#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/07/2012 19:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ελλάδα να ζητήσει συνολική επανεξέταση του προγράμματος της Τρόικα

Για να έχουμε ελπίδες πρέπει να ξεφύγουμε από τη λογική της Τρόικα

 

Του Κώστα Ροδινού

Πολύ φοβούμαι ότι η Κυβέρνηση διατρέχει τον κίνδυνο, από πολύ νωρίς, να εγκλωβιστεί σε μια ατέρμονη και αδιέξοδη συζήτηση με την Τρόικα για το ..ύψος των μέτρων που καλείται να λάβει για να «κλείσει τις τρύπες», που δημιούργησε η προηγούμενη δέσμη μέτρων.

Δυστυχώς, η συζήτηση αυτή τείνει να αποκτήσει  περισσότερο ...λογιστικό  και διαχειριστικό, παρά πολιτικό  ή οικονομικό χαρακτήρα. Και το χειρότερο, όχι μόνο δεν λύνει, αλλά  επιτείνει τα υπάρχοντα αδιέξοδα. Διαιωνίζει την κρίση και παρατείνει την ύφεση.

Έτσι, η Κυβέρνηση μπορεί να αναλώσει, πρώιμα, το πολιτικό της κεφάλαιο και την  όποια ορμή και ελπίδα έφεραν οι εκλογές, με αποτέλεσμα σύντομα να βρεθεί αντιμέτωπη με την κοινωνία η οποία προσώρας δείχνει αξιοθαύμαστη αντοχή και κατανόηση.

Κατά τη γνώμη μου, πρίν από κάθε συζήτηση για νέα μέτρα, κυρίως εισπρακτικού χαρακτήρα, πρέπει πειστικά να απαντηθεί το ερώτημα, αν τα μέτρα αυτά αντιμετωπίζουν ή επιδεινώνουν την κρίση.

Γιατί τι νόημα έχει η λήψη μέτρων τα οποία τροφοδοτούν την ύφεση; Γιατί μεγαλύτερη ύφεση σημαίνει συρρίκνωση του ΑΕΠ, λιγότερα έσοδα και μεγαλύτερη ανεργία. Άρα, πάλι το πρόγραμμα θα βρεθεί εκτός στόχων, άρα πάλι θα μας ζητάνε νέα μέτρα για να κλείσουμε τις ...νέες τρύπες.

Επομένως, κάθε μέτρο που προτείνουν οι φωστήρες της Τρόϊκα, πρέπει να συνοδεύεται και από αξιολόγηση των επιπτώσεων που το μέτρο αυτό θα έχει στην ύφεση και την ανεργία.

Άλλωστε ήταν μόνιμο και διαρκές αίτημα του κ.Σαμαρά να μπεί ένα τέλος στα υφεσιακά μέτρα.

 Ο δεύτερος κίνδυνος είναι η πρόωρη διάψευση των προσδοκιών που καλλιεργήθηκαν προεκλογικά. Προφανώς, κανένας δεν περιμένει μέσα σ’ ένα μήνα ή δυό μήνες να λυθούν προβλήματα δεκαετιών.

Όμως, δεν πρέπει να παγιωθεί  η πεποίθηση του κόσμου ότι «όλοι ίδιοι είναι».

Να μην επιβεβαιωθεί, για μια ακόμα φορά, ότι οι προεκλογικές υποσχέσεις είναι μετεκλογικές απογοητεύσεις. Γιατί κάτι τέτοιο θα επιτείνει το έλλειμμα αξιοπιστίας του πολιτικού κόσμου.

Αυτό σημαίνει ότι επείγει να αναληφθούν κυβερνητικές πρωτοβουλίες ουσίας και όχι επικοινωνιακές πομφόλυγες,  που θα δείξουν στους πολίτες ότι κάτι αλλάζει προς το καλύτερο.

Τέλος, επειδή  οι εκθέσεις της Τρόικα (οι οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, έχουν πέσει όλες έξω) αποτελούν αφορμή, αλλά και μέσο για να ασκούνται πιέσεις στη χώρα μας, η Ελλάδα πρέπει να εξετάσει σοβαρά το ενδεχόμενο να ζητήσει την συνολική αξιολόγηση και επανεξέταση του προγράμματος της Τρόϊκα από επιτροπή ειδικών, η αξιοπιστία και το κύρος της οποίας θα είναι υπεράνω πάσης αμφιβολίας.

Όπως έχω γράψει και άλλες φορές, θα ήταν χρήσιμο η ελληνική κυβέρνηση να ζητήσει από  μια «επιτροπή σοφών», να αναλάβει την ευθύνη, εντός τριών μηνών, αφού αξιολογήσει ότι έγινε μέχρι τώρα, να προτείνει ένα ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο σχέδιο διάσωσης της χώρας.

Σχέδιο  το οποίο θα δεσμευθούμε να τηρήσουμε απαρέγκλιτα.

Οι πρώην Πρόεδροι της Κομισιόν Ντελόρ και Πρόντι, διαθέτουν το κύρος, την εμπειρία και την έξωθεν καλή μαρτυρία, για να  ηγηθούν μιας τέτοιας αποστολής.

Μια  τέτοια πρωτοβουλία, η οποία καθίσταται επίκαιρη περισσότερο παρά ποτέ, με δεδομένη την επέκταση της κρίσης σε Ισπανία και Ιταλία, διαθέτει τα εξής πλεονεκτήματα:

-απεμπλέκει την ελληνική οικονομία από τη λογιστική διαχείριση της Τρόικα.

-αναδεικνύει τα αδιέξοδα της μέχρι τώρα εφαρμοσθείσας πολιτικής

-επανατοποθετεί το πρόγραμμα σε ρεαλιστικές βάσεις.

-ενισχύει την αξιοπιστία της χώρας.

-δημιουργεί την αίσθηση μια νέας αρχής, που δικαιούται μιας ευκαιρίας.

-τέλος, το «ελληνικό πρόβλημα» αντιμετωπίζεται πλέον με πολιτικούς και όχι λογιστικούς όρους.

Και αν ακόμα η ΕΕ  επιμείνει στο πρόγραμμα της Τρόικα, η ύπαρξη μια δεύτερης και αξιόπιστης πρότασης, θα αποτελέσει ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια της Ελλάδος.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. np_complete_problems avatar
    np_complete_problems 19/07/2012 19:41:38

    Φοβάμαι ότι "εξαφανίστηκαν τα περιθώρια" που υπήρχανε, για να λυθεί το "Ελληνικό πρόβλημα", σε "συνεργασία" με τους εταίρους και τους δανειστές μας.
    Τώρα πια είναι αργά ....
    Σαν ιδιοκτήτης μια μικρής επιχείρησης (με 8 εργαζομένους) - που εξαρτάται μόνο από τον Ιδιωτικό τομέα - δηλώνω ότι για πρώτη φορά (μετά από 25 χρόνια), δεν ξέρω εάν θα μπορέσω να πληρώσω τους υπαλλήλους μου τον Σεπτέμβριο ...
    Οτι "δούλεψα και μάζεψα" όλα αυτά τα χρόνια, εξαφανίστηκαν την πενταετία 2008-2012 και δυστυχώς δεν έχω άλλες αντοχές.
    Το μόνο που κατάφερα μέσα στην κρίση είναι να μην "χρωστάω πουθενά", να μην κάνω απολύσεις και να διατηρήσω την αξιοπρέπεια μου.
    Νομίζω ότι είναι πια καιρός - όλο το πολιτικό μας σύστημα ενωμένο - να τολμήσει την σύγκρουση και ο "Θεός βοηθός".
    Δυστυχώς δεν βλέπω άλλη λύση ...

    • Γρύνη avatar
      Γρύνη @ np_complete_problems 19/07/2012 22:31:50

      να μου το θυμηθείτε: θα παρακαλαμε νε φύγουμε απο το ευρω πολυ συντομα!!!

  2. xp avatar
    xp 19/07/2012 20:00:28

    Πιστεύετε κυριε Ροδινέ ότι θα μπορούσε να συγκλιθεί η επιτροπή σοφών τόσο εύκολα? Δεν το νομίζω.Στην Ευρωπαική ένωση υπάρχει μόνο μια λέξη :Συμφέρον.Δεν είναι ζήτημα κατανόησης από ορισμένους εταίρους ! Γνωρίζουν περισσότερα για την Ελληνική οικονομία και κοινωνία από εσας και απο εμένα,να είστε βέβαιος !Απλά εμείς δεν έχουμε κανένα εθνικό σχέδιο ,ούτε σχέδιο Β ,ενώ η προσήλωση μας στην ΕΕ είναι απόλυτη.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ xp 19/07/2012 20:56:48

      Είναι αναφαίρετο δικαίωμα της Ελλάδος να δημιουργήσει μια τέτοια επιτροπή και ουδείς μπορεί να την παρεμποδίσει.

      • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
        ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Κώστας Ροδινός 20/07/2012 09:49:46

        Ανακοινώθηκε η σύσταση Ειδικής Επιτροπής που θα προβεί υπηρεσιακά στην επαναδιαπραγμάτευση αφού εξετάζει κάθε μέτρο και αφού έχει συλλέξει όλα τα επιχειρήματα που αποδεικνύουν ότι είναι υφεσιακό σε συνδυασμό με άλλα μέτρα που δρουν πολλαπλασιαστικά ή το αντίθετο

    • abc avatar
      abc @ xp 19/07/2012 21:08:13

      Εχεις απόλυτο δίκιο αγαπητέ xp ,
      Και δεν είναι θέμα προσήλωσης των πολιτικών μας στην ΕΕ.
      Αντιθέτως είναι θέμα τρομαγμένης υποταγής τους στα αφεντικά τα οποία δεν τους μαστιγώνουν ούτε τους δένουν βέβαια, αλλα τους "κρατάνε" απο λογαριασμούς στην Ελβετία, μέχρι συμμετοχή τους σε μεγάλα λαδώματα, μέσω των οπόιων δημιουργήθηκε πάνω απ' το μισό χρέος τουλάχιστον, όπως πλέον γίνεται πασιφανές με την υπόθεση Τσοχατζόπουλου, Offshore, Λογαριασμούς σε Ελβετία, Μυστήρια ομόλογα "γύπες" των Κέυμαν και τόσες άλλες αποχρώσες ενδείξεις και αποδείξεις...

  3. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 19/07/2012 20:25:26

    Σωστά όλα αυτά Κώστα μου.

    Πριν γίνουν όμως, ας πει κάποιος στον Πρωθυπουργό, ότι με ρητή, κατηγορηματική και έγγραφη αποδοχή της ιδιοκτησίας του Προγράμματος, δεν έχει κανένα περιθώριο διαπραγμάτευσης.

    Και επειδή η απεμπλοκή από τη δέσμευση γίνεται ή με κίνημα ή με παραίτηση του δεσμευομένου, και επειδή κίνημα δεν βλέπω να γίνεται άμεσα ούτε να παραιτείται ο δεσμευθείς, προσωπικά τείνω να καταλήξω στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχει περιθώριο διαπραγμάτευσης. Κοινώς, κούφια λόγια.

    Την ίδια δε στιγμή που γίνεται ψαχτήρι ανά κωδικό του Προϋπολογισμού για να εξοικονομηθούν δαπάνες, και με δεδομένο ότι τελικά σίγουρα θα θιγούν πάλι μισθοί και συντάξεις, όσο και να λένε ότι θα κοπεί λίπος από το κράτος, στη γειτονιά μας ανάβουν για τα καλά τα φουρνέλα της πολεμικής αναμέτρησης, η Ελλάδα καίγεται από φωτιές που άλλες φορές θα τις σβήναμε σε μερικές ώρες αλλά τώρα κατακαίνε τεράστιες εκτάσεις διότι δεν υπάρχουν πυροσβεστικά αεροπλάνα λόγω περικοπών και σε λίγο δεν θα υπάρχουν και πιλότοι που θα τα πετάνε. Βάλε τον αργό θάνατο του ελληνικού πληθυσμού στη Θράκη και το ξεσάλωμα της τουρκικής προπαγάνδας στους μουσουλμάνους εκεί, βάλε την στρατηγική ανυπαρξία της χώρας στον ευαίσθητο χώρο της Ν.Α. Μεσογείου όπου η χώρα απουσιάζει από τα τεκταινόμενα, βάλε την γεωπολιτική εκμηδένιση της θέσης της χώρας και την αδυναμία να υπερασπιστεί στοιχειωδώς τα κεκτημένα και τα κυριαρχικά της δικαιώματα ακόμη και στη γειτονιά της, αποδεχόμενη κάθε κατσαπλιά Σκοπιανό, Αλβανό ή δεν ξέρω εγώ ποιον άλλο, να την κριτικάρει, να την προσβάλει και να παίζει παιχνίδια στην πλάτη της πολύπαθης αυτής χώρας.

