Προχθεσινό περιστατικό όπου ήλθαν σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων ένα ελληνικό πολεμικό πλοίο και ένα τουρκικό υποβρύχιο, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κω και των τουρκικών παραλίων
Προχθεσινό περιστατικό όπου ήλθαν σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων ένα ελληνικό πολεμικό πλοίο και ένα τουρκικό υποβρύχιο, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κω και των τουρκικών παραλίων
19/11/2014 10:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ελληνοτουρκικά-Κύπρος: Ανοίγει η μεγάλη παρτίδα

Μεγάλη διπλωματική κινητικότητα, ξεκινάει από σήμερα και θα συνεχιστεί με τη συνάντηση Σαμαρά – Νταβούτογλου, αλλά και με τις κρίσιμες επαφές Ελλάδας – Ισραήλ. Όλο το διπλωματικό παιχνίδι για Κυπριακό και ενεργειακούς πόρους έχει ανοίξει διάπλατα και θα κριθεί σε σημαντικό βαθμό αυτή την περίοδο.

Σήμερα πραγματοποιείται στο υπουργείο Εξωτερικών διυπουργική σύσκεψη, με σκοπό την προετοιμασία του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας, το οποίο θα διεξαχθεί στην Αθήνα, στις 5 και 6 Δεκεμβρίου. Στις 29 του μηνός ο κ.Βενιζέλος θα μεταβεί στην Τουρκία, όπου θα συναντηθεί με τον Τούρκο ομόλογό του. Στις 5 Δεκεμβρίου φτάνει στην Αθήνα ο Τούρκος πρωθυπουργός, Νταβούτογλου, και στις 6 θα γίνουν οι σημαντικές συνομιλίες με τον Α.Σαμαρά.

Στο μεταξύ, εντείνονται οι επαφές Αθήνας – Τελ Αβίβ. Σήμερα, στο ΥΠΕΞ θα βρεθεί αντιπροσωπεία της Antidefamation League, με στόχο την περαιτέρω προώθηση των σχέσεων με το αμερικανοεβραϊκό λόμπυ. Στο παρασκήνιο, επίσης, θα διεξαχθεί άμεσα σε υψηλότατο επίπεδο στην Αθήνα σημαντική συνάντηση με εξ’ απορρήτων σε θέματα ασφαλείας ισραηλινό απεσταλμένο. Ως γνωστόν, έως το τέλος του έτους, εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί σύνοδος Ελλάδας – Ισραήλ σε επίπεδο υπουργών Εξωτερικών, με στόχο να γίνει στη συνέχεια Σύνοδος Κορυφής. Κάτι παρόμοιο με την τριμερή Ελλάδας – Αιγύπτου – Κύπρου, στο Κάϊρο.

Ένταση με κάθε τρόπο

Τις τελευταίες ημέρες, η τουρκική πλευρά εμφανίζεται συγκρατημένη, μάλλον ενόψει της επίσκεψης Νταβούτογλου. Αν κρίνει κανείς από τις παραβάσεις – παραβιάσεις τουρκικών μαχητικών, που έχουν μειωθεί. Ωστόσο, καθημερινά στο Αιγαίο, η Άγκυρα φροντίζει να διατηρεί την ένταση. Το ίδιο πράττει και ο τουρκικός Τύπος και τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

Για παράδειγμα, προχτές μεγάλα τουρκικά ΜΜΕ έδωσαν ιδιαίτερο βάρος σε ένα περιστατικό όπου ήλθαν σε απόσταση μερικών δεκάδων μέτρων ένα ελληνικό πολεμικό πλοίο και ένα τουρκικό υποβρύχιο, στην θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κω και των τουρκικών παραλίων. Μάλιστα, είχαν ως τίτλο «Επικίνδυνη προσέγγιση στο Αιγαίο». Βέβαια, όποιος γνωρίζει τη συγκεκριμένη περιοχή, ξέρει ότι τα όρια από τη μια και την άλλη πλευρά, σχεδόν εφάπτονται. Τα τουρκικά ΜΜΕ, από την πλευρά τους, υποστήριζαν ότι το ελληνικό πλοίο είχε περάσει τα τουρκικά χωρικά ύδατα για να διώξει Τούρκους ψαράδες. Κάτι που από πουθενά δεν προέκυπτε. Το ενδιαφέρον είναι, πάντως, ότι από το πουθενά εμφανίστηκε μπροστά στο ελληνικό πλοίο ένα τουρκικό υποβρύχιο, αναδύθηκε, σήκωσε την τουρκική σημαία και έμεινε εκεί, απέναντι από το ελληνικό, για αρκετή ώρα. Ήταν προφανές ότι επρόκειτο για μια επίδειξη δύναμης.

