Επιτακτική η ανάγκη για νέο κεντροδεξιό κόμμα
25/09/2014 09:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιτακτική η ανάγκη για νέο κεντροδεξιό κόμμα

Aποτελεί ιστορικό λάθος του Αντώνη Σαμαρά ότι δεν εκμεταλλεύθηκε τη δύναμη που του δόθηκε με τη νίκη του επί της Ντόρας το 2009 και δεν προχώρησε στην ίδρυση ενός νέου φορέα.

Η ΝΔ εισέρχεται σε μια περίοδο δυο εβδομάδων εσωτερικής αναζήτησης, ενδοσκόπησης για το τι έχει φταίξει έως σήμερα, ειδικά τα τελευταία πέντε χρόνια και έχει πάρει η παράταξη την κάτω βόλτα. Οι λόγοι λίγο-πολύ είναι γνωστοί και δεν χρειάζεται να επαναληφθούν, καθώς υπάρχει πληθώρα άρθρων και αναλύσεων στο antinews για το τι έχει φταίξει και τι πρέπει να γίνει από εδώ και πέρα.

Η ηγεσία αρχίζει την επιχείρηση ανασύνταξης της κεντροδεξιάς με δυο μεγάλες εκδηλώσεις σε Χαλκιδική και Αθήνα. Η πρώτη θα γίνει το Σάββατο 27 Σεπτεμβρίου στο ξενοδοχείο Άθως Παλλάς, όπου έγινε το πρώτο συνέδριο της ΝΔ και η δεύτερη, ανήμερα της ιστορικής επετείου της 4ης Οκτωβρίου, ημέρα ίδρυσης της ΝΔ από τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στην Αθήνα. Ακούγονται και γράφονται πολλά γι’ αυτές τις εκδηλώσεις που αποτελούν και την αφετηρία για την ανασυγκρότηση του πολυκερματισμένου χώρου και της δημιουργίας και πάλι μιας ενωμένης κεντροδεξιάς που θα πάει με αξιώσεις νίκης στις εκλογές έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και του παλαιοκομματικού συστήματος του ΠΑΣΟΚ που έχει συνασπιστεί γύρω από τον Αλέξη Τσίπρα. Η στιγμή για τη ΝΔ είναι ιστορική και αυτό το γνωρίζει πολύ καλά ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς

Το ερώτημα όμως είναι ένα και μεγάλο; Τι επιδιώκουμε με αυτές τις μαζώξεις; Ενότητα στην βάση ή ενότητα στην κορυφή; Την δημιουργία ενός νέου πολιτικού φορέα που να μπορεί να ανταποκρίνεται στις νέες και πολύπλοκες συνθήκες ή την «ανανέωση» της ΝΔ με φθαρμένα υλικά;

Το μεγάλο λάθος

Κατά τη γνώμη μας αποτελεί ιστορικό λάθος του Αντώνη Σαμαρά ότι δεν εκμεταλλεύθηκε τη δύναμη που του δόθηκε με τη νίκη του επί της Ντόρας το 2009 και δεν προχώρησε στην ίδρυση ενός νέου φορέα.

Τότε που πρώτη του κίνηση την επομένη της 9ης Νοεμβρίου ήταν να καλέσει στο γραφείο του τους αυτοϊκανοποιημένους καραμανλικούς και μητσοτακικούς βουλευτές και να τους πει: «πως σε λένε μάστορα; Στο σπίτι σου και με τον κηδεμόνα. Μην ξαναπατήσεις στα γραφεία του κόμματος αν δεν σε φωνάξω εγώ. Και μέχρι τότε μόκο».

Δεν το έκανε. Αντίθετα άφησε τη ΝΔ να εξελιχθεί στο σημερινό συνονθύλευμα σαμαρικών, καραμανλικών και μητσοτακικών που στραβοβλέπουν και υπονομεύουν ο ένας τον άλλο και φροντίζουν όχι την πατρίδα, αλλά την προσωπική τους ανέλιξη.

Πολιτική φοβία; Έλλειψη πολιτικής διορατικότητας; Η ιστορία σίγουρα θα μας το αποκαλύψει. Αλλά μέχρι τότε θα έχει πεθάνει οριστικά και η ΝΔ.

Μια ιστορική ευκαιρία

Ο Σαμαράς έχει σήμερα μια ιστορική ευκαιρία, ακολουθώντας τα βήματα του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος διέλυσε τον «Ελληνικό Συναγερμό» για να δημιουργήσει την ΕΡΕ και κατόπιν δημιούργησε την Νέα Δημοκρατία από τις στάχτες της ΕΡΕ, να διαλύσει το σάπιο, νεκρό κόμμα του και να σαλπίσει τη γέννηση του καινούργιου, ενός κόμματος χτισμένου με άλλες προϋποθέσεις τις οποίες θα επιχειρήσουμε να περιγράψουμε σε λίγο. Η αποστράτευση του παλαιού πολιτικού προσωπικού είναι δεδομένη, αναπόφευκτη, αλλά ο κ. Σαμαράς έχει ακόμα σήμερα μια δυνατότητα επιλογής (ένα προνόμιο) που οι άλλοι δεν έχουν: μπορεί (ναί, ακόμα σήμερα) να επιλέξει εκείνος αν θα ανήκει στο «παλιό» πολιτικό σύστημα ή στο «νέο»- και αν κάνει την δεύτερη επιλογή, έχει την ακόμα συναρπαστικότερη δυνατότητα να συνδιαμορφώσει το αυριανό πολιτικό τοπίο.

Αν ο κ. Σαμαράς αποδείξει -ακόμα και τώρα στο παρά πέντε- ότι μπορεί να πυροδοτήσει τις διαδικασίες για μια νέα μεταπολίτευση, θα κερδίσουμε πολύτιμο χρόνο, ταλαιπωρία, παράπλευρες απώλειες παντός είδους και άλλα τινά διόλου ευκαταφρόνητα. Οπότε, η εκούσια αυτοδιάλυση ενός σημερινού κόμματος εξουσίας για να καρπίσει στο χώμα της το καινούργιο θα ήταν το πιο ελπιδοφόρο από τα ενδεχόμενα.

Αντιστρέφοντας καθ’ όλον ή κατά μέρος τα χαρακτηριστικά των μέχρι σήμερα κομμάτων (εξουσίας), το νέο κόμμα δεν μπορεί παρά να είναι:

·Η σύγκλιση των δυνάμεων που θα δημιουργήσουν έναν αυτοτελή πόλο με αξιώσεις διακυβέρνησης και πολιτικής ηγεμονίας : Για πρώτη φορά στην μεταπολιτευτική Ελλάδα, το «όραμα» δεν θα είναι συγκεχυμένο ακριβώς για να συμφωνούν όλοι («Αλλαγή», «καλύτερες μέρες», «περήφανη Ελλάδα το 2021») αλλά εξαιρετικά συγκεκριμένο, απευθυνόμενο σε πολίτες που ξέρουν τί θέλουν και ξέρουν τί δεν θέλουν (ακόμα κι αν δεν είναι έτσι η κατάσταση, ώστε να τους συμπαρασύρει να... μάθουν.) Επειδή όποιος κάηκε από τον χυλό φυσά και το γιαούρτι, τα «παχιά λόγια» μάλλον δεν πείθουν κανέναν πλέον. Όποιος προτείνει ανερυθρίαστα ή υπορρήτως να είναι το πρόταγμα/όραμα θολό και συγκεχυμένο ώστε να «ψαρεύει» περισσότερους, πραγματικά ψαρεύει σε θολά νερά. Αντιθέτως όμως, η μετ’ακριβείας έκθεση του τί ακριβώς θέλουμε να πετύχουμε στην χώρα και γιατί σαρκώνει την στρατηγική της ειλικρίνειας.

