, γιδοβοσκοί.Χωρίς να θέλω να γίνω βλάσφημος, ακόμα και Εκείνος μου χρωστάει. Πολλά...
    Περνάμε δύσκολους καιρούς και πολλοί φοβούνται για τα μελλούμενα. Εμείς τα φέραμε σε αυτό το σημείο, εμείς και θα τα διορθώσουμε. Πάλι. Ερώτηση:πότε ο Άγιος τούτος Τόπος, η πατρίδα μας, πέρασε εύκολους καιρούς;Μιά ζωή μέσα στην πίεση και στην θυσία ζούμε. Όσο υπάρχει ακόμα και ένας(1) Έλληνας, όσο ζει και αναπνέει ένας (1) Έλληνας, ακόμα και αν βρίσκεται στις εσχατίες του πλανήτη τούτου, εγώ δεν φοβάμαι. Ο χρόνος μας εδώ, στον γαλάζιο τόπο, στην μέση του πουθενά, δεν τελείωσε.
    Ποτέ δεν κατάφεραν να μας εξαφανίσουν και ποτέ δεν θα τα καταφέρουν! Προσπαθούν, αλλά την χάρη δεν θα τους την κάνουμε.
    Και σίγουρα δεν θα τα καταφέρει ο "μικρός" και οι συνοδοιπόροι του...
    Θα μας δυσκολέψουν, θα μας ταλαιπωρήσουν, θα αφήσουν συντρίμια στο διάβα τους, θα πονέσουμε, θα κλάψουμε, θα ματώσουμε, όπως κάνουμε από την αρχή των αιώνων, σε αυτά τα άγια χώματα, αλλά αυτοί θα φύγουν, αργά ή γρήγορα και εμείς θα είμαστε ακόμη εδώ!
    Μιλάει το συνοθύλευμα λιπώδη ιστού, ότι πρέπει να φύγουμε από το "Δίκαιο του αίματος'.Θα του πω , ότι αυτό το Δίκαιο, είναι το μόνο που αναγνωρίζουμε! Το μόνο που έχει αξία για εμάς! Το Δίκαιο του αίματος, των παππούδων μας και των προπαππούδων μας. Των ωκεανών του αίματος, που έχουν ποτίσει, απ'άκρη σ'άκρη, τα άγια χώματα, που εκείνος και οι όμοιοι του σήμερα μολύνουν.
    Εκείνοι πρέπει να μας φοβούνται.Μικρός ο χρόνος ζωής τους.Προδότες μας ταλαιπωρούσαν πάντα.Οι αγώνες,όμως των προγόνων μας και αν χρειαστεί και οι δικοί μας, τα μιάσματα τα ξέπλεναν. Με αίμα , κόπο , δάκρυα και ιδρώτα.
    Δεν είμαστε έθνος ανάδελφον, είμαστε έθνος μόνον...Ατίθασσοι, επαναστάτες, απρόβλεπτοι...Έχουμε σχέση με την πατρίδα, παρόμοια με εκείνη που έχουμε με την μάνα μας.Την ταλαιπωρούμε, την στεναχωρούμε με τις επιλογές των ανθρώπων που παίρνουμε κοντά μας,της ανοίγουμε το πορτοφόλι για χαρτζηλίκι, την βρίζουμε γιατί μας πιέζει και προσπαθεί να μας "βάλει μυαλό", αλλά την αγαπάμε παθολογικά. Ρωτήστε, όποιον Έλληνα θέλετε, ποιο πράγμα είναι το πιο βαρύ να του βρίσεις και να του λοιδωρήσεις.Την μάνα του θα σας πει. Συγχωρούμε, γιατί είμαστε μεγάθυμοι, τα πάντα σε όλους. Αν κάποιος διανοηθεί να βρίσει ή αποπειραθεί να πειράξει μία τρίχα απ'τα μαλλιά της ΜΑΝΑΣ, θα του πιούμε το αίμα, κυριολεκτικά. Μαύρο φίδι που τον έφαγε. Θα τον ξετρυπώσουμε από την πιο βαθιά τρύπα που έχει κρυφτεί και ουαί και αλίμονο αν πέσει στα χέρια προσβεβλημένου γιου και κόρης...
    Γι'αυτό λοιπόν καθάρματα προδότες, μακριά από την μάνα...Μακριά από την πατρίδα μας...
    Αν σας βαστάει ελάτε. Έχουμε ξεσκίσει πολλούς πριν απο σας...Θα είστε απλώς οι επόμενοι.!

    • Κ.Τ. avatar
      Κ.Τ. @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 11:32:43

      Ανεπιφυλακτα μαζι σας, με πιστι στον θεο που με τον Κολοκοτρωνη μας εβγαλε μετα απο 400 χρονια εξοντωσης, εξισλαμισμου και γενιτσαρισμου οπως εβγαλε και τους εβραιους απο την Αιγυπτο μετα απο αλλα 400 χρονια μεταναστευσης που μετεξεληχθηκε σε δουλεια με τον Μωυση.
      Ο θεος αυτος, παντα ιδιος, αργοτερα απαιτησε δια των προφητων του απο τους εβραιους να αφανησουν μεχρι και των κτηνων τους τους Αμαληκιτες, νομιζω, εχθρους τους,και εξοργισθη οταν κρατησαν τα πιο ευρωστα.
      Ομοιως με ελαχιστους ο Γεδεων ενικησε οπψως και ο Δαωιδ μοναχος του, εστω και αν ητο Κρης κατα μιαν ιστορικη εκδοχην ο Γολιαθ.
      Καθαρση στη κοινωνια απαιτει καθαρη πολιτικο-κοινωνικο-οικονομικη και εκκλησιαστικη ηγεσια.

    • denkserotipota avatar
      denkserotipota @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 11:40:04

      Μόνο ΕΣΥ φτάνεις. Θα βρεθούμε και άλλοι 2-3 που πιστεύουμε τα ίδια και θα τους στείλουμε ΟΛΟΥΣ αυτούς εκεί που τους πρέπει και τους αξίζει. Στο φίλο τους, το διάολο.

      ΥΠΟΚΛΙΝΟΜΑΙ Βράχε.
      Σε φιλώ σταυρωτά και θα βρεθούμε την ώρα της μάχης, που θα την δώσουμε όποτε χρειαστεί.


      Μη σκιάζεστε ωρε Ελληνες.!

      • nancy avatar
        nancy @ denkserotipota 19/05/2010 12:39:23

        Δεν σκιαζόμαστε. Περιμένουμε Φαήλους, Βράχους, Δενξερωτιποτα, Κορρινα και άλλους Ελληνες όσους μπορούν να δείξουν το δρόμο. Εύχομαι να βρεθούμε πολλοί πολλοί, ο καθένας στο μετερίζι του.

    • Tassos avatar
      Tassos @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 12:30:24

      Συγκλόνισες φίλε! Εύγε!

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 14:44:58

      "Η δύναμή σου πέλαγο κι η θέλησή μου βράχος".
      Σ' ευχαριστούμε πατριώτη.

    • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
      ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 15:07:56

      ΒΡΑΧΕ,υποκλίνομαι !

    • enkripto avatar
      enkripto @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 15:23:52

      Τα είπες πάρα πολύ ωραία, Εύγε!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 18:52:37

      Βράχε,
      Ο παραλληλισμός από σένα της Πατρίδας με την Μάνα είναι ο πιο απλός, περιεκτικός κι ευθύβολος που μπορεί να γίνει.
      Περιττό να πω ότι συμφωνώ κλπ. Το ξέρεις.
      Οι Εχθροί του Λαού, οι παρηκμασμένοι δοσίλογοι, οι υπηρέτες του εθνικισμού και σωβινισμού των άλλων, το αληθινό φασισταριό εργάζεται πλέον νυχθημερό΄ν, ώστε να δημιουργούν κάθε μέρα και νέα τετελεσμένα. Εκιμετρούν το ζην και ΒΙΑΖΟΝΤΑΙ. Έχουν δε πλέον αποθρασσυνθεί.
      Πολύ σωστά κι εσύ κι εγώ και άλλοι απευθυνόμαστε και στο θυμικό, ώστε να ξυπνήσουμε τα ανακλαστικά των ανθρώπων.
      Παράλληλα πρέπει να δούμε το πρακτικό μέρος:
      Πως μπορούμε να σαρώσουμε από τους μηχανισμούς εξουσίας και την Παιδεία τους δουλόφρονες αποδομητές; Μόνο παίρνοντας την ίδια την εξουσία, μόνο έχοντας τον έλεγχο της Κυβέρνησης και της νομοθετικής εξουσίας. Πρέπει να γκρεμίσουμε κι ύστερα να ξανακτίσουμε.
      Γι' αυτό επίμονα "δείχνω" προς τον Αντώνη. Τα προβλήματα με πρόσωπα και μηχανισμούς είναι πολλά, τα ξέρω, τα βλέπω, όμως είναι ο μόνος τρόπος, στον παρόντα Ιστορικό χρόνο, οι κυρίαρχες απόψεις μας να γίνουν εξουσία, ώστε να γίνουν καθημερινή πράξη. Αλλιώς η Μάνα μας θα σέρνεται κάθε μέρα και πιο χαμηλά απ' όλο αυτό το ροζ πολτό.
      Πάντως, αδερφέ, το 'πες τόσο απλά κι ωραία. Ναι, έτσι είναι.
      Φιλικά

