#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/01/2014 07:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Εκλογές το 2016 μόνο τον ΣΥΡΙΖΑ συμφέρουν



Όταν ο κ. Α. Σαμαράς δηλώνει ότι οι εκλογές θα γίνουν το 2016 είναι υποχρεωμένος να το κάνει. Επειδή είναι Πρωθυπουργός και αν πει κάτι άλλο θα του ...διαλυθεί το μαγαζί καθώς όλοι θα περιμένουν να δουν τι θα γίνει στις εκλογές, ή θα τρέχουν για να εκλεγούν.

Το ερώτημα είναι μήπως το πιστεύει κιόλας,  ή αν το πιστεύουν κάποιοι από αυτούς που ευδοκιμούν πλησίον του. Το λέμε αυτό επειδή έχουμε κουραστεί να γράφουμε για τα λάθη στρατηγικής και τακτικής της ηγετικής ομάδας της ΝΔ. Μια ασθένεια που τείνει να γίνει ανίατη, καθώς τις περισσότερες φορές τα λάθη αυτά πηγάζουν από αδυναμία κατανόησης της πραγματικότητας.

Δεν μπορώ να γνωρίζω τι ακριβώς συμβαίνει και ποιες είναι οι πραγματικές προθέσεις του κ. Σαμαρά. Σε κάθε περίπτωση η γνώμη μου παραμένει η ίδια. Αν θέλει πράγματι να κάνει εκλογές το 2016 δεν θα προλάβει. Διότι στο μεταξύ η ΝΔ θα έχει εξαϋλωθεί από την απαξίωση.

Ποιό είναι το βασικό επιχείρημα για παράταση της ημερομηνίας των εκλογών; Να βελτιωθεί λίγο η κατάσταση, να προλάβουν να διορθώσουν όσα περισσότερα μπορούν. Το πόσο σαθρό είναι αυτό το επιχείρημα, αρκεί να δει κανείς την... σύνθεση της κυβέρνησης για να το καταλάβει. Με ποια κυβέρνηση και με ποιες εφεδρείες θα διορθώσει ο κ. Σαμαράς αυτά που έχουν φτάσει την οργή του κόσμου στο ταβάνι; Με την κυβέρνηση που έβλεπε τις μεταρρυθμίσεις να περνούν;

Αλλά το σοβαρότερο επιχείρημα υπέρ της διεξαγωγής των βουλευτικών εκλογών το συντομότερο δυνατόν είναι το εξής: Όσο πιο αργά γίνουν οι εκλογές, τόσες μεγαλύτερες πιθανότητες έχει ο κ. Τσίπρας να τις κερδίσει. Παρατείνοντας δηλαδή ο κ. Σαμαράς τον χρόνο των εκλογών δίνει στον κ. Τσίπρα την ευκαιρία να οργανωθεί καλύτερα να συμμαζέψει το κόμμα της χαράς που λέγεται ΣΥΡΙΖΑ, να απαλλαγεί από τα βαρίδια που του δημιουργούν προβλήματα κι εκεί κατά το 2016 να είναι έτοιμος για να γίνει επιτέλους πρωθυπουργός. Ενώ αν κάνει τώρα της εκλογές ο κ. Σαμαράς ο κ. Τσίπρας έχει μεγάλες πιθανότητες να χάσει λόγω της εσωκομματικής κατάστασης στον ΣΥΡΙΖΑ και επειδή δεν πείθει ακόμα.

Με μια φράση: ο χρόνος δουλεύει υπέρ του ΣΥΡΙΖΑ και κατά της ΝΔ.

Το ξαναλέω με κίνδυνο να γίνομαι κουραστικός.  Έχουν ένα μικρό προβληματάκι με την τακτική και την στρατηγική εκεί στο Μαξίμου.

Παράδειγμα 1: Η σημαία της επανάστασης που σήκωσε η κυβέρνηση εναντίον της Τρόικα τον περασμένο Σεπτέμβριο χωρίς λόγο. Με αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν οι βουλευτές και να τρέχει μετά το Μαξίμου να τους μαζέψει για να μην καταψηφίσουν τα νομοσχέδια.

Παράδειγμα 2: Όταν η ΝΔ ήταν ακόμα στην Συγγρού φαγώθηκαν να ...φάνε τον Παπανδρέου, αντί να τον αφήσουν να ολοκληρώσει τις υποχρεώσεις του προς το ΔΝΤ και να εξαϋλωθεί το ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του 2013. Αντί γι αυτό ο κ. Σαμαράς οδηγήθηκε (ή εξαναγκάσθηκε) τελικά να συμμετάσχει στην συγκυβέρνηση Παπαδήμου, που οδήγησε στην ....συγκυβέρνηση με το ΠΑΣΟΚ με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει τώρα η ΝΔ τον κίνδυνο εξαΰλωσης .

Παράδειγμα 3: Η "ακύρωση" μέσω διαρροών του υπουργού Οικονομικών κ. Στουρνάρα πέντε μήνες πριν από τις ευρωεκλογές και μόλις τρεις μήνες πριν από την κρισιμότατη διαπραγμάτευση για τη βιωσιμότητα του χρέους, όπως γράφουμε αλλού.

Θυμάστε τι γράφαμε στις 04/12/2013 (Καλύτερα να χάσει ο κ. Σαμαράς μια μάχη παρά τον πόλεμο):

"Ακόμα και συμφωνία να υπάρξει κι αυτήν την φορά με την Τρόικα, το μεγάλο πρόβλημα είναι ο «μαύρος Απρίλης”. Η διαπραγμάτευση δηλαδή για το χρηματοδοτικό κενό και για το χρέος. Ένα χρέος το οποίο χωρίς γενναίο κούρεμα δεν πρόκειται να μειωθεί. Διότι με μεσοβέζικες λύσεις τύπου «μικρότερα επιτόκια, μεγαλύτερη διάρκεια αποπληρωμής» κι άλλα τέτοια τεχνοκρατικά κόλπα το μόνο που θα επιτευχθεί είναι μια μετακύλιση του επαχθούς χρέους στα παιδιά μας...Μια μεσοβέζικη λύση προϋποθέτει μέτρα μικρής ίσως έντασης, ενώ μια γενναία λύση, όπως κούρεμα χρέους, προϋποθέτει νέο μνημόνιο. Κι αυτό ακριβώς είναι που θέλει η Γερμανία. Ένα υπερ-μνημόνιο που θα έχει την Ελλάδα υπό συνεχή κατοχή, υπό το έλεγχο μιας διαρκούς τρόικας που μονίμως θα βάζει χέρι σε κάθε προσπάθεια ανάπτυξης και ανάκαμψης. Μέχρι να ξεπουληθεί ό,τι ασημικό υπάρχει..."

Και τι γράφαμε χθες, μετά τις τελευταίες εξελίξεις με την Τρόϊκα; "Φαίνεται ότι οι δανειστές πιέζουν την Ελλάδα να προχωρήσει σε νέο δάνειο και τρίτο μνημόνιο, που όμως θα το βαφτίσουν αλλιώς για να μην υπάρχουν αντιδράσεις. Θα πουν για παράδειγμα «πάρτε 15-20 δις ευρώ δάνειο το οποίο θα το ονομάσουμε… αναπτυξιακό πακέτο». Θα μπουν φυσικά όροι οι οποίοι θα είναι καλυμμένοι με κάποιον μανδύα νομιμότητας και δεν θα ασκούνται από την τρόικα. Δεν θα έρχονται δηλαδή κάθε τρεις μήνες οι κουστουμαρισμένοι χαρτογιακάδες που προκαλούν την κοινωνία. Όπως και να έχει, πάντως, θα πρόκειται για ένα μνημόνιο κρυμμένο πίσω από τις λέξεις, το οποίο θα θέσει τη χώρα στην ομηρία των δανειστών για πολλά ακόμη χρόνια..."