    Αλλά το επιτελείο της Κυβερνήσεως, Κέρβεροι. Να βρούν τα ισοδύναμα και να τα παρουσιάσουν στους επικυρίαρχους. Να τους ευχαριστήσουμε και να μας πουν πόσο καλά αυτοκτονούμε. Έτσι, πιστεύουν ότι θα αποκτήσουμε αξιοπιστία στους εταίρους.

    Αν ήμουν Γερμανός ή Φιλανδός, μα το Θεό, θα είχα ψοφήσει στο γέλιο με τους ερασιτεχνισμούς και τη φοβία των ηλιθίων Ελλήνων. Είναι απορίας άξιο πως ένας λαός που έκανε πόλεμο γιατί τον στραβοκοίταζε κανείς, σήμερα να τον σκίζουν και να μην κουνιέται.

    40 χρόνια λαπαδιάσματος, τελικά πέτυχαν το σκοπό τους. Λαπάδες πολιτικοί, για λαπάδες πολίτες.

    Αυτά...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Ιεροφάντης 19/07/2012 20:58:11

      Ιεροφάντης,
      λές και δεν γνωρίζεις απο διαπραγμάτευση.
      Σωστά όλα αυτά που γράφεις, αλλά αυτό δεν αποκλείει εκείνο που προτείνω.

      • Ιεροφάντης avatar
        Ιεροφάντης @ Κώστας Ροδινός 19/07/2012 21:05:03

        Όπως παρατήρησες, η πρώτη μου πρόταση, ήταν για το καλώς ειπείν του αρθρογράφου...!

        Συνεπώς δεν απέκλεισα τίποτα από όσα λες.

        Μπορείς όμως να μου πεις αν αυτά που λέω εγώ δεν είναι αναγκαία και ικανή συνθήκη για να υλοποιήσεις με στοιχειώδη ελπίδα επιτυχίας τα όσα εξαιρετικά προτείνεις στο άρθρο σου;

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Ιεροφάντης 19/07/2012 21:09:40

          Οπως ξέρεις εμείς, ευκαίρως-ακαίρως και εντελώς εξωθεσμικά, εξ ού και με τη σχετική άγνοια κινδύνου, καταθέτουμε προτάσεις.
          Οι έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων, οφείλουν να σταθμίζουν και άλλα δεδομένα.
          Ομως, σε μια διαπραγμάτευση προσέρχεσαι με το maximum των απαιτήσεων σου.
          Αυτή είναι η γνώμη μου.
          Από καιρό διατυπωθείσα...

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Κώστας Ροδινός 19/07/2012 21:26:36

            Σωστά ομιλείς ξανά.

            Τα άλλα δεδομένα δεν τα βλέπω να τα σταθμίζει κανείς.

            Βασικό δε άλλο δεδομένο, είναι η κοινωνική συνοχή και η ψυχολογική ανάταση του λαού σου, πριν τον σκίσεις για να κάνει πέντε σωστά πράγματα.

            Βασικό είναι να δείξεις ότι το κράτος σου το τιμάς και δεν το αφήνεις βορά σε κάθε λογής γύπα ή να το κατεδαφίζεις γιατί έτσι σου είπαν.

            Βασικό είναι να πεις ότι δεν συνορεύεις με το Βέλγιο και το Λουξεμβούργο, αλλά με Τουρκία και Αραπιά, και ότι πρέπει και στρατό να έχεις, και ισχυρός να είναι και να χαλάς πολλά σε εξοπλισμούς, που σε τελική ανάλυση δουλειά στις βιομηχανίες των δανειστών δίνουν.

            Βασικό είναι να πεις στον Γιούνκερ που σου κάνει μάθημα για φοροδιαφυγή, ότι ο ίδιος είναι Πρωθυπουργός ενός κράτους που εκτός από ένα βράχο και ένα Δούκα, είναι το διεθνές πλυντήριο κάθε επίσημης και ανεπίσημης φοροδιαφυγής και ξεπλήματος.

            Βασικό επίσης είναι να πεις και κανά όχι στις καταπληκτικές ιδέες των εταίρων.

            Όπως επίσης και να αρνηθείς να δεις, ως πρωθυπουργός, χαμηλόβαθμους υπαλλήλους διεθνών οργανισμών, αναβιβάζοντάς τους ως ισότιμους συνομιλητές σου.

            Βασικό επίσης είναι να μην υπογράφεις επιστολές που σου δίνουν και οι οποίες σε βάζουν να πεις "I Acknowledge the Ownership of the Program". Διότι αν γίνει καμιά στραβή και το πρόγραμμα αποτύχει στην εφαρμογή του, αποκλειστικός υπεύθυνος καθίστασαι εσύ που έχεις αποδεχτεί την ιδιοκτησία του.

            Βασικό τέλος είναι να σταθμίζεις τα εθνικά σου συμφέροντα και να ρισκάρεις, όταν είσαι με την πλάτη στον τοίχο, εκμεταλλευόμενος και τις φοβίες ή τις ανησυχίες και των απέναντί σου. Δεν γίνεται μονίμως να είσαι στην άμυνα και στη φάπα και να ελπίζεις ότι θα σε πάρουν στα σοβαρά αν δεν τους μεταδώσεις το μήνυμα ότι η διαπραγμάτευση είναι μια διαδικασία που όλοι θα ματώσουν, και αυτοί δηλαδή.

            Προς το παρόν, βλέπω την κυβέρνηση να κατεβαίνει με τη μαξιμαλιστική θέση να εξασφαλίσει στην καλύτερη ένα bridge financing για το Σεπτέμβρη...

            Υ.Σ. Και για να το αλαφρύνω λίγο, με αυτά και με αυτά συμπεραίνω ότι η ομάδα του Antinews μακράν θα ήταν η πιο Death Metal διαπραγματευτική ομάδα έναντι της Τρόϊκα...

            Α, ρε Φάκτορα, χαραμιζόμαστε...

          • Factorx avatar
            Factorx @ Ιεροφάντης 19/07/2012 21:36:58

            Υπομονή

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Factorx 19/07/2012 21:40:56

            Χχαχαχαχαχα, με πιάνεις...

          • Factorx avatar
            Factorx @ Ιεροφάντης 19/07/2012 22:37:16

            Οχι μεγάλε
            δεν σε πιάνω.

          • Aδέξιος Δεξιός avatar
            Aδέξιος Δεξιός @ Ιεροφάντης 19/07/2012 23:42:02

            Ιεροφάντη,
            έρχεσαι εδώ και αραδιάζει μερικές από τις ανοησίες του Καμμένου και το παίζεις υπερπατριώτης, λες και οι άλλοι είμαστε αλλού.
            Ακόμα και ο λεβέντης ο ΑΝΕΞΕΛ για να καταγγείλει το μνημόνιο βάζει πέντε έξη όρους και μετά λέει!

            Εγώ είμαι μαζί σου να καταγγείλουμε αύριο το μνημόνιο και να διώξουμε τον Τόμσεν με τις κλωτσιές.
            Πως θα χρηματοδοτηθεί η χώρα;
            Με τα δάνεια του Πούτιν;
            Ξέρεις πόσο καιρό έκανε αίτηση η Κύπρος για 4 δις και ακόμα περιμένει;
            Από τα έντοκα γραμμάτια;
            Ξέρεις που θα πήγαινε το επιτόκιο;
            Από τα ...κοιτάσματα;
            Ξέρεις πότε θα τα αξιοποιήσει η Κύπρος;
            Λοιπόν, καλές οι μαγκιές, αλλά αυτά τα κάνεις όταν μπορείς να σταθείς όρθιος.
            Διαφορετικά προσπαθείς να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις, να χτίσεις συμμαχίες και στη συνέχεια φέρνεις το παιχνίδι τούμπα.
            Και αυτό θέλει χρόνο και υπομονή.

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Aδέξιος Δεξιός 20/07/2012 00:05:02

            "...Διαφορετικά προσπαθείς να δημιουργήσεις τις προϋποθέσεις, να χτίσεις συμμαχίες και στη συνέχεια φέρνεις το παιχνίδι τούμπα.
            Και αυτό θέλει χρόνο και υπομονή."

            Εντάξει, θα ακολουθήσω τη συμβουλή σου, Αδέξιε Δεξιέ.

            Να υποθέσω ότι η περικοπή κατά άλλο ένα 20% των (πληρωμένων από τους εργαζόμενους) εφάπαξ τους, σε διπλανή ανάρτηση του Antinews, είναι ένα από τα μέτρα δημιουργίας προϋποθέσεων και οικοδόμησης συμμαχιών;

          • Aδέξιος Δεξιός avatar
            Aδέξιος Δεξιός @ Ιεροφάντης 20/07/2012 00:23:22

            σε θεωρώ πιο έξυπνο από αυτή τη λαϊκίστικη απάντηση -παραπληροφόρηση.
            Γενικά είμαι εναντίον κάθε δεδουλευμένων περικοπών.
            Αλλά εδώ, κάποιοι επιτήδειοι παίρνουν εφάπαξ για εισφορές που δεν πλήρωσαν.
            Το θεωρείς σωστό;
            Εδώ κούρεψαν ομολογιούχους που είχαν τις αποταμιεύσεις ζωής και μου φέρνεις για παράδειγμα εκείνους που ζητάνε εφάπαξ χωρίς να έχουν πληρώσει;
            Ωραίος είσαι;
            Μήπως είσαι στην ίδια κατηγορία;

    • The Saint avatar
      The Saint @ Ιεροφάντης 19/07/2012 22:28:50

      Ευγε αγαπητέ! ΕΥΓΕ! Μέσα σε αυτό το κείμενο, έγραψες όλη την ουσία των πραγμάτων ώς έχουν, και με απάλλαξες απο το να καθήσω να γράψω κάτι ανάλογο στον κο Ροδινό, που είχα στο μυαλό μου, μετά την ανάγνωση της ανάρτησης.

      Σωστά τα λέει και ο κος Ροδινός, αλλά.... υπάρχουν πολλά "αλλά" που πρέπει να ληφθούν υπ'όψιν, και αλλαγέ που πρέπει να λάβουν χώρα, γιά να μπορέσουν να κινηθούν οι σχετικές διαδικασίες, γιά τα όσα λέει.

      Δυστηχώς τα πράγματα ΔΕΝ είναι τόσο απλά, και ακόμη χειρότερα, εγώ προσωπικά φοβούμαι, ότι προσπαθώντας να βρούμε τη λύση μέσα απο ένα λογικό πλαίσιο, είτε ελπίζοντας, είτε στρουθοκαμηλίζοντας, απλώς πέφτουμε σε κυνήγι μαγισσών....

      Ο φάκτορας λέει "υπομονή"....
      Εως πότε όμως, και μήπως αυτή η υπομονή, είναι απλα χάσιμο χρόνου που χειροτερεύει τα πράγματα? Γιατι και οι ενδείξεις απο αυτές τις πρώτε μέρες της νέας κυβέρνησης, δεν είναι και οι πιό ελπιδοφόρες που θα μπορούσαν...

