#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/10/2010 04:17
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Παιδεία και το άλμα του Γιώργου απο τον Μεσαίωνα στα … e-books



Φανταστείτε πώς θα ήταν ο κόσμος αν προτού μπούμε στη βιομηχανική επανάσταση, είχαμε ήδη μπει στην τεχνολογική επανάσταση.

Πώς θα ήταν οι πολιτισμοί αν ο άνθρωπος έμπαινε κατευθείαν στο Βυζάντιο για παράδειγμα προτού περάσει ο αρχαίος ελληνικός πολιτισμός.

Ή για να είμαστε πιο σαφείς, τι θα γινόταν αν αντί για τα πρώτα αυτοκίνητα του Φορντ ξαφνικά οι βιομήχανοι στα τέλη του 19ου αιώνα μας παρουσίαζαν μια Λαμποργκίνι.

Στο παρόν τώρα. Ο πρωθυπουργός μαζί με την Άννα Διαμαντοπούλου μας παρουσίασαν το μεσημέρι της Παρασκευής από την ακριτική Λήμνο, το νέο ψηφιακό σχολείο. Πραγματικά πολύ σπουδαίο έργο, μακάρι να γίνουν όλα όσα μας υποσχέθηκαν. Θα τους βγάλουμε το καπέλο. Μας έταξαν διαδραστικούς πίνακες, e-books που θα αντικαταστήσει το υπάρχον βιβλίο, προσομοίωση των Πανελλαδικών εξετάσεων, μαθήματα περασμένα στο διαδίκτυο εν είδει φροντιστηρίου, μαθήματα σε βίντεο, ψηφιακό υλικό για τα πάντα και άλλα πολλά που φέρνει η τεχνολογία. Υπέροχα όλα αυτά, αλλά για μια Ελλάδα που έχει λύσει τα βασικά της προβλήματα, που έχει μια στοιχειωδώς οργανωμένη Παιδεία, που μπορεί να πει ότι είναι έτοιμη να υποδεχθεί την τεχνολογία και μέσα στις αίθουσες. Ας δούμε, όμως, την σημερινή πραγματικότητα:

· Εκατοντάδες σχολεία σε όλη την Ελλάδα κάνουν διπλοβάρδιες, πρωί και απόγευμα διότι δεν υπάρχουν νέα σχολεία.

· Εκατοντάδες σχολεία είναι τόσο παλιά που αν ξαφνικά ανασταινόταν ο ευεργέτης Σγουρός ή ο… Τσίλερ και έβλεπε ότι υπάρχουν αυτά τα κτίρια θα πάθαινε ξανά συγκοπή.

· Σε πάρα πολλές σχολικές μονάδες δεν υπάρχουν λεφτά ούτε για θέρμανση αλλά ούτε και για καθαριότητα.

· Τουλάχιστον 700 σχολεία, όπως λέει η ΟΛΜΕ, έχουν περισσότερους από 30 μαθητές ανά τάξη, όταν ο νόμος λέει για όχι πάνω από 25 παιδιά.

· Υπάρχουν χιλιάδες κενές οργανικές θέσεις σε όλες τις βαθμίδες οι οποίες καλύπτονται με ωρομίσθιους που πληρώνονται μετά από ένα χρόνο.

· Υπάρχουν σχολικές αίθουσες που, όχι μόνο διαδραστικό πίνακα δε διαθέτουν αλλά δεν έχουν ούτε θρανία.

· Υπάρχουν χιλιάδες μαθητές που καθημερινά είναι αναγκασμένοι να κάνουν μάθημα σε λυόμενα της δεκαετίας του 1980.

· Προαύλιοι χώροι επικίνδυνοι για τα παιδιά, κυλικεία που έχουν ανεβάσει στα ύψη τις τιμές για να γεμίσουν οι τσέπες των επιχειρηματιών. Μάλιστα, σε κάποιο σχολείο αποβλήθηκε μαθητής διότι πήγε να ψωνίσει σε διπλανό φθηνότερο κυλικείο κι όχι σ’ αυτό που ήταν στο σχολείο του.

· Χιλιάδες εκπαιδευτικοί είδαν τους μισθούς τους να συρρικνώνονται και πολλοί από αυτούς δουλεύουν πλέον με πατριωτική διάθεση και προς χάρη των παιδιών.

· Οι βιβλιοθήκες που έταξαν σε όλα τα σχολεία έχουν μείνει στα χαρτιά.

· Στα Πανεπιστήμια το απόλυτο χάος, με φοιτητές – νταβατζήδες να κάνουν κουμάντο, βοηθούμενοι κι από την καθηγητική νομενκλατούρα. Τα ελληνικά ΑΕΙ δεν μπορούν να συναγωνιστούν σε καμιά περίπτωση άλλα πανεπιστήμια του εξωτερικού.

· Εδώ στην Ελλάδα μιλάμε ακόμη με όρους προηγούμενων δεκαετιών για μαθητές «παπαγάλους», μαθήματα που ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα, που απουσιάζει παντελώς ο σχολικός προγραμματισμός και που βάζει στο Πανεπιστήμιο ακόμη και παιδιά που έδωσαν λευκή κόλλα στις Πανελλαδικές.

· Εδώ μιλάμε ακόμη για σχολές που άνοιξαν σε κάθε κωμόπολη και χωριό χάρη στις παρεμβάσεις βουλευτών και ντόπιων κομματαρχών.

· Εδώ μιλάμε για παιδικούς σταθμούς και νηπιαγωγεία κρατικά και δημοτικά που δεν δέχονται άλλους μικρούς και τους στέλνουν στα σπίτια τους ή στην αγκαλιά της ιδιωτικής εκπαίδευσης.

· Εδώ τσακωνόμαστε ακόμη για το ποιος πρέπει να γράψει τα βιβλία, αν η ιστορία είναι όπως την έγραψαν οι ηττημένοι ή οι νικητές και άλλα πολλά ευτράπελα.

· Στην Ελλάδα που η εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο έως το Πανεπιστήμιο κοστίζει σε κάθε οικογένεια πάνω από 4,5 εκατ. ευρώ.

· Κι εδώ τέλος, που όταν ένα παιδία περάσει στην επαρχία ο γονιός κάθε 3 και 4 δουλειές για να τα βγάλει πέρα.

Αυτή είναι η πραγματική εικόνα της Παιδείας, κι όχι εκείνη της Λήμνου.


Πριν γίνει τεχνολογική επανάσταση στην ελληνική εκπαίδευση, ας περάσουμε πρώτα από τη…λίθινη εποχή, από τη γεωργική επανάσταση ή τη βιομηχανική και μετά βλέπουμε.


Ας κάνουμε πράξη πρώτα τα αυτονόητα και μετά καλοδεχούμενοι οι πίνακες και τα e-books, κ. Παπανδρέου.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. trans avatar
    trans 09/10/2010 04:26:38

    Δυστυχώς έτσι είναι

  2. Μιχ. Μανωλόπουλος avatar
    Μιχ. Μανωλόπουλος 09/10/2010 04:39:39

    Σωστό το άρθρο στις επισημάνσεις του, ξέχασε όμως δύο πληγές στην εκπαίδευση σημαντικές.Τη λαίλαπα του συνδικαλισμού (όπως εμφανίζεται και λειτουργεί τα τελευταία 35 χρόνια) και τις καταλήψεις στη Μέση και Ανώτατη Εκπαίδευση. Σημειωτέον οι καταλήψεις υποκεινούνται (όχι πάντοτε) από την πρώτη πληγή τούς συνδικαλιστές.

