#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/07/2009 21:20
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Δυο γαιδάρων άχυρα και πως αυτά μπορούν να χωριστούν

Πως το δημόσιο μπορεί να εισπράξει 200.000.000 ευρώ, μόνο στην Θεσσαλονίκη χωρίς να πλήξει το κοινωνικό σύνολο;



Ο αναγνώστης μας «Πελίας», σε πείσμα όλων εκείνων που παραδίνουν τα όπλα και ξέρουν μόνο να γκρινιάζουν και να διαμαρτύρονται, καταθέτει μια πρωτότυπη ιδέα για την βελτίωση των εσόδων του δημόσιου κορβανά. Δεν λέμε ότι είναι άμεσα εφαρμόσιμη. Την καταθέτουμε όμως ως δείγμα δημιουργικής σκέψης και πρωτοβουλίας και περιμένουμε να δημοσιεύσουμε και άλλες ανάλογες προτάσεις και ιδέες.

Επι τριάντα συναπτές ημέρες 5 επιστήμονες μέσα στον Φεβρουάριο-Μάρτιο 2009 και σε όλο το 24-ωρο μετρήσαμε τροχαίες παραβάσεις μόνο μέσα σε μία πόλη. Στην πόλη της Θεσσαλονίκης. Το αποτέλεσμα υπήρξε ευνοϊκότερο από το αναμενόμενο. Για έναν μήνα, σε μία πόλη των 2.000.000 κατοίκων και σύμφωνα με το ισχύον προστιμολόγιο του ΚΟΚ τα έσοδα έφθασαν αισίως και ενδόξως τα 17.500.000 Ευρώ. Δεν αφαιρείται ούτε μία χαριστική διαγραφή κλήσεως.

Εννοείται φυσικά ότι, θα έφθαναν στο ύψος αυτό και σε μεγαλύτερο, αν υπήρχαν σε δράση και λειτουργία τα σχετικά συνεργεία Τροχαίας και Δημοτικής Αστυνομίας. Αυτά τα συνεργεία την ημέρα χάνονται, τα μεν πρώτα από τις 9.00 το πρωί τα δε δεύτερα με το κλείσιμο των καταστημάτων. Μετά από αυτές τις ώρες επικρατεί κάθε είδους κυκλοφοριακή αναρχία. Εννοείται επίσης ότι, θα προέκυπταν και περισσότερα αν η προσπάθεια δεν ήταν ερασιτεχνική αλλά επαγγελματική.

Το ποσό αυτό πολλαπλασιαζόμενο επι 12 προσφέρει στον δημόσιο κορβανά 200-210 εκατομμύρια ευρώ τον χρόνο μόνο από την πόλη της Θεσσαλονίκης. Η αναγωγή του ποσού αυτού για την Αθήνα το ανεβάζει στα 600-650 εκατομμύρια κατ’ ελάχιστον. Και με την πλέον προσεκτική αναγωγή στο σύνολο των ελληνικών πόλεων το ποσό αυτό φθάνει χωρίς υπερβολή τα 3 δισ μέσα σε έναν χρόνο.

Στο ποσό αυτό δεν συμπεριλαμβάνονται οι τροχαίες παραβάσεις εκτός πόλεων, που κρινόμενες από τους νεκρούς που προκαλούν κάθε χρόνο, μετά βεβαιότητος προσθέτουν ακόμα ένα δις στο αναμενόμενο σύνολο. Το οποίο σύνολο είναι προϊόν ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ και όχι των διαφόρων εχόντων ημιυπαίθριους χώρους, που σύμφωνα με τον Νόμο θα πρέπει να είναι βιώσιμοι όσο ο Θεός κάνει καλοκαίρι και όχι όλον τον χρόνο. Πρόκειται μάλλον για μία κατ’ εξοχήν ελληνική επινόηση.

 Πόση σκέψη και κατανάλωση φαιάς ουσίας χρειάζεται άραγε για να χωρίζουν δύο γαϊδάρων άχυρα;

 Χρήματα ζεστά, που στην χώρα με τους εκ πεποιθήσεως τροχαίους παραβάτες ρέουν σαν ποτάμι στον δημόσιο κορβανά, είναι σαφώς προτιμότερα από την χρονοβόρα και γραφειοκρατική αλλά και αμφίβολη συγκέντρωσή τους.

 Ασφαλώς και χρειάζεται οργάνωση για την είσπραξη των τροχαίων παραβάσεων.

