Η Ελλάδα, ο ευρωπαϊκός λαϊκισμός και οι ανάλγητοι δανειστές
02/12/2014 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ελλάδα, ο ευρωπαϊκός λαϊκισμός και οι ανάλγητοι δανειστές

Αυτά που απαιτεί η τρόικα από την Ελλάδα δεν είναι μεταρρυθμίσεις. Είναι ένα ηχηρό μήνυμα στον ΣΥΡΙΖΑ που πρέπει να ακουστεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Τσίπρας, Μπέμπε Γκρίλο, Podemos, Μαρίν Λεπέν, Ντάνιελ Φάραντζ, ευρωσκεπτικιστές και νεοναζί στη Γερμανία. Τι κοινό έχουν τόσο διαφορετικά πρόσωπα και κόμματα; Ασφαλώς κανείς δε μπορεί να τσουβαλιάζει τον Τσίπρα με νεοφασίστες, όμως όλοι οι παραπάνω έχουν ένα κοινό: Είναι επιθετικοί προς την Ευρώπη και διεκδικούν λίγο ή περισσότερο την εξουσία στη χώρα τους. Αν όχι την κυβέρνηση σίγουρα να διαδραματίσουν ενεργό ρόλο στην πολιτική κατάσταση στη χώρα τους.

Είναι αυτό που λένε οι Γερμανοί και οι αξιωματούχοι της Κομισιόν «εχθροί της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Άλλος περισσότερο, άλλος λιγότερο θα επιθυμούσαν να δημιουργηθεί μπάχαλο στην ΕΕ, να φύγουν μια – δυο χώρες από την ΕΕ, να διαλυθεί το ευρωπαϊκό οικοδόμημα που με κόπο περισσότερων από 60 χρόνια δημιουργήθηκε. Πολλοί από αυτούς αν ήταν στην εξουσία ίσως να έκαναν δημοψήφισμα για το αν πρέπει να ανήκει η χώρα τους στην ΕΕ ή να φύγει.

Όλοι τους, μα όλοι τους είναι λαϊκιστές όσο δεν παίρνει. Είναι ψεύτες, πουλάνε φιλολαϊκή πολιτική, υπόσχονται τα πάντα. Βρίζουν την Ευρώπη γιατί «αυτή τα φταίει όλα». Στηρίζουν τη διάλυσή της αλλά ποτέ δεν έχουν πει κουβέντα για τα δισεκατομμύρια που εισρέουν από τα κοινοτικά προγράμματα αλλά εν πάση περιπτώσει. Όλοι τους είναι «επαναστάτες» με τον τρόπο τους και ανάλογα με την προσέγγισή τους. Άλλος από αριστερά, άλλος από ακροδεξιά θα ήθελαν να συγκρουστούν με την ΕΕ.

Δεν ξέρουμε πόσο καλή ήταν και πόσο άθλια είναι η ΕΕ αυτή τη στιγμή. Άλλωστε, μια «Γερμανική Ευρώπη» ασφαλώς δεν είναι αυτό που ονειρεύονταν οι δημιουργοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης, επομένως είναι ο εύκολος στόχος σε περιόδους κρίσης. Οι πολίτες μη μπορώντας να αντιληφθούν γιατί συμβαίνουν όλα αυτά βρίζουν και πολεμούν την ευρωπαϊκή οικογένεια. Και ασφαλώς όσοι ποντάρουν στον άκρατο λαϊκισμό στοιχηματίζουν ακριβώς στη λαϊκή οργή για την Ευρώπη η οποία δυστυχώς από Ευρώπη των λαών κατάντησε Ευρώπη των Γερμανών.

Αυτήν την «Γερμανική Ευρώπη» επιδιώκει η Μέρκελ και γι’ αυτήν θα πολεμήσει λυσσαλέα η ίδια και το σύστημα που θέλει μια ΕΕ δύο ταχυτήτων, τον Βορρά και το Νότο, τους φτωχούς και εξαθλιωμένους λαούς και ταυτόχρονα τα πλούσια αφεντικά.

Και κάνουν το μεγάλο λάθος. Αντί να φτιάξουν μια σύγχρονη, κοινωνική, δίκαια και αλληλέγγυα Ευρώπη πολεμάνε να φτιάξουν ένα έκτρωμα.

Οι εχθροί τους λοιπόν είναι ο Τσίπρας, ο Γκρίλο και οι υπόλοιποι και ο πόλεμος για την εξαφάνισή τους θα είναι μαζικός. Και δυστυχώς η Ελλάδα είναι μια ακόμη φορά το πειραματόζωο.

Αυτά που απαιτεί η τρόικα από την Ελλάδα δεν είναι μεταρρυθμίσεις. Είναι ένα ηχηρό μήνυμα στον ΣΥΡΙΖΑ που πρέπει να ακουστεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Είναι δυστυχώς μια σκληρή δοκιμασία για όλη τη χώρα προκειμένου να μεταλλαχθούν και οι υπόλοιποι «εχθροί» αλλιώς θα σβηστούν από το χάρτη. Διότι είναι μεταρρυθμίσεις αυτά που ζητούν οι δανειστές; Ασφαλώς δεν είναι. Την ώρα που απαιτούν αλλαγές στο ασφαλιστικό οδηγούν σε κατάρρευση τα ταμεία. Την ώρα που βλέπουν ότι ο τουρισμός φέρνει έσοδα στη χώρα πάνε να τον τσακίσουν. Την ώρα που χιλιάδες οφειλέτες περιμένουν πώς και πώς τις ρυθμίσεις με τις 100 δόσεις πάνε να τις αλλάξουν. Δεν είναι επομένως παρέμβαση για να αλλάξει η Ελλάδα προς το καλύτερο. Είναι συνταγή διάλυσης της οικονομίας και της κοινωνικής συνοχής. Και είναι ταυτόχρονα και μπουρλότο στο πολιτικό σύστημα το οποίο έκανε στους Ευρωπαίους και τους δανειστές τη βρόμικη δουλειά και τώρα το διαλύουν. Για να φτιάξουν ένα καινούργιο που θα τους υπηρετεί καλύτερα. Ήδη οι μεταλλάξεις του ΣΥΡΙΖΑ συντείνουν σ’ αυτό. Ακόμη και οι Podemos τώρα συζητούν για διαπραγμάτευση του χρέους κι όχι για διαγραφή που έλεγαν παλαιότερα.

Αυτή είναι η στρατηγική της Μέρκελ, του Σόιμπλε, των κοινοτικών αξιωματούχων, του ευρωπαϊκού συστήματος, του ΔΝΤ. Να τσακίσουν τον «λαϊκισμό» που τους χαλάει τα σχέδια. Και για να το κάνουν αυτό δεν έχουν πρόβλημα να διαλύσουν την Ελλάδα. Θα καταστρέψουν δηλαδή μια χώρα για να πολεμήσουν αυτό που οι ίδιοι γέννησαν με τις άθλιες πολιτικές τους. Διότι ο λαϊκισμός μπορεί να είναι μια τραγική κατάληξη κάθε κοινωνίας που δεν μπορεί να λύσει τα προβλήματά του. Ο προκλητικός και άκρως δολοφονικός τρόπος που πολιτεύεται η Μέρκελ και η παρέα της, ωστόσο, είναι ακόμη χειρότερο. Όχι στους λαϊκιστές τύπου Τσίπρα, όχι όμως και στο ευρωπαϊκό σύστημα εξουσίας που δεν έχει κανένα πρόβλημα να καταστρέψει λαούς προκειμένου να κάνει τον πόλεμό του.

Μια παράπλευρη απώλεια είμαστε όλοι εμείς.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Giorgis avatar
    Giorgis 02/12/2014 08:11:21

    Ο Τσίπρας εκπροσοπεί ένα συνασπισμό αλλά όχι ακριβώς. Ξεκίνησε με ένα συνασπισμό του 3% και κατάπιε τους πρώην ΠΑΣΟΚ. Έτσι πρέπει να αλλάζει καπέλο αναλόγως με ποιον μιλάει. Στην πράξη όμως απλά ελπίζει να μείνει αντιπολίτευση γιατί όταν μπει κυβέρνηση θα πάθει ότι έπαθε το ΚΚΕ και τώρα το παίζει δεν μπαίνω κυβέρνηση

    • Eva avatar
      Eva @ Giorgis 02/12/2014 14:41:28

      Το αντίθετο συνέβη. Οι πρασινοφρουροί κατάπιαν το 3% του συριζα. Το μόνο που άφησαν για ξεκάρφωμα είναι το λογότυπο με τα σημαιάκια. Για ρίξτε μια ματιά στην περιφέρεια, ποιοί ετοιμάζονται να μπούν στα ψηφοδέλτια του συριζα.

