#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/11/2012 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Η Ελλάδα να επανεξετάσει την ψήφο της για τον Προϋπολογισμό της ΕΕ....



Τώρα που πέρασε το πρώτο σοκ από τη ...μη απόφαση του Eurogroup μπορούμε να δούμε τις εξελίξεις με μεγαλύτερη ψυχραιμία. Άλλωστε και το Χρηματιστήριο της Αθήνας, που συνήθως κατακρημνιζόταν μετά από τέτοια γεγονότα, έκλεισε με άνοδο 1,10%. Είναι γιατί κανένας δεν πιστεύει ότι θα δικαιωθούν....πρόωρα οι Μάγια! Αντίθετα υπάρχει η άποψη ότι  τη Δευτέρα θα βρεθεί ....μια «κάποια λύση».

Για να είμαι ειλικρινής, δεν θεωρώ καθόλου αρνητική εξέλιξη  τη χθεσινή αποτυχία του Eurοgroup.  Μπορώ να σας αποκαλύψω ότι την ευχόμουν κιόλας!

Για τους εξής λόγους:

Πρώτον, γιατί κανένας μεγάλος συμβιβασμός δεν γίνεται χωρίς να έχει προηγηθεί μια μεγάλη ρήξη.

Δεύτερον, γιατί δεν πιστεύω ότι οι σημερινοί ηγέτες της Ευρωζώνης μπορούν να αναλάβουν το ρίσκο διάλυσης της. Δεν αποκλείεται να τους προκύψει ως ατύχημα, αλλά το θεωρώ απίθανο να τη ...σχεδιάζουν.

Τρίτον, γιατί η Ελλάδα φρόντισε αυτή τη φορά να μη δώσει αφορμές. Το αντίθετο μάλιστα.

Τέταρτον, γιατί εδώ και τρία χρόνια η ΕΕ κρύβεται πίσω από τη δική μας ασυνέπεια και σκεπάζει τα προβλήματα κάτω από χαλί.

Πέμπτον, γιατί ήταν  καιρός να αποκαλυφθούν οι  «ειλικρινείς» προθέσεις και τα σχέδια όλων. Και νομίζω ότι απεκαλύφθησαν.

Από το χθεσινό Εurogroup, η  Ελλάδα  μπορεί να μην πήρε την ημερομηνία για την καταβολή της δόσης, πέτυχε, όμως, μια ηθική νίκη.

Έδειξε σε όλον τον κόσμο την υποκρισία με την οποία τα μέλη της Ευρωζώνης διαχειρίζονται κρίσιμα προβλήματα.

Φανέρωσε την κοντόφθαλμη λογική τους.

Απέδειξε ότι αυτές οι μεγαλοστομίες περί αλληλεγγύης είναι κούφια λόγια. Ένα παζάρι γίνεται και τίποτα παραπάνω.

Οι ...κήρυκες της συνέπειας απεδείχθησαν άξιοι του Όσκαρ της ...ασυνέπειας!

Πολύ θα το ήθελαν είναι αλήθεια, να μας κουνήσουν πάλι το δάχτυλο και να μας πούνε ότι δεν τηρήσαμε πάλι τις δεσμεύσεις μας, αλλά δεν τους έκατσε το σενάριο!

Διατύπωσα  και χθες το ερώτημα: και τώρα τι;

Στις 2 Οκτωβρίου έγραφα εδώ στο Antinews Για τα πέντε ζητήματα που πρέπει να θέσει ο  Σαμαράς στους δανειστές,

 Πρώτον, περαιτέρω μείωση των επιτοκίων δανεισμού, προκειμένου να εξοικονομήσουμε χρήματα από τους τόκους.........

Δεύτερον, OSI, δηλαδή, «κούρεμα» των ομολόγων που διακρατεί η ΕΚΤ, τουλάχιστον στην τιμή κτήσης τους. Είναι αδιανόητο να κερδοσκοπεί σε βάρος μας η ΕΚΤ. Επί πλέον, η λήξη των ομολόγων αυτών να παραταθεί τουλάχιστον για μια δεκαετία πέραν του 2020.

Τρίτον, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να γίνει μέσω του ESM και κατά συνέπεια τα δάνεια αυτά να μείνουν εκτός δημοσίου χρέους. Αυτό, δηλαδή, που έχει αποφασιστεί  για την Ισπανία.

Τέταρτον, αν η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών γίνει από τον ESΜ, τότε μεγαλύτερα κεφάλαια από την περιώνυμη πλέον «μεγάλη δόση», να χρησιμοποιηθούν για την εξόφληση των ληξιπρόθεσμων οφειλών του δημοσίου προς τους ιδιώτες, αλλά και για την ενίσχυση του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων.

Πέμπτον, επέκταση του χρόνου της δημοσιονομικής προσαρμογής μέχρι το 2016.»

 1.Η ελληνική πλευρά, λοιπόν, νομιμοποιείται πλέον ηθικά και πολιτικά να θέσει πλέον  αιτήματα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων.

Γιατί έκανε το τμήμα της διαδρομής που την αφορούσε και ανταπόκριση δεν βρήκε. Και αυτή η αντιμετώπιση αποτελεί μεγίστη προσβολή και προς τον ελληνικό λαό και προς τα δημοκρατικά ιδεώδη και την κληρονομιά της Ευρώπης. Δείχνει μια ανυπόληπτη ΕΕ.

2.Η ελληνική πλευρά πρέπει να επιμείνει σε μια πραγματική λύση πνοής. Τέρμα πια τα τερτίπια και τα κόλπα του Σόϊμπλε με τις ...λύσεις του τριημέρου. Η Ελλάδα ματώνει και δικαιούται να απαιτήσει να μπει ένα τέλος στα πολιτικά και όχι μόνο, παιχνίδια. Να πει, επί τέλους, ένα όχι σε μια νέα λύση κοροϊδία.

3. Η άμεση εκταμίευση του συνόλου της δόσης των 44 δις είναι εκ των ών ουκ άνευ προϋπόθεση. Χωρίς ....ειδικούς λογαριασμούς και άλλα προσκόμματα.

Και αν τα αιτήματά μας δεν γίνουν δεκτά;

Αν δεν γίνουν δεκτά, πολύ φοβούμαι ότι θα καταλήξουμε πάλι σε κάποια εμβαλωματική λύση και στην επόμενη αξιολόγηση της τρόικας θα συζητάμε πάλι για ...νέα μέτρα.

Αν συμβεί αυτό, ο πολιτικός χρόνος και αυτής της κυβέρνησης θα αρχίσει να μετράει αντίστροφα (γιατί η κοινωνία δεν αντέχει άλλο και όποιος δεν το βλέπει ζει σε άλλη χώρα ή έχει αποκοπεί από την πραγματικότητα)

Αν δεν γίνουν δεκτά, η Ελλάδα θα πρέπει να επανεξετάσει τη θέση της και την ψήφο της για τον Προϋπολογισμό της ΕΕ....

Σε πρώτη φάση....

 Κώστας Ροδινός 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. cp avatar
    cp 22/11/2012 08:08:51

    Ωραίο το σχόλιο σας κε Ροδινέ αλλά θέλουν να διαπραγματευθούν ?
    Το θέμα είναι ότι η Ελλάς είναι το 2% .
    Οι πολλές προβληματικές χώρες μεγάλο ποσοστό.
    Αν εφαρμόσουν κάτι για μας ,πρέπει να το εφαρμόσουν και για αυτούς!
    Να αναδιατάξουν την αρχιτεκτονική του ευρώ !
    Εκεί βρίσκεται η καρδιά του ζητήματος !
    Και η αναδιάταξη είναι πολύ μα πολύ επίπονη ,πολιτικά ,οικονομικά,εθνικά για κάθε χώρα.Για αυτό δεν την τολμούν !