      • Factorx avatar
        Factorx @ The Saint 19/07/2012 22:41:01

        Τι προτείνεις;

        • The Saint avatar
          The Saint @ Factorx 19/07/2012 23:05:04

          Φάκτορα, την άποψη μου την ξέρεις, την έχω ξαναγράψει. Ουκ ολίγες φορές. Ο στόχος τους είναι να ισοπεδώσουν τα πάντα. Για να φάνε μετά ότι χρήσιμο έχει αυτή η χώρα (και μάλλον είναι αρκετό) τζάμπα.
          Σε τέτοιες περιπτώσεις, αναγκαστικά φεύγεις απο την ένωση, και το νόμισμά τους, φυσικά μετά απο μιά τέτοια κίνηση αρνείσαι και τα όποια χρέη, και ξεκινάς απο το μηδέν.
          Δεν ανήκω σε αυτούς που χαύουν τις ιστορίες περι καταστροφής, δεν πρόκειται να συμβεί κάτι τετοιο, Ναί, θα υπάρξει μιά μακρά ίσως περίοδος όπου θα υποφέρουμε, όμως αυτό το "reset" θα είναι και η καλύτερη λύση γιά την αλλαγή της κάκιστης νοοτροπίας, και τρόπου διαβίωσης που ο νεοέλληνας της πασοκικής εποχής, είχε συνηθίσει. Μόνο έτσι, θα σταθεί στα πόδια του, και θα (ξανα)μάθει να στηρίζεται σε όσα μπορούν να φτιάξουν (και μπορούν πολλά) τα χέρια του.
          Νέες συμμαχίες, ή αναθεώρηση των παλιών, θα είναι εφικτές, και μέσω αυτών θα προκύψει και το σενάριο (απο τα πολλά) με το οποίο θα πορευθούμε.
          Μιά φορά πάντως, ΔΕΝ θα χαθούμε... Απο το να βλέπω σε καθημερινή βάση τον (όποιον) Σαμαρά, να παλεύει με τους γόρδιους δεσμούς προσπαθώντας να λύσει τους κόμπους.... Χαιρετισματα

    • Κάτων avatar
      Κάτων @ Ιεροφάντης 19/07/2012 22:40:06

      Προς Ιεροφάντη: Τα εύκολα τα λόγια τα μεγάλα. Τέτοιες γενικολογίες όλι της λένε και ιδίως ο Καμμένος. Δεν νομίζεις ότι είναι λίγο άδικο να φορτώνεις στον Σαμαρά την κακοδαιμονία 40 ετών; Πάλι καλά που ξέχασες να γράψεις και για τον εμφύλιο

      • Ιεροφάντης avatar
        Ιεροφάντης @ Κάτων 19/07/2012 23:08:33

        Καλά Κάτωνα, απόλαυσε το δόγμα "είναι μάταιο, αφέσου" εσύ, και άσε τα άλλα.

        Περίμενε από Τρόϊκα και υποτακτικούς να διορθώσουν την Ελλάδα.

        Φίλε μου, γελάει ο πλανήτης με την περιβόητη στρατηγική της επαναδιαπραγμάτευσης, αλλά αφού μπει ξανά το πρόγραμμα on track.

        Υ.Σ. Και μη μου κάνεις μαθημα για το Σαμαρα. Έχω κατα καιρούς ανεβάσει άρθρα εδώ, που τον στήριζαν αναφανδόν σε περιόδους, που όλος ο κόσμος ήταν εναντίον του για τη στάση του πριν και μετά το Νοέμβριο του 2011, και τα μέσα μαζικής εξαπάτησης, τον είχαν με το ντουφέκι.

        Ξέρεις, τότε που οι Τρεμοπρετεντέρηδες τον έλεγαν ανεύθυνο.

        Εσύ που ήσουν τότε;

        • Κάτων avatar
          Κάτων @ Ιεροφάντης 19/07/2012 23:16:35

          Γιατί εκνευρίζεσαι; Μήπως επειδή λες με άλλα λόγια αυτά που λέει και ο Καμμένος; Οτι "προδόθηκες" τάχα από τον Σαμαρά στον οποίο τόσα είχες επενδύσει; Ούτε ένα μήνα δεν είναι πρωθυπουργός κι εσύ μόνο το μικρασιατικό δεν του χρέωσες ακόμα. Και κάτι ακόμα για να μην μείνεις με την απορία: Μόνο καχυποψία για τα κίνητρα τους δημιουργούν όσοι έτσι έυκολα αλλάζουν τις πολιτικές προτιμήσεις τους

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Κάτων 19/07/2012 23:36:21

            Φίλε μου τα αυτονόητα λέω. Συνεπώς κανένας εκνευρισμός.

            Εκτός αν το Antinews έχει γίνει Καμμενικό, ή Παπαρηγικό ή Τσιπρικό και δεν το πήρα είδηση...

            Η τρέχουσα αρθρογραφία είναι πιο σκληρή από τα σχόλιά μου. Διάβασε την με προσοχή.

            Στο δια ταύτα τώρα που δεν μου απαντάς.

            Η υπογραφή της αποδοχής της ιδιοκτησίας του προγράμματος, δεσμεύει την ελληνική κυβέρνηση ως προς την όποια της διαπραγμάτευση, ναι ή όχι;

            Το πρόγραμμα ακόμη και αν κάνουμε ότι μας λένε, είναι τελέσφορο οικονομικά ή όχι;

            Η χώρα είναι ή όχι υπό ξένη επικυριαρχία χωρίς περιθώριο ελιγμών ΚΑΙ με την συναίνεση του νυν Πρωθυπουργού ή όχι;

            Οι λαθρομετανάστες είναι πληγή που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα και με δραστικά μέσα ή πιστεύεις και εσύ ότι με 35 κέντρα κράτησης δυναμικότητας 30000 ανθρώπων, θα λυθεί ένα πρόβλημα που ο Στυλιανίδης χθες το προσδιόρισε αριθμητικά γύρω στο 1,5 εκατομμύριο;

            Αυτά αγαπητέ δεν είναι η ουσία. Τα άλλα είναι για να παίζουμε τις κουμπάρες.

            Υ.Σ. Διάβασε σε παρακαλώ την ομιλία Σαμαρά στη ΔΕΘ πέρυσι και αντιπαρέβαλέ την με την προγραμματική δήλωση της Συγκυβέρνησης.

          • Factorx avatar
            Factorx @ Ιεροφάντης 19/07/2012 23:45:06

            Με συγωρείς Ιεορφάντη αλλά εδώ είσαι off. Η ομιλία στην ΔΕΘ είχε κεντρική ιδέα το όραμα Σαμαρά -πως βλέπει την Ελλάδα το 2021. Οι προγραμματικές ήταν πρόγραμμα τρικομματικής κυβέρνησης. Δεν είναι πρόγρεαμμα αυτοδύναμης κυβέρνησης Σαμαρά στην οποία είναι ...αφιερωμένη η κριτική σου.

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Factorx 19/07/2012 23:58:49

            Φάκτορα, έχεις καταλάβει ότι έχει φτάσει ο Καχριμάκης και κάνει ερώτηση για τα πεπραγμένα Προβόπουλου και την έκθεση της Blackrock και ημείς άδομεν;
            ΄
            Έχουμε πάρει χαμπάρι ότι το 6% έχει λόγο για την διακυβέρνηση, ωσάν να ήταν με 20%;

            Το είπε και ο The Saint, ανωτέρω. Ο Γόρδιος Δεσμός δεν λύνεται με το να πιαστείς να ξεμπλέξεις τους κόμπους. Και αυτό ισχύει και για το Προγραμμα και για την Κυβέρνηση.

            Τώρα για την ομιλία στη ΔΕΘ. Να δεχτώ την παρατήρησή σου. Ωστόσο δεν θα διαφωνήσεις ότι η ομιλία αυτή ήταν που του έδωσε τον Οκτώβρη του 2011, κοντά στο 33%. Για το τι ακολούθησε μετά, είναι γνωστό.

            Τελοσπάντων, η κριτική μου είναι σκληρή άλλά δίκαιη. Δεν στρέφεται επί προσωπικού κανενός, αλλά επί επιλογών. Ο χρόνος θα δείξει ποιος θα δικαιωθεί.

            Αν κάνω λάθος εγώ, έχω τα γόνατα να το παραδεχτώ δημοσίως.

          • Factorx avatar
            Factorx @ Ιεροφάντης 20/07/2012 00:15:50

            Με συγχωρείς, αλλά φτηνό το επιχείρημα του Καρχιμάκη. Και τι έγινε; Πασόκος είναι ό,τι λέει θέλει

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Ιεροφάντης 20/07/2012 00:21:05

            Ο Καχριμάκης δεν είναι το θέμα μου.

            Εντάξει, μπορεί να λέει ότι θέλει, λόγω του ότι είναι Πασόκος και άρα συγχωρείται, αλλά από υποψήφιος για Εξεταστική, να σου βγαίνει και από δεξιά, ε, είναι λίγο τραβηγμένο...

            Δε νομίζεις και συ;

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Ιεροφάντης 20/07/2012 00:38:11

            1. Κώστα δεν τον επικαλούμαι διότι δίνω βάση στα λεγόμενά του. Τον επικαλούμαι για να δείξω ότι οι πασόκοι κεντάνε στις πλάτες κάποιων καλοπίστων και την κατάλληλη στιγμή θα τους κρεμάσουν.

            2. Το έχω σκεφτεί, άλλά επειδή αναφερόμαστε σε homo pasokus, θεωρώ δεδομένο ότι ήδη τορπιλίζουν την κυβέρνηση, με τον γνωστό, υπόγειο, πασοκικό τρόπο. Διαβάζεις πασοκικές φυλλάδες και βλέπεις τηλεόραση. Τώρα είναι στο μέλι. Τον Σεπτέμβρη, μετά τα μπάνια του λαού, τα μαχαίρια.

            3. Ναι, αλλά δεν το σκέφτηκε και πολύ...

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Ιεροφάντης 20/07/2012 07:28:51

            "...Ειδοποία, ρε Ιεροφάντη,
            Ειδοποία!!!"
            (εδώ κρύβεται το τέστ για τον Φέλτορα και τις γνώσεις του από ελληνικές ταινίες)

            Φίλε μου,
            θυμάσαι στο γνωστό αγώνα δρόμου, κατά τον μύθο του Αισώπου, ποιός κέρδισε;
            Την καλημέρα μου!

          • Ιεροφάντης avatar
            Ιεροφάντης @ Ιεροφάντης 20/07/2012 21:45:29

            Βάρδα ρε Κώστα....

            Υ.Σ. Χαίρεται κανείς τον διάλογο μαζί σού, φίλε μου!

    • tasos1 avatar
      tasos1 @ Ιεροφάντης 20/07/2012 08:44:35

      Πολύ ωραία τα λες... Να μπω ... Ιεροφάντης στο ναό σου και να συμφωνήσω απολύτως!

  4. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 19/07/2012 20:37:38

    ΚΑΙ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΚΥΡΙΕ ΡΟΔΙΝΕ; Κύριε Ροδινέ αυτά που λέτε είναι η μαύρη αλήθεια. Αν η κυβέρνηση δεν ακούει φωνές ψύχραιμες και λογικές (όπως είναι η δική σας φωνή) τότε ο απλός λαός τι πρέπει να κάνει;

  5. tpe avatar
    tpe 19/07/2012 20:41:50

    Για πολλοστή φορά: Η Τρόικα δεν φταίει. Δεν εφαρμόζει πολιτικές. Νούμερα μετράει.
    Όταν τα ξεφτέρια μας εφαρμόσουν πολιτικές, τότε θα τα ξαναπούμε. Στο ενδιάμεσο, ας σπάσουμε μερικά αυγά για να κάνουμε 1-2 ομελέτες και μετά βλέπουμε.

