30/03/2009 19:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επιστολή ενός Μπρούκλη (μέρος 2ο)


____________________________________________________________________________________________
Και για να μείνω στο θέμα του G-20, ας είμαι αντικειμενικός.  ΟΚ, την δέχομαι την κριτική των μεγάλων ηγετών. Αυτό το «sustainable economic activity» των Γάλλων και των Γερμανών. Με συγχωρείτε, στο κουρείο στην Αστόρια, το Σάββατο, που τα λέγαμε με τα boys αυτά είναι λίγο πως το λένε; Ευρωαδερφίστικα.

Θέλουν οι Ευρωπαίοι γραφειοκράτες να μας μειώσουν την ανεξαρτησία μας, έτσι το βλέπουμε εμείς. Και εσείς μπορεί να ξεχάσατε πως πεινούσατε πριν μερικά χρόνια, εμείς όμως που δεν το ξεχάσαμε, την ελευθερία μας και την ανεξαρτησία μας την εκτιμάμε γιατί για αυτήν ήρθαμε σε αυτήν την χώρα, και για αυτήν ζούμε.

Θέλετε να πουλήσετε τα αμερικανικά χαρτιά και να ρίξετε το δολάριο;  Μπορούν οι Γάλλοι και οι Γερμανοί να απορροφήσουν την κινεζική παραγωγή;   Θέλετε μονεταριστική πειθαρχία; Τον προστατευτισμό τον ξεχάσατε;  Και καλά οι Έλληνες. Θα συνεχίσουν να πουλάνε πλακάκια και είδη υγιεινής ο ένας στον άλλο. Οι άλλοι Ευρωπαίοι τι θα κάνουν;

Θέλετε σταθερότητα στις αγορές. My friends, για να έχετε σταθερότητα στις αγορές, πρέπει πρώτα να έχετε αγορές. Εσείς τις αγορές, τις ελεύθερες αγορές, με τις υπερβολές και τα αίσχη τους, μια φορά το τόσο, τις φοβάστε όπως ο διάολος το λιβάνι. Και ξέρω ότι θεωρείτε ότι εμείς σας ρίξαμε και σας μολύναμε με την υπερκατανάλωσή μας, αλλά την τελευταία φορά που ήρθα στο motherland είδα περισσότερα ακριβά αυτοκίνητα από ότι στο Manhattan απέναντι.  Και οι ξιπασμένοι στο Manhattan τα έχασαν και καλά να πάθουν με την πτώση της μαρκέττας... εσείς;

Μπορεί να σας τα λέω άκομψα και όχι διπλωματικά. Ξέρουμε ότι έχουμε κάνει λάθη, και πληρώνουμε τα λάθη μας και θα προσπαθήσουμε ξανά. Διαφωνώ με την σωτηρία προβληματικών επιχειρήσεων και γενικά φοβάμαι ό,τι κάνει η Κυβέρνηση. Πόσο μάλλον ό,τι κάνει ομάδα Κυβερνήσεων. Αλλά έτσι είμαστε εμείς. Δεν φορτώνουμε τα λάθη σε εσάς, ούτε σας κατηγορούμε για τίποτα.

Αλλά επιτήρηση της Αμερικής από ομάδα γραφειοκρατών; Αυτό είναι ανελεύθερο και μάλλον πρέπει να είναι και ...αντισυνταγματικό.

Πήτερ Μπρούκλης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 19:27:27

    Με ξεγέλασε ο μπρούκλης καθώς στο πρώτο σχόλιο τον πήρα στα σοβαρά. Μαιμού μπρούκλης είναι και μάλλον μονεταριστής νέας γενιάς. Αλλιώς ας μας πει για τον πανικό με ΝΑΦΤΑ, κοινό νόμισμα με Μεξικό και Καναδά, σενάρια ενσωμάτωσης του Καναδά, πλάνα απομονωτισμού κλπ σχέδια που αλλόφρωνες καταστρώνουν οι μπόσιδες της Αμερικανικής οικονομίας. (Και γλείφουν και τους Κινέζους για βοήθεια)

  2. Orestios avatar
    Orestios 30/03/2009 19:35:08

    Είναι ο πύρινος λόγος του εκπροσώπου τύπου του ΠΑΣΟΚ. Κατακεραυνώνει τους Αμερικανούς.

  3. Keep Talking avatar
    Keep Talking 30/03/2009 19:45:22

    "Και καλά οι Έλληνες. Θα συνεχίσουν να πουλάνε πλακάκια και είδη υγιεινής ο ένας στον άλλο. Οι άλλοι Ευρωπαίοι τι θα κάνουν;"

    Θα πουλανε κρασι και καρβουνο ο ενας στον αλλον για να κυκλοφορει το χρημα και να μην ειναι κανενας παραπονεμενος. Επιτυχιμενη επιχειρηματικη συνταγη απο "ΑΣΤΕΡΙΞ: Ο γυρος της Γαλλιας"

  4. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 19:55:32

    μαϊμού ξε μαϊμού, εμείς εδώ διαβάζουμε λιγότερο από εσας και δεν παθιαζόμαστε τόσο με τα κόμματα. Οι πολλές επιτροπές εμένα δεν μου αρέσουν αλλά ε΄να κομματι της μπρουκλινoποίησής μου strange atractor, είναι ότι εδώ ο κάθε ένας μπορεί αν έχει την άποψή του χωρίς φόβο και πάθος. Και εμείς σιγά σιγά ξεπαθιαζόμαστε από το μεσογειακό.

