#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/05/2011 13:15
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Επανασχεδιάζοντας την ηγεσία

 



της effie B.

Σε μια πρόσφατη επίσκεψη στο καταπληκτικό βιβλιοπωλείο του ΜΙΤ Press στη Βοστόνη, έπεσα επάνω στο καινούριο βιβλίο του John Maeda, “Redesigning Leadership. Design, Technology, Business, Life”1. Το βιβλίο έχει χαρακτηριστεί σαν το εγχειρίδιο του σύγχρονου ηγέτη.

Ο John Maeda, συγγραφέας του best-seller “The Laws of Simplicity”2, είναι πρόεδρος της περίφημης σχολής Καλών Τεχνών του Rhode Island, της πιο φημισμένης σχολής Καλών Τεχνών στον κόσμο και ένας από τους 75 ανθρώπους με την μεγαλύτερη επιρροή στον 21ο αιώνα.

Το “Redesigning Leadership” ανακάλεσα διαβάζοντας το τελευταίο άρθρο του κ. Χρ. Γιανναρά στην Καθημερινή της Κυριακής3. Αν και ο Maeda αναφέρεται σε καλλιτέχνες, η ιδεατή άσκηση πολιτικής είναι μορφή διανόησης και πνευματικής τέχνης.

Ο Χρ. Γιανναράς πιστεύει ότι ο Αντώνης Σαμαράς “είναι ο μόνος στο σημερινό πολιτικό σκηνικό που μπορεί να αξιοποιήσει τη συγκυρία” και να πάρει το τιμόνι της χώρας στα χέρια του. Δεν φαίνεται να συμφωνεί όμως με τον τρόπο που “άρχει” ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Αναφέρεται στις διαχειριστικές επιλογές του και όχι στα ιδεώδη του. Προσπερνώ τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς που μάλλον προσωπική αγωνία του κ. Γιανναρά μοιάζει να υποδηλώνουν παρά μομφή.

Ο σύγχρονος ηγέτης, κατά τον γκουρού Maeda, έχει το δικό του “απόλυτο” timing: “το να διαλέγει το σωστό δεν έχει να κάνει με την λογική επιλογή μιας σειράς σταθμισμένων δεδομένων αλλά με την απόλυτη συναίσθηση τι είναι σωστό την δεδομένη στιγμή». Ο σύγχρονος ηγέτης έχει ενόραση, παίρνει ρίσκα, πιστεύει στη διαφάνεια κυρίως όμως στην σαφήνεια και την καθαρότητα.1

«Μπορεί οι ιδέες να φέρνουν αποτέλεσμα. Είναι όμως τα ιδεώδη που σαν πυξίδα που πάντα δείχνει την καρδιά αντί για το μυαλό, αναδεικνύουν τον ηγέτη.» Γιατί, ο σύγχρονος ηγέτης πρέπει να «μορφοποιεί» την κοινωνία παρά να την «κατευθύνει δικτατορικά». Το να νοιάζεται για το κοινό καλό απαιτεί να γνωρίζει το κοινό καλό. Διαλέγει το σωστό αν και γνωρίζει ότι είναι με τα λιγότερα πλεονεκτήματα.1

Το πιο σημαντικό δόγμα, κατά τον Maeda, στην επιτυχημένη αρχηγία μιας ομάδας είναι η ουδετεροποίηση των αντιθέσεων, διατηρώντας ένα περιβάλλον θετικού προβληματισμού ταυτόχρονα όμως αυτο-ελέγχου των «διαλυτικών» δυνάμεων. Ένας αρχηγός με ικανό υπερεγώ είναι απόλυτα σίγουρος με το να μην έχει κανένα, αποκαλύπτοντας την «αριστοκρατικά» ανθρωπινή πλευρά του. Γιατί οι άνθρωποι κάνουν λάθη... και οι αρχηγοί που δεν είναι πάντα αλάθητοι, είναι πάντα αληθινοί.

Η ανθρώπινη μορφή του σύγχρονου ηγέτη-διαμορφωτή των συνειδητά θετικών επιλογών της κοινωνίας κατά Maeda, δεν έχει κοινά σημεία με τον ηγέτη-αφέντη των “δικτατορικών” επιβολών κατά Χρ. Γιανναρά.

Η «συνεπής πολιτική λογική” που επιβάλλεται από τον ηγέτη-αρχηγό δεν φαίνεται να συνάδει με το “άρχειν” του Αντώνη Σαμαρά:

Την “διάλυση ενός ανίατα φθαρμένου και ανήκεστα ανυπολήπτου κόμματος” κατά Γιανναρά, φαίνεται ο αρχηγός της ΝΔ να την μετακυλύει στην κοινωνία, ως ίδια επιλογή. Φαίνεται να πιστεύει στη μορφοποίηση μιας κοινωνίας, που συνειδητά επιλεγεί τα δικά του ιδεώδη -την “ελληνική ιδιαιτερότητα” μέσα από “κριτήρια της ποιότητας, της αριστείας”- στοχεύοντας στην διαμόρφωση ενός πλειοψηφικού ρεύματος που θα οδηγήσει στην πλήρη ανατροπή και την αναγέννηση. Χρησιμοποιεί την εξουσία με μικρές δόσεις κερδίζοντας ταυτόχρονα πολύ περισσότερη.2

Δεν γνωρίζω αν ο Αντώνης Σαμαράς είναι “ευνοημένος της Ιστορίας” λόγω συγκυριών, σίγουρα όμως φαίνεται να είναι βαθειά “υποψιασμένος”. Φαίνεται ότι ο ρόλος που επέλεξε για τον εαυτό του δεν είναι αυτός του «επίδοξου ηγέτη των συγκυριών» αλλά του «σύγχρονου ηγέτη της μορφοποίησης» μιας κοινωνίας σε παρακμή. Μέσα από επώδυνες πολιτικές επιλογές, με βαθειά επίγνωση του κοινού καλού και το δικό του timing, επιχειρεί την επανεκκίνηση εκείνων των μηχανισμών που θα αναγεννήσουν την ελληνική κοινωνία.

Όλα είναι μπροστά του και μπροστά μας!