·Ριζοσπαστικό:

Αν το νέο κόμμα δεν προτάσσει την έμπρακτη ρήξη με τις λογικές και τα πεπραγμένα του παρελθόντος, η δημιουργία του δεν έχει κανένα νόημα. Έμπρακτη σημαίνει προγραμματική, και με την ανθρώπινη ποιότητα πολιτικών στελεχών που να μπορεί να την εγγυηθεί. Εδώ, ριζοσπαστισμός είναι η ανατροπή της μέχρι σήμερα ισορροπίας που αναλύσαμε αλλού («Αντί για Νέα Μεταπολίτευση... εκ νέου Μεταπολίτευση») ως διάκριση «κερδισμένων» και «χαμένων» της Μεταπολίτευσης. Ένα πραγματικά νέο κόμμα θα αποστασιοποιείται ρητά από τα συμφέροντα των μέχρι σήμερα «κερδισμένων» και θα δομεί τις προϋποθέσεις για την αποκατάσταση των «χαμένων» (αξιοκρατία, ευνομία, ισονομία).

·Φιλευρωπαϊκό-Αστικό:

Δεν γνωρίζουμε αν η Ελλάδα «ανήκει στη Δύση», πάντως σίγουρα εντάσσεται στρατηγικά στην Δύση. Η συμπόρευσή της με την ιστορική πρωτοπορία, με την πραγματικότητα της ενωμένης Ευρώπης –με όλα τα στραβά της- είναι εκ των ων ουκ άνευ και βασικός, θεμελιώδης λόγος και πρόταγμα της συσπείρωσης δυνάμεων που συγκροτούν τον νέο πόλο. Η υπεράσπιση της μετοχής της Ελλάδας στην Ευρώπη (και όχι της γεωπολιτικής της δορυφορίας πέριξ της Τουρκίας) δεν μπορεί παρά να συμπορεύεται με την επαναδιεκδίκηση θέσης ισότιμου και ισόκυρου εταίρου, και όχι με την παραμονή σε μία από τις «πολλές ταχύτητες» μιας κατακερματισμένης Ευρώπης.

·Πατριωτικό:

Πατριωτικό, γιατί προτάσσει την ετερότητα και αυτοτέλεια του ελλαδικού έθνους-κράτους. Την Ενωμένη Ευρώπη των εθνών, όχι την «Ευρωσούπα». Την ιστορική συνείδηση ως προϋπόθεση για να έχεις μέλλον, κάτι που μπορεί να συμβεί μόνο αν έχεις ρίζες στο παρελθόν. Την σπουδή της ιδιοπροσωπίας μας ως «εγχειρίδιο πολιτικής» αλλά και ύπαρξης.

·Κοινωνικό:

Προτάσσοντας τα συμφέροντα όχι των κερδισμένων της «προηγούμενης παρτίδας», αλλά όσων κλήθηκαν αδίκως να πληρώσουν τον λογαριασμό, το νέο κόμμα έχει κοινωνικό, λαϊκό χαρακτήρα. Σημείο αναφοράς του είναι ο πολίτης και η νέα ελληνική οικογένεια, κάτι που αντικατοπτρίζεται στην ιεράρχηση προτεραιοτήτων του προγράμματός του.

Η παραπάνω διάταξη σε μεγάλο βαθμό υπερβαίνει τους διαχωρισμούς του παρελθόντος (πολιτικοί δεινόσαυροι ίσως θα την χαρακτήριζαν «αντιφατική»), και εδώ να σημειώσουμε ότι ως σπόρο για τέτοιες υπερβάσεις βλέπουμε πολύ θετικά την συνύπαρξη του εκσυγχρονιστή συνεπή τεχνοκράτη Στουρνάρα με τον Σαμαρά.

Το κυρίως αίτημα ενός τέτοιου πολιτικού υποκειμένου δεν μπορεί παρά να είναι η «Νέα Μεταπολίτευση». Η οποία έχει δύο βραχίονες: (α) βαθιά μεταρρύθμιση – εκ βάθρων ανασχεδιασμό του κράτους, αναγκαστικά και σε συνταγματικό επίπεδο και (β) αποκατάσταση της δικαιοσύνης για την Μεταπολίτευση. Δηλαδή (α) «επανίδρυση του κράτους» και (β) μια «ελληνική Νυρεμβέργη». Ο ένας πυλώνας προϋποθέτει τον άλλον, μπορούν μόνο να συνοδοιπορούν.

Το πρώτο πρόταγμα ξεπερνά τις αρμοδιότητες μιας απλής Βουλής και απαιτεί Συντακτική Εθνοσυνέλευση, η οποία θα θεσμίσει:

·Τον πλήρη διαχωρισμό των εξουσιών (ξεχωριστή εκλογή κοινοβουλίου-εκτελεστικής εξουσίας, εκλογή δικαστικής εξουσίας, ασυμβατότητα μεταξύ υπουργικού και βουλευτικού αξιώματος) και την μετάβαση στην προεδρική δημοκρατία.

·Την επανακατάληψη των ραδιοτηλεοπτικών συχνοτήτων, οι οποίες αποτελούν δημόσιο χώρο και παραχωρούνται μόνον έναντι αντιτίμου και κατόπιν αδείας σε ιδιώτες

·Την αναίρεση των συνταγματικών προϋποθέσεων της «κομματοκρατίας».

·Την εγκαθίδρυση πραγματικής ισονομίας, πλήρους ισότητας των πολιτών έναντι του νόμου χωρίς συνταγματικά προνόμια εξαίρεσης για βουλευτές ή υπουργούς

Σε θεσμικό/νομοθετικό επίπεδο, πέραν του συντάγματος καθ’ εαυτό:

·Την σμίκρυνση των εκλογικών περιφερειών (κυρίως μονοεδρικές) με στόχο την περιστολή του μαύρου πολιτικού χρήματος.

Τα παραπάνω οφείλουν οπωσδήποτε να προηγούνται από μια «ελληνική δίκη της Νυρεμβέργης», δηλαδή την απόδοση ευθυνών και την τιμωρία των υπευθύνων πολιτικών και πολιτικών ηγεσιών για την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας σήμερα. Κάτι τέτοιο είναι απολύτως αναγκαίο για το restart της ελληνικής πολιτικής ζωής, και δεν μπορεί να γίνει «δειγματοληπτκά» παρά μόνο πραγματικά.

Αυτές οι προτάσεις δεν κατατίθενται ως «θέσφατα». Κατατίθενται σε έναν ζωντανό ιστότοπο αμφίδρομης επικοινωνίας ως βάσεις συζήτησης ή διαφωνίας, για να προκύψει κάτι καλύτερο, πληρέστερο, σωστότερο.

Βασίλης Ζήσης-Σωτήρης Μητραλέξης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. George N avatar
    George N 24/09/2014 06:44:42

    Θα πρόσθετα μια ακόμα διάσταση, την Εθνική. Εκεί μεταξύ των άλλων θα τοποθετούσα το συνταγματικό φρένο (με διάλυση της βουλής και άμεσες εκλογές χωρίς δικαίωμα συμμετοχής για τους υπάρχοντες βουλευτές που έχουν δώσει ψήφο εμπιστοσύνης) στην δημιουργία χρέους. Το χρέος θα πρέπει να παρακολουθείται σε όλα τα επίπεδα της εκτελεστικής εξουσίας από ανεξάρτητη αρχή. Οι λόγοι: 1. Αποδείχτηκε ότι μπορεί να φέρει την οικονομική καταστροφή σε εκατομμύρια Ελληνες 2. Αποδείχτηκε ότι μπορεί να καταστήσει την χώρα ένα κράτος περιορισμένης κυριαρχίας, ενώ δυνητικά μπορεί να το καταστρέψει αναιρώντας την 200ετή προσπάθεια του Νεοελληνισμού για ανεξαρτησία. 3. Μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε εμφύλιο. Θυμόμαστε τους Αγανακτισμένους, τις παρελάσεις κτλ 4. Είναι ανήθικο μια και φορτώνει δυσβάστακτα οικονομικά βάρη σε ανθρώπους που δεν έχουν ακόμα γεννηθεί ή λόγω ηλικίας δεν έχουν το δικαίωμα ψήφου.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ George N 24/09/2014 07:55:10

      Ετσι κι αλλιως την παρακολούθησή του πλεον την αναλαμβάνει η ΕΕ.Δεν προκειται πια να αφεθεί η Ελλάδα να έχει όσα ελλείμματα θέλει.