Η κοινή λογική λοιπόν, αλλά και η στοιχειώδης γνώση των κανόνων της τακτικής και της στρατηγικής , επιβάλλουν την προσφυγή στις βουλευτικές κάλπες μέσα στους επόμενους δύο μήνες το πολύ και σε κάθε περίπτωση πριν από τον “μαύρο Απρίλη” δίνοντας στον ελληνικό λαό την ευκαιρία να επιλέξει τι κυβέρνηση θέλει γι’ αυτόν τον τόπο. Μια κυβέρνηση αναβαπτισμένη που θα πάει και θα πει στους δανειστές «φτάνει πια, μας οδηγείτε στην κατάρρευση»; Ή μια «αριστερή» κυβέρνηση που θα τα κάνει μπάχαλο και θα οδηγήσει την Ελλάδα στο χάος;

Όπως έχω ξαναγράψει είναι πιθανό να κερδίσει αυτές τις πρόωρες εκλογές ο Α. Σαμαράς, αν υποθέσουμε εκ τους ασφαλούς ότι ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ δεν θα είναι στη νέα Βουλή , ενώ οι ΑΝΕΛ θα πέσουν πολύ.

Αλλά είναι εξίσου πιθανόν και να τις χάσει, δεδομένης της δυσαρέσκειας του κόσμου αλλά και της κατάστασης που επικρατεί σε κόμμα και κοινοβουλευτική ομάδα. Τι θα γίνει τότε; Θα μπορέσει ο κ. Τσίπρας να σχηματίσει κυβέρνηση και με ποιόν; Mε τι πρόγραμμα και ποιους στόχους;Τότε λοιπόν θα καταλάβουν όλοι ποιος είναι στην πραγματικότητα ο ΣΥΡΙΖΑ και ποιος ο Σαμαράς. Εγώ προσωπικά θα ευχόμουν να μπορέσει ο ΣΥΡΙΖΑ να σχηματίσει κυβέρνηση, για να ξεμπερδεύουμε μια και καλή. Σε έξι μήνες το πολύ θα παρακαλάνε όλοι τον Σαμαρά να ξαναγυρίσει.

Τελικά, ο Σαμαράς δεν έχει να χάσει τίποτε από μια πρόωρη και σύντομη προσφυγή στις εκλογές. Το πολύ – πολύ να παραδώσει την πρωτιά στον κ. Τσίπρα αλλά όχι και τα κλειδιά του Μαξίμου, διότι το «αριστερό αγόρι» δεν τραβάει.

Θα έχει κερδίσει, όμως, την αξιοπρέπειά του και την εκτίμηση του κόσμου ότι έκανε αυτά που μπορούσε. Και δεν θα μείνει στην ιστορία ως άλλος Παπαδήμος που έλεγε «ναι» σε όλα. Ούτε θα έχει την τύχη του ΓΑΠ και του Καραμανλή που του επιφυλάσσουν κάποιοι.

Δύσκολη απόφαση, όμως για τα δύσκολα είναι οι ηγέτες.

Βασίλης Ζήσης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 19/01/2014 08:23:04

    Μην ανησυχείς, εκλογές θα γίνουν αρχές του 2015 με αφορμή την μη εκλογή ΠτΔ. Τώρα μπορεί να συμφέρει το Σαμαρά αυτό που λες αλλά δεν συμφέρει τη χώρα που χρειάζεται τώρα πολιτική σταθερότητα την οποία θα διαταράσσουν εθνικές εκλογές.

    • Δαρβινος avatar
      Δαρβινος @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 19/01/2014 20:25:34

      Εαν με το "πολιτικη σταθεροτητα" εννοεις να προλαβει η "σοβαρη" κυβερνηση να ξεπουλησει οσο-οσο δικτυα υδρευσης, δικτυα ΔΕΗ, Ελληνικο, λιμανια, αεροδρομια, παραλιες, κλπ, (κατα το παραδειγμα της Βουλιαγμενης) τοτε πραγματι "δεν συμφερει την χωρα" να παμε σε προωρες εκλογες. Μονο που στην περιπτωση αυτη ισχυει το "Βυθισατε την Hora" !

    • Νίκη avatar
      Νίκη @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ 19/01/2014 23:08:56

      Οι άνεργοι της χώρας δεν θέλουν πολιτική σταθερότητα, αλλά δουλειά και ψωμί, τη καραμέλα της σταθερότητας την πιπιλάνε οι χορτάτοι

  2. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 19/01/2014 08:33:17

    Για όποιον ασχολείται λίγο με την πολιτική έχει καταλάβει πως όσο πιο αργά γίνουν οι εκλογές, τόσο πιο μεγάλο το ποσοστό του Σύριζα. Αν υπάρχει μία πιθανότητα να κερδίσουμε ,πρέπει οι εκλογές να γίνουν ως το...Μάρτη! Τα εισοδήματα των πολιτών βαίνουν από το κακό στο χειρότερο. Και αυτό θα τα κρίνει όλα.

  3. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 19/01/2014 08:37:07

    Να μην πάρουμε δάνειο νέο, αλλά να κρατήσουμε για τις ανάγκες της χώρας μερικά από τα 29 δισ. που θα πάνε για τόκους και λήξη ομολόγων μέσα στο '14. Να γίνει σκληρή διαπραγμάτευση.

  4. Ας κρατήσουν οι χοροί... avatar
    Ας κρατήσουν οι χοροί... 19/01/2014 08:48:57

    ΔΕΝ πρόκειται να γίνουνε το 2016 οι εκλογές, έτσι κι αλλιώς. Δεν υπάρχει τόσηχει τόση βενζίνη στο ρεζερβουάρ μας κι άδικα το αναλύουμε.

  5. George Ν avatar
    George Ν 19/01/2014 08:53:58

    Αν κάνει εκλογές τώρα στην ιδανική για την ΝΔ (μάλλον όμως όχι για την χώρα) περίπτωση (Α) το ΣΥΡΙΖΑ θα έχει απόλυτη πλειοψηφία. Τότε μόνο είναι σωστή η επιλογή (για τη ΝΔ). Στην δεύτερη καλύτερη περίπτωση (Β) ο Σαμαράς θα αντικαταστήσει τον Μπένυ με τον Αλέξη. Στην χειρότερη (Γ) η ΝΔ θα αποκτήσει θέση αντιπροέδρου σε μια κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Στην πολύ χειρότερη (Δ) θα πηγαίνουμε από εκλογές σε εκλογές μέχρι αυτές να μην έχουν κανένα νόημα, λόγω πλήρους διάλυσης της χώρας. Το δεύτερο/τρίτο σενάριο είναι αυτό που έκανε το ΠΑΣΟΚ το 2012 αλλά δεν το έσωσε. Και το ΠΑΣΟΚ αλλά και η ΝΔ δεν εξέτασαν σοβαρά το σενάριο της κυβέρνησης που ΔΕΝ έβλεπε τις μεταρρυθμίσεις να περνούν. Ισως είναι η ώρα. Υπάρχει max ένας χρόνος και είναι το καλύτερο για την χώρα αλλά και για τα κόμματα που στηρίζουν την κυβέρνηση. Μόνο αρνητικό ότι σε περίπτωση επιτυχίας μαζί με την Ελλάδα θα ξανα-αναστηθεί και το ΠΑΣΟΚ :-)

  6. ΝΑΥΤΗΣ avatar
    ΝΑΥΤΗΣ 19/01/2014 09:06:20

    Ειναι εθνικά ωφέλιμο με την χώρα στην προεδρία;
    Δεν υπάρχουν δεσμεύσεις;
    Δύσκολο το βλέπω...

  7. my way avatar
    my way 19/01/2014 09:12:38

    Η πολιτική ανάλυση και η τελική πρότασή σου, κύριε Ζήση, σε τίποτα διαφέρει, τόσο στο σκεπτικό όσο και στο "δια ταύτα", από την αντίστοιχη των Σουφλιά - Μπακογιάννη στον Καραμανλή, το 2009. Την "παρένθεση" περίμεναν, άλλα τους βγήκαν.

    • my way avatar
      my way @ my way 19/01/2014 09:17:47

      Πάντως, όποτε κι αν γίνουν εκλογές, τα νούμερα -όπως τα βλέπω εγώ- δεν βγάζουν τίποτα άλλο, από συγκυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού.