Μια άλλη -ωμή αυτή τη φορά- πρόκληση, σημειώθηκε προ εβδομάδων, λίγο μετά την ανάληψη της θέσης του υπουργού Αμύνης, από τον κ.Δένδια. Το σημαντικότερο ήταν ότι δεν επρόκειτο για αντιπαράθεση μαχητικών αεροσκαφών της Ελλάδας και της Τουρκίας, αλλά για ευθεία, απροκάλυπτη, και επικίνδυνη παρενόχληση σε αεροσκάφος Πολιτικής Αεροπορίας. Κάτι που, εκτός των άλλων, σημαίνει και καταγγελία εναντίον της Τουρκίας στον ICAO (Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας). Ειδικότερα, δύο τουρκικά F-16 εμφανίστηκαν στη Σάμο, εντός του ελληνικού εναέριου χώρου, την ώρα που ο υπουργός Αμύνης, Νίκος Δένδιας μετέβαινε από τη Χίο, στα Ψαρά, προκειμένου να επισκεφθεί στρατιωτικές μονάδες. Εκείνη την ώρα πάνω από τη Σάμο πετούσε ένα ελικοφόρο αεροσκάφος της ελληνικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, το οποίο ήλεγχε τη λειτουργία των ραδιοβοηθημάτων (κατευθύνουν ηλεκτρονικά τα πολιτικά αεροσκάφη) στην περιοχή. Ένα από τα δυο F-16 «κόλλησε» κυριολεκτικά στο αεροσκάφος της ΥΠΑ μέχρι τη Μύκονο. Τότε, απογειώθηκαν ελληνικά μαχητικά για να το αναχαιτίσουν και να το διώξουν. Όπως και έγινε.

Ο Ν.Δένδιας, βέβαια, προσπάθησε να υποβαθμίσει το περιστατικό, και φέρεται να είπε ότι οι Τούρκοι ζήτησαν συγγνώμη (πάγια τακτική τους), ενώ δήλωσαν ότι ο πιλότος λειτούργησε με δική του πρωτοβουλία, και ότι θα ελεγχθεί πειθαρχικά. Να σημειωθεί πως μια ημέρα αφότου ανέλαβε τα καθήκοντα του υπουργού Αμύνης, η Άγκυρα τον «καλωσόρισε» στέλνοντας ένα πολεμικό πλοίο της σχεδόν έξω από τον Σαρωνικό. Εκείνο το πρωΐ που έγινε αυτό, ο κ.Δένδιας γύριζε από σταθμό σε σταθμό και έκανε δηλώσεις για τα «κόκκινα δάνεια». Δε λέμε, πολύ σοβαρό θέμα. Όμως, πια δεν ήταν υπουργός Ανάπτυξης, αλλά Αμύνης. Και η εικόνα του εκείνο το πρωΐ, διόλου καλή ήταν. Ο ίδιος και πάλι προσπάθησε να υποβαθμίσει την πρόκληση λέγοντας ότι οι Τούρκοι το κάνουν αυτό συνήθως όταν στην Ελλάδα αναλαμβάνει κάποιος υπουργός Αμύνης. Δεν είναι έτσι. Ήταν, αν όχι η πρώτη, πάντως από τις λίγες περιπτώσεις που προέβαιναν σε τέτοια κίνηση μια ημέρα μετά την ανάληψη καθηκόντων του νέου Έλληνα υπουργού Αμύνης. Κατά την εκτίμηση κυβερνητικών στελεχών, και η «επίδειξη» των τουρκικών F-16 εις βάρος του αεροσκάφους της ΥΠΑ, και πάλι «συστημένο μήνυμα» στον νέο υπουργό Αμύνης ήταν.

Αυτοσυγκράτηση

Εάν ο στόχος της Αθήνας δεν ήταν η αποκλιμάκωση της έντασης που προκάλεσε η Τουρκία, το «περιστατικό» στο FIR Αθηνών, όχι μόνον κύριο θέμα σε όλα τα δελτία ειδήσεων θα ήταν, αλλά θα είχε προκληθεί σοβαρότατο διπλωματικό επεισόδιο με την Τουρκία. Τίποτε από αυτά δεν έγινε. Σε όλα αυτά, βέβαια, να προστεθεί η κύρια εστία έντασης που έχει προκαλέσει η Άγκυρα στην Κύπρο με την αποστολή του ερευνητικού σκάφους της «Μπαρμπαρός» και πολεμικών πλοίων της εντός της κυπριακής ΑΟΖ.