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 19/05/2010 20:24:27

        Ευχαριστώ. Να είσαι γερός, να γράφεις και εγώ αν είμαι γερός να διαβάζω και να σχολιάζω.Το πρακτικό μέρος για το οποίο μιλάς, είναι, για μένα, απλό αλλά δύσκολο και ανηφορικό.Καθαρές κουβέντες, χωρίς φιοριτούρες, αλήθειες χωρίς φόβο. Ο Ελληνικός λαός, έχει την απλότητα και την καθαρότητα, γραμμένη στα γονίδιά του. Το δείχνουν τα επιτεύγματά του σε ολη την διάρκεια της ιστορικής του διαδρομής. Όταν είναι καθαρό και απλό το μήνυμα, ο λαός και το καταλαβαίνει και το ασπάζεται. Στο χέρι του Αντώνη, είναι να ΄βρει το μήνυμα, καθάριο σαν τα νερά του Αιγαίου, να καθορίσει τον στόχο, να προσηλωθεί και να αποκαθηλώσει τις βρωμιές του εκτρωματικού συστήματος, που προσπαθεί να μας επιβληθεί. Καθαρές κουβέντες, καθαρό μήνυμα, ξεκάθαρος στόχος και δουλειά.
        Καλή δύναμη.
        Φιλικά
        ΒΡΑΧΟΣ

    • oldmen avatar
      oldmen @ ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 19:23:20

      Στην Ελλάδα, εχουμε μια λέξη: φιλότιμο.
      Δεν μεταφράζεται, δεν δανιζεται, δεν παραποιειται.
      Ειναι η λέξη που μαζί με την ΜΑΝΑ πατρίδα -που λέει ο ΒΡΑΧΟΣ- δημιουργούν εκείνο το εκρηκτικό μείγμα, κάθε φορά που κάποιος θίγει ένα από τα δύο. Την πατρίδα ή το φιλοτιμό μας.
      Ετσι πορευτηκαμε αιωνες τώρα. Ετσι θα πορευτουμε και στη συνέχεια. Κι αλοίμονο σ αυτούς που θα σταθούν στα διάβα μας, αν πειραξουν κατι απ αυτα τα δυο.
      ΒΡΑΧΕ, συγχαρητηρια.
      Φαήλο, συγχαρητηρια και σε εσενα για το υπεροχο κείμενο.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ oldmen 19/05/2010 20:24:54

        Να είστε καλά.

    • mnk avatar
      mnk @ ΒΡΑΧΟΣ 20/05/2010 05:23:18

      @ ΒΡΑΧΕ
      Αναδημοσίευσα το σχόλιο σου. Ελπίζω να μην σε πειράζει.

      • ΒΡΑΧΟΣ avatar
        ΒΡΑΧΟΣ @ mnk 20/05/2010 17:05:50

        Όσο πιο πολλοί διαβάζουν τόσο καλύτερα.Ακόμα και ας μην συμφωνούν.
        Δεν με πειράζει τίποτα.
        Να είσαι καλά.

  9. Factorx avatar
    Factorx 19/05/2010 12:01:26

    Φαήλο έκανε δήλωση και ο Αντώνης
    http://www.antinews.gr/?p=46396

    Ο Μούργος τι κάνει;

  10. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 19/05/2010 12:36:04

    Εἰσαι ὁ δεύτερος πού μέ συγκινεῖ σήμερα,Βράχε.
    Εἶναι ἡ ἡμέρα φαίνεται,19 Μαΐου καί οἱ ψυχές τους ζητοῦν τό ἄναμα ἑνός κεριοῦ,ἕνός καντηλιοῦ,δεῖγμα ὅτι δέν ξεχάστηκαν.
    Θά τό κάνω,πρώτη φορά,καί γιά τήν μνήμη τῆς θειάς ἀπό τά Βουρλά.
    Ἔχε ὑπ΄ ὄψιν ὅτι ἐκφράζεις μιά ἥσυχη πλειονοψηφία πού ὅταν ὁ καιρός θά εἶναι ώριμος θά μιλήση καί τότε θά δῆς,τό μέγεθος τῆς συσωρευμένης ὀργῆς.

  11. Mαρινα avatar
    Mαρινα 19/05/2010 12:58:49

    Εγω δυστυχως,λογω του οτι υιοθετηθηκα στα 11, δεν ξερω πολλα,μα ξερω απ' τις διηγησεις της γιαγιας μου οτι ημασταν προσφυγες απ'την Ανδριανουπολη κι οτι ο προπαπους μου πριν πεθανει ελεγε στην γιαγια μου, οτι αν πηγαινε πισω θυμοταν ολα τα χωραφια και τα σπιτια που αφησαν.Στο κρεββατι του θανατου του ,ελεγε η γιαγια μου, ο πατερας της μονο γι'αυτα μιλουσε,ενω ποτε πριν δεν ανοιξε το στομα του να πει κατι,μονο δουλευε,δουλευε και δουλευε, για να φτιαξει περιουσια στην Νεα Γη που ο Θεος του επετρεψε να ερθει...

  12. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 19/05/2010 13:23:01

    Όλα μοιάζει να είναι μέρος καλοστημένου σχεδίου. Κάντε τον κόπο να διαβάσετε την παρακάτω ανοιχτή επιστολή προς την Υπουργό ΠΔΒΜΘ.

    Ξάνθη, 13 Μαΐου 2010

    Προς
    Την Υπουργό Παιδείας
    Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
    κ. Άννα Διαμαντοπούλου



    Θέμα: Το νέο Πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» του Υπουργείου Παιδείας ανοίγει τους «ασκούς του Αιόλου» για την τουρκοποίηση της εκπαίδευσης στη Θράκη και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,

    Προσωπικά, πάντοτε ήμουν υπέρμαχος της ελληνοτουρκικής φιλίας και της γόνιμης -σε κάθε επίπεδο- συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας, αλλά όχι με όρους υποτέλειας.
    Μελετώντας την νέα Πρόσκληση του Υπουργείου Παιδείας, της 23ης/3/2010 προς τα Α.Ε.Ι. της χώρας, για την υποβολή προτάσεων στο πλαίσιο της Πράξης: «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για τα έτη 2010-2013, αισθανόμαστε ότι, ή εμείς έχουμε χάσει τα λογικά μας και παραλογιζόμεθα ή εδώ στη Θράκη συμβαίνουν παράλογα πράγματα.
    Διότι, εάν είχαμε αντίστοιχες ενέργειες από πλευράς Τουρκίας για την εισαγωγή, παραδείγματος χάριν, της ελληνικής γλώσσας σε όλα τα τουρκικά δημόσια σχολεία της Κωνσταντινούπολης, θα ήταν τότε κάπως κατανοητή η λογική του Υπουργείου Παιδείας. Τώρα όμως, η όλη μεθόδευση προκαλεί εύλογη έκπληξη και απορία, την στιγμή μάλιστα που ευρισκόμαστε ενώπιον μιας ενορχηστρωμένης προσπάθειας του τουρκικού επεκτατισμού να ποδηγετήσει τη Θράκη, αφού είναι γνωστό ότι το τουρκικό Προξενείο στην Κομοτηνή έχει υπερβεί τα όρια των διπλωματικών του ευθυνών και λειτουργεί ως άτυπο Υπουργείο Θράκης.
    Πιο συγκεκριμένα, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, αντί να προάγει –όπως οφείλει- την δημόσια ελληνική εκπαίδευση στη Θράκη δίνοντας τη δυνατότητα –πέραν των χριστιανών- και σε όλους τους μουσουλμάνους συμπολίτες μας να μορφώνονται ισότιμα όπως και οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες, μεθοδεύει βήμα προς βήμα την τουρκοποίηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία της Θράκης.
    Διερωτώμεθα, εάν τα χρήματα του ελληνικού λαού και της Ευρωπαϊκής Ένωσης μπορούν –εν μέσω της παρούσας οικονομικής κρίσης- να προορίζονται από το Υπουργείο Παιδείας για να προετοιμάζεται το έδαφος, προκειμένου να εισαχθεί η τουρκική γλώσσα σε ολόκληρη την δημόσια εκπαίδευση της Θράκης και συγχρόνως να υποβιβάζεται η ελληνική σε δεύτερη γλώσσα. Διότι αυτό ακριβώς είναι κατ’ ουσίαν το περιεχόμενο και ο στόχος της ανωτέρω Πρόσκλησης.
    Επιπλέον, αντί το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας να εστιάσει στην αξιοποίηση των προς διάθεση κονδυλίων για τη διεύρυνση και τη δημιουργία νέων δημόσιων σχολείων στη Θράκη, ιδιαίτερα στην ορεινή περιοχή της, δαπανά από το 1997 μέχρι σήμερα μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην κατεύθυνση υλοποίησης Προγραμμάτων, τα οποία δυστυχώς δεν δημιουργούν ουδεμία μόνιμη και βιώσιμη υποδομή στην εκπαίδευση. Ενώ, μόλις αυτού του είδους τα Προγράμματα περατωθούν και αφού έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά, δεν απομένει καμία ουσιώδης υφιστάμενη δομή και επιστρέφουμε πάλι στην αρχή, όπως έχουμε δείξει και σε άλλες επιστολές μας.