      • George N avatar
        George N @ ψυχραιμια 24/09/2014 08:15:53

        Σωστά αλλά έχει όμως σημασία να μην είναι "δεν μας αφήνουν οι Βρυξέλλες" αλλά κάτι που το θέλουμε εμείς γιατί καταλαβαίνουμε τις συνέπειες. Κατανοούμε δλδ ότι ακουμπάει την εθνική προδοσία για να μην πω ότι είναι. Αν κάποιος έλεγε ότι θα κάνω το κοινοβούλιο μια σφραγίδα, ότι οι αποφάσεις θα παίρνονται κάπου αλλού κι όχι στην Αθήνα, ότι θα έχετε μια επιτροπή που θα αποφασίζει κτλ θα τον πηγαίναμε στο Γουδί για εθνική προδοσία και κατάλυση πολιτεύματος. Όταν κάποιος με την αύξηση του χρέους προκαλεί ακριβώς τα ίδια, λέμε ότι ήταν ένας μεγάλος ηγέτης που όμοιοί του δεν υπάρχουν σήμερα! Αυτό αν μιλάμε για κόμμα που θα τολμήσει να πει αλήθειες και άρα θα αποτελέσει θρυαλλίδα για την Νέα Μεταπολίτευση. Αλλιώς φοβάμαι ότι αναπαράγουμε το Αριστερό "frame of mind" και το "Newspeak" της Οργουελικής Μεταπολίτευσης. Το αποτέλεσμα είναι να σκεφτόμαστε ανάποδα.

        • ψυχραιμια avatar
          ψυχραιμια @ George N 24/09/2014 09:51:40

          Κοίταξε,αυτός που τα έκανε - ο Ανδρέας δηλαδή - μπορεί να κατηγορηθεί για κάτι που συνήθως δεν τον κατηγορούν,έλλειψη προβλέψεων για την πορεία του διεθνούς συστήματος.Συνήθως για άλλα τον κατηγορούν. Δεν πρόβλεψε ούτε την κατάρρευση της ΕΣΣΔ και του κομμουνισμού ούτε την αλλαγή της Ευρώπης και του κόσμου που προέκυψε. Τη δεκαετία του 80 νόμιζε ότι ο διπολισμός θα μείνει για πάντα και σε αυτόν θα του έδιναν πάντα λεφτά καθώς η Ελλάδα έφραζε την έξοδο του Συμφώνου της Βαρσοβίας στη Μεσόγειο.Νομίζεις ότι θα ήταν δυνατόν επί ψυχρού πολέμου οι Δυτικοί να μην διαγράψουν το χρέος και να αφήσουν 1 εκατομμύριο ανέργους στην Ελλάδα; Εκεί βασιζόταν και σκόρπαγε.Με έχουν ανάγκη και θα μου δίνουν.Το 1993 όμως που είχαν καταρρεύσει όλα έλεγε ή το εθνος θα εξαφανίσει το χρέος ή το χρέος το έθνος.Αλλά ήδη το χρέος είχε δημιουργηθεί.

          • George N avatar
            George N @ ψυχραιμια 24/09/2014 10:53:36

            Διεισδυτική ματιά Ψυχραιμία. Παρόμοια ήταν και η ανάλυση του STRATFOR κάπου το 2010 αλλά και η περιρρέουσα ατμόσφαιρα σε όλη την Ευρώπη. Ουσιαστικά: "ποιός χρειάζεται πια την Ελλάδα για να την πληρώνουμε? Μάλλον κανείς!" Φυσικά ήταν μυωπικό μια και τα πράγματα αλλάζουν. Όπως ο Ανδρέας - ίσως διαβάζοντας Καστοριάδη- δεν είδε τι ερχόταν, έτσι και η Δύση παραλίγο να χάσει την Ελλάδα. (που μάλλον θα την χρειασθεί τώρα που ο Πούτιν αποφάσισε ότι καλό είναι να αρχίσει τα ταξίδια στο εξωτερικό) Τι μπορεί όμως να προσφέρει μια νέα μεταπολίτευση σχεδόν 200 χρόνια μετά την Ανεξαρτησία? Την κατανόηση του ότι ο πιο σίγουρος τρόπος διατήρησης ενός έθνους κράτους και της ευημερίας των πολιτών του δεν είναι ένα κυνήγι πρόβλεψης του μέλλοντος. Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα τα κατάφερε αρκετά καλά σε αυτό, το να βασιστείς εκεί είναι επιρρεπές σε ατυχήματα. Μπορεί να είναι η πτώση της ΕΣΣΔ ή να ήταν μια νίκη του Αλέξη το 2012. Ήταν μια ήττα του Βενιζέλου το 1920 ή η νίκη του ΓΑΠ το 2009. Ο σίγουρος τρόπος είναι οι θεσμοί. Η νέα μεταπολίτευση πρέπει να τους φτιάξει. Να αποσαφηνίσει το παιχνίδι και τους κανόνες του. Όχι γιατί έτσι πρέπει αλλά γιατί έτσι συμφέρει. Όλους μας. Από "νταβατζήδες" μέχρι ανέργους.

          • rally monkey avatar
            rally monkey @ George N 24/09/2014 22:23:57

            ακριβώς. χρειαζεσαι τους μηχανισμούς για να αντιμετωπισεις τους αναποφευκτους κλυδωνεισμούς. οπως π.χ. ενα σοβαρό εθνικιστικό κόμμα. αλλα τον απεκλεισαν νωρίς αυτόν τον διαδρόμο. προλαβαν και καπέλωσαν τον χώρο με συμμορία ποινικών και νεοναζί και εμποδίζουν την δημιουργία πατριωτικής δυναμικής

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ψυχραιμια 24/09/2014 17:50:36

        Δεν ισχύει αυτό και ευτυχώς που δεν ισχύει, διότι η Ε.Ε. δεν έχει και μεγάλες εξουσίες. Στην έσχατη των περιπτώσεων επιβάλει ένα πρόστιμο σε ποσοστό του ΑΕΠ (έως 0,5% του ΑΕΠ, αλλά δεν είμαι σίγουρος), που ποτέ δεν θα επιβληθεί. Η "ενισχυμένη εποπτεία" είναι λίγο πιο ενισχυμένη εποπτεία σε σχέση με αυτό που βιώσαμε π.χ. την περίοδο 2004-2006 που πάλι είχαμε μπει σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος: Εάν "στο περίπου" πιάνεις τους στόχους, δεν θα σου πουν τίποτα. Δεν νομίζω να έχουμε πάλι τις ίδιες ιστορίες με "δημοσιονομικά κενά" και όλους αυτούς τους νεολογισμούς (σωστότερα: όλες αυτές τις οικονομολογικές αρλούμπες) που ακούμε σήμερα από την τρόικα. Η Γερμανία ασφαλώς πρέπει να "πουλήσει" κάτι στο εσωτερικό της και στον εαυτό της για να πει ότι δεν αφήνει τους Έλληνες ανεξέλεγκτους και, κυρίως, να "νουθετήσει" τους "τεμπέληδες και διεφθαρμένους Έλληνες", αλλά γνωρίζει ότι από τη στιγμή που θα τελειώσει το πρόγραμμα δανεισμού από την τρόικα, η Ελλάδα θα είναι πια στην ουσία ελεύθερη. Το μόνο κακό θα είναι να μην έχουμε πια κυβέρνηση Σαμαρά για να αξιοποιηθεί σωστά αυτή η περίοδος της νέας ελευθερίας μας. Θα είναι κάτι σαν το 1981, που μας έβαλε η ΝΔ στην ΕΟΚ και μετά ήρθε το ΠΑΣΟΚ και αυτή την περίοδο που θα μπορούσε να είναι περίοδος δημιουργίας και μεγάλης ανάπτυξης, την έκανε περίοδο διανομής κοινοτικών κονδυλίων και άκρατου δανεισμού = "ανάπτυξης" (λέμε τώρα...) με τα λεφτά των άλλων. Ας ελπίσουμε να μην συμβεί το ίδιο και σήμερα. Ο Ράλλης παρέδωσε σχεδόν συνειδητά τότε στο ΠΑΣΟΚ, ο Σαμαράς δεν πρέπει να επαναλάβει το ίδιο λάθος με τον ΣΥΡΙΖΑ. Πρέπει να πολεμήσει μέχρι τέλους.