  3. sawas avatar
    sawas 09/10/2010 05:31:05

    Προσυπογράφω

  4. Μιχ. Μανωλόπουλος avatar
    Μιχ. Μανωλόπουλος 09/10/2010 05:48:15

    Συγγνώμη για το "υποκεινούνται", γράψτε υποκινούνται.
    Δύο άλλες μεγάλες πληγές της Παιδείας, που είναι όμως σε μεγάλο ποσοστό και της κοινωνίας:
    Η μεγάλη επιείκεια συνδυασμένη με την αποφυγή κόπου για την επίτευξη κάποιου σκοπού, εν προκειμένω της μαθήσεως (αρχή της ελάσσονος προσπάθειας).
    Τέλος η Γνώση δεν αποτελεί πλέον κοινωνικό αγαθό. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όλων των εκπαιδευτικών είναι να τραβήξουν το ενδιαφέρον των μαθητών.

  5. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 09/10/2010 06:30:47

    Σε ένα μετριότατο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, τα δύο πρώτα, βασικά και κύρια βήματα είναι: 1) η αναδιάρθρωση και εμπλουτισμός του υπάρχοντος επιστημονικού προσωπικού, 2) η αναμόρφωση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα οποία πρέπει να αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες εξελίξεις. Βεβαίως, η τεχνολογική εξέλιξη αποτελεί μέρος της πιό πάνω αναμόρφωσης, όμως χωρίς την απαραίτητη και στέρεη υποδομή, είναι βήμα στο κενό. Αυτά πρέπει να τα ξέρουν ο κ. Παπανδρέου και κα Διαμαντοπούλου. Δυστυχώς, με τον τρόπο που παρουσιάζουν την πρότασή τους,εμφανίζουν την εικόνα λαικιζόντων. Κρίμα.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Nίκος Θ. 09/10/2010 08:12:42

      Συγνώμη αλλά θα διαφωνήσω.Ας αρχίσουμε μια φορά από την αρχή, από το Δημοτικό.Το να φτιάξουμε Χάρβαρντ και Οξφόρδες στέλνοντας παπαγάλους δεν φτιάχνει .....επιστήμονες.
      Το σχολείο δεν είναι μόνο εκπαίδευση και μάθηση αλλά και παιδεία. Αν από το δημοτικό το παιδί μάθει να μισεί το σχολείο γιατί ακολουθεί το φροντιστήριο και οι δραστηριότητες που δεν παρέχει η δημόσια εκπαίδευση δεν φταίει για καταλήψεις και αδιαφορία με 12 ώρες υποχρεώσεις.
      Σε ποια άλλη χώρα υπάρχει φροντιστήριο Αγγλικών πχ; Τα πιτσιρίκια πάνε δημοτικό και τα λυπάμαι, τελειώνει το σχολείο 16.15 και το απόγευμα Αγγλικά και μετά να διαβάσουν για αύριο. Το ξέρουν οι σοφοί μας ότι στη Φιλανδία πχ δεν παίρνουν τα βιβλία σπίτι γιατί κάνουν τη δουλειά στο σχολείο; Στη Δανία δεν μπαίνουν βαθμοί στο δημοτικό αλλά υπάρχει αξιολόγηση; Ποιο δημοτικό σχολείο πχ στην Ελλάδα έχει κολυμβητήριο για να μην πνίγονται οι αυριανοί πολίτες στις θάλασσες το καλοκαίρι;
      Καταλαβαίνω το πόνο για τα ΑΕΙ αλλά όσο ριζοσπαστικό και να είναι θα τα έκλεινα για 3 χρόνια: με τις κομματικές οργανώσεις τους, την οικογενειοκρατία των καθηγητών και το μάσημα των ερευνητικών προγραμμάτων. Θα αντέγραφα τις δομές και λειτουργίες ξένων πανεπιστημίων και θα τα λειτουργούσα με πρωτοετείς το 2013 να είστε σίγουροι ότι μόνο σε όσους τρώνε θα έλειπαν οι πρωτοετείς...
      Ας φτιάξουμε μια φορά θεμέλια : δημοτικό - γυμνάσιο - λύκειο και επαγγελματικές σχολές, δεν ανακαλύπτουμε τον τροχό ας αντιγράψουμε τους άλλους και μετά ρετιρέ ΤΕΙ ΑΕΙ κατανοώ ότι το ρετιρέ έχει θέα αίγλη και φαΐ, αλλά μια φορά ας βάλουμε το άλογο μπροστά από το κάρο ίσως κάνουμε ένα βήμα... έτσι για αλλαγή.

      ΥΓ

      τώρα όσο αφορά τους άσχετους τι να πω; η δική τους πραγματικότητα τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και το κολέγιο νομίζουν ότι είναι ο κανόνας, μας μιλούν για ψηφιακό σχολείο όταν στο Δημοτικό στο Περιστέρι στους 5 δασκάλους του ολοήμερου λείπουν οι 4, όταν στα νησιά ο μαθητής κάνει καθημερινά όλα τα μαθήματα όλων των τάξεων, όταν οι αποσπασμένοι είναι 50000, όταν έχουμε τους περισσότερους εκπαιδευτικούς και τη χειρότερη παιδεία εεεε τα ebooks μας έλειπαν και μας λείπουν γιατί όλο και κάποιοι θα φάνε και από αυτά....
      Μόνο που δεν μπορεί να μιλάει για δημόσια παιδεία :

      ο πρώην Υπουργός ΓΑΠ και η νυν που το παιδί της πάει στα ιδιωτικά το δούλεμα έχει όρια το ....ιπτάμενο γιαούρτι όχι

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 08:15:26

        Σε ποια άλλη χώρα υπάρχει φροντιστήριο και για ... φοιτητές ΑΕΙ; Όταν το πρωτοέμαθα, χρειάστηκα κομπρέσες μέχρι να συνέλθω.

      • Ο Ιθαγενής avatar
        Ο Ιθαγενής @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 08:25:56

        μα τι να κάνουν τα παιδάκια; παπαγαλάκια μπαίνουν, κολλούν σε κομματικές οργανωσούλες, περνάνε με φροντιστήριο, καθαρίζουν με την ταυτότητα και το μεταπτυχιακό και είναι οι ηγέτες μας...
        Εμείς φταίμε που απαιτούμε από ένα παπαγάλο να είναι σκεπτόμενος. Ο παπαγάλος μέχρι την πρώτη βαθμίδα της πυραμίδας του Μάσλοου μπορεί να ενεργεί: να τρώει για να επιβιώνει, αν εμείς ζητάμε παραπάνω εμείς φταίμε...

      • sawas avatar
        sawas @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 08:58:18

        Η Φιλανδια δινει απο 5,6-6,4% του ΑΕΠ (απο το 1995) για την παιδεια...

        Εμεις περνουμε τα 3(%) απο την εκαστοτε κυβερνηση...

        http://tilastokeskus.fi/til/kotal/2008/kotal_2008_2010-05-12_en.pdf

      • sawas avatar
        sawas @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 09:13:37

        ...και αν δεν κανω λαθος (διορθωστε με) η Σουηδια δαπανα απο 8,14-8,62% του ΑΕΠ (απο το 2004-2008) για την παιδεια...

        h**p://www.scb.se/Pages/TableAndChart____154809.aspx

        Strange χρειαζεσε ακομα τις κομπρεσες??? Υπαρχει αναγκη...

      • ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
        ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 09:25:02

        Εγώ σε δύο γιορτές που πήγα τελευταία δεν πήγα γλυκά. Πήγα

        αυτό το βιβλίο για τα παιδιά τους:

        http://img32.imageshack.us/img32/1525/img003ne.jpg

        Σε πολυτονικό. Να μη βγάλουν δυσλεξία πρώτα. Και μετά ας το σκεφτούν για το Χάρβαρντ.

      • καινός avatar
        καινός @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 14:17:04

        @ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα:

        Μπορείς να μου πεις από που το προμηθεύτηκες;

      • ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
        ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα @ Ο Ιθαγενής 09/10/2010 15:04:32

        @ καινός
        Εκδόσεις Γεωργιάδη. 10 Ευρώ το αναγνωστικό και 10 Ευρώ το ανθολόγιο.

  6. Θ.Α. avatar
    Θ.Α. 09/10/2010 06:39:37

    Να συμπληρώσω στα παραπάνω και το γενικό φαινόμενο των Ακαδημαικών Καθηγητών - Businessmen, οι οποίοι και το μισθό τους πέρνουνε και τις παράλληλες κρατικές θεσούλες έχουνε και τις ιδιωτικές δουλίτσες τους κάνουνε. Μόνο διδασκαλία δεν κάνουνε. Θυμάστε ποιοί ειδικοί λογαριασμοί εξαιρέθηκαν από το μάζεμα του (αλήστου μνήμης) Αλογοσκούφη ? Αυτοί των ΑΕΙ και ΤΕΙ.

  7. lpap avatar
    lpap 09/10/2010 07:19:09

    Τα προβλήματα όλα λύνονται μόνο αν οι άνθρωποι στέκονται με ειλικρίνεια απέναντί τους. Δεν εξαιρείται η παιδεία.
    Για να έχει μέλλον αυτό το κομμάτι της ζωής μας χρειάζεται να βρεθεί απέξω από κάθε πολιτική σκοπιμότητα. ΠΟΤΕ δεν υπήρξα ΠΑΣΟΚ ούτε και ποτέ τους ψήφισα. Ωστόσο θα δω με θετικό μάτι κάποιες πρωτοβουλίες της Άννας.
    Προσπάθησε, στο πλαίσιο της εξοικονόμησης πόρων, να κάνει κάποιες ανακατανομές στο προσωπικό. Περιόρισε δραματικά τις αποσπάσεις σε φορείς κλπ αν και δεν τις απέφυγε τελείως(ένα σύστημα με χρόνια πάθηση θέλει και χρόνο για να αποκατασταθεί), επέστρεψε εκπαιδευτικούς στην τάξη, έκανε απόπειρα(λαθεμένη ως ένα σημείο)να αλλάξει την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, έγκαιρα έκανε αποσπάσεις κλπ...Με λίγα λόγια παρόλα τα λάθη θα της χρεώσω την προσπάθεια να κάνει κάτι διαφορετικό. Και θεωρώ θετική την πρόταση να κάτσουν όλοι στο τραπέζι για να βρούνε κοινές λύσεις. όποιος δεν κάτσει εντάσσει για μένα την παιδεία στο μικροκομματικό παιχνίδι. Ήδη η Αλέκα αρνήθηκε!!
    Ασφαλώς κι έχει δίκιο το άρθρο, είναι ένα άλμα μεγάλο που αφήνει κενά. Άσε που πολλοί εκπαιδευτικοί δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν όλο αυτό το πρόγραμμα. Κι επίσης πάλι κάποιοι θα ωφεληθούν οικονομικά από όλο αυτό. Αλλά να σκέφτομαι την ανεπάρκεια συγκεκριμένων υπουργών της ΝΔ στο συγκεκριμένο πόστο κι ανατριχιάζω!!! Για να μπει υπογραφή επί Άρη έπρεπε να περάσουν μήνες!!Επί Στυλιανίδη άλλα, για να θυμηθώ μόνο τους πρόσφατους και να μην πάω πιο μακριά!!
    Για την παιδεία θα μπορούσε να μιλάει και να γράφει κανείς ώρες ατελείωτες!! Ειδικά άμα είναι από μέσα όπως εγώ..Και σκέφτομαι: επειδή χρειάστηκα αυτό το διάστημα την επικοινωνία με ανθρώπους του υπουργικού περιβάλλοντος και του υφυπουργικού θέλω να πω πως ήταν κι εξυπηρετικοί και πάρα πολύ ευγενικοί και κυρίως άμεσοι. Αναρωτήθηκα εκ των υστέρων αν είμαστε στη θητεία του Άρη πόσο καιρό θα έπαιρνε να διευθετηθεί το θέμα μου και κυρίως αν θα μου μιλούσαν από το υπουργικό γραφείο ή το υφυπουργικό!!! Σίγουρα όχι!! ΜΕ απόλυτη βεβαιότητα.
    Τέλος πάντων η εκπαίδευση όπως και πολλά άλλα τη χώρα χρειάζονται αλλαγές και τομές. Τουλάχιστον το ΠΑΣΟΚ τόλμησε να αγγίξει, επιλεκτικά έστω, κάποια κακώς κείμενα!! Άσχετα αν για πολλά ευθύνεται απόλυτα το ίδιο. Η ιστορία παίρνει την εκδίκησή της!!Το βάζει να ξεθεμελιώσει ότι στραβά έχτισε τόσα χρόνια!!!

  8. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 09/10/2010 07:53:09

    Για όσους ενδεχομένως δε το έχουν διαβάσει ακόμα, παραθέτω ένα άρθρο-αποκάλυψη-απάντηση του Καθηγητή κ. Γιώργου Κεντρωτή (το αλίεευσα από το ΑΡΔΗΝ) στην ομιλία της Υπουργού Παιδείας στη Σύνοδο των Πρυτάνεων.
    Υστερα απορούμε για την κατάσταση της παιδείας.

    "Για το κείμενο ομιλίας της Α. Διαμαντοπούλου στους Δελφούς

    Η Υπουργός ΠΔΒΜΘ κ. Άννα Διαμαντοπούλου ζήτησε όπως εντός τρίμηνης αποκλειστικής προθεσμίας συζητηθούν στους κόλπους της ακαδημαϊκής κοινότητας οι δελφικές εξαγγελίες της, προκειμένου να προχωρήσει με τους επιτελείς της το 2011 στη μεγαλόπνοη ίδρυση του Νέου Πανεπιστημίου.

    Το κείμενο της ομιλίας της στον ομφαλό της γης διανεμήθηκε, μάλιστα, επισήμως στους εμπλεκόμενους φορείς προς μελέτη και σχολιασμό.

    Λυπάμαι που το γράφω, αλλά η κ. υπουργός υπονόμευσε με το γραπτό της όσα έργα οραματίζεται να επιτελέσει για τη σωτηρία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

    Δεν θα θίξω την ουσία των σχεδιαζομένων, μερικά εκ των οποίων παραβιάζουν ευθέως τη συνταγματική τάξη (όπως, λ.χ., η ευμέθοδη κατάργηση του αυτοδιοικήτου των ΑΕΙ), και τούτο διότι το προς συζήτηση κείμενο είναι σχεδόν ακατανόητο. Υπερβολές; Για να δούμε.

