Είναι και Φαίνεσθαι
05/01/2015 19:45
Του Προφήτη
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Είναι και Φαίνεσθαι

"Η Αισθητική είναι Ηθική", Ludwig Wittgenstein

Δύο κόσμοι

Πόση σημασία έχει η εξωτερική εμφάνιση, ο τρόπος συμπεριφοράς και εκφοράς του λόγου, αυτό που εισπράττει από το άτομο η κοινωνία, με μια λέξη το «φαίνεσθαι» ; Και πώς αυτό αντιστοιχεί με όποια αξία ή απαξία εμπερικλείει το άτομο, με μια λέξη το «είναι» του;

Υπάρχουν δυο ισχυρές απόψεις υπέρ της μονομέρειας. Η μία δίνει έμφαση στην εμφάνιση, η άλλη στο περιεχόμενο.

Υπάρχει όμως και η σύνθεσή τους. Ο τρόπος με τον οποίο ντυνόμαστε, ομιλούμε, φερόμαστε, υπηρετούμε την Πολιτική, δηλώνει τον σεβασμό που τρέφουμε για τους συνανθρώπους μας και απηχεί τις αξίες από τις οποίες εμφορούμαστε και φιλοδοξούμε να μεταλαμπαδεύσουμε, ώστε να κάνουμε τον κόσμο καλύτερο. Γι’ αυτό έγινε διάσημη η θέση του Wittgenstein «Η Αισθητική είναι Ηθική».

Παρακολούθησα προχθές τις ομιλίες και των δυο πολιτικών αρχηγών, του πρωθυπουργού στη Λάρισα και του κ. Τσίπρα στο κλειστό στάδιο του Φαλήρου. Με ιδιαίτερη προσοχή όχι μόνο στο περιεχόμενο των ομιλιών τους όσο και στα συμπαρομαρτούντα. Πρόκειται για δυο διαφορετικούς κόσμους. Και το πολιτικοκοινωνικό διακύβευμα των επερχόμενων εκλογών είναι ακριβώς ποιος από τους δυο θα επικρατήσει.

Στη Θεσσαλία, ο πρωθυπουργός ξεκίνησε με επίσκεψη σε μια εξαγωγική αγροτική μονάδα, επαφή δηλαδή με τον κόσμο της παραγωγής. Ο κ. Τσίπρας συνήθως επισκέπτεται δημόσιες υπηρεσίες και ΔΕΚΟ, τα πεδία δηλαδή της κυρίως κρατικοδίαιτης εκλογικής του πελατείας. Και οι εξαγγελίες του για «ανάπτυξη» περιορίζονται σε «δημόσιες επενδύσεις», οι οποίες μπορεί μεν να απαιτούνται αλλά όχι στην κατεύθυνση που εννοεί, όπως η επαναλειτουργία της ΕΡΤ χάριν των αστέγων προπαγανδιστών του.

Τον πρωθυπουργόστην ομιλία του περιέβαλαν άνθρωποι στη συντριπτική τους πλειοψηφία με περιποιημένη εμφάνιση, ένδυση και κόμμωση. Άνδρες με κοστούμια και γραβάτες, γυναίκες με κομψή περιβολή. Ο αστικός κόσμος, οι νοικοκυραίοι χωρίς εισαγωγικά. Με εισαγωγικά τους αναφέρουν ουτιδανοί που τους μισούν και που παράφρασαν ειρωνικά τον ενικό σε «νοικοκυραίος», προσπαθώντας να αποδομήσουν ό,τι δεν μπορούν να φθάσουν.

Αυτοί οι αποδομητές των νοικοκυραίων ήταν βασικά το ακροατήριο του κ. Τσίπρα. Πέρα από τους «επώνυμους» του χώρου, επειδή μικρή χώρα είμαστε και γνωριζόμαστε, εντόπισα γνωστές φυσιογνωμίες που δήλωναν τον κοινωνικό χαρακτήρα του κοινού στο προσκλητήριο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Συνδικαλιστές, παλαιοπασόκοι, επαγγελματίες ακτιβιστές, ΜΚΟδες, πολιτικοί γυρολόγοι, 60ρηδες κατά φαντασία επαναστάτες, 30ρηδες φερέλπιδες ως μελλοντικοί Άκηδες, δημόσιοι υπάλληλοι. Ο ενδυματολογικός και εμφανισιακός κώδικας, ποικίλλος. Στις πρώτες σειρές το επιμελημένα ανεπιτήδευτο στυλ, από radical chic μέχρι κακόγουστο. Πιο πίσω, φτηνότερο casual. Ένας μόνο γραβατωμένος, ο κ. Αλέξης Μητρόπουλος, κάμποσα «γεροντοφρικιά» - εκείνοι που γέρασαν αλλά επιμένουν να φέρονται και να ντύνονται σαν να βρίσκονται σε φοιτητική συνέλευση τη δεκαετία του ’70.