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ cp 22/11/2012 14:14:52

      η αρχιτεκτονική του ευρώ, που όντως είναι η ουσία του προβλήματος, απαιτεί ευρύτερες συμμαχίες.
      Εδώ τρία χρόνια δεν μπορούν να διαχειριστούν μια οικονομία που αναλογεί στο 2% του ΑΕΠ της ευρωζώνης.

  2. Άπολις avatar
    Άπολις 22/11/2012 08:21:51

    Η Ελλάς αρκεί να απαιτήσει τα αυτονόητα. Άμεση καταβολή δόσης, επιμήκυνση, ΕΣΠΑ. Τα υπόλοιπα τα διαπραγματεύεται το ΔΝΤ για λογαριασμό μας. Και από πολύ ισχυρότερη θέση, απ'ότι εμείς.
    Όπως & νά'χει, το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης, θα βρίσκεται κάπου ενδιάμεσα στην πρόταση της Γερμανίας, και αυτήν του ΔΝΤ.
    Και το που "θα κάτσει" αυτό, μπορούμε να το επηρεάσουμε, όσο μπορεί να επηρεάσει ένας ασθενής σε καταστολή, τους θεράποντες ιατρούς του! Καλημέρα!

    • Άπολις avatar
      Άπολις @ Άπολις 22/11/2012 08:48:05

      Να συμπληρώσω πως λογικά, η μπίλια θα κάτσει πιο κοντά στις θέσεις Σόιμπλε, ώστε να δοθεί ο χρόνος στις 17 κυβερνήσεις να "καλλιεργήσουν τον σπόρο", που το ΔΝΤ έβαλε στο τραπέζι.

  3. Δρυς avatar
    Δρυς 22/11/2012 08:31:34

    Αν αρχίσουμε να συζητάμε πάλι για "…νέα μέτρα" θα γίνει της πόπης. Επίσης ο πολιτικός χρόνος και αυτής της κυβέρνησης ήδη μετράει αντίστροφα, οι πολιτικές της έχουν ξεκαθαριστεί και μένει να δούμε τι θα πετύχει από πλευράς στόχων, αν και δε τη βλέπω με ελευθερία κινήσεων, οπότε λίγα πράγματα.

  4. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 22/11/2012 08:51:22

    Καλημέρα Κώστα,τά σέβη μου.Προτιμώτερη τῆς ἠθικῆς νίκης ἡ δόση.Εἰδικά ὅταν αὐτή(ἡ νίκη),ἐπιτυγχάνεται ἐναντίον ἐκείνων ἀπό τούς ὁποίους περιμένεις νά σέ «σώσουν».Ἡ Μέρκελ καί ὅλοι οἱ ἰσχυροί παίκτες δέν καταλαβαίνουν ἀπό τέτοιες ἦττες.
    Κατά τή γνώμη μου,θά ἔπρεπε ἡ κυβέρνηση νά προετοιμάζεται γιά τῆς συνέπειες ἀπό τήν πραγματοποίηση τῶν ἄσχημων σεναρίων,ἤ,ὅπως τό λές,νά ἀρχίσει νά σκέφτεται τήν χρησιμοποίηση τῶν ὅποιων ἀτού ἴσως διαθέτει.Καί σίγουρα θά πρέπει νά εἶναι προετοιμασμένη γιά βίαιες ἀντιδράσεις ἀπό τόν κόσμο μετά τήν ἐπιβολή τῶν νέων μέτρων τό 2013.Τῶν ὁποίων μέτρων,τίς σχετικές ἐγυκλίους δέν θά ἔπρεπε νά ἀποστείλει τὁ ἀρμόδιο Ὑπουργείο πρίν καταβληθεῖ ἡ δόση,τό θεωρῶ κοροϊδία.

  5. η Dimi avatar
    η Dimi 22/11/2012 09:10:45

    " Ένα μικρό παιδί μπορεί να διδάξει σε έναν ενήλικο τρία πράγματα: (1) να είναι ευτυχισμένος χωρίς ιδιαίτερο λόγο, (2) να είναι πάντα απασχολημένος με κάτι, (3) να ξέρει να απαιτεί με όλη του τη δύναμη της ψυχής του αυτό που θέλει."
    ~Πάουλο Κοέλο (1947 – ) Βραζιλιάνος πολυβραβευμένος συγγραφέας και υποψήφιος για το Διεθνές Λογοτεχνικό Βραβείο Δουβλίνου, γιά το "H Βερόνικα αποφασίζει να πεθάνει"

    • astros avatar
      astros @ η Dimi 22/11/2012 10:00:22

      Το πρόβλημα αγαπητή Dimi είναι πως για να κάνει αυτά που λές, πρέπει πρωτα απ' όλα, γιατί εκεί φτάσαμε τώρα, να έχει εξασφαλισμένη στέγη, τροφή και προστασία που λέει κι ο Διονύσης...

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ astros 22/11/2012 16:54:11

        @astros Aυτά τα λέει ο Πάουλο Κοέλο, ο οποίος κάτι περισσότερο γνωρίζει γιά τα γελαστά, πάμπτωχα μικρά "διαμάντια" που ζουν στις φαβέλες. Άρχισε ήδη, το βίαιο “παιδομάζωμα” στις φαβέλες του Ρίο, λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων 2014, στη Βραζιλία. Κι όμως! Αυτά τα ανεπιθύμητα, πεινασμένα παιδιά του γκέτο, που πρέπει από ντροπή να τα εξαφανίσουν, αυτά τα παιδιά ενός κατώτερου θεού όπως απαξιωτικά αποκαλούνται, καθώς παίζουν ξυπόλητα και άπλυτα στα λασπόνερα, αισθάνονται ευτυχισμένα, χωρίς κανένα συγκεκριμένο λόγο. Και είναι πάντα απασχολημένα με την αναζήτηση τροφής μέσα στις χωματερές και το παιχνίδι με τη μπάλα που λατρεύουν. Τα απαξιωμένα αυτά μικρά παιδιά, έχουν μάθει με πείσμα να παλεύουν, να ονειρεύονται και με όλη τη δύναμη της ψυχής τους να διεκδικούν, τη δική τους ισότιμη θέση κάτω από τον ίδιο ουρανό. Και δίνουν στους ενήλικες μαθήματα πολλά, με πολλαπλά νοήματα. Το νόημα της ρήσης του συγγραφέα και του έργου του είναι διττό. Κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε.

        • alpha avatar
          alpha @ η Dimi 22/11/2012 17:41:40

          Αυτό ενοώ κι εγώ γλεικιά μου Dimi. Nα παίρνουμε το μάθημα εμείς οι ενήλικες οτι αξίζει πολύ περισσότερο το να τους προσφέρουμε στέγη τροφή και προστασία απ το να κάνουμε μια ακόμα ανταγωνιστική κερδοφόρα επένδυση που θα αυξήσει τις καταθέσεις μας σε χρυσό που είναι οι πιό "σίγουρες" τώρα με την κριση...
          Δεν σου ζήτησαν τη βέρα σου για πολλά ευρώ?

        • ΕΕ Ελλην avatar
          ΕΕ Ελλην @ η Dimi 23/11/2012 16:58:26

          Η φτωχεια και η μιζερια μπορει να ειναι ρομαντικη στα ματια ενος συνγγραφεα αλλα δυστυχως υπαρχει και η αλλη πραγματικοτητα.δακρυα,ναρκωτικα ,βια ,φοβος.Δεν ψαχνουν μονο για τροφη τα παιδια αλλα πολλα απο αυτα ειναι σε συμμοριες,παιρνουν κοκα και σκοτονωνται και μεταξυ τους..Σιγουρα μπορουν και να χαιρονται καπου καπου και να ονειρευονται να γινουν..Ροναλντο.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ η Dimi 22/11/2012 14:16:28

      καλημέρα αγαπητή μου Dimi!
      Εξαιρετικό το απόσπασμα, όπως πάντα

    • Aris. A avatar
      Aris. A @ η Dimi 22/11/2012 22:05:25

      Dimi

      Καταπληκτικό.