    Διευκρινίζω ότι ό,τι παρατίθεται εν συνεχεία εντός εισαγωγικών προέρχεται από την επίσημη γραφίδα της κ. Υπουργού.

    «Το Ψηφιακό Σχολείο εν δράση». Ανορθογραφία βοώσα.

    «Συγγραφή διπλωμάτων και πτυχιακών εργασιών». Τί είναι αυτό;

    «Καταλήξαμε σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο, το οποίο μπορούμε όλοι να πατήσουμε και να συνεχίσουμε». Λογικώς δυσπροπέλαστη η σημασία των γραφομένων.

    «Έχει πολύ μεγάλη σημασία η εθνική συναίνεση γιατί δε χωράει να έχουν βάθος χρόνου και να γίνουν σεβαστά από όλες τις κυβερνήσεις». Ακατανόητος ο –και λόγω Δελφών– υπουργικός χρησμός.

    «Οι Σύγκλητοι των Πρυτάνεων». Δεν υπάρχει τέτοιος θεσμός.

    «Να μπούμε σε μια διαδικασία διαρκούς συνεδρίασης των Συγκλήτων, οι οποίες κατά τη διάρκεια του τρίμηνου διαλόγου –ο διάλογος δε θα είναι στο διηνεκές, θα ξεκινήσει τώρα και θα τελειώσει στο τέλος Δεκεμβρίου– να μπορούν συνεχώς να συμμετέχουν οι Σύγκλητοι και οι Σύνοδοι Προέδρων και Πρυτάνεων». Ας επιχειρήσει όποιος αντέχει (ακόμα και με συντακτική ανάλυση της περιόδου) να καταλάβει τί εννοείται πίσω από αυτές τις ατάκτως ερριμμένες στο χαρτί του υπουργικού κειμένου λέξεις.

    «Το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα καθορισθούν αυτοί οι δύο πόλοι». Οι πόλοι, ως ορίζοντες ακρότατα όρια, μόνο να καθορίζουν μπορούν (έστω και κάποιο πλαίσιο), και όχι το όποιο πλαίσιο τούς όποιους πόλους του. Το όλο σύνταγμα δεν διεκδικεί, ασφαλώς, δάφνες ελληνοπρεπούς λόγου.

    «Το Συμβούλιο Διοίκησης, στο οποίο συμμετέχουν πανεπιστημιακές δυνάμεις από το Πανεπιστήμιο». Λαπαλισάδα!

    «Των νέων μορφών-θεσμών, τους οποίους». Ασυμφωνία γένους.

    «Και βεβαίως κατανοούμε όλοι ότι μιλούμε για εξωτερική πλέον αξιολόγηση και να τη συνδέσουμε με συγκεκριμένους δείκτες». Αοριστολογία παντρεμένη με σολοικισμό.

    «Στην πιστοποίηση των Ιδρυμάτων από εμπειρογνώμονες με διεθνή σύνθεση». Ακυρολεξία.

    «Υπό την ομπρέλα». Κομψό!

    «Επειδή το μεγάλο στοίχημα της χώρας είναι η ανάπτυξη, ξέρουμε όλοι ότι η ανάπτυξη δεν έρχεται με νόμους». Συντετριμμένος ομολογώ ότι το αγνοούσα.

    «Πάντα βέβαια μέσα στα πλαίσια του Συντάγματος, για το οποίο πρέπει να ξέρουμε πολύ καλά στη συζήτησή μας τα όρια στα οποία μας επιτρέπει να κινηθούμε». Αυτό ας το θυμάται η κ. Υπουργός, διότι στο σημείο εκείνο ομιλεί περί «εδρών» (που εδώ και δεκαετίες έχουν καταργηθεί στα ΑΕΙ), ενώ λίγο παρακάτω ομιλεί για «τάξεις» (λες και το Πανεπιστήμιο είναι Δημοτικό Σχολείο).

    «Και πάλι δεν είναι εύκολο μέσα από το πλαίσιο που θέτει το Σύνταγμα, αλλά είναι μία αδήριτη ανάγκη». Ποιά αδήριτη ανάγκη μάς παρωθεί, αλήθεια, σε αντισυνταγματικούς πειρασμούς;

    «Τα Περιφερειακά Συμβούλια θα παίξουν έναν κυρίαρχο ρόλο σε αυτή την ιστορία των συγχωνεύσεων και των συνενώσεων». Φευ, «ιστορία»...

    «Ένα από τα “εκ των ων ουκ άνευ” διακυβεύματα». Το μόνο που μπορεί να είναι “εκ των ων ουκ άνευ” είναι conditiones, ήτοι προϋποθέσεις.

    Όλα τα άλλα (μαζί και τα «διακυβεύματα») είναι άσχετες και κακόζηλες χρήσεις.

    Θα μπορούσα να αντιγράψω πολλά ακόμα, αλλά και τούτα μόνο αρκούν.

    Αναμεμειγμένα δε με αταβιστικές επιβιώσεις φοιτητοπαραταξιακής ρητορικής των πρώτων χρόνων της Μεταπολίτευσης του ’74 (όπως, λ.χ.,

    «Η ελληνική κυβέρνηση και ο ίδιος ο Έλληνας Πρωθυπουργός έχει δεσμευτεί σε όλα τα επίπεδα»·

    «Η μεγάλη αυτή αλλαγή έχει ήδη ξεκινήσει»·

    «Όπου εδώ πραγματικά μπαίνει ένα πρώτο δίλημμα»·

    «Που το έχουμε βάλει και στο νέο νόμο»·

    «Οι αλλαγές πρέπει να είναι πολύ βαθιές και να αφορούν το DNA της λειτουργίας των Πανεπιστημίων»·

    «Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σε όλες τις χώρες να υπάρχει μία ραγδαία προσπάθεια συνένωσης ακόμα και πολύ μεγάλων Πανεπιστημίων»·

    «Και εδώ υπάρχει μία σειρά από ζητήματα»), αλλά και με κενές περιεχομένου γενικολογίες και αδόλεσχα στερεότυπα (όπως, π.χ., «Η Ελλάδα βρίσκεται σήμερα μπροστά σε πρωτόγνωρες προκλήσεις»·

    «Η ηθική ευθύνη είναι αναντίλεκτα συλλογική»·

    «Οι ρόλοι τους είναι διακριτοί και απολύτως αναγκαίοι»·

    «Η διεθνοποίηση σημαίνει να δώσουμε περισσότερη Ελλάδα στον κόσμο και να ελκύσουμε περισσότερο κόσμο στην Ελλάδα»·

    «Διεθνοποίηση και εξωστρέφεια της ακαδημαϊκής διαδικασίας»·

    «Εσείς εκπροσωπείτε σήμερα τις δυνάμεις της διανόησης και της αλλαγής στη χώρα»), δημιουργούν ένα συνεχή βόμβο, που ταλαιπωρεί τον νου και ξεκάνει την υπομονή και του πλέον καλοπροαίρετου και ανεκτικού αναγνώστη.