    Η ιδέα του Ντελόρ ή του Πρόντι ακούγεται φοβερή. Ίσως αν μπει στο παιχνίδι όλος ο Νότος να γίνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ tpe 19/07/2012 20:59:12

      η επέκταση της κρίσης δημιουργεί προϋποθέσεις για μια συνολική λύση του προβλήματος χρέους της ευρωζώνης

    • Γιάννης Κιαπέκος avatar
      Γιάννης Κιαπέκος @ tpe 19/07/2012 21:58:38

      >Δεν εφαρμόζει πολιτικές.
      κάνεις τεράστιο λάθος (ελπίζω όχι σκόπιμα). Η τρόικα όχι μόνο ασκεί πολιτική αλλά αυτή είναι συνεπής προς το σχέδιο , φτωχοποίηση του Ελληνικού λαού , το οποίο έχουν αποφασίσει οι διαβόητοι Μέρκελ , Σόιμπλε και λοιποί νεοφιλελεύθεροι φωστήρες της Ευρώπης.Βέβαια αυτή η πολιτική δεν ασκείται με την στενή έννοια του όρου, δεν είναι μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου, αλλά με εκβιασμούς και απειλές.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ tpe 19/07/2012 23:12:45

      Γιατί δε μας παρατάς με το γλυφιτζούρι που έλιωσε; Και για την Ισπανία και την Πορτογαλία τα ίδια θα μας πεις; Ειδικά ο γίγαντας Ισπανία είναι η απόλυτη απόδειξη του ότι η τρόικα δουλεύει για να καταστρέφει λαούς και χώρες! ΤΕΛΟΣ!!!

  6. abc avatar
    abc 19/07/2012 20:55:54

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ,
    Αυτο το θέατρο του παραλόγου με τα μέτρα και τις δόσεις στο οποίο μας έχουν ρίξει,είναι προφανές οτι μας οδηγεί ως λαο σε αδιέξοδο, αλλά αυτό δεν τους απασχολεί. Ο Σόιμπλε το είπε ξεκάθαρα, μόλις έφτιαξαν τον ειδικό λογαριασμό όπου τα λεφτά της ΕΚΤ θα πηγαίνουν απ' ευθείας στους δανειστές μας: "Tώρα Ελληνες θα πορευθείτε μόνοι σας" ...
    Σκέψου αγαπητέ Κώστα την τρομερή κομπίνα των Τραπεζιτών.
    Μέσω της "υποχρεωτικής σωτηρίας" της Ελλάδος οι Τραπεζίτες-κάτοχοι Ελληνικού χρέος εισπράτουν σε βάρος των φορολογουμένων 100% σε ομόλογα ελληνικού χρέους που στην ελεύθιερη αγορά σήμερα πιάνουν απο 12-20% το πολύ...Οι ίδιοι Τραπεζίτες μας έκαναν τη χάρη να δεχτούν τη "θυσία" του κουρέματος του Ελληνικού χρέους που κατείχαν, εισπράττοντας το 65% της αξίας των ομολόγων , τα οποία όμως στις αγορές πουλιώνται 12-20%!!!!
    Και σύ ψάχνεις ακόμα γωνίες στο δεκάρικο?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ abc 19/07/2012 21:12:37

      !!!!!!!!!!!!!!

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ abc 20/07/2012 17:23:00

      Σημερα ανακοινώθηκε ότι δεν δέχεται πιά η ΕΚΤ ως εγγύηση ομόλογα ελληνικού χρέους για να παρέχει ρευστότητα στις τράπεζες. Θα περιμένει τον έλεγχο από την τρόικα.
      Με το κούρεμα έγινε ανταλλαγή ομολόγων με νέα, μικρότερης αξίας, που λήγουν σε 30 χρόνια.
      Και το ρωτώ συνέχεια: Τι ακριβώς εννοείτε με τον όρο "Τραπεζίτες"; Μετόχους τραπεζών, ιδιώτες ή θεσμικούς (που μέσω των μετοχών τους κατέχουν και μέρος του - κουρεμένου χρέους) ή τα διευθυντικά στελέχη, τουτέστι managers, τουτέστι golden boys;
      Η διαφορά είναι ουσιαστική: Οι πρώτοι, από το 2008 μέχρι σήμερα συνεχώς χάνουν. Δες μετοχικές αξίες. Οι δεύτεροι, συνεχώς κερδίζουν μέσω των bonus, παροχών κτλ. Έστω και άν διευθυνουν χρεωκοπημένες τράπεζες.
      Και κάτι ουσιαστικό για μας τους πολίτες: Θέλουμε ή όχι εγγύηση των καταθέσεων από τον Ευρωπαικό μηχανισμό; Άν δεν θέλουμε, η "δουλειά" γίνεται πολύ πιό εύκολα και απλά: Οϋτε ανακεφαλαιοποιήσεις χρειάζονται, ούτε η διαγραφή χρεών γίνεται απαγορευτική. Οπότε άς αναφωνήσωμεν εν χορώ, "να χαρεί, να χαρεί, το μπουρδέτο του Κοvρή"...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Ο Θείος 20/07/2012 18:19:31

        Οι Ελληνικές τράπεζες εξαρτώνται πλέον απολύτως από τον Ευρωπαικό μηχανισμό έκτακτης ανάγκης ELA.
        Δεν είναι η πρώτη φορά - βλ. και περίοδο με PSI εν εξελίξει.

      • abc avatar
        abc @ Ο Θείος 20/07/2012 21:28:51

        Αγαπητέ Θείε το ρωτάς συνέχεια γιατί δεν διαβάζεις την απάντηση που σου δίνω. Nα στην ξαναγράψω: "Tραπεζίτες" εννοώ τα διευθυντικά στελέχη, τουτέστι managers, τουτέστι golden boys και κυρίως τους ΜΕΓΑΛΟΜΕΤΟΧΟΥΣ που κατέχουν το Managment των τραπεζών. Με τον όρο Υπερ-τράπεζες ή " Αυτοκρατορία του χρήματος", εννοώ τις εξής:
        Oι Αμερικάνοι:
        Bank of America:
        JP Morgan:
        Citigroup:
        Wells Fargo:
        Goldman Sachs:
        Morgan Stanley:
        Bank of NY Mellon:
        BlackRock
        PNC, Barclays e CIC.
        +
        Oι "Eυρωπαίοι:
        Deuche Bank, Bundesbank, BNP Paribas, Societe Generale, Credit Suisse, UBS, HSBC, Bank of England.
        Aυτοί κυβερνούν τον κόσμο. Αυτοί είναι οι "Δανειστές" των χρεωμένων κρατών. Οχι βέβαια οι μικρομέτοχοι και οι καταθέτες τους οποίους χρησιμοποιούν ως ομήρους και προπέτασμα καπνού όταν λένε σώστε τους φτωχούς καταθέτες που είναι το 99% και κατέχουν το 1,5% των χρημάτων, για να σωθούμε και εμείς που είμαστε το 1% και κατέχουμε το 98,5% των χρημάτων...
        Επομένως μην επαναλαμβάνεις και συ το παραμύθι του αν θέλουν οι καταθέτες την εγγύηση των καταθέσεών τους. Τους ρώτησαν τα αφεντικά της Lehman Bros τι σκέφτονται για την εγγύηση των καταθέσεων πριν πάρουν τα τοξικά? Τους ρώτησε η Barklays οταν τα αφεντικά έπαιζαν με το libor.
        Αν δεν επιτραπεί η διαγραφή χρεών με την αγορά τους με τυπωμένο χρήμα ή ευρωομόλογα της ΕΚΤ, δεν θα υπάρξη έξοδος απο την κρίση αν δεν μας πιούν και την τελευταία ρανίδα αίματος.

  7. Περικλής avatar
    Περικλής 19/07/2012 21:11:05

    Πρώτα πρέπει οι περικοπές να μοιραστούν αναλογικά ΣΕ ΟΛΟΥΣ και μετά να ζητήσουμε συνολικές επαναδιαπραγματεύσεις.

    Τι επαναδιαπραγμάτευση να ζητήσεις όταν έχεις κατηγορίες ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΩΝ να απολαμβάνουν διπλάσιους μισθούς από τους αντίστοιχους της Γερμανίας.


    Όταν στο 80% των ΔΥ που ήταν οι χαμηλόμισθοι (Δάσκαλοι, Καθηγητές, Νοσηλευτικό προσωπικό , Δήμους κλπ) κάνεις περικοπές με το ενιαίο 30-60% μείωση αποδοχών και ΑΦΗΝΕΙΣ τα ειδικά μισθολόγια που είναι 2πλάσιοι έως 4πλάσιοι μισθοί σε σχέση με τους πρώτους (Στρατιωτικοί , Λιμενικοί, Αστυνομικοί , Γιατροί , Πανεπιστημιακοί , ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ κλπ) με το σκεπτικό ότι θα γίνουν στη συνέχεια , το προσδιορίζεις σε μικρή μείωση (12%) και έρχεσαι τώρα και λες όχι θα βρω ισοδύναμα μέτρα για να μην τους κάνω την μείωση , τι θα πουν οι πρώτοι;
    Ότι είναι τα κορόϊδα;
    Τι πρέπει να κάνουν;
    ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ ΟΡΘΙΟ;
    Ή καλίτερα στις επόμενες εκλογές (σε μερικούς μήνες ίσως) ΝΑ ΠΑΜΕ ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΣΥΡΙΖΑ;
    Ο Ρουπακιώτης σήμερα είπε ότι η μείωση των μισθών των δικαστών προσκρούει!!!! στο Σύνταγμα. Λέει πουθενά το Σύνταγμα ότι οι δικαστικοί μπορούν να παίρνουν πχ 6,000 ευρώ το μήνα; Δεν το είδα πουθενά. Το Σύνταγμα μιλάει για ιδιαίτερο καθεστώς αλλά δεν προσδιορίζει το ύψος των αμοιβών. Απλά θα μειώσουν και τους μισθούς που συνδέονται με αυτούς (δεν βολεύει) όπως και παλαιότερα αντί να μειώσουν τον μισθό του Προέδρου της Αρχής που έπαιρνε περισσότερα από τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου αύξαναν τους μισθούς όλων των δικαστικών.
    Κάποιοι προσέφυγαν στο μισθοδικείο και θέλουν εξομοίωση με τους βουλευτές που κοστίζουν 20,000 Ευρώ το μήνα.Δηλαδή διεκδικούν 20,000 ευρώ το μήνα; Τα διπλάσια από τον μισθό του Προέδρου της Αμερικής!!!!!! ; Να δείτε που θα το κερδίσουν , ….αφού το προβλέπει το Σύνταγμα (γιάννης κερνάει γιάννης πίνει) και θα τα πάρουν και αναδρομικά όπως επί Αλογοσκούφη και παλαιότερα.
    Λέει το Σύνταγμα ότι μπορούν να κόβουν το επίδομα των νεφροπαθών που κάνουν 3 φορές την εβδομάδα αιμοκάθαρση (340 ευρώ το μήνα) ή των τριτέκνων (90E το μήνα) ;

    Ο καθένας το βιλαέτι του και ο Πάνος δεν θα κάνει μειώσεις στους στρατιωτικούς … δεν τους δίνει και αυξήσεις καλύτερα;

    ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΛΑΟΣ … ΚΑΦΡΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ.
    ΞΕΦΤΥΛΑ ΑΤΕΛΕΙΩΤΗ.
    ΝΤΡΟΠΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ;

  8. abc avatar
    abc 19/07/2012 21:20:23

    "Και αν ακόμα η ΕΕ επιμείνει στο πρόγραμμα της Τρόικα, η ύπαρξη μια δεύτερης και αξιόπιστης πρότασης, θα αποτελέσει ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια της Ελλάδος."
    Αγαπητέ Κώστα επιμένεις να είσαι τόσο καλοπροαίρετος...
    Δεν κατάλαβες οτι σ΄αυτές τις εκλογές στη Ελλάδα καθοριστικό ρόλο για την εκλογή της σημερινής κυβέρνησης έπαιξε η Γερμανία?
    Φαντάζεσαι τους βετεράνους παίκτες του πόκερ που επέτρεψαν στο "μικρό" της παρέας μετά απο το βρομόξυλο που του έριξανγια τη "ζημιά" που έκανε στο μαγαζί, να καθήσει μαζί τους στο τραπέζι, τι γέλιο θα κάνουν όταν ο "μικρός" τους παρουσιάσει το "ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί" του?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ abc 19/07/2012 21:37:04

      ποτέ μην υποτιμάς την ...εκδικητικότητα και την ...ματαιοδοξία των ...βετεράνων!
      Μια φορά στη Νέα Υόρκη παίξαμε μπάλα με κάτι ...βετεράνους που μας περνούσαν 20 χρόνια (ήταν και ο Μπάρι Χούλσοφ του Αγιαξ, αν θυμάσαι) και μας έριξαν ...14 γκόλ σε μια ώρα!
      Ο αγώνας τελείωσε στο 60 λεπτό γιατί ποιός ξέρει που θα σταματούσε το κοντέρ!