      Από αύριο θα είμαι ποιο ελαστικός με τον γυιό μου που πετυχαίνει και τα τρια με εξαιρετική ευστοχία.

  6. astros avatar
    astros 22/11/2012 09:53:22

    Εκεί που την έφτασαν οι "φωστήρες" πολιτικοί της, η Ευρωζώνη ξέρει πολύ καλά οτι δεν έχει άλλη επιλογή απο το τύπωμα χρήματος, ή όπως επι το "ευρωπαικότερον" λέγεται ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών μέσω ESM άνευ εγγραφής (Δια διαγραφής δηλαδή) του χρέους αυτού (και άρα συμπλήρωση του ελλείποντος τοιουτοτρόπως χρήματος, δι' εκτυπώσεως προσθέτου τοιούτου.)
    Και επειδή το πιθανώτερον είναι οτι η πρώτη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών δεν θα επαρκέσει, δεδομένου οτι θα πρέπει να αρχίσουν να εξοφλούν οι τράπεζες και τα χρέη τους πρός το κράτος (οι δικές μας του οφείλουν 153 δις μέχρι στιγμής, για την Ιρλανδία δεν το συζητάμε) θα γίνει και δεύτερη ή και τρίτη αν χρειαστεί...Δηλαδή τύπωμα αλλα FED τελικά.
    Οσο και άν το περιέστρεψαν και το περιέφεραν οι πολιτικοί μας ταγοί κατέληξαν εκεί που έλεγαν τα Μαθηματικά και όλοι οι Νομπελίστες οικονομολόγοι αρχης γενομένης απο τον Κέυνς...

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 22/11/2012 10:05:36

    "Δεύτερον, OSI, δηλαδή, «κούρεμα» των ομολόγων που διακρατεί η ΕΚΤ, τουλάχιστον στην τιμή κτήσης τους. Είναι αδιανόητο να κερδοσκοπεί σε βάρος μας η ΕΚΤ. Επί πλέον, η λήξη των ομολόγων αυτών να παραταθεί τουλάχιστον για μια δεκαετία πέραν του 2020.

    Τρίτον, η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών να γίνει μέσω του ESM και κατά συνέπεια τα δάνεια αυτά να μείνουν εκτός δημοσίου χρέους. Αυτό, δηλαδή, που έχει αποφασιστεί για την Ισπανία."

    Κώστα, καλημέρα. Συμφωνώ με όλες τις προτάσεις σου αλλά, αν δεν κάνω λάθος, αν συμβούν τα 2 και 3, η ΕΚΤ θα αφαιρεί το αντίστοιχο ποσό από τα Ελληνικά κεφάλαια ανακεφαλαιοποίησης των Ελληνικών τραπεζών. (~45 δις), πράγαμ που μπορεί να οδογήσει σε χρεωκοπία την ΤτΕ.

    Για μένα το μέγιστο πρόβλημα είναι η έλλειψη εθνικής χρηματοπιστωτικής ανεξαρτησίας, διότι δεν μπορεί ένα ολόκληρο κράτος να στηρίζεται στην ΕΚΤ, δλδ στη Γερμανία, για να εκδίδει ομολογα από τα οποία κερδοσκοπούν οι Ευρωπαίοι. Αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση.

    • astros avatar
      astros @ Νίκος Αργεάδης 22/11/2012 12:21:13

      Μπραβο αγαπητέ Νίκο. Αυτό λέω και εγώ -45 δις η ΤτΕ και περίπου άλλα -935 οι Κεντρικές τράπεζες των υπολοίπων PIIGS, τελικά η ΕΚΤ θα χρειαστεί να τυπώσει περί το 1τρίς Ευρώ και να λύσει το πρόβλημα.
      Σύμφωνα με τον Κρούγκμαν και τον Στίγκλιτς αυτό θα φέρει 4% πληθωρισμό στην Ευρωζώνη και θα ρίξει προσωρινά το Ευρώ στο 1.1 δολ., στη χειρότερη των περιπτώσεων. Επίσης όμως, θα έχει ως αποτέλεσμα την εκτίναξη των Ευρωπαικών εξαγωγών, οπότε και το Ευρώ και η Ανάπτυξη θα επανέλθουν. Βεβαίως οι συγκεκριμένοι πολιτικοί δεν τολμούν να το επιχειρήσουν ευθέως, αλλα εκεί θα συρθούν υποχρεωτικά, αφού μας βγάλουν την ψυχή πρώτα ανησυχώντας για το "πολιτικό τους κόστος"...

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ astros 22/11/2012 13:38:28

        Ευχαριστώ αγαπητέ "Άστρος".

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 22/11/2012 14:18:59

      Νίκο Καλημέρα.
      Η ΕΚΤ πρέπει κάποια στιγμή να αρχίσει να λειτουργεί ως κεντρική τράπεζα με πλήρεις αρμοδιότητες.
      Η σημερινή της δομή αποτελεί ένα από τα βασικά σφάλματα της αρχιτεκτονικής του ευρώ.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Κώστας Ροδινός 22/11/2012 14:24:43

        Κώστα, υπάρχει ιστορικό προηγούμενο ως προς αυτή τη δομή ; Διότι, δεν έχω ακούσει πιο παράλογο πράγμα στην διεθνή σκηνή.

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Νίκος Αργεάδης 22/11/2012 14:27:01

          απ' οτι γνωρίζω όχι!
          Ομως, οι ...αρχιτέκτονες του ευρώ δεν ήθελαν να εκχωρήσουν τόση εξουσία στην ΕΚΤ και ευνόητους λόγους.
          Δημιούργησαν έτσι μια ..οιονεί Κεντρική Τράπεζα

          • alpha avatar
            alpha @ Κώστας Ροδινός 22/11/2012 17:35:35

            Και επειδή το μάτς με την οιονεί ΕΚΤ τους τελειωσε τώρα παίζουν καθυστερήσεις με τη λογική : Ο,τι αρπάξουμε μέχρι να φύγουμε...

          • Bixiou avatar
            Bixiou @ Κώστας Ροδινός 22/11/2012 19:42:15

            Συγχαρητηρια κυριε Ροδινε για το αρθρο σας! Οσο για την Ευρωζωνη, φοβουμαι οτι χωρις παγματικη κεντρικη τραπεζα δεν μπορει να επιβιωσει.

  8. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 22/11/2012 10:56:37

    Ωραίο άρθρο, ειδικά στο σημείο που κάνει απολογισμό του τι συνέβη στο γιούρογκρουπ.

  9. Φελίζα avatar
    Φελίζα 22/11/2012 11:47:22

    Θεωρώ όμως βέβαιο - ακόμα και μετά τις πρόσφατες εξελίξεις - ότι η δόση θα δοθεί , τα πράγματα θα βελτιωθούν και η αίσθηση για το μέλλον της χώρας μας θα αλλάξει επί το θετικότερον - πράγμα καθόλου βέβαιο πριν πέντε μήνες-, αρκεί να αντέξουμε για να δούμε τα αποτελέσματα .....