    Πιο συγκεκριμένα, στις Ενότητες της εν λόγω Πρόσκλησης, διαβάζουμε μεταξύ άλλων: «… Μελέτη με αντικείμενο την εισαγωγή της τουρκικής γλώσσας … στα δημόσια σχολεία της Θράκης… υλοποίηση του μέτρου εισαγωγής της διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας. Επεξεργασία αναλυτικού προγράμματος για την τουρκική γλώσσα… Διαμόρφωση Προτάσεων …για τα εκπαιδευτικά υλικά και βιβλία διδασκαλίας της τουρκικής στα δημόσια σχολεία…» (Σελίδες 6,7,8,9 της Πρόσκλησης).
    Όλα τα ανωτέρω αποτελούν νέες παραχωρήσεις προς τον τουρκικό επεκτατισμό που πριν από λίγα χρόνια κανείς δεν διανοείτο να πράξει. Η εν λόγω δε μεθόδευση του Υπουργείου Παιδείας θεωρούμε ότι υποκαθιστά και επί της ουσίας ακυρώνει όλη την ελληνική διπλωματία και την μέχρι σήμερα ισορροπημένη πολιτική στην Θράκη, στην οποία έχει συμβάλει τα μέγιστα και ο νυν Πρωθυπουργός της Ελλάδας.
    Παράλληλα, το ίδιο πρόγραμμα προωθεί τα δίγλωσσα νηπιαγωγεία, έτσι ώστε η τουρκοποίηση όλων των Μουσουλμάνων της Θράκης, συμπεριλαμβανομένων των Πομάκων και των Τσιγγάνων (που αποτελούν περίπου τα 2/3 της μουσουλμανικής μειονότητας), να αρχίζει -με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων- από τη νηπιακή ακόμη ηλικία.
    Τραγικότερο δε όλων είναι το ακόλουθο απόσπασμα από την ανωτέρω Πρόσκληση: «…Το περιεχόμενο της επιμόρφωσης θα είναι: νέες παιδαγωγικές μέθοδοι, διαφοροποιημένη παιδαγωγική, … διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας» (σελ. 8 της Πρόσκλησης).
    Στην Θράκη επομένως, του 2010, το ελληνικό Υπουργείο Παιδείας, α) μελετά και σχεδιάζει επίσημα την εισαγωγή της τουρκικής σε όλα τα δημόσια σχολεία, β) δημιουργεί δίγλωσσα νηπιαγωγεία, για τα οποία δεν προνοεί κατά τον σχεδιασμό του την χρήση των άλλων μητρικών γλωσσών της μειονότητας (πομακική και τσιγγανική), γ) προάγει διαφοροποιημένη παιδαγωγική, δ) υποβιβάζει την ελληνική σε δεύτερη γλώσσα. Φοβούμαστε δε, ότι μετά από τη Θράκη σειρά έχει η υπόλοιπη Ελλάδα και τα υπόλοιπα δημόσια ελληνικά σχολεία να υποστούν τον διαπολιτισμό του Υπουργείου Παιδείας και τον υποβιβασμό της ελληνικής σε δεύτερη γλώσσα, αφού παντού πλέον υπάρχουν μουσουλμάνοι πολίτες.
    Για τα ανωτέρω το Υπουργείο Παιδείας διαθέτει για τους επόμενους 36 μήνες 10 εκατομμύρια ευρώ, εν μέσω περικοπών συντάξεων, μισθών και νέων φορολογικών αυξήσεων. Δεν μπορούμε παρά να καταγγείλουμε αυτήν την προσβλητική για τη Δημοκρατία και την επιστημονική δεοντολογία μεθόδευση.
    Ζητούμε από εσάς, Κυρία Υπουργέ, αλλά και από τον Πρωθυπουργό, τους Βουλευτές της Θράκης και σύσσωμο το ελληνικό Κοινοβούλιο, να ανασταλούν άμεσα αυτές οι μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας, οι οποίες οδηγούν απευθείας στη γκριζοποίηση και διχοτόμηση της Θράκης. Συγχρόνως, σε μια τόσο δύσκολη στιγμή εγκλωβίζουν τον Πρωθυπουργό της χώρας και την Κυβέρνησή του αλλά και την ελληνική πολιτική σε μια μη αντιστρεπτή κατάσταση πραγμάτων.
    Για αναλυτικότερη ενημέρωσή σας, επισυνάπτουμε σχετική επιστολή μας.
    Τέλος, επισημαίνοντας το προφανές, ότι τέτοιες μεθοδεύσεις όχι μόνο δεν προάγουν μια ισότιμη φιλία και συνεργασία Ελλάδας-Τουρκίας, αλλά αντίθετα, δυναμιτίζουν την φιλία των δύο λαών, αφού δημιουργούν όρους υποτέλειας του ενός στον άλλο, σας ζητούμε α) να ακυρώσετε άμεσα την εν λόγω Πρόσκληση, β) να την αναπροσαρμόσετε, αφού προηγηθεί διαβούλευση επιστημόνων από όλα τα ελληνικά Α.Ε.Ι., γ) να περιορίσετε την Πρόσκληση σε θέματα διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας και λοιπής εκπαιδευτικής στήριξης και, δ) ο σχεδιασμός της νέας Πρόσκλησης να προβλέψει ισότιμη μεταχείριση όλων των μητρικών γλωσσών της μουσουλμανικής κοινωνίας.

    Με ιδιαίτερη τιμή,
    Γεώργιος Π. Παύλος
    Αναπληρωτής Καθηγητής
    Πολυτεχνικής Σχολής Δ.Π.Θ.

  13. χασοσκοπος avatar
    χασοσκοπος 19/05/2010 13:42:47

    κ γω ντρεπομαι ...που αυτοι ειναι ελληνεσ

  14. mara avatar
    mara 19/05/2010 13:45:00

    Άκρως συγκινητικό!!! Σήμερα μας έκανες να αισθανόμαστε όλοι Πόντιοι.
    Αυτά είναι άρθρα!!!

  15. Greco avatar
    Greco 19/05/2010 13:55:17

    αυτο με τις αναστηλωσεις μουσουλμανικων μνημειων πρεπει να μας ανησυχησει τρομερα...θα ντρεπονται για μας οι προγονοι μας που με λυσσα εκοβαν τους μιναρεδες και γκρεμιζαν τα τουρκοσπιτα οπου ελευθερωναν ελληνικη γης

    και σημερα αναστηλωνουν τα βρωμοτζαμια?ειναι σοβαροι οι ανθρωποι?αντι να δωσουν λεφτα στους αρχαιολογους μας να βγαλουν τα αρχαια μας, που το 90% ειναι κατω απτο χωμα

    αντι να φτιαξουν καμια σχολη για τους φιλοτεχνους νεους μας να φτιαχνουν ωραια αγαλματα ή να φερουν δυτικοευρωπαικη τεχνογνωσια για αναπλασεις και ομορφια,εχουν βαλθει να μας γυρισουν στην οθωμανια?

    και δηλαδη φγανταζεστε εικονα προσκηνυματος μουσουλμανων στη πλατεια στο μοναστηρακι?μια ωραια ατμοσφαιρα...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Greco 19/05/2010 13:58:14

      Μουσουλμανικά μνημεία;

      • Greco avatar
        Greco @ Κώστας Ροδινός 19/05/2010 14:00:50

        δες τα σχολια πανω του Κ.Τ.

  16. Greco avatar
    Greco 19/05/2010 13:59:30

    διαβασα και το σχολιο του φιλου για την εξοδο των εβραιων και τη σκληροτητα του θεού (τους) εναντι των εχθρων τους

    θυμηθηκα το καζαντζακη που ελεγε ποσο σκληρη ειναι η εβραικη ψυχη...
    καμια σχεση με μας τους γλυκαναλατους χριστιανους του δογματος "σφαξε με αγα μου να αγιασω"

    • Κ.Τ. avatar
      Κ.Τ. @ Greco 19/05/2010 15:19:09

      Υπηρξαν ριψασπιδες πολλοι, εθνακαπηλοι, μισο-ελληνες αλλα και μισελληνες σημερα, δεν εχομε παρα να τους.., σταμπαρουμε. Αλλωστε
      μανα και πατριδα για μας ειναι συνωνυμα και παντοτε ολιγαριθμοι νικαμε. Αποδειξη Αλεξανδρος, Βασιλειος Β ο Βουλγαροκτονος, Γιωργος Καστριωτης-Σκεντερμπεης,Πατροκοσμας, Παπαφλεσσας, οι ηρωες στη Κυπρο απο τον Γρ,Αυξαντιου μεχρι τον Τ.Ησαακ και Σ.Σολωμο. Γιος Ελληνιδας ροδιτισσας ο Μωαμεθ Β χαλιφη γιο παλι Ελληνιδας αλωσαν την Πολι ΜΕ ΤΟ ΤΡΙΤΟ ΓΙΟΥΡΟΥΣΙ ΑΠΟΤΕΛΟΥΜΕΝΟΥ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ. Μηδιζοντες παντοτε υπηρξαν. Και το Πατριαρχειο αιχμαλωτo to say the least and controversial vis a vis the sovereign in Constantinople as well as in Jerusalem nowadays,
      και δεν αρμοζει να τα λεμε στην ελληνικη τα αισχη τους.

  17. Factorx avatar
    Factorx 19/05/2010 14:03:24

    @Βράχο μου λένε στο e-mail να σου μεταφέρω τα σεβάσματά για το σχόλιο που έχεις κάνει
    "Να ξέρει ότι ΠΟΛΛΟΙ σκεφτόμαστε ακριβώς όπως μιλά ο ίδιος και έχουμε τις ίδιες ανησυχίες"



    Μακάρι να μπορούσα να μιλήσω επώνυμα........................................
    Αλλά για λόγους αρχής άστο καλύτερα.


    Γιώργος.

  18. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 19/05/2010 14:38:19

    Είδηση: Η 91η Ημέρα Μνήμης της Ελληνικής Ποντιακής Γενοκτονίας στην Νέα Υόρκη


    Νέα Υόρκη – 19 Μαίου, η διεθνής ημέρα Μνήμης της Ελληνικής Ποντιακής Γενοκτονίας θα τιμηθεί στην πόλη της Νέας Υόρκη με δημόσια εκδήλωση και την ανάρτηση της Ελληνικής Ποντιακής Σημαίας και της Σημαίας της Ελλάδας στο Bowling Green Park στο Μανχάτταν (γωνία του State Street και Broadway), και η εκδήλωση Μνήμης διοργανώνεται από την Παν-Ποντιακή Ομοσπονδία Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής και Καναδά και την Ομοσπονδία των Hellenic Societies of Greater New York. Η εκδήλωση Μνήμης θα περιλαμβάνει ομιλίες από ΄Ελληνες και Ελληνο-Αμερικανούς επίσημους και ηγέτες. Επίσης θα παρευρεθούν Αμερικανοί επίσημοι, συγγραφείς, διανοούμενοι, ακτιβιστές εναντίον των γενοκτονιών και εκπρόσωποι των Αμερικανικών κοινοτήτων των Αρμενίων και Ασσυρίων.

    Ημερομηνία – 19 Μαίου, 2010 - ώρα 12 μ.μ. – 1 μ.μ.