      • abc avatar
        abc @ Κώστας Ροδινός 20/07/2012 13:52:20

        Χαίρομαι που συμφωνείς .
        Απ' την άλλη δεν χάνουμε και τίποτε να δοκιμάσουμε.
        Πάμε με το "ισχυρό διαπραγματευτικό χαρτί" μας στις Βρυξέλλες και όταν φάμε 14 γκόλ, διακόποτουμε τον αγώνα
        κατεβάζοντας τον γενικό...

  9. xp avatar
    xp 19/07/2012 21:21:20

    Τωρα που το σκεφτομαι ναι και ο Ντελορ και ο Προντι θα μπορουσαν να πουν πολλά και έχουν βάρος.Να συμπληρώσω και κάτι στον Ιεροφάντη :Στην αρχή της κρίσης αρχές του 2010 ,επινα καφέ ,στην Πλάκα, με έναν φίλο μου ο οποίος ασχολείται με εμποριο χρυσων λιρών(κυρίως παλιάς κοπής για αυτούς που ξέρουν).Η δουλειά παει περίφημα μου ειπε ,ο κόσμος φοβάται και τα βάζει σε θυρίδες ,για να βρείς θυρίδα στο κέντρο πρέπει να βάλεις μέσο βουλευτή.Ειχε δίπλα του και μια σακουλα σκουπιδιών με ένα πολύ μεγάλο ποσόν.Πόσο θα κρατήσει αυτός ο τζερτζελές ,τον ρώτησα? Tα λόγια του σοφά:Ακου να δείς ,μου είπε , ΛΑΟΣ ΠΟΥ ΠΟΛΕΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΚΑΡΣΟΝΙ ΣΤΟΝ ΚΑΤΑΚΤΗΤΗ ΤΟΥ ,ΠΟΥ ΜΑΛΙΣΤΑ ΝΙΚΗΣΕ ,ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΣΑΝ ΞΕΝΟΥΣ ΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΗΤΤΗΜΕΝΗ ΧΩΡΑ ,ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΝΟΡΜΑΛ.Θα μας πατήσουν και το αξίζουμε !!!

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ xp 19/07/2012 23:14:57

      Ναι αλλά ο ξενιτεμός ήταν από τα σπουδαία έργα του Εθνάρχη...

  10. Δήλιος avatar
    Δήλιος 19/07/2012 21:35:48

    Έχω την εντύπωση οτι ξαναρχίζουμε την ίδια αδιέξοδη συζήτηση κιαυτό είναι κακός οιωνός....

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Δήλιος 19/07/2012 21:38:06

      Καλοσωρίζουμε τους ....νέους!

  11. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 19/07/2012 21:38:15

    Αν η λογική της Τρόικα είναι η εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών της Ελλάδας τότε η διαπραγμάτευση έχει νόημα.
    Αν η λογική της Τρόικα δεν είναι η εξυγίανση των δημοσίων οικονομικών αλλά κάτι άλλο (που εμείς μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε) τότε η διαπραγμάτευση είναι άνευ αντικειμένου.
    Η κυβέρνηση ή μάλλον ο Σαμαράς, πρέπει να έοχυν εναλλακτικά σχέδια στο τραπέζι και να ετοιμάσουν ένα σκληρό πυρήνα έμπειρων δημοσίων λειτουργών για κάθε ενδεχόμενο. Τέλος, χωρίς διεθνείς συμμαχίες θα μείνουμε ξεβράκωτοι στο λιβλάδι με τα αγγούρια.

    • Ιεροφάντης avatar
      Ιεροφάντης @ Γιάννης Φαίλτωρ 19/07/2012 21:53:01

      Γιάννη, η λογική της Τρόϊκά είναι να εφαρμόζει ένα πρόγραμμα ΔΝΤ αλά Χιλή, με ολίγη γαρνιτούρα αφενός από ΕΚΤ, αφού η υποτίμηση του νομίσματος έγινε εσωτερική υποτίμηση και από Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού οι επιτροποι, οι ανθύπατοι και οι Task Forces είναι το πρώτο βήμα άλωσης της κρατικής οντότητας και διαμοιράσματος των ιματίων της, με το πρόσχημα της εξυγίανσης των δημόσιων οικονομικών της.

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ιεροφάντης 19/07/2012 22:33:56

        Αν θυμαμαι καλά το πείραμα της Χιλής ήταν το πρώτο της Σχολής του Σικάγο με κύριο ζήτημα τη διαβόητη "απορρύθμιση". Ο ορυκτός πλούτος της Χιλής πέρασε σε ξένα χέρια και ο λαός της Χιλής ζούσε μέσα στη φτώχεια.
        Υπαινίσσομαι ότι το πρόγραμμα δε στήθηκε με οικονομικούς όρους αλλά με οικονομικά προσχήματα. Άρα η απάντηση πρέπει να είναι ανάλογη. Τα λες πολύ όμορφα πιο πάνω. Αλλά δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 19/07/2012 22:00:27

      Kαι θα έρθει ο Δαναός να απαγγέλλει ποιήματα!

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 19/07/2012 22:09:29

        Του Κουράκη;

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 19/07/2012 22:18:21

          και όχι μόνο!
          Μη ξεχνάς οτι έχει ατελείωτη συλλογή και αστείρευτη έμπνευση!

          • ΝΙΚΟΣ avatar
            ΝΙΚΟΣ @ Κώστας Ροδινός 19/07/2012 22:35:43

            κ. ΡΟΔΙΝΕ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΗ ΚΑΙ ΠΕΙΣΤΙΚΗ Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΑΣ. συγχαρητήρια. καληνύχτα σε όλους σας (αν ξυπνάς απο τις 5 το πρωι δεν αντέχεις άλλο. εις αύριον τα σπουδαία...)

  12. gio avatar
    gio 19/07/2012 22:37:58

    Εγω βλεπω πως οποιος δουλευει κουτσα στραβα τα καταφερνει, η ανεργια ειναι το μεγαλο προβλημα,εχει γινει ανω κατω ολη η Ελλαδα για να μην μειωθουν τα ειδικα μισθολογια,καπου πρεπει να υπαρχει και ιεραρχια των προβληματων

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ gio 19/07/2012 23:18:38

      Παλιό το κόλπο! Το να συγκρίνω αυτόν που είναι σε δουλεία (με τέτοιους μισθούες πλέον μόνο δουλειά δεν είναι) με αυτόν που είναι ζητιάνος και να λέω προτιμώ να είμαι δούλος ενώ μπορώ να είμαι ελέυθερος είναι ραγιάδικη πλύση εγκεφάλου. Δουλέυει χρόνια τώρα στον Έλληνα και τον έφτασε να έχει κόμπλεξ κατωτερότητας απέναντι στους γερμανούς που δουλέυουν πολύ λιγότερο και παίρνουν τα διπλά. Και ανεχόμαστε να μας βρίζουν ποιοι; Οι φονιάδες της Ευρώπης δις σε 30 έτη...

  13. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 19/07/2012 22:44:14

    Εγώ από την άλλη, αγαπημένε μου φίλε, είμαι πολύ αισίοδοξος.

    Εικάζω ότι σύντομα θα παιχθεί και το τελευταίο επεισόδιο του σήριαλ, οπότε θα φτάσουμε στον πάτο του βαρελιού, που λέει και ο Μπένυ.

    Μετά, γνωρίζοντας ότι έχουμε πιάσει μούργα που λένε και στο χωριό μου, μόνο προς τα πάνω μπορεί να πάει το πράγμα.

    Βέβαια, ένα ακόμη θέμα είναι το με ποιους πολιτικούς ταγούς και με πόσους από τους σημερινούς κατοίκους αυτής της χώρας, θα πάμε προς τα πάνω...

    Για ένα πράγμα μόνο έχω ανησυχία. Μήπως στην πορεία προς τον πάτο έχουμε εθνικό ακρωτηριασμό ή παραίτηση από εθνικά κυριαρχικά δίκαια. Τα άλλα όλα διορθώνονται και μάλιστα γρήγορα (αναφέρομαι σε πολιτικό χρόνο και όχι σε πραγματικό για το "γρήγορα")

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ιεροφάντης 20/07/2012 00:16:02

      Το τελευταίο κομμάτι που αναφέρεις και το πρόσφατο ιστορικό παρελθόν με καθιστούν απαισιόδοξο. Ελπίζω να τη βγάλουμε με τις λιγότερες δυνατές εθνικές απώλειες. Τα επιδόματα και οι μισθοί ξαναφτιάχνονται. Η Κύπρος δεν ξαναφτιάχτηκε.

      • Ιεροφάντης avatar
        Ιεροφάντης @ Γιάννης Φαίλτωρ 20/07/2012 00:26:10

        Σωστά τα λές.

        Ας ελπίσουμε να έχουν γνώσιν οι φύλακες.

        Αυτό μόνο.

  14. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 19/07/2012 22:50:40

    Κεντρική πολιτική των μνημονίων είναι αυτή της εσωτερικής υποτίμησης.
    Η πολιτική αυτή δεν έχει προοπτική επιτυχίας σε μια χώρα που βρίσκεται σε ύφεση χωρίς ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ αναπτυξιακή προσπάθεια.
    Το μόνο που κάνει είναι να ανατροφοδοτεί και να βαθαίνει την ύφεση.
    Το είχαν προβλέψει από την αρχή οι κατά τεκμήριο εγκυρότεροι οικονομολόγοι διεθνώς. Το είδαμε και το βιώσαμε ήδη στην πράξη να αποτυγχάνει.
    Ο μοναδικός, υποτίθεται, σκοπός της πολιτικής αυτής, δηλ. ο περιορισμός -και στο τέλος ο μηδενισμός- του ελλείμματος, μετά τον πρώτο εύκολο χρόνο, όχι μόνο δεν επιτυγχάνεται αλλά βρίσκεται εκτός (πολύ όμως εκτός ...) στόχου.
    Το 2011, παρά τη λαίλαπα των εισπρακτικών μέτρων και παρά την εσωτερική στάση πληρωμών του Δημοσίου, έκλεισε με "μείωση" ολίγων δεκαδικών μονάδων.

    Οι απολογητές των μνημονίων λένε ότι "το μνημόνιο δεν είναι μόνο, ούτε κυρίως, αυτό που εφαρμόστηκε (η πολιτική δηλ. της ακραίας λιτότητας), περιέχει και πολλά άλλα ωραία πράγματα, μεταρρυθμίσεις κλπ., που δεν εφαρμόστηκαν".
    Θυμίζουν έντονα τους ευρωκομμουνιστές που έλεγαν ότι "o σοσιαλισμός δεν είναι μόνο, ούτε κυρίως, αυτό που εφαρμόστηκε στη Σοβιετική Ένωση, δηλ. η δικτατορία - η θεωρία του Μαρξ και του Ένγκελς περιέχει και πολλά άλλα ωραία πράγματα που δεν εφαρμόστηκαν".
    Πρόκειται για εντελώς παραπλανητικά φληναφήματα.
    Το "μνημόνιο" ΕΙΝΑΙ η πολιτική της ακραίας και μονομερούς λιτότητας, διότι αυτή η πολιτική εφαρμόστηκε ME THN EΓΚΡΙΣΗ της Τρόϊκας. Αν η Τρόϊκα εννοούσε και ήθελε κάτι διαφορετικό, θα το απαιτούσε και δεν θα ενέκρινε τις δόσεις.

