#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/04/2010 16:01
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ελληνική τραγική φάρσα η πολιτική ιστορία της οικογένειας Παπανδρέου



Η πιο ελπιδοφόρα αλλαγή σήµερα είναι πως έχει εξαφανιστεί η µυστηριακή αύρα του Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ. [ ... ].

του James Petras*

Σε καθεμιά από τις τρεις αποφασιστικές στιγμές της πρόσφατης ιστορίας της, η Ελλάδα ανακόπηκε από την πιθανότητα κοινωνικού μετασχηματισμού προς την πολιτική ανεξαρτησία και την ελευθερία από την ξένη κηδεμονία από κάποιο μέλος της οικογένειας Παπανδρέου. [ ... ]

`Γεώργιος Παπανδρέου ο πρεσβύτερος: Μεταξύ επανάστασης και αντίδρασης

Στον απόηχο μιας από τις μεγαλύτερες αντιφασιστικές αντάρτικες νίκες στην Ευρώπη το ελληνικό αναντιστασιακό κίνημα, υποστηριζόμενο από περισσότερα από δύο εκατομμύρια πολίτες, προέλαυνε τον Οκτώβρη του 1944 για την απελευθέρωση της Αθήνας. Με πενιχρή υποστήριξη στο εσωτερικό της χώρας, ο Γεώργιος Παπανδρέου στηριζόταν στα πολεμικά αεροπλάνα και άρματα μάχης των Βρετανών ιμπεριαλιστών και στην εξόριστη δεξιά ελληνική μοναρχία. Ως πρωθυπουργός διέταξε τον αφοπλισμό της Αντίστασης και στήριξε τη στρατιωτική επίθεση των Βρετανών ενάντια σε χιλιάδες ειρηνικούς διαδηλωτές στην Πλατεία Συντάγματος της Αθήνας. Ο Παπανδρέου προΐστατο της στρατολόγηση ς πολλών πρώην συνεργατών των ναζί και μοναρχικών που χρηματοδοτούνταν, εξοπλίζονταν και διοικούνταν από Βρετανούς και Αμερικανούς στρατηγούς. Αργότερα υπηρέτησε ως υπουργός σε κυβερνήσεις που εξαπέλυσαν μια άγρια επίθεση στα μαζικά αριστερά λαϊκά κινήματα. Μετέτρεψαν μια χαρούμενη στιγμή, τη στιγμή της απελευθέρωσης της χώρας από τους ναζί, σε έναρξη μιας άθλιας περιόδου άγριας καταστολής και αποκατάστασης όλων των αποβρασμάτων της ανώτερης τάξης της προπολεμικής Ελλάδας και των Φιλοναζί συνεργατών τους. Η Ελλάδα μετατράπηκε σε χώρα υποτελή των ΗΠΑ και κυβερνήθηκε από επιδοτούμενα από το εξωτερικό πλουτοκρατικά αστυνομικά καθεστώτα που διατηρήθηκαν στην εξουσία αυξάνοντας την ξένη κηδεμονία.

Ανδρέας Παπανδρέου: Το κληρονομικό δικαίωµα



Επακόλουθο της μετάβασης από τη στρατιωτική δικτατορία της περιόδου 1967-1974 ήταν η άνοδος στην εξουσία της ελληνικής Δεξιάς που διατήρησε ένα μεγάλο μέρος του , παλιού κρατικού μηχανισμού και στήριξε μια πλούσια αλλά δυσλειτουργική κυρίαρχη τάξη η οποία ζούσε από τις χρηματικές μεταβιβάσεις της ΕΟΚ. Η λεηλασία των κρατικών πόρων, η πτώχευση των περισσότερων εταιριών του ιδιωτικού τομέα, η καθυστέρηση της γεωργίας, η κλειστή και αυταρχική φύση των δημόσιων και ιδιωτικών θεσμών, οδήγησαν τη μεγάλη πλειοψηφία της εργατικής τάξης, των φοιτητών, των αγροτών και των ανέργων να δώσουν το 1981 μια εντυπωσιακή εκλογική νίκη στον Ανδρέα Παπανδρέου. Το άθροισμα των εκλογικών ποσοστών του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ ξεπέρασε το 60% και παρείχε μια ξεκάθαρη πλειοψηφία που νομιμοποιούσε το μετασχηματισμό της κοινωνίας και της οικονομίας. Επιπλέον, το πρόγραμμα του Α. Παπανδρέου υποσχόταν «κοινωνικοποίηση της οικονομίας, εκσυγχρονισμό της υπαίθρου και σπάσιμο της ιμπεριαλιστικής κυριαρχίας. Ειδικότερα υποσχόταν την έξοδο της χώρας από το ΝΑΤΟ και την ακύρωση της συμφωνίας για τις στρατιωτικές Βάσεις των ΗΠΑ στην Ελλάδα.

Με δεδομένο τον κατακερματισμό, το σπασμένο ηθικό και την παρακμή της Δεξιάς, η αντιπολίτευση στην επιλογή για μια σοσιαλιστική πρόοδο ήταν ελάχιστη. Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την υψηλή χρέωση του ιδιωτικού τομέα στις κρατικές τράπεζες, η κυβέρνηση Παπανδρέου δεν χρειαζόταν καν τη νομοθεσία για να τις απαλλοτριώσει. Μπορούσε να ζητήσει αποπληρωμή των δανείων τους ή τα κλειδιά των εταιριών.

Ο Παπανδρέου [ ... [πρόσφερε νέα δάνεια, παρέγραψε χρέη και επενέβη για να αποκαταστήσει την ιδιωτική ιδιοκτησία, βγάζοντας στο σφυρί υπερχρεωμένες εταιρίες. Εκείνη την εποχή ήμουν σύμβουλός του. Όταν τον ρώτησα γιατί δεν κοινωνικοποιούσε τις χρεωμένες εταιρίες, απάντησε πως «λόγω της κρίσης δεν είναι η ώρα κατάλληλη για να μετασχηματίσουμε την οικονομία. πρέπει να περιμένουμε μέχρι η οικονομία να σταθεί στα πόδια της..

Όταν του απάντησα πως εκλέχτηκε για να αλλάξει το σύστημα, ακριβώς λόγω αυτής της κρίσης και πως όταν αποκατασταθεί ο καπιταλισμός η πολιτική και οικονομική αντιπολίτευση θα είναι πιο σθεναρή, ανταπάντησε ότι «η οικονομία είναι πολύ αδύναμη για να στηρίξει ένα σοσιαλιστικό καθεστώς» και πρόσθεσε πως «η εργατική τάξη ενδιαφέρεται μόνο για την κατανάλωση και όχι για επενδύσεις στον εκσυγχρονισμό της οικονομίας..

Στην πράξη, ο Α. Παπανδρέου αποκατέστησε τον καπιταλισμό, παρά τις συνθήκες κατάρρευσης που αυτός αντιμετώπιζε, αυξάνοντας, προοδευτικά, το δημόσιο χρέος. [ ... ]Δημαγωγώντας ο Παπανδρέου διατήρησε τις Βάσεις. Ακόμα χειρότερα, παρέμεινε στην Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα, αποδεχόμενος μεταβιβάσεις και δάνεια ως αντάλλαγμα για τη μείωση των εμπορικών περιορισμών. [ ... ]Ο Παπανδρέου χρησιμοποίησε τις μεταβιβάσεις της ΕΟΚ για να εξαγοράσει ψήφου; μέσω επιδοτήσεων στους αγρότες, βραχυπρόθεσμων κερδών στις αμοιβές των εργαζόμενων και τεράστιων παραγραφών χρεών και δανείων που παρείχε στις επιχειρηματικές ελίτ. Τα ελλείμματα και τα χρέη αυξήθηκαν, ενώ ο παραγωγικός μηχανισμός μαράζωσε προκειμένου να στηρίξει την κατανάλωση. Η κηδεμονία ήταν η «εναλλακτική» λύση που επέλεξε ο Παπανδρέου αντί για το σοσιαλιστικό μετασχηματισμό. [ ... ] Ενώ ενώπιον μαζικών συγκεντρώσεων ο Α. Παπανδρέου κατάγγελλε το ΝΑΤΟ, διαβουλευόταν σε εβδομαδιαία βάση με τον πρέσβη των ΗΠΑ [ ... ] .

Κατά τη διάρκεια των πρώτων χρόνων της διακυβέρνησής του (1982-1984) όταν διηύθυνα το Κέντρο Μεσογειακών Σπουδών και ήμουν ανεπίσημος σύμβουλός του, έφευγα από την πίσω πόρτα του σπιτιού του στο Καστρί, την ώρα που από την μπροστινή έμπαινε ο πρέσβης των ΗΠΑ. Μετά από κάποιο διάστημα συνειδητοποίησα πως δανειζόταν την κριτική της Αριστεράς για να δικαιολογήσει δεξιές πολιτικές. Στην πρακτική, αυτή είχε γίνει βιρτουόζο; της εξαπάτησης. Πρόσφατα, ένας αξιωματούχος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ μου είπε ότι προτιμά τον Γεώργιο Παπανδρέου τον νεώτερο από τον πατέρα του: Προωθεί τις ίδιες πολιτικές, μου είπε, χωρίς τη δημαγωγία του πατέρα του…».

Με τα χρόνια η κενή ρητορική του Ανδρέα και η φιλονατοϊκή του πρακτική μετέτρεψαν μια ολόκληρη γενιά στρατευμένων σοσιαλιστών σε κυνικούς οπορτουνιστές και κοινωνικούς αναρριχητές[ ... ]

Γεώργιος Παπανδρέου ο νεότερος: Η ιστορία ως φάρσα (τρίτη φορά)

Όπως και οι προκάτοχοι της οικογένειάς του ο Γιώργος Παπανδρέου εξελέγη τον Οκτώβρη του 2009 εν μέσω της πιο βαθιάς παγκόσμιας κρίσης που αντιμετωπίζει ο καπιταλισμός μετά από τη δεκαετία του 1930. Η ελληνική δημοσιονομική κατάσταση ήταν βυθισμένη, η οικονομία σε ελεύθερη πτώση.

Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας ο Παπανδρέου υποσχέθηκε ένα σύγχρονο κοινωνικό κράτος ευημερίας και προτεραιότητα στις επενδύσεις στον κοινωνικό τομέα, στη δημόσια υγεία, παιδεία και στην αντιμετώπιση της φτώχειας. Όταν ανέλαβε την εξουσία, πιστός στην παράδοση των Παπανδρέου, έκανε μεταβολή. Παρέδωσε την ελληνική κυριαρχία και τη διακυβέρνηση στα χέρια της Μέρκελ, του Σαρκοζί, του Ομπάμα και του ΔΝΤ. Αυτοί διέταξαν τα πιο δρακόντεια μέτρα στην πρόσφατη ευρωπαϊκή ιστορία.

Υιοθέτησε μια αγανακτισμένη στάση ισχυριζόμενος ότι «ανακάλυψε» πως το ελληνικό δημόσιο ταμείο ήταν άδειο και η χώρα υπερχρεωμένη και πως η μόνη λύση ήταν να πετσοκόψει το βιοτικό επίπεδο μειώνοντας τους μισθούς, τα κοινωνικά προγράμματα και τις συντάξεις προκειμένου να πληρωθούν. οι ξένοι τραπεζίτες. Όπως και οι προκάτοχοι συγγενείς του, δεν κατέβαλε καμιά προσπάθεια να συλλέξει τους φόρου; από τους πλούσιους; ή να επιβάλει εμπάργκο στους μυστικούς ξένους λογαριασμούς των τραπεζιτών, των στελεχών των εταιριών, των πλοιοκτητών, των κερδοσκόπων του χρηματιστηρίου, των συµβούλων και των µμεσαζόντων που έκαναν απάτες δισεκατομμυρίων ευρώ εις βάρος των Ελλήνων φορολογούµενων και συνταξιούχων. Δεν κατέβαλε καµία προσπάθεια να εξοφληθούν τα χρέη του ιδιωτικού τοµέα προς τους κρατικούς χρηματοδοτικούς; οργανισµούς. Αντίθετα, στράφηκε στους απατεώνες της Γουόλ Στριτ Goldman & Sachs για συµβουλές και υποστήριξη, εκείνους που το 2001 διευκόλυναν τη λεηλασία των δηµόσιων δανείων για ιδιωτικό όφελος. [ ... ]

Αντί για ευκαιρία ο Οκτώβρης μετατράπηκε σε εφιάλτη. Η κυβέρνηση Παπανδρέου και τα κοινοβουλευτικά ροµπότ της προχώρησαν πολύ πιο πέρα ακόµα κι από τις προηγούµενες δεξιές κυβερνήσεις στη διάβρωση του βιοτικού επιπέδου, παρέδωσαν το σχεδιασµό, τη διεύθυνση και την επιβολή της οπισθοδροµικής κοινωνικο οικονοµικής πολιτικής στην Ε.Ε. και την Ουάσιγκτον, που για να υπερασπιστούν τις δικές τους οικονοµικές ελίτ είναι αποφασιοµένοι να αποµυζήσουν και την τελευταία ρανίδα αίµατος των Ελλήνων εργαζόµενων.

Η τραγωδία ενός λαού …

Η πολιτική ιστορία της οικογένειας Παπανδρέου αποτελεί µια ελληνική τραγική φάρσα. Είναι η τραγωδία ενός λαού που πολέµησε ενάντια στους ναζί και τους συνεργάτες τους για να δεχτεί την επίθεση των νέων Αγγλο-αµερικανών κυρίαρχων. Είναι η τραγωδία του ηρωικού φοιτητικού αγώνα του Πολυτεχνείου το 1973 ενάντια στην αµερικανοστήριχτη στρατιωτική δικτατορία που κατέληξε µάρτυρας της ανόδου ενός ψευδολαϊκιστή δηµαγωγού, του Α. Παπανδρέου ο οποίος υποσχέθηκε δηµοκρατικό σοσιαλισµό και κατέληξε στην κοινωνικοποίηση των προσωπικών χρεών των καπιταλιστών κλεπτοκρατών. Και τώρα, ο τελευταίος, ας ελπίσουµε, στη σειρά των κολάκων των ιµπεριαλιστών, ο Γ. Παπανδρέου, που υποσχέθηκε προοδευτικές αλλαγές αλλά εφάρµοσε οπισθοδροµικές πολιτικές, παρέδωσε τα κλειδιά της εξουσίας στους υπερατλαντικούς ιµπεριαλιστές επιτηρητές του.