    Τόπος – Bowling Green Park ( corner of Broadway and State Street in Lower Manhattan) NEW YORK CITY

    Θέμα – Να τιμήσουμε την Ημέρα Μνήμης της Ελληνικής Ποντιακής Γενοκτονίας, 19η Μαίου.

    Εφέτος, κατά την διάρκεια της εκδήλωσης Μνήμης της Ελληνικής Ποντιακής Γενοκτονίας θα τιμηθεί επίσης και ο Πρέσβης της Σουηδίας για την πρόσφατη αναγνώριση από το Σουηδικό Κοινοβούλιο της Γενοκτονίας των Αρμενίων, Ασσυρίων και Ελλήνων Ποντίων.

    Η Ελληνική Ποντιακή Γενοκτονία έχει αναγνωριστεί από την Ελλάδα, την Κύπρο και πρόσφατα από την Σουηδία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες αριθμός πολιτειών και πόλεων, περιλαμβανομένης και της Νέας Υόρκης, έχουν αναγνωρίσει την Ελληνική Ποντιακή Γενοκτονία με διάφορα ψηφίσματα και διακηρύξεις. Η διεθνώς αναγνωρισμένη ακαδημαική ομάδα για την μελέτη των Γενοκτονιών IAGS (International Association of Genocide Scholars) έχει επίσης αναγνωρίσει την Ελληνική Ποντιακή Γενοκτονία. Σειρά εκδηλώσεων ανα τον κόσμο τιμούν την 19η Μαίου, ως η διεθνής ημέρα Μνήμης της Ποντιακής Γενοκτονίας που εκτελέστηκε από την τουρκική Οθωμανική κυβέρνηση, τους Νεότουρκους, και την Κεμαλιστική Τουρκία απευθείας υπό τας εντολάς του Μουσταφά Κεμάλ. Η γενοκτονική εκστρατεία της Τουρκίας των συστηματικών εκτελέσεων, σφαγών, εξοριών, βιασμών και πυρπολισμών χωριών με αποτέλεσμα την δολοφονία του αρχαίου Ελληνικού πολιτισμού του Πόντου στις νοτιοανατολικές ακτές της Μαύρης θάλασσα – ξεκίνησε από την Οθωμανική τουρκική κυβέρνηση κατά την διάρκεια του πρώτου παγκοσμίου πολέμου και συνεχίστηκε στην εποχή της κεμαλικής Τουρκίας. Εκτελέστηκε υπό τας διαταγάς διαφόρων ηγετών της τουρκικής κυβέρνησης – όπως του Ταλάτ Πασιά προς τιμή του οποίου δόθηκε τ΄ονομα του σε μια διάβαση, ο Μουσταφά Κεμάλ τιμάται ως ο «πατέρας των Τούρκων» και ο Τοπάλ Οσμάν (αρχηγός ομάδας ονόματι Chetes η ειδική αποστολή των οποίων ήσαν οι βιασμοί γυναικών, παιδιών και ηλικιωμένων) - σήμερα όλοι αυτοί τιμούνται από την Τουρκία με αγάλματα στην πατρίδα μας, τον Πόντο. Η Τουρκία σήμερα αρνείται την ευθύνη για αυτά τα εγκλήματα.

    Στον Καναδά η Παν-Ποντιακή Ομοσπονδία ΗΠΑ και Καναδά διοργανώνει σειρά εκδηλώσεων σε συνεργασία με οργανώσεις κατά την διάρκεια του Μαίου. Για περισσότερες πληροφορίες αποταθείτε στην ιστοσελίδα www.unitedwerockconcert.com.

    Παρακαλούμε για αντίγραφο της πρόσκλησης για την εκδήλωση της Νέας Υόρκης ανοίξτε το PDF της Παν-Ποντιακής Ομοσπονδίας ΗΠΑ και Καναδά στον πιο κάτω σύνδεσμο (link) : http://cyprusactionnetwork.org/yahoo_site_admin/assets/docs/invitation_may_19_2010_english1.12555555.pdf

    Παρακαλούμε τοποθετείστε την πρόσκληση σε καλή θέση και προωθείστε την σε συγγενείς και φίλους.

    Την Τετάρτη 19 Μαίου, στις 7.30 μ.μ. στο Κέντρο Stathakion 22-51 Street, Astoria, NY 11105 θα μιλήσει η κα Φανούλα Αργυρού, Ελληνοκύπρια ερευνήτρια, δημοσιογράφος και συγγραφέας η οποία θα έλθει από το Λονδίνο. Τίτλος της ομιλίας της « Από την Ελληνική Ποντιακή Γενοκτονία στην Τουρκική εισβολής της Κύπρου», στα ελληνικά.

    Η κα Φ. Αργυρού έχει ειδικότητα στην μελέτη των βρετανικών επίσημων αποδεσμευθέντων εγγράφων του Βρετ. Υπ. Εξωτερικών σε σχέση με την Κύπρο με πείρα πάνω από 20 χρόνια στο θέμα αυτό. ΄Εχει γράψει 8 βιβλια, αρκετές μελέτες, ομιλίες σε συνέδρια, εκατοντάδες άρθρα στον Ελληνο-κυπριακό Τύπο στην Κύπρο και συνεργάζεται με τις ομογενειακές εφημερίδες του Λονδίνου «Τα Νέα» και «Ελευθερία», και την «Σημερινή» της Κύπρου καθώς και με άλλες ως επίσης και το Ράδιο Πρώτο στην Κύπρο.

  19. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 19/05/2010 14:47:54

    Ξαναλέω, καλοστημένο σχέδιο! Πάρτε ένα ακόμη σεντόνι με το σημερινό θέμα εξέτασης του μαθήματος της Λογοτεχνίας στις πανελλαδικές εξετάσεις. Όλα πια τυχαία είναι;

    Γιώργου Ιωάννου: ''Στοῦ Κεμάλ τό Σπίτι''