Στην κυβέρνηση, λοιπόν, επικρατεί η πεποίθηση ότι η Τουρκία συντηρεί με κάθε τρόπο την ένταση, και ότι στόχος της είναι να προκαλέσει «νέα Ίμια». Γι’ αυτό προσπαθεί να διατηρεί χαμηλούς τόνους. Αποφεύγουμε τις στρατιωτικές προκλήσεις, οικοδομούμε στενές σχέσεις με Αίγυπτο και Ισραήλ, και, μέσω Λευκωσίας, καταβάλλονται προσπάθειες να μπουν στο παιχνίδι ΗΠΑ και ΕΕ. Η Ρωσία, ως γνωστόν, ήδη έχει ταχθεί υπέρ της Λευκωσίας. Να σημειωθεί πως προ ημερών, ο αμερικανός πρέσβης στην Κύπρο, σε συνέντευξή του, ανοιχτά δήλωσε ότι πρέπει να αποσυρθεί το «Μπαρμπαρός» από την κυπριακή ΑΟΖ. Κάτι που ερμηνεύεται ως ένδειξη μιας κάποιας αλλαγής στάσης των ίσων αποστάσεων της Ουάσιγκτον. Ψήφισμα ευθείας καταδίκης της Άγκυρας έχει εκδώσει και το Ευρωκοινοβούλιο.

Στο ίδιο πλαίσιο κινείται και η απόφαση να γίνει η συνάντηση Σαμαρά – Νταβούτογλου, στην Αθήνα, αν και πολλοί είπαν ότι είναι λάθος η συγκυρία, δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει αποτέλεσμα, εξαιτίας της ατμόσφαιρας έντασης που έχει δημιουργήσει η Τουρκία. Να σημειωθεί ότι και το τελευταίο «περιστατικό» με το αεροσκάφος της ΥΠΑ, έγινε, ενώ είχε ήδη ανακοινωθεί η επίσκεψη Νταβούτογλου. Όπως και να’ χει, κρίθηκε ότι πρέπει να κρατηθούν ανοικτοί οι δίαυλοι επικοινωνίας με την Άγκυρα.

Στην ατζέντα των επαφών, ως είναι φυσικό, θα είναι τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ), που μάλλον έχουν καταστεί κενό γράμμα, η οικονομική συνεργασία, και βέβαια το μεταναστευτικό. Το «κυρίως πιάτο», όμως, θα είναι το Κυπριακό, και πως θα καταστεί δυνατόν, ώστε να ξαναρχίσει ο δικοινοτικός διάλογος για το Κυπριακό. Όπως είναι γνωστό, η Λευκωσία «ανέστειλε» τη συμμετοχή της στον διάλογο, όταν «εισέβαλε» το τουρκικό ερευνητικό στην ΑΟΖ της. Να σημειωθεί ότι τις ίδιες ημέρες «παραιτήθηκε» (το παραίτησαν, λέγεται) ο διαπραγματευτής των κατεχομένων. Η Τουρκία εμφανίζεται να δηλώνει ότι θέλει επανέναρξη των συνομιλιών, αλλά με την προϋπόθεση ότι θα συζητηθεί το θέμα του μοιράσματος των ενεργειακών πόρων της Κύπρου. Η Λευκωσία ούτε που ακούει κάτι τέτοιο, δηλώνοντας ότι οι πόροι θα μοιραστούν εφόσον λυθεί το Κυπριακό. Μια πρόταση για δημιουργία «Ταμείου» όπου θα μπαίνουν τα έσοδα από το φυσικό αέριο, και στη συνέχεια, όταν λυθεί το Κυπριακό, θα πάρει το «Ταμείο» η Ομοσπονδιακή κυβέρνηση, φαίνεται πως έκανε ο ειδικός σύμβουλος του ΟΗΕ για το Κυπριακό, κ.Αϊντα, αλλά και αυτή μάλλον βολεύει αρκετά την Άγκυρα και επιβραβεύει τις προκλήσεις της. Εξετάζονται πάντως, και κάποιες «ενδιάμεσες - συμβιβαστικές» προτάσεις.