 

John Maeda with Becky Bermont. Redesigning Leadership. Design, Technology, Business, Life. The MIT Press, 2011, Cambridge, Massachusetts
John Maeda. The laws of Simplicity. “Three keys: Power: Use less, gain more”. The MIT Press, 2006, Cambridge, Massachusetts
http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_08/05/2011_44143

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αντάμ Παπαντάμ avatar
    Αντάμ Παπαντάμ 09/05/2011 23:24:03

    Μεγάλες προσδοκίες ,ελπίζω να μην προδοθούμε και από τον Σαμαρά

  2. victoria (true) avatar
    victoria (true) 09/05/2011 23:38:31

    Υπάρχει στην Ελλάδα το βιβλίο; πολύ ενδιαφέρον.

  3. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 10/05/2011 00:18:58

    "ο ρόλος που επέλεξε για τον εαυτό του δεν είναι αυτός του «επίδοξου ηγέτη των συγκυριών» αλλά του «σύγχρονου ηγέτη της μορφοποίησης» μιας κοινωνίας σε παρακμή. "
    ΚΑΝΕ ΤΟ ΑΡΧΗΓΕ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΕΣΥ ΞΕΡΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ...ΓΡΗΓΟΡΑ ΟΜΩΣ..ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΕ ΛΙΓΟ..

  4. Aris. A avatar
    Aris. A 10/05/2011 00:38:27

    Η ηγέτες δε βγαίνουν διαβάζοντας βιβλία και προσπαθώντας να τα εφαρμόσουν.

    Προσωπικά τα στοιχεία που συγκροτούν έναν ηγέτη είναι:

    α) Να είναι άφοβος. Είναι αυτός που τολμάει να μπει στο σκοτεινό δωμάτιο και έχει την αισιοδοξία ότι θα βγάλει λαγό όταν κάποιος άλλος φοβάται ότι κοιμάται λιοντάρι που θα τον κατασπαράξει.

    β) Να ξέρει που θέλει να πάει το καράβι και να ξέρει περίπου τον τρόπο. Να έχει κατα νου ένα πρωτόλειο χάρτη που τον διορθώνει στην πορεία.

    γ) Να είναι αποφασιστικός πειθαρχημένος σκληρός όταν πρέπει να τιμωρεί.

    δ) Να είναι ο ίδιος πρότυπο ήθους και να δίνει το παράδειγμα. Ενας ανθρωπος ιδιοτελής με αδυναμίες οποιασδήποτε μορφής είναι εύκολα χειραγωγίσιμος και εκβιάζεται εύκολα.

    ε) Να είναι μεγάλος "κωλοτούμπας". Ο πραγματικός ηγέτης δεν έχει ποτέ κόμπλεξ κατωτερότητας αναγνωρίζει το λάθος του και κάνει άμεσα διορθώσεις γιατί δεν πρέπει να χάνει χρόνο.

    ζ)Να είναι δίκαιος. Να έχει ορίσει τους κανόνες από πριν και να είναι ίσος απέναντι σε όλους. Η κρίση είναι πάντα υποκειμενικό πράγμα το θέμα είναι να μην είσαι προκατειλημένος με τους συνεργάτες σου.

    ε) Να είναι εργατικός.

    ζ) Να μπορεί να πείθει για να παρασύρει τους άλλους στην σωστή κατεύθυνση.

    η) "Δείξε μου τους φίλους σου να σου πω ποιός είσαι λέει ο λαός". Ο ήγέτης διαλέγει πάντα τους σωστούς ανθρώπους οι οποίοι είναι καθ εικόνα και ομοιωσή του.
    Ο ψωνισμένος διαλέγει ψωνισμένους ο ταπεινός ταπεινούς.

    θ) Κανένας ηγέτης που αναδείχθηκε μέσα από την λάβα της πραγματικότητας δεν το ήξερε από πριν και δεν πίστευε ότι είναι ηγέτης.
    Απλά χειρίσθηκε τα πράγματα με τέτοιο τρόπο που τελικά πήρε το χρίσμα.

    ι) Οσοι αιώνες και να περάσουν όσα βιβλία για την ανάγκη ομαδικής δουλειάς και αν γραφούν ο ηγέτης είναι απαραίτητος για την κοινωνία.
    Ο ηγέτης έχει το σπάνιο προνόμιο να είναι ταυτόχρονα και το μυρμήγκι της καθημερινής διαχείρισης και ο μεγάλος οραματιστής.

    • SPYROS T. avatar
      SPYROS T. @ Aris. A 10/05/2011 13:49:45

      *****

  5. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 10/05/2011 00:49:05

    Συνυπογράφω μιά διαυγή, κατονοητή, λογικοσυναισθηματικά δομημένη, συγκρατημένα αισιόδοξη στήν προοπτική της, ορθολογικά αποδεκτή και διαλεκτικά δομημένη ανάρτηση.

    • Εύμηλος avatar
      Εύμηλος @ Ιαπετός 12/05/2011 10:20:05

      Συνυπογράφω, Ιαπετέ!

  6. effie B. avatar
    effie B. 10/05/2011 01:05:28

    μολις εκδοθηκε (April 22, 2011). Μπορεις να μπεις στο site του βιβλιου
    redesigningleadership.com

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ effie B. 11/05/2011 21:33:34

      Γειάσου ρε Έφη!

  7. mojo62 avatar
    mojo62 10/05/2011 01:36:52

    Don’t follow leaders
    Watch the parkin’ meters

    Bob Dylan "Subterranean Homesick Blues"

  8. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 10/05/2011 09:21:56

    Για όποιον/α ενδιαφέρεται μπορώ να σας συστήσω ακόμα ένα πολύ καλό βιβλίο που αναφέρεται στην ηγεσία. "Οι 21 απαράβατοι νόμοι της ηγεσίας", John C. Maxwell, εκδ.Κλειδάριθμος, 2000

  9. Lakis Santa avatar
    Lakis Santa 10/05/2011 10:18:07

    Bravo ARiS A. Kala ta les.

  10. NIK THE GR avatar
    NIK THE GR 10/05/2011 10:30:33

    Πολυ καλη αναρτηση και για να απλουστευεται το πραγμα,ας βαλουν αυτοι οι κυριοι απεναντι στο γραφειο τους μια φωτο του εθναρχη Καραμανλη και καθε φορα που ειναι να παρουν καποια σοβαρη αποφαση ας στηνουν μια νοερη κουβεντα μαζι του και ας προσπαθησουν να προσαρμοσουν τις αποφασεις τους με την Δωρικη σκεψη του μεγαλου Μακεδονα.