Πέρα από την πολιτική ιδιοσυγκρασία της Ελλάδας η ιστορία των ελληνικών σοσιαλδηµοκρατικών κυβερνήσεων περιγράφει τον ιστορικό τους ρόλο ως σωτήρων του καπιταλισµού σε περιόδους κρίσης του. [ ... ] Η πιο ελπιδοφόρα αλλαγή σήµερα είναι πως έχει εξαφανιστεί η µυστηριακή αύρα του Παπανδρέου και του ΠΑΣΟΚ. [ ... ].

* Ο James Petras είναι οµότιµοs Kαθnynτής Κοινωνιολογίας στο State university της Νέας Υόρκns.

Από το http://www.e-dromos.gr/

ΣΥ.ΡΙΖ.Α. ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΕΥΔΑΠ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 04/04/2010 16:32:27

    ".....Το άθροισμα των εκλογικών ποσοστών του ΠΑΣΟΚ και του ΚΚΕ ξεπέρασε το 60% και παρείχε μια ξεκάθαρη πλειοψηφία..."
    Ο συγγραφέας αθροίζει ανόμοια πράγματα.
    Εξαιρετικό και αποκαλυπτικότατο, κατα τα άλλα, άρθρο.

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ εναςάσχετος 05/04/2010 11:03:18

      Καθόλου. Η Παπαρήγα έχει πει ξεκάθαρα «εμείς με αυτό το κόμμα κάποτε θέλαμε να συνεργαστούμε». Πέραν τούτου, να χαλάσω το όνειρο κάποιων με τη μεταφορά του τι έλεγαν πολλά στελέχη του ΚΚΕ επί «Αλλαγής»...

      • εναςάσχετος avatar
        εναςάσχετος @ Γιάννης Σ. 05/04/2010 19:44:56

        Δεν νομίζω ότι ποτέ το ΚΚΕ είχε ποτέ πρόθεση να συνεργαστεί με το ΠΑΣΟΚ, εκτός ίσως απο μεμονωμένα στελέχη του τα οποία προωθούσαν την συνεργασία για προσωπικούς λόγους. Όταν η συνεργασία αποκλεισθηκε, τα στελέχη αυτά προσεχώρησαν στο ΠΑΣΟΚ.
        Όσο για τα λόγια της Παπαρήγα, που βάζεις σε εισαγωγικά, δεν γνωρίζω τα υπόλοιπα του σχετικού κειμένου, ούτε τις προϋποθέσεις της συνεργασίας. Φυσικά, εάν το ΠΑΣΟΚ έκανε αυτά που υποσχόταν, θα υπήρχε πεδίο συνεργασίας με το ΚΚΕ.

  2. mara avatar
    mara 04/04/2010 17:10:25

    Η "τραγωδία" του ηρωικού.... φοιτητικού αγώνα του Πολυτεχνείου το 1973???
    Δηλαδή η ιστορία του Πολυτεχνείου δεν ήταν Αμεριακανοστημένη???? Άς γελάσουμε Πασχαλιάτικα. Ωραίο ανέκδοτο....
    Όσο για την Αμερικανοστήριχτη χούντα που γράφει, μας αφήνει κενά ο κύριος καθηγητής. Θα έπρεπε να αναφέρει η Αμερικανοστήριχτη χούντα του ΙΩΑΝΝΙΔΗ.
    Όλως τυχαίως... κανείς δεν αναφέρει και ποτέ, ότι ήταν η χούντα του Ιωαννίδη.
    Πάντα... και όλοι... μισά... για την περίοδο εκείνη. Γιατί άραγε???

    • fitsulas avatar
      fitsulas @ mara 05/04/2010 19:19:44

      Και 'γω αυτό πιστεύω για το Πολυτεχνείο. Θα είχαμε γλιτώσει από τα τζάκια αλλά μας πρόλαβε η Δαμανάκη που ανακύκλωσε την κόπρο που είχε φέρει την δημοκρατία σε αδιέξοδο και είχε "αυτοεξοριστεί" εις Παρισίους για να τραγανίσει τα κλεψιμέικα. Αν δεν είχε γίνει το Πολυτεχνείο δεν θα κατέβαιναν από το μπόινγκ ο Παπά και ο Καρά, δεν θα τους υποδεχόμασταν με κάμερες και ταρατατζούμ, δεν θα τους σηκώναμε στα χέρια, θα είχαν ξεχαστεί. Εγκυκλοπαιδικά, να αναφέρω επίσης ότι ο Καραμνλής ήταν η δεύτερη επιλογή των αμερικάνοι. Η πρώτη ήταν ο Κανελλόπουλος αλλά φαίνεται αυτός πίστευε ότι "η Κύπρος κείται κοντάν".
      ΥΓ. Καλά τα λες Τζιμάκο αλλά καντε κάτι κι εσείς εκεί στο Αμέρικα γιατί οι εδώ έχουν μίσος για την Ελλάδα και θέλουν να την εξαφανίσουν.

  3. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 04/04/2010 18:13:07

    Μιά χώρα μικρή,στις εσχατιές της Ευρώπης.Μιά χώρα με ιστορία.Μιά ιστορία αιώνων,με φάρους που φώτισαν το σύμπαν.Κι εξακολουθούν να φωτίζουν την Υδρόγειο.Ιστορία γεμάτη πολέμους,με ήττες και με νίκες.Με ολοκληρωτικές καταστροφές και θαυμαστές αναγεννήσεις.Κατακτητές που έκαψαν,βίασαν,κούρσεψαν,σφαγίασαν, ρήμαξαν και επίδοξοι κατακτητές που πνίγηκαν στο ίδιο τους το αίμα.Τούρκοι,Ενετοί και Μπαρμπαρόσηδες.Μιά τοσοδούλα χώρα Ελλήνων ηρώων.Ελληνες με αδούλωτη ψυχή και πνεύμα ανεξάρτητο,επαναστατημένο.Κοιτίδα του πολιτισμού,της απαράμιλλης και διαχρονικής τέχνης,των αθανάτων Ομηρικών επών,του διδακτικού έπους και της κλασσικής παιδείας.Πατρίδα της κωμωδίας και του δράματος.Του θεάτρου των πολλών εκατονταετηρίδων και των διαχρονικών μηνυμάτων.Μηνύματα που ο χρόνος που κυλάει,τα τρέφει,τα γιγαντώνει.Μηνύματα που διατηρούν την φρεσκάδα και την επικαιρότητά τους,δυόμιση χιλιετηρίδες.Σαν να γράφτηκαν χθές.Ομηρος,Σοφοκλής,Τελέσιλλα,Ησίοδος,Αριστοφάνης,Αισχύλος,Σαπφώ,Αριστοτέλης,Πλάτων,Σωκράτης.Περικλής,Νικίας,Λεωνίδας,Σόλων,Λυκούργος.Μύρων,Φειδίας,Ικτίνος και Καλλικράτης.Ατελεύτητη σειρά,φιλοσόφων,συγγραφέων,στοχαστών,ποιητών,γλυπτών,στρατηγών,ναυμάχων,μπουρλοτιέρηδων,νομικών κι αρχιτεκτόνων.Βυζάντιο.Κωνσταντινούπολη.Αγιά Σοφιά.Παλαιολόγοι,Βουλγαροκτόνοι,Ισαυροι,Φωκάδες και Παλαιολόγοι.Τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς.Τετρακόσια χρόνια που έδωσαν Κολοκοτρωναίους,Κανάρηδες,Τομπάζηδες,Καραισκάκηδες,Μπουμπουλίνες, Μαυρογένους,Αθανάσιους Διάκους,Νικηταράδες και δεκάδες άλλους και άλλες.Γεννεές επί γεννεών,που φώτισαν τους αιώνες,με το πνεύμα,τον ηρωισμό και την τέχνη τους.Γεννεές επί γεννεών,που το αγιασμένο τους αίμα,πότισε τούτα τα χώματα.Σαλαμίνα,Πλαταιές,Μαραθώνας,Ναβαρίνο,Χίος,Κρήτη.Μετέωρα,Μυστράς,Μονεμβάσια. Αργος Ορεστικό,Βίτσι,Σπέτσες,Ψαρά,Κορυσχάδες,Μελιγαλάς.Μιά τοσοδούλα χώρα,που σε κάθε της γέννα,καραδοκούν οι μοίρες. Οι καλές και οι δυσοίωνες.Κι εσύ Νεοέλληνα,να έχεις εθισθεί στα χάμπουργκερ,τα ντόνατς και την κόκα-κόλα.Να μην την 'παλεύεις' χωρίς,κουρσάρα,CD , DVD και PC.Παραδίπλα σου,καθισμένοι στις κερκίδες ενός θεάτρου που η μοίρα του είναι να μην λειτουργήσει ποτέ,κάθονται ξεχασμένοι κι απαξιωμένοι,ο Έλύτης,ο Ρίτσος,ο Σεφέρης,ο Σικελιανός,ο Σολωμός,ο Καβάφης,ο Παπαδιαμάντης ,ο Ξενόπουλος κι ο Σκαρίμπας.Παραπίσω,η Πολυδούρη,ο Καρκαβίτσας,ο Καζαντζάκης κι ο Καραγάτσης που καπνίζει αρειμανίως,υπομειδιών σαρκαστικά.Στο απέναντι Θεωρείο,ο Τσιτσάνης κι η Σωτηρία Μπέλλου,μιλούν συνωμοτικά με τον Βαμβακάρη,τον Ρούκουνα,την Χαρούλα Λαμπράκη και την Ανθούλα Αλιφραγκή.Ψηλά,στο τελευταίο διάζωμα,η Μαρία Κάλλας και ο Μητρόπουλος σου γνέφουν,αλλά εσύ δεν μπορείς να τους δείς.Σε τυφλώνουνε οι προβολείς.Ευτυχώς σε κάποια στιγμή,εμφανίζεται κι ο Καραγκιόζης.Ερχεται χαρούμενος κοντά σου και σου ψυθιρίζει τ'όνομα της κακιάς μοίρας της πατρίδας σου.Το αν τον πίστεψεςς ή όχι,είναι δικό σου θέμα.Εγώ,δεν μπορώ σε βοηθήσω περισσότερο.Ομως μπορώ να σου θυμίσω,πρός τα πού σούδειχνε ο Καραγκιόζης.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 06/04/2010 08:32:45

      Μπράβο Σπάρτακε,
      Ποιητικότατος.
      Διάβασε το έργο του Νικηφόρου Βρεττάκου "Λειτουργία Κάτω από την Ακρόπολη".

      • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
        ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ Κώστας Ροδινός 06/04/2010 08:43:05

        Κώστα Ροδινέ,ευχαριστώ και Χριστός Ανέστη.Το έχω διαβάσει,παληότερα.Θα το ξαναδιαβάσω.Ομως,κατά την ταπεινή μου άποψη,ο Εγγονόπουλος είναι... 'αλλού'.

  4. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/04/2010 18:13:47

    Aυτη ειναι βεβαια η αριστερη αποψη για την Οικογενεια Παπανδρεου.
    Εξ αυτων πραγματικη ζημια εκανε στην αριστερα μονο ο πρωτος Παπανδρεου.
    Χωρις αυτον πραγματι ειναι πιθανον το ΕΑΜ να γινοταν κυβερνηση,η Ελλαδα Λαικη Δημοκρατια και να ειχαμε μια παραλληλη ιστορια με Αλβανια,Ρουμανια και Βουλγαρια.
    Ο Ανδρεας και το ΠΑΣΟΚ δεν ανεκοψαν τιποτα : δεν υπηρχε αριστερη πλειοψηφια μετα το 1974,αντιθετα το ΠΑΣΟΚ πηγε το χωρο του Κεντρου αριστεροτερα και δημιουργησε τα προβληματα που μας ταλανιζουν και σημερα.
    Τα απαοτελεσματα των μεταπολιτευτικων εκλογων ειναι ενδεικτικα :
    1974 - ΝΔ 54%, ΕΚ 20%, ΠΑΣΟΚ 13%, Ενωμενη Αριστερα 10%.
    1977 - ΝΔ 42%, ΕΚ 12%. ΠΑΣΟΚ 25%, ΚΚΕ,Συμμαχια αθροιστικα 12%.
    1981 - ΝΔ 36%, ΠΑΣΟΚ 48%. ΚΚΕ κλπ αθροιστικα 13%.
    Απο τα προηγουμενα προκυπτει οτι δεν υπαρχει καμμια επαναστατικη κατασταση στην Ελλαδα της δεκαετιας του 70 και το ΠΑΣΟΚ εξαπλωνεται εις βαρος της Ενωσης Κεντρου που εξαφανιζει ενω η αριστερα μενει στο 10-13%.
    Οποιος νομιζει οτι οι ψηφοφοροι της ΕΚ ειχαν "επαναστατικες τασεις" ειναι γελασμενος.Μπορει βεβαια να το νομιζε ο Πετρας.

    • ΕΛΕΟΣ avatar
      ΕΛΕΟΣ @ ψυχραιμια 06/04/2010 10:18:24

      Πολύ σωστός!