    Τί να μελετήσεις; Τί να σχολιάσεις;

    Μπορείς να μιλήσεις για όποια ουσία των εξαγγελιών της κ. Υπουργού, όταν ο τύπος, που τις περιβάλλει, δεν σου το επιτρέπει; Όχι, βέβαια! Και πώς, αλήθεια, θα πείσεις όσους σε παρακολουθούν ότι όντως μπορείς να επιφέρεις την οποιαδήποτε αλλαγή στο εκπαιδευτικό σύστημα, όταν δεν μπορείς να πεις στα ελληνικά αυτό που θέλεις και σκοπεύεις να κάνεις;
    Αλίμονο... "

    Ο Γιώργος Κεντρωτής είναι καθηγητής Θεωρίας της Μετάφρασης στο
    Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Κώστας Ροδινός 09/10/2010 10:07:01

      +1000
      Κανονικό ξεβράκωμα μιας ανίκανης και καθόλα επικίνδυνης υπουργού.

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ Κώστας Ροδινός 09/10/2010 10:39:48

      + 10000
      Παστοκικσμοί...

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ Κώστας Ροδινός 09/10/2010 10:53:51

      ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ !!!!!!!!!!!!!
      Συλλεκτική η ομιλία της κ. υπουργού.
      Ο Γιώργος Κεντρωτής είναι σπάνια περίπτωση … Δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τους υστερικούς ή προσκυνημένους εκλεκτούς των μουμουέδων.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ Κώστας Ροδινός 09/10/2010 13:46:35

      «All things Excellent are as difficult as they are rare.» ~Spinoza

  9. Υψηλάντης avatar
    Υψηλάντης 09/10/2010 07:56:24

    Από τα σώβρακα στα Φράκα μια ζωή σε αυτή τη χώρα.Ο Σωκράτης δεν είχε διαδραστικό πίνακα στην αρχαιότητα και μια χαρά τα κατάφερνε.Το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί είναι ποιόν μαθητή θέλουμε;Μαθητή μηχανή ή μαθητή ελεύθερο σκεπτόμενο Έλληνα; Όταν απαντηθεί αυτό θα έχουμε Παιδεία.

    • ΝΙΚΟΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ @ Υψηλάντης 09/10/2010 17:52:58

      Συμφωνώ απολύτως! Μην πέφτουμε στην παγίδα ότι αναμόρφωση της Παιδείας σημαίνει διαδραστικόςπίνακας και e-books! Χωρίς να τα απορρίπτουμε πρέπει πρώτα να αποφασίσουμε για τις δεξιότητες που πρέπει να καλλιεργήσουν οι μαθητές μας, για τις αξίες που διδάσκουμε, για την ανάπτυξη-επιτέλους-της κριτικής ικανότητας! Αυτά δεν τα εξασφαλίζουν a priori οι νέες τεχνολογίες, ενώ μπορούν κάλλιστα να μετατρέψουν τους εγκεφάλους των μαθητών σε κέντρα διερχομένων πληροφοριών (ούτε καν γνώσεων!) Προσοχή! Κάτι τέτοιο θα βόλευε πάρα πολύ τους θιασώτες τησ Παγκόσμιας Διακυβέρνησης!

  10. Υψηλάντης avatar
    Υψηλάντης 09/10/2010 08:00:43

    Η μεγαλύτερη μεταρρύθμιση που έκανε ήδη το ΠΑΣΟΚ στην Παιδεία μας είναι η , αντίθετη με το γράμμα και το πνεύμα του Συντάγματος , αναίρεση του εθνικού χαρακτήρα της παιδείας μας.

  11. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 09/10/2010 08:07:15

    Ανεξάρτητα από τα αναγκαία προαπαιτούμενα που απαριθμεί το άρθρο, ο Παπανδρέου -για πολλοστή φορά- νομίζει ότι ανακάλυψε τον τροχό, σε μια εποχή πάμφθηνων συστημάτων, με έναν Έλληνα γονιο που θεωρεί ιερή του υποχρέωση να προσφέρει στο παιδί του υπολογιστή και παιδάκια 4 και 5 ετών που επικοινωνούν άριστα με τους υπολογιστές.

    Η πραγματική καινοτομία θα ήταν η διασύνδεση σχολείου-σπιτιού, που θα δημιουργούσε πραγματικά ένα άλλο σχολείο, με δημιουργική συμπύκνωση των ωρών παρουσίας των μαθητών στο σχολείο.

  12. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 09/10/2010 08:33:55

    Το ψηφιακό σχολείο ανακοινώνεται ταυτόχρονα με την κατάργηση όλων των μαθημάτων πληροφορικής από το Λύκειο! Προφανώς οι μαθητές θα αποκτούν όλα τα προαπαιτούμενα για το ψηφιακό σχολείο προσόντα στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο.

  13. armageddon avatar
    armageddon 09/10/2010 08:46:49

    ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΛΕΓΕ.ΑΣ ΦΤΙΑΞΕΙ ΠΡΩΤΑ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΗΡΙΑ ΜΕ ΘΕΡΜΑΝΣΗ,ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ κλπ ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΤΗΣ ΑΕΡΟΛΟΓΙΕΣ ΓΙΑ
    ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΕΡΑΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ
    ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΚΑΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΟΜΕΝΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Η
    ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΥΣΑ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΠΟΥΔΑΖΟΥΝ ΣΤΟ
    ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ...

  14. ο Μήτσος avatar
    ο Μήτσος 09/10/2010 09:04:05

    Ετοιμάζει όμως υποδομές σε hardwood και σε softwood...

    http://www.youtube.com/watch?v=OIZaDd3DPxo#t=133

    Αν κάνει και σε Norwegian Wood... καθαρίσαμε!

  15. fitsulas avatar
    fitsulas 09/10/2010 09:21:09

    Το θέμα δεν είναι να κάνουμε παιδεία, το θέμα είναι να κάνουμε τζίρο στη Microsoft. Να πουλήσουμε κομπιούτερ στους χιμπατζήδες.
    Να τα βάλουμε στα σχολεία, να φωτογραφιθούμε μαζί τους και να τα κλειδώσουμε για να εχουν και οι αραχνούλες σπίτι, οικολόγοι μου.
    Και τι ωραία κατανομή εργασίας που έχουμε. Η δεξιά κάνει τζίρο στις πολυεθνικές και οι αριστερά φτιάχνει χιμπατζήδες. Η τωρινή κυβέρνηση τα κάνει αμφότερα. Και αυτό θα πει "μεσαίος χώρος".

  16. Κάποιος avatar
    Κάποιος 09/10/2010 09:37:16

    Η απάντηση στις αντιφάσεις που επισημαίνει το κεντρικό άρθρο μεταξύ της παρουσίασης του νέου ψηφιακού σχολείου και της υπόλοιπης άθλιας πραγματικότητας στην εκπαίδευση σε ελλείψεις προσωπικού και υποδομών είναι η εξής: ΕΣΠΑ 2007 - 2013.
    Το πρόγραμμα του ψηφιακού σχολείου χρηματοδοτείται κατά 75% από κοινοτικά κονδύλια.
    Φυσικά αυτά τα κονδύλια δεν είναι ανεξάντλητα και δεν θα δίνονται επ'άοριστον.Για το αν το ψηφιακό σχολείο θα είναι βιώσιμο και μετά το πέρας του προγράμματος χρηματοδότησης από την Ε.Ε δεν γνωρίζω αν πολυενδιαφέρει το αρμόδιο υπουργείο.
    Αν κρίνουμε απο το πρόγραμμα της Προσθετης Διδακτικής Στήριξης και της Ενισχυτικής Διδασκαλίας και από το που και το πως εφαρμόζεται πλέον, αφού ολοκληρώθηκε η χρηματοδότησή του από το Γ΄ΚΠΣ, μπορούμε να βγάλουμε τα συμπαράσματα μας.