Μην εξαχθεί το εύκολο συμπέρασμα ότι η εμφανισιακή κατωτερότητα του ριζοσπαστικού έναντι του συντηρητικού ακροατηρίου οφείλεται στη διαφορά εισοδηματικού επιπέδου, στην «καταραμένη φτώχεια» όπου έχουν περιέλθει, λόγω ακριβώς της οποίας στοιχίζονται στον ΣΥΡΙΖΑ. Πολλοί από αυτούς που είδα τάχα φτωχικά ντυμένους είναι εντελώς ανεπηρέαστοι από την Κρίση δημόσια σιτιζόμενοι. Εκτός του ότι παριστάνουν τον αναξιοπαθούντα για νη μην δίνουν στόχο ως εύποροι, ευνοημένοι από την κραιπάλη της παρελθούσας 30ετίας, απλά δεν διαθέτουν καλλιέργεια, γούστο, την έφεση προς το ωραίο του νοικοκύρη. Υπάρχουν άνθρωποι που πένονται αλλά διαθέτουν μέρος των ελάχιστων πόρων τους για μην ευτελιστεί η παρουσία τους. Συνιστά δείγμα ανωτερότητας να αντιμετωπίζεις τις αντιξοότητες με χάρη, υπάρχει εδώ σαφής διαφορά των δύο κόσμων. Και στο ακροατήριο του πρωθυπουργού παρίσταντο άνθρωποι εμφανώς του κάμπου, που όμως η παρουσία τους απέπνεε ξεχωριστή αξιοπρέπεια.

Ο πρωθυπουργός στην ομιλία του φυσικά φορούσε γραβάτα, ως οικοδεσπότης τιμούσε τους καλεσμένους του. Ο κ. Τσίπρας, κλασσικά, όχι. Μια παρένθεση : Η γραβάτα σε επίσημες περιστάσεις προέρχεται από έναν παλαιό κοινωνικό κώδικα που όριζε ότι είναι αναξιοπρεπές για τον άνδρα να επιδεικνύει «ντεκολτέ». Σε προσωπογραφίες του Μεσαίωνα ακόμα, οι γυναίκες απεικονίζονται με αποκαλυπτικό μπούστο, με πιο διάσημη την Joconda, οι άνδρες ποτέ. Γι’ αυτό οι παλαιοί επαρχιώτες παππούδες, που δεν διέθεταν γραβάτες, στις λιγοστές επίσημες εμφανίσεις τους κούμπωναν το τελευταίο κουμπί του υποκαμίσου στο λαιμό. Μόνη βάσει του κώδικα αποδεκτή εναλλακτική για τους άνδρες αντί της γραβάτας είναι το ζιβάγκο, ο Αντρέας γνώριζε τον κώδικα. Ο φιλοδοξών να γίνει «νέος Αντρέας», όχι.

«Ο κόσμος πεινάει κι εσύ μιλάς για γραβάτες, σαν Μαρία Αντουαννέτα ή σαν όψιμος Ζάχος Χατζηφωτίου;» ίσως εκραγούν και καλοπροαίρετοι. Η όψη μπορεί να καθορίζει εν πολλοίς και το περιεχόμενο της πολιτικής. Το περιεχόμενο θα καθορίσει τη μελλοντική διακυβέρνηση του τόπου. Κι εκείνη με τη σειρά της το αν οι πεινασμένοι θα ανακουφιστούν – και όχι μόνο με κουπόνια σίτισης, όπως επαγγέλλεται ο κ. Τσίπρας.