 Αλλά αυτή είναι παρασάγγας μικρότερη σε δαπάνες και καλύτερη από αυτήν του υπουργείου Οικονομικών. Ένα μπλοκάκι για την αναγραφή των παραβάσεων και ένα συνεργείο εποχούμενο ή πεζό, ανάλογα με την περίπτωση για μία ορισμένη περιοχή. Αλλά και μία προβλεπόμενη ανταμοιβή που θα μεταφράζεται στην άμεση κράτηση και τον άμεσο διαχωρισμό του 5 % των προστίμων που θα πηγαίνει κατ’ ευθείαν και χωρίς μεσολάβηση οιασδήποτε υπηρεσίας στα ταμεία ασφαλίσεων και συνταξιοδοτικά των ανδρών που εργάζονται και φροντίζουν για την ασφάλεια μας.

Και ας μην αμφιβάλλει κανείς ότι, αυτό δεν είναι δίκαιο, και αντ’ αυτού θεωρεί δίκαιο το στάξιμο και τον χρηματισμό του συνεργείου που θα έλθει στο σπίτι για να ελέγξει, να διαπιστώσει και να μετρήσει τον ή τους ημιυπαίθριους χώρους.

 Κύριοι, κύριοι υπουργοί,

 σκεφθείτε την πρόταση, κρίνετέ την και αποφασίσετε. Και αν  δεν βγαίνουν τα κουκιά – πράγμα απίθανο -, έχετε πάντοτε την εναλλακτική λύση εισπράξεων με τις αλλαγές χρήσεων. Αλλά προς Θεού όχι με γροθιές στο στομάχι. Για να μην σας γυρίσουν όλοι οι Έλληνες τις πλάτες.

 Αναμφίβολα ούτε η μία λύση ούτε και η άλλη, η δια του παρόντος προτεινόμενη, είναι ευχάριστες. Η πρώτη όμως προκαλεί πολύ μεγαλύτερο κοινωνικό πρόβλημα από την δεύτερη. Και ως εκ τούτου το «μη χείρον, βέλτιστον». Και πέραν αυτών είναι και πολύ πιο πρακτική από την διαδικασία ελέγχων επι πανελληνίας βάσης που απαιτεί δυσεφάρμοστους μηχανισμούς.

 Ευχαριστώ

 ΠΕΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. οκτώ avatar
    οκτώ 13/07/2009 22:27:59

    Θα μπορούσε να φορολογήσει την εκκλησία της Ελλάδας.
    Απορώ τι περιμένει και δεν το κάνει.
    Θα μάζευε πολλά περισσότερα που δεν θα έλειπαν από κανέναν.

  2. Ego avatar
    Ego 13/07/2009 22:54:26

    Ερωτήσεις:
    1. Πώς τις μετρήσατε? Δεν αναφέρομαι στη μέθοδο αλλά την πηγή.
    2. Έχω την εντύπωση από τα συμπεράσματα (αφού τα παρουσιάζετε ωε λύση) πως λαμβάνετε σαν δεδομένο ότι αυτό το ποσό δεν έχει ήδη εισπραχθεί (ή έστω μέρος αυτού).
    3. Γιατί αυτή η λύση να είναι βιώσιμη αφού εξαρτάται άμεσα από την οδηγική συμπεριφορά του Έλληνα. Αν σε 1-2 χρόνια αλλάξει?
    4. Ποιά είναι τα "μείον"? Με άλλα λόγια πόσο κοστίζουν οι εργατοώρες, η απασχόληση της Τροχαίας ή της Εφορίας με τέτοιον ογκο υποθέσεων κτλ