  10. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 22/11/2012 12:08:26

    Η Γερμανία έχει δείξει ένα απεχθές πρόσωπο, που θυμίζει παλαιότερες "καλές" στιγμές της και με κάνει να υποθέτω τι θα είχε συμβεί στην Ευρώπη αν οι Κεντρικές Αυτοκρατορίες είχαν κερδίσει τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο....
    Οντως, το κλίμα έχει αρχίσει να αλλάζει για την Ελλάδα και να φαίνεται ότι το παρόν πρόγραμμα δεν βγάινει. Και για τους γαλλομαθείς, ορίστε ένα άρθρο γραμμένο με πολλή κατανόηση για την Ελλάδα, εξαιρετικά σαφές, από ένα γαλλικό δεξιό ειδησεογραφικό σάιτ (για να μην νομίζουμε ότι η καθεαυτό ευρωπαϊκή Δεξιά είναι ανθελληνική και μόνο οι σοσιαλιστές και οι λιγοστοί ομοϊδεάτες του Τσίπρα μας στηρίζουν):
    http://fr.novopress.info/126220/defaut-de-la-grece-le-contribuable-paiera-par-paul-le-guern/
    Το άρθρο λέει, ως προοίμιο, το εξής απλό: Το νόμισμα αντανακλά την οικονομική ισχύ μιας χώρας. Εχεις, λοιπόν, μία χώρα με πανίσχυρη βαριά βιομηχανία προσανατολισμένη στην εξαγωγή και μία χώρα που εξάγει...κορινθιακή σταφίδα, και αίφνης οι δύο αυτές χώρες υιοθετούν το ίδιο νόμισμα, φτιαγμένο για τις ανάγκες της πρώτης χώρας! Είναι ένα ιστορικό παράδοξο, ό,τι και να κάνουμε....Δείτε την παγκόσμια οικονομική ιστορία, ΔΕΝ υπάρχει προηγούμενο!
    Αλλά από την άλλη: Φοβούμαι ότι τα μέσα προς αντίδραση που διαθέτουμε απέναντι στη γερμανική ιταμότητα είναι εξαιρετικά περιορισμένα. Και επειδή το μισό της δουλειάς στην οικονομία είναι η ψυχολογία, δεν γνωρίζω κατά πόσο οι δημόσιες σχέσεις μας, ως χώρα, είναι προετοιμασμένες ή ικανές να αντιμετωπίσουν ένα μηχανισμό προπαγάνδας περί τεμπέληδων και τζαμπατζήδων Ελλήνων, που σίγουρα θα εξαπολυθεί εναντίον μας από τους Γότθους και τους δορυφόρους τους στην ΕΕ. Και να γνωρίζουμε ότι αρνητικό κλίμα εναντίον μας υπήρχε, σε κάποιο βαθμό και για τους ίδιους λόγους, και στη Γαλλία. Η ανθελληνική προπαγάνδα του ΓΑΠ είχε κάνει καλή δουλειά....

    • Bixiou avatar
      Bixiou @ ΒΙΣ 22/11/2012 19:44:19

      Δυστυχως, την προπαγανδα για τουs "τεμπεληδες" Ελληνες την διαδιδουμε και εμεις οι ιδιοι. Διαβαστε καποια σχολια αναγνωστων στο χθεσινο αρθρο του κ. Ροδινου.

  11. ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. avatar
    ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΣΤ. 22/11/2012 12:42:45

    Υπάρχουν Έλληνες πολιτικοί που θα πούνε έστω και μια λέξη στούς ξένους???

  12. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 22/11/2012 12:57:17

    Πολύ σωστά όλα όσα γράφετε, μα τελικά τι μένει; Η εξάρτησή μας απ΄τους τοκογλύφους, οι συνεχείς πιέσεις, οι φτηνοί εκβιασμοί, οι απειλές και τα ανήθικα παζάρια, με ''αντικείμενο'' τις ανεκτίμητης αξίας ζωές των ανθρώπων...
    Η απογοήτευση, ο θυμός, η στραπατσαρισμένη περηφάνια και η τραυματισμένη αξιοπρέπεια, θαμμένες κάτω απ΄τις δεσμίδες των δανεισμένων τους Ευρώ...
    Τα ΟΧΙ που δεν είπαμε για λόγους τακτικής, τα ΟΧΙ που δε λέμε γιατί δεν τολμάμε να πιστέψουμε στη δύναμή τους... Ως πότε αυτό το.....φρένο πάντα και παντού, ως πότε ο υπολογισμός σαν ψύχραιμος και ύπουλος δυνάστης, θα επιβάλλει την τυφλή υποταγή και θα σβήνει τη φλόγα μας ;;
    Είμαστε ήδη εκτός ορίων για ...Έλληνες.
    Ή μήπως ως...νεοέλληνες, διαθέτουμε πια ....σχετικότερη κρίση κι ελαστικότερη συνείδηση;; Αυτό δε θα΄ναι όμως...εξέλιξη. Θα΄ναι κατάντια.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ BLACKQUEEN 22/11/2012 17:45:28

      όσο δανείζεσαι αγαπητέ, εξαρτάσαι, κατά κάποιον τρόπο, από τον δανειστή.
      Συμβαίνει παντού και συνέβαινε πάντοτε..
      Ας φροντίζαμε να μη παράγουμε ελλείμματα για να μην χρειαζόταν η προσφυγή σε τόσο υπερβολικό δανεισμό....

      • alpha avatar
        alpha @ Κώστας Ροδινός 22/11/2012 18:30:54

        Αγαπητέ Κώστα, εδώ ξαναπέφτεις στη λούμπα...
        Οσο δανείζεσαι εν γνώσει σου καλά να πάθεις.
        Οταν όμως δανείζεται εν αγνοία σου και τα τρώει (με τους συνδαιτημόνες του στις Μπαχάμες) ο πληρεξούσιος που δεν εμπιστεύεσαι, αλλα έχει κατορθώσει δολίως να πάρει την πλειοψηφία της Γ.Σ. της εταιρείας σου, χρεώνοντας την εταιρεία σου και σένα μαζί, πως θα φροντίσεις να μην παράγεις ελλείμματα?
        Κι όταν απευθύνεσαι στη Δικαιοσύνη και ο Πρόεδρος σου λέει οτι έχασε το στικάκι με τα ενοχοποιητικά στοιχεία?
        Αλήθεια μήπως τελικά ο Σαμαράς έχει τώρα την πραγματική λίστα και ετοιμάζεται να εισπράξει καμμιά πενηνταριά τουλάχιστον δις απο τους ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ φοροφυγάδες, ή την ψάχνει ακόμα?

        • BLACKQUEEN avatar
          BLACKQUEEN @ alpha 22/11/2012 20:52:53

          + 100000000000000000000

      • BLACKQUEEN avatar
        BLACKQUEEN @ Κώστας Ροδινός 22/11/2012 20:04:57

        '' όσο δανείζεσαι αγαπητΗ, :-) εξαρτάσαι, κατά κάποιον τρόπο, από τον δανειστή.
        Συμβαίνει παντού και συνέβαινε πάντοτε..'' Δεν τα λέτε όμως ακριβώς όπως έγιναν αγαπητΈ. Δεν δανειστήκαμε όμως από τον τοκογλύφο της γειτονιάς μας, αλλά από ...εταίρους, τους συνδαιτυμόνες μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που ήξεραν πάρα πολύ καλά ποιόν ακριβώς δάνειζαν (τι δυνατότητες αποπληρωμής αυτός διέθετε, πόσο κακός διαχειριστής ήταν, κ.λ.π.,κ.λ.π.) και όφειλαν να μην....πέσουνε από τα σύνεφα όταν ''ανακάλυψαν'' την εποχή της κρίσης, αυτό που ήδη εξ΄αρχής πολύ καλά γνώριζαν μιάς και οι Γερμανοί με τον αξιοσέβαστο κ. Σημίτη, έπλεξαν σε αγαστή συνεργασία και σε απόλυτη συνεννόηση τον δηλητηριώδη ιστό που σήμερα μας πνίγει.
        Μετά πάλι, όταν σου χρωστάει χρήματα ο ''φίλος'' σου, ο συνεργάτης σου, ο ...συνέταιρός σου, δεν του βάζεις το μαχαίρι στο λαιμό, δεν εκβιάζεις, ούτε και παίρνεις δούλους τα παιδιά του στο παζάρι σου, δεν εξαθλιώνεις τους γονείς του, δεν τον ωθείς στο πλήρες αδιέξοδο, ούτε και στην αυτοκτονία. Έτσι απαιτεί η τρέχουσα ''κοινωνική ηθική''. Διαφορετικά, μιλάμε για .....ελλείμματα σε άλλο επίπεδο, πολύ πιο σοβαρά απ΄τα οικονομικά. Κι όταν πια έχεις ν΄ αντιμετωπίσεις απέναντί σου αισχρούς υποκριτές που σ΄εκβιάζουν απροκάλυπτα παριστάνοντάς σου τους...φίλους, οφείλεις να ξεπεράσεις τα ...ενοχικά σου σύνδρομα ( ''Ας φροντίζαμε να μη παράγουμε ελλείμματα'') και να τους συμπεριφερθείς αναλόγως, διασώζοντας την περηφάνεια και την αξιοπρέπειά σου. Απλά, αυτό.