Το θέμα είναι πόσο θα το τραβήξει η Τουρκία στην Κύπρο, όταν μάλιστα έχει σοβαρότατα προβλήματα με το Κουρδικό (εξέγερση εντός της Τουρκίας), στο Κομπάνε, τη Συρία και το Ιράκ γενικότερα, τις κατηγορίες του αντιπροέδρου των ΗΠΑ, Μπάϊντεν ότι υποθάλπει τους Τζιχαντιστές, κ.ο.κ. Να σημειωθεί ότι η «ναυτική οδηγία» που έχει εκδώσει και βάσει αυτής έστειλε το «Μπαρμαρός», ισχύει έως το τέλος Δεκεμβρίου. Τι θα κάνει λοιπόν; Θα κλιμακώσει τις προκλήσεις εντός της κυπριακής ΑΟΖ; Θα συνεχίσει να κόβει βόλτες στην ΑΟΖ και στη συνέχεια θα σηκωθεί να φύγει άπραγη; Εάν στόχος της είναι να σαμποτάρει τις δικοινοτικές συνομιλίες, ούτως ώστε να μην ξαναρχίσουν, και παράλληλα να μπλοκάρει με τον «στρατιωτικό τσαμπουκά» τις έρευνες τις Λευκωσίας στην ΑΟΖ της, θα πρέπει να κλιμακώσει επικίνδυνα την ένταση. Είναι άραγε αποφασισμένη να το κάνει; Από την άλλη, εάν αποχωρήσει χωρίς να έχει πάρει κάτι, θα έχει χάσει μια ακόμη μάχη στην περιοχή. Αθήνα και Λευκωσία, λοιπόν, είναι διατεθειμένες να δώσουν ανταλλάγματα, και, αν ναι, ποια;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. in medias res avatar
    in medias res 19/11/2014 12:41:35

    1. Η συνεδρίαση του ανωτάτου συμβουλίου συνεργασίας Ελλάδος - Τουρκίας δεν είναι -από μόνη της- λάθος. Χρειάζεται προσοχή, όμως, στο πώς θα απαντηθεί ενδεχόμενη λεκτική πρόκληση των Τούρκων επί ελληνικού εδάφους, εξ αφορμής της σύγκλησης του συμβουλίου. Για τον Σαμαρά δεν έχω αμφιβολία. Έχω, όμως, δυστυχώς, για τον Βενιζέλο. 2. Το πόσο ακριβώς θα το τραβήξει η Τουρκία ούτε το ξέρουμε, ούτε πρέπει -κατ' αρχάς- να μας ενδιαφέρει. Αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι να είμαστε ανά πάσα στιγμή (όσο πιο) έτοιμοι (γίνεται), όσο κι αν το τραβήξει. Αυτό σημαίνει, κατά βάση, στρατιωτική και διπλωματική ετοιμότητα. Όχι όμως μόνο. Σημαίνει και εθνική ομόνοια και ομοψυχία. Τούτου δοθέντος, χρήσιμη, κατά τη γνώμη μου, θα ήταν η συνεδρίαση του συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών, υπό τον ΠτΔ, η οποία, κατάλληλα προετοιμασμένη, θα κατέληγε σε ένα ανακοινωθέν που θα αποτελούσε τις Εθνικές Θέσεις έναντι των προκλήσεων της Τουρκίας. Ακόμη, δε, καλύτερα, αν γινόταν κοινό συμβούλιο πολιτικών αρχηγών Ελλάδος - Κύπρου υπό την συμπροεδρία των δύο Προέδρων. 3. Αθήνα και Λευκωσία δεν πρέπει (ούτε καν να σκεφτούν) να δώσουν κανένα απολύτως "αντάλλαγμα". Κατ' αρχάς, αντάλλαγμα δίνεις όταν παίρνεις κι εσύ κάτι. Ούτε όμως έχουμε πάρει, ούτε πρόκειται να πάρουμε κάτι από την Τουρκία. Εκτός αν εννοείται, ως τέτοιο, η οριστική απόσυρση του "Barbaros" (και των συνοδευόντων αυτό πολεμικών πλοίων της Τουρκίας) από την κυπριακή ΑΟΖ. Αυτό όμως δεν θα ήταν πραγματική παραχώρηση της Τουρκίας, για την οποία να έπρεπε να δώσουμε κάποιο "αντάλλαγμα". Άριστα ποιήσασες, τόσο η Κύπρος όσο και η Ελλάδα το απέρριψαν εξ αρχής. Το μοναδικό αποδεκτό αποτέλεσμα, έναντι της οριστικής απόσυρσης των Τούρκων από την κυπριακή ΑΟΖ, είναι η επανέναρξη των συνομιλιών -με την εξ αρχής διακήρυξη, βεβαίως, ότι τυχόν επανάληψη της πρόκλησης θα έχει αυτομάτως την ίδια συνέπεια.