Στο περιεχόμενο, ο πρωθυπουργός έφτασε να γίνει «βαρετός» ακριβώς από την διαρκή παράθεση απτών στοιχείων της οικονομικής και κοινωνικής πραγματικότητας από τη Θεσσαλία κυρίως αλλά και γενικά, η οποία βεβαίως, όπως και αναγνώρισε, διόλου ρόδινη είναι. Ωστόσο, έχει επέλθει μια επισφαλής ισορροπία, ευαίσθητη σε πολιτικούς αριβισμούς. Από πλευράς ύφους, ο πρωθυπουργός κινήθηκε στο κλίμα που είναι γνωστό γι’ αυτόν, χωρίς επίθεση γοητείας αλλά με πειστική σοβαρότητα.

Δεν έχω δυσκολευτεί να παραδεχθώ ότι από πλευράς ύφους ο κ. Τσίπρας διαθέτει στοιχεία λαοπλάνου γοητείας τα οποία και συνεχώς βελτιώνει, άλλωστε το μοναδικό πράγμα με το οποίο έχει ασχοληθεί στη ζωή του είναι οι πολιτικές ομιλίες. Μόνο που διαθέτει το είδος της γοητείας η οποία δεν χρησιμοποιείται για καλό, προσωπικά μου θυμίζει περιπτώσεις κάποιων ανδρών που χρησιμοποιούν το χάρισμα για να εξασφαλίζουν άκοπη ζωή εξαπατώντας, στο οικονομικό πεδίο ευπίστους και στο αισθηματικό γυναίκες.

Προχθές, ο κ. Τσίπρας, για όσους τον άκουσαν προσεκτικά και ταυτόχρονα γνωρίζουν τα στοιχειώδη που διέπουν την εσωτερική κατάσταση της χώρας σε συνάρτηση με διεθνή δεδομένα και συγκυρίες, αποδείχθηκε χαρισματικός αερολόγος και λαθρέμπορος ελπίδας.Εκμεταλλευόμενος το εγγενές πρόβλημα της μάζας να επηρεάζεται περισσότερο από συναισθήματα παρά από τη λογική.

Δυστυχώς για τη χώρα, η αισθητική των πολιτικών θέσεων του κ. Τσίπρα αποκαλύπτει την πολιτική του ηθική. Δεν του φταίει η έλλειψη γραβάτας, αν και αυτό κάτι σημαίνει, αλλά η απόσταση ανάμεσα σε μια παραπειστική παροχολογία και στο εφικτό των πολιτικών υποσχέσεων. Το φαίνεσθαι διόλου συμβαδίζει με το είναι.

Καταργεί την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων. «Η αξιολόγηση υπαλλήλων και υπηρεσιών θα γίνεται στη βάση αντικειμενικών δεικτών» - ποιών;

Καταργεί την «αντισυνταγματική» αυτόφωρή διαδικασία για οφειλές προς το δημόσιο. Ακούγεται μέτρο που αφορά φτωχούς μικροοφειλέτες αλλά στην παραγματικότητα ευνοεί πλούσιους μεγαλοοφειλέτες.

Κηρύσσει «σεισάχθεια» για τα κόκκινα δάνεια, δημιουργώντας δυο κατηγορίες πολιτών : τους έξυπνους που δανείζονται και τους χαρίζονται και τους ηλιθίους που δανείζονται και εξοφλούν – ή δεν δανείζονται.
Σε γνήσια αντιγραφή των απανταχού ολοκληρωτικών καθεστώτων θα συγκεντρώσει όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς σε ένα ενιαίο σώμα που υπάγεται απευθείας στον Πρωθυπουργό.

Μίλησε πάνω από μια ώρα. Εκστόμισε 4.484 λέξεις. Δεν βρήκε ούτε μια για τα εθνικά θέματα. Ούτε μια για τη λαθρομετανάστευση. Ούτε μια για την εισαχθείσα εγκληματικότητα και την εγχώρια τρομοκρατία.Βρήκε όμως πολλές για τον πυρήνα της αριστερής ιδεολογίας : Απολαμβάνω με τα λεφτά των άλλων. Ενώ η εκλογική ισχύς που απέκτησε το κόμμα του οφείλεται στη συρροή στελεχών και ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ, κατά πλειοψηφία υπευθύνους για την καταχρέωση της χώρας, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ διατείνεται ότι εκπροσωπεί το άφθαρτο και το καινούριο. Και με ηθικό άλλοθι αυτό ζητά να εκτυπώσει η ΕΚΤ χρήματα για να πληρωθεί το χρέος που δημιούργησαν οι ψηφοφόροι του. Ζητά επίσης «Τη διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους της ονομαστικής αξίας του χρέους, ώστε να γίνει βιώσιμο με τεχνική που δεν θα ζημιώνει τους λαούς της Ευρώπης, αλλά μέσω των συλλογικών ευρωπαϊκών μηχανισμών».
Αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι εύκολες λύσεις σε μεγάλα προβλήματα υπάρχουν μόνο στα παραμύθια και στις ιδεολογίες.