        • alpha avatar
          alpha @ BLACKQUEEN 22/11/2012 21:37:17

          Μαύρη Βασίλισσα έχεις τον απεριόριστο θαυμασμό και την αγάπη μου! Δεν πρόκειται να χάσω κανένα σχόλιό σου στο εξής...

          • BLACKQUEEN avatar
            BLACKQUEEN @ alpha 23/11/2012 07:51:19

            Aνταποδίδω τα συναισθήματα και σας ευχαριστώ.

  13. Βούλα Ελευθεριάδου avatar
    Βούλα Ελευθεριάδου 22/11/2012 13:14:26

    όπως πάντα σωστός τα σέβη μου

  14. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 22/11/2012 14:16:36

    "Δεύτερον, γιατί δεν πιστεύω ότι οι σημερινοί ηγέτες της Ευρωζώνης μπορούν να αναλάβουν το ρίσκο διάλυσης της. Δεν αποκλείεται να τους προκύψει ως ατύχημα, αλλά το θεωρώ απίθανο να τη …σχεδιάζουν."
    Μην είσαι και τόσο βέβαιος...
    Η λύση του "ατυχήματος" είναι η πιό βολική γι αυτούς...

    • ΝΑΥΤΗΣ avatar
      ΝΑΥΤΗΣ @ ΝΑΥΤΗΣ 22/11/2012 14:19:24

      Και όχι μόνον γι αυτούς, και για αρκετούς δικούς μας...

  15. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 22/11/2012 14:51:08

    ** Ξεπέρασα τα όρια ... ανοχής;;;; :-) {Πρέπει να συννενοηθούμε τελικά και να υιοθετήσουμε έναν κώδικα.... ''ενδοσυμφωνίας''.... Συχνά ακροβατώ συνειδητά ανάμεσα στο επιτρεπτό και το ανεπίτρεπτο, κι όλο ρισκάρω μεταξύ .....δημοσιεύσιμου και μη..... }

    Πολύ σωστά όλα όσα γράφετε, μα τελικά τι μένει; Η εξάρτησή μας απ΄τους τοκογλύφους, οι συνεχείς πιέσεις, οι φτηνοί εκβιασμοί, οι απειλές και τα ανήθικα παζάρια, με ''αντικείμενο'' τις ανεκτίμητης αξίας ζωές των ανθρώπων...
    Η απογοήτευση, ο θυμός, η στραπατσαρισμένη περηφάνια και η τραυματισμένη αξιοπρέπεια, θαμμένες κάτω απ΄τις δεσμίδες των δανεισμένων τους Ευρώ...
    Τα ΟΧΙ που δεν είπαμε για λόγους τακτικής, τα ΟΧΙ που δε λέμε γιατί δεν τολμάμε να πιστέψουμε στη δύναμή τους... Ως πότε αυτό το.....φρένο πάντα και παντού, ως πότε ο υπολογισμός σαν ψύχραιμος και ύπουλος δυνάστης, θα επιβάλλει την τυφλή υποταγή και θα σβήνει τη φλόγα μας ;;
    Είμαστε ήδη εκτός ορίων για ...Έλληνες.
    Ή μήπως ως...νεοέλληνες, διαθέτουμε πια ....σχετικότερη κρίση κι ελαστικότερη συνείδηση;; Αυτό δε θα΄ναι όμως ...εξέλιξη. Θα΄ναι κατάντια.

  16. η Dimi avatar
    η Dimi 22/11/2012 15:49:55

    Κώστα, Θερμά Ευχαριστώ. Το Άρθρο σου αυτό, από τα κορυφαία Best of the Best που έχεις γράψει μέχρι σήμερα!

  17. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 22/11/2012 15:54:45

    Άντε να σας ιντριγκάρω λίγο. Σύμφωνα με τους FT, ο πολύς Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έρχετε πρώτος στην κατάταξη των ευρωπαίων ΥΠΟΙΚ. Δεύτερος ο Σουηδός και τρίτος ο Πολωνός. Ο Στουρνάρας έρχεται 17ος. Ο Σόιμπλε, σύμφωνα με τον τίτλο του άρθρου, είναι ζωτικός σύμμαχος του ευρώ!
    h-p://www.ft.com/cms/s/0/ebda83be-324a-11e2-b891-00144feabdc0.html#axzz2CxUsrKD3

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 22/11/2012 16:10:24

      Γιάννη καλησπέρα, οι FT πάντα έχουν πολιτικό αισθητήριο.
      Δες την γνώμη μου για τον Σόιμπλε γραμμένη τον περαμένο Μάιο.
      Είναι μεν πεπεισμένος Ευρωπαιστής, αλλά κάνει ταυτόχρονα και προεκλογικό αγώνα...
      h**p://www.antinews.gr/2012/05/17/161799/#comment-978862
      Άν θα αντέξει το "σχοινί", θα φανεί στο "χειροκρότημα"...

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Ο Θείος 22/11/2012 17:46:15

        ή στο ...κράξιμο....

      • drider avatar
        drider @ Ο Θείος 22/11/2012 23:35:33

        Και να σκεφτείς ότι κάποιοι στις "Ηνωμένες Πολιτείες της Καθημερινής" τον θεωρούν αντι-ευρωπαϊστή...
        Ξυδάκης: "Ο ηγέτης του καρτέλ της δραχμής είναι ο κ. Σόιμπλε"

        ΣΚΑΙ με τον Νίκο Ευαγγελάτο 9/11/12 (46:54)
        http://www.skai.gr/player/TV/?MMID=234048

  18. Delta Lamda avatar
    Delta Lamda 22/11/2012 15:59:39

    @ Κώστας
    Πάρα πολύ ευστοχο άρθρο.
    Μια μικρη ενσταση. Αν δεν κάνω λάθος ο προυπολογισμος της ΕΕ ψηφίζεται πριν την οριστική απόφαση του Eurogroup της Δευτέρας. Ειναι δυνατόν η Ελλάδα να μην το ψηφίσει εν οψει της παραπάνω απόφασης?
    Αυτο που βλέπω ειναι οτι θα καταπιούμε τις όποιες αντιρρήσεις μας, ειτε μας αρεσει ειτε οχι, με γνωμονα να μην ρισκάρουμε την δόση μας!
    Αν παρ' ολα αυτα προκυψει κάποιο "ατυχημα" την Δευτέρα, θα επαναλάβω αυτό που ειχα γραψει εδω απο τον Δεκέμβριο του 2010. "Αργα ή γρηγορα, θέλοντας και μη, θα βγούμε απο την Ευρωζωνη και το ευρω και θα επιστρέψουμε στο εθνικο νομισμα. Θα υποτιμηθεί αρχικά γυρω στο 30% και αμεσως μετα θα συνδεθει με το δολλάριο αφου στο μεσοδιάστημα θα εχουμε "κλεισει" με την Αμερική μια "συνεργασία" στα ενεργειακά στο προτυπα της Κύπρου" Ευχομαι να ειναι ο Σαμαρας που θα οδηγήσει αυτές τις εξελίξεις και οχι ο Alexis...
    Μεσοπρόθεσμα λοιπον αυτο δεν θα ειναι τελικά ατυχημα αλλα η αναγεννηση της χώρας μεσα απο τις στάχτες της. Στο μεταξύ η Ευρωζωνη θα εχει διαλυθει, εχει διαλυθεί ουτως ή αλλως...
    Κράτησε αυτο το σχόλιο για να το δούμε στο συντομο μέλλον...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Delta Lamda 22/11/2012 17:47:26

      άρα έχουμε μια ευκαιρία να εξασφαλίσουμε μια συμφωνία σε επίπεδο αρχηγών.