    Δέν ξαναφάνηκε ἡ μαυροφορεμένη ἐκείνη γυναίκα, πού ἐρχόταν στό κατώφλι μας κάθε χρονιά, τήν ἐποχή πού γίνονται τά μοῦρα, ζητώντας μέ εὐγένεια νά τῆς δώσουμε λίγο νερό ἀπ’ τό πηγάδι τῆς αὐλῆς. Ἔμοιαζε πολύ κουρασμένη, διατηροῦσε ὅμως πάνω της ἴχνη μιᾶς μεγάλης ἀρχοντικῆς ὀμορφιᾶς. Καί μόνο ὁ τρόπος πού ἔπιανε τό ποτήρι, ἔφτανε γιά νά σχηματίσει κανείς τήν ἐντύπωση πώς ἡ γυναίκα αὐτή στά σίγουρα ἦταν μιά ἀρχόντισσα. Δίνοντάς μας πίσω τό ποτήρι, ποτέ δέν παρέλειπε νά μᾶς πεῖ στά τούρκικα τήν καθιερωμένη εὐχή, πού μπορεῖ νά μήν καταλαβαίναμε ἀκριβώς τά λόγια της, πιάναμε ὅμως καλά τό νόημά της: «Ὁ Θεός νά σᾶς ἀνταποδώσει τό μεγάλο καλό». Ποιό μεγάλο καλό; Ἰδέα δέν εἴχαμε.
    Καθόταν ἥσυχα γιά ὥρα πολλή στό κατώφλι τῆς αὐλῆς, κι ἀντί νά κοιτάζει κατά τό δρόμο ἤ τουλάχιστο κατά τό πλαϊνό σπίτι τοῦ Κεμάλ1, αὐτή στραμμένη ἔριχνε κλεφτές ματιές πρός τό δικό μας σπίτι, παραμιλώντας σιγανά. Πότε πότε ἔκλεινε τά μάτια καί τό πρόσωπό της γινόταν μακρινό, καθώς συλλάβιζε ὀνόματα παράξενα. Ἐμεῖς, πάντως, δέν παραλείπαμε νά τῆς δίνουμε μοῦρα ἀπ’ τήν ντουτιά2, ὅπως ἄλλωστε δίναμε σ’ ὅλη τή γειτονιά καί σ’ ὅποιον περαστικό μᾶς ζητοῦσε. Ἡ ξένη τά ἔτρωγε σιγανά, ἀλλά μέ ζωηρή εὐχαρίστηση. Δέ μᾶς φαινόταν παράξενο πού τῆς ἄρεζαν τά μοῦρα μας τόσο πολύ. Τό δέντρο μας δέν ἦταν ἀπό τίς συνηθισμένες μουριές, ἀπ’ αὐτές πού κάνουν ἐκεῖνα τά ἄνοστα νερουλιάρικα μοῦρα. Τό δικό μας ἔκαμνε κάτι μεγάλα, ξινά σά βύσσινα, καί πολύ κόκκινα στό χρώμα. Ἦταν δέντρο παλιό καί τεράστιο, τά κλαδιά του ξεπερνοῦσαν τό δίπατο σπίτι μας. Μοναχά ἕνα κακό εἶχε• τά φύλλα του ἦταν σκληρά καί οἱ μεταξοσκώληκές μου δέν μπορούσαν νά τά φᾶνε. Ἦταν, πάντως, δέντρο φημισμένο σ’ ὅλο τό Ἰσλαχανέ3 κι ἀκόμα πιό πέρα.
    Τήν πρώτη φορά πού εἶχε καθίσει ἡ ἄγνωστη γυναίκα στό κατώφλι μας, δέ σκεφτήκαμε νά τῆς προσφέρουμε μοῦρα, ὅμως σέ λίγο μᾶς ζήτησε ἡ ἴδια λέγοντας πώς ἤθελε νά φυτέψει τό σπόρο τους στόν μπαχτσέ4 της. Ἔφαγε μερικά καί τά ὑπόλοιπα τά ἔβαλε σ’ ἕνα χαρτί καί ἔφυγε καταχαρούμενη.
    Τή δεύτερη φορά θά ἦταν κατά τό τριάντα ὀχτώ, δυό χρόνια, πάντως, μετά τήν πρώτη, δέν ἔβαλε μοῦρα στό χαρτί. Κάθισε καί τά ἔφαγε ἕνα ἕνα στό κατώφλι. Φαίνεται πώς ὁ σπόρος ἀπ’ τά προηγούμενα εἶχε ἀποδώσει, ἀλλά γιά νά δώσει καί μοῦρα ἔπρεπε, βέβαια, νά περάσουν χρόνια. Τό δέντρο αὐτό, ὅπως ὅλα τά δέντρα πού μεγαλώνουν σιγά, ζεῖ πολλά χρόνια καί ἀργεῖ νά καρπίσει.
    Ἡ γυναίκα ξαναφάνηκε καί τόν ἑπόμενο χρόνο, λίγο πρίν ἀπ’ τόν πόλεμο. Ὅμως τή φορά αὐτή τῆς προσφέραμε νερό ἀπ’ τή βρύση. Ἀρνήθηκε νά πιεῖ τό νερό. Μόλις τό ἔφερε στό στόμα, μᾶς κοίταξε στά μάτια καί μᾶς ἔδωσε πίσω τό γεμάτο ποτήρι. Ἐπειδή τήν εἴδαμε πολύ ταραγμένη, θελήσαμε νά τῆς ἐξηγήσουμε. Ὁ σιχαμένος σπιτονοικοκύρης μας εἶχε διοχετεύσει τό βόθρο τοῦ σπιτιοῦ στό βαθύ πηγάδι. «Τώρα πού σᾶς ἔφερα τό νερό στίς κουζίνες σας, δέ σᾶς χρειάζεται τό πηγάδι», μᾶς εἶχε πεῖ. Ἡ γυναίκα βούρκωσε, δέ μᾶς ἔδωσε ὅμως καμιά ἐξήγηση γιά τήν τόση λύπη της. Για νά τήν παρηγορήσουμε τῆς δώσαμε περισσότερα μοῦρα κι ἡ γιαγιά μου τῆς εἶπε κάτι πού τήν ἔκανε νά τιναχτεῖ: «Θά σοῦ τά ἔβαζα σ’ ἕνα κουτί, ἀλλά δέ βαστᾶνε γιά μακριά». Καί πράγματι εἴχαμε ἀρχίσει κάτι νά ὑποπτευόμαστε. Τήν ἄλλη φορά εἴδαμε, πώς μόλις ἔφυγε ἀπό μᾶς, πῆγε δίπλα στοῦ Κεμάλ τό σπίτι, ὅπου τήν περίμενε μιά ὁμάδα ἀπό τούρκους προσκυνητές, πού κοντοστέκονταν στό πεζοδρόμιο. Ἐμεῖς ὥς τότε θαρρούσαμε πώς εἶναι καμιά τουρκομερίτισσα δικιά μας, ἀπ’ τίς πάμπολλες ἐκεῖνες, πού δέν ἤξεραν λέξη ἑλληνικά, μιά καί ἡ ἀνταλλαγή τῶν πληθυσμῶν εἶχε γίνει με βάση τή θρησκεία καί ὄχι τή γλώσσα. Ἡ ἀποκάλυψη αὐτή στήν ἀρχή μᾶς τάραξε. Δέ μᾶς ἔφτανε πού είχαμε δίπλα μας τοῦ Κεμάλ τό σπίτι, σά μιά διαρκῆ ὑπενθύμιση τῆς καταστροφῆς, θά εἴχαμε τώρα καί τούς τούρκους νά μπερδουκλώνονται πάλι στά πόδια μας; Καί τί ἀκριβῶς ἤθελε ἀπό μᾶς αὐτή ἡ γυναίκα; Πάνω σ’ αὐτό δέν ἀπαντήσαμε, κοιταχτήκαμε ὅμως βαθιά ὑποψιασμένοι. Καί τά ἑπόμενα λόγια μας ἔδειχναν πώς ἡ καρδιά μας ζεστάθηκε κάπως ἀπό συμπάθεια κι ἐλπίδα. Εἴχαμε κι ἐμεῖς ἀφήσει σπίτια κι ἀμπελοχώραφα ἐκεῖ κάτω.
    Ἡ τουρκάλα ξαναφάνηκε λίγο μετά τόν πόλεμο. Ἐμεῖς καθόμασταν πιά σέ ἄλλο σπίτι, λίγο παραπάνω, ὅμως τήν εἴδαμε μιά μέρα νά κάθεται κατατσακισμένη στό κατώφλι τοῦ παλιοῦ σπιτιοῦ μας. Ὁ πρῶτος πού τήν εἶδε, ἦρθε μέσα καί φώναξε: «ἡ τουρκάλα!» Βγήκαμε στά παράθυρα καί τήν κοιτάζαμε μέ συγκίνηση. Παραλίγο νά τήν καλέσουμε ἀπάνω στό σπίτι -τόσο μᾶς εἶχε μαλακώσει τήν καρδιά ἡ ἐπίμονη νοσταλγία της. Ὅμως αὐτή κοίταζε ἀκίνητη τήν κατάγυμνη αὐλή καί τό ἔρημο σπίτι. Μιά ἰταλιάνικη μπόμπα6 εἶχε σαρώσει τήν ντουτιά κι εἶχε ρημάξει τό καλοκαμωμένο ξυλόδετο σπίτι, χωρίς νά καταφέρει νά τό γκρεμίσει.
    Δέν τήν ξανάδαμε ἀπό τότε. Ἦρθε - δέν ἦρθε, ἄγνωστο. Ἄλλωστε καί νά ’ρχότανε δέ θά ’βρισκε πιά τό κατώφλι μέ τό ἀφράτο μάρμαρο γιά νά ξαποστάσει. Τό σπίτι εἶχε ἀπό καιρό παραδοθεῖ σέ μιά συμμορία ἐργολάβων καί στή θέση του ὑψώθηκε μιά πολυκατοικία ἀπ’ τίς πιό φρικαλέες. Τώρα ἑτοιμάζονται νά τήν γκρεμίσουν οἱ γελοῖοι. Ποιός ξέρει τί μεγαλεπήβολο σχέδιο συνέλαβε πάλι τό πονηρό μυαλό τους.
    Ἄν γίνει αὐτό, θά παραφυλάγω νύχτα μέρα, ἰδίως ὅταν τό σκάψιμο θά ἔχει φτάσει στά θεμέλια, κι ἴσως μπορέσω νά ἐμποδίσω ἤ τουλάχιστο νά καθυστερήσω τό χτίσιμο τοῦ νέου ἐξαμβλώματος7. Τήν προηγούμενη φορά εἶχε βρεθεῖ ἐκεῖ στά βάθη ἕνα θαυμάσιο ψηφιδωτό, πού ἄρχιζε ἀπ’ τό οἰκόπεδο τοῦ δικοῦ μας σπιτιοῦ καί συνεχιζόταν πρός τό σπίτι τοῦ Κεμάλ. Τό ψηφιδωτό αὐτό οἱ δασκαλεμένοι ἐργάτες τό σκεπάσανε γρήγορα γρήγορα γιά νά μήν τούς σταματήσουν οἱ ἁρμόδιοι. Πάντως, τίς ὧρες πού τό ἔβλεπε τό φῶς τοῦ ἥλιου, γίνονταν διάφορα σχόλια ἀπ’ τήν ἔκθαμβη γειτονιά. Ὅλοι μιλούσανε γιά τήν ὀμορφιά καί τήν παλιά δόξα, μά ἀνάμεσα στά δυνατά λόγια καί τίς φωνές, ἄκουσα μιά γριά νά σιγολέει: «Στό σπίτι αὐτό καθόταν ἕνας μπέης, πού εἶχε μιά κόρη σάν τά κρύα τά νερά. Κυλιόταν κάτω, ὅταν φεύγανε, φιλοῦσε τό κατώφλι. Τέτοιο σπαραγμό δέν ματαεῖδα».

    1.τό πλαϊνό σπίτι τοῦ Κεμάλ· πρόκειται για το σπίτι του Κεμάλ Ατατούρκ στη Θεσσαλονίκη, όπου σήμερα στεγάζεται το τουρκικό προξενείο.
    2.ντουτιά· η συκομουριά
    3.Ἰσλαχανέ· περιοχή της Θεσσαλονίκης (τουρκ. σωφρονιστήριο)
    4.μπαχτσέ· περιβολάκι
    6.Μιά ἰταλιάνικη μπόμπα· αναφέρεται στον ελληνο-ιταλικό πόλεμο (1940-1941)
    7.ἐξάμβλωμα· έκτρωμα, κάθε τι το τερατώδες ή κακότεχνο

    ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

    Α1. Ο Γ. Ιωάννου αντλεί τα θέματά του κυρίως από τα παιδικά του χρόνια, τον κόσμο της προσφυγιάς, τον πόλεμο, τη Θεσσαλονίκη, τον τρόπο ζωής των απλών ανθρώπων. Για καθεμιά από τις παραπάνω περιπτώσεις να γράψετε ένα αντίστοιχο παράδειγμα μέσα από το κείμενο. Μονάδες 15
    Β1.α) Ο Αναστάσης Βιστωνίτης παρατηρεί ότι στα πεζογραφήματα του Γ. Ιωάννου «ο αφηγητής είναι η κυρίαρχη ατομική συνείδηση». Να αναφέρετε δύο στοιχεία που μπορούν να στηρίξουν την άποψη αυτή, καθώς και ένα παράδειγμα μέσα από το κείμενο, για καθένα από αυτά. (Μονάδες 8) β) Να επισημάνετε στο κείμενο τα τρία βασικά χρονικά επίπεδα πάνω στα οποία οργανώνεται η αφήγηση και να τα σχολιάσετε συνοπτικά με αναφορές στο κείμενο. (Μονάδες 12) Μονάδες 20
    Β2.α) Να ερμηνεύσετε το νόημα των μεταφορών: κλεφτές ματιές (§ 2η), κάθεται κατατσακισμένη στο κατώφλι (§ 6η), είχε μαλακώσει την καρδιά (§ 6η), κατάγυμνη αυλή (§ 6η), αφράτο μάρμαρο (§ 7η). (Μονάδες 10) β) Στην 7η παράγραφο: «Δεν την ξανάδαμε από τότε ... μυαλό τους», να εντοπίσετε την ειρωνεία του αφηγητή και να σχολιάσετε σύντομα τη σκοπιμότητά της. (Μονάδες 10) Μονάδες 20
    Γ1.α) Σε κάθε επίσκεψή της στο σπίτι η γυναίκα παραμένει στο κατώφλι της αυλής. Να εξηγήσετε σε μία παράγραφο τους λόγους της παραμονής της στο συγκεκριμένο χώρο. (Μονάδες 12) β) « ἀνάμεσα στά δυνατά λόγια καί τίς φωνές, ἄκουσα μιά γριά νά σιγολέει: “Στό σπίτι αὐτό καθόταν ἕνας μπέης, πού εἶχε μιά κόρη σάν τά κρύα τά νερά. Κυλιόταν κάτω, ὅταν φεύγανε, φιλοῦσε τό κατώφλι. Τέτοιο σπαραγμό δέν ματαεῖδα”»: Να σχολιάσετε σε μία παράγραφο το περιεχόμενο του ανωτέρω αποσπάσματος. (Μονάδες 13) Μονάδες 25
    Δ1. Να συγκρίνετε, ως προς το περιεχόμενο, το πεζογράφημα του Γ. Ιωάννου «Στοῦ Κεμάλ τό Σπίτι» με το απόσπασμα που ακολουθεί από την «Ἀπογραφή ζημιῶν» του ίδιου συγγραφέα. Μονάδες 20
    Δίπλα στό «Ἀκρόπολις» καί μέχρι τήν ὁδό Πλάτωνος ἦταν στή σειρά σπίτια μικρά καί παμπάλαια, ὅπου μέχρι καί τήν Κατοχή κατοικούσανε οἰκογένειες Ἑβραίων. Αὐτά, μέ τό ξενοδοχεῖο μαζί, σχημάτιζαν τή βορινή πλευρά τῆς πλατείας, πού σήμερα ὀνομάζεται «Μακεδονομάχων». Τά Σάββατα γριές Ἑβραίισες, μέ τίς πατροπαράδοτες ἀτλαζένιες1 φορεσιές τῆς Καστίλλιας, στεκόντουσαν στίς ἐξώπορτες μέ σταυρωμένα τά χέρια, γιά νάπεράσει ἥσυχα καί ἀναμάρτητα ἡ ἅγια ἀργία2. Τά σπίτια αὐτά, ἄν δέν εἶχαν προλάβει νά τά κατεδαφίσουν οἱ ἐργολάβοι, θά τά κατεδάφιζαν τώρα ὁπωσδήποτε οἱ στρατιωτικές μπουλντόζες, σέ συνεργασία, βέβαια, μέ τούς πολιτικούς μηχανικούς καί τούς ἄλλους σπουδαίους, πού δέν ξέρω τί νά πῶ, ἀλλά σάν πολύ εὔκολα, προκειμένου γιά παλαιά σπίτια, σημειώνουν τήν ἔνδειξη «κατεδαφιστέον». Θαρρεῖς καί τό θεωροῦν ὅλοι τους εὐκαιρία νά ἐξωραΐσουν τήν πόλη κατά τά γοῦστα τους καί τά πρότυπά τους, ἀπαλλάσσοντάς την ἀπό τίς ἐνοχλητικές αὐτές παλιατσαρίες3, πού πλαισιώνουν, καί πολύ ταιριαχτά μάλιστα, τά βυζαντινά μνημεῖα καί τούς χώρους τῆς παλαιᾶς ζωῆς. Ἔτσι σαρώθηκε σιγά σιγά, ἀπό χρόνια, ὅλη ἡ παλιά γειτονιά ἡ γύρω ἀπό τή Ροτόντα, δηλαδή ἡ παλιά ἑλληνική συνοικία τῆς Καμάρας, αὐτή πού ἔδινε τόν τόνο καί τά ἐπιχειρήματα, καί ἀφέθηκε ὁ τόπος ἐλεύθερος γιά νά φωτογραφίζουν οἱ τουρίστες μέ ἄνεση τή Ροτόντα.

    (Γιώργου Ιωάννου, «Ἀπογραφή ζημιῶν», από τη συλλογή Το δικό μας αίμα, 1980)
    1 ατλαζένιες: γυαλιστερές
    2 άγια αργία: εννοεί την ημέρα του Σαββάτου, ημέρα αργίας για τους Εβραίους
    3 παλιατσαρίες: σύνολα παλαιών, φθαρμένων ή και άχρηστων αντικειμένων

  20. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 19/05/2010 15:04:13

    Σας ευχαριστώ όλους για όλα.
    Να μου συγχωρήτε καμμιά φορά το ύφος,αλλά πάντοτε γράφω από καρδιάς.
    Αδύνατος είμαι, αδύναμος δεν είμαι.Καμμιά φορά το μόνο που χρειάζεται είναι υπομονή.Η υπομονή είναι πικρή, αλλά οι καρποί της γλυκείς.
    Καλή δύναμη και καλή υπομονή. Θα την χρειαστούμε.

    ΥΓ:Προς Φαήλο: Τιμή και δόξα στους αδούλωτους Έλληνες, οι αγώνες τους είναι φάρος ελπίδας. Όσοι γνωρίζουν τους αγώνες και τις θυσίες τους, δεν φοβούνται και δεν μπορούν να φοβηθούν τίποτα, που πατάει πάνω στη Γη.

    ΥΓ2:Προς Factorx: Να είστε καλά και να γνωρίζετε ότι η ευκαιρία να γράφεις ελεύθερα είναι απλώς ανεκτίμητη.Καλή δύναμη.

  21. ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
    ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 19/05/2010 16:08:39

    Στην ιστορία, όπως και στη ζωή , καμία λύπη, καμία μεταμέλεια, δεν μπορεί να αναπληρώσει την απώλεια μιας μοιραίας στιγμής, όπως και χίλια χρόνια δεν μπορούν να εξαγοράσουν μια ώρα απερισκεψίας…….

    Γρηγορείτε!!! Τα σημεία είναι φανερά…..

  22. the bitter end avatar
    the bitter end 19/05/2010 16:25:52

    Κύριοι θα ήθελα να κανω μια άσχετη ερώτηση προς το θέμα. Οποιος μπορεί και έχει τις γνωσεις ας μου απαντήσει. Πήγα σημερα στην εφορία να πάρω μια βεβαίωση φορολογικής ενημερώτητας και αρνήθηκαν να μου τη δώσουν με τη δικαιολογία οτι δεν εχω εξοφλήσει τις ΡΥΘΜΙΣΜΕΝΕΣ οφειλές μου. προσεξτε οτι δεν εχω χάσει καμμία δόση απο την ρύθμιση. Δηλαδή πληρώνω πάντα οσα πρέπει και οταν πρέπει. Αυτοί μου ζήτησαν να εξοφλήσω τις δόσεις που ακομα δεν έχουν λήξει(5 μηνιαιες δοσεις των 187 ευρω απο Ιούνιο του 2010 ως Οκτώβριο του 2010 ). Εχουν το δικαίωμα να το κάνουν αυτο? ΟΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ the bitter end 19/05/2010 23:28:20

      σου έχω απαντήσει στην άλλη ανάρτηση που ξαναρώτησες - εδώ δεν πάει!

  23. Μαύρος Ιάκωβος avatar
    Μαύρος Ιάκωβος 19/05/2010 16:31:33

    353.000 ψυχές Ποντίων ζητούν δικαίωση....Μαζί τους ζητάμε δικαίωση και εμείς, οι απόγονοι αυτών των ανθρώπων που μεγαλώσαμε με τις διηγήσεις φριχτών ιστοριών,ιστοριών σφαγής-απανθρωπιάς-αίματος-ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ....
    Όταν ήρθαν οι πρόγονοί μας το 1922 απο τη Σαμψούντα,τη Κερασούντα,την Τραπεζούντα,την Τρίπολη,τα Λιβερά απο τις Αλησμόνητες και όχι χαμένες πατρίδες, οι Ελλαδίτες τους αντιμετώπιζαν σαν σκουπίδια,σαν μιάσματα, τους γκετοποίησαν και τους αποκαλούσαν τουρκόσπορους.Το Ελλαδικό κράτος τους πέταξε στις πεδιάδες της Μακεδονίας χωρίς να δώσει σπίτια,χωρίς υποδομές,χωρίς τίποτα ενώ οι συνθήκες ζωής ήταν τρισάθλιες με τους πρόσφυγες να πεθαίνουν απο πυρετό και δυσεντερία....Και όμως αυτοί οι άνθρωποι που πέρασαν τόσα,που ξέφυγαν το λεπίδι των Μογγόλων αλλά και απο την αδιαφορία των Ελλαδιτών,πέτυχαν μόνοι τους το θαύμα!!Αναζωογόνησαν την ύπαιθρο,έδωσαν ζωή στο κράτος που φυλλοροούσε,έφεραν νέα ήθη,έθιμα,τραγούδια μα κυρίως έφεραν ΕΛΠΙΔΑ....ΕΛΠΙΔΑ οτι με τη σκληρή δουλειά,το πείσμα και την αγάπη για την πατρίδα όλες οι δυσκολίες μπορούν να ξεπεραστούν.....Αυτοί οι άνθρωποι δεν κλάφτηκαν ποτέ,δεν έκλεισαν τους δρόμους,δεν έκαψαν τράπεζες,δεν απείλησαν ποτέ παρά την προκλητική αδιαφορία του κράτους.Δεν ζήτησαν τα λεφτά των περιουσιών που χάθηκαν κατά τη βίαιη φυγή τους απο τα σπίτια τους στον Πόντο,δεν απαίτησαν να τους διορίσουν στο δημόσιο.Δεν ενοχλήθηκαν απο τα ρατσιστικά ανέκδοτα περί της ευφυίας τους,ούτε για το αν είναι όμορφοι ή άσχημοι.....Το μόνο που ζητούσαν και ζητάμε και εμείς οι συνεχιστές του ονόματός τους, είναι σεβασμό.Και μια συγνώμη....Μια συγνώμη απο το Τουρκικό κράτος το οποίο συνεχίζει να μην αποδέχεται τη γενοκτονία που αποδεδειγμένα διέπραξε και μια συγνώμη απο την Ελλάδα,η οποία παράτησε τους Πόντιους στα χέρια των δολοφόνων του Κεμάλ,ενώ ακόμα και σήμερα συνεχίζει να προσβάλλει τη μνήμη μας με χαρακτηριστικό παράδειγμα το θέμα των σημερινών εξετάσεων στις Πανελλήνιες με θέμα το σπίτι του Κεμάλ.Όποία ντροπή θέε μου!!!!Η βουλή των Ελλήνων με τους εργαζόμενους των 16,17 μισθών,με τις εκατοντάδες αηδίες που εκδίδει κάθε χρόνο,με το 1.000.000 ευρώ που πέταξε για τη δημιουργία ιστοσελίδας αρνείται να δώσει ένα ευτελές ποσό για να εκδοθεί ένα λεύκωμα για τη ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ!!!Στις σχολικές σελίδες δεν υπάρχει αναφορά για τη ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ,ούτε φυσικά χώρος στα δελτία ειδήσεων που προέχουν άλλα φλέγοντα θέματα όπως οι δηλώσεις του Τζέφρυ για το κλίμα και το βρακί της Άντζελας...Δεν πειράζει όσο και να θέλουν κάποιοι, εμείς δεν πρόκειται να ξεχάσουμε ποτέ γιατί το να είσαι Έλληνας είναι περηφάνεια,το να είσαι Πόντιος είναι τίτλος τιμής.......