  2. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 19/11/2014 14:31:08

    Όσο δεν καταρρίπτονται τα τούρκικα αεροπλάνα όταν μπαίνουν στον ΕΕΧ και δεν αποχωρούν όταν αναχαιτίζονται, θα έχουμε τα ίδια και τα ίδια. Πολύ απλά: Άλλο πράγμα η αποφυγή και άλλο η αποτροπή. Μέχρι τώρα αποτρἐπουμε την σύγκρουση αλλά οι όροι αντιπαράθεσης χειροτερεύουν για εμάς, όχι για τους τούρκους. Έτσι ήρθε το Νταβός, η Μαδρίτη, και οιγ γκρίζες ζώνες. Η ουσία: Η Ελλάδα δεν μπορεί να κάνει ΤΙΠΟΤΑ μέσα στον ζωτικό της χώρο δίχως την άδεια της τουρκίας, και αυτό είναι ορισμός της δορυφοροποίησής της. Δεν αναφέρομαι στην Αν. Μεσόγειο γιατί είμαστε για γέλια.

    • Σπαθάριος avatar
      Σπαθάριος @ Νίκος Αργεάδης 19/11/2014 15:28:33

      Απόλυτα σωστή επισήμανση. Μέχρι τώρα απλά αποφεύγουμε και δεν περνάει κάν από τα μυαλό μας η περίπτωση της αποτροπής. Και αν το θέμα καταρρίψεων είναι ψηλά στο μέτρο της κλιμάκωσης, και απαιτεί διπλωματική προεργασία , τουλάχιστον θα μπορούσαμε να αντιδράσουμε με μια απλή απαγόρευση πλου στο Αιγαίο , να δείξουμε ότι κάτι ελέγχουμε και εμείς. Η συνάντηση βέβαια θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως ευκαιρία σε αυτό το θέμα με την προϋπόθεση ότι θα ξεκαθαρίζαμε πως δεν διεκδικούμε τίποτε από αυτούς, πέραν των όσων διεθνείς συνθήκες ορίζουν και επιτρέπουν , αλλά ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ, οι εθνικοί χώροι, σε αέρα και θάλασσα ,κλείνουν και όποιος τολμήσει να τους παραβιάσει θα υποστεί τα προβλεπόμενα. Αλλά που; Φόβος και ηττοπάθεια . Όχι μόνο στην κυβέρνηση αλλά και στο λαό που έχει δεχθεί και επιδοκιμάσει την Παγκάλεια θεωρία περί απομάκρυνσης σημαίας από τον αέρα. Που θεωρούν φυσιολογικό να καθορίζουν οι τροικανοί το επίπεδο των Ελληνικών Ε.Δ. Και που και εδώ μέσα θα αποδοκιμάσουν κάθε άποψη περί δυναμικής αντίδρασης . Διαβάστε απόψεις Ελλήνων, ΣΥΡΙΖΟ κατάσταση, που ούτε ο Ερντογάν δεν θα έγραφε. http://rproject.gr/article/eirini-sto-aigaio-kamia-stagona-aima-gia-ta-petrelaia Η δορυφοροποίηση μην είναι το λιγότερο, μη την μετρήσουν τα παιδιά μας και την βρουν μικρότερη φοβάμαι.