    • ορεσείβιος avatar
      ορεσείβιος @ Delta Lamda 22/11/2012 19:11:35

      Το 30% υποτίμηση αναφέρεται ανά ημέρα ή ανα ώρα? Για να μην τρεφουμε φρούδες ελπίδες άδικα.

      Η μόνη λύση εκτός ευρώ είναι μία.Τυπώνουμε δραχμές, μικρές στρόγγυλες μεταλλικές και όχι χάρτινες...Ωραίες δραχμούλες ,κίτρινες.
      Μόνο δραχμές, ούτε διδραχμα ,ούτε χιλιάρικα πληθωριστικά και χάρτινα.
      Μετά ανοίγουμε τέσερεις τρύπες στο κέντρο.
      Τις πουλάμε στα αμερικανάκια και τους χαζοευρωπαίους για κουμπιά πολυτελείας τρείς δραχμές την μία...Γίναμε πλούσιοι όλοι..Ποιά υποτίμηση και κουραφέξαλα..
      Ασε που μπορούμε να πουλάμε και αέρα μαζί για να γεμίζουμε το κενό της κουμπότρυπας άλλες δυό δραχμές την αερότρυπα...
      Θα χεστούμε στο χρήμα...
      Θα τους στείλουμε μετά και τον τατσόπουλο να πηδήξει όποια τρύπα βρεί μπροστά του και βγάλουμε και απο εκεί δις και τρίς.
      Απορώ πως δεν το σκέφτηκαν οι σοφοί που μας προτείνουν ελαφρά τη καρδία να τυπώνουμε χάρτινες δραχμές...Μα ειναι δυνατόν να έχουμε χαρτί για νόμισμα?
      Και ποιος θα το αγοράσει για κολόχαρτο?
      Ενώ το κουμπί είναι κάτι άλλο.Πολύτιμο ,ένα έργο τέχνης...

      Αδέρφια, δεν υπάρχει εύκολη λύση εκτός ευρώ..Ας τη ξεχάσουμε ακόμη και στα ονειρα γιατί είναι χειρότερα όταν ξυπναμε.Ακόμη και ως αστείο είναι επικίνδυνο για την χώρα.
      Το ότι βέβαια θα βγούμε στους δρόμους αλλαλάζοντες υπέρ του ΔΝΤ δεν είναι παράξενο..
      Οι Γερμανοί για να νικήσουν πρέπει να χάσουν...Είναι δύσκολο να πετύχει κάτι τόσο περίπλοκο ,αλλά στο τέλος θα γίνει.
      Για πρώτη φορά όμως απο τότε που άρχισε το αλισβερίσι αυτό είμαστε στην άκρη και δεν κυνηγούν όλοι για το μπαχαλιστάν μας.
      Ο σόιμπλες θα ανοίξει το πουγκί αλλιώς η ασπρομαλούσα στρίγγλα θα του το πάρει με το ζόρι και θα αρχίσει να μοιράζει...Ο κυρ σταύρος ξέρει ότι γιαυτόν μερίδιο δεν έχει και γκρινιάζει.
      Τα λιμά των κατακαμένων φωνάζουν χωρίς να ξέρουν τι γίνεται. Ολο το παιχνίδι θα παιχτεί μέχρι το Σάββατο με τους μεγάλους ,θα γίνουν οι απραίτητες συμφωνίες, θα μετρηθούν τα ευρά μέχρι τλευταίο σέντς μέσα στο Σαββατοκύριακο ,ο σοίμπλες είναι γερολαδάς σε αυτά, δεν σκορπάει ευρά στα κουτουρού.
      Στο τέλος θα τους μαζέψουμε το χαρτί και δεν θα καταλάβουν, πάλι για μας δουλεύουν όλοι τους...Η οσμή του χρήματος έχει αφηνιάσει τις αγέλες των υαινών στο μπαχαλιστάν μας, αλλά ο σόιμπλες είναι γέρικο λιοντάρι και δεν αφήνει χώρο για μαγκιές.
      Ουρλιάζουν και σκούζουν μπας και φοβηθεί,αλλά μάταια...Μόνο η ασπρομάλλα μάγισσα (με ένα καπέλο μάγισσας είναι καταπληκτική ,σαν την καλη νεράιδα θα φαντάζει) θα καταφέρει να τον αποκοιμίσει και να αρπάξει το πουγκί απο τα χέρια του...
      Ολοι σαυτήν έχουν εναποθέσει τις ελπίδες...
      Θα τα καταφέρει η μάγισσα. Αφού δεν κατάφεραν να την συλλάβουν ή να την κλείσουν σε κανένα ξενοδοχείο σαν τον καυμένο τον σρτοσκάνον ,θα νικήσει.

      Βαστα Λαγκάρντ...

      • Delta Lamda avatar
        Delta Lamda @ ορεσείβιος 23/11/2012 10:12:25

        @ Ορεσίβειε
        Εσυ ως πνευματωδης χιουμοριστας, τι βλέπεις να γινεται?
        Αδελφε ακομα και "ατυχημα" να μην γινει την Δευτέρα, απο τα 44 δισεκ. τα 25 θα πάνε για ανακεφαλαιοποιηση, τα 10 για επαναγορά χρέους, 5-6 για αποπληρωμές οφειλων του Δημοσίου σε ιδιωτες και 4-5 για κάποιο ομολογο που λήγει μέσα στον Δεκέμβρη. Βλέπεις εσυ να περισσευει ευρω για να πεσει στην πραγματικη οικονομία? Εκτος κι αν νομιζεις οτι η σκονη των χρημάτων που θα περάσει λογιστικα μεσα απο τα ταμεια ειναι αρκετή για να δουμε ανακαμψη... Οι τραπεζες δικέ μου θα χρηματοδοτησουν με το σταγονομετρο και οσοι παρουν κατι απο τα οφειλομενα θα τα βαλουν στα μπαουλα! Με αυξηση 1.300% των οφειλών των ιδιωτών και επιχειρησεων στο κρατος απο τους φορους και τα χαρατσια, με περικοπη 30-50% των εσοδων του κόσμου και με 1,8 εκατ. ανεργους, περίμενε εσυ να δεις ανακαμψη της οικονομίας. Απο την αλλη αυτοι στην ΕΕ δεν μπορούν να μοιράσουν σε δυο γαιδούρια αχυρο, νομιζεις οτι ειναι ικανοί να διαχειριστούν τα προβλήματα που η ανικανότητά τους δημιούργησε? Αν δεν εισαι τοκογλύφος, τοτε θα φας καλά με το ευρω!

  19. cp avatar
    cp 22/11/2012 16:18:53

    Ενταξει ολα αυτά αλλά τα υψηλά παιχνίδια τακτικής στερούν πολύτιμο χρόνο και δημιουργούν μόνιμες βλάβες ,στην οικονομία ,σε όλους . Ειμαι αυτην την στιγμή για λίγες ημέρες στην Ντόχα (κατάρ).Εμαθα ότι έχουν έρθει από Ελλάδα να δουλέψουν σε εστιατόρια -συμπατριώτες μας -με 700 ευρώ!!!!! (+σπίτι). Οπως οι Ινδοι και οι Πακιστανοί . Εχουμε ξεφτιλιστεί διεθνώς .Νομίζω δεν το αξιζουμε αυτό ! Εχουμε χρεος και στην νέα γενιά .
    Και οι πολιτικοί πρέπει να το καταλάβουν !