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ Μαύρος Ιάκωβος 19/05/2010 16:47:28

      Αδελφέ, η εκδίκηση είναι πιάτο που τρώγεται κρύο...
      Ντροπή δεν έχουν, νομίζω οι προδότες δεν γνωρίζουν την λέξη...
      Καλό κουράγιο.

  24. ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
    ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ 19/05/2010 16:35:51

    Θερμοπύλες-K. Καβάφη

    Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των

    ώρισαν και φυλάγουν Θερμοπύλες.

    Ποτέ από το χρέος μη κινούντες·

    δίκαιοι κ’ ίσιοι σ’ όλες των τες πράξεις,

    αλλά με λύπη κιόλας κ’ ευσπλαχνία·

    γενναίοι οσάκις είναι πλούσιοι, κι όταν

    είναι πτωχοί, πάλ’ εις μικρόν γενναίοι,

    πάλι συντρέχοντες όσο μπορούνε·

    πάντοτε την αλήθεια ομιλούντες,

    πλην χωρίς μίσος για τους ψευδομένους.

    Και περισσότερη τιμή τούς πρέπει

    όταν προβλέπουν (και πολλοί προβλέπουν)

    πως ο Εφιάλτης θα φανεί στο τέλος,

    κ’ οι Μήδοι επί τέλους θα διαβούνε.

  25. enianos avatar
    enianos 19/05/2010 17:22:47

    Όπως γράφει και ο βράχος πρώτα πρέπει να μετρηθούμε !
    Αλλά πολύ φοβάμαι ότι οι περισσότεροι έχουν πλαστή ταυτότητα !

  26. Greco avatar
    Greco 19/05/2010 17:36:58

    "οι τουρκοι παθανε μεγαλη ζημια.Ακουγανε πια ελληνας και τρεχανε μακρια"
    θ.κολοκοτρωνης

    αυτοι ηταν οι προγονοι μας,ακουστε το ρε νεοελληνες αλβανομακακες!!!

  27. Polux avatar
    Polux 19/05/2010 17:57:41

    ... Γιά να μη ξεχνιώμαστε,

    ...Ένας παράγοντας που παρεμβαίνει υπερ των οθωμανικών συμφερόντων είναι ο γερμανικός. Οι Γερμανοί έχουν τεράστια συμφέροντα στην Τουρκία: Οικονομικά και στρατιωτικά.
    Ελπίζουν ότι με μιά ισχυρή Τουρκία θα ανταγωνίζονται καλύτερα τους Βρετανούς. Γι´αυτό το λόγο η γερμανική πολιτική εκπονεί ένα πρόγραμα ακεραιότητας της Τουρκίας, η υλοποίηση του οποίου προϋποθέτει την εξόντωση των πληθυσμών εκείνων που ενισχύουν
    τις φυγόκεντρες τάσεις στο εσωτερικό της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Η Τουρκία γίνεται
    το πιό σημαντικό πεδίο δράσης του γερμανικού ιμπεριαλισμού. Κινητήρια δύναμη είναι οι γερμανικές, οι οποίες έχουν κολοσσιαίες επιχειρήσεις στην Ασία. Μέτα τους Βαλκανικούς πολέμους οι Γερμανοί προσπαθούν να φανατίσουν τις τουρκικές μάζες εναντίον των χριστιανών της Οθωμανικής Αθτοκρατορίας. Σε μιά προκήρυξη που κυκλοφορεί η «Γερμανική
    Τράπεζα της Παλαιστίνης» γράφεται: «Αν πεινάμε και υπόφερουμε εμείς οι Τούρκοι, αιτία είναι οι γκιαούρηδες που στα χέρια τους κρατούν τον πλούτο μας και το εμποριό μας. Ως πότε θα ανεχόμαστε τις προκλήσεις τους. Μποϋκοτάρετε τα προϊόντα τους. Σταματήστε κάθε
    δοσοληψία μαζί τους. Τι τη θέλετε τη φιλία τους; Ποιό το όφελος να συναδελφώνεστε και να τους προσφέρετε με τόση ειλικρίνεια την αγάπη και τον πλούτο μας...»(Διδώ Σωτηρίου, Ματωμένα χώματα).
    ( Βλάσης Αγτζίδης, Πόντος ένα ανοιχτό ζήτημα)

    ... Η απεριόριστη στρατιωτική, χρηματική και ηθική βοήθεια που έδωσαν οι μπολσεβίκοι
    στούς κεμαλικούς καθόρισαν τις εξελίξεις στο μικρασιατικό χώρο. Δηλαδή ήταν ο αποφασιστικός παράγοντας που επέτρεψε στους Τούρκους να νικήσουν στρατιωτικάτους Έλληνες (ελληνικό στρατό και ποντιακό αντάρτικο) και τους Αρμένιους...Πρόσφατες έρευνες
    από τα ρωσικά αρχεία έρχονται να επιβεβαιώσουν την υπόθεση, ότι στο πλευρό των κεμαλικών κατά των Ελλήνων πολεμούσαν και ρώσοι στρατιώτες του Μπουντιόνιν, γνωστοί ως Κοζάκοι...
    (Βλάσης Αγτζίδης, Ποντιακός Ελληνισμός. Από την γενοκτονία και το σταλινισμό στην περεστρόϊκα).

  28. Polux avatar
    Polux 19/05/2010 18:19:25

    Διάβαζε,
    ...Κινητήρια δύναμη είναι οι γερμανικές τράπεζες,

  29. O Chazos tou choriou avatar
    O Chazos tou choriou 19/05/2010 18:26:01

    Agaliassi mas proseferes Faïlo !

  30. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 19/05/2010 19:22:33

    Φαηλε και Βραχε,και υπολοιποι συνελληνες,
    ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΜΑΙ ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ !
    Φωναζει το αιμα μεσα μου,με προσταζει,μ απειλει οτι θα γινει δηλητηριο
    να με τελειωσει αν δεν φωναξω παρων Σ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ.
    Καλη δυναμη σε ολους.
    Ερχομαστε απο μακρυα και θα συνεχισουμε.
    Μ-Α-Τ-Α-Ι-Ο-Π-Ο-Ν-Ο-Υ-Ν !

  31. Μούσα avatar
    Μούσα 19/05/2010 20:11:02

    @ΒΡΑΧΕ
    Η ανωνυμία του διαδικτύου εχει θετικά και αρνητικά.
    Ενα απ΄τα αρνητικά έιναι οτι λυκοι μεταμφιεσμένοι σε πρόβατα μπορουν να πετάνε οτι θέλουν για να δημιουργείται κλίμα.
    Ομως αυτό που δεν καταλαβαίνουν είναι οτι στις λεπτομέρειες παντα ο κλέφτης την πατάει.
    Οτι τα σημάδια της αναγνώρισης του Οδυσσεα απο την τροφό του, είναι αυτά που φερουμε ολοι οι Ελληνες για να μπορούμε ν΄ αναγνωρίζουμε ο ενας τον αλλον.
    Και αυτα δεν μπορούν να τα ξέρουν και είναι καιρός να τα ενεργοποιήσουμε.
    Ως Ελληνιδα που εχω υποφέρει πολλά απο αυτην την νοοτροπια που αναδύθηκε τις τελευταίες δεκαετίες , της υπο- και θολο- κουλτούρας,του ατομισμού,της ανηθικότητας και αναξιοκρατίας,
    που μεταξυ αλλων αναγκάστηκα να σπουδασω εξω απο την χώρα μου γιατι το περιβάλλον δεν βοηθουσε για το αντικείμενο που διάλεξα,
    δεν υπήρξε στιγμή να πω οτι ντρέπομαι για την χώρα μου.
    Δεν υπήρξε στιγμη να κατηγορήσω τους Ελληνες οπως πολλοι κανουν ,
    που εκαναν dolce vita- ενω εγω ξημεροβραδιαζόμουν στην μελέτη- γιατι πιαστηκαν στην φάκα και τωρα πολλοι κινδυνεύουν να χασουν και αυτά που είχαν και να περάσουν σ΄άλλα χέρια.Και αυτό δεν το θέλω.
    Οπως δεν υπήρξε στιγμη να σκεφτώ οτι τωρα που ειμαι εδω και ήρθαν τα δύσκολα θα φύγω στο εξωτερικό,
    οπως 'εκ του πονηρού' διαδίδουν στο διαδίκτυο ή με γκάλοπ οτι πολλοί νέοι επιθυμούν.