  5. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 04/04/2010 18:16:08

    Oσο για το σημερα για να κανει την επανασταση που ονειρευεται ο Πετρας,ο ΓΑΠ πρεπει να φυγει απο την ΕΕ.Το κατα ποσον ο ελληνικος λαος επιθυμει κατι παρομοιο ειναι συζητησιμο ασχετα αν γκρινιαζει.

  6. kontin avatar
    kontin 04/04/2010 18:20:34

    Κε οµότιµε Kαθnynτή Κοινωνιολογίας στο State university της Νέας Υόρκns, δηλ Η.Π.Α, ακόμα και πεθαμένος σας τρομάζει.
    Η Αριστερά σας είναι για γέλια....
    Αναφέρομαι μόνο για τον Αντρέα και σας διαβεβαιώ ότι ούτε εγώ αλλά ούτε η οικογένειά μου είμασταν δίπλα του ή στον δημόσιο τομέα.

  7. Πάρε-Δώσε avatar
    Πάρε-Δώσε 04/04/2010 19:08:49

    «Στον απόηχο μιας από τις μεγαλύτερες αντιφασιστικές αντάρτικες νίκες στην Ευρώπη το ελληνικό αναντιστασιακό κίνημα, υποστηριζόμενο από περισσότερα από δύο εκατομμύρια πολίτες, προέλαυνε τον Οκτώβρη του 1944 για την απελευθέρωση της Αθήνας».

    Καλό, πολύ καλό. Τι πίνει όμως και δεν μας δίνει κι εμάς;

  8. john M avatar
    john M 04/04/2010 19:55:59

    Νομιζω εχετε απολυτα δικιο

  9. bluenile avatar
    bluenile 04/04/2010 20:30:42

    Αργότερα υπηρέτησε ως υπουργός σε κυβερνήσεις που εξαπέλυσαν μια άγρια επίθεση στα μαζικά αριστερά λαϊκά κινήματα

    Άδικο έχει ο γράφων για τον Γ. Παπανδρέου τον πρεσβύτερο?

    Για τον Ανδρέα τώρα και τον ΓΑΠ είναι απλά αψεγάδιαστος.

  10. ΠΑΝΑΓΟΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΟΣ 04/04/2010 20:44:02

    Eρώτηση..πως φθάσαμε ως εδώ με τόσα χρέη και ελλείματα?ποιοί κυβερνούσαν?τι πολιτικές εφάρμοζαν?πόσες φορές ήταν υπουργός ο σημερινός πρωθυπουργός?που οδηγεί σήμερα την χώρα? ? ? ?

  11. Μάρκο Τ avatar
    Μάρκο Τ 04/04/2010 20:53:54

    Ο κ. Petras ήθελε δηλ. τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της Ελλάδας; Μία νέα Αλβανία του Νότου;
    Στην περίπτωση αυτή, αυτό που του είπε ο Ανδρέας Παπανδρέου ήταν απόλυτα σωστό:
    "Η εργατική τάξη ενδιαφέρεται μόνο για την κατανάλωση".
    Δείτε και κάτι συνδικαλοπατέρες του ΚΚΕ στον ΟΛΠ, με κάτι Μερτσέντες τελευταία μοντέλα, και καταλάβετε ότι ο μακαρίτης ήξερε πολύ καλά τι θέλει η εργατική τάξη.
    Ο κ. Petras μάλλον δεν το έχει ακόμα καταλάβει. Καιρός λοιπόν να αναζητήσει ρόλο συμβούλου δίπλα στον "ηγέτη" της Βόρειας Κορέας.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ Μάρκο Τ 05/04/2010 22:09:57

      να του ζητήσουμε να μας εξηγήσει την έννοια του ιστορικού υλισμού ?

  12. ΠΑΝΑΓΟΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΟΣ 04/04/2010 21:43:13

    Δηλαδή το δίλημμα είναι μεταξύ Β.Κορέας και Αϊτής, ή έστω Αργεντινής?
    Γιατί κάποιοι λειτουργούν συνέχεια με αφορισμούς αποφεύγοντας να πάρουν θέση
    σε ότι συμβαίνει σήμερα?Οι πολλές μορφές του δογματισμού, ή οι έτοιμες συνταγές δια πάσαν νόσον ενώ βουλιάζουμε και ας αλλάζουμε.

  13. fatfat avatar
    fatfat 04/04/2010 23:34:08

    @ ψυχραιμία....δεν υπάρχει περίπτωση το 1944 το ΕΑΜ να κέρδιζε και η Ελλάδα να γινόταν Λαική Δημοκρατία.....όχι γιατί ήταν αδύνατο να καταληφθούν το Σύνταγμα Μακρυγιάννη, η πλατεία Συντάγματος και συνολικά η περιοχή ανάμεσα στον Λυκαβηττό και την Ακρόπολη που δεν ήταν υπό κομμουνιστικό έλεγχο.....αλλά γιατί αποκλείεται ο Τσώρτσιλ να δεχόταν να καταληφθεί η Αθήνα από τους κομμουνιστές....απλώς θα έστελνε 3-4 βρετανικές μεραρχίες περισσότερες και δεν θα δίσταζε να βομβαρδίσει την Αθήνα - όπως βομβάρδισε τον Πειραιά - και να την ισοπεδώσει ολοκληρωτικά.....ιστορικά έχει αποδειχθεί ότι ήταν στρατηγικό λάθος του ΕΑΜ - ένα από τα πολλά - να πιστεύει ότι οι Άγγλοι θα έμεναν ουδέτεροι......οι Σοβιετικοί ήταν δεδομένο ότι δεν θα έσπαγαν την συμμαχία με την Αγγλία και τις ΗΠΑ, για να υποστηρίξουν τους έλληνες κομμουνιστές.....

    • Γιάννης Σ. avatar
      Γιάννης Σ. @ fatfat 05/04/2010 11:09:32

      Επομένως αυτό λέει κάτι για την αντιληπτική ικανότητα όσων ήθελαν ανεξάρτητη Μακεδονία και Θράκη. Τώρα μας λένε να βγούμε από ΝΑΤΟ και ΕΕ, ενώ γύρω μας βρίσκονται χώρες του ΝΑΤΟ και η Ρωσία τα έχει βρει κάτω από το τραπέζι με Βρετανία και ΗΠΑ. Τόσα χρόνια και δεν έχουν καταλάβει πως όταν μια πολιτική ιδεολογία περνάει στην πράξη, πρέπει να εφαρμοστεί συνολικά και όχι αποσπασματικά, αλλιώς σε τρώνε οι λύκοι.

    • Κώστας Κ. avatar
      Κώστας Κ. @ fatfat 06/04/2010 00:18:59

      "..αλλά γιατί αποκλείεται ο Τσώρτσιλ να δεχόταν να καταληφθεί η Αθήνα από τους κομμουνιστές….απλώς θα έστελνε 3-4 βρετανικές μεραρχίες περισσότερες και δεν θα δίσταζε να βομβαρδίσει την Αθήνα – όπως βομβάρδισε τον Πειραιά – και να την ισοπεδώσει ολοκληρωτικά…."

      Και να έλθει σε ανοικτή αντιπαράθεση με τον Στάλιν, πιθανώς και με τον Ρούζβελτ, την ώρα που έχανε στο Αρνεμ και στις Αρδέννες, και με την κοινή γνώμη στην Αγγλία και σε όλο τον κόσμο αντίθετη. Χωρίς λιμάνι θα ήταν δύσκολο να στείλει μερικές μεραρχίες στην Αττική, αποφεύγοντας μεγάλες απώλειες και πολύμηνο αγώνα.

      Ευτυχώς που οι ηλίθιοι του ΕΑΜ πίστευαν πως ο "Μουστάκιας", που ήτα ήδη στην Βουλγαρία, θα τους βοηθούσε και έτσι δεν συγκεντρώσαν τις δυνάμεις τους.

      Γλυτώσαμε παρά τρίχα.

  14. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 02:11:42

    Ο James Petras στο συγκεκριμένο άρθρο στιγματίζει την πολιτική διπροσωπία της οικογένειας Παπανδρέου, η οποία επί τρεις γενεές με χρήση ακατάσχετης δημαγωγίας αναδείχθηκε σε πολύ σημαντικό στυλοβάτη της διεκπεραίωσης ξένων συμφερόντων στην Ελλάδα.
    Το άρθρο είναι ιδιαίτερα σημαντικό λόγω του αρθρογράφου. Πέραν του ότι στην περίπτωση της αναφοράς στον Α. Παπανδρέου περιέχει βαρύνουσες προσωπικές μαρτυρίες, ο James Petras είναι αναλυτής διεθνούς φήμης και ο λόγος του υπέχει βαρύτητα σε παγκόσμιο επίπεδο, έστω και εάν οι απόψεις που εκπροσωπεί είναι αναμφίβολα μη συμβατικές και αριστερής κατευθύνσεως.
    Όταν οι ΗΠΑ τον ανέδειξαν σε καθηγητή ενός σημαντικού πανεπιστημίου και καταξιωμένα επιστημονικά έντυπα κοινωνιολογικής έρευνας του πρόσφεραν βήμα για περισσότερες από 600 δημοσιεύσεις, όταν τα δεκάδες βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 29 γλώσσες, όταν εφημερίδες παγκοσμίου αιχμής όπως η New York Times, η Guardian και η Le Mond Diplomatique μεταξύ άλλων παρουσιάζουν την αρθρογραφία του από τις στήλες τους, όταν οι αναλύσεις του για την Λατινική και την Νότιο Αμερική προβάλλονται έντονα στις αντίστοιχες περιοχές, όταν διαδικτυακές σελίδες αιχμής όπως η Global Research τον συμπεριλαμβάνουν στους σημαντικούς αρθρογράφους τους, θα ήταν αφελές να αμφισβητηθεί η εμβέλεια του συγκεκριμένου αναλυτού - πέραν του τρόπου που μπορεί να διάκειται έκαστος εξ ημών απέναντι στα γραφόμενά του.

    Στο παρόν άρθρο ο James Petras δεν παίρνει θέση όσο αφορά:
    - Την δυνατότητα πολιτικής επικράτησης του ΕΑΜ βάσει του τότε υπάρχοντος συσχετισμού δυνάμεων
    - Το ποια μορφή θα μπορούσε να έχει ένας τελείως υποθετικός μετασχηματισμός της Ελλαδικής οικονομίας στα πλαίσια ενός (ανύπαρκτου) σοσιαλιστικού προγράμματος της κοινοβουλευτικά εκλεγμένης κυβέρνησης υπό τον Ανδρέα Παπανδρέου.
    - Ποιες ξένες δυνάμεις βρισκόντουσαν πίσω από την επιβολή πραξικοπήματος το 1967 και εξασκούσαν επιρροή στα πλαίσια της στρατιωτικής κυβερνήσεως.
    - Ποιοι οργάνωσαν και υποκίνησαν τα γεγονότα που έλαβαν χώρα στο Πολυτεχνείο κατά τον Νοέμβριο του 1973.

    Κατά συνέπεια πάσα αναφορά επ' αυτών, εφόσον δεν εστιάζεται στις συγκεκριμένες αναφορές του άρθρου (ανεξαρτήτως της ορθότητος των προβαλλόμενων επιχειρημάτων) μπορεί μεν να αποτελεί παρηγορία για τους σχολιάζοντες, ουδόλως όμως ανατρέπει την συλλογιστική και τα επιχειρήματα του αρθρογράφου.

    Αυτά είναι αναμφιβόλως ορθά, δεδομένου ότι το άρθρο αυτό έχει αναρτηθεί ήδη σε σημαντικά διεθνή φόρα (μια και δεν γράφτηκε για εσωτερική κατανάλωση στην Ελλάδα) και δεν μπορεί ένας αναλυτής του κύρους, της αποδοχής, των επιβραβεύσεων και των περγαμηνών που διαθέτει ο J.P. να διακινδυνεύσει την διακωμώδησή του στηρίζοντας μια κριτική σε χονδροειδείς ιστορικές ανακρίβειες, που τουλάχιστον στους κύκλους των ειδικών αναλυτών εύκολα μπορούν να ανατραπούν.

    Επί πλέον ας μην προβαίνουμε σε ανύπαρκτες υποθέσεις ότι ο συγγραφέας του άρθρου αποσκοπεί σε κάποια επανάσταση. Εκεί που τα πορίσματα της επιστημονικής κοινωνιολογικής έρευνας μπορούν να βρουν κάποια εφαρμογή στο πολιτικό γίγνεσθαι, είναι στην κατανόηση σημαντικών φαινομένων που διέπουν κάποιες πολιτικές εξελίξεις και ζυμώσεις. Η επαναστατική πρακτική αφορά όμως κυρίως παρεμβάσεις οργανωτικού χαρακτήρα με προοπτική κινήματος. Και η θεωρητική της συγκρότηση υπερβαίνει κατά πολύ την αναλυτική προσέγγιση των φαινομένων. Ο J.P. μπορεί μεν να δηλώνει "αριστερός ακτιβιστής" και "αντιιμπεριαλιστής", οι έννοιες αυτές όμως είναι τόσο ελαστικές, που μπορούν να συμπεριλάβουν και αυτούς που πουλάνε εικονίδια του Λένιν στα πανηγύρια. Το "Monthly Review" ως έντυπο πολιτικής παρέμβασης, όπου αρθρογράφησε κατά τις τέσσερις παρελθούσες δεκαετίες ο J.P. ήταν σημαντικό, διότι ως ανεξάρτητο βήμα δεν αναπαρήγαγε τις στερεότυπες αγιογραφίες και βερμπαλιστικούς τσελεμεντέδες της αριστεράς, φέρνοντας μια δροσιά ιδεών σε χώρους που έπασχαν από μόνιμες ιδεολογικές αγκυλώσεις, ουδέποτε όμως επιχείρησε να δομήσει συγκεκριμένη ανατρεπτική - ή πολύ περισσότερο επαναστατική - προοπτική.