        • George N avatar
          George N @ Διογένης 24/09/2014 21:57:57

          Μα δεν θα κάνουν πόλεμο αν κάποιος νοιώσει αναρχικά ελεύθερος. Τον προβολέα πάνω του θα ρίξουν όπως κάνουν τώρα με την Γαλλία. Τα υπόλοιπα θα τα αναλάβουν οι αγορές με το spread. Το χαμόγελο του Σοιμπλε στο βάθος με μια δήλωση για ετοιμότητα χορήγησης νέου δανείου αν χρειασθεί θα είναι αρκετό για να κάνει focus ακόμα και τον Αλέξη. Μην ξεχνάμε ότι η Πορτογαλία πήρε μέτρα και αφού έφυγε η τρόικα ακριβώς για να μην τους ξαναδούν στην Λισαβόνα. Να χαρεί και κάνας άλλος....

  2. Σωκράτης avatar
    Σωκράτης 24/09/2014 07:17:49

    Ωραία τα γράφεται παρόλο που εκφράζεται ευχές και επιθυμίες που δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες της σημερινής Ελληνικής κοινωνίας.Το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής....... Δεν υπάρχει πολιτικό προσωπικό που να υποστηρίξει τις θέσεις σας Οι παλιοί έχουν φθαρεί.. οι νέοι δεν έχουν φανεί ... Λυπάμαι αλλά όλα αυτά τα ωραία που προτείνετε και τα συμμερίζομαιμ θα πέσουν στο κενό της αδιαφορίας του εκλογικού σώματος.

    • Tassos avatar
      Tassos @ Σωκράτης 24/09/2014 07:50:22

      Σωστός

      • ΝΙΚΟΣ Π avatar
        ΝΙΚΟΣ Π @ Tassos 24/09/2014 09:53:53

        ακριβως μας λεει ο αρθρογραφος ποιους να διωξει αλλα δε μας λεει ποιους θα φερει το προβλημα δεν ειναι το ονομα και το λογοτυπο του κομματος αλλα οι ανθρωποι που το τρεχουν .Βασικοτερο προβλημα ειναι η εκλογικη βαση και τα κριτηρια με τα οποια ψηφιζει

        • Fotini avatar
          Fotini @ ΝΙΚΟΣ Π 24/09/2014 15:16:17

          ᾿Ακριβῶς, Νῖκο. ῾Η βάση πρέπει νά ἐνημερωθῆ καί νά ἀποφασίση. ῎Ας ἐκθέσουν τίς προθέσεις/προτάσεις τους καί ἀλλαγές παντός εἴδους σέ δημόσια διαβούλευση. Τότε μόνο θά κρίνωμε καί θά ἀποφασίσωμε γιά τήν νέα Κεντροδεξιά (σκέτο Δεξιά μ᾿ ἀντιπροσωπεύει καλλίτερα :)).

  3. Geros avatar
    Geros 24/09/2014 08:00:05

    "να καλέσει στο γραφείο του τους αυτοϊκανοποιημένους καραμανλικούς και μητσοτακικούς βουλευτές και να τους πει: «πως σε λένε μάστορα; Στο σπίτι σου και με τον κηδεμόνα. Μην ξαναπατήσεις στα γραφεία του κόμματος αν δεν σε φωνάξω εγώ. Και μέχρι τότε μόκο»." Για να το πει αυτό θα έπρεπε εκτος από καραμανλικούς και μητσοτακικούς , το κόμμα να έχει και σαμαρικούς. Πάλι καλά που δεν το έκανε γιατί όπως αποδείχτηκε σαμαρικοί στο κόμμα δεν υπήρχαν. Τότε φυσικά δημιουργήθηκε η ψευδαίσθηση ότι υπήρχαν αλλα τι έγινε στην πορεία? Που είναι αυτοί που στήριξαν τον Σαμαρά το 2009? Πήγαν στους Ασυνάρτητους Έλληνες , ίδρυσαν κόμματα και κομματάκια , ή κρύβονται στην γωνιά τους εντός Νέας Δημοκρατίας περιμένοντας να περάσουν τα μνημόνια. Ποιούς να έδιωχνε από το κόμμα και να τους έλεγε να κάνουν μόκο? Σοβαρά μιλάμε? Και ποιός θα έμενε? Ο Ζώης? Ο Νικολόπουλος? Ο Μαρκόπουλος? Ο Λυκουρέτζος? (αλήθεια κάτω από ποια πέτρα έχει κρυφτεί αυτό το παιδί?) Γελάσαμε και σήμερα .....

  4. βαγγέλας avatar
    βαγγέλας 24/09/2014 09:53:24

    Το πρόβλημα του Σαμαρά δεν είναι ότι δεν έφτιαξε καινούριο κόμμα, το πρόβλημα είναι ότι παραδόθηκε πλέον σχεδόν αμαχητί και οι πραγματικές μεταρρυθμίσεις που χρειάζεται η χώρα έχουν πεθάνει. Οι ελάχιστοι μεταρρυθμιστές παραπαίουν μόνοι κι έρημοι και η νοοτροπία της πασοκαρίας επιβλήθηκε πλήρως στην κυβέρνηση, οπότε στο τέλος κι ο κόσμος θα ψηφίσει την πραγματική πασοκαρία, που μετακόμισε και βρήκε αυθεντικό σπίτι στο ΣΥΡΙΖΑ.

  5. GregA avatar
    GregA 24/09/2014 10:20:32

    Εάν είχε γίνει τότε, όλοι θα του έλεγαν ότι φτιάχνει τη νέα πολιτική άνοιξη. Καλά έκανε και δεν το έκανε. Στόχος πρέπει να είναι να βγει από αυτη τη κρίση που δημιούργησε η παρούσα κυβερνητική περιπέτεια αλώβητος για να μπορέσει να δρομολογήσει τις εξελίξεις. Δεν πρέπει να μείνει στην ιστορία με την εικόνα που έχει δημιουργηθεί σήμερα. Πιστεύω ότι το παρόν δεν τον ικανοποιεί. Έχει να προσφέρει και η παρούσα συγκυρία τον αδικεί. Εάν δεν μπορεί να αλλάξει τη πορεία της κυβέρνησης, λόγω των μνημονιακών δεσμεύσεων, θα μπορέσει να συμβάλλει ουσιαστικά στην αλλαγή της πορείας του κόμματος την κατάλληλη στιγμή. Για να το πετύχει όμως αυτό, θα πρέπει να απευθυνθεί στον Έλληνα και να του μιλήσει με ειλικρίνεια για τα πραγματικά γεγονότα από το 09 έως και το '12. Τότε και μόνον τότε θα έχει την δεύτερη ευκαιρία.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ GregA 24/09/2014 17:53:53

      Συμφωνώ. Και για το τότε, καλώς δεν έκανε καινούργιο κόμμα (δεν είχε ακόμη την πολιτική δυνατότητα), και για το σήμερα. Έχουμε ξεχάσει τι συνέβη από το 2009 ως το 2012. Κι όμως, το κλειδί είναι εκεί. Αν είναι δυνατόν να μας πλασάρεται η μεγάλη πλειονότητα των πρώην υποστηρικτών του ΓΑΠ και νυν ΣΥΡΙΖΑίων, ως αντιμνημονιακή παράταξη... Αν μιλήσει ο Σαμαράς με ειλικρίνεια για το 2009-2012, τότε μόνον θα μπορέσει να αλλάξει το κλίμα. Να καταλάβει ο κόσμος ποιο ήταν το πραγματικό έργο Σαμαρά στην οικονομία και στην Ελλάδα.

