#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/01/2011 22:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ελεγχόμενη αναδιάρθρωση με αγορά παλαιών ομολόγων



Σας έχουμε προϊδεάσει από το Antinews για το σενάριο της ελεγχόμενης αναδιάρθρωσης, ένα σενάριο που έχει πολλές πτυχές και που μπορεί να είναι η τελική λύση για την Ελλάδα. Το δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας και οι εσπευσμένες διαψεύσεις από την κυβέρνηση προδιαθέτουν ξεκάθαρα για την υιοθέτηση άμεσα σχεδίου ελεγχόμενης αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους με “κούρεμα” των ομολόγων που διαθέτουν οι ιδιώτες. Δεν είναι καθόλου τυχαία η έκρηξη στο Χρηματιστήριο και η οποία σε καμιά περίπτωση δεν οφείλεται μόνο στις φοροελαφρύνσεις για τα μερίσματα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δίνονται φειδωλά από τη Γερμανία αλλά και που είναι αντικείμενο σκληρών παζαριών, το σχέδιο θα προβλέπει ελεγχόμενο hair cut ομολόγων με στόχο να ελαφρυνθεί η Ελλάδα από το υπέρογκο χρέος της.

Ουσιαστικά, το σενάριο που επεξεργάζονται είναι να δοθούν στην Ελλάδα επιπλέον χρήματα από τον Μηχανισμό Στήριξης, ένα νέο δάνειο δηλαδή. Με τα χρήματα αυτά η χώρα μας θα προχωρήσει στην επαναγορά ομολόγων που έχει εκδώσει τα προηγούμενα χρόνια, αλλά με τιμές που ισχύουν σήμερα και που είναι πολύ χαμηλότερες από τις αρχικές. Ετσι, θα αγοράσει χρέος αλλά με λιγότερα χρήματα με ζημία ουσιαστικά αυτών που κρατούν στα χέρια τους τα ομόλογα αυτά. Η αγορά μπορεί να γίνει μέσω της δευτερογενούς αγοράς και με τα δανεικά που θα μας δώσουν οι ξένοι αφού πρώτα ανακοινωθεί η επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής των δανείων.

Φυσικά, όλα αυτά για να γίνουν συνεπάγονται δύο πράγματα: Να πείσει η Μέρκελ και οι άλλοι ηγέτες τους πολίτες τους ότι δεν θα πληρώσουν από την τσέπη τους το ελληνικό πρόβλημα. Και δεύτερον να λάβει η Ελλάδα σαφείς δεσμεύσεις ότι θα προχωρήσει σε νέα μέτρα και σκληρή δημοσιονομική πειθαρχία για πάρα πολλά χρόνια. Βεβαίως, συνεπάγεται και τη μείωση του επιτοκίου από το 5% που είναι σήμερα, ίσως και στο μισό.

Ενα σημείο που πρέπει να προσεχθεί είναι η αντίδραση των ξένων θεσμικών κεφαλαίων που έχουν αγοράσει όλα αυτά τα χρόνια ελληνικά ομόλογα και που μπορεί να δουν να γίνεται “κούρεμα” έως και 50%. Είτε θα πρέπει να λάβουν ανταλλάγματα είτε θα κόψουν την Ελλάδα από το χάρτη των τοποθετήσεών τους. Γι' αυτό και η Κομισιόν θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι όταν η Ελλάδα βγει στις αγορές για να δανειστεί θα πρέπει να υπάρχουν και αγοραστές, πιθανότατα μέσω του Μηχανισμού Στήριξης και της ΕΚΤ που θα σπεύσει να αγοράσει.

Φυσικά, θεσμικοί που έχουν απίστευτα ποσά σε ελληνικά ομόλογα (Γερμανοί φέρεται να έχουν περί τα 40 δισ. ευρώ) θα προτιμήσουν να πάρουν τα μισά στο χέρι παρά να αφήσουν την Ελλάδα να κηρύξει στάση πληρωμών και να μην πάρουν τίποτε.

Από την πλευρά της κυβέρνησης, παρά τις χλιαρές διαψεύσεις, το σενάριο της ελεγχόμενης αναδιάρθρωσης μέσω της αγοράς ομολόγων, κερδίσει έδαφος. Αλλωστε είναι ένα σχέδιο που μελετούσε και ο Λουκάς Παπαδήμος. Μια τέτοια λύση θα μπορούσε να εμφανιστεί ως ιδανική περίπτωση, εκτός ίσως από τα σκληρά μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν τα επόμενα χρόνια. Ετσι, θα μπορέσει ο κ. Παπανδρέου να πάει σε εκλογές με το... αβαντάζ της αναδιάρθρωσης η οποία φυσικά θα “πλασαριστεί” ως η μόνη διέξοδος.

Δείτε και μερικά από όσα έχουμε γράψει σχετικά:

Ύποπτα παιχνίδια με την αναδιάρθρωση του χρέους

Economist: Ωρα για αναδιάρθρωση

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 19/01/2011 22:42:18

    Άλλη μία εξέλιξη που συνηγορεί προς την κατεύθυνση της αναγκαιότητας να βγει ο Σαμαράς μπροστά, χωρίς μισόλογα και περιστροφές, και να δώσει στο λαό να καταλάβει τι θα σημαίνει αυτό που πάνε έτεχνα να του σερβίρουν ως "μαγικό γιατρικό".

  2. anonymous avatar
    anonymous 19/01/2011 22:51:49

    Αυτό το σενάριο πιπίλιζε και ο Ανδρουλάκης σε κάτι εκπομπές του. Έλεγε να τα αγοράσουμε σε τιμές αγοράς που τότε ήταν στο 67% της ονομαστικής. Το χρέος θα μπορούσε να μειωθεί περί το 30% αν και ίσως τελικά το ποσοστό να είναι μικρότερο γιατί αν π.χ. σκουπίσεις τα ομόλογα που διατίθενται προς πώληση, και αυτά είναι πχ. το 10% των εκδοθέντων, για το υπόλοιπο 90% οι τιμές θα ανέβουν. Όσο πιο πολύ αγοράζεις τόσο θα ανεβαίνουν οι τιμές. Επίσης πρέπει να δεχτεί και αυτός που τα διακρατεί να σου τα πουλήσει. Εγώ δε θα δεχόμουν και θα τους έλεγα πτωχεύστε κι ότι βγάλει η εκκαθάριση. Ακόμη και τώρα κάποιοι που έχουν ομόλογα Αργεντινής δε δέχονται να τα δώσουν σε χαμηλές τιμές όπως τους προτείνει η κυβέρνηση της Αργεντινής.

    Το σενάριο δηλ. είναι πολύ όμορφο για να είναι αλήθεια. Το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να αγοράζουν ότι πωλείται. Π.χ. να τα αγοράζει η ΕΚΤ και μετά να γίνει μια συνολική συμφωνία να τα αγοράσουμε από την ΕΚΤ στην τιμή που τα πήρε συν ένα λογικό επιτόκιο για το χρονικό διάστημα που τα διακράτησε μέχρι να τα επαναγοράσουμε εμείς.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ anonymous 20/01/2011 15:57:23

      Το "σενάριο" είναι ακριβώς αυτό που γράφεις στην τελευταία παράγραφο.
      Όσοι ήδη "πούλησαν" η πουλούν τώρα ή θα πουλήσουν στη μεταβατική φάση στην ΕΚΤ, θα χάσουν - πούλησαν στα χαμηλά. Η ΕΚΤ θα βγάλει κάτι - χάρις στη χαμηλή τιμή αγοράς. Μετά θ' ανέβουν οι τιμές, και όσοι διακράτησαν δεν θα βγουν χαμένοι (στη χειρότερη περίπτωση).
      Το "σενάριο" - άν ισχύσει, πράγμα αμφίβολον - λέει ότι κάποιοι θα πιαστούν "αμερικάνοι" (άν ξέρεις την έκφραση): Αυτοί που "σορτάρανε" το Ευρώ. Να γιατί ανεβαίνει το Ευρώ.

  3. Ταλας avatar
    Ταλας 19/01/2011 22:54:48

    Αυτο ειναι καλο ή κακο;
    Εφ'οσον ανεβαινει το χρηματιστηριο απο αυτο τον λογο, οπως αναφερετε στο κειμενο, αυτο δεν σημαινει οτι αυτη η λυση θα ειναι θετικη για την ελλαδα;

  4. petros avatar
    petros 19/01/2011 22:55:27

    λοιπόν χρωστούσαμε 320 δις προ μνημονίου!!
    η σημερινή αξία τους είναι περίπου 170 δις οκ?
    πήραμε 120 με μνημόνιο
    μας δίνουν άλλα 170 και αγοράζουμε το παλιό χρέος!!!
    χρωστάμε 120+170=290 δις...μια χαρά θα μου πεις...που είναι η παγίδα???
    μετατρέψαμε ενα χρέος 320δις σε χρέος 290δις με εμπράγματες ασφάλειες
    .... καλές κατασχέσεις να έχουμε!!!

    • neos agrotis avatar
      neos agrotis @ petros 19/01/2011 23:12:10

      Τα 110 απο τα 120 ειναι για εξοφληση μέρους των 320.
      Αρα ας ειμαστε ρεαλιστές, αν πεσουμε στα 200δισ χρέος, και μειώσουν το επιτόκιο δεν είναι άσχημα. Το πρόβλημα ομως δεν θα λυθεί γιατι η ελληνική οικονομία δεν είναι ανταγωνιστική. Δεν μπορούμε να παράγουμε τίποτα. Η μείωση των μισθών δεν αρκεί.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ petros 19/01/2011 23:22:31

      that's the name of the game!

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 19/01/2011 23:23:37

        H απάντηση ειναι για το σχόλιο του Πέτρου.

        • petros avatar
          petros @ Κώστας Ροδινός 19/01/2011 23:31:00

          τα 120 ειναι για τοκους!!!

      • petros avatar
        petros @ Κώστας Ροδινός 19/01/2011 23:32:08

        εσυ καταλαβες τι λεω ...ο αλλος ασ διαβασει τους ορους του μνημονιου!!!!

        • petros avatar
          petros @ petros 19/01/2011 23:39:46

          neos agrotis ....δεν εχεις καταλαβει τι πανε να κανουν
          παλια που λες χρωστουσαμε 320 αλλα δεν ειχε εμπραγματες ασφαλειες δηλαδη αν θελαμε τα αποπληρωναμε καλη πιστη υπηρχε ηταν σαν ενα δανειο πουπηρες απο τη γιαγια σου ...χρωστα αλλα ρε παιδι μου και να μη τα πληρωνες δεν εγινε κατι...απλα θα στεναχωριονταν η γιαγια σου
          το δανειο των 120 δις ειναι για τοκους και οχι αποπληρωμη του παλιου χρεους ...δηλαδη το χρεος συνεχως αυξανει
          320+120 =440 περιπου
          αλλα το νεο δανειο δεν το πηρες απο τη γιαγια σου το πηρες απο τη μαφια ...λεγε με ευρωπη και δντ
          αυτοι που λες εβαλαν το γιωργο να υποθηκευσει τη χωρα ....ξερεις το σπιτι και αυτο το σπιτι εχει θυσαυρο...λεγε με πετρελαιο λεγε με αεριο λεγεμε ουρανιο στη μακεδονια
          αν λοιπον μετατρεψουμε το παλιο χρεος σε νεο με εμπραγματες ασφαλειες και δεν μπορεσουμε να το αποπληρωσουμε τοτε απλα θα κατασχεσουν τα παντα
          αυτα...ελπιζω να καταλαβες νεε αγροτη

          • Α.Κ. avatar
            Α.Κ. @ petros 20/01/2011 12:06:08

            Ενδιαφέροντα τα σχόλιά σου Πέτρο. Μπορείς, αν ξέρεις, να που χωστάμε τι; Υπάρχει κάποια διαδικτυακή πηγή για να δω σε ποιους (π.χ. ιδιώτες ξένους, ιδιώτες Ελληνες, ξένες τράπεξες, ελληνικές τράπεζες κτλ.) χρωστάει η Ελλάδα και πόσα χωστά;
            Ευχαριστώ.

          • petros avatar
            petros @ Α.Κ. 20/01/2011 23:23:57

            φιλε μου και εγω διαβαζω ...εδω και ενα περιπου χρονο οπως και ολη η ελλαδα... το κακο ειναι οτι δεν το εκανα/καναμε παλιοτερα και μας εφεραν εδω...
            1.sofokleous10.gr
            2.analitis.com
            3.antinews
            4.olympia.gr
            κ.τ.λ
            και γενικα σε διαφορα blogs

          • ekiourk avatar
            ekiourk @ petros 20/01/2011 15:27:43

            Τα είπες πολύ σωστά..ξεπούλημα ενός ολόκληρου έθνους, φυσικό πλούτο και εργατικό δυναμικό.
            Και πριν γίνουν οι κατασχέσεις ετοιμάζουν το έδαφος μειώνοντας μισθούς κτλ έτσι ώστε οι δούλοι να συμφέρουν, όλη η υποδομή (δρόμοι, τρένα, ενέργεια, τηλεπικοινωνίες κτλ) κερδοφόρα με ακριβά τιμολόγια κ φθηνό μισθολόγιο καθώς και συμφωνίες με γείτονες για να μην έχουν προβλήματα όταν έρθουν στο να εκμεταλλευτούν φυσικούς πόρους όπως τα πετρέλαια. Γίνετε πολύ δουλειά και γρήγορα για το συμφέρων όχι του ελληνικού λαού φυσικά.

  5. leftayparxoyn avatar
    leftayparxoyn 19/01/2011 22:59:08

    Δηλαδή θα μας πουλήσουν τα ομόλογα μας που αγοράζει (σε χαμηλές τιμές ) εδώ και ένα χρόνο ο Τρισέ και η ΕΚΤ .
    Με το αζημίωτο βεβαίως βεβαίως..

  6. SKAIs avatar
    SKAIs 19/01/2011 23:01:51

    ENTAΞΕΙ, ΩΡΑΙΟ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ, ΘΑ ΜΑΣ ΣΩΣΕΙ ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΤΟΝ ΨΗΦΙΣΟΥΜΕ. ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ; ΠΟΙΟ ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ ΘΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΦΟΥ Ο ΛΑΟΣ ΤΑ ΘΕΛΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ. ΞΕΡΟΥΝ ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ. ΣΤΟ ΒΙΑΣΜΟ ΛΕΝΕ ΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟΛΑΥΣΕ ΤΟ!!!!

  7. rally monkey avatar
    rally monkey 19/01/2011 23:05:31

    εαν οι πραξεις στην δευτερογενη αγορα ειναι 'εθελοντικες' (αν παμε δηλ. σε voluntary tender offer - προταση εξαγορας) η ολη ασκηση δεν καταγραφεται σαν Event 'αναδιαρθρωσης'/χρεωκοπιας' κλπ και η χωρα ειναι 'καθαρη' - θα βγει χρεος απο τις μπροστινες ληξεις και θα αντικατασταθει με πιο μακροπροθεσμο με ευνοικοτερο επιτοκιο (καλο ακουγεται γιαυτο δεν το πιστευω ..- να δουμε λεπτομεριες )
    Εν τω μεταξυ υπουλο παιχνιδι απο Παγκαλους Καρατζαφερηδες & αλλους τετοιους τυπους που φτιαχνουν κλιμα για 'επιμηκυνση' σε ΟΛΟΥ του χρεος και οχι μονο για τα δανεια της Τροικας ..να χρεωκοπησει η χωρα με το ζορι και με σταμπα δηλαδη και μετα να πανηγυριζουμε για την επιτυχια ... )

  8. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 19/01/2011 23:54:36

    Το δημόσιο χρέος στο ονομαστικό ύψος που βρίσκεται σήμερα, είναι μη διαχειρίσιμο. Μη βιώσιμο. Πολλοί είναι αυτοί που αναφέρουν (και ο Τσίπρας σήμερα) ότι στο τέλος του 2013 θα είναι 180% του ΑΕΠ. Τόκοι 20 + δις ευρώ σε έσοδα 51 δις, ίσως και λιγότερα λόγω της ύφεσης.

    Ως εκ τούτου ζητούνται σοβαρές ρεαλιστικές, αλλά πάνω απ' όλα πατριωτικές λύσεις. Και κυρίως πως θα εξαλειφθούν τα προβλεπόμενα από τη δανειακή σύμβαση. Πάντα κάτω από τη βασική θέση, ότι το κράτος υπάρχει για να εξασφαλίζει τη ζωή την ευημερία και την ασφάλεια των πολιτών και κυρίως την ασφάλεια της χώρας.

    Επιμήκυνση σημαίνει περισσότερους τόκους, δηλαδή περισσότερο χρόνο εξάρτησης.

    Η Μέρκελ πρότεινε να συμμετάσχουν και οι ιδιώτες στην "διευκόλυνση" των υπερχρεωμένων κρατών. Φαντάζομαι ότι εννοούσε να δεχθούν την απάλειψη μέρους του χρέους. Κούρεμα των ομολόγων δηλαδή. Εδώ στην Ελλάδα, μάλλον δεν αποδέχθηκαν ευνοικά αυτή τη πρόταση. Αυτό με βάζει στην υποψία ότι ένα μεγάλο μέρος των Ελληνικών ομολόγων βρίσκεται σε Ελληνικά χέρια, άσχετα με ποιο τρόπο τα αγόρασαν. Αν συμβαίνει αυτό, δεν πρέπει να μας κόφτει ιδιαίτερα αν κουρευτούν τα Ελληνικά ομόλογα.

    Ανεξάρτητα όμως από το τι πιστεύω εγώ, το μεγάλο ζητούμενο είναι αν η χώρα μπορεί να εξυπηρετήσει αυτό το τεράστιο χρέος. Και ακόμη αν την εξυπηρέτηση του χρέους θα πρέπει να την αναλάβουν αυτοί που κατά βάση δεν ευθύνονται και που δεν έχουν ωφεληθεί.

    Το κράτος υπαρχει για το λαό και το έθνος και όχι για τους τοκογλύφους, ντόπιους και διεθνείς.

    Επίσης οι δύο μεγαλύτεροι Έλληνες πολιτικοί, ο Τρικούπης και ο Βενιζέλος προτίμησαν να πουν δεν πληρώνουμε. Και όμως η Ελλάδα σύντομα συνήλθε και όχι μόνο αυτό, αλλά μπόρεσε να λάβει μέρος σε δύο μακροχρόνιους πολέμους.

    • petros avatar
      petros @ Αρματιστής 20/01/2011 00:03:21

      Εδώ στην Ελλάδα, μάλλον δεν αποδέχθηκαν ευνοικά αυτή τη πρόταση. Αυτό με βάζει στην υποψία ότι ένα μεγάλο μέρος των Ελληνικών ομολόγων βρίσκεται σε Ελληνικά χέρια, άσχετα με ποιο τρόπο τα αγόρασαν. Αν συμβαίνει αυτό, δεν πρέπει να μας κόφτει ιδιαίτερα αν κουρευτούν τα Ελληνικά ομόλογα......
      φιλε μου οι ελληνικες τραπεζες αγοραζαν ελληνικα ομολογα και εξακολουθουν να αγοραζουν επισης τα ταμεια αγοραζαν ελληνικα ομολογα...
      αν γινει αυτο πρεπει να μασ κοφτει γιατι θα καταρευσει το τραπεζικο και το ασφαλιστικο συστημα....

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ petros 20/01/2011 00:26:37

        Petros,
        Ολες οι ελληνικές τράπεζες έχουν ελληνικά ομόλογα.
        Και τα ασφαλιστικά ταμεία επίσης.
        ....Πρωταθλήτρια η ΕΘΝΙΚΗ.
        Ψάξε να δείς γιατί έφυγε ο κ. Τάκης απο την Εθνική;

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ petros 20/01/2011 00:29:35

        petros
        Ποια είναι η ρεαλιστική πρόταση;
        Εγώ χωρίς να γνωρίζω από οικονομικά, στηριζόμενος μόνο στην απλή λογική, πιστεύω στο κούρεμα. Με τη ψιλή μάλιστα. Όλοι θα χάσουν. Και η Ελλάδα και οι πιστωτές και τα ταμεία και οι τράπεζες και οι ιδιώτες. Πιστεύω όμως ότι είναι η μοναδική ελπίδα.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ Αρματιστής 20/01/2011 00:35:10

          Σωστά πιστεύεις, 100% σωστά, το θέμα είναι ποιος επιβάλει όρους. Και τι όρους. Και υπάρχει ένας χρυσός κανόνας. Για να είναι καλό το κούρεμα πρέπει να είναι βιώσιμος ο κουρεμένος!

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Αρματιστής 20/01/2011 00:53:13

          Αρματιστή,
          Και αν ακόμα το ....κουρέψουμε το χρέος με την ψιλή, υπάρχει ένα σοβαρό θέμα: θα καταγγελθεί η δανειακή σύμβαση με ΔΝΤ-ΕΕ-ΕΚΤ;
          Με τη δανειακή σύμβαση το χρέος μας γίνεται πλέον ενυπόθηκο, ενώ μέχρι τον Μαϊο του 2010, δεν ήταν!

          • petros avatar
            petros @ Κώστας Ροδινός 20/01/2011 02:36:03

            πες τα κωστα!!! επιτελους καποιοι μιλανε και ξερουν τι λενε!!!
            αν τα μετρα ειχαν ληφθει αμεσως μολις βγηκε ο κυριος μηδεν εισ το πηλικιο δεν θα χρειαζονταν 120 δις αλλα μονο 30 σημφωνα με τον γκορντον μπραουν!!!
            μια μικρη χρονικη και νοητηκη υστερηση καποιον (εσκεμενη κατεμε κ βασει σχεδιου)
            μασ εφτασε εδω!!!
            τωρα το μονο που μπορουμε να κανουμε ειναι να περιορισουμε το μεγεθος της ανεπανόρθωτης ζημιας. ειμαστε δεμενοι χειροποδαρα ελαχιστα μπορουμε να κανουμε.....
            ισως μια καλη διαπραγματευση με τους εβραιους για την α.ο.ζ μιας και μας εχουν αναγκη προκειμενου να σπασουν τον κυκλο που κλεινει γυρω απο το ισραηλ
            ισως μια καλη διαπραγματευση με τους αραβες
            ελαχιστα μπορουν πλεον να γινουν αλλα πρεπει να γινουν ταχυτατα και απο ανθρωπους που ξερουν
            υ.γ ουτε εγω εχω οικονομικες γνωσεις απλα διαβαζω κ δεν εχω στοκο στο μυαλο και τσιμπλα στο ματι ...

  9. panos avatar
    panos 19/01/2011 23:55:13

    ΣΑΣ ΠΡΑΚΑΛΩ ΜΠΟΡΙ ΚΑΠΙΟΣ ΝΑ ΜΟΥ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΓΙΑΤΙ ΟΛΟΙ ΣΙΓΚΡΙΝΟΥΝΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΑ ΟΙΝΟΝΙΜΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΓΕΤΙΝΗ ΜΕ ΤΗ ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΗΝ ΝΙΚΑΡΑΓΟΥΑ ΠΟΥ ΣΕ ΠΛΙΘΗΣΜΟ ΚΑΙ ΣΕ ΕΚΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΟ ΙΔΙΟ

  10. panos avatar
    panos 20/01/2011 00:27:45

    ΣΥΓΝΟΜΗ ΓΟΥΑΤΕΜΑΛΑ ΕΝΟΟΥΣΑ

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ panos 20/01/2011 00:37:15

      δεν νομίζω συγκρίνουμε τίποτα. Αυτό που γίνεται δεν έχει προηγούμενο. Στις άλλες χώρες κοιτάμε για μεθοδολογίες μόνο. Η Αργεντινή πχ δεν είχε "Ενωμένη Ευρώπη" να ελέγχει και Αμερικάνους και Ρώσους να σφυρίζουν ο καθένας το τραγούδι του...

      • petros avatar
        petros @ archaeopteryx 20/01/2011 02:40:06

        η αργεντινη μοιαζει με την ελλαδα
        ειχε σνδεσει το πεσο με το αμερικανικο δολλαριο
        οποτε αρχικα επεσαν τα επιτοκια δανεισμου οπως εδω κ λογω σκληρου νομισματος καταστράφηκε η παραγωγικη της δυναμη επισης ειχε μια κλικα πολιτικων πουλημενων οπως και εδω ...κυκλοφορει ενα βιντεο...οποιος το δει θα καταλαβει ποσο ομοιοι ειμαστε με την αργεντινη...

  11. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 20/01/2011 00:28:46

    αυτό το "να μην πάρουν τίποτα" σε στάση πληρωμών, δεν μου αρέσει (μάλλον έτσι το περνάνε) και είναι εκ του πονηρού.

    Στάση πληρωμών δεν σημαίνει "δεν σου δίνω τίποτα". Σημαίνει δεν σου δίνω τώρα, θα υπολογίσω τι μπορω να σου δίνω, έλα σε 3 μέρες να τα ξαναπούμε.

    Προφανώς υποτιμούμε τις πολιτικές πιέσεις στις έξω χώρες. Πες το ελεγχόμενο, πες το μπανάνα, πες το ότι νάναι. Αναδιάρθρωση. Ποιός έχει το πάνω χερι στην κπυβέντα και τι θα δώσουμε σε αντάλλαγμα (ουου θα δώσουμε)

    Την έκρηξη του χρηματιστηρίου, περιμένω να δω εάν θα είναι ...αειφόρα.

    Το ότι πέφτει το δολάριο μου λέει ότι δεν θα χαλαρώσουν το ευρώ για πάρτη μας. Θα γράψουν ζημιές και θα είμαστε υποθηκευμένοι κλπ. Αν μου άρεσε η "Ευρώπη" θα έλεγα "το ενδεδειγμένο". Αλλά προτιμώ φτωχός στο Μισισίπη από φτωχός στην Κόρινθο. Ίσως γι αυτό πέφτει το δολάριο... είναι πιο ...σοσιαλιστές οι Αμερικάνοι.

    Να δω την Ευρώπη περιορισμένη στην εσωτερική της αγορά... Που θα είναι μόνο η Βόρεια... Κάτι δεν δένει, αλλά είμαι ...πρασινισμένος.

  12. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 20/01/2011 00:41:27

    Βεβαίως μια ρεαλιστική λύση για την εξυπηρέτηση του δημόσιου χρέους και αποφυγή της χρεοκοπίας, θα ήταν υψηλός ρυθμός ανάπτυξης άνω του 3%, αύξηση των δημοσίων εσόδων με πάταξη της φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής και κλείσιμο πλεονασματικών προϋπολογισμών. Όμως αυτά για τη χώρα μας, ειδικά το 2ο και το 3ο αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός.

  13. Sofie avatar
    Sofie 20/01/2011 00:49:12

    Εγώ δεν καταλαβαίνω πως το κούρεμα των ομολόγων και η ενδεχόμενη αναδιάρθρωση επέδρασε θετικά στο χρηματιστήριο....

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Sofie 20/01/2011 01:12:59

      Μόνο γιατί σηματοδοτεί ΜΗ ΑΜΕΣΗ ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ. Έχει λογική, δεν την συμμερίζομαι, αλλά δεν εχει σημασία τι συμμερίζομαι εγώ.

      Τελευταία, το ΧΑ ανεβοκατεβαίνει με τις προσδοκιες του κλεινουμε δεν κλέινουμε. Αν αύριο πει μια μπουρδα η Μέρκελ, θα το ξαναδείς κάτω.

      Αυτά βραχυπρόθεσμα. Τι θα παράγουν αυτές οι εταιρίες και σε ποιόν α το πουλάνε... ο ΓΑΠ μπορεί και να μην το προλάβει (και όχιμόνο ο ΓΑΠ)

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Sofie 20/01/2011 01:17:40

      και ο κόσμος έχει βαρεθεί την Ελληνική διαχείρηση του μαγαζιού και προτιμάει υπαλληλήκι σε ξένο.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Sofie 20/01/2011 01:33:07

      ακριβως επειδη φανηκε σαν λυση η οποια *δεν* εχει haircut,
      οσοι εχουν γραψει χασουρα ηδη ξεφορτωνονται τη θεση τους στην τιμη της αγορας και το κρατος εχει λιγοτερο χρεος να αναχρηματοδοτησει τα επομενα χρονια (μιας και αποσυρονται παλια ομολογα και αντικαθιστανται με μακροπροθεσμα)

  14. ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΟΣ avatar
    ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΟΣ 20/01/2011 00:54:16

    Οι ελληνικές τράπεζες έχουν ομόλογα με αξία 45 δις. Το νούμεο είναι μεγάλο, αλλά μπορούν να αντέξουν μία 30% μείωση. Άλλη λύση δεν υπάρχει. Φαίνεται καθαρά από το http://www.x-hellenica.gr/PressCenter/Articles/2265.aspx . Πάντως, δεν θα είναι καθόλου εύκολο για να γίνει και δεν νομίζω ότι για αυτό ανέβηκε το ΧΑΑ.

  15. rally monkey avatar
    rally monkey 20/01/2011 01:25:08

    @Αρματιστης
    συγχεουμε ορισμενα πραγματα
    - τα επιτοκια με τα οποια δανειζοταν η χωρα ηταν *επιπεδου γερμανιας* (εστω οχι πολυ μακρια +1% - αρα οχι τοκογλυφικα)
    - το υψος του χρεους ειναι αποκλειστικη ευθυνη της χωρα
    - η προταση της Μερκελ αφορα κατοχους *τραπεζικων* ομολογων 'νεου τυπου' (δηλ. απο 2013 κ μετα) οι οποιοι παραδοσιακα στην Ευρωπη σε περιπτωση χρεωκοπιας βρισκονται pari passu με τους καταθετες (..σκεψου Ελληνικες τραπεζες τιγκα στο ΟΕΔ μετα απο haircut και μετα σκεψου τον λογαρισμο σου)
    - η αξιοπιστια (πιστοληπτικη, οτιδηποτε) και ειδικα σε επιπεδο χωρας απαιτει προσπαθεια απο πολλες γενιες για να χτιστει. Τωρα γιατι αυτο δεν απασχολησε τους ΓΑΠ&Co οπως και οσους προτεινουν χρεωκοπιες ελαφρα τη καρδια ειναι αλλο (τεραστιο) θεμα
    - ζητουμενο ειναι - ανακτηση αξιοπιστιας - εκλογικευση /επαναδιαπραγματευση των ορων του *δανειου* απο την τροικα (*οχι αναδιαρθρωση* συνολικου χρεους ) - εμπρακτο συμμαζεμα των δημοσιονομικων του κρατους
    - αυτα θα οδηγουσαν σε πτωση το κοστος δανεισμου και η κατασταση θα γινοταν διαχειρισιμη ..
    χωρις σοβαρο πατριωτη πρωθυπουργο βεβαια αυτα ειναι αδυνατο να συμβουν

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ rally monkey 20/01/2011 12:51:15

      rally monkey

      Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις σου. Δηλώνω πάντοτε ότι ελάχιστα γνωρίζω από οικονομία, αλλά προσπαθώ να προσεγγίσω το πρόβλημα με την απλή λογική ενός ανθρώπου που σκέπτεται. Έχεις δίκιο για τα επιτόκια. Η Ελλάδα μέχρι τον Ιανουάριο του 2010 δανειζόταν λίγο ακριβότερα από τη Γερμανία, μολονότι ΓΑΠ και Παπακωνσταντίνου βυσσοδομούσαν στο εσωτερικό και το εξωτερικό σε βάρος της οικονομίας της χώρας. Παρ' όλα ταύτα, όλοι αναγνωρίζουν ότι το 2013 θα χρειαζόμαστε ετησίως περί τα 20 δις ευρώ για τόκους … και αυτό δεν είναι βιώσιμο. Αν συνεχίσουμε να πληρώνουμε τέτοιους τόκους θα καταλήξουμε αργά ή γρήγορα Γουατεμάλα (δεν ξέρω αν είδες τον ΕΞΑΝΤΑ χθες).

      Χρειάζεται λοιπόν και κατά την άποψη μου, κάποια λογική εθνική και ρεαλιστική λύση. Προτάσεις;

      Τα περί αξιοπιστίας που γράφεις τα ασπάζομαι. Η Ελλάδα όμως και στο παρελθόν χρεοκόπησε και πάλι μπόρεσε να βγει στις αγορές και μάλιστα σύντομα. Η αξιοπιστία οπωσδήποτε κτίζεται. Κτίζεται όμως κυρίως αν είσαι αξιόπιστο κράτος στο εσωτερικό σου και όχι αν είσαι κράτος παρίας. Κτίζεται αν μπορείς να παρουσιάσεις αξιόπιστα στοιχεία και αν έχεις σοβαρή διαχείριση, αν μπορείς να κλείνεις ισοσκελισμένους προϋπολογισμούς ή και πλεονασματικούς, αν δεν έχεις εκτεταμένη φοροδιαφυγή, αν τιμωρείς τη διαφθορά, αν δεν παραγγέλνεις υποβρύχια που βρίσκονται μόνο στα χαρτιά, αν μπορείς να προστατεύσεις τα σύνορά σου και γενικά αν δεν είσαι κράτος του κώλου, κράτος μπουρδέλο δηλαδή. Η πληρωμή των χρεοστούμενων έρχεται σε δεύτερη μοίρα, πάντα κατά τη γνώμη μου.

  16. petros avatar
    petros 20/01/2011 03:28:47

    Κωστα ποιον εννοείς τον αραπ...
    αυτος εφυγε εδω και καιρο αφου πουλσε τις μετοχες με αρκετα μεγαλο κερδος...τωρα ειναι σε καποια τραπεζα του καταρ...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ petros 20/01/2011 09:39:23

      Aκριβώς,
      το παρασκήνιο της αποχώρησής του έχει ενδιαφέρον και το τι επακολούθησε

  17. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 20/01/2011 08:42:06

    Αγαπητέ Κώστα το έγραψα:
    Ρεαλιστική λύση που να περιλαμβάνει και των αποικιακών όρων της δανειακής σύμβασης.

    Είναι δυνατό; Δεν ξέρω. Ας απαντήσουν αυτοί που ξέρουν οικονομικά.

  18. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 20/01/2011 08:43:24

    Αγαπητέ Κώστα το έγραψα:
    Ρεαλιστική λύση που να περιλαμβάνει και την απάλειψη των αποικιακών όρων της δανειακής σύμβασης.

    Είναι δυνατό; Δεν ξέρω. Ας απαντήσουν αυτοί που ξέρουν οικονομικά.

  19. factorx avatar
    factorx 20/01/2011 11:44:05

    Σχέδιο «μερικής διαγραφής» του ελληνικού χρέους εξετάζει η Ευρωζώνη - «Οχι» του Βερολίνου στα ευρω-ομόλογα
    Τα κράτη μέλη της ευρωζώνης εξετάζουν ένα σχέδιο που θα δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα και την Ιρλανδία να διαγράψουν μέρος του χρέους τους μέσω της Ευρωπαϊκής Διευκόλυνσης Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF), σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής έκδοσης των «Financial Times» σήμερα Πέμπτη.

    Σύμφωνα με τους «Financial Times Deutschland», οι υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης φέρεται να συζήτησαν την ιδέα στην τακτική συνεδρίασή τους, στις Βρυξέλλες, την περασμένη Δευτέρα.

    Το σχέδιο προβλέπει την αγορά ομολόγων από το EFSF ή την παροχή δανείων με ευνοϊκούς όρους σε αυτά τα κράτη που θα χρησιμοποιούνται για την επαναγορά του χρέους και τη μείωση των υποχρεώσεών τους.

    Πάντως, την Τετάρτη Αθήνα και Βερολίνο διέψευσαν φήμες ότι η Γερμανία εξετάζει σχέδιο που θα επιτρέπει στην Ελλάδα να επαναγοράσει το χρέος της μέσω του EFSF.

    Σήμερα, Πέμπτη, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, μιλώντας στο κοινοβούλιο της χώρας, επανέλαβε ότι η χώρα του αντιτίθεται στην ιδέα έκδοσης ευρω-ομολόγων.

    «Η Γερμανία αντιτίθεται στα ευρω-ομόλογα. Πρέπει να είμαστε οι φρουροί του ευρώ», είπε.

    Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&ct=3&artId=379299&dt=20/01/2011#ixzz1BZDlzA8T

  20. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 20/01/2011 12:53:31

    το Δολαλριο 1,34540 με το πετρελαιο στα 99.36 !!…
    Σου φθηναινω το Δολλαριο σου ανεβαζω το πετρελαιο και η βιομηχανια της Ευρωπης ειναι πολυεξοδη.. ενεργειακα.. δεν καταλαβαινει κανεις οτι οι “ αγορες” παιζουν και κανουν παρτυ με την Ευρωπη? αντι να κατεβουν ολοι εδω στο Αιγαιο και Κρητικο πελαγος να βγαλουμε πετρελαιο και Φ Αεριο για ολους… συζητουν για Ευρωομολογα και αναδιαρθρωσεις.. ελεος. Ισχυρο Ευρω, ακριβοτατο πετρελαιο.. και το αποτελεσμα ειναι κοκκινο.-

    ΠΠ

  21. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 20/01/2011 14:20:38

    Το νέο "σενάριο που διέρρευσε" στους FT Deutschland μιλά για επαναγορά από την Ιρλανδία και Ελλάδα δικών τους παλιών ομολόγων, που στο χρόνο επαναγοράς θα κατέχει η ΕΚΤ ή το Ευρωπαϊκό Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (EFSF).
    Προς το παρόν, ομόλογα έχει τη δυνατότητα να αγοράζει (και έχει ήδη αγοράσει αρκετά είτε στη δευτερογενή αγορά - στις τρέχουσες "πεσμένες τιμές", είτε διμερώς από τράπεζες) μόνον η ΕΚΤ, ενώ το EFSF μπορεί μόνον να εκδίδει ομόλογα, όχι να αγοράζει.
    Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τους συμμάχους της θέλει να αποφασισθεί στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο της 4ης Φεβρουαρίου, η αναβάθμιση της λειτουργίας του EFSF - που περιλαμβάνει τη δυνατότητα να αγοράζει κρατικά ομόλογα στη δευτερογενή αγορά - και να αποσυνδεθούν οι αποφάσεις αυτές από την ευρύτερη συζήτηση για την οικονομική πολιτική.
    Σύμφωνα με το σενάριο, οι δύο χώρες θα επαναγοράσουν σε κάποια "σχετικά κοντινή" μελλοντική στιγμή ομόλογά τους από την ΕΚΤ και EFSF, όσο οι τιμές τους στην αγορά θα είναι ακόμη χαμηλές, δηλαδή περίπου στην τιμή κτήσης από την ΕΚΤ και EFSF. Και φυσικά, όταν τα 2 πιστωτικά ιδρύματα θα έχουν συγκεντρώσει επαρκή μάζα ομολόγων.
    Πάντως από την αλλαγή του χρόνου, η ΕΚΤ αύξησε δραστικά τον όγκο ομολόγων που συνεχώς αγοράζει, άν κάτι λέει αυτό.
    Με τον τρόπο αυτό, θα ελαφρύνει το χρέος των 2 χωρών, δεν θα "χάσουν" οι ΕΚΤ και EFSF (ίσως και να κερδίσουν κάτι, όπερ το πιθανότερον). Αλλά δεν θα "χάσουν" ούτε οι μακροπρόθεσμοι επενδυτές που διακράτησαν τα ομόλογα και δεν "πούλησαν στη βράση".
    Αντίθετα θα τιμωρηθούν με χασούρα, όσοι ήδη "πούλησαν" το 2009 - 2010 ή πουλούν τώρα, είτε από πανικό, είτε σπεκουλάροντας για να επιταχυνθεί η πτώση και να καταλήξει σε χρεωκοπία των 2 χωρών (οπότε θα έβγαινε το ποντάρισμα σε ασφάλιστρα κινδύνου). Αλλά αυτοί έχουν ήδη τιμωρηθεί και έχουν ήδη "γράψει" τη χασούρα στα βιβλία τους.
    Που θα βρεθούν τα λεφτά για την επαναγορά; Οι FT μιλούν για παροχή δανείων με ευνοϊκούς όρους στα 2 κράτη που θα χρησιμοποιούνται για την επαναγορά του χρέους.
    Στην ουσία πρόκειται για επαναχρηματοδότηση (Rekapitalisierung) του χρέους των υπερχρεωμένων χωρών, μοντέλο που χρησιμοποιείται κατά κόρον στην παρούσα χρήση για τη διάσωση υπερχρεωμένων τραπεζών. Όλο το πρόβλημα είναι "ποιός θα πληρώσει".
    Άλλη Version προβλέπει την αγορά των ομολόγων σε τιμές αγοράς από το EFSF, χωρίς παρέμβαση Ελλάδας και Ιρλανδίας και διακράτηση ως επενδυτική βάση.
    Αθήνα και Βερολίνο διέψευσαν όλες αυτές τις φήμες.
    Οι FT Deutschland το χαρακτηρίζουν πάντως προς το παρόν Gedankenspiele, δηλαδή "παιχνίδια σκέψεων", "νοητικά παιχνίδια".
    h**p://www.ftd.de/politik/europa/:gedankenspiele-um-pleite-eu-will-griechenland-entschulden/50216835.html
    h**p://news.in.gr/economy/article/?aid=1231075252

    Από την άλλη, ο γνωστός μας σύμβουλος της κυβέρνησης Μέρκελ
    καθηγητής Πέτερ Μπόφινγκερ, δήλωσε στην ηλεκτρονική έκδοση της γερμανικής οικονομικής εφημερίδας Handelsblatt ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να καταστρώσει ένα «Σχέδιο Μάρσαλ» για τα κράτη της Ευρωζώνης με υψηλό χρέος.

  22. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 20/01/2011 14:45:21

    Το "σενάριο" δεν έχει αναγκαστικά σχέση με την πρόταση για έκδοση Ευρωοομολόγων από την ΕΚΤ. Ο τρόπος που θα χρηματοδοτήσει η ΕΚΤ και το EFSF (ή η μόνιμη μετεξέλιξή του) το χαμηλότοκο δανεισμό που θα παρασχεθεί στις 2 χώρες για να "επαναγοράσουν" χρέος, παραμένει σύμφωνα με το "σενάριο" αδιευκρίνιστος (μπορεί να γίνει είτε με έκδοση ομολόγων είτε με διάφορους άλλους τρόπους).
    Σημειωτέον ότι το EFSF ήδη εκδίδει (με μεγάλη επιτυχία) "ειδικά ομόλογα" για την χρημαοδότηση του πρόσφατου δανείου διάσωσης προς την Ιρλανδία. Φυσικά δεν είναι τυπικά ευρωοομόλογα "γενικής χρήσεως", αλλά "έκτακτα", προοριζόμενα για τους ειδικούς σκοπούς του ταμείου.

  23. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 20/01/2011 15:22:44

    'Ας επισημάνω τώρα ένα κραυγαλέο οικονομικό "παράδοξο" που εμφανίσθηκε τον Ιανουάριο 2011:
    Συνήθως, όταν μια Κεντρική Εκδοτική Τράπεζα όπως η ΕΚΤ "κόβει" χαρτονόμισμα ή αγοράζει ομόλογα (πρόκειται για πράξεις ταυτόσημες οικονομικά), το νόμισμά της (εν προκειμένω το Ευρώ) "πέφτει".
    Αυτό λέει η θεωρία, αυτό γίνεται συνήθως και στην πράξη. Και αυτό συμβαίνει όντως με την FED εδώ και καιρό, αυτό συνέβαινε και με την ΕΚΤ όταν αγόραζε ουκ ολίγα Ελληνικά ομόλογα άνοιξη - καλοκαίρι 2010 και Ιρλανδικά το φθινόπωρο.
    Αλλά τώρα, Ιανουάριο, o Monsieur Trichet αγοράζει σε μεγαλύτερη ποσότητα (im großen Stil λένε οι φίλοι μας Γερμανοί), και Πορτογαλικά, και Ελληνικά και Ιρλανδικά. Φαντάζομαι και κάμποσα Ισπανικά, ίσως και Βελγικά, για να φρενάρει τα spreads. Αλλά το Ευρώ αφού "χτύπησε" στη στήριξη 1,29 E/$, δεν πέφτει, ανεβαίνει. Και μάλιστα, όσο πιό πολλά ομόλογα αγοράζει ο Trichet, τόσο πιό πολύ ανεβαίνει το Ευρώ. Ερμηνείες;
    1. Οι τιμές των νομισμάτων είναι σχετικές. Το Ευρώ "ανεβαίνει" σε σχέση με το δολλάριο, επειδή στην πραγματικότητα "πέφτει" το δολλάριο. Η FED "κόβει" πιό πολύ νόμισμα από όσο "κόβει" η ΕΚΤ για ν' αγορασει ομόλογα. Αυτή είναι η οικονομικά "ορθόδοξη" - νεοκλασική - ερμηνεία.
    2. Αγοράζοντας ομόλογα η ΕΚΤ αποτρέπει τη χρεωκοπία χωρών και σταθεροποιεί την Ευρωζώνη: Βραχυπρόθεσμα αποδυναμώνει το Ευρώ, αλλά μακροπρόθεσμα το ενδυναμώνει. Αυτή είναι η "νεο-Ρικαρδιανή" ερμηνεία της διαφορικής απόδοσης των κεφαλαίων: Ότι χάσουν οι βραχυπρόθεσμοι επενδυτές θα το κερδίσουν οι μακροπρόθεσμοι, και τούμπαλιν.
    3. Υπάρχει "μακρύ χέρι" που διαμορφώνει άλλη ισορροπία της ζυγαριάς από τη φαινομενική. Χέρι εκπαιδευμένο στις πολεμικές τέχνες των σαολίν και σαμουράι.
    Διαλέγετε και παίρνετε. Του λόγου μου, ως εκ φύσεως μη μονομερής και πολυσυλλεκτικός, πιστεύω ότι το οικονομικό "παράδοξο" οφείλεται σε συνδυασμό των τριών λόγων, ίσως όμως και άλλων.

    • Αρματιστής avatar
      Αρματιστής @ Ο Θείος 20/01/2011 18:05:01

      Όπως πάντα πολύ καλά ενημερωμένος, αναλυτικός και ιδιαίτερα κατατοπιστικός στην ενημέρωση όσων δεν γνωρίζουν (οπωσδήποτε συμπεριλαμβάνομαι).

  24. rally monkey avatar
    rally monkey 20/01/2011 23:07:18

    @Θειος
    2 παρατηρησεις -

    στη συγκεκριμενη περιπτωση δεν χρειαζεσαι καμμια θεωρια για την ερμηνεια της κινησης του ευρο

    την προκαλεσε ο Τρισε με τη καθιερωμενη συνεντευξη τυπου την Πεμπτη
    κανενας δεν περιμενε τοσο επιθετικο τονο σε σχεση με την νομισματικη πολιτικη (μονο αυξηση επιτοκιων που δεν προανειγγειλε ..) αυτο απο μονο του ηταν υπεραρκετο να δωσει μεγαλη κινηση

    βαλε τωρα στο μειγμα τα τεχνικα της αγορας (ο κοσμος ολος σορτ το ευρο αφου ολοι ειναι πεπεισμενοι για την καταστροφη και τρεχουν αρον-αρον να κλεισουν θεσεις..) και εξτρα τις διαφαινομενες θετικες εξελιξεις στη ευροζωνη (αγορα ομολογων απο το EFSF κλπ) και εχεις το perfect storm (3 μεγαλες μοναδες μεσα στη μερα.. κινηση για αναμνηστικη φωτογραφια)

    τωρα οσον αφορα το τυπωμα χρηματος απο την ΕΚΤ που λες..αυτο δεν συμβαινει (δεν ειναι το ιδιο με αυτο που κανει η αμερικανικη Fed)
    οι αγορες κρατικων ομολογων στην δευτερογενη απο την ΕΚΤ ειναι 'αποστειρωμενες' (sterilised λεει..) και συνοδευονται απο ισοποση απορροφηση ρευστοτητας (μεσω προθεσμιακων καταθεσεων) απο το τραπεζικο συστημα. και υπο αυτη τη εννοια δεν ειναι πληθωριστικες (αν και στην παρουσα φαση πληθωρισμος θα ενισχυσει παρα θα αποδυναμωσει το ευρο γιατι οπως ειπα παραπανω θα μεγαλωση την πιεση για αυξηση επιτοκιων)

  25. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/01/2011 12:30:49

    Επαληθεύεται πάντως για μια φορά ακόμη, ότι όποιον πάει χωρίς σκέψη με το "μπούγιο", με τα "μεγάλα πλήθη των επενδυτών" που τρέχουν σαν πρόβατα στην κατηφόρα, συνήθως τον τρώει ο ...λύκος. Αυτό βλέπω να παθαίνουν αυτές τις μέρες οι "σιορτάκηδες" του Ευρώ, όπως το προφέρουν οι φίλοι Τσύπριοι.
    Ά, άργησε αλλά τελικά εμφανίσθηκε χθές με προτάσεις short και ο Herr Keitel, πρώην πρόδρος της γνωστής και μη εξαιρετέας Hochtief (άρα έχων επωφεληθεί τα μάλα στους Ελληνικούς καιρούς της φούσκας), νύν πρόεδος του Συνδέσμου Γερμανών Βιομηχάνων. Δυστυχώς γι αυτόν, άργησε, ήδη τον γυρεύουν κάτι Ισπανοί να του πούν δυό κουβέντες.

  26. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 21/01/2011 12:39:25

    Κλείνουν θέσεις short σαν τρελοί, χάθηκαν πολλά λεφτά. Αλλά είναι πολλοί και δυνατοί (άν και "έχασαν από τις τάξεις τους" τον Ackermann με τη DB και άλλους 2 - 3 πρίν μερικούς μήνες), έχουν "πυρομαχικά": Θ' αντεπιτεθούν, θα υπάρξουν και άλλοι "γύροι".
    Για τα ομόλογα έχεις δίκιο, θεωρητικά είναι "αποστειρωμένες", αλλά ...
    Πάντως, ούτε η FED δημιουργεί πληθωρισμό. Ούτε κάν αύξηση θέσεων εργασίας. Εκείνους πέρα τους "έφαγε" η liquidity trap, ο John Maynard Keynes έχει ξεκαρδιστεί και κάνει τούμπες μέσα στο μνήμα του.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.