    Αυτό που με ξενίζει στο συγκεκριμένο άρθρο, ως αναγνώστη που παρακολουθεί με προσοχή τα γραφόμενα του James Petras, αφορά την συγκεκριμένη συγκυρία εντός της οποίας αυτός εκδηλώνει την συγκεκριμένη κριτική του.
    Σε μια φάση που εκδηλώνεται διεθνώς μια μανία δημοσιευμάτων που ξεπερνά τα όρια υστερίας σε βάρος της Ελλάδας, δεν μπορώ να κατανοήσω που μπορεί να εξυπηρετεί καλώς εννοούμενες στοχεύσεις αυτό το άρθρο, το οποίο (κατ' εμέ με ορθά επιχειρήματα) ονειδίζει κάποια Ελλαδικά δεδομένα. Δεδομένου ότι τα επιχειρήματα τα οποία προβάλει εκτός από ορθά είναι και πασίγνωστα.
    Θέλω να υποθέτω, ότι εσωτερική παρόρμηση του αρθρογράφου υπήρξε η εκμετάλλευση την οποία υπέστη αυτός από τον Ανδρέα Παπανδρέου κατά την θητεία του στο Ινστιτούτο Μεσογειακών Ερευνών, ως τελικά ένας ακόμη ακούσιος μπαλαντέρ αριστερής επίφασης, στη φάση που ο υιός του "μεγάλου" ευτελίζει τα ιερά και τα όσια των φιλολαϊκών συνθημάτων και υποσχέσεων.
    Δεν μπορώ όμως να αποκρύψω, παρά την τεράστια εκτίμηση που έχω όσο αφορά το συγγραφικό έργο και την αρθρογραφία αυτού του αναλυτού, ότι κάποτε κυκλοφόρησαν κάποιες καταγγελίες σχετικά με συμπαιγνία του με τον Ανδρέα Παπανδρέου και τα όπισθεν αυτού ευρισκόμενα κυκλώματα. Επειδή όμως αυτά αποτελούν εξαίρεση σε σύγκριση με την μεγάλη προσφορά των αναλύσεών του, θέλω να πιστεύω ότι οι ελάχιστες καταγγελίες που ακούστηκαν, δεν έχουν υπόσταση.

    Όσο αφορά κάποια θέματα που αναφέρθησαν στα σχόλια σχετικά με ξένες δυνάμεις που μπορεί να συνδέονται με την πρακτική του Ανδρέα Παπανδρέου, της δικτατορίας και των γεγονότων του Πολυτεχνείου, θεωρώ ότι αυτά τα γεγονότα δεν μπορούν να γίνουν κατανοητά χωρίς μελέτη και έρευνα της αντιπαράθεσης μεταξύ της Αγγλίας και των ΗΠΑ με στόχο τον πολιτικό έλεγχο της Ελλάδας στις αντίστοιχες περιόδους. Το βιβλίο "Συνωμοσία της Σιωπής" του Νίκου Βεργίδη που προσεγγίζει με πολύ αποκαλυπτικό τρόπο τα γεγονότα αυτά είναι ιδιαίτερα δυσεύρετο. Την προβληματική όμως που παρουσίασε ο Βεργίδης αναπαράγει ο Βελόπουλος σε βιβλίο του, που μπορεί να κατέβει ατελώς στην κάτωθι διεύθυνση:
    http://freeinquiry.gr/prod.php?id=21

  15. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 02:18:54

    Το βιβλίο είναι του Στάθη Νελλόπουλου (όχι Βελόπουλου), με τίτλο "Η Κόντρα Διαδοχής δυο Αυτοκρατοριών που μάτωσε τον τόπο μας".

  16. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 05/04/2010 06:34:42

    Δεν τον ξέχασα κύριε Δημοσθένη Μπόγδη.Συνειδητά τον παρέλειψα.Ελπίζω να μου συγχωρήσετε το δικαίωμα της επιλογής.
    Χριστός Ανέστη.

  17. KAROLOS avatar
    KAROLOS 05/04/2010 06:58:51

    ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΛΩΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΟΕΒΡΑΙΟΣ

  18. KAROLOS avatar
    KAROLOS 05/04/2010 07:00:52

    “Γέλωσιν οι πλουτούντες ήθη πενήτων , ράκη γαρ ορώσιν και ουχί τόλμην”.

  19. Crash&Burn avatar
    Crash&Burn 05/04/2010 07:59:25

    Ωραια τα γραφομενα αλλα θα ηθελα να ηξερα μια κυβερνηση που επραξε διαφορετικα στην μοντερνα ιστορια μας ....

    • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
      ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ Crash&Burn 05/04/2010 08:30:55

      Πολύ άδικο δεν έχεις.Ας αναγνωρίσεις όμως τουλάχιστον ,Crash & Burn (καί όχι ...Smash ????),ότι υπήρξαν και κυβερνήσεις που δεν λαίκισαν,δεν χάιδεψαν αυτιά και δεν καπηλεύθηκαν τ'αριστερά αισθήματα κάποιου μέρους του λαού.Au nom du peuple,et pour le peuple,combien des crimes.Υπήρξαν και κυβερνήσεις που μας βγάλαν από το ΝΑΤΟ.Εστω και πρόσκαιρα και άλλες που τόλμησαν να βάλουν VETO.Υπήρξαν ηγέτες,που γεννήθηκαν και πέθαναν Ελληνες,ηγέτες που ζούν όντας Ελληνες,ηγέτες που κόντρα στη θέληση του Μεγάλου Αδελφού,υπέγραψαν συμφωνίες με απαγορευμένους αγωγούς.

    • KAROLOS avatar
      KAROLOS @ Crash&Burn 05/04/2010 08:39:19

      ΝΑΙ Η ΕΞΗΣ, ΚΑΜΙΑ.

      • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
        ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ KAROLOS 05/04/2010 11:55:18

        Dear Charls,λίγο περισσότερη ενημέρωση στα θέματα της πολύ πρόσφατης ιστορίας,κανέναν δεν έβλαψε.

  20. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 05/04/2010 09:34:51

    To κειμενο εχει και πραγματια χρονικα λαθη.Πχ. για τη μεταπολιτευση γραφει
    Επακόλουθο της μετάβασης από τη στρατιωτική δικτατορία της περιόδου 1967-1974 ήταν η άνοδος στην εξουσία της ελληνικής Δεξιάς που διατήρησε ένα μεγάλο μέρος του , παλιού κρατικού μηχανισμού και στήριξε μια πλούσια αλλά δυσλειτουργική κυρίαρχη τάξη η οποία ζούσε από τις χρηματικές μεταβιβάσεις της ΕΟΚ.

    Ομως στην πραγματικοτητα η ενταξη στην ΕΟΚ που επιδιωξε η κυβερνηση Καραμανλη εγινε μολις το 1980 και η ημερομηνια ενταξης ηταν το 1981.Η κυβερνηση της ΝΔ ελαχιστα προλαβε να επωφεληθει απο τις επιδοτησεις της ΕΟΚ τις οποιες καρπωθηκε το ΠΑΣΟΚ αργοτερα.Η αναπτυξη την περιοδο 1974-81 ηταν ενδογενης και εκτος ΕΟΚ.
    Το τι φημη εχει ο συγκεκριμενος μου ειναι αδιαφορο.Η συκοφαντηση του ελληνικου μεταπολεμικου κρατους που γινεται απο πασοκους και αριστερους δε μπορει να μενει αναπαντητη.
    Τα 30 χρονια απο το 1950 ως το 1980 η Ελλαδα ειχε τη ΔΕΥΤΕΡΗ οικονομικη αναπτυξη στον κοσμο μετα την Ιαπωνια και εφθασε απο μια χωρα κατεστραμμενη να γινει η 27η σε κατα κεφαλην εισοδημα.Μια συγκριση με τις αλλες βαλκανικες χωρες οπου επικρατησαν τα "λαικα κινηματα" του Πετρας και που ολες προπολεμικα- πλην Αλβανιας- ησαν πλουσιοτερες απο την Ελλαδα αρκει.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ ψυχραιμια 05/04/2010 11:38:17

      Θεωρώ την διάθεσή σου να υπερασπιζόμαστε ιδεολογικά τα του οίκου μας απέναντι σε κριτικές απαξίωσης - ή περισσότερο μηδενισμού - περισσότερο από θεμιτή. Και έχεις οπωσδήποτε δίκιο, αναφορικά με ότι η κριτική της αριστεράς κατά κανόνα υπήρξε απέναντι στην οικονομική πολιτική της περιόδου που αναφερόμαστε, αφελώς μηδενιστική και διακατεχόμενη από διαθέσεις ανάλογες με αυτές που οδήγησαν στην λανθασμένη θεωρία της "απόλυτης εξαθλίωσης της εργατικής τάξης" του Καρλ Μαρξ. Και η κριτική του Πασόκ για την αντίστοιχη περίοδο χαρακτηρίστηκε από μικροπολιτικά ελατήρια, που απέβλεπαν σε δαιμονοποίηση της τότε δεξιάς, με στόχο την ιδιοποίηση της κυβερνητικής εξουσίας.
      Ως αριστερός (με σαφή όμως εκτίμηση των τομέων όπου η δεξιά προσέφερε πραγματικά σημαντικό έργο) θεωρώ τουλάχιστον απρέπεια να επιχειρώ να μηδενίσω ένα καθεστώς, το οποίο μου προσέφερε σχετική καταναλωτική ευχέρεια, δυνατότητα κοινωνικής και οικονομικής ανέλιξης και δυνατότητα μετοχής στην μόρφωση (πέραν άλλων εμπειριών, οι οποίες όμως υπήρξαν μέχρι και τραυματικές).
      Η κριτική που εξασκείται έχει νόημα, εφόσον δεν διακατέχεται από πολιτική εμπάθεια και αποβλέπει μέσω του εντοπισμού υπαρχουσών αδυναμιών στη διαμόρφωση μιας καλύτερης πρότασης από αυτήν που εφαρμόζεται, προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
      Με αυτή την έννοια, η κριτική μας οφείλει να εστιάζεται πρωτίστως στην εκπόνηση ουσιαστικών πρακτικών διεξόδων απέναντι στα πιθανά αδιέξοδα που δημιουργούνται, στην βάση της κοινωνικής συναίνεσης, η οποία οφείλει να ξεπερνά από πλευράς σεβασμού των διαφορετικών απόψεων και την αρχή της πλειοψηφίας, με στόχο την ενεργό ένταξη της συντριπτικής πλειοψηφίας του κοινωνικού συνόλου σε μια δημιουργική προοπτική.
      Με αυτήν την έννοια, ενώ δέχομαι κατ' αρχήν πλήρως την αντιρρητική σου, δεν παύω να διατηρώ το δικαίωμα μιας (κατά μέτρα μου) καλόπιστης κριτικής των πεπραγμένων που συνόψισες, με βάση την στόχευση που προανέφερα.

      Ορθός είναι επίσης και ο εντοπισμός σου ότι η ανάπτυξη της περιόδου 1974-81 υπήρξε (υπό συγκεκριμένη μορφή) ενδογενής. Παρόλα αυτά, η συγκεκριμένη μορφή ενδογένειας δεν παύει να υπόκειται εν δυνάμει στην κριτική, δεδομένου ότι όχι μόνο κατά την άποψή μου, αλλά σύμφωνα με τις αναλύσεις δόκιμων αναλυτών, εμπεριείχε τις αδυναμίες και τις στρεβλώσεις που οδήγησαν στην ύφεση, την αποβιομηχανοποίηση, την παραγωγική αποδυνάμωση και που οδήγησαν τελικά σε σημαντικά αδιέξοδα.

      Και τα λάθη που εντοπίζεις στο άρθρο είναι περισσότερο από προφανή, όπως και η παρατήρηση της σχολιάστριας mara, σχετικά με την οργάνωση των γεγονότων του Πολυτεχνείου τον Νοέμβριο του 73 από την NSA ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
      Όμως παρόλα αυτά δεν μπορούμε να παραδούμε, ότι ο αρθρογράφος, στα πλαίσια της προσπάθειάς του να συνοψίσει μια κριτική που αφορά μια σχετικά μεγάλη ιστορική περίοδο, προβαίνει σε ετεροχρονισμούς και εννοιολογικούς συμψηφισμούς, οι οποίοι μπορεί να είναι δεοντολογικά παράτυποι, ικανοποιούν όμως την εκφορά του απέναντι στο μέσο, μη Ελληνικό, αναγνωστικό κοινό, με την αφαιρετική στρογγύλευση δεδομένων (που και εγώ κρίνω ατυχή). Το κατά πόσο υπάρχει δόλος διαστρέβλωσης δεδομένων, με στόχο την καλλιέργεια ψευδαισθήσεων, εξαρτάται από την γενικότερη πρόθεση της δημοσίευσης του άρθρου, στην οποία (όπως επιχειρηματολόγησα) μπορώ να αποδώσω ίσως προσωπική πικρία, όχι όμως διάθεση να βλαφθεί σκόπιμα η εικόνα της Ελλάδος.

      Αυτό που διέπει της συνέπειες αυτού του άρθρου, δεν είναι η φήμη, αλλά το κύρος που έχει αποκτήσει ο James Petras, έστω σε κύκλους συγκεκριμένων προσανατολισμών, οι οποίοι όμως δεν είναι διόλου αριθμητικά ευκαταφρόνητοι.
      Ως άνθρωπος που ζει επί σειρά δεκαετιών στο εξωτερικό, θεώρησα η παρουσία μου εδώ να μην αποσκοπεί αποκλειστικά στους στόχους της επιβίωσης, αλλά να είμαι ταυτόχρονα ένας μικρός πρεσβευτής της χώρας από την οποία προέρχομαι μέσα στην καθημερινή ζωή. Έτσι θλίβομαι, όταν προσκρούω σε δημοσιεύματα διεθνούς προβολής, που θα μπορούσαν να θίξουν το κύρος της Ελλάδας, με ορθή μεν κριτική, αλλά χωρίς ταυτόχρονη προσπάθεια αποκατάστασης του ισοβαρούς, όσο αφορά τα προτερήματα και τα θετικά μας στοιχεία.