    • Samurai avatar
      Samurai @ cp 23/11/2012 20:08:21

      Τι εννοείτε αγαπητέ όταν λέτε ότι έχουμε ξεφτιλιστεί διεθνώς?
      Πως καταλαβαίνετε εσείς την ξεφτίλα?
      Υπάρχουν πολλοί συμπατριώτες μας που εργάζονται (σε ελληνικά εστιατόρια παρακαλω) και παίρνουν τα ίδια και χωρίς σπίτι!
      Ξεφτιλισμένοι αγαπητέ είναι όλοι αυτοί που πληρώνονται χωρίς να κάνουν τίποτα.
      Ξεφτιλισμένοι κι αυτοί που τους διορίζουν.
      Ξεφτιλισμένοι είναι όλοι αυτοί που δε νοιάζονται για το διπλανό τους.
      Ξεφτιλισμένοι είναι οι υποκριτές, οι συκοφάντες,οι δοσίλογοι.
      Αλλά οι πιο ξεφτιλισμένοι από όλους είναι όλοι αυτοί (δεν αναφέρομαι σε εσάς) που μιλούν για το μέλλον των παιδιών μας έχοντας θάψει κάθε προοπτική.

  20. Prokopis avatar
    Prokopis 22/11/2012 17:55:41

    Το άρθρο πολυ καλό αν και ελλιπές ως προς την κριτική του για τυχόν ευθύνες αλλά η ουσία βρίσκεται στο σχόλιο του Delta Lamda (που μάλλον είναι προφήτης αλλά δε το ξέρει) με μια μικρή αστοχία.Η ευχή του στο τέλος δεν βγαίνει αν και καταβάθος κι ο ίδιος το ξέρει.

    • alpha avatar
      alpha @ Prokopis 22/11/2012 18:34:17

      1000++++

  21. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 22/11/2012 18:19:16

    Aπό τον ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΤΥΠΟ
    Μάριο Μόντι: Βέτο στον ευρωπαϊκό προϋπολογισμό, αν δεν πάρει η Ιταλία περισσότερα χρήματα

    Η Ιταλία είναι έτοιμη να εμποδίσει την έγκριση του προϋπολογισμού της ΕΕ εάν δεν διατεθούν περισσότερα κονδύλια στη χώρα του, προειδοποίησε σήμερα ο τεχνοκράτης πρωθυπουργός Μάριο Μόντι.

    «Για εμάς είναι απολύτως θεμελιώδες να επιτύχει η Ιταλία καλύτερα αποτελέσματα από τα σημερινά και αυτά που προβλέπονται στης προτάσεις του προσχεδίου όσον αφορά τις περιφερειακές και αγροτικές επιδοτήσεις», δήλωσε ο Μόντι κατά την άφιξή του στις Βρυξέλλες.

    «Δεν πρόκειται να αποδεχθούμε λύσεις που είναι απαράδεκτες. Φυσικά, εμείς θα υιοθετήσουμε μία εποικοδομητική προσέγγιση εάν δεν καταλήξουμε σε μία συμφωνία κατά την παρούσα σύνοδο, αλλά θα είμαστε τόσο αυστηροί με την Ευρώπη, όσο είμαστε με τον εαυτό μας», υπογράμμισε ο Μόντι, εννοώντας την πολιτική αιματηρής λιτότητας που εφαρμόζει στη χώρα του.

    Οι διαπραγματεύσεις αναμένονται «πολύ σοβαρές και δύσκολες», διεμήνυσε ο Ιταλός πρωθυπουργός.

  22. ΑΡΙΩΝ avatar
    ΑΡΙΩΝ 22/11/2012 19:16:55

    dimi:Νομίζω δε θέλει κόμμα,μετά το διεκδικούν,να

  23. takis avatar
    takis 22/11/2012 20:11:52

    Μα κε Ροδινε, ειναι πολιτικη αυτη η οποια κατεβαινει σε επιπεδο πεζοδρομιου;
    Να "τσαμπουκαλευτουμε" με τους υπολοιπους Ευρωπαιους;
    Να ¨εκβιασουμε" ;
    Α πα πα πα, κρυφοσυριζαιοι..

  24. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 22/11/2012 20:26:06

    Βέτο η Ελλάδα στόν προϋπολογισμό τής ΕΕ;
    Βέτο γιά νά αυξηθεί ή γιά νά μειωθεί ο προϋπολογισμός;
    Έτσι καί αλλιώς συγκρούονται οι δύο τάσεις, ομαδοποιούνται καί απειλούν αλλήλους μέ Βέτο.
    Εμείς βρισκόμαστε μέ τήν ομάδα πού τάσσεται στήν αύξηση τού προϋπολογισμού (Γαλλία, Ιταλία,Ισπανία, κ.λ.π.), μπάς καί πάρουμε κανένα φράγκο παραπάνω στό μέλλον.
    Άλλως καί γενικώς, απειλή γιά άσκηση Βέτο συνδέοντάς το μέ τήν χρηματοδότηση, ξεπερνά κάθε πολιτική λογική καί κινδυνεύουμε νά μάς στείλουν τόν Σαμαρά αλυσσοδεμένο μέ τήν παράκληση γιά εγκλεισμό του στό δρομοκαΐτειο.
    Παρεπιπτόντως, παραπέμπω:
    http://www.antinews.gr/2012/11/22/191176/

    • alpha avatar
      alpha @ Ιαπετός 22/11/2012 22:17:10

      Συμφωνείς δηλαδή με τον φίλο takis εδώ παραπάνω...
      Σιγά μην ασκήσουμε και βέτο. Τώρα πίσω πίσω. Θα το παίξουμε παρθένες στον τελευταίο κοντό αφου μας πέρασε όλο το τάγμα...
      Να μας ρίξει κανα ξου! ο Σόιμπλε και να βρεθούμε στο Δρομοκαίτιο, όλοι μαζί με τον Πρωθυπουργό...
      Πολλές φορές σκέφτομαι πως έχετε δίκιο εσύ κι ο ορεσείβιος φίλε Ιαπετέ...
      Που πα ρε Καραμήτρο...