  11. Προφήτης avatar
    Προφήτης 10/05/2011 11:06:58

    Έφη, τι καταπληκτική ανάρτηση ;..
    Συγχαρητήρια!
    Μια παρατήρηση μόνο : όσο ο άνθρωπος ωριμάζει, συνειδητοποιεί πόσο μεγαλύτερη σημασία έχει η "καρδιά" από το "μυαλό".
    Η ευχή μου στους προσφιλείς ανθρώπους είναι:
    "Ό,τι ποθεί η καρδιά σου!",
    και όχι "ό, τι επιθυμείς" που είναι επίσης ευχή, αλλά η "επιθυμία" πηγάζει από το μυαλό.
    Πως είναι ο καιρός και η κατάσταση στη Νέα Αγγλία;
    Στείλε μας ανταπόκριση.

    • effie B. avatar
      effie B. @ Προφήτης 10/05/2011 11:22:12

      ευτυχως η δυστυχως επεστρεψα στα καθ' ημας!!

  12. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 10/05/2011 11:14:36

    Kαλημέρα Εφη,
    πολύ καλή ανάρτηση.
    Εξαιρετικό το βιβλίο.
    Αν και το "Laws of Simplicity" δεν μ' ενθουσίασε και τόσο.

    • effie B. avatar
      effie B. @ Κώστας Ροδινός 10/05/2011 11:23:28

      παντα ενημερωμενος και παντα to the point!
      την καλημερα μου!

  13. Νίκος avatar
    Νίκος 10/05/2011 11:32:47

    Έφη καλημέρα.
    Τι καταπληκτική ανάρτηση!

    Αν δεν κάνω λάθος, ο Γιανναράς κάνει -για τον Σαμαρά- στροφή 180 μοιρών. Εκπληκτικό.

  14. Orestios avatar
    Orestios 10/05/2011 13:51:11

    Πολύ καλό, effieB.
    Πάρα πολύ καλό.

  15. Tonia G avatar
    Tonia G 10/05/2011 13:51:16

    Η χώρα χρειάζεται μια “κοινωνική επανάσταση”. Διότι δεν είναι οικονομικό το πρόβλημα στην Ελλάδα.
    Η ελπίδα στηρίζεται στο ότι το ΖΑΠΕΙΟ ΙΙ οφείλει να λαμβάνει ακριβώς αυτό ως επίκεντρο.
    Δηλαδή την ΕΠΑΝΕΚΙΝΗΣΗ της ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ.
    Χρειάζεται κατεδάφιση των σημερινών συμβόλων και ειδώλων δηλαδή (πλουτισμού, τυχοδιοκτισμού, καριερισμού, ατομικισμού, ωχαδελφισμού, διεθνισμού, εναντίωσης στη ιδέα της μητρότητας, εναντίωση στην ιδέα της οικογένειας)
    Ηρωας είναι ο αγρότης που παράγει, ήρωας είναι ο μικρός επιχειρηματίας που πληρώνει τους φόρους, ηρωίδα είναι η τρίτεκνη μάνα και η γιαγιά που ζει με τη σύνταξη ΟΓΑ.
    Πρέπει να απαξιώθούν τα είδωλα του μικροφώνου, της πασαρέλας, των παπαγάλων του “γιαλιού”, της πετυχημένης καριερίστας των 1.500 ευρω που δουλέυει 14 ώρες για πάρει μπόνους στο τέλος της χρονιάς και στα 40 της “τραβάει” τα μαλιά της βουτηγμένη στη κατάθλιψη της μοναξιάς!

    Στη κοινωνική επανάσταση μπορούν (και πρέπει) να μετέχουν όσο το δυνατόν περισσότερες κοινωνικές ομάδες, οι οποίες να έχουν τους ίδιους στόχους, χωρίς ωστόσο να υποχρεώνει (εντός δογμάτων) ή να “πιέζει” (θεωρητικά ή πρακτικά) η μία την άλλη.

    Ο Ελληνικός λαός και η Ελληνική νεολαία πλέον έχει πολλά ερεθίσματα και εικόνες (πράγμα πάρα πολύ θετικό!) και επιπλέον διερευνούν τα πάντα που τους “πουλάνε” (επίσης θετικότατο). Το θέμα είναι λοιπόν από όλες αυτές τις ιδέες, γνώσεις, εικόνες και εμπειρίες που καθημερινά αποκομίζει ο μέσος Έλληνας να κρατά και να χρησιμοποιεί αυτές που του χρειάζονται για να πετύχει τους στόχους του.

    Οι στόχοι για τη κοινωνία και τη χώρα μας πρέπει να είναι η επίτευξη επιτέλους Δικαιοσύνης, Ελευθερίας, Δημοκρατίας, Ατομικής Ασφάλειας, Οικονομικής και Πολιτικής Ανεξαρτησίας… Τα τελευταία 30 χρόνια οι έννοιες αυτές μόνο ψευδεπίγραφα υπήρξαν και ποτέ αληθινά.
    Για να επιτευχθούν αυτά όμως η χώρα χρειάζεται ΠΟΛΙΤΕΣ. Δεν χρειάζεται ούτε Συντρόφους, ούτε επιχειρηματίες, ούτε συνδικαλιστές, ούτε Πιστούς, ούτε Απίστους. ΜΟΝΟ ΠΟΛΙΤΕΣ…!
    Η χώρα μας δεν έχει όμως δυστυχώς ούτε πολιτική, ούτε και πολιτικούς, γιατί κυρίως δεν έχει ΠΟΛΙΤΕΣ.
    Γι αυτό και απαιτείται άμεσα μια Κοινωνική Επανάσταση!
    Σε αυτό ακριβώς το σημείο υπεισερχεται το όνομα του Αντώνη Σαμαρά...

    • SPYROS T. avatar
      SPYROS T. @ Tonia G 10/05/2011 14:11:42

      "η Ελληνική νεολαία πλέον έχει πολλά ερεθίσματα και εικόνες (πράγμα πάρα πολύ θετικό!) και επιπλέον διερευνούν τα πάντα που τους “πουλάνε” (επίσης θετικότατο)..."

      Τονια δεν είμαι σίγουρος για αυτό...