      Την κριτική μου στην αναπτυξιακή πολιτική της μεταπολεμικής περιόδου μέχρι το 1980, θα προσπαθήσω να παραθέσω συνοπτικά ακολούθως σε ιδιαίτερο σχόλιο.

    • john M avatar
      john M @ ψυχραιμια 05/04/2010 14:07:42

      Ψυχραιμια ξαναεχετε δικιο

    • ΕΛΕΟΣ avatar
      ΕΛΕΟΣ @ ψυχραιμια 06/04/2010 10:37:24

      "Τα 30 χρονια απο το 1950 ως το 1980 η Ελλαδα ειχε τη ΔΕΥΤΕΡΗ οικονομικη αναπτυξη στον κοσμο μετα την Ιαπωνια και εφθασε απο μια χωρα κατεστραμμενη να γινει η 27η σε κατα κεφαλην εισοδημα.Μια συγκριση με τις αλλες βαλκανικες χωρες οπου επικρατησαν τα “λαικα κινηματα” του Πετρας και που ολες προπολεμικα- πλην Αλβανιας- ησαν πλουσιοτερες απο την Ελλαδα αρκει."

      Παρα πολύ σωστός και εδώ!!!

  21. Βρασίδας avatar
    Βρασίδας 05/04/2010 10:48:13

    η Ελλάδα ανακόπηκε από την πιθανότητα κοινωνικού μετασχηματισμού προς την πολιτική ανεξαρτησία και την ελευθερία από την ξένη κηδεμονία από τον Γ. Παπανδρέου ΤΟ 1944.
    Εννοεί ο έγκριτος την πολιτική ανεξαρτησία και την ελευθερία από ξένη κηδεμονία όπως τότε πέτυχαν η Ρουμανία, η Βουλγαρία, η Τσεχοσλοβακία κλπ ή όπως η Γιουκοσλαβία;

    Αλήθεια τί ηλικία έχει ο έγκριτος;
    Μωραίνει Κύριος...

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ Βρασίδας 05/04/2010 13:38:39

      Νομίζω ότι το δίλημμα που προβάλεις, τουτέστιν ή υπό Αγγλική κηδεμονία - ή κάτω από την σταλινική μπότα, μας εγκλωβίζει μανιχαϊκά στην δυαρχία και αντιφάσκει υπό αυτήν την έννοια στις αρχές της Ορθοδόξου Πίστεως και στην Τριαδικότητα, η οποία διέπει πνευματικώς τον Ελληνισμό κατά την μακρά πορεία της ηθικής του τελειώσεως.
      Διότι "εάν δεν πιστέψουμε στο ανέλπιστο, δεν θα το συναντήσουμε ποτέ".
      Η τρίτη αρχή της υπέρβασης, της προσευχής, του διαλογισμού, της άνευ προκαταλήψεων έρευνας, της πίστεως στην άνωθεν Δικαιοσύνη, του πηδήματος έξω από την σκιά μας και υπέρβασης των ορίων μας, της υποτίμησης των ισχυρών ενώπιον του δικαίου, της αυτοπροσφοράς υπέρ των ιδεωδών και του συνόλου, αποτελεί την μόνη οδό εντός της οποίας δύναται να επιβιώσει ο Ελληνισμός.
      Αυτό αποτελεί και το Αναστάσιμο μήνυμα της Σταυρώσεως: Θανάτω θάνατον Πατήσας.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ Βρασίδας 05/04/2010 19:50:03

      Αγαπητέ Βρασίδα:
      Σε παρακαλώ να εκλάβεις το προηγούμενο σχόλιο μου αφηρημένα και χωρίς αιχμή σε βάρος των Πιστεύω σου, τα οποία εξ άλλου δεν μπορώ να γνωρίζω.
      Κακώς έλαβε το σχόλιο αυτή την μορφή, χωρίς να δώσεις κάποια αφορμή και ζητώ προκαταβολικά συγγνώμη.

      • Βρασίδας avatar
        Βρασίδας @ Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 20:54:36

        συμφωνώ μαζί σου πλην όμως εθνική νεξαρτησία εκείνη την εποχή δεν είδαμε.
        ακόμη και οι "ανεξάρτητες" χώρες σε κάποιο άξονα εντάχθησαν θέλοντας και μη.
        πχ Τουρκία, Βουλγαρία, Φιλανδία...

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 22:13:54

        Σε ευχαριστώ για την διάθεση κατανόησης.
        Σωστά διαπιστώνεις ότι ο κόσμος χωρίστηκε σε σφαίρες επιρροής. Αυτό αποτελεί δεδομένο, που οπωσδήποτε δεν μπορούμε να παρακάμψουμε στις επιλογές μας. Ταυτόχρονα όμως μπορούμε να διατηρήσουμε το όραμα για κάτι καλύτερο.

  22. ΠΑΝΑΓΟΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΟΣ 05/04/2010 11:02:31

    Όντως είχαμε ανάπτυξη μετά τον πόλεμο,τι είδους ανάπτυξη όμως, των εργολάβων και της αντιπαροχής?μήπως υποθηκεύτηκε το μέλλον και τώρα το πληρώνουν οι ίδιοι όπως πάντα?ξεχνάμε την μετανάστευση μέχρι την δεκαετία του 60?
    Παρασιτικός αεριτζίδικος καπιταλισμός με λούμπεν χαρακτηριστικά κυριάρχισε βασισμένος σε πελατειακό σύστημα και σε διεφθαρμένους τομείς του κράτους.

    Ποιός ερήμωσε παραγωγικά την ύπαιθρο?ποιός αποβιομηχάνισε την χώρα?
    Σήμερα τι γίνεται ? πάμε για ΔΝΤ?

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ ΠΑΝΑΓΟΣ 05/04/2010 11:16:59

      H μεταναστευση ηταν απαραιτητη και εφερνε συναλλαγμα για μια χωρα εντελως κατεστραμμενη.
      Aλλωστε συντομα σταματησε και απο το 1960-63 περιπου ως το 1980 η Ελλαδα εζησε σε καθεστως πληρους απασχολησης.
      http://en.wikipedia.org/wiki/Greek_economic_miracle
      Σημερα μαλλον παμε για ΔΝΤ.

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ ψυχραιμια 05/04/2010 13:03:39

        Νομίζω ότι η κριτική που έκφρασε ο ΠΑΝΑΓΟΣ περιέχει στοιχεία που δεν μπορούν να παρακαμφθούν ή να προσπελασθούν με αφοριστικό τρόπο. Τουναντίον αξίζουν μιας ώριμης και πράας εκτίμησης, ανάπτυξης και εμβάθυνσης.
        Ειδικά στο θέμα της μετανάστευσης, ως μετανάστης στην Γερμανία (την σημαντικότερη ίσως χώρα εξαγωγής Ελληνικού εργατικού δυναμικού) ο ίδιος επί σειρά 37 ετών, θα μπορούσα να αναφέρω πολλά αναφορικά με τις αδυναμίες και παραλείψεις του Ελλαδικού κράτους όσο αφορά την μεταναστευτική πολιτική, αλλά και για τους αγώνες των Ελλήνων μεταναστών στην Γερμανία, για την βελτίωση της θέσεώς τους, αλλά κυρίως για την εθνική επιβίωση των τέκνων τους.
        Επειδή έτυχε να είμαι αυτός που πρότεινε το 1976 (εάν ενθυμούμαι σωστά το έτος) την διεξαγωγή διαμαρτυρίας στο Άαχεν - σε συνέδριο της ΟΕΦΕ (Ομοσπονδία Ελληνικών Φοιτητικών Ενώσεων) - με ευκαιρία την απονομή του βραβείου του Καρολομάγνου στον Κωνσταντίνο Καραμανλή, με κεντρικό αίτημα την βελτίωση της εκπαίδευσης των Ελληνοπαίδων στην Γερμανία με υπαγωγή σε αυτήν της μητρικής γλώσσης.
        Ενθυμούμαι την λαοθάλασσα των 15.000 Ελλήνων μεταναστών που κατέκλυσε τότε το Άαχεν και την μετατροπή της τελετής απονομής του Βραβείου σε φιάσκο, τόσο για τους διοργανωτές, όσο και για τον τιμώμενο, που είχε χαρακτηρίσει την μετανάστευση "ευλογία". Ενθυμούμαι τους συναγωνιστές του κινήματος για την προώθηση του σχολικού προβλήματος, ο οποίοι συχνά μετά από εξαντλητική εργασία στην φάμπρικα, έριχναν μέσα στον χιονιά τα πόδια τους στην πλάτη, με στόχο την κινητοποίηση των γονέων. Με χαρά και συγκίνηση παρακολουθώ τα παιδιά μας σήμερα μέσα στα τραίνα να μιλούν Ελληνικά, τους μαθητές του Ελληνικού λυκείου να κρατούν την σημαία μας στις Εθνικές Εορτές και να απαγγέλλουν ποιήματα του Ανδρέα Κάλβου.
        Αυτά τα επιτεύγματα οφείλονται κύρια στην δραστηριότητα ανθρώπων, οι οποίοι συχνά δεν ήσαν σε θέση να βάλουν ούτε την υπογραφή τους, δεν έπαυε όμως να ρέει ενδόμυχα στις φλέβες τους η επιταγή του Πλάτωνος και του Αριστοτέλους, όσο αφορά την αμετάκλητα ζωτική συμβολή της γλώσσης μας στην εθνική μας επιβίωση και την πολιτιστική ψυχή μας.
        Βεβαίως αποτελεί μεγάλο λάθος να αποδίδουμε την κακοδαιμονία μας μόνο - ή κυρίως - στην κρατική πολιτική, δεδομένου ότι το κύριο βάρος της ευθύνης φέρουμε οι ίδιοι.
        Έτσι ταυτόχρονα με την χαρά που αισθάνομαι βλέποντας τα παιδιά στα τραίνα, διακατέχομαι από σκεπτικισμό, ανησυχία και λύπη, που προέρχεται από το χάλι που χαρακτηρίζει το μεταναστευτικό κίνημα σήμερα, όπου οι παλαιότεροι μετανάστες της πρώτης γενιάς παροπλίστηκαν λόγω ηλικίας ή έχουν αποβιώσει.

        Παρ' όλα αυτά δεν παύω να αισθάνομαι μεγάλη ευγνωμοσύνη έναντι σημαντικών επιλογών του Κωνσταντίνου Καραμανλή, ο οποίος υπήρξε τεράστιας σημασίας εκσυγχρονιστής της μεταπολεμικής Ελλάδας. Γι' αυτό το λόγο ουσιαστικά καθαιρέθηκε και υποχρεώθηκε σε εκούσια φυγή από την χώρα με ψευδώνυμο, στα πλαίσια της αυτοεξορίας του στο Παρίσι, για να ακολουθήσει περίοδος πολιτικής ανωμαλίας, η οποία κατέληξε στο ανελεύθερο καθεστώς της δικτατορίας. Μπορεί το αναπτυξιακό μοντέλο που ακολούθησε ο Κ.Κ. να χαρακτηρίστηκε από σημαντικές στρεβλώσεις, που εμπεριείχαν σπερματικά εξελίξεις οι οποίες οδήγησαν σε αδιέξοδα. Μπορεί οι μεθοδεύσεις που ακολουθήθηκαν να παραβίαζαν συχνά τις δημοκρατικές διαδικασίες. Όμως κατά την περίοδο σταθερότητας και ανάπτυξης που αυτός επέτυχε έφαγε ο κόσμος ψωμί, απόκτησαν τα λαϊκά στρώματα ιδιόκτητη στέγαση και αναπτύχθηκε κάποια αστικοποίηση με σημαντικά στοιχεία εκσυγχρονισμού.
        Μπορεί ο Κωνσταντίνος Καραμανλής να βαρύνεται και με επιλογές που έβλαψαν το Έθνος, όπως οι συνθήκες Ζυρίχης και Λονδίνου, οι οποίες ανέδειξαν την Τουρκία σε εγγυήτρια δύναμη της νεοσύστατης Κυπριακής Δημοκρατίας. Όμως δεν είναι δυνατόν να παραβλεφθεί, ότι η πίεση που εξάσκησε ο ξένος παράγων υπήρξε αφόρητη. Γι αυτό το θέμα στην γείτονα χώρα πέσανε κεφάλια πρωθυπουργών. Και παραμένει το ερώτημα ανοικτό κατά πόσο στα πλαίσια του διεθνούς συσχετισμού δυνάμεων και της εκ προοιμίου δεδομένης εξάρτησης της Ελλαδικής πολιτικής από ξένα κέντρα, θα μπορούσαν να υπάρξουν άλλες πολιτικές επιλογές.
        Φυσικά ο λαός εκείνη την περίοδο όφειλε να δώσει άλλο τόνο στην προώθηση των αιτημάτων του, στα πλαίσια της συγκρότησης ενός γενικότερου συσχετισμού κοινωνικών δυνάμεων.
        Όμως δεν μπορούμε να παραβλέψουμε, ότι ο λαός κατέστη εκείνη την περίοδο σε σημαντικό βαθμό υποχείριο των αμερικανοκίνητων επιλογών της οικογένειας Παπανδρέου και της στήριξης του ΑΣΠΙΔΑ, που υπήρξε ο πρόδρομος του Ιωαννίδη.