  2. GregA avatar
    GregA 02/12/2014 08:35:30

    Εφόσον λοιπόν το μέλλον έχει προδιαγραφεί, γιατί δεν προχωρούμε εμείς στη ρήξη και την απαίτηση για αλλαγή πορείας; Τι μας κρατά από την διακήρυξη της ανεξαρτησίας από τα δεσμα που έχουν αποφασισθεί για εμάς; Εαν είναι αλήθεια ότι έχουν ήδη προγράψει τη κυβέρνηση και έχουν αποφασίσει την αντικατάστασή της με αυτήν του τσίπρα, γιατί δεν αποφασίζουμε να έχουμε εμείς τη δόξα και την καλή μαρτυρία έναντι του έθνους; Θα παραδώσουμε την εξουσία σαν ηττημένοι αλλά και συμβιβασμένοι; Γιατί να μη την παραδώσουμε σαν ηρωικά μαχόμενοι και πεσόντες στο πεδίο της μάχης; Ποιό το όφελος αυτής της απόφασης, όταν το κόμμα και η παράταξη θα είναι η Ιφιγένεια σε αυτή τη τραγωδία; Η ιστορία έχει επαναληφθεί το 40, στον Ελληνογερμανικό πόλεμο. Και τότε γνωρίζαμε ότι θα ηττηθούμε, αλλά τότε πολεμήσαμε, με το ΚΚΕ να είναι στην αρχή με την άλλη πλευρά, δεν κερδίσαμε, αλλά μείναμε με το κεφάλι ψηλά. Ας το κάνουμε ξανά. Η Γερμανική απόπειρα κυριαρχίας, μακροπρόθεσμα θα ηττηθεί για άλλη μια φορά. Όλοι το ξέρουν. Γιατί προσφέρουμε απλόχερα τη δόξα της αντίστασης στον σύριζα; Γιατί επιλέγουμε το ρόλο του πρόθυμου θύματος, αντί της ηρωικής αυτοθυσίας;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ GregA 02/12/2014 10:19:01

      Γιατί όλα αυτά ειναι παραμύθια.Δεν υπάρχει γερμανικός στρατός στην Ελλάδα.Υπάρχει ένα συνεταιρικό μαγαζί - το κοινό νόμισμα - και δεν μπορεί η μια πτέρυγα του μαγαζιού να χάνει συνέχεια λεφτά γιατί τα χάνει όλο το μαγαζί.Όλες οι πτέρυγες πρέπει να εξαφανίσουν τα ελλείμματά τους αλλιώς διαλύεται το μαγαζί. Και δίπλα έχει ανοίξει άλλο σούπερ μάρκετ που λέγεται Τουρκία.Εάν θες φεύγεις από τον ευρωπαικό συνεταιρισμό και πας υπάλληλος στον τουρκικό. Εμείς δεν θέλουμε.Ο Τσίπρας και η αριστερά θα κάνουν τις επιλογές τους και θα δούμε ποιός είχε δίκιο στο τέλος.

      • Σπαθάριος avatar
        Σπαθάριος @ ψυχραιμια 02/12/2014 10:58:13

        Ο καλός μαγαζάτορας φροντίζει όλο το μαγαζί ομοιόμορφα αγαπητέ. Κατανέμει έτσι τα προϊόντα ώστε όλες οι πτέρυγες να είναι ελκυστικές στους πελάτες , φροντίζει να είναι καθαρό όλο το μαγαζί και ευπαρουσίαστο. Αν μια πτέρυγα την έχει καταντήσει αποθήκη δεν φταίει αυτή, που δεν πουλάει, αλλά αυτός που δεν την διαμόρφωσε κατάλληλα. Ας φέρει λοιπόν εδώ μερικές βιομηχανίες του να παράγουν και να πουλάνε, ας αφήσει , για παράδειγμα, τα Ελληνικά ναυπηγεία να κατασκευάζουν πλοία και τότε, ναι, μπορεί να έχει απαιτήσεις και να ψέγει τον υπεύθυνο αν δεν φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Και μια ερώτηση παρακαλώ. Ποιους εννοείς με το «εμείς δεν θέλουμε»; Γιατί δεν καταλαβαίνω τον μοναδικό διαχωρισμό εμείς ή ο ΣΥΡΙΖΑ.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ Σπαθάριος 02/12/2014 13:51:39

          Νόμιζα ότι ειναι προφανες.Η Νέα Δημοκρατία που έβαλε την Ελλάδα στην ΕΟΚ.

          • Σπαθάριος avatar
            Σπαθάριος @ ψυχραιμια 02/12/2014 15:05:26

            Μόνο που ;όταν έβαλε την Ελλάδα στην ΕΟΚ πιστευε: "-Ότι η ελεύθερη οικονομία στην οποία πιστεύει η Νέα Δημοκρατία δεν ημπορεί να αποκλείσει την διεύρυνση του οικονομικού τομέως τον οποίο ελέγχει το κράτος. Και η ιδιωτική πρωτοβουλία δεν ημπορεί να βρει την δικαίωσή της χωρίς παράλληλη συμμετοχή των ευρυτέρων λαϊκών τάξεων στην κατανομή του εθνικού προϊόντος. Κάθε πολίτης της χώρας αυτής πρέπει να γίνει εργάτης μαζί και νομεύς της οικονομικής ευημερίας? και να αισθάνεται ήσυχος για το μέλλον του και για το μέλλον των παιδιών του." Αν Αυτή τη Ν.Δ ονομάζεις "εμείς", πολύ σωστά λες. Αν όχι, πρέπει όσοι παραμένουμε πιστοί στις απόψεις που την δημιούργησαν να λέμε "εμείς", "εσεις" και ο ΣΥΡΙΖΑ;

      • common sense avatar
        common sense @ ψυχραιμια 02/12/2014 11:35:33

        Η μια πτέρυγα χάνει συνεχώς λεφτά; Η συγκεκριμένη πτέρυγα (η γερμανική) έχει αποκομίσει τεράστια οφέλη από το κοινό νόμισμα, λόγω της διαφοράς ανταγωνιστικότητας με τις χώρες της περιφέρειας και της αδυναμίας αυτών των χωρών να την καλύψουν μέσω φτηνότερου νομίσματος όπως γινόταν πριν. Τα πλεονάσματα που έχει συγκεντρώσει η γερμανία λόγω της κατάρρευσης των εξαγωγών των συγκεκριμένων χωρών και συνεπώς της απόλυτης κυριαρχίας των δικών της εξαγωγών ανέρχονται σε πολλές δεκάδες δις. Επίσης, από την έναρξη της κρίσης η γερμανία, ως ασφαλές καταφύγιο εντός ευρωζώνης, έχει λειτουργήσει ως μαύρη τρύπα συγκεντρώνοντας τεράστια κεφάλαια που φυσιολογικά θα μοιράζονταν άλλες χώρες της ΕΕ, φτάνοντας να εκδίδει ομόλογα ακόμα και με αρνητικό(!) επιτόκιο. Που είναι το συνεταιρικό μαγαζί λοιπόν και ποιος βγαίνει χαμένος; Τα υπόλοιπα τρομολαγνικά περί τουρκίας αγγίζουν τα όρια του γραφικού και είναι αυτά που λέγονται σε ανθρώπους 3ης ηλικίας για να συνεχίζουν έστω και με κρύα καρδιά να στηρίζουν/ανέχονται την κυβέρνηση. Όχι να δουλευόμαστε και μεταξύ μας. Δηλαδή όποιος διαφοροποιηθεί ή ασκήσει έστω και κατ'ελάχιστον εθνική πολιτική σημαίνει ότι θα πρέπει να... βγει από την ΕΕ και να πάει στην αγκαλιά της τουρκίας;

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ common sense 02/12/2014 14:34:38

          Δεν έγραψα τίποτε το τρομολαγνικό για ανθρωπους τριτης ηλικιας,ισως δεν εγινα κατανοητός.Διπλα μας υπάρχει μια χώρα 80 εκατομμυριων που εκβιομηχανισθηκε εν οσω εμεις ανακαλύπταμε τη σοσιαλιστική αλλαγη. Για καθαρα γεωγραφικους και γεωοικονομικους λογους η ελληνικη οικονομια θα γινει δορυφορος της τουρκικης,επειδη απλά συμφερουν οι συναλλαγες. Μοναδικη περιπτωση να παραμεινει σχετικα ανεξαρτητη ειναι να ανηκει σε ενα αλλο οικονομικο συνολο που ειναι η Ευρωπαικη Ενωση.Την εποχη της παγκοσμιοποιησης δεν υπαρχουν αυταρκεις και απομονωμενες χωρες.Εμποριο κανεις με ολους αλλά βασικα με τους γειτονες.Το διλημμα Ευρωπη ή Τουρκια δεν ειναι πολεμικο αλλά εμπορικο.Για ενα παρομοιο διλημμα προκληθηκε η ουκρανικη κριση διοτι εκει ετεθη το ζητημα σε ποιον οικονομικο χωρο θα ενταχθει η χωρα,της ΕΕ ή της Ρωσιας.Η Ελλαδα γεωοοικονομικα θα ανηκει ειτε στον οικονομικο χωρο της ΕΕ ή της Τουρκιας.

          • MCA avatar
            MCA @ ψυχραιμια 02/12/2014 16:55:54

            Μήπως υπερτιμάτε οικονομικά την Τουρκία;

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ ψυχραιμια 02/12/2014 17:15:01