    Έτσι για Nafta δεν ξέρω τίποτα, πολλούς hispanics έχουμε πλέον αλλά έχουν και αυτοί αρχίσει αν αφομοιώνονται και hablo espanol μετά τόσα χρόνια.

    Το 70 δεν έιχε τόσα πολλά γιαπωνέζικα, και αυτά δεν ήταν καλής ποιότητας. από το 80 και μετά γέμισε ο τόπος Sony και τα Datsun έγιναν Nissan. Το 70 ήταν ακόμα Βιετνάμ και δεν έιχε πολλή κατανάλωση. Είχε διαδηλώσεις (και λίγα υπολείματα Woodstock).

    Ωστόοσο strange attractor εσείς πως το βλέπετε? Πιστεύετε θα συνεννοηθούν οι μεγάλοι? θα τα βρουν ποιοί με ποιούς?

  5. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 19:56:07

    keep talking σε βλεπω διαβασμένο(η)

  6. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 20:00:03

    @4 Ως απάντηση στην ερώτησή σου διάβασε σε αυτό εδώ το μπλογκ την ανάρτηση (προ 2 ημερών) "ένα G2 στη θέση του «απαρχαιωμένου» G8 ή του «ξεχειλωμένου» G20." καθώς και τα σχόλια.

  7. Keep Talking avatar
    Keep Talking 30/03/2009 20:02:53

    Εχω κανει διατριβη στο Αστερίξ. Βασικα ειμαι η Dr. Keep Talking!

  8. Nick avatar
    Nick 30/03/2009 20:07:39

    Αλλά επιτήρηση της Αμερικής από ομάδα γραφειοκρατών; Αυτό είναι ανελεύθερο και μάλλον πρέπει να είναι και …αντισυνταγματικό.
    -------------------

    Και η FED και αυτό που κάνει το Υπουργείο Οικονομικών είναι αντισυνταγματικό, αλλά άντε τώρα να μιλησεις στον μέσο "super-size me" Αμερικάνο για τέτοια πράγματα.

    Για να μη μιλήω για Posse Comitatus και ότι ο Πρόεδρος κάνει ότι θέλει (βλ. Patriot Act).

  9. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 20:09:31

    το είδα. Είστε κατατοπισμένοι. Και εδώ πιστεύουμε ότι G2 Θα είναι αλλά όπως είδα και στα σχόλια μερικών G1 μπορεί να γίνει. Στο δικό μου επίεπδο το βλεπουμε λιγότερο "ανταγωνιστικά" και πιο απομακρυσμένα, αλλά μέχρι να το δεις και εσύ από μέσα, είναι δύσκολο να καταλάβει ο Ευρωπαίος πόσο μεγάλη είναι αυτή η χωρα και ποσο μπορείς να νοιώσεις αυτάρκης ακόμα και όταν όλα εισάγονται. Εγώ θυμάμαι όταν και η τηλεόραση ήταν αμερικάνικη.

  10. τιμωρός avatar
    τιμωρός 30/03/2009 20:10:49

    Εχει δίκαιο ο αμερικανός. Η Αμερική θα τα καταφέρει. Η Ευρώπη όχι. Η γηραιά ήπειρος θα εξελιχθεί σε Ινδοκίνα.

  11. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 20:12:22

    @8 Το 37% των Αμερικανών δεν γνωρίζει το όνομα του Προέδρου των ΗΠΑ βάσει πρόσφατης έρευνας του Σμιθσόνιαν.
    Τα περί Posse Comitatus είναι μεγάλο ζήτημα και σηκώνει συζήτηση αν και πιο στα καθ`ημάς βλέπω μια οσονούπω σύσταση κάποιας κακέκτυπης Κου Κλουξ Κλαν (έτσι όπως πάμε....)

  12. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 20:12:26

    Dr Keep Talking, με τους πολλούς PhD που έχετε εκεί πρέπει να ρωτήσω Dr για PhD ή medical Doctor? Είχα συναντήσει εναν πολιτικό μηχανικό Dr τάδε, και άρχισα να τον ρωτάω ιατρικά μέχρι που μου είπε ότι είχε διδακτορικό! Χάρηκα.

  13. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 30/03/2009 20:13:18

    Μου αρέσει που η ΗΠΑ ανακάλυψαν το G8 - G20 -G2 ή ότι άλλο θέλουν.
    Το θέμα είναι απλό και δεν μπορεί να απαντήσει κανείς Πρόεδρος των ΗΠΑ, όχι γιατί δεν θέλουν αλλά γιατί ξέρουν και φοβούνται:

    Τι θα κάνει με το Δημόσιο Χρέος?
    Συζητά γιατί αν η Κίνα πχ εγκαταλείψει τον "κανόνα δολαρίου" που το μόνο αντίκρυσμα ως νόμισμα είναι ότι έχει η ΗΠΑ ως χώρα την δυνατότητα να ...τυπώνει, πως θα αναχρηματοδοτήσει λοιπόν το Δημόσιο Χρέος?
    Θα αυξήσει την παραγωγικότητα?
    Θα μειώσει το κόστος παραγωγής -> και μισθούς -> θα μειώσει τη κατανάλωση -> θα μειώσει τη ζήτηση κλπ
    Θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας σε τομείς της ενέργειας? (επειδή έχει μεταναστεύσει η παραγωγή στην Ασία)
    Είναι μια λύση αλλά με τρομερά κοστολόγια...
    ή
    θα κάνει πόλεμο?