  8. Τριάκοντα Αργύρια avatar
    Τριάκοντα Αργύρια 19/01/2014 09:14:56

    Ο Πρωθυπουργός, δήλωσε σαφώς οτι εκλογές ''θέλει ο Ελληνικός λαός'', το 2016. Βέβαια όλοι καταλαβαίνουμε πως οι εκλογές δε γίνονται όταν τις ....θέλει ο Ελληνικός λαός, αλλά όταν αυτός που έχει την πρωτοβουλία να τις προκηρύξει το επιλέγει είτε γιατί τον ''εξυπηρετεί'' κομματικοπολιτικά, είτε διότι αναγκάζεται να τις προκηρύξει εκ των πιεστικών καταστάσεων που του τις επιβάλλουν.
    Σύμφωνα με τα παρόντα δεδομένα λοιπόν, εκλογές μάλλον θα γίνουν μετά τις Ευρωεκλογές κι εφόσον εισπραχθούν τα …μηνύματα. Φθινόπωρο του 2014, ή αρχές του 2015. Το σενάριο εκλογές-αντίδραση-αντίσταση στον εκβιασμό των Δουνουτάδων (αν και θα το ευχόμουν), προσωπικά δεν πιστεύω καθόλου πια οτι ο κ. Αντώνης Σαμαράς, θα το επιλέξει. Αφήστε που δεν ...επιτρέπει και ο βυθιζόμενος συγκυβερνών!

  9. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 19/01/2014 09:18:37

    Κι άλλες φορές έχετε εκφραστεί υπέρ των πρόωρων εκλογών αλλά ειλικρινά μάλλον δεν είναι καλή ιδέα.

    Το λέω αυτό αν και συμφωνώ ότι το επιχείρημα: "Να περάσει λίγο ο καιρός, να βελτιωθεί η κατάσταση στην χώρα για να αναπτύξει ξανά εκλογική δυναμική η ΝΔ", είναι έωλο. Δεν ευσταθεί το επιχείρημα γιατί και η κατάσταση να βελτιωθεί στην χώρα, η ζωή των πολιτών δεν πρόκειται να βελτιωθεί και πράγματι η αγανάκτιση θα φτάσει στον Θεο.

    Από την άλλη όμως ούτε οι πρόωρες εκλογές είναι καλό σενάριο:

    1)Θα δημιουργούσαν αναταραχή στην χώρα πάνω που πάει να καταφέρει 5 πράγματα.

    2)Θα εμφάνιζαν τον πρωθυπουργό αναξιόπιστο αφού διατυμπανίζει προς όλες τις κατευθύνσεις ότι οι επόμενες εκλογές θα γίνουν το 2016.

    3)Το πιο σημαντικό απόλα: όποτε κι αν γίνουν οι εκλογές ο σημερινός κυβερνητικός συνασπισμός ΔΕΝ πρόκειται να πάει καλά. Το επίχείρημα "ας κάνουμε εκλογές όσο νωρίτερα γίνεται για να έχουμε μικρότερες απώλειες", θα ίσχυε μόνο στην περίπτωση που οι απώλειες δεν ήταν ήδη κρίσιμες. Θέλω να πω, ακόμη και στο αισιόδοξο σενάριο, όπου η ΝΔ είναι πρώτη, δεν θα έχει με ποιον να συνεργαστεί αφού το πασόκ είναι πολύ δύσκολο να ξαναπάρει ποσοστό κοντά στο 13%. Είναι σα να έχουν ανακοινώσει σε κάποιον άνθρωπο ότι μέσα στα επόμενα 15 χρόνια πρόκειται να πεθάνει κι αυτός σκούζει ότι θέλει να πεθάνει τώρα. Μα γιατί να πεθάνει μια ώρα αρχύτερα και απο το δικό του χέρι;

    4)Το επίχειρημα επίσης "όσο περνάει ο καιρός ο ΣΥΡΙΖΑ οργανώνεται καλύτερα", ευσταθεί μεν αλλά δεν αντιλαμβάνομαι που είναι το πρόβλημα. Θέλω να πω, αν είναι να γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει λόγος να γίνει νωρίτερα από όσο πρέπει και καλό είναι να έχει προλάβει να οργανωθεί λίγο γιατί το να κυβερνήσει μία χώρα είναι σημαντική ευθύνη. Επίσης, καλό είναι να έχουν δρομολογηθεί κάποια πράγματα, ή έξοδος από την κρίση στο σύνολό της ίσως, για να ελαχιστοποιηθει η πιθανότητα να καταστρέψει την χώρα ο ΣΥΡΙΖΑ.

    Μπορεί να κάνω λάθος στις εκτιμήσεις μου. Αλλά είναι και αυτή η ιστορία με τις πρόωρες του Καραμανλή που άφησε μία πικρή γεύση.

    • Φωτεινή avatar
      Φωτεινή @ Γιώργος Αχαιός 19/01/2014 20:36:59

      Τό δίς ἐξαμαρτεῖν οὐκ ΝΔς σοφῆς. ῎Ισως νά ὑπάρχη καί ἡ στρατηγική τῆς διάλυσης τῆς ΝΔς μέ ἀφορμή τά χαμηλά ποσοστά πού θά πάρη τό κόμμα στίς ἐκλογές, καί ἡ δημιουργία ἑνός νέου κόμματος μέ νέα πρόσωπα.

  10. η Dimi avatar
    η Dimi 19/01/2014 09:19:50

    «Salus populi suprema lex»
    Η Eυημερία του λαού είναι ο υπέρτατος νόμος
    (Κικέρων 106-43 π.Χ.)

    «Novus Οrdo Seclorum»
    Η Νέα Tάξη των Aιώνων
    (H Mεγάλη Σφραγίδα των ΗΠΑ)
    http://greatseal.com/mottoes/seclorum.html

    • Μαρία Πενταγιώτισσα avatar
      Μαρία Πενταγιώτισσα @ η Dimi 19/01/2014 10:09:02

      Για ποιάν ...ευημερία μιλάμε; Για τη φαντασίωσή της, εντάξει.

      • η Dimi avatar
        η Dimi @ Μαρία Πενταγιώτισσα 19/01/2014 12:35:47

        Μαρία Πενταγιώτισσα, τις ενστάσεις σας στον Κικέρωνα.

    • η Dimi avatar
      η Dimi @ η Dimi 19/01/2014 13:08:20

      Touché. Εφεξής, θα υποβάλλω τα σχόλιά μου προς έγκρισή Σας, πρωτίστως, Μαρία Πενταγιώτισσα. Kαλό σας μεσημέρι.

      • Τυχάρπαστος avatar
        Τυχάρπαστος @ η Dimi 19/01/2014 17:20:21

        Ευημερία δεν υπάρχει για κανέναν λαό με 30% ανεργία. Άρα, άκυρος για εμάς ο υπέρτατος νόμος.
        Πες κάτι άλλο, γιατί αυτό ακούγεται σαρκαστικά εκτός τόπου και χρόνου. Δικαίωμά σου βέβαια, αλλά....