        Ίσως είναι σκόπιμο, με μια αποκόλληση από τα στερεότυπα των κομματικών παθών του παρελθόντος, να δείξουμε ετοιμότητα αμοιβαίας αναγνώρισης της προσφοράς όλων των επιλογών, που μπορεί να είχαν και ευεργετικές συνέπειες για τον τόπο, από όπου και εάν αυτές προήλθαν και να προσπαθήσουμε να ξεπεράσουμε τις αδυναμίες που μας κληροδότησε το παρελθόν, σε πλαίσια διάθεσης αμοιβαίας αποδοχής και από κοινού ενδοσκόπησης των πληγών μας, στην προοπτική μιας σύνθεσης, που θα μπορούσε να βοηθήσει ζωτικά τον τόπο.

  23. ΠΑΝΑΓΟΣ avatar
    ΠΑΝΑΓΟΣ 05/04/2010 16:49:11

    Δεν πέρασαν παρά δυο μόνο μέρες από τότε που τα «Νέα» έγραφαν ότι: "Κοινοτικός που μετέχει στην παρακολούθηση της Ελλάδας έλεγε με μεγάλη δόση σκεπτικισμού πως «όλοι ζήτησαν από την Ελλάδα να γίνει Ιρλανδία και να πάρει τα αντίστοιχα μέτρα. Το έκανε. Κανείς όμως δεν κοιτά πού είναι σήμερα οι Ιρλανδοί: με ύφεση 7,7%, με ανεργία πάνω από 15% που στους νεοεισερχόμενους πλησιάζει το 32% και ο κόσμος φεύγει κατά χιλιάδες να πάει μετανάστης, όπως έκανε ο προπάππος του, για την Αμερική και την Αυστραλία»".

    Και σήμερα από στοιχεία που δημοσιεύονται μαθαίνουμε ότι μόνο στη Γερμανία τα δύο τελευταία χρόνια έχουν μεταναστεύσει πάνω από 12.000 συμπατριώτες μας.

    Μέχρι τώρα νομίζαμε ότι ο πόνος της αναγκαστικής μετανάστευσης που τραγουδούσε ο Καζαντζίδης με το «στις φάμπρικες της Γερμανίας» ήταν ένα παρελθόν που δεν θα το ξαναβρίσκαμε μπροστά μας, σήμερα, όμως, διαπιστώνουμε ότι η μετανάστευση αρχίζει να γίνετε πάλι αναγκαστική επιλογή.

    Σύμφωνα ακόμα με τα στοιχεία του ίδιου δημοσιεύματος, οι ειδικοί τονίζουν πως η τάση αυτή θα ενταθεί τα επόμενα χρόνια, αφού οι περικοπές συνεχίζονται και η ανεργία χτυπάει... κόκκινο στην Ελλάδα.

    Η αντίσταση και η πάλη για να ανατραπεί η κυβερνητική πολιτική που θα δημιουργήσει στρατιές απ’ το καλύτερο εργατικό μας δυναμικό ομιλούντα εργαλεία στα νύχια των ξένων καπιταλιστών είναι μονόδρομος.

  24. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 16:49:59

    Στο ζήτημα της ανάπτυξης που ακολούθησε μεταπολεμικά η Ελλάδα μέχρι το 1980 θα ήθελα να παραθέσω συνοπτικά τα εξής, αναφερόμενος γενικά κατ' αρχήν σε κάποιο ενιαίο πρόβλημα, που αντιμετώπισαν οι χώρες του λεγόμενου αναπτυξιακού μεταίχμιου, ως αναπτυσσόμενες και εβρισκόμενες μεταξύ ανεπτυγμένων και υπανάπτυκτων χωρών, με ιδιαίτερη έμφαση σε αυτές που ανήκαν στην Ευρωπαϊκή περιφέρεια:

    Η θρέψη συνίσταται σε κατανάλωση τροφών που παρέχουν θερμίδες και θρεπτικά συστατικά. Στο ποσοστό που γίνεται υπερκατανάλωση τροφών με πολλές θερμίδες και ελάχιστα θρεπτικά συστατικά κάθε είδους, επέρχεται παχυσαρκία, με ταυτόχρονο αδυνάτισμα του οργανισμού, το οποίον μπορεί να συνίσταται σε αναιμία ή άλλες ασθένειες.
    Σε κάποιο άρθρο του στο "Αντί" το πάλαι ποτέ για τις "προβληματικές" επιχειρήσεις, είχε πολύ εύστοχα εντοπίσει ο τότε "Τσάρος της οικονομίας" Γεράσιμος Αρσένης, ότι οι Αγγλοσάξονες, για να αποδώσουν την έννοια της ανάπτυξης, έχουν δυο όρους, με ευαίσθητα διαφορετικό περιεχόμενο: Ο πρώτος είναι "growth" και αναφέρεται σε ποσοτικά μεγέθη. Ο άλλος είναι development και διέπεται από ποιοτικά κριτήρια.
    Έχουμε την τιμή ως Έλληνες, αυτός ο οποίος έθεσε τις βάσεις για την θεωρητική ανάλυση του φαινομένου της "Ανάπτυξης της Υπανάπτυξης" να είναι ο συμπατριώτης μας Αργύρης Εμμανουήλ, πανεπιστημιακός στο Παρίσι και ελάχιστα γνωστός στην Ελλάδα, με το βιβλίο του "Άνιση Ανταλλαγή". Ευρύτερα γνωστός από από την αρμοδιότητα του σε φορείς του ΟΗΕ έγινε ο Αιγύπτιος καθηγητής σε πανεπιστήμιο επίσης στο Παρίσι Σαμίρ Αμίν (στον οποίον έκανε συχνές αναφορές και με τον οποίον είχε συχνές επαφές και ο Ανδρέας Παπανδρέου) ο οποίος στηριζόμενος στην θεωρία του Εμμανουήλ, ανέπτυξε την θεωρία της "Άνισης Ανάπτυξης" στο ομότιτλο βιβλίο του.
    Η θεωρία αυτή στην ουσία αποτελεί εφαρμογή της θεωρίας της "αξίας" κατά την διαδικασία που προκύπτει το λεγόμενο "μέσο ποσοστό κέρδους". Βασικός μηχανισμός, που διέπει την διαδικασία συγκρότησης του μέσου ποσοστού κέρδους στα όρια μιας αγοράς, είναι η μεταφορά αξίας από κλάδους που χαρακτηρίζονται από χαμηλή οργανική σύνθεση του κεφαλαίου, προς αυτούς που διέπονται από υψηλή. Η οργανική σύνθεση κεφαλαίου αναφέρεται στον συσχετισμό παγίου κεφαλαίου προς το μεταβλητό. Το πάγιο κεφάλαιο, ως επενδυόμενο σε εγκαταστάσεις, διέπει τον βαθμό τεχνολογικής ανάπτυξης του κλάδου. Το μεταβλητό κεφάλαιο δαπανάται κυρίως σε πρώτες ύλες, ενέργεια και εργασία. Η οργανική σύνθεση αποτελεί τον σημαντικότερο δείκτη της αυτοματοποίησης του συγκεκριμένης παραγωγικής μονάδας, άρα και την αποδοτικότητα της εργασίας που δαπανάται εκεί. Με αυτήν την διαδικασία τα ανταλλασσόμενα προϊόντα μεταξύ των παραγωγικών κλάδων, δεν αφορούν ίσα ποσά εργατοωρών, μια και παρόμοια παραγωγικά αποτελέσματα (προϊόντα) μπορούν να προκύψουν από διαφορετικές παραγωγικές διαδικασίες, οι οποίες σύμφωνα προς τον βαθμό τεχνολογικής ανάπτυξης που τις διέπουν, μπορούν να απαιτούν διαφορετική δαπάνη για να παραχθούν.
    Στον μηχανισμό αυτόν μπορεί να αναφέρθηκε κατά κόρον ο Μαρξ, δεν παύει όμως να έλκει την καταγωγή του από την Αγγλική οικονομική σχολή.
    Ο Σαμίρ Αμίν κατέληξε στις αρχές τις δεκαετίας του '70, ότι οι χώρες που είναι ανεπτυγμένες οικονομικά, προσβλέπουν σε εκβιομηχάνιση των αναπτυσσόμενων χωρών, διατηρώντας όμως για τον εαυτό τους την παραγωγή σε κλάδους με τεχνολογίες αιχμής, που προϋποθέτουν μεγάλη επενδυτική ευρωστία και αντίστοιχη υποδομή. Μεταθέτοντας έτσι ένα σημαντικό τμήμα της δαπανομένης εργασίας στους αναπτυσσόμενους, εγκαθιστούν εκεί μια μόνιμη εκροή αξίας, δηλαδή κεφαλαίου προς αυτές, εις βάρος των αναπτυσσόμενων. Αυτό λοιπόν το οποίο μοιάζει να έχει χαρακτήρα ενδογενούς ανάπτυξης (με αναμφίβολες πρόσκαιρες ευεργεσίες για πλήθος τομέων) οδηγεί μεσοπρόθεσμα σε καιφαλαιοουχική αφυδάτωση των αναπτυσσόμενων. Έτσι αυτοί βρίσκονται υπό την μόνιμη εξάρτηση εισροής κεφαλαίων από το εξωτερικό.

    Οι Ρότσιλντ είχαν έγκαιρα κατανοήσει τον ρόλο που επιτελεί ο χρυσός στο να κερδηθούν πόλεμοι. Με την μέθοδο του δανεισμού υπέταξαν ολόκληρες μοναρχίες. (Ο Ένγκελς εξ' άλλου το πρώτο που εντοπίζει στον "Ρόλο της Βίας στην Ιστορία", είναι, ότι η άσκησή της έγκειται πρωτίστως στην οικονομική δύναμη).
    Ο Σπυρίδων Τρικούπης αναφέρει στην "Ιστορία της Ελληνικής Επαναστάσεως", ότι εάν οι Άγγλοι δεν κατακράταγαν την πρώτη δόση του δανείου στα Επτάνησα, με την αιτιολογία ότι για την πληρωμή της απαιτείτο η συγκατάθεση του Μπάιρον, ο οποίος ήταν ήδη νεκρός, θα ήταν δυνατόν να αποφευχθεί η καταστροφή της Κάσου και των Ψαρών. Δεδομένου ότι οι Έλληνες καραβοκυραίοι και τα πληρώματα δεν προθυμοποιούνταν να συνδράμουν, χωρίς καταβολή μισθών και μισθωμάτων.
    Η οικονομική εξάρτηση οδηγεί όπως είναι γνωστόν στην πολιτική εξάρτηση.
    Και εάν το ζητούμενον είναι "κάπως να την βγάλουμε", ανοικτό παραμένει το ζήτημα μέχρι πότε μπορεί αυτό να επιτυγχάνεται.
    Και ο κυβέρνηση Σημίτη είχε σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Ο διάδοχος του δαχτυλιδιού όμως, με το "πούντο πούτντο το δαχτυλίδι", αρχίζει να μαζεύει και τις βέρες.

    • εναςάσχετος avatar
      εναςάσχετος @ Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 17:59:37

      Εξαιρετικό άρθρο Μποτίλια!
      Οι παρεμβάσεις σου είναι πάντα μικρά διαμάντια.

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ εναςάσχετος 05/04/2010 18:20:19

        Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά ας μην υπερβάλουμε.
        Τιμαλφή έχουμε πάμπολλα, αυτό όμως που χρειαζόμαστε προς ώρας είναι μικρά καρβουνάκια, που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την ατμομηχανή μελλοντικά να τρέξει ίσως λίγο καλύτερα.

      • εναςάσχετος avatar
        εναςάσχετος @ εναςάσχετος 05/04/2010 18:54:55

        Ο μηχανοδηγός μας δεν ξέρει να οδηγήσει όχι ατμομηχανή, αλλά ούτε ποδήλατο στην άσφαλτο, ο θερμαστής, δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα κάρβουνα απ τα διαμάντια και καίει ότι βρεί μπροστά του και η ατμομηχανή δεν ανεβάζει πίεση γιατί είναι σκάρτη απο παλιά και τώρα κατέρευσε.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Μποτίλια στο πέλαγος 05/04/2010 18:26:35

      To ερωτημα ειναι αν η μεταπολεμικη Ελλαδα θα μπορουσε να εξελιχθει σε Απω Ανατολη.Παρατηρουμε οτι η Ν.Κορεα,ή η Ταιβαν αρχισαν ακριβως ως υπεργολαβοι των Δυτικων και σημερα εχουν μια βιομηχανια που απειλει την Ευρωπη και μαλιστα ακουγονται κραυγες απελπισιας οτι χανεται η μαχη του ανταγωνισμου.
      Η Ελλαδα ξεκινησε παρομοια την πρωτη 30 ετια μετα τον πολεμο αλλα μετα η πορει ανακοπηκε μεχρις ματαιωσεως.Θεωρω οτι οι λογοι ησαν καθαρα πολιτικοι και το ΠΑΣΟΚ δημιουργημα της ιστοριας χωρις να αποσειω τις ευθυνες του Ανδρεα προσωπικα.Αλλη κουλτουρα και αλλη ισχυς των ιδεων της αριστερας ανεκοψαν τη πορεια.
      Ομως καθολου προδιαγεγραμμενη δεν ηταν η καταληξη.Εμεις,ο ελληνικος λαος με τη σταση μας πηραμε κατα βαθος το δρομο αυτο.
      Αποδειξη αυτου η βιομηχανικη ανοδος της Τουρκιας τα τελευταια χρονια.Η Τουρκια παντα ηταν πιο πισω απο εμας αλλα τωρα φαινεται οτι θα προηγηθει.Το παραδοξο ΔΕΝ ειναι η Τουρκια αλλα εμεις.
      Ειναι δυσκολο να μεινει για παντα μια χωρα φτωχη.Οι Τουρκοι ανεβηκαν και ανεβαινουν σταδιακα -η διαφορα τους ειναι οτι παρα τις εκει πολιτικες ταραχες ποτε δε τεθηκαν στο τραπεζι "τρελλα" πραγματα τυπου "σοσιαλισμος" ,αναρχια κλπ.Υπαρχει δηλαδη μια φυσιολογικη πορεια.
      Η Ελλαδα ειναι που ζει σε αλλο πλανητη τη μεταπολιτευτικη περιοδο.
      Η περιοδος Σημιτη που ως ενα σημειο συνεχισθηκε επι Καραμανλη ειχε ανοδο 4% κατ ετος κυριως απο δημοσια εργα και κατασκευες.
      Το εμπορικο ισοζυγιο παρεμενε παντα αρνητικο και καλυπτοταν απο τουρισμο και δανεια.Στην Ελλαδα υπαρχει αντιβιομηχανικο κλιμα σε ολη τη μεταπολιτευτικη περιοδο.