            Αυτά με την Τουρκία είναι όχι απλά πρωτοφανή και πρωτάκουστα, αλλά και εξωφρενικά συγχρόνως. Δηλαδή μας λέτε "υποταχθείτε στη Γερμανία, αλλιώς υποταχθείτε στην Τουρκία". Ενδιάμεσο, ας πούμε να είμαστε εμείς ανεξάρτητοι, δεν υπάρχει; Η Τουρκία δεν έχει αυτοδύναμη και αυτόφωτη οικονομία. Η βασική της βιομηχανία είναι ξένες επενδύσεις, σε μεγάλο βαθμό ελληνικές. Ο λαός της αμόρφωτος και ανειδίκευτος, πλην μιας μειοψηφίας στα δυτικά. Ο γεωπολιτικός της προσανατολισμός όλο και σταθερότερα προς την Ανατολή. Η εσωτερική της σταθερότητα όλο και χαμηλότερη. Ο πολιτικός της μετασχηματισμός σε ισλαμικό κράτος όλο και πιο έντονος. Από πού κι ως πού θα γίνουμε οικονομικός δορυφόρος της Τουρκίας; Το αντίθετο θα συμβεί, εάν τυχόν και η Ελλάδα αποδειχθεί αρκετά τολμηρή ώστε κάποια στιγμή να υιοθετήσει την δραχμή. Όλη η ευρωπαϊκή και ασιατική περιφέρεια της Ελλάδας θα μπορεί να γίνει δορυφόρος της Ελλάδας - και κάτι τέτοιο γινόταν μέχρι το 2000, οπότε και είχαμε σταδιακά στα Βαλκάνια την περίφημη "ζώνη της δραχμής", αφού η δραχμή είχε γίνει σιγά σιγά συναλλακτικό νόμισμα στις χώρες αυτές. Όσο για την Τουρκία, μέχρι την κρίση εμείς κάναμε επενδύσεις εκεί. Να μην ξεχνούμε την Finansbank και ένα σωρό άλλες άκρως επιτυχημένες επενδύσεις. Η Τουρκία εδώ τι έχει να δείξει, έστω και από την κρίση και μετά; Ροή κρατικού και παρακρατικού χρήματος για να αναλάβει τον έλεγχο κρίσιμων ελληνικών υποδομών; Πού είναι ο υποτιθέμενος δυναμισμός της τουρκικής οικονομίας σε σχέση με την Ελλάδα; Τίποτε απολύτως δεν έχει να δείξει η Τουρκία και οι μόνες χώρες που μπορεί να δορυφοροποιήσει είναι μη-χώρες τύπου ισλαμικό κράτος και ιρακινό Κουρδιστάν. Ούτε καν με τα ξαδέρφια τους τους Αζέρους δεν τα καταφέρνουν, διότι τώρα που κάνουν μπίζνες με εμάς οι Αζέροι, τους γράφουν κανονικά και προτιμούν να χτίζουν σχέσεις με εμάς - τους Τούρκους τους θεωρούν δεδομένους. Ας μην ξεχνούμε μόνον ότι οι Αζέροι τους αρνήθηκαν να τους δώσουν πλατφόρμα εξόρυξης για να την πάνε στην Κύπρο! Τόσο καλούς "δορυφόρους" έχει η Τουρκία τις χώρες που έχει θρησκευτική, γλωσσική και πολιτισμική συγγένεια μαζί τους! Πόσο μάλλον εμάς! Γενικώς, η ιδέα της δορυφοροποίησής μας στην Τουρκία υπό οιεσδήποτε συνθήκες μου φαίνεται τόσο ανόητη, όσο θα φαινόταν π.χ. η ιδέα της δορυφοροποίησης του Πακιστάν στην Ινδία, που έχει το 1/5 του πληθυσμού της Ινδίας και δεν έχει το δυναμισμό της ινδικής οικονομίας. Πολύ απλά, δεν υπάρχει αυτή η εκδοχή. Από τη φύση και τη νοοτροπία της η Ελλάδα και οι Έλληνες είναι λαός που, ακόμη και υπό την οθωμανική κυριαρχία τα κατάφερναν οικονομικά πολύ καλύτερα από τους Τούρκους. Άρα, γιατί τώρα να τα καταφέρουν οι Τούρκοι τόσο καλύτερα ώστε να μας δορυφοροποιήσουν κιόλας; Και δεν λαμβάνουμε υπόψη μας στα παραπάνω και τον παράγοντα υδρογονάνθρακες, που θα συντείνει μάλλον σε δορυφοροποίησή μας προς τις ΗΠΑ, παρά προς τη Γερμανία ή την Τουρκία. Δεν είναι σύμπτωση ότι Νορβηγία και Βρετανία, οι μόνες ευρωπαϊκές χώρες με πετρέλαιο, βρέθηκαν εκτός ευρώ και μάλιστα η πρώτη και εκτός Ε.Ε. Πιθανότατα το ίδιο θα συμβεί και σε εμάς και στην Κύπρο, αφού έχουμε βρει μπόλικους υδρογονάνθρακες. Αν όχι αύριο, πάντως μεθαύριο. Ίσως αυτός είναι και ένας λόγος που συντηρείται η ελληνική οικονομική κρίση.

      • foros1 avatar
        foros1 @ ψυχραιμια 02/12/2014 12:39:59

        ξεχνάτε ότι η μία πτέρυγα του μαγαζιού εκμεταλλεύεται άγρια την άλλη του πτέρυγα. ξέρετε πολλά τέτοια συνεταιριστικά μαγαζιά στον πλανήτη μας που να το κάνουν αυτό; στο ποιο πετυχημένο συνεταιριστικό μαγαζί, τι πιστεύετε θα συνέβαινε αν η Καλιφόρνια εκμεταλλευόταν απλώς την Βιρτζίνια;

        • Uncle Stgm avatar
          Uncle Stgm @ foros1 02/12/2014 19:30:40

          Μέσα στην ίδια τη "φτωχή" πτέρυγα να δείτε τι γίνεται: Του κουτρούλη. Οι "φτωχοί" εξασφαλισμένοι τμηματάρχες της "φτωχής πτέρυγας" ληστεύουν αυτούς που που έχουν βάλει να δουλεύουν ανασφάλιστοι στην πτέρυγα με "μπλοκάκι" και 300 ευρώ το μήνα ως πωλητές... Και ο "επιθεωρητής εργασίας" είναι πιασμένος, αγορασμένος και καλά εφοδιασμένος... Κλεπτοκρατία μεσανατολικού τύπου, ο κλέψας του κλέψαντος.

      • GregA avatar
        GregA @ ψυχραιμια 02/12/2014 19:09:12

        Είναι προφανές ότι ελάχιστα έχεις καταλάβει από το πνεύμα της Ε.Ε. ξεκινώντας από τη συνθήκη της Ρώμης όπως και τις αρχές του Μονέ και του Σουμάν που έβαλαν τις βάσεις για τη δημιουργία μιας ένωσης, ώστε να εξασφαλισθεί η ειρήνη και η ισότητα μεταξύ των εθνών της Ευρώπης. Οι αρχές αυτές εφαρμοσθηκαν με θρησκευτική ευλάβεια μέχρις ότου η Γερμανία αποφάσισε να εκμεταλλευθεί την ευμάρεια που προέκυψε από την εσφαλμένη νοοτροπία των νικητών του Β' ππ. Αντί να τιμωρήσουν παραδειγματικά κατακερματίζοντας σε 50-60 κρατίδια τον βλαμμένο τσαμπουκαλή (κατ'επανάληψη) της Ευρώπης τον ενίσχυσαν οικονομικά βαυκαλιζόμενοι ότι ο πλούτος θα τον ηρεμήσει. Φευ, η ευμάρειά του αποδείχθηκε ότι ήταν απλά το νέο άρμα του για τον επόμενο φανφαρόνικο τσαμπουκά του, αυτόν που ζούμε σήμερα. Εαν θεωρείς ότι δεν υπάρχει στρατός κατοχής σήμερα πες μου να μάθω τι είναι οι διάφοροι φούχτελ, ράϊχενμπαχ και όλα τα λοιπά που αλωνίζουν την Ελλάδα και καμαρώνουν σαν κατακτητές. Η Γερμανία, πλην της αντιμετώπισης των νικητών που προανέφερα, έτυχε ευνοϊκότατων όρων ρύθμισης των χρεών τη δεκαετία του 50, αλλά και ανάλογη χαριστική ανοχή από πλευράς του συνόλου της Ευρώπης, μηδέ ημών εξαιρουμένων. Το μαγαζί που ονομάζεις Ευρώπη, έχει χάσει υπερβολικά πολλά τρισεκατομμύρια ευρώ ή δολλάρια σε σημερινές τιμές, αλλά και 67.000.000 ανθρώπινες ψυχές από τις συμπεριφορές της παλαβής. Ε λοιπόν αγαπητέ και η υπομονή των εθνών της Ευρώπης έχει τα όριά της και δεν είναι σώφρων η κουζουλή να παίζει με τα νεύρα μας γιατί αυτή τη φορά η τιμωρία είναι σίγουρο ότι θα είναι αμείλικτη. Όσον αφορά τη Τουρκία, με κάνεις να γελάσω με την υπερεκτίμηση της δυναμικής της παρουσίας της στη περιοχή. Το τούρκικο σούπερ μάρκετ, σε λίγο χρόνο δεν θα είναι παρά ένα μαγαζάκι για κορδελλάκια και βρακιά. Τσιγάρα και εφημερίδες δεν θα έχει γιατί δεν θα έχει τα κεφάλαια. Ξέρεις ως που θα ακουστεί η φούσκα της Τουρκικής οικονομίας; Τουλάχιστον μέχρι τον Άρη. Πραγματική τουρκία θα είναι μόνο η ανατολία. Τα παράλια και το Κουρδικό κομμάτι δεν θα ακολουθήσει τον απόλυτο εξισλαμισμό που επιχειρεί ο ερντογάν. Πάντως σου προτείνω το όνομα σου να το κάνεις "ψυχρολουσία", το ψυχραιμία είναι μάλλον ανακόλουθο των θέσεών σου.

  3. Τί να λέμε avatar
    Τί να λέμε 02/12/2014 09:59:15

    Η τιμή του βαρελιού πετρελαίου πριν τρεις μήνες ήταν $100. Η βενζίνη τότε έκανε 1.5-1.6 ευρώ/λίτρο (αναλόγως την περιοχή). Σήμερα η τιμή του βαρελιού έχει πέσει στ $67. Δηλαδή 33% κάτω. Αν η τιμή της βενζίνης έπεφτε κατά 33% θα έπρεπε να φτάσει στο 1.072 ευρώ/λίτρο. Κι όμως είναι ακόμη το 1.5-1.6 ευρώ/λίτρο (αναλόγως την περιοχή) κι ο κοσμάκης πιεινάει και κρυώνει... Σε αυτό συμαβάλλουν οι κατά τα άλλα πατριώτες εισαγωγείς-διανομείς και οι συν αυτώ πρατηριούχοι. Δηλαδή οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας...αυτοί που πιθανώς σιχτιρίζουν την Τρόϊκα...για όλα φταίει η Τρόϊκα λοιπόν και όχι...αυτοί.
    ΕΡΩΤΗΣΗ: πότε ήταν τα Γιάννενα πρώτα στα γρόσια; ....Επί Τουρκοκρατίας. Όταν ήρθε ο Έλληνας τσολιάς έγιναν η πιο φτωχή περιοχή της ΕΕ...σκληρές πικρές αλήθειες... Βούτυρο στο ψωμί της Άγκυρας...γκε-γκε; Εγώ είμαι η 5η φάλλαγγα ή οι...ονοματάκια δεν λέμε....

    • ΣΤΑΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ avatar
      ΣΤΑΜΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ @ Τί να λέμε 02/12/2014 12:01:14

      Ώστε φταίει ο Έλληνας Τσολιάς που οι μετέπειτα Γιαννιώτες δεμπόρεσαν να αξιοποιήσουν τα αγαθά της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και τώρα έρχονται κάποιοι να αφήσουν υπονοούμενα ότι "ήταν καλύτερα με τους Τούρκους"; Αν μη τι άλλο είναι προσβολή γι΄ αυτούς που πολέμησαν να ελευθερώσουν τα ¨Γιάννενα" και γι' αυτούς που τα διατήρησαν και τα διατηρούν ελεύθερα. Όσον αφορά την ερώτησή σου, η απάντηση είναι και οι ΔΥΟ!

    • Geros avatar
      Geros @ Τί να λέμε 02/12/2014 12:10:29

      Έχετε το συνήθειο να μιλάτε με πολύ σιγουργιά για πράγματα που αγνοείτε πλήρως και να βγάζετε συμπεράσματα που δεν έχουν καμια επαφή με την πραγματικότητα. Το nick σας "τι να λέμε" παραπέμπει σε φράση Ελληνάρα ξερόλα και στην αρχή υπέθετα ότι τα σχόλια σας εμπεριέχουν δόση ειρωνείας, με τον καιρό κατάλαβα ότι δυστυχώς αυτό πρεσβεύετε, τον Ελληναράδικο ξερολισμό. Η τιμή της βενζίνης είναι στο μεγαλύτερο μέρος της φόρος, οπότε μια πτώση της διεθνούς τιμής την επηρεάζει αλλα όχι στο ποσοστό που θα την επηρέαζε αν δεν υπήρχε τόση φορολογία. Ακόμα και η διεθνής τιμή του πετρελαιου να γίνει ένα δολάριο το βαρέλι εμείς θα πληρώνουμε την βενζίνη κοντά στο ένα ευρώ! Αυτό γίνεται γιατί ο ΕΦΚ είναι ανά λίτρο και όχι ποσοστό επί της τιμής (είναι κοντά στα εβδομήντα λεπτά ανά λίτρο νομίζω), στον φόρο αυτόν πάνω μετά μπαίνει και το ΦΠΑ. Οπότε δεν υπάρχει καμια συνωμοσία εισαγωγέων, διυλιστηρίων και πρατηριούχων όπως εσείς νομίζετε, υπάρχει απλά υπερφορολόγηση από το κράτος. Δεν φταίει η αγορά αλλά οι κρατιστές. Τα Γιάννενα ήταν πρώτα στα άρματα, στα γκρόσα και στα γράμματα όχι εξαιτίας της Τουρκοκρατίας, αλλα εξαιτίας του ξεριζωμού εκατοντάδων χιλιάδων Ηπειρωτών και την προκοπή που αυτοί εκεί έκαναν ΖΩΝΤΑΣ ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ. Οι Ηπειρώτες με αυτή την φράση δεν περηφανεύονταν για τον πλούτο που η περιοχή τους δημιουργούσε, γιατί απλούστατα δεν δημιουργούσε κανέναν πλούτο, ήταν φτωχή περιοχή, περηφανεύονταν για τον πλούτο που αυτοί έφερναν από έξω και διαχεόταν στην κοινότητα μέσω του θεσμού των δωρεών και όχι με κρατική οθωμανική παρέμβαση.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ Geros 02/12/2014 13:41:48

        Βλέπεις όμως Geros μου, τώρα δά, που πάνε κατά προτεραιότητα οι φόροι, απο πετρελαιοειδή και άλλα: στις συντάξεις διευθυντών του ΕΣΥ (μόνον διευθυντών, όχι στα "γιατρουδάκια"), υψηλόβαθμων ενστόλων (έφυγε ο Άκης, έμειναν όμως οι "επιχορηγήσεις" σε ενίους) και του μανδαρινάτου των ΑΕΙ (λές και δεν φθάνουν οι δεύτεροι μισθοί συνταξιούχων "συμβούλων", τα "ερευνητικά προγράμματα" μαιμού που κουτούπωναν τόσα χρόνια και συνεχίζουν)... Αυτοί δεν πρέπει να χάσουν ούτε γραμμάριο απο το λίπος τους λόγω κρίσης. Έτσι ερμηνεύει το Ελεγκτικό Συνέδριο την ...ισονομία που επιτάσσει το Σύνταγμα. Είσαι σίγουρος ότι αυτό το σύστημα "τα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου" δεν είναι χειρότερο από την Οθωμανική φορολογία εις βάρος των ραγιάδων;

      • teogorge avatar
        teogorge @ Geros 02/12/2014 20:00:10

        Πέστε Gero,αυτή ειναι η πραγματικότητα,ενα μεγάλο ανθρώπινο Γιαννιώτικο δυναμικό έφυγε πρός τις ΒΑ χώρες, και έγιναν με τον κόπο τους και την πνευματική τους αξία μεγάλοι και τρανοί,επιστρέφοντας δε στήν Ηπειρο έφεραν και τα πλούτη τους,και ανέβασαν και την οικονομία όλης της περιοχής.

        • Τί να λέμε avatar
          Τί να λέμε @ teogorge 03/12/2014 07:58:40

          Μπλα-μπλα. Ήταν υπάκουοι στην Πύλη, η οποία σε αντάλλαγμα τους έδωσε προνόμια (οι Γιαννιώτες ήταν οι προνομιούχοι της εποχής, όταν οι άλλοι πεινούσαν). Σήμερα οι αντίστοιχοι προνομιούχοι είναι οι συνδικαλιστικές κάστες-φάρες, τα αριστεροδεξιά κομματόσκυλα και οι διάφορες συντεχνίες (πρατηριούχοι, ταξιτζήδες κλπ). Άστο ρε μεγάλε. Ο εθνικός κίνδυνος βρισκόταν πάντα εντός των πυλών.

          • Άπαντα Επιστάμενος avatar
            Άπαντα Επιστάμενος @ Τί να λέμε 03/12/2014 19:28:18

            Τι να λέμε, Δεν υπήρχε περιοχή ευημερούσα σε ολόκληρη την ανατολική μεσόγειο την εποχή των τούρκων. Πήρες ένα τραγούδι 300 ετών και νομίζεις ότι περιγράφει την πραγματικότητα; Καημένε μου! Μπορεί τα γιάννενα να ήσαν τότε καλύτερα από άλλες περιοχές αλλά σε γενικές γραμμές η κατάσταση ήταν χειρότερη από άθλια παντού. Ξέρεις οι τούρκοι από καιρό σε καιρό πνίγαν και κανέναν στην λίμνη, έγδερναν κανέναν άλλο ζωντανό, παλούκωναν κτλ...

    • Nick63 avatar
      Nick63 @ Τί να λέμε 02/12/2014 12:29:09

      Όταν πρόκειται να ρίξουν τιμές βρίσκουν όλο δικαιολογίες του κ@λου...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Τί να λέμε 02/12/2014 13:32:00

      Βλέπεις πάντα "ήταν βαρειά η φούντα του τσολιά" - 2004, η κυρία Γιάννα μας ήξερε τι έλεγε. Κουβάλα πολίτη τώρα τη βαρειά φούντα στην πλάτη, "άειντε βλήμα άειντε ψώνιο"... Οτι άφησαν πίσω τους 400 - 500 χρόνια κυριαρχίας των Οθωμανών, βάλθηκαν μετά να τα καταστρέψουν Έλληνες κοτζαμπάσηδες (εμφύλιος μέσα στην επανάσταση, διχασμός, 3 ξενόδουλα κόμματα, δολοφονία Καποδίστρια), μετά Έλληνες "ανερχόμενοι αστοί" και τζογαδόροι νεόκοποι πολιτικοί (τυχοδιώκτες του 1897, μετά διχασμός Βενιζελικών - Λαικών, Μικρασιατική τρέλα), ύστερα οι αμφίπλευροι τρελοί πολιτικοί κερδοσκόποι που προκάλεσαν τον μόνο Εμφύλιο στην Ευρώπη αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο, τώρα η ξοφλημάνη, παρακμιακή αστική μας τάξη θέλει να πιεί και τις τελευταίες ρανίδες αίματος της λιπόσαρκης, υπόλοιπης Ελληνικής κοινωνίας. Αυτή είναι η Ελληνική τραγωδία 2 αιώνων: είμαστε δυστυχώς κοινωνία με πολλά βαμπίρ μέσα στους κόλπους της. Οι πολίτες, μόνον οι πολίτες μπορούν ν' ανοίξουν τα παράθυρα, να μπεί μέσα φώς, να φύγουν τα βαμπίρ. Στην Καραιβική, στην Καραιβική, στη θετή τους πατρίδα...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Τί να λέμε 02/12/2014 14:01:05

      Μόνο η φοροδιαφυγή από το λαθρεμπόριο καυσίμων (ξέρετε ποιοί το κάνουν, αγαπημένοι του κομματικού συστήματος) και η φοροδιαφυγή από τις offshore (ξέρετε ποιοί και πώς), η καθεμία ξεχωριστά, είναι 2 δις, δηλαδή μεγαλύτερη απο το δημοσιονομικό κενό για το 2015. http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231367868 Άν μετρήσουμε και άλλες πηγές φοροδιαφυγής, προκύπτουν τρελά νούμερα. Οι αριθμοί δεν λένε ψέμματα και η κατάσταση είναι πιό φανερή απο φανερή. Αλλά μερικοί δεν θέλουν να την δούν καταπρόσωπο. Είτε γιατί έχουν συμφέρον να μη τη βλέπουν, είτε γιατί οι πολυμήχανοι που επωφελούνται τους έχουν φορέσει ιδεολογικές παρωπίδες.