  11. Τριάκοντα Αργύρια avatar
    Τριάκοντα Αργύρια 19/01/2014 09:20:59

    Ας ελπίσουμε ''Μεγάλου Συνασπισμού'' με στόχο την αλλαγή της κατεύθυνσης της πολιτικής και συγκερασμού των θετικότερων σημείων και των δύο πλευρών.... (Χίμαιρα;)

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 19/01/2014 09:39:16

    O Kαραμανλης εκανε το ιδιο το 2009 και ολοι τον κατηγορουν ότι δραπετευσε και πεταξε το μπαλακι στον Παπανδρεου παρ ότι ο ιδιος προηγουμένως ζητουσε συνεχεια εκλογες και χαλαγε ο κοσμος.Εαν ο Καραμανλης πηγαινε εως το Μαρτιο 2010,προτεινε Παπουλια και ο Παπανδρεου καταψηφιζει κανεις δεν θα τολμουσε να πει σημερα ότι τα παρατησε.
    Αυτό πρεπει να κανει ο Σαμαρας.Στο 2016 δεν θα φθασουμε γιατι ο Τσιπρας θα προκαλεσει εκλογες το 2015.Εαν δεν προκαλεσει και αποδεχθεί συναινετικη εκλογη ΠτΔ θα καταρρευσει γιατι θα είναι ανακόλουθος με οσα λεει για αναγκη αμεσων εκλογων για να φυγει από το μνημονιο κτλ.
    Αυτή είναι η σωστη τακτικη.Για τα υπολοιπα : ο αντιστουρναρισμος και ο αντιτροικανισμος είναι λαθος πραγματι.
    Αλλά ο Σαμαρας δεν μπορουσε να αποφυγει την ευθυνη και να αφησει τον Παπανδρεου μεχρι το 2013 γιατι δεν τον αφηνε αυτος.Ηδη από το πρωτο μνημονιο ο Βενιζέλος προτεινε να ψηφισθεί με 180 για να βαλει μεσα τον Σαμαρα.Ο Παπανδρεου τοτε ειχε αγνοια κινδυνου και νομιζε ότι το μνημονιο θα ηταν ευκολο πραγμα και ηθελε να παρει μονος τη δοξα της σωστηριας και την πατησε.Αλλά το 2011 που ειχε καταλαβει τι γινεται στο μεσοπροθεσμο πηρε τηλεφωνο το Σαμαρα και προτεινε από τοτε συγκυβερνηση.Οσο η κατασταση του γινοταν απελπιστικη τοσο πιεζε για συνευθυνη και τελικα με το δημοψήφισμα την προκαλεσε.
    Η μονη επιλογή που ειχε ο Σαμαρας τοτε ηταν δεν θελω δημοψήφισμα αλλά θελω εκλογες.Τα πραγματα όμως μετα τις Καννες ειχαν σφιξει πολύ,οι Μερκελ - Σαρκοζυ πιεζαν να τελειωνει η ιστορια με την Ελλαδα και η θεση στην ευρωζωνη ηταν πια επισφαλης.Ακομη και εάν κερδιζε τις εκλογες ο Σαμαρας αυτοδύναμος θα ηταν υποχρεωμένος να ψηφισει το δευτερο μνημονιο του Φεβρουαριου 2012 μονος του κανοντας στροφη 180 μοιρων και γενομενος ο δευτερος "λεφτα υπαρχουν" μετα τον Παπανδρεου.Θα φθειροταν ταχύτατα.Αντιθετα ετσι όπως εγιναν τα πραγματα η στροφη εγινε πριν τις εκλογες και κανεις ψηφοφόρος δεν μπορει να ισχυρισθεί ότι ψηφισε αντιμνημονιακο Σαμαρα και του βγηκε μνημονιακος.
    Συμπερασματικα η καλυτερη στρατηγικη είναι εκλογες το 2015 με ευθυνη του Τσιπρα.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ ψυχραιμια 19/01/2014 12:05:58

      "Αλλά το 2011 που ειχε καταλαβει τι γινεται στο μεσοπροθεσμο πηρε τηλεφωνο το Σαμαρα και προτεινε από τοτε συγκυβερνηση."

      Εδώ συνοψίζεται η εγκληματική ανικανότητα των πολιτικών μας.
      Ο εγωισμός και η ηλιθιότητα των κάθε λογής ανεπάγγελτων Γιωργάκιδων καταστρέφει τη χώρα μας.
      Και με την ίδια ηλιθιότητα συνεχίζουν και σήμερα. Ας μης τους αφήσουμε όλους αυτούς να ολοκληρώσουν το καταστροφικό τους έργο.
      Ακόμη δεν έχουν καταλάβει!

    • Panos avatar
      Panos @ ψυχραιμια 19/01/2014 13:56:56

      Ψυχραιμία, ο ΓΑΠ και η διεθνής παρέα του είχαν σχέδιο να τινάξουν την μπάνκα... στον αέρα και να βάλουν την χώρα στο μάτι του κυκλώνα με πρωθυπουργό Καραμανλή. Να ενεργοποιήσουν την "βόμβα", αλλά να την κρατάει ο τότε πρωθυπουργός και να πάμε μέχρι Μάρτιο του ΄10 με ένα κάρο βατοπέδια... που θα ξεφύτρωναν όλως τυχαίως...., με ΜΜΕ να σφυροκοπάνε ανελέητα την κυβέρνηση από το πρωί μέχρι το βράδυ και έναν Καραμανλή φυσικά κα-τα-ε-ξευ-τε-λι-σμέ-νο, ανήμπορο να διαχειριστεί την κατάσταση και να χάσει τις εκλογές με ντροπιαστικά ποσοστά.
      Η Ντόρα γνώριζε... και ώς αδιαμφισβήτητη διάδοχος έως τότε, φοβούμενη ότι αυτή η κατρακύλα μέχρι τον Μάρτιο μπορεί να περιέπλεκε τα πράγματα, ήθελε πρόωρες εκλογές για να τελειώσει η κατάσταση της διαδοχής στα σίγουρα (...τρομάρα της).
      Αυτοί πάλι που δεν ήθελαν τότε να πάει ο Καραμανλής σε εκλογές, χωρίζονται σε δύο κατηγορίες. Σε αυτούς που είχνα άγνοια το τί θα γινόταν στους επόμενους μήνες και σε αυτούς που γνώριζαν καλά... το τί θα γίνει και θέλανε να καταεξευτελιστεί ο Καραμανλής για να μην αποτελέσει ποτέ εφεδρία για το μέλλον.

      Το μεγάλο λάθος του Σαμαρά ήταν που δέχθηκε κυβέρνηση Παπαδήμου και όχι εκλογές. Θα κέρδιζε τις εκλογές με ισχυρή αυτοδυναμία. Θα απευθυνόταν στον λαό σαν μεγάλος ηγέτης και θα εξηγούσε ότι θα διαπραγματευτεί σκληρά τους όρους (γιατί όσο τους έχουμε εμείς ανάγκη άλλο τόσο μας έχουνε και αυτοί) και ότι υπάρχει περίπτωση να φθάσουμε σε πολύ οριακά σημεία αλλά δεν θα υποκύψουμε σε απαιτήσεις που στραγγαλίζουν την κοινωνία.
      Δεν ξέρω πώς θα αντιδρούσε ο λαός άν μας σφίγγανε τα λουριά (το πιθανότερο είναι πως θα αντέχαμε βλέποντας έναν τέτοιο ηγέτη που δεν γονατίζει...). Άν γίνοταν το αντίθετο, άς τον ρίχνανε.... Πάλι κερδισμένοι θα είμασταν, γιατί θα είχαμε τώρα έναν Σαμαρά που θα ΣΑΡΩΝΕ και θα τους είχε σβήσει ΟΛΟΥΣ....
      Η ιστορία δυστυχώς είναι τσιγγούνα. Μιά φορά σου δίνει την ευκαρία

  13. el eternauta avatar
    el eternauta 19/01/2014 10:02:54

    Ο Νοέμβριος του 2011 θα μείνουν στην ιστορια . Χαμένες ευκαιρίες . Μυστήριο σαν την δουνκερκη που τους άφησε ο χιτλερ τους συμμάχους να φύγουν ελεύθερους

    • Andy Nik avatar
      Andy Nik @ el eternauta 19/01/2014 19:28:30

      Συγκλονιστικό το μήνυμά σου... Παράλληλοι κόσμοι και σκοτεινές οργανώσεις...

  14. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 19/01/2014 10:03:16

    Υπάρχουν στιγμές στην Ιστορία των Εθνών που μόνο η Εθνική Ενότητα μπορεί να διασφαλίσει την εθνική ακεραιότητα.
    Η Ελλάδα έχει κατ΄ επανάληψη κουρελιαστεί από τις ίδιες τις ηγετικές της δυνάμεις.
    Τα γεγονότα των δεκαετιών του 1920, 1940 ακόμη και του 1960 παραμένουν πληγές που αιμορραγούν.
    Η διεξοδική μελέτη των αιτιών του εθνικού διχασμού καταδεικνύει ότι αυτές δεν είχαν πηγή τα εθνικά συμφέροντα, αλλά τη πνευματική και ηθική κατωτερότητα των πρωταγωνιστών, των υπαιτίων της εθνικής καταστροφής πολιτικών ελίτ.
    Ας μην λοιπόν επαναληφθεί η ιστορία ως καρικατούρα...