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ ψυχραιμια 05/04/2010 18:50:07

        Συμφωνώ μαζί σου.
        Αυτά που παραθέτεις οφείλουμε να μας προβληματίσουν σοβαρά, με στόχο να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για την μελλοντική πορεία.

  25. ataktos avatar
    ataktos 05/04/2010 17:51:12

    Όταν η κυβέρνηση κοιμάται,
    το μεγάλο κεφάλαιο πηδάει την εργατική τάξη,
    η κοινή γνώμη κάνει την πάπια,
    και το μέλλον της χώρας είναι βυθισμένο στα σκατά!!

    • Factorx avatar
      Factorx @ ataktos 05/04/2010 18:23:02

      Atakte μας στέλνεις αδιάβαστους με την επιγραμματικότητά σου

      • Ατσαλάκωτος avatar
        Ατσαλάκωτος @ Factorx 05/04/2010 18:46:41

        Ένα γνωστό αλλά παραφρασμένο ανέκδοτο, είναι η επιγραμματικότητα του "άτακτου".
        Τα δε πρόσωπα:
        Ο μπαμπάς (το μεγάλο κεφάλαιο)
        Υπηρέτρια του σπιτιού (ηεργατική τάξη)
        Μαμά (κυβέρνηση) και ο μπόμπιρα (το μέλλον της χώρας).
        Όσο για τον κύριο James Petras:
        Άλλα λόγια ναγαπιόμαστε και να παραμυθιαζόμαστε...

  26. fatfat avatar
    fatfat 05/04/2010 18:27:09

    1) μπορεί να μας πει ο κύριος James Petras τα τελευταία 50 χρόνια,σε ποια ευρωπαικά κράτη (εκτός αυτών που επιβλήθηκε ο κομμουνισμός), όταν ανέλαβαν την εξουσία σοσιαλιστικά ή σοσιαλδημοκρατικά κόμματα, επιχείρησαν ή προσπάθησαν για τον περίφημο "σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας"?
    2) Δεν καταγράφεται πουθενά ότι Βρετανοί στρατιώτες άνοιξαν πυρ ενάντια στους χιλιάδες διαδηλωτές στην Πλατεία Συντάγματος της Αθήνας στις 3 Δεκεμβρίου 1944.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ fatfat 05/04/2010 18:46:09

      Πολυ φοβουμαι αγαπητε fat fat οτι ο Πετρας,ο Ανδρεας,ο Αμιν ππου ανεφερε η Μποτιλια προηγουμενως κλπ δε βλεπουν την Ελλαδα ως ευρωπαικη χωρα σαν τις υπολοιπες.Τη βλεπουν ως τμημα της Μεσης Ανατολης ως πρωην οθωμανικο εδαφος.Αυτη ειναι πραγματι μια διαφορα του ΠΑΣΟΚ και απο τη δεξια και την αριστερα που παντα εβλεπαν την Ελλαδα ως Ευρωπη,Δυτικη ή Ανατολικη.
      Και πολυ φοβουμαι οτι η αντιληψη αυτη επιζει και στο σημερινο ΠΑΣΟΚ,τουλαχιστον στο παπανδρεικο κομματι του που κυβερνα και απλως δεν μπορουν να πουν στα ισια "εξω απο την ΕΕ" και δημιουργουν τετελεσμενα γεγονοτα.
      Γιατι αν χρεωκοπησουμε και ταυτοχρονα εχουμε 1-2 εκατομμυρια μεσανατολιτες "νεους Ελληνες" ποσο πραγματι Ευρωπη θα ειμαστε και ποσο Ανατολη ωριμοι για κομματα τυπου Μπααθ;

      • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
        ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ ψυχραιμια 05/04/2010 19:08:59

        ψυχραιμία,το ολίγον έγγυος το έχεις ακουστά;Ε,είναι κάτι χρόνια τώρα που είμαστε ολίγον Μπάαθ (με μερικές διακοπές φυσικά και ύστερα,ξανά τα κεφάλια μέσα).

      • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο πέλαγος @ ψυχραιμια 05/04/2010 19:16:28

        Το πρόβλημα νομίζω ότι βρίσκεται περισσότερο σε μια παθητική αντίληψη, η οποία έχει επικρατήσει (αλλά δυστυχώς και επιβληθεί) ως προς τις δυνατότητές μας.
        Η Ελλάδα είναι αναμφίβολα Ευρωπαϊκή χώρα, αλλά και Βαλκανική. Όσο αφορά την Ευρωπαϊκή της διάσταση, θα έπρεπε να έχουν εντοπιστεί τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα με αναφορά τον Ευρωπαϊκό χώρο και να έχει εκπονηθεί η ανάλογη στρατηγική επέκτασης. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο συγκροτημένα. Αντ' αυτού υπάρχει μόνο κατάλυση δομών, όπως το κλείσιμο των υποκαταστημάτων της Εμπορικής Τράπεζας σε πόλεις της Γερμανίας, ενώ αυτά λειτουργούσαν κερδοφόρα.
        Στο παρελθόν έχω κάνει συγκεκριμένες αναφορές σχετικά με την υποεκπροσώπιση των αγροτικών μας προϊόντων και τις δυνατότητες που πραγματικά ανοίγονται στην Γερμανική αγορά. Σε ανάλογες συζητήσεις επί κυβέρνησης ΚΚ. οι υπουργοί κκ. Λιάσκος, Σκανδαλάκης, και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Αλευράς έδειξαν ειλικρινές ενδιαφέρον, αλλά οι υποκειμενικές δυνατότητες δεν αποδείχθηκαν επαρκείς για την υλοποίηση προγράμματος.
        Όσο και εάν ακούγεται παράξενο, η Ευρωπαϊκή αγορά προσφέρεται και για συγκεκριμένες επενδύσεις. Δυστυχώς όμως η νοοτροπία μας μας εγκλωβίζει σε εθνοστρέφεια επαρχιωτικού χαρακτήρα.
        Η τόνωση της Εθνικής οικονομίας μπορεί να προέλθει και από επενδυτική ενεργοποίηση των αποταμιεύσεων. Δυστυχώς και προς αυτήν την κατεύθυνση δεν εκπονούνται προγράμματα, λόγω ελλείψεως ενδιαφέροντος, αλλά και διότι κάθε επένδυση πέραν των αυστηρώς νοούμενων ορίων της ατομικής πρωτοβουλίας προσκρούει στο φαντασιακό μας ως σοσιαλίζουσα.
        Η χώρα διαθέτει πέραν αυτού ένα έξοχο επιστημονικό και τεχνολογικό δυναμικό, το οποίο κάλλιστα μπορεί να ενεργοποιηθεί στην κατεύθυνση παραγωγής νέων τεχνολογικών προϊόντων, πάντοτε σε συνδυασμό με ενεργό εξαγωγική πολιτική.
        Θα μπορούσα να αναπτύξω συγκεκριμένο καταγγελτικό λόγο σε βάρος φορέων, οι οποίοι έχουν επωμισθεί αυτήν την αρμοδιότητα. Οι θρήνοι όμως δεν ωφελούν, όταν δεν συνοδεύονται από συγκεκριμένα προγράμματα προς υλοποίηση.

  27. μας δουλεύουν avatar
    μας δουλεύουν 05/04/2010 19:35:04

    Ο Γιωργάκης προσπαθεί απεγνωσμένα να αντιγράψει τον διπρόσωπο πατέρα του σε όλα τα κακά που εκείνος έφερε στην χώρα μας.
    Φτώχεια, οπισθοδρομμικότητα, ανεργία, διχασμός.
    Fortune and fame, φίλε μου.
    Οι πραγματικά ματαιόδοξοι άνθρωποι δεν έχουν ιδανικά και αξίες.
    Τα μόνα που τους νοιάζουν είναι η καρέκλα .

  28. smoking area avatar
    smoking area 05/04/2010 21:00:26

    Χριστος Ανεστη.
    Πολλες ευχες σε ολους και κυριως στον Μποτιλια που επεστεψε...
    Απορια, ο Petras ειναι φιλος του ...Ροδινου¨?
    Μοιραζονται κοινες εμμονες...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ smoking area 06/04/2010 13:16:48

      Eχετε δίκιο!
      Πηγαίναμε μαζί στο Γυμνάσιο Διδυμοτείχου.
      Στη συνέχεια είχε την επίβλεψη της διδακτορικής μου διατριβής στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης.
      Τα Καλοκαίρια με φιλοξενεί στη hacienda του στην Αργεντινή.
      Επειδή η κυβέρνηση Παπανδρέου βαδίζει από τον ένα θρίαμβο στον άλλο, τον παρακάλεσα να γράψει αυτό το άρθρο για να το εκθέσει στην διεθνή κοινή γνώμη επειδή είχα πληροφορηθεί ότι το ΤΙΜΕ ετοίμαζε ένα αφιέρωμα.

      • ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
        ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ @ Κώστας Ροδινός 06/04/2010 13:58:34

        Κώστα Ροδινέ,και με το 'pardon' δηλαδή,παρέλειψεις ν'αναφέρεις ότι ο καθηγητής Petras,ακούει στις ελεύθερες ώρες του και μετά από σύσταση δική σου (αλλά και δική μου,γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;)Θωμά Μπακαλάκο.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 06/04/2010 14:02:31

        Σπάρτακε,
        Βαρύτατο παράλειψη!
        "Για και χαρά σας βρε πατριώτες
        και εμέ οι παππούδες μου ήταν αγρότες!"

  29. neotera avatar
    neotera 05/04/2010 21:03:03

    Το άρθρο είναι καλό για το ξένο κοινό, επειδή αποκαλύπτει σε πολύ γενικές γραμμές τι εστί η φαμίλια Παπάντριου. Για το ελληνικό κοινό και μάλιστα το αριστερό που θεωρείται πολιτικοποιημένο είναι "άσχετο", γεμάτο λαθεμένες αναφορές και "περίεργες" απόψεις. Οπως ότι το παιχνίδι του γιωργάκη με την εθνική κυριαρχία της ελλάδας είναι το ίδιο προς την ευρώπη και προς τις ΗΠΑ, ενώ είναι πληρως ευθυγραμμισμένος με τη Ουάσιγκτων, το δολάριο και το ΔΝΤ, αντιμετωπίζοντας τη δικαιλογημένη δυσπιστία των γερμανών κι όχι μόνον. Ο Πέτρας δεν λέει κουβέντα για την εξωτερική πολιτική, τους άμεσους κινδύνους τον πρακτώρικο ενδοτισμό των γυφτοπασόκων, το Αιγαίο, την Κύπρο, τη "Μακεδονία", τη διάσταση απόψεων με τις Βρυξέλλες. Για να μην πολυλογούμε δικός τους είναι κι ο Πέτρας του Αντρέα και οι τεταρτοδιεθνιστές του ΔΟΛ, των υπηρεσιών τους, όπως ο γιωργάκης και οι συριζαίοι εθνοαποδομιστές που υποστηρίζουν σύσσωμοι(ΟΛΟΙ οι βολευτές τους) τη Δραγώνα, τη Διαμάντω Μπίλντεμπεργκ και το κακό συναπάντημα...
    Δεν είναι αποκλειστική ιδιότητα του πασόκ η προδοσία. Πέρα απ' τους προαναφερθέντες του ροζέ κλίματος έχουμε Μητσοτάκηδες, Ανδριανόπουλους, τη "Μαριέττα" μας, "πράσινους" και άλλα λέλουδα... ))

  30. neotera avatar
    neotera 05/04/2010 21:09:44

    Συγνώμη, ξέχασα τον Καρατζαφύρερ και το γιαλατζί πατριωτισμό...

  31. fatfat avatar
    fatfat 05/04/2010 21:14:04

    @ μας δουλεύουν....το λάθος σου είναι που πιστεύεις ότι μόνο όσοι είναι από την μιά πλευρά (βλέπε ΠΑΣΟΚ) νοιάζονται για την καρέκλα....ενώ όσοι είανι από την άλλη πλευρά (βλέπε ΝΔ) δεν νοιάζονται καθόλου για την καρέκλα...δηλαδή να υποθέσω ότι θεωρείς ότι στο πρόσφατο παρελθόν ΟΛΟΙ της ΝΔ ήταν όλοι αφοσιωμένοι στο δημόσιο συμφέρον, το οποίο πιστά υπηρετούσαν?

    Αν πάντως όντως πιστεύεις αυτόν τον διαχωρισμό, πρωτίστως δεν παραδέχεσαι την αλήθεια στον εαυτό σου......άνθρωποι που νοιάζονται μόνο για την καρέκλα, υπάρχουν σαφώς και στα 2 κόμματα εξουσίας......παντού υπάρχουν καλοί και κακοί πολιτικοί....δεν είναι αποκλειστικότητα κανενός κόμματος....οι ηγεσίες των κομμάτων μάλιστα, οφείλουν όλα αυτά τα άτομα (που νοιάζονται δηλαδή για την καρέκλα),να τα απομονώσουν και να μην τους δίνουν δημόσια αξιώματα.....υπάρχουν πολλά άξια και άφθαρτα στελέχη και στα 2 κόμματα εξουσίας, τα οποία έχουν διάθεση και επιθυμία για προσφορά στην κοινωνία....καιρός να προωθηθούν αυτά τα άτομα και να απομονώσουμε συμπεριφορές και νοοτροπίες επιπέδου "Γκρούεζα".
    Η ταινία μπορεί να γυρίστηκε πριν 50 χρόνια περίπου, αλλά είναι συνέχεια επίκαιρη.
    Γιατί ο "Γκρούεζας" είναι δυστυχώς υπαρκτός, ακόμα και σήμερα.
    Αρκεί να κοιτάξουμε όλοι γύρω σας.
    Πόσοι αλήθεια αρχίζουν να ασχολούνται με την πολιτική σήμερα για να προσφέρουν στην κοινωνία και όχι για να ανέβουν κοινωνικά ή επειδή θεωρούν την πολιτική μια μεγάλη ευκαιρία πλουτισμού?