      • Τί να λέμε avatar
        Τί να λέμε @ Uncle Stgm 02/12/2014 14:36:16

        Δεν έχω να πω τίποτε άλλο. Απλώς κέντρισα ευαίσθητες χορδές. Εκεί κεντρίζουν και αυτοί που τα παίρνουν κοροϊδεύοντας το πόπολο περί "πατριωτισμού". Με λίγα λόγια: η ντόπια αριστεροδεξιά ολιγαρχική ελίτ δεν διαφέρει σε τίποτε από τους Οθωμανούς. Σαν να μη πέρασαν τα 400 χρόνια. Πριν μας έστιβαν οι Οθωμανοί...σήμερα η Ελληνική Ολιγαρχική ελίτ. Πονάει, τσούζει αλλά αυτή είναι η πικρή σκληρή αλήθεια.

  4. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/12/2014 13:03:22

    Υπόψη ότι ο Ινδός, ο νέος του ΔΝΤ (Ρίσι Γκογιαλ) δεν είναι Πόοουλ Τόμσεν και δεν φορά σκανδιναβικό κράνος με κέρατα. Δεν χαμπαριάζει από ΣΥΡΙΖΑ και μύριζα και τρία πουλάκια κάθονταν και ....βόσκαγια και τόσκαγα. Βλέπει τα πράγματα "εξ αποστάσεως" και όταν ακούει για το κομματικό σύστημα της Ελλάδας λέει "ά, αρχαία χώρα σσν τη δική μας, το σύστημα μοιάζει με το δικό μας". Ακούει για -μανλήδες και -ανδρέου και -τάκηδες και λέει "ά οικεία πράγματα, Μπούτο, Γκάντι και Νεχρού". Άλλα ψάχνουν. Το σύστημα κατα της κρίσης που εφάρμοσαν Κομισιόν ΕΚΤ και ΔΝΤ με το μνημόνιο αυτό, ήταν μια πατάτα και μισή και το ξέρουν και οι ίδιοι. Αλλά μη περιμένετε να μας πουν "mea culpa". Η δουλειά έγινε με συνενοχή: αυτοί μας έφεραν στο μαγαζί και σερβιρίστηκαν στον κόσμο "ποτά μπόμπες" (εκτός απο τους καλούς πελάτες, αυτοί πήραν στο πίσω δωμάτιο αυθεντικό Τζώνυ Γουώκερ) και οι δικοί μας πολιτικοί και η οικονομική μας ελίτ αρνούνται να μαζέψουν στο μαγαζί τα σκουπίδια που οι ίδιοι έκαναν και κάνουν. Πλήρες αδιέξοδο. Τέσσερα χρόνια και οι δύο πλευρές απλώς κάνουν πως αντιμετωπίζουν την κρίση. Όμως για τον Ινδό τεχνοκράτη, η Ελλάδα είναι απλά μια πολύ μικρή μακρινή χώρα με ένδοξη ιστορία που έχασε το δρόμο της. Πάντως τα σκουπίδια στο μαγαζί πρέπει να τα καθαρίσουν αυτοί που τάφτιαξαν. Σ' αυτό ειδικά έχει δίκιο ο Ινδός. Στα λοιπά, για τη μεγάλη μερίδα του κοσμου μας που πλήττεται στα δύσκολα, ως αυθεντικός τεχνοκράτης που είναι, ο Ινδός θα πεί "για μένα πέρα βρέχει, πρόβλημά σας". Είμαστε μήπως αφελείς και περιμέναμε κάτι καλύτερο;

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Uncle Stgm 02/12/2014 13:56:46

      Και τι σημασία έχει τι πιστευει ο Ινδός για τον σύριζα; Οι συριζαιοι οπως εχουν πει κατ επαναληψιν δεν συνομιλουν με την τροικα.Θα ζητησουν διαγραφή χρεους και εαν δεν τους δοθει δεν θα πληρωσουν τους τοκους. Πρωτογενες πλεονασμα εχουμε ειπε χθες ο Τσιπρας.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ ψυχραιμια 02/12/2014 14:10:13

        Π@π@ρια διαγραφή χρέους θα πάρουν. Το ξέρουν και το έχουν εμπεδώσει. Αυτά για διαγραφές είναι παραμύθα bon pour l' Orient. Για "μας" εντός Ελλάδος, για τα γίδια. Αλλά για το γεγονός ότι "είμαστε" γίδια και μετά πό τόσα που μας τάισαν παραμένουμε γίδια, δεν ευθύνεται ο ΣΥΡΙΖΑ. Η ευθύνη για τη γιδοσύνη "μας" είναι αποκλειστικά δική "μας" ευθύνη. Μέτρησες πόσοι "λλλλαïκοί δεξιοί" πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει διαγραφή διακρατικού χρέους; Κάντο και μετά θα ψάχνεσαι... Και ο ΣΥΡΙΖΑ τη δουλειά του κάνει. Τη γνωστή από άλλους δουλειά. Ελληνικό κόμμα της μεταβατικής "εποχής των τεράτων" είναι, όπως η σημερινή ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ. Πουλάει παραμύθα στο πόπολο. Ξαναπουλάει τα Ζάππεια... "Ληγμένα" έστω. Ο Ινδός το ξέρει ότι είναι ληγμένα, "εμείς" όχι;;;

        • Κίτρινη Γραβάτα avatar
          Κίτρινη Γραβάτα @ Uncle Stgm 02/12/2014 16:24:43

          Εμείς τελικά με την πασοκοΝουδού δεν είμαστε.... Με το Συριζοπασοκ δεν είμαστε.... Τα συμφέροντά μας, πως γίνεται άραγε να ταυτίζονται μ' εκέινα του ...Ινδού; Ήμαρτον! Ποταμίζουμε;

  5. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 02/12/2014 13:10:17

    To 74 η Ελλαδα ηταν παλι το πειραματοζωο. Η χοθντα επεσε και ακολουθησε η Δημοκρατια στην Πορτογαλια και στην Ισπανια. Αλλα... μονο η Ελλαδα το πληρωσε ακριβα και εχασε την μιση Κυπρο. Τωρα φοβαμαι οτι θα χασει πολυ περισσοτερα αν ο κοσμος δεν καταλαβει τι πρεσβευουν ο Τσιπρας , ο Λαφαζανης και ολοες οι αλλες συνιστωσες. Οταν ειδα χθες τον Τσιπρα στον ΣΚΑΙ αποριες μου ηρθαν πολλες... Αν π.χ ηταν Δικηγορος με αυτο το στυλακι θα του εμπιστευομασταν μια δυσκολη υποθεση? Η απαντηση ειναι ΟΧΙ Αν ηταν οικονομολογος με αυτο το στυλακι θα του εμπιστευομασταν την περιουσια μας για την επενδυσει? ΟΧΙ Αν μας ζητουσε δανεικα με αυτο το στυλακι θα μας επειθε να του δανεισουμε τις οικονομιες μας? ΟΧΙ Τοτε πως θα ψηφιστει για Πρωθυπουργος? Για να χασουμε οσα εμειναν και μετα να ειμαστε κοψοχερηδες?

    • karenin avatar
      karenin @ Ρεαλιστης 02/12/2014 13:34:17

      Φοβερά επιχειρήματα, και να είχα σκοπό να τον ψηφήσω μετα απο αυτό το σχόλιο, α μπαα, δεν το βλέπω....

      • Ρεαλιστης avatar
        Ρεαλιστης @ karenin 02/12/2014 23:31:34

        Καλα , οταν θα ειστε κοψοχερης θα αλλαξετε και ψευδωνυμο. Προς το παρον περιμενετε να σας σωσει ο αιωνιος φοιτητης Δραχμαζανης

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Ρεαλιστης 02/12/2014 13:48:01

      Χα χα, μεταξύ των άλλων με ενδεχόμενη κυβερνητική αλλαγή θα αλλάξει και ο υπουργός Ανάπτυξης: φύγε Τζέρρυ, έλα Δραχμαζάνη !!!! Καλά, πιστεύετε στα σοβαρά ότι αυτό θα έχει κάποια διαφορά ουσίας; Ο ένας στέλνει την τρόικα "στο διάολο", ο άλλος "θα της ξεσχίσει τα μνημόνια"... Είμαστε σοβαροί επιτέλους ;;;;;

    • Seagull avatar
      Seagull @ Ρεαλιστης 02/12/2014 13:55:37

      Εχεις δίκιο τελικά και εμένα με πείθουν μόνο οι τροϊκανοί, ο Σόϊμπλε, η Μέρκελ, η Λαγκάρντ και όλοι οι άλλοι φίλοι μας ότι θέλουν το καλό μας παρά ο Τσίπρας. Κι εγώ δεν θα τον ψηφίσω όταν γίνουν εκλογές για τον απλούστατο λόγο ότι τολμά να αμφισβητεί τους πιό πάνω φίλους μας.

    • Ποταμίσιος Χάνος avatar
      Ποταμίσιος Χάνος @ Ρεαλιστης 02/12/2014 15:51:52

      χαχαχαχα! Kαταπληκτικοί ...συλλογισμοί. Tετράγωνοι! Η Κοτσιώνη όμως, ..... ''ερεθιζόταν'' (είπε η ίδια) από τις ...τοποθετήσεις του! Άρα, - Αν μας φλέρταρε θα ...υποκύπταμε; - Αν μας καλούσε σε ρομαντικό δείπνο θα πηγαίναμε; - Αν ζητούσε το ...χέρι μας θα δεχόμασταν; Η απάντηση είναι, μάλλον ΝΑΙ. Τότε ........ Ας πάει και το παλιάμπελο!