    @enianos
    ΚΑι εγω φοβάμαι οτι θα βρισκομασταν προ μεγάλων εκπληξεων αν μαθαίναμε την αληθινη ταυτότητα ειδικά πολλών απ΄αυτών που κατέχουν (πιστευω γιαι λιγο καιρο ακομα)αξιωματα στην χωρα μας.

  32. Προφήτης avatar
    Προφήτης 19/05/2010 23:51:41

    Φαήλο, πρώτα, και Βράχε, στη συνέχεια, με τα κείμενά σας, σπρώξατε λίγο τον Ήλιο, ν' ανέβει.
    Ότι συμφωνώ, το ξέρετε.

    Τ' αξίζετε, αλλά δεν μπορώ να γράψω παραπανίσια λόγια, επαινετικά.
    Επειδή κυριαρχεί το "τι κάνουμε;".

    Γιατί δουλεύει ακατάπαυστα το "Σφαγείο 451" των μισελλήνων.
    Γλώσσα, Παιδεία, Ιστορία, κυριαρχικά δικαιώματα, περιβάλλον, Αιγαίο, Κυπριακό, Μακεδονικό ("ή τώρα ή μετά 20 χρόνια" έστειλε μήνυμα το μελαψό παιδί στον Γκρουέφσκι), οι πλουτοπαραγωγικές δραστηριότητες στους ξένους, όλα στον πάγκο του βιαστικού χασάπη που αγχωμένα πασχίζει να σφάξει όσα περισσότερα μπορεί πριν αποχωρήσει κυνηγημένος ή, δεν αποκλείεται, πριν ζητήσει ανανέωση θητείας από ένα εθνικά αλλοιωμένο εκλογικό σώμα.

    Και όσα κάνουμε δεν είναι λίγα αλλά ούτε και επαρκή.

  33. δρόμος avatar
    δρόμος 20/05/2010 00:13:17

    έχεις δίκιο, δεν φτάνουν όσα κάνουμε. Η απειλή είναι διαρκής, οι επιθέσεις απανωτές, καλά-καλά δεν προλαβαίνουμε να αφομοιώσουμε το σύνολο της πληροφόρησης.

    Θυμάμαι τον εαυτό μου 30 χρόνια να γκρινιάζει και να θυμώνει και να εξανίσταται. Και άλλους, φυσικά. Αλλά δεν έφτασε. Σιγά σιγά η ύπουλα μεθοδευμένη επίθεση εμπεδωνότανε και αλλοίωσε την κοινωνία τόσο, που σήμερα είναι τιτάνειο έργο η αντιστροφή του κλίματος.

    Η συνειδητοποίηση των προβλημάτων είναι η απαραίτητη αρχή, μα χωρίς αντίδραση η δύναμη του κακού είναι πανίσχυρη.

  34. μέτοικος avatar
    μέτοικος 20/05/2010 07:19:04

    Μπράβο, κ.Κρανιδιώτη γιά ανάρτηση σας. Κάτι μου λεέι ότι Φετχιγιέ Τζαμί σημαίνει το τζαμί του Πορθητή... Αν είναι έτσι η τυχόν επαναλειτουργία του θα έιναι μεγίστη ντροπή ακόμα και γιά το ψηλό παιδι από την Μινεσσότα!

  35. N.M avatar
    N.M 20/05/2010 09:34:47

    Τώρα τελευταία, με το ΠΑΣΟΚ στα πράματα, προσπαθώ να αποφεύγω να διαβάζω τα κείμενά σου. Διότι, εκνευρίζομαι αφάνταστα. Καταφέρνεις να μου σηκώσεις την τρίχα και καθώς το ΕΜΕΤΙΚΟ ΠΑΣΟΚ με κάτι ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΕΣ να κρατούν τιμόνια να αφαιρούν όρους και αληθή ιστορικά συγγράμματα απ΄τα βιβλία στο όνομα και καλά της προόδου , απλά, τρέμω... τα οικονομικά μέτρα δεν μου προκαλούν το ίδιο δυνατό συναίσθημα. άλλα τώρα στην αναμπουμπούλα, όταν περνούν, πειράζουν εθνικά θέματα [...] Τούρκος!

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ N.M 20/05/2010 09:49:34

      Τα νεύρα είναι, σήμερα περισσότερο από ποτέ, δείγμα υγείας...
      Υγιαίνετε...

  36. laz avatar
    laz 20/05/2010 10:58:23

    στην λογοτεχνια στις πανελληνιες ανημερα της γενοκτονιας βαλαν θεμα "το σπιτι του κεμαλ"? αληθευει?

    τζαμι εξω απο την αθηνα δεν ειναι να γινει?στο κεντρο θα το κανουν?!!!

    και κατι ασχετο επειδη ο βγενοπουλος ειναι σοβαρος ανθρωπος δεν σηκωνει 5 ξενοδοχειαρες μεσα στην κωνσταντινουπολη και δεν εξαγοραζει δεκα εστιατορια και ζαχαροπλαστεια? ..ουτως ωστε οτι χρημα δινουμε ως τουριστες που παμε και βλεπουμε την γη μας που κατεκτησαν να επιστρεφει στην πατριδα και να μην τους κανει πλουσιους και ισχυροτερους?εχει λογικη ως επενδυση ετσι κι αλλιως

  37. laz avatar
    laz 20/05/2010 11:04:04

    επιμενω σε κατι...ο κυριος χρυσοχοιδης εδωσε πατημα στους τουρκους να λενε στην ευρωπη πως δεν παραβιαζουν καμια συνθηκη με το να μην δεχονται πισω λαθρομεταναστες....υπεγραψε συμφωνια επανεισδοχης για μολις 1000 ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ

    γιατι δεν αναδειχτηκε αυτο το θεμα ως μειζον απο τα μμε?δεν ειναι απιστευτη γκαφα?ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΡΑΓΙΚΟ!?
    επισης η διαμαντοπουλου συμφωνησε πως θα αναθεωρησει τα βιβλια ιστοριας οπως διαβαζω...ουτε αυτο το θεμα αναδειχτηκε...τωρα διαβαζω πως συμφωνησε ο αλλος να κανει τζαμι το μοναστηρακι...μα επιτελους τι γινεται!!!το χουμε χασει εντελως...?
    να υπενθυμισω πως απαξ και γινει τζαμι μετα δεν αλλαζει τιποτα...δεν μπορεις δηλαδη να τους πεις αλλαξα γνωμη πατε μακρυα απ την ακροπολη...

  38. laz avatar
    laz 20/05/2010 11:04:44

    τζαμι να γινει,αλλα οχι κατω απο την ακροπολη...

  39. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 20/05/2010 11:14:50

    laz
    Τζαμί νά μή γίνη ἐκτός καί ἄν τό χτίσης στήν αὐλή σου,νά μήνεἶναι eyesore,καί νά μήν ἐνοχλῆ ἤχητικῶς τήν γειτονιά.Κατάλαβες;

  40. πολίτης avatar
    πολίτης 20/05/2010 15:05:40

    Ευχαριστώ πολύ για την αναφορά στο αντάρτικο του Πόντου. Να θυμίσω και τον Κοτζά Αναστάς (Αναστάσιο Παπαδόπουλο), που δεν τον έπιανε το βόλι. Οι ηλικιωμένοι από τη Νεοκαισάρεια μιλάνε γι αυτόν σα να τον ήξεραν, τόσο οικείος τους είναι από τις αφηγήσεις των γονιών τους.

  41. Ν.Μ avatar
    Ν.Μ 20/05/2010 18:48:56

    Τώρα θυμήθηκαν να κάνουν τζαμί!... Η Ευρώπη είναι «μπροστά» σ΄αυτά τα θέματα και τώρα αρχίζουν να τους ψιλό-συμμαζεύουν ήδη, καθώς η κατάσταση έχει ξεφύγει... Ενώ εμείς, τώρα αρχίζουμε και ένας Θεός ξέρει που θα μας βγάλει. Το ψηλό παιδί απ΄τη Μινεσότα και οι παρατρεχάμενοι του, έχω την αίσθηση πλέον, ειλικρινά, ότι είναι εχθροί του Ελληνισμού στο όνομα πάντα της «Προόδου». Δεν την μπορώ αυτή την κατάσταση!...

  42. grou avatar
    grou 20/05/2010 22:14:19

    Επιτέλους καταγράφεται μέσα από τα blogs η εθνική μας αφύπνιση γιατί πολλοί προσπαθούν να μας πείσουν ότι είμαστε νομοτελιακά καταδικασμένοι.
    Συγχαρητήρια Βράχε!
    Ας θυμηθούμε Μιλτιάδη, Λεωνίδα, Κωνσταντίνο Παλαιολόγο, Κολοκοτρώνη, Πατριάρχη Γρηγόριο Ε'.... (ατελείωτη η λίστα των ηρώων).

    Στο χέρι μας είναι η προστασία και τιμή της Ελλάδος!

  43. Γιάννης Παρίσης avatar
    Γιάννης Παρίσης 21/05/2010 08:16:14

    Να είσαι καλά αγαπητέ φίλε Φαήλε. Και επειδή σε συγκινεί ο Πυρρίχιος διάβασε κάτι σχετικό που δημοσίευσα στο ιστολόγιό μου.

  44. Γιάννης Παρίσης avatar
    Γιάννης Παρίσης 21/05/2010 11:29:41

    Το ιστολόγιο:
    ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ http://parisis.wordpress.com

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.