  6. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 24/09/2014 10:33:29

    Γιατί πρέπει να δημιουργήσει νέο κόμμα ο κ.Σαμαράς,αφού ήδη το έχει κάνει. Ξεκίνησε με την αλλαγή της έδρας με τη μεταφορά στη Συγγρού,την αλλαγή του συμβόλου,με την επιλογή τριών ακαθόριστων γραμμών. Και το κυριώτερο,άλλαξε πολιτική,από φιλολαϊκό αστικό κόμμα,έγινε σοσιαλιστικό,εξαναγκαζόμενο βέβαια από τις συνθήκες... Κατά τη γνώμη μου αυτό που πρέπει να αλλάξει,είναι να ξαναγίνει όπως ήταν πρίν την κρίση. Αν γινόταν μόνο να αλλάξουν κάποια πρόσωπα...

    • Seagull avatar
      Seagull @ Κυθήριος 24/09/2014 11:07:36

      Και πολύ μοντέρνο θα έλεγα μετά και την είσοδο στο κοινοβούλιο της κυρίας Μαρίας Σόδη - Σταυρινούδη, νομίζω ότι νέο αίμα με τέτοια τεχνικά χαρακτηριστικά είναι απολύτως απαραίτητα.

      • Eva avatar
        Eva @ Seagull 24/09/2014 13:06:02

        Σωστά. Οι παλαιοί είναι ένας κι ένας. Αθόρυβοι, συνετοί. Καθόλου δεν απασχόλησαν τα ΜΜΕ. Ούτε σε καμμία σατυρική εκπομπή έγιναν πρωταγωνιστές.

  7. Βλάμης avatar
    Βλάμης 24/09/2014 11:04:47

    Δεν ξέρω για Βόρεια Ελλάδα - Καραμανλικούς, εδώ νότια όμως -ή για να ακριβολογήσω απανταχού Κρητικοί- ο Κυριάκος και η Ντόρα δε διαγράφονται. Ο Κώστας Μητσοτάκης, έχει ΕΥΕΡΓΕΤΗΣΕΙ κόσμο και κοσμάκη, σας μιλώ τώρα για περίοδο μισού αιώνα, οικογένειες παλιές, όχι σαχλαμαρίτσες ...διάττοντες αστέρες. Δεν είναι για τα ωραία μάτια της Ντόρας και του Κυριάκου οι ψήφοι. Λάβετε δε υπ όψιν, ότι μέχρι τώρα ΔΕΝ έχετε δεί ΟΛΕΣ τις ψήφους Ντόρας/Κυριάκου μαζεμένες. Πού είναι η Νέα Δημοκρατία Χανίων? Πού είναι τα γραφεία? Γιατί κλείσανε απο κεί που ήταν, στο κέντρο των Χανίων απο ιδρύσεως της ΝΔ? Ποιός είναι (εν μέσω μνημονίων) δήμαρχος στα Χανιά? Λοιπόν, ο Σαμαράς, ήξερε τι έκανε, και το κανε εξ ανάγκης. Σε δύο (ΔΥΟ, όχι τρείς) στυλοβάτες στηρίζεται η Νέα Δημοκρατία, δε διώχνεις ...και τους δυό

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Βλάμης 24/09/2014 17:56:08

      Επειδή εν μέρει έχεις σίγουρα δίκιο, γι' αυτό ακριβώς χρειάζεται ο Σαμαράς μια "υπέρβαση" πολιτικού χαρακτήρα (που πρέπει να προηγηθεί του νέου κόμματος), η οποία θα του διασφαλίσει λαϊκές μάζες που σήμερα δεν ψηφίζουν ΝΔ.

  8. MISSION IMPOSSIBLE avatar
    MISSION IMPOSSIBLE 24/09/2014 11:28:01

    Το προβλημα δεν ειναι το ονομα αλλα οι πολιτικες. Με τους ανεργους τους απληρωτους και τους part-timers να πλησιαζουν τους 2εκ δηλαδη το 1/3 του εκλογικου σωματος, με μετωπα με δημοσιους μισθωτους (λογω των απολυσεων),ιδιωκτητες ακινητων (λογω ΕΝΦΙΑ),αναπηρους των οποιων ενιοτε συνταξεις κοβονται ακομακαι με βεβαιωσεις δημοσιων νοσοκομειων (βαθμολογουνται κατω απο 67%) Ειδικα με την ανεργια χρειαζονται δυναμικες λυσεις του στυλ επιδοτηση θεσεων στο ιδιωτικο τομεα φορογικα bonus στις εταιρειες που αυξανουν το προσωπικο σε ετησια βαση,ενεργοποιηση ΟΑΕΔ.

  9. Σπαθάριος avatar
    Σπαθάριος 24/09/2014 12:04:23

    Διάβασα με θετικό πνεύμα την ανάρτηση και θα ήθελα να εκφράσω μια απορία μου καινα σημειώσω ένα σημείο που με εξέπληξε. Αν αυτό «….Η συμπόρευσή της με την ιστορική πρωτοπορία, με την πραγματικότητα της ενωμένης Ευρώπης –με όλα τα στραβά της- είναι εκ των ων ουκ άνευ και βασικός, θεμελιώδης λόγος και πρόταγμα της συσπείρωσης δυνάμεων που συγκροτούν τον νέο πόλο….» δεν μας οδηγεί εδώ «….Πατριωτικό, γιατί προτάσσει την ετερότητα και αυτοτέλεια του ελλαδικού έθνους-κράτους. Την Ενωμένη Ευρώπη των εθνών….» αλλά μας οδηγεί σε «Ευρωσούπα» συγκρουόμενο με αυτό «…το νέο κόμμα έχει κοινωνικό, λαϊκό χαρακτήρα…» θα πρέπει να ισχύσει ως πρόταγμα; Η μοναδική ονομαστική αναφορά, πλην Σαμαρά βέβαια, είναι του Στουρνάρα. Απίστευτο μου φαίνεται πως ένας συμβουλάτορας του Σημίτη δεν συμπεριλαμβάνεται στην χειρότερη έκφραση της μεταπολίτευσης, με θέση δίπλα του στην “νέα Νυρεμβέργη” , αλλά μοναδικά προκρίνεται στους βασικούς πυλώνες της νέας προσπάθειας.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ Σπαθάριος 24/09/2014 17:58:20

      Εκτός των άλλων είναι και ο εμπνευστή του ΕΝΦΙΑ και, άρα, ίσως ο πολιτικός ολετήρας της κυβέρνησης. Αν υποθέσουμε ότι ο Στουρνάρας είναι όντως τεχνοκράτης (δεν είμαι 100% σίγουρος διότι δεν το ξέρω, αλλά ας το υποθέσουμε), πάντως είναι πολιτικά ανόητος. Αυτό το ξέρουμε.