  17. Σοσιαληστής avatar
    Σοσιαληστής 09/10/2010 09:44:31

    Εδώ ψωμολισάει κόσμος τα pdf μας μάραναν.

  18. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 09/10/2010 10:00:55

    Ψηφιακή παράγκα.

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ Professor Moriarty 09/10/2010 10:58:46

      Το αμερικανοβλαχομπαρόκ «χάι τεκ» σε όλο του το (αποκρουστικό) μεγαλείο….

  19. Orestios avatar
    Orestios 09/10/2010 10:02:20

    On line σχολείο = η χαρά του παιδεραστή.
    Η κυβέρνηση ανοίγει αυτό το "κλειστό" χόμπυ.

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ Orestios 09/10/2010 11:26:04

      Συνάδει προς τις «ευρωπαϊκές αξίες» όμως:
      ΟΛΛΑΝΔΙΑ: Κόμμα παιδεραστών (με δικαστική απόφαση….) προς προς δόξαν της ….ελευθερίας της έκφρασης!

  20. ΒΡΑΧΟΣ avatar
    ΒΡΑΧΟΣ 09/10/2010 11:26:52

    Διευθυντής Γυμνασίου: "Μεγαλύτερη ανοησία από τα notebooks, που έδωσαν στα παιδιά δεν έχει γίνει. Αν εξαιρέσουμε το πρόβλημα με τις απόπειρες κλοπής, τα παιδιά όλη μέρα, βρήκαν τρόπους να ανταλλάσουν μηνύματα, φωτογραφίες κτλ,κτλ. Στα διαλλείματα, όλα τα παιδιά σε μιά γωνιά το κάθε ένα με ένα notebook και από πάνω του εκείνα που δεν είχαν να μπαίνουν στο internet".
    Ερώτηση:Όταν μπουν στα σχολεία οι διαδραστικοί πίνακες, που κοστίζουν αρκετά χρήματα, και αρχίσουν οι καταλήψεις, πόσο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί για να ξηλωθούν ή να καταστραφούν; Πόσα θα πληρώσουμε πάλι; Απορίες, ενός πατέρα...

  21. bromoskylo avatar
    bromoskylo 09/10/2010 11:39:45

    Τα ψηφιακά βλαχαδερά που ηδονίζονται προφέροντας "επικοινωνιακές" εκφράσεις του τύπου
    ψηφιακό σχολείο, διαδραστικοί πίνακες or data-projectors,
    ψηφιακά βιβλία or e books, ψηφιακή υποστηρικτική διδασκαλία κ.λ.π.,
    δεν ενδιαφέρονται για την ουσία - δεν μπορούν να την κατανοήσουν - αλλά μόνον για την επίδειξη και την προβολή τους.

    • Σοσιαληστής avatar
      Σοσιαληστής @ bromoskylo 09/10/2010 11:57:31

      Αυτές είναι βλακίες του GAP επειδή έχει λαπτοπ και ασχολείται με το ανέβασμα φωτογραφιών στο flickr νομίζει ότι ανακάλυψε τον τροχό.

      Τα παιδεία παίζει υπό την καθοδήγηση της Μπιντελμπεργκ.

    • Σοσιαληστής avatar
      Σοσιαληστής @ bromoskylo 09/10/2010 11:59:52

      καλά που δεν ανακάλυψε καμιά διδασκαλία μέσω του lineage να πηγαίνει μαζί με τα πιτσιρίκια για raid boss!!!

    • Orestios avatar
      Orestios @ bromoskylo 09/10/2010 15:13:17

      Σωστά βρωμόσκυλο

  22. Aggelos avatar
    Aggelos 09/10/2010 11:52:18

    "“Μεγαλύτερη ανοησία από τα notebooks, που έδωσαν στα παιδιά δεν έχει γίνει. Αν εξαιρέσουμε το πρόβλημα με τις απόπειρες κλοπής, τα παιδιά όλη μέρα, βρήκαν τρόπους να ανταλλάσουν μηνύματα, φωτογραφίες κτλ,κτλ. Στα διαλλείματα, όλα τα παιδιά σε μιά γωνιά το κάθε ένα με ένα notebook και από πάνω του εκείνα που δεν είχαν να μπαίνουν στο internet”.

    ειδατε η κακια δεξια που εδωσε πραγματικα δωρεαν netbooks?
    ενω ο καλος σοσιαλισμος θα μας αφησει με τις θεωριες,,

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ Aggelos 09/10/2010 13:07:07

      Επειδή τα έδωσε η δεξιά δεν πάει να πει ότι ήταν σωστά!
      Ήταν λάθος. Ο συγκεκριμένος διευθυντής είναι εξαιρετικός επιστήμονας με 25 χρόνια υπηρεσίας.Γνωρίζει μερικά πράγματα παραπάνω σε θέματα παιδείας, γιατί τα ζει καθημερινά.
      Το σύστημα δεν δούλεψε, ήταν λάθος. Τα κονδύλια έπρεπε να μείνουν για συστήματα ΜΕΣΑ στο σχολείο. Αλλά πρώτα να φτιαχθούν τάξεις σωστές για ΟΛΑ τα παιδιά σε ΟΛΗ την Ελλάδα, να υπάρχουν καθηγητές και δάσκαλοι για ΟΛΑ τα παιδιά σε ΟΛΗ την Ελλάδα, να υπάρχει θέρμανση σε όλες τις τάξεις, να...να...να...και μετά να ξοδεύονται πόροι σε ζητήματα υψηλής τεχνολογίας.Λάθος το ένα μέτρο (δωρεάν notebooks, λάθος και το επόμενο). Δεν πρέπει να υπάρχει ΔΕΞΙΑ και ΑΡΙΣΤΕΡΑ στα σχολεία. Πρέπει να υπάρχει ΠΑΙΔΕΙΑ...

      • Orestios avatar
        Orestios @ ΒΡΑΧΟΣ 09/10/2010 15:14:52

        Άντε να το κατανοήσουν τώρα αυτό οι αυτοαποκαλούμενοι αριστεροί

  23. Θραξ Αναρμόδιος avatar
    Θραξ Αναρμόδιος 09/10/2010 12:02:55

    Η παιδεία, η επιτυχημένη, είναι συνάρτηση λίγων πραγμάτων και κυρίως του

    -τι θα διδαχθεί (η ΣΤΟΧΕΥΣΗ της παιδείας και ΟΧΙ διδακτέα ύλη)
    -ποιος θα το διδάξει (μερακλωμένοι δάσκαλοι που καψουρεύουν τον μαθητή και όχι διδακτικό προσωπικό και επιμορφωμένους επαγγελματίες)
    -πως θα διδαχθεί (με την ψυχολογική και κοινωνική έννοια και όχι την τεχνική, με προτζέκτορες και e-books)

    Αν τα χεις αυτά τα λίγα, που 'ναι και πάμφθηνα, μπορεί να κάνεις και μάθημα σε ερείπιο με μόνα εφόδια έναν μαυροπίνακα, τις από-μνήμης γνώσεις του δασκάλου, και τις σημειώσεις των μαθητών. Και να το κάνεις και πετυχημένα.