    ΥΓ

    για να σχολιάσω και τα λεγόμενα του Μπρούκλη 2

    έχει πλάκα να μιλάει για προστατευτισμό η χώρα που τους τελευταίους 10 μήνες δεν κάνει τίποτα άλλο από το να επιδοτεί την εγχώρια της παραγωγή....
    Αλήθεια τι λέγεται μέχρι χθες στην GATT για τις κρατικές επιδοτήσεις σε τομείς της οικονομίας?
    Σώστε τις Τράπεζες, Ασφαλιστικές Εταιρείες, Αυτοκινητοβιομηχανίες, κλπ και βλέπουμε για ....κανόνες της αγοράς

  14. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 20:16:13

    Μπρούκλη φίλε μου μην στενοχωριέσαι. Εγώ κάποτε μιλούσα για σημειολογία και καλά σε κάποια δόκτωρα (πιπίνι)σε ένα μπαράκι και αυτή μου προέκυψε ιατρός πρωκτολόγος....

  15. Keep Talking avatar
    Keep Talking 30/03/2009 20:21:58

    Πλακα κανω με το PhD, Μπρουκλη. Απλα το λεμε εδω για να δειξουμε οτι εχουμε εξειδικευθει σε κατι.
    Ο Strange Attractor στα πιπινια ( chicks), εγω στα Αστερίξ. Ολοι στην Ελλαδα ειναι ειδικοι, γιατ΄αυτο δεν παμε μπροστά.

  16. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 20:23:14

    Ιθαγενή, πολλές οι δυσκολίες, απλά εδώ κάπως βάζουμε το κεφάλι κάτω, ή σηκώνουμε το κεφάλι ψηλά και ξανά. Αν χρειαστεί θα ζήσουμε με λιγότερα, και όσοι από εμάς είναι παλαιότεροι το ξέρουμε και δεν έχει ντροπή.

    Αν τα δύο μεγάλα κόματα στην Ελλάδα είναι ένα μυστήριο για όποιον δεν τα ζει, εδώ τα πράγματα είναι απλά. Οι Δημοκρατικοί βγήκαν γιατί ο κόσμος φοβήθηκε ότι θα χρειαστεί ένα New Deal. Εγώ δεν ήμουν εδώ ούτε το πρόλαβα, αλλά οι παλιότεροι έλεγαν ότι o FDR ήταν κάτι σαν ήρωας.

    Πολλοί ελληνοαμερικάνοι είναι ρεπουμπλικάνοι και δεν τους αρέσει το πολύ κράτος που ταυτίζουν με πολλή φορολογία. Ξέρω ότι ο Μπους δεν ήταν δημοφιλής στην Ελλάδα και την Ευρώπη, αλλά εδώ, βλέπουμε τα άτομα, αλλά και τα κοματα. Αν δεν είχαν πέσει τα χρηματιστήρια ο ρεπουμπλικάνος θα είχε βγει. Αυτό που ξεχωρίζει εμάς από εσάς είναι ότι μετά τις εκλογές δεν ασχολούμαστε άσχετα αν βλεπουμε με καλό ή κακό μάτι τις κινήσεις. Προσωπικά δεν μου αρέσουν όλες αυτές οι σωτηρίες που αναφέρεις, αλλά είναι σαν να σου λέω με πιο κόμα ήμουν εγώ στις εκλογές.

    Στα ερωτήματά σου η απάντηση είναι flexibility, mobility και resilience.

    Οι τρεις αυτές λέξεις λείπουν από την Ενωμένη Ευρώπη. Δεν είμαι αντιευεωπαϊστής, εδώ λέμε ευρωσκεπτικιστής, με εύκολη κριτική "δεν έχετε roaming στα κινητά!"

  17. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 20:27:11

    Keep talking- Για να δεις πόσο εξειδικευμένοι είμαστε πάνε στην ανάρτηση ΜΙΑ ΣΤΓΧΡΟΝΗ ΕΚΔΟΧΗ ΤΟΥ ΝΕΟΕΛΛΗΝΑ και δες το σχόλιο 14 που περιέχει την αίτηση εργασίας ενός νεοέλληνα σπουδαγμένου ειδικού!!!

  18. Keep Talking avatar
    Keep Talking 30/03/2009 20:33:30

    Και που ειναι αυτη η αναρτηση;

  19. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 30/03/2009 20:34:17

    Εγώ δεν μιλάω για το αν ήταν κακός ο Μπους ή καλός ο Ομπάμα.
    Μιλάω για απλούς αριθμούς:

    Γνωρίζεις πόσο είναι το Χρέος των ΗΠΑ?
    Γνωρίζεις ότι αναχρηματοδοτείται μέσα από την αγορά ομολόγων από Κίνα, Άραβες και Ρωσία?
    Αν δεν ξανά αγοράσει κάποιος τα ομόλογά σας ή εγκαταλειφθεί ο "κανόνας δολαρίου" η ...Ισλανδία θα είναι παιδική χαρά σε σχέση με ότι γίνει στις ΗΠΑ. (πχ φαντάσου πχ να αγοράζεις συνάλλαγμα για να κάνεις ως χώρα εμπόριο και όχι να αγοράζουν από εσένα που κόβεις δολάρια)
    Για να μειωθεί το Χρέος δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές:
    Θα αυξήσεις την παραγωγικότητα
    Θα μειώσεις την ...σπατάλη
    Μπορείς να μου πεις πως θα το κάνεις όταν η παραγωγή έχει ...μεταναστεύσει?