    φιλικά
    Ego

  3. Ξενητεμενος avatar
    Ξενητεμενος 13/07/2009 23:01:29

    Φιλτατε Πελια, αγνοεις μια ουσιαστικη παραμετρο: Η διαδικασια των ελεγχων συντελει στη διατηρηση της γραφειοκρατιας και στον εκμαυλισμο των υπαλληλων για να μπορουν οι διαφοροι "αναμορφωτες" να κανουν τις βρωμιες τους σες βαρος του τοπου και του συνολου των πολιτων. Μην περιμενεις, λοιπον, οτι θα ακουσουν και, κυριως, θα υλοποιησουν την προταση σου.
    Ειναι αναμφιβολο οτι η συστηματικη καταγραφη των τροχαιων παραβασεων, με τον τροπο που προτεινεις, δεν θα γεμιζει απλως τον κρατικο κορβανα μεχρις οτου οι Ελληνες οδηγοι αντιληφθουν οτι πρεπει να σεβονται και να εφαρμοζουν τον ΚΟΚ. Αλλα θα περιορισει και μαλιστα θεαματικα τον αριθμο των θυματων των τροχων, που θα ηταν ουσιαστικο κερδος για τη χωρα - οι 1.500 νεκροι της ασφαλτου καθε χρονο ειναι ενα "ποσον" που δεν μπορει να μετρηθει με καμμια παραμετρο, χωρις να συνυπολογιζεται το επισης ανεκτιμητο "ποσον" των αναπηριων που προκαλουνται απο τα τροχαια δυστυχηματα. Ποιος ασχολειται ομως με τετοια θεματα και προβληματα; Και δεν εννοω μονον τους "αρχοντες" αλλα και εμας τους πολιτες. Που αγωνιουμε να πληροφορηθουμε ποιος ειναι "ο καταλληλοτερος" απο τους δυο ανεπαγγελτους "γονους" που συνεχιζουν, κληρονομοκω δικαιωματι, να καθονται στους ωνους μας, αν περδονται οι Αλαβανος και Τσιπρας, που θα οδηγησει ο εμφυλιος στις συνιστωσες του Συνασπσμου, αν η "σιδηρα" κυρια του Περισσου θα κατατροπωσει, επιτελους, την πλουτοκρατια και τον ιμπεριαλισμο και τα διαφορα "κολπα" του Καρατζαφερη να υποκαταστησει τη Νεα Δημοκρατια με το ΛΑΟ του. Δυστυχως.

  4. Helmut avatar
    Helmut 13/07/2009 23:24:37

    Αν ελεγχόντουσαν πιο αποτελεσματικά οι τροχαίες παραβάσεις όχι μόνο θα είχαμε αύξηση των κρατικών εσόδων αλλά και θα θρηνούσαμε πολύ λιγότερα θύματα από τροχαία. Αυτά (νεκροί και τραυματίες) έχουν επίσης πολύ μεγάλο κόστος στην κοινωνία και τα οικονομικά του Κράτους.

    Ωστόσο τα ποσά που αναφέρει ο Πελίας μοιάζουν πολύ αισιόδοξα και θα ήταν ενδιαφέρον να μοιραστεί μαζί μας τη μεθοδολογία του. Όμως ακόμα και αν δεχτούμε ότι τα ποσά είναι σωστά, 17,5 εκατ./μήνα σημαίνει 700.000 € ημερησίως (25 εργάσιμες). Με 100€ μέσο ποσό κλήσης (που μάλλον λιγότερα θα είναι) σημαίνει ότι πρέπει να βεβαιωθούν 7.000 κλήσεις κάθε μέρα! φαντάζει κάπως δύσκολο το εγχείρημα.

    Χώρια που αν όλα πάνε κατ'ευχήν θα μειωθούν δραστικά οι παραβάσεις (λόγω του φόβου να φάνε κλήση οι οδηγοί θα είναι πιο προσεκτικοί) και τα έσοδα μαθηματικά θα μειωθούν δραματικά.

    Το μεγάλο κέρδος όμως θα είναι ότι η Θεσσαλονίκη θα γίνει πιο ανθρώπινη πόλη...

  5. ANONYMOUS avatar
    ANONYMOUS 14/07/2009 01:05:24

    ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ ΠΡΟΤΑΣΗ. ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΟΔΙΚΟ ΤΗΣ ΔΙΚΤΥΟ ΕΙΝΑΙ ΤΕΛΕΙΟ,ΠΟΥ ΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΚΑΙ ΟΤΙ ΣΧΕΤΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΑΥΤΟ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙΤΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΩ ΚΑΘΟΛΟΥ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΡΙΑΣ ΑΞΙΟ ΠΩΣ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΑΕΙΝΗ ΙΔΕΑ.ΜΗΠΩΣ ΦΟΒΗΘΗΚΕ ΤΟ ΞΥΛΟ;
    ΕΝΤΑΞΕΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΣ( ΤΙ ΤΟ ΘΕΛΕΣ ΑΥΤΟ ΤΟ 5% ΠΡΟΔΟΘΗΚΕΣ) ΚΑΙ ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ ΤΟΥΣ ΕΧΕΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΤΙ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ;

  6. ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΟ avatar
    ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΟ 14/07/2009 11:45:59

    Αφενός αυτό το κείμενο πρωτοδημοσιεύτηκε στο Blog taxalia.