    • Ιαπετός avatar
      Ιαπετός @ Νίκος Αργεάδης 19/11/2014 17:54:01

      Φέρνεις νόμο στήν Βουλή καί ορίζεις ότι τά χωρικά ύδατα θά επεκταθούν στά 12 ν.μ. μέ μελλοντική υπουργική απόφαση -αφού ορισθούν δίαυλοι ελεύθερης ναυσιπλοΐας, όπου αυτοί κλείνουν από τήν επέκταση στά 12 ν.μ.-, όπως άλλωστε προβλέπει καί τό δίκαιο τής Θάλασσας. Αφήνεις τήν Τουρκία νά ουρλιάζει μέ πόλεμο, στήν περίπτωση πού γίνουν 12 ν.μ. τά χωρικά ύδατα καί αρχίζεις τίς διεθνείς καταγγελίες γι' αυτή τήν τουρκική στάση καί τίς θέτεις ώς προαπαιτούμενο στίς μελλοντικές συνομιλίες. Η Ελλάδα μπορεί νά ζητήσει από τήν Τουρκία επίσης μέ βάση τήν αρχή τής αμοιβαιότητας τήν αποκατάσταση τών καταστρατηγημένων προνοιών τής συνθήκης τής Λωζάνης, όσον αφορά τούς εκδιωγμένους Έλληνες τής Κωνσταντινούπολης, Ύμβρου καί Τενέδου. Μιά αριθμητική αποκατάσταση τού αριθμού τών εκδιωγμένων μέ παράλληλη αντιμετώπιση τών χαμένων περιουσιών τους μέ τούς μεινοτικούς πληθυσμούς τής Θράκης, θά μπορούσε νά αποτελέσει μιά βάση διαλόγου. Επίσης μιά επίσκεψη πολεμικών σκαφών σέ λιμένες τής Βουλγαρίας ή Ρουμανίας θά ήταν ευκαιρία επίδειξης σημαίας στήν θάλασσα τής Κωνσταντινούπολης. Περιοδική επίσης παραμονή (γιατί όχι καί μόνιμη) πολεμικών αεροσκαφών στήν βάση Α.Παπανδρέου στήν Κύπρο, όπως καί μόνιμη ναυτική παρουσία στό νησί είναι μέσα στίς δυνατότητές μας. Οργάνωση κοινής αεράμυνας μέ τήν Κύπρο, μέ παράλληλη μυστική μεταφορά τών S 300 στό νησί.

      • Σπαθάριος avatar
        Σπαθάριος @ Ιαπετός 19/11/2014 19:12:20

        Αγαπητέ, όπως λέμε και παραπάνω ας ασφαλίσουμε τα 6νμ και μετά μιλάμε για 12. Κάποιος που δεν μπορεί να περιφρουρήσει τα επίσημα ανακηρυγμένα, πού και από ποιους θα γίνει πιστευτός ότι προτίθεται να κάνει και επέκταση; Θα γελάει και ο κάθε πικραμένος. Να σημειωθεί δε ότι η Τουρκία δεν σκούζει για τίποτε. Απλά, καθημερινά, παντοιοτρόπως και σε κάθε επίπεδο αποδεικνύει στο Αιγαίο ότι όσα υποστηρίζουμε, εμείς και το διεθνές δίκαιο, είναι χαζομαρούλες, για να μη πω το άλλο, για να περνάει η ώρα. Για την έγερση απαιτήσεων συμφωνώ καθώς και για την επίδειξη σημαίας. Μετασταθμεύσεις με τις υπάρχουσες δυνατότητες των εγκαταστάσεων στην Κύπρο αλλά και τα ποσοστά διαθεσιμότητας των μέσων μας, ούτε στον ύπνο μας.

      • kosvag avatar
        kosvag @ Ιαπετός 19/11/2014 22:05:37

        Λίγο πιο περίπλοκο είναι (νομίζω) το θέμα: άντε κ κάναμε 12 νμ. πάλι μπορούν νόμιμα όλοι (Τούρκοι, Ρώσοι κτλ) να κάνουν διέλευση μέσα από τα ΕΧΥ είτε 6 είτε 12 νμ. Να μην το πάμε παραπέρα για εναέριο χώρο 6-10-12 νμ. Κ ακόμα πιο παραπέρα τα αεροσκάφη πετάνε με ηλεκτρονικά όχι με τα μάτια του πιλότου. Όταν είναι η κατάλληλη ώρα δεν χρειάζεται να έχουμε ένα καντράρι δίκιο, φτάνει να είναι η κατάλληλη ώρα.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Ιαπετός 20/11/2014 00:06:07