  20. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 20:43:29

    Ιθαγενή
    ρωτάς πράγματα που δεν μπορώ να απαντήσω. Ξέρω ότι θα έχουμε μείωση της άνεσης που είχαμε τα τελευταία 10 χρόνια. Πολλοί που είναι από κεντρικές πολιτείες θα πάνε πίσω. Πολλοί που είχαν μάθει σε πολυτελείς δουλειές, θα πάνε πίσω σε χρόνο. Τους νέους μετανάστες λυπάμαι πιο πολύ αυτοί θα ζοριστούν. Απλά πιστέυω οτι όπως το παλτό που φορούσα πριν από 20 χρόνια ήταν απλό και φτιαγμένο στο Maine ή στο Oregon έτσι θα ξαναγίνει. Η παραγωγή έφυγε όπως λές αλλά όπως έφυγε θα ξανάρθει. Απλά οι μηχανικοί και οι επιστήμονές μας είναι ξενοι, ανατολίτες οι περισσότεροι (αλλά δεν τους καταλαβαίνεις εύκολα). Οι τραπεζίτες και οι χρηματιστές έχουν χάσει σπίτα και εξοχικα κα1 αυτοκίνητα. Δεν τους ξέρω, αλλά έναν που είχα πελάτη, έφυγε από το Μanhattan και κάνει τον αγρότη στην εξοχή της Πενσυλβάνιας. Έχει το κομπόδεμά του αλλά άλλαξε ζωή. Η δυνατότητα αλλαγής ζωής είναι μοναδική σε αυτήν την χώρα. Προς τα πάνω και προς τα κάτω. Δεν είναι εύκολο, αλλά έτσι είναι.

  21. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 30/03/2009 20:56:01

    Τι δουλειά κάνεις Peter B.?

  22. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 20:56:24

    keep talking σημερινή εδώ στο ΑΝΤΙ

  23. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 30/03/2009 21:01:48

    Το ερώτημα είναι ποιος κάνει κουμάντο στο Αμέρικα. Οι μετανάστες ή οι σουλατσαδόροι; Ο κύριος Μπρούκλης μπορεί να την αγαπάει την Αμερική. Το δικαιούται, γιατί αυτή είναι πατρίδα του, ή δεύτερη πατρίδα του, μια και αυτός είναι μετανάστης. Την Αμερική δεν έφτιαξαν, ούτε την διοικούν οι μετανάστες, αλλά οι σουλτασάκηδες. Αυτοί δεν την θεωρούν πατρίδα τους, γιατί ούτε γνωρίζουν τι είναι αυτό, ούτε χρειάζονται κάτι τέτοιο. Απλά την χρησιμοποιούν σαν ενδιάμεσο εφαλτήριο με στόχο την παγκόσμια ηγεμονία. Όταν άλθει η ώρα θα την βυθίσουν μαζί με τον κάθε Μπρούκλη και τις ονειρώξεις του αγάλματος της ελευθερίας. Ακόμη πιο χοντρή θα είναι το κατραπακιά που θα φάει το Ελλάντα.

  24. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 21:03:07

    την έκφραση show me yours and I will show mine την ξέρεις αλλενάκι?

    Θα σου απάντήσω. Έχω κάνει κάθε χειρονακτική εργασία που μπορείς να φανταστείς για 4-5 χρόνια. Μετά ήμουν τυχερός γιατί έκανα και κάι σπουδές. Μετά πιο τυχερός γιατί βρήκα και δουλειά με 1000 το μήνα, αστρονομικό ποσό, τότε, πήρα αυτοκίνητο (Delta 88 8κύλινδρο με τετραπλό καρμπυρατέρ και χωρίς καταλύτη. Αεροπλάνο). Μετά άλλαξαν οι συνθήκες και τέλειωσε η δουλειά μου. Μετά πήγα σχολείο ξανά και άλλαξα δουλιεά. Άσχετη με την προγούμενη. Υπηρεσίες, αλλά δεν λέω αλλα. Μετά κατέρρευσε εκείνη η δουλειά και ζορίστικα για λίγο, αλλά εκεί που απελπίστικα βρήκα κάτι, που με την καινούγια κατάσταση έχει αβεβαιότητες, αλλά τι να κάνω? Ετσι είναι.

    Από τους φίλους μου στην Ελλάδα, ξέρω ότι οι τρεις αλλαγές που είχα την τύχη να κάνω εδώ, εκεί θα ήταν δύσκολο. Το σύστημα εδώ είναι σε μερικά πράγματα σκληρό, αλλά είμαστε όλοι στην ίδια βάρκα και υπάρχει περισσότερη αλληλοστήριξη από όσο φαίνεται.