    Τα τεχνικά εφόδια, καλοδεχούμενα, δεν είναι το ζουμί.
    Αλλά βλέπεις τα τεχνικά εφόδια κοστίζουν.
    Οπερ σημαίνει προμήθειες δημοσίου με πολύ ψωμί.

    Ενώ αυτά που χρειάζονται είναι σχεδόν τζάμπα. Και θα μπορούσε ακόμη και μια κοινότητα ανθρώπων, όπως ένα χωριό, να τα καταφέρει πολύ καλύτερα αναλαμβάνοντας ακόμη και μόνη της τα λίγα έξοδα που απαιτεί η "διδακτική διαδικασία".

    Το μάθημα θέλει στόχευση και ψυχή. Αυτά δεν έχουμε. Οχι τα φράγκα.

    Θραξ Αναρμόδιος

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Θραξ Αναρμόδιος 09/10/2010 12:15:34

      Πολύ καλά τα λες, αλλά χρειάζονται και οι υλικοτεχνικές υποδομές.
      Δεν μπορείς να διδάσκεις με επάρκεια ιστορία ή γεωγραφία χωρίς πίνακες και χάρτες, φυσική και χημεία χωρίς εργαστήρια, πληροφορική χωρίς υπολογιστές, όπως επίσης και να έχεις συγχωνευμένες τάξεις των 30 μαθητών, χωρίς θέρμανση και κιμωλίες.

      Για τα "μεταξωτά βρακιά" του ψηφιακού σχολείου έγραψα παραπάνω.

    • ένας Άμλετ avatar
      ένας Άμλετ @ Θραξ Αναρμόδιος 09/10/2010 12:20:18

      Χρειάζεται η κατανόηση των πραγμάτων, η καλλιέργεια και το παιδαγωγικό -αισθητικό ήθος που στερούνται παντελώς οι αστοιχείωτοι «ιθύνοντες». Πέρασαν εξαιρετικοί, φωτισμένοι δάσκαλοι από τα χωριά της Ελλάδας, άνθρωποι με αρετές τις οποίες αυτοί δεν γνωρίζουν ούτε ως λέξεις.

    • Θραξ Αναρμόδιος avatar
      Θραξ Αναρμόδιος @ Θραξ Αναρμόδιος 09/10/2010 12:32:21

      @Κάποιος says: "Πολύ καλά τα λες, αλλά χρειάζονται και οι υλικοτεχνικές υποδομές."

      Σαφώς και χρειάζονται. Αλλά το ΚΥΡΙΟ είναι άλλο.

      Ενας δήμαρχος, ένας κοινοτάρχης, ένας σχολικός επίτροπος, ένας υπουργός ακόμη, από αυτούς που δεν έχουν πάντα τη μίζα στο μυαλό τους, τα βρίσκουν αυτά. Τα "υλικο-τεχνικά" είναι το εύκολο να βρεθούν.

      Οι επιχειρηματίες μιας περιοχής, και υπάρχουν ακόμη και σήμερα πατριώτες και σωστοί άνθρωποι επιχειρηματίες που ΚΑΙ έχουν ΚΑΙ θα μπορούσαν να συνδράμουν στις ΚΟΙΝΕΣ ανάγκες, θα τα κάλυπταν αυτά τα ελάχιστα με μόνη ανταπόδωση μια γιορτή ευχαριστίας των μαθητών. Με την αναγραφή και μόνο του ονόματός τους σε μια τιμητική στήλη. Δεν ξέχασαν όλοι οι έλληνες τι σημαίνει να σε τιμάει η κοινότητα για την προσφορά σου.

      Αν σας ακούγονται όλα αυτά "ρομαντικά" και καθόλου "ρεαλιστικά", είναι ότι σε ΛΑΘΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟ πήγαμε, και ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ πήραμε ως κοινωνία.

      Το παράδοξο είναι πως ακόμη και μετά από τέτοια λύσσα του συστήματος να μας κάνει όλους θηρευτές του κέρδους, υπάρχουν ανάμεσά μας άνθρωποι και πατριώτες, που και το φιλότιμό τους διατηρούν και την καθαρή ματιά τους. Και δεν τα κάνουν ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ.

      Η κοινωνία μας δεν έχασε ακόμη την ικανότητα να εκτιμά την προσφορά και τον πατριωτισμό.

      Θραξ Αναρμόδιος

  24. η Dimi avatar
    η Dimi 09/10/2010 12:12:48

    Για την υπουργό ΜΗ-Εθνικής Παιδείας και Διά Βίου Αμάθειας.

    Γιά την Μισελληνίδα Αννα-Κάλερ-Βilderberg:
    «Τα μεταναστόπουλα είναι Έλληνες!»

    ΑΛΛΟΤΡΙΩΝ ΑΠΕΧΟΥ

    ΑΙΣΧΥΝΗΝ ΣΕΒΟΥ

    ΓΛΩΤΤΗΣ ΑΡΧΕ

    ΓΝΩΘΙ ΜΑΘΩΝ

    ΔΟΛΟΥ ΦΟΒΟΥ

    ΒΟΥΛΕΥΟΥ ΧΡΟΝΟΥ

    ΕΥΣΕΒΕΙΑΝ ΦΥΛΑΤΤΕ

    ΚΑΙΡΟΝ ΓΝΩΘΙ

    ΜΕΛΕΤΗ ΤΟ ΠΑΝ

    ΜΗ ΑΡΧΕ ΥΒΡΙΖΩΝ

    ΜΗ ΘΡΑΣΥΝΟΥ

    ΝΕΩΤΕΡΟΝ ΔΙΔΑΣΚΕ

    ΝΟΜΟΙΣ ΠΕΙΘΟΥ

    ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΑΝΤΕΧΟΥ

    ΤΕΚΝΑ ΠΑΙΔΕΥΕΙΝ

    ΥΒΡΙΝ ΜΙΣΟΥ

    ~Δελφικά Παραγγέλματα. Λιτά γνωμικά ελαχίστων λέξεων, αλλά,
    Τεραστίων Νοημάτων, από τους 7 Σοφούς, τους οποίους ο Πίνδαρος
    Θεωρούσε «Γιούς του Ήλιου», που με την ακτινοβολία τους φώτιζαν και καθοδηγούσαν τον άνθρωπο στην οδό της αρετής:

    Θαλής ο Μιλήσιος, Πιττακός ο Μυτιληναίος, Βίας ο Πρηνεύς, Σόλων ο Αθηναίος, Κλεόβουλος ο Ρόδιος, Περίανδρος ο Κορίνθιος, Χίλων ο Λακεδαιμόνιος.

    • ευτυχια avatar
      ευτυχια @ η Dimi 09/10/2010 12:30:29

      Αγαπητή Dimi,
      Με μεγάλη έκπληξη έμαθα απο τρίτους οτι κάτι που είπα σε κάποιο σχόλιο, σε έθιξε προσωπικά. Θέλω να σου ζητήσω συγνώμη για την αστοχία μου και να σου πώ οτι δεν είχα αυτή την πρόθεση, γιατί δεν γνωρίζω προσωπικά κανέναν απ τους σχολιαστές (κι αν τους γνωρίζω, δεν το ξέρω μια που γραφουν με ψευδώνυμα).Ούτε έχω χρωστούμενα με κανέναν.Προφανώς παρεξηγήθηκε το ιδιόρρυθμο χιούμορ μου.Εξάλλου πάντα θεωρούσα τα σχόλιά σου πολύ ενδιαφέροντα και σένα κατ επέκτασιν.
      Ελπίζω να λυθεί η παρεξήγηση,
      Ευτυχία

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ ευτυχια 09/10/2010 13:52:38

        Σάς Ευχαριστώ.