  6. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/12/2014 13:12:41

    Κανείς δεν θέλει να καταστρέψει κανέναν, ούτε ο Τσίπρας, ούτε ο Σαμαράς, ούτε ο κυρ Σταύρος ο ποταμο-τσουτσουλομύτης, ούτε οι Γερμανοί, ούτε οι Μαλτέζοι, ούτε η Κομισιόν, ούτε οι Γιάνκηδες, ούτε οι Ντίξηδες, ούτε οι Σιγκαπούρειοι, ούτε ο Ινδός, ούτε η προισταμένη του η κυρα-Χριστίνα. Όλοι θέλουν να μεγιστοποιήσουν τα οφέλη τους, από τη δική τους πλευρά. Όσο δεν καταλαβαίνουμε πως παίζεται το πραγματικό παιχνίδι και φαντασιωνόμαστε επιδρομείς από τον πλανήτη Άρη που θέλουν να μας καταστρέψουν, θα βγαίνουμε ως χώρα και συνολικά ως πολίτες χαμένοι απο το παιχνίδι. Ως χώρα και συνολικά ως πολίτες χαμένοι απο το παιχνίδι. Γιατί κάποιοι λίγοι Έλληνες συμπολίτες, "πολυμήχανοι και όλο φιγούρα", δεν βγαίνουν καθόλου χαμένοι απο αυτή την απάτη με τους "κακούς που θέλουν να μας καταστρέψουν": πίσω από αυτή την ιδεολογική ομίχλη μας αρμέγουν εμάς τους πολλούς κανονικά. Η απάτη με τους "κακούς ξένους που θέλουν να μας καταστρέψουν" στήθηκε ακριβώς για το λόγο αυτό: για να αρμέγουν Έλληνες τους άλλους Έλληνες. Οι ταξικοί αγώνες συνεχίζονται, και εν καιρώ κρίσης.

  7. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 02/12/2014 13:21:01

    Ναι οι πολίτες είμαστε παράπλευρη απώλεια. Παράπλευρη απώλεια πολλαπλών συγκρούσεων, οικονομικών και πολιτικών, ενδοελλαδικών, ενδοευρωπαικών και ευρυτερων διεθνών Κατά πρώτο λόγο όμως, είμαστε παράπλευρη απώλεια του ασύμμετρου "πολέμου" που κήρυξαν οι Έλληνες μεγαλο -και μεσο αστοί, η αντιπαραγωγική και φαταούλικη αστική μας τάξη, εναντίον του υπόλοιπου πληθυσμού της χώρας. Δείτε τις αποφάσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου πως περιφρουρούν τα "ρετιρέ" της υπερ-σοβιετικής μας νομενκλατούρας (μη τυσει και χάσουν γραμμάριο από το λίπος τους εξαιτίας της κρίσης) και θα τα καταλάβετε όλα χαρτί και καλαμάρι: Έλληνες καταστρέφουν με μανία και μίσος Έλληνες, αυτό είναι το μάθημα που ξαναπέρνουμε για πολλοστή φορά. Αλλά δεν μαθαίνουμε... Εθνική πολιτική ισονομίας, δικαιοσύνη, συνεκτική κοινωνία, δυστυχώς παραμένουν στα αζήτητα γαι την πολιτική μας τάξη.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Uncle Stgm 02/12/2014 14:00:45

      Αν εχεις προβλημα με αυτα μπορεις να ψηφισεις ενα απο τα μικρα φιλελευθερα κομματα και οχι να ψαχνεις αντικρατιστες αριστερους που δεν υπαρχουν. Ξερεις τι διαφορα θα υπηρχε εαν μεσα στην κυβερνηση μαζι με τη ΝΔ δεν ηταν πασοκοι ή προοδευτικοι δηθεν δημαριτες αλλά Μανος ή Τζημερος;τοτε θα εβλεπες τα πραγματικα ισοδυναμα για τους φορους και που θα πηγαιναν οι ιστοριες του Ελεγκτικου Συνεδριου.

      • Uncle Stgm avatar
        Uncle Stgm @ ψυχραιμια 02/12/2014 14:34:37

        Πρώτον, αγαπητέ ψυχραιμία, δεν υπάρχουν σοβαροί φιλελεύθεροι στην Ελλάδα, αμερικανικού ή έστω βορειοευρωπαικπού τύπου. Αυτοί είναι ιμιτασιόν μεσανατολικής κοπής, μαιμούδες φιλελεύθεροι. Δεύτερον και βασικόν, δεν είμαι φιλελεύθερος, ούτε στα οικονομικά, ούτε κάν στα φιλοσοφικά ζητήματα. Άς το διευκρινήσω, άν και το έχω ξανακάνει: 1. Δεν γίνεται να είσαι φιλοσοφικά φιλελεύθερος και ταυτόχρονα να αποδέχεσαι την κατηγορική επιταγή (Καντ) και το "πρέπει να φέρεσαι στους αλλους όπως θα ήθελες να φέρονται οι άλλοι σε σένα" (Ευαγγ. κατά Λουκάν). Οι φιλελεύθεροι πιστεύουν (γενικά μην το αναλύσω) ότι οι διαφορετικές (πολιτικές και ηθικές) επιλογές είναι όλες αποδεκτές και ισότιμες. Αυτό είναι ασύμβατο με τα παραπάνω. 2. Η φιλελεύθερη οικονομική θεωρία αποδέχεται γενικά την αγορά ως υγιή, ορθολογικό μηχανισμό ρύθμισης, αντίθετα με την άποψη ότι οι αγορές είναι ανορθολογικές και μπορούν να έχουν χαοτικές συμεπριφορές, άρα έχουν ανάγκη εξωτερικό σύστημα ρύθμισης, πολιτική ρύθμιση με κριτήρια κοινωνικής συνοχής και ηθικής (όχι νόμιμης) δικαιοσύνης, δηλαδή εξωοικονομικά κριτήρια. Κριτήρια αναδιανομής. Συμφωνώ με τη δεύτερη άποψη, είναι αδύνατο να αποδεχθώ τον οικονομικό φιλελευθερισμό. Το πολιτικό φάσμα που μπορώ να κινηθώ και να ψηφίσω (ως "μικρότερο" κακό έστω), αρχίζει απο μια ασυμβίβαστα δημοκρατική, μη μπολσεβίκικη αναδιανεμητική αριστερά (θυμάμαι εδώ την άποψη της Λούξεμπουργκ για "την ελευθερία που είναι μόνον αυτών που σκέφτονται διαφορετικά" ή τους Αυστρομαρξιστές του μεσοπολέμου, ή την ΕΔΑ του μενσεβίκου Πασαλίδη του 1960 ή τον Μπερλινγκουέρ ή το ατυχήσαν πέιραμα του ΚΚΕεσωτ. και του ΣΥΝ τύπου Παπαγιαννάκη). Προχωρά στην Σοσιαλδημοκρατία - που δεν υπάρχει και δεν υπήρξε δυστυχώς στην Ελλάδα ως σοβαρή πολιτική δύναμη (το ΠΑΣΟΚ δεν ήταν ποτέ σοσιαλδημοκρατία). Και φθάνει, υπό όρους, μέχρι και ένα δημοκρατικό, μη λαïκίστικο κέντρο ή και κεντροδεξιά "γαλλικού τύπου" με σαφώς τονισμένα κοινωνικά αναδιανεμητικά χαρακτηριστικά (ο παλιός γκωλισμός). Τίποτε τέτοιο δεν υπάρχει σήμερα στην Ελλάδα, ως αξιόμαχη πολιτική δύναμη. Διεσπαρμένες δυνάμεις υπάρχουν σε πολλά κόμματα, αλλά διεσπαρμένες. Μια ελπίδα, πολύ αμυδρή, είναι να γίνει τμήμα του ΣΥΡΙΖΑ (μαζί με άλλους που θα απεγκλωβιστούν απο εξίσου αδιέξοδες συμπράξεις) μια Ελληνική Σοσιαλδημοκρατία ή μάλλον κάτι ανάμεσα στην πρώτη "ευρωκομμουνιστική" ή "λουξεμπουργιανή" δημοκρατική αριστερά και στη Σοσιαλδημοκρατία. Πολύ αμυδρή ελπίδα. Άλλη ρεαλιστική ελπίδα, έστω και αμυδρή, δεν βλέπω σήμερα. Πολλοί φορείς κάηκαν μόνοι τους.

        • Ρεαλιστης avatar
          Ρεαλιστης @ Uncle Stgm 02/12/2014 23:53:22

          Θειε καλες οι θεωριες, καλες οι αναφορες στα Ευαγγ. και στο τι σημαινει φιλελευθερος για εσας. Στην διαδρομη ομως ξεχασατε να προσγειωθητε στην Ελληνικη πραγματικοτητα. Μενετε στην Ελλαδα ? Που ειδατε την αμυδρη ελπιδα σε καποιους του ΣΥΡΙΖΑ? Ποιος τολμησε να μιλησει εναντιον των συντεχνιων και των αιτιων που μας εφεραν εδω? Ποιος ειπε την παραμικρη κουβεντα για τις αδικιες των 45ρηδων συνταξιουχων? Εγω το μονο που ειδα ειναι υποστηρικτες των καταληψεων, την ασχετη οικονομικη πολιτικη, την απαξιωση καθε νομου, την απειλη για γουναραδικα κλπ, υστερικες κραυγες στα καγκελα της ΕΡΤ, και φυσικα ημιμαθεια απο ολους σχεδον. Μπορουμε να βρουμε πολλα στην wikipedia για πολιτικες και οικονομικες θεωριες αλλα πρεπει να προσγειωθουμε στην Ελληνικη Πραγματικοτητα.

  8. Ο Κούκος που θα φέρει την Άνοιξη avatar
    Ο Κούκος που θα φέρει την Άνοιξη 02/12/2014 14:01:16

    Ο μεγαλύτερος και ο πιο επικίνδυνος εχθρός της Ε.Ε, είναι η Γερμανία. Τώρα που οι λαοί του Νότου την κατάλαβαν και ετοιμάζουν αντεπίθεση, άρχισε τις κατηγορίες περί ''λαϊκισμού'' για να θολώσει τα νερά.

    • ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ M.- avatar
      ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ M.- @ Ο Κούκος που θα φέρει την Άνοιξη 04/12/2014 18:30:44

      ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ!!! Η Γερμανία πρέπει να βγεί απο την ΕΕ πάσει θυσία και στη θέση της να μπεί η Ρωσία για να τελειώνουμε με τους απογόνους των Ούννων.