    Το αίτημα "επαναδιαπραγμάτευσης", επομένως, δεν πρέπει να έχει κανένα άλλο περιεχόμενο, παρά τη "ΣΥΝΟΛΙΚΗ επανεξέταση του προγράμματος", όπως ορθά υποστηρίζει το άρθρο -και η δικαιολογητική του βάση πρέπει να είναι όχι ότι "o λαός δεν αντέχει" (που είναι 100% αλήθεια, αλλά δεν αρκεί ...), αλλά ότι, τεκμηριωμένα, το "πρόγραμμα" δεν βγαίνει και δεν υπάρχει περίπτωση να "βγει", έτσι όπως είναι.

  15. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 19/07/2012 22:59:41

    Ρε παιδιά έχουμε η δεν έχουμε έλλειματα ,έχουμε η δεν έχουμε σπατάλη ,(νοσηλεύτηκα πριν από 8 χρόνια σε δύο νοσοκομεία Δεκέμβριο μήνα κοιμόμασταν με καλοκαιρινες πιτζάμες και ανοιχτά παράθυρα γιατί τα καλοριφέρ έκαιγαν στο φουλ χώρια που η προισταμένη εξασφάλιζε φαγητό και για τα σκυλιά της) έχουμε ή δεν έχουμε φοροδιαφυγή . Περάστε έξω από μία φοιτητική έστια να δείτε τι πετάνε στούς κάδους αφού έχουν έξασφαλίσει οι εργάζόμενοι το φαγητό της οικογένειας τους και των συγγενών τους . Η τρόικα η Μέρκελ ο Σόιμπλε και η Λαγκαρτ μας φταίνε; Ας συμαζέψουμε το σπίτι μας και μετά ας πάμε να τους τρίψουμε στη μούρη το μνημόνιο τους........

  16. Καβαλιώτης avatar
    Καβαλιώτης 19/07/2012 22:59:43

    Το ποιά τύχη μπορεί να έχει το παραπάνω αίτημα, μπορεί να είναι αντικείμενο μιας άλλης ανάρτησης.

  17. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 19/07/2012 23:01:03

    ΕΞΟΧΟΣ τίτλος,ΔΙΕΙΣΔΥΤΙΚΗ ανάλυση.Χτυπούν πολλοί τον κώδωνα του κινδύνου.Ακούει κανείς;;;

  18. κύριος Χ avatar
    κύριος Χ 19/07/2012 23:02:58

    Καταρχάς εκτιμούμε όλοι ότι γίνονται προτάσεις μέσα από το antinews. Είναι κάτι που πρέπει να συνεχιστεί και αν είναι δυνατόν σε όλα τα επίπεδα, όχι μόνο στα θέματα υψηλής πολιτικής αλλά και στα πιο ταπεινά. Θα είχε ας πούμε πολύ ενδιαφέρον να αρχίσουμε να προτείνουμε πχ τρόπους εξοικονόμησης πόρων ή ακόμα και να δείχνουμε που υπάρχει σπατάλη.

    Θα διαφωνήσω με την πιθανότητα επιτυχίας της πρότασής σας έστω και αν στην ουσία της είναι σωστή. Δεν πιστεύω δλδ ότι υπάρχει περίπτωση να δεχτεί η Τρόικα, η Γερμανία ή και άλλες χώρες εταίροι κάτι διαφορετικό από την εφαρμογή του προγράμματος που έχει συμφωνηθεί αυτή τη στιγμή. Οι αντιδράσεις σε αντίθετη περίπτωση στο εσωτερικό της Γερμανίας αλλά και σε άλλες χώρες φιλικές της, όπως επίσης και οι απαιτήσεις Ιρλανδίας, Πορτογαλίας, Ισπανίας ως συνέπεια της αλλαγής στο δικό μας πρόγραμμα είναι πράγματα που θα θελήσουν να αποφευχθούν πάση θυσία. Και τι θα κάνουν θα μου πείτε, θα μας διώξουν αν επιμείνουμε σε μη εφαρμογή αν δεν αλλάξει? Όχι απλά θα συνεχίσουν την πίεση μέσω της καθυστέρησης των δόσεων μέχρι συμμορφώσεως αλλά παράλληλα θα εντείνουν τη στοχοποίηση περί μοναδικής περιπτώσεως της Ελλάδας, ότι είμαστε οι χειρότεροι, δεν βάζουμε μυαλό, ότι οι άλλοι πάνε καλά (βλέπε σχόλια για Πορτογαλία τελευταία) κτλ. Τι μπορεί να γίνει λοιπόν?
    Λίγα πράγματα τώρα. Το παίζουμε καλά παιδιά δείχνοντας ότι εφαρμόζουμε το πρόγραμμα για το 2012, βρίσκοντας από που θα κόψουμε τα επόμενα χρόνια δίνοντας τος κατευθύνσεις προς το παρόν, ας αφήσουμε και τη λέξη μνημόνιο για λίγο έστω για ψυχολογικούς λόγους. Το βάρος πρέπει να πέσει στις σπατάλες, περικοπή δαπανών, μείωση του Δημοσίου (εγώ θέλω και απολύσεις προσωπικά) και στους υψηλούς μισθούς και συντάξεις (τίποτα να μην πειραχθεί κάτω απο 1200 ευρώ ας πούμε και πάνω από αυτό σταδιακές μειώσεις με πλαφόν τα 2400). Πλαφόν ΚΑΙ στα ειδικά μισθολόγια ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ, να την αφήσουν γρήγορα αυτή τη μπούρδα περί ισοδυνάμων για να σωθούν τα ειδικά (μαχαίρι και στα ειδικά εκτός από τις πιο χαμηλές βαθμίδες τους), ας βρουν τα ισοδύναμα και ας τα διαθέσουν σε κοινωνικές παροχές στους πραγματικά αδύνατους. Στις περιπτώσεις που αυτό προσκρούει σε Σύνταγμα (δικαστικοί) πρέπει να γίνει από τους ίδιους σαν ένδειξη συμπαράστασης, υπάρχουν τρόποι να τους πείσεις πιέζοντάς τους. Και μέριμνα για τα πιο αδύναμα πραγματικά στρώματα ξανά και ξανά και ξανά.
    Στους αμέσως επόμενους μήνες θα πρέπει να ενταθούν οι πιέσεις από μέρους μας για παράταση τους προγράμματος προσαρμογής και με τη βοήθεια των αμερικάνων (εκλογές Νοεμβρίου). Πρέπει να σκεφτούμε ότι ακόμα και να ήθελε να δώσει πχ μια παράταση η Μέρκελ στην Ελλάδα, είναι δέσμια στην κοινή γνώμη της Γερμανίας, πρέπει να βρούμε το κατάλληλο σερβίρισμα για να γίνει αυτό από μέρους της.
    Η ανάπτυξη από άλλους τομείς πλην του τουρισμού με αρχή το 2013, αν βοηθήσουν και οι συνθήκες λίγο, δεν υπάρχει περίπτωση να αποδώσει καρπούς γρήγορα, ότι κι αν έχει ο καθένας στο μυαλό του. Ναι το 2013 θα είναι δραματικό αλλά πρέπει να ανασυνταχθούμε και να αρχίσουμε να δουλεύουμε σταθερά από τώρα στη βελτίωση της εικόνας μας, της σταθερότητας κτλ. Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες αύξησης του τουρισμού αφού έπεσαν και θα πέσουν και άλλο οι τιμές μας, αυτό μπορούμε να το κάνουμε πλεονέκτημά μας για του χρόνου το 2013.
    Επίσης δια ροπάλου στήριξη κάθε προσπάθειας επιχειρηματικής που εξάγει οτιδήποτε, που καλύπτει ή αντικαθιστά εισαγόμενα προϊόντα στην ελληνική αγορά, αξιοποίηση του ΕΣΠΑ στις προηγούμενες κατευθύνσεις. Και είναι επίσης απαραίτητο να μπουν στο παιχνίδι της ανασυγκρότησης οι Έλληνες πλούσιοι, επιχειρηματίες, εφοπλιστές εντός και εκτός χώρας, πιστεύω θέλουν να βοηθήσουν και η παλιά και αρκετοί από τη νέα γενιά θέλουν να δείξουν ότι κάτι κάνουν και αυτοί.

    Είναι πραγματικά απίστευτο πως μια χώρα τόσο όμορφη αντικειμενικά - με τέτοιο ιστορικό ενδιαφέρον πολιτιστικά (τρομερά τουριστικά ατού), με τόσο εύφορο έδαφος και κλίμα, με νεολαία πλέον μορφωμένη σε μεγάλο βαθμό και με τόσα άλλα... να έχει καταφέρει να χρεωκοπήσει.

  19. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 19/07/2012 23:12:52

    Kαι προ μνημονίου η Ελλάδα είχε τεθεί υπό ευρωπαικό έλεγχο ή "έλεγχο".
    Επιτήρηση το λέγανε. Θυμάμαι τον Αλογοσκούφη να ανακοινώνει θριαμβευτικά την έξοδο από την επιτήρηση.
    Χωρίς τoυς διάφορους Τόμσεν και Μαζούχ, που ξεσκονίζουν νούμερα και κιτάπια υπουργείων κανένας Ντελόρ και κανένας Πρόντι δεν μπορεί να κάνει δουλειά.
    Δεν θα το δεχθούν και για πολιτικούς λόγους. Αν επιλέξουν τέτοιου είδους πολιτικοί να συγκρουστούν ευθέως με τη Γερμανία θα το κάνουν σε "γήπεδο" που θα έχουν πλεονέκτημα και όχι στην Ελλάδα που καλώς ή καλώς τής αποδίδεται ασωτία.
    Είμαστε μόνοι μας. Να το χωνέψουμε. Μπορούμε να βρούμε συμμάχους σε θέματα όπως η επιμήκυνση και άλλα( ανάπτυξη , ισοδύναμα) , αλλά στον πυρήνα του θέματος είμαστε μόνοι μας.
    Έβλεπα τις αντιδράσεις των διυθύνσεων των Νοσοκομείων ( Ελπις, Αγία Όλγα, Πατησιών) που φωνάζουν να μην κλείσουν λόγου χάρη. Πρέπει να κλείσουν. Όσοι ασχολούνται με το θέμα και έχουν ελάχιστη γνώση των δεδομένων συμφωνούν πως νοσοκομεία στην Αθήνα πρέπει να κλείσουν και να διοχετευθεί το προσωπικό σε άλλους τομείς ( κλινικές και τμήματα ΕΠ) . Άλλα το βλέπω το έργο: "η τρόικα γκρεμίζει το κοινωνικό κράτος, κάτω οι δοσίλογοι", θα φωνάζουν γνωστοί και μη εξαιρετέοι.
    Κανείς Πρόντι δεν θα μας πει τι πρέπει να κάνουμε, πολλά τα ξέρουμε και αποφεύγουμε να τα κάνουμε. Και σοφούς έχουμε στην Ελλάδα. Και η κυβέρνηση έχει και γνώστες και "σοφούς" , με πρώτο τον επικεφαλής της που σωστά διέγνωσε την υπερβολική δόση υφεσιακών μέτρων. Κανέναν Ντελόρ δεν χρειαζόμαστε. Αυτό πιστεύω εγώ, κ. Ροδινέ και μπορεί να κάνω λάθος.
    Αλλά τώρα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τελειώνουν τα κοψίματα μισθών έρχεται μια πιο δύσκολη φάση. Η σύγκρουσή μας με τον κακό μας εαυτό. Η επανίδρυση δεν έγινε τότε που τα πράγματα ήταν πιο χαλαρά. Τώρα ή θα γίνει ή θα καταδικαστούμε σε κατάσταση "αποτυχημένου κράτους".