  10. ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
    ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ 24/09/2014 12:10:44

    To "μυστήριο τραίνο" που εν καιρώ άγριου πολέμου πέρασε, για σένα ήταν που σφύριξε, αλλά την κρίσιμη στιγμή μονάχα δίστασες, μας γύρισες την πλάτη και ανακοίνωσες ψυχρά, ''θα ταξιδέψω με αεροπλάνο''..... Η πανοπλία σου πια σήμερα δεν σε χωράει, πάχυνες λίγο κι εσύ δυό χρόνια τώρα βυθισμένος στην τρυφηλή ζωή των ανακτόρων, λίγο οι κόλακες, λίγο τα τείχη που ψήλωσαν άξαφνα και σ΄εμποδίζουνε ν΄ακούσεις καθαρά την ανάσα του πλήθους.... Χάθηκες. Μονάχα τη … φαντάζεσαι τη θλίψη! Δεν τη νιώθεις, ούτε και κάτι αισθάνεσαι, όσο και να μιλάς αφ΄υψηλού κι εξ αποστάσεως για τα ''δεινά'' και τις ''θυσίες'' των άλλων.... Γι αυτό και τόσο λογικά, τόσο... ψύχραιμα, δέχεσαι να βαφτίσεις την επιβολή των αδικιών .... ''μεταρρυθμίσεις'' (πόσο sic), και ν΄αυτοπαραπλανηθείς πως οι ...υπήκοοι, θα πειθαρχήσουν. Και ξέρεις κάτι αγαπητέ; Τα σχέδια, τα οράματα και τα …καινούρια ξεκινήματα, μας ακούγονται τελείως εξώκοσμα! Είναι πολύ αστείο και τραγικό ταυτόχρονα, όσο φαντάζει και το να ....προσφέρεις χαμογελώντας ευτυχισμένος ένα ζευγάρι χειροποίητα και καλογυαλισμένα Louis Vuitton (http://us.louisvuitton.com/eng-us/men/shoes/fall-2014), σε κάποιον που έχει ήδη προχωρημένα κρυοπαγήματα…. Με καταλαβαίνεις φαντάζομαι.... Τι να τα κάνουμε καλέ μου τα …μετάξια σου; Προέχει η θεραπεία κι είναι αμφίβολο αν είναι πλέον εφικτή, εδώ που έχουμε φτάσει....

    • Geros avatar
      Geros @ ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ 24/09/2014 13:18:35

      Είσαστε ένας συνδυασμός Ξανθόπουλου και Φώσκολου. Είσαστε εκεί που το "Η Οδύσσεια ενός ξεριζωμένου" συναντάει το "Καλημέρα ζωή" ..... ανεκτίμητο.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Geros 24/09/2014 13:24:35

        Τέλεια! Τώρα καθόμαστε αναπαυτικά μπροστά στην οθόνη,να απολαύσουμε το έργο: ''Ο γέρος και η θάλασσα...μια άλυτη εξίσωση'' Χορηγός antinews productions..

        • Geros avatar
          Geros @ Κυθήριος 24/09/2014 13:50:32

          Μπα , η Queen δεν μου δίνει σημασία πια ... Αλήθεια τώρα που την είπα Queen , πόσα nicks έχει αλλάξει εδώ μέσα? 500 σίγουρα!

        • ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
          ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ @ Κυθήριος 24/09/2014 14:01:07

          :-) Τι εξίσωση να λύσει ο μπαρμπούλης; Ούτε από σταυρόλεξα ούτε από αινίγματα σκαμπάζει... Το πολύ πολύ να ...οραματιστεί το επόμενο επεισόδιο του Σουλεϊμάν του μεγαλοπρεπή. Σ΄αυτά αναλώνεται ο δύστυχος. Έφαγε τη ζωή του όοολη, στην τελεόραση!

      • ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ avatar
        ΑΛΥΤΗ ΕΞΙΣΩΣΗ @ Geros 24/09/2014 13:52:35

        Καημένε μου παππούλη, τι να πείτε κι εσείς; Τόσα ξέρετε, τόσα εννοείτε. Φταίνε τα βιώματα, η έρμη τηλεορασιοπληξία και οι πτωχές σας -γενικώς-προσλαμβάνουσες... Δε θα ξεφύγετε ποτέ από τον μίζερο εαυτό σας! Δεν έχετε και χρόνο.... Κατανοώ. Μιά παλιοκατάσταση ζείτε. :-)

  11. ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
    ΜΑΡΤΙΟΣ 24/09/2014 13:14:03

    Οι οραματισμοί της ανάρτησης μόνον από έναν δυναμικό σαραντάρη μπορούν να υλοποιηθούν.

  12. Tassos avatar
    Tassos 24/09/2014 13:18:57

    Πάντως εδώ που τα λέμε δεν θα με χάλαγε μια ήττα της ΝΔ, οι διάφοροι Πολύδωρες, Καμμένοι, Παυλόπουλοι να μας απαλλάξουν από την παρουσία της και να αναγεννηθεί η ΝΔ με νέα παιδιά. Κόντρα στον ήδη γηρασμένο ΣΥΡΙΖΑ (30 χρόνια στην μάπα τους τρώμε τους Δραγασάκηδες και τους συνδικαλιστές τους) μια νέα γενιά δεξιόπαιδων θα εφάρμοζε μεταρρυθμίσεις και θα μας έστελνε μπροστά.

    • Seagull avatar
      Seagull @ Tassos 24/09/2014 13:32:27

      Ασε πρώτα νάρθει το Ιphone-6 να το επεξεργαστούν και μετά κάνουν και τις μεταρρυθμίσεις που λες.

      • takis 400 avatar
        takis 400 @ Seagull 24/09/2014 14:21:05

        αυτο πρεπει να ειναι το κορυφαιο σχολιο μακραν του δευτερου στην ιστορια αυτης της ιστοσελιδας,απλα υποκλινομαι

        • Seagull avatar
          Seagull @ takis 400 24/09/2014 16:23:11

          Thanks! Αλλά τώρα μας προέκυψαν άλλα ζητήματα και έχω βυθιστεί στην θλίψη, ανακάλυψε ο Κλίντον τα σημάδια που άφησε η τεράστια προσπάθεια και το βάρος της κρίσης που σήκωσε ο Γιώργος μας στις πλάτες του και εκτός των άλλων έχουν αρχίσει και οι τύψεις ..... βάρους που σήκωσε ο Γιώργος μας και

      • zame avatar
        zame @ Seagull 24/09/2014 15:31:27

        χαχαχαα..πολυ καλο! Seagull..εγραψες.

        • Seagull avatar
          Seagull @ zame 24/09/2014 16:23:52

          Thanks.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Seagull 24/09/2014 18:00:01

        Καταπληκτικό σχόλιο, αλλά πόσο θλιβερή δυστυχώς η αλήθεια που κρύβει...

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Seagull 24/09/2014 21:31:47

        Ωραίο Seagull !

    • Aegean Light avatar
      Aegean Light @ Tassos 24/09/2014 17:52:21

      «μια νέα γενιά δεξιόπαιδων θα εφάρμοζε μεταρρυθμίσεις και θα μας έστελνε μπροστά.» Φαντάζομαι ότι έχεις κατά νου το γνήσιο δείγμα της νέας γενιάς δεξιοπαίδων , μοντέρνου , με τα smartphoneς του, τα tweeters του ,τις μεταρυθμίσεις του (ΥΠ.ΥΓ.) κ.λ.π. τον αξιότιμο βουλευτή κύριο Άδωνι Γεωργιάδη !!! δοξάστε τον !!!

      • Σωκράτης avatar
        Σωκράτης @ Aegean Light 24/09/2014 22:37:34

        Υποτίθεται ότι όσοι γράφετε τα παραπάνω ανήκετε, ψηφίζετε και υπερασπιζεστε τα ιδανικά της ΝΔ και μαχεστε για κοινούς στόχους. Τουλάχιστον ο Αδ. Γεωργιάδης βγαίνει μπροστά, μερικές φορές με άκομψο τρόπο, Παλεύει, δεν κρύβεται από φίλους και αντιπάλους. Στα υπουργεία που πέρασε άφησε έργο, ειδικά στο Υπ Υγείας Μακάρι να υπήρχαν μεσα στη ΝΔ περισότεροι Γεωργιάδηδες

        • Κυθήριος avatar
          Κυθήριος @ Σωκράτης 24/09/2014 22:52:08

          Δεν προσέχει τον αντίκτυπο που συνήθως έχουν οι κουβέντες του όμως. Επίσης όποιος ψηφίζει ή υπερασπίζεται κάποιο κόμμα,έχει το δικαίωμα να ασκεί και καλόπιστη κριτική σε κάποιες από τις επιλογές του αρχηγού ή των μελών του. Αυτή είναι και η βάση της δημοκρατίας νομίζω...