Ο πρωθυπουργός ανέφερε πώς μπορεί να σε βοηθήσει το κράτος να βοηθήσεις τον εαυτό σου.

Ο κ. Τσίπρας ανέφερε πώς μπορεί να σε βοηθήσει το κράτος.

Εδώ ακριβώς βρίσκεται η διαχωριστική γραμμή μεταξύ του κόσμου των καινοτόμων και φιλόπονων ανθρώπων και εκείνου των σοσιαλιζόντων απομυζητών του Δημοσίου Ταμείου.

Η διαφορά στις αναφορές δίνει τον τόνο του κοινού στο οποίο καθένας τους απευθύνεται. Το κράτος είναι θεμιτό να λειτουργεί σε ένα βαθμό ως στοργικός «πατερούλης» που συνδράμει τα παιδιά του, άλλωστε υπήρξε δημιούργημα των ανθρώπων ακριβώς για να βοηθούνται ιδιαίτερα στις δυσκολίες τους.

Αλλά ο κόσμος του κ. Τσίπρα θέλει ένα Κράτος-κλώσσα που οφείλει να έχει τους πολίτες σαν κακομαθημένα κλωσσόπουλα, για πάντα κάτω από τις φτερούγες της.

Ποιος κόσμος πιστεύετε ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να ταΐσει τους πεινασμένους;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Λούμπεν avatar
    Ο Λούμπεν 05/01/2015 20:36:55

    Στο άρθρο γίνεται προσπάθεια να συνδεθεί η αισθητική με την ηθική. Το εντελώς εκπληκτικό είναι, ότι η ηθική περιγράφεται με όρους ιδεών και προθέσεων και όχι όπως θα έπρεπε με πράξεις. Φυσικά οι ενάρετοι εκτιμούν όχι το ωραίο αλλά το αυθεντικό γιατί εκεί η αισθητική εγκαταλείπει το επιπόλαιο και συναντά το ουσιώδες και διαρκές!

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 22:13:39

      Εκτιμώ ιδιαίτερα τα εύστοχα και λακωνικά σχόλια σου, όχι μόνον εδώ. Που βλέπεις ότι δεν περιγράφεται η ηθική με πράξεις; Αναφέρεται ακριβώς η διαφορα του να πηγαίνει ο ένας στην πρωτογενή παραγωγή, δηλαδή στο ουσιώδες και διαρκές, στο αυθεντικό από πλευράς οικονομικής βαρύτητας, και ό άλλος στον εν μέρει αργόσχολο δημόσιο τομέα, δηλαδή στο επιπόλαιο.

      • Ο Λούμπεν avatar
        Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 22:21:03

        "Η όψη μπορεί να καθορίζει εν πολλοίς και το περιεχόμενο της πολιτικής."

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 22:40:50

          Όταν ακριβώς γνωρίζουμε τη διαφορά των πολιτικών φορέων. Δεν τίθεται σε "κενό αέρος".

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 22:42:43

            η γνώση προκύπτει από την επίγνωση των πράξεων

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 22:47:47

            Και από τις ιστορικές συνέπειες

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 22:49:39

            συνέπειες πράξεων έργο

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 22:56:10

            Στην Πολιτική, για τους πολλούς, σε μεσο-μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα. Αυτά που έκανε ο Αντρέας το 80, δυστυχώς, λίγοι καταλάβαιναν από τότε που θα οδηγήσουν

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 22:58:45

            Σπεύδε βραδέως καθότι ήδη ο ίδιος απαντάς με τον καλύτερο τρόπο στην θέση σου. Δεν λες ο ίδιος ότι οι αισθητικές θέσεις υποστηρίχθηκαν από τους ανήθικους;