  32. fatfat avatar
    fatfat 05/04/2010 21:17:57

    @ Μποτίλια στο πέλαγος......έχεις απόλυτο δίκιο όταν γράφεις ότι η νοοτροπία μας, μας εγκλωβίζει σε εθνοστρέφεια επαρχιωτικού χαρακτήρα.
    Και να προσθέσω - αν μου επιτρέπεις - αυτή η νοοτροπία μας κάνει και να χάνουμε πάντα τις παγκόσμιες εξελίξεις και τα γεγονότα - μοιραία - να μας προσπερνούν.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ fatfat 05/04/2010 21:50:02

      Πολύ σωστή η παρατήρησή σου. Ένα από τα απαραίτητα μέσα για να προλαβαίναμε τις παγκόσμιες εξελίξεις και τα γεγονότα, θα μπορούσε να είναι και η δυναμική πρόσδεση του οικουμενικού Ελληνισμού, διότι είμαστε έθνος με αριθμητικά (και όχι μόνο) ισχυρή οικουμενική παρουσία. Το κυριότερο όμως, όπως συχνά και από άλλους έχει εντοπιστεί, είναι η εκπόνηση εθνικής στρατηγικής σε όλους τους βασικούς τομείς που μπορεί αυτή να επιμερίζεται. Όμως ποτέ δεν είναι αργά και η επίγνωση Τιτανικού δεν αρμόζει να εκφυλίζεται σε αδράνεια πανικού.

  33. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 05/04/2010 21:36:36

    Μποτίλια καλωσόρισες.
    Μας έλειψες.
    Δυνατό μπάσιμο.
    Έβαλες δύσκολες ασκήσεις για το σπίτι.

    Η προβληματική του εξαιρετικού θέματος είναι αρκετή να τροφοδοτήσει για καιρό το "διασχολιασμό" στο Antinews.

    • Μποτίλια στο πέλαγος avatar
      Μποτίλια στο πέλαγος @ αλλενάκι 05/04/2010 22:07:17

      Σε ευχαριστώ, καθώς και τον smoking area για τις ευχές.
      Γνωρίζεις ότι συναισθηματικά ποτέ δεν έλειψα από εδώ.
      Επειδή προσπαθώ να είμαι διακριτικός, σκόπευα να γράψω μόνο ένα σχόλιο, αλλά η συζήτηση προκαλεί πάντοτε διάλογο.
      Συμφωνώ μαζί σου ότι η επιλογή της ανάρτησης παρέχει σημαντικές ευκαιρίες προβληματισμού, αλλά για τις εύστοχες επιλογές της διακρίνεται αυτή η σελίδα, ειδικά σε μέρες που είναι αργίες και παρέχεται καλύτερη χρονική ευχέρεια.

  34. AGR avatar
    AGR 05/04/2010 22:12:00

    «Στον απόηχο μιας από τις μεγαλύτερες αντιφασιστικές αντάρτικες νίκες στην Ευρώπη το ελληνικό αναντιστασιακό κίνημα, υποστηριζόμενο από περισσότερα από δύο εκατομμύρια πολίτες, προέλαυνε τον Οκτώβρη του 1944 για την απελευθέρωση της Αθήνας».


    Σαν να υπερβάλλουμε λίγο, κύριε καθηγητά (;)! Ε, όχι και 2 εκατομμύρια!!! Μην τρελαθούμε τελείως!!!Και ποια απελευθέρωση? Το αντιστασιακό κίνημα την απελευθεύρωσε την Αθήνα? Το '44 η Γερμανία ήταν πλέον ένας σωρός ερείπια... Μόνοι τους έφυγαν αποδεχόμενοι την ήττα τους απ' τους συμμάχους!

    Δε ξέρω τι ιστορία διαβάζει ο κύριος καθηγητής αλλά η επίσημη ιστορία (και όχι μόνο η αριστερίζουσα) αναγνωρίζει τον σημαντικό αντιστασιακό ρόλο των ΕΑΜ-ΕΛΑΣ στον αγώνα ο οποίος κορυφώνεται με την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου! Αναφέρει όμως και την πληθώρα των εγκλημάτων που διέπραξαν ενάντιον άλλων Ελλήνων! Και έτσι ξεκινά η πιο μαύρη σελίδα στην ιστορία του νεότερου ελληνισμού.

    Άνθρωποι που πολέμησαν για την απελευθέρωση της πατρίδας τους απ' τους Γερμανούς, έστρεψαν τα όπλα τους εναντίον της Ελλάδας προκειμένου να την κάνουν Ρωσία, Βουλγαρία, Αλβανία κλπ. Και εγκλημάτισαν με τέτοια βαρβαρότητα για να το πετύχουν, ενάντια στα αδέλφια τους και στον τόπο τους ,σε τέτοιο βαθμό, που οι Γερμανοί στα 4 χρόνια κατοχής δεν είχαν κάνει ποτέ(βλέπε Πηγάδα Μελιγαλά)! Τέτοια περιστατικά όμως η αριστερά θέλει να τα ξεχνά, να τα υποβιβάζει ή να τα διαστρεβλώνει!

    Η Συμφωνία αφοπλισμού της Βαρκίζας ήταν -ίσως - η λαμπρότερη στιγμή στην σταδιοδρομία του Γεωργίου Παπανδρέου, πραγματική προσφορά στην πατρίδα μας!

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ AGR 05/04/2010 22:49:34

      ΔΕν ηταν δικη του.Αυτος αρχισε αλλα ο Πλαστηρας τελειωσε.Στις 3 Ιανουαριου 1945 ο Παπανδρεου παραιτηθηκε και ανελαβε ο Πλαστηρας.

      • Μαρία avatar
        Μαρία @ ψυχραιμια 05/04/2010 23:14:44

        Εύστοχη διευκρίνιση. Το θέμα είναι ότι η παράνοια έληξε!

  35. Collateral Murder avatar
    Collateral Murder 06/04/2010 00:06:44

    πρεπει ολοι να το δειτε

  36. neotera avatar
    neotera 06/04/2010 07:09:04

    Η παράνοια είναι που από τη γερμανική κατοχή περάσαμε κατ' ευθείαν σε εγγλέζικη και αμερικάνικη δέσμευση της χώρας μας μέσω εμφυλίου ο οποίος ξεκίνησε πριν την αποχώρηση των γερμανών. Απ' αυτόν τον κύκλο "παραχωρήσεων" κυριαρχίας και από τη δέσμευση δεν ξεφύγαμε ποτέ, γεγονός που αποδεικνύεται περίτρανα σήμερα με την ολική παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας συνεπεία καταλήστευσης-υπερχρέωσης. Τότε οι εθνικές υπαναχωρήσεις οφείλονταν και ο εμφύλιος προκλήθηκε από ηγεσίες-ανδρείκελα είτε των σοβιετικών του ΚΚΕ δηλαδή, είτε των αγγλοαμερικάνων όπως η εν λόγω προδοτική φαμίλια και οι υπόλοιπες οι εξ' ίσου γνωστές. Τώρα η ολική χρεωκοπία της Ελλάδας οφείλεται πάλι στις προδοτικές ηγεσίες που λειτουργούν πλέον χωρίς κανέναν λαϊκό έλεγχο. Εχουν καταργήσει το δημοκρατικό σύνταγμα σημειωτέον για τις ανάτγκες του προδοτικού έργου τους...

  37. ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ avatar
    ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ 06/04/2010 09:36:03

    Πάντα σωστό το Time και up to date.Αν δεν παινέψεις και τον πατριώτη σου,ποιόν να παινέψεις;;;

  38. κοψοχέρης avatar
    κοψοχέρης 06/04/2010 09:39:08

    ΜΑΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΣ, ΚΥΡΙΕ.
    Ωραίο "σχέδιο" είχες για τους Έλληνες, Γιώργο Παπανδρέου.
    Αλλοίμονο στους νέους και στους άνω των 50 που ψάχνουν για δουλειά, σε κάθε νέα θέση εργασίας αντιστοιχούν 400 βιογραφικά υποψηφίων.
    Αλλοίμονο στους ιδιωτικούς υπαλλήλους, στην καλύτερη περίπτωση κάνουν το σκατό τους παξιμάδι μόνο για να συνεχίσουν να αναπνέουν.
    Αλλοίμονο στους ελεύθερους επαγγελματίες, δεν υπάρχει κλάδος που να μην είναι προβληματικός, στα όρια της κατάρρευσης είναι όλοι.
    Αλλοίμονο στους δημόσιους υπαλλήλους, ειδικά τους νεότερους, το ψωμί-ψωμάκι λένε και αγκομαχάνε για να βγάλουν το μήνα.
    Αλλοίμονο στους συνταξιούχους, κόβονται τα περισσότερα φάρμακα και από τη σύνταξη δεν μένει σάλιο κάθε μήνα.
    Ο Παπανδρέου νέκρωσε την οικοδομή, νέκρωσε το εμπόριο, νέκρωσε τη βιοτεχνία, νέκρωσε τον τουρισμό, νέκρωσε την αγροτική οικονομία.
    Ωραίο "σχέδιο" είχες ετοιμάσει για μας, κύριε πρωθυπουργέ.
    ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΝΕΚΡΩΣΕΣ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΠΟΙΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΘΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΤΩΝ ΚΑΝΑΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΩΝ, ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΚΡΥΨΗ ΤΗΣ ΣΠΑΤΑΛΗΣ, ΤΩΝ ΑΤΑΣΘΑΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΣΟΥ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑΣ ΚΥΡΙΕ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ;
    Μεθαύριο έρχεται και το Δ.Ν.Τ. για το ράψιμο του νέου κουστουμιού που θα μας ανακοινώσεις τέλος Μαίου.
    Φαίνεται σαν να μην έχει τέλος αυτός ο πράσινος Γολγοθάς.
    Μπράβο μας, τα βγάλαμε μόνοι μας τα ματάκια μας τον περασμένο Οκτώβρη.
    Tο 44% του Γιώργου πρέπει να γίνει μάθημα για τις επόμενες γενιές. Λέω να του στήσουμε και ένα "μνημείο πολιτικής υποκρισίας" για να μείνει στην ιστορία ο άνθρωπος.

    • κοψοχέρης avatar
      κοψοχέρης @ κοψοχέρης 06/04/2010 14:08:33

      Καλή η απορία σου, otiarpaxoume.
      Το χειρότερο είναι που είναι ακόμη στην αρχή.
      Εσύ αντέχεις ή μήπως είσαι από του λογοστούς Έλληνες που δεν έχουν ακόμη συνειδητοποιήσει την τραγική κατάσταση;
      Πρώτα θεός, εδώ θα είμαστε να τα συζητάμε.
      Αλήθεια, εσύ πόσο την πληρώνεις τη βενζίνη;

      • OtiArpaxoume avatar
        OtiArpaxoume @ κοψοχέρης 06/04/2010 17:02:18

        Κοψοχέρη δούλεψε λίγο περισότερο να σου φτάνουν και για βενζίνη. γιατί τώρα, αραχτός στο δημόσιο, σου κόψανε και το μισθό, πώς να μην είσαι σε τραγική κατάσταση.
        Καί όντας στην κατάσταση αυτή, που να σκεφτείς καθαρά για να καταλάβεις τι έφταιξε.

  39. Μαρία avatar
    Μαρία 06/04/2010 11:36:53

    "Διπλωμάτης εκ φύσεως εξέπληξε πολλούς στην Ελλάδα με τους επιδέξιους χειρισμούς της κρίσης".

    Αυτό το "εκ φύσεως" με σκότωσε! Κι αυτοί οι "επιδέξιοι χειρισμοί" πάλι; Ποιος τους ξεχνά;;; Μαδρίτη 1999 και γκρίζες ζώνες τότε..."τουρκικές κρουαζιέρες", "Βόρειες Μακεδονίες" και "όπλα πάνω στο τραπέζι" σήμερα!!! Σκέψου δηλαδή να έκανε αδέξιους χειρισμούς ο "εκ γενετής διπλωμάτης", τι είχε να γίνει...

  40. ETHEROVAMON avatar
    ETHEROVAMON 06/04/2010 11:59:46

    ΤΙ JEFFRY ΤΙ JAMES,TI MINESOTA TI NEW YORK????

  41. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 06/04/2010 13:50:30

    "Το ΠΑΣΟΚ του πατέρα του ήταν γεμάτο από σκληροπυρηνικούς κομματάρχες, όμως το κόμμα του Παπανδρέου είναι ένα πολύγλωσσο, εκλεπτυσμένο κόμμα γεμάτο από ανθρώπους σαν τη Τίνα Μπιρμπίλη, την νέα Υπουργό Περιβάλλοντος που εμφανίζεται στις συνεδριάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου φορώντας τζινς και κουβαλώντας τα χαρτιά της σε ένα σάκο της πλάτης."

    Τώρα μάλιστα!
    Ψωνίσαμε απο σβέρκο!(πως λέγεται αυτό στα αγγλικά?)
    Ξέχασε να πει το TIME, ότι η εν λόγω υπουργός, έχει μια μανία με τις ανεμογεννητριες, κάπως παρεξηγησιμη.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.