        "Φέρνεις νόμο στήν Βουλή καί ορίζεις ότι τά χωρικά ύδατα θά επεκταθούν στά 12 ν.μ. μέ μελλοντική υπουργική απόφαση -αφού ορισθούν δίαυλοι ελεύθερης ναυσιπλοΐας, όπου αυτοί κλείνουν από τήν επέκταση στά 12 ν.μ.-, όπως άλλωστε προβλέπει καί τό δίκαιο τής Θάλασσας." Αγαπητέ, ό,τι δεν μπορείς να το υπερασπιστείς, με τα όπλα αν χρειαστεί, κινδυνe;yεις να το χάσεις, και ενίοτε το χάνεις. Απλά. Τα νομικίστικα είναι για τους (Ε) βενιζέλους αυτού του έρμου τόπου και τους δορυφοροποιημένους. Γι' αυτό δεν αξίζουν το χαρτί που γράφονται δηλώσεις του τύπου ἡ Ελλάδα συμπαραστέκεται στην Κύπρο ή το άλλο χέρι κρατά σπαθί (Δένδιας, αν δεν λανθάνω)". Αν το σπαθί είναι μόνο για παρελάσεις και παράτες, τότε αποτροπή δεν κάνεις. Το διεθνές δίκαιο λέει ότι όταν εισβολέας εισβάλλει στο σπίτι σου, δεν υπακούει στις εντολές σου να ξεκουμπιστεί, και δεν κάνεις τίποτα, απλά "ἁναχαιτίζεις", τότε απλά 1) καταναλώνεις τα καύσιμά σου 2) Εκπαιδεύεις τον εχθρό στις τακτικές σου, και 3) και το χειρότερο, καταπονείς την αεροπορία σου περισσότερο από του αντιπάλου 4) Στέλνεις μήνυμα ότι δεν είσαι διατεθημένος να υπερασπιστείς ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ τον ζωτικό σου χώρο. 5) Στέλνεις μήνυμα σε συμμαχους και εχθρούς ότι δεν μπορείς, δεν έχεις το ΕΘΝΙΚΟ σθένος να αντιμετωπίσεις τις απειλές, και επομένως 5) η αξία σου ως συμμάχου και ως παράγοντα σταθερότητας (οι Ελλαδικοί πολιτικοί την επικαλούνται μόνο σαν την χάρη της Παναγίας) μειώνεται στα ματια ΟΛΩΝ.
        Ελπίζω να σε κάλυψα. Και δεν τα λέει ο Αργεάδης αυτά αλλά ο πάππος μας ο Θουκυδίδης, άλλος ένας λόγος που προσπαθούν λυσσαέα τα νεοταξίτικα φερέφωνα να απφαιρέσουν ό,τι μας αφυπνίζει και εθνικά και μας ενδυναμώνει στην αντίκρουση των σχεδίων για υποταγή.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Νίκος Αργεάδης 20/11/2014 00:16:17

          Ιαπετέ, δεν έβλεπα το όνομά σου. Το σχόλιο απευθυνόταν πιο κάτω και το έβαλα κάτω από εσένα κατά λάθος.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Νίκος Αργεάδης 21/11/2014 14:26:07

      ΄" ...Μέχρι σήμερα αποφεύγουμε την σύγκρουση, δεν την αποτρέπουμε..."αυτό ήθελα να πω.

  3. Ακρίτας avatar
    Ακρίτας 19/11/2014 18:28:37

    Αποτελεί τραγικό, εγκληματικό λάθος η επίσκεψη του Τούρκου πρωθυπουργού στην Αθήνα με τα Τούρκικα πολεμικά και το Μπαρμπάρος στην Κυπριακή ΑΟΖ, εκτός και αν πιστεύουμε ότι η Κύπρος δεν είναι κράτος ή ότι δεν έχει ανακηρύξει ΑΟΖ στον ΟΗΕ όπως λένε οι Τούρκοι). Αν γίνει η συνάντηση κατοχυρώνουμε διεκδικήσεις της Τουρκίας και γελοιοποιούμαστε διεθνώς

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Ακρίτας 19/11/2014 21:00:21

      Εντελώς λάθος. Από τη στιγμή που ΔΕΝ είσαι ακόμη σε πόλεμο, δεν μπορείς να μη συζητάς καν. Διαφορετικά ανακαλείς τους πρέσβεις σου και κάνεις και επιστράτευση.

      • Νίκος Αργεάδης avatar
        Νίκος Αργεάδης @ Γεώργιος Τ. 20/11/2014 00:08:22

        Πόλεμος είναι και ό,τι συμβαίνει εδώ και 40 και χρόνια, απλά είναι μκρότερης εντάσεως, ενίοτε με εξάρσεις (87, Υμια κλπ).

        • Άλυτη Εξίσωση avatar
          Άλυτη Εξίσωση @ Νίκος Αργεάδης 21/11/2014 14:34:43

          Αγαπητέ κ.Νίκο Αργεάδη, πολύ χαίρομαι που σας ξαναδιαβάζω. Μας είχατε λείψει.....