  25. BLACK avatar
    BLACK 30/03/2009 21:03:36

    " την ελευθερία μας και την ανεξαρτησία μας την εκτιμάμε "

    ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ;

  26. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 30/03/2009 21:07:15

    Έχεις τελείως αφελληνιστεί Μπρούκλη, έχω φίλους Αμερικάνους γηγενείς (όχι μετανάστες) (ζευγάρι) και είναι πολύ δεκτικοί και openminded χωρίς ακαμψία.

  27. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/03/2009 21:10:05

    Delta 88? Come again? Clarify....

  28. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/03/2009 21:15:17

    Αυτό που λέει ο Μπρούκλης για την ευκολία αλλαγής ζωής είναι πραγματικά φαινόμενο . Οι τύποι δεν χαμπαριάζουν τίποτα και δεν είναι σα και μας εδώ που κλαίμε τη μοίρα μας βρίζοντας το κράτος , απλά μαζεύουν μπογαλάκια-οικογένειες και σ άλλες παραλίες με περισσότερες προκλήσεις και καθόλου home cinema άμα λάχει .

    Από την άλλη όμως φίλε Μπρούκλη για δες τι περιθώρια ανάπτυξης έχει (ακόμα και τώρα αν τα σχέδια πετύχουν και δεν ζητάει πίσω τα ψευτοδόλαρα η Κίνα) η Αμερική ως οικονομία και σύγκρινε τα της Ευρώπης.Άβυσσος.

  29. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 21:17:55

    ακαμψία αλλενάκι? ξεκίνησα τίποτα, έμεινα χωρίς δουλειά 3 φορές, έκανα και ένα τέρμινο με αμφιβολο στατους με τα χαρτιά μου (τα ελληνικά χαρτιά μου τα άλλα ευτυχώς τα κατάφερα) και μου λες για ακαμψία?

    Όσο για το "αφελληνιστεί", αν μου ορίσεις τον "έλληνα" θα σου πω.

    Όσο για την ελευθερία των αλλων: "αφελληνισμένος" όπως κατάντησα, πιστέω ότι η ελευθερία μου είναι αδιαπραγμάτευτη και σταματάει εκεί που αρχίζει η ελευθερία των άλλων. Όσο για "των άλλων" ξέρω ότι υπάρχουν αρνητικές απόψεις για την εξωτερική πολιτική, αλλά δεν ξέρω πολλά. Για μέσα, είναι όλοι ελεύθεροι, δηλαδή εχουμε όλοι ευκαιρίες χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ήταν πάντα έτσι, αλλά δεν ήμουν εδώ το 50 ή το 60. Βλέπω ότι πολλοι πιστεύουν ότι δεν είμαστε ελεύθεροι, αλλά μου αρέσει ο ορισμός της ελευθερίας στον τάφο του Καζαντζάκη. (Και το φτου σου ρωμιοσύνη θυμάμαι, χωρίς να το συμμερίζομαι, αλλά πονάει η έρημη πονάει)

  30. BLACK avatar
    BLACK 30/03/2009 21:20:52

    "ξέρω ότι υπάρχουν αρνητικές απόψεις για την εξωτερική πολιτική, αλλά δεν ξέρω πολλά"

    οι μισοί αμερικάνοι όντως αγνοούν προς τα που πέφτουν οι χώρες τις οποίες ισοπεδώνουν και καταλυστεύουν

    οι άλλοι μισοί βολεύονται να κάνουν ότι ανγοούν

  31. Peter B avatar
    Peter B 30/03/2009 21:22:43

    Συμφωνώ φίλε greekpoliticalreview ότι τα περιθώρια ανάπτυξης στην ανατολική ασία είναι απίθανα. Για την Ευρώπη, δεν ξέρω. Για αυτό, για να γυρίσουμε στο αρχικό θέμα... G2, αλλά το παιχνίδι έχει και G1. To G20 πουλάει καλύτερα μέρες που είναι... Στις δυτικές πολιτείες των ΗΠΑ, ανατολή και δύση συγχέονται. Κάποτε θα έχουμε και ασιάτη πρόεδρο (αλλά λένε οι ειδικοί πρώτα hispanic)

    Προσωπικά, θέλω να τα βρούμε με την Κίνα και την Ινδία. Νομίζω το ίδιο θέλουν και εκείνοι. Θα δείξει.

  32. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 30/03/2009 21:23:06

    Πολύ καλύτερα. Είδες τι βγάζει η συζήτηση Μπρούκλη;
    Η ακαμψία και το αφελληνιστεί στόχευσε το στιλάκι που πετάς τα τσιτάτα και τις αμερικανιές του τύπου show me yours etc.
    Η ζωή σου και ο αγώνας σου στην ξένη χώρα είναι απόλυτα σεβαστός though ...

  33. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/03/2009 21:50:36

    Δεν τίθεται θέμα θέλησης αδερφέ , είναι θέμα επιβίωσης πλέον να τα βρείτε με τους Κινέζους κι αυτό είναι που πονάει τους πολιτικούς σας οι οποίοι ποτέ δεν κατέβαλαν προσπάθεια να πείσουν κάποιον πολύ απλά γιατί εκείνοι πάντα αποφάσιζαν και διέταζαν .