  9. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 02/12/2014 15:21:06

    Βεβαίως και πρέπει να αυξηθούν οι φόροι. Και θα αυξηθούν στο μέλλον πιό πολύ. Αυτή είναι η πικρή αλήθεια πού προσπαθούν να διαστρέψουν οι πολιτικάντηδες λαϊκιστές όλων των κομμάτων. Πώς θα συντηρηθούν οι άχρηστοι (στην απόλυτη πλειοψηφία τους) 23.000 κρατικοί οργανισμοί με τούς παχυλούς μισθούς των υπαλλήλων τους;, τα ενοίκια 34.500 κτηρίων πού τούς στεγάζουν, το κόστος απόκτησης και συντήρησης 40.000 κρατικών αυτοκινήτων, οι παχυλοί μισθοί των δεκάδων χιλιάδων μελων ΔΣ, τους παχυλούς μισθούς των δεκάδων χιλιάδων συμβούλων και παρασυμβούλων, οι οποίοι μισθοδοτούνται για ταυτόχρονη συμμετοχή τους σε δεκάδες επιτροπές, τους δεκαδες χιλιάδες νομικούς συμβούλους, κ.ο.κ. Ποιός θα πληρώσει την πλήρη κρατική αφασία σε όλους τους τομείς; όπως: «Ειδικότερα, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε την επιβολή ενός κατ’ αποκοπήν ποσού 10 εκατ. ευρώ αλλά και μέχρι την πλήρη εκτέλεση της απόφασης του 2005 χρηματική ποινή, της οποίας το ποσό θα εξαρτάται από την πρόοδο στην -εκ μέρους της Ελλάδας- εκτέλεση της απόφασης αυτής και το οποίο θα ανέλθει, ελλείψει τέτοιας προόδου, σε 14 και πλέον εκατ. ευρώ ανά εξάμηνο καθυστέρησης.» Ποιός θα πληρώσει την κρατική ασυδοσία των προμηθειών σε ημέτερους, τα κονδύλια σε άχρηστα έργα (για να πληρωθούν μίζες), την υποαπασχόληση και την κλεψιά των κρατικών ΔΕΚΟ; Τι να πρωτογράψει κανείς; Αλήθεια, τι άλλαξε ακριβώς η οικονομική κρίση; Το αίμα περιορίζεται και οι βδέλλες αγωνιούν για το μέγεθός τους; Ο δεσμός της βδελλοκρατίας με ξένη επιστασία και η μόνιμη καταδίκη στην μιζέρια της εθνοκρατικής υποανάπτυξης, επι διακόσια περίπου χρόνια κρατικής μητροπολιτικής δομής των Ελλήνων, δεν λύθηκε και ούτε υπάρχει διάθεση νά λυθεί. Είναι ο σύγχρονος Γόρδιος Δεσμός. Δεν λύνεται πιά. Να κοπεί μόνο μπορεί. Κρίμα για αυτό το ιστορικό έθνος με την τρισχιλετή του γνωστή και τεκμηριωμένη Ιστορία. Οδηγείται αναπότρεπτα στον ιστορικό του αφανισμό. Η ελπίδα πεθαίνει βέβαια τελευταία. Ποιός (στην εποχή του) ανέμενε ότι ένας νεαρός Μακεδόνας θα έκοβε τον Γόρδιο Δεσμό καί θα δημιουργούσε την ελληνιστική Οικουμένη που ανέτρεψε τον ρούν της ιστορίας και δημιούργησε την καθ' ημάς οικουμένην; Τα ομηρικά έπη και ο θαυμασμός στον αιακίδη Αχιλλέα το επέτρεψε. Ποιό το σημερινό επικό μας αφήγημα και ποιός ο θαυμασμός μας; Το «δικαίωμα» στην κατανάλωση σκουπιδιών της παγκόσμιας «μεγάλης βασιλείας» και η νεοανταλκίδεια ειρήνη; Και να τα κροκοδείλια δάκρυα των παρασιτικών βδελλών, να αναγνωρίσουν οι ξένοι τα δεινά πού υπέστηκαν οι Έλληνες (όχι αυτοί βέβαια), ώστε να παροχετεύσουν λίγο ακόμα αίμα, μην τυχόν χάσουν κάτι απο το βάρος τους. «Οι ευρύτερες μάζες, καθοδηγούμενες από το ίδιο ένστικτο της βραχυπρόθεσμης αυτοσυντήρησης, έχουν βρει τη δική τους ψυχολογικά βολική λύση: το έθνος το υπηρετούν ανέξοδα περιβαλλόμενες γαλανόλευκα ράκη, οπότε το καλεί η περίσταση, και έχοντας κατόπιν ήσυχη συνείδηση το κλέβουν μόνιμα με παντοειδείς τρόπους: από τη φοροδιαφυγή, την αισχροκέρδεια και τα «αυθαίρετα» ίσαμε τα ευκολοαπόκτητα πτυχία, τη χαμηλή παραγωγικότητα εργασίας (ούτε το 50% του μέσου όρου της Ευρωπαϊκής Ένωσης!) και την κραυγαλέα ανισότητα ανάμεσα σ’ ό,τι παράγεται και σ’ ό,τι καταναλώνεται, με αποτέλεσμα την καταχρέωση και την πολιτική εξάρτηση του τόπου.» Π.Κονδύλης

  10. Άλυτη Εξίσωση avatar
    Άλυτη Εξίσωση 02/12/2014 15:33:37

    ''Αυτά που απαιτεί η τρόικα από την Ελλάδα δεν είναι μεταρρυθμίσεις. Είναι ένα ηχηρό μήνυμα στον ΣΥΡΙΖΑ που πρέπει να ακουστεί και στην υπόλοιπη Ευρώπη.'' Το ηχηρό ....μήνυμα δεν απευθύνεται στον …Σύριζα. Απευθύνεται σε όλους τους λαούς και σε καθέναν πολίτη προσωπικά, σε ολόκληρο τον Γερμανοκρατούμενο και Γερμανόπληκτο ΕυρωΝότο.Το σαφές και γελοίο λοιπόν αυτό …μήνυμα, μας μεταφέρει με θράσος κι αξιοθαύμαστη αλαζονεία, την εύγλωττη φασιστική διαταγή : ''πλήρης υποταγή κι αργή εξαφάνιση''. Το δε διαζευτικούλι ''ή'' καθόλου δεν παίζει, γιατί οι Γερμανοί δεν μας αφήνουν φυσικά, καμία εναλλακτική απολύτως. Οι διαταγές εξάλλου, είναι προορισμένες μόνο να εκτελούνται δουλικά, απ΄τους γονατισμένους. Ποτέ δεν …κρίνονται, δεν...επιλέγονται και δεν αμφισβητούνται απ΄αυτούς. Είναι σαν να φωνάζει ο έξαλλος, υστερικός Χασάπης καταδιώκοντας το υποψιασμένο πρόβατο που …ξέφυγε απ’ τη στάνη και ''καλπάζει'' στον κάμπο, ‘’μην τρέχεις, κάτσε να σε σφάξω γιατί αν σε πιάσω, τότε οπωσδήποτε θα σε σκοτώσω....’’. :-) Συνεπώς δεν το …σκεφτόμαστε ούτε στιγμή, δίλημμα ουσιαστικό δεν υπάρχει, καθόλου δεν το συζητάμε! Τρέχουμε ξέφρενα με όση δύναμη διαθέτουμε, μέχρι ο χονδρός ψυχασθενής μας διώκτης, να εξαντληθεί και να πέσει ξερός, με ανακοπή….. Ο βρεγμένος τη βροχή, δεν τη φοβάται και ο μελλοθάνατος δεν παραδίδεται ποτέ αμαχητί.....

  11. Hunter avatar
    Hunter 02/12/2014 17:02:50

    Ας κάνουμε υπομονή. Ποιος ξέρει, μπορεί να τους πιάσει κανένα "άλγος" τελικά τους Ευρωπαίους όταν διαβάσουν την καινούρια έκθεση του γενικού επιθεωρητή δημόσιας διοίκησης για τη διαφθορά στο Δημόσιο, όταν διαβάσουν την έκθεση του Σούρλα για τα δεκάδες χαμένα δισεκατομμύρια από λαθρεμπόρια όλων των αγαθών (όχι μόνο πετρελαίου), τις offshore, τα εικονικά τιμολόγια κτλ., όταν διαβάσουν την έκθεση του ΣΔΟΕ και των στατιστικών υπηρεσιών για τα ποσοστά φοροδιαφυγής και την ανασφάλιστη εργασία....... Ποιος ξέρει, μπορεί να τους πιάσει όντως κανένα "άλγος"...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Hunter 02/12/2014 19:22:26

      Μπορεί, μπορεί... Μετά θα τους έρθει η νέα απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τη νομενκλατούρα που "δεν πρέπει να χάσει ούτε γραμμάριο λίπους" - βλέπετε έχουμε την ισονομία γραμμένη στο Σύνταγμά μας με συμπαθητική μελάνη για να μη τη βλέπει όποιος δεν θέλει όποτε δεν θέλει. Και τότε θα τους έρθει ο ουρανός σφοντύλι, όπως τότε που έπεσε ολόκληρος στου Πανοραμίξ το κεφάλι. Μάλλον ο ευρωπαικός νομικός πολιτισμος σταματά στον τελωνειακό σταθμό της Ειδομένης. Οι πολυμήχανοι κέρβεροί μας γυρεύουν το "10 %" για να τον περάσουν μέσα στη χώρα...