    Να καλέσουμε τις δύο μόνες ικανές πολιτικές δυνάμεις να σώσουν την Πατρίδα μας, τη ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, να αφήσουν την Παράταξή τους και να αγκαλιάσουν το Έθνος.

    • panas avatar
      panas @ Μανιάτης 20/01/2014 00:26:42

      Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί αν στην ηγεσία της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ βρεθούν προσωπικότητες που είναι αποφασισμένες να συγκρουστούν με το στρεβλό χθες. Όχι όπως το '89 που τελικά χάθηκε η ευκαιρία της κάθαρσης. Παράλληλα, οι αυλικοί των ηγεσιών αυτών πρέπει να είναι τουλάχιστον φειδωλοί στα κηρύγματα μισαλλοδοξίας. Βλέπετε να συμβαίνει κάτι τέτοιο τώρα;
      Μάλλον πρέπει να γίνει η αλλαγή στην εξουσία και μετά και την αποτυχία του ΣΥΡΙΖΑ λόγω των ιδεολογικών του αγκυλώσεων να βγουν νέες δυνάμεις μακρυά από την μούχλα του χθες που θα βοηθήσουν πραγματικά τη χώρα.

      Βέβαια μπορεί να συμβεί και το απίθανο, ώστε η παρέα του Σαμαρά και η παρέα του Τσίπρα -γιατί την χώρα μας, που οι θεσμοί είναι από λάστιχο, παρέες την κυβερνούν- κάπως να βρουν κάποια σημεία τομής και να συνενοηθούν σε κάτι πιο ελπιδοφόρο...

      Γιατί, πέρα από κάθε ιδεολογική αγκύλωση, αυτές οι δύο παρέες είναι και οι πιο καθαρές στην πολιτική σκηνή και έχουν διαβρωθεί λιγότερο από τα βρωμόνερα του πολιτικού μας πολιτισμού της λαμογιάς, του ρουσφετιού και του άκρατου παρτακισμού...

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ panas 20/01/2014 11:02:53

        Οφείλουμε να γνωρίζουμε και να αγωνιζόμαστε!

  15. Κωστας avatar
    Κωστας 19/01/2014 10:23:59

    Το πιο πιθανο αν γινουν γρηγορα βουλευτικες ειναι να ειναι η Ν.Δ η' ο συριζα με μικρη διαφορα πρωτα.Οποτε παμε για μεγαλο συνασπισμο.Οσο περναει ο καιρος παμε στην λογικη του ωριμου φρουτου.

  16. aris. Aold avatar
    aris. Aold 19/01/2014 10:40:28

    Πριν πάει σε εκλογές θα πρόσθετα:

    Σαρωτικός ανασχηματισμός που πρώτα από όλα θα στείλει τον Βενιζέλο σπίτι του.

    Ηδη ο Βενιζέλος θα πρέπει να ευγνωμονεί τον Σαμαρά που δεν είναι υπόδικος.

    Εάν δεν του αρέσει ας ρίξει την κυβέρνηση.

    Εάν ο Σαμαράς πιστεύει ότι η πολιτική του επιβίωση εξαρτάται από τον Βενιζέλο τα πράγματα είναι τραγικά

    Εδώ που έχει φτάσει η κυβέρνηση ισχύει το τι να πεθάνεις Σάββατο βράδυ τι Κυριακή πρωί.

    Αν δεν πέσει τώρα θα συντριβεί τον Μάιο και δεν θα μπορεί να σταθεί.

    Η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να στελεχωθεί από πέντε έξι νέα ικανά πρόσωπα εκτός κομματικών σχηματισμών που θα μπορούν να βοηθήσουν πραγματικά.

    Στο μέτωπο της κάθαρσης ξεκάθαρη θέση του πρωθυπουργού ότι θα στηριχθεί με όλα τα μέσα και νέος υπουργός δικαιοσύνης από τον δικαστικό χώρο που θα σηματοδοτεί αυτήν την πολιτική βούληση.

    Στον οικονομικό τομέα πρώτα πρέπει να αποφασίσει τι θέλει να κάνει η κυβέρνηση.

    Επιτέλους να γίνει αυτό που έχει γραφτεί πολλές φορές εδώ μέσα μια ελληνική ομάδα σχεδιασμού και διαπραγμάτευσης υψηλών προσόντων.

    Ο κόσμος πρέπει να μάθει την αλήθεια το μέγεθος και το χρονικό διάστημα των θυσιών και το αποτέλεσμα τους.

    Με απλά λόγια κάνουμε αυτά και τελειώνουμε τότε.

    Επιτέλους η κυβέρνηση να ασχοληθεί με τις πραγματικές μεταρρυθμίσεις που απαιτούνται.

    Τέλος με Καψήδες που εκφράζουν την μούχλα του χθες.

    Η διαπραγμάτευση με τους εταίρους πρέπει να γίνει σε πολιτικό επίπεδο.

    Οι λυσεις που να δωθούν να είναι οριστικές.

    Η παραμονή στο ευρώ δεν μπορεί να είναι αυτοσκοπός.

    Αν χρειασθεί πρέπει να αναλυθεί και το σενάριο αποχώρησης από την ευρωζώνη.

    Η κυβέρνηση ψάχνει από έλλειψη παραγωγής πραγματικής πολιτικής και αναλώνεται σε αστεία επικοινωνιακά τεχνάσματα όπως τα πρωτογενή πλεονάσματα, οι σχέσεις του Σύριζα με την τρομοκρατία και τα λοιπά.

    Ο Σαμαράς μέχρι σήμερα έχει απογοητεύσει όσους πίστευαν ότι θα είναι ένας χαλκέντερος, ρηξικέλευθος, αποφασιστικός με φαντασία πολιτικός.

    ΄Με αυτήν την μίζερη και με έλλειψη φαντασίας πολιτική που ακολουθεί τείνει προς την πολιτική απαξίωση και διασυρμό.

    • Panos avatar
      Panos @ aris. Aold 19/01/2014 14:00:10

      Έτσι ακριβώς!
      Εύστοχος από την αρχή έως το τέλος.

    • Πρόφαση avatar
      Πρόφαση @ aris. Aold 19/01/2014 17:42:38

      '' Σαρωτικός ανασχηματισμός που πρώτα από όλα θα στείλει τον Βενιζέλο σπίτι του.''
      Κομπιουτεράκι για τις αριθμητικές πράξεις έχουμε, ή......

  17. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 19/01/2014 11:54:55

    Σε δύο χρόνια από σήμερα δεν θα υπάρχει ούτε ένας από τους γνωστούς πολιτικάντηδες στο προσκήνιο...δεν θα μείνει όρθιο ούτε κολυμπηθρόξυλο. Ό,τι και να κάνουν τα σαίνια της ΝΔούλας θα εξαφανιστούν. Πορτοκαλί στολές για όλους, δεξιούς και αριστερούς απατεώνες...και κάτι ακόμη: το παράδειγμα της κόρης του Τσοχατζόπουλου λέει πολλά...επόμενος στόχων, πάντα σε νόμιμα πλαίσια: τα παιδιά τους...γκέ-γκε;

  18. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 19/01/2014 12:01:16

    Τι συμφέρει τον ΣΥΡΙΖΑ.....τι συμφέρει τη Νέα Δημοκρατία....Τι συμφέρει τον Σαμαρά... Τι συμφέρει τον Τσίπρα...

    Να μας απασχολήσει λίγο και το τι συμφέρει την Ελλάδα?

  19. my way avatar
    my way 19/01/2014 12:39:25

    Κακώς προς στον Κικέρωνα, προς τους μη συντασσόμενους με τον υπέρτατο νόμο, οι ενστάσεις.