      • Tonia G avatar
        Tonia G @ SPYROS T. 10/05/2011 14:38:57

        Σπύρο Τ,
        φυσικά πάντα μιλούμε με όρους σχετικότητας. Δηλαδή αν συγρίνεις της νεολαία του σήμερα με τη νεολαία των '60ς ή τη νεολαία των '30ς, νομίζω πως θα συμφωνούσαμε πως σήμερα οι νέοι έχουν μεγαλύτερη αντίληψη των πραγμάτων, καλύτερη γνώση του κόσμου, περισσότερη πρόσβαση στη γνώση αλλά και μεγαλύτερη επίγνωση του τι συμβαίνει στο κόσμο. Επίσης δεν νομίζω να διαφώνεις πως λίγοι άνθρωποι σε σχέση με το παρελθόν συμμετέχουν σε μαζικά κινήματα που καθοδηγούνται από συγκεκριμένα κέντρα είτε αυτό είναι η Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ, είτε η Εκκλησία της Ελλάδος, είτε παρακυβερνητικά κέντρα (κόκκινες προβιές κ.τ.λ.). Γενικά μιλώντας λοιπόν ο κόσμος είναι λιγότερο "κοπάδι" από πριν. Εξ ου και οι νέες εξελιγμένες μορφές "επικοινωνίας" που προσπαθούν όπως - όπως να επηρεάσουν τη κοινή γνώμη σήμερα... αλλά εν πολλοίς αποτυγχάνουν!

  16. SPYROS T. avatar
    SPYROS T. 10/05/2011 13:54:27

    Effie,

    εξαιρετικό το ποστ σου.

    Μα δεν έχουμε αμφιβολίες για τις ικανότητες του Σαμαρά.
    Για το "άρχειν" και τη σύνθεση του υπουργικού του συμβουλίου έχουμε αμφιβολίες.

  17. g.stein avatar
    g.stein 10/05/2011 14:27:02

    Οι ηγέτες - όπως διαχρονικά είναι αποδεδειγμένο - κρίνονται περισσότερο από την επάρκεια των συνεργατών τους, παρά από τις ικανότητες τους.
    Δεχόμενος την διαφορετικότητα της Αμερικάνικης κοινωνίας - χωρίς κριτική διάθεση - σε σχέση με την Ελληνική όχι μόνο σε μεγέθη αλλά και σε κοινωνικά χαρακτηριστικά και επίπεδο, η αποδοχή π.χ. γενικών αρχών διοίκησης που αφορούν αυτούς μάλλον είναι "not applicable" σε εμάς.
    Στο τελευταίο συνηγορεί η αποδεδειγμένη διαπίστωση της παλιάς μελέτης που αφορούσε την εφαρμογή αρχών management στις επιχειρήσεις στην Ελλάδα. Καλώς ή κακώς (η ανάλυση του αποτελέσματος δεν είναι της παρούσης) όσες επιχειρήσεις εφάρμοσαν αρχές διοίκησης επιχειρήσεων "έπεσαν έξω". Και είναι λογικό να συμβαίνει αυτό λόγω ακριβώς του μεγέθους της ελληνικής κοινωνίας.

    Αυτό όμως που πάντοτε πιστεύω είναι ότι ενώ θεωρητικά - αλλά και πρακτικά τις περισσότερες φορές - μπορώ να δημιουργήσω οποιοδήποτε "μηχανικό" σύστημα με την χ συμπεριφορά, όταν οι μεταβλητές του αφορούν ανθρώπινες υπάρξεις το αποτέλεσμα είναι αμφίβολο λόγω των ιδιαιτεροτήτων που έχει ο καθένας μας.

    Αν δούμε τώρα που μας κατάντησε αυτή η λατρεία στο management ένα είναι το συμπέρασμα συνοπτικά: οι πλούσιοι ασύδοτα έγιναν και γίνονται πλουσιότεροι και οι πτωχοί πτωχότεροι. Για τα κράτη δεν το συζητώ, το ζούμε live. Παρακαλώ να λάβετε υπόψη ότι ακόμη και οι "ίσες ευκαιρίες" που θεσμικά προσφέρει το American dream και άρα οποιοσδήποτε γίνεται εκατομμυριούχος, ΔΕΝ ισχύουν στη χώρα μας. Εδώ πρέπει να έχεις γεννηθεί ή να είσαι έμπορος ναρκωτικών ή όπλων ή ξέρετε τώρα .....

    Τελικά, πιστεύω ακράδαντα, ότι η επιστροφή στις βασικές αξίες είναι αυτό που θα μας οδηγήσει στην διάσωση. Μια τέτοια αρχή - μία από της δεκατέσσερις που περιέγραψε ο Fayol εκ των ιδρυτών της "διοίκησης επιχειρήσεων" - είναι αυτή που συνοψίζεται στον όρο "one man one boss", μόνο που ακόμα και αυτό, επειδή όπως είπαμε αφορά ανθρώπινη φύση, εξαρτάται από τις ιδιαιτερότητες ενός εκάστου (την παιδεία του, τις εμπειρίες του κλπ).

    Δηλαδή τι λέμε. Ότι ο ηγέτης γεννιέται ή ότι ο ηγέτης διαμορφώνεται;

  18. nick avatar
    nick 10/05/2011 14:29:20

    Ένα ωραίο βιντεάκι για το Ζάππειο ΙΙ...

    h--p://www.youtube.com/watch?v=F2EhjR6WDCI

    Φάκτορα, αν θες βάλ' το σε ξεχωριστή ανάρτηση να μπορούν να το δουν όλοι...

  19. Blut und Tränen avatar
    Blut und Tränen 10/05/2011 14:40:51

    Η κριτική του Γιανναρά δεν μπορεί να "στρογγυλευεεί" είναι τελείως απαξιωτική για τον Σαμαρά. Τι νόημα έχουν οι αντιπαραβολές με τις απόψεις του κομπουτιερά γραφίστα Μάεντα. Εδώ είναι βαλκάνια δεν είναι παίξε γέλασε.

    Αν και οι περισσότεροι εδώ θα διαφωνήσουν με το τελικό συμπέρασμα του Γιανναρά, νομίζω ότι σχεδόν όλοι θα συμφωνήσουν με κάποιες παρατηρήσεις που κάνει. Να κάποια από αυτά που γράφει:

    "Ο κ. Αντώνης Σαμαράς βρίσκεται στην κρίσιμη στιγμή, είναι συγκυριακά ο ευνοημένος της Ιστορίας. Και δεν το αντιλαμβάνεται. Είναι ο μόνος που μπορεί να λειτουργήσει σαν καταλύτης για την ανατροπή και τον ριζικό μετασχηματισμό του πολιτικού σκηνικού. Αλλά δεν το καταλαβαίνει, του γυαλίζει ο ρόλος του κομπάρσου, η αρχηγία της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Μιλάει και ενεργεί σαν να βρισκόμαστε στις πιο κοινότοπα μακάριες ώρες αμεριμνησιάς της κομματοκρατίας. Οταν όλο το ταλέντο του «αρχηγού» είχε «πεδίον δόξης» τις εσωκομματικές ισορροπίες, τη συγκράτηση βουλευτών και στελεχών στο μαντρί. Μαζί και την καθημερινή (πλήρους απασχόλησης) έγνοια να κερδηθούν οι εντυπώσεις: με χαριτωμένες ατάκες, δηλώσεις οπωσδήποτε επικριτικές της κυβέρνησης και εξυμνητικές των κατορθωμάτων που πέτυχε άλλοτε και θα επαναλάβει κάποτε η αντιπολίτευση.