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 23:05:17

            Υποτίθεται αισθητικές

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 23:15:17

            όντως αισθητικές πλην βλάσφημες ως πολιτική πρόταση, διότι η αισθητική αφαιρεί από την πολιτική το μέτρο και την καθιστά ιδεολογία

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 23:21:04

            Αποδέχεσαι ως "Αισθητική" την μετατροπή σε ιδεολογία της βλέψης των ανηθίκων να αρπάξουν τα κόποις κτηθέντα των ηθικών;

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 23:25:00

            οι βλέψεις είναι προθέσεις, το φαίνεσθαί των είναι αισθητική. Βλέπε πείραμα Παβλώφ. Μπορείς να σώσεις το άρθρο σου, χρησιμοποιώντας την αισθητική του μέτρου ως παιδεία για την αρετή.

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 23:41:55

            Οι βλέψεις είναι ηθική. Και το φαίνεσθαι τους αποτυπώνει την αλληλοσύνδεση φαύλων και αντιαισθητικών.

            Δεν έχω να σώσω τίποτα. Μόνο τη ψυχή μου ενώπιον του Κριτή.

          • Ο Λούμπεν avatar
            Ο Λούμπεν @ Προφήτης 05/01/2015 23:44:27

            Καλώς

          • Προφήτης avatar
            Προφήτης @ Ο Λούμπεν 05/01/2015 23:53:37

            Ευχαριστώ για την συζήτηση. Καλό Ξημέρωμα

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 05/01/2015 20:41:21

    Αγαπητέ Προφήτα, ομολογώ ότι το πρώτο μέρος του άρθρου σας αρχικά δεν με έπεισε. Σκεφτόμουν: Μα είναι και υποκρισία η γραβάτα. Δεν είναι; Δεν έχει ένα σωρό γραβατοφορεμένα λαμόγια; Δεν έχει white collar crime; Όμως το δεύτερο μέρος του άρθρου σας, παρότι φαινομενικά έχει διαφορετικό αντικείμενο, στην ουσία σχετίζεται άμεσα με το πρώτο. Και το πρώτο αποτελεί την ουσία του δεύτερου: Ακόμη και το γραβατοφορεμένο λαμόγιο, λειτουργεί διαφορετικά από το μη γραβατοφορεμένο: Φροντίζει μόνος του για τα κλοπιμαία και δεν φροντίζει να κλέψουν άλλοι γι' αυτόν. Θυμάμαι την (ιδιωτική) γκρίνια εργαζόμενου στο πολιτικό γραφείο πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ που έγινε γνωστός αργότερα για τις πολλές μίζες που έπαιρνε: "Ερχόταν τόσες πολλές επιταγές και με τέτοια ποσά, που και να έπαιρνα μερικές για μένα δεν θα καταλάβαινε τίποτα". Προφανώς το μετάνιωσε που δεν πήρε μερικές γι' αυτόν: Αυτή είναι η διαφορά του γραβατοφορεμένου λαμόγιου, το μη γραβατοφορεμένο περιμένει να έρθουν από μόνα τους και δεν θα απλώσει καν το χέρι του. Όπως στον πρώην υπουργό αυτόν του ΠΑΣΟΚ ερχόντουσαν μόνα τους και δεν χρειαζόταν να κάνει κάτι. Συγχαρητήρια λοιπόν για το άρθρο σας και μακάρι να έχει ευρύτερη απήχηση.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Διογένης 05/01/2015 21:40:12

      Αγαπητέ Διογένη, ευχαριστώ για την επισήμανση, εκτιμώντας από αυτήν ιδιαίτερα την οξυδέρκειά σου. Υπήρξε για μένα έννοια αν θα αποτυπωθεί η σύνδεση αισθητικής και πολιτικής πρακτικής.

      Η αφετηρία μου βρίσκεται σε μακρόχρονες πολιτικές και κοινωνικές παρατηρήσεις ενός φαινομενικά παράδοξου : τις, υποτίθεται, σωστές απόψεις, περί δικαίου, ισότητας, κοινωνικής δικαιοσύνης, υποστήριζαν οι λάθος άνθρωποι, κάτι ρεμάλια, κλέφτες, παραβατικοί, τεμπέληδες.
      Και τις, υποτίθεται, ανάλγητες, απόψεις τις υποστήριζαν νοικοκυραίοι. Μεταξύ των δυο κόσμων υφίσταται και έντονη αισθητική διαφοροποίηση.