  12. Νιόβη avatar
    Νιόβη 02/12/2014 19:33:45

    Μ' αρέσει η Ευρώπη κι ανήκω στη γενιά που έμαθε να τη θεωρεί ολόκληρη σπίτι της. Έχω ζήσει κι εργαστεί σε διάφορες μεριές της κι έχω ταξιδέψει πολύ οδικώς. Έχει σημασία αυτό - όποιος έχει διασχίσει σύνορα εντός της ΕΕ χωρίς τελωνεία, συνοριοφύλακες, έλεγχο διαβατηρίων και «παρακαλώ, ανοίξτε το πορτ-μπαγκάζ» κι «έχετε τίποτα να δηλώσετε;» καταλαβαίνει πόσο τέτοια ταξίδια μπορούν να σε κάνουν ν' αγαπήσεις την ιδέα της ενωμένης Ευρώπης μια και τουλάχιστον η πρώτη φορά που διασχίζεις σύνορα κρατών σαν να διασχίζεις σύνορα όμορων δήμων είναι κυριολεκτικά συγκινητική. Σε βαθμό που αισθάνεσαι δέος.

    Ωστόσο, η ΕΕ εδώ και χρόνια δεν είναι αυτό που ίσως ξεκίνησε να γίνει. Η Γερμανική Ευρώπη έχει μετατραπεί σ' έναν ιό που δεν ξέρει να κάνει άλλο από το να γεννά αυγά τερατώδους γραφειοκρατίας, παρεμβατισμού και κανονιστικών πλαισίων. Έχει δίκιο ο αρθρογράφος για τη διγλωσσία όσων από τη μια περιμένουν πώς και πώς τα πακέτα ανάπτυξης και διάσωσης (για να μην μιλήσουμε γι αυτούς που τα εκμεταλλεύτηκαν δεόντως, είτε με καλό είτε με «κακό» τρόπο) κι από την άλλη βρίζουν νυχθημερόν την ΕΕ, αλλά έχουν δίκιο κι όσοι καταλογίζουν ανάλογη διγλωσσία στην τελευταία, η οποία με το ένα στόμα κηρύσσει τον φιλελευθερισμό, το αγκάλιασμα της διαφορετικότητας, και χαιρετίζει τα πάσης φύσεως δικαιώματα αλλά με το άλλο σαν χταπόδι με υπερμεγέθη πλοκάμια διεισδύει με τους λομπίστες και τους γραφειοκράτες της παντού και δεν αφήνει τίποτα που να μην το ρυθμίσει η ίδια με το «έτσι θέλω» - από την εναρμόνιση των τεχνικών προδιαγραφών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως τα γραμμάρια της κανέλας στα γλυκίσματα. Δικαίως, λοιπόν, φουντώνει το ρεύμα των δυσφορούντων που πίστεψαν στην Ευρώπη των Εθνών, αλλά που τώρα τη βλέπουν να μεταλλάσσεται σε Ανεθνική Ευρώπη των Μαζών. Και φτάνουμε ξανά στο ίδιο τέλμα: «όχι» λέει ο αρθρογράφος στη «Γερμανική Ευρώπη», αλλά «όχι» και στον λαϊκισμό του Τσίπρα, «όχι» και στους Ευρωσκεπτικιστές. Δυστυχώς, δεν γίνεται να πεις και στους τρεις «όχι» ταυτόχρονα. Αν δεν θέλουμε την Ευρώπη που έχουμε τώρα, μόνο σ' ένα ρεύμα αντίδρασης μπορούμε να βασιστούμε ώστε η Ευρώπη να πάρει το μήνυμα και ν' αλλάξει γραμμή πλεύσης. Αν δεν είναι ο ψευτολαϊκισμός του ΣΥΡΙΖΑ, θα είναι οι Ευρωσκεπτικιστές κι εθνικιστές (όχι πάντα νεοναζί, ούτε πάντα ακροδεξιοί) της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης. Αν δεν είναι ο ΣΥΡΙΖΑ (που δεν μπορεί να είναι όχι εξ αιτίας του λαϊκισμού του αλλά του διεθνισμού του που μακροπρόθεσμα τον καθιστά περισσότερο φίλο παρά εχθρό της ΕΕ, όσο κι αν στα λόγια καταφέρεται εναντίον της), θα είναι ο εθνικισμός των Αυστριακών, των Δανών, των Γάλλων και των Άγγλων. Κάτι θα είναι, όμως, κάτι πρέπει να είναι κι αυτό δεν μπορεί να είναι «ευχάριστο» για την ΕΕ διότι αν ήταν ευχάριστο δεν θα επέφερε καμία αλλαγή. Θα είναι ένα ηλεκτροσόκ γιατί μόνο έτσι μπορεί να μαζευτεί το αποθρασυμένο χταπόδι της ΕΕ και να θυμηθεί πώς ξεκίνησε. Αλλιώς, καραδοκούν οι καθαροί ακραίοι και οι νεοναζί (όταν πια η δυσφορία θα έχει φτάσει στο απροχώρητο) ή μια ακόμα πιο αυταρχική Ευρώπη. Η άλλη οδός είναι η αποχώρηση. Δεν υπάρχει τίποτα άλλο: ή αποδέχεσαι αυτό που έχεις ή αντιδράς για να το αλλάξεις και αντιδρώντας το θυμώνεις (και γιατί όχι; Δεν είναι και καμιά ιερή αγελάδα η ΕΕ να μην επιτρέπεται να φάει μια ξυλιά στα πισινά για να μάθει να φέρεται) ή φεύγεις. Να μένεις, να διαμαρτύρεσαι για το σέρβις, να θυμώνεις μ' αυτούς που διαμαρτύρονται για το σέρβις επειδή βρίζουν τον εστιάτορα και να θλίβεσαι συγχρόνως επειδή κι αύριο θα σου σερβίρουν κατεψυγμένο δεν έχει λογική. Όπως ακριβώς δεν έχει λογική να θέλεις να σηκώσεις μπαϊράκι στους δανειστές αλλά να τρέμεις μην τυχόν και δεν ξαναέλθει η Τρόικα. Αποφάσεις, αποδοχή τιμήματος κι ανάληψη ευθύνης, για άλλη μια φορά εκεί καταλήγουν όλα.

  13. ορεσείβιος avatar
    ορεσείβιος 03/12/2014 10:38:15

    Γιατί ανησυχούμε? Θα αποφασίσουμε επιτέλους δημοκρατικά τι θέλουμε. Τους ανάλγητους ευρωπαίους εντός ευρώ, ή τους ανάλγητους ευρωπαίους εκτός ευρώ? Μπορούμε εν πλήρη υπερηφάνεια, βάζοντας και τα σχετικά δημώδη και δημοτικά άσματα στο ραδιόφωνο, να τους στείλουμε στο διάολο, μαζί με το ευρώ τους. Η μήπως δεν πρέπει να στείλουμε στο διάολο το ευρώ και θα τους χρειαστούμε για τα νέα δανεικά? Αδέρφια , ήρθε η ώρα να αντικρύσουμε , ως κοινωνία και χώρα, κατάματα την πραγματικότητα. Ας αποφασίσουμε αν θέλουμε να είμαστε κατά αφρική μεριά με χουρμαδιές, ήλιο και ξάπλα στον ήσκιο, μόνο που μας λείπουν οι χουρμαδιές ή στην σκληρή Ευρώπη με την μέρκελ , μόνο που μας λείπουν τα ευρά. Μαγικές λύσεις, τζάμπα μαγκιές κλπ τελείωσαν. Με πορδές δεν βάφονται αυγά. Τι περιμένουμε δηλαδή ως χώρα? Να τους πιάσουμε κώτσους? Να δώσουν τώρα στον Αντώνη και μετά να τους στείλουμε τον Αλέξη και να ζητά και άλλα? Αλέξη θέλουμε? Με γειά μας και χαρά μας. ας αναλάβει ο Αλέξης και ας διαπραγματευτεί μετά ο ίδιος με την χειροβομβίδα στη τσέπη απασφαλισμένη. Αυτοί ήδη είναι χαμένοι από χέρι, πριν καν αναλάβουν. Όπως είπε και ο Σταθάκης, θα μας βόλευε αν υπήρχε συμφωνία με τον Αντώνη και μετά εμείς να πουλάμε μαγκιές εκ του ασφαλούς. Αν αρχίσει ο πανικός στα ΑΤΜ , δεν χρειάζεται και πολύ για να γίνει, τότε τετέλεσται. Το ότι μερικοί γερμανοί σοφοί μας θέλουν έξω από το ευρώ, δεν είναι μυστικό. ο Δραχμαζάνης και η ίσκρα του έχει δημοσιεύσει μια σχετική ανάλυση..Οποιος την έχει διαβάσει θα αντιληφθεί αμέσως τον έρωτα της χαλυβούργαινας και άλλων τινών για την αριστερά...Δεν θέλουν την αριστερά, την δραχμή θέλουν, για να αγοράσουν με τα ευρώ τους μια ολόκληρη χώρα...Ο γερμανός το λέει ξεκάθαρα και κυνικά. Οσοι έχουν τα λεφτά τους έξω θα τα φέρουν μετά στην Ελλάδα και θα ευνοηθούν φυσικά με την αναλογία της δραχμής,τα μεροκάματα και οι τιμές θα γίνουν ανταγωνιστικές και οι έλληνες θα στραφούν στην αγροτική παραγωγή για να θρέψουν την χώρα τους... Έπάρκεια σίτου...στόχοι που τίθεντο τα ωραία χρόνια της ανάπτυξης του 1950. Καλά κρασιά.

  14. ΤΤ avatar
    ΤΤ 04/12/2014 13:08:58

    Αν δεν μας αρέσουν τα μούτρα του δοσατζή, να πληρώνουμε τις δόσεις. Ή να μη δανειζόμαστε . Ο ορεσίβιος απο πάνω έχει δίκιο. Τέλος, περί διαγραφών, σκισιμάτων, κτλ: Και Οκτωβριανή επανάσταση να γινει, τα χρέη θα πληρωθούν, έστω και μετά απο 78 χρόνια. http://articles.chicagotribune.com/1996-11-28/news/9611280180_1_czarist-bonds-russian-bonds-french-bond/ Επίσης, πρόσφατα η Αγγλία ξεπλήρωσε τα χρέη της Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών. Αυτά.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.