    Η ελλαδική κοινωνία ζει, για πρώτη φορά μετά τη γερμανική κατοχή, τον τρόμο και τον πανικό να βλέπει να καταρρέουν ή να αχρηστεύονται οι δομές που τη συγκροτούν. Αλλά το πρώτιστο που απασχολεί τον κ. Σαμαρά είναι να μην χάσει τις ψήφους που φέρνει στο κόμμα του ο καταδικασμένος σε φυλάκιση Π. Ψωμιάδης. Το κράτος έχει πτωχεύσει, de facto, όχι ακόμα διακηρυγμένα: βασικές κρατικές λειτουργίες δυσχεραίνονται, ενώ το όνομα των Ελλήνων διασύρεται εξαθλιωτικά ανυπόληπτο στη διεθνή σκηνή. Ομως η πρώτη έγνοια της καθημερινότητας του κ. Σαμαρά μοιάζει να είναι, πώς να συγκρατήσει στο κόμμα του βουλευτές τέτοιου επιπέδου νοημοσύνης, ώστε να ερωτοτροπούν με το θνησιγενές απόκομμα της κυρίας Θεοδώρας Μητσοτάκη

    Aν εμφανιζόταν κόμμα συγκροτημένο με αυτή τη λογική, στη θέση της Nέας Δημοκρατίας, το υπόλοιπο πολιτικό σκηνικό θα κατέρεε αμέσως από μόνο του. Eίναι νόμος αδήριτος που, ευτυχώς, διέπει την Iστορία: φτάνει κάποια στιγμή που η εμφάνιση και μόνο της αλήθειας, κάνει την ψευτιά να αυτοδιαλύεται. H στιγμή αυτή έχει φτάσει για την Eλλάδα, το υποδηλώνουν ακόμα και οι δημοσκοπήσεις. Aλλά δεν το καταλαβαίνει ο κ. Σαμαράς – προσπερνάει ανυποψίαστος
    ...............
    Ο κ. Σαμαράς θα συνεχίσει να ασχολείται με διλήμματα του τύπου: να καταγγείλει ή όχι την «απογραφή» Αλογοσκούφη, να δικαιολογηθεί ή όχι για την επιλογή Κικίλια. Ως εκεί φτάνει, είναι φανερό. Το «διαφορετικό» δεν μπορούμε να το περιμένουμε από τον κ. Σαμαρά."

    • effie B. avatar
      effie B. @ Blut und Tränen 10/05/2011 15:00:24

      Η κριτικη Γιανναρα δεν στρογγυλευεται, αλλα κρινεται και αντιπαραβαλλεται.
      "Προσπερνώ τους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς που μάλλον προσωπική αγωνία του κ. Γιανναρά μοιάζει να υποδηλώνουν παρά μομφή."
      συμφωνω μαζι σας, οτι εδω ειναι συγχρονα Βαλκανια!
      δυστυχως η ευτυχως, και παιξε και γελασε...
      επιπλεον μην εχετε καμμια σιγουρια οτι "σχεδόν όλοι θα συμφωνήσουν με κάποιες παρατηρήσεις που κάνει" ο κ. Γιανναρας.
      Προς τουτο και η αναρτηση!!!

      • Blut und Tränen avatar
        Blut und Tränen @ effie B. 10/05/2011 18:44:42

        Ατυχής η ιδέα σας αγαπητή μου να αντιπαραβάλετε τον Γιανναρά ο οποίος έχει φιλοσοφική παιδεία με τον νεοεποχικό εκπρόσωπο της κομπιουτερισμένης "τέχνης" Μάεντα. Διότι η τελική σύγκριση θα αποβεί υπέρ του Γιανναρά, και σας το λέω παρόλο που δεν ασπάζομαι όλα τα συμπεράσματα του κου Γιανναρά. Πλην όμως σαν παιδεία και σαν προσωπικότητα είναι ασυγκρίτως υπέρτερος του κυρίου που επικαλείσθε για να μας εισάγει στα μυστικά της "ηγεσίας".

        • effie B. avatar
          effie B. @ Blut und Tränen 10/05/2011 19:26:12

          χαιρομαι ιδιαιτερα για τη βαθεια σας γνωση του εργου, της παιδειας και της προσωπικοτητας του Maeda.
          οσον αφορα τον κ. Γιανναρα, ισως να εχετε δικαιο. η τελικη συγκριση μπορει και να αποβει υπερ καποιου "υπέρτερα" πεφωτισμενου, που ως προυποθεση επιβιωσης του σημερινού Ελλαδισμού προτεινει την υπαγωγή του υπό την οθωμανική επιρροή!!
          [«…να λειτουργήσει η Ελλάδα ως πολιτισμικός (άρα και πολιτικός) καταλύτης δημιουργικής συμπόρευσης αυτής της μετα-βυζαντινής Ανατολής (υπό τη Νεο-οσμανική ηγεσία) με τη μετα-ρωμαϊκή Δύση (υπό την ηγεσία των Βρυξελλών). Η Δύση διεκδικεί τη συνέχεια του αρχαιοελληνικού κληροδοτήματος, η Τουρκία τη συνέχεια του Βυζαντίου.» ['Καθημερινή' «Νεο-οσμανιδών και Βρυξελλών γεφύρωση» 06/09/2009»]
          «…Η υπαγωγή του σημερινού Ελλαδισμού υπό την οθωμανική επιρροή με παράλληλη τη μετοχή του στην Ευρωπαϊκή Ενωση, θα ήταν ίσως η τελευταία ευκαιρία να επανέλθει, με ενεργό μετοχή, στο ιστορικό γίγνεσθαι ο Ελληνισμός.» ['Καθημερινή' «Νεο-οσμανιδών και Βρυξελλών γεφύρωση» 06/09/2009»]
          (h**p://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_06/09/2009_328243)

        • Blut und Tränen avatar
          Blut und Tränen @ Blut und Tränen 10/05/2011 21:15:57

          Δεν απαιτείται δα και βάθος γνώσεως για την προσέγγιση της ρηχότητος του Μάεντα.