      • ορεσείβιος avatar
        ορεσείβιος @ alpha 23/11/2012 08:54:51

        Κανονικά σαυτή την σύνοδο έπρεπε να πάει ο αντώνης να κάνει την εγχείριση στο μάτι του...
        Απο μακρυά και αλάργα εμείς, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε και αν είναι δυνατόν ούτε μιλήσουμε αφού δεν μπορούμε να κρυφτούμε , είναι μια καλή μέθοδος διαπραγμάτευσης να μην μας βλέπουν καν.
        Γιατί καθένας μετά, μέχρι και ο μαλτέζος θα μπορεί να φωνάζει οι έλληνες φταίνε που δεν κάνουν τίποτε να διορθωθούν.
        Είναι γεγονός όμως ότι τους την φέραμε.Πραγματικά δεν περίμεναν να τα κάνουμε όλα , μέχρι και ο ρουπακιώτης υπέγραψε στο τέλος, οπότε κάπου χάλασαν και τα επιχειρήματα για το φταίξιμο των ελλήνων.
        Βέτο είναι αστείο να ζητήσει η Ελλάδα ,ειδικά τώρα, όταν σπρώχνονται στην σειρά τόσοι άλλοι να το κάνουν για λογαριασμό μας.
        Θα είναι προκλητικό για τους υπόλοιπους ,να τους αρπάζουμε τα λεφτά, να πληρώνουν κερατιάτικα για μας οι δικοί τους πολίτες και να πουλάμε και τσαμπουκά...Ο αντώνης τουλάχιστον είναι πιό έμπειρος απο τον γιωργάκη που θέλησε να το παίξει επαναστάτης και του κρέμασαν κουδούνια μέρκελ και σαρκοζί...Αν είχαν χρόνο θα τον έβαζαν να γυρίσει πίσω με το ποδήλατο κιόλας.
        Ας αφήσουμε τα βουβάλια να τσακωθούν , μόλις ηρεμήσει η κατάσταση θα βγούμε εμείς στην γυρα να μαζώξουμε τον παρά..
        Η μαγκιά είναι να τους τα πάρεις όχι να πουλήσεις τσαμπουκά όταν δεν σε παίρνει και να σε πάρουν σηκωτό...
        Δηλαδή για να έχουμε μέτρο σύγκρισης , είναι σαν να πάει ο τατσόπουλος στην κοινοβουλευτική ομάδα της χρυσής αυγής και να τους πεί , εγώ παιδιά ,και να το ξέρετε, πήδηξα μόνο το 50% απο εσάς..
        Δεν είναι το θέμα πως μπαίνει εκεί μέσα αλλά το πως βγαίνει μετά...
        Ενώ αν τα λές στα καφενεία και στα ιντερνέτια είναι αλλιώς...Μπορείς μετά να ισχυριστείς ότι παρερμηνέυτηκαν οι δηλώσεις σου,άλλο πήδημα ενοούσε ο ποιητής κλπ...Πηδηματάκια σαν του λαγού έκανε, αντί για τροχάδην (ποδήλατο αυτός δεν ξέρει) και μάλιστα με δεμένα πόδια και χέρια και κατόρθωσε
        έτσι να γυρίσει την μισή μόνο αθήνα...Το παιδί δεν είπε ούτε γυναίκες ούτε άνδρες.

        Που πάς ρε τατσόπουλε ,θα αναφωνήσει ο σόιμπλες αν τολμήσουμε να θέσουμε βέτο.
        Αστο καλύτερα το ρημάδι το βέτο..
        Φέρτε τα λεφτα εσείς την δευτέρα και εμείς ξέρουμε να σας πούμε ακόμη και κάλαντα αν χρειαστεί.

  25. η Dimi avatar
    η Dimi 23/11/2012 00:33:01

    Αρη ευχαριστώ και συγχαρητήρια στον γυιό σου. Τα παιδιά ακούνε πολύ πιό προσεκτικά, όταν μιλάμε χαμηλόφωνα, ήρεμα και δεν απευθυνόμαστε σ’ αυτά..

  26. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 23/11/2012 00:54:31

    Αντιγράφω από τό ΒΗΜΑ:

    «Οι «27» είναι χωρισμένοι σχηματικά σε δύο στρατόπεδα: Τους θεωρούμενους «πληρωτές» και τους λεγόμενους «αποδέκτες». Παραδοσιακά, και αυτή η Σύνοδος δεν αποτελεί εξαίρεση, οι οικονομικά ισχυρές χώρες είναι πιο διστακτικές, ενώ οι οικονομικά αδύναμες χώρες επιμένουν στην ισχυρή χρηματοδότηση των κοινοτικών προγραμμάτων. Οι σημερινές διαβουλεύσεις όμως γίνονται σε πιο οξύ κλίμα, υπό την σκιά των πολιτικών λιτότητας σε όλη την ΕΕ.

    Το Λονδίνο έχει βγει μπροστά στις χώρες της πρώτης ομάδας, μετά και το σχετικό «αντάρτικο» των συμπολιτευόμενων βουλευτών. Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ντέιβιντ Κάμερον έχει ζητήσει μείωση, «ή στην χειρότερη περίπτωση, πάγωμα» του προϋπολογισμού, ειδάλλως θα χρησιμοποιήσει το βέτο.

    Μαζί με τη Βρετανία, διστακτικές -αν και αρκετά λιγότερο- είναι και χώρες όπως η Γερμανία, η Ολλανδία και η Σουηδία. Το Βερολίνο πάντως έχει αφήσει ανοικτή τη λύση της μη απόφασης, καθώς χρόνος μέχρι το 2014 υπάρχει: «Εάν προκύψει ότι η Ευρώπη χρειάζεται περισσότερο χρόνο για συζητήσεις, αυτό δεν θα ήταν και τόσο κακό» είχε αναφέρει ο εκπρόσωπος της Γερμανίδας καγκελαρίου.

    Στην άλλη όχθη βρίσκεται η Γαλλία, οι προτεραιότητες για την οποία όσον αφορά τον κοινοτικό προϋπολογισμό επικεντρώνονται στα κονδύλια για τον αγροτικό τομέα. Η Ισπανία επίσης είναι από τους σημαντικότερους αποδέκτες των επιδοτήσεων για την αλιεία. Παρίσι και Μαδρίτη είχαν απορρίψει προ ημερών προσχέδια του προϋπολογισμού που πίστευαν ότι περνούσαν τις «κόκκινες γραμμές» τους σε αυτά τα δύο πεδία.

    Απέναντι στο Παρίσι έχει βρεθεί και η Στοκχόλμη: Η Σουηδία επιδιώκει μείωση των αγροτικών επιδότησεων, προκρίνοντας κονδύλια για τις νέες βιομηχανίες. «Χρειαζόμαστε έναν σύγχρονο προϋπολογισμό για το μέλλον, όχι έναν βγαλμένο από τη δεκαετία του '50» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά η Σουηδή υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων.»

    Φίλτατε alpha.
    Τό νιονιό μας πρέπει νά φθάνει μέχρι τό σημείο πότε απειλούμε νά τά κάνουμε λαμπογυάλια μέ τήν προσδοκία ότι έχουμε κάποια πιθανότητα νά μάς βγεί.
    Τί συμβαίνει σήμερα στήν σύνοδο κορυφής;
    Ότι αναφέρει περίπου τό κομμάτι από τό ΒΗΜΑ.
    Δηλαδή. Τό κοινοτικό χωριό θέλει σήμερα νά αποφασίσει γιά τήν επόμενη επταετία πόσο θά συνεισφέρουν οι πιό πλούσιες χώρες καί πόσα θά πάρουν από αυτά οι πιό φτωχές (καί εμείς).
    Δηλαδή τήν ώρα πού πλακώνονται όλοι οι συνέταιροι γιά τήν μοιρασιά τής μελλοντικής πίττας, εμείς νά ρίξουμε τήν μπάλα στήν εξέδρα επιμένοντας σώνει καί καλά νά λύσουν μόνο τό δικό μας θέμα απειλώντας μέ Βέτο. Λές καί δέν θά έχουμε τήν ευκαιρεία σέ τρείς μέρες νά τό παίξουμε τσαμπουκάδες, άν θέλουμε.
    Μέ τήν ίδια λογική καί η Κύπρος, η Ισπανία, η Ιρλανδία καί η Πορτογαλία νά θέσουν Βέτο σέ ένα θέμα πού είναι άσχετο μέ τίς επιμέρους ανακεφαλαιώσεις καί τά μνημόνιά τους.
    Έλεος πιά. Λίγη κοινή λογική δέν βλάπτει.
    Έστω καί στήν χώρα τής φαιδράς πορτοκαλέας.

  27. sotos avatar
    sotos 23/11/2012 14:35:55

    "Η ελληνική πλευρά, λοιπόν, νομιμοποιείται πλέον ηθικά και πολιτικά να θέσει πλέον αιτήματα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων."
    Με τη Μέρκελ απέναντι να χαμογελάει στο Σαμαρά και να του δείχνει το στικάκι με τη κατάθεση Χριστοφοράκου........
    Σίίίίίίγουρα!!!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.