  20. ΘΕΣΣΑΛΟΣ avatar
    ΘΕΣΣΑΛΟΣ 19/01/2014 13:14:29

    H αναλυση του συγκεκτιμενου κειμενου εχει καποια λογικη αλλα βασιζεται σε δεδομενα που εχουν ξεπεραστει..πλεον οι ισορροπιες αλλαζουν απο τη μια μερα στην αλλη..τα παντα ρει και κανεις δε ξερει τι γινεται σε 1-1,5 χρονο..Προσωπικα πιστευω πως αν η ΝΔ χασει στις ευρωεκλογες με 3-4 μοναδες και ο Συριζα οδηγησει ετσιθελικα τη χωρα σε εκλογες λογω Προεδρου,τοτε ο ΑΣ εχει παρα πολλες πιθανοτητες να κερδισει..

  21. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 19/01/2014 13:18:21

    Η Χωρα θελει κυβερνηση ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΩΤΗΡΙΑΣ με τους λιγους ΕΝΤΙΜΟΥΣ και ΚΑΘΑΡΟΥΣ.

  22. ΛΥΚΟΡΝΙΟ avatar
    ΛΥΚΟΡΝΙΟ 19/01/2014 14:02:10

    Πραγματικά πιστεύετε ότι ο κάθε ένας από μας θα πάει στην κάλπη σκεπτόμενος ποιος προκάλεσε εκλογές και ποιος έχει την ευθύνη γι΄ αυτές ; Μου θυμίζει Κουφοντίνα που έλεγε ότι "αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη των πράξεών του" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ποιών πράξεων όμως ; γιατί και στις δυο περιπτώσεις μιλάμε για δολοφονίες ανθρώπων, άμεσα τότε, έμμεσα τώρα).

  23. Α avatar
    Α 19/01/2014 14:40:18

    Υποτίθεται ότι αν θα γίνουν εκλογές τώρα το λέμε γιατί θέλουμε τον Σαμαρά να παραμείνει στην εξουσία και να ολοκληρώσει το έργο του. Μα αν το συμβουλέψουμε να το κάνει τώρα, που ο κόσμος δεν έχει δεί τίποτα καλό ακόμα, παρόλο που οι οικονομικοί δείκτες πάνε καλά, επειδή ακριβώς ο κόσμος ψηφίζει, η αποτυχία θα είναι παταγώδης.
    Αν πραγματικά πιστεύουμε στις ικανότητες του Σαμαρά, πρέπει να τον αφήσουμε να κυβερνά όσο το δυνατόν περισσότερο, να πετυχαίνει πράγματα υπέρ της χώρας και να μπορέσει σιγά σιγά να το καταλάβει και η κοινωνία. Τα αποτελέσματα της πολιτικής Σαμαρά δεν είναι ακόμη κατανοητά και δεν θα τύχουν τώρα , της επιβράβευσης (εκλογικής).
    Αν όμως μέσα στο 2014, καταφέρει ο Σαμαράς και μας βγάλει στις αγορές, ή μέσω της Ελληνικής προεδρίας κατορθώσει ν' ανακυρήξει την ΑΟΖ, από κει και πέρα εδραιώνεται για τα καλά στην διακυβέρνηση της χώρας, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν έχει πλέον ούτε λόγο ν΄αρθρώσει, αφού τα μνημόνια θα έχουν τελειώσει, θα γίνουμε ένα κανονικό κράτος που θα δανείζεται από τις αγορές, μια χώρα που δεν θα απειλείται συνεχώς από πολιτική αστάθεια (πολιτική αστάθεια είναι οι πρόωρες εκλογές), άρα θα μπορούν να την εμπιστευθούν και να επενδύσουν σ΄αυτήν οι ξένοι επενδυτές.
    Εν ολίγοις θεωρώ ΜΕΓΑΛΟ ΣΦΑΛΜΑ την πρόωρη προσφυγή στις κάλπες, το αποτέλεσμα δεν θα είναι καλό όχι μόν για τον Σαμαρά και την ΝΔ, αλλά για όλη την πορεία της χώρας απο δω και πέρα.
    Αφού εμπιστευόμαστε τον Σαμαρά και θέλουμε να συνεχίσει να κυβερνά, ας μην βάζουμε μόνοι μας τρικλοποδιές, πολύ απλά , ας τον αφήσουμε να κυβερνά.

  24. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 19/01/2014 14:44:40

    Όπως πάντα, οξυδερκής και άρτια η ανάλυση του Βασίλη.
    Εγκρίνω και επαυξάνω.

  25. Αντιγραικύλος avatar
    Αντιγραικύλος 19/01/2014 15:54:30

    Ο Σαμαράς ανέλαβε τον Ιούνιο του 2012 μία χώρα στα πρόθυρα της κατάρρευσης, πλήρως απαξιωμένη και με όλες τις προβλέψεις των οικονομικών αναλυτών να προεξοφλούν την έξοδο από το ευρώ και την επιστροφή σε εθνικό νόμισμα με συνέπειες που ούτε μπορούμε να τις φανταστούμε..

    Ενάμιση χρόνο μετά, η Ελλάδα όχι μόνο παραμένει στο ευρώ, ασκεί την Προεδρία της Ε.Ε, θεωρείται πλέον αξιόπιστος συνομιλητής, οδεύει για την δεύτερη συνεχόμενη τουριστική σαιζόν με ρεκόρ επισκέψεων και κυρίως, βρίσκεται ένα βήμα από την διευθέτηση του ζητήματος της βιωσιμότητας του χρέους..

    Και εμείς τι του ζητάμε..; Να κάνει εκλογές..;
    Μπράβο μας..!!

    Υ.Γ. Στις ευρωεκλογές μπορεί ο καθένας να ψηφίσει ό,τι θέλει..
    Χ.Α, Σύριζα, ΑνΕλ και λοιπά γραφικά κόμματα(ο Θεός να τα κάνει)..
    Μόνο να μην το διατυμπανίζει δεξιά κι αριστερά, γιατί θα έρθει σύντομα η ώρα που θα ντρέπεται για την επιλογή του αυτή..

  26. Δημήτρης Ζέρζας avatar
    Δημήτρης Ζέρζας 19/01/2014 16:12:44

    “δίνοντας στον ελληνικό λαό την ευκαιρία να επιλέξει τι κυβέρνηση θέλει γι’ αυτόν τον τόπο. Μια κυβέρνηση αναβαπτισμένη που θα πάει και θα πει στους δανειστές «φτάνει πια, μας οδηγείτε στην κατάρρευση»”

    Ξεκίνησε να καταλαβαίνει όμως ο κόσμος πως όταν θα ψηφίσει την Νέα Δημοκρατία με στόχο να πει στους δανειστές «φτάνει πια», αν τελικά εκλεγεί κυβέρνηση θα ξεκινήσουν από την επόμενη κιόλας δικαιολογίες και αναλύσεις επί αναλύσεων οτι το «φτάνει πια» δεν είναι ρεαλιστικό και πρέπει να συνεχιστεί η διαπραγμάτευση σε ψύχραιμο κλίμα και ήπιους τόνους λελογισμένης αντίστασης. Και οι απολογητές της τακτικής αυτής θα προσπαθούν να εξηγήσουν πως το «Φτάνει πια» είναι κάτι σαν τίτλος βιβλίου του οποίου το περιεχόμενο είναι πιο σύνθετο, πολυσχιδές και πολυδιάστατο από την συμπυκνωμένη υπεραπλούστευση στο εξώφυλλο. Με αποτέλεσμα για ακόμα μια φορά να κοιτάμε τις παραχωρήσεις και την διάλυση της μεσαίας τάξης να περνάνε από μπροστά μας ολοταχώς, με τη διαφορά οτι αυτό συμβαίνει με πιο αργούς ρυθμούς και ελεγχόμενο τρόπο από το αν θα ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ.