          Αυτού δεν είναι το γράφημα που κοσμεί την μετώπη του άρθρου; Με αυτό επαγγέλλεται την νέα αναγέννηση στην τέχνη; Ας μην συγχέομε τις ειδικότητες. Αν χρειασθώ αυθεντία στα γραφικά του ηλεκτρονικού υπολογιστή θα απευθυνθώ σε ανθρώπους του τύπου Μάεντα. Αν θέλω κατευθυντήριες αρχές και μπούσουλα επί του πρακτέου σε αυτή την έρμη γωνιά της βαλκανικής, θα μου επιτρέψετε να θεωρώ χρησιμότερο, έστω αν είναι δυσάρεστος, τον Γιανναρά. Με τον οποίον είπα σαφώς ότι διαφωνώ ως προς πολλά συμπεράσματα, αλλά η οξυδέρκεια των παρατηρήσεών του επί των φαινομένων και των τεκταινομένων με εντυπωσιάζει.

          Αδίκως υποβληθήκατε στον κόπο να αντιγράψετε τα αποσπάσματα τα οποία καλώς γνωρίζω. Ασχέτως με την διαφωνία μου, η οποία οφείλεται σε άλλη κοσμοθεωρία, τον πολιτικό φιλελευθερισμό, ομολογώ ότι είναι πολύ σοβαρότερες (οι απόψεις Γιανναρά) από διανοητικά graphics τύπου Μάεντα που απευθύνονται στις αισθητικές ανησυχίες των νεόπλουτων τεχνοκρατών της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ. Τους υπόλοιπους δε αμερικανούς τους αφήνουν παγερά αδιάφορους.
          Η φιλελεύθερη παράταξη στην Ελλάδα δυστυχώς ουδέποτε απέκτησε σοβαρή ιδεολογική υπόσταση πέραν της επαγγελίας ενός καταναλωτισμού δυτικού τύπου, στον οποίον πλειοδότησε το ΠΑΣΟΚ. Ο δε «πατριωτισμός» της υπήρξε απλώς κυριακάτικο ένδυμα το οποίο προχώρησε βαθύτερα της επιδερμικότητος. Και η επίκληση της Δύσεως ουδέποτε απέκτησε ουσιώδες πολιτικό ή πολιτισμικό περιεχόμενο. Ούτε και ο καθορισμός μας ως έθνος με ειδοποιό διαφορά μεταξύ των άλλων ευρωπαϊκών εθνών έγινε αντικείμενο σοβαρής συζητήσεως εις τους λεγομένους κύκλους της «δεξιάς», πλην, πιθανώς, περιθωριακών ακραίων ομάδων και εκεί με τρόπον απαράδεκτο. Αντιθέτως, η «λαϊκή δεξιά» του σήμερα αρέσκεται να ευθυγραμμίζεται με τους οπαδούς του έξαλλου αντι-ευρωπαϊσμού, και υπάρχει μεγάλος αριθμός λαϊκο-δεξιών που δεν αντιτίθεται απλώς σε συγκεκριμένη οικονομική πολιτική, αλλά απορρίπτει αυτή τη ιδία την Δύση (Ευρώπη και Αμερική) ως πολιτισμικό περιεχόμενο. Και στρέφεται εις πρότυπα πολιτικά και αισθητικά ως επί το πλείστον ανατολικής προελεύσεως. Άρα σε αυτό πολλοί ασπάζονται εμπράκτως την ευτελέστερη υποκουλτούρα της εγγύς ανατολής. Άλλοι δε την παντρεύουν με την ελαφρότερη ποπ υποκουλτούρα της Δύσεως, όπως την εκφράζουν οι διάφοροι Μάεντα.

          Επομένως, αν δεν διαχωρίσουμε την ιδεολογία και την αισθητική μας από αυτά τα μορφώματα, τότε εμπράκτως θα συμβεί αυτό που προσπαθείτε να εξορκίσετε καταγγέλλοντες τα αποσπάσματα αυτά του Γιανναρά. Θα αποικιοποιηθούμε, πρώτα αισθητικά (αυτό ήδη μάλλον συνέβη) και ακολούθως πολιτικο-οικονομικά από τους νέο-οθωμανούς. Και μάλιστα δίχως την θεωρητική αποσκευή που πρεσβεύει ο Γιανναράς. Αυτά, και δεν προτίθεμαι να επανέλθω επί του θέματος.

          • Blut und Tränen avatar
            Blut und Tränen @ Blut und Tränen 10/05/2011 21:18:39

            Ο δε «πατριωτισμός» της υπήρξε απλώς κυριακάτικο ένδυμα το οποίο ουδέποτε προχώρησε βαθύτερα της επιδερμικότητος

            (διόρθωση)

  20. KillTheKing avatar
    KillTheKing 10/05/2011 14:54:46

    ο aris Α στο σχολιο του απαριθμει μια σειρα απο τις αναγκαιες προϋποθεσεις που χαρακτηριζουν εναν ικανο ηγετη. λεει λοιπον σε καποια φαση οτι:
    “Δείξε μου τους φίλους σου να σου πω ποιός είσαι λέει ο λαός”.
    αν δεν κανω λαθος, ο ΣΑΜ δεν ηταν συμφοιτητης, συγκατοικος και φιλος(προφανως, εκτος αν συγκατοικουσαν για να...μοιραζονται τα εξοδα του ενοικιου και του super market!!!!) με τον ΓΑΠ?
    θα μου πει καποιος. καλα τοτε ηταν πιτσιρικαδες, σημερα ειναι διαφορετικα τα πραγματα. οποτε να περιμενω εγω, οτι ο ΣΑΜ σαν αυριανος πρωθυπουργος αυτης της κατακαϊμενης χωρας, θα κυνηγησει τον προδοτη ΓΑΠ για το ξεπουλημα της πατριδας στους γυπαετους των τραπεζων. ή μηπως ο ΣΑΜ θεωρει οτι ο ΓΑΠ, ασκει μεν λαθος πολιτικη, ανιδιοτελως δε και ο πατριωτισμος του δεν αμφισβητειται?
    εγω για να ξεκαθαρισω τη θεση μου, το μονο που με ενδιαφερει στη δεδομενη στιγμη ειναι να ξεκουμπιστουν απο την κυβερνηση (και τη χωρα αν γινεται) αυτη η παραταξη που εχει καταστρεψει την ελλαδα. και ας μην βλεπω καθαρα τη διαδοχη κατασταση.
    ελπιζω να ειναι ο ΣΑΜ. και αν μπορουσε να πεισει καποιος για αυτο θα ενοιωθα πολυ καλυτερα, γιατι περισσοτερο απο καθε αλλη φορα εχω ΑΝΑΓΚΗ να πιστεψω. δεν μου εχουν μεινει ομως πολλα αποθεματα πιστης.

    quiz: ποια ελληνικη λεξη εχει 4 συμφωνα στη σειρα?