    Αφετέρου, λέει ο Πελίας:

    "...Αλλά και μία προβλεπόμενη ανταμοιβή που θα μεταφράζεται στην άμεση κράτηση και τον άμεσο διαχωρισμό του 5 % των προστίμων που θα πηγαίνει κατ’ ευθείαν και χωρίς μεσολάβηση οιασδήποτε υπηρεσίας στα ταμεία ασφαλίσεων και συνταξιοδοτικά των ανδρών που εργάζονται και φροντίζουν για την ασφάλεια μας."

    Θα απαντήσω στον Πελία όπως του απάντησα και προ ημερών.

    ΠΕΛΙΑ ΒΑΛΤΟ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ:

    Είναι απολύτως άδικο και αντισυνταγματικό οι εισφορές εργαζόμενων να καταβάλλονται από τρίτους. Από τρίτους - άσχετους με το αντικείμενο εργασίας των αστυνομικών. Εσύ - αν θέλεις - ασφαλώς και μπορείς να κάνεις δωρεά στο ταμείο ασφάλισης και συνταξιοδότησης των αστυνομικών. Και όποιων άλλων.

    Πότε επιτέλους θα το χωνέψεις;

    • Factorx avatar
      Factorx @ ΚΟΜΜΑΤΟΣΚΥΛΟ 14/07/2009 12:05:37

      Εμεις δεν το ξέραμε οτι δημοσιεύτηκε στο taxalia. απο σχετικό σχόλιο του ΠΕΛΙΑ το ανεβάσαμε. ΠΕΛΙΑ μ΄ακούς;

  7. μη καπνιστης avatar
    μη καπνιστης 14/07/2009 12:17:19

    Θελουν και ποσοστα;;;; Μηπως και ποσοστα απο τα ευρεθεντα κλοπιμαια;

  8. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 14/07/2009 13:11:05

    Φίλτατε FactorX σε ακούω και ευκρινέστατα μάλιστα. Και απαντώ ότι, το παραπάνω ποστ το έγραψα για να φθάσει ΠΡΩΤΑ εκεί που μαγειρεύονται τα όποια μέτρα, που αδειάζουν το πορτοφόλι μας για να είναι περισσότερο δίκαια απο άλλα. 'Η για να προκαλούν τις μικρότρες κοινωωνικές αντιδράσεις.

    Και το πόστ το έστειλα όπου μπορούσα, για να το διαβάσουν πρώτα οι εγκέφαλοι και στην συνέχεια και οι ιθαγενείς. Και είμαι βέβαιος ότι, άν, όχι μέσα απο τα Bloggs, σίγουρα μέσα απο άλλες διαδρομές θα φθάσει και μέχρι τον λαμπρό μας ΥΠΕΧΩΔΕ. Άς το σκεφθεί λοιπόν ενδόμυχα ή και ... εξώμυχα. Ίσως έτσι να έχω βοηθήσει σε κάτι τους ιθαγενείς μας.

    Κάποιοι τηλεκατευθυνόμενοι με χαρακτήρισαν μπάτσο. Αυτοί που σε ότι προτείνει κανείς βλέπουν το εθνίκι, τον φασίστα, τον ρατσιστή και δέν συμμαζεύεται.

    Όχι φίλε, που με διάβασες και στο Taxalia. Είμαι Πολιτικός Μηχανικός που μαζί με άλλους 4 συναδέλφους καταναλώσαμε ώρες μέρας και νύχτας για να μετρήσουμε ό,τι με σήματα της Τροχαίας απαγορεύεται. Πολλές φορές και τα διπλάσια επειδή παμπολλες ώρες - άς πούμε μόνο για το διπλοπαρκάρισμα - διπλασιάζειο και τα ποσά που θα μπορούσε να εισπράττει το κράτος. Καταφέραμε να μετρήσουμε στις κύριες αρτηρίες αλλά και σε αρκετές παρόδους. Βρήκαμε τις γωνιές, όπου τα Λεωφορεία του ΟΑΣΘ σταματούν την διαδρομή επειδή στην γωνία παρκάρουν όχι δύο αλλά τρία αυτοκίνητα, οι οδηγοί των οποίων καταναλώνουν τα φραππεδάκια τους και τα ουϊσκάκια τους στις διπλανές καφετέριες. Βρήκαμε παρκρισμένες γκόμενες επάνω σε ράμπες, απο τις οποίες και μόνο μπορούν να διεκπεραιωθούν οι ανάπηροι με τα καροτσάκια, που δικαιολογήμένα - το είδαμε και αυτό - σουβλίζουν τα λάστιχα των αυτοκινήτων αυτών. Μετρήσαμε εκπομπές θορύβων και αδικαιολόγητα κορμαρίσματα. Μετρήσαμε κάφρους με τα μεγάφωνα στην διαπασσόν σε ώρα κοινής ησυχίας και απολαύσαμε κάποιον - μας είπαν ότι ήταν ένας παππούς - που απο τον 4ο όροφο πέταξε σε έναν τέτοιον εποχούμενο τροβαδούρα μία γλάστρα με μουκαμβιλια και του έφτιαξε το όχημα για ... φωτογραφία.