  27. ΘΑΝΑΣΗΣ avatar
    ΘΑΝΑΣΗΣ 19/01/2014 19:01:00

    Oι εκλογές συμφέρουν μόνο τον ελληνικό λαό.Ευκαιρία να απαλλαγεί μια για πάντα από τους πολιτικάντιδες και τους απατεώνες τους καλοπερασάκηδες και του φαντασμένους που νομίζουν ότι τους πιστεύει ο ελληνικός λαός όταν μας πιπιλίζουν συνέχεια ότι σκέφτονται και εργάζονται για την ευημερία του.Τον εαυτούλη τους και τα πλούτη τους τίποτε άλλο.Έχουν ξεφτιλίσει κάθε έννοια δικαιοσύνης και ισότητας, αυτό δεν είναι ανικανότητα ούτε ανεπάρκεια είναι το ζαμαν φου του ξεφτίλα καλοπερασάκια.Κατηγορούν τον Τσίπρα για άθεο ενώ αυτοί δεν έχουν το θεό τους.Ένα απλό παράδειγμα για να καταλάβετε το εύρος της βλακείας,της ηλιθιότητας και της αβάσταχτης αδικίας που προκαλούν με τις αποφάσεις τους:Ζευγάρι εκπαιδευτικών με 30 έτη υπηρεσίας που συνταξιοδοτήθηκαν το 2010 πήραν εφάπαξ περίπου 98.000 ευρώ.Μονόμισθος εκπαιδευτικός της ίδιας κατηγορίας που υπηρέτησε 3-4 έτη παραπάνω και συνταξιοδοτήθηκε το 2013 θα πάρει εφάπαξ περίπου 20.000 ή 25.000 ή 29.000 ευρώ στην καλύτερη των περιπτώσεων αντί των 60.000 ευρώ που έπρεπε να πάρει.Τιμωρείται δηλαδή γιατί επέλεξε να προσφέρει στην εκπαίδευση 4 χρόνια παραπάνω.Αν αυτό δεν είναι η ξεφτίλα του άδικου κράτους τι είναι? Σαράντα χρόνια ψήφιζα ΝΔ και τώρα περιμένω με λαχτάρα την κυριακή των εκλογών για να τους δείξω τι εστί βερύκοκο.Μας προσφέρουν κάθε μέρα με τις αποφάσεις τους το φούμο για να τους μαυρίσουμε δεν θα τους απογοητεύσουμε.Αν και πιστεύω ότι και οι ίδιοι δεν θα ψηφίσουν τον εαυτό τους γιατί καταλαβαίνουν ότι δεν χρειάζεται να κάνουν άλλη ζημιά στο έθνος και την Πατρίδα. Άρα όποτε και να γίνουν οι εκλογές θα καταλάβει και ο Σαμαράς τι θα πει να κοροιδεύεις τον εαυτό σου και το λαό μόνο και μόνο να κάνεις ένα φεγγάρι Πρωθυπουργός.Το ίδιο φυσικά θα πάθει και ο Τσίπρας γιατί είναι σίγουρο ότι δεν θα μπορέσει ή δεν θα θέλει εφαρμόσει στις αποφάσεις του την απλή λογική και ισότητα. Οι εκλογές λοιπόν συμφέρουν μόνο τον ελληνικό λαό όποτε και να γίνουν και η ψήφος του θα είναι ψήφος κατηγορίας και τιμωρίας προς όλους εκείνους που έπαιξαν με τη ζωή του και την υπαρξή του αριστερά, κέντρο, δεξιά.

  28. airman avatar
    airman 19/01/2014 19:07:46

    ''... ο Σαμαράς δεν έχει να χάσει τίποτε από μια πρόωρη και σύντομη προσφυγή στις εκλογές.''
    Απ' όσο ξέρω ούτε ο ΓΑΠ έχασε τίποτε παρά τα καμώματά του, ούτε ο Καραμανλής που του καταλογίζεται η ''απόδραση'' το 2009.
    Ξέρουμε όμως (και περιοριζόμαστε στη συντριπτική μας πλειοψηφία) στο τι έχασε ο καθένας μας. Και η αλήθεια είναι ότι όλοι μας έχουμε χάσει κι ανάλογα με την ''ελαστικότητα'' των υποχρεώσεών μας πασχίζουμε να ανταποκριθούμε.
    Όσοι το καταφέρνουμε αξιοπρεπώς είμαστε τυχεροί. Οι υπόλοιποι αγωνιούν και με το δίκιο τους είναι εξοργισμένοι. Απαιτούν απαντήσεις, λύσεις, προοπτική.
    Όποτε έρθει λοιπόν η ώρα της απόφασης, ο καθένας μας ας μην σκεφτεί τι έχει να χάσει ο Σαμαράς ή τι έταξε ο Τσίπρας αλλά γιατί οι επιλογές μας μέχρι σήμερα έχουν ''αστοχήσει''. Κι αν επιμείνουμε να επιλέγουμε με το ίδιο κριτήριο ας μην έχουμε την προσδοκία να είναι ''εύστοχες''.
    Υ.Γ. Αλέξη κοίτα το συμφέρον του ΣΥΡΙΖΑ πάνω απ' όλα και μην ανησυχείς! Εκλογές θα γίνουν!

  29. Epic anions avatar
    Epic anions 19/01/2014 19:12:15

    Η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να εφαρμόσει το Σύνταγμα. Αρχή αναλογικοτητας, προστασία περιουσίας, κλπ. Εάν δεν υπάρχει κόμμα ικανό να τα εγγυηθεί αυτά τότε δεν έχουμε κρατος

  30. ΙΑΒΕΡΗΣ avatar
    ΙΑΒΕΡΗΣ 19/01/2014 22:10:05

    Σκέφθητε παρακαλω ομως και το οτι το Τουρκικό κόμμα θα ειναι γεγονος στις επόμενες Βουλευτικές.........

  31. perastikos avatar
    perastikos 19/01/2014 23:41:25

    συμφωνώ με τον ΣΤΕΛΙΟ πιο πάνω.

    Συμφωνώ επίσης με τον αρθρογράφο και το έχω ξαναγράψει, αλλά φρόντισε ο ίδιος να το κόψει, ότι "τα λάθη στρατηγικής και τακτικής της ηγετικής ομάδας της ΝΔ είναι μια ασθένεια που τείνει να γίνει ανίατη, καθώς τις περισσότερες φορές τα λάθη αυτά πηγάζουν από αδυναμία κατανόησης της πραγματικότητας".

    Η Ν.Δ. δυστυχώς είναι τελειωμένη και όσο πιο αργά γίνουν οι εκλογές τόσο χειρότερα για την ίδια. Το σχέδιο κατά της Χ.Α. και ιδιαίτερα αν επιχειρήσουν να την θέσουν εκτός νόμου ώστε να μην προλάβει να οργανωθεί και να κατέβει στις εκλογές με άλλο όνομα, θα λειτουργήσει αντίθετα από απ' ότι αναμένουν οι δήθεν ειδήμονες στρατηγικοί σχεδιαστές του Μαξίμου.
    Επίσης ο Καμμένος θα δικαιωθεί στα μάτια του κόσμου για τα εξοπλιστικά και το ΤΤ που μόνος το πάλευε εδώ και 3 χρόνια αλλά το σύστημα φρόντιζε να τον εμφανίζει ως λαϊκιστή και αυτό βόλευε την Ν.Δ.
    Οι ΑΝ.ΕΛ., η Χ.Α. και το ΛΑ.ΟΣ. θα περάσουν αθροιστικά το 20% και μάλιστα άνετα και η Ν.Δ. θα προσγειωθεί στο 16-17%, ίσως και λιγότερο.
    Ο ΣΥΡΙΖΑ θα "χτυπήσει" 33-34% και ενδεχομένως με το bonus των 50 εδρών να σχηματίσει αυτοδύναμη κυβέρνηση έστω και οριακή (εκτός κι αν φροντίσουν να μειώσουν το bonus) και με την ανοχή του ΚΚΕ και της ΔΗΜΑΡ και των ΑΝ.ΕΛ. θα πιάσει ίσως και 200 έδρες για να βγάλει άνετα τον επόμενο Πρόεδρο της Δημοκρατίας που δεν θα είναι άλλος από τον Μαρκεζίνη (κι εδώ που τα λέμε δεν υπάρχει και καλύτερος). Δεν θα συνεχίσω να σας πω τι μέλλει γενέσθαι στην κεντροδεξιά μετά από αυτή την εξέλιξη...
    Ελπίζω το Antinews να μην κόψει και πάλι το σχόλιό μου αυτό ώστε να δούμε αν και πόσο προφητικό θα είναι...