          • Νίκος Αργεάδης avatar
            Νίκος Αργεάδης @ Άλυτη Εξίσωση 21/11/2014 22:58:26

            Νάσαι καλά "άλυτη εξίσωση". χαίρομαι να βρίσκομαι εδώ, όποτε μπορώ. Χαιρετισμούς από την Βαλτιμόρη των ΗΠΑ.

  4. Μάρξανδρος avatar
    Μάρξανδρος 19/11/2014 20:17:49

    Η συνολική προσέγγιση Ν. Αργεάδη και Ιαπετού προσομοιάζει με ΣΥΡΙΖΑ στα περί διαχείρισης της Οικονομίας.

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Μάρξανδρος 20/11/2014 00:12:08

      Αγαπητέ, δεν μας ενδιαφέρει αν μια πολιτική που υπερασπίζεται τα εθνικά συμφέροντα είναι αριστερή, δεξιά, κεντρώα ή οτιδήποτε άλλο θές να την βαφτίσεις, αρκεί να είναι αποτελεσματική. Ξἐρεις το ρητό, αν δεν κάνω λάθος, του Μάο, για την γάτα που οφείλει να πιάνει ποντίκια, δεν με νοιάζει αν είναι άσπρη ή μαύρη, αρκεί να πιάνει ποντίκια...Ισχύει και εδώ.

      • Μάρξανδρος avatar
        Μάρξανδρος @ Νίκος Αργεάδης 20/11/2014 21:33:05

        Δεν αναφέρθηκα σε αριστερές, δεξιές ή κεντρώες πολιτικές. Οι προσεγγίσεις ΣΥΡΙΖΑ στα Οικονομικά δεν υπερασπίζονται τα εθνικά συμφέροντα. Ομοίως οι δικές σας προσεγγίσεις στα περί Ελληνοτουρκικών.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Μάρξανδρος 21/11/2014 14:37:07

          Αν εννοείτε ότι θέλω σύγκρουση, έιμαι "θερμοκέφαλος" κάνετε λάθος. Ας μην διαβάζουμε νοήματα σε ό,τι λέμε όταν δεν υπάρχουν. Μιλώ αυστηρά για ΑΠΟΤΡΟΠΗ, για τακτικές που υπηρετούν στραηγική αποτροπής. Κάτι που δεν συμβάινει. και χειροτερεύει από την αυξανόμενη γεωπολιτική και δημογραφική βαρύτητα της τουρκίας σε συνδιασμό με την βαθμιαία δημογραφική απίσχναση και κοινωνικοοικονομική αφάνιση της Ελλάδας. Πρόσθεσε και την αυξανόμενη δυσπιστία και έλλειψη εμπιστοσύνης προς το "κράτος" μετά τα τελευταία 6 χρόνια, και θα καταλάβεις πως οι συνθήκες γίνονται δυσμενέστερες για την Ελλάδα. Απλά, εμείς αιμοραγούμε πεσμένοι στο έδαφος με το κουφάρι μας να το λυμαίνονται ντόπιοι και ξένοι σκύλοι και η τουρκία περιμένει την στιγμή της απόλυτης αδυναμίας, σαν ύαινα, για να διαγουμίσει το κουφάρι που ήταν η Ελλάδα. Η αιμοραγία συνίσταται στην αποβιομηχάνιση, στην έξοδο των νέων μας, στην υπερφορορολόγηση κοκ. Γι'αυτό είπα και άλλοτε πως η Ελλάδα έχει σοβαρά στρατηγικά ζητήματα να λύσει που δεν επιβαρύνονται από την συμμετοχή της σε μια ευρώπη που έιναι πια στενώπη. Τα μακροοικονομικά και τα άλλα είναι απλά μπιμπίκια μπροστά σ'αυτά που θα έχουν να αντιμετωπίσουν τα παιδιά μας και τα εγγόνια μας εν σχέσει με μια τουρκία που θα είναι 100 εκ. και εμείς 6-7, με μερικά εκατομύρια μουσουλμάνους εντός του χωρου που λέγεται Ελλάδα. Ελπίζω να σε φώτισα.

  5. makis Stefanatos avatar
    makis Stefanatos 19/11/2014 22:54:19

    Τελικά είναι πιό εύκολο να συγκληθεί το συμβούλιο Ελλήνων και Τούρκων, παρά το εθνικό συμβούλιο στην Ελλάδα...Κατάντια..

    • Κυθήριος avatar
      Κυθήριος @ makis Stefanatos 19/11/2014 23:04:24

      Σωστό.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.