  21. periklis avatar
    periklis 10/05/2011 15:44:15

    Μπραβο εφη (βη ) !
    Εξαιρετικο αρθρο , με λεπτα σημασιολογικα στοιχεια
    Μπορει να αποτελεσει και Προφητικο Αρθρο, μετα το Ζαπειο 2 !!!!!!!!!

    • Arianos avatar
      Arianos @ periklis 10/05/2011 17:43:51

      Κρυστάλλινη αποτύπωση των στοιχείων ενός ΗΓΕΤΗ που κρατά τον σφυγμό του ονείρου μας στην παλάμη του. Εξαίσιο κείμενο effie B., μας "ρυμούλκησε" στο αύριο!

  22. antanistimi avatar
    antanistimi 10/05/2011 17:38:14

    ΟΠοιος θελει να λεγεται ηγετης να απαντησει στον επιλογο του κυβερν. εκπροσωπου αναφορικα με τον σημερινο φονο που ουτε λιγο ουτε πολυ μας λεει πως το θεμα ειναι πολιτισμικο,κοινωνικο και...οικιστικο!!!!ΤΩΡΑ..

  23. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 10/05/2011 17:53:12

    Συγχαρητήρια Έφη για την καταπληκτική ανάρτηση...

  24. Xrhstos Theocharis avatar
    Xrhstos Theocharis 10/05/2011 18:21:10

    Μπράβο effie... Δε θα σχολιάσω το περιεχόμενο μιας και με καλύπτεις απόλυτα και αν κρίνω και από κάποια σχόλια, το μήνυμα πέρασε.
    Θα πρότεινα όμως στους μόνιμους αλλά και τους κατα καιρούς αρθρογράφους του antinews, να ακολουθήσουν το παράδειγμα της γραφής σου.
    Πιο συγκεκριμένα:
    1) Ο εκάστοτε συγγραφέας να παίρνει σαφή θέση βασιζόμενος σε πραγματικά γεγονότα και όχι στις όποιες υπαρξιακές του αναλύσεις.
    2) Να γνωρίζει πώς να χρησιμοποιεί τα HTML tags (παραθέσεις, bold, italics κλπ.)
    3) Να επισυνάπτει στο τέλος του άρθρου (με τις αντίστοιχες παραπομπές) όλες τις πηγές του. Να προσθέσω εδώ το αυτονόητο, ότι άρθρο χωρίς παραπομπές, είτε εκφράζει μόνο την προσωπική γνώμη κάποιου είτε απλά "πλαγιαρίζει" γνώμες/συμπεράσματα άλλων.

  25. kostas avatar
    kostas 10/05/2011 18:55:00

    πολυ σκληρη η κριτικη του Γιανναρα, ενος ανθρωπου με καθαρη σκεψη , που στηριξε Σαμαρα στις εσωκομματικες. Ειναι απο αυτες που ειναι καλο να τις παιρνεις στα σοβαρα , και να ευχαριστεις ανθρωπους σα τον Γιανναρα που το κανουν ... Μπορει το συμπερασμα του να ειναι λιγο απαισιοδοξο και σκληρο ...Μπορει να ειναι και ενα καμπανακι , που οταν μπλεκεις μεσα στους κομματικους μηχανισμους, χανεις την επαφη με την πραγματικοτητα...

    • effie B. avatar
      effie B. @ kostas 10/05/2011 19:50:49

      νομιζω οτι η κριτικη Γιανναρα προερχεται απο τις προσωπικες του αγωνιες και τελικα ειναι αδικη για τον Σαμαρα. οσον αφορα τις ευχαριστιες στο λογο του και τη γραφη του, σας παραπεμπω στο αρθρο του h**p://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_06/09/2009_328243) οπου προτεινει την υπαγωγή του υπό την οθωμανική επιρροή ως προυποθεση επιβιωσης του σημερινού Ελλαδισμού!!

      • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
        Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ effie B. 11/05/2011 17:50:38

        Προϋπόθεση κατανόησης τοῦ ἄρθρου ἐκείνου εἶναι τὸ νὰ γνωρίζει κανεὶς ἀνάγνωση, καὶ προφανῶς δὲν λέει αὐτό!, τώρα ἂν εἶναι νὰ χτίσουμε τὴν νέα μεταπολίτευση, τὴν νέα ἑλλάδα, τὴν νέα νέα δημοκρατία καὶ δὲ συμμαζεύεται μὲ λοιδωρίες καὶ ἔντεχνες σπιλώσεις τῶν τελευταίων Ἀκέραιων ποὺ μᾶς μένουν, νὰ πᾶτε χωρὶς ἐμενα. Καὶ μοῦ βάζετε καὶ δυὸ θαυμαστικά, νὰ τονίσετε τό... μέγεθος τῆς προδοσίας, τρομάρα σας!

        • Factorx avatar
          Factorx @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 11/05/2011 18:07:13

          Αστυάνακτα χαλάρωσε και μην βάζεις ταμπέλες - αναπαραγάγεις δηλαδή αυτό που έκαναν και σ΄εσένα. Για τον κ. καθηγητή τώρα δεν συνδέεις την αρθρογραφία του με το φύλλο που γράφει και τις επιθέσεις του στον Σαμαρά;

          Και κάτι ακόμα: dont get high by your own supply

          • effie B. avatar
            effie B. @ Factorx 11/05/2011 23:02:34

            δεν γνωριζω οι προδοσιες να σχετιζονται με θαυμαστικα, ενα η δυο δεν εχει σημασια, τρομαρα μου...
            σχετιζονται ομως απολυτα με παραμεθορια ρουσφετια τυπου Λουφας και Παραλλαγης, ασφυκτιουντων μακραν του κλεινου αστεως-ανακτων!!!
            (τα πολλα θαυμαστικα σχετιζονται με το μεγεθος του ρουσφετιου)

  26. τάσος avatar
    τάσος 10/05/2011 23:10:02

    ό-χ-ι-ά-λ-λ-ο-γ-ι-α-ν-ν-α-ρ-ά-ή-μ-α-ρ-τ-ο-ν

  27. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 11/05/2011 18:07:55

    Τὶς συμβουλὲς τῶν ἀμερικανῶν ἡγετο-λόγων ἄκουγε κι ὁ ΓΑΠ, πίστεψε ὅτι ἡγέτης γίνεσαι, δὲ γεννιέσαι καὶ νὰ τὰ ἀποτελέσματα...