  13. Διογένης avatar
    Διογένης 24/09/2014 18:10:21

    Η μόνη κατάλληλη στιγμή για να κάνει τέτοιο κόμμα, θα ήταν ίσως ενόψει επικείμενων βουλευτικών εκλογών. Χρειάζεται όμως και λαϊκό ρεύμα. Υπάρχει; Δεν υπάρχει. Υπάρχουν αρκετοί διστακτικοί υποστηρικτές μεγαλύτερων κυρίως ηλικιών, αρκετοί αδιάφοροι που θα ψηφίσουν ΝΔ από συνήθεια, διάφορα λαμόγια που θα προσπαθήσουν να μείνουν γαντζωμένοι στην εξουσία και κάποιοι (ελάχιστοι; ελπίζω όχι) που βλέπουν τις δυνατότητες αναμόρφωσης της χώρας και εγκαθίδρυσης ενός σοβαρού αστικού καθεστώτος και επιθυμούν αυτό ως όραμα από τον Σαμαρά. Πόσοι δηλαδή πιστεύουν στον Σαμαρά σήμερα; Για να κάνουμε ιστορική αναδρομή: Πόσοι πίστευαν στον Βενιζέλο το 1910; Πόσοι πίστευαν στον Παπάγο το 1952; Πόσοι πίστευαν στον Κωνσταντίνο Καραμανλή το 1955; Πόσοι το 1974; Πόσοι πίστευαν και πώς στον Ανδρέα Παπανδρέου το 1974; Κάπως έτσι, σε τέτοιες ιστορικές συγκυρίες γίνονται τα κόμματα. Ο Σαμαράς δεν είχε ποτέ ανάλογη συγκυρία στα χέρια του. Ή, αν θέλτε, την είχε, με το μνημόνιο, και την έχασε. Δεν μπόρεσε να πάρει το τραίνο που θα τον οδηγούσε τότε, το 2010-2011 στην πολιτική ηγεμονία. Έστω και με εκλογές το Νοέμβριο του 2011 και χωρίς να χρειάζεται να είναι "παρα πολύ" αντιμνημονιακός. Τώρα λοιπόν τι μένει; Τώρα χρειάζεται πολιτικό χρόνο για να αρχίσει ο κόσμος να είναι ευχαριστημένος. Ίσως αν εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας να τον βρει τον πολιτικό χρόνο. Αλλά για να εκλέξει πρέπει να πείσει όσους θα κρίνουν τη δυνατότητα προεδρικής εκλογής ότι τουλάχιστον "παλεύει" την πρώτη θέση σε περίπτωση που πέσει η κυβέρνηση το Μάρτιο - αν σκεφθούν έτσι οι ανεξάρτητοι βουλευτές, ΑΝΕΛ-ΔΗΜΑΡ κλπ., τότε θα σπεύσουν να υπερψηφίσουν, αλλιώς θα κοιτάξουν να κάνουν συμμαχία με τον ΣΥΡΙΖΑ. Για να φθάσει όμως σε σημείο να "παλεύει" την πρώτη θέση, χρειάζεται πολλή πολιτική δουλειά και, ναι, πάλι πολιτικός χρόνος. Πρόκειται δηλαδή για ένα είδος αδιεξόδου. Ίσως αν φανεί τυχερός να αλλάξουν τα πράγματα κάπως, δεν θέλει και πάρα πολύ - δυο τρεις μονάδες αν μπορέσει να τσιμπήσει στις δημοσκοπήσεις θα μπορέσει ίσως να εκλέξει Πρόεδρο. Ο Θεός βοηθός. Πάντως μην ανησυχείτε, ποτέ δεν έχασε πραγματικά την ευκαιρία να φτιάξει κόμμα ο Σαμαράς. Αν είχε πολιτική ηγεμονία και δεν είχε κάνει κόμμα, θα την είχε χάσει. Αλλά ποτέ δεν την είχε. Δεν την επεδίωξε, είναι η αλήθεια...

  14. dimitrios avatar
    dimitrios 24/09/2014 21:30:14

    πολυ ωραια ολα αυτα αλλα πως θα γινουν οταν οι νονοι του κομματος της ΝΔ απο την πρωτη στιγμη σαμποταραν καθε προσπαθεια ανανεωσης του κομματικου δυναμικου και στηριζουν μονο υπο προυποθεσεις!!!Δες τε ποιοι ειναι υπουργοι ακομα και θα νομισετε οτι ζειτε καποια χρονια πισω.Μα θα μου πειτε ο Σαμαρας τους εβαλε εγω λεω ομως ευκολο να μην τους βαλει οταν η απουσια απο το υπουργικο σχημα σημαινει πολεμος απο τα σογια!!!!Πουθενα στον προηγμενο κοσμο δεν κυβερνουν τοσο απροκαλυπτα τα ιδια σογια μπορει ισως παρασκηνιακα αλλα οχι στη σκηνη.Εχω την γνωμη οτι η ΝΔ μια χαρα θα μπορουσε να υπαρχει αρκει να γινοταν η αυτοκαθαρση μεσα στο κομμα και ο καθε τομεας να αποτελουσε εργοταξιο παραγωγης ιδεων προτασεων και μεταφορας της κοινης γνωμης προς την κυβερνηση η οποια ομως θα ακουγε δεν θα κυβερνουσε αυταρεσκα και με αλλαζονεια πολλες φορες,αλλα τι να σου κανει ο καημενος ο Σαμαρας οταν οι ιδιοι οι ψηφοφοροι χωριζουν τους εαυτους τους σε καραμανλικους μητσοτακικους και οτι αλλο δηλαδη οταν δεν υπαρχει καμμια πολιτικη παιδεια!!!!.Οσο για Νυρεμβεργη εκτος απο τα παραπανω πως χωρις δυναμη χωρις αυτοδυναμια!!!!!Ενα τελευταιο επισης για την μπουρδα της κεντροδεξιας. Κεντροδεξια φιλοι μου ιδεολογικα δεν υπαρχει οπως το ιδιο και κεντροαριστερα .Δεξια και αριστερα υπαρχουν και μια μαζα ψηφοφορων που αναλογα με τα οικονομικα τους συμφεροντα μετακινουνται προς την μια η την αλλη πλευρα.Η αλλαγη ονοματος και η δημιουργια μια αλλης παραταξης λοιπον δεν ειναι η αναγκαια και ικανη συνθηκη για την διασωση της παραταξης απλα οι δεονοσαυροι να πανε σσπιτια τους για να μπορεσουν να ανθισουν και καινουργια λουλουδια σε αυτον τον τοπο.

  15. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 24/09/2014 21:48:34

    Επεμβαίνοντας λίγο αγαπητέ Διογένη στην ιστορική αναδρομή που κάνεις,νομίζω ότι και ο Καραμανλής και ο Παπανδρέου το 1974,είχαν τα λαϊκά ερρείσματα ώστε να προχωρήσουν στη δημιουργία των κομμάτων τους. Ο μεν Καραμανλής ερχόμενος μετά την πτώση της χούντας ως ο μόνος ενωτικός ηγέτης της επανακάμψασας δημοκρατίας, ο δε Παπανδρέου ως εκείνος που διεύρυνε με την ίδρυση του ΠΑΣΟΚ,το χώρο που ήδη είχε αρχίσει να καταλαμβάνει το ΠΑΚ... Συμφωνώ βέβαια απόλυτα μαζί σου ότι ο Σαμαράς δεν είχε την ανάλογη συγκυρία για να προχωρήσει στην ανανέωση του κόμματος.