    Επανερχόμενος στο θέμα του 5 % εκ των εισπράξεων το θέτω στην κρίση όλων των συμφορουμιτών. Ακόμα και στην κρίση όλων των Βουλευτών μας. Για να μας πούν, άν όταν ένας αστυνομικός χάνει την ζωή του στην ώρα εκτελέσεως του καθήκοντος, η χήρα και τα παιδιά του συνταξιοδοτούνται ή ζούν με τον έρανο συναδελφων μέχρι κάποτε που δεήσει να βγεί η σύνταξη.

    Σε όσους υπάρχουν ακόμα αμφιβιβολίες για την μεθόδευση των των μετρήσεων τον ΠΡΟΣΚΑΛΩ για μία βραδυά να μετρήσουμε εποχούμενοι τους παραβάτες στην Θεσσαλονίκη.

    Ευχαριστώ

    ΠΕΛΙΑΣ

  9. Πυροπαθής avatar
    Πυροπαθής 14/07/2009 13:25:19

    Όταν κάποιος προτείνει να εφαρμοστεί ο νόμος και να πληρώνουν οι παραβάτες οι περισσότεροι διαμαρτυρόμαστε γιατί ενδόμυχα όλοι σκεφτόμαστε ότι και μεις παρανομούμε σε κάποιο τομέα.Τότε γιατί διαμαρτυρόμαστε όταν παρανομεί ο γιατρός που παίρνει φακελάκι, ο εφοριακός που τα παίρνει, ο πολιτικός που παίρνει τη μίζα του ή κάνει ρουσφέτι; Μήπως επειδή δεν το πήραμε εμείς;
    ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ. Ας αλλάξουμε πρώτα νοοτροπία εμείς.

    • Naruto avatar
      Naruto @ Πυροπαθής 14/07/2009 14:07:41

      Μήπως επειδή δεν το πήραμε εμείς;

      Ή μηπως τα παιρνουν συνεχεια απο εμας για να τα δινουν σε αυτους ή επειδη είναι "δυσκολο" να τα παρουν απο αυτους?

      Στο ασφαλιστικο που υπαρχει και το προβλημα, γιατι αναφερονται μονο στις γυναικες του δημοσιου αλλα οχι στους στρατιωτικους που βγαινουν στην "συνταξη" στα 45?
      Γιατι τα ταμεια των στρατιωτικων δεν ενωθηκαν με ταυπολοιπα?
      Γιατι το παγωμα των μισθων δεν ισχυει στις ΔΕΚΟ?

      καταλαβες φιλε μου γιατι?

  10. stelios avatar
    stelios 14/07/2009 16:32:55

    Συμφωνω με το 5% με την προυποθεση οτι επι 5 χρονια θα δουλεψουν σαν απληρωτες υπερωριες τις λουφες που κανουν κρυμενοι στα φραπεδομαγαζα το πρωι η κατω απο δεντρα πισω απο παρκαρισμενα αυτοκινητα,ενω διπλα πεζοι και ΙΧ παταει ο ενας τον αλλον στις πλυμμηρισμενες διαβασεις.
    Εξαιρουνται οι μερες που περναει κανενας βουλευτης η υπουργος,τοτε ξεχυνονται και κανουν σα μανιακοι μηπως και χασουννα λεπτο και καταστραφει ο πλανητης.
    ΟΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΥΣΤ,κοπροσκυλα,τεμπεληδες και αχρηστοι.
    Μονη εξαιρεση ο Τραβολτα-τροχονομος στο Βαρδαρη,10 τετοιοι αν υπηρχαν η Θεσσαλονικη δε θαχε κανενα προβλημα με το κυκλοφοριακο.

  11. stelios avatar
    stelios 14/07/2009 16:41:00

    http://www.youtube.com/watch?v=X-hmJPGaobY&feature=related
    Για του λογου το αληθες,δε μασαει τιποτα ουτε λιοπυρι ουτε καυσαεριο,ΗΡΩΑΣ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.