  20. Kommenos avatar
    Kommenos 19/07/2012 23:22:51

    Και τι σας κάνει να πιστεύετει ότι οι δανειστές μας και η Τρόικα έχουν όρεξη να συζητήσουν όλα αυτά για τα οποία συμφώνησαν οι Σαμαράς - Βενιζέλος - Κουβέλης;

    Για να εξηγιόμαστε: Για να επιβληθεί στον ελληνικό λαό ένα δίκαιο φορολογικό σύστημα στο οποίο θα υποχρεούνται όλοι (περιλαμβάνονται και οι εξυπνάκηδες) να πληρώνουν φόρους με την ίδια κατανομή που πληρώνουν φόρο οι λοιποί Ευρωπαίοι .....

    ...... θα πρέπει να στείλουν στην Ελλάδα θωρακισμένες μεραρχίες και να βομβαρδίζουν καθημερινά τις πόλεις και τα χωριά με ναπάλμ.

    Σε αντίθετη περίπτωση όλο θα υπόσχονται "δίκαιο φορολογικό σύστημα" αλλά και όλο θα συμφωνούν οι πολιτικοί αρχηγοί ΝΔ - ΠΑΣΟΚ -ΔΗΜΑΡ ότι φόρους πρέπει να πληρώνουν μόνο οι βλάκες οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι και όχι οι φοροφυγάδες ελεύθεροι επαγγελματίες (πελατεία - λόγω ψήφων - των πολιτικών μας).

    • Νατάσα avatar
      Νατάσα @ Kommenos 20/07/2012 00:13:45

      > οι φοροφυγάδες ελεύθεροι επαγγελματίες (πελατεία - λόγω ψήφων - των πολιτικών μας)

      Μάλλον πάσχετε από αμβλυωπία ή δεν ξέρετε αριθμητική.

      Κι εγώ που νόμιζα ότι οι χιλιάδες διορισμένοι κομματογλείφτες από ΠΑΣΟΚ/ΝΔ που μπήκαν από το παράθυρο σε δημόσιο και ΔΕΚΟ είναι η κατ' εξοχήν (αριθμητικά τουλάχιστον) πελατεία των πολιτικών...

  21. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 20/07/2012 00:32:34

    Αγαπητέ Ιεροφάντη,
    1. - είναι δυνατόν να επικαλείσαι εσύ τον Καρχιμάκη;
    Δυο χρόνια Γραμματέας του ΠΑΣΟΚ γιατί δεν ασχολήθηκε με τον Προβόπουλο;

    2.-έχεις σκεφτεί οτι μπορεί να είναι καλύτερα να εμπλακούν περισσότερο στη διακυβέρνηση για να μη μπορούν να την τορπιλίσουν αργότερα;
    3.- Οι Γόρδιοι δεσμοί κόβονται στην κατάλληλη στιγμή.
    Και ο Αλέξανδρος πρώτα δοκίμασε να τον ...λύσει.

  22. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 20/07/2012 00:33:03

    Μιας και έπιασες τους ομολογιούχους που τους κούρεψαν τις οικονομίες μιας ζωής και την πίστη τους στην φερεγγυότητα του κράτους τους, έχεις να μου πεις τι πρόκειται να κάνει η Κυβέρνησή μας για αυτούς;

    Ή δεν περιλαμβάνεται η περίπτωσή τους στις Προγραμματικές της Συγκυβέρνησης;

    Αδέξιε Δεξιέ, μη παίζουμε με τα λόγια.

    Καλή η προσπάθεια να βαφτιστεί το κρέας, ψάρι, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα είναι αμείλικτη.

    Εφάπαξ σε μη δικαιούχους, επιδόματα τυφλότητας σε μη τυφλούς και άλλα ευτράπελα να κοπούν. Εκεί συμφωνώ. Αλλά δυστυχώς, με αυτό τον τρόπο δεν εξοικονομείς 11,5 + 3 δις σε μέτρα που πρέπει να έχεις παρουσιάσει σε 4 εβδομάδες. Δυστυχώς...

  23. Περικλής avatar
    Περικλής 20/07/2012 01:42:20

    Μία χώρα που δεν παράγει τίποτα , που ο μισός πληθυσμός και το 80% των επιχειρήσεων είναι κρατικοδίαιτοι , που ο κρατικός μηχανισμός είναι διεφθαρμένος από τον υπουργό μέχρι τον κλητήρα (υπάρχουν κάποιες μικρές οάσεις όπως δάσκαλοι και καθηγητές Μέσης εκπαίδευσης και κάποιοι λίγοι ακόμα ) , που η κομματοκρατία και το ρουσφέτι οργιάζουν , ΔΕΝ μπορεί στα 10εκ. πληθυσμό να έχει ΑΕΠ 230 δισ. ευρώ (2010) και ταυτόχρονα έλλειμμα 10% ανεργία 22% και χρέος 328 δισ ευρώ (2010).
    Πρόκειται για φούσκα.
    Η φούσκα ή θα σκάσει ή με βίαιο τρόπο (άτακτη χρεοκοπία) θα συρρικνωθεί άμεσα στα πραγματικά της μεγέθη. Τα περί διαπραγματεύσεων είναι για τους Ιθαγενείς.

    • No Way avatar
      No Way @ Περικλής 20/07/2012 02:23:59

      Η Ελλαδα εχει αγροτικη παραγωγη , πολυτιμα μεταλλα (βωξιτες , αλουμινια , μανγησιο κλπ ) τουρισμο και καποιες βιομηχανιες , ωστοσο δεν μπορει να τρεφει το μεγεθος των πρωτογενων δαπανων της ( μισθοι , συνταξεις 30 δις) , ουτε να δανειζεται εσαι τετοια αστρονομικα ποσα
      Ακομα και χρεωκοπια να γινει , αν δεν γυρισει στο εθνικο της νομισμα , το χρεος θα φτασει συντομα στα σημερινα επιπεδα , ασχετως αν κοπει

      Μονο με νομισματικη υποτιμηση θα εχει ανταγωνιστικη οικονομια
      Με περιορισμο κινησης κεφαλαιων θα ελεχξει την τεραστια εκροη κεφαλαιων στο εξωτερικο , πιανωντας τους φοροφυγαδες
      Το κυριοτερο , ειναι οτι με την κοπη του εθνικου νομισματος θα ελαφρωσει τον προυπολογισμο της , κατα 40% αφου μισθοι , συνταξεις θα πληρωνωνται σε αυτο , συν την ρευστοτητα του τραπεζικου συστηματος της

      Οι τραπεζες εχουν λαβει εκατονταδες δις ως εγγυησεις και ρευστο , τα ποσα αυτα εχουν μετακυλησει στο κρατικο προυπολογισμο φουσκωνωντας περαιτερω τα χρεη ,και αυτο θα συνεχιζεται οσο ειναι στο ευρω
      Μονο με επιστροφη στην δραχμη θα σταματησει αυτη η νοσηρη κατασταση

    • abc avatar
      abc @ Περικλής 20/07/2012 14:01:31

      " μια χώρα που δεν παράγει τίποτα"
      προφανώς θα αναφέρεστε στην πλουσιώτερη χώρα της γής αγαπητε Περικλή, το Λουξεμβούργο δηλαδή...ή μήπως το Λιχτενστάιν?

  24. No Way avatar
    No Way 20/07/2012 02:10:04

    Η μονη πραγματικη βοηθεια που μπορει να παρασχει η ευρωπη στην Ελλαδα ,να την βοηθησει να επιστρεψει με ομαλοτητα στο εθνικο της νομισμα


    Από τα 31,3 δις ευρώ της επόμενης μεγάλης δόσης πόσα κεφάλαια θα καταλήξουν στην πραγματική οικονομία;
    Μηδέν.
    Αν εκτιμάται ότι η προσέγγιση αυτή είναι αυθαίρετη τότε ας δούμε πως θα κατανεμηθούν τα 31,3 δις ευρώ της επόμενης δόσης.
    Περίπου 23,8 με 24 δις θα δοθούν στο ΤΧΣ για να ανακεφαλαιοποιήσει τις τράπεζες.

    Ανακεφαλαιοποίηση σημαίνει θωράκιση των τραπεζών σε κεφάλαια αλλά τα κεφάλαια αυτά έρχονται να καλύψουν τις τεράστιες κεφαλαιακές ζημίες από το PSI και την Blackrock.
    Να σημειωθεί ότι ενώ θα ανακεφαλαιοποιηθούν θα χρωστούν και 135,5 δις ευρώ ρευστότητα στην ΕΚΤ και στην ΤτΕ μέσω του ELA δηλαδή πάλι στην ΕΚΤ.
    Ως εκ τούτων τα κεφάλαια που θα διατεθούν δεν θα μπορούν να στηρίξουν την οικονομία.
    Από τα 31,3 δις ευρώ αφαιρώντας τα 24 δις απομένουν 7,3 δις ευρώ.
    Από αυτά τα 7,3 δις πρέπει να αφαιρεθούν 4,6 δις ευρώ για πληρωμή τοκοχρεολυσίων.
    Άρα απομένουν 2,7 δις ευρώ.

    Αυτά τα 2,7 δις ευρώ πρέπει να καλύψουν
    1)ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου 1,3 δις ευρώ
    2)αποπληρωμές εντόκων 2 δις ευρώ
    3)χρηματοδότηση ελλείμματος 600 εκατ

    Συνολικά 3,9 δις ευρώ ενώ έχουν απομείνει 2,7 δις ευρώ.
    Όχι μόνο δεν περισσεύει 1 ευρώ αλλά προκύπτει και έλλειμμα εκτίμησης μεταξύ της δόσης του δανείου και των υπολογισμένων εξόδων
    Βέβαια από τις αποκρατικοποιήσεις η Ελλάδα συγκέντρωσε 1 δις ευρώ που καλύπτει μέρος του ελλείμματος αυτού αλλά η ουσία είναι ότι στην πραγματική οικονομία δεν θα φθάσει ούτε 1 ευρώ.
    Πραγματικά πρωτοφανής εξέλιξη. Η Ελλάδα βρίσκεται σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης


    bankingnews.gr

  25. DI.KO avatar
    DI.KO 20/07/2012 02:17:15

    Κύριε Ροδινέ,
    πολύ καλή, σοβαρή και ρεαλιστική η ιδέα (μια από τις καλύτερες που έχω διαβάσει) για σύσταση "επιτροπής σοφών" και με τα πρόσωπα που αναφέρατε. Τόσο ο Πρόντι όσο και ο Ντελόρ είναι καλοί γνώστες των πραγμάτων αλλά και γνώστες της νοοτροπίας και επιχειρηματικότητας των Νοτίων, πράγμα που κατά την γνώμη μου λείπει παντελώς από τα μέλη της τρόϊκας και τον Ραϊχενμπαχ. Αντιλαμβάνονται τις κοινωνικές ευαισθησίες και τα όρια αντοχής του κόσμου.
    Η "επιτροπή σοφών" θα μπορούσε να γίνει χωρίς καμιά απολύτως έγκριση από Βρυξέλλες, Βερολίνο ή Ελσίνκι κ.ο.κ. Εδώ ο κ. Σαμαράς πρέπει να δείξει πυγμή και να παρουσιάσει μια τέτοια ομάδα σαν προσωπική του επιλογή και με το σκεπτικό που αναφέρατε. Ψυχολογικά κάτι τέτοιο θα ήταν για τον λαόν μας, όχι βέβαια μια σανίδα σωτηρίας, αλλά μια κάποια ελπίδα για μια πιο ανθρώπινη αξιολόγηση και αντιμετώπιση της κατάστασης που βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Ελπίζω η πρόταση σας να εισακουστεί έστω και αν κοστίσει κάποια χρήματα. Τόσους και τόσους συμβούλους, γ. γραμματείς και υφυπουργούς έχει η κυβέρνηση (το ευέλικτο σχήμα πήγε περίπατο) η χρησιμότητα των οποίων είναι ήδη αμφιλεγόμενη, η "επιτροπή των σοφών" δεν θα επιβάρυνε σημαντικά τον προϋπολογισμό. Επί πλέον θα ικανοποιούσε και την ανάγκη, όπως πάρα πολλοί έχουν επισημάνει, για ένα εθνικό σχέδιο αντιμετώπισης της κρίσης.