    • ορεσέιβιος avatar
      ορεσέιβιος @ perastikos 20/01/2014 20:18:12

      Δηλαδή το ΚΚΕ και το δημαρο-πασόκ θα διεκδικήσουν το υπόλοιπο 30%?
      Ούτε ο Αλέφαντος δεν έφτιανε τέτοιες συνθέσεις, αυτός τουλάχιστον χρησιμοποιούσε 13-15στο σουμπούτεο , όταν έκανε τις αναλύσεις.

  32. sender avatar
    sender 20/01/2014 02:38:52

    Πάλι ο κόσμος θα κατακερματίσει το πολιτικό σκηνικό.Αν απογοητεύθηκε από την ΝΔ,τον Σύριζα δεν τον εμπιστεύεται,ο,τι και να του τάξει.Το ζητούμενο είναι,για την αξιοπρέπεια της ΝΔ,να αφήσει τα επικοινωνιακά τρικ[οι πολίτες είναι πια έμπειροι σ'αυτά και σημασία δεν δίνουν]και με σοβαρότητα να ολοκληρώσει την κάθαρση,να αυξήσει την προστασία των αδυνάτων[το λέμε και το ξαναλέμε]και ας συνεχίσει,ταυτόχρονα,τα μεγάλα πλάνα.Το ''τώρα''καίει τον κόσμο και ας φαίνεται κοντόφθαλμο.Αυτό το άμεσα,γρήγορα βελτιωμένο ''τώρα''θα κρίνει το μέλλον.Εγώ,αυτό προσλαμβάνω από τους ανθρώπους γύρω μου.Και να πάρει,δεν προσλαμβάνω ένα βλέμμα πραγματικής συμπόνοιας και άγχους ''για τον πόνο του άλλου'',από τους πολιτικούς.Κυβερνώντες και μη.Συναισθάνονται άραγε ότι έχουν απέναντί τους την Ιστορία;δεν τους πιάνει σύγκρυο;Μήπως θα'πρεπε να αναθεωρηθεί ο ρόλος του προέδρου της Δημοκρατίας;Αφού αυτοί στη Βουλή τα έκαναν μαντάρα,μήπως ένας ισχυρός Πρόεδρος τους συμμαζέψει και προστατέψει την Δημοκρατία και τον λαό;Χωρίς διαπλοκές και υποψίες,χωρίς συμφέροντα επιχειρηματιών και μιζαδόρων,χωρίς εφιαλτικά άκρα και πειραματισμούς από τα κόμματα.Μια απεγνωσμένη άποψη είναι αυτή,μπορεί και να μη στέκει.Αλλά η κατάσταση είναι εκρηκτική και πάλι[για πολλοστή φορά]φοβάμαι.Και κανένα από τα γνωστά πολιτικά πρόσωπα δεν μπορεί πια να με καθησυχάσει.

  33. eliza avatar
    eliza 20/01/2014 06:21:13

    Βασιλη καλη χρονια. Οταν, οσα αναφερεις στο αρθρο σου, τα ελεγα και τα επραττα εγω , ως συνεπης Βουλευτης του Ελληνικου Κοινοβουλιου, απομακρυνθηκα με ακομψο τροπο χαριν σκοπιμοτητων κ στερηθηκα το δικαιωμα διεκδικησης της εδρας που ειχα σε δυσκολη πολιτικη συγκυρια, κερδισει. Παρα ταυτα, επειδη το προβλημα μου αφορουσε μονο εμενα, στηριξα την Κυβερνηση πιστευοντας οτι δεν υπηρχε εναλλακτικη λυση για τη χωρα. Η απολυτη οσμωση ομως με το ΠΑΣΟΚ κ η αποσιωπηση των αιτιων της δυστυχιας του τοπου απο τις ενεργειες ΓΑΠ το εξαμηνο προ του μνημονιου, απομακρυναν τους νεοδημοκρατες και συρρικνωσαν δραματικα τη δυνατοτητα ανακαμψης της υγιους πολιτικης, αν αυτη ειναι ο ευρωπαικος φιλελευθερισμος. Οδευουμε χωρις πυξιδα στις περιπετειες που επιφυλασσει η πολιτικη του ΣΥΡΙΖΑ και δυστυχως στο ΜΑΞΙΜΟΥ περι αλλα τυρβαζουν. Οι δεσμευσεις του Πρωθυπουργου προς την τροϊκα και οι μοιραιοι συμβουλοι του, μας οδηγουν σε ακομη περισσοτερη ανασφαλεια και προβληματα. Πως να ειναι κανεις αισιοδοξος?

  34. Δημήτρης Π. avatar
    Δημήτρης Π. 20/01/2014 13:33:56

    Ένα ρεαλιστικό σενάριο είναι και το ακόλουθο:
    1) Εθνικές εκλογές τον Μάιο (μαζί με αυτοδιοικητικές και ευρωεκλογές ή -το αργότερο- το φθινόπωρο. Άνετη νίκη ΣΥΡΙΖΑ με αξιωματική αντιπολίτευση ΝΔ. Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ με όλους τους προθύμους (ΑΝΕΛ, ΔΗΜΑΡ...). Πιθανότατη άμεση αποτυχία της σε κάθε επίπεδο.
    2) Νέες εθνικές εκλογές τον Μάρτιο 2015 με αφορμή την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας που προκαλούνται από πλευράς ΝΔ και λοιπών (οφθαλμόν αντί οφθαλμού). Επανάκαμψη μιας φιλοευρωπαϊκής κυβέρνησης - ο ΣΥΡΙΖΑ αριστερή παρένθεση.
    Γιατί όχι;

    • ορεσέιβιος avatar
      ορεσέιβιος @ Δημήτρης Π. 20/01/2014 20:08:11

      Στην αποτυχία της κυβέρνησης η χώρα θα είναι απλά παρατηρητής? Δεν θα υπάρχει καμιά συνέπεια?
      Ως πότε θα ασχολούμαστε μόνο με το παιχνιδάκι των εκλογών στην χώρα αυτή?

  35. ΛΥΚΟΡΝΙΟ avatar
    ΛΥΚΟΡΝΙΟ 20/01/2014 15:45:29

    Φίλε Δημήτρη Π. δεν ξέρω αν το timing θα είναι αυτό που περιγράφεις αλλά η ουσία αυτή είναι. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να κυβερνήσει για να καταλάβουν όλοι πλέον οι Έλληνες (ακόμη και οι πρώην πασόκοι αλλά και οι άνεργοι) ότι η Αριστερά δε μπορεί να λύσει κανένα πρόβλημα διότι επιμένει σε δυο βασικές παραμέτρους που φρενάρουν την έξοδο από την κρίση : τον κρατικισμό και την υπερφορολόγηση. Αφού αυτό γίνει κατανοητό και από τον τελευταίο ψηφοφόρο τότε θα έχει ανοίξει ο δρόμος για τη δημιουργία ενός πολιτικού φορέα που θα έχει νεοφιλελεύθερες θέσεις στην οικονομία (αποκρατικοποιήσεις, μικρός δημόσιος τομέας κλπ.) και πατριωτικές θέσεις στα εθνικά κόμματα (π.χ. ΑΟΖ, αντιμετώπιση λαθρομετανάστευσης κλπ. χωρίς να ρέπει στο λαϊκισμό της Χρυσής Αυγής). Φυσικά από αυτόν τον πολιτικό φορέα θα πρέπει να απουσιάζουν τα μεγάλα πολιτικά "τζάκια" γιατί αλλιώς δε θα έχει λαϊκό έρεισμα.

  36. ΛΥΚΟΡΝΙΟ avatar
    ΛΥΚΟΡΝΙΟ 20/01/2014 17:25:50

    Διόρθωση : θέματα* (αντί κόμματα)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.