    Ἀντὶ γιὰ νὰ προσπαθεῖτε ἀποτυχημένα νὰ ἀκυρώσετε τὴν σκληρὴ κριτικὴ τοῦ Γιανναρᾶ, ἀφουγκραστεῖτε την προσεκτικά.

    • Factorx avatar
      Factorx @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 11/05/2011 18:37:25

      Καλά τωρα συγκρίνεις τον ΓΑΠ με τον Σαμαρά;

      Και να σου πω τι με ενοχλεί περισσότερο απο όλα: εμεις δεν είχαμε κανένα πρόβλημα να δημοσιεύσουμε τις απόψεις σου, συμφωνούμε, δεν διαφωνουμε. Εσύ αμύνεσαι ως ταλιμπάν οχι των δικών στου θέσεων, αλλά άλλων που θεωρείς θεσφατο.

  28. τάσος avatar
    τάσος 11/05/2011 20:41:36

    ό-χ-ι-ά-λ-λ-η-σ-κ-λ-η-ρ-ή-κ-ρ-ι-τ-ι-κ-ή-τ-ο-υ-γ-ι-α-ν-ν-α-ρ-ά-ή-μ-α-ρ-τ-ο-ν-έ-λ-ε-ο-ς

  29. Ἀστυάν. Καυσοκ. avatar
    Ἀστυάν. Καυσοκ. 14/05/2011 02:43:56

    Ὢ Φάκτορα, ποιός συνέκρινε ΓΑΠ μὲ Σαμαρᾶ; Οὐδεπώποτε. Λέω ὅτι ὁ ἡγέτης ποὺ χρειάζεται ἡ Ἑλλάδα δὲν θὰ δημιουργηθεῖ ἀκολουθώντας τὰ τεφτέρια τοῦ ὁποιουδήποτε John Maeda. Ἀφ' ἑνὸς εἴμαστε ἀλλοῦ καὶ ἀλλιῶς, ἀφ' ἑτέρου γιὰ κάποια πράγματα γεννιέσαι, δὲν γίνεσαι. Διαφωνεῖς; (Γιατί, σάμπως διαφωνεῖ ὁ ἴδιος ὁ Σαμαρᾶς;)

    Καὶ ναί, τὸ παραδέχομαι, ἔχω ἀλλεργία στὰ "κλεισίματα ματιοῦ" σχετικὰ μὲ τὸν θρυλούμενο νεο-ὀθωμανισμὸ τοῦ Χρ.Γιαν. (καὶ τὰ μυαλὰ στὰ κάγκελα). Τὸ θεωρῶ ἢ ἀφελὲς ἢ ἄηθες. Ἀφελές, ἂν ἡ παρανόηση εἶναι ἀκούσια, καὶ ἄηθες ἂν εἶναι ἐκούσια. Ἂλλο νὰ διαφωνεῖ κανεὶς μὲ τὴν κριτικὴ ΧΓ, ἂξιον καὶ δίκαιον, κι ἄλλο νὰ διαλαλεῖ "ποιός τὰ λέει αὐτά; Ὁ νεο-ὀθωμανὸς τοῦ Ἀλαφούζου!"- ἒ ὄχι. Πρῶτον, διότι (ἂν μὴ τί ἄλλο) δὲν σχολιάζουμε οὔτε τὸν Πρετεντέρη οὔτε κανέναν κομματικὰ διορισμένο πανεπιστημιακό. Καὶ δεύτερον, διότι τὸ νὰ ἐπιχειρεῖται νὰ μειωθεῖ τὸ κύρος κάποιου ἀντὶ ἀπάντησης στὴν κριτική του εἶναι παλιὸ καὶ ὄχι πολὺ συμπαθητικὸ κόλπο.

    (Πάντως γιὰ τὴν ἱστορία, δυσκολεύομαι πολὺ νὰ συνδυάσω τὶς θέσεις τοῦ ΧΓ μὲ τὴν "γραμμὴ" τῆς Καθημερινῆς. Ποιές ἦταν οἱ θέσεις του ἐπὶ σχεδίου Ἀνάν; Ποιές ἦταν οἱ θέσεις του ἐπὶ βιβλίου ΣΤ' Δημοτικοῦ, ποὺ ἡ "Κ" εἶχε λυσσάξει; Μὴν τὸν βγάλουμε καί... ὑποστηρικτὴ τῆς Ντόρας!)



    (Σχετικὰ μὲ σπόντες καὶ μπηχτὲς ἐπὶ προσωπικοῦ, ἀπὸ ψευδώνυμα ποὺ δὲν γνωρίζω ποιοὺς ἀνθρώπους κρύβουν, τί νὰ πῶ. Ἀπὸ λάσπη καλὰ πᾶμε.)

    • effie B. avatar
      effie B. @ Ἀστυάν. Καυσοκ. 14/05/2011 12:36:10

      αγαπητε αστυ-ανακτα,
      κατω απο το φως του ευαγγελιου "Ζαππειο ΙΙ" ξαναδιαβασε σε παρακαλω την αναρτηση. θα βρεις πολλα στοιχεια του "συγχρονου" ηγετη Σαμαρα στα "ταπεινα" τεφτερια του οποιουδηποτε John Maeda!!! (τρομαρα μου)
      ο δε Χ.Γ? τι να πω... θα αναφωνησω την "σωτηρια κραυγη" του τασου, παραπανω και παρακατω στα σχολια, "οχι αλλο Γιανναρα, ΕΛΕΟΣ!!!!
      (οσο για τις σποντες, γνωστοι ειμαστε, ρωτωντας πας στην Πολη, τραβηχτικο ομως το κλεινον-αστυ, δεν θα διαφωνησω!!!)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.