      Ένας φίλος λέει κάτι αμφιλεγόμενο αλλά ιστορικά ορθό : οι κλέφτες τους Σχεδίου Μάρσαλ ήταν διαφορετικοί, έκλεψαν αλλά δεν έκαναν συντρίμμια τη χώρα, οι πασοκοαριστεροί και ρήμαξαν τον τόπο και το δημόσιο ταμείο και κατάργησαν την εθνική κυριαρχία της χώρας.

  3. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 05/01/2015 22:43:16

    Μου προκαλεί εντύπωση πράγματι αγαπητέ Προφήτη αυτή η ελευθεριακότητα στο ντύσιμο και στο φαίνεσθαι,όπως περιγράφεις, του αρχηγού,του επιτελείου και των ακολούθων αυτού του κόμματος. Το συνδέω αθέλητα,ίσως και λάθος, με την αρχή κάθε ομιλίας του Τσίπρα: ''σύντροφοι και συντρόφισσες...''. Μου φέρνει στο νού την επανάσταση,το δρόμο και τις διαδηλώσεις,το βουνό,το ατίθασο πνεύμα γενικότερα... Πώς μπορεί ένα ατίθασο και επαναστατικὀ πνεύμα,να χωρέσει στα καλούπια ενός σοβαρού ''φαίνεσθαι''; Τα πιό μεγάλα σε ηλικία στελέχη,θέλοντας να φαίνεται ο επαναστατικός χαρακτήρας της νεαρής ηλικίας,τον αποτυπώνουν στο ντύσιμό τους,τα νεαρά μέλη φαίνονται σαν να γεννήθηκαν για αυτό το κόμμα,ή ότι δεν θα φύγουν ποτέ από αυτό... Καλή χρονιά και καλή φώτιση σε όλους μας.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ Κυθήριος 05/01/2015 22:53:14

      Φίλε Κυθήριε, δεν είναι ατίθασα κι επαναστατικά πνεύματα, ξελιγωμένοι για εξουσία μειονεκτικοί είναι. Ξέρεις, ο μεγαλύτερος Ρώσσος χορογράφος, ο Μοϊσέγιεφ, έλεγε : ο άξιος άνθρωπος δεν εξεγείρεται κατά της κοινωνίας αλλά κατά του εαυτού του, προσπαθώντας να τον κάνει διαρκώς καλύτερο.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ Προφήτης 05/01/2015 23:02:16

        Πολύ ωραίο! Η αρετή λοιπόν είναι μια ατελείωτη εμπόλεμη κατάσταση μόνο με τον εαυτό μας...

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Κυθήριος 05/01/2015 23:46:29

          Η αρετή λοιπόν είναι μια ατελείωτη εμπόλεμη κατάσταση μόνο με τον εαυτό μας...

          Δυστυχώς ή ευτυχώς, ναι... Ωραία η διατύπωση σου Κυθήριε.

        • iconology2009 avatar
          iconology2009 @ Κυθήριος 06/01/2015 00:33:25

          Μνημειώδης φράση!

  4. δημης avatar
    δημης 06/01/2015 00:13:41

    ++++
    "εξ όνυχος τον λέοντα ".... Αλλά .. -Δεν τονίζεται η καταλυτική παρουσία του μπαμπά του GAP-GAP....ΠΟΥ Οικονομολόγος ΣΤΗΝ "ΜΕΣΗΜΒΡΙΝΗ" του 1983 ....μιλούσε για" καυδιανά δίκρανα του ΔΝΤ".... -Σύμφωνα με τη λογική και μιάς που το βαθύ κρατικοδίαιτο δημόσιο είναι οι γνωστοί "νταβατζήδες" δεν τονίζεται η συνεργασία οτυς με το κόμα του συριζα.... -Δεν τονίζεται ο αμοραλισμός και η σπέκουλα του "αρχηγού "...σε τμήματα όπως των ΔΥ να ευαγγελίζεται ανάσταση μισθών κλπ... Πάντως ΟΛΟΙ πρέπει να αισθάνονται ΑΘΩΟΙ του προτέρου έντιμου βίου τους μιάς και (σαν τη γυναίκα του καίσαρος ) είναι και τίμιοι αφού στα μάτια των οπαδών τους φαίνονται.. Οι ΝΟΜΟΙ ΔΕΝ ΕΦΑΜΟΖΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΙΚΑ .

  5. iconology2009 avatar
    iconology2009 06/01/2015 00:24:29

    Αυτό που δεν έχει καταλάβει ο ανόητα κομπλεξικός Αλέξης Τσίπρας είναι ότι το κουστούμι και η γραβάτα είναι η στολή εργασίας του πολιτικού. Δεν είναι λούσο. Λούσο είναι το ακριβοπληρωμένο Burberry με το οποίο μπορείς να αγοράσεις καμιά ντουζίνα γραβάτες! Και ενώ αλληθωρίζει προς το λούσο, όλη του τη λαϊκότητα-και καλά!-τη βγάζει με την κομπλεξική του στάση απέναντι σε ένα αξεσουάρ που όμως το φοράνε εκατομμύρια ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ σε όλο το πλανήτη. Να γιατί ενώ ασφαλώς δεν μπορεί να πείσει σαν μεταλλαγμένος αστός, δεν καταφέρνει να πείσει ούτε και σαν αυθεντικός αριστερός, γιατί ο αριστερός όταν είναι αυθεντικός, δεν έχει κανένα πρόβλημα να φορέσει και τη γραβάτα αν χρειαστεί: Τσε Γκεβάρα, Κάστρο, Φλωράκης, καθόλου ανασφαλείς σε σχέση με αυτό που πίστευαν, μπορούσαν να φορούν-και κάποιοι ακόμη και να το απολαμβάνουν: ο Φλωράκης ας πούμε-τη γραβάτα. Σημειολογικά αυτό το πρόβλημα του Τσίπρα με τη γραβάτα δείχνει την πολύ προβληματική ψυχοπνευματική συγκρότηση του άνδρα.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ iconology2009 06/01/2015 00:44:08

      "Σημειολογικά αυτό το πρόβλημα του Τσίπρα με τη γραβάτα δείχνει την πολύ προβληματική ψυχοπνευματική συγκρότηση του άνδρα"
      Ακριβώς. Νομίζει κάνει επανάσταση μη φορωντας γραβάτα. Ο Τσε φόραγε Rolex

      • MCA avatar
        MCA @ Προφήτης 06/01/2015 09:23:49

        Ο παλιμπαιδισμός είναι γνώρισμα των νεοελλήνων. Υπό μια έννοια θα το έλεγα και αμερικανιά ή βλαχορόκ.

      • Diamond Angel avatar
        Diamond Angel @ Προφήτης 06/01/2015 17:16:31

        Είναι τόσο βαρετές και τόσο ξεπερασμένες οι σημειολογικές του αναφορές , όσο και το κοινό των ψηφοφόρων του που τις επικροτεί ... Σ' αυτή την ηλικία που βρίσκεται ο Τσίπρας , θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον, χαλαρός και άνετος , αλλά προφανώς , δεν το έχει . Προφήτη , εξαιρετική ανάλυση , σ' ένα πεδίο που δεν επισημαίνεται , επειδή λίγοι μπορούν να το καταγράψουν με τόση σαφήνεια . Καλή χρονιά !

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ iconology2009 07/01/2015 01:54:11

      Αγάπητέ icon δεν νομίζω να περίμενες ότι θα υπήρχε κάποιος όπως εν προκειμένω ο Προφήτης να δώσει τόσο εντυπωσιακή συνέχεια στη σημειολογία του ντυσίματος του Τσίπρα, που εξ όσων γνωρίζω πρώτος στο ελληνικό διαδίκτυο εντόπισες και αξιοποίησες για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Με την εικαζόμενη άδειά σου, πΠαραπέμπω τον Προφήτη στο εξαιρετικό μπλογκ σου (iconology2009.wordpress.com) για να δει και να θαυμάσει το Burberry πουκάμισο να κοσμεί την κεντρική εικόνα του ιστολογίου σου.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 06/01/2015 01:30:01