    Ευχαριστώ για την φιλοξενία.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ DI.KO 20/07/2012 07:31:11

      αγαπητέ, ευχαριστώ!
      Καμιά φορά για λόγους οικονομίας χώρου και χρόνου, παραλείπονται οι πολλές επεξηγήσεις, αλλά η λογική μου για τη συγκρότηση της επιτροπής σοφών, είναι αυτή που περιγράφετε.

  26. tiramola avatar
    tiramola 20/07/2012 09:22:43

    Τι τις θες τις επιτροπές Κώστα, δεν κάνουμε ένα δημοψήφισμα να τελειώνουμε?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ tiramola 20/07/2012 13:42:26

      Χαίρε αγαπητέ Τιραμόλα,
      είδες τι έπαθε ο ...δικός σου με το δημοψήφισμα!

  27. Κόνδωρας avatar
    Κόνδωρας 20/07/2012 13:14:38

    @np, από την εμπειρία μου: οι εργαζόμενοι με καθυστερήσεις στις αποδοχές (μετά το Σεπτέμβρη), πολύ γρήγορα θα χάσουν τις αντοχές τους και θα σου την πέσουν για "τα δεδουλευμένα". Ο εργαζόμενος δεν είναι αφεντικό, δεν θα συμμεριστεί εύκολα τις δικές σου δυσκολίες. Μην αναβάλεις σκληρές αποφάσεις...
    Επίσης, παρότι δεν ξέρω τη μπίζνα σου, μην διστάσεις να λανσάρεις ΝΕΑ προϊόντα που βλέπεις ότι έχουν ζήτηση. Είναι η εποχή της ευελιξίας, των προσφορών, και του hard sell. Καλή τύχη!

  28. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 20/07/2012 14:01:22

    Είανι ανάγκη να ξαναγράψω αυτό που έχω γράψει πολλές φορές εδώ και 2 χρόνια:
    Πρέπει να επανεξεταστεί ΟΛΟ το Ευρωπαικό πρόγραμμα, όχι μόνον το Ελληνικό.
    Δεν έχει πιά κανένα απολύτως νόημα η μεμονωμένη αλλαγή του Ελληνικού προγράμματος, η κρίση τροφοδοτείται από Ιταλία - Ισπανία.
    Δείτε τα επιτόκια δεκαετών ομολόγων Ισπανίας - Ιταλίας. Δεν είναι σε καμμιά περίπτωση βιώσιμα και προεξοφλούν διάσωση.
    h**p://www.bloomberg.com/quote/GSPG10YR:IND/chart/
    h**p://www.bloomberg.com/quote/GBTPGR10:IND/chart/

  29. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 20/07/2012 14:07:32

    Ισπανία + Ιταλία δεν χωρούν με τίποτε στον θεσπισμένο Μόνιμο Μηχανισμό ESM. Χρειάζεται ολικός επανασχεδιασμός.
    Οι αγορές και οι διατυπωμένες απόψεις ειδικών συγκλίνουν: Χωρίς άμεση εμπλοκή της ΕΚΤ και έκδοση πρώτων μορφών ευρωομολόγου, είναι αδύνατη η εξασφάλιση επαρκούς "δύναμης πυρός" για διάσωση του Ευρώ.

  30. abc avatar
    abc 20/07/2012 14:29:36

    Αγαπητέ Κώστα Ροδινέ,
    Ας κάνουμε λοιπόν μια υπόθεση εργασίας.
    Συστήνουμε την επιτροπή σοφών και εκτός απο Ρομάνο Πρόντι και Ζάκ Ντελόρ προσθέτουμε Μάριο Σοάρες, Χοσέ Θαπατέρο και Τζο Χίγγινς (Ιρλανδία) και εκτός απο το ισχυρό μας διαπραγματευτικό χαρτί, εξηγούμε στις Βρυξλελλες οτι αν δεν αλλάξουν ρότα, εμείς προχωράμε σε ΟΜΑΔΙΚΗ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑ των PIIGS εντός Ευρώ... Ετσι για να δοκιμάσουμε αντιδράσεις, και βλέποντας πράττουμε αναλόγως...
    Πιστεύεις θα δεχτεί ο Σαμαράς να συμμετάσχει, ή έστω να προτείνει τον Κουβέλη ως "αριστερά" της κυβερνήσεως? ή μάλλον ισχύει αυτο που λέει ο Ιεροφάντης για την αποδοχή της "ιδιοκτησίας" του μνημονίου?

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ abc 20/07/2012 14:46:17

      Σε λίγο θα πρέπει να προστεθεί και ο ίδιος Ραχόι και ο Μόντι.
      Βάλε και κάποιον από Σλοβενία (πλησιάζει).
      Δεν τσουλάει πιά το όχημα παρακάτω, με την σημερινή "μηχανή".
      Δες τι γράφει ο Wolfgang Münchau στον Spiegel:
      Ο σημερινός θεσπισμένος Μόνιμος Μηχανισμός ESM είναι "βαρέλι διχως πάτο", χρειάζεται ν' αλλάξει ριζικά η Συνθήκη που τον προσδιορίζει.
      "Ισπανία και Ιταλία απαιλούνται άμεσα. Θα έχουμε θερμό καλοκαίρι", καταλήγει ο Wolfgang Münchau.
      h**p://www.spiegel.de/wirtschaft/spanien-krise-mogelpackung-vor-dem-bundestag-a-845055.html

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ abc 20/07/2012 14:51:54

      Οι Ισπανικές τράπεζες δεν χρειάζονται δάνεια ή εγγυήσεις. Μετά την καταστροφή των ακινήτων, τους λείπουν ίδια κεφάλαια μεταξύ 100 και 200 δις Ευρώ.
      Ο ESM για να τις σώσει, είναι αναγκασμένος να πάρει κοινές μετοχές τους, να "κρατικοποιήσει" τις τράπεζες. Με το σημερινό θεσμικό πλαίσιο δεν μπορεί να το κάνει.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ abc 20/07/2012 15:00:52

      δεν έχω στο μυαλό μια επιτροπή ...τέως.
      Θεωρώ, όμως, και σ' αυτό έχει δίκιο ο Θείος, οτι οι μέχρι τώρα συνταγές απέτυχαν και πρέπει να αναζητηθεί μια συνολική λύση.
      Επειδή παραμένουμε στο στόχαστρο ως οι ...ατίθασοι (διάβασε τις σημερινές δηλώσεις της Φέκτερ) επιμένω οτι πρέπει να κάνουμε αυτήν την αξιολόγηση από μια επιτροπή που ουδείς θα αμφισβητήσει το κύρος της.
      Και αυτό μπορεί να γίνει ανεξάρτητα απο άλλες κινήσεις και να αποτελέσει διαπραγματευτικό χαρτί στα χέρια μας.
      Ονόματα μπορώ να σου αραδιάσω δεκάδες.
      Δεν είναι εκεί το ζήτημα...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Κώστας Ροδινός 20/07/2012 15:58:18

        Η κ. Φέκτερ με τις συνεχείς δηλώσεις της κάνει Αυστριακό εσωτερικό κομματικό πίγκ-πόγκ: Η Αυστρία έχει δικομματική κυβέρνηση Σοσισλδημοκρατών και "Χριστιανο"δημοκρατών, με Καγκελλάριο και Πρόεδρο Δημοκρατίας Σοσιαλδημοκράτες, αλλά υπουργό οικονομικών από το CDA.
        Πολλά από τα Ευρωπαικά "παιχνίδια" στα οποία έχουμε μπλέξει άσχημα, φαίνονται οικονομικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι σκληρά κομματικά.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 20/07/2012 16:07:22

          και αυτό επιδεινώνει τα πράγματα...

        • abc avatar
          abc @ Ο Θείος 20/07/2012 20:30:28

          Οπως σας είπα σε άλλο σχόλιό μου οι Αυστριακοί είναι οι μεγαλύτεροι Φασιστογύφτοι της Ευρώπης.
          Πιστεύω οτι πρέπει να βγούν πάραυτα απο την ΕΕ.
          Αλλωστε το θέμα είχε ξανατεθεί στις Βρυξέλλες όταν έστειλαν εκεί τον φασίστα πρόεδρό τους (δεν θυμάμαι το όνομα) και η ΕΕ τους τον έστειλε πίσω. Ο, τι κι αν πουν δεν δικαιούνται να μιλούν, εκτός αν υπογράψουν δήλωση μετανοίας για το αμαρτωλό παρελθόν τους.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ abc 21/07/2012 13:04:12

            Ενώ οι Νεοέλληνες είναι άρχοντες και κουμμουνισταράδες.
            Βρίζετε όλους τους άλλους με κάθε ευκαιρία, κυττάξτε επιτέλους και λίγο μέσα σας !!!!

  31. abc avatar
    abc 20/07/2012 14:40:14

    Μαζί σου τα λέω και εγώ εδω και δυό χρόνια Θείο.
    Η κρίση ξεκίνησε στα PIIGS συνολικα, αμμέσως μόλις ο Ομπάμα απέκρουσε τους Υπερτραπεζίτες το 2007, τυπώνοντας τρισεκατομμύρια δολλάρια.
    Στην Ελλάδα επικεντρώθηκε μετά η προσοχή, επειδή προηγήθηκαν οι κραυγές των ΓΑΠ-Παπακων/νου περι Τιτανικού.
    Επομένως μόνο συνολικά για τα PIIGS θα λυθεί το πρόβλημα.
    Αν απομωνόσουν την Ελλάδα ως "ειδική περίπτωση" απλώς όταν επιλύσουν το πρόβλημα των υπολοίπων θα αναγκαστούν να επιλύσουν και το πρόβλημα της Ελλάδος ως "ειδικής περιπτώσεως" καθυστερώντας και πληρώνοντας επι πλέον...

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ abc 20/07/2012 15:59:50

      Δεν προλαβαίνουν πιά να απομονώσουν. Οι αγορές είναι πολύ πιό γρήγορες από τους κομματικούς.

  32. tiramola avatar
    tiramola 20/07/2012 15:25:35

    Και κάτι άλλο Κώστα...
    Μπορείς να μου εξηγήσεις ή και κάποιος άλλος γιατί είσαι κατά του δημοψηφίσματος?

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ tiramola 20/07/2012 15:57:53

      γιατί αγαπητέ μου φίλε σε περιόδους έντονης αντιπαράθεσης και διχασμού δεν αποφασίζεις με τη λογική, αλλά με το θυμικό.
      Χώρια που για ποιό λόγο πρέπει να γίνονται δημοψηφίσματα προβλέπεται από το Σύνταγμα...

      • tiramola avatar
        tiramola @ Κώστας Ροδινός 20/07/2012 19:30:39

        Ντάξει με κάλυψες...

  33. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 20/07/2012 15:43:57

    Ξεφεύγει πολύ το επιτόκιο δεκαετών ομολόγων Ισπανίας: Πάνω από 7,20 %.
    Shits !! Πάμε γαι "Μαύρη Παρασκευή";

    • abc avatar
      abc @ Ο Θείος 20/07/2012 20:34:10

      Αν η ΕΚΤ δεν προλάβει να τυπώσει χρήμα οι "Μαύρες Παρασκευές" θα είναι κάθε μέρα. Αλήθεια πότε θα κόψουν και τα υπόλοιπα 2 Α της Γαλλίας?
      Και ο "Ευρωπαικός οίκος αξιολόγησης"? Θα γίνει μετά την κρίση?

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ abc 21/07/2012 13:05:31

        Η Γαλλία δεν έχει κανένα πρόβλημα στις αγορές. Δανείζεται ήδη με αρνητικά επιτόκια.
        Λόψτε την παραμύθα, "αριστεροί" Τόριδες και λόρδοι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.