  16. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 24/09/2014 23:40:51

    Αγαπητοί Βασίλη Ζήση και Σωτήρη Μητραλέξη πολλά (άν και όχι όλα) απ' όσα προτείνετε τα βρίσκω ολόσωστα, χειροκροτώ και επαυξάνω. Το μεγάλο πρόβλημα είναι το παλιό γνωστό: ποιός θα τα κάνει; Και δυστυχώς δεν λείπει μόνον η πολιτική βούληση, δηλαδή οι κατάλληλοι πολιτικοί φορείς και το πρόθυμο και ικανο πολιτικό προσωπικό. Λείπουν - προς το παρόν - και οι κοινωνικές δυνάμεις, οι δυνάμεις της κοινωνίας των πολιτων, αυτοί που θα "σπρώξουν απο κάτω" για να βγούν στον αφρό τα πολιτικά διαμάντια, και να πάνε οι στάχτες στον πάτο. Η πολιτική ηγεμονία θέλει δύο, σαν το ταγκό: Και πρόθυμο ηγεμόνα, που να λέει "το χρήμα πολλοί εμίσησαν την δόξαν ουδείς" - και όχι το αντίθετο όπως οι σημερινοί "μικροί πολιτικοί". Και σκληρούς ηγεμονευόμενους, με απαιτήσεις, που θα βάλουν σκληρούς όρους σε κάθε υποψήφιο ηγεμόνα. Όχι παρελθόν και "παροχές και κεκτημένα", δηλαδή "μετά από μας ο κατακλυσμός", "άς πέσει ο ουρανός στα κεφάλια των παιδιών μας", αλλά ΔΟΥΛΕΙΑ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ, ΠΑΡΑΓΩΓΗ, ΜΕΛΛΟΝ ... Δεν βλέπω στο οπτικό μου πεδίο, ούτε πρόθυμο ηγεμόνα, ούτε απαιτητικούς ηγεμονευόμενους. Βλέπω, στην καλύτερη περίπτωση, κριτική υποστήριξη του χάους. Και συνήθως, απόλυτη αδιαφορία. Είμαστε βαθειά στην "εποχή των τεράτων"... Δεν είναι μόνον εδώ ηπαρακμή. Δείτε π.χ. τη Γαλλία. Τέσσερις λέξεις, τέσσερα ονόματα "κορυφαίων": Σαρκοζύ, Στρος Καν, Ολλάντ, Λε Πεν. Το απόλυτο μπλιάχ!!! Η όμορφη και γενναία "Μαριάννα" έπαθε μετάλλαξη και έγινε μουστακαλής τραβεστί με γούνα στις γάμπες... Αυτά τώρα. Και ποιός καταλαβαίνει; «....Όμως θαρρώ, οι μόνοι που ίσως καταλάβουν θα ναι τα παιδιά,
    πλούσια απ’ την κληρονομιά μας,
    πρώτη φορά, τα παιδιά, σκληρά στη μνήμη, σκληρά σε μας,
    θα διαβάσουν ίσως έγκαιρα
    τ’ αδέξια μηνύματα των προτελευταίων ναυαγών
    διορθώνοντας τα λάθη,
    σβήνοντας τα ψέματα,
    ........
    σημαδεμένα από την αστραπή
    τη γνώση της μοναξιάς της δύναμης
    που σε μας άργησε τόσο πολύ να `ρθει...» «... γιατί αν γλιτώσει το παιδί
    υπάρχει ελπίδα». *έτσι έλεγαν παλιά ο παλιός καλός Μίκης και με το πάθος του για το Αληθινό ο Πρίγκηπας. Ναυαγοί και αυτοί μετά, όπως τόσοι και τόσοι...

    • Uncle Stgm avatar
      Uncle Stgm @ Uncle Stgm 25/09/2014 01:24:01

      "Κατάσταση" Πολιορκίας το πρώτο, στίχοι "Μαρίνα" (κατά κόσμον Ρένα Χατζηδάκη, † 2003) "Κάποτε θά 'ρθουν" το δεύτερο, στίχοι Λευτέρης Παπαδόπουλος, το έκανε αιώνιο ο αξέχαστος Παύλος.

      • Μπαμπης avatar
        Μπαμπης @ Uncle Stgm 25/09/2014 01:56:29

        Εισαι ωραίος φίλτατε Uncle

  17. Nestor avatar
    Nestor 24/09/2014 23:49:46

    Ένα νέο κεντροδεξιό κόμμα θα πρέπει να είναι ΑΝΟΙΚΤΟ στην κοινωνία και να ανανεώνει το στελεχιακό του δυναμικό προωθώντας παντού ανθρώπους ικανούς, πατριώτες και φιλελεύθερους . Σήμερα η ΝΔ είναι ένα κόμμα γηρασμένων στελεχών και γηρασμένων ψηφοφόρων, που αμφιταλαντεύεται ανάμεσα στο αν είναι ένα μαζικό πολυσυλλεκτικό κόμμα της κουτάλας αλα πασόκα, ή ένα κλειστό κλαμπ φιλελεύθερων gentlemen (συχνά δεν είναι ούτε φιλελεύθεροι, ούτε gentlemen, απλά είχαν τα κονέ) που δυστυχώς προασπίζονται το ίδιο κατεστειμένο με τους πασόκους που έχει τους δεξιούς στην απόξω. Ο Σαμαράς πρέπει να καταλάβει ότι δεν θα επιβιώσει πολιτικά με τα καλόπαιδα που έχει διατηρήσει στο κόμμα, κανείς δεν τον στήριξε και κανείς δεν τον γουστάρει. Ο χρόνος πια μετράει αντίστροφα έως την εκλογή του ΠτΔ. Πρέπει να ανοίξει το κομματικό σύστημα στην κοινωνία και να στρατολογηθούν νέα στελέχη με καλά βιογραφικά για το κόμμα και τον κρατικό μηχανισμό. Όχι αποτυχημένοι, άκαπνοι μανατζερ και δήθεν τεχνοκράτες της Eurobank. Χρειάζονται επιστήμονες με πολιτική αντίληψη σε κάθε τομέα δημόσιας πολιτικής, που να μπορούν να λειτουργήσουν ανά ομάδες και θα "κουμπώσουν" στο σύστημα δημόσιας διοίκησης, ώστε να επιτύχουν άμεσα μετρήσιμους στόχους για να ωφεληθεί η κοινωνία και να κερδίσουμε τις επόμενες εκλογές. Δεν είναι δύσκολο............αρκεί να το θέλει ο Σαμαράς και οι συνεργάτες του. Αλλιώς να μην πονάνε τα δακτυλάκια μας να γράφουμε στο Antinews, να πάμε σε κανένα ποτάμι ή στην νέα δημοκρατική παραταξη να αξιοποιηθούμε. Άιντε γιατί μας παραζαλίσανε τον έρωτα.

  18. open society avatar
    open society 26/09/2014 22:23:34

    Η χώρα δεν έχει ανάγκη ακόμα ένα συντηρητικό κόμμα. Όλα συντηρητικά κόμματα είναι στην Ελλάδα γι' αυτό δεν αλλάζει τίποτα. Έχει ανάγκη από ένα φιλελεύθερο κόμμα που θα προωθεί την επιχειρηματικότητα και το μικρό διαφανές κράτος και θα υπερασπίζεται με θέρμη τα ανθρώπινα δικαιώματα! Αλλιώς καλύτερες μέρες δε θα δούμε ποτέ!

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ open society 26/09/2014 23:28:07

      Εσύ τι σκάς,σε δυό χρόνια φεύγεις...

      • open society avatar
        open society @ Κυθήριος 26/09/2014 23:42:32

        Με τους ρυθμούς που γίνονται εκλογές στην Ελλάδα θα προλάβω σε 2 χρόνια άλλες 5-6 εκλογικές αναμετρήσεις!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.