    Τώρα που χρειάζονται ακράδαντα επιχειρήματα για να πείσουν τους άσωτους υιούς (γιατί άσωτος υιός είναι η Κίνα ο οποίος όμως ενηλικιώθηκε κι επαναστάτησε) αυτοί γυρνάνε στα παλιά και ζητάνε να γυρίσεις και το άλλο μάγουλο βλ. καινούργιο παγκόσμιο νόμισμα βάσης

  34. Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ avatar
    Πρώην ΙΝΤΡΑΚΟΜ 30/03/2009 22:04:34

    @Peter B

    Δεν έχω καταλάβει ακόμη αν είσαι troll, αλλά τέτοιος φόβος για την Ευρώπη? Η Ευρώπη θα την βγάλει μια χαρά (η Ελλάδα όχι, αλλά αυτή είναι άλλη υπόθεση).

    Την έκφραση whistling past the graveyard την ξέρεις?

    Μήπως έχεις χεστεί ότι θα πάτε άπατοι αγκαλιά με τους Κινέζους που τα έχετε τακιμιάσει?

    Επίσης να μαντέψω ότι καμιά σχέση με την παραγωγική Αμερική έχεις? Γιατί ναι, υπάρχει και αυτή και πίστεψέ με τα έχει πάρει με τα λαμόγια σαν τους λόγου σου απίστευτα. Σε βλέπω να κρέμεσαι από τους στύλους παρέα με τα άλλα λαμόγια της WS.

    Άντε γειά!

  35. αγανάκτηση avatar
    αγανάκτηση 30/03/2009 22:07:32

    Βέβαια όλα αυτά τα άνω των δέκα τρις που είναι το αμερικάνικο χρέος, και με το οποίο ευημερεί τα τελευταία χρόνια το αμέρικα είναι ευρωπαϊκά χρήματα. Πρόκειται για το νταβατζηλίκι.

  36. Orestios avatar
    Orestios 30/03/2009 23:21:53

    Sarkozy threatens to walk out of G20 summit

    French president says he will wreck the London meeting if France’s demands for tougher financial regulation are not met

  37. Orestios avatar
    Orestios 30/03/2009 23:22:31

    France will not accept a G20 that produces a “false success with language that sounds good but contains no commitments”

  38. Pokair avatar
    Pokair 31/03/2009 01:35:26

    @ Peter B
    Πηγενε φαε κανενα σουβλακι στης Αννας και καμια παστα στον Λευκο Πυργο Και να χαιρεσε οσο μπορεις γιατι η Αμερικη που ξεραμε μας τελειωσε.
    Υπαρχουν πολλοι πλουσιοι που εχουν ηδη αρχισει και φευγουν απο την χωρα.Αλλοι για Ευρωπη και αλλοι για νησια της καραιβικης.Αυτοι κατι ξερουν.
    Δυστυχως σε 5-6 χρονια η Αμερικη θα μοιαζει με την Αμερικη του 1914.
    Ευχομαι να κανω λαθος αλλα αυτο πιστευω.

  39. ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ avatar
    ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ 31/03/2009 08:03:14

    Στη δίνη της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης



    Δεν υπάρχει άρθρο οικονομικής εφημερίδας ανά τον κόσμο που να μη ζωγραφίζει με τα πιο μελανά χρώματα την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι οικονομίες των περισσότερων καπιταλιστικών κρατών του πλανήτη. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο προβλέπει τη μεγαλύτερη μείωση της «παγκόσμιας ανάπτυξης» (του μεγέθους δηλαδή των καπιταλιστικών οικονομιών του πλανήτη) που έχει σημειωθεί από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι μεγαλύτερες καπιταλιστικές χώρες θα σημειώσουν αρνητική ανάπτυξη των οικονομιών τους το 2009.


    Κάθε μέρα δημοσιεύονται στοιχεία που δείχνουν όλο και πιο καθαρά το βάθος αυτής της κρίσης. Στην Ιαπωνία, οι εξαγωγές το Γενάρη έπεσαν κατά 47% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι. Στην Κίνα, το αντίστοιχο νούμερο ήταν –17.5% (με τις εισαγωγές να πέφτουν ακόμα περισσότερο, κατά 43%). Μπορεί οι εξαγωγές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ΗΠΑ να μην εμφανίζουν το ίδιο χάλι (στην πρώτη αυξήθηκαν μέσα στο 2008, ενώ στη δεύτερη μειώθηκαν ελάχιστα), τα πράγματα όμως δεν είναι καθόλου ρόδινα στον τομέα της οικονομίας. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat (δημοσιεύτηκαν την περασμένη Τρίτη, 24/2), οι βιομηχανικές παραγγελίες στην Ευρωζώνη έπεσαν τον περασμένο Δεκέμβρη κατά 22.3% σε ετήσια βάση. Στις ΗΠΑ ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης (δημοσιεύτηκε την περασμένη Τρίτη) βρίσκεται στο χειρότερο επίπεδο από τότε που καθιερώθηκε (το 1967), ενώ οι πωλήσεις αυτοκινήτων είναι οι χαμηλότερες των τελευταίων 26 ετών (το ίδιο συμβαίνει και στην Ιαπωνία όπως αναφέρουμε σε διπλανή στήλη). Μεγάλες εταιρίες λιανικού εμπορίου στις ΗΠΑ δηλώνουν πτώση των κερδών τους που φτάνει μέχρι και το 60% το Γενάρη.