    H εμφάνιση του Αλέξη παραπέμπει περισσότερο σε λαικό μάγκα παρά σε εναλλακτικό αριστερό έχοντας όμως γερό άλλοθι και απέναντι στους δεύτερους. Λείπει το μακρύ μαλλί,το μουστάκι ή το γένι που παραπέμπει σε "εναλλακτική αριστερά".Ακόμη και το άσπρο πουκάμισο είναι άλλο πράγμα από το ζιβάγκο,πιο ελληνολαικό παρά διανοουμενίστικο. Επομένως η όλη εμφάνιση στυλ φτωχού παιδιού από τη Δραπετσώνα παλιού ελληνικού κινηματογράφου σκοπεύει στα βαθυπασοκικά και αριστερά λαικά στρώματα.Ωστόσο η επίμονη άρνηση της γραβάτας - μέχρι και στην τελετή της Πρωτοχρονιάς στο Προεδρικό Μέγαρο δεν φόρεσε γραβάτα - είναι επαρκές δείγμα αντίστασης και "αντιεξουσίας" για να πιάσει και τα Εξάρχεια που ίσως τα ξενίζει το υπερβολικά φωτογενές και ξυρισμένο πρόσωπο του Αλέξη που στοχεύει στα λαικά παιδιά.

    • iconology2009 avatar
      iconology2009 @ ψυχραιμια 06/01/2015 17:13:28

      Αν και πιστεύω ότι η εμφάνιση Τσίπρα έχει να κάνει με τη συμπλεγματική του προσωπικότητα και τις ιδεολογικοπολιτικές του ανασφάλειες, παρόλα αυτά η ανάλυση σου είναι όλα τα λεφτά και εύστοχη σε κάθε της λεπτομέρεια. Τυπικός ευφυής Ψυχραιμίας!

  7. airman avatar
    airman 06/01/2015 16:31:04

    Κι όμως η άρνηση του κ. Τσίπρα να φορέσει γραβάτα, εναρμονιζόμενος με το Dress Code που είθιστε να τηρεί ένας πολιτικός, κατά τη δική του σημειολογική ερμηνεία καταδεικνύει πως είναι αποφασισμένος να μην ενδώσει σε "εξωτερικά" κελεύσματα, παραπέμποντας ίσως στον τρόπο με τον οποίο θα διαχειριστεί/αντιμετωπίσει και τους δανειστές. Άσε που δεν κινδυνεύει να τον αρπάξουν από τη γραβάτα! Υ.Γ. Κάποιος πρόσφατος υπουργός οικονομικών πήγε στις Βρυξέλλες με σακίδιο πλάτης και κάποια άλλη πρόσφατη υπουργός έκανε εμφάνιση με αθλητική περιβολή. Αυτοί ήθελαν να δείχνουν ότι διαχειρίζονται τα θέματα με άνεση. Το πρόβλημα είναι πως το ζόρι το τραβάμε εμείς. Ευτυχώς ο ένας θα κάτσει στο σκαμνί.

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ airman 06/01/2015 16:38:45

      Δεν κινδυνεύει και από το να του την κουτσουλήσει το περιστέρι

  8. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 06/01/2015 21:42:01

    Η θέση του Wittgenstein «Η Αισθητική είναι Ηθική» είναι η αποκορύφωση τού προτεσταντισμού στήν καθημερινότητα τού φαίνεσθαι. Είναι δέ καθιερωμένη λαϊκή ρύση στήν Γερμανία ότι τά ρούχα κάνουν τούς ανθρώπους (Kleider machen Menschen). Εάν ήθελα νά δώ τήν Αισθητική μέ ένα διαφορετικό τρόπο καί σέ σχέση με τήν Ηθική, θά προτιμούσα νά ορίσω πρώτα τήν Ηθική μέ λίγες λέξεις καί τό άν η Ηθική είναι αξίωμα ή παράγωγο κάποιας ανθρώπινης αξιωματικής αρχής. Μέ λίγες λέξεις, θά όριζα τήν Ηθική, ώς ένα σύνολο ανθρώπινων κανόνων, μέ τούς οποίους μπορεί νά ζήσει κανείς. Τό Ήθος όμως, ώς αξιωματική αρχή καί όχι ώς παράγωγο, είναι τρόπος ζωής. Κατά συνέπεια, θά ξεχώριζα ευκρινώς τήν Αισθητική τής Ηθικής από τήν Αισθητική τού Ήθους. Παρόμοιο πράγμα είναι ο Χορός. Άλλος ο Χορός τής Ηθικής (είδος Aerobic) καί άλλος ο Χορός τού Ήθους. Λέμε: Αυτός έμαθε νά χορεύει. καί Λέμε: Αυτός τόχει μέσα του νά χορεύει.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.