  25. Nίκος Θ. avatar
    Nίκος Θ. 09/10/2010 12:35:56

    Για τη Dimi: Οπως πάντα μας πάς στα ουράνια. πολλά πολλά ευχαριστώ.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ Nίκος Θ. 09/10/2010 13:55:34

      Niko, Eγώ Ευχαριστώ, γιά τον πλούτο γνώσεων που μάς χαρίζεις.

  26. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 09/10/2010 12:50:07

    Θα βρουν δουλεια οι οφθαλμιατροι !!! το λαπτοπ π εχει η κορη μου 2α Γυμνασιου
    τα γραμματα δεν φαινονται !!! χαχαχαααα της πηρτα εξτρα οθονη 17'.

    ΠΠ

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 09/10/2010 18:21:16

      @ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ Γιά μεγέθυνση της γραμματοσειράς (Fonts)) όταν το μέγεθός της είναι μικρό (Fonts Size <10):

      Στη Δεξιά Κάτω Γωνία της Aρχικής Κεντρικής Σελίδας (Default Home Page) κλικάρουμε το Σύμβολο του 100% Αρχικού Φακού (Default Level) και αλλάζουμε το επίπεδο μεγέθυνσης (Change Zoom Level) σε «Zoom In» +125%, ή, +150%, ή, +200%, έως και +400%.

      Γιά σμίκρυνση, αλλάζουμε τον 100% Αρχικό Φακό (Default Level) σε -75%, έως και -50%.

      Γιά επαναφορά στο 100% Αρχικό Επίπεδο (Default Level) της Αρχικής Κεντρικής Σελίδας (Default Ηοme Page) πατάμε «Zoom Out».

      • Κρης avatar
        Κρης @ η Dimi 09/10/2010 18:27:27

        το πληκτρο ( ctrl ) control και το + για μεγαλυτερα

        και αντιστροφως control και το -

        @@@

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ η Dimi 09/10/2010 18:42:34

        Κρης και οι 2 μέθοδοι σωστές.

  27. Enzo avatar
    Enzo 09/10/2010 15:36:01

    στην ελλαδα οι περισσοτεροι δασκαλοι και καθηγητες ειναι κρυφοαριστεροι και οι υπολοιποι φανερα αριστεροι.
    στις 2 τελευταιες εκλογες που πηγα να ψηφισω σε 2 διαφορετικα σχολεια μου εκανε μεγαλη εντυπωση στην σχολικη αιθουσα που μπηκα , ειδα κρεμασμενους τον ποιητη ριτσο τον υμνηστη του Σταλιν και τον τσε γκεβαρα μεσα στην ταξη σε αφισσες!
    αυτα μαθαινουν στα παιδια μας?

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ Enzo 09/10/2010 15:52:08

      Και ακόμα χειρότερα!
      Στην χειροτεχνία διδάσκονται πως θα κάνουν αυτοσχέδια πριόνια από κονσερβοκούτια.

    • Misha avatar
      Misha @ Enzo 09/10/2010 16:01:35

      Enzo

      Όταν δεξιός σημαίνει Θάτσερ, Παττακός, Μπερλουσκόνι, Φράνκο, Μπους, Μητσοτάκης, ΝΑΤΟ και ΕΕ, πρέπει να είσαι χαζός να θέλεις να είσαι τέτοιος.
      Τα παιδάκια ξεκινάνε από τον ανθρωπισμό και την ουτοπία (αριστερά) και προϊόντος του χρόνου μαθαίνουν να είναι καλά εξαρτήματα του συστήματος, να εκτιμούν τα καλά της ελεύθερης αγοράς κ.ο.κ.

      Αργα ή γρηγορα αυτό συμβαίνει με όλους σχεδόν.Οι εξαιρέσεις ελάχιστες.Δες τον Τσίμα, την Τρέμη, την Δαμανάκη , τον Ανδρουλάκη...Μπορεί στα γραφεία τους να έχουν ακόμα φωτο του Τσε και να διαβάζουν ακόμα τη Ρωμιοσύνη πριν τους πάρει ο ύπνος.

      Οποτε μην ανησυχείς. Όλοι δεξιοί καταντάνε.

      • Enzo avatar
        Enzo @ Misha 09/10/2010 16:05:10

        στην νοοτροπια ηθελα να καταληξω του νεοελληνα.

      • Misha avatar
        Misha @ Misha 09/10/2010 16:10:53

        η νοοτροπία του νεοέλληνα δεν έχει καμμία σχέση ούτε με τη νοοτροπία του Ριτσου, ούτε πολύ περισσότερο με αυτην του Τσε. Είναι η νοοτροπία της ιδιωτικής τηλοψίας, της οποίας ο νεοέλληνας έγινε φωτοαντίγραφο: λεφτά, ξέκωλα, γκάτζετ και «άγιος ο θεός»

  28. sirmar avatar
    sirmar 09/10/2010 15:48:21

    Στήν Ελλαδα οι εκπαιδευτικοί εργάζονται 18 Ωρες την εβδομάδα και γία 7 Μήνες το χρόνο .Αμήν .
    Αυτό τα λέει ΟΛΑ ποίοι ειναι υπεύθηνει για την παιδία

  29. vassilis avatar
    vassilis 09/10/2010 16:35:20

    Παιδεια με φροντηστηρια ,κατηχητικο,περαστικους καθηγητες και δασκαλους δεν ειναι παιδεια.Η παιδεια ειναι κακο ,διαμορφωνει χαρακτηρες και οχι προβατα επομενως δεν αρεσει στο συστημα και θα γινεται ολο και χειροτερη.Ποιος λαος με παιδεια θα ειχε τα παιδια του επτα ωρες το πρωι σχολειο και αλλες επτα το απογευμα φροντηστηριο για να μπει το παιδι πανεπιστημιο και μετα να ζητιανευει απο τον αχρειο πολιτικο μια θεση εργασιας!

    • ΝΙΚΟΣ avatar
      ΝΙΚΟΣ @ vassilis 09/10/2010 17:57:28

      Το κατηχητικό που το βρήκες; Αυτό είναι υπεύθυνο για τα χάλια της Παιδείας μας;

  30. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 09/10/2010 17:25:15

    http://www.youtube.com/watch?v=lboS7psz-qc

    Black Sabbath - Children of the Grave

    Revolution in their minds - the children start to march
    Against the world which they have to live in
    Oh! The hate that's in their hearts
    They're tired of being pushed around and told just what to do
    They'll fight the world until they've won and love comes flowing through

    Children of tomorrow live in the tears that fall today
    Will the sunrise of tomorrow bring in peace in any way?
    Must the world live in the shadow of atomic fear?
    Can they win the fight for peace or will they disappear?

    So you children of the world, listen to what I say
    If you want a better place to live in, spread the words today
    Show the world that love is still the life you must embrace
    Or you children of today are Children of the Grave, Yeah!

    ΠΠ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.