    Οι μαζικές απολύσεις έπονται. Μεγάλες εταιρίες έχουν ανακοινώσει απολύσεις ή περιορισμό των εργάσιμων ημερών (με αντίστοιχη μείωση του μισθού). Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας προβλέπει απώλεια 50 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας και 200 εκατομμύρια περισσότερους ανθρώπους στον πλανήτη να πέφτουν στις μαύρες ζώνες της απόλυτης εξαθλίωσης.


    Απέναντι στην πρωτοφανή αυτή κρίση (για τα δεδομένα της μεταπολεμικής περιόδου), οι κυβερνήσεις απαντούν ομόφωνα με στήριξη του κεφαλαίου. Στις ΗΠΑ, πέραν του πακέτου των 700 δισ. δολαρίων για την αγορά των «τοξικών χρεών» των τραπεζών, που αποφασίστηκε τον περασμένο χρόνο, η νέα κυβέρνηση αποφάσισε πρόσφατα νέο πακέτο 787 δισ. δολαρίων, αυξάνοντας έτσι το έλλειμμα στο 1.5 τρισ. δολάρια (10% του ΑΕΠ). Στη Βρετανία, σύμφωνα με τον Independent (25/2/09), λαμβάνει χώρα η μεγαλύτερη ασφαλιστική κάλυψη των τραπεζών από το κράτος στην ιστορία της χώρας, με 500 δισ. στερλίνες για την αγορά των «τοξικών χρεών» των τραπεζών από το κράτος.


    Πουθενά δεν είδαμε να δίνονται τέτοια ποσά για την ανακούφιση των ανέργων ή για τη στήριξη των χαμηλόμισθων. Εκεί το μόνο που αρμόζει είναι η σκληρή λιτότητα και η αποδοχή των συνεπειών της κρίσης. Οι εργάτες καλούνται να επιλέξουν το «μικρότερο κακό», όπως την επόμενη εβδομάδα οι εργάτες της Jaguar Land Rover καλού-νται να ψηφίσουν για το αν θα αποδεχτούν πάγωμα των μισθών τους για ένα χρόνο, να παραιτηθούν από τα μπόνους που τους έδινε μέχρι τώρα η εταιρία και να αποδεχτούν μείωση των ωρών εργασίας προκειμένου να αποφευχθούν οι απολύσεις για δύο χρόνια.


    Η λογική του «μικρότερου κακού» μπροστά στον κίνδυνο της ανεργίας είναι η χειρότερη επιλογή. Γιατί αποδέχονται μια κατάσταση που μόνο αυτοί δεν φταίνε για τη δημιουργία της, ενώ δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι το «μεγαλύτερο κακό» δε θα συμβεί. Αν οι καπιταλιστές δουν ότι «δεν βγαίνουν», θα απαιτήσουν και άλλες υποχωρήσεις προκειμένου να διαχειριστούν την κρίση τους. Μια κρίση που οφείλεται στον ίδιο τον πυρήνα της οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας. Στον καπιταλισμό που παράγει για το κέρδος κι όχι για τον άνθρωπο.


    Πρέπει ν’ αρχίσουμε να σκεφτόμαστε πού οφείλεται αυτή η «υπερπαραγωγή» προϊόντων που παραμένουν απούλητα. Μήπως στο ότι η κοινωνία έχει καλύψει τις ανάγκες της; ‘Η μήπως στο ότι ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι διαβιώνουν με όλο και λιγότερα χρήματα, με αποτέλεσμα να μειώνεται η δυνατότητα κατανάλωσης των νοικοκυριών; Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με δήλωση 33 οικονομολόγων, το εισόδημα του μέσου εργαζόμενου νοικοκυριού έπεσε κατά 2.000 δολάρια από το 2000 μέχρι το 2007. Το ίδιο συμβαίνει παντού και το βιώνουμε καθημερινά και στη χώρα μας, με την έκρηξη της ακρίβειας και τις γελοίες αυξήσεις που δίνονται στους μισθούς. Αν τώρα δεν υπάρξει αντίδραση, θα πρέπει να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα.


    Κάποιες σποραδικές αντιδράσεις έχουν αρχίσει στο εξωτερικό. Οι πάνω από 100.000 εργαζόμενοι (σύμφωνα με τα στοιχεία της αστυνομίας, διπλάσιοι σύμφωνα με τους διοργανωτές) που κατέβηκαν στους δρόμους του Δουβλίνου το περασμένο Σάββατο, διαμαρτυρόμενοι για τα σχέδια μείωσης των μισθών των δημόσιων υπαλλήλων κατά 10%, που ετοιμάζει η κυβέρνηση της Ιρλανδίας, θα μπορούσε να είναι ένα ενθαρρυντικό σημάδι, αν δεν περιοριστεί σε μια διαμαρτυρία που απλά θα καταγραφεί ως τέτοια. Σε μια περίοδο που το κεφάλαιο ετοιμάζεται να σαρώσει τα πάντα για να διαχειριστεί την κρίση του, οι εργαζόμενοι ή θα δώσουν μια εξίσου σκληρή απάντηση ή θα αποδεχτούν τα χαλινάρια μιας ακόμα πιο δυσβάστακτης σκλαβιάς. Είτε το θέλουμε είτε όχι, άλλος δρόμος δεν υπάρχει.

  40. zonitis avatar
    zonitis 31/03/2009 08:35:25

    Ο Πετρος μας δουλευει, προβοκαρει, συζητηση να γινεται, αναθεμα κι αν εχει παει μια φορα στο Αμερικα, ισως μονο για shoping. @μποτιλια, πολυ διαβασμενος. Δεν σε καταλαβαινουν ομως και πολλοι, εχω την εντυπωση. Πρεπει να πω παντως, οτι οι κινεζοι εκαναν ηδη το πρωτο βημα, διατυπωνοντας την αποψη, οτι πρεπει να καταργηθει το δολαριο και να κοπει ενα παγκοσμιο νομισμα. (η ειδηση απο ελβετικη εφημεριδα χτες)

  41. Evros avatar
    Evros 31/03/2009 09:14:59

    Για όλους τους Μρούκληδες.
    Η στρατηγική της Ευρώπης είναι 'μακριά απο τον Κ... μας και όπου θέλει ας είναι'.
    Η στρατηγική της Ελλαδας είναι 'λούφα και παραλλαγή'.
    'Οσο για την Αμερική όλοι τους, προσπαθούν να διασώσουν το παραμύθι του "Αμερικάνικου όνειρου".
    Έλα όμως που δεν σώζετε.
    Ποιός όμως θα το πεί στους Αμερικάνους;

  42. peter B avatar
    peter B 31/03/2009 11:47:17

    zοnitis, το αν σας δουλέυω ή αν είμαι troll είναι δύσκολο να το ξέρεις με βεβαιότητα. Αυτό που πάντα παρατηρώ, ότι μία από τις διαφορές μας είναι στο πως επιχειρηματολογούμε. Οι Μπρούκληδες, έχουμε έναν διαφορετικό (ήπιο? βαρετό? καταπιεσμένο? ψυχρό?) τρόπο έκφρασης που έχουν και οι πιο ψύχραιμοι στην Ελλάδα. Στην Ελλάδα γινόμαστε όλοι λίγο πιο θερμοί.

    Για το αν έχω πατήσει στην Αμερική, θα σου πω ότι το "shoping" γράφεται "shopping". Μπορείς να διαφωνείς μαζί μου αλλά δεν χρειάζεται η διαφωνία σου να γίνεται προσωπική.

    Σε έξη μήνες, αν θυμηθεί ο factorx, θα συναντηθούμε εδώ να δούμε τι έγινε τελικά με τα νομίσματα και τα G-x.

    Καλή μέρα

  43. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 31/03/2009 11:49:18

    Ισως άσχετο, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει. Σε τακτά χρονικά διαστήματα εμφανίζεται κάποιος με αιρετικές απόψεις που στρέφουν όλους σχεδόν τους σχολιαστές εναντίον τους. Προ καιρού είχαμε τον Ισπανοεβραίο (ή Εβραιοισπανό?) να μας λέει για την "δική τους" Θεσ/νίκη, αργότερα εμφανίσθηκε λαύρος ένας Σκοπιανός που μας έλεγε για το "πόσο δίκαιο" έχουν οι Σκοπιανοί που θέλουν την Μακεδονία, τώρα ενας δήθεν αμερικάνος αμφισβητεί όλη την Ευρώπη. Ρε μπας θέλουν να μας μπολιάσουν για να συνηθίσουμε την ιδέα, ώστε να μη υπάρξουν σοβαρές αντιδράσεις όταν έλθει η ώρα που θα τσούζει?? Μήπως πρέπει να λάβουμε τα μέτρα μας ώστε τότε η αντίδραση να μην είναι ακαδημαική του τύπου "εγώ τα ήξερα και τα έλεγα??"

  44. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/03/2009 11:56:22

    Ναι η παγκοσμιοποιημένη προπαγάνδα πειραματίζεται με δείγμα τους σχολιαστές του antinews...

    (sorry αλλά δεν μπορούσα να το αφήσω ασχολίαστο)

  45. peter B avatar
    peter B 31/03/2009 12:32:52

    ή σας προβοκάρω για να προετοιμαστείτε... Σας πέρασε ποτέ η ιδέα?

    ή πραγματικά πιστεύω αυτά που λέω και σας τα λέω με ειλικρίνεια...

    ή και τα δύο.

    Νομίσματα. G20 ή G13, 6 μήνες

    aloha

  46. mesaios daktylos avatar
    mesaios daktylos 31/03/2009 15:44:19

    @46 greekpoliticalreview Says:
    ""(sorry αλλά δεν μπορούσα να το αφήσω ασχολίαστο)""

    Το σχολιάζεις αλλά δεν απαντας ούτε το εξηγείς.

  47. zonitis avatar
    zonitis 31/03/2009 16:50:07

    @Peter B
    Για ενα πραγμα τουλαχιστον σε παραδεχομαι. Εισαι πολυ συνεπης. Δεν αφηνεις σχολιο αναπαντητο. (συγχωραμε για τη ανορφογραφια. Λειπω πολλα χρονια και....τουλαχιστον εσυ πρεπει να με καταλαβαινεις. Δεν ημουν και καλος μαθητης στο γυμνασιο, οποτε οτι εμεινε ειναι και αυτο λειψο)

  48. somis avatar
    somis 31/03/2009 18:05:24

    Για το Αμέρικα, παρακαλώ, διαβάστε και αυτό !

    Newspaper : Kathimerini 30.03.2003
    Stelios Ramfos
    ******
    H γήινη βαρύτητα και η χάρι των άστρων
    Tου Στέλιου Pάμφου

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.