#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/11/2011 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εκλογικοί και πολιτικοί κίνδυνοι για τη ΝΔ από την κυβέρνηση Παπαδήμου



Μέχρι τη δημιουργία της "μεταβατικής κυβέρνησης Παπαδήμου", η δομή του πολιτικού παιχνιδιού για τη ΝΔ ήταν σχετικά απλή: Η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΓΑΠ έφερε τη χώρα στο Μνημόνιο και υιοθέτησε, σε συνεργασία με το χειρότερο κομμάτι της Ευρώπης, την πολιτική καταστροφής της ελληνικής οικονομίας, αλλά και αποτυχίας των στόχων εξυγίανσης και μεταρρύθμισης. Απέναντι στην καταστροφική διακυβέρνηση, η ΝΔ αξίωνε την άνοδό της στην εξουσία, ως φορέας διαφορετικής πολιτικής.

Αυτός ο δρόμος ήταν ο μόνος, που μπορούσε να δώσει αυτοδυναμία στη ΝΔ, καθώς το πολιτικό τοπίο άλλαξε δραματικά τα τελευταία δύο χρόνια: Μετά την κατάρρευση των παλαιών διαχωριστικών γραμμών το 1989-90, έγινε σταδιακά σαφές ότι, στην πραγματικότητα υπήρχαν δύο τάσεις σε όλα τα κόμματα, η πατριωτική και η νεοφιλελεύθερη-ψευδοδιεθνιστική. Το Μνημόνιο έφερε τις τάσεις αυτές στην επίσημη πολιτική. Από τη μια αναδείχθηκε ως πατριωτικός-αντιμνημονιακός πόλος η ΝΔ μαζί με την παραδοσιακή αριστερά των ΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ, ενώ από την άλλη αναδείχθηκε ως νεοφιλελεύθερος-ψευδοδιεθνιστικός πόλος το ΠΑΣΟΚ του ΓΑΠ, με το ΛΑΟΣ, την ΔΗ.ΣΥ. και τη ΔΗΜ.ΑΡ. Δεν είναι καθόλου τυχαίο μάλιστα ότι τα δύο τελευταία κόμματα προέκυψαν επ' ευκαιρία του Μνημονίου.

Λόγω αυτής της πολιτικής ανακατάταξης, η ΝΔ στερήθηκε, αρχικώς, από μάζες ψηφοφόρων που αναγνώριζαν στην πολιτική του Μνημονίου. Επρόκειτο για νεοφιλελεύθερα στοιχεία και τμήματα ψηφοφόρων που δεν σκέφθηκαν κριτικά και δεν κατανόησαν τις υπαρκτές αντιμνημονιακές διεξόδους στην οικονομική πολιτική - τις οποίες κατά τα άλλα η ΝΔ δεν φρόντισε ποτέ να εκλαϊκεύσει επαρκώς. Η δημοσκοπική και εκλογική άνοδος της ΝΔ περνούσε υποχρεωτικά μέσα από μια πολιτική αναδιαπαιδαγώγηση του εκλογικού της ακροατηρίου - του παραδοσιακού νεοδημοκρατικού και όχι μόνον. Η αναδιαπαιδαγώγηση αυτή περνούσε από τη δικαίωση των αντιμνημονιακών θέσεων του Σαμαρά, διεργασία που εντάθηκε, όταν η αποτυχία της μνημονιακής πολιτικής έγινε πια κραυγαλέα.

Αναμφίβολα, η σημαντικότερη πολιτική αλλαγή που έφερε η πλήρης αποτυχία της μνημονιακής πολιτικής, ήταν ο απεγκλωβισμός λαϊκών και πατριωτικών δυνάμεων από το ΠΑΣΟΚ. Όσοι είχαν πιστέψει με σχεδόν θρησκευτική πίστη τον Ανδρέα Παπανδρέου, ακολουθούσαν με τυφλή εμπιστοσύνη το φυσικό και (όπως νόμιζαν) πολιτικό του τέκνο. Χαρακτηριστική ήταν η μαζική αποχώρηση στελεχών και συνδικαλιστικών οργανώσεων από το ΠΑΣΟΚ στο τελευταίο στάδιο της διακυβέρνησης ΓΑΠ. Δημιουργήθηκε έτσι ανοικτός χώρος για τη νέα ΝΔ του Σαμαρά, ώστε να προσεγγίσει ευρύτερες λαϊκές μάζες. Αυτό απαιτούσε βέβαια κάποιο χρόνο, καθώς οι πολιτικές πεποιθήσεις δεν μεταβάλλονται από τη μία μέρα στην άλλη. Κυρίως, όμως, απαιτούσε καθαρό και πειστικό πολιτικό λόγο από την πλευρά της ΝΔ.

Η διαδικασία ανάταξης του πολιτικού σκηνικού ανατράπηκε απότομα από τη δημιουργία της κυβέρνησης Παπαδήμου. Καταρχάς, η δημιουργία μεταβατικής κυβέρνησης με σκοπό την υπογραφή της δανειακής σύμβασης και την εκταμίευση της έκτης δόσης, δικαίωσε πολιτικά όσους που αμφισβητούσαν την αντιμνημονιακή ειλικρίνεια της ΝΔ: στην πολιτική, όπως και σε πολλά άλλα πράγματα, η γυναίκα του Καίσαρα δεν αρκεί να είναι τίμια, πρέπει και να φαίνεται. Έπειτα, όσοι άκουγαν με συμπάθεια τις αντιμνημονιακές τοποθετήσεις του Σαμαρά, πλέον είναι καχύποπτοι, ότι "και ο Σαμαράς είναι μια από τα ίδια". Όσο άδικο και λάθος και να είναι αυτό για το Σαμαρά, άλλο τόσο αποτελεί αναντίρρητη πραγματικότητα ότι τώρα θα πρέπει να καταβάλλει πολλαπλάσια πολιτική προσπάθεια στο μέλλον για να αποδείξει ότι πράγματι δεν είναι μια από τα ίδια. Τέλος, όσο και εάν πονάει, πρέπει να πούμε ανοικτά ότι δικαίωσε πολιτικά και τις κραυγές του ΛΑΟΣ όταν έλεγε ότι "χάρη σε μας πληρώνεστε μισθούς και συντάξεις" αφού και για τη ΝΔ πλέον αναδείχθηκε σε "εθνικό σκοπό" η εκταμίευση κάποιας δόσης δανείου. (ως προς το γιατί ήταν εξαρχής λάθος η λογική ΛΑΟΣ, βλ. εδώ και εδώ).

Πέρα όμως από το φρενάρισμα που προκαλείται στην επέκταση της εκλογικής επιρροής της ΝΔ, η κυβέρνηση Παπαδήμου προκαλεί παράλληλα και την εξής σημαντική διεργασία: Οι εκλογές της 19ης Φεβρουαρίου (ή όποτε αυτές γίνουν) θα γίνουν δίδοντας στον λαό ως άμεση προηγούμενη πολιτική ανάμνηση την "άχρωμη και άοσμη" μεταβατική κυβέρνηση Παπαδήμου και όχι την λαομίσητη κυβέρνηση ΓΑΠ. Με άλλα λόγια, ο πολίτης δεν θα πάει στην κάλπη για εκτόνωση της οργής του απέναντι σε έναν ΓΑΠ που θα είχε εκείνη τη στιγμή ως πρωθυπουργό, αλλά απέναντι σε μια κυβέρνηση την οποία υποστηρίζουν και τα δύο κόμματα εξουσίας. Παύει να είναι ζήτημα για τον ψηφοφόρο η εκδίωξη του ΓΑΠ και, άρα, η ανάδειξη Σαμαρά στην πρωθυπουργία (που αντικειμενικά ήταν ο μόνος τρόπος για να φύγει ο ΓΑΠ σε περίπτωση εκλογικής αναμέτρησης, αφού τα κόμματα της αριστεράς δεν είχαν κυβερνητική προοπτική). Σε ένα τέτοιο δίλημμα, θα ήταν αρκετά εύκολο για πολλούς αγανακτισμένους ψηφοφόρους που δεν είχαν ψηφίσει ποτέ παλιότερα ΝΔ, να ρίξουν την ψήφο τους υπέρ του Σαμαρά και θα εναπόκειτο, από εκεί και πέρα, στην επιτυχία της διακυβέρνησης Σαμαρά το να τους κρατήσει στο κόμμα του.

Τώρα που η κυβέρνηση Παπαδήμου είναι γεγονός, τι μένει πια στη ΝΔ να πράξει; Να υπονομεύσει την κυβέρνηση Παπαδήμου, δεν της είναι δυνατόν. Να εργαστεί για την επιτυχία της είναι προφανώς υποχρέωσή της, αλλά μια τέτοια επιτυχία της θα την πιστωθεί εκλογικά η ΝΔ ή ο κύριος Παπαδήμος ("δέστε τι καλές που είναι οι κυβερνήσεις συνεργασίας");

Δεν υπάρχει εύκολη απάντηση στο τι μπορεί να πράξει η ΝΔ σε αυτή τη φάση, ώστε να εισπράξει τα αναγκαία για την αυτοδυναμία πολιτικά κέρδη. Θα πρέπει, φυσικά, να αναδεικνύει την κάθε συνεισφορά της προς τη χώρα (όπως π.χ. την επιτυχημένη άρνηση Σαμαρά να υπογράψει τη "δήλωση" που του ζητούσαν) και να πολεμά την κάθε ζημιά που μπορεί να γίνει εις βάρος της χώρας από την κυβέρνηση Παπαδήμου. Κατά πόσο, όμως, μπορεί έτσι να γίνει πολιτική δουλειά τέτοια, που να παραγάγει πολιτικό μήνυμα εύπεπτο από το μέσο ψηφοφόρο, είναι αρκετά αμφίβολο.

Ο απεγκλωβισμός της ΝΔ από τη συμμετοχή της στην κυβέρνηση Παπαδήμου θα ήταν η καλύτερη λύση. Όμως το ερώτημα είναι, εάν κάτι τέτοιο είναι σήμερα πια εφικτό.

Επώνυμος

ΣΧΟΛΙΑ

  1. romios avatar
    romios 19/11/2011 07:28:25

    Προσεκτική ανάλυση σε όλα της τα σημεία. Το ερώτημα πλέον είναι μόνο ένα: είναι εφικτός ο απεγκλωβισμός της ΝΔ, η έξοδός της από το κάδρο και τη λογική της "συγκυβέρνησης"; Μήπως χάθηκε η μεγαλύτερη ευκαιρία για εξόντωσης του καθεστωτικού ΠΑΣΟΚ, δηλαδή για την απαλλαγή της Πατρίδας από το μεγαλύτερο καρκίνωμα που τρώει τη σάρκα της χώρας εδώ και τριάντα χρόνια;

    • Petruchio avatar
      Petruchio @ romios 19/11/2011 17:52:32

      Προσεκτική ανάλυση σε όλα της τα σημεία????
      Δεν θα σταθώ στην ουσία της καθώς αφορά ανάλυση του τι κινδύνους εκλογικούς και πολιτικούς αντιμετωπίζει ένα κόμμα και όχι η χώρα. Εγώ δεν είμαι εγγεγραμμένο στέλεχος κανενός κόμματος οπότε δεν με απασχολούν τα κομματικά.
      Θα σταθώ όμως σε μια πολιτική θέση που παίρνει ο αρθρογράφος. Χωρίζει συνολικά τα κόμματα σε δύο κατηγορίες.
      Τους "πατριώτες" και τους "νεοφιλεύθερους- ψευδοδιεθνιστές".
      Πρώτον το να λες ότι κάποιοι είναι "πατριώτες" δεν είναι πολιτικός διαχωρισμός καθότι όλοι πατριώτες είμαστε... Αν οι άλλοι είναι "διεθνιστές" τότε οι πρώτοι δεν πρέπει να χαρακτηρίζονται "πατριώτες" αλλά "εθνικιστές", αν μάλιστα βάζουμε και μπροστά στους μεν το "ψευδο".. ψευδοδιεθνιστές τότε στα πλαίσια της εντιμότητας πρέπει να ορίσουμε και τους άλλους ως "ψευτοπατριώτες".
      Επίσης αν κάποιοι χαρακτηρίζονται και ως "νεοφιλελεύθεροι" τότε πρέπει να βάλουμε και ένα επίθετο για τους "πατριώτες" και αυτό θα είναι κατ' αντιδιαστολή το "κρατιστές". Κατα συνέπεια αν οι μεν είναι νεοφιλελεύθεροι ψευδοδιεθνιστές τότε οι άλλοι είναι κρατιστές - ψευδοπατριώτες και όχι βολικά "πατριώτες".

  2. sxolioblog avatar
    sxolioblog 19/11/2011 07:30:38

    Παρα πολυ καλο και λογικο

  3. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 19/11/2011 08:09:32

    Αγαπητέ Επώνυμε,
    χαιρετίζω την επιστροφή από τη μακρά περίοδο ....αγρανάπαυσης!
    Είχε λείψει σε όλους μας η διεισδυτική ματιά σου!
    Συμφωνώ με τις διαπιστώσεις.
    .....απειλώ να απαντήσω με άρθρο!
    Καλημέρα!

    • netakias avatar
      netakias @ Κώστας Ροδινός 19/11/2011 19:23:12

      Σε παρακαλώ να πραγματοποιήσεις τις απειλές σου....

  4. danaos avatar
    danaos 19/11/2011 08:15:35

    Καλημέρα Επώνυμε! Μας έλειψες και μας έλειψαν και οι αναλύσεις σου!

  5. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 19/11/2011 08:30:04

    Μπρος γκρεμός κ´ πίσω ρέμα επωνυμε

  6. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 19/11/2011 08:32:36

    Μάζευε ελιές

  7. dosilhthos avatar
    dosilhthos 19/11/2011 08:35:10

    λα καλα και όλα ωραία, δεν σε ξερω και δεν με ξερεις...κ. Κρανιδιωτη.διαβαζω τα αρθρα σου και ανεβαίνει λιγο η ανδρεναλινη μου.Πρεπει ομως να εισαι αξιόλογο ατομο μα καρπους... απο που το καταλαβα? μα διαβασα ποιοι σου επετεθηκαν... Οι ιοί Μητσοτακη και Βαρβιτσιωτη! εχουμε χρείαν αλλων μαρτυρων? Συνεχισε ρε και μη τους υπολογιζεις? (Κυριε Σαμαρα...μη ζεσταινεις αλλο τα φιδακια μεσα στον κόλπο της παραταξης μας)

  8. danaos avatar
    danaos 19/11/2011 08:46:22

    Καλημέρα Επώνυμε! Μας έλειψες και μας έλειψαν και οι αναλύσεις σου!Αλλά τι να κάνουμε; Όλα του γάμου δύσκολα!!!

  9. Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ avatar
    Γιάννης Χριστόπουλος ΤΝΣ 19/11/2011 08:50:38

    Κατά την άποψη μου το πρόβλημα της Ν.Δ. σήμερα δεν είναι μόνο η στήριξη που παρέχει στην κυβέρνηση Παπαδήμου.
    Το πρόβλημα της -και πιστεύω ότι είναι πρόβλημα όλου του αστικού πολιτικού φάσματος- είναι ότι επενδύει με θρησκευτικό φανατισμό σε μια πολιτική Ευρω-λαγνείας που καταρρέει.
    Ο Ελληνικός λαός δεν είναι μπαμπουίνος για τον αντιμετωπίζουν σαν να μην καταλαβαίνει ότι με την είσοδο μας στην ευρωζώνη έπεσε 45% η ανταγωνιστικότητα της οικονομίας μας, τα μεσαία στρώματα έχασαν σημαντικά τη δυνατότητα να αποταμιεύουν χρήματα, απαπαραγωγικοποιήθηκε η δομή της οικονομίας μας με τα τραγικά αποτελέσματα που βιώνουμε σήμερα. Τέθηκαν οι βάσεις για την απώλεια της εθνικής κυριαρχίας.
    Και ερωτώ, αν καταρρεύσει το ευρώ -πράγμα που δεν τίθεται πλέον στη σφαίρα της φαντασίας πια- ποια θα είναι η θέση της Ν.Δ.;;;

  10. Φρίξος Γιαννιός avatar
    Φρίξος Γιαννιός 19/11/2011 08:57:34

    Αγαπητέ Επώνυμε,

    Κατά την φτωχή μου άποψη όλη η επιχειρηματολογία που παραθέτεις θυμίζει πολιτική του αποδεδειγμένα αποτυχημένου πολιτικού συστήματος. Η αντιπαράθεση σε λεκτικές έννοιες δεν μπορεί να πείσουν τον καταπονημένο Ελληνικό Λαό. Αυτόν τον λαό ο οποίος είναι υποχρεωμένος να κουβαλήσει όλο το φορτίο των αποτυχημένων και εγκληματικών ενεργειών των κυβερνήσεων από το 81 μέχρι σήμερα. Αναφέρεσαι στην αντιμνημονιακή θέση του Σαμαρά πολύ εύκολα όπως αναφέρονται και όλα τα πασοκόστροφα και καθοδηγούμενα από τους εθνικούς προμηθευτές media. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο Σαμαράς ο οποίος εκφράζει την πολιτική της Ν.Δ. είναι πέρα για πέρα σύμφωνος με τους στόχους του μνημονίου αυτό το οποίο δεν αποδέχεται και το θεωρεί λανθασμένο είναι η μέθοδος και η ενέργειες επίτευξής τους. Άρα η Ν.Δ. είναι αντίθετη ως προς τον τρόπο εφαρμογής και όχι ως προς τους στόχους. Αυτό εξάλλου τεκμηριώνεται τόσο στο Ζάππειο 1 όσο και στο Ζάππειο 2. Τώρα με την εφαρμογή του μνημονίου έχουν θιγεί πάρα πολλοί έλληνες εργαζόμενοι και επιχειρηματίες άλλοι εύστοχα και άλλοι λιγότερο ή περισσότερο άδικα, όταν όμως θα έπρεπε να μεριμνήσουμε σαν κράτος να οργανωθούμε δικοί μας άνθρωποι και υπουργοί μιλούσαν για «ήπια προσαρμογή» για να μην σπάσουν αυγά που έπρεπε να σπάσουν την ύστατη στιγμή που ήταν τότε!
    Δεν θέλω να επεκταθώ σε παρελθοντολογία η οποία αυτή τη στιγμή δεν μας βοηθά αλλά θέλω να επικεντρωθώ στο είδος της πολιτικής που πρέπει να ακολουθήσει η Ν.Δ. αυτή τη στιγμή. Η στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου σε πρώτη ανάγνωση θεωρείται από τον Ελληνικό Λαό μία θετική ενέργεια. Τώρα τα κέντρα διαπλοκής των οικογενειών( κοτζαμπάσηδες ) των εθνικών προμηθευτών και των συντεχνιών θα προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να απομειώσουν την τάση προτίμησης του εκλογικού σώματος προς την Ν.Δ. και ιδιαίτερα στο Σαμαρά ο οποίος προφανώς δεν τους έκανε ούτε τους κάνει τα χατίρια. Αυτό που πρέπει όμως να κάνει αυτή τη στιγμή η Ν.Δ. είναι να αποφύγει την εσωστρέφεια με κινήσεις όπως η διαγραφή Χατζηγάκη και Καμμένου ( οι οποίες κατά τη γνώμη μου ήταν ορθές κινήσεις) και να επικεντρωθεί σε κάτι πολύ ποιο σπουδαίο. Ο Σαμαράς θα πρέπει να προτείνει ένα ολοκληρωμένο στρατηγικό σχεδιασμό στο πως θέλουμε να λειτουργεί το σύστημα από δω και πέρα ποιοι πρέπει να είναι οι στόχοι πως πρέπει να πορευτεί η χώρα στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον αυτό είναι το ζητούμενο, αυτό θέλει ο Ελληνικός Λαός για να διακρίνει στο βάθος του τούνελ την Ελπίδα. Αυτό το στρατηγικό σχέδιο και οι μέθοδοι υλοποίησή του θα πρέπει να είναι ανθρωποκεντρικό, που όμως να επιβραβεύει την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας μας ενώ παράλληλα να διασφαλίζει την αυστηρή τήρηση των νόμων και των περιβαλλοντικών απαιτήσεων σύμφωνα με τις κοινοτικές οδηγίες. Παράλληλα το κράτος να υποστηρίζει αυτούς τους στόχους θεσμικά και ευέλικτα. Μία τέτοια χάρτα θα πρέπει να εκπονήσει άμεσα η Ν.Δ. και να την ανακοινώσει τόσο στον ελληνικό λαό όσο και σε όλα τα κόμματα για αποδειχθεί ότι τα κόμματα της αντίδρασης ( αριστερά) δεν έχουν σχέδιο και πλάνο για την ευημερία του Λαού ή μπορεί να τα σύρει σε διάλογο, το ίδιο μάλλον θα γίνει και με το ΠΑΣΟΚ που αυτή τη στιγμή έχει τα δικά του προβλήματα, και τους άλλους. Έτσι ο Σαμαράς θα αναδειχθεί σε ηγετική μορφή ενώ η Ν.Δ. σε κόμμα αναγέννησης του απαξιωμένου πολιτικού προσωπικού και συστήματος. Με την κίνηση αυτή η Ν.Δ. θα ξεπεράσει με μεγαλύτερη ταχύτητα τα κέντρα της διαπλοκής και θα μεταφέρει στο επίκεντρο της συζήτησης το εθνικό σχέδιο ανασύστασης της χώρας Ενώ παράλληλα θα γίνει πραγματική δημιουργική συζήτηση για τους στόχους που πρέπει να τεθούν για την κυβέρνηση μετά τις εκλογές.

  11. popolaros avatar
    popolaros 19/11/2011 09:02:24

    Επώνυμε έχεις απόλυτο δίκιο.
    Ο στόχος ήταν εξαρχής ο εγκλωβισμός Σαμαρά.
    Από πέρσι μας προετοίμαζαν, πιέσεις αφόρητες, μέχρι και απο-κόμματα είχαν πάρει από νωρίς θέση στη συγκυβέρνηση που ερχόταν.
    Ο επίλογος σου θα ήταν το καλύτερο για τη ΝΔ αλλά τώρα είναι πιο δύσκολο.
    Προβλέπω το Φεβρουάριο να άρει η ΝΔ την στήριξη της κυβέρνησης, η οποία θα συνεχίσει όμως με την στήριξη των γνωστών.
    Καλή μας χώνεψη...

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ popolaros 21/11/2011 22:39:04

      Έχοντας ψηφίσει προυπολογισμό και ότι άλλο απαιτηθεί , συμμετέχοντας και στηρίζοντας ,στην εφαρμογή της, την παρούσα πολιτική ...

      φύγει δε φύγει η ΝΔ από τον ,τραγέλαφο, συγκυβέρνησης Παπαδήμου το Φλεβάρη ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΘΑ ΕΧΕΙ ???

      πως θα πείσει τον κόσμο ότι θέλει να εφαρμόσει ΑΛΛΗ πολιτική ?

      πως θα δημιουργήσει προσδοκίες άλλης "περπατησιάς" ?

      κατ εμε οι εμπευστές της συγκυβέρνησης εξαύλωσαν κάθε πιθανότητα να κυβερνήσει η παράταξη ... αν αυτό ήταν ο σκοπός τους ... άξιος ο μισθός τους

  12. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 19/11/2011 09:09:48

    Καλημέρα Επώνυμε.Καλωσόρισες.Συμφωνώ με τις παρατηρήσεις σου.Ειδικά το κομμάτι εκείνο που αναφέρεις στην έκτη παράγραφο και αναλύει το σκεπτικό του πολίτη μπροστά στη κάλπη,έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πολύ ζουμί.

  13. JOHN avatar
    JOHN 19/11/2011 09:16:59

    Οποιος μπλεκει με τα πιτουρα τον τρωνε οι κοτες,που λεει και η λαικη παροιμια.

  14. dogday avatar
    dogday 19/11/2011 09:29:26

    Η ουσία του άρθρου είναι ότι υπάρχει πρόβλημα στρατηγικής. Συμφωνεί κάποιος σε όλα. Υπάρχει όμως ένα ερώτημα που αιωρείται και δεν αγγίζει ο συντάκτης του άρθρου. Ο Σαμαράς εγκλωβίστηκε,εξαπατήθηκε ή "εκβιάστηκε", ώστε να συμμετάσχει στη συγκυβέρνηση, που όπως πολύ σωστά αναλύετε θα αποκαθάρει την κυβέρνηση του Πασοκ Εκτός και αν "εβαλε πλάτη" για να διατηρηθεί η ισορροπία του εγχώριου πολιτικού συστήματος...

  15. nikos17 avatar
    nikos17 19/11/2011 09:30:38

    στις επόμενες εκλογές όποτε κι αν γίνουν-μακάρι τον Φεβρουάριο- να μην υπάρχουν θέσεις Επικρατείας. Όλοι να κριθούν στο γήπεδο.......αρκετούς μη εκλεγμένους άρχοντες έχουμε.... Έτσι για να μην επιβιώσουν πολιτικά κάποια λεβεντόπαιδα......Δεν γνωρίζω αν στέκει συνταγματικά αυτο που γραφω, αλλά όλα όσα γίνονται στέκουν??

  16. mhtsos karditsa avatar
    mhtsos karditsa 19/11/2011 09:34:11

    δεν υπαρχει περιπτωση να επιτυχει η κυβερνηση παπαδημου γιατι εφαρμοζει την ιδια πολιτικη πασοκ. και μεχρι να φυγει θα παρει και μετρα γιατι ο προυπολογοσμος 2010 εχει πεσει εξω. ο λαος υποφερει και θα συνεχιζει να υποφερει. το θεμα ειναι τι κανει η νου δου ? η νου δου εισπρατει και αυτη τη φθορα της συμμετοχης της σε μια κυβερνηση αντιλαικη. και τον προυπολογισμο τον αδικο θα ψηφισει και τα νεα μετρα θα ψηφισει. το μονο που μπορει να κανει ειναι να μιλησει για τον δρομο της αναπτυξης οπου δε μιλαει κανενας.
    αλλα μονο ο σαμαρας δε φτανει. η νου δου αυτη την στιγμη παρουσιαζει μεγαλη αδυναμια αναδειξης εκεινων των ανθρωπων που μαζι με τον σαμαρα θα σηκωσουν την πατριδα ψηλα. ο σαμαρας εχει ακομη χρονο να βρει αυτους τους ανθρωπους και να πει στον ελληνικο λαο με αυτους θα κυβερνησω.
    αν δεν το κανει τοτε θα αποτελεσει και αυτος παρενθεση στην αρχηγια της νου δου σαν τον αειμνηστο εβερτ.

  17. ελιζα βοζεμπεργκ avatar
    ελιζα βοζεμπεργκ 19/11/2011 09:38:05

    Καλημερα σας Επωνυμε. Συμφωνωντας με τις διαπιστώσεις- επισημανσεις σας, να προσθέσουμε οτι εκτός απο την αχρωμη κυβέρνηση Παπαδήμου, που θα έχουμε απέναντί μας στις προσεχείς εκλογές, θα έχουμε επιπρόσθετα μιά νέα ηγεσία στο ΠΑΣΟΚ που θα προσπαθήσει να "απεμπλακεί" ρητορικά απο την καταστροφική πολιτική ΓΑΠ, ιδίως ως πρός το δημοψήφισμα που υπήρξε η χαριστική βολή στο διασυρμό της πατρίδας. Πολλά λοιπόν τα νέα δεδομένα, αλλά όπως ξέρετε στην πολιτική , η δυναμική που αναπτύσσεται το τελευταίο δεκαήμερο πρίν απο την κάλπη και εστιάζεται στην ψυχολογία του ψηφοφόρου, επηρεάζει το αποτέλεσμα. Σήμερα ο ελληνας πρωτίστως νοιώθει εθνικά ταπεινωμένος και προδομένος και δευτερευόντως "ανέστιος και "πένης"! Οποιος διαχειριστεί ΕΝΤΙΜΑ αυτες τις παραμέτρους θα είναι ο αυριανός Πρωθυπουργός της Ελλάδας. Ο Σαμαράς ξέρει και μπορεί! Αρκεί να μην υπονομευθεί εκ των εσω...

    • η γλωσσού avatar
      η γλωσσού @ ελιζα βοζεμπεργκ 19/11/2011 12:12:39

      Αγαπητή κα Βόζεμπεργκ
      Καθώς χρειάζεται να δουλεύω εδώ και χρόνια σε δυο δουλειές για να μπορώ να ζω τη μονογονεϊκή οικογενειά μου δεν περισσεύει χρόνος για να βλέπω στα χαζοκούτια "τη δυναμική που αναπτύσσεται το τελευταίο δεκαήμερο πρίν απο την κάλπη και εστιάζεται στην ψυχολογία του ψηφοφόρου", με συνέπεια να "επηρεάζει το αποτέλεσμα". Μια τέτοια δυναμική δεν με αφορά γιατί χρησιμοποιώ το μυαλό μου για να σκέπτομαι και όχι για να ραδιουργώ. Για να την αναφέρετε όμως εσείς, που είστε σπουδαγμένη και προφανώς ξέρετε και από ψυχολογία, έτσι θα γίνεται. Όμως, η ψυχολογία μάς έχει αποκαλύψει και τον ασυνείδητο μηχανισμό της προβολής. Αυτό λοιπόν το "Αρκεί να μην υπονομευθεί εκ των εσω…" αποτελεί δική σας ενδόμυχη ροπή που σας ξέφυγε ή γνωρίζετε συμβαίνοντα που σας ανησυχούν και μας προειδοποιείτε. Αν συμβαίνει το δεύτερο, ο πατριωτισμός σας δεν σας υποχρεώνει να μιλήσετε θαρρετά με λόγια απλά και τίμια αντί να συμβάλετε στη διαμόρφωση δυναμικής αμφισβητήσεων και διάσπασης του κόμματός σας;
      Κα Βόζεμπεργκ, ούτε {“ανέστιος} ούτε {“πένης”} αισθάνομαι καθώς αγωνίζομαι ως Ελληνίδα στον τόπο μου να κρατήσω την αξιοπρέπειά μου. Την τελευταία δεν μπορεί κανένας να μου την αφαιρέσει. Και σεις και οι συναδελφοί σας, δεν μπορείτε να τη μεταπλάσετε σε βωβότητα και υποτέλεια με τον εκφοβιστικό μνημονιακό προβληματισμό σας και τα σωτηριολογικά λογίδριά σας.

      • ελιζα βοζεμπεργκ avatar
        ελιζα βοζεμπεργκ @ η γλωσσού 19/11/2011 15:21:18

        Αγαπητή γλωσσού,
        Ειστε θυμωμένη - δικαίως- και δεν αντιληφθήκατε τι ακριβώς έγραψα! Εν πάση περιπτώσει, σας ενημερώνω οτι οι βουλευτές δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Προσωπικά είμαι νεοεκλεγείσα, μετά 28 χρόνια μάχιμης δικηγορίας, αυτοδημιούργητη, σπούδασα εργαζόμενη και κανείς εκτός απο την οικογένειά μου δεν με βοήθησε. Τίποτα δε μού χαρίστηκε. Σέβομαι την αξιοπρέπειά σας αλλά μη μονοπολείτε αυτή την ιδιότητα, η πλειονότητα των συνανθρώπων μας έχουν αυτοσεβασμό και αξιοπρέπεια, Εντός και εκτός Κοινοβουλίου! Σας ευχαριστώ για την επικοινωνία

    • Mara avatar
      Mara @ ελιζα βοζεμπεργκ 19/11/2011 12:20:01

      Καλημέρα σας, κα Βόζεμπεργκ.

      Το σχέδιο υπονόμευσης του Σαμαρά έκ των έσω...., δεν θα μας προκύψει τώρα ξαφνικά. Ήδη υπάρχει και το γνωρίζουμε όλοι. Το σχέδιο τους οι συγκεκριμένοι κύριοι... το διαρρέουν στον κόσμο, με ένα τρόπο τύπου, "κινδυνεύει με διάσπαση η Ν.Δ.". Χρησιμοποιήται επί τούτου, η λέξη "διάσπαση" για να δείξουν ότι έχουν τέτοια δύναμη που μπορούν να χωρίσουν την Ν.Δ. στην μέση...
      Μέγα ψεύδος!!!!
      Το να κάνουν διάφορα "νούμερα" πέντε βουλευτές δεν σημαίνει τίποτα απολύτως. Δεν σημαίνει ότι ο μισός κόσμος της παράταξης θα τους ακολουθήσει. Άς φύγουν λοιπόν από το κόμμα, για να δούμε επιτέλους τί είδους "διάσπαση" θα είναι αυτή που θα γίνει...
      Να δούμε επιτέλους, τις εκπληκτικές.... δυνάμεις που έχουν για να μπορούν να διαλύσουν ένα κόμμα.
      Είδαμε... το υποτιθέμενο "βαρύ" πυροβολικό τους, την κα Ντόρα, σε τί ποσοστά κινείται (2%.... και με το σύστημα μαζί της. Δηλ. σε πραγματικά ποσοστά περίπου στο 1%.... και άν...).
      Ειλικρινά είναι για λύπηση, να βλέπουμε την κυρία.. και του κυρίους..να μην μπορούν να αποδεχτούν με τίποτα, ότι χάσανε την ηγεσία του κόμματος και να προσπαθούνε λυσσαλέα να εμποδίσουν τον Σαμαρά να γίνει πρωθυπουργός.
      Εάν ο Σαμαράς, καταφέρει να διαχειριστεί γενικώς και σε όλα τα επίπεδα την πολύ δύσκολη κατάσταση που προβλέπεται από εδώ και πέρα, δεν θα έχει κανένα πρόβλημα.
      Μπροστά σε αυτά που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα, το τελευταίο που πρέπει να τον απασχολεί είναι αυτοί...
      Ο κόσμος θα τους τιμωρήσει, όπως τιμώρησε και την κα Μπακογιάννη στις 29/11/2009.

      • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
        ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Mara 19/11/2011 18:32:08

        Οσο πιο μεγάλο είναι ένα κόμμα τόσο φυγόκεντρες τάσεις θα παρουσιάζονται από στελέχη,τα οποία υπηρετούν διάφορες σκοπιμότητες, ιδιαιτέρως δε αν ο επικεφαλής -ο πρόεδρος- είναι νέος, όσον αφορά στην θέση. Αυτά δεν μας πειράζουν, συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες που λένε. Το θέμα είναι ο τελευταίος λόγος και ποιός τον έχει. Μέχρι σήμερα ο Αντώνης Σαμαράς έδειξε ότι μπορεί και τον έχει, διαγράφοντας μέχρι στιγμής ικανοποιητική πορεία ως αρχηγός της λαϊκής δεξιάς (έτσι τον βλέπω εγώ).

        Ελπίζω ότι θα συνεχίσει ο κ.Σαμαράς να παρουσιάζει αυτή την εικόνα που επισημαίνεται ότι γίνεται αποδεκτή και από πλατιά στρώματα λαού. Μόλις προχθές η ΓΕΝΟΠ του αναγνώρισε τη σωστή στάση του στα τιμολόγια της ΔΕΗ σε σχέση με τους αδύνατους να τα εξοφλήσουν ενώ στην δημοσκόπηση του Ε.Τύπου το 76% επικρότησαν τη στάση του στο θέμα της συμμετοχής της ΝΔ στην κυβ. Παπαδήμου. Είδομεν λοιπόν. Η πολιτική είναι ρευστό και
        απρόβλεπτο θέμα.

        • daughter of mercy avatar
          daughter of mercy @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 19/11/2011 22:11:26

          "76% επικρότησαν τη στάση του στο θέμα της συμμετοχής της ΝΔ στην κυβ. Παπαδήμου"
          Συμπτωματικά δεν έχω μιλήσει ακόμα με κανέναν εκ των 76%. Μάλλον κυκλοφορώ στην “χώρα” των 24%. Το μόνο θετικό (όχι φυσικά για τον λαό) είναι που αναβλήθηκε τελευταία στιγμή η πολυπόθητη πτήση με ελικόπτερο του πρώην? πρωθυπουργού.

    • ΚΔ avatar
      ΚΔ @ ελιζα βοζεμπεργκ 19/11/2011 13:21:43

      Αγαπητή κα Βόζενμπεργκ
      Ευχαριστώ κατ' αρχάς που συμμετέχετε στη συζήτηση αυτή.
      Η ένστασή μου είναι ότι "η δυναμική που αναπτύσσεται το τελευταίο δεκαήμερο πρίν απο την κάλπη και εστιάζεται στην ψυχολογία του ψηφοφόρου" και "επηρεάζει το αποτέλεσμα", αποτελεί το μεγάλο πρόβλημα στην Ελληνική πολιτική, καθώς η δυναμική αυτή εκπορεύεται από τα κανάλια, που κυριολεκτικά κατά την προεκλογική περίοδο "ανεβάζουν" και "κατεβάζουν" κυβερνήσεις και γεμίζουν τα έδρανα της βουλής από εκλεκτούς τους. Θυμηθείτε τη έγινε με τον ΓΑΠ, που από παραγωγός σαρδάμ εν μία νυκτί παρουσιάστηκε σαν ο ελπιδοφόρος ηγέτης. Θυμηθείτε τί έγινε και με την δική σας προσπάθεια στο κόμμα του κ. Αβραμόπουλου, που όσο ήθελαν τα κανάλια ήταν κόμμα εξουσίας και όταν ήθελαν εξαφανίστηκε. ΕΝΤΙΜΗ προσπάθεια θα πραγματοποιήσει όποιο κόμμα απεγκλωβιστεί από την καναλαρχία και μάλιστα την καταγγείλει και την αποκαλύψει ....

    • Φρίξος Γιαννιός avatar
      Φρίξος Γιαννιός @ ελιζα βοζεμπεργκ 19/11/2011 14:59:02

      λυπάμε κα. Βόζεμπερκ που δεν τοποθετηθήκατε στην παρέμβασή μου και επικεντρώνεται την τοποθέτησή σας σε ανούσια επικοινωνιακά τερτίπια τα οποία πλέον έχει αποποιηθεί λιγότερο ή περισσότερο ο ελληνικός λαός.

  18. kakofonix avatar
    kakofonix 19/11/2011 09:40:54

    welcome back, αγαπητέ, ένας ωραίος γαλατικός καυγάς μου έχει λείψει πολύ!

  19. Bloody_Ophelia avatar
    Bloody_Ophelia 19/11/2011 09:41:35

    Ουσιαστικό άρθρο που φωτίζει αλήθειες. Ο ΓΑΠ αποδεικνύεται διάολος. κ μεγάλος πολιτικός παίκτης. Προσωπικά, δεν του το χα.

  20. βασιλης avatar
    βασιλης 19/11/2011 09:44:36

    Απο δω και περα οι ελληνες θα χωριστουν σε πατριωτες και δοσιλογους. Ας αποφασισει ο απλος λαος της νδ που θα ταχθει.

  21. παρατηρητής avatar
    παρατηρητής 19/11/2011 09:51:20

    Δεν ξέρουμε αν ήταν προσωπική επιλογή του Σαμαρά ή αν εκβιάστηκε ακόμα και μέσα από τη ΝΔ. Ξέρουμε όμως ότι δημιουργήθηκε ρωγμή στη σχέση εμπιστοσύνης με τον λαό και ξέρουμε - κάποιοι από πρώτο χέρι - ότι υπάρχουν ακόμα πολλά σταγονίδια της Ντορίτας στη παράταξη.
    Για τους πιο οξυδερκείς η στροφή διαφάνηκε από τη συνέντευξη Λαζαρίδη στο Σκάι και υπήρξαν σχολιαστές στο antinews που το επεσήμαναν έγκαιρα.
    Κάποιοι εθισμένοι στην εξουσία και στη κουτάλα ανυπομονούν να κάτσουν σε καρέκλες και μάλιστα ονειρεύονται πλήρη επιστροφή στη παλιά ΝΔ με αρχηγό νεοφιλελεύθερο και ωραίο ( κάποιος που συνδέεται άμεσα με αυτούς μου είχε πει πέρυσι ότι γινόταν ήδη υπόγεια διεργασία για τη διαδοχή και αν θέλετε να καταλάβετε πρόκειται για τα στελέχη που κατέχουν τις ανώτερες θέσεις στο κόμμα μετά τον Σαμαρά ) .
    Κάποιοι άλλοι ονειρεύονται την εξουσία για να πραγματοποιήσουν κάποιο παιδικό τους όνειρο . Ο Αντώνης πρέπει να κλείσει τα αυτιά του και στους μεν και στους δε και να ακούει αυτόν που τον ανέδειξε αρχηγό : τον Λαό.

  22. Mara avatar
    Mara 19/11/2011 09:53:41

    Επώνυμε καλημέρα και καλημέρα σε όλους!

    Πολύ σωστές οι εκτιμήσεις σου, σύμφωνα βέβαια πάντα, με τα τωρινά δεδομένα και όπως αυτά έχουν διαμορφωθεί με τις τελευταίες εξελίξεις.
    Πολλοί οι στόχοι αυτών που πίεσαν για την κυβέρνηση Παπαδήμου, αλλά ο κύριος είναι ένας. Να ανακόψουν την αυτοδυναμία Σαμαρά πάσει θυσία. Όσο και άν προπαγανδίζουν για παραμονή αυτής της κυβέρνησης, πέραν του προκαθορισμένου χρόνου που έχει συμφωνηθεί, ξέρουν ότι αυτό δεν μπορεί να συμβεί. Ωστόσο, με την κυβέρνηση αυτή κατά κάποιο τρόπο, ένα μέρος του στόχου τους, επιτεύχθηκε. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής...
    Θα εντείνουν όμως σίγουρα τις προσπάθειες για να τον "κοντύνουν" σε βαθμό τέτοιο, που να είναι αδύνατη η αυτοδυναμία.
    Το επόμενο διάστημα θεωρώ, ότι θα υπάρξουν αστάθμητοι παράγοντες που θα καθορίσουν τις εξελίξεις γενικότερα.
    Πολύ δύσκολη η διαχείριση της όλης κατάστασης από τον Σαμαρά. Του την έχουνε "στημένη" από παντού. Δεν ξέρω άν θα μπορέσει να τα καταφέρει. Άσσους... έχει, είναι σίγουρο και αυτό. Τα κότσια όμως τα έχει να τους χρησιμοποιήσει??? Το ελπίζω.... Γιατί έτσι και αλλιώς έφθασε η ώρα να τα παίξει... όλα για όλα...
    Θα δείξει....

  23. ΝΙΚΟΣ Π avatar
    ΝΙΚΟΣ Π 19/11/2011 09:57:05

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΠΡΩΤΑΡΧΙΚΩΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝ Η ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ 'Η ΟΧΙ .ΑΝ ΟΝΤΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΕΤΗΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΕΝΕΣ ΤΟΤΕ ΑΦΟΥ ΟΦΕΛΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΟΦΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΤΗ ΝΔ.ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ.ΑΝ Ο ΛΑΟΣ ΕΧΕΙ ΔΥΝΟΤΟΤΗΤΑ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΤΕ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΕΙ. ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Η ΝΔ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΑΤΗΣΕΙ ΝΑ ΟΜΦΑΛΟΣΚΟΠΕΙ ΑΚΟΜΑ .ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΤΟΙΜΕΣ ΤΙΣ ΛΙΣΤΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΝΑ ΞΕΡΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΙ Ν'ΑΡΧΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΣΕ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΠΟΥ ΥΣΤΕΡΕΙ ΠΟΛΥ ΛΟΓΩ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΥ ΑΡΙΘΜΟΥ ΦΙΛΙΩΝ ΜΜΕ.

  24. nikos60 avatar
    nikos60 19/11/2011 09:59:46

    Συγχαρητήρια για την ανάλυση! Καταλάβαμε, με ποια θέματα ασχολούνται τα κόμματα, την στιγμή που η ελληνική οικογένεια ανεβαίνει στον Γολγοθά!

  25. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 19/11/2011 10:12:39

    Που έχεις χαθεί επώνυμε;

    Τα ίδια άγχη έχω και εγώ. Η δύναμη του εκβιασμού με την 6η και την 16η δόση είναι απγίδα στην οποία εύκολα υποκύψαμε ή υποκύπτουμε. Συμφωνώ μαζί σου στο ότι οι πολτικές τάσεις διαμορφώνονται στα πλάισια που αναφέρεις (η πατριωτική και η νεοφιλελεύθερη-ψευδοδιεθνιστική) και τις ονομάζω πιο απλά, Μνημονιακή και αντι-Μνημονική, ή όπως τα είπε η Πηνελόπη Δέλτα, στον Μάγκα, "σωβινισμός ή ξενομανία".

    Όπως παλιά είχαμε φιλορωσικά, φιλογαλλικά, φιλογερμανικά και φιλοαγγλικά κόμματα, έτσι και τώρα, μόνο που τώρα το φιλογερμανικό έχει υπερισχύσει με την βοήθεια της Διαπλοκής και έχει μετονομαστεί σε "φιλοευρωπαϊκό". Λυπάμαι που αυτή η ταμπέλα βραχυκυκλώνει ΚΑΙ την ΝΔ. Ψάξε ωστόσο να βρεις τον κοινό παρονομαστή στους φιλοευρωπαϊστές, που είναι το απεχθές σε μένα Πράσινο -- που θεωρώ proxy της Κενρικής Ευρώπης, και θα δεις την νέα διακομματικότητα.

    Ο κίνδυνος για την ΝΔ, στην σημερινή μορφή της είναι ότι το φιλο"ευρωπαϊκό" κόμμα που είναι η Κυβέρνηση Παπαδήμου, έχει λίγο ή πολύ από ΟΛΑ τα μέχρι σήμερα κόμματα, υπό το πρόσχημα της "Εθνικης" ενότητας, αλλα ζητώ συγγνώμη, εγώ βλέπω το φιλοΓερμανικό κόμμα που προσκυνάει για την 6η Δόση. Που όλως τυχαίως τρενάρει.

    Λες και περίμενα το αρθρο σου, ετοίμασα μερικές ζωγραφιές για αυτό στο h++p://archaeopteryxgr.blogspot.com/2011/11/blog-post_11.html και στις χαρίζω, για μελλοντικούς προβληματισμούς.

  26. Θοδωρής avatar
    Θοδωρής 19/11/2011 10:13:34

    Συμφωνώ απόλυτα με τις σκέψεις σου. Θα ήθελα να προσθέσω κάτι . Στις μεγάλες στιγμές πρέπουν μεγάλοι άντρες το πόσο μεγάλος είναι κάποιος φαίνεται από τις πράξεις και όχι από τα λόγια. Πιστεύω ότι στις εκλογές που έρχονται αυτή η πολιτική κατηγορία θα είναι η κερδισμένη. Τώρα αν η ΝΔ και ο Σαμαράς ανήκουν πλέον εκεί είναι ένα ζητούμενο που θα το σκεφθούν πολύ οι ψηφοφόροι που ήδη είχαν αρχίσει και έβλεπαν σε αυτό τον πολιτικό χώρο ένα στήριγμα ένα φως, το οποίο όμως με τις τελευταίες κινήσεις άρχισε να θαμπώνει. Η γνωστή παρέα της οικογένειας, των celebrities, της Μυκόνου, φροντίζει φυσικά να απομειώνει αυτή τη δυναμική που είχε αναπτυχθεί τα τελευταία δύο χρόνια που δυνάμωνε το Σαμαρά και την ΝΔ. Όσο η ΝΔ μένει στην λογική του συμβιβασμού για τον οποιοδήποτε λόγο πχ για να πληρωθούν συντάξεις τότε θα τσαλακωνεται. Λόγοι συμβιβασμού θα υπάρχουν πάντοτε μια για τις συντάξεις μια για να πάρουμε όπλα μια για να μας ανοίξουν χρήματα για το ΕΣΠΑ το θέμα είναι τι κάνεις εσύ όταν μπαίνει το ερώτημα; Στο σημείο αυτό τελευταία μας τα θάμπωσε η ΝΔ . Ξεκίνησε ασυμβίβαστη και τώρα σκύβει βλέπουμε κάπως το κεφάλι. Ο κόσμος αναμένει .

  27. aurora3363 avatar
    aurora3363 19/11/2011 10:22:51

    Φίλε Επώνυμε ,τι χαρά είναι αυτή να σε έχουμε πάλι κοντά μας!!Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις σου.Φωνάξαμε βεβαίως δεόντος εδώ μέσα, αλλά δεν εισακουστήκαμε...με την δικαιολογία, ξέρει ο αρχηγός τι κάνει,έπρεπε να φύγει ο ΓΑΠ και ήταν δύσκολο,σώσαμε την πατρίδα ,κα..τέτοια δακρύβρεχτα.Η ουσία είναι οτι η απειλή του δημοψηφίσματος απο τον ΓΑΠ ήταν το ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΛΠΟ που ο ΑΣ δεν αντιλήφθηκε της κρίσιμες εκείνες ώρες. Τα λάθη όμως πληρώνονται και όταν θα έρθει η ώρα του "γκισέ" ίσως καταλάβει τι έκανε λάθος. Το σημαντικό είναι να το παραδεχθεί και να δουλέψει σε μία διορθωτική κατεύθυνση..

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ aurora3363 19/11/2011 12:35:42

      Φίλε Επώνυμε ,τι χαρά είναι αυτή να σε έχουμε πάλι κοντά μας!!

      I second the motion! Best poltical analyst ever! Μᾶς λείψατε πολύ.

      Ή ἀρχική παγωμάρα μέ τήν συγκρότηση τῆς μεταβατικῆς κυβέρνησης ἔχει μετατραπεῖ σέ ἀναμονή γιά πρωτοβουλίες διορθωτικῶν κινήσεων τοῦ ΑΣ . Περιμένομε στηρίζοντας τον ΠΑΝΤΑ.

  28. Y. avatar
    Y. 19/11/2011 10:26:01

    90 + 1 = 19/2 ---> V

  29. MK avatar
    MK 19/11/2011 10:36:16

    Η πρωτη ασκηση για ΝΔ ερχεται με τον προυπολογισμο. Αν τον ψηφισει αρχιζει η ταυτιση με την αποτυχημενη οικονομικη τακτικη διοτι και τα κακα αποτελεσματα του 2011 αλλα και οι προσδοκιες του 2012 βασιζονται στα ιδια σχεδια. Αρα η ΝΔ οφειλει σ αυτο ακριβως το σημειο να κανει την ειδοποιο διαφοροποιηση της. Να την κανει αμεσα. Να την κανει καθαρα και με πολιτικους ορους. Να δειξει απο τωρα με ποιον τροπο και με ποιο σχεδιο θα κατεβει στις εκλογες. Ετσι κι αλλιως οτι θα γινεται απο δω και περα για μεν το ΠΑΣΟΚ θα ειναι κυκνειο ασμα για δε την ΝΔ σκληρες εξετασεις για την αναληψη της εξουσιας. Αλλα με μονο μια εντολη.Να αλλαξει την ροη των γεγονοτων...

  30. NIK THE GREEK avatar
    NIK THE GREEK 19/11/2011 10:48:13

    Ποιος θα μπορουσε να διαφωνησει οτι ετσι εχουν τα πραγματα,ειναι ομως και μια ευκαιρια για την ΝΔ και τον ΑΣ να δειξει ποσο καλος κυβερνητης ειναι αν κατορθωσει σ αυτην την πρωτογνωρη εμπειρια να οδηγησει την ΝΔ στην εξουσια.

  31. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 19/11/2011 10:51:19

    Ακριβώς αυτό θα έγραφα . Συμφωνώ απολύτως. Η Ν.Δ. και ο ΣΑΜΑΡΑΣ έκαναν λάθος που είπαν ναι, και αυτό φαίνεται από τα γραφόμενα στον τύπο της διαπλοκής και στα λεγόμενα των Τσιμοπρετεντέρηδων και Παπαχελοτρέμηδων. ΤΟ ΌΧΙ ήταν χρυσή ευκαιρία για να ξεχωρίσουμε επιτέλους τους υποτελείς στα ΕΔΏ και στα ΞΈΝΑ συμφέροντα, στην σκέψη και στην πράξη, από τους πραγματικούς ΠΑΤΡΙΏΤΕΣ.

  32. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 19/11/2011 11:23:57

    Το άρθρο είναι έκφρασει της μίτζερης έκφρασης της πολιτικής σκέψης και συμπεριφοράς που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.
    Έκφραση της καφενοποίησης των Πολιτικών Γραφείων των κομμάτων.
    Λες κι οι πολίτες δεν γνωρίζουν τι έγινε τα τελευταία 30 ή 10 χρόνια. Λες και δεν ξέρουν πως Μεσίες δεν υπάρχουν. Υπάρχουν μόνο καθεστικίες νοοτροπίες και καθεστικία συμφέροντα.

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ Μανιάτης 19/11/2011 14:16:15

      Επιτέλους κι ένας άνθρωπος που βλέπει πέρα από την κομματική του τύφλωση!Υπάρχει κανείς να προτείνει ένα σχέδιο για το πως θα πάμε μπροστά?

    • Φρίξος Γιαννιός avatar
      Φρίξος Γιαννιός @ Μανιάτης 19/11/2011 15:02:57

      ναι αυτή είναι η αλήθεια αλλά πέραν από την αρνητική αλλά ορθή κριτική χρειάζεται ώθηση προς τα μπρος!!!

  33. Y. avatar
    Y. 19/11/2011 11:38:44

    Τελειώσαν τα ψέμματα. Η βαρύτητα που είχαν οι πολιτικοί ελιγμοί, και οι σκοπιμότητες που χαρακτήριζαν μέχρι τώρα τη λειτουργία των κομμάτων ώστε να κερδίσουν το εκλογικό ακροατήριο, είναι μειωμένα σε ιστορικά χαμηλά. Το πρώτο που ζητούν οι πολίτες, είναι η αλήθεια και μόνο η αλήιθεια. Που είμαστε, που θέλουμε να πάμε, αν μπορούμε να πάμε, και με τι προσωπικό και εθνικό κόστος. Και μαζί μ’ αυτά, πως φθάσαμε ως εδώ, και ποιοί είναι οι υπέυθυνοι που φθάσαμε ως εδώ. (“…η ανέχεια αντέχεται, η μη δικαιοσύνη όχι”). Αυτά είναι τα δεδομένα που θα λάβουν υπ’ όψη τους οι πολίτες, όταν θα πανε να ψηφίσουν στις 19/2

    Το δέυτερο που ζητούν, είναι οι καθαρές λύσεις. Ένα πολιτικό σχηματισμό που συντεταγμένα θα τους οδηγήσει εκεί που ως χώρα θέλουμε να πάμε, το οποίο και απεδέχονται. Οι κυβερνήσεις συνεργασίας μπορούν να δουλέψουν, μόνον όταν συμπίπτουν οι πολιτικές απόψεις. Στη περίπτωση μας, αυτό δεν ισχύει. Πλην της ΝΔ και των αριστερών κομμάτων, η ατζέντα των υπόλοιπων είναι μνημονιακή. Άρα για τη ΝΔ, η μόνη συνεργασία που είναι δυνητική, μόνο με τα αριστερά κόμματα. Στο βαθμό που η σημερινή κατάσταση αναφέρεται στη συννείδηση των πολιτών ως ένα καθαρά “οικονομικό δεδομένο”, το δυνητικό της συνεργασίας ατονεί, λόγω των βασικών διαφορών με τα αριστερά κόμματα, στις μόνιμες οικονομικές πολιτικές και λειτουργίες. Με άλλα λόγια, η συνεύρεση ως αντιμνημονικοί, δεν είναι ισχυρό στοιχείο συνλειτουργίας. Αν βέβαια η σημερινή κατάσταση αναφερθεί στη συννείδηση των πολιτών, ως όχι ένα καθαρά οικονομικό δεδομένο, αλλά και ως “δεδομένο εθνικής κυριαρχίας”, τα πράγματα αλλάζουν. Προστίθεται ένας άλλος παράγοντας που αυξάνει της πιθανότητες συνλειτουργίας. Καταληκτικά, η πιθανότητα σύζευξης θέσεων ΝΔ και Αριστερών κομμάτων είναι δυνατή μόνο και εφόσον το θέμα της ελληνικής κυριαρχίας, είναι ισχυρό στο θυμικό των οπαδών (...έχει αναφερθεί ως θέση, σε παλαιότερες αναρτ’ησεις)

    Η στήριξη της ΝΔ στη κυβέρνηση Παπαδήμου για 90 ακόμη μέρες, είναι δεδομένη. Στη βάση και με το ρεαλισμό της εξέλιξης των τελευταίων πολιτικών γεγονότων, η απόφαση συμμετοχής ήταν μονόδρομος, εφόσον το ρίσκο των ενδεχόμενων εξελίξεων από τη μη συμμετοχή ήταν μη υπολογήσιμο. Κι όταν δε μπορείς να υπολογίσεις κάτι με σχετική βεβαιότητα, αποποιείσαι του ρίσκου (..ειδικά όταν πρόκειται για το παρόν, και το μέλλον της χώρας). Αυτό που πρέπει να κάνει η ΝΔ είναι να βγει με το πρόγραμμά της κια να πει, που θέλουμε να πάμε, αν μπορούμε να πάμε, και με τι προσωπικό και εθνικό κόστος. Οι πολίτες θα το εκτιμήσουν!

  34. χόμπιτ avatar
    χόμπιτ 19/11/2011 11:50:24

    ο αρθρογράφος αναφέρει επακριβώς : "Ο απεγκλωβισμός της ΝΔ από τη συμμετοχή της στην κυβέρνηση Παπαδήμου θα ήταν η καλύτερη λύση".........κάποιοι δυστυχώς συνεχίζουν να προτάσσουν το κομματικό συμφέρον πάνω από την σωτηρία της πατρίδας.......όλα τα άλλα σχόλια είναι περιττά.........

  35. Γιαγκούλας avatar
    Γιαγκούλας 19/11/2011 12:13:00

    Μάλλον οι περισσότεροι δεν θέλουν να παραδεχθούν ότι τόσο ο Σαμαράς όσο και η ΝΔ εισήλθαν και ευρίσκονται εντός του "κάδρου" της μνημονιακής πολιτικής που αφανίζει τον Ελληνα, όπως και τον Ιταλό, τον Πορτογάλο κλπ., από το οποίο ούτε θα μπορέσει (εάν, βεβαίως, πραγματικά το θέλει) ούτε θα την αφήσουν εύκολα να βγεί. Η ιστορική "γκέλα" έγινε. Κατεγράφη. Οι διαφοροποιήσεις και οι "ειδοποιοί διαφορές" θυμίζουν τους αστερίσκους που έθετε ο Α. Παπανδρέου ή ο Σημίτης στις κοινές αποφάσεις της Ε.Ε. και του ΝΑΤΟ. Ανευ ουσιαστικής και καθοριστικής σημασίας, τιθέμενοι για το "ξεκάρφωμα".
    Οι ανήκοντες στον συντηρητικό πολιτικό χώρο, αυτοί που διατηρούν ακέραια την πατριωτική στάση, δεν μπορούν πλέον να ελπίζουν σε "διορθωτική" πορεία.
    Εχουν δε, από πραγματιστική άποψη, μόνον δύο επιλογές: Ή ιδρύουν ξεχωριστό, καθαρά πατριωτικό, πολιτικό φορέα ή συμπράττουν με πατριωτικές δυνάμεις του κέντρου και της αριστεράς, όσο παράδοξο και εάν ακούγεται αυτό.
    Για την αποφυγή, όμως, ακόμα χειρότερων καταστάσεων, γι' αυτό που ονομάζεται σωτηρία ημών και της χώρας από τα "μέτρα που θα μας πάρουν για το κιβούρι", τίποτα δεν είναι παράδοξο όταν άμεση, επείγουσα και αδήριτη ανάγκη το επιβάλλει.
    Η ιστορική συνάντηση στην εθνική λαϊκή προσπάθεια, εάν επιτυγχανόταν εδώ, θα έδινε αφορμή, λαβή και προηγούμενο και για άλλες χώρες του νότου (και όχι μόνο). Δεν έχει σημασία αν η κάλτσα αρχίζει να ξηλώνεται από εδώ ή από άλλη χώρα. Η διαδικασία αυτή πρέπει ν' αρχίσει. Αλλιώς, ακολουθεί ένας σύγχρονος κοινωνικός και πολιτικός μεσαίωνας.
    Διότι άλλο πράγμα αποτελεί η οικοδόμηση μιας δημοκρατικής ευρωπαϊκής ομοσπονδίας (που να συμπεριλαμβάνει κανονικά ή "χαλαρά" και τη Ρωσία), με κοινωνικό κράτος και κράτος δικαίου, και άλλο η παρούσα κατάσταση, η τρέχουσα "ευρωπαϊκή προοπτική", που συνιστά πλήρη επικράτηση των "αγορών" επί των ευρωπαϊκών λαϊκών. Αυτού του είδους η ευρωλαγνεία θα πρέπει να τελειώσει επιτέλους. Επέφερε ήδη πολλά δεινά.
    Αρκετά, πάντως, ενδιαφέρουσα η ανάλυση ως προς τον "οριζόντιο" διαχωρισμό σε επίπεδο πολιτικού προσωπικού.
    Πάντως, το κρατούν σύστημα κάνει ό,τι μπορεί για να πολεμήσει το πατριωτικό μπλοκ και πλείστα όσα από τα στελέχη της ΝΔ δεν ανήκουν σ' αυτό.
    Ο Καρατζαφέρης και ο Βορίδης, για να συκοφαντήσουν (κατ' αυτούς) πολιτικά το υπάρχον (κατακερματισμένο όμως) άτυπο πατριωτικό μέτωπο, τόσο σε πολιτικό, όσο κυρίως σε κοινωνικό επίπεδο, έβγαλαν από το ψυχροπολεμικό χρονοντούλαπο (που τόσο έβλαψε τη χώρα) τους δικούς τους τεχνητούς διαχωρισμούς: σε ευρωπαϊστές και σε κομμουνιστές.
    Και, τέλος, να επισημανθεί η αναλογική ομοιότης με τη γείτονα Ιταλία (ποιοί στηρίζουν την εκεί "μεταβατική" κυβέρνηση; Μπερλουσκόνι, Μπερσάνι-Ντι Πιέτρο, Φίνι, = κεντροδεξιά, κεντροαριστερά, νεοφασίστες). Οπως τη δεκαετία του '60, που οι αμερικάνοι είχαν να διαλέξουν ανάμεσα σε Ελλάδα και Ιταλία, σε ποιά από τις δύο θα επιβάλουν χούντα.
    Οπω

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Γιαγκούλας 19/11/2011 15:02:28

      Αγαπητέ,

      μπορείς να μας διευκρινίσεις τι σημαίνει στην εποχή μας η έννοια "πατριωτικές δυνάμεις". Προσωπικά με φοβίζουν αυτές οι έννοιες. Σαν αυτό το "Δημοκρατικές δυνάμεις", το φετίχ του Κέντρου και της Αριστεράς.
      Κι αν πατριωτικό είναι ότι εξυπηρετεί την Πατρίδα, ποιός θα το προσδιορίσει;
      Η πολιτική, όπως και η ίδια η ζωή, είναι η τέχνη του εφικτού. Δηλαδή συμβιβασμός. Ο δε συμβιβασμός μπορεί να είναι μεγιστοποιήξσει του συμφέροντος για αμφότερους. Στην περίπτωση αυτή η πράξη είναι προδοτική, μη πατριωτική; Είναι μη πατριωτική πράξη η παραχώρηση στην ΕΕ ή την Γερμανία της οργάνωσης των εισπρακτικών μηχανισμών ή η ανικότητα της κυβέρνησης του Κ.Κ. ή του ΓΑΠ στο θέμα αυτό. Τι απειλεί την εθνική μας κυριότητα η υπό ελληνικόν έλεγχο ανίκανη διοίκηση ή η υπό κοινοτικό έλεγχο ικανή διοίκηση;

      • Μπαμπης avatar
        Μπαμπης @ Μανιάτης 19/11/2011 15:43:13

        Εξοχος!Οι λέξεις πατρίδα,κόμμα,θρησκεία κτλ είναι σημαινόμενα,οι σημασίες βρίσκονται στον τρόπο που οι λέξεις πραγματοποιούνται.Ο Γερμανός που λέει π.χ. πρέπει να δουλέψουν οι εφορίες είναι ο κακός του παραμυθιού ή ο συνδικαλιστής που χάνει το επίδομα και κάνει λευκή απεργία?Αν ο συνδικαλιστής ανήκει στο κόμμα,αν ο συνδικαλιστής κρυφτεί πίσω από τις λέξεις Λαός,Πατρίδα,Θρησκεία,Εθνική Ανεξαρτησία ποιά είναι η σωστή πατριωτική στάση απέναντι του?Αν η απάντηση μας φέρει αντιμέτωπους με την απόλυση εκείνου που δεν κάνει καλά τη δουλειά του θα είναι πατριωτική στάση η απόλυση του και η συμφωνία με την υπόδειξη του κακού Γερμανού ή σωστή πατριωτική στάση είναι να ακούσουμε το ΚΚΕ και να μην απολύσουμε τον πατριώτη?

  36. firiki2010 avatar
    firiki2010 19/11/2011 12:39:52

    Eπώνυμε, καλώς όρισες !
    Η ανάλυση σου είναι εξαιρετική και παρουσιάζει ξεκάθαρα ποιο είναι το εκλογικό πρόβλημα της ΝΔ σήμερα. Μου έδωσες έμπνευση για άρθρο στο firiki2010, αλλά για την ώρα θα προσπαθήσω να δώσω την δική μου εκδοχή στο γιατί δημιουργήθηκε το πρόβλημα.
    Η ρίζα του είναι σε κάτι που και ο ίδιος γράφεις "..Από τη μια αναδείχθηκε ως πατριωτικός-αντιμνημονιακός πόλος η ΝΔ μαζί με την παραδοσιακή αριστερά των ΚΚΕ-ΣΥΡΙΖΑ...." ΠΟΛΟΣ ΝΔ-ΚΚΕ- ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ!!!! Ο πολιτικός λόγος αλλά κυρίως οι πρακτικές της ΝΔ έδιχναν Δύση και της Αριστεράς Ανατολή. Αλλος ήταν ο "αντιμνημονισμός" της ΝΔ και άλλος ο "αντιμνημονισμός" της Αριστεράς. Το θεωρώ απολύτως λογικό και νομίζω ότι αυτό αποσικνύεται από το γεγονός ότι η ΝΔ υπερψήφισε (και πολύ καλώς έκανε) σειρά νομοσχχεδίων που έφερε το ΠΑΣΟΚ , τόσων όσων δεν υπερψήφισαν όλες μαζί οι αξιωματικές αντιπολιτεύσεις τα τελευταία πενήντα χρόνια. Το πρόβλημα δημιουργήθηκε από τη στιγμή που η ΝΔ δεν κατάφερε να ξεκαθαρίσει πόσο διαφορετικός ήταν ο "αντιμνημονισμός" της από αυτόν της Αριστεράς. Φυσικά σ΄ αυτό τεράστιο ρόλο έπαιξαν τα ΜΜΕ που είχαν κάθε λόγο υπηρετώντας τα συμφέροντα του ΠΑΣΟΚ να εμφανίσουν τον Σαμαρά σαν κάποιο έξαλλο και αιθεροβάμονα πολιτικό. Ετσι όταν η ΝΔ έκανε κάποια στιγμή αυτό που υπο τις συγκεκριμένες πιεστικές- θα έλεγα εκβιαστικές- συνθήκες έπρεπε να κάνει , βάζοντας το συμφέρον του τόπου πάνω από τις εκλογικές της προοπτικές διάφοροι και για τους διαφορετικούς δικούς του λόγους ο καθένας το εμφάνισαν σαν "κωλοτούμπα" και βεβαίως δημιουργήθηκαν τα προβλήματα που πολύ σωστά επισημαίνεις.
    Τι απαιτείται τώρα ;;;; Προσωπικά λέω. Στήριξη της κυβέρνησης Παπαδήμου (οποιουδήποτε είδους απεγκλωβισμός θα πολλαπλασίαζε την αμφιθυμία που δημιουργεί ακόμα και η σημερινή αποστασιοποίηση της ΝΔ από την κυβέρνηση) και έστω με καθυστέρηση " πολιτικη δουλειά" που λες κι εσύ ώστε να γίνει αντιληπτή η ουσία της αντίθεσης της ΝΔ στο μνημόνιο που - επαναλαμβάνω- σε καμμία περίπτωση δεν έχει σχέση με την αντίθεση της Αριστεράς.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ firiki2010 19/11/2011 15:13:01

      Πού βλέπεις την αντίθεση της ΝΔ στο μνημόνιο;
      Σαν την απόρριψη από το πασοκ των ΝΑΤΟ & ΕΟΚ το -70.
      Μα τόσο δηλητηρίασε τη σκέψη μας ο παπανδρεϊκός αμοραλισμός;
      Είναι δυνατό να θεωρούμε το μνημόνιο αιτία της κρίσης. Αν ναι, τότε όλοι οι απατεώνες είναι αθώοι. Τότε δεν έγινε κανένα έγκλημα τη δεκαετία του -80. Στην Ελλάδα όλλα τέλεια. Που να μην ήταν αυτοί οι Βάρβαροι εκ του Βορρά με το Μνημόνιό τους!
      Είναι δυνατό να σκεφτόμαστε έτσι;

      • firiki2010 avatar
        firiki2010 @ Μανιάτης 19/11/2011 16:00:19

        H αντίθεση της ΝΔ στο μνημόνιο συνίσταται 1. στο γιατί φθάσαμε σε αυτό και 2. στο περίφημο "μείγμα πολιτικής" που έπρεπε να ακολουθηθεί Νομίζω ότι και για τις δύο αντιθέσεις της έχει δικαιωθεί
        Από κει και πέρα μάλλον μου αποδίδεις πράγματα που δεν ισχυρίσθηκα. Φυσικά και υπήρχαν σοβαρά προβλήματα στην κοινωνία και την οικονομία μας με τις ρίζες τους στην δεκαετία του ΄80. Φυσικά και η κρίση προυπήρχε του μνημονίου Απλώς οι ανοησίες του Παπανδρεόυ κατέστησα την προσφυγή στη ξένη βοήθεια αναπόφευκτη και το μνημόνιο απεδείχθη ένα προχειρολόγημα που αγνοώντας την Ελληνική πραγματικότητα επιδείνωσε την κρίση.
        Οσο για τους "εκ Βορρά βαρβάρους" έχω κατ΄ επανάληψη γράψει ότι μεταξύ κυβέρνησης "Παπανδρέου με τρόϊκα" και κυβέρνησης "Παπανδρέου σκέτη" προτιμώ την πρώτη!

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ firiki2010 19/11/2011 17:16:10

          Εν τη ουσία. Για τη σημερινή κατάσταση την πλήρη ευθύνη φέρει η ντόπια πολιτική νουμενκλατούρα.
          Αν δεν είδε τι παίζεται παγκοσμίως, είναι ανίκανη.
          Αν είδε και δεν ενήργησε ως όφειλε, είναι προδοτική.
          Είναι γνωστό ότι η χώρα μας δεν έχει ηγεμονική παραγωγή τάξη ικανή να ηγηθεί στρατηγικών ανάπτυξης του κοινωνικού συνόλου. Ολα ήταν υποταγμένα στη βούληση μίας διεφθαρμένης πολιτικής νομεκλατούρας. Η κύρια ηθική ευθύνη για τη φοροδιαφυγή ανήκει στην πολιτική νομεκλατούρα κι οχι στο διαφυγόντα ή τον υπάλληλο.
          Εδώ θέλει προσοχή για να μη απαλλάξουμε ευθυνών τους πραγματικούς υπαίτιους.
          Μόνο ένας προσπάθησε να σπάσει τη παρακμιακή λειτουργία της αστικής τάξης στη χώρα μας και να την αναγκάση να λειτουργεί παραγωγικά. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής το 1950 - 60 (δηλώσεις Α. Πεπελάση) και το 1970
          (να γιατί μεγάλα τμήματα της αστικής τάξης υποστήριξαν στον Α.Π. το 1981)
          Ο ΑΣ και η ΝΔ ας μελετήσουμε το έργο του Κωνσταντίνου Καραμανλή, αλλά πρώτιστα τον χαρακτήρα του πολιτικού του λόγου, για να βρει σήμερα η παράταξη ηγεμονικό, πραγματικά εθνικό πολιτικό λόγο.
          Σε αυτό το βιντεο καταδυκνείεται ο πολιτικός ηγέτης και ο πολιτικός απατεώνας.
          http://www.youtube.com/watch?v=vp9Kh2JWam8&feature=related
          Εμείς δε θέλουμε πατριωτικά λόγια, θέλουμε πατριωτικές πρέξεις

  37. k avatar
    k 19/11/2011 12:44:07

    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΡΘΡΑ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ. ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΝΔ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕ,Ι ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ΘΑ ΛΑΒΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ. ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΛΑΘΟΣ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ.

  38. partyman avatar
    partyman 19/11/2011 12:50:20

    Ο σώσων εαυτώ σωθήτω...

    Δεν περιμένω πλέον τίποτα και από κανένα.. μετά και την απογοήτευση που γευθήκαμε απο τον Σαμαρά και την τοποθέτηση Παπαδήμου στην κυβέρνηση, χάθηκαν και οι τελευταίες ελπίδες.. και εφόσον χάθηκε και αυτό, το οποίο χάνεται πάντοτε τελευταίο, τότε τι να λέμε...

    Και αναζητούμε τώρα πως θα απεγκλωβιστεί η ΝΔ..

    Παιδιά, πως θα απεγκλωβιστεί ο λαός το ψάχνει κανείς??? για ποιά ΝΔ και λοιπά άλλα κόμματα μιλάμε ακόμα? ακόμα κοιμόμαστε στον βαθύ κομματικό ύπνο μου φαίνεται...

    Και μην έχετε καμμία ψευδαίσθηση.. ο στόχος στις επόμενες εκλογές, όποτε και αν γίνουν, θα είναι το 25% (...με maximum αισιοδοξία!)

  39. victoria (true) avatar
    victoria (true) 19/11/2011 13:05:39

    Γεια σου Επώνυμε.
    Ούτε υπονόμευση, ούτε υπεράσπιση της κυβέρνησης Παπαδήμου, δεν θα μακροημερεύσει κιόλας ό,τι και να λέγεται. Εγώ καταλαβαίνω πως ο Σαμαράς είναι αξιωματική αντιπολίτευση. Την ευθύνη υπουργείων όπως πχ ανάπτυξης, εργασίας, περιβάλλοντος, υγείας, κ.α. την είχαν και την έχουν οι ίδιοι άνθρωποι όλοι ΠΑΣΟΚ, δεν βλέπω το λόγο γιατί να μην τους ασκείται ο αρμόζων κοινοβουλευτικός έλεγχος.

    Τώρα, είναι μια δύσκολη ισορροπία και το είπες ε-ξαι-ρε-τι-κά αυτό με την αναδιαπαιδαγώγηση. Αλλά είναι ακριβώς αυτό. Το ό,τι η νδ δεν είναι νέτη σκέτη άρνηση, είναι η διαφορά της. Το να παρουσιαστεί αυτό ως 'ολίγον έγκυος' ειδικά από τους έξω από το χορό είναι το μόνο εύκολο. Αλλά επιτέλους όλοι πρέπει να ωριμάσουν και να κρίνουν. Πιο εύκολη θα ήταν η άρνηση, όχι πιο ξεκάθαρη. Κανείς δεν ξέρει τι θα αντιμετωπίσουμε αύριο. Το θέμα είναι όλοι μας πια να κρίνουμε συνολικές πολιτικές στάσεις και συμπεριφορές. Όχι στερεότυπα. Δεν είναι όποιος είναι υπέρ ...του ευρώ κρατικοδίαιτος κάφρος, ούτε υπέρ της δραχμής επαναστάτης αγωνιστής, όχι άλλα διλήμματα ή κολλήματα. Ο Σαμαράς νομίζω δείχνει ένα δρόμο, τα επιμέρους είναι αυτό.. επιμέρους και θα τα δει όταν πρέπει να τα δει.

  40. andreas gr avatar
    andreas gr 19/11/2011 13:08:41

    Επωνυμε πρωτη φορα σε διαβαζω και με καλυπτεις αρκετα με αυτα που λες.Την μονη διαφωνια που εχω ειναι για την υποτιθεμενη αυτοδυναμια που απο οτι φαινεται μονο εγω εβλεπα και βλεπω πως οπως κι αν ερχοντουσαν τα πραγματα αυτοδυναμια για την ΝΔ δεν υπηρχε.Βασικα δεν εκανε και τιποτα για να κερδισει τους δυσαρεστημενους πολιτες ολο αερολογιες και να αγαπιομαστε.Αντιπολιτευση μονο ο Τσιπρας εκανε και κανει.Ακομα και τωρα που ο κοσμος τραβαει ζορι με το χαρατσι μεσω της ΔΕΗ ξεκαθαρη θεση δεν εχει παρει και το εχουν επισημανει πολλοι εδω στο site και απαντηση καμια.Μαλλον υπερεκτιμησαμε τον Σαμαρα και τις δυνατοτητες του.Πως να χεις εμπιστοσυνη σε καποιον που την ποιο κρισιμη στιγμη εκανε πισω αντι να τραβηξει μπροστα να αντισταθει να δειξει σθενος να αντιληφθει και ο απλος καθημερινος πολιτης οτι υπαρχει κι αλλος δρομος.Τωρα ολοι λενε ειδαμε και τον Σαμαρα που το παιζε αντιμνημονιακος ιδιος κι αυτος δεν ξεχωρισε απο τον σωρο.Αυτοδυναμια λοιπον τελος και θα ειναι τυχερη η παραταξη αν καταφερει να κρατηθει πανω απο το 20%.Γνωμη μου.

    • firiki2010 avatar
      firiki2010 @ andreas gr 19/11/2011 16:07:45

      Αν κινδυνεύει ο τόπος και για να τον υπηρετήσεις, "κάνεις πίσω" ακόμα και βλαπτοντας το στενό κομματικό σου συμφέρον , αυτό σε τιμά.
      Ο Σαμαράς δεν το έπαιζε αντιμνημονιακός. Ηταν αντίθετος στο μνημόνιο αλλά με ένα εντελώς διαφορετικό τρόπο απο αυτόν της Αριστεράς (αν θέλεις ρίξε μια ματιά στο σχόλιο μου 12.39)

  41. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 19/11/2011 13:22:52

    Ο Σαμαράς έχει ήδη αποδεσμευθεί από την κυβέρνηση Παπαδήμου. Ο Αβραμόπουλος και ο Δήμας δεν εκφράζουν την γραμμή Σαμαρά, αλλά μια ανοικτά νεοφιλελεύθερη των εκδοχών. Από την άλλη γνωρίζουμε, όσοι δεν είμαστε υποχρεωμένοι να καταβάλουμε προσπάθειες για κυβερνητικές αυτοδυναμίες ένεκα αυτονόητων κομματικών επιλογών τακτικής, ότι η αυτοδυναμία των επερχόμενων κυβερνήσεων ανήκει στο παρελθόν.
    Η διελκυνστίνδα, την οποία συνιστούν οι μελλοντικές "κυβερνήσεις" συνεργασίας (αυτό που εδώ και τρία χρόνια αποκαλώ επερχόμενες "κυβερνήσεις" γκρουπούσκουλων) δεν αφήνει από αριθμητικής πλευράς άλλα περιθώρια από την επιβολή σύμπραξης των δυνάμεων, οι οποίες έχουν ευθέως ομολογημένες νεοφιλελεύθερες επιδιώξεις. Από αυτό μοιραία προκύπτει, ότι στον Σαμαρά επιμερίζεται προσεχώς ο ρόλος μιας "σκληρής" αντιπολίτευσης. Σε αυτήν την προοπτική, το όποιο πολιτικό σχήμα Σαμαρά έχει κάθε άνεση να υπερσκελίσει την μεταλλαγμένη αριστερά, η οποία στην πορεία έχει απολέσει/αποβάλει την εθνική συνθηματολογία.
    Μέσα στο προδιαγραφόμενο σκηνικό, θα μπορούσε να εκτιμηθεί, ότι οι ελπίδες του Σαμαρά για ένα αυξημένο, η τουλάχιστον συνεχώς αύξοντα ρόλο, είναι δεδομένες.
    Παρ' όλα αυτά, υπάρχει ο αστάθμητος παράγων του λεγόμενου "πεζοδρομίου". (Ένας χαρακτηρισμός του πολιτικού κατεστημένου, που ανέκαθεν επιχειρούσε να υποβιβάσει το λαϊκό κίνημα στα όρια του υποκόσμου). Εάν σταθεί δυνατόν να χαλιναγωγηθούν οι ανεξέλεγκτες λαϊκές αντιδράσεις, τότε η αξιωματική αντιπολίτευση μπορεί να αναδειχθεί μελλοντικά κυρίαρχη στο πολιτικό γίγνεσθαι.
    Μια εκτίμηση επ' αυτού νομίζω ότι δεν είναι προς ώρας δυνατή, ούτε καν από μέντιουμ. Οι εξελίξεις αναμένεται να έχουν γοργό χαρακτήρα. Υπό αυτήν την έννοια είναι δυνατόν να ωριμάσουν με πολύ γρήγορο τρόπο νέες καταστάσεις. Παρόλα όμως όσα έχουν συμβεί ήδη, βρισκόμαστε στην απαρχή μιας νέας καταστάσεως, η οποία εύστοχα χαρακτηρίστηκε ως τέρμα της μεταπολιτεύσεως.
    Η μεταπολίτευση διαδέχθηκε μια στρατιωτική δικτατορία καθώς και με μια δικτατορία αυτή τερματίστηκε. Αυτό που αλλάζει στην σημερινή χούντα, είναι η το "τ", το οποίο μετατρέπεται σε "b". Από την δικτατορία των τανκς στην δικτατορία των banks, μέσω μεταπολίτευσης.
    Οι επιλογές είναι για όλους τους συμβαλλόμενους σκληρές. Και για τους banksters και για τις πολιτικές δυνάμεις και για τον λαό. Όσοι φρονούν, ότι οι τριμερίτες δρουν κυρίως από διάθεση υπερβολικής πλεονεξίας ή σκέτης δίψα επιβολής σφάλουν.
    Σύμβολο της τριμερούς είναι η λερναία ύδρα, τα κεφάλια της οποίας πλην ενός καρατόμησε ο Ηρακλής. Κάποιοι έκρυψαν αυτό το κεφάλι που επέμεινε μέσα στην γη (χθόνια λατρεία). Εάν αυτό το κεφάλι δεν δυνηθεί να βγει στο άμεσο μέλλον στην επιφάνεια και να γεννοβολήσει χιλιάδες άλλα, θα πάθει ασφυξία και θα σαπίσει, διότι το Ηρωικόν Πνεύμα είναι επικίνδυνο να προκύψει εκ νέου από ζυμώσεις, οι οποίες σχετίζονται με την ενδογένeια τού ίδιου τού συστήματος.

  42. ΚΔ avatar
    ΚΔ 19/11/2011 13:25:51

    Τα ταπεινά μου συγχαρητήρια κ. Επώνυμε....

  43. Theoprovlitos avatar
    Theoprovlitos 19/11/2011 14:13:08

    Ασχοληθειτε λιγακι και με αυτο για να αναδειχθει το μεγεθος της κητνωδιας

    http://www.aspe.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=1814&Itemid=2

    ΥΓ Προ μηνων σεσημασμενος κακοφημος φιλελευθερος blogger, (του γνωστου κομματικου ομίλου) ειχε επιτεθει με χυδαιοτητα στους πολυτεκνους, εισηγουμενος την καταργηση των φοροαπαλλαγων και των βοηθηματων τους.

  44. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 19/11/2011 14:24:17

    Αναντίλεκτα, η ΝΔ οφείλει να επαναπροσδιορίσει τη στρατηγική της στα νεα δεδομένα!!! Είναι βέβαιο οτι ο λαός ΘΑ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙ την υπευθυνη σταση του Σαμαρά προκειμένου ΝΑ ΜΗ ΧΡΕΩΚΟΠΗΣΕΙ Η ΧΩΡΑ!!! Με όσες πιθανότητες είχε αυτό το σενάριο!!ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΠΡΕΠΕΙ Η ΔΙΚΑΙΩΜΕΝΗ , ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΜΕΝΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ,ΑΝΤΙΜΝΗΜΟΝΙΑΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΣΤΕΙ!! Είχε κομματικό και προσωπικό κόστος αλλα ΠΡΟΕΤΑΞΕ ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ!! ΜΙΑ Η ΛΥΣΗ : ΕΚΑΛΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΩΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΣΤΙΣ 19 - 2 - 2012!!!

  45. MK avatar
    MK 19/11/2011 14:24:26

    Αυτο που λειπει απο την ΝΔ ειναι ενας αντισυστηματικος λογος, οχι κατ αναγκην αντιευρωπαικος, που θα αγγιξει τους Ελληνες. Που θα ακουγεται εξισου καλα απο δεξια και αριστερα. Πατριωτικος δηλαδη αλλα οχι αποιδεολογικοποιημενος... Ο Σαμααρας μπορει και τωρα να τον αρθρωσει. Αρκει να αλλαξει λιγο την συνθεση των συνομιλητων του. Γιατι διαισθανομαι οτι ετσι θα γινουν τα πραγματα???

  46. blue nile avatar
    blue nile 19/11/2011 14:29:43

    Γεμίζουν με πίκρα οι λέξεις του Επώνυμου.
    Όταν σε λένε Σαμαρά και θες να βοηθήσεις τη χώρα δεν κοιτάς να το κάνεις μέσω συγκυβερνήσεων αλλά προσπαθείς να γίνεις πρωθυπουργός. Μόνο από αυτή τη θέση μπορεί να βοηθηθεί πραγματικά η χώρα, όλα τα άλλα είναι ασπιρίνες στην πνευμονία. Οπότε το πρωταρχικό μέλημα είναι να κερδηθούν οι επερχόμενες εκλογές με αυτοδυναμία. όλα θα μπορούσαν να ήταν καλύτερα για τη ΝΔ αν η περίοδος της μεταβατικής κυβέρνησης δεν διαρκούσε πάνω από 50 μέρες.
    Κατανοώ το είδος και την ένταση των πιέσεων που ασκήθηκαν, εκτιμώ την πατριωτική στάση του Σαμαρά που λόγω της οποίας είμαστε περισσότερο υποχρεωμένοι από ποτέ να τον υποστηρίζουμε, όμως οι εξελίξεις δεν είναι ευνοικές.
    Είτε το θέλουμε είτε όχι ο Σαμαράς απώλεσε την πρωτοκαθεδρία των κινήσεων στην προεκλογική σκακιέρα και πραγματικά δεν ξέρουμε πόσο θα του κοστίσει.
    Θα ένιωθα πολύ πιο σίγουρος αν η σημερινή ΝΔ θα μπορούσε να διαχειριστεί επικοινωνιακά τον σημερινό γρίφο. Τα δείγματα γραφής που έδωσε μέχρι τώρα, σε άγονο περιβάλλον είναι η αλήθεια , αλλά με πολύ πιο ξεκάθαρο μήνυμα είναι απογοητευτικά. Περισσότερο αγωνίστηκαν οι ανιδιοτελείς σκαπανείς του διαδικτύου παρά η γαλάζια γενιά.
    Αν παέι κάτι στραβά που το απεύχομαι και αν θέλει μετά ο Σαμαράς να αναζητήσει δικές του ευθύνες, ίσως να ανακαλύψει ότι η μη ανανέωση του στελεχιακού δυναμικού του κόμματος θα του στερήσει περισσότερο και από αυτή την μεταβατική κυβέρνηση.
    Και για να μην μείνω στις διαπιστώσεις:
    Είναι ιερή υποχρέωση όσων έχουν αντιληφθεί το ότι ο Σαμαράς παρόλο τα όποια αρνητικά του είναι η μοναδική λύση για τη χώρα να προσπαθήσουν περισσότερο για την προβολή των θέσεων του.
    Στον κοινωνικό περίγυρο, στην εργασία, στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, στην οικογένεια παντού είναι κατάλληλο το πεδίο. Ο κόσμος είναι προβληματισμένος, αγανακτισμένος, απαισιόδοξος, μπερδεμένος από την προπαγανδιστική ενημέρωση του Μπάμπη και του Κώνστα. Είναι στο χέρι μας να διακονήσουμε την ελπίδα. όλοι μαζί και ο καθένας ξεχωριστά θα τα καταφέρουμε.
    Έχω δώσει μια υπόσχεση στη μάνα μου, που τώρα στην κλινική ετοιμάζεται για μεγάλο μαχαίρι, ότι θα ζήσει αρκετά για να δει ότι η ταλαιπωρία της πριν από δύο χρόνια να περιμένει γριά και ανήμπορη στις ουρές του Βελλίδειου δεν θα πάει μάταιη. Έχω δώσει άλλη μια υπόσχεση στο αγέννητο παιδί μου ότι θα ανοίξει τα μάτια του σε μια χώρα που θα ετοιμάζεται να αλλάξει. Με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά.
    Με τις ευλογίες Του και με τη βοήθεια σας οι υποσχέσεις μου θα πραγματοποιηθούν.

    • danaos avatar
      danaos @ blue nile 19/11/2011 23:09:29

      blue nile, μαζί και οι δικές μου ευχές!Τα παλιά σκαριά είναι γερά!Όλα θα πάνε καλά!

      • blue nile avatar
        blue nile @ danaos 20/11/2011 03:45:31

        ...ευχαριστώ...

  47. Panagiotis avatar
    Panagiotis 19/11/2011 14:59:18

    ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΕΓΚΛΩΒΙΣΤΕΙ Η Ν.Δ. ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΠΡΙΝ ΤΙΣ 19.2.2012, ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΤΙ ΕΧΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΕΙΣ ΤΟ ΕΞΗΣ ΤΟ ΥΠ.ΟΙΚ. ΚΑΙ Ο Κ.ΠΑΠΑΔΗΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΟΣ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΞΑΓΓΕΛΙΩΝ ΤΗΣ Ν.Δ. ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ, ΑΛΛΙΩΣ ΟΠΟΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ Ν.Δ. ΘΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΙΣ "ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ"!

  48. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 19/11/2011 15:24:10

    Αγαπητέ,
    ακριβώς έτσι! Λες και αντέγραψες τα διεστραμμένα κείμενα της περίγυρης του Γεωργίου Παπανδρέου που έφερε την καταστροφή του -60! Λόγια ψεύτικα, λόγια απάτης. Αν ο Α.Σ. έχει την ίδια νεύρωση με τον Γεώργιο Π. για την πρωθυπουργία, αν αναπαραγάγει τον ανήθικο λόγο της παράταξης του "Ανένδοτου" - Ιδού ο Νυμφίος έρχεται - τότε η χώρα μας δεν θαναι παρά οικόπεδο ατέρμονου βιασμού και ταπείνωσης.

  49. φωνη avatar
    φωνη 19/11/2011 16:11:49

    Καταλαβαίνω να εξετάζεις το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται βάση των νέων δεδομένων μετα το δημοψήφισμα.

    Δεν μπορώ να καταλάβω τι σημαίνει το :
    "Οι εκλογές της 19ης Φεβρουαρίου (ή όποτε αυτές γίνουν) θα γίνουν δίδοντας στον λαό ως άμεση προηγούμενη πολιτική ανάμνηση την “άχρωμη και άοσμη” μεταβατική κυβέρνηση Παπαδήμου και όχι την λαομίσητη κυβέρνηση ΓΑΠ. Με άλλα λόγια, ο πολίτης δεν θα πάει στην κάλπη για εκτόνωση της οργής του απέναντι σε έναν ΓΑΠ που θα είχε εκείνη τη στιγμή ως πρωθυπουργό, αλλά απέναντι σε μια κυβέρνηση την οποία υποστηρίζουν και τα δύο κόμματα εξουσίας. Παύει να είναι ζήτημα για τον ψηφοφόρο η εκδίωξη του ΓΑΠ και, άρα, η ανάδειξη Σαμαρά στην πρωθυπουργία (που αντικειμενικά ήταν ο μόνος τρόπος για να φύγει ο ΓΑΠ σε περίπτωση εκλογικής αναμέτρησης, αφού τα κόμματα της αριστεράς δεν είχαν κυβερνητική προοπτική). Σε ένα τέτοιο δίλημμα, θα ήταν αρκετά εύκολο για πολλούς αγανακτισμένους ψηφοφόρους που δεν είχαν ψηφίσει ποτέ παλιότερα ΝΔ, να ρίξουν την ψήφο τους υπέρ του Σαμαρά και θα εναπόκειτο, από εκεί και πέρα, στην επιτυχία της διακυβέρνησης Σαμαρά το να τους κρατήσει στο κόμμα του."

    Οκ ισχύει αυτό μερικώς, αν και δεν ξεχνάμε τόσο εύκολα και δεν πρέπει να ξεχνάμε τόσο εύκολα, για το δικό μας καλό, όχι για της ΝΔ. Και εφόσον είναι πολιτικοί αντίπαλοι (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) θα φροντίσουν(ΝΔ) προεκλογικά να μην ξεχαστεί.

    Αλλά τι σημαίνει και πάλι;

    Ότι προτιμούσαμε να μείνει ο εραστής των κερδοσκόπων στην εξουσία μέχρι να μας αποτελειώσει; Για να μπορεί ο Σαμαράς να λέει: "Να αυτός σας ξέκανε οπότε ψηφίστε εμένα"; Και να πάμε μετά διαλυμένοι να ψηφίσουμε το Σαμαρά Πρωθυπουργό σταχτομαζόχτρα;

    Εγώ εύχομαι και ελπίζω αυτή η κυβέρνηση (η μεταβατική) να αφήσει περιθώρια στον επόμενο Πρωθυπουργό να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται. (που λέει και το τραγούδι). ΑΝ γίνει έτσι, το προτιμώ από τον Πρωθυπουργό σταχτομαζόχτρα που θα διαδεχθεί με υψηλά ποσοστά τον Πρωθυπουργό εραστή της κερδοσκοπίας για να κυβερνήσει .....το τίποτα.

  50. Kώστας ΜΠ avatar
    Kώστας ΜΠ 19/11/2011 16:41:14

    Ο Αντώνης Σαμαράς οφείλει, κατά τη γνώμη μου, να κάνει δύο πράγματα.
    Πρώτον να επικαιροποιήσει την οικονομική του πρόταση. Η αναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου και οι φοροελαφρύνσεις, μαζί με όλα τα ορθά μέτρα του Ζαππείου ΙΙ είναι πλέον παλαιάς κοπής "θεραπείες", όχι με ευθύνη της ΝΔ, αλλά λόγω του βαθέματος της Ύφεσης που φέρνει το αποτυχημένο Μνημόνιο(α), οι φορομπηχτικές πολιτικές των ανερμάτιστων ΓΑΠ- Βενιζέλου πάνω στις οποίες θα πορευτεί και ο αχυράνθρωπος Παπαδήμος.
    Η ΝΔ δεν μπορεί πλέον να αρκείται στην φοροελάφρυνση. Πρέπει να πάρει συγκεκριμένες θέσεις, την ώρα που η μεσαία τάξη αφανίζεται. Λ.χ
    -θα διατηρήσει ή θα καταργήσει το επαίσχυντο άρθρο 37(κλαδικές συμβάσεις) που θα οδηγήσει σε εξαθλίωση και ειλωτεία τους ιδιωτικούς υπαλλήλους;
    -θα διατηρήσει ή θα καταργήσει το σοβιετικής εμπνεύεως χαράτσι στα σπίτια των ελλήνων πολιτών, που δίνει αυτές τις μέρες το τελειωτικό χτύπημα στην οικοδομική δραστηριότητα και κάνει την μεσαία τάξη να κοιτά με τρόμο το ζοφερό μέλλον;
    -θα αποκαταστήσει την εξαθλίωση των χαμηλοσυνταξιούχων;
    Συγκεκριμένες απαντήσεις να δώσει η ΝΔ στα συγκεκριμένα μέτρα που τώρα εφαρμόζονται και που μετά τα Χριστούγεννα θα έχουν ερημοποιήσει την Ελληνική Οικονομία.

    Το δεύτερο πράγμα που νομίζω πρέπει να κάνει ο ΑΣ είναι να ανοίξει την ατζέντα. Η Οικονομία θα κινείται σε ρυθμούς υπανάπτυξης για αρκετά χρόνια ακόμη. Η διεθνής συγκυρία( παγκόσμια ύφεση), το υστερόβουλο και υποκριτικό μένος των δανειστών, οι χρόνιες παθογένειες και το ξεχαρβάλωμα που επέφερε ο ΓΑΠ καθιστούν την Οικονομία χρόνιο ασθενή, που θέλει αρκετά χρόνια για να συνέλθει. Τουλάχιστον οι πικραμένοι και απογοητευμένοι Ελληνες ας δουν μια πολιτική σε άλλους τομείς που να χαράσσει έναν άλλο δρόμο. Παιδεία, εγκληματικότητα, εξωτερική πολιτική και θεσμοί είναι πεδία στα οποία ο ΑΣ έχει ηθικό πλεονέκτημα και οι πολίτες διψούν να ακούσουν από αυτόν( και όχι από κομματανθρώπους) τις συγκεκριμένες προτάσεις του. Γιατί η οικονομική ανέχεια αντέχεται, αλλά η εθνική αναξιοπρέπεια είναι που εξαλλοποιεί την μεσαία τάξη και την βυθίζει στην απογοήτευση του "όλοι ίδιοι είναι".

    Κατά τα λοιπά , ο Επώνυμος ακτινογραφεί ορθά νομίζω τη ζημιά που θα υποστεί η ΝΔ από την κυβέρνηση του Αχυράνθρωπου. Τίποτα καλό δεν έχουμε να περιμένουμε από τον προιστάμενο του Παπακωνσταντίνου, του Βενιζέλου , του Γιαννίτση , του Ροντούλη και του Γεωργιάδη. Πρόκειται για κυβέρνηση τσίρκουλο, με επικεφαλής έναν τεχνοκράτη βγαλμένο από τις χειρότερες ημέρες του σημητικού ψευτοεκσυγχονισμού με swaps και εργολάβους, που απλά έχει μια οικειότητα με τον Dallara, τον Γιούνκερ και τις λοιπές ύαινες. Αλλά η χώρα περνά κρίσιμες στιγμές και χρειάζεται πρωθυπουργό με αντίληψη του συμφέροντός της και όχι δημοσιοσχεσίτη αχυράνθρωπο που θα βγαίνει έξω με το σύνθημα "σας παρακαλούμε, συμμετάσχετε στο εθελοντικό κούρεμα", ντροπιάζοντας μια χώρα και έναν ολόκληρο λαό.

  51. λαικη δεξια avatar
    λαικη δεξια 19/11/2011 16:54:08

    φιλε επωνυμε πολυ καλο το αρθρο σου.
    στοχευεις στο προβλημα.
    αυτο βεβαια που βλεπω εγω , ειναι ''μια κρυφη χαρα'' νεοφιλελευθερων ψηφοφορων της νδ , που οσα δεν πετυχαν μητσοτακης και σια , το πετυχε η κυβερνηση γαπ και προθυμων.
    νεοφιλευθεροι , οχι απαραιτητα , γνωριζοντας τι κρυβει ο νεοφιλελευθερισμος , αλλα απλα γιατι ετσι νομιζουν θα ζουνε καλα.
    εκει καπου κρυβεται και οτι οι αντιδρασεις ηταν μικρες.
    και λεω ηταν , γιατι σε πολυ λιγο χρονο , οι μονοι που δεν θα εξαθλιωθουν , θα ειναι το 5% των ελληνων.
    ας αφησουμε λοιπον τα λογια και ας περασουμε στην δραση και στην αντισταση , γιατι οποιος νομιζει οτι δεν θα υποφερει και θα την γλυτωσει , κοιμαται πολυ βαθια και ΤΩΡΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΥΠΝΗΣΕΙ.
    και οπως γραφω και σε αλλο σχολια , ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΒΓΕΣ ΤΩΡΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΔΡΟ ΤΩΝ ΔΟΣΙΛΟΓΩΝ.
    ΤΩΡΑ ΟΧΙ ΑΥΡΙΟ.
    Η ΘΕΣΗ ΣΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ , ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.

  52. Factorx avatar
    Factorx 19/11/2011 18:10:45

    Μην βάζετε παρακαλώ bold χαρακτήρες

  53. ΘΑΝΑΣΗΣ avatar
    ΘΑΝΑΣΗΣ 19/11/2011 18:19:29

    Ο Σαμαράς είναι πατριώτης και θα ακολουθήσει την πολιτική Καραμανλή.
    κ.Επώνυμε πολύ ωραίο το άρθρο σου.
    Γεμίσαμε δοδιλογους,ψεύτες και προδότες.

  54. ataktos avatar
    ataktos 19/11/2011 19:00:38

    χάρη κλυνν .. Βρε τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει… Τελικά, το βρήκα: Σαγανάκι με γυαλιά!»

  55. netakias avatar
    netakias 19/11/2011 19:24:13

    "....Όσο άδικο και λάθος και να είναι αυτό για το Σαμαρά, άλλο τόσο αποτελεί αναντίρρητη πραγματικότητα ότι τώρα θα πρέπει να καταβάλλει πολλαπλάσια πολιτική προσπάθεια στο μέλλον για να αποδείξει ότι πράγματι δεν είναι μια από τα ίδια..."

    Φακτωρ έχουμε πολύ-πολύ δουλεία.........καλά κουράγια......

  56. ΜΑΝΙΑ avatar
    ΜΑΝΙΑ 19/11/2011 20:03:54

    ΕΠΩΝΥΜΕ... ΕΥΣΤΟΧΟΣ ΟΠΩΣ ΠΑΝΤΑ!!!
    ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΜΑ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΑΠΑΔΗΜΟΥ ΚΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΟΥΜΕ.
    ΤΟ ΒΑΣΙΚΟ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΠΟΣΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΘΑ "ΑΝΑΓΚΑΣΤΟΥΜΕ" ΝΑ ΔΕΧΤΟΥΜΕ ΑΛΛΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ...
    ΑΝ, ΟΠΩΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΕΛΠΙΖΩ, ΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑΘΕΡΟΙ ΟΤΙ ΚΙ ΑΝ ΓΙΝΕΙ ΤΟΤΕ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΝΔ ΕΙΝΑΙ ΣΙΓΟΥΡΑ ΦΩΤΕΙΝΟ ΚΑΙ ΚΑΤ' ΕΠΕΚΤΑΣΙΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΡΟΔΙΝΟ!!!

  57. a.p. avatar
    a.p. 19/11/2011 20:03:54

    Καλη αναλυση. Ευγε!
    Εφικτο ειναι, αφορμες θα δοθουν,τα αιτια υπαρχουν (Εθνικη κυριαρχια, λαθος οικονομικη πολιτικη κτλ.) Το θεμα ειναι η καταλληλη στιγμη ωστε ο απεγκλωβισμος απο την " μεταβατικη " να ειναι εγκαιρος πριν να ειναι αργα πλεον για την Πατριδα.

  58. nikos17 avatar
    nikos17 19/11/2011 20:13:42

    Να υπενθυμίσω κάτι: Με τους υπεύθυνους της ληστείας, δηλαδή τους κλέφτες πότε θα αχοληθεί καποιος. Δεν μπορεί, δεν ήταν κακοδιαχείρηση τόσα πολλά χρήματα. Υπάρχει διάθεση ή τωρα θα ξεχαστουν όλα? Τουλάχιστον φτωχός αλλά δικαιωμένος. Σε συζητήσεις τουλάχιστον στο δικό μου φιλικό και επαγγελματικό περιβάλλον αυτή ειναι μια ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΡΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΘΟΡΙΣΕΙ ΤΗΝ ΨΗΦΟ ΜΑΣ.

  59. Δαίμων avatar
    Δαίμων 19/11/2011 22:59:46

    Καλό θα είναι να δείτε και προς ΠΑΣΟΚ μεριά. Το 73% των πολιτών που θέλει αλλαγή ηγεσίας, η κληρονομική εμμονή του ΓΑΠ με το προεδριλίκι, και οι πιθανότητες σε λίγο καιρό, το πάλαι ποτέ κραταιό κόμμα της μεταπολίτευσης να μην ελέγχεται από την δυναστεία.Με αφορμή το γεγονός αυτό, η φαντασία μου οργιάζει, και προχωρά στην αντικατάσταση της κυβέρνησης Παπαδήμου, με κυβέρνηση...Παπαδήμου. Χωρίς κανένα πολιτικό, παρά μόνο με ολιγάριθμους τεχνοκράτες, τύπου Ιταλίας. Ουφ, τέρμα η διαφθορά και οι πελατειακές σχέσεις , όπως θα ανακράξουν οι μεγαλοδημοσιογράφοι